Vertel... Of is dat iets voor het keldertje?quote:Op zaterdag 31 december 2011 16:32 schreef Freddeh het volgende:
Ben hier laatst met de jongedame eens een wandelingetje gaan maken door het bos.
Dat jij niet bij de Amateurs gaat rijden, daar zijn veel meer wedstrijden voor. Ik denk dat je dat best kan.quote:Op zaterdag 31 december 2011 15:23 schreef Superher0 het volgende:
@Tommeke: ik rjd inderdaad bij de sportklasse. Ook dit jaar. Hoewel i de trainingen bij de amateurs wil gaan rijden. Ik wil een aantal meerdaagsen gaan rijden bij de wilde bond. Voor de rest criteriums.
Ik heb een Felt AR4D uit 2010. Aerodynamisch met voornamelijk Ultegra. Frame is idd niet licht maar wel stijf en snel.
Dit jaar zo'n 15.500km op de racefiets. Palmares dit jaar. Goud bij Trois Ballons, 41ste bij La Picardie, cyclo over 180km in glooiend terrein. 1x 3e, 3x11e, 2x 14e, 2x 17e en een keer 13e. Wedstrijdje of 15 gereden en maar bij eentje geen prijs. Voor de rest veel tussenspsrintjes en 3e rondenklassementen. Was ook nog 3e in Midden Nederland voorjaarscompetitie, 4e bij clubkampieonschappen (grote plaat 53 was kapot dus moest racen op 39). 5e bij ploegentijdrit bij Vught. Niet verkeerd jaar voor mij. Legt de lat wel hoger voor aankomend jaar.
Ik heb een Garmin Edge 500 en ik wil niet anders meer.quote:Op vrijdag 30 december 2011 23:02 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja dat werkt heel simpel. Dan moet je er nog zo'n houdertje bij aanschaffen. Je kan 2 fietsen voor programmeren, zodat je gemakkelijk kunt switchen. Na de training kan je de gegevens overzetten naar de computer waarna je precies kunt zien wat je cadans, hartslag, snelheid, hoogte etc was op welk moment.
Zelf zit ik aan een Garmin Edge 500 te denken en wil ik mijn CS400 verkopen voor zo'n 100 euro met borstband en al. Vooral als ik straks in Spanje en Frankrijk wil trainen tijdens vakanties vind ik het wel handig om routes vooraf te plannen. Niets is zo lastig als en duurtraining doen in een onbekend gebied.
lol nee, gewoon een wandelingetje, strikt volgens de betekenis van het woordquote:Op zaterdag 31 december 2011 18:38 schreef Patroon het volgende:
[..]
Vertel... Of is dat iets voor het keldertje?
Dikkerd!quote:Op zondag 1 januari 2012 12:28 schreef CyclingGirl het volgende:
Iedereen een sportief en gezond 2012!!!!
Vandaag maar weer in de miezerregen fietsen met kater. Gisteren ook al gedaan zonder kater. Teveel oliebollen op pff. Vanaf vanavond maar weer gezond eten.
Dit.quote:Op zondag 1 januari 2012 12:39 schreef Freddeh het volgende:
Hey, de beste wensen voor 2012 allemaal hè!
We gaan er een mooi jaar van maken!
Nou nee. Ik blijf lekker op de bank liggenquote:Op zondag 1 januari 2012 12:28 schreef CyclingGirl het volgende:
Iedereen een sportief en gezond 2012!!!!
Vandaag maar weer in de miezerregen fietsen met kater. Gisteren ook al gedaan zonder kater. Teveel oliebollen op pff. Vanaf vanavond maar weer gezond eten.
Wat hij zegt.quote:Op zondag 1 januari 2012 12:39 schreef Freddeh het volgende:
Hey, de beste wensen voor 2012 allemaal hè!
We gaan er een mooi jaar van maken!
Ik dacht net nog, zal ik even gaan fietsen? Maar gelukkig kon ik die gedachte meteen uit mijn hoofd zetten.quote:Op zondag 1 januari 2012 13:47 schreef buzz1291 het volgende:
Voor iedereen hier de allerbeste wensen en moge U allen maar vele en vooral gezonde fietskilometers maken. Doelstellingen zijn er tenslotte voor om gehaald te worden.
Ik heb de eerste 40 km van dit jaar er inmiddels opzitten, maar wel zeiknat...
Ik lees dat je vrij fanatiek traint en leeft voor het fietsen, zijn de prestaties er ook naar? Hoe ging 2011 qua wedstrijden?quote:Op zondag 1 januari 2012 15:38 schreef CyclingGirl het volgende:
Pff ik ben net terug, gelukkig droog maar wat een klote training zeg. Doe ik nooit meer, maar dat zeg ik elk jaar.
Had een interval training op het menu vandaag. 3 minuten D3 en dan weer 3 minuten in D1 en dit 6x en moest ik in 1 uur en 45 minuten proppen. Pfff ik kwam niet vooruit. Echt dramatisch.
Maar ja het zit er weer op straks een lekkere herstel shake en vanavond weer gezond aan de groenten en pasta
Kan altijd beter maar ik vind het gewoon lekker om te trainen. Daarbij komt nog dat ik de afgelopen week niet heb kunnen trainen. Sportschool dicht, tacx trainer kapot. Of het dan regent of niet ik ga. En ik wilde ook die oliebollen er nog even affietsenquote:Op zondag 1 januari 2012 15:45 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik lees dat je vrij fanatiek traint en leeft voor het fietsen, zijn de prestaties er ook naar? Hoe ging 2011 qua wedstrijden?
Is toch lekker, zo het nieuwe jaar beginnen!quote:Op zondag 1 januari 2012 17:33 schreef Oksel het volgende:
Ik heb vandaag alweer de Holterberg en Hellendoornseberg bedwongen..65km. Rustig tempootje. Wel aardig nat geworden, opspattend water en miezer.
Ik huil nu al van binnen omdat de wekker morgen om 5:30 gaatquote:Op zondag 1 januari 2012 17:55 schreef kaasplankje het volgende:
Hulde aan degene die alweer gefietst hebben vandaag. Ik heb maar een lekkere rustdag genomen want ik zit er morgen om 7:30 weer op, op de fiets.
Dat probeer ik ook al een tijdje. Nadeel is alleen dat ik op 't werk er een hekel aan heb om met honger te zitten werken. Dus zodra ik honger krijg eet ik iets. Een sultana, een banaan, broodje. Geen snoep/ongezonde koek enzo. En op dagen dat ik meer fiets eet ik ook meerquote:Op zondag 1 januari 2012 21:07 schreef Oksel het volgende:
Oh, ik heb trouwens geen 4000 maar 5000 op de racer gedaan zag ik net. Dit jaar weer, minimaal. Beetje hardlopen en ATB'en erbij.
Morgen beginnen met minderen van inname van brood / aardappels / vet / pasta.
Is dat met of zonder Oksel tellercorrectie?quote:Op zondag 1 januari 2012 21:07 schreef Oksel het volgende:
Oh, ik heb trouwens geen 4000 maar 5000 op de racer gedaan zag ik net.
Klinkt niet erg prettig, zo'n intensieve training met een kater en in slecht weer. Op 1 januari.. wil je de Giro winnen dit jaar ofzo?quote:Op zondag 1 januari 2012 15:38 schreef CyclingGirl het volgende:
Pff ik ben net terug, gelukkig droog maar wat een klote training zeg. Doe ik nooit meer, maar dat zeg ik elk jaar.
Had een interval training op het menu vandaag. 3 minuten D3 en dan weer 3 minuten in D1 en dit 6x en moest ik in 1 uur en 45 minuten proppen. Pfff ik kwam niet vooruit. Echt dramatisch.
Dat is natuurlijk geen mentaliteit om wedstrijden mee te winnen. Gisteren de Sven Nijs cross (11 uit 13quote:Op zondag 1 januari 2012 22:11 schreef eentwee het volgende:
Iets flexiber met een trainingsschema omgaan lijkt me wel zo leuk en verstandig of zie ik dat verkeerd?
Als eerste de sportieve wensen voor 2012. Dat de ritten, uitslagen en kilo's gunstig mogen uitvallen.quote:Op zaterdag 31 december 2011 19:20 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Dat jij niet bij de Amateurs gaat rijden, daar zijn veel meer wedstrijden voor. Ik denk dat je dat best kan.![]()
Welke meerdaagsen wil je gaan rijden?
Dan moet je ook geen alcohol drinkenquote:Op maandag 2 januari 2012 08:24 schreef Gripper het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk geen mentaliteit om wedstrijden mee te winnen. Gisteren de Sven Nijs cross (11 uit 13) zitten kijken: die jongens lagen allemaal om half twaalf op bed. Ik zou dan zelf denken; vooruit, tis oud&nieuw, ik proost nog even mee en ga om half 1 slapen, maar nee hoor: Svens policy was al jaren om voor twaalf uur te gaan slapen.
Ik had vanochtend geen trek. Heb veels te veel gegeten de afgelopen dagen dus ben ik zonder ontbijt 36km naar het werk gefietst. Een paar kilometertjes intensief maar voor de rest met lage hartslag.Goed voor de vetverbranding. Na het douchen heb ik yoghurt met fruit genomen en net gewoon geluncht. Nergens last van. Benen voelen niet vreemd.quote:Op maandag 2 januari 2012 12:25 schreef eentwee het volgende:
[..]
Dan moet je ook geen alcohol drinkenHet maakt echt niet uit of je je interval training op 1 januari doet of op 3. Maar je loopt ondertussen wel meer kans om ziek te worden en bovendien zijn er volgens mij ook best veel aanhangers van het idee dat trainen met alcohol in je lijf überhaupt contraproductief werkt..
@nogeenmaarten: ontbijt overslaan zou ik nooit doen. Kom je zoals je merkt de dag moeilijk door, bovendien word je verbranding slechter en wordt het moeilijker om niet te snaaien. Ik flikker elke ochtend minimaal 4 blokken hout in de verbrandingsoven die het menselijk lichaam eet. Er gaat niets boven een ontbijt dat het machientje lekker op gang brengtVoor een lange fietstocht mag het rustig het dubbele zijn. 's Avonds minder eten werkt goed.
Da's dan goed stom van je. (het voornemen niet hoor, maar wel de manier waarop je het doet)quote:Op maandag 2 januari 2012 09:28 schreef nogeenmaarten het volgende:
Alle fietsers, een gelukkig nieuwjaar toegewenst!
En voor een aantal succes met het eraf fietsen van de oliebollen. Volgens afspraak (met mijn vrouw) moet er 4 kg af voor 1 feb en dan nog 2,5 kg voor 1 maart (totaal 6,5 kg). Aldus zonder ontbijt de deur uit gegaan en nu heb ik dikke hongerklop achter mijn pc. Aantal aanslagen per minuut daalt tot recreantenniveau.
Midden volgens mij. 152 gemiddeld en dat is ook precies het middelpunt van mijn D1 zonde (144-163) Heb mijn hartslagmeter met 145-155 ingesteld. Boven de 155 vind ik te hoog voor D1.quote:
Leg eens uit danquote:Op maandag 2 januari 2012 21:09 schreef Narcotical het volgende:
Kent iemand trouwens nog een goed boek oid om wat meer kennis op te doen over het training op hartslagzones en verschillende soorten trainingen ed?. zitvlees.nl ken ik al
Terrible terrible, gelukkig heb ik geen lekke band gehad vandaag maar ik voelde & hoorde de hele dag glas onder mijn banden knarsen.quote:Op maandag 2 januari 2012 15:29 schreef dop het volgende:
niet dat ik een groot afslank guru ben maar gripper heeft wel gelijk dat je het stom aanpakt
3 maaltijden per dag tussen door niet snoepen , en waar nodig matigen in hoeveelheid.
opletten met vetten en suikers.
maaltijden overslaan nooit doen, dan weet je zeker dat je een soort jojo effact krijgt.
vandaag een rondje door rotterdam gefiets , beoeling was alle bruggen en tunnel een keer te nemen.
helaas lek gereden , lag nog veel glas her en der van dronken nieuwjaars vierders.
Bedankt voor de tip, rondje Rotterdam Brienenoord - Erasmusbrug langs het water vind ik een leuk rondje, maar de komende weken maar de andere kant op.quote:Op maandag 2 januari 2012 15:29 schreef dop het volgende:
vandaag een rondje door rotterdam gefiets , beoeling was alle bruggen en tunnel een keer te nemen.
helaas lek gereden , lag nog veel glas her en der van dronken nieuwjaars vierders.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |