Ik ga dan liever direct aan Lac du St. Croix staan, dat meer is echt prachtig, en goedkope / goede camping. Paar keer rondje rond het meer fietsen (2-3 uur), keer de Gorge du Verdon fietsen, en een keer de Marmotte fietsen.. Maar van mij mag je een week inplannen, ik ben d'r dan. Pak wel ff eigen tent trouwens.quote:Op maandag 9 januari 2012 11:25 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ik heb dat al vaker voorgesteld he.![]()
Onze grote tipi mee (7 slaapplekken) , en ergens rondom Bourg d'Oisans neerstrijken. Topplan.
p.s. dan moet je er geen bezwaar tegen hebben dat ik met de burgerbak kom.
En dan de Marmotte-rijden op elke andere dag dan zaterdag 7 juli, want dan is het veel te druk.
Overigens, voor Foetre:
[..]
Dus je zal er al niet aan ontkomen dat je de Marmotte op een willekeurige mooie zomerdag moet gaan rijden. Dan maar geen bevoorrading, bidons onderweg, afgezette wegen, en materiaalposten. Daarentegen krijg je een stuk meer rust, glij je niet uit over de bananenschillen, en hoef je alleen maar iets vaker in een dorpje een blikje fris te kopen. Of je regelt iemand met een volgauto, da's helemaal luxe!
Ik heb nog nooit een interval vantevoren erin gezet, als ik interval heb, heb ik dat in mijn hoofd zitten en doe ik het zo.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 22:41 schreef Patroon het volgende:
[..]
Je zal er wel overheen hebben gelezen, vandaar deze reminderZou je alsnog hier antwoord op willen geven?
Je hebt dan volgens mij wel kans dat je casette iets harder gaat slijtenquote:Op maandag 9 januari 2012 15:01 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Ik heb een nieuw achterwiel voor op de Tacx met een vrij nieuwe casette (nog geen 500 km gok ik). Kan het nou kwaad voor mijn ketting of die casette (of iets anders) als ik daar mee op de Tacx ga fietsen? Want niet op elkaar ingesleten oid?
Mijn ketting heeft een paar 1000 km erop zitten.
Site ziet er een beetje bio-stabiel uit imo..quote:Op maandag 9 januari 2012 16:36 schreef mytec het volgende:
Heeft er iemand hier ervaring met ademhalingstrainingen met zo,n apparaatje . http://www.expand-a-lung.com/ Ik heb vroeger astma gehad en ik merk dat ik vooral in de bergen maar ook in Nederland last heb van mijn ademhaling na een tijdje. In de bergen is het niet verwonderlijk alleen ik heb het al vrij snel. Ik zou dit graag willen verbeteren. Daar zijn oefeningen voor maar als zo,n apparaatje echt werkt lijkt me dat wel makkeljk
Volgens mij heeft hoe goed je ademt niet zoveel met spierkracht te maken. Longweefsel is geen spier, dus dat kun je niet trainen, en ik betwijfel of de spieren die wel betrokken zijn bij het ademen, echt significant sterker kunnen worden...het lijkt misschien of een getraind persoon meer lucht binnen krijgt dan een ongetraind, maar volgens mij is een sterkere hartspier, en in het algemeen een goede conditie, veel belangrijker dan het volume lucht die je in je longen hijgt. Die zuurstof moet dan ook nog eens in je bloed, en rondgepompd, en eficient gebruikt door je lichaam. Juist daar is denk ik meer winst te halen.quote:significantly improves the strength of respiratory muscles,
klopt had ooit een andere site gezien maar kan dat niet weer vinden.quote:Op maandag 9 januari 2012 16:37 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Site ziet er een beetje bio-stabiel uit imo..
Tja, leuke groep iigquote:Wat vinden jullie van deze fiets en van sensa uberhaubt.
Ik ben normaal meer van de Trek maar dat word me echt te duur met dezelfde specificaties.
Frame: Monocoque Generation5 - Zero Void Curing - UD Carbon Fiber
Voorvork: Supra Full Carbon Monocoque Gen5 Tapered 1.5
Versnellingsgroep: Full Ultegra DI-2 Spec 2X10
Zadelpen: Supra Speed Line
Stuur: Supra Speed Line
Stuurpen: Supra Speed Line
Wielset:Supra RA30
Banden:Conti GP4000 White
Zadel:San Marco Concor
Kleur: Carbon Clear UD
Dankje daar heb ik wat aan, dus gewoon kwestie van meer trainen. En dus mijn conditie meer verbeteren. Het is ook niet zo dat ik na 100m hardlopen op de grond lig. Met fietsen ook niet, alleen wat wil ik ook ongetraind een berg omhoog knallen.quote:Op maandag 9 januari 2012 16:46 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Volgens mij heeft hoe goed je ademt niet zoveel met spierkracht te maken. Longweefsel is geen spier, dus dat kun je niet trainen, en ik betwijfel of de spieren die wel betrokken zijn bij het ademen, echt significant sterker kunnen worden...het lijkt misschien of een getraind persoon meer lucht binnen krijgt dan een ongetraind, maar volgens mij is een sterkere hartspier, en in het algemeen een goede conditie, veel belangrijker dan het volume lucht die je in je longen hijgt. Die zuurstof moet dan ook nog eens in je bloed, en rondgepompd, en eficient gebruikt door je lichaam. Juist daar is denk ik meer winst te halen.
En de site ziet er ook erg Tellsell uit.
Voor rond de 2400 euro is dit denk wel het maximale kan krijgen met een carbon frame en versnellingsgroep DI2 .quote:Op maandag 9 januari 2012 16:50 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Tja, leuke groep iig![]()
Wielen lees je niet zulke goede verhalen over. Eigenlijk gewoon slecht voor een fiets in die prijsklasse (wat natuurlijk ook aan de kosten voor een DI2 groep ligt). Sensa heb ik persoonlijk niet zoveel mee, maar met Trek ook niet dus waarschijnlijk ligt onze smaak ver uit elkaarVolgens mij zijn die frames over het algemeen wel aardig..
Hoge velgen zijn natuurlijk leuk, maar niet altijd even praktisch. Als je voor hoge velgen kiest heb je eigenlijk ook een setje lage nodig. Tenzij je een mooi weer fietser bent, waar niks mis mee isquote:Op maandag 9 januari 2012 17:17 schreef Gripper het volgende:
Kies voor de Ksyriums. Lekker stijf (OK, knalhard) & licht, en ze zien er gelikt uit met die dikke spaken.
Of informeer voorzichtig of je mag upgraden naar Supra RC38 of 58als het dan toch Sensa's huismerkwielen moeten zijn.
Dat zou ik ook doenquote:Als budget overigens een rol speelt, zou ik mn geld uitgeven aan de beste wielen die er voor dat budget zijn, en dan maar gewone Ultegra ipv DI2 (hoe leuk en fancy DI2 ook is)
Dat frame is gewoon ok, dan maar niet de chique uitstraling van een Italiaanse fiets. Als ie maar lekker rijdt!
Ah, dat valt inderdaad mee dan. Ik had alleen een adviesprijs van 2.999 ¤ gezien.quote:Op maandag 9 januari 2012 17:09 schreef foetre het volgende:
[..]
Voor rond de 2400 euro is dit denk wel het maximale kan krijgen met een carbon frame en versnellingsgroep DI2 .
Ik kan tegen een kleine meerprijs wel kiezen uit deze velgen.Zijn die wel de moete waard?
Shimano WH-6700 Ultegra + ¤ 117,00
Shimano WH-R500 +0
Mavic Aksium +0
Mavic Cosmic Elite + ¤ 126,00
Mavic Ksyrium Black + ¤ 162,00
quote:Op maandag 9 januari 2012 17:23 schreef Yankee het volgende:
[..]
Hoge velgen zijn natuurlijk leuk, maar niet altijd even praktisch. Als je voor hoge velgen kiest heb je eigenlijk ook een setje lage nodig. Tenzij je een mooi weer fietser bent, waar niks mis mee is
[..]
Dat zou ik ook doen
Budget is idd lastig.Max is toch 2500 en de rc 58 hebben een meerprijs van 427 euro.quote:Op maandag 9 januari 2012 17:23 schreef Yankee het volgende:
[..]
Hoge velgen zijn natuurlijk leuk, maar niet altijd even praktisch. Als je voor hoge velgen kiest heb je eigenlijk ook een setje lage nodig. Tenzij je een mooi weer fietser bent, waar niks mis mee is
[..]
Dat zou ik ook doen
En nog op 5 km afstand ook.quote:Op maandag 9 januari 2012 17:31 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ah, dat valt inderdaad mee dan. Ik had alleen een adviesprijs van 2.999 ¤ gezien.
Ik denk van niet, alu corrodeert en heeft last van metaalmoeheid. Zeker als 't ultralight is moet je niet denken 10 jaar met je frame te doen als je veel fietst. Carbon is veerkrachtig maar kan geen puntbelasting aan. Dus als je ten val komt en je hebt pech, dan zit er een scheur in.quote:Op maandag 9 januari 2012 20:18 schreef kiekjesdief het volgende:
is aluminium niet duurzamer dan carbon?
De hars van carbon veroudert door UV straling. Dus niet in de zon fietsen.quote:Op maandag 9 januari 2012 20:24 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik denk van niet, alu corrodeert en heeft last van metaalmoeheid. Zeker als 't ultralight is moet je niet denken 10 jaar met je frame te doen als je veel fietst. Carbon is veerkrachtig maar kan geen puntbelasting aan. Dus als je ten val komt en je hebt pech, dan zit er een scheur in.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |