Knip je dan ook de overbodige van je straps in je helm af? Dat scheelt ook zo 5 gram.quote:Op vrijdag 30 december 2011 18:16 schreef Superher0 het volgende:
Mijn nieuwbouwhuis krijgt een garage. 6 bij 3, ideale ruimte om daarin de fietsen te stallen en te onderhouden. Ik heb al een mooi idee om het in te delen. Grote werkbank, gereedschap tegen de muur, mooi voorraadje onderdelen. Fietsenmakerij Superher0. heb trouwens mjn bottombracket vervangen. 18 euro voor een dura ace. Fiets is nu 11 gram lichter
Ik ben van plan om de test 1-2x per jaar te gaan doen.quote:Op vrijdag 30 december 2011 17:58 schreef PipodeOoi het volgende:
@patroon goed te lezen dat je een SMA hebt gedaan. Volgend jaar nog checken of je vooruit bent gegaan? Ga hem was zelf in feb/mrt doen. Ben benieuwd.
Oh jaquote:Op vrijdag 30 december 2011 20:01 schreef Oksel het volgende:
Kut 300. Nu al spijt van. Gaat pijn doen, vooral aan m'n aarsch.
Waarschijnlijk dus geen kater maar voedselvergiftiging. Zo heb ik een keer met een vriend trappistenbiertjes gedronken. We hadden een paar bizondere en ik had er 3 of 4 op. De volgende dag zou ik gaan koersen op de club met iemand. 's Ochtends was ik zo ziek als een hond en ontzettend misselijk. Ik belde 'm af en hij boos natuurlijk. Ik dacht dat het een kater was maar dat bleek niet zo te zijn. Waarschijnlijk was een van de biertjes niet goed meer.quote:Op vrijdag 30 december 2011 19:33 schreef kanovinnie het volgende:
Mooi kut. Net training moeten geven, maar de sportzaal was dicht (we huren in de winter zo'n sporthalletje van een school voor de kinderen).
Daarna maar naar de club gereden om wat te halteren, en daar merkte dat ik geen kater heb, maar gewoon ziek wordt (of allebei).
Blijkt dat een vriend van me die gister ook naar dat concert was en daarna ook shoarma gegeten heeft ook ziek is.... Toevallige overeenkomst?
Uurtjes maken Okkie, rustig aan.quote:Op vrijdag 30 december 2011 20:04 schreef Oksel het volgende:
Ik moet nog veel trainen. Maar vooral lichter worden.
ff googlen op symptonen. Ik voel me vooral zo slap als een vaatdoek en een beetje misselijk, maar ik heb wel gewoon goed gegeten vandaag. Al smaakte het wel minder.quote:Op vrijdag 30 december 2011 20:08 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Waarschijnlijk dus geen kater maar voedselvergiftiging. Zo heb ik een keer met een vriend trappistenbiertjes gedronken. We hadden een paar bizondere en ik had er 3 of 4 op. De volgende dag zou ik gaan koersen op de club met iemand. 's Ochtends was ik zo ziek als een hond en ontzettend misselijk. Ik belde 'm af en hij boos natuurlijk. Ik dacht dat het een kater was maar dat bleek niet zo te zijn. Waarschijnlijk was een van de biertjes niet goed meer.
Euh ja. Ik moet nog maar even een goede broek kopen. Ik heb er nu 1tje van de decathlon. Opzich doettie het goed, maar ik vertrouw het niet helemaal op 300 kmquote:Op vrijdag 30 december 2011 20:01 schreef Oksel het volgende:
Ter inspiratie net deze gekocht:
http://www.beslist.nl/ele(...)Tristar_WG_2422.html
Vetmeting, botmeting, watermeting.
Ben benieuwd.
Kut 300. Nu al spijt van. Gaat pijn doen, vooral aan m'n aarsch.
Ja, er zijn van die figuren die niet kapot te krijgen zijn.quote:Op vrijdag 30 december 2011 19:50 schreef Oksel het volgende:
Gisteren 2 uur op de ATB met m'n stiefpa. Nou, dat heb ik geweten. Die vent heeft een conditie van een beer, fietst _elke_ dag. Op de racefiets kan ik hem (op het vlakke) eenvoudig bij houden. Lekker in 't wiel. In 't bos moet je het toch maar even zelf doen.
Het bos was vochtig, op de Veluwe, echt veel heuveltjes daar. Die vent die heeft 'm voor op 't grote blad staan, achter mid.. en die schakelt niet eens! Die blijft gewoon doortrappen in een rustig traptempo, en af en toe even uit 't zadel voor de heuveltjes. Gewoon 1 strak (hard) tempo, ongeacht heuvelop of vlak. Heuvelaf gewoon hard, net zo hard als ik. Ik ben flink kapot gegaan, 't vreemde was dat dit keer m'n benen het af lieten weten, en niet m'n conditie (ademhaling). Ik kon gewoon niet harder, terwijl ik niet buiten adem raakte. Vreemde gewaarwording. Vannacht zo'n pijn in m'n kuiten dat ik medicijnen heb genomen, en tigerbalm heb gesmeerd. Geen spierpijn, maar een 'groeipijn'. Wederom vreemd. Vandaag overigens nergens last van.. ook vreemd.
Kortom; godverdomme wat kan die vent nog fietsen op z'n 56ste..
Is bij mij een van de hoofdredenen om deelname uberhaupt niet te overwegen. Geïrriteerde slijmbeurs (bij zitbot) lijkt het vonnis..quote:
Ik heb de Giro Prolight. is 173 gram. Mijn zadel is Fizik antares met carbon, scheelde ook weer zo'n 60 gram. Wielen zijn Dura Ace, 1380 gram. Zou nog winst kunnen maken op mn binnenbanden. Het is een dubbel, 59/39 en elke gram gaat tellen als ik straks 250km met 5000hoogtemeters moet mken in Oostenrijk. Heb een lezing van Adrie van Diermen gehad waarin de winst per gram op de beklimming bij de alp d huez werd getoond. 2 gram was een seconde als ik mij niet vergis.quote:Op vrijdag 30 december 2011 18:32 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Knip je dan ook de overbodige van je straps in je helm af? Dat scheelt ook zo 5 gram.
Ik was eigenlijk niet zo serieusquote:Op vrijdag 30 december 2011 21:24 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Ik heb de Giro Prolight. is 173 gram. Mijn zadel is Fizik antares met carbon, scheelde ook weer zo'n 60 gram. Wielen zijn Dura Ace, 1380 gram. Zou nog winst kunnen maken op mn binnenbanden. Het is een dubbel, 59/39 en elke gram gaat tellen als ik straks 250km met 5000hoogtemeters moet mken in Oostenrijk. Heb een lezing van Adrie van Diermen gehad waarin de winst per gram op de beklimming bij de alp d huez werd getoond. 2 gram was een seconde als ik mij niet vergis.
Fiets is nu 7.8kilo. Ikzelf 74, zal rond die tijd wel weer 71kilo wegen. Echt lichter wordt moeilijk enis ook niet gezond in mijn geval. Genoeg over grammen.
Heb ook overwogen een computertje met gps (en hoogtemeting) aan te schaffen. Maar hoe vaak ga je dat gebruiken? Het zijn inderdaad echt een stuk duurdere modellen dan deze 80e. Aan de andere kant een goed setje fietskleding minder en je hebt een zeer uitgebreide computer....quote:Op vrijdag 30 december 2011 18:10 schreef kanovinnie het volgende:
Ik ben eigenlijk nog op zoek naar iets voor op mijn fiets. Eigenljik wil ik een GPS systeem met hartslag en cadans, maar dan komt je uit bij de garmin edge 800. En dat is echt te duur.
Garmin Edge 500? Heeft ook een gps systeem met een lijn die je voor geprogrammeerde route volgt, werkt erg goed zag ik bij een ploeggenoot.quote:Op vrijdag 30 december 2011 18:10 schreef kanovinnie het volgende:
Ik ben eigenlijk nog op zoek naar iets voor op mijn fiets. Eigenljik wil ik een GPS systeem met hartslag en cadans, maar dan komt je uit bij de garmin edge 800. En dat is echt te duur.
Deze 80 euro? Waar heb jij het over?quote:Op vrijdag 30 december 2011 22:33 schreef PipodeOoi het volgende:
[..]
Heb ook overwogen een computertje met gps (en hoogtemeting) aan te schaffen. Maar hoe vaak ga je dat gebruiken? Het zijn inderdaad echt een stuk duurdere modellen dan deze 80e. Aan de andere kant een goed setje fietskleding minder en je hebt een zeer uitgebreide computer....
Dat laatste ja. Ik zal toch niet zo snel een tocht plannen. Ik ben meer van het opstappen en ik zie wel waar ik uitstap.quote:Op vrijdag 30 december 2011 22:38 schreef Patroon het volgende:
[..]
Garmin Edge 500? Heeft ook een gps systeem met een lijn die je voor geprogrammeerde route volgt, werkt erg goed zag ik bij een ploeggenoot.
Of bedoel je met GPS, snelheid en waar je langs bent geweest? Want dan is een Polar CS400 ook prima (heb ik)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |