abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 9 december 2011 @ 20:00:34 #101
340390 sinepedraap
lieve baggeraar
pi_105389493
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2011 19:51 schreef Phreakingout het volgende:

[..]

sportief hoeft niet met gezondheid te maken hebben komop man :P je loopt te trollen homezzz
Je bedoelt dus gewoon racen. Als je de discussie goed gelezen had wist je dat het daar niet over ging. Ik heb het over normaal gebruik en "echt" rijden. Niet scheuren.
Mijn nieuwe ondertitel
  FOK!fotograaf vrijdag 9 december 2011 @ 20:02:03 #102
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_105389566
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2011 19:06 schreef QBay het volgende:
Als je eenmaal in een automaat gereden hebt wil je niks anders mee. Juist voor beginners zou ik een automaat aanraden omdat je dan tenminste de volle 100% van je aandacht bij het verkeer hebt.
Juist niet. Leer eerst maar eens knap schakelen en met het verkeer mee te komen. Een maat van mij heeft na het behalen van zijn rijbewijs alleen maar automaat gereden (doet ie nog steeds) en hij had laatst mijn hulp ff nodig en een busje geleend van iemand. Schakel. Man, wat een ramp is dat zeg. Hak bonk bok stotter stotter. Maar, net als ieder ander mens, te bezig met tig andere dingen in de auto die iemand die zijn rijbewijs net heeft, vaak toch minder doet.

Overigens is een automaat prima, maar prefereer ik in de bergen, helemaal met een aanhanger o.i.d., toch echt een schakel. Kan je ten minste toeren houden. Uberhaupt met trekken een schakel, alleen bij het wegrijden iets meer opletten, maar voor de rest heb je wat meer controle. Automaat is dan wel weer, helemaal bij tweede hands, een zekerheid: Je motor is niet over de zeik getrokken. Wanneer ik zelf overigens automaat rijdt, valt het mensen op dat ik hem bij ieder stoplicht terug in zijn N zet. Hoef ik mijn poot niet op de rem te houden :P
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_105389626
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2011 19:55 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Toch grappig dat het grootste deel van de Europeese kopers de PDK verkiest boven de handbak. Niet zo vreemd aangezien je daarmee sneller schakelt dan met een handbak.
PDK bak is inderdaad sneller en prima shit, zie je ook terug in acceleratiecijfers. Maar de beleving is minder voor de puristen. Heb zo'n GT2 of GT3 RS liever als een 'normale' Carrera. Juist door die handbak..
Maar als ik geld had, dan had ik gewoon beiden ;) een gewone 911 voor dagelijks gebruik, een RS voor als ik in een sportieve bui ben of naar het circuit zou gaan..
  vrijdag 9 december 2011 @ 20:05:05 #104
340390 sinepedraap
lieve baggeraar
pi_105389695
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2011 20:02 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]
1
Juist niet. Leer eerst maar eens knap schakelen en met het verkeer mee te komen. Een maat van mij heeft na het behalen van zijn rijbewijs alleen maar automaat gereden (doet ie nog steeds) en hij had laatst mijn hulp ff nodig en een busje geleend van iemand. Schakel. Man, wat een ramp is dat zeg. Hak bonk bok stotter stotter. Maar, net als ieder ander mens, te bezig met tig andere dingen in de auto die iemand die zijn rijbewijs net heeft, vaak toch minder doet.

2
Overigens is een automaat prima, maar prefereer ik in de bergen, helemaal met een aanhanger o.i.d., toch echt een schakel. Kan je ten minste toeren houden. Uberhaupt met trekken een schakel, alleen bij het wegrijden iets meer opletten, maar voor de rest heb je wat meer controle. Automaat is dan wel weer, helemaal bij tweede hands, een zekerheid: Je motor is niet over de zeik getrokken. Wanneer ik zelf overigens automaat rijdt, valt het mensen op dat ik hem bij ieder stoplicht terug in zijn N zet. Hoef ik mijn poot niet op de rem te houden :P
1
Dat is normaal dat je even de bak moet leren kennen. Als je hier de gehele rit moeite mee hebt ligt het wel aan jou. Door dat die gast altijd automaat heeft gereden heeft hij praktisch gezien wel veel meer tijd gehad om de rest te leren kennen, op verkeerssituaties inspelen zonder te veel aan de eigen motor te denken. Ik zei het ook al je moet het inderdaad geleerd hebben maar je leert ook een hoop zonder dat schakelen.

2.
Haha dat doe ik ook vaak
Mijn nieuwe ondertitel
pi_105389714
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2011 20:00 schreef sinepedraap het volgende:

[..]

Je bedoelt dus gewoon racen. Als je de discussie goed gelezen had wist je dat het daar niet over ging. Ik heb het over normaal gebruik en "echt" rijden. Niet scheuren.
Oké ;)
  vrijdag 9 december 2011 @ 20:08:04 #106
340390 sinepedraap
lieve baggeraar
pi_105389823
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2011 20:05 schreef Phreakingout het volgende:

[..]

Oké ;)
Sportief heeft of met sport te maken of met gewoon goed bezig zijn. Niet met handmatig je versnellingsbak bedienen wanneer een computer dat veel beter kan doen en zodat jij met andere dingen bezig kan zijn.

;)
Mijn nieuwe ondertitel
  vrijdag 9 december 2011 @ 20:11:26 #107
333026 ZuidGrens
VI Hooligans
pi_105389995
Wat is er moeilijk aan schakelen?
  vrijdag 9 december 2011 @ 20:12:13 #108
340390 sinepedraap
lieve baggeraar
pi_105390036
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2011 20:11 schreef ZuidGrens het volgende:
Wat is er moeilijk aan schakelen?
Als het goed is niks, het kan alleen wat irritant worden of gevaarlijk bij sommige bestuurders die het te belangrijk vinden
Mijn nieuwe ondertitel
  FOK!fotograaf vrijdag 9 december 2011 @ 20:16:17 #109
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_105390227
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2011 20:05 schreef sinepedraap het volgende:
1
Dat is normaal dat je even de bak moet leren kennen. Als je hier de gehele rit moeite mee hebt ligt het wel aan jou. Door dat die gast altijd automaat heeft gereden heeft hij praktisch gezien wel veel meer tijd gehad om de rest te leren kennen, op verkeerssituaties inspelen zonder te veel aan de eigen motor te denken. Ik zei het ook al je moet het inderdaad geleerd hebben maar je leert ook een hoop zonder dat schakelen.

2.
Haha dat doe ik ook vaak
1. Hij had dus de hele rit moeite met schakelen. En wat ik verder bedoel is dat je, naarmate je meer ervaring hebt, jezelf meer tijd gaat gunnen om je met andere dingen bezig te houden. Anders gezegd, je zelfvertrouwen gaat omhoog. Overigens, de reden dat ik met hem meereed, was omdat ik hem eerst te hulp mocht schieten met eigen wagen omdat de accu leeg was. Handig als je een lampje aan laat staan in de bak.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_105390298
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2011 19:51 schreef Phreakingout het volgende:
Nuff Said :)

[ afbeelding ]
More said:
  vrijdag 9 december 2011 @ 20:20:12 #111
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_105390422
Inderdaad.... BAZEN-auto's hebben een flap-pedal automaat, waar je alleen nog maar up/down hoeft te schakelen, en het intrappen van een koppelingspedaal geheel overbodig wordt.

Maar dat geldt inderdaad alleen voor bazen-auto's, niet voor de gemiddelde met-extra-bass-speaker uitgeruste afgetrapte Golf GTI. ;)
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  vrijdag 9 december 2011 @ 20:22:14 #112
70017 edcetera
...en nog veel meer
pi_105390534
Ik heb altijd in schakelbakken gereden tot 5 jaar geleden.

De auto, die ik op het oog was, was toevallig een automaat. Inmiddels heb ik mijn 2de automaat en ik zou echt niet meer terug willen naar een handgeschakelde bak. Wat een comfort!

Automaat is ideaal voor files, stadsritten en wachten op een steile helling.

Toppertje is voor een stoplicht wachten, waar de weg vervolgens van 2 naar 1 baan gaat: Kickdown intrappen en je komt met gemak voorbij de auto, die naast je stond.

Voor degenen, die denken, dat je met een automaat de versnelling niet kan sturen: dat kan zeker wel op de manier, dat je het gaspedaal intrapt (zoals eerder genoemd)
The best firms advertise the least...
pi_105390670
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2011 20:22 schreef edcetera het volgende:

Voor degenen, die denken, dat je met een automaat de versnelling niet kan sturen: dat kan zeker wel op de manier, dat je het gaspedaal intrapt (zoals eerder genoemd)
Het gaat erom dat je zelf kan bepalen bij welke toeren je kan schakelen. Met een conventionele automaat kan dat niet.
  vrijdag 9 december 2011 @ 20:26:53 #114
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_105390747
Een automaat maakt rijden gewoon veel aangenamer en comfortabeler. Niet iedereen is een moet-haantje-de-voorste-zijn-bij-het-volgende-stoplicht type bestuurder, die met gierende bandjes door de bocht moet..... Ik heb een auto om van A naar B te raken, en dat doe ik liever comfortabel. Een automaat helpt daar behoorlijk bij. :)

Je kunt alleen niet meer touwtje-slepen met een automaat. (Dat is, met een touwtje gesleept worden.... je dient een echte sleepwagen te gebruiken en de aandrijfwielen van de grond te houden, anders verniel je je automaat).
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  vrijdag 9 december 2011 @ 20:27:34 #115
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_105390781
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2011 20:25 schreef Dennis101 het volgende:
Het gaat erom dat je zelf kan bepalen bij welke toeren je kan schakelen. Met een conventionele automaat kan dat niet.
De vraag is dan wel: Waarom is dat belangrijk? Kom je niet van A naar B als je niet precies kan bepalen wanneer er geschakeld wordt?
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  vrijdag 9 december 2011 @ 20:28:30 #116
70017 edcetera
...en nog veel meer
pi_105390820
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2011 20:25 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Het gaat erom dat je zelf kan bepalen bij welke toeren je kan schakelen. Met een conventionele automaat kan dat niet.
Een moderne automaat heeft tiptoetsen om lager of hoger te schakelen. Verder schakelt een automaat op het juiste optimale moment.
The best firms advertise the least...
  vrijdag 9 december 2011 @ 20:30:27 #117
70017 edcetera
...en nog veel meer
pi_105390946
quote:
2s.gif Op vrijdag 9 december 2011 20:26 schreef maartena het volgende:
Een automaat maakt rijden gewoon veel aangenamer en comfortabeler. Niet iedereen is een moet-haantje-de-voorste-zijn-bij-het-volgende-stoplicht type bestuurder, die met gierende bandjes door de bocht moet..... Ik heb een auto om van A naar B te raken, en dat doe ik liever comfortabel. Een automaat helpt daar behoorlijk bij. :)

Je kunt alleen niet meer touwtje-slepen met een automaat. (Dat is, met een touwtje gesleept worden.... je dient een echte sleepwagen te gebruiken en de aandrijfwielen van de grond te houden, anders verniel je je automaat).
Kan wel, gewoon in je N zetten, je mag echter niet te hard rijden. Max 40-50 als ik het juist heb.
The best firms advertise the least...
  Moderator vrijdag 9 december 2011 @ 20:30:38 #118
18653 crew  D.
pi_105390953
Autorijden *O*

Schakelen *O*
  vrijdag 9 december 2011 @ 20:31:47 #119
340390 sinepedraap
lieve baggeraar
pi_105391021
Je leert je automaat bak echt wel kennen. Zodra je vol gas geeft geeft hij automatisch het meeste vermogen dat hij dan op dat moment kan leveren. Volgens mij tot net geen wheelspin.
Mijn nieuwe ondertitel
pi_105391027
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2011 20:28 schreef edcetera het volgende:

[..]

Een moderne automaat heeft tiptoetsen om lager of hoger te schakelen. Verder schakelt een automaat op het juiste optimale moment.
Mwah, optimaal volgens wat? Als ik eens zin heb om hoog in de toeren te zitten voor een komende inhaalactie of wat dan ook, kan die automaat dat niet ruiken. Zelf controle hebben is iets wat de tegenstanders van automaten roepen.
  vrijdag 9 december 2011 @ 20:32:35 #121
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_105391065
In z'n 3, koppeling in, gas erop, koppeling los en dikke wheely maat _O_

Automaat is voor scoot2 hommos
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
  vrijdag 9 december 2011 @ 20:33:30 #122
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_105391113
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2011 20:31 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Mwah, optimaal volgens wat? Als ik eens zin heb om hoog in de toeren te zitten voor een komende inhaalactie of wat dan ook, kan die automaat dat niet ruiken. Zelf controle hebben is iets wat de tegenstanders van automaten roepen.
Dat kan je met een automaat ook, gewoon manueel overrulen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_105391151
Overigens ben ik absoluut niet tegen automaten (zoals ik al zei moderne bakken kunnen sneller schakelen dan de gemiddelde bestuurder) maar ik moet wel zeggen dat ik lange ritten het altijd wel fijn om nog wat te doen te hebben zo nu en dan, als je dan ook niet meer hoeft te schakelen wordt het wel heel saai.
  Moderator vrijdag 9 december 2011 @ 20:34:55 #124
18653 crew  D.
pi_105391182
Van mensen die dagelijks voor hun werk in de file staan kan ik me de aanschaf van een automaat voorstellen,
maar ik rijd graag 'echt' en recreatief :P
pi_105391267
Ik rijd een kleine auto met navenante motor. Dan rijd handbak én beter én goedkoper.

Mocht ik binnen niet al te lange tijd upgraden naar een grotere auto met sterkere motor dan wordt dat 100% zeker een automaat _O_

Schakelen als beleving van het autorijden komt wel als ik ooit die 911 koop :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')