Volgens mij heeft hoe goed je ademt niet zoveel met spierkracht te maken. Longweefsel is geen spier, dus dat kun je niet trainen, en ik betwijfel of de spieren die wel betrokken zijn bij het ademen, echt significant sterker kunnen worden...het lijkt misschien of een getraind persoon meer lucht binnen krijgt dan een ongetraind, maar volgens mij is een sterkere hartspier, en in het algemeen een goede conditie, veel belangrijker dan het volume lucht die je in je longen hijgt. Die zuurstof moet dan ook nog eens in je bloed, en rondgepompd, en eficient gebruikt door je lichaam. Juist daar is denk ik meer winst te halen.quote:significantly improves the strength of respiratory muscles,
klopt had ooit een andere site gezien maar kan dat niet weer vinden.quote:Op maandag 9 januari 2012 16:37 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Site ziet er een beetje bio-stabiel uit imo..
Tja, leuke groep iigquote:Wat vinden jullie van deze fiets en van sensa uberhaubt.
Ik ben normaal meer van de Trek maar dat word me echt te duur met dezelfde specificaties.
Frame: Monocoque Generation5 - Zero Void Curing - UD Carbon Fiber
Voorvork: Supra Full Carbon Monocoque Gen5 Tapered 1.5
Versnellingsgroep: Full Ultegra DI-2 Spec 2X10
Zadelpen: Supra Speed Line
Stuur: Supra Speed Line
Stuurpen: Supra Speed Line
Wielset:Supra RA30
Banden:Conti GP4000 White
Zadel:San Marco Concor
Kleur: Carbon Clear UD
Dankje daar heb ik wat aan, dus gewoon kwestie van meer trainen. En dus mijn conditie meer verbeteren. Het is ook niet zo dat ik na 100m hardlopen op de grond lig. Met fietsen ook niet, alleen wat wil ik ook ongetraind een berg omhoog knallen.quote:Op maandag 9 januari 2012 16:46 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Volgens mij heeft hoe goed je ademt niet zoveel met spierkracht te maken. Longweefsel is geen spier, dus dat kun je niet trainen, en ik betwijfel of de spieren die wel betrokken zijn bij het ademen, echt significant sterker kunnen worden...het lijkt misschien of een getraind persoon meer lucht binnen krijgt dan een ongetraind, maar volgens mij is een sterkere hartspier, en in het algemeen een goede conditie, veel belangrijker dan het volume lucht die je in je longen hijgt. Die zuurstof moet dan ook nog eens in je bloed, en rondgepompd, en eficient gebruikt door je lichaam. Juist daar is denk ik meer winst te halen.
En de site ziet er ook erg Tellsell uit.
Voor rond de 2400 euro is dit denk wel het maximale kan krijgen met een carbon frame en versnellingsgroep DI2 .quote:Op maandag 9 januari 2012 16:50 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Tja, leuke groep iig![]()
Wielen lees je niet zulke goede verhalen over. Eigenlijk gewoon slecht voor een fiets in die prijsklasse (wat natuurlijk ook aan de kosten voor een DI2 groep ligt). Sensa heb ik persoonlijk niet zoveel mee, maar met Trek ook niet dus waarschijnlijk ligt onze smaak ver uit elkaarVolgens mij zijn die frames over het algemeen wel aardig..
Hoge velgen zijn natuurlijk leuk, maar niet altijd even praktisch. Als je voor hoge velgen kiest heb je eigenlijk ook een setje lage nodig. Tenzij je een mooi weer fietser bent, waar niks mis mee isquote:Op maandag 9 januari 2012 17:17 schreef Gripper het volgende:
Kies voor de Ksyriums. Lekker stijf (OK, knalhard) & licht, en ze zien er gelikt uit met die dikke spaken.
Of informeer voorzichtig of je mag upgraden naar Supra RC38 of 58als het dan toch Sensa's huismerkwielen moeten zijn.
Dat zou ik ook doenquote:Als budget overigens een rol speelt, zou ik mn geld uitgeven aan de beste wielen die er voor dat budget zijn, en dan maar gewone Ultegra ipv DI2 (hoe leuk en fancy DI2 ook is)
Dat frame is gewoon ok, dan maar niet de chique uitstraling van een Italiaanse fiets. Als ie maar lekker rijdt!
Ah, dat valt inderdaad mee dan. Ik had alleen een adviesprijs van 2.999 ¤ gezien.quote:Op maandag 9 januari 2012 17:09 schreef foetre het volgende:
[..]
Voor rond de 2400 euro is dit denk wel het maximale kan krijgen met een carbon frame en versnellingsgroep DI2 .
Ik kan tegen een kleine meerprijs wel kiezen uit deze velgen.Zijn die wel de moete waard?
Shimano WH-6700 Ultegra + ¤ 117,00
Shimano WH-R500 +0
Mavic Aksium +0
Mavic Cosmic Elite + ¤ 126,00
Mavic Ksyrium Black + ¤ 162,00
quote:Op maandag 9 januari 2012 17:23 schreef Yankee het volgende:
[..]
Hoge velgen zijn natuurlijk leuk, maar niet altijd even praktisch. Als je voor hoge velgen kiest heb je eigenlijk ook een setje lage nodig. Tenzij je een mooi weer fietser bent, waar niks mis mee is
[..]
Dat zou ik ook doen
Budget is idd lastig.Max is toch 2500 en de rc 58 hebben een meerprijs van 427 euro.quote:Op maandag 9 januari 2012 17:23 schreef Yankee het volgende:
[..]
Hoge velgen zijn natuurlijk leuk, maar niet altijd even praktisch. Als je voor hoge velgen kiest heb je eigenlijk ook een setje lage nodig. Tenzij je een mooi weer fietser bent, waar niks mis mee is
[..]
Dat zou ik ook doen
En nog op 5 km afstand ook.quote:Op maandag 9 januari 2012 17:31 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ah, dat valt inderdaad mee dan. Ik had alleen een adviesprijs van 2.999 ¤ gezien.
Ik denk van niet, alu corrodeert en heeft last van metaalmoeheid. Zeker als 't ultralight is moet je niet denken 10 jaar met je frame te doen als je veel fietst. Carbon is veerkrachtig maar kan geen puntbelasting aan. Dus als je ten val komt en je hebt pech, dan zit er een scheur in.quote:Op maandag 9 januari 2012 20:18 schreef kiekjesdief het volgende:
is aluminium niet duurzamer dan carbon?
De hars van carbon veroudert door UV straling. Dus niet in de zon fietsen.quote:Op maandag 9 januari 2012 20:24 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik denk van niet, alu corrodeert en heeft last van metaalmoeheid. Zeker als 't ultralight is moet je niet denken 10 jaar met je frame te doen als je veel fietst. Carbon is veerkrachtig maar kan geen puntbelasting aan. Dus als je ten val komt en je hebt pech, dan zit er een scheur in.
Ik ook! Erg mooi.. Zijn ook wel wat goedkopere tita frames maar die zijn niet zo mooiquote:Op maandag 9 januari 2012 20:30 schreef kaasplankje het volgende:
Ik zou best eens een titanium frame willen hebben, ze zijn alleen erg duur.![]()
@kanovinnie: Het hangt een beetje van de legering af of het snel corrodeert. Staal mach dan wel sneller roesten, maar kapot gaat je frame daar pas van na een hele tijd. Op stalen frames was het gebruikelijk 5/10 jaar garantie te geven. Op alu is dat nu maar 3/5 jaar vaak.
Dat zal dan eerder vanwege metaalmoeheid zijn dan corrosie.quote:Op maandag 9 januari 2012 20:30 schreef kaasplankje het volgende:
Ik zou best eens een titanium frame willen hebben, ze zijn alleen erg duur.![]()
@kanovinnie: Het hangt een beetje van de legering af of het snel corrodeert. Staal mach dan wel sneller roesten, maar kapot gaat je frame daar pas van na een hele tijd. Op stalen frames was het gebruikelijk 5/10 jaar garantie te geven. Op alu is dat nu maar 3/5 jaar vaak.
Het veroudert en wordt daardoor brozer.quote:Op maandag 9 januari 2012 20:32 schreef kaasplankje het volgende:
Wat gebeurt er met het carbon als de hars veroudert? En dat heb je toch niet als er lak overheen zit?
Ik heb een carbon voorvork in mijn Gazelle en die is van 1998. Daar heb ik wat op gefietst zeg.
Ik zou NU nooit voor die DI2 groep kiezen. Ik heb 'm gezien en vind het gewoon niet mooi. erg grof allemaal. Als je een Shimano adept ben zou ik toch voor een Dura ace groep kiezen en dan wellicht met veel betere wielen dan die Supra (Quasar met andere stickers). O f voor Ultegra kiezen en voor het prijsverschil van +550 euro een paar knappe wielen laten monteren.quote:Op maandag 9 januari 2012 17:09 schreef foetre het volgende:
[..]
Voor rond de 2400 euro is dit denk wel het maximale kan krijgen met een carbon frame en versnellingsgroep DI2 .
Ik kan tegen een kleine meerprijs wel kiezen uit deze velgen.Zijn die wel de moete waard?
Shimano WH-6700 Ultegra + ¤ 117,00
Shimano WH-R500 +0
Mavic Aksium +0
Mavic Cosmic Elite + ¤ 126,00
Mavic Ksyrium Black + ¤ 162,00
Doe mij er dan maar een van 3 dollarquote:Op maandag 9 januari 2012 20:50 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Frameprijs tussen de 3 en 6000 dollar
Hehequote:Op maandag 9 januari 2012 20:54 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Doe mij er dan maar een van 3 dollar
Je hebt een goede smaakquote:Op maandag 9 januari 2012 20:56 schreef kiekjesdief het volgende:
Zal al te googelen op titaniumframes en fietsen, erg mooi. Zeker de geborstelde blank variant.
Die firefly is helemaal om je vingers bij af te likken zeg
onzin , het bestaat wel alleen niet geschikt om fiets frames van te maken (overgrote deel 5000 legeringen is oxide bestendig), maar genoeg legeringen die met de juiste coating ook jaren mee kunnenquote:Op maandag 9 januari 2012 20:26 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
corrosievrij aluminium bestaat niet/nauwelijks.
alu kan zeker wel lang mee alleen, er word erg veel gemaakt van mindere kwaliteit.quote:Op maandag 9 januari 2012 20:24 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik denk van niet, alu corrodeert en heeft last van metaalmoeheid. Zeker als 't ultralight is moet je niet denken 10 jaar met je frame te doen als je veel fietst. Carbon is veerkrachtig maar kan geen puntbelasting aan. Dus als je ten val komt en je hebt pech, dan zit er een scheur in.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Aluminium#Opmerkelijke_eigenschappenquote:Op maandag 9 januari 2012 21:18 schreef dop het volgende:
[..]
onzin , het bestaat wel alleen niet geschikt om fiets frames van te maken (overgrote deel 5000 legeringen is oxide bestendig), maar genoeg legeringen die met de juiste coating ook jaren mee kunnen
Zodra je die oxidalaag weghaalt door te frezen, slijpen, draaien, snijden of schuren komt hij direct terug.quote:Aluminium is een zilverwit, buigzaam metaal. Het is stabiel aan de lucht, maar alleen dankzij een dun en gesloten oxidehuidje, dat het metaal een doffe indruk geeft.
quote:[..]
alu kan zeker wel lang mee alleen, er word erg veel gemaakt van mindere kwaliteit.
voor alle materialen geld als je de grens gaat opzoeken zal dat ten kosten gaan van de levensduur.
een degelijk alu frame gaat een leven lang mee .
je kunt niet zomaar stellen dat staal langer mee gaat als alu.
wij pompen het aluminium en vervoeren het met een transport voertuig waar een gietpan op zit die er niet zomaar af kanquote:Op maandag 9 januari 2012 21:42 schreef kiekjesdief het volgende:
nog pas een omgevallen smeltketel gehad?
Ik denk 't wel ja. Al zijn er vast uitzonderingen.quote:Op maandag 9 januari 2012 21:44 schreef kaasplankje het volgende:
Mag ik concluderen?
aluminium: beste keus prijs/kwaliteit
carbon: beste keus gewicht/kwaliteit
titanium: beste keus qua corrosiebestendigheid
staal: voor de oude garde
Grappig, misschien gebruik ik wel alu wat door jullie gemaakt is. Maken jullie alu profielen?quote:Op maandag 9 januari 2012 21:39 schreef dop het volgende:
ik werk in een aluminium smelterij kanovinnie.
natuurlijk weet ik dat je altijd een top laagje hebt. maar dat wil niet zeggen dat het niet corrosie bestendig is, aluminium oxide is in tegenstelling tot ijzer een gesloten oxide laag en daarom beschermt het de onderliggende lagen en mag je dus zeggen dat het oxide bestendig is.
Hangt er ook vanaf hoe het gemaakt is. Je kan vast een carbon frame zo flubberig als stront maken, of een tita frame wat knalhard is.quote:Op maandag 9 januari 2012 21:45 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Tita en staal zouden ook comfortabeler zijn dan alu en carbon. Of dat echt merkbaar is?
dat geld ook voor bijvoorbeeld RVSquote:Op maandag 9 januari 2012 21:46 schreef kanovinnie het volgende:
Grappig, misschien gebruik ik wel alu wat door jullie gemaakt is. Maken jullie alu profielen?
Wat jij zegt klopt inderdaad ja. Mijn punt was alleen dat alu altijd geoxideerd is
Yep, en hoe beter je RVS, hoe meer chroom.quote:Op maandag 9 januari 2012 21:53 schreef dop het volgende:
[..]
dat geld ook voor bijvoorbeeld RVS
daar is het het chroom in de legering die de afsluitende oxide laag maakt
ik maak zelf geen profielen.
halffabrikaten op coil tot 2 mm dik
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |