Wat wil je precies uitgelegd hebben? Ik bedoelde niet te zeggen dat ik alles wat op zitvlees.nl staat uit m'n hoofd ken, bedoelde alleen dat ik weet dat daar wat informatie staat over trainingsschema's enzoquote:
Nieuwe fiets? Wat voor 1?quote:Op maandag 2 januari 2012 20:16 schreef kiekjesdief het volgende:
nieuw jaar nieuwe fiets en iedereen veel kilometers gewenst zonder hongerklop, lekke banden, zadelpijn en lastige weggenoten
de 300 van Ivo is over de 200!quote:Op maandag 2 januari 2012 21:40 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Gelukkig nieuwjaar nog mensen!
Voor mij begint nu ook het fietsseizoen weer echt. Gisteren terug gekomen van een week Berlijn (bier en bratwurst overload..). Ook al een tijdje weinig andere sport dus ben op dit moment behoorlijk te zwaar..![]()
Doelen voor mij dit jaar: veel en ver fietsen. In ieder geval 1 toertocht over de 200 km. Me wat minder zorgen maken over de snelheid, vooral het duurvermogen moet omhoog.
Vandaag begonnen met een uurtje Tacx en dit jack besteld om ook naar buiten te kunnen:
[ afbeelding ]
Nu nog even een nieuwe broek uitzoeken.
Veel (fiets)plezier in 2012!
Dat moet wel lukken vanaf ong 80 euro. Heb je de test al ingepland staan? Ben benieuwd!quote:Op maandag 2 januari 2012 16:44 schreef Narcotical het volgende:
Ik moet eigenlijk ook op zoek naar een goede fietscomputer om gericht op hartslag te kunnen trainen als ik die test gedaan heb..
Ik gebruik gps tracking maar zelden. Zou wel kunnen als ik zou willen met runkeeper of mytracks op de smartphone. Het heeft mijn inziens niet zoveel toegevoegde waarde om te zien waar je hebt gefietst. Kun je ook achteraf even checken op Google maps. Gps navigatie is uiteraard een ander verhaal, dat lijkt me erg nuttig, maar dat vind ik nog veel te duur.quote:Op vrijdag 30 december 2011 23:08 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Hmm, pm mij even tegen die tijd.
Bij futurmeshop zijn ze nu in de aanbieding. 230 euro.
http://www.futurumshop.nl/garmin_edge_500_bundel_gps.whtml
Het laatste waar ik aan denk tijdens vakantie is sportTenzij het sport is om zo weinig mogelijk te doen
[..]
Wat voor gps dingetje heb jij dan?
Nee, zit momenteel met een schouderblessure (Nee, dat heeft niks met mn benen te maken maar het belemmert wel het fietsen ivm houding enzo). Als deze is herstelt ga ik informeren voor een test en wil waarschijnlijk in februari beginnen met trainenquote:Op maandag 2 januari 2012 22:28 schreef PipodeOoi het volgende:
Allen een zeer mooi fietskaart met veel zon en KMS en zonder blessures!
[..]
Dat moet wel lukken vanaf ong 80 euro. Heb je de test al ingepland staan? Ben benieuwd!
Ga dan voor een dynamische meting. Die metingen door enkel opmeting van lichaamslengtes houdt geen rekening met bijvoorbeeld de flexibiliteit van de rug etc.quote:Op maandag 2 januari 2012 23:55 schreef kiekjesdief het volgende:
ik ga een fiets op maat kopen, licht en goed maar het merk is me niet zo belangrijk. Ga eerst op zoek naar bikefitting.
Ik vind 't wel grappig om te zien waar ik gefietst heb. En met langere tochten, zeker door stukken waar ik nog niet eerder ben geweest, is het altijd lastig terugvinden met googlemaps.quote:Op maandag 2 januari 2012 22:34 schreef PipodeOoi het volgende:
[..]
Ik gebruik gps tracking maar zelden. Zou wel kunnen als ik zou willen met runkeeper of mytracks op de smartphone. Het heeft mijn inziens niet zoveel toegevoegde waarde om te zien waar je hebt gefietst. Kun je ook achteraf even checken op Google maps. Gps navigatie is uiteraard een ander verhaal, dat lijkt me erg nuttig, maar dat vind ik nog veel te duur.
Precies. En lekke lange testritjes. Als je ook maar iets niets bevalt>zeuren>laten aanpassen.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 00:39 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ga dan voor een dynamische meting. Die metingen door enkel opmeting van lichaamslengtes houdt geen rekening met bijvoorbeeld de flexibiliteit van de rug etc.
Gewoon een beetje nonchalant langs het fietspad je helm bijstellen totdat je kan aanhaken aan een sterker wagonetjequote:Op dinsdag 3 januari 2012 11:00 schreef Freddeh het volgende:
Ja hallo... ik heb een half jaar niet gefietst. Dan ga ik niet meteen 20km tegen de wind in stoempen hoor
Ben je nou een vent? Je hoeft niet altijd 30 km/h te fietsen.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 11:00 schreef Freddeh het volgende:
Ja hallo... ik heb een half jaar niet gefietst. Dan ga ik niet meteen 20km tegen de wind in stoempen hoor
Zeker als je met wind tegen begint is het wel fijn om een beetje te stoempen. Muziekje erbij. Lekker hoor.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 11:28 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ben je nou een vent? Je hoeft niet altijd 30 km/h te fietsen.
Het maakt mij niet zoveel uit of ik nou met voor of tegenwind begin. Ik fiets toch op hartslag dus laat me niet gek maken. Ik peddel rustig met 20km/h tegen de wind in. Kan mijn snelheid tijdens het fietsen toch niet aflezen.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 11:30 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Zeker als je met wind tegen begint is het wel fijn om een beetje te stoempen. Muziekje erbij. Lekker hoor.
Na een grote ronde het laatste saaie stuk met wind tegen heeft me echter wel eens naar het dichtsbijzijnde station gedreven om lekker het treintje terug te pakken
Heb ook nooit gezegd dat ik een vent benquote:Op dinsdag 3 januari 2012 11:28 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ben je nou een vent? Je hoeft niet altijd 30 km/h te fietsen.
Het laatste stuk is bij mij gewoon best saai. Als ik er dan ineens 2x zo lang over doe is de motivatie wel eens weg.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 11:33 schreef Patroon het volgende:
[..]
Het maakt mij niet zoveel uit of ik nou met voor of tegenwind begin. Ik fiets toch op hartslag dus laat me niet gek maken. Ik peddel rustig met 20km/h tegen de wind in. Kan mijn snelheid tijdens het fietsen toch niet aflezen.
Ah zo. Ik fiets eigenlijk altijd een ander rondje en weet voor vertrek vaak niet eens waar ik langs ga. Ik fiets nu nog op 25mm banden. Na de winter wil ik ook van die Conti's.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 11:38 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Het laatste stuk is bij mij gewoon best saai. Als ik er dan ineens 2x zo lang over doe is de motivatie wel eens weg.![]()
Nu ook een nieuwe broek besteld. Muts en handschoentjes. En eindelijk nieuwe banden, ga ook maar eens die conti 4000s proberen. Dit weekend eindelijk weer naar buiten!
Ja zoals die kerel van afgelopen weekendquote:Op dinsdag 3 januari 2012 11:21 schreef Freddeh het volgende:
Die wagonnetjes zijn er niet met dit weer. Of ik moet heel toevallig CyclingGirl met manlief treffen
Dat rondje is 1200 meter hahah. Je kan er wel gewoon fietsen maar moet je uitkijken voor de slagbomen. Je kan ook een rondje in de Biesbosch maken ik ken wel een rondje van 7km.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 11:58 schreef Freddeh het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met het wielerparcour in Dordrecht? Is die gewoon open voor publiek, of moet ik lid zijn om daar te mogen rijden ofzo?
Klein rondje van 5km is op zich wel een optie, zo heb je telkens een stukje tegenwind en dan weer een stukje herstel met meewind. Wel wat minder spannend, maar je maakt wel je km's en hoeft niet heel ver van huis te gaan dan.
Nou ja, als je een dikkerd tegenkomt met rode helm/rood jasje die er nogal buiten adem uitziet, dan heb je kans dat ik het benquote:Op dinsdag 3 januari 2012 12:49 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Ja zoals die kerel van afgelopen weekendNiks zeggen en dan in je wiel gaan zitten, zeg dan gewoon gedag. Pff
1200m Is nog steeds meer dan een avond op je gat voor de tv zittenquote:Op dinsdag 3 januari 2012 12:52 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Dat rondje is 1200 meter hahah. Je kan er wel gewoon fietsen maar moet je uitkijken voor de slagbomen. Je kan ook een rondje in de Biesbosch maken ik ken wel een rondje van 7km.
Er is genoeg leuks te bedenken vanuit Utrecht hoor.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 11:41 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Ik woon midden in het centrum, dus de eerste en laatste 10 a 15 km staan zo goed als vast (vooral omdat ik 9 van de 10 keer naar de Utrechtse Heuvelrug fiets). Dat stuk van de route gaat wel eens vervelen..
M'n rondjes zijn niet saai, het verlaten van de stad vind ik saai/vervelend. Vandaar dat ik vrijwel altijd in dezelfde richting de stad verlaat, vanuit Tuinwijk langs het spoor richting Blauwkapel. Dit is voor mij de kortste route. Daar kan ik dan of richting het noorden (Loosdrecht) of verder naar het Oosten naar de Heuvelrug.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 14:11 schreef Gripper het volgende:
[..]
Er is genoeg leuks te bedenken vanuit Utrecht hoor.
West: Verlaat de stad via de gele brug. Zodra je aan de westkant de stad uit bent (moet je wel door Vleuten en Leidsche rijn, da's een minpunt) dan richting Woerden/Harmelen. Volg de Leidsche rijn, tot aan Alphen a/d Rijn o.id. Dan via Waddinxveen en Gouda naar de Hollandsche ijssel of als je verder weg wilt, via Stolwijk en Bergambacht doorsteken naar de lek. Langs de Hollandsche ijssel danwel de Lekdijk terugfietsen tot aan Nieuwegein, bakkie bij gripper, en via het transferium en kanaleneiland/lombok weer naar huis. Hop, 100-150 km of meer heb je zo. Mooie D1 training.
Noordwest: Loosdrechtse plassen: via de vecht Utrecht uit (altijd eerst even lekkere oostblokhoeren kijken op de rode brug natuurlijk) , dan bepalen hoeveel plassen je meepakt en hoe groot je je rondje maakt. terug via noordkant, hilversum, amersfoort, den dolder, en bij de berenkuil de stad weer in. 60-70 km
Je kunt zelfs naar Weesp (vecht helemaal uitrijden) , Muiden, Hilversum, en terug. Dan wordt het bijna 80 km.
Zuid: Door Nieuwegein, bij Vianen de brug over, en het merwedekanaal volgen tot Gorinchem. Daar kiezen of je linksaf of rtechtsaf langs de waal gaat. Linksaf naar Tiel, en daarvandana langs AMS-rijnkanaal en Lek terug, veerpontje bij Culemborg, en via Schalkwijk en houten terug naar Utrecht. Alternatief, bij gorinchem linksaf, en via papendrecht/sliedrecht, kinderdijk, lekdijk terug naar Vianen en weer terug de brug over. beiden minstens 100 km
Noordoost: Via de berenkuil de stad uit, en op de Utrechtseweg naar Zeist de afslag naar Amersfoort pakken. In Amersfoort wat rondjes rondom het oude ziekenhuis de Lichtenberg, eventueel defensieweg meepakken, je kunt uitkomen in de polder ten noorden van de stad, Maartensdijk ofzo, en dan via Overvecht weer de stad binnenkomen. 50-60 km
Oost: Rondje Ledig erf. zorg dat je op zondag om 13uur bij café ledig erf staat, en rij het rondje mee met die club. 80 km, via Vechten, werkhoven, Cothen, Langbroek, Doorn, daar de heuvelrug op: kruisstraat, leersumseberg, amerongseberg, dijk af vanaf kasteel leersum tot aan aan Schalkwijk, en via houten terug. 70-80 km
In het boerengebied tussen Utrecht, Houten en Odijk kun je ook fantastisch rustige weggetjes vinden om een tijdrit uit te zetten. Ik heb er daar een paar van nog geen 25 km.
Moet je eens zien of je dan nog steeds 9 vd 10 x hetzelfde saaie en bekende rondje gaat nemen! Ik heb op een fietskaart van Midden Nederland een stuk of 10-12 van die vaste rondjes staan. Verveelt nooit.
Ik heb op de straatweg gewoond, dus ongeveer dezelfde uithoek van de stad. je bent er inderdaad zo uit, zeker vanuit tuinwijk. Prima toch?quote:Op dinsdag 3 januari 2012 15:07 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
M'n rondjes zijn niet saai, het verlaten van de stad vind ik saai/vervelend. Vandaar dat ik vrijwel altijd in dezelfde richting de stad verlaat, vanuit Tuinwijk langs het spoor richting Blauwkapel. Dit is voor mij de kortste route. Daar kan ik dan of richting het noorden (Loosdrecht) of verder naar het Oosten naar de Heuvelrug.
Wat een onzin (vind ik). Plat leent zich voor sprintjes, tijdritjes, werken aan je bochtentechniek, en duizend andere dingen. geen afwisseling, da's saai. Dus ik wissel mn vlakke en heuvelige ritten ook zoveel mogelijk af.quote:Rondje Loosdrecht doe ik ook regelmatig, maar vooral als ik weinig tijd heb, even snel een vluggertje. Km of 30 tot 40. Bij het rondje Loosdrecht fiets ik binnen 5 minuten echt al midden in de polder wat dus wel een groot pluspunt is. Maar plat = saai.
van mijn huis (aan de lek in Vreeswijk) is het langs het merwedekanaal 20 minuten fietsen naar het Ledig Erf....quote:Zuid en West vind ik zo'n pokke-eind door de stad, dat doe ik dus echt nooit. Soms nog naar het Westen, maar dan fiets ik eerst langs de vecht naar Breukelen zodat ik niet door de Leidsche Rijn () hoef. Voordat ik voorbij Nieuwegein ben ben je ook zo een uur verder.
t is niet moeilijk, avondje google earth / kaart erbij, en je hebt weer wat leuke ideeën opgedaan.quote:Overigens ga ik binnenkort wel vaker naar het Westen om af en toe naar m'n werk te fietsen. Zal dus binnenkort op zoek moeten naar de snelste route.
Maar wel bedankt voor de tips
Zuiderparkrondje zou ik nooit doen op de racefiets, juist vanwege de hardlopers, skeelers en vooral de loslopende honden.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 14:00 schreef kiekjesdief het volgende:
in het zuiderpark in den haag is ook zo'n rondje 2,5 km en geen verkeer. Ideaal rondje voor hardlopers en skeelers. Voor de fiets iets te kort vind ik. Ik kan vanuit huis zonder stoplicht en vrijwel zinder kruisingen naar hoek v Holland door de duinen en weer teug. Zo ook altijd bij tegenwind ook wind mee. Saai om weer terug te rijden maar heeft het voordeel van de wind.
Daarna moet je nog door de Bilt en langs Zeist. Vind ik ook niet echt een leuk stuk en ook bijna geen variatie op mogelijk. Dat stuk sla ik dan ook wel eens over door bij station driebergen/zeist de trein te pakkenquote:Op dinsdag 3 januari 2012 15:22 schreef Gripper het volgende:
Ik heb op de straatweg gewoond, dus ongeveer dezelfde uithoek van de stad. je bent er inderdaad zo uit, zeker vanuit tuinwijk. Prima toch?
Tja, dat vind ik wel. Denk dat bijna iedereen het wel met me eens is dat het nou eenmaal leuker fietsen is in een heuvel of berglandschap. Vandaar dat ik dit dan ook zo vaak mogelijk in de voor mij beschikbare vorm probeer op te zoekenquote:Wat een onzin (vind ik). Plat leent zich voor sprintjes, tijdritjes, werken aan je bochtentechniek, en duizend andere dingen. geen afwisseling, da's saai. Dus ik wissel mn vlakke en heuvelige ritten ook zoveel mogelijk af.
Tja, hij geeft vanaf mijn huis 12.5 km naar Vreeswijk, dwars door de stad. Als de stoplichten tegen zitten doe je daar wel ff over.. Ga het wel een keer proberen iig.quote:van mijn huis (aan de lek in Vreeswijk) is het langs het merwedekanaal 20 minuten fietsen naar het Ledig Erf....
Shit, watskeburt?quote:Op dinsdag 3 januari 2012 15:29 schreef Yankee het volgende:
Goed begin van het jaar, mijn frame is kapotdus ik ben nu fietsloos. Volgens de FM is het garantie dus of het frame wordt gemaakt of ik krijg een nieuw frame....afwachten dus
zuiderpark ken ik nog van het hardlopen, zou er niet gaan fietsen. Naar het noorden doe ik ook wel eens. Door de duinen vanaf kijkduin maar dan moet ik wel door duindorp en over de boulevard. Vanaf scheveningen is het wel een leuk stuk. Noordelijk van Wassenaar zijn de paden erg smal dus dus daar moet je niet zijn als het in de zomer mooi weer is.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 15:43 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Zuiderparkrondje zou ik nooit doen op de racefiets, juist vanwege de hardlopers, skeelers en vooral de loslopende honden.
Duinen naar HvH vind ik wel leuk, met uitzondering van de laatste paar km's naar HvH, daar is het stuiteren geblazen en er ligt her en der nogal wat stuifzand. Vanuit Den Haag door de duinen naar het noorden geen optie? Richting Katwijk? Ligt er een beetje aan hoe ver, en hoe handig, je door de stad kan manouvreren natuurlijk. Heb daar zelf geen problemen mee, maar je moet er geen haast bij hebben.
Ja hoor, t is echt prima te doen. Mijn vriendin werkt in de stad, en fietst elke dag naar dr werk, vlakbij het station 9-10 km. vanaf de brug over het kanaal aan het eind van de rijnlaan kun je nagenoeg stoplichtvrij rijden: langs de roeiverenigingen, bij het transferium het amsterdam rijnkanaal over, en dan door Jutphaas alsmaar het merwedekanaal volgen. leuk tochtje, en altijd bootjes te zien onderwegquote:Op dinsdag 3 januari 2012 15:53 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Nu ik nog eens naar die route langs het kanaal kijk valt het inderdaad misschien best mee. Alleen het eerste stuk door Utrecht zal wel ff duren. Die ga ik in ieder geval eens proberen
Ik ben inderdaad bang dat je daar helemaal gelijk in hebt. Ik heb eens gekeken naar de hoogteverschillen die ik in m'n fietsroute voor de BBQ heb zitten. Maar er zijn gewoon geen verschillen. Pan-nen-koek.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 16:31 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ja hoor, t is echt prima te doen. Mijn vriendin werkt in de stad, en fietst elke dag naar dr werk, vlakbij het station 9-10 km. vanaf de brug over het kanaal aan het eind van de rijnlaan kun je nagenoeg stoplichtvrij rijden: langs de roeiverenigingen, bij het transferium het amsterdam rijnkanaal over, en dan door Jutphaas alsmaar het merwedekanaal volgen. leuk tochtje, en altijd bootjes te zien onderweg![]()
En langs de Lekdijk is het in de zoner lekker peddelen.
Uiteraard blijft heuvels fietsen altijd het leukste, maar op het vlakke tegen de wind in stoempen hoort er ook gewoon bij in Nederland!
Dan moet je zeker die 142 km doen, zodat al die overtrainde spillebeentjes hier tenminste nog iets van een trainingsimpuls krijgen!quote:Op dinsdag 3 januari 2012 16:34 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Ik ben inderdaad bang dat je daar helemaal gelijk in hebt. Ik heb eens gekeken naar de hoogteverschillen die ik in m'n fietsroute voor de BBQ heb zitten. Maar er zijn gewoon geen verschillen. Pan-nen-koek.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |