Als je rap wilt rijden is dit gewoon een feit, het is goedkoper en makkelijker een snelle benzinemotor te bouwen dan een snelle dieselmotor.quote:Op vrijdag 9 december 2011 20:59 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Laat me raden, je vind benzine ook beter dan diesel
Ja, duh.quote:
Beetje vreemd aangezien dat nogal situatie afhankelijk is. Een dikke diesel kan heerlijk zijn om te rijden, veel koppel bij lage toeren. Echter is een diesel vaak wel duurder en als je weinig km's rijdt niet rendabel.quote:
Overdrive knopje uitschakelen op de pook, gas pedaal indrukken. En mijn V6 3.2 liter haalt je zonder problemen in.quote:Op vrijdag 9 december 2011 20:31 schreef Dennis101 het volgende:
Mwah, optimaal volgens wat? Als ik eens zin heb om hoog in de toeren te zitten voor een komende inhaalactie of wat dan ook, kan die automaat dat niet ruiken. Zelf controle hebben is iets wat de tegenstanders van automaten roepen.
Op een cirquit wellicht..quote:Op vrijdag 9 december 2011 21:03 schreef Dutchlike het volgende:
[..]
Als je rap wilt rijden is dit gewoon een feit, het is goedkoper en makkelijker een snelle benzinemotor te bouwen dan een snelle dieselmotor.
Hoe oud is jouw wagen?quote:Op vrijdag 9 december 2011 21:05 schreef maartena het volgende:
[..]
Overdrive knopje uitschakelen op de pook, gas pedaal indrukken. En mijn V6 3.2 liter haalt je zonder problemen in.
Was ook niet mijn argumentquote:Op vrijdag 9 december 2011 21:06 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Op een cirquit wellicht..
En dan nog.
Diesel heeft een veel hoger koppel onderin, rijdt veel fijner bij dagelijks gebruik.
En dan schakel ik terug, trap het gas in in en verdwijn aan de horizon. Zo kunnen we bezig blijven, maar ook dat is off-topicquote:Op vrijdag 9 december 2011 21:05 schreef maartena het volgende:
[..]
Overdrive knopje uitschakelen op de pook, gas pedaal indrukken. En mijn V6 3.2 liter haalt je zonder problemen in.
Leuk dat je me inhaalt, maar wat is nu je punt?quote:Op vrijdag 9 december 2011 21:05 schreef maartena het volgende:
[..]
Overdrive knopje uitschakelen op de pook, gas pedaal indrukken. En mijn V6 3.2 liter haalt je zonder problemen in.
Ligt aan wat jouw dagelijks gebruik isquote:Op vrijdag 9 december 2011 21:06 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Op een cirquit wellicht..
En dan nog.
Diesel heeft een veel hoger koppel onderin, rijdt veel fijner bij dagelijks gebruik.
2008.quote:
Tja, met onze audi diesel klop ik ook vrijwel allesquote:Op vrijdag 9 december 2011 21:05 schreef maartena het volgende:
[..]
Overdrive knopje uitschakelen op de pook, gas pedaal indrukken. En mijn V6 3.2 liter haalt je zonder problemen in.
Is wel ouderwets hoor, een overdrive.quote:
Deze boii snapt hetquote:Op vrijdag 9 december 2011 21:08 schreef leeell het volgende:
autorijden met een rustige bak is ook niets
brommer/motor
een 5 versnelling brommer met 50cc circuitcilinder, dat is pas rijden, 15000 toeren maken en dan pas schakelen, dat is mans
niet je fiat panda
Dat je met een automaat ook een inhaalactie kunt doen zonder te hoeven terugschakelen om toeren te maken. Maar dat is natuurlijk met een kleine V4 1.6L ook veel meer nodig, die toeren, anders kom je er gewoon niet voorbij.quote:Op vrijdag 9 december 2011 21:07 schreef Dennis101 het volgende:
Leuk dat je me inhaalt, maar wat is nu je punt?
Nogmaals, wat wil je me nu duidelijk maken? Dat je een snelle auto hebt? Prima, maar om heel eerlijk te zijn boeit me dat niet zo.quote:Op vrijdag 9 december 2011 21:09 schreef maartena het volgende:
[..]
Dat je met een automaat ook een inhaalactie kunt doen zonder te hoeven terugschakelen om toeren te maken. Maar dat is natuurlijk met een kleine V4 1.6L ook veel meer nodig, die toeren, anders kom je er gewoon niet voorbij.
quote:Op vrijdag 9 december 2011 21:10 schreef Dennis101 het volgende:
Nogmaals, wat wil je me nu duidelijk maken? Dat je een snelle auto hebt? Prima, maar om heel eerlijk te zijn boeit me dat niet zo.
quote:Op vrijdag 9 december 2011 21:09 schreef maartena het volgende:
Dat je met een automaat ook een inhaalactie kunt doen zonder te hoeven terugschakelen om toeren te maken.
Heel fijn voor je dat de belasting en brandstof in Amerika een stuk lager zijn als in Nederland, maar dat was al wel bekent hoor.quote:Op vrijdag 9 december 2011 21:09 schreef maartena het volgende:
[..]
Maar dat is natuurlijk met een kleine V4 1.6L ook veel meer nodig, die toeren, anders kom je er gewoon niet voorbij.
Nu ga je wel heel off-topic hequote:Op vrijdag 9 december 2011 21:14 schreef Mercer het volgende:
[..]
Heel fijn voor je dat de belasting en brandstof in Amerika een stuk lager zijn als in Nederland, maar dat was al wel bekent hoor.
klopt, als is het wel te timen met 2traps-automaat na een tijdjequote:Op vrijdag 9 december 2011 21:14 schreef Dutchlike het volgende:
Met brommers is het al weird om geen directe controle te hebben, heb alleen maar schakelbrommer gereden en toen een tomosje geprobeerd, je merkt het daar al.
Je parkeert dan toch gewoon met de rem?quote:Op vrijdag 9 december 2011 21:12 schreef BabeWatcher het volgende:
Automaten zijn enorm lastig bij inparkeren. Laatst mocht ik in de auto van mijn baas een paar pakketjes wegbrengen. Ik heb geen enkele keer per ongeluk met links geremd, maar je ziet een vrij vak, en dan is het echt van "wat nu?". Van D naar R gaat via N, waarbij je ook nog een extra knopje moet indrukken en dan rijdt de auto meteen vanzelf hard naar achteren.
Als je vaak langere stukken rijdt is het heerlijk, maar ik ben te veel gewend aan de directe controle.
Kwestie van gewenning. bij een schakel gebruik je bij het inparkeren 2 voeten. Bij een automaat maar een. En bij beide moet je hem van vooruit naar zijn achteruit zetten met je hand.quote:Op vrijdag 9 december 2011 21:12 schreef BabeWatcher het volgende:
Automaten zijn enorm lastig bij inparkeren. Laatst mocht ik in de auto van mijn baas een paar pakketjes wegbrengen. Ik heb geen enkele keer per ongeluk met links geremd, maar je ziet een vrij vak, en dan is het echt van "wat nu?". Van D naar R gaat via N, waarbij je ook nog een extra knopje moet indrukken en dan rijdt de auto meteen vanzelf hard naar achteren.
Als je vaak langere stukken rijdt is het heerlijk, maar ik ben te veel gewend aan de directe controle.
ditquote:
Prius, wat een lawaaibakken zijn dat.quote:Op vrijdag 9 december 2011 21:27 schreef Saysem het volgende:
Sowieso schakelen, automatisch of niet
Hybride met CVT is eigenlijk veel fraaier. Altijd optimaal toerental, instant koppel als je het gas indrukt, ook bij het wegrijden, geen schakelmoment...
Het maakt alleen wel een kutgeluid.
CVT heeft wel een zooi verlies in de overdracht, komt door de riem.quote:Op vrijdag 9 december 2011 21:27 schreef Saysem het volgende:
Sowieso schakelen, automatisch of niet
Hybride met CVT is eigenlijk veel fraaier. Altijd optimaal toerental, instant koppel als je het gas indrukt, ook bij het wegrijden, geen schakelmoment...
Het maakt alleen wel een kutgeluid.
http://www.john2211.nl/Hybride_versnellingsbak.htmquote:Op vrijdag 9 december 2011 21:34 schreef Saysem het volgende:
Prius/Auris heeft natuurlijk geen riem (het is ook geen echte cvt), maar ik doel meer op het principe
Dat geluid van een motor die lekker toeren maakt blijf je wel missen...
Alle vrouwen terug naar marrokoquote:Op vrijdag 9 december 2011 21:55 schreef The_Avatar het volgende:
Vrouwen moesten eigenlijk verplicht met automaat rijden.
Ja, want heel de tijd met een penisvormig object in je handen is erg mannelijkquote:Op vrijdag 9 december 2011 21:55 schreef The_Avatar het volgende:
Vrouwen moesten eigenlijk verplicht met automaat rijden.
Beter laat je daar even naar kijkenquote:Op vrijdag 9 december 2011 22:05 schreef arucard het volgende:
[..]
Ja, want heel de tijd met een penisvormig object in je handen is erg mannelijk
DAF!quote:
Vario's zijn ook gewoon koningquote:
+2quote:
De focus wordt iedere versie zogenaamd sportiever maar eigenlijk steeds harder afgeveerd en meer stuiterbakquote:Op vrijdag 9 december 2011 23:20 schreef Opaas het volgende:
Verschilt enorm per automaat.
Mijn ma heeft een focus automaat
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |