Je bedoelt dus gewoon racen. Als je de discussie goed gelezen had wist je dat het daar niet over ging. Ik heb het over normaal gebruik en "echt" rijden. Niet scheuren.quote:Op vrijdag 9 december 2011 19:51 schreef Phreakingout het volgende:
[..]
sportief hoeft niet met gezondheid te maken hebben komop manje loopt te trollen homezzz
Juist niet. Leer eerst maar eens knap schakelen en met het verkeer mee te komen. Een maat van mij heeft na het behalen van zijn rijbewijs alleen maar automaat gereden (doet ie nog steeds) en hij had laatst mijn hulp ff nodig en een busje geleend van iemand. Schakel. Man, wat een ramp is dat zeg. Hak bonk bok stotter stotter. Maar, net als ieder ander mens, te bezig met tig andere dingen in de auto die iemand die zijn rijbewijs net heeft, vaak toch minder doet.quote:Op vrijdag 9 december 2011 19:06 schreef QBay het volgende:
Als je eenmaal in een automaat gereden hebt wil je niks anders mee. Juist voor beginners zou ik een automaat aanraden omdat je dan tenminste de volle 100% van je aandacht bij het verkeer hebt.
PDK bak is inderdaad sneller en prima shit, zie je ook terug in acceleratiecijfers. Maar de beleving is minder voor de puristen. Heb zo'n GT2 of GT3 RS liever als een 'normale' Carrera. Juist door die handbak..quote:Op vrijdag 9 december 2011 19:55 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Toch grappig dat het grootste deel van de Europeese kopers de PDK verkiest boven de handbak. Niet zo vreemd aangezien je daarmee sneller schakelt dan met een handbak.
1quote:Op vrijdag 9 december 2011 20:02 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
1
Juist niet. Leer eerst maar eens knap schakelen en met het verkeer mee te komen. Een maat van mij heeft na het behalen van zijn rijbewijs alleen maar automaat gereden (doet ie nog steeds) en hij had laatst mijn hulp ff nodig en een busje geleend van iemand. Schakel. Man, wat een ramp is dat zeg. Hak bonk bok stotter stotter. Maar, net als ieder ander mens, te bezig met tig andere dingen in de auto die iemand die zijn rijbewijs net heeft, vaak toch minder doet.
2
Overigens is een automaat prima, maar prefereer ik in de bergen, helemaal met een aanhanger o.i.d., toch echt een schakel. Kan je ten minste toeren houden. Uberhaupt met trekken een schakel, alleen bij het wegrijden iets meer opletten, maar voor de rest heb je wat meer controle. Automaat is dan wel weer, helemaal bij tweede hands, een zekerheid: Je motor is niet over de zeik getrokken. Wanneer ik zelf overigens automaat rijdt, valt het mensen op dat ik hem bij ieder stoplicht terug in zijn N zet. Hoef ik mijn poot niet op de rem te houden
Okéquote:Op vrijdag 9 december 2011 20:00 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Je bedoelt dus gewoon racen. Als je de discussie goed gelezen had wist je dat het daar niet over ging. Ik heb het over normaal gebruik en "echt" rijden. Niet scheuren.
Sportief heeft of met sport te maken of met gewoon goed bezig zijn. Niet met handmatig je versnellingsbak bedienen wanneer een computer dat veel beter kan doen en zodat jij met andere dingen bezig kan zijn.quote:
Als het goed is niks, het kan alleen wat irritant worden of gevaarlijk bij sommige bestuurders die het te belangrijk vindenquote:
1. Hij had dus de hele rit moeite met schakelen. En wat ik verder bedoel is dat je, naarmate je meer ervaring hebt, jezelf meer tijd gaat gunnen om je met andere dingen bezig te houden. Anders gezegd, je zelfvertrouwen gaat omhoog. Overigens, de reden dat ik met hem meereed, was omdat ik hem eerst te hulp mocht schieten met eigen wagen omdat de accu leeg was. Handig als je een lampje aan laat staan in de bak.quote:Op vrijdag 9 december 2011 20:05 schreef sinepedraap het volgende:
1
Dat is normaal dat je even de bak moet leren kennen. Als je hier de gehele rit moeite mee hebt ligt het wel aan jou. Door dat die gast altijd automaat heeft gereden heeft hij praktisch gezien wel veel meer tijd gehad om de rest te leren kennen, op verkeerssituaties inspelen zonder te veel aan de eigen motor te denken. Ik zei het ook al je moet het inderdaad geleerd hebben maar je leert ook een hoop zonder dat schakelen.
2.
Haha dat doe ik ook vaak
Het gaat erom dat je zelf kan bepalen bij welke toeren je kan schakelen. Met een conventionele automaat kan dat niet.quote:Op vrijdag 9 december 2011 20:22 schreef edcetera het volgende:
Voor degenen, die denken, dat je met een automaat de versnelling niet kan sturen: dat kan zeker wel op de manier, dat je het gaspedaal intrapt (zoals eerder genoemd)
De vraag is dan wel: Waarom is dat belangrijk? Kom je niet van A naar B als je niet precies kan bepalen wanneer er geschakeld wordt?quote:Op vrijdag 9 december 2011 20:25 schreef Dennis101 het volgende:
Het gaat erom dat je zelf kan bepalen bij welke toeren je kan schakelen. Met een conventionele automaat kan dat niet.
Een moderne automaat heeft tiptoetsen om lager of hoger te schakelen. Verder schakelt een automaat op het juiste optimale moment.quote:Op vrijdag 9 december 2011 20:25 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Het gaat erom dat je zelf kan bepalen bij welke toeren je kan schakelen. Met een conventionele automaat kan dat niet.
Kan wel, gewoon in je N zetten, je mag echter niet te hard rijden. Max 40-50 als ik het juist heb.quote:Op vrijdag 9 december 2011 20:26 schreef maartena het volgende:
Een automaat maakt rijden gewoon veel aangenamer en comfortabeler. Niet iedereen is een moet-haantje-de-voorste-zijn-bij-het-volgende-stoplicht type bestuurder, die met gierende bandjes door de bocht moet..... Ik heb een auto om van A naar B te raken, en dat doe ik liever comfortabel. Een automaat helpt daar behoorlijk bij.
Je kunt alleen niet meer touwtje-slepen met een automaat. (Dat is, met een touwtje gesleept worden.... je dient een echte sleepwagen te gebruiken en de aandrijfwielen van de grond te houden, anders verniel je je automaat).
Mwah, optimaal volgens wat? Als ik eens zin heb om hoog in de toeren te zitten voor een komende inhaalactie of wat dan ook, kan die automaat dat niet ruiken. Zelf controle hebben is iets wat de tegenstanders van automaten roepen.quote:Op vrijdag 9 december 2011 20:28 schreef edcetera het volgende:
[..]
Een moderne automaat heeft tiptoetsen om lager of hoger te schakelen. Verder schakelt een automaat op het juiste optimale moment.
Dat kan je met een automaat ook, gewoon manueel overrulen.quote:Op vrijdag 9 december 2011 20:31 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Mwah, optimaal volgens wat? Als ik eens zin heb om hoog in de toeren te zitten voor een komende inhaalactie of wat dan ook, kan die automaat dat niet ruiken. Zelf controle hebben is iets wat de tegenstanders van automaten roepen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |