Toevoeging: De 300km vindt plaats op paaszondag, 8 april om 7 uur. 3 weken eerder, op zondag 18 maart, start er een 200km rit met wat minder hoogtemeters, eveneens vanuit Maastricht.quote:Op woensdag 9 november 2011 09:17 schreef ultra_ivo het volgende:
In de winter zul je wat langere eenheden moeten rijden, rond de 100-150km, een beetje afhankelijk van het weer deze winter. Dan in maart een keertje 200km. Kan een georganiseerde rit zijn (ik heb er eentje in maart), dat kan ook individueel. Gezien het parcours van de 300 is het handig wat hellingen in je training in te bouwen.
Op het technische vlak zorgen voor voldoende kleine hellingen (na 250km klim je niet meer zo makkelijk op de macht) en verlichting. Het is maar weinigen gegeven om deze 300 bij daglicht te rijden. En dan nog, een paar lekke banden en je komt op het eind in het donker te zitten. Tussen de velden ten zuiden van Tongeren is het dan aardedonker.
quote:Op dinsdag 6 december 2011 15:25 schreef ultra_ivo het volgende:
http://www.gpsies.com/map.do?fileId=ksvhxvhwykmoplxg
Dit is de route van vorig jaar. Tussen Gouvy en Bastenaken ga ik er nog aan sleutelen. Daar is de Ravel verlengd richting Gouvy.
Ook heel veel klanten die niet snappen dat ik m'n werk voor de lol doequote:Op dinsdag 3 januari 2012 17:09 schreef kaasplankje het volgende:
LOL
Ik hield de glimmende kant ook amper boven, wat een wind!
De bottom shell oid, de huls die tussen het frame en de bottom bracket etc zit, zit los wat tot gevolg heeft dat de boel niet meer vast te zetten isquote:
Hoe kan dat? Gevallen ofzo?quote:Op dinsdag 3 januari 2012 17:56 schreef Yankee het volgende:
[..]
De bottom shell oid, de huls die tussen het frame en de bottom bracket etc zit, zit los wat tot gevolg heeft dat de boel niet meer vast te zetten is
Hoe kom je er dan achter? Je pakte je fiets en opeens zat die scheur er in?quote:Op dinsdag 3 januari 2012 17:59 schreef Yankee het volgende:
[..]
Ik heb geen flauw idee hoe dat kan, in ieder geval niet door een valpartij oid
Tijdens het fietsen. Ik keek naar mijn voorbladen en die leken toch wel erg vreemd te bewegen.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 18:00 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Hoe kom je er dan achter? Je pakte je fiets en opeens zat die scheur er in?
Daar komen natuurlijk enorme krachten op te staan. Yankee heeft een carbonnen frame en die bussen die in het frame zitten waar je de bracketlagers in vastzet zijn van metaal gok ik. Die bussen zitten verlijmd en dat kan losgeraken als het niet goed gedaan is.quote:
Ik wist niet dat Yankee zo sterk wasquote:Op dinsdag 3 januari 2012 18:15 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Daar komen natuurlijk enorme krachten op te staan. Yankee heeft een carbonnen frame en die bussen die in het frame zitten waar je de bracketlagers in vastzet zijn van metaal gok ik. Die bussen zitten verlijmd en dat kan losgeraken als het niet goed gedaan is.
Irritant. Ik hoop dat je er via de garantie wat van kan maken. Heb je er niets van gevoeld? Van het breken bedoel ik dan.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 18:09 schreef Yankee het volgende:
[..]
Tijdens het fietsen. Ik keek naar mijn voorbladen en die leken toch wel erg vreemd te bewegen.
Niet alleen de trapas zat los, maar ook die dingen (waarvan ik de naam niet weet) die tussen de trapper en het frame zitten
[ afbeelding ]
dit is geen foto van mijn fiets, maar ter verduidelijking
Stond je er in je nakie op? Misschien dat kleding de meting beinvloed?quote:
Of hij moest nog nodig pissen.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 18:33 schreef Freddeh het volgende:
Je hebt vet in je spieren, om te smeren denk ik
Die weegschalen die met stroom door je lichaam het vet meten zijn zo onnauwkeurig als wat. Een huidplooi meter is veel meer nauwkeurig en 10x zo goedkoopquote:Op dinsdag 3 januari 2012 18:25 schreef Oksel het volgende:
Vast geen Bianchi.. 8)
Ik ben niet gaan hardlopen vandaag. Morgenvroeg maar ff.
Wel de weegschaal binnen. Net ff geprobeerd (met kleding aan):
91,7kg.
40,9% spier
22,0% vet
13,6% bot
53,6% water
Spier moet minimaal constant blijven, vocht moet omhoog, vet moet omlaag.
Datquote:Op dinsdag 3 januari 2012 18:46 schreef Patroon het volgende:
[..]
Die weegschalen die met stroom door je lichaam het vet meten zijn zo onnauwkeurig als wat. Een huidplooi meter is veel meer nauwkeurig en 10x zo goedkoop
Een meter huidplooi en je ziet wel hoe nauwkeurig die dingen alsnog zijn hoorquote:Op dinsdag 3 januari 2012 18:46 schreef Patroon het volgende:
[..]
Die weegschalen die met stroom door je lichaam het vet meten zijn zo onnauwkeurig als wat. Een huidplooi meter is veel meer nauwkeurig en 10x zo goedkoop
Die Hollowtech 2 cups lijm je toch niet? Dacht dat je die gewoon vast moet draaien.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 18:15 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Daar komen natuurlijk enorme krachten op te staan. Yankee heeft een carbonnen frame en die bussen die in het frame zitten waar je de bracketlagers in vastzet zijn van metaal gok ik. Die bussen zitten verlijmd en dat kan losgeraken als het niet goed gedaan is.
Ja, ik denk dat Yankee bedoeld dat die bussen met draad in zijn frame zelf los zitten, niet de externe lagercups, want dat is onderdeel van de groep en daar hoeft je frame niet voor terug. Die zitten idd geschroefd. Nu kan dat schroefdraad naar zijn grootje zijn maar dat kan alleen als ze scheef er in zijn gedraaid. En dan zou 't de FM's schuld zijn.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 18:50 schreef No-P het volgende:
[..]
Die Hollowtech 2 cups lijm je toch niet? Dacht dat je die gewoon vast moet draaien.
Duidelijk. Denk het ook.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 18:53 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja, ik denk dat Yankee bedoeld dat die bussen met draad in zijn frame zelf los zitten, niet de externe lagercups, want dat is onderdeel van de groep en daar hoeft je frame niet voor terug. Die zitten idd geschroefd. Nu kan dat schroefdraad naar zijn grootje zijn maar dat kan alleen als ze scheef er in zijn gedraaid. En dan zou 't de FM's schuld zijn.
Mooie fiets Freddeh!quote:Op dinsdag 3 januari 2012 18:57 schreef Freddeh het volgende:
Denk dat ik compleet ben voor wanneer het vakantiegeld er isKleurt mooi.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat ben ik ook nietquote:Op dinsdag 3 januari 2012 18:22 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik wist niet dat Yankee zo sterk was
[..]
Irritant. Ik hoop dat je er via de garantie wat van kan maken. Heb je er niets van gevoeld? Van het breken bedoel ik dan.
Sterker nog, de rijkste man ter wereld.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 19:04 schreef kaasplankje het volgende:
Vind een oplaadbare accu uit die én snel oplaad, én lang meegaat én niet kapot gaat en je bent miljonair.
Dat is inderdaad precies wat ik bedoel. En nee, ik heb die dingen er inderdaad niet zelf scheef ingedraaidquote:Op dinsdag 3 januari 2012 18:53 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja, ik denk dat Yankee bedoeld dat die bussen met draad in zijn frame zelf los zitten, niet de externe lagercups, want dat is onderdeel van de groep en daar hoeft je frame niet voor terug. Die zitten idd geschroefd. Nu kan dat schroefdraad naar zijn grootje zijn maar dat kan alleen als ze scheef er in zijn gedraaid. En dan zou 't de FM's schuld zijn.
Dat laatste lijkt me onwaarschijnlijk btw, in alle gevallen zou het garantie zijn tenzij Yankee zelf die lagercups scheef er in heeft gedraaid, maar dat zal wel niet..
Dat is precies de manier waarop je een fiets uitzoekt Freddeh!quote:Op dinsdag 3 januari 2012 20:11 schreef Freddeh het volgende:
Ik weet het niet, ik vind hem mooi. Mooie strakke lijnen, geen rare geometrie. Mijn huidige Giant heeft een sloping frame, met een aero vork die (naar het schijnt) van een ander bouwjaar OCR afgekomen is. Het totaalplaatje klopt, maar hij doet me niets. Ik heb werkelijkwaar uren zitten bladeren over het web op zoek naar dé fiets die zo dicht mogelijk bij de maten van m'n huidige zitten (met iets meer balhoofdbuis), voor een fatsoenlijke prijs over de spreekwoordelijke toonbank gaat, en mij het gevoel geeft dat ik met een toffe fiets rijd. Dit is hem.
Thanksquote:Op dinsdag 3 januari 2012 20:12 schreef Patroon het volgende:
[..]
Dat is precies de manier waarop je een fiets uitzoekt Freddeh!
Klinkt goed, lijkt me leuk!quote:Op dinsdag 3 januari 2012 21:20 schreef Freddeh het volgende:
Route is klaar, zal hem wel een paar keer proefrijden dit jaar voor we beginnen aan een fietsmeet, zodat ik eventueel nog wat kleine aanpassingen kan maken. 100Km, 2 punten waar we kunnen afsnijden (bij evt slecht weer) en halverwege een restaurant voor een koffie en appelgebak, én een fietsenmaker op loopafstand van het restaurantje (just in case). Nog steeds 0,0 hoogtemeters, maar wel een paar hele mooie wegen door het bos, over de hei, tussen de weilanden door. Én voor de liefhebbers, 15 á 20 km stoempen langs de vaart @ 40km/u. Kasseien kennen we niet in Friesland, dus ik heb er wat klinkerwegen in gemikt, speciaal voor de kapitein
40 km/u is voor mij nu nog echt héél ver wegquote:Op dinsdag 3 januari 2012 21:20 schreef Freddeh het volgende:
Route is klaar, zal hem wel een paar keer proefrijden dit jaar voor we beginnen aan een fietsmeet, zodat ik eventueel nog wat kleine aanpassingen kan maken. 100Km, 2 punten waar we kunnen afsnijden (bij evt slecht weer) en halverwege een restaurant voor een koffie en appelgebak, én een fietsenmaker op loopafstand van het restaurantje (just in case). Nog steeds 0,0 hoogtemeters, maar wel een paar hele mooie wegen door het bos, over de hei, tussen de weilanden door. Én voor de liefhebbers, 15 á 20 km stoempen langs de vaart @ 40km/u. Kasseien kennen we niet in Friesland, dus ik heb er wat klinkerwegen in gemikt, speciaal voor de kapitein
Gewoon in het wiel bij 1/2 man. moet lukken.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 21:27 schreef Narcotical het volgende:
[..]
40 km/u is voor mij nu nog echt héél ver weg
Ik heb nog een aardig windschermpje op mijn buik zitten hoor.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 21:31 schreef Narcotical het volgende:
40 km/u per in het wiel bij iemand voor een km of 5 is prima, maar daarna kan je me bij elkaar vegen..
http://maps.google.nl/map(...)g&cbp=12,142.43,,0,0quote:Op dinsdag 3 januari 2012 21:20 schreef Freddeh het volgende:
Route is klaar, zal hem wel een paar keer proefrijden dit jaar voor we beginnen aan een fietsmeet, zodat ik eventueel nog wat kleine aanpassingen kan maken. 100Km, 2 punten waar we kunnen afsnijden (bij evt slecht weer) en halverwege een restaurant voor een koffie en appelgebak, én een fietsenmaker op loopafstand van het restaurantje (just in case). Nog steeds 0,0 hoogtemeters, maar wel een paar hele mooie wegen door het bos, over de hei, tussen de weilanden door. Én voor de liefhebbers, 15 á 20 km stoempen langs de vaart @ 40km/u. Kasseien kennen we niet in Friesland, dus ik heb er wat klinkerwegen in gemikt, speciaal voor de kapitein
Voorlopig eerst mn schouder laten herstellen. Dan wil ik een test gaan doen en daarna flink duurtrainingen gaan doen om eerst die 100 km grens met gemak aan te kunnenquote:Op dinsdag 3 januari 2012 21:32 schreef Freddeh het volgende:
Je weet waarvoor je trainen moet dan toch?
Definieer "aardig windschermpje" eens, want ik denk dat ik het dan van je winquote:Op dinsdag 3 januari 2012 21:33 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik heb nog een aardig windschermpje op mijn buik zitten hoor.En de 40 km/uur kan ik ook nog wel eventjes volhouden.
Leuk in Friesland. Dan moet ik zeker wel komen!quote:Op dinsdag 3 januari 2012 21:20 schreef Freddeh het volgende:
Route is klaar, zal hem wel een paar keer proefrijden dit jaar voor we beginnen aan een fietsmeet, zodat ik eventueel nog wat kleine aanpassingen kan maken. 100Km, 2 punten waar we kunnen afsnijden (bij evt slecht weer) en halverwege een restaurant voor een koffie en appelgebak, én een fietsenmaker op loopafstand van het restaurantje (just in case). Nog steeds 0,0 hoogtemeters, maar wel een paar hele mooie wegen door het bos, over de hei, tussen de weilanden door. Én voor de liefhebbers, 15 á 20 km stoempen langs de vaart @ 40km/u. Kasseien kennen we niet in Friesland, dus ik heb er wat klinkerwegen in gemikt, speciaal voor de kapitein
Zak. Nou moet ik de route opnieuw gaan doenquote:Op dinsdag 3 januari 2012 21:34 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
http://maps.google.nl/map(...)g&cbp=12,142.43,,0,0
Goed hoog zitten ipv diep. Dan worden je schouders ontlast door de tegenwindquote:Op dinsdag 3 januari 2012 21:35 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Voorlopig eerst mn schouder laten herstellen. Dan wil ik een test gaan doen en daarna flink duurtrainingen gaan doen om eerst die 100 km grens met gemak aan te kunnen. Daarna wil ik dan proberen om het gemiddelde omhoog te brengen.. Dus ik weet niet wanneer je die meet wil plannen, maar ik heb nog wel een aantal maanden nodig
Ik ben dat ik er het laatst op stond 85.4. Dat was voor de kerst.quote:[..]
Definieer "aardig windschermpje" eens, want ik denk dat ik het dan van je win
http://maps.google.nl/map(...)and&t=h&vpsrc=6&z=17quote:Op dinsdag 3 januari 2012 21:36 schreef Freddeh het volgende:
Ik weet nog hoe gaaf ik dat vond, over het fietspad jakkeren met 40, en dan 5km lang, en dan de rest op je dooie akkertje verder rijden.
[..]
Zak. Nou moet ik de route opnieuw gaan doen
Op de ATB vermoed ik jaquote:Op dinsdag 3 januari 2012 21:39 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
http://maps.google.nl/map(...)and&t=h&vpsrc=6&z=17
Tijdritronde!
Dat is de velodrome van Roubaix!quote:Op dinsdag 3 januari 2012 21:39 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
http://maps.google.nl/map(...)and&t=h&vpsrc=6&z=17
Tijdritronde!
Graag gedaanquote:Op dinsdag 3 januari 2012 21:36 schreef Freddeh het volgende:
Ik weet nog hoe gaaf ik dat vond, over het fietspad jakkeren met 40, en dan 5km lang, en dan de rest op je dooie akkertje verder rijden.
[..]
Zak. Nou moet ik de route opnieuw gaan doen
Wat ik tot nu toe gezien is het plotten van kaarten iets wat je aparaat meteen een stuk duurder maakt. Alleen een hartslagmeter met gpstracker (zodat je een gpxbestandje krijgt) is een stuk goedkoper volgens mij.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 21:42 schreef Narcotical het volgende:
Tevens even mn beiden vragen uit vorige topic herhalen:
1. Kent iemand nog een goede bron om wat meer kennis over het trainen op hartslag en verschillende soorten trainingen op te doen?
2. Ik moet eigenlijk mijn basic kilometertellertje gaan vervangen binnenkort om daadwerkelijk op hartslag te kunnen gaan trainen. Routes maken en per GPS volgen zou fijn zijn, maar is niet per se nodig. Via GPS ergens naartoe navigeren hoeft niet. Zat zelf te denken aan bv de Edge 500 ofzo, wat zijn wellicht andere goede opties?
Klopt, die routes zijn gewoon te downloaden voor op je Edge, die lijn volgen werkt perfect.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 21:49 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Die garmin edge 500 is toch ook al navigatie? Weliswaar een lijn volgen, maar dat werkt goed genoeg volgens mij. NoP had zo'n apparaat, die kan je er misschien meer over vertellen.
Kan niet hoger zitten, heb nog 3 spacers onder mn stuur geloof ik en niks erboven..quote:Op dinsdag 3 januari 2012 21:37 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Goed hoog zitten ipv diep. Dan worden je schouders ontlast door de tegenwind
[..]
Ik ben dat ik er het laatst op stond 85.4. Dat was voor de kerst.
Ja die is inderdaad navigatie met een lijn volgen, ik hoef ook geen kaarten on screen.. Alleen iets wat zegt welke kant ik op moet en mn hartslag ofzo, dat is goed genoegquote:Op dinsdag 3 januari 2012 21:49 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Die garmin edge 500 is toch ook al navigatie? Weliswaar een lijn volgen, maar dat werkt goed genoeg volgens mij. NoP had zo'n apparaat, die kan je er misschien meer over vertellen.
Ik roep maar wat hoor. Ik zou eigenlijk niets veranderen aan je fiets als ik jou was.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 21:52 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Kan niet hoger zitten, heb nog 3 spacers onder mn stuur geloof ik en niks erboven...
Ik zat vanmorgen op 96.8 en ben 1.80m lang, you do the math
Patroon heeft de Polar CS400, waar ie binnenkort vanaf moet. Die heeft wel GPS ontvangst.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 21:51 schreef Freddeh het volgende:
@kanovinnie: Je zou eens kunnen kijken naar de Polar CS100B. Die is niet al te prijzig en heeft er HRM op zitten. Géén GPS helaas, maar dat is niet haalbaar voor ¤60.
@KnutdeIJsbeer: Finishen op die strook ga ik niet inplannen, ik durf geen eindsprint aan daar en kan me voorstellen dat we dan een EHBO kitje nodig gaan hebben.
Schouderpijn is ook niet afkomstig van de fiets..quote:Op dinsdag 3 januari 2012 21:54 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik roep maar wat hoor. Ik zou eigenlijk niets veranderen aan je fiets als ik jou was.
[..]
Patroon heeft de Polar CS400, waar ie binnenkort vanaf moet. Die heeft wel GPS ontvangst.
Dan zijn alle Polar's geen optie zover ik weet. In iedergeval bij de CS400 is het alleen mogelijk om achteraf te zien waar je langs bent geweest (zie het nu hier niet van in).quote:Op dinsdag 3 januari 2012 21:56 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Schouderpijn is ook niet afkomstig van de fiets... Wil wellicht nog wel een keer experimenteren met een wat kortere stuurpen.
De Polar CS400 heeft toch alleen de optie om achteraf te kijken waar je gefietst hebt of niet? Want ik wil juist van te voren een route in stellen om die daarna te kunnen volgen zodat ik niet verdwaal..
@ No-P: Thanks voor de info. Wat kan je met een Edge 500 allemaal tegelijk op het scherm laten weergeven eigenlijk?
Is alleen handig als je gewoon op de bonnefooi gaat fietsen en graag wilt terugkijken waar je nou geweest bent..quote:Op dinsdag 3 januari 2012 21:59 schreef Patroon het volgende:
[..]
Dan zijn alle Polar's geen optie zover ik weet. In iedergeval bij de CS400 is het alleen mogelijk om achteraf te zien waar je langs bent geweest (zie het nu hier niet van in).
Thanks, wat betreft navigeren en hartslag tegelijk ga ik nog ff uitzoeken danquote:Op dinsdag 3 januari 2012 21:59 schreef No-P het volgende:
Zelf in te stellen, iets van 8 "vakjes".
http://lh5.ggpht.com/_Wo8(...)1600-h/IMG_50472.jpg
Ik weet niet of deze en kan navigeren, en de hartslag kan toen. Mijn horloge kan dat niet.
Dat kan wel geloof ik, heb je garmin training center voor nodig. Mijn horloge kan alleen niet navigeren en een workout tegelijk doen. Weet niet hoe dat met de edge serie zit.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 22:04 schreef Patroon het volgende:
Wel jammer dat het bij die Garmin Edge 500 niet mogelijk is om van te voren een interval training te plannen die hij dan afspeelt tijdens de training. Dit kan met de CS400 wel en gebruik ik vrij veel.
Bijvoorbeeld:
Ik druk op de knop en dan begint hij met 5min in zone 170-180 daarna 10min rust hartslag 140 en dat 4x herhalen. Daarna kan ik weer door trainen.
Misschien kan CyclingGirl hier wat meer over zeggen, want zij traint ook vrij gericht en gebruikt een Edge 500.
Als ik die link zie niet: Interval training (set up exercise and rest intervals): no (klikken op Specs)quote:Op dinsdag 3 januari 2012 22:11 schreef No-P het volgende:
[..]
Dat kan wel geloof ik, heb je garmin training center voor nodig. Mijn horloge kan alleen niet navigeren en een workout tegelijk doen. Weet niet hoe dat met de edge serie zit.
Klopt ik zie het ook, denk dat je gelijk hebt.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 22:13 schreef Patroon het volgende:
[..]
Als ik die link zie niet: Interval training (set up exercise and rest intervals): no (klikken op Specs)
https://buy.garmin.com/shop/shop.do?cID=160&pID=69043quote:Op dinsdag 3 januari 2012 22:13 schreef Patroon het volgende:
[..]
Als ik die link zie niet: Interval training (set up exercise and rest intervals): no (klikken op Specs)
Ik vind die Edge 800 te groot.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 22:15 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
https://buy.garmin.com/shop/shop.do?cID=160&pID=69043
100 euro meer. Je kan ook een 705 zoeken? Die kan misschien hetzelfde, want dat is volgens mij de voorloper.
Ik heb ze allebei nog nooit gezien, dus ik zou het niet weten.quote:
Mwah, 299 vs 399 euro. Je hebt gelijk, hij is duurder. Maar als je die extra optie graag wilt kan het de moeite waard zijn toch?quote:
Ik ga er ook niet zoveel aan uitgeven (zeg ik nu). Want die garmin 500 is al bijna de helft van mijn fietsquote:Op dinsdag 3 januari 2012 22:22 schreef Narcotical het volgende:
Voor een arme student is 100 euro verschil een groot verschil. Ik hoef trouwens niet perse die optie.. Edge 800 heeft ook meteen full map navigatie wat ik niet nodig heb
Ach dan gewoon op een briefje met minuten en hartslag en in je zak steken. Omdat je toch altijd last hebt van druk verkeer, steden, stoplichten moet je de interval toch altijd handmatig starten.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 22:15 schreef No-P het volgende:
[..]
Klopt ik zie het ook, denk dat je gelijk hebt.
Die wind tegen ga ik er maar op de koop toe bij nemen, je komt er toch niet onderuit. Maar nee, ik ga hem dan wel iets vaker rond dan 1x, want 1200 vind ik wel wat kort. Verstand op nul, blik op oneindig en gaan. Bij 10x zit je al op 12km, bij 100x al op 120km. Oké, ik zal niet te ver vooruit denkenquote:Op woensdag 4 januari 2012 08:08 schreef CyclingGirl het volgende:
@Fred: ga je maar 1x rond dan bij de Mol als 1200 meter genoeg is?
Je kan natuurlijk ook via Dubbeldam richting Peepcity rijden, dan hoef je geen dijk ook maar heb je wel wind tegen terug.
Goed zo, en denk er om.... VAST IS VAST! en te vast kan je een nieuw frame kosten......quote:Op woensdag 4 januari 2012 10:23 schreef chariovalda het volgende:
Zojuist heb ik me aangemeld voor een sleutelcursus. In een avondje leer ik dan de eerste beginselen van het sleutelen aan mijn racefiets. Aangezien ik 2 linkerhanden heb, kan ik dit goed gebruiken.
goed idee zeg en waar worden dat soort cursussen gegeven?quote:Op woensdag 4 januari 2012 10:23 schreef chariovalda het volgende:
Zojuist heb ik me aangemeld voor een sleutelcursus. In een avondje leer ik dan de eerste beginselen van het sleutelen aan mijn racefiets. Aangezien ik 2 linkerhanden heb, kan ik dit goed gebruiken.
Bij de fietsenmakerquote:Op woensdag 4 januari 2012 10:52 schreef kiekjesdief het volgende:
[..]
goed idee zeg en waar worden dat soort cursussen gegeven?
quote:Op woensdag 4 januari 2012 12:05 schreef Oksel het volgende:
In m'n achterwiel zat iets, dus in de velg, een los stukje metaal ofzo. Dus die eindelijk maar eens weggebracht. Dus nu maar even hardlopen.
Iets voor jou oksel? Misschien kan je nog mee!quote:Op woensdag 4 januari 2012 10:23 schreef chariovalda het volgende:
Zojuist heb ik me aangemeld voor een sleutelcursus. In een avondje leer ik dan de eerste beginselen van het sleutelen aan mijn racefiets. Aangezien ik 2 linkerhanden heb, kan ik dit goed gebruiken.
En dan van Peepcity naar Graafstroomquote:Op woensdag 4 januari 2012 08:28 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Die wind tegen ga ik er maar op de koop toe bij nemen, je komt er toch niet onderuit. Maar nee, ik ga hem dan wel iets vaker rond dan 1x, want 1200 vind ik wel wat kort. Verstand op nul, blik op oneindig en gaan. Bij 10x zit je al op 12km, bij 100x al op 120km. Oké, ik zal niet te ver vooruit denken
ervaring mee?quote:Op woensdag 4 januari 2012 10:38 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Goed zo, en denk er om.... VAST IS VAST! en te vast kan je een nieuw frame kosten......
Ik volg mijn cursus bij de Giant-Store in Amsterdam, 25 euro voor een avondje.quote:Op woensdag 4 januari 2012 10:52 schreef kiekjesdief het volgende:
[..]
goed idee zeg en waar worden dat soort cursussen gegeven?
Hoeveel fietsen heb jij wel niet?quote:Op woensdag 4 januari 2012 15:34 schreef ultra_ivo het volgende:
Vandaag een nieuw frame opgehaald. Weer een bioracer. Die hing nog op zolder bij Sjefke Jansen. Voor een mooie prijs mocht ik 'm meenemen. Dat was nog in het oudejaar, gelijk gevraagd om er een trapas en balhoofd in te zetten. Scheelt toch wat werk met het opbouwen.
ff resumerenquote:
Nee! Daarvoor heb ik dus gewoon ooit 2 momentsleutels aangeschaft bij mijn eerste carbon frame.. Jammer hé?quote:
Onderin de flat is een ruim fietsenhok.quote:Op woensdag 4 januari 2012 23:22 schreef Tommeke het volgende:
Ik dacht dat ik met twee koersfietsen, een tijdritfiets, crosser en singlespeed al veel fietsen had
Waar laat je dat allemaal?
Je flatgenoten zullen er blij mee zijnquote:Op donderdag 5 januari 2012 05:17 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Onderin de flat is een ruim fietsenhok.
Sorry hoor, maar met zulke poten kun je je beter in andere sporten specialiseren. Waterskiën bijvoorbeeld, of wakeboarden.quote:Op donderdag 5 januari 2012 08:57 schreef cafca het volgende:
Vraagje namens een vriend van me: Iemand enig idee waar je fietsschoenen zou kunnen kopen voor iemand met "normale" schoenmaat 51?
Graag ook nog een beetje betaalbaar?
Deze schoenen bestaan gewoon, bijv. Shimano maakt tot 52. (Internet)winkels die ze op stock houden moeten ze vaak met veel korting verkopen, dus een beetje zoeken kan zeker lonen. Twee vb'tjes maat 52 bij Rose:quote:Op donderdag 5 januari 2012 08:57 schreef cafca het volgende:
Vraagje namens een vriend van me: Iemand enig idee waar je fietsschoenen zou kunnen kopen voor iemand met "normale" schoenmaat 51?
Graag ook nog een beetje betaalbaar?
quote:Op donderdag 5 januari 2012 10:51 schreef eentwee het volgende:
[..]
Deze schoenen bestaan gewoon, bijv. Shimano maakt tot 52. (Internet)winkels die ze op stock houden moeten ze vaak met veel korting verkopen, dus een beetje zoeken kan zeker lonen. Twee vb'tjes maat 52 bij Rose:
http://www.roseversand.de(...)2321/fromtopoffers:1
http://www.roseversand.de(...)2269/fromtopoffers:1
Volgens mij heeft-ie niet eens zo'n hele grote fiets, maar hij ziet er inderdaad niet echt uit op de fiets die lijkt sowieso veel te klein. Als we in groep rijden steekt hij ook overal bovenuit. Hij kan wel makkelijk de hele groep uit de wind houdenquote:Op donderdag 5 januari 2012 10:54 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Welke maat fiets heeft hij wel niet?Zag pas ook een racefiets maat 64, dat ziet er echt niet meer mooi uit. Lijkt net of er veel te kleine wielen inzitten.
Als ik dat zo zie zit je veel te recht op. Dit komt niet door de hoogte van het stuur maar de afstand zadel - stuur. Je rug kan zijn lengte niet kwijt. Ik adviseer langere stuurpen en stuur dan iets hoger, is vaak nodig omdat de afstand stuur- zadel langer wordt. (heb je al een 13cm pen dan is je frame te kort).quote:Op donderdag 5 januari 2012 11:29 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Wat vinden jullie van de dynamische fietshouding als je dit filmpje op ongeveer 2.38 stil zet?
Gripper, feli met je nieuwe wagen
Kijk met zo'n schoenmaat maar uit als je een bocht door gaat, want als die punt van de schoen je voorwiel raakt....... (ik zou een andere sport overwegen)quote:Op donderdag 5 januari 2012 08:57 schreef cafca het volgende:
Vraagje namens een vriend van me: Iemand enig idee waar je fietsschoenen zou kunnen kopen voor iemand met "normale" schoenmaat 51?
Graag ook nog een beetje betaalbaar?
Dat valt best mee. Let maar eens op hoe minimaal je stuurt. Stuur je wel erg haaks dan heb je je trappers verticaal staan om tegen druk te geven. Daarnaast zit grootste gedeelte van de voet achter de pedaal.quote:Op donderdag 5 januari 2012 12:57 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Kijk met zo'n schoenmaat maar uit als je een bocht door gaat, want als die punt van de schoen je voorwiel raakt....... (ik zou een andere sport overwegen)
Vond ik het ook op lijken inderdaad. Rare is dat ik op de fiets normaal juist het tegenovergestelde voel; dat m'n stuur te ver weg is. Ik moet wel zeggen dat ik aan het afremmen was om te stoppen voor de catering. Zit dus niet helemaal zoals ik normaal aan het fietsen ben, aan m'n zadel te zien zit ik iets naar voren. Zadel niet te hoog?quote:Op donderdag 5 januari 2012 12:56 schreef Patroon het volgende:
[..]
Als ik dat zo zie zit je veel te recht op. Dit komt niet door de hoogte van het stuur maar de afstand zadel - stuur. Je rug kan zijn lengte niet kwijt. Ik adviseer langere stuurpen en stuur dan iets hoger, is vaak nodig omdat de afstand stuur- zadel langer wordt. (heb je al een 13cm pen dan is je frame te kort).
Ik vond inderdaad dat je ook wel erg rechtop zat maar een beter filmpje waarop je ook trapt kan misschien anders ogen. Wel vind ik het erop lijken dat je been wel erg ver gestrekt is en dat zou betekenen dat je zadel iets te hoog staat, maar dat kan ook weer komen doordat je aan het remmen bent natuurlijk..quote:Op donderdag 5 januari 2012 13:10 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Vond ik het ook op lijken inderdaad. Rare is dat ik op de fiets normaal juist het tegenovergestelde voel; dat m'n stuur te ver weg is. Ik moet wel zeggen dat ik aan het afremmen was om te stoppen voor de catering. Zit dus niet helemaal zoals ik normaal aan het fietsen ben, aan m'n zadel te zien zit ik iets naar voren. Zadel niet te hoog?
Ga binnekort maar eens een filmpje op de Tacx maken met een beter camera standpunt en fietshouding.
Thanks!
Dat eerste sowieso, is heel lastig te zien.. Verder ben ik ook geen autoriteit op het gebied van fietshoudingen, maar ik gaf alleen maar aan wat ik dacht te zien. Uiteraard is je eigen gevoel altijd het allerbelangrijkste als het gaat om hoe je op je fiets zit. Ik (of iemand anders) kan wel zeggen dat je te hoog of te kort of wat dan ook zit, maar als jij niet prettig op je fiets zit als je lager of langer gaat zitten dan kan je beter op je eigen gevoel af gaanquote:Op donderdag 5 januari 2012 13:48 schreef eentwee het volgende:
M.a.w. erg lastig te beoordelen op dit beeldIk waag me dan ook niet aan uitspraken, nog los van het feit dat ik twijfel aan mijn eigen expertise om met het blote oog te zien of iemand goed op z'n fiets zit.
Dat krijg je als je bij de Toyota familie werktquote:Op donderdag 5 januari 2012 12:31 schreef eentwee het volgende:
Wel jammer van die beperkingen, er is aardig wat leuks te koop met lage bijtelling inmiddels. Nu is het makkelijk kiezen, dat scheelt. Beetje leuke kleur uitzoeken he, dus geen zilvergrijs
Eens, je kan ook de zadelterugstand iets vergroten misschienquote:Op donderdag 5 januari 2012 12:56 schreef Patroon het volgende:
[..]
Als ik dat zo zie zit je veel te recht op. Dit komt niet door de hoogte van het stuur maar de afstand zadel - stuur. Je rug kan zijn lengte niet kwijt. Ik adviseer langere stuurpen en stuur dan iets hoger, is vaak nodig omdat de afstand stuur- zadel langer wordt. (heb je al een 13cm pen dan is je frame te kort).
Ik ben ook stijf in mijn rug, dan wel niet zo stijf, maar daar is vast toch wel wat aan te doen? Rekoefeningen enzo?quote:Op donderdag 5 januari 2012 20:31 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Zadelterugstand heb ik dus zelfs al iets naar voren gezet![]()
Heb een stuurpen van 11 cm en ook nog een spacer bovenop het stuur. Op zich dus nog genoeg mogelijkheden om de afstand zadel stuur te vergroten, mocht dat nodig zijn.
Ik ben wel enorm stijf in m'n rug. Als ik met gestrekte benen voorover buig kom ik net over m'n knieën ofzo. Heel erg diep zitten zal er voor mij dus wel nooit inzitten..
Beste windvlaag dan! Geen schade?quote:Op donderdag 5 januari 2012 21:32 schreef kaasplankje het volgende:
Ik ben vandaag van de fiets gewaaid, letterlijk. Er kwam zo'n sterke windvlaag dat ik omviel. Mijn bril waaide van mijn hoofd en ik kon er achteraan op de fiets. Vijftig meter verder kon ik ze van de grond rapen, de glazen eruit.
De wind was zó krachtig dat het me ook wel een beetje vrees gaf. Het is niet om mee te spotten; natuurgeweld.quote:Op donderdag 5 januari 2012 21:46 schreef kanovinnie het volgende:
Juist die zomaar omvalmomentjes lijken mij het engste. Bij het stoplicht niet uitklikken zie je aankomen, net als een hek waar je in rijd. Maar een windvlaag, das toch net ff anders lijkt me.
Klopt, je spieren verkrampen dan teveel. Toen ik last had van mijn schouder ben ik ook 1cm korter gaan zitten. De schouder is nu pijnvrij maar ik voel mijn onder rug wel een beetje meer. Nog altijd minder dan mijn schouder destijds. Wat Kaas dus zegt klopt helemaal, je rug heeft de mogelijkheid nodig om voldoende te strekken.quote:Op donderdag 5 januari 2012 20:56 schreef kaasplankje het volgende:
Van "te kort" zitten op de racer kan je ook rugpijn krijgen. Althans, ik wel.
Foto's van de Concordequote:Op donderdag 5 januari 2012 21:37 schreef kaasplankje het volgende:
Nee, niet echt. Ik reed trouwens op mijn blauwe concorde mistral van staal met buiscommandeurs en die kan wel tegen een stootje.
Doe maar niet want dan is het gelijk gedaan met je reputatie van dat alles en altijd soignée moet zijn, wat ik overigens wel onderschrijf....quote:
Oh, voor mij hoeft niet altijd alles gesoigneerd te zijn hoor. Zeker niet aan een winterfiets. Toch ziet ze er proper uit. Ik zal morgen eens een foto trekken.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 16:49 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Doe maar niet want dan is het gelijk gedaan met je reputatie van dat alles en altijd soignée moet zijn, wat ik overigens wel onderschrijf....
Bij dit soort foto's kan ik alleen maar aan Breukink op de Gavia denken. En die Delta remmen wilde iedereen in die tijd hebben. Remden voor geen meter en het was ook nog eens een gruwel om ze af te stellen. Maar ook toen al had ik het idee dat dit wel eens een collectors item zou kunnen worden. Ik heb hier nog een setje delta remmen met ongebruikte blokken en grepen liggen, gepoetst en wel, alleen zijn de rubbers niet helemaal optimaal meer.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 17:31 schreef ultra_ivo het volgende:
Een Concorde kan heel soigné zijn.
Dit model bijvoorbeeld: http://campagnolodelta.bl(...)oncorde-squadra.html
Je zal er wel overheen hebben gelezen, vandaar deze reminderquote:Op dinsdag 3 januari 2012 22:04 schreef Patroon het volgende:
Wel jammer dat het bij die Garmin Edge 500 niet mogelijk is om van te voren een interval training te plannen die hij dan afspeelt tijdens de training. Dit kan met de CS400 wel en gebruik ik vrij veel.
Bijvoorbeeld:
Ik druk op de knop en dan begint hij met 5min in zone 170-180 daarna 10min rust hartslag 140 en dat 4x herhalen. Daarna kan ik weer door trainen.
Misschien kan CyclingGirl hier wat meer over zeggen, want zij traint ook vrij gericht en gebruikt een Edge 500.
Cool! Lijkt mij ook wel eens leuk, een Zesdaagse bezoeken.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 19:37 schreef CyclingGirl het volgende:
Wat een wind weer vandaag, maar gelukkig was het wel droogIk ben gisteren naar de 6daagse van Rotterdam geweest. Had kaarten via een klant. Stonden in de VIP lounge op het midden terrein was erg leuk.
Stuur anders een pmquote:Op zaterdag 7 januari 2012 22:41 schreef Patroon het volgende:
[..]
Je zal er wel overheen hebben gelezen, vandaar deze reminderZou je alsnog hier antwoord op willen geven?
Ik doe het liever via het forum zodat iedereen er van kan profiteren. Zijn namelijk meer mensen die zich dit afvragen.quote:
Ja, klopt. Maar ik moest 2 keer denken wie je eigenlijk bedoelde met die post. En cyclinggirl kijkt hier ook niet dagelijks. Dus dan is de kans dat ze de post niet leest nogal groot. Vandaar dat een pm (Daar krijg je immers een notificatie van) meer opvallend is. En je kan daarna de info gewoon posten.quote:Op zondag 8 januari 2012 11:08 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik doe het liever via het forum zodat iedereen er van kan profiteren. Zijn namelijk meer mensen die zich dit afvragen.
Op je smartphone?quote:Op zondag 8 januari 2012 11:17 schreef Ambrosius het volgende:
Ik zoek eigenlijk een app waarmee ik m'n gereden route later thuis terug kan kijken en daarbij ook de snelheid op ieder willekeurig punt op deze route. Heb er al verschillende gevonden waarmee ik m'n route kan 'opnemen' en later op een kaartje terug kan zien, maar zou eigenlijk nog meer details willen. Iemand tips?
Smartphone idd, zie nog niet meteen dat ik daar via een kaart kan kijken hoe hard ik waar reed, wel per kilometer zo te zien. Iig bedankt, denk dat ik er gewoon tig installeer en ze allemaal start als ik ga rijdenquote:
Runkeeper werkt nauwkeuriger. Zal ik ff een plaatje uploaden van hoe 't er uit ziet?quote:Op zondag 8 januari 2012 11:22 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Smartphone idd, zie nog niet meteen dat ik daar via een kaart kan kijken hoe hard ik waar reed, wel per kilometer zo te zien. Iig bedankt, denk dat ik er gewoon tig installeer en ze allemaal start als ik ga rijden.
In het "beginnnen met hardlopen topic" wordt een korte opsomming gemaakt van programma's voor smartphones. Heb er nooit naar gekeken maar misschien dat daar nog wat anders tussen staat. Voornamelijk hoor ik dat men op de fiets runkeeper gebruikt.quote:Op zondag 8 januari 2012 11:22 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Smartphone idd, zie nog niet meteen dat ik daar via een kaart kan kijken hoe hard ik waar reed, wel per kilometer zo te zien. Iig bedankt, denk dat ik er gewoon tig installeer en ze allemaal start als ik ga rijden.
Je kan ook Endomondo proberenquote:Op zondag 8 januari 2012 11:22 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Smartphone idd, zie nog niet meteen dat ik daar via een kaart kan kijken hoe hard ik waar reed, wel per kilometer zo te zien. Iig bedankt, denk dat ik er gewoon tig installeer en ze allemaal start als ik ga rijden.
Het schijnt dat runkeeper preciezer is, las dat laatst ergens.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Geen onderhoud na de ritten, alleen ervoor de ketting schoongewreven en opnieuw gesmeerd. Een heel enkel spoortje van roest, was na de schoonmaakbeurt alweer verdwenen. Met pekel zou het veel sneller gaan natuurlijk. Daar hebben we sinds een paar jaar deze voor:
Eigenlijk ook zonde van de vrijwel smetteloze staat van de lak. Dus dan wil ik 'm nog wel eens extra schoonmaken. Voor de foto ontdaan van lampen en met wielen zonder reflectoren, alleen het belletje vergeten. Spatborden monteren (zie oogjes) heb ik nog geen zin in gehad, zo'n snelsluitding werkt eigenlijk wel fijn als het niet al te nat is.
Wat betaal je hier nou ongeveer voor?quote:Op zondag 8 januari 2012 15:48 schreef foetre het volgende:
Aangezien ik een mooi weer wielrenner ben en toch in het echt de alpe d'huez wil beklimmen heb ik mezelf zojuist de Taxc genius multiplayer cadeau gedaan met deze dvd's
Liege- Bastogne-Liege 2011
Climbs Colecctions III
Climb Colecctions V
San Sebastian Classic 2011
Etape du tour 2010 massif central
Alpine Classic deel 1
Etape du Tourmalet 2010
Amstel gold race 2010
600 euro met een beetje geluk. Kijk anders op marktplaats naar vergelijkbare fietsen.quote:Op zondag 8 januari 2012 15:54 schreef foetre het volgende:
Wie weet trouwens wat een model 2010 Trek 2.3 105 afgemoteerd waard is van een half jaar oud?
M'n werkgever start opeens met een fietsenplan en aangezien ik nog heel veel dagen over heb zou ik hier wel aan mee willen doen.En een flinke upgrade (carbon/ultegra DI2) willen aanschaffen.
Waar woon je? Wil het graag een keer proberen.quote:Op zondag 8 januari 2012 15:48 schreef foetre het volgende:
Aangezien ik een mooi weer wielrenner ben en toch in het echt de alpe d'huez wil beklimmen heb ik mezelf zojuist de Taxc genius multiplayer cadeau gedaan met deze dvd's
Liege- Bastogne-Liege 2011
Climbs Colecctions III
Climb Colecctions V
San Sebastian Classic 2011
Etape du tour 2010 massif central
Alpine Classic deel 1
Etape du Tourmalet 2010
Amstel gold race 2010
idd, geen letsel. En dan zal de gemeente natuurlijk beweren dat dat fietspad goed is voor de veilighed.quote:Op zondag 8 januari 2012 18:25 schreef Tommeke het volgende:
Geen letsel ook?
Het overkwam mij woensdag ook bijna. Ik stond bijna stil en toen gleed ik weg over een stok
Is het toch ook?quote:Op zondag 8 januari 2012 19:48 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
idd, geen letsel. En dan zal de gemeente natuurlijk beweren dat dat fietspad goed is voor de veilighed.
Lijkt mij ook wel wat.quote:Op zondag 8 januari 2012 19:47 schreef Oksel het volgende:
Kaas en Gripper?Weekje kamperen? Overdag fietsen, 's avonds BBQ'en.
Wat een prachtige tochtquote:Op zondag 8 januari 2012 19:55 schreef foetre het volgende:
[..]
Lijkt mij ook wel wat.
Ik ben van plan deze zomer La Marmotte te gaan rijden.
La Marmotte informatie
La Marmotte wordt op de 1e zaterdag van juli verreden - 174 km met ongeveer 5000 meter hoogteverschil - Starttijd 07.00 uur
De route: Bourg d'Oisans-Col du Glandon-St Jean de Maurienne-Col du Telegraphe-Col du Galibier-Col du Lautaret-Alpe d'Huez.
[ afbeelding ]
Hangt er vanaf, hoeveel ga je fietsen, wat voor tochten ga je fietsen, wil je tweedehands kopen of nieuw? En het belangrijkste, wat heb je te besteden?quote:Op zondag 8 januari 2012 20:49 schreef IronTaksi het volgende:
Sinds mijn enkels verwaarloosd zijn door het voetbal, wil ik graag een fiets kopen om te trainen.
Maar aan wat voor bedrag moet ik ongeveer denken, voor een leuke racefiets.
quote:
Bedankt, die twee probeer ik volgende keer.quote:
2x gedaan, moet je eigenlijk wel op je erelijst hebben als recreatieve wielrenner.quote:Op zondag 8 januari 2012 19:55 schreef foetre het volgende:
[..]
Lijkt mij ook wel wat.
Ik ben van plan deze zomer La Marmotte te gaan rijden.
La Marmotte informatie
La Marmotte wordt op de 1e zaterdag van juli verreden - 174 km met ongeveer 5000 meter hoogteverschil - Starttijd 07.00 uur
De route: Bourg d'Oisans-Col du Glandon-St Jean de Maurienne-Col du Telegraphe-Col du Galibier-Col du Lautaret-Alpe d'Huez.
[ afbeelding ]
inderdaad heb zelf een nieuwe jan jansen vuelta gekocht 2 jaar geleden voor 1000 euro. alleen ik denk er nu toch echt sterk over na om er een andere groep op te monteren. Frame voldoet prima, wielen ook tot nu toe maar de groep laat wat te wensen over (tiagra). alleen nu kom ik bij het verhaal dat een nieuwe groep ultegra ? al weer 600 euro kost.quote:Op zondag 8 januari 2012 21:01 schreef Oksel het volgende:
Beter koop je een dure 2e hands. Heb je de meeste fiets aan. Hier vind je wel wat leuks..
Met Strava kun je over de snelheidsgrafiek scrollen en dan zie je op het kaartje waar je was.quote:Op zondag 8 januari 2012 21:03 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
[..]
Bedankt, die twee probeer ik volgende keer.
Heb er vandaag 4 getest: Cycle Watch, SportTracker, RunKeeper en TrackPath. Allemaal voldoen ze wel redelijk, behalve dan het feit dat ik niet echt kan zien hoe hard ik dus op een bepaalde weg reed. Ik kan wel zien hoe snel een bepaalde kilometer is gegaan of hoe hard ik gemiddeld een bepaalde minuut heb afgelegd. Maar dan weet ik nog niet meteen waar dat was. Of ik mis iets.
Met runkeeper kan je sowieso kijken waar je hoe snel gefietst hebt, tenminste, op de website.quote:Op zondag 8 januari 2012 21:03 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
[..]
Bedankt, die twee probeer ik volgende keer.
Heb er vandaag 4 getest: Cycle Watch, SportTracker, RunKeeper en TrackPath. Allemaal voldoen ze wel redelijk, behalve dan het feit dat ik niet echt kan zien hoe hard ik dus op een bepaalde weg reed. Ik kan wel zien hoe snel een bepaalde kilometer is gegaan of hoe hard ik gemiddeld een bepaalde minuut heb afgelegd. Maar dan weet ik nog niet meteen waar dat was. Of ik mis iets.
Een 105 groep kost iets van 450. Je kan ook dingen die je niet goed vind upgraden. Dan hoef je niet alles in 1 keer te doen.quote:Op zondag 8 januari 2012 21:06 schreef mytec het volgende:
[..]
inderdaad heb zelf een nieuwe jan jansen vuelta gekocht 2 jaar geleden voor 1000 euro. alleen ik denk er nu toch echt sterk over na om er een andere groep op te monteren. Frame voldoet prima, wielen ook tot nu toe maar de groep laat wat te wensen over (tiagra). alleen nu kom ik bij het verhaal dat een nieuwe groep ultegra ? al weer 600 euro kost.
Hoezo heb je carbon aangevinkt?quote:Op zondag 8 januari 2012 21:01 schreef Oksel het volgende:
Beter koop je een dure 2e hands. Heb je de meeste fiets aan. Hier vind je wel wat leuks..
Er zit een triple opquote:Op zondag 8 januari 2012 21:06 schreef Oksel het volgende:
@Kaas, check dit:
http://link.marktplaats.nl/515279159
Och. Zolang je er maar plezier aan hebt.quote:Op zondag 8 januari 2012 21:14 schreef No-P het volgende:
Ik ben dit jaar waarschijnlijk aan nieuwe wielen toe. In ieder geval al een beetje rondkijken. Maar man wat zijn die Aero dingen duur.
Hoeveel mm velg zoek je? Enne Campa of Shimanko?quote:Op zondag 8 januari 2012 21:14 schreef No-P het volgende:
Ik ben dit jaar waarschijnlijk aan nieuwe wielen toe. In ieder geval al een beetje rondkijken. Maar man wat zijn die Aero dingen duur.
Destijds voldeed het prima, en helaas kon ik toen geen mooie tweede-hands vinden. Ook was ik nog niet zo thuis in de verschillen van groepen/frames etc.quote:Op zondag 8 januari 2012 21:10 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Een 105 groep kost iets van 450. Je kan ook dingen die je niet goed vind upgraden. Dan hoef je niet alles in 1 keer te doen.
Sowieso een beetje een miskoop, 1000 euro voor een fiets met tiagra.
[..]
Ah, heb het nu geüpload naar de website, maar krijg geen snelheden op de kaart te zienquote:Op zondag 8 januari 2012 21:06 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Met runkeeper kan je sowieso kijken waar je hoe snel gefietst hebt, tenminste, op de website.
Je kan ook inzoomen op de grafiek. Klikken en slepen zodat je het gedeelte selecteert wat je wilt zien.
Tuurlijk wel. Zie je de grafiek onder je kaartje zien? Hou je muis daar eens op (extragratis tip, klik elevation en pace, eventueel hartslag eventjes uit. Wel zo makkelijkquote:Op zondag 8 januari 2012 21:19 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Ah, heb het nu geüpload naar de website, maar krijg geen snelheden op de kaart te zien.
Hoge velg iig, campa. Voor tijdrit vooral.quote:Op zondag 8 januari 2012 21:16 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Hoeveel mm velg zoek je? Enne Campa of Shimanko?
Bullet?quote:Op zondag 8 januari 2012 21:20 schreef No-P het volgende:
[..]
Hoge velg iig, campa. Voor tijdrit vooral.
Dan zou ik een tweedehands kopen. Voor 600 heb je wel een tweedehands met 105.quote:Op zondag 8 januari 2012 21:06 schreef mytec het volgende:
[..]
inderdaad heb zelf een nieuwe jan jansen vuelta gekocht 2 jaar geleden voor 1000 euro. alleen ik denk er nu toch echt sterk over na om er een andere groep op te monteren. Frame voldoet prima, wielen ook tot nu toe maar de groep laat wat te wensen over (tiagra). alleen nu kom ik bij het verhaal dat een nieuwe groep ultegra ? al weer 600 euro kost.
Koop via ebay een setje Hplussons, laat ze spaken door Zoran en klaar ben je. Zal niet veel kosten.quote:Op zondag 8 januari 2012 21:14 schreef No-P het volgende:
Ik ben dit jaar waarschijnlijk aan nieuwe wielen toe. In ieder geval al een beetje rondkijken. Maar man wat zijn die Aero dingen duur.
Ja dat zijn toch van die dieplood fixie velgen ofwa?quote:Op zondag 8 januari 2012 21:30 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Dan zou ik een tweedehands kopen. Voor 600 heb je wel een tweedehands met 105.
[..]
Koop via ebay een setje Hplussons, laat ze spaken door Zoran en klaar ben je. Zal niet veel kosten.
Zal wel aan mij liggen, maar ik heb geen grafiek onder het kaartje staan. Moet je daar een Elite abonnement voor hebben ofzo?quote:Op zondag 8 januari 2012 21:20 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Tuurlijk wel. Zie je de grafiek onder je kaartje zien? Hou je muis daar eens op (extragratis tip, klik elevation en pace, eventueel hartslag eventjes uit. Wel zo makkelijk)
maar dan heb ik 2 fietsen? ik heb al een vuelta met cheap ass tiagra.quote:Op zondag 8 januari 2012 21:30 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Dan zou ik een tweedehands kopen. Voor 600 heb je wel een tweedehands met 105.
[..]
Koop via ebay een setje Hplussons, laat ze spaken door Zoran en klaar ben je. Zal niet veel kosten.
Nee? Momentje!quote:Op zondag 8 januari 2012 21:34 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Zal wel aan mij liggen, maar ik heb geen grafiek onder het kaartje staan. Moet je daar een Elite abonnement voor hebben ofzo?
Tja, hoog profiel wielsets ga je niet vinden onder 600.- nieuw, of je moet tyfuswielen nemen.quote:Op zondag 8 januari 2012 21:42 schreef No-P het volgende:
Mijn fiets is alu en niet veel waard. 700 zal te veel zijn voor een wielset voor mij. Trainingswielen heb ik wel dus het is vooral voor triathlon en mooiweer ritjes.
Kan ook hopen dat mijn wielen het nog een jaar doorkomen, en door sparen voor een tijdritfiets en daar later een keer de wielen van upgraden.
Die bullets onthoud ik maar zijn wel wat te prijzig.
Wat is er mis met goede wielen onder een "slechte" fiets?quote:Op zondag 8 januari 2012 21:42 schreef No-P het volgende:
Mijn fiets is alu en niet veel waard. 700 zal te veel zijn voor een wielset voor mij. Trainingswielen heb ik wel dus het is vooral voor triathlon en mooiweer ritjes.
Kan ook hopen dat mijn wielen het nog een jaar doorkomen, en door sparen voor een tijdritfiets en daar later een keer de wielen van upgraden.
Die bullets onthoud ik maar zijn wel wat te prijzig.
Ik merk het inderdaad, pas eerste keer wat aan het rondkijken ben. Fiets is niet oud, maar wel budget.quote:Op zondag 8 januari 2012 21:45 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Tja, hoog profiel wielsets ga je niet vinden onder 600.- nieuw, of je moet tyfuswielen nemen.![]()
Als je fiets al oud is kan je wellicht beter doorsparen.
Het vlag op strontschuit effect.quote:Op zondag 8 januari 2012 21:46 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Wat is er mis met goede wielen onder een "slechte" fiets?
Ja jong, zwaar maar wel lekker sterk!quote:Op zondag 8 januari 2012 21:32 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja dat zijn toch van die dieplood fixie velgen ofwa?
Dan verkoop je diequote:Op zondag 8 januari 2012 21:38 schreef mytec het volgende:
[..]
maar dan heb ik 2 fietsen? ik heb al een vuelta met cheap ass tiagra.
Letterlijk. Veltec Typhus is redelijk betaalbaar.quote:Op zondag 8 januari 2012 21:45 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Tja, hoog profiel wielsets ga je niet vinden onder 600.- nieuw, of je moet tyfuswielen nemen.![]()
Als je fiets al oud is kan je wellicht beter doorsparen.
quote:Op zondag 8 januari 2012 21:50 schreef kaasplankje het volgende:
Je gaat toch ook geen blingbling lichtmetalen wielen onder een opel astra uit 1990 zetten?
Vreemd, dat tabelletje met 'splits' is bij mij niet gevuld. Terwijl ik op m'n telefoon wel per minuut kan zien wat daarin het gemiddelde was.quote:Op zondag 8 januari 2012 21:45 schreef kanovinnie het volgende:
[ afbeelding ]
Je kan eventueel nog inzoomen met het plus/minnetje linksboven in en de kaart slepen.
Klik op de grafiek en sleep naar links/rechts (je ziet een selectie) en zo kan je het gedeelte van je grafiek dat je wilt "uitvergroten" bepalen.
Klopt, alleen mijn achterwiel is niet zo best meer. In maart voor dat ik de weg weer op ga maar eens goed schoonmaken en uit elkaar halen.quote:Op zondag 8 januari 2012 21:50 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Letterlijk. Veltec Typhus is redelijk betaalbaar.
Ik zou voor tijdritten dan voor een tijdritframe gaan. Daar haal je veel meer snelheidswinst uit.
hmm misschien maar even kijken op internet of langs een dealer met mooie 2 de hands? hoop dat ik ongeveer 600 euro heb om bij te leggen in maart.quote:Op zondag 8 januari 2012 21:49 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ja jong, zwaar maar wel lekker sterk!
[..]
Dan verkoop je die
Ik trap met mijn 67kg mijn remblokken al bijna tegen de velg aan op mijn huidige fiets, zonde van de wielen.quote:Op zondag 8 januari 2012 21:46 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Wat is er mis met goede wielen onder een "slechte" fiets?
Ja, wel mooi maar lekker rijden is het niet vrees ik. Keihard en zijwindgevoelig bovendien.quote:Op zondag 8 januari 2012 21:55 schreef No-P het volgende:
[..]
Klopt, alleen mijn achterwiel is niet zo best meer. In maart voor dat ik de weg weer op ga maar eens goed schoonmaken en uit elkaar halen.
Ik kan eventueel ook mijn kahmsins nog gebruiken, die heb ik nu als reserve en als tacx wielen dus zonder zal ik niet zitten.
Dit is verder wel mooi spul:
[ afbeelding ]
Vaag. Misschien opnieuw proberen te uploaden? Vrienden van me (ihpone 3, 3g, 4 en 4s) en een nokia+samsungtelefoon hebben nergens last van (deze komt zelfs van de 3g af volgens mij)quote:Op zondag 8 januari 2012 21:52 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Vreemd, dat tabelletje met 'splits' is bij mij niet gevuld. Terwijl ik op m'n telefoon wel per minuut kan zien wat daarin het gemiddelde was.
Zo sta ik na die 300 kilometer.quote:
Wtf waarom valt die gast niet neer?quote:Op zondag 8 januari 2012 22:17 schreef Oksel het volgende:
Fietsen is niet gezond zoals je hier ziet. Voor je 't weet wordt je hoofdhuid er door een gekke kat afgerukt. En nee, dat is geen toupetje.
[ afbeelding ]
Lijkt trouwens een typisch Nederlandse fiets..
Ik heb dat al vaker voorgesteld he.quote:Op zondag 8 januari 2012 19:47 schreef Oksel het volgende:
Kaas en Gripper?Weekje kamperen? Overdag fietsen, 's avonds BBQ'en.
Dus je zal er al niet aan ontkomen dat je de Marmotte op een willekeurige mooie zomerdag moet gaan rijden. Dan maar geen bevoorrading, bidons onderweg, afgezette wegen, en materiaalposten. Daarentegen krijg je een stuk meer rust, glij je niet uit over de bananenschillen, en hoef je alleen maar iets vaker in een dorpje een blikje fris te kopen. Of je regelt iemand met een volgauto, da's helemaal luxe!quote:UPDATE: Sportcommunication heeft de inschrijving (al dan niet tijdelijk) gestopt, aangezien men in 1 dag méér dan 6000 internetregistraties had ontvangen.
Aan de andere kant kan je goede wielen gewoon weer meenemen naar een nieuwe fiets. Als ik iets aan m'n fiets zou upgraden zouden het eerder de wielen zijn dan een betere groep.quote:Op zondag 8 januari 2012 21:50 schreef kaasplankje het volgende:
Je gaat toch ook geen blingbling lichtmetalen wielen onder een opel astra uit 1990 zetten?
Ik ga dan liever direct aan Lac du St. Croix staan, dat meer is echt prachtig, en goedkope / goede camping. Paar keer rondje rond het meer fietsen (2-3 uur), keer de Gorge du Verdon fietsen, en een keer de Marmotte fietsen.. Maar van mij mag je een week inplannen, ik ben d'r dan. Pak wel ff eigen tent trouwens.quote:Op maandag 9 januari 2012 11:25 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ik heb dat al vaker voorgesteld he.![]()
Onze grote tipi mee (7 slaapplekken) , en ergens rondom Bourg d'Oisans neerstrijken. Topplan.
p.s. dan moet je er geen bezwaar tegen hebben dat ik met de burgerbak kom.
En dan de Marmotte-rijden op elke andere dag dan zaterdag 7 juli, want dan is het veel te druk.
Overigens, voor Foetre:
[..]
Dus je zal er al niet aan ontkomen dat je de Marmotte op een willekeurige mooie zomerdag moet gaan rijden. Dan maar geen bevoorrading, bidons onderweg, afgezette wegen, en materiaalposten. Daarentegen krijg je een stuk meer rust, glij je niet uit over de bananenschillen, en hoef je alleen maar iets vaker in een dorpje een blikje fris te kopen. Of je regelt iemand met een volgauto, da's helemaal luxe!
Ik heb nog nooit een interval vantevoren erin gezet, als ik interval heb, heb ik dat in mijn hoofd zitten en doe ik het zo.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 22:41 schreef Patroon het volgende:
[..]
Je zal er wel overheen hebben gelezen, vandaar deze reminderZou je alsnog hier antwoord op willen geven?
Je hebt dan volgens mij wel kans dat je casette iets harder gaat slijtenquote:Op maandag 9 januari 2012 15:01 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Ik heb een nieuw achterwiel voor op de Tacx met een vrij nieuwe casette (nog geen 500 km gok ik). Kan het nou kwaad voor mijn ketting of die casette (of iets anders) als ik daar mee op de Tacx ga fietsen? Want niet op elkaar ingesleten oid?
Mijn ketting heeft een paar 1000 km erop zitten.
Site ziet er een beetje bio-stabiel uit imo..quote:Op maandag 9 januari 2012 16:36 schreef mytec het volgende:
Heeft er iemand hier ervaring met ademhalingstrainingen met zo,n apparaatje . http://www.expand-a-lung.com/ Ik heb vroeger astma gehad en ik merk dat ik vooral in de bergen maar ook in Nederland last heb van mijn ademhaling na een tijdje. In de bergen is het niet verwonderlijk alleen ik heb het al vrij snel. Ik zou dit graag willen verbeteren. Daar zijn oefeningen voor maar als zo,n apparaatje echt werkt lijkt me dat wel makkeljk
Volgens mij heeft hoe goed je ademt niet zoveel met spierkracht te maken. Longweefsel is geen spier, dus dat kun je niet trainen, en ik betwijfel of de spieren die wel betrokken zijn bij het ademen, echt significant sterker kunnen worden...het lijkt misschien of een getraind persoon meer lucht binnen krijgt dan een ongetraind, maar volgens mij is een sterkere hartspier, en in het algemeen een goede conditie, veel belangrijker dan het volume lucht die je in je longen hijgt. Die zuurstof moet dan ook nog eens in je bloed, en rondgepompd, en eficient gebruikt door je lichaam. Juist daar is denk ik meer winst te halen.quote:significantly improves the strength of respiratory muscles,
klopt had ooit een andere site gezien maar kan dat niet weer vinden.quote:Op maandag 9 januari 2012 16:37 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Site ziet er een beetje bio-stabiel uit imo..
Tja, leuke groep iigquote:Wat vinden jullie van deze fiets en van sensa uberhaubt.
Ik ben normaal meer van de Trek maar dat word me echt te duur met dezelfde specificaties.
Frame: Monocoque Generation5 - Zero Void Curing - UD Carbon Fiber
Voorvork: Supra Full Carbon Monocoque Gen5 Tapered 1.5
Versnellingsgroep: Full Ultegra DI-2 Spec 2X10
Zadelpen: Supra Speed Line
Stuur: Supra Speed Line
Stuurpen: Supra Speed Line
Wielset:Supra RA30
Banden:Conti GP4000 White
Zadel:San Marco Concor
Kleur: Carbon Clear UD
Dankje daar heb ik wat aan, dus gewoon kwestie van meer trainen. En dus mijn conditie meer verbeteren. Het is ook niet zo dat ik na 100m hardlopen op de grond lig. Met fietsen ook niet, alleen wat wil ik ook ongetraind een berg omhoog knallen.quote:Op maandag 9 januari 2012 16:46 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Volgens mij heeft hoe goed je ademt niet zoveel met spierkracht te maken. Longweefsel is geen spier, dus dat kun je niet trainen, en ik betwijfel of de spieren die wel betrokken zijn bij het ademen, echt significant sterker kunnen worden...het lijkt misschien of een getraind persoon meer lucht binnen krijgt dan een ongetraind, maar volgens mij is een sterkere hartspier, en in het algemeen een goede conditie, veel belangrijker dan het volume lucht die je in je longen hijgt. Die zuurstof moet dan ook nog eens in je bloed, en rondgepompd, en eficient gebruikt door je lichaam. Juist daar is denk ik meer winst te halen.
En de site ziet er ook erg Tellsell uit.
Voor rond de 2400 euro is dit denk wel het maximale kan krijgen met een carbon frame en versnellingsgroep DI2 .quote:Op maandag 9 januari 2012 16:50 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Tja, leuke groep iig![]()
Wielen lees je niet zulke goede verhalen over. Eigenlijk gewoon slecht voor een fiets in die prijsklasse (wat natuurlijk ook aan de kosten voor een DI2 groep ligt). Sensa heb ik persoonlijk niet zoveel mee, maar met Trek ook niet dus waarschijnlijk ligt onze smaak ver uit elkaarVolgens mij zijn die frames over het algemeen wel aardig..
Hoge velgen zijn natuurlijk leuk, maar niet altijd even praktisch. Als je voor hoge velgen kiest heb je eigenlijk ook een setje lage nodig. Tenzij je een mooi weer fietser bent, waar niks mis mee isquote:Op maandag 9 januari 2012 17:17 schreef Gripper het volgende:
Kies voor de Ksyriums. Lekker stijf (OK, knalhard) & licht, en ze zien er gelikt uit met die dikke spaken.
Of informeer voorzichtig of je mag upgraden naar Supra RC38 of 58als het dan toch Sensa's huismerkwielen moeten zijn.
Dat zou ik ook doenquote:Als budget overigens een rol speelt, zou ik mn geld uitgeven aan de beste wielen die er voor dat budget zijn, en dan maar gewone Ultegra ipv DI2 (hoe leuk en fancy DI2 ook is)
Dat frame is gewoon ok, dan maar niet de chique uitstraling van een Italiaanse fiets. Als ie maar lekker rijdt!
Ah, dat valt inderdaad mee dan. Ik had alleen een adviesprijs van 2.999 ¤ gezien.quote:Op maandag 9 januari 2012 17:09 schreef foetre het volgende:
[..]
Voor rond de 2400 euro is dit denk wel het maximale kan krijgen met een carbon frame en versnellingsgroep DI2 .
Ik kan tegen een kleine meerprijs wel kiezen uit deze velgen.Zijn die wel de moete waard?
Shimano WH-6700 Ultegra + ¤ 117,00
Shimano WH-R500 +0
Mavic Aksium +0
Mavic Cosmic Elite + ¤ 126,00
Mavic Ksyrium Black + ¤ 162,00
quote:Op maandag 9 januari 2012 17:23 schreef Yankee het volgende:
[..]
Hoge velgen zijn natuurlijk leuk, maar niet altijd even praktisch. Als je voor hoge velgen kiest heb je eigenlijk ook een setje lage nodig. Tenzij je een mooi weer fietser bent, waar niks mis mee is
[..]
Dat zou ik ook doen
Budget is idd lastig.Max is toch 2500 en de rc 58 hebben een meerprijs van 427 euro.quote:Op maandag 9 januari 2012 17:23 schreef Yankee het volgende:
[..]
Hoge velgen zijn natuurlijk leuk, maar niet altijd even praktisch. Als je voor hoge velgen kiest heb je eigenlijk ook een setje lage nodig. Tenzij je een mooi weer fietser bent, waar niks mis mee is
[..]
Dat zou ik ook doen
En nog op 5 km afstand ook.quote:Op maandag 9 januari 2012 17:31 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ah, dat valt inderdaad mee dan. Ik had alleen een adviesprijs van 2.999 ¤ gezien.
Ik denk van niet, alu corrodeert en heeft last van metaalmoeheid. Zeker als 't ultralight is moet je niet denken 10 jaar met je frame te doen als je veel fietst. Carbon is veerkrachtig maar kan geen puntbelasting aan. Dus als je ten val komt en je hebt pech, dan zit er een scheur in.quote:Op maandag 9 januari 2012 20:18 schreef kiekjesdief het volgende:
is aluminium niet duurzamer dan carbon?
De hars van carbon veroudert door UV straling. Dus niet in de zon fietsen.quote:Op maandag 9 januari 2012 20:24 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik denk van niet, alu corrodeert en heeft last van metaalmoeheid. Zeker als 't ultralight is moet je niet denken 10 jaar met je frame te doen als je veel fietst. Carbon is veerkrachtig maar kan geen puntbelasting aan. Dus als je ten val komt en je hebt pech, dan zit er een scheur in.
Ik ook! Erg mooi.. Zijn ook wel wat goedkopere tita frames maar die zijn niet zo mooiquote:Op maandag 9 januari 2012 20:30 schreef kaasplankje het volgende:
Ik zou best eens een titanium frame willen hebben, ze zijn alleen erg duur.![]()
@kanovinnie: Het hangt een beetje van de legering af of het snel corrodeert. Staal mach dan wel sneller roesten, maar kapot gaat je frame daar pas van na een hele tijd. Op stalen frames was het gebruikelijk 5/10 jaar garantie te geven. Op alu is dat nu maar 3/5 jaar vaak.
Dat zal dan eerder vanwege metaalmoeheid zijn dan corrosie.quote:Op maandag 9 januari 2012 20:30 schreef kaasplankje het volgende:
Ik zou best eens een titanium frame willen hebben, ze zijn alleen erg duur.![]()
@kanovinnie: Het hangt een beetje van de legering af of het snel corrodeert. Staal mach dan wel sneller roesten, maar kapot gaat je frame daar pas van na een hele tijd. Op stalen frames was het gebruikelijk 5/10 jaar garantie te geven. Op alu is dat nu maar 3/5 jaar vaak.
Het veroudert en wordt daardoor brozer.quote:Op maandag 9 januari 2012 20:32 schreef kaasplankje het volgende:
Wat gebeurt er met het carbon als de hars veroudert? En dat heb je toch niet als er lak overheen zit?
Ik heb een carbon voorvork in mijn Gazelle en die is van 1998. Daar heb ik wat op gefietst zeg.
Ik zou NU nooit voor die DI2 groep kiezen. Ik heb 'm gezien en vind het gewoon niet mooi. erg grof allemaal. Als je een Shimano adept ben zou ik toch voor een Dura ace groep kiezen en dan wellicht met veel betere wielen dan die Supra (Quasar met andere stickers). O f voor Ultegra kiezen en voor het prijsverschil van +550 euro een paar knappe wielen laten monteren.quote:Op maandag 9 januari 2012 17:09 schreef foetre het volgende:
[..]
Voor rond de 2400 euro is dit denk wel het maximale kan krijgen met een carbon frame en versnellingsgroep DI2 .
Ik kan tegen een kleine meerprijs wel kiezen uit deze velgen.Zijn die wel de moete waard?
Shimano WH-6700 Ultegra + ¤ 117,00
Shimano WH-R500 +0
Mavic Aksium +0
Mavic Cosmic Elite + ¤ 126,00
Mavic Ksyrium Black + ¤ 162,00
Doe mij er dan maar een van 3 dollarquote:Op maandag 9 januari 2012 20:50 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Frameprijs tussen de 3 en 6000 dollar
Hehequote:Op maandag 9 januari 2012 20:54 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Doe mij er dan maar een van 3 dollar
Je hebt een goede smaakquote:Op maandag 9 januari 2012 20:56 schreef kiekjesdief het volgende:
Zal al te googelen op titaniumframes en fietsen, erg mooi. Zeker de geborstelde blank variant.
Die firefly is helemaal om je vingers bij af te likken zeg
onzin , het bestaat wel alleen niet geschikt om fiets frames van te maken (overgrote deel 5000 legeringen is oxide bestendig), maar genoeg legeringen die met de juiste coating ook jaren mee kunnenquote:Op maandag 9 januari 2012 20:26 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
corrosievrij aluminium bestaat niet/nauwelijks.
alu kan zeker wel lang mee alleen, er word erg veel gemaakt van mindere kwaliteit.quote:Op maandag 9 januari 2012 20:24 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik denk van niet, alu corrodeert en heeft last van metaalmoeheid. Zeker als 't ultralight is moet je niet denken 10 jaar met je frame te doen als je veel fietst. Carbon is veerkrachtig maar kan geen puntbelasting aan. Dus als je ten val komt en je hebt pech, dan zit er een scheur in.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Aluminium#Opmerkelijke_eigenschappenquote:Op maandag 9 januari 2012 21:18 schreef dop het volgende:
[..]
onzin , het bestaat wel alleen niet geschikt om fiets frames van te maken (overgrote deel 5000 legeringen is oxide bestendig), maar genoeg legeringen die met de juiste coating ook jaren mee kunnen
Zodra je die oxidalaag weghaalt door te frezen, slijpen, draaien, snijden of schuren komt hij direct terug.quote:Aluminium is een zilverwit, buigzaam metaal. Het is stabiel aan de lucht, maar alleen dankzij een dun en gesloten oxidehuidje, dat het metaal een doffe indruk geeft.
quote:[..]
alu kan zeker wel lang mee alleen, er word erg veel gemaakt van mindere kwaliteit.
voor alle materialen geld als je de grens gaat opzoeken zal dat ten kosten gaan van de levensduur.
een degelijk alu frame gaat een leven lang mee .
je kunt niet zomaar stellen dat staal langer mee gaat als alu.
wij pompen het aluminium en vervoeren het met een transport voertuig waar een gietpan op zit die er niet zomaar af kanquote:Op maandag 9 januari 2012 21:42 schreef kiekjesdief het volgende:
nog pas een omgevallen smeltketel gehad?
Ik denk 't wel ja. Al zijn er vast uitzonderingen.quote:Op maandag 9 januari 2012 21:44 schreef kaasplankje het volgende:
Mag ik concluderen?
aluminium: beste keus prijs/kwaliteit
carbon: beste keus gewicht/kwaliteit
titanium: beste keus qua corrosiebestendigheid
staal: voor de oude garde
Grappig, misschien gebruik ik wel alu wat door jullie gemaakt is. Maken jullie alu profielen?quote:Op maandag 9 januari 2012 21:39 schreef dop het volgende:
ik werk in een aluminium smelterij kanovinnie.
natuurlijk weet ik dat je altijd een top laagje hebt. maar dat wil niet zeggen dat het niet corrosie bestendig is, aluminium oxide is in tegenstelling tot ijzer een gesloten oxide laag en daarom beschermt het de onderliggende lagen en mag je dus zeggen dat het oxide bestendig is.
Hangt er ook vanaf hoe het gemaakt is. Je kan vast een carbon frame zo flubberig als stront maken, of een tita frame wat knalhard is.quote:Op maandag 9 januari 2012 21:45 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Tita en staal zouden ook comfortabeler zijn dan alu en carbon. Of dat echt merkbaar is?
dat geld ook voor bijvoorbeeld RVSquote:Op maandag 9 januari 2012 21:46 schreef kanovinnie het volgende:
Grappig, misschien gebruik ik wel alu wat door jullie gemaakt is. Maken jullie alu profielen?
Wat jij zegt klopt inderdaad ja. Mijn punt was alleen dat alu altijd geoxideerd is
Yep, en hoe beter je RVS, hoe meer chroom.quote:Op maandag 9 januari 2012 21:53 schreef dop het volgende:
[..]
dat geld ook voor bijvoorbeeld RVS
daar is het het chroom in de legering die de afsluitende oxide laag maakt
ik maak zelf geen profielen.
halffabrikaten op coil tot 2 mm dik
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |