Knip je dan ook de overbodige van je straps in je helm af? Dat scheelt ook zo 5 gram.quote:Op vrijdag 30 december 2011 18:16 schreef Superher0 het volgende:
Mijn nieuwbouwhuis krijgt een garage. 6 bij 3, ideale ruimte om daarin de fietsen te stallen en te onderhouden. Ik heb al een mooi idee om het in te delen. Grote werkbank, gereedschap tegen de muur, mooi voorraadje onderdelen. Fietsenmakerij Superher0. heb trouwens mjn bottombracket vervangen. 18 euro voor een dura ace. Fiets is nu 11 gram lichter
Ik ben van plan om de test 1-2x per jaar te gaan doen.quote:Op vrijdag 30 december 2011 17:58 schreef PipodeOoi het volgende:
@patroon goed te lezen dat je een SMA hebt gedaan. Volgend jaar nog checken of je vooruit bent gegaan? Ga hem was zelf in feb/mrt doen. Ben benieuwd.
Oh jaquote:Op vrijdag 30 december 2011 20:01 schreef Oksel het volgende:
Kut 300. Nu al spijt van. Gaat pijn doen, vooral aan m'n aarsch.
Waarschijnlijk dus geen kater maar voedselvergiftiging. Zo heb ik een keer met een vriend trappistenbiertjes gedronken. We hadden een paar bizondere en ik had er 3 of 4 op. De volgende dag zou ik gaan koersen op de club met iemand. 's Ochtends was ik zo ziek als een hond en ontzettend misselijk. Ik belde 'm af en hij boos natuurlijk. Ik dacht dat het een kater was maar dat bleek niet zo te zijn. Waarschijnlijk was een van de biertjes niet goed meer.quote:Op vrijdag 30 december 2011 19:33 schreef kanovinnie het volgende:
Mooi kut. Net training moeten geven, maar de sportzaal was dicht (we huren in de winter zo'n sporthalletje van een school voor de kinderen).
Daarna maar naar de club gereden om wat te halteren, en daar merkte dat ik geen kater heb, maar gewoon ziek wordt (of allebei).
Blijkt dat een vriend van me die gister ook naar dat concert was en daarna ook shoarma gegeten heeft ook ziek is.... Toevallige overeenkomst?
Uurtjes maken Okkie, rustig aan.quote:Op vrijdag 30 december 2011 20:04 schreef Oksel het volgende:
Ik moet nog veel trainen. Maar vooral lichter worden.
ff googlen op symptonen. Ik voel me vooral zo slap als een vaatdoek en een beetje misselijk, maar ik heb wel gewoon goed gegeten vandaag. Al smaakte het wel minder.quote:Op vrijdag 30 december 2011 20:08 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Waarschijnlijk dus geen kater maar voedselvergiftiging. Zo heb ik een keer met een vriend trappistenbiertjes gedronken. We hadden een paar bizondere en ik had er 3 of 4 op. De volgende dag zou ik gaan koersen op de club met iemand. 's Ochtends was ik zo ziek als een hond en ontzettend misselijk. Ik belde 'm af en hij boos natuurlijk. Ik dacht dat het een kater was maar dat bleek niet zo te zijn. Waarschijnlijk was een van de biertjes niet goed meer.
Euh ja. Ik moet nog maar even een goede broek kopen. Ik heb er nu 1tje van de decathlon. Opzich doettie het goed, maar ik vertrouw het niet helemaal op 300 kmquote:Op vrijdag 30 december 2011 20:01 schreef Oksel het volgende:
Ter inspiratie net deze gekocht:
http://www.beslist.nl/ele(...)Tristar_WG_2422.html
Vetmeting, botmeting, watermeting.
Ben benieuwd.
Kut 300. Nu al spijt van. Gaat pijn doen, vooral aan m'n aarsch.
Ja, er zijn van die figuren die niet kapot te krijgen zijn.quote:Op vrijdag 30 december 2011 19:50 schreef Oksel het volgende:
Gisteren 2 uur op de ATB met m'n stiefpa. Nou, dat heb ik geweten. Die vent heeft een conditie van een beer, fietst _elke_ dag. Op de racefiets kan ik hem (op het vlakke) eenvoudig bij houden. Lekker in 't wiel. In 't bos moet je het toch maar even zelf doen.
Het bos was vochtig, op de Veluwe, echt veel heuveltjes daar. Die vent die heeft 'm voor op 't grote blad staan, achter mid.. en die schakelt niet eens! Die blijft gewoon doortrappen in een rustig traptempo, en af en toe even uit 't zadel voor de heuveltjes. Gewoon 1 strak (hard) tempo, ongeacht heuvelop of vlak. Heuvelaf gewoon hard, net zo hard als ik. Ik ben flink kapot gegaan, 't vreemde was dat dit keer m'n benen het af lieten weten, en niet m'n conditie (ademhaling). Ik kon gewoon niet harder, terwijl ik niet buiten adem raakte. Vreemde gewaarwording. Vannacht zo'n pijn in m'n kuiten dat ik medicijnen heb genomen, en tigerbalm heb gesmeerd. Geen spierpijn, maar een 'groeipijn'. Wederom vreemd. Vandaag overigens nergens last van.. ook vreemd.
Kortom; godverdomme wat kan die vent nog fietsen op z'n 56ste..
Is bij mij een van de hoofdredenen om deelname uberhaupt niet te overwegen. Geïrriteerde slijmbeurs (bij zitbot) lijkt het vonnis..quote:
Ik heb de Giro Prolight. is 173 gram. Mijn zadel is Fizik antares met carbon, scheelde ook weer zo'n 60 gram. Wielen zijn Dura Ace, 1380 gram. Zou nog winst kunnen maken op mn binnenbanden. Het is een dubbel, 59/39 en elke gram gaat tellen als ik straks 250km met 5000hoogtemeters moet mken in Oostenrijk. Heb een lezing van Adrie van Diermen gehad waarin de winst per gram op de beklimming bij de alp d huez werd getoond. 2 gram was een seconde als ik mij niet vergis.quote:Op vrijdag 30 december 2011 18:32 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Knip je dan ook de overbodige van je straps in je helm af? Dat scheelt ook zo 5 gram.
Ik was eigenlijk niet zo serieusquote:Op vrijdag 30 december 2011 21:24 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Ik heb de Giro Prolight. is 173 gram. Mijn zadel is Fizik antares met carbon, scheelde ook weer zo'n 60 gram. Wielen zijn Dura Ace, 1380 gram. Zou nog winst kunnen maken op mn binnenbanden. Het is een dubbel, 59/39 en elke gram gaat tellen als ik straks 250km met 5000hoogtemeters moet mken in Oostenrijk. Heb een lezing van Adrie van Diermen gehad waarin de winst per gram op de beklimming bij de alp d huez werd getoond. 2 gram was een seconde als ik mij niet vergis.
Fiets is nu 7.8kilo. Ikzelf 74, zal rond die tijd wel weer 71kilo wegen. Echt lichter wordt moeilijk enis ook niet gezond in mijn geval. Genoeg over grammen.
Heb ook overwogen een computertje met gps (en hoogtemeting) aan te schaffen. Maar hoe vaak ga je dat gebruiken? Het zijn inderdaad echt een stuk duurdere modellen dan deze 80e. Aan de andere kant een goed setje fietskleding minder en je hebt een zeer uitgebreide computer....quote:Op vrijdag 30 december 2011 18:10 schreef kanovinnie het volgende:
Ik ben eigenlijk nog op zoek naar iets voor op mijn fiets. Eigenljik wil ik een GPS systeem met hartslag en cadans, maar dan komt je uit bij de garmin edge 800. En dat is echt te duur.
Garmin Edge 500? Heeft ook een gps systeem met een lijn die je voor geprogrammeerde route volgt, werkt erg goed zag ik bij een ploeggenoot.quote:Op vrijdag 30 december 2011 18:10 schreef kanovinnie het volgende:
Ik ben eigenlijk nog op zoek naar iets voor op mijn fiets. Eigenljik wil ik een GPS systeem met hartslag en cadans, maar dan komt je uit bij de garmin edge 800. En dat is echt te duur.
Deze 80 euro? Waar heb jij het over?quote:Op vrijdag 30 december 2011 22:33 schreef PipodeOoi het volgende:
[..]
Heb ook overwogen een computertje met gps (en hoogtemeting) aan te schaffen. Maar hoe vaak ga je dat gebruiken? Het zijn inderdaad echt een stuk duurdere modellen dan deze 80e. Aan de andere kant een goed setje fietskleding minder en je hebt een zeer uitgebreide computer....
Dat laatste ja. Ik zal toch niet zo snel een tocht plannen. Ik ben meer van het opstappen en ik zie wel waar ik uitstap.quote:Op vrijdag 30 december 2011 22:38 schreef Patroon het volgende:
[..]
Garmin Edge 500? Heeft ook een gps systeem met een lijn die je voor geprogrammeerde route volgt, werkt erg goed zag ik bij een ploeggenoot.
Of bedoel je met GPS, snelheid en waar je langs bent geweest? Want dan is een Polar CS400 ook prima (heb ik)
Ja dat werkt heel simpel. Dan moet je er nog zo'n houdertje bij aanschaffen. Je kan 2 fietsen voor programmeren, zodat je gemakkelijk kunt switchen. Na de training kan je de gegevens overzetten naar de computer waarna je precies kunt zien wat je cadans, hartslag, snelheid, hoogte etc was op welk moment.quote:Op vrijdag 30 december 2011 22:54 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Deze 80 euro? Waar heb jij het over?
Ik ga 't wel elke keer gebruiken (zie hieronder)
[..]
Dat laatste ja. Ik zal toch niet zo snel een tocht plannen. Ik ben meer van het opstappen en ik zie wel waar ik uitstap.
Ik gebruik runkeeper om alles een beetje bij te houden. Nu moet ik zelf altijd bijhouden hoe lang ik op de fiets heb gezeten. Vooral als ik een paar keer gestopt ben is het een beetje irritant.
Kan je dat apparaatje van jou ook makkelijk op een andere fiets zetten? Dat ik 'm ook zo op mijn mtb kan klikken?
Het woordje 'van' miste in m'n post zie ik, er moest staan 'dan deze van 80 euro'. Doelde op t apparaatje wat ik had gekocht en dat je met gps echt in een andere prijsklasse zit.quote:Op vrijdag 30 december 2011 22:54 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Deze 80 euro? Waar heb jij het over?
Ik ga 't wel elke keer gebruiken (zie hieronder)
[..]
Dat laatste ja. Ik zal toch niet zo snel een tocht plannen. Ik ben meer van het opstappen en ik zie wel waar ik uitstap.
Ik gebruik runkeeper om alles een beetje bij te houden. Nu moet ik zelf altijd bijhouden hoe lang ik op de fiets heb gezeten. Vooral als ik een paar keer gestopt ben is het een beetje irritant.
Kan je dat apparaatje van jou ook makkelijk op een andere fiets zetten? Dat ik 'm ook zo op mijn mtb kan klikken?
Hmm, pm mij even tegen die tijd.quote:Op vrijdag 30 december 2011 23:02 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja dat werkt heel simpel. Dan moet je er nog zo'n houdertje bij aanschaffen. Je kan 2 fietsen voor programmeren, zodat je gemakkelijk kunt switchen. Na de training kan je de gegevens overzetten naar de computer waarna je precies kunt zien wat je cadans, hartslag, snelheid, hoogte etc was op welk moment.
Zelf zit ik aan een Garmin Edge 500 te denken en wil ik mijn CS400 verkopen voor zo'n 100 euro met borstband en al. Vooral als ik straks in Spanje en Frankrijk wil trainen tijdens vakanties vind ik het wel handig om routes vooraf te plannen. Niets is zo lastig als en duurtraining doen in een onbekend gebied.
Wat voor gps dingetje heb jij dan?quote:Op vrijdag 30 december 2011 23:05 schreef PipodeOoi het volgende:
[..]
Het woordje 'van' miste in m'n post zie ik, er moest staan 'dan deze van 80 euro'. Doelde op t apparaatje wat ik had gekocht en dat je met gps echt in een andere prijsklasse zit.
Ik heb hem nu sinds juli en toen nieuw gekocht. Volgens mij komt er bij die Garmin nog een borstband bij en zit je op 300 ofzo. Weet het niet zeker.quote:Op vrijdag 30 december 2011 23:08 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Hmm, pm mij even tegen die tijd.
Bij futurmeshop zijn ze nu in de aanbieding. 230 euro.
http://www.futurumshop.nl/garmin_edge_500_bundel_gps.whtml
Het laatste waar ik aan denk tijdens vakantie is sportTenzij het sport is om zo weinig mogelijk te doen
Oh, hoe zit dat dan met die vermogensmeters? En zit zoiets in je GPS dan?quote:Op vrijdag 30 december 2011 23:18 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik heb hem nu sinds juli en toen nieuw gekocht. Volgens mij komt er bij die Garmin nog een borstband bij en zit je op 300 ofzo. Weet het niet zeker.
Het patent recht op vermogensmeters is net komen (of komt) te vervallen. Daardoor zullen vermogensmeters straks veel betaalbaarder worden, misschien wacht ik daar ook nog wel op.
Nee vermogenmeter zit in je naaf maar dan moet je nog wel 800 euro rekenen. Nu 1000+.quote:Op vrijdag 30 december 2011 23:19 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Oh, hoe zit dat dan met die vermogensmeters? En zit zoiets in je GPS dan?
Bij futurmeshop is het volgens mij met alles.
Nou, dat vind ik een beetje te duur. Das duurder dan mijn hele fietsquote:Op vrijdag 30 december 2011 23:22 schreef Patroon het volgende:
[..]
Nee vermogenmeter zit in je naaf maar dan moet je nog wel 800 euro rekenen. Nu 1000+.
Oke als het met alles is dan zal ik er sterk over nadenken. Maar eerst moet ik mijn nieuwe huis verbouwen dus wordt het voorjaar.
Maar dus wel interesse in mijn CS400?quote:Op vrijdag 30 december 2011 23:23 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Nou, dat vind ik een beetje te duur. Das duurder dan mijn hele fiets
Jij rijdt toch ook Ama-B/Sportklasse? Anders moeten we eens een keer samen koersenquote:Op vrijdag 30 december 2011 13:08 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Ik wil een kilometertje of 160 doen. gewoon op het gemak. Begin april wil ik een aantal tweedaagse klassiekers rijden en eind augustus rijd ik de Oztaler Rad marathon. Wil goed voor de dag komen.
Schoorl ben ik wel een aantal keer geweest. Fantastisch parkoers, het is alleen een stuk met de auto voor mij. gebruik de MTB eigenlijk alleen voor de ene strandrace, de rest zit ik op de racer.
Dat dus. Na O&N ga ik echt drastisch gezonder eten. Ik heb voor morgen ook maar vrienden uitgenodigd hier zodat zij mijn kerstpakket op kunnen vretenquote:Op vrijdag 30 december 2011 20:11 schreef Oksel het volgende:
Morgenochtend eens kijken of ik 2 uurtjes op de racer kan pakken. Daarna ff shoppen, en O&N vieren. De laatste zuip / vreetdag voorlopig.
Dan heb je wel een heel zwaar frame of is de groep die er op zit een beetje aan de zware kant? Want 7,1 - 7,3 kg is tegenwoordig zelfs voor een hele redelijke prijs te behalen en dat met goedkopere wielen dan die Dura Ace die je er nu in hebt staan.quote:Op vrijdag 30 december 2011 21:24 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Ik heb de Giro Prolight. is 173 gram. Mijn zadel is Fizik antares met carbon, scheelde ook weer zo'n 60 gram. Wielen zijn Dura Ace, 1380 gram. Zou nog winst kunnen maken op mn binnenbanden. Het is een dubbel, 59/39 en elke gram gaat tellen als ik straks 250km met 5000hoogtemeters moet mken in Oostenrijk. Heb een lezing van Adrie van Diermen gehad waarin de winst per gram op de beklimming bij de alp d huez werd getoond. 2 gram was een seconde als ik mij niet vergis.
Fiets is nu 7.8kilo. Ikzelf 74, zal rond die tijd wel weer 71kilo wegen. Echt lichter wordt moeilijk enis ook niet gezond in mijn geval. Genoeg over grammen.
http://www.louisgarneau.c(...)00/Apparel/CORSA_BIBquote:Op vrijdag 30 december 2011 20:15 schreef kanovinnie het volgende:
Euh ja. Ik moet nog maar even een goede broek kopen. Ik heb er nu 1tje van de decathlon. Opzich doettie het goed, maar ik vertrouw het niet helemaal op 300 km![]()
Heeft iemand hier nog tips kwa merken/modellen?
De edge 500 lijkt me nou niet echt geschikt om vooraf routes te plannen...quote:Op vrijdag 30 december 2011 23:02 schreef Patroon het volgende:
[..]
Zelf zit ik aan een Garmin Edge 500 te denken en wil ik mijn CS400 verkopen voor zo'n 100 euro met borstband en al. Vooral als ik straks in Spanje en Frankrijk wil trainen tijdens vakanties vind ik het wel handig om routes vooraf te plannen. Niets is zo lastig als en duurtraining doen in een onbekend gebied.
Werkt goed hoor, zo'n lijn volgen.quote:Op zaterdag 31 december 2011 09:31 schreef mrPanerai het volgende:
[..]
De edge 500 lijkt me nou niet echt geschikt om vooraf routes te plannen...
Heb je dat ff mis. Maat van mij heeft een edge 500 en zit nu in Spanje. heeft daar al 10 voor geprogrammeerde routes gefietst zonder problemen. Zorgt ervoor dat je niet als een kip zonder kop in onbekend terrein fietstquote:Op zaterdag 31 december 2011 09:31 schreef mrPanerai het volgende:
[..]
De edge 500 lijkt me nou niet echt geschikt om vooraf routes te plannen...
Eigenlijk moet ik zo even op de fiets springen om mijn 5k dit jaar vol te maken. Helaas geen tijd.quote:Op zaterdag 31 december 2011 09:15 schreef Freddeh het volgende:
Daar zijn we weer (nee he, hij weer!?). Zo aan het eind van het jaar blikt iedereen terug op wat hij allemaal bereikt en gedaan heeft in het afgelopen jaar. Voor wat betreft fietsen zijn de hoogtepunten van het afgelopen jaar te tellen op twee handen. Euh... twee vingers. De Ronde van Vlaanderen, en de Theo de Rooij Classic. Twee ritten waarin ik een aantal van jullie, én mezelf beter heb leren kennen.
De goede voornemens zijn er, nu moet ik me er alleen nog aan zien te houden. Aan het eind van 2012 verwacht ik zo'n 5000km op de teller te hebben. Net als de kapitein is mijn planning om een aantal langere ritten te gaan rijden. Voor nu staat de Peter van Petegem Classic op de planning, de afstand hebben we nog niet zeker bepaald, maar liefst de langste natuurlijk.
Mijn wielerseizoen 2012? Die begint volgende week. De verlichting is binnen, de fiets staat klaar om in de kofferbak te worden gelegd en mee te worden genomen naar het westen des lands, er staat een tas klaar met wielerkleding (nu hopen dat díe me nog past....). Daarnaast ga ik mogelijk in januari/februari weer terug de binnendienst in. Dat maakt het kantoor weer aan te rijden per fiets en zal resulteren in zo'n 200km per week. En behalve dat staat er op het vlak van werk meer te gebeuren waardoor fietsen veel haalbaarder gaat worden.
Zo, nu toch nog één dagje werken vanaf thuis, en dan is het ook voor mij einde 2011. Ik wil jullie bij deze vast het allerbeste toewensen voor 2012, en hoop jullie ergens in 2012 nog een keer te mogen ontvangen voor een mooie rit, en welverdiende maaltijd
In principe wel ja, maar ik moet nog wel even kijken hoe dat ding werkt enzo. Stuur maar een pmetje als je er van af wilt. Dan kijk ik even of ik al wat heb etc.quote:Op vrijdag 30 december 2011 23:26 schreef Patroon het volgende:
[..]
Maar dus wel interesse in mijn CS400?
Hij is met borstband + cadansmeter + snelheidscensor bij Futurumshop 220 euro.
http://www.futurumshop.nl(...)-hartslagmeter.phtml
Als het in de buurt is zal ik bij de finish staan om foto's te maken.quote:Op vrijdag 30 december 2011 23:43 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Jij rijdt toch ook Ama-B/Sportklasse? Anders moeten we eens een keer samen koersen
[..]
Dat dus. Na O&N ga ik echt drastisch gezonder eten. Ik heb voor morgen ook maar vrienden uitgenodigd hier zodat zij mijn kerstpakket op kunnen vreten
Wat is ASSOS? Het huismerk van decathlon? 200 euro voor een fietsbroek is wel wat duurquote:Op zaterdag 31 december 2011 01:04 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Dan heb je wel een heel zwaar frame of is de groep die er op zit een beetje aan de zware kant? Want 7,1 - 7,3 kg is tegenwoordig zelfs voor een hele redelijke prijs te behalen en dat met goedkopere wielen dan die Dura Ace die je er nu in hebt staan.
[..]
http://www.louisgarneau.c(...)00/Apparel/CORSA_BIB
En dit is absoluut veel beter dan Assos. Ik heb ze n.l. allebei.
Tsjah, mijn terugblik zal wat korter zijn.quote:Op zaterdag 31 december 2011 09:15 schreef Freddeh het volgende:
Daar zijn we weer (nee he, hij weer!?). Zo aan het eind van het jaar blikt iedereen terug op wat hij allemaal bereikt en gedaan heeft in het afgelopen jaar. Voor wat betreft fietsen zijn de hoogtepunten van het afgelopen jaar te tellen op twee handen. Euh... twee vingers. De Ronde van Vlaanderen, en de Theo de Rooij Classic. Twee ritten waarin ik een aantal van jullie, én mezelf beter heb leren kennen.
De goede voornemens zijn er, nu moet ik me er alleen nog aan zien te houden. Aan het eind van 2012 verwacht ik zo'n 5000km op de teller te hebben. Net als de kapitein is mijn planning om een aantal langere ritten te gaan rijden. Voor nu staat de Peter van Petegem Classic op de planning, de afstand hebben we nog niet zeker bepaald, maar liefst de langste natuurlijk.
Mijn wielerseizoen 2012? Die begint volgende week. De verlichting is binnen, de fiets staat klaar om in de kofferbak te worden gelegd en mee te worden genomen naar het westen des lands, er staat een tas klaar met wielerkleding (nu hopen dat díe me nog past....). Daarnaast ga ik mogelijk in januari/februari weer terug de binnendienst in. Dat maakt het kantoor weer aan te rijden per fiets en zal resulteren in zo'n 200km per week. En behalve dat staat er op het vlak van werk meer te gebeuren waardoor fietsen veel haalbaarder gaat worden.
Zo, nu toch nog één dagje werken vanaf thuis, en dan is het ook voor mij einde 2011. Ik wil jullie bij deze vast het allerbeste toewensen voor 2012, en hoop jullie ergens in 2012 nog een keer te mogen ontvangen voor een mooie rit, en welverdiende maaltijd
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |