Toevoeging: De 300km vindt plaats op paaszondag, 8 april om 7 uur. 3 weken eerder, op zondag 18 maart, start er een 200km rit met wat minder hoogtemeters, eveneens vanuit Maastricht.quote:Op woensdag 9 november 2011 09:17 schreef ultra_ivo het volgende:
In de winter zul je wat langere eenheden moeten rijden, rond de 100-150km, een beetje afhankelijk van het weer deze winter. Dan in maart een keertje 200km. Kan een georganiseerde rit zijn (ik heb er eentje in maart), dat kan ook individueel. Gezien het parcours van de 300 is het handig wat hellingen in je training in te bouwen.
Op het technische vlak zorgen voor voldoende kleine hellingen (na 250km klim je niet meer zo makkelijk op de macht) en verlichting. Het is maar weinigen gegeven om deze 300 bij daglicht te rijden. En dan nog, een paar lekke banden en je komt op het eind in het donker te zitten. Tussen de velden ten zuiden van Tongeren is het dan aardedonker.
quote:Op dinsdag 6 december 2011 15:25 schreef ultra_ivo het volgende:
http://www.gpsies.com/map.do?fileId=ksvhxvhwykmoplxg
Dit is de route van vorig jaar. Tussen Gouvy en Bastenaken ga ik er nog aan sleutelen. Daar is de Ravel verlengd richting Gouvy.
Ook heel veel klanten die niet snappen dat ik m'n werk voor de lol doequote:Op dinsdag 3 januari 2012 17:09 schreef kaasplankje het volgende:
LOL
Ik hield de glimmende kant ook amper boven, wat een wind!
De bottom shell oid, de huls die tussen het frame en de bottom bracket etc zit, zit los wat tot gevolg heeft dat de boel niet meer vast te zetten isquote:
Hoe kan dat? Gevallen ofzo?quote:Op dinsdag 3 januari 2012 17:56 schreef Yankee het volgende:
[..]
De bottom shell oid, de huls die tussen het frame en de bottom bracket etc zit, zit los wat tot gevolg heeft dat de boel niet meer vast te zetten is
Hoe kom je er dan achter? Je pakte je fiets en opeens zat die scheur er in?quote:Op dinsdag 3 januari 2012 17:59 schreef Yankee het volgende:
[..]
Ik heb geen flauw idee hoe dat kan, in ieder geval niet door een valpartij oid
Tijdens het fietsen. Ik keek naar mijn voorbladen en die leken toch wel erg vreemd te bewegen.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 18:00 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Hoe kom je er dan achter? Je pakte je fiets en opeens zat die scheur er in?
Daar komen natuurlijk enorme krachten op te staan. Yankee heeft een carbonnen frame en die bussen die in het frame zitten waar je de bracketlagers in vastzet zijn van metaal gok ik. Die bussen zitten verlijmd en dat kan losgeraken als het niet goed gedaan is.quote:
Ik wist niet dat Yankee zo sterk wasquote:Op dinsdag 3 januari 2012 18:15 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Daar komen natuurlijk enorme krachten op te staan. Yankee heeft een carbonnen frame en die bussen die in het frame zitten waar je de bracketlagers in vastzet zijn van metaal gok ik. Die bussen zitten verlijmd en dat kan losgeraken als het niet goed gedaan is.
Irritant. Ik hoop dat je er via de garantie wat van kan maken. Heb je er niets van gevoeld? Van het breken bedoel ik dan.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 18:09 schreef Yankee het volgende:
[..]
Tijdens het fietsen. Ik keek naar mijn voorbladen en die leken toch wel erg vreemd te bewegen.
Niet alleen de trapas zat los, maar ook die dingen (waarvan ik de naam niet weet) die tussen de trapper en het frame zitten
[ afbeelding ]
dit is geen foto van mijn fiets, maar ter verduidelijking
Stond je er in je nakie op? Misschien dat kleding de meting beinvloed?quote:
Of hij moest nog nodig pissen.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 18:33 schreef Freddeh het volgende:
Je hebt vet in je spieren, om te smeren denk ik
Die weegschalen die met stroom door je lichaam het vet meten zijn zo onnauwkeurig als wat. Een huidplooi meter is veel meer nauwkeurig en 10x zo goedkoopquote:Op dinsdag 3 januari 2012 18:25 schreef Oksel het volgende:
Vast geen Bianchi.. 8)
Ik ben niet gaan hardlopen vandaag. Morgenvroeg maar ff.
Wel de weegschaal binnen. Net ff geprobeerd (met kleding aan):
91,7kg.
40,9% spier
22,0% vet
13,6% bot
53,6% water
Spier moet minimaal constant blijven, vocht moet omhoog, vet moet omlaag.
Datquote:Op dinsdag 3 januari 2012 18:46 schreef Patroon het volgende:
[..]
Die weegschalen die met stroom door je lichaam het vet meten zijn zo onnauwkeurig als wat. Een huidplooi meter is veel meer nauwkeurig en 10x zo goedkoop
Een meter huidplooi en je ziet wel hoe nauwkeurig die dingen alsnog zijn hoorquote:Op dinsdag 3 januari 2012 18:46 schreef Patroon het volgende:
[..]
Die weegschalen die met stroom door je lichaam het vet meten zijn zo onnauwkeurig als wat. Een huidplooi meter is veel meer nauwkeurig en 10x zo goedkoop
Die Hollowtech 2 cups lijm je toch niet? Dacht dat je die gewoon vast moet draaien.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 18:15 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Daar komen natuurlijk enorme krachten op te staan. Yankee heeft een carbonnen frame en die bussen die in het frame zitten waar je de bracketlagers in vastzet zijn van metaal gok ik. Die bussen zitten verlijmd en dat kan losgeraken als het niet goed gedaan is.
Ja, ik denk dat Yankee bedoeld dat die bussen met draad in zijn frame zelf los zitten, niet de externe lagercups, want dat is onderdeel van de groep en daar hoeft je frame niet voor terug. Die zitten idd geschroefd. Nu kan dat schroefdraad naar zijn grootje zijn maar dat kan alleen als ze scheef er in zijn gedraaid. En dan zou 't de FM's schuld zijn.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 18:50 schreef No-P het volgende:
[..]
Die Hollowtech 2 cups lijm je toch niet? Dacht dat je die gewoon vast moet draaien.
Duidelijk. Denk het ook.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 18:53 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja, ik denk dat Yankee bedoeld dat die bussen met draad in zijn frame zelf los zitten, niet de externe lagercups, want dat is onderdeel van de groep en daar hoeft je frame niet voor terug. Die zitten idd geschroefd. Nu kan dat schroefdraad naar zijn grootje zijn maar dat kan alleen als ze scheef er in zijn gedraaid. En dan zou 't de FM's schuld zijn.
Mooie fiets Freddeh!quote:Op dinsdag 3 januari 2012 18:57 schreef Freddeh het volgende:
Denk dat ik compleet ben voor wanneer het vakantiegeld er isKleurt mooi.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat ben ik ook nietquote:Op dinsdag 3 januari 2012 18:22 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik wist niet dat Yankee zo sterk was
[..]
Irritant. Ik hoop dat je er via de garantie wat van kan maken. Heb je er niets van gevoeld? Van het breken bedoel ik dan.
Sterker nog, de rijkste man ter wereld.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 19:04 schreef kaasplankje het volgende:
Vind een oplaadbare accu uit die én snel oplaad, én lang meegaat én niet kapot gaat en je bent miljonair.
Dat is inderdaad precies wat ik bedoel. En nee, ik heb die dingen er inderdaad niet zelf scheef ingedraaidquote:Op dinsdag 3 januari 2012 18:53 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja, ik denk dat Yankee bedoeld dat die bussen met draad in zijn frame zelf los zitten, niet de externe lagercups, want dat is onderdeel van de groep en daar hoeft je frame niet voor terug. Die zitten idd geschroefd. Nu kan dat schroefdraad naar zijn grootje zijn maar dat kan alleen als ze scheef er in zijn gedraaid. En dan zou 't de FM's schuld zijn.
Dat laatste lijkt me onwaarschijnlijk btw, in alle gevallen zou het garantie zijn tenzij Yankee zelf die lagercups scheef er in heeft gedraaid, maar dat zal wel niet..
Dat is precies de manier waarop je een fiets uitzoekt Freddeh!quote:Op dinsdag 3 januari 2012 20:11 schreef Freddeh het volgende:
Ik weet het niet, ik vind hem mooi. Mooie strakke lijnen, geen rare geometrie. Mijn huidige Giant heeft een sloping frame, met een aero vork die (naar het schijnt) van een ander bouwjaar OCR afgekomen is. Het totaalplaatje klopt, maar hij doet me niets. Ik heb werkelijkwaar uren zitten bladeren over het web op zoek naar dé fiets die zo dicht mogelijk bij de maten van m'n huidige zitten (met iets meer balhoofdbuis), voor een fatsoenlijke prijs over de spreekwoordelijke toonbank gaat, en mij het gevoel geeft dat ik met een toffe fiets rijd. Dit is hem.
Thanksquote:Op dinsdag 3 januari 2012 20:12 schreef Patroon het volgende:
[..]
Dat is precies de manier waarop je een fiets uitzoekt Freddeh!
Klinkt goed, lijkt me leuk!quote:Op dinsdag 3 januari 2012 21:20 schreef Freddeh het volgende:
Route is klaar, zal hem wel een paar keer proefrijden dit jaar voor we beginnen aan een fietsmeet, zodat ik eventueel nog wat kleine aanpassingen kan maken. 100Km, 2 punten waar we kunnen afsnijden (bij evt slecht weer) en halverwege een restaurant voor een koffie en appelgebak, én een fietsenmaker op loopafstand van het restaurantje (just in case). Nog steeds 0,0 hoogtemeters, maar wel een paar hele mooie wegen door het bos, over de hei, tussen de weilanden door. Én voor de liefhebbers, 15 á 20 km stoempen langs de vaart @ 40km/u. Kasseien kennen we niet in Friesland, dus ik heb er wat klinkerwegen in gemikt, speciaal voor de kapitein
40 km/u is voor mij nu nog echt héél ver wegquote:Op dinsdag 3 januari 2012 21:20 schreef Freddeh het volgende:
Route is klaar, zal hem wel een paar keer proefrijden dit jaar voor we beginnen aan een fietsmeet, zodat ik eventueel nog wat kleine aanpassingen kan maken. 100Km, 2 punten waar we kunnen afsnijden (bij evt slecht weer) en halverwege een restaurant voor een koffie en appelgebak, én een fietsenmaker op loopafstand van het restaurantje (just in case). Nog steeds 0,0 hoogtemeters, maar wel een paar hele mooie wegen door het bos, over de hei, tussen de weilanden door. Én voor de liefhebbers, 15 á 20 km stoempen langs de vaart @ 40km/u. Kasseien kennen we niet in Friesland, dus ik heb er wat klinkerwegen in gemikt, speciaal voor de kapitein
Gewoon in het wiel bij 1/2 man. moet lukken.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 21:27 schreef Narcotical het volgende:
[..]
40 km/u is voor mij nu nog echt héél ver weg
Ik heb nog een aardig windschermpje op mijn buik zitten hoor.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 21:31 schreef Narcotical het volgende:
40 km/u per in het wiel bij iemand voor een km of 5 is prima, maar daarna kan je me bij elkaar vegen..
http://maps.google.nl/map(...)g&cbp=12,142.43,,0,0quote:Op dinsdag 3 januari 2012 21:20 schreef Freddeh het volgende:
Route is klaar, zal hem wel een paar keer proefrijden dit jaar voor we beginnen aan een fietsmeet, zodat ik eventueel nog wat kleine aanpassingen kan maken. 100Km, 2 punten waar we kunnen afsnijden (bij evt slecht weer) en halverwege een restaurant voor een koffie en appelgebak, én een fietsenmaker op loopafstand van het restaurantje (just in case). Nog steeds 0,0 hoogtemeters, maar wel een paar hele mooie wegen door het bos, over de hei, tussen de weilanden door. Én voor de liefhebbers, 15 á 20 km stoempen langs de vaart @ 40km/u. Kasseien kennen we niet in Friesland, dus ik heb er wat klinkerwegen in gemikt, speciaal voor de kapitein
Voorlopig eerst mn schouder laten herstellen. Dan wil ik een test gaan doen en daarna flink duurtrainingen gaan doen om eerst die 100 km grens met gemak aan te kunnenquote:Op dinsdag 3 januari 2012 21:32 schreef Freddeh het volgende:
Je weet waarvoor je trainen moet dan toch?
Definieer "aardig windschermpje" eens, want ik denk dat ik het dan van je winquote:Op dinsdag 3 januari 2012 21:33 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik heb nog een aardig windschermpje op mijn buik zitten hoor.En de 40 km/uur kan ik ook nog wel eventjes volhouden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |