Voorlopig eerst mn schouder laten herstellen. Dan wil ik een test gaan doen en daarna flink duurtrainingen gaan doen om eerst die 100 km grens met gemak aan te kunnenquote:Op dinsdag 3 januari 2012 21:32 schreef Freddeh het volgende:
Je weet waarvoor je trainen moet dan toch?
Definieer "aardig windschermpje" eens, want ik denk dat ik het dan van je winquote:Op dinsdag 3 januari 2012 21:33 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik heb nog een aardig windschermpje op mijn buik zitten hoor.En de 40 km/uur kan ik ook nog wel eventjes volhouden.
Leuk in Friesland. Dan moet ik zeker wel komen!quote:Op dinsdag 3 januari 2012 21:20 schreef Freddeh het volgende:
Route is klaar, zal hem wel een paar keer proefrijden dit jaar voor we beginnen aan een fietsmeet, zodat ik eventueel nog wat kleine aanpassingen kan maken. 100Km, 2 punten waar we kunnen afsnijden (bij evt slecht weer) en halverwege een restaurant voor een koffie en appelgebak, én een fietsenmaker op loopafstand van het restaurantje (just in case). Nog steeds 0,0 hoogtemeters, maar wel een paar hele mooie wegen door het bos, over de hei, tussen de weilanden door. Én voor de liefhebbers, 15 á 20 km stoempen langs de vaart @ 40km/u. Kasseien kennen we niet in Friesland, dus ik heb er wat klinkerwegen in gemikt, speciaal voor de kapitein
Zak. Nou moet ik de route opnieuw gaan doenquote:Op dinsdag 3 januari 2012 21:34 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
http://maps.google.nl/map(...)g&cbp=12,142.43,,0,0
Goed hoog zitten ipv diep. Dan worden je schouders ontlast door de tegenwindquote:Op dinsdag 3 januari 2012 21:35 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Voorlopig eerst mn schouder laten herstellen. Dan wil ik een test gaan doen en daarna flink duurtrainingen gaan doen om eerst die 100 km grens met gemak aan te kunnen. Daarna wil ik dan proberen om het gemiddelde omhoog te brengen.. Dus ik weet niet wanneer je die meet wil plannen, maar ik heb nog wel een aantal maanden nodig
Ik ben dat ik er het laatst op stond 85.4. Dat was voor de kerst.quote:[..]
Definieer "aardig windschermpje" eens, want ik denk dat ik het dan van je win
http://maps.google.nl/map(...)and&t=h&vpsrc=6&z=17quote:Op dinsdag 3 januari 2012 21:36 schreef Freddeh het volgende:
Ik weet nog hoe gaaf ik dat vond, over het fietspad jakkeren met 40, en dan 5km lang, en dan de rest op je dooie akkertje verder rijden.
[..]
Zak. Nou moet ik de route opnieuw gaan doen
Op de ATB vermoed ik jaquote:Op dinsdag 3 januari 2012 21:39 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
http://maps.google.nl/map(...)and&t=h&vpsrc=6&z=17
Tijdritronde!
Dat is de velodrome van Roubaix!quote:Op dinsdag 3 januari 2012 21:39 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
http://maps.google.nl/map(...)and&t=h&vpsrc=6&z=17
Tijdritronde!
Graag gedaanquote:Op dinsdag 3 januari 2012 21:36 schreef Freddeh het volgende:
Ik weet nog hoe gaaf ik dat vond, over het fietspad jakkeren met 40, en dan 5km lang, en dan de rest op je dooie akkertje verder rijden.
[..]
Zak. Nou moet ik de route opnieuw gaan doen
Wat ik tot nu toe gezien is het plotten van kaarten iets wat je aparaat meteen een stuk duurder maakt. Alleen een hartslagmeter met gpstracker (zodat je een gpxbestandje krijgt) is een stuk goedkoper volgens mij.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 21:42 schreef Narcotical het volgende:
Tevens even mn beiden vragen uit vorige topic herhalen:
1. Kent iemand nog een goede bron om wat meer kennis over het trainen op hartslag en verschillende soorten trainingen op te doen?
2. Ik moet eigenlijk mijn basic kilometertellertje gaan vervangen binnenkort om daadwerkelijk op hartslag te kunnen gaan trainen. Routes maken en per GPS volgen zou fijn zijn, maar is niet per se nodig. Via GPS ergens naartoe navigeren hoeft niet. Zat zelf te denken aan bv de Edge 500 ofzo, wat zijn wellicht andere goede opties?
Klopt, die routes zijn gewoon te downloaden voor op je Edge, die lijn volgen werkt perfect.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 21:49 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Die garmin edge 500 is toch ook al navigatie? Weliswaar een lijn volgen, maar dat werkt goed genoeg volgens mij. NoP had zo'n apparaat, die kan je er misschien meer over vertellen.
Kan niet hoger zitten, heb nog 3 spacers onder mn stuur geloof ik en niks erboven..quote:Op dinsdag 3 januari 2012 21:37 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Goed hoog zitten ipv diep. Dan worden je schouders ontlast door de tegenwind
[..]
Ik ben dat ik er het laatst op stond 85.4. Dat was voor de kerst.
Ja die is inderdaad navigatie met een lijn volgen, ik hoef ook geen kaarten on screen.. Alleen iets wat zegt welke kant ik op moet en mn hartslag ofzo, dat is goed genoegquote:Op dinsdag 3 januari 2012 21:49 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Die garmin edge 500 is toch ook al navigatie? Weliswaar een lijn volgen, maar dat werkt goed genoeg volgens mij. NoP had zo'n apparaat, die kan je er misschien meer over vertellen.
Ik roep maar wat hoor. Ik zou eigenlijk niets veranderen aan je fiets als ik jou was.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 21:52 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Kan niet hoger zitten, heb nog 3 spacers onder mn stuur geloof ik en niks erboven...
Ik zat vanmorgen op 96.8 en ben 1.80m lang, you do the math
Patroon heeft de Polar CS400, waar ie binnenkort vanaf moet. Die heeft wel GPS ontvangst.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 21:51 schreef Freddeh het volgende:
@kanovinnie: Je zou eens kunnen kijken naar de Polar CS100B. Die is niet al te prijzig en heeft er HRM op zitten. Géén GPS helaas, maar dat is niet haalbaar voor ¤60.
@KnutdeIJsbeer: Finishen op die strook ga ik niet inplannen, ik durf geen eindsprint aan daar en kan me voorstellen dat we dan een EHBO kitje nodig gaan hebben.
Schouderpijn is ook niet afkomstig van de fiets..quote:Op dinsdag 3 januari 2012 21:54 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik roep maar wat hoor. Ik zou eigenlijk niets veranderen aan je fiets als ik jou was.
[..]
Patroon heeft de Polar CS400, waar ie binnenkort vanaf moet. Die heeft wel GPS ontvangst.
Dan zijn alle Polar's geen optie zover ik weet. In iedergeval bij de CS400 is het alleen mogelijk om achteraf te zien waar je langs bent geweest (zie het nu hier niet van in).quote:Op dinsdag 3 januari 2012 21:56 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Schouderpijn is ook niet afkomstig van de fiets... Wil wellicht nog wel een keer experimenteren met een wat kortere stuurpen.
De Polar CS400 heeft toch alleen de optie om achteraf te kijken waar je gefietst hebt of niet? Want ik wil juist van te voren een route in stellen om die daarna te kunnen volgen zodat ik niet verdwaal..
@ No-P: Thanks voor de info. Wat kan je met een Edge 500 allemaal tegelijk op het scherm laten weergeven eigenlijk?
Is alleen handig als je gewoon op de bonnefooi gaat fietsen en graag wilt terugkijken waar je nou geweest bent..quote:Op dinsdag 3 januari 2012 21:59 schreef Patroon het volgende:
[..]
Dan zijn alle Polar's geen optie zover ik weet. In iedergeval bij de CS400 is het alleen mogelijk om achteraf te zien waar je langs bent geweest (zie het nu hier niet van in).
Thanks, wat betreft navigeren en hartslag tegelijk ga ik nog ff uitzoeken danquote:Op dinsdag 3 januari 2012 21:59 schreef No-P het volgende:
Zelf in te stellen, iets van 8 "vakjes".
http://lh5.ggpht.com/_Wo8(...)1600-h/IMG_50472.jpg
Ik weet niet of deze en kan navigeren, en de hartslag kan toen. Mijn horloge kan dat niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |