Wat wil je precies uitgelegd hebben? Ik bedoelde niet te zeggen dat ik alles wat op zitvlees.nl staat uit m'n hoofd ken, bedoelde alleen dat ik weet dat daar wat informatie staat over trainingsschema's enzoquote:
Nieuwe fiets? Wat voor 1?quote:Op maandag 2 januari 2012 20:16 schreef kiekjesdief het volgende:
nieuw jaar nieuwe fiets en iedereen veel kilometers gewenst zonder hongerklop, lekke banden, zadelpijn en lastige weggenoten
de 300 van Ivo is over de 200!quote:Op maandag 2 januari 2012 21:40 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Gelukkig nieuwjaar nog mensen!
Voor mij begint nu ook het fietsseizoen weer echt. Gisteren terug gekomen van een week Berlijn (bier en bratwurst overload..). Ook al een tijdje weinig andere sport dus ben op dit moment behoorlijk te zwaar..![]()
Doelen voor mij dit jaar: veel en ver fietsen. In ieder geval 1 toertocht over de 200 km. Me wat minder zorgen maken over de snelheid, vooral het duurvermogen moet omhoog.
Vandaag begonnen met een uurtje Tacx en dit jack besteld om ook naar buiten te kunnen:
[ afbeelding ]
Nu nog even een nieuwe broek uitzoeken.
Veel (fiets)plezier in 2012!
Dat moet wel lukken vanaf ong 80 euro. Heb je de test al ingepland staan? Ben benieuwd!quote:Op maandag 2 januari 2012 16:44 schreef Narcotical het volgende:
Ik moet eigenlijk ook op zoek naar een goede fietscomputer om gericht op hartslag te kunnen trainen als ik die test gedaan heb..
Ik gebruik gps tracking maar zelden. Zou wel kunnen als ik zou willen met runkeeper of mytracks op de smartphone. Het heeft mijn inziens niet zoveel toegevoegde waarde om te zien waar je hebt gefietst. Kun je ook achteraf even checken op Google maps. Gps navigatie is uiteraard een ander verhaal, dat lijkt me erg nuttig, maar dat vind ik nog veel te duur.quote:Op vrijdag 30 december 2011 23:08 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Hmm, pm mij even tegen die tijd.
Bij futurmeshop zijn ze nu in de aanbieding. 230 euro.
http://www.futurumshop.nl/garmin_edge_500_bundel_gps.whtml
Het laatste waar ik aan denk tijdens vakantie is sportTenzij het sport is om zo weinig mogelijk te doen
[..]
Wat voor gps dingetje heb jij dan?
Nee, zit momenteel met een schouderblessure (Nee, dat heeft niks met mn benen te maken maar het belemmert wel het fietsen ivm houding enzo). Als deze is herstelt ga ik informeren voor een test en wil waarschijnlijk in februari beginnen met trainenquote:Op maandag 2 januari 2012 22:28 schreef PipodeOoi het volgende:
Allen een zeer mooi fietskaart met veel zon en KMS en zonder blessures!
[..]
Dat moet wel lukken vanaf ong 80 euro. Heb je de test al ingepland staan? Ben benieuwd!
Ga dan voor een dynamische meting. Die metingen door enkel opmeting van lichaamslengtes houdt geen rekening met bijvoorbeeld de flexibiliteit van de rug etc.quote:Op maandag 2 januari 2012 23:55 schreef kiekjesdief het volgende:
ik ga een fiets op maat kopen, licht en goed maar het merk is me niet zo belangrijk. Ga eerst op zoek naar bikefitting.
Ik vind 't wel grappig om te zien waar ik gefietst heb. En met langere tochten, zeker door stukken waar ik nog niet eerder ben geweest, is het altijd lastig terugvinden met googlemaps.quote:Op maandag 2 januari 2012 22:34 schreef PipodeOoi het volgende:
[..]
Ik gebruik gps tracking maar zelden. Zou wel kunnen als ik zou willen met runkeeper of mytracks op de smartphone. Het heeft mijn inziens niet zoveel toegevoegde waarde om te zien waar je hebt gefietst. Kun je ook achteraf even checken op Google maps. Gps navigatie is uiteraard een ander verhaal, dat lijkt me erg nuttig, maar dat vind ik nog veel te duur.
Precies. En lekke lange testritjes. Als je ook maar iets niets bevalt>zeuren>laten aanpassen.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 00:39 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ga dan voor een dynamische meting. Die metingen door enkel opmeting van lichaamslengtes houdt geen rekening met bijvoorbeeld de flexibiliteit van de rug etc.
Gewoon een beetje nonchalant langs het fietspad je helm bijstellen totdat je kan aanhaken aan een sterker wagonetjequote:Op dinsdag 3 januari 2012 11:00 schreef Freddeh het volgende:
Ja hallo... ik heb een half jaar niet gefietst. Dan ga ik niet meteen 20km tegen de wind in stoempen hoor
Ben je nou een vent? Je hoeft niet altijd 30 km/h te fietsen.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 11:00 schreef Freddeh het volgende:
Ja hallo... ik heb een half jaar niet gefietst. Dan ga ik niet meteen 20km tegen de wind in stoempen hoor
Zeker als je met wind tegen begint is het wel fijn om een beetje te stoempen. Muziekje erbij. Lekker hoor.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 11:28 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ben je nou een vent? Je hoeft niet altijd 30 km/h te fietsen.
Het maakt mij niet zoveel uit of ik nou met voor of tegenwind begin. Ik fiets toch op hartslag dus laat me niet gek maken. Ik peddel rustig met 20km/h tegen de wind in. Kan mijn snelheid tijdens het fietsen toch niet aflezen.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 11:30 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Zeker als je met wind tegen begint is het wel fijn om een beetje te stoempen. Muziekje erbij. Lekker hoor.
Na een grote ronde het laatste saaie stuk met wind tegen heeft me echter wel eens naar het dichtsbijzijnde station gedreven om lekker het treintje terug te pakken
Heb ook nooit gezegd dat ik een vent benquote:Op dinsdag 3 januari 2012 11:28 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ben je nou een vent? Je hoeft niet altijd 30 km/h te fietsen.
Het laatste stuk is bij mij gewoon best saai. Als ik er dan ineens 2x zo lang over doe is de motivatie wel eens weg.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 11:33 schreef Patroon het volgende:
[..]
Het maakt mij niet zoveel uit of ik nou met voor of tegenwind begin. Ik fiets toch op hartslag dus laat me niet gek maken. Ik peddel rustig met 20km/h tegen de wind in. Kan mijn snelheid tijdens het fietsen toch niet aflezen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |