sinepedraap | vrijdag 9 december 2011 @ 14:10 |
Hallo, Ik zie hier en elders geregeld dat er mensen zijn die anti automaat rijden zijn. Nu moeten zij dit natuurlijk helemaal zelf weten, toch wil ik even een paar feiten geven omtrent deze kwestie. Ik heb o.a. de volgende twee uitspraken wel eens gehoord: - Automaat rijden is voor luie mensen. ![]() Deze mensen moeten serieus gaan fietsen omdat ze helaas in de veronderstelling verkeren dat ze denken zoveel extra calorieën te verbranden door een pedaaltje in te trappen en een pookje te bewegen. - Door automaat te rijden ben je niet echt meer bezig met autorijden. Sorry, maar als bezig zijn met autorijden voor jou schakelen is ben jij een gevaar op de weg en verdien je geen rijbewijs. Waarom blijven mensen plakken met handgeschakelde bakken? Is het hele idee van autorijden niet comfort en gemak? Nu is het natuurlijk niet zo dat ik mensen aanraad een automaat rijbewijs te halen, je moet wel kunnen schakelen natuurlijk mocht je ooit een keer weer een leenauto meekrijgen die niet zo luxe is als je eigen bak. Natuurlijk hebben in de vroegere jaren ook de race en doortrek neigingen zich bij mij opgedaan maar na je 20ste moet je toch even logisch nadenken dat het eigenlijk alleen maar gaat om van A naar B te komen. Klacht: mensen die in handgeschakelde bakken blijven rijden omdat ze denken anders 'lui' te zijn ![]() | |
stevenmac26 | vrijdag 9 december 2011 @ 14:10 |
ik doe alles op de automatische piloot | |
2NutZ | vrijdag 9 december 2011 @ 14:11 |
Mijn bakfiets heeft geen versnellingen ![]() | |
mazaru | vrijdag 9 december 2011 @ 14:12 |
Van boven naar beneden. LOL verkeerde topic! | |
QBay | vrijdag 9 december 2011 @ 14:13 |
Automaten inderdaad! ![]() Gewoon autorijden zoals het bedoeld is, geen gekloot met koppeling en schakelen maar gewoon sturen, gas geven en remmen ![]() Mijn ouders snappen het ook niet dat ik automaat zo leuk vind: 'Maar je wilt toch echt autorijden? Dat is toch leuk?'. NEE, autorijden is niet leuk. Autorijden doe je omdat het nodig is, niet omdat het leuk is...er is niks leuks aan ![]() Wat wel gaaf is, is van die flippers aan het stuur. Dat is wel grappig en werkt echt 100x beter dan een pedaaltje. | |
DutchErrorist | vrijdag 9 december 2011 @ 14:13 |
Homo. Autorijden is geweldig. | |
sinepedraap | vrijdag 9 december 2011 @ 14:16 |
Aldus deze 18 jarige jongen die maar al te graag schakelt in z'n verlaagde golf uit 95 | |
Piye | vrijdag 9 december 2011 @ 14:16 |
Gemak is voor bazen, die mensen voelen zich niet baas genoeg voor een automaat. | |
Clupea | vrijdag 9 december 2011 @ 14:17 |
Keuze is reuze! Soms wil je lekker makkelijk op de automaat (in de stad bijvoorbeeld), soms wil je doortrekken en op de motor remmend piepend de bocht door. Maar idd: op die momenten dat autorijden leuk is, is handgeschakeld beter dan een automaat. | |
DutchErrorist | vrijdag 9 december 2011 @ 14:17 |
23, en ik had een Panda uit '89 ![]() ![]() | |
arucard | vrijdag 9 december 2011 @ 14:18 |
Ik heb nu ook rijles, vraag mij inderdaad weleens af waarom niet iedereen in een automaat rijdt. Wat is er leuk aan schakelen ![]() | |
sinepedraap | vrijdag 9 december 2011 @ 14:18 |
Vaak heb ik het idee dat mensen die zo anti automaat zijn nog nooit in een dikke file hebben gestaan | |
Doodloper | vrijdag 9 december 2011 @ 14:20 |
Dit, autorijden is geweldig, maar automaat doet daar niets aan af. Het maakt mij niet veel uit, maar zeker in files en in de stad vind ik automaat relaxter. | |
Casos | vrijdag 9 december 2011 @ 14:21 |
Spreek voor jezelf, autorijden is heerlijk. Automaat en handbak. | |
S1gnum | vrijdag 9 december 2011 @ 14:22 |
Ik heb geen automaat en sta dagelijks in de file. Ik moet zeggen dat ik op dat soort momenten ook wel een automaat zou willen hebben. Maar goed, dat is ook echt het enige moment. Automaat rijden is een beetje hetzelfde met gasten die stoer doen op een scooter. Koop een schakelbrommer, dan ben je pas een vent. | |
Gripper | vrijdag 9 december 2011 @ 14:23 |
ik kijk nu al naar mn nieuwe auto uit, een auris hybride. heerlijk, straks in de file niet meer telkens schakelen, maar gewoon lekker een beetje rollen. ![]() | |
sinepedraap | vrijdag 9 december 2011 @ 14:24 |
Waarom? Wat maakt iemand zo veel beter? Het is oud en niet meer nodig. Een beetje het zelfde verhaal als een ventilatortje op je sigarettenaansteker of ingebouwde airco | |
S1gnum | vrijdag 9 december 2011 @ 14:24 |
Hybride ![]() | |
Doodloper | vrijdag 9 december 2011 @ 14:25 |
trololo ![]() | |
Catch22- | vrijdag 9 december 2011 @ 14:25 |
automaat is prima. oude en trage automaten moet je alleen in auto's hebben die daar bij passen, 7-series etc. Een automaat in een Golf 3 VR6 is niets. | |
S1gnum | vrijdag 9 december 2011 @ 14:25 |
Dus jij ziet ook geen bezwaren in mannen met Uggs, of mannen met roze handtasjes? Zo een handtasje is immers retehandig om spulletjes in te stoppen. | |
sinepedraap | vrijdag 9 december 2011 @ 14:27 |
wtf ![]() Dit is echt een vergelijking van niks. Uggs of handtasjes zijn geen technische verbeteringen | |
DutchErrorist | vrijdag 9 december 2011 @ 14:27 |
File rijden ![]() | |
S1gnum | vrijdag 9 december 2011 @ 14:30 |
En een automaat wel..? Het is een alternatief, niet een verbetering. | |
SeanFerdi | vrijdag 9 december 2011 @ 14:30 |
Als ik later een leasebak heb ga ik zeker voor een automaat. Maar ik vind handgeschakeld toch net wat meer controle geven, een automaat begint op eigen initiatief te rollen als je de rem loslaat. | |
daftme | vrijdag 9 december 2011 @ 14:31 |
Versnellingsbakken zijn lachen man. Zie je weer een bejaarde of een vrouw de versnellingsbak aan diggelen trekken. | |
sinepedraap | vrijdag 9 december 2011 @ 14:31 |
Het is wel een verbetering, omdat bepaalde handelingen niet meer nodig zijn | |
Dennis101 | vrijdag 9 december 2011 @ 14:31 |
Een moderne (semi)automaat kan sneller schakelen dan een mens en kan er ook voor zorgen dat een auto zuiniger wordt. Dus ja, ik noem dat een verbetering. | |
sinepedraap | vrijdag 9 december 2011 @ 14:31 |
Dat is juist het hele idee er van ![]() Tevens gaat dit niet op voor semi's | |
BasEnAad | vrijdag 9 december 2011 @ 14:32 |
Een schakelaar geeft meer controle dan een automaat. Ik rijd liever met schakelen, dan heb je nog iets te doen onder het rijden, val je niet in slaap. | |
sinepedraap | vrijdag 9 december 2011 @ 14:33 |
Weer zo een mooi argument, had ook wel in de OP gepast | |
SeanFerdi | vrijdag 9 december 2011 @ 14:33 |
Maar je rijdt dus altijd minimaal die snelheid, met de handbak kan je ook nog tussen 0 en die drempelwaarde manoeuvreren. | |
Pikkebaas | vrijdag 9 december 2011 @ 14:34 |
Automaat rijden is heerlijk. En dan zeker een echte automaat, met koppelomvormer, niet zo'n zielloze DSG contraptie. | |
Sjeen | vrijdag 9 december 2011 @ 14:34 |
Ik vind schakel veel leuker... | |
trovey | vrijdag 9 december 2011 @ 14:34 |
Maakt me niet uit, het is dat een automaat automatisch extra aanschafgeld betekent als je een nieuwe auto koopt en dat is één van de redenen om gewoon te blijven schakelen. ![]() | |
JamFlava | vrijdag 9 december 2011 @ 14:35 |
TS heeft een punt. | |
valek | vrijdag 9 december 2011 @ 14:35 |
Ik heb ook een automaat in mijn Mercedes 380SE uit 1984. Maar dat hoort in zo'n auto. | |
Bastard | vrijdag 9 december 2011 @ 14:35 |
Ik heb een automaat (met een sportstand) en flippers aan het stuur, kan allebei ![]() | |
Id_do_her | vrijdag 9 december 2011 @ 14:35 |
Dat zijn mensen die het zelf niet hebben. | |
Casos | vrijdag 9 december 2011 @ 14:36 |
Een en ander is geheel afhankelijk van de auto en ook het soort automaat. Een snelle kleine auto prefereer ik handgeschakeld, bij een grote luxe bak is een automaat wel prettig, zeker de moderne automaten. Grootste nadeel (nog steeds) bij sommige automaten is de reactiesnelheid wanneer je vol het gas intrapt, vooral vanuit stilstand. | |
S1gnum | vrijdag 9 december 2011 @ 14:36 |
Dat is niet waar. Overigens een kleine kanttekening; het verschilt ook sterk per bouwjaar/merk of een automaat wel of niet beter eigenschappen heeft dan een handbak. Een automaat verbruikt voor sommige merken meer dan een handbak, daarnaast kan een automaat sneller stuk gaan dan een handbak en kost reparatie ook meer geld. Remmem slijten bijvoorbeeld ook sneller bij de wat oudere modellen. Een automaat is niet per definitie beter (op technisch vlak) dan een handbak. Overigens raak ik niet afgeleid van schakelen met de hand aangezien ik het met m'n ogen op de weg doe. Ik snap dus niet helemaal waarom je het nou hamert op het minder handelingen verrichten. Ik ben niet bewust bezig met schakelen en het leid ook niet af. Smaken verschillen, automaat of hand is smaak. | |
kiwiholland | vrijdag 9 december 2011 @ 14:37 |
Heerlijk automaat rijden wel met een beetje power erachter rijd al 35 jaar automaat zelfs mijn Dafje heeft nu een automaat .......... ![]() | |
Papierversnipperaar | vrijdag 9 december 2011 @ 14:38 |
Kuit automaten. Zijn voor vrouwen en bejaarden. ![]() | |
Heroinjunk | vrijdag 9 december 2011 @ 14:40 |
Zijn handgeschakelde vaak niet goedkoper? Ik ben een student en heb dus niet al te veel geld te besteden. Verder heb ik niks tegen een automaat. | |
MuRKie | vrijdag 9 december 2011 @ 14:40 |
Automaat is voor mietjes! Automaat is niet leuk rijden! Automaat is kut rijden! (denk je de koppeling in te trappen is het de rem.. ![]() | |
pindaplukker | vrijdag 9 december 2011 @ 14:41 |
Automaat is alleen maar chill als je wat power onder de motorkap hebt ![]() Mitsubishi Galant 2.5 V6 Automaat ![]() | |
sinepedraap | vrijdag 9 december 2011 @ 14:43 |
Klopt, handgeschakelde auto's zijn vaak goedkoper omdat ze al wat veroudert zijn. Dus voor voor sommige mensen is het prima. Moeten ze alleen niet technische verbeteringen afkraken zoals sommige hierboven doen Wie is er dan dom? ![]() | |
Daffodil31LE | vrijdag 9 december 2011 @ 14:50 |
Zie onderschrift | |
Doodloper | vrijdag 9 december 2011 @ 14:50 |
Dat denk je één keer en daarna NOOIT meer. ![]() | |
MuRKie | vrijdag 9 december 2011 @ 14:51 |
Of gewoon gewenning? ![]() Jup ![]() | |
sinepedraap | vrijdag 9 december 2011 @ 14:54 |
Volgens mij zit de koppeling links en niet in het midden, ook al heb je 2 pedalen dan zit je er alsnog wel erg ver naast | |
hugsy33 | vrijdag 9 december 2011 @ 14:55 |
Omdat zonder schakelen het genot van autorijden niet volledig is! | |
pindaplukker | vrijdag 9 december 2011 @ 14:58 |
Trap je het gaspedaal dieper in, schakelt ie automatisch terug. Trap je het gaspedaal rustig aan diep in, schakelt ie omhoog. Easy shit ![]() | |
MuRKie | vrijdag 9 december 2011 @ 14:59 |
Het is wel de meest linker van de beschikbare pedalen.. En niet bij elke auto is de afstand van de pedalen tot het zijpaneel even groot.. | |
sinepedraap | vrijdag 9 december 2011 @ 15:01 |
Op een lege weg als je net je rijbewijs hebt ja ![]() Dit dus, mensen die niet weten van een kick-down Misschien heb je het gevoel dat je de koppeling zoekt, maar als je daadwerkelijk met je linkerpoot de rem in trapt ben je gewoon een klapjostie | |
MuRKie | vrijdag 9 december 2011 @ 15:06 |
![]() | |
hugsy33 | vrijdag 9 december 2011 @ 15:21 |
[quote]![]() [..] Op een lege weg als je net je rijbewijs hebt ja ![]() [..] heb al 3,5 jaar m'n rijbewijs en ook in automaten gereden maar dat is toch niet hetzelfde als een schakel. | |
Doodloper | vrijdag 9 december 2011 @ 15:23 |
Joah maar de rem is bij automaten doorgaans groter; als je de koppeling in wil trappen dan sta je echt bovenop je rem, je zit er niet snel naast dan helaas... | |
sinepedraap | vrijdag 9 december 2011 @ 15:31 |
Ik heb net gewoon gekeken bij mijn auto omdat ik hier zo erg aan twijfelde, het lijkt mij uiterst onwaarschijnlijk dat je met je linkervoet op de rem trapt en hier blijf ik bij. Misschien heeft iemand het wel eens klaargespeeld maar toch denk ik... nee dat is wel heel extreem | |
ikjijallebei | vrijdag 9 december 2011 @ 15:37 |
schakelen is gewoon chill, het hoort erbij jeweettoch. | |
Agiath | vrijdag 9 december 2011 @ 15:38 |
Houdt je een beetje bezig in een auto. Anders is het ook maar zozo | |
Fokkingvet | vrijdag 9 december 2011 @ 15:58 |
De "klassieke" Automaat is eigenlijk alleen leuk in de file, voor de rest niet. Waarom? 1. Meer verbruik (door koppelomvormer) 2. Sloom rijgedrag door langzaam op en afschakelen (kickdown duurt altijd even) 3. Hij schakelt op momenten dat jij dat niet wilt 4. In de bergen zijn automaten een ramp Een automaat die in de buurt komt zijn de DSG bakken. Deze hebben geen koppelomvormer en zijn vaak wat zuiniger en sneller dan handgeschakeld. | |
Pharkus | vrijdag 9 december 2011 @ 16:02 |
2 en 3 hen ik nog nooit problemen mee gehad. Een sjonnie bij het stoplicht heeft het nakijken en in de bergen kachel ik locals en skibussen voorbij. | |
Fokkingvet | vrijdag 9 december 2011 @ 16:15 |
Kijk sjonnies ben je met enig rij-inzicht zo de baas, dus dat is een non-argument. Dat je bussen voorbij kachelt is ook een non-argument. Probleem met automaten in de bergen is bijvoorbeeld bij langdurig berg-op of nog erger, berg-af. Zelf met bergversnelling is dit rete irritant in een automaat, je wilt hem vast hebben in versnelling om te remmen op de motor of om trekkracht te houden. Op een of andere manier bemoeit hij zich er altijd mee of je het nu wilt of niet. | |
Irritatie100 | vrijdag 9 december 2011 @ 16:16 |
Ik snapte ook nooit waarom je een automaat zou nemen, maar nu ik voor mijn werk regelmatig automaat heb gereden snap ik het helemaal! Automaat ![]() | |
sinepedraap | vrijdag 9 december 2011 @ 16:27 |
1. Geen last van, hangt af van je rechtervoet. 2. Onwaar, je bent vaak sneller weg omdat je niet zelf naar het aangrijppunt moet zoeken (wat overgens wel meevalt als je goed kan schakelen) maar toch ben je sneller weg, althans ik wel. 3. Onzin, hij schakelt wanneer dat het beste is, als je graag hoogtoerig wilt rijden moet je een handgeschakelde bak nemen 4. Je hebt bergversnellingen | |
QBay | vrijdag 9 december 2011 @ 16:51 |
Ik snap niet wat er leuk aan is om handmatig je versnellingsbak te ontkoppelen en vervolgens met een stom pookje een versnelling te selecteren ![]() | |
Doodloper | vrijdag 9 december 2011 @ 16:54 |
Plus je kunt altijd (geen idee of elke auto dat heeft?) nog handmatig een versnelling hoger of lager kiezen als je zelf denkt dat dat dan echt nodig is. | |
S1gnum | vrijdag 9 december 2011 @ 16:55 |
Ik weet niet hoe jij in een handbak rijd, maar volgens mij is de reden dat je in een automaat zit uit je eigen onkunde. | |
arucard | vrijdag 9 december 2011 @ 16:56 |
Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan? | |
Coca_Cola | vrijdag 9 december 2011 @ 17:33 |
Autorijden in je Audi R8 waar iedereen naar omkijkt is geweldig ja. Maar niet in je Renault of Citroën ofzo. Dat is saai. Of om een auto te noemen in een redelijke prijsklasse die ook nog wel leuk eruit ziet, een Fiat 500. Voor de diegene die meer om comfort geeft, Audi/BMW/Mercedes sedan model. | |
MuRKie | vrijdag 9 december 2011 @ 18:10 |
autorijden op zich staat compleet los van welke auto.. de vrijheid en mobiliteit heb je sowieso (om in de file achteraan te sluiten). Comfort daarentegen verschilt weer wel per auto ![]() | |
Trinitrobenzeen | vrijdag 9 december 2011 @ 18:44 |
Automaat is sowieso 10x beter, rijdt binnenkort af en zodra ik een auto ga kopen, koop ik sowieso een automaat. Mensen die schakelen 'sportiever' vinden rijden, komop man, als je sportief wilt zijn, ga dan een SPORT doen. | |
Phreakingout | vrijdag 9 december 2011 @ 18:55 |
Komop TS!! Als je écht van autorijden houdt, en ook kán rijden, dan is een handbak het summum natuurlijk! Ik heb het dus hier over autorijden en niet over je vervoeren van A naar B. Je hebt veel meer de controle, en jij bepaald wanneer je op of terugschakeld. Al zal ik niet ontkennen dat voor puur woon-werk ( en bovengemiddeld veel reizen ) een automaat-bak superrelaxed is in een luxe zaken sedan of station. Zoals een chille BMW of Merc.. Andere kant is als je een instap kut auto'tje hebt; dan is het wel een schande om een automaat te rijden, echt voor huisvrouwtjes ![]() Conclusie : Automaat=luxe, chill rijden, relaxed jezelf vervoeren. Handbak=echt autorijden, you are in charge, jij bepaald het op of terugschakelen. Je kan sneller zijn over het circuit, of over mooie weggetjes bij jou in de buurt enz. + je hebt wat te doen tijdens het rijden, als je niet kan schakelen overigens ben je een homo of een vrouw ![]() ( heb één of twee vrienden die niet echt kunnen rijden, dat zijn ook precies de mensen die een automaat verkiezen boven een handbak ) * Ik heb het hier overigens niet over een BMW M5 ofzo, die zulke high-tech automaatbakken hebben mét flippers dat je het zelf echt niet beter zou kunnen als een reguliere handbak. Maar dit zijn auto's die de FOK!'ers hier toch niet kunnen rijden.. | |
Daffodil31LE | vrijdag 9 december 2011 @ 18:59 |
Leer jij eerst eens fatsoenlijk je werkwoorden vervoegen. Dan aan alle "sportieve" rijders: Hoe starten jullie je auto? Toch zeker met die stoere handslinger hoop ik... Of zijn jullie van die mietjes die een sleuteltje of een startknopje gebruiken? | |
GSbrder | vrijdag 9 december 2011 @ 19:00 |
Handgeschakelde auto’s in de VS zijn handig. Automaten in Nederland zijn handig. | |
IkBenSjoerd | vrijdag 9 december 2011 @ 19:01 |
Omdat het de koppeling en schakelen leuk is en een extra dimensie geeft aan autorijden (vooral voor omdat ik nog maar een jaar rijbewijs heb). | |
QBay | vrijdag 9 december 2011 @ 19:06 |
Waarom zou je dat willen? Ik hoor dat van heel veel mensen (o.a. mijn ouders) maar ik zie echt niet waarom je die controle wil hebben, ben je dan zo'n control freak? ![]() ![]() Ook in een kut auto (zoals jij dat noemt) is een automaat heerlijk. Lekker ontspannen rijden. Ik vind een handbak dus niet echt autorijden. Je bent veel te veel bezig met schakelen, terugschakelen bij een stoplicht en in een file is het al helemaal een bak ellende. Als je zonder het handmatig schakelen niks te doen hebt, dan ben je niet goed aan het autorijden. Als handmatig schakelen je meeste aandacht opeist dan is er iets goed fout en hoor je niet eens op de openbare weg...... Als je eenmaal in een automaat gereden hebt wil je niks anders mee. Juist voor beginners zou ik een automaat aanraden omdat je dan tenminste de volle 100% van je aandacht bij het verkeer hebt. | |
sinepedraap | vrijdag 9 december 2011 @ 19:08 |
Hier sluit ik me volledig bij aan Ik heb genoeg geschakeld voor werk daarom vind ik het chiller om een automaat voor privé te hebben, je rijdt het toch voor het gemak? Snap ik volkomen. Maar je moet realistisch denken. "Echt" autorijden doe ik namelijk altijd. En in mijn ogen past een automaat daar veel beter in. Dat ga je een tijdje heel leuk vinden tot je het vaak genoeg gedaan hebt is mijn persoonlijke ervaring. | |
miep63 | vrijdag 9 december 2011 @ 19:18 |
Wij hebben in de VS een auto gehuurd, een automatic. We moesten wel even wennen, omdat we thuis een schakelwagen gewend zijn. We hebben veel plezier beleefd aan die automatic in de VS, vooral in de bergen. Toen we terug waren in NL en we weer in onze eigen auto reden, vergaten we bijna te schakelen. | |
De_Melkboer | vrijdag 9 december 2011 @ 19:21 |
Een kennis van me wilde geen automaat omdat hij het "sportief" vindt om te schakelen. Pff, en dat in zijn oude Escort. Wat is er voor lol aan om tijdens het rijden in een pan met tandwielen te roeren? Mijn Nissan automaat beviel me best. (En ook nog eens een hand vrij voor mijn vriendin) | |
Dennis101 | vrijdag 9 december 2011 @ 19:28 |
Dat soort semi-automatische bakken kan je tegenwoordig bij bijna elk merk bestellen, dus dat vind ik nou echt een goed argument. Daarbij kan je met dat soort bakken ook zelf beslissen wanneer je schakelt. | |
LethalP | vrijdag 9 december 2011 @ 19:34 |
Dan moet je je linkerpoot gewoon thuishouden. | |
Daffodil31LE | vrijdag 9 december 2011 @ 19:35 |
Je bedoelt met zo'n pookje tussen + en - liggen rommelen? Dat doe je hooguit een week en daarna staat de pook netjes in D. | |
sinepedraap | vrijdag 9 december 2011 @ 19:35 |
Ik snap niet dat jullie zeggen dat mensen die automaat rijden altijd niet kunnen rijden. Tenzij je met rijden schakelen bedoelt. Snap het nou toch, rijden is zoveel meer dan schakelen. | |
Dartanion | vrijdag 9 december 2011 @ 19:36 |
[ Bericht 100% gewijzigd door Dartanion op 09-12-2011 19:37:15 ] | |
maartena | vrijdag 9 december 2011 @ 19:38 |
Ik rij al 10 jaar automaat, en heb twee automaten. Zou niets anders meer willen, ideaal ![]() | |
Dennis101 | vrijdag 9 december 2011 @ 19:42 |
Pook en of flippers. Punt van degene waarop ik reageerde was dat je met handbak zelf je schakelmoment kan kiezen, dat is dus een non-argument aangezien dat met zo'n bak ook kan. | |
Phreakingout | vrijdag 9 december 2011 @ 19:42 |
De duurdere en snellere modellen ( bijv. een BMW 335i of zo iets ) heb je mooie flippers achter het stuur. Dat is opzich een mooie oplossing en komt al zeker in de richting ![]() | |
SwJ | vrijdag 9 december 2011 @ 19:43 |
Ik wil zelf bepalen wanneer ik wil doorschakelen. | |
Dennis101 | vrijdag 9 december 2011 @ 19:43 |
In een golf met DSG heb je al flippers, dus zo bijzonder is het allemaal niet. | |
Phreakingout | vrijdag 9 december 2011 @ 19:47 |
Mwa nee, maar ik hou van autorijden ( dus niet mezelf vervoeren ) en daar is het wel lekker om het schakelen goed in de vingers te hebben, en zelf terug te schakelen if needed, eventueel de heel-and-toe techniek toepassen. Maarja dan praten we hier wel over sportief rijden ja.. Kutauto is automaat ook leuk? Mwa, serieus ik had ooit een Suzuki Alto automaat van de garage mee ( er was niks anders ![]() Das zeker een goed punt!! De meeste mensen zitten inderdaad meer te kutten met het schakelen en koppellen gedurende het rijlessen, waardoor het belangrijkste ( verkeersregels ) toch meer naar de achtergrond verdwijnen. | |
sinepedraap | vrijdag 9 december 2011 @ 19:49 |
Dat kan je ook, tenzij je overtoeren maakt | |
Mercer | vrijdag 9 december 2011 @ 19:49 |
Over 20 jaar rijden er geen schakelauto's meer rond. | |
sinepedraap | vrijdag 9 december 2011 @ 19:50 |
For the record: sportief is niet schakelen tenzij je er echt goede gezondheid aan over houdt ![]() | |
Phreakingout | vrijdag 9 december 2011 @ 19:51 |
sportief hoeft niet met gezondheid te maken hebben komop man ![]() | |
Phreakingout | vrijdag 9 december 2011 @ 19:51 |
Nuff Said ![]() ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 9 december 2011 @ 19:53 |
Misschien wat eerder naar bed gaan dan. | |
Dennis101 | vrijdag 9 december 2011 @ 19:55 |
Toch grappig dat het grootste deel van de Europeese kopers de PDK verkiest boven de handbak. Niet zo vreemd aangezien je daarmee sneller schakelt dan met een handbak. | |
Pietverdriet | vrijdag 9 december 2011 @ 19:56 |
We hebben een automaat en een handgeschakelde. Ik moet zeggen dat als de handgeschakelde er uit gaat er een automaat voor terugkomt. | |
sinepedraap | vrijdag 9 december 2011 @ 20:00 |
Je bedoelt dus gewoon racen. Als je de discussie goed gelezen had wist je dat het daar niet over ging. Ik heb het over normaal gebruik en "echt" rijden. Niet scheuren. | |
Pizza_Boom | vrijdag 9 december 2011 @ 20:02 |
Juist niet. Leer eerst maar eens knap schakelen en met het verkeer mee te komen. Een maat van mij heeft na het behalen van zijn rijbewijs alleen maar automaat gereden (doet ie nog steeds) en hij had laatst mijn hulp ff nodig en een busje geleend van iemand. Schakel. Man, wat een ramp is dat zeg. Hak bonk bok stotter stotter. Maar, net als ieder ander mens, te bezig met tig andere dingen in de auto die iemand die zijn rijbewijs net heeft, vaak toch minder doet. Overigens is een automaat prima, maar prefereer ik in de bergen, helemaal met een aanhanger o.i.d., toch echt een schakel. Kan je ten minste toeren houden. Uberhaupt met trekken een schakel, alleen bij het wegrijden iets meer opletten, maar voor de rest heb je wat meer controle. Automaat is dan wel weer, helemaal bij tweede hands, een zekerheid: Je motor is niet over de zeik getrokken. Wanneer ik zelf overigens automaat rijdt, valt het mensen op dat ik hem bij ieder stoplicht terug in zijn N zet. Hoef ik mijn poot niet op de rem te houden ![]() | |
Phreakingout | vrijdag 9 december 2011 @ 20:03 |
PDK bak is inderdaad sneller en prima shit, zie je ook terug in acceleratiecijfers. Maar de beleving is minder voor de puristen. Heb zo'n GT2 of GT3 RS liever als een 'normale' Carrera. Juist door die handbak.. Maar als ik geld had, dan had ik gewoon beiden ![]() | |
sinepedraap | vrijdag 9 december 2011 @ 20:05 |
1 Dat is normaal dat je even de bak moet leren kennen. Als je hier de gehele rit moeite mee hebt ligt het wel aan jou. Door dat die gast altijd automaat heeft gereden heeft hij praktisch gezien wel veel meer tijd gehad om de rest te leren kennen, op verkeerssituaties inspelen zonder te veel aan de eigen motor te denken. Ik zei het ook al je moet het inderdaad geleerd hebben maar je leert ook een hoop zonder dat schakelen. 2. Haha dat doe ik ook vaak | |
Phreakingout | vrijdag 9 december 2011 @ 20:05 |
Oké ![]() | |
sinepedraap | vrijdag 9 december 2011 @ 20:08 |
Sportief heeft of met sport te maken of met gewoon goed bezig zijn. Niet met handmatig je versnellingsbak bedienen wanneer een computer dat veel beter kan doen en zodat jij met andere dingen bezig kan zijn. ![]() | |
ZuidGrens | vrijdag 9 december 2011 @ 20:11 |
Wat is er moeilijk aan schakelen? | |
sinepedraap | vrijdag 9 december 2011 @ 20:12 |
Als het goed is niks, het kan alleen wat irritant worden of gevaarlijk bij sommige bestuurders die het te belangrijk vinden | |
Pizza_Boom | vrijdag 9 december 2011 @ 20:16 |
1. Hij had dus de hele rit moeite met schakelen. En wat ik verder bedoel is dat je, naarmate je meer ervaring hebt, jezelf meer tijd gaat gunnen om je met andere dingen bezig te houden. Anders gezegd, je zelfvertrouwen gaat omhoog. Overigens, de reden dat ik met hem meereed, was omdat ik hem eerst te hulp mocht schieten met eigen wagen omdat de accu leeg was. Handig als je een lampje aan laat staan in de bak. | |
QBay | vrijdag 9 december 2011 @ 20:17 |
More said: ![]() | |
maartena | vrijdag 9 december 2011 @ 20:20 |
Inderdaad.... BAZEN-auto's hebben een flap-pedal automaat, waar je alleen nog maar up/down hoeft te schakelen, en het intrappen van een koppelingspedaal geheel overbodig wordt. Maar dat geldt inderdaad alleen voor bazen-auto's, niet voor de gemiddelde met-extra-bass-speaker uitgeruste afgetrapte Golf GTI. ![]() | |
edcetera | vrijdag 9 december 2011 @ 20:22 |
Ik heb altijd in schakelbakken gereden tot 5 jaar geleden. De auto, die ik op het oog was, was toevallig een automaat. Inmiddels heb ik mijn 2de automaat en ik zou echt niet meer terug willen naar een handgeschakelde bak. Wat een comfort! Automaat is ideaal voor files, stadsritten en wachten op een steile helling. Toppertje is voor een stoplicht wachten, waar de weg vervolgens van 2 naar 1 baan gaat: Kickdown intrappen en je komt met gemak voorbij de auto, die naast je stond. Voor degenen, die denken, dat je met een automaat de versnelling niet kan sturen: dat kan zeker wel op de manier, dat je het gaspedaal intrapt (zoals eerder genoemd) | |
Dennis101 | vrijdag 9 december 2011 @ 20:25 |
Het gaat erom dat je zelf kan bepalen bij welke toeren je kan schakelen. Met een conventionele automaat kan dat niet. | |
maartena | vrijdag 9 december 2011 @ 20:26 |
Een automaat maakt rijden gewoon veel aangenamer en comfortabeler. Niet iedereen is een moet-haantje-de-voorste-zijn-bij-het-volgende-stoplicht type bestuurder, die met gierende bandjes door de bocht moet..... Ik heb een auto om van A naar B te raken, en dat doe ik liever comfortabel. Een automaat helpt daar behoorlijk bij. ![]() Je kunt alleen niet meer touwtje-slepen met een automaat. (Dat is, met een touwtje gesleept worden.... je dient een echte sleepwagen te gebruiken en de aandrijfwielen van de grond te houden, anders verniel je je automaat). | |
maartena | vrijdag 9 december 2011 @ 20:27 |
De vraag is dan wel: Waarom is dat belangrijk? Kom je niet van A naar B als je niet precies kan bepalen wanneer er geschakeld wordt? | |
edcetera | vrijdag 9 december 2011 @ 20:28 |
Een moderne automaat heeft tiptoetsen om lager of hoger te schakelen. Verder schakelt een automaat op het juiste optimale moment. | |
edcetera | vrijdag 9 december 2011 @ 20:30 |
Kan wel, gewoon in je N zetten, je mag echter niet te hard rijden. Max 40-50 als ik het juist heb. | |
D. | vrijdag 9 december 2011 @ 20:30 |
Autorijden ![]() Schakelen ![]() | |
sinepedraap | vrijdag 9 december 2011 @ 20:31 |
Je leert je automaat bak echt wel kennen. Zodra je vol gas geeft geeft hij automatisch het meeste vermogen dat hij dan op dat moment kan leveren. Volgens mij tot net geen wheelspin. | |
Dennis101 | vrijdag 9 december 2011 @ 20:31 |
Mwah, optimaal volgens wat? Als ik eens zin heb om hoog in de toeren te zitten voor een komende inhaalactie of wat dan ook, kan die automaat dat niet ruiken. Zelf controle hebben is iets wat de tegenstanders van automaten roepen. | |
Drinky | vrijdag 9 december 2011 @ 20:32 |
In z'n 3, koppeling in, gas erop, koppeling los en dikke wheely maat ![]() Automaat is voor scoot2 hommos | |
Pietverdriet | vrijdag 9 december 2011 @ 20:33 |
Dat kan je met een automaat ook, gewoon manueel overrulen. | |
Dennis101 | vrijdag 9 december 2011 @ 20:34 |
Overigens ben ik absoluut niet tegen automaten (zoals ik al zei moderne bakken kunnen sneller schakelen dan de gemiddelde bestuurder) maar ik moet wel zeggen dat ik lange ritten het altijd wel fijn om nog wat te doen te hebben zo nu en dan, als je dan ook niet meer hoeft te schakelen wordt het wel heel saai. | |
D. | vrijdag 9 december 2011 @ 20:34 |
Van mensen die dagelijks voor hun werk in de file staan kan ik me de aanschaf van een automaat voorstellen, maar ik rijd graag 'echt' en recreatief ![]() | |
tjoptjop | vrijdag 9 december 2011 @ 20:36 |
Ik rijd een kleine auto met navenante motor. Dan rijd handbak én beter én goedkoper. Mocht ik binnen niet al te lange tijd upgraden naar een grotere auto met sterkere motor dan wordt dat 100% zeker een automaat ![]() Schakelen als beleving van het autorijden komt wel als ik ooit die 911 koop ![]() | |
edcetera | vrijdag 9 december 2011 @ 20:36 |
Wat niet juist is omdat een goede automaat dat op het juiste moment doet. Beter, dan de meeste mensen kunnen schakelen Als je de kickdown gebruikt, schakelt ie terug en gooit vol gas erop. ![]() | |
sinepedraap | vrijdag 9 december 2011 @ 20:37 |
Gas erop ? ![]() | |
Dennis101 | vrijdag 9 december 2011 @ 20:37 |
Ik wil niet het optimale, ik wil zelf kunnen spelen. | |
sinepedraap | vrijdag 9 december 2011 @ 20:38 |
Die inhaalactie waar jij het over hebt kan een automaat sneller uitvoeren, omdat het een computer is. Het uiteindelijke vermogen is even veel of dat van een automaat misschien wel beter. | |
Dennis101 | vrijdag 9 december 2011 @ 20:38 |
Over het algemeen ga je dan harder rijden met een automaat, zelf kan je een versnelling terug schakelen en de toeren omhoog gooien. | |
Dennis101 | vrijdag 9 december 2011 @ 20:39 |
Het gaat niet alleen om het sneller uitvoeren, het gaat erom dat je dat zelf uitvoert en niet dat 1 of andere computer dat voor je berekend. | |
sinepedraap | vrijdag 9 december 2011 @ 20:39 |
Jah en ik hoef dat niet zelf te doen ik kan bezig zijn met inhalen met zelfde prestaties | |
sinepedraap | vrijdag 9 december 2011 @ 20:39 |
Een een of andere computer zo hypocriet je wil ook geen ABS zeker omdat je je daar te goed voor voelt? | |
Dennis101 | vrijdag 9 december 2011 @ 20:40 |
En ik doe dat wel graag zelf. Zo kom ik weer terug om mijn eerdere punt, er zijn mensen die liever zelf schakelen vanwege de controle. Ik ben dan ook wel weer zo realistisch dat er in de toekomst steeds meer automaten komen en dat we daar waarschijnlijk allemaal snel aan zullen wennen. | |
Dennis101 | vrijdag 9 december 2011 @ 20:41 |
Volgens mij snap je het punt niet, maar dat maakt niet uit hoor. | |
sinepedraap | vrijdag 9 december 2011 @ 20:41 |
Maar zelf schakelen is langzamer dan een computer, is dat dan geen stukje controle? | |
D. | vrijdag 9 december 2011 @ 20:42 |
Alleen jouw eigen mening telt? | |
sinepedraap | vrijdag 9 december 2011 @ 20:43 |
Nee zeker niet anders zou ik dit topic niet openen. | |
Dennis101 | vrijdag 9 december 2011 @ 20:45 |
Dat heeft niets met controle te maken. Zoals ik zei zijn er voor mij 2 redenen waarom ik liever een handbak heb dan een automaat: Zelf controle wanneer je schakelt en het gevoel dat je snel genoeg kan schakelen bij een stoplichtsprintje en dat je tenminste nog iets te doen hebt onder het autorijden. Dat een computer sneller/beter kan schakelen vind ik helemaal prima, maar daar gaat het mij persoonlijk niet om. | |
D. | vrijdag 9 december 2011 @ 20:45 |
Waarom wil je er dan niet aan dat sommige mensen graag zelf rijden? | |
Guus Muisarm | vrijdag 9 december 2011 @ 20:47 |
Die nieuwe automaten staan toch gewoon stil zonder rem erop bij het stoplicht? Had laatst een busje gehuurt, automaat, en die bleef keurig stilstaan. | |
D. | vrijdag 9 december 2011 @ 20:50 |
Daarbij schakelt een computer (vaak) wellicht sneller, dat wil niet zeggen dat ie sneller rijdt. | |
sinepedraap | vrijdag 9 december 2011 @ 20:51 |
Heb je ooit in een automaat gereden? Vaker dan 1 ritje naar de supermarkt? Zoals ik al eerder zei zodra je je gas helemaal intrapt rijdt hij gewoon het snelst, met een handgeschakelde ga je niet sneller tenzij je een burnout maakt. Zoals ik al eerder zei rijden gaat verder dan schakelen, en zonder schakelen kan je nog steeds prima rijden (zie vorige replies) Dat is een semi-automaat Hij levert op dat moment het beste/maximale/meeste/snelste/hardste vermogen afhankelijk van hoe veel gas je geeft | |
Dennis101 | vrijdag 9 december 2011 @ 20:52 |
Sorry, maar nou vat ik het nog samen voor je en nou zit je weer te hameren op de snelheid van het schakelen, daar gaat het dus helemaal niet om. | |
D. | vrijdag 9 december 2011 @ 20:54 |
Nee dus, dat zeg ik net. | |
D. | vrijdag 9 december 2011 @ 20:56 |
Da's jouw mening, die ik dus niet deel. | |
Dennis101 | vrijdag 9 december 2011 @ 20:58 |
Overigens kunnen automaten wel degelijk aanzienlijk langzamer zijn dan een handbak, als ik bijvoorbeeld een megane met handbak bestel gaat deze 1,5 seconden (afhankelijk van het type uiteraard) sneller naar de 100 dan zijn broer met automaat. Dan kan die tweede nog wel optimaler schakelen, sneller wordt die er niet van. Maar nogmaals, dat is niet mijn grootste bezwaar tegen een automaat. | |
Pietverdriet | vrijdag 9 december 2011 @ 20:59 |
Laat me raden, je vind benzine ook beter dan diesel | |
Dutchlike | vrijdag 9 december 2011 @ 21:02 |
Snelle bakken moeten gewoon een handgeschakelde bak hebben, aangezien de status quo een snelle bak heeft zal het gepeupel ook een gelijkende wagen willen hebben. | |
D. | vrijdag 9 december 2011 @ 21:02 |
Beter als in? | |
Dutchlike | vrijdag 9 december 2011 @ 21:03 |
Als je rap wilt rijden is dit gewoon een feit, het is goedkoper en makkelijker een snelle benzinemotor te bouwen dan een snelle dieselmotor. | |
Pietverdriet | vrijdag 9 december 2011 @ 21:03 |
Brandstof voor een auto | |
D. | vrijdag 9 december 2011 @ 21:05 |
Ja, duh. Ik zie alleen niet wat dat met dit onderwerp te maken heeft? Behalve dan dat bijna alle snelle auto's niet eens op diesel verkrijgbaar zijn, dus de keuze voor een diesel niet eens een optie is. | |
Dennis101 | vrijdag 9 december 2011 @ 21:05 |
Beetje vreemd aangezien dat nogal situatie afhankelijk is. Een dikke diesel kan heerlijk zijn om te rijden, veel koppel bij lage toeren. Echter is een diesel vaak wel duurder en als je weinig km's rijdt niet rendabel. | |
Dutchlike | vrijdag 9 december 2011 @ 21:05 |
En als je automaat kapot gaat kost dat echt meer in onderdelen en manuren dan een propere versnellingsbak. | |
maartena | vrijdag 9 december 2011 @ 21:05 |
Overdrive knopje uitschakelen op de pook, gas pedaal indrukken. En mijn V6 3.2 liter haalt je zonder problemen in. | |
Pietverdriet | vrijdag 9 december 2011 @ 21:06 |
Op een cirquit wellicht.. En dan nog. Diesel heeft een veel hoger koppel onderin, rijdt veel fijner bij dagelijks gebruik. | |
Dutchlike | vrijdag 9 december 2011 @ 21:06 |
Hoe oud is jouw wagen? ![]() Was ook niet mijn argument | |
D. | vrijdag 9 december 2011 @ 21:07 |
En dan schakel ik terug, trap het gas in in en verdwijn aan de horizon. Zo kunnen we bezig blijven, maar ook dat is off-topic ![]() | |
Dennis101 | vrijdag 9 december 2011 @ 21:07 |
Leuk dat je me inhaalt, maar wat is nu je punt? | |
D. | vrijdag 9 december 2011 @ 21:07 |
Ligt aan wat jouw dagelijks gebruik is ![]() | |
maartena | vrijdag 9 december 2011 @ 21:08 |
2008. | |
Pietverdriet | vrijdag 9 december 2011 @ 21:08 |
Tja, met onze audi diesel klop ik ook vrijwel alles | |
leeell | vrijdag 9 december 2011 @ 21:08 |
autorijden met een rustige bak is ook niets brommer/motor ![]() een 5 versnelling brommer met 50cc circuitcilinder, dat is pas rijden, 15000 toeren maken en dan pas schakelen, dat is mans niet je fiat panda | |
Dutchlike | vrijdag 9 december 2011 @ 21:08 |
Is wel ouderwets hoor, een overdrive. Deze boii snapt het | |
Pietverdriet | vrijdag 9 december 2011 @ 21:09 |
Van A naar b rijden | |
maartena | vrijdag 9 december 2011 @ 21:09 |
Dat je met een automaat ook een inhaalactie kunt doen zonder te hoeven terugschakelen om toeren te maken. Maar dat is natuurlijk met een kleine V4 1.6L ook veel meer nodig, die toeren, anders kom je er gewoon niet voorbij. ![]() | |
Dennis101 | vrijdag 9 december 2011 @ 21:10 |
Nogmaals, wat wil je me nu duidelijk maken? Dat je een snelle auto hebt? Prima, maar om heel eerlijk te zijn boeit me dat niet zo. | |
maartena | vrijdag 9 december 2011 @ 21:11 |
![]() | |
D. | vrijdag 9 december 2011 @ 21:11 |
Ik rijd liever rond ![]() | |
BabeWatcher | vrijdag 9 december 2011 @ 21:12 |
Automaten zijn enorm lastig bij inparkeren. Laatst mocht ik in de auto van mijn baas een paar pakketjes wegbrengen. Ik heb geen enkele keer per ongeluk met links geremd, maar je ziet een vrij vak, en dan is het echt van "wat nu?". Van D naar R gaat via N, waarbij je ook nog een extra knopje moet indrukken en dan rijdt de auto meteen vanzelf hard naar achteren. Als je vaak langere stukken rijdt is het heerlijk, maar ik ben te veel gewend aan de directe controle. | |
Dennis101 | vrijdag 9 december 2011 @ 21:12 |
Ja prima, maar ik heb nergens beweerd dat dat niet kan. | |
Mercer | vrijdag 9 december 2011 @ 21:14 |
Heel fijn voor je dat de belasting en brandstof in Amerika een stuk lager zijn als in Nederland, maar dat was al wel bekent hoor. ![]() | |
D. | vrijdag 9 december 2011 @ 21:14 |
Nu ga je wel heel off-topic he ![]() | |
Dutchlike | vrijdag 9 december 2011 @ 21:14 |
Met brommers is het al weird om geen directe controle te hebben, heb alleen maar schakelbrommer gereden en toen een tomosje geprobeerd, je merkt het daar al. | |
leeell | vrijdag 9 december 2011 @ 21:16 |
klopt, als is het wel te timen met 2traps-automaat na een tijdje en een tomos kan je qua koppeling en versnellingen ook nog aanpassen naar eigen wens | |
sinepedraap | vrijdag 9 december 2011 @ 21:16 |
Je parkeert dan toch gewoon met de rem? | |
edcetera | vrijdag 9 december 2011 @ 21:24 |
Kwestie van gewenning. bij een schakel gebruik je bij het inparkeren 2 voeten. Bij een automaat maar een. En bij beide moet je hem van vooruit naar zijn achteruit zetten met je hand. | |
Saysem | vrijdag 9 december 2011 @ 21:27 |
Sowieso schakelen, automatisch of niet ![]() Hybride met CVT is eigenlijk veel fraaier. Altijd optimaal toerental, instant koppel als je het gas indrukt, ook bij het wegrijden, geen schakelmoment... Het maakt alleen wel een kutgeluid. | |
Skylark. | vrijdag 9 december 2011 @ 21:28 |
Automaten zijn heerlijk, maar een echte boss schakelt ook als een motherfucker. | |
BabeWatcher | vrijdag 9 december 2011 @ 21:29 |
dit Autorijden is voor paupers. Iemand met een beetje ballen heeft een chauffeur. | |
Pietverdriet | vrijdag 9 december 2011 @ 21:29 |
Prius, wat een lawaaibakken zijn dat. | |
Dutchlike | vrijdag 9 december 2011 @ 21:29 |
CVT heeft wel een zooi verlies in de overdracht, komt door de riem. Scooters die je altijd met veel lawaai hoort wegrijden maar dat heel langzaam doen is een product van het slecht omgaan met CVT (ze geven zoveel gas dat die riem gewoon slipt) . | |
Saysem | vrijdag 9 december 2011 @ 21:34 |
Prius/Auris heeft natuurlijk geen riem (het is ook geen echte cvt), maar ik doel meer op het principe Dat geluid van een motor die lekker toeren maakt blijf je wel missen... | |
Dutchlike | vrijdag 9 december 2011 @ 21:36 |
http://www.john2211.nl/Hybride_versnellingsbak.htm Ziet er best cool uit. | |
The_Avatar | vrijdag 9 december 2011 @ 21:55 |
Vrouwen moesten eigenlijk verplicht met automaat rijden. | |
Dutchlike | vrijdag 9 december 2011 @ 21:57 |
Alle vrouwen terug naar marroko | |
arucard | vrijdag 9 december 2011 @ 22:05 |
Ja, want heel de tijd met een penisvormig object in je handen is erg mannelijk | |
Dutchlike | vrijdag 9 december 2011 @ 22:11 |
Beter laat je daar even naar kijken | |
Stofzuigerzak | vrijdag 9 december 2011 @ 22:13 |
Heb een DSG automaat maar vind het niks. Stotterend naar stilstand als je in sport stand rijdt. Ja het ligt aan de DSG want dit is de 2de poolauto met hetzelfde probleem. Tevens is automaat voor luie flikkers en ik verveel me de poep tijdens het rijden. ![]() | |
Geelman | vrijdag 9 december 2011 @ 22:17 |
Automaat is prettig als je in de file rijdt. Verder is een handbak ook prima mits de bak een beetje lekker schakelt. | |
maartena | vrijdag 9 december 2011 @ 22:25 |
DAF! ![]() | |
El_Liberaliste | vrijdag 9 december 2011 @ 22:42 |
Eens met TS. Ik rij bijna 1000 km per week, waarvan veel in de file, en ik word schijtziek van het schakelen de hele tijd. Kijk, schakelen is leuk in je weekend-scheurijzer, op de dijk, maar voor noodzakelijke verplaatsingen mag het wmb allemaal zo eenvoudig mogelijk zijn. En vroeger vond ik ook dat een automaat 'niet echt rijden' was, maarja, toen ik een aantal automaten had gereden wist ik wel beter ![]() Automaat ![]() | |
S1gnum | vrijdag 9 december 2011 @ 22:51 |
Guttegut.. wat een paupers in dit topic zeg ![]() ![]() ![]() | |
bokkepoot | vrijdag 9 december 2011 @ 22:56 |
Vario's zijn ook gewoon koning ![]() | |
wolfrolf | vrijdag 9 december 2011 @ 22:58 |
Oprecht goed topic. Ik heb een automaat rijbewijs omdat ik na 5x (!! ![]() 2uur les gehad in een automaat en in 1x geslaagd daarin. Automaat rijden kicks ass. | |
Daffodil31LE | vrijdag 9 december 2011 @ 23:01 |
+2 Eentje voor je voornaam die gelijk is aan de mijne en eentje voor de Variomatic. | |
waj1 | vrijdag 9 december 2011 @ 23:08 |
Met automaten is niks mis, terechte klacht dus! | |
Opaas | vrijdag 9 december 2011 @ 23:20 |
Verschilt enorm per automaat. Mijn ma heeft een focus automaat welke wel redelijk rijdt maar je gaat je eraan ergeren wanneer je in een betere automaat gaat rijden. Zelf een 328ci automaat gehad met tiptronic en dat gaat gewoon zoveel fijner. alleen al het feit dat je ook zelf kunt schakelen maakt het zoveel fijner. Zusje heeft een a4 b8 automaat met flippers aan het stuur en ook die automaatbak is weer zoveel fijner als een 328ci. Je voelt niet eens dat die bak schakelt. Niet elke automaat rijdt fijn maar als je een goede bak hebt wil je echt nooit meer anders.:) | |
Pietverdriet | vrijdag 9 december 2011 @ 23:27 |
De focus wordt iedere versie zogenaamd sportiever maar eigenlijk steeds harder afgeveerd en meer stuiterbak | |
Accordtje | vrijdag 9 december 2011 @ 23:31 |
Heb zelf een automaat omdat ik vaak in de file sta, dan is het gewoon erg lekker om niet te hoeven koppelen.... Gelukkig zit er ook een S-stand op en zitten er schakelflippers aan het stuur...zelf schakelen dus alsnog mogelijk en nog leuk ook op die manier.. ![]() | |
Daffodil31LE | vrijdag 9 december 2011 @ 23:33 |
Elke huidige wagen wordt tegenwoordig afgeveerd alsof het geweldig is om elk dwarsliggend steentje in het asfalt te voelen... Als ik een auto zou mogen ontwerpen naar eigen keuze zou het een grote sedan zijn met klassieke lijnen, goed gemotoriseerd, hydropneumatisch geveerd, Diravi-stuurservo en een Variomatic. | |
Accordtje | vrijdag 9 december 2011 @ 23:33 |
? Stotterend naar stilstand in de S? Dan lijkt het me toch dat je iets niet goed doet hoor... Heb zelf een S-tronic (is zelfde als een DSG bak) en heb daar toch echt geen last van. | |
Eenskijken | vrijdag 9 december 2011 @ 23:41 |
Je zou maar in de bergen moeten rijden met een automaat, lijkt me echt verschrikkelijk. Handgeschakeld = controle = heerlijk. | |
Pietverdriet | vrijdag 9 december 2011 @ 23:41 |
Jep, daarom vind ik voor iedere dag gebruik naar werk rijden de laguna eigenlijk prettiger dan de A6 quattro. | |
Pietverdriet | vrijdag 9 december 2011 @ 23:42 |
niets mis met een goede automaat in de bergen | |
1299 | zaterdag 10 december 2011 @ 00:13 |
Automaten met koppelomvormer zijn vaak beduidend trager / onzuiniger dan hun handgeschakelde broertjes. Daar heb je wat mij betreft reden genoeg om voor een handbak te kiezen. En dan DSG, als ik lees hoeveel problemen daar mee zijn.. Maar ansich is een gerobotiseerde handbak wel best of both worlds. | |
Kriegel | zaterdag 10 december 2011 @ 00:46 |
Dat gelul over die bergen... We wonen in Nederland for fuck's sake! ![]() | |
ecktebaas | zaterdag 10 december 2011 @ 01:06 |
TS kan niet rijden. | |
Phreakingout | zaterdag 10 december 2011 @ 01:08 |
Niemand gaat het ooit eens worden in dit topic.. Homo automaatrakkers Schakel-kings Slotje. | |
CesarMilan | zaterdag 10 december 2011 @ 01:28 |
Automaat is zoveel relaxter waarom moeilijker doen dan nodig? M'n vader wou nooit automaat rijden, totdat wegens de omstandigheden rondom ziekte bij mijn moeder dit de enige optie was. Nu wil hij niet anders meer...! Groot gelijk ook, altijd twee handen aan het stuur geen gekut in de file en meteen starten en wegrijden! Wat dat betreft zijn Amerikanen zo gek nog niet! | |
sinepedraap | zaterdag 10 december 2011 @ 09:00 |
![]() | |
Opaas | zaterdag 10 december 2011 @ 09:52 |
Dat kan naar zo. Ze heeft het nieuwste oude model uit 2004 en die stuitert totaal niet. Redelijk normaal afgeveerd. Hoe het met de nieuwere focussen is durf ik niet te zeggen.:) | |
Pietverdriet | zaterdag 10 december 2011 @ 09:55 |
Model uit die tijd rijdt heerlijk, een tijdje gereden voor ik mijn 407 kreeg, als voorloopauto. | |
Opaas | zaterdag 10 december 2011 @ 10:34 |
Rijdt erg fijn ja alleen de automaat vind ik niet je van het. Zit geen tiptronic op en het schakelen gaat met stoten vergeleken met mijn oude BMW. Die ging veel vloeiender ondanks dat er 4 jaar verschil on techniek tussen zit. Over het algemeen vind ik automaat gewoon top. Geen gedoe in files.:) | |
Manu. | zaterdag 10 december 2011 @ 11:13 |
De een vindt het wel leuk de ander niet: slotje. | |
Dutchlike | zaterdag 10 december 2011 @ 11:18 |
Hoe royaal sad is dit dan. ![]() | |
daNpy | zaterdag 10 december 2011 @ 11:25 |
Automaat, gerobotiseerde handbak, schakeltijden <200ms, allemaal onzin. Nothing beats a Variomatic! | |
makkie88 | zaterdag 10 december 2011 @ 11:45 |
Ik ben blij dat ik af en toe aan mijn pook mag trekken. | |
Postalz | zaterdag 10 december 2011 @ 11:49 |
mensen die handschakelen niet snappen, snappen er ook helemaal niks van. er is niks leuker dan hem in een versnelling lager gooien, gas er vol op. en weer doorschakelen. als je hem nog goed weet te timen krijg je ook nog een lekkere boost erbij. | |
sinepedraap | zaterdag 10 december 2011 @ 11:51 |
godverdomme dit hebben we nou al honderd keer besproken dat kan met een automaat ook, lezen mensen | |
Pietverdriet | zaterdag 10 december 2011 @ 11:51 |
Is een variomatic niet beperkt tot de wat lagere pk's en koppel? | |
Postalz | zaterdag 10 december 2011 @ 11:52 |
ja? jij kan een automaat in een versnelling lager gooien? | |
daNpy | zaterdag 10 december 2011 @ 11:52 |
Een Variomatic rijdt altijd in de juiste versnelling, dus al je terug en op geschakel kost alleen maar onzinnige tijd ![]() | |
Pietverdriet | zaterdag 10 december 2011 @ 11:52 |
Ja, kinderlijk eenvoudig | |
daNpy | zaterdag 10 december 2011 @ 11:53 |
Jij weet niet hoe je een automaat bediend? | |
Pietverdriet | zaterdag 10 december 2011 @ 11:54 |
In de formule 1 zijn ze zelfs niet toegestaan omdat het een te groot voordeel bied | |
daNpy | zaterdag 10 december 2011 @ 11:54 |
Precies, dan gaan de schakelhuilies met hun supersonische handbakken mekkeren dat ze niet kunnen winnen ![]() | |
Postalz | zaterdag 10 december 2011 @ 11:57 |
die paar keer dat ik met een automaat heb gereden was het in de "D" zetten, en gas en remmen. meer niet. | |
Pietverdriet | zaterdag 10 december 2011 @ 11:58 |
Net als de petrolheads die huilen dat de diesels le Mans winnen | |
fyah | zaterdag 10 december 2011 @ 11:59 |
automaat ![]() | |
sinepedraap | zaterdag 10 december 2011 @ 11:59 |
En jij had de snelheid, acceleratie en de toeren niet onder controle? | |
Postalz | zaterdag 10 december 2011 @ 12:03 |
omg, dat is toch niet te vergelijken met de controle over toeren die je hebt met een handschakel bak. en tuurlijk dat je controle hebt over snelheid en acceleratie, een automaat geeft niet zelf gas ![]() | |
DeBiekseBeuker | zaterdag 10 december 2011 @ 12:18 |
Maakt mij echt niks uit, schakel of automaat, ik rij het beide... overigens wel onwijs veel lol gehad met Amerikanen die nog nooit hadden gereden met de "stick" Automaat is echt voor bazen in de file en stad! En ja er zijn mensen die niet kunnen schakelen, mooi toch dat daar een goede oplossing als een automaat voor is, vaak kunnen ze wel prima rijden! ![]() | |
Elusive | zaterdag 10 december 2011 @ 12:19 |
ik rij in beiden voor m'n werk en er gaat gewoon niks boven een automaat met cruise control, nu nog een automatisch stuur ![]() | |
DeBiekseBeuker | zaterdag 10 december 2011 @ 12:20 |
Automaat + Adaptive cruise control ![]() Volvo ![]() | |
Levolution | zaterdag 10 december 2011 @ 12:33 |
Sowieso mensen die 'stoer' doen met autorijden. ![]() | |
Accordtje | zaterdag 10 december 2011 @ 12:40 |
Ja, ik wel in ieder geval...Op twee manieren zelfs. Of door middel van het gaspedaal of door middel van de schakelflippers aan het stuur... | |
Teoman | zaterdag 10 december 2011 @ 12:46 |
Ik ga echt geen hele topic lezen, alleen OP gelezen: Mensen, automaat is een vorm van luxe, zolang je het kunt "betalen". Automaat: verbruik is toch wat meer dan handgeschakeld. Onderhoudskosten zijn hoger, en als je je automaat verkloot kan het je bakken met geld kosten en als laatste het is puur COMFORT! Schakelen in de stad is irritant en heb wel liever automaat. Maar als ik automaat rij wil ik soms weleens per ongeluk schakelen en dan zoeken naar de koppelingspedaal. Het schakelen is gewoon volledig in mijn rijstijl geïmplementeerd dus zodra ik automaat rij is het een luxe/comfort voor mij. Klacht mensen die te traag schakelen of optrekken ik wordt er doodziek van! | |
Kriegel | zaterdag 10 december 2011 @ 12:47 |
Ha, dan weet je dus niet alles. Ga nog eens in een automaat zitten en trap voor de gein op kruissnelheid het pedaal 'ns flink in... Bam, kickdown! ![]() Daarnaast hebben redelijk wat doorsnee automaten zelfs een semi-verborgen knopje op de pook waarmee je ook terugschakelt en 'm vervolgens in die versnelling vastzet, zodat ie niet meer opschakelt. Dat vind ik nog wat handiger dan kickdown, het geeft je dezelfde mogelijkheid om flink toeren te maken maar dan zonder dat je meteen volgas wegspuit. Een moderne automaat of een DSG maakt het nog makkelijker, die kun je vaak gewoon handmatig op- en neer schakelen. | |
Teoman | zaterdag 10 december 2011 @ 12:48 |
The Holy Button! | |
wise | zaterdag 10 december 2011 @ 12:50 |
waarom zou je je druk om maken of iemand automaat rijdt of niet ![]() | |
Kriegel | zaterdag 10 december 2011 @ 12:51 |
Turbo knop jonguh! | |
Teoman | zaterdag 10 december 2011 @ 13:10 |
Wanneer je het gaspedaal indrukt, en dan vervolgens nog harder en de "hidden button" aanduwt, sjoow godverr jongee en dat met een M3 ![]() | |
wolfrolf | zaterdag 10 december 2011 @ 14:17 |
Jij moet je mond houden, makker. In een schakelauto kreeg ik het niet voor elkaar om van dat schakelen een automatisme te maken. Kan ik ècht niks aan doen. Bovendien is schakelen sowieso een overbodige extra handeling in mijn ogen. | |
Dutchlike | zaterdag 10 december 2011 @ 14:18 |
Fijn voor je dat je het zo op kan lossen. | |
Daffodil31LE | zaterdag 10 december 2011 @ 14:47 |
Dat dachten ze bij DAF eerst ook, totdat ze de Variomatic van een DAF 66 toch maar onder een Volvo 343 knutselden. Die 75PK was dus geen probleem. En ik ken mensen die een DAF 66 coupé hebben voorzien van een motorblok uit een Renault 5 Alpine. Ook geen probleem (en dat is wel een stuk meer dan 75PK). Met een CVT (ijzeren schakeltjesriem) kun je nog veel hogere vermogens aan. | |
Pietverdriet | zaterdag 10 december 2011 @ 14:50 |
75 pk is natuurlijk niet veel, en een cirquitwagen is niet vergelijkbaar, daar voldoet een korte levensduur. | |
Daffodil31LE | zaterdag 10 december 2011 @ 14:52 |
Nee, maar 75PK ten opzichte van 47PK (in een standaard DAF 66) is natuurlijk wel even wat anders. En een Volvo 343 is nou niet echt een circuitwagen ![]() | |
Piebe | zaterdag 10 december 2011 @ 15:15 |
Over een aantal jaar, is schakelen alleen nog maar iets wat bij oldtimers hoort. ![]() | |
D. | zaterdag 10 december 2011 @ 15:36 |
Er zal altijd een behoefte blijven aan echte auto's | |
sijs | zaterdag 10 december 2011 @ 15:41 |
als je eenmaal een tijd in een automaat gereden hebt..wil je niet meer anders had in er mijn bedrijfsbus eentje....heerlijk relaxed rijden, overal, stad, file, snelweg... heb in mijn eigen auto nog gewoon een handbak, maar in mijn volgende komt een automaat.... | |
waj1 | zaterdag 10 december 2011 @ 15:48 |
![]() ![]() | |
Merkie | zaterdag 10 december 2011 @ 15:49 |
Natuurlijk is een automaat beter. Sneller en zuiniger (in de praktijk). | |
Pietverdriet | zaterdag 10 december 2011 @ 15:51 |
Dat begrijp ik, maar mijn punt is, worden er auto gemaakt van, pak hem beet anderhalve tot twee ton wegen en 150-300 PK hebben met een CVT? | |
Daffodil31LE | zaterdag 10 december 2011 @ 15:58 |
Uit mijn herinnering weet ik dat er Chrysler Voyagers waren met CVT. Of anders neem je een Nissan Skyline V35 ofzo... Die zijn ook geleverd met CVT. [ Bericht 6% gewijzigd door Daffodil31LE op 10-12-2011 16:11:59 ] | |
D. | zaterdag 10 december 2011 @ 16:06 |
![]() | |
DeBiekseBeuker | zaterdag 10 december 2011 @ 16:18 |
Mwa zuiniger ben ik niet met je eens.... zeker niet als je nog een traditionele automaat heb met koppelomvormer... verlies je altijd energie... handgeschakeld is 1:1 overbrenging... | |
daNpy | zaterdag 10 december 2011 @ 16:18 |
57 pk voor de Marathons ![]() | |
daNpy | zaterdag 10 december 2011 @ 16:19 |
Overigens reden de rally wagens met 120+pk en het vermogen van Jan de Rooijs crosswagen lag rond de 180pk. Meer dan 50% van de in Azie geproduceerde auto's is ook leverbaar met CVT ![]() | |
Edmund_Blackadder | zaterdag 10 december 2011 @ 16:36 |
Mensen die zeggen dat automaten voor luie mensen zijn, moeten dan ook consequent zijn en ook geen stuurbekrachtiging, elektrische ramen en rembekrachtiging willen. | |
sinepedraap | zaterdag 10 december 2011 @ 16:40 |
Dat. | |
Daffodil31LE | zaterdag 10 december 2011 @ 16:45 |
Om nog maar te zwijgen over de startmotor, dat is ook pure overbodige luxe voor dat soort masochisten. | |
nubreektmijnklomp | zaterdag 10 december 2011 @ 16:46 |
Jij slaat de plank compleet mis ![]() | |
DeBiekseBeuker | zaterdag 10 december 2011 @ 16:57 |
![]() | |
Pietverdriet | zaterdag 10 december 2011 @ 17:07 |
Je vergeet de startmotor, echte mannen draaien een slinger de verwarming, Echte mannen hebben het nooit koud de airco, Echte mannen doen een raam open de stereo, echte mannen doen niet aan muziek navigatiesysteem, echte mannen weten de weg ESP, echte mannen weten hoe je een auto op de weg houdt lichtautomaat, echte mannen hebben altijd groot licht aan ruitenwisserautomaat, echte mannen doen dat met de hand Gelukkig ben ik geen echte man, een auto kan mij niet luxe genoeg zijn. | |
Eenskijken | zaterdag 10 december 2011 @ 17:13 |
schakelen is het échte autorijden. Mensen die in een automaat rijden omdat ze nooit geleerd hebben te schakelen kunnen simpelweg niet goed autorijden. Mensen die het allebei kunnen, soit, ik gun je de luxe. Maar leer eerst maar eens gewoon rijden met schakelen, dan weet je zeker dat je allebei kan gebruiken. /thread | |
Pietverdriet | zaterdag 10 december 2011 @ 17:19 |
Geen groot succes dus, waarom niet? Te duur? Niet betrouwbaar genoeg? | |
Daffodil31LE | zaterdag 10 december 2011 @ 17:23 |
Piet, ik heb geen idee. Misschien teveel tegenstand van schakelende idioten gehad en daardoor nauwelijks verkocht? | |
Pietverdriet | zaterdag 10 december 2011 @ 17:26 |
Er worden zat autos met automaat verkocht, en cvt is, volgens mij, de mooiste oplossing, traploos, altijd de meest optimale versnelling. | |
daNpy | zaterdag 10 december 2011 @ 17:26 |
1.5 tot 2 ton, dan zit je meer in de categorie jeeps e.d. te denken, die hebben ook geen 'gewone' versnellingsbak. | |
Pietverdriet | zaterdag 10 december 2011 @ 17:28 |
Dat zijn vrij lichte autos, ik weet dat tot die klasse een cvt geleverd wordt, maar waarom niet in een A6, ik vermoed een technisch issue. | |
Pietverdriet | zaterdag 10 december 2011 @ 17:29 |
Audi A6, Passat, Peugeot 507, etc en groter zit ik aan te denken. | |
DeBiekseBeuker | zaterdag 10 december 2011 @ 17:30 |
Dat verband snap ik niet helemaal... wat heeft schakelen nou met autorijden te maken...? Wat je dus eigenlijk zegt is dat iemand die alleen maar automaat kan rijden, als een randdebiel op weg zit... ? Hoe zou het dan met de situatie op de weg in Amerika zijn... ![]() | |
Pietverdriet | zaterdag 10 december 2011 @ 17:32 |
Zeker in de bergen, haarspeldbochten heb ik veel liever een goede automaat en een flinke diesel. | |
Fritessaus | zaterdag 10 december 2011 @ 17:39 |
Ik rij regelmatig in een Volvo V70 met een automaat en dat vind ik wel fijn rijden opzich, lekker relaxed en rustig met name in de stad. Maar ik vind het ook wel heerlijk om in een handgeschakelde auto te rijden, het koppelen, het schakelen, sja ik vind het gewoon leuk om te doen. Voorlopig blijf ik zelf wel handgeschakeld rijden in elk geval. | |
Daffodil31LE | zaterdag 10 december 2011 @ 17:43 |
Een A6 is toch leverbaar met Multitronic? Da's ook CVT. | |
Fleischmeister | zaterdag 10 december 2011 @ 17:55 |
Een automaat is minder mannelijk, en daar draait het natuurlijk allemaal om bij het autorijden. En opeens is iedereen een soort van rallyrijder, want die handbak is absoluut onmisbaar. Ik ben zelf voornamelijk voor technologische vooruitgang. Alleen die is ver te zoeken... de reden dat de auto al decennia eigenlijk niet veranderd is, is (naast de olie-lobby) omdat het niet stoer genoeg wordt gevonden door petrolheads. Automaat is een technische verbetering aan de auto. We programmeren onze applicaties tegenwoordig ook niet meer in assembly-code maar in een hogere programmeertaal die relaxter werkt en ons werk uit handen neemt, alhoewel je het beide nog kan doen als je wilt. Daar kan je het mee vergelijken. | |
Fleischmeister | zaterdag 10 december 2011 @ 18:03 |
Kip-ei probleem. Als iedereen nou gewoon automaat rijdt, hoef je nooit meer te schakelen en is het nut om dat te leren ook verdwenen. | |
Djeez | zaterdag 10 december 2011 @ 18:03 |
Hoewel ik zelf een schakelauto rijd (ik rijd hooguit 5.000 km per jaar) zie ik zeker het nut in van een automaat. Mijn vader rijdt al decennia automaat, maar dat zijn ook grote Duitse auto's. Het is niet voor niets dat het grootste autoland ter wereld massaal automaat rijdt. Al zijn dat dan wel gare automaten met een pook aan het stuur. Ik denk zelfs dat ze nog een keer een fikse premiekorting gaan doorvoeren voor automaten. Zo betaalde je vroeger voor een schakelbrommer vier keer zoveel per jaar als met een Puch ofzo. Ze zitten altijd te zeuren over handsfree bellen, maar schakelen leidt natuurlijk ook af. Mijn schoonvader, bijna 60 en al geen beste rijder, weigert echter een automaat te kopen. Hij voelt zich absoluut geen bejaarde zegt hij. | |
Pietverdriet | zaterdag 10 december 2011 @ 18:06 |
Ach, mensen die het hardste roepen dat dingen als automaat onzin zijn, hebben het plots uitgevonden als ze het hebben. | |
D. | zaterdag 10 december 2011 @ 18:12 |
Eigenlijk klopt de TT niet. Het zijn vooral de automaatliefhebbers die negatief doen over de handbak, de handbakmensen zien van beide het nut wel, ze verkiezen alleen het actievere rijden. | |
Daffodil31LE | zaterdag 10 december 2011 @ 18:15 |
LOL, dat had mijn vader ook. Totdat een onoplettend ventje (type manager) niet zag dat mijn moeder stilstond bij een verkeerslicht. Met 70 per uur kwam hij achteringezeild. Auto was nu dus wel definitief exit. (Audi 80 van 1991 die al zes keer netjes was rechtgetrokken). Verse auto moest er dus komen en ik heb heel wat op mijn vader moeten inpraten voordat hij inzag dat hij liever niet telkens als chauffeur zou willen opdraven als mijn moeder ergens heenwilde - zij had bij dat ongeluk wat schade aan de ophanging van haar rechterarm opgelopen - omdat ze met een lamme rechtervlerk niet meer kon gaan zitten schakelen. Dat hij zelf al twintig jaar de meest niet-vloeiend-schakelende chauffeur meer was heb ik wijselijk even verzwegen. Een nieuwe(re) Audi viel af, omdat die toch echt te laag zijn voor mensen die tegen de 70 aanlopen, een Renault Scénic viel af omdat de automaat-pook zowat op de grond ligt. Het is uiteindelijk een Citroën Evasion geworden, lekker hoog en met de automaatpook op het dashboard. Kan m'n moeder tenminste zelf ook nog eens ergens heenrijden. | |
blek | zaterdag 10 december 2011 @ 18:36 |
Een automaat is leuk voor bejaarden die het allemaal niet meer aankunnen. | |
Pietverdriet | zaterdag 10 december 2011 @ 19:00 |
En je vader verteld nu hoe geweldig een automaat is? | |
wolfrolf | zaterdag 10 december 2011 @ 19:01 |
Hee, kortzichtige pisvlek. Ik heb een jaar lang gelest in een schakel auto. Lees maar terug voor de rest. Gewoon je kop houden als er niets zinnigs uit kan komen ok? | |
Daffodil31LE | zaterdag 10 december 2011 @ 19:02 |
Hij heeft het één keer bijna willen doen. Het toegeven dat ik toch al jaren gelijk had. Maar uiteindelijk durfde hij het niet te zeggen en moest ik 't met zo'n blik van acceptatie doen | |
Pietverdriet | zaterdag 10 december 2011 @ 19:03 |
Een jaar lang gelest? Oh dear, hoe veel lessen had je nodig voor je rijbewijs? | |
Pietverdriet | zaterdag 10 december 2011 @ 19:04 |
Fries zeker? | |
Daffodil31LE | zaterdag 10 december 2011 @ 19:14 |
Brabander met Limburgse roots. | |
DeBiekseBeuker | zaterdag 10 december 2011 @ 19:21 |
Alleen met zware aanhanger vind ik een handgeschakelde wagen wel een pre... mijn ervaring is dat een automaat wat zenuwachtig blijft heen en weer schakelen... al verschilt dat wel per merk auto. voor de rest vind ik een automaat echt heerlijk rijden! ![]() Enkel kost een automaat tegenwoordig nog steeds wel wat extra bij het aanschaffen. En de elektronica die er omheen gebouwd zit kan ook allemaal weer stuk.. dat zie ik enkel nog als nadeel. | |
Song-Hye-rim | zaterdag 10 december 2011 @ 19:23 |
Alleen luie mannen rijden automaat puur omdat ze zwak zijn een echte man schakelt net zo goed als hij een vrouw weet te beminnen in bed ![]() | |
Daffodil31LE | zaterdag 10 december 2011 @ 19:24 |
Die nutteloze elektronica zit tegenwoordig helaas in alle auto's. Daarom zullen de huidige auto's bijna nooit meer oldtimer kunnen worden. Er gaat niets boven eerlijke mechaniek. | |
Eenskijken | zaterdag 10 december 2011 @ 19:27 |
ach gut, voel je je aangesproken? Ga maar lekker verder rijden in dat speelgoedauto'tje van je ![]() | |
Pietverdriet | zaterdag 10 december 2011 @ 19:27 |
1960 belde | |
DeBiekseBeuker | zaterdag 10 december 2011 @ 19:38 |
Hij heeft wel gelijk!... Mechaniek gaat minder snel stuk als elektronica... Maar die elektronica is wel een vooruit gang van het comfort | |
Pietverdriet | zaterdag 10 december 2011 @ 19:40 |
En de zuinigheid, milieu, veiligheid etc etc | |
blek | zaterdag 10 december 2011 @ 19:58 |
Lekker belangrijk allemaal. Je rijplezier gaat er niet op vooruit. Doe mij maar een amerikaan met een V8 erin, lekker bulderen. | |
DeBiekseBeuker | zaterdag 10 december 2011 @ 19:58 |
Zeker! Ik rij soms op de vrachtwagen, een mooie DAF wel te verstaan, daar zit naast de automatische versnellingsbak ook adaptive cruise control! rijd echt voortreffelijk! en als mijn voorganger te dichtbij komt grijpt hij zelf in als het moet! ![]() | |
D. | zaterdag 10 december 2011 @ 20:04 |
Now we're talking ![]() | |
D. | zaterdag 10 december 2011 @ 20:04 |
Eindconclusie: automaat is makkelijk, maar de handbak heerst ![]() |