Elke huidige wagen wordt tegenwoordig afgeveerd alsof het geweldig is om elk dwarsliggend steentje in het asfalt te voelen...quote:Op vrijdag 9 december 2011 23:27 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
De focus wordt iedere versie zogenaamd sportiever maar eigenlijk steeds harder afgeveerd en meer stuiterbak
?quote:Op vrijdag 9 december 2011 22:13 schreef Stofzuigerzak het volgende:
Heb een DSG automaat maar vind het niks. Stotterend naar stilstand als je in sport stand rijdt.
Ja het ligt aan de DSG want dit is de 2de poolauto met hetzelfde probleem.
Tevens is automaat voor luie flikkers en ik verveel me de poep tijdens het rijden.
Jep, daarom vind ik voor iedere dag gebruik naar werk rijden de laguna eigenlijk prettiger dan de A6 quattro.quote:Op vrijdag 9 december 2011 23:33 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Elke huidige wagen wordt tegenwoordig afgeveerd alsof het geweldig is om elk dwarsliggend steentje in het asfalt te voelen...
Als ik een auto zou mogen ontwerpen naar eigen keuze zou het een grote sedan zijn met klassieke lijnen, goed gemotoriseerd, hydropneumatisch geveerd, Diravi-stuurservo en een Variomatic.
niets mis met een goede automaat in de bergenquote:Op vrijdag 9 december 2011 23:41 schreef Eenskijken het volgende:
Je zou maar in de bergen moeten rijden met een automaat, lijkt me echt verschrikkelijk. Handgeschakeld = controle = heerlijk.
quote:Op zaterdag 10 december 2011 01:08 schreef Phreakingout het volgende:
Niemand gaat het ooit eens worden in dit topic..
Homo automaatrakkers
Schakel-kings
Slotje.
Dat kan naar zo.quote:Op vrijdag 9 december 2011 23:27 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
De focus wordt iedere versie zogenaamd sportiever maar eigenlijk steeds harder afgeveerd en meer stuiterbak
Model uit die tijd rijdt heerlijk, een tijdje gereden voor ik mijn 407 kreeg, als voorloopauto.quote:Op zaterdag 10 december 2011 09:52 schreef Opaas het volgende:
[..]
Dat kan naar zo.
Ze heeft het nieuwste oude model uit 2004 en die stuitert totaal niet. Redelijk normaal afgeveerd. Hoe het met de nieuwere focussen is durf ik niet te zeggen.:)
Hoe royaal sad is dit dan.quote:Op vrijdag 9 december 2011 22:58 schreef wolfrolf het volgende:
Oprecht goed topic.
Ik heb een automaat rijbewijs omdat ik na 5x (!!)examen in een schakelauto nog geen rijbewijs had.
2uur les gehad in een automaat en in 1x geslaagd daarin.
Automaat rijden kicks ass.
Automaat, gerobotiseerde handbak, schakeltijden <200ms, allemaal onzin.quote:Op vrijdag 9 december 2011 23:33 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Elke huidige wagen wordt tegenwoordig afgeveerd alsof het geweldig is om elk dwarsliggend steentje in het asfalt te voelen...
Als ik een auto zou mogen ontwerpen naar eigen keuze zou het een grote sedan zijn met klassieke lijnen, goed gemotoriseerd, hydropneumatisch geveerd, Diravi-stuurservo en een Variomatic.
godverdomme dit hebben we nou al honderd keer besproken dat kan met een automaat ook, lezen mensenquote:Op zaterdag 10 december 2011 11:49 schreef Postalz het volgende:
mensen die handschakelen niet snappen, snappen er ook helemaal niks van.
er is niks leuker dan hem in een versnelling lager gooien, gas er vol op. en weer doorschakelen.
als je hem nog goed weet te timen krijg je ook nog een lekkere boost erbij.
ja? jij kan een automaat in een versnelling lager gooien?quote:Op zaterdag 10 december 2011 11:51 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
godverdomme dit hebben we nou al honderd keer besproken dat kan met een automaat ook, lezen mensen
Een Variomatic rijdt altijd in de juiste versnelling, dus al je terug en op geschakel kost alleen maar onzinnige tijdquote:Op zaterdag 10 december 2011 11:49 schreef Postalz het volgende:
mensen die handschakelen niet snappen, snappen er ook helemaal niks van.
er is niks leuker dan hem in een versnelling lager gooien, gas er vol op. en weer doorschakelen.
als je hem nog goed weet te timen krijg je ook nog een lekkere boost erbij.
Ja, kinderlijk eenvoudigquote:Op zaterdag 10 december 2011 11:52 schreef Postalz het volgende:
[..]
ja? jij kan een automaat in een versnelling lager gooien?
Jij weet niet hoe je een automaat bediend?quote:Op zaterdag 10 december 2011 11:52 schreef Postalz het volgende:
[..]
ja? jij kan een automaat in een versnelling lager gooien?
In de formule 1 zijn ze zelfs niet toegestaan omdat het een te groot voordeel biedquote:Op zaterdag 10 december 2011 11:52 schreef daNpy het volgende:
[..]
Een Variomatic rijdt altijd in de juiste versnelling, dus al je terug en op geschakel kost alleen maar onzinnige tijd
Precies, dan gaan de schakelhuilies met hun supersonische handbakken mekkeren dat ze niet kunnen winnenquote:Op zaterdag 10 december 2011 11:54 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
In de formule 1 zijn ze zelfs niet toegestaan omdat het een te groot voordeel bied
die paar keer dat ik met een automaat heb gereden was het in de "D" zetten, en gas en remmen. meer niet.quote:Op zaterdag 10 december 2011 11:53 schreef daNpy het volgende:
[..]
Jij weet niet hoe je een automaat bediend?
Net als de petrolheads die huilen dat de diesels le Mans winnenquote:Op zaterdag 10 december 2011 11:54 schreef daNpy het volgende:
[..]
Precies, dan gaan de schakelhuilies met hun supersonische handbakken mekkeren dat ze niet kunnen winnen
En jij had de snelheid, acceleratie en de toeren niet onder controle?quote:Op zaterdag 10 december 2011 11:57 schreef Postalz het volgende:
[..]
die paar keer dat ik met een automaat heb gereden was het in de "D" zetten, en gas en remmen. meer niet.
omg, dat is toch niet te vergelijken met de controle over toeren die je hebt met een handschakel bak.quote:Op zaterdag 10 december 2011 11:59 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
En jij had de snelheid, acceleratie en de toeren niet onder controle?
Automaat + Adaptive cruise controlquote:Op zaterdag 10 december 2011 12:19 schreef Elusive het volgende:
ik rij in beiden voor m'n werk en er gaat gewoon niks boven een automaat met cruise control, nu nog een automatisch stuur
Ja, ik wel in ieder geval...Op twee manieren zelfs. Of door middel van het gaspedaal of door middel van de schakelflippers aan het stuur...quote:Op zaterdag 10 december 2011 11:52 schreef Postalz het volgende:
[..]
ja? jij kan een automaat in een versnelling lager gooien?
Ha, dan weet je dus niet alles. Ga nog eens in een automaat zitten en trap voor de gein op kruissnelheid het pedaal 'ns flink in... Bam, kickdown!quote:Op zaterdag 10 december 2011 11:57 schreef Postalz het volgende:
[..]
die paar keer dat ik met een automaat heb gereden was het in de "D" zetten, en gas en remmen. meer niet.
The Holy Button!quote:Op zaterdag 10 december 2011 12:47 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Ha, dan weet je dus niet alles. Ga nog eens in een automaat zitten en trap voor de gein op kruissnelheid het pedaal 'ns flink in... Bam, kickdown!![]()
Daarnaast hebben redelijk wat doorsnee automaten zelfs een semi-verborgen knopje op de pook waarmee je ook terugschakelt en 'm vervolgens in die versnelling vastzet, zodat ie niet meer opschakelt. Dat vind ik nog wat handiger dan kickdown, het geeft je dezelfde mogelijkheid om flink toeren te maken maar dan zonder dat je meteen volgas wegspuit.
Wanneer je het gaspedaal indrukt, en dan vervolgens nog harder en de "hidden button" aanduwt, sjoow godverr jongee en dat met een M3quote:
Jij moet je mond houden, makker.quote:
Fijn voor je dat je het zo op kan lossen.quote:Op zaterdag 10 december 2011 14:17 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Jij moet je mond houden, makker.
In een schakelauto kreeg ik het niet voor elkaar om van dat schakelen een automatisme te maken. Kan ik ècht niks aan doen.
Bovendien is schakelen sowieso een overbodige extra handeling in mijn ogen.
Dat dachten ze bij DAF eerst ook, totdat ze de Variomatic van een DAF 66 toch maar onder een Volvo 343 knutselden. Die 75PK was dus geen probleem.quote:Op zaterdag 10 december 2011 11:51 schreef Pietverdriet het volgende:
Is een variomatic niet beperkt tot de wat lagere pk's en koppel?
75 pk is natuurlijk niet veel, en een cirquitwagen is niet vergelijkbaar, daar voldoet een korte levensduur.quote:Op zaterdag 10 december 2011 14:47 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Dat dachten ze bij DAF eerst ook, totdat ze de Variomatic van een DAF 66 toch maar onder een Volvo 343 knutselden. Die 75PK was dus geen probleem.
En ik ken mensen die een DAF 66 coupé hebben voorzien van een motorblok uit een Renault 5 Alpine. Ook geen probleem (en dat is wel een stuk meer dan 75PK).
Met een CVT (ijzeren schakeltjesriem) kun je nog veel hogere vermogens aan.
Nee, maar 75PK ten opzichte van 47PK (in een standaard DAF 66) is natuurlijk wel even wat anders. En een Volvo 343 is nou niet echt een circuitwagenquote:Op zaterdag 10 december 2011 14:50 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
75 pk is natuurlijk niet veel, en een cirquitwagen is niet vergelijkbaar, daar voldoet een korte levensduur.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |