Je bedoelt dus gewoon racen. Als je de discussie goed gelezen had wist je dat het daar niet over ging. Ik heb het over normaal gebruik en "echt" rijden. Niet scheuren.quote:Op vrijdag 9 december 2011 19:51 schreef Phreakingout het volgende:
[..]
sportief hoeft niet met gezondheid te maken hebben komop manje loopt te trollen homezzz
Juist niet. Leer eerst maar eens knap schakelen en met het verkeer mee te komen. Een maat van mij heeft na het behalen van zijn rijbewijs alleen maar automaat gereden (doet ie nog steeds) en hij had laatst mijn hulp ff nodig en een busje geleend van iemand. Schakel. Man, wat een ramp is dat zeg. Hak bonk bok stotter stotter. Maar, net als ieder ander mens, te bezig met tig andere dingen in de auto die iemand die zijn rijbewijs net heeft, vaak toch minder doet.quote:Op vrijdag 9 december 2011 19:06 schreef QBay het volgende:
Als je eenmaal in een automaat gereden hebt wil je niks anders mee. Juist voor beginners zou ik een automaat aanraden omdat je dan tenminste de volle 100% van je aandacht bij het verkeer hebt.
PDK bak is inderdaad sneller en prima shit, zie je ook terug in acceleratiecijfers. Maar de beleving is minder voor de puristen. Heb zo'n GT2 of GT3 RS liever als een 'normale' Carrera. Juist door die handbak..quote:Op vrijdag 9 december 2011 19:55 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Toch grappig dat het grootste deel van de Europeese kopers de PDK verkiest boven de handbak. Niet zo vreemd aangezien je daarmee sneller schakelt dan met een handbak.
1quote:Op vrijdag 9 december 2011 20:02 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
1
Juist niet. Leer eerst maar eens knap schakelen en met het verkeer mee te komen. Een maat van mij heeft na het behalen van zijn rijbewijs alleen maar automaat gereden (doet ie nog steeds) en hij had laatst mijn hulp ff nodig en een busje geleend van iemand. Schakel. Man, wat een ramp is dat zeg. Hak bonk bok stotter stotter. Maar, net als ieder ander mens, te bezig met tig andere dingen in de auto die iemand die zijn rijbewijs net heeft, vaak toch minder doet.
2
Overigens is een automaat prima, maar prefereer ik in de bergen, helemaal met een aanhanger o.i.d., toch echt een schakel. Kan je ten minste toeren houden. Uberhaupt met trekken een schakel, alleen bij het wegrijden iets meer opletten, maar voor de rest heb je wat meer controle. Automaat is dan wel weer, helemaal bij tweede hands, een zekerheid: Je motor is niet over de zeik getrokken. Wanneer ik zelf overigens automaat rijdt, valt het mensen op dat ik hem bij ieder stoplicht terug in zijn N zet. Hoef ik mijn poot niet op de rem te houden
Okéquote:Op vrijdag 9 december 2011 20:00 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Je bedoelt dus gewoon racen. Als je de discussie goed gelezen had wist je dat het daar niet over ging. Ik heb het over normaal gebruik en "echt" rijden. Niet scheuren.
Sportief heeft of met sport te maken of met gewoon goed bezig zijn. Niet met handmatig je versnellingsbak bedienen wanneer een computer dat veel beter kan doen en zodat jij met andere dingen bezig kan zijn.quote:
Als het goed is niks, het kan alleen wat irritant worden of gevaarlijk bij sommige bestuurders die het te belangrijk vindenquote:
1. Hij had dus de hele rit moeite met schakelen. En wat ik verder bedoel is dat je, naarmate je meer ervaring hebt, jezelf meer tijd gaat gunnen om je met andere dingen bezig te houden. Anders gezegd, je zelfvertrouwen gaat omhoog. Overigens, de reden dat ik met hem meereed, was omdat ik hem eerst te hulp mocht schieten met eigen wagen omdat de accu leeg was. Handig als je een lampje aan laat staan in de bak.quote:Op vrijdag 9 december 2011 20:05 schreef sinepedraap het volgende:
1
Dat is normaal dat je even de bak moet leren kennen. Als je hier de gehele rit moeite mee hebt ligt het wel aan jou. Door dat die gast altijd automaat heeft gereden heeft hij praktisch gezien wel veel meer tijd gehad om de rest te leren kennen, op verkeerssituaties inspelen zonder te veel aan de eigen motor te denken. Ik zei het ook al je moet het inderdaad geleerd hebben maar je leert ook een hoop zonder dat schakelen.
2.
Haha dat doe ik ook vaak
Het gaat erom dat je zelf kan bepalen bij welke toeren je kan schakelen. Met een conventionele automaat kan dat niet.quote:Op vrijdag 9 december 2011 20:22 schreef edcetera het volgende:
Voor degenen, die denken, dat je met een automaat de versnelling niet kan sturen: dat kan zeker wel op de manier, dat je het gaspedaal intrapt (zoals eerder genoemd)
De vraag is dan wel: Waarom is dat belangrijk? Kom je niet van A naar B als je niet precies kan bepalen wanneer er geschakeld wordt?quote:Op vrijdag 9 december 2011 20:25 schreef Dennis101 het volgende:
Het gaat erom dat je zelf kan bepalen bij welke toeren je kan schakelen. Met een conventionele automaat kan dat niet.
Een moderne automaat heeft tiptoetsen om lager of hoger te schakelen. Verder schakelt een automaat op het juiste optimale moment.quote:Op vrijdag 9 december 2011 20:25 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Het gaat erom dat je zelf kan bepalen bij welke toeren je kan schakelen. Met een conventionele automaat kan dat niet.
Kan wel, gewoon in je N zetten, je mag echter niet te hard rijden. Max 40-50 als ik het juist heb.quote:Op vrijdag 9 december 2011 20:26 schreef maartena het volgende:
Een automaat maakt rijden gewoon veel aangenamer en comfortabeler. Niet iedereen is een moet-haantje-de-voorste-zijn-bij-het-volgende-stoplicht type bestuurder, die met gierende bandjes door de bocht moet..... Ik heb een auto om van A naar B te raken, en dat doe ik liever comfortabel. Een automaat helpt daar behoorlijk bij.
Je kunt alleen niet meer touwtje-slepen met een automaat. (Dat is, met een touwtje gesleept worden.... je dient een echte sleepwagen te gebruiken en de aandrijfwielen van de grond te houden, anders verniel je je automaat).
Mwah, optimaal volgens wat? Als ik eens zin heb om hoog in de toeren te zitten voor een komende inhaalactie of wat dan ook, kan die automaat dat niet ruiken. Zelf controle hebben is iets wat de tegenstanders van automaten roepen.quote:Op vrijdag 9 december 2011 20:28 schreef edcetera het volgende:
[..]
Een moderne automaat heeft tiptoetsen om lager of hoger te schakelen. Verder schakelt een automaat op het juiste optimale moment.
Dat kan je met een automaat ook, gewoon manueel overrulen.quote:Op vrijdag 9 december 2011 20:31 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Mwah, optimaal volgens wat? Als ik eens zin heb om hoog in de toeren te zitten voor een komende inhaalactie of wat dan ook, kan die automaat dat niet ruiken. Zelf controle hebben is iets wat de tegenstanders van automaten roepen.
Wat niet juist is omdat een goede automaat dat op het juiste moment doet. Beter, dan de meeste mensen kunnen schakelenquote:Op vrijdag 9 december 2011 20:31 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Mwah, optimaal volgens wat? Als ik eens zin heb om hoog in de toeren te zitten voor een komende inhaalactie of wat dan ook, kan die automaat dat niet ruiken. Zelf controle hebben is iets wat de tegenstanders van automaten roepen.
Gas erop ?quote:Op vrijdag 9 december 2011 20:31 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Mwah, optimaal volgens wat? Als ik eens zin heb om hoog in de toeren te zitten voor een komende inhaalactie of wat dan ook, kan die automaat dat niet ruiken. Zelf controle hebben is iets wat de tegenstanders van automaten roepen.
Ik wil niet het optimale, ik wil zelf kunnen spelen.quote:Op vrijdag 9 december 2011 20:36 schreef edcetera het volgende:
[..]
Wat niet juist is omdat een goede automaat dat op het juiste moment doet. Beter, dan de meeste mensen kunnen schakelen
Als je de kickdown gebruiktt schakeld ie terug en gooit vol gas erop.
Die inhaalactie waar jij het over hebt kan een automaat sneller uitvoeren, omdat het een computer is. Het uiteindelijke vermogen is even veel of dat van een automaat misschien wel beter.quote:Op vrijdag 9 december 2011 20:37 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Ik wil niet het optimale, ik wil zelf kunnen spelen.
Over het algemeen ga je dan harder rijden met een automaat, zelf kan je een versnelling terug schakelen en de toeren omhoog gooien.quote:
Het gaat niet alleen om het sneller uitvoeren, het gaat erom dat je dat zelf uitvoert en niet dat 1 of andere computer dat voor je berekend.quote:Op vrijdag 9 december 2011 20:38 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Die inhaalactie waar jij het over hebt kan een automaat sneller uitvoeren, omdat het een computer is. Het uiteindelijke vermogen is even veel of dat van een automaat misschien wel beter.
Jah en ik hoef dat niet zelf te doen ik kan bezig zijn met inhalen met zelfde prestatiesquote:Op vrijdag 9 december 2011 20:38 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Over het algemeen ga je dan harder rijden met een automaat, zelf kan je een versnelling terug schakelen en de toeren omhoog gooien.
Een een of andere computer zo hypocriet je wil ook geen ABS zeker omdat je je daar te goed voor voelt?quote:Op vrijdag 9 december 2011 20:39 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Het gaat niet alleen om het sneller uitvoeren, het gaat erom dat je dat zelf uitvoert en niet dat 1 of andere computer dat voor je berekend.
En ik doe dat wel graag zelf. Zo kom ik weer terug om mijn eerdere punt, er zijn mensen die liever zelf schakelen vanwege de controle. Ik ben dan ook wel weer zo realistisch dat er in de toekomst steeds meer automaten komen en dat we daar waarschijnlijk allemaal snel aan zullen wennen.quote:Op vrijdag 9 december 2011 20:39 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Jah en ik hoef dat niet zelf te doen ik kan bezig zijn met inhalen met zelfde prestaties
Volgens mij snap je het punt niet, maar dat maakt niet uit hoor.quote:Op vrijdag 9 december 2011 20:39 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Een een of andere computer zo hypocriet je wil ook geen ABS zeker omdat je je daar te goed voor voelt?
Maar zelf schakelen is langzamer dan een computer, is dat dan geen stukje controle?quote:Op vrijdag 9 december 2011 20:40 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
En ik doe dat wel graag zelf. Zo kom ik weer terug om mijn eerdere punt, er zijn mensen die liever zelf schakelen vanwege de controle. Ik ben dan ook wel weer zo realistisch dat er in de toekomst steeds meer automaten komen en dat we daar waarschijnlijk allemaal snel aan zullen wennen.
Alleen jouw eigen mening telt?quote:Op vrijdag 9 december 2011 20:41 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Maar zelf schakelen is langzamer dan een computer, is dat dan geen stukje controle?
Dat heeft niets met controle te maken. Zoals ik zei zijn er voor mij 2 redenen waarom ik liever een handbak heb dan een automaat: Zelf controle wanneer je schakelt en het gevoel dat je snel genoeg kan schakelen bij een stoplichtsprintje en dat je tenminste nog iets te doen hebt onder het autorijden. Dat een computer sneller/beter kan schakelen vind ik helemaal prima, maar daar gaat het mij persoonlijk niet om.quote:Op vrijdag 9 december 2011 20:41 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Maar zelf schakelen is langzamer dan een computer, is dat dan geen stukje controle?
Waarom wil je er dan niet aan dat sommige mensen graag zelf rijden?quote:Op vrijdag 9 december 2011 20:43 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Nee zeker niet anders zou ik dit topic niet openen.
Heb je ooit in een automaat gereden? Vaker dan 1 ritje naar de supermarkt? Zoals ik al eerder zei zodra je je gas helemaal intrapt rijdt hij gewoon het snelst, met een handgeschakelde ga je niet sneller tenzij je een burnout maakt.quote:Op vrijdag 9 december 2011 20:45 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dat heeft niets met controle te maken. Zoals ik zei zijn er voor mij 2 redenen waarom ik liever een handbak heb dan een automaat: Zelf controle wanneer je schakelt en het gevoel dat je snel genoeg kan schakelen bij een stoplichtsprintje en dat je tenminste nog iets te doen hebt onder het autorijden. Dat een computer sneller/beter kan schakelen vind ik helemaal prima, maar daar gaat het mij persoonlijk niet om.
Zoals ik al eerder zei rijden gaat verder dan schakelen, en zonder schakelen kan je nog steeds prima rijden (zie vorige replies)quote:Op vrijdag 9 december 2011 20:45 schreef D. het volgende:
[..]
Waarom wil je er dan niet aan dat sommige mensen graag zelf rijden?
Dat is een semi-automaatquote:Op vrijdag 9 december 2011 20:47 schreef Guus Muisarm het volgende:
Die nieuwe automaten staan toch gewoon stil zonder rem erop bij het stoplicht? Had laatst een busje gehuurt, automaat, en die bleef keurig stilstaan.
Hij levert op dat moment het beste/maximale/meeste/snelste/hardste vermogen afhankelijk van hoe veel gas je geeftquote:Op vrijdag 9 december 2011 20:50 schreef D. het volgende:
Daarbij schakelt een computer (vaak) wellicht sneller, dat wil niet zeggen dat ie sneller rijdt.
Sorry, maar nou vat ik het nog samen voor je en nou zit je weer te hameren op de snelheid van het schakelen, daar gaat het dus helemaal niet om.quote:Op vrijdag 9 december 2011 20:51 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Heb je ooit in een automaat gereden? Vaker dan 1 ritje naar de supermarkt? Zoals ik al eerder zei zodra je je gas helemaal intrapt rijdt hij gewoon het snelst, met een handgeschakelde ga je niet sneller tenzij je een burnout maakt.
Nee dus, dat zeg ik net.quote:Op vrijdag 9 december 2011 20:51 schreef sinepedraap het volgende:
Hij levert op dat moment het beste/maximale/meeste/snelste/hardste vermogen afhankelijk van hoe veel gas je geeft
Da's jouw mening, die ik dus niet deel.quote:Op vrijdag 9 december 2011 20:51 schreef sinepedraap het volgende:
Zoals ik al eerder zei rijden gaat verder dan schakelen, en zonder schakelen kan je nog steeds prima rijden (zie vorige replies)
[..]
Laat me raden, je vind benzine ook beter dan dieselquote:Op vrijdag 9 december 2011 20:34 schreef D. het volgende:
Van mensen die dagelijks voor hun werk in de file staan kan ik me de aanschaf van een automaat voorstellen,
maar ik rijd graag 'echt' en recreatief
Beter als in?quote:Op vrijdag 9 december 2011 20:59 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Laat me raden, je vind benzine ook beter dan diesel
Als je rap wilt rijden is dit gewoon een feit, het is goedkoper en makkelijker een snelle benzinemotor te bouwen dan een snelle dieselmotor.quote:Op vrijdag 9 december 2011 20:59 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Laat me raden, je vind benzine ook beter dan diesel
Ja, duh.quote:
Beetje vreemd aangezien dat nogal situatie afhankelijk is. Een dikke diesel kan heerlijk zijn om te rijden, veel koppel bij lage toeren. Echter is een diesel vaak wel duurder en als je weinig km's rijdt niet rendabel.quote:
Overdrive knopje uitschakelen op de pook, gas pedaal indrukken. En mijn V6 3.2 liter haalt je zonder problemen in.quote:Op vrijdag 9 december 2011 20:31 schreef Dennis101 het volgende:
Mwah, optimaal volgens wat? Als ik eens zin heb om hoog in de toeren te zitten voor een komende inhaalactie of wat dan ook, kan die automaat dat niet ruiken. Zelf controle hebben is iets wat de tegenstanders van automaten roepen.
Op een cirquit wellicht..quote:Op vrijdag 9 december 2011 21:03 schreef Dutchlike het volgende:
[..]
Als je rap wilt rijden is dit gewoon een feit, het is goedkoper en makkelijker een snelle benzinemotor te bouwen dan een snelle dieselmotor.
Hoe oud is jouw wagen?quote:Op vrijdag 9 december 2011 21:05 schreef maartena het volgende:
[..]
Overdrive knopje uitschakelen op de pook, gas pedaal indrukken. En mijn V6 3.2 liter haalt je zonder problemen in.
Was ook niet mijn argumentquote:Op vrijdag 9 december 2011 21:06 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Op een cirquit wellicht..
En dan nog.
Diesel heeft een veel hoger koppel onderin, rijdt veel fijner bij dagelijks gebruik.
En dan schakel ik terug, trap het gas in in en verdwijn aan de horizon. Zo kunnen we bezig blijven, maar ook dat is off-topicquote:Op vrijdag 9 december 2011 21:05 schreef maartena het volgende:
[..]
Overdrive knopje uitschakelen op de pook, gas pedaal indrukken. En mijn V6 3.2 liter haalt je zonder problemen in.
Leuk dat je me inhaalt, maar wat is nu je punt?quote:Op vrijdag 9 december 2011 21:05 schreef maartena het volgende:
[..]
Overdrive knopje uitschakelen op de pook, gas pedaal indrukken. En mijn V6 3.2 liter haalt je zonder problemen in.
Ligt aan wat jouw dagelijks gebruik isquote:Op vrijdag 9 december 2011 21:06 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Op een cirquit wellicht..
En dan nog.
Diesel heeft een veel hoger koppel onderin, rijdt veel fijner bij dagelijks gebruik.
2008.quote:
Tja, met onze audi diesel klop ik ook vrijwel allesquote:Op vrijdag 9 december 2011 21:05 schreef maartena het volgende:
[..]
Overdrive knopje uitschakelen op de pook, gas pedaal indrukken. En mijn V6 3.2 liter haalt je zonder problemen in.
Is wel ouderwets hoor, een overdrive.quote:
Deze boii snapt hetquote:Op vrijdag 9 december 2011 21:08 schreef leeell het volgende:
autorijden met een rustige bak is ook niets
brommer/motor
een 5 versnelling brommer met 50cc circuitcilinder, dat is pas rijden, 15000 toeren maken en dan pas schakelen, dat is mans
niet je fiat panda
Dat je met een automaat ook een inhaalactie kunt doen zonder te hoeven terugschakelen om toeren te maken. Maar dat is natuurlijk met een kleine V4 1.6L ook veel meer nodig, die toeren, anders kom je er gewoon niet voorbij.quote:Op vrijdag 9 december 2011 21:07 schreef Dennis101 het volgende:
Leuk dat je me inhaalt, maar wat is nu je punt?
Nogmaals, wat wil je me nu duidelijk maken? Dat je een snelle auto hebt? Prima, maar om heel eerlijk te zijn boeit me dat niet zo.quote:Op vrijdag 9 december 2011 21:09 schreef maartena het volgende:
[..]
Dat je met een automaat ook een inhaalactie kunt doen zonder te hoeven terugschakelen om toeren te maken. Maar dat is natuurlijk met een kleine V4 1.6L ook veel meer nodig, die toeren, anders kom je er gewoon niet voorbij.
quote:Op vrijdag 9 december 2011 21:10 schreef Dennis101 het volgende:
Nogmaals, wat wil je me nu duidelijk maken? Dat je een snelle auto hebt? Prima, maar om heel eerlijk te zijn boeit me dat niet zo.
quote:Op vrijdag 9 december 2011 21:09 schreef maartena het volgende:
Dat je met een automaat ook een inhaalactie kunt doen zonder te hoeven terugschakelen om toeren te maken.
Heel fijn voor je dat de belasting en brandstof in Amerika een stuk lager zijn als in Nederland, maar dat was al wel bekent hoor.quote:Op vrijdag 9 december 2011 21:09 schreef maartena het volgende:
[..]
Maar dat is natuurlijk met een kleine V4 1.6L ook veel meer nodig, die toeren, anders kom je er gewoon niet voorbij.
Nu ga je wel heel off-topic hequote:Op vrijdag 9 december 2011 21:14 schreef Mercer het volgende:
[..]
Heel fijn voor je dat de belasting en brandstof in Amerika een stuk lager zijn als in Nederland, maar dat was al wel bekent hoor.
klopt, als is het wel te timen met 2traps-automaat na een tijdjequote:Op vrijdag 9 december 2011 21:14 schreef Dutchlike het volgende:
Met brommers is het al weird om geen directe controle te hebben, heb alleen maar schakelbrommer gereden en toen een tomosje geprobeerd, je merkt het daar al.
Je parkeert dan toch gewoon met de rem?quote:Op vrijdag 9 december 2011 21:12 schreef BabeWatcher het volgende:
Automaten zijn enorm lastig bij inparkeren. Laatst mocht ik in de auto van mijn baas een paar pakketjes wegbrengen. Ik heb geen enkele keer per ongeluk met links geremd, maar je ziet een vrij vak, en dan is het echt van "wat nu?". Van D naar R gaat via N, waarbij je ook nog een extra knopje moet indrukken en dan rijdt de auto meteen vanzelf hard naar achteren.
Als je vaak langere stukken rijdt is het heerlijk, maar ik ben te veel gewend aan de directe controle.
Kwestie van gewenning. bij een schakel gebruik je bij het inparkeren 2 voeten. Bij een automaat maar een. En bij beide moet je hem van vooruit naar zijn achteruit zetten met je hand.quote:Op vrijdag 9 december 2011 21:12 schreef BabeWatcher het volgende:
Automaten zijn enorm lastig bij inparkeren. Laatst mocht ik in de auto van mijn baas een paar pakketjes wegbrengen. Ik heb geen enkele keer per ongeluk met links geremd, maar je ziet een vrij vak, en dan is het echt van "wat nu?". Van D naar R gaat via N, waarbij je ook nog een extra knopje moet indrukken en dan rijdt de auto meteen vanzelf hard naar achteren.
Als je vaak langere stukken rijdt is het heerlijk, maar ik ben te veel gewend aan de directe controle.
ditquote:
Prius, wat een lawaaibakken zijn dat.quote:Op vrijdag 9 december 2011 21:27 schreef Saysem het volgende:
Sowieso schakelen, automatisch of niet
Hybride met CVT is eigenlijk veel fraaier. Altijd optimaal toerental, instant koppel als je het gas indrukt, ook bij het wegrijden, geen schakelmoment...
Het maakt alleen wel een kutgeluid.
CVT heeft wel een zooi verlies in de overdracht, komt door de riem.quote:Op vrijdag 9 december 2011 21:27 schreef Saysem het volgende:
Sowieso schakelen, automatisch of niet
Hybride met CVT is eigenlijk veel fraaier. Altijd optimaal toerental, instant koppel als je het gas indrukt, ook bij het wegrijden, geen schakelmoment...
Het maakt alleen wel een kutgeluid.
http://www.john2211.nl/Hybride_versnellingsbak.htmquote:Op vrijdag 9 december 2011 21:34 schreef Saysem het volgende:
Prius/Auris heeft natuurlijk geen riem (het is ook geen echte cvt), maar ik doel meer op het principe
Dat geluid van een motor die lekker toeren maakt blijf je wel missen...
Alle vrouwen terug naar marrokoquote:Op vrijdag 9 december 2011 21:55 schreef The_Avatar het volgende:
Vrouwen moesten eigenlijk verplicht met automaat rijden.
Ja, want heel de tijd met een penisvormig object in je handen is erg mannelijkquote:Op vrijdag 9 december 2011 21:55 schreef The_Avatar het volgende:
Vrouwen moesten eigenlijk verplicht met automaat rijden.
Beter laat je daar even naar kijkenquote:Op vrijdag 9 december 2011 22:05 schreef arucard het volgende:
[..]
Ja, want heel de tijd met een penisvormig object in je handen is erg mannelijk
DAF!quote:
Vario's zijn ook gewoon koningquote:
+2quote:
De focus wordt iedere versie zogenaamd sportiever maar eigenlijk steeds harder afgeveerd en meer stuiterbakquote:Op vrijdag 9 december 2011 23:20 schreef Opaas het volgende:
Verschilt enorm per automaat.
Mijn ma heeft een focus automaat
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |