Er zal altijd een behoefte blijven aan echte auto'squote:Op zaterdag 10 december 2011 15:15 schreef Piebe het volgende:
Over een aantal jaar, is schakelen alleen nog maar iets wat bij oldtimers hoort.
quote:Op zaterdag 10 december 2011 15:36 schreef D. het volgende:
[..]
Er zal altijd een behoefte blijven aan echte auto's
Dat begrijp ik, maar mijn punt is, worden er auto gemaakt van, pak hem beet anderhalve tot twee ton wegen en 150-300 PK hebben met een CVT?quote:Op zaterdag 10 december 2011 14:52 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Nee, maar 75PK ten opzichte van 47PK (in een standaard DAF 66) is natuurlijk wel even wat anders. En een Volvo 343 is nou niet echt een circuitwagen
Uit mijn herinnering weet ik dat er Chrysler Voyagers waren met CVT.quote:Op zaterdag 10 december 2011 15:51 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat begrijp ik, maar mijn punt is, worden er auto gemaakt van, pak hem beet anderhalve tot twee ton wegen en 150-300 PK hebben met een CVT?
Mwa zuiniger ben ik niet met je eens.... zeker niet als je nog een traditionele automaat heb met koppelomvormer... verlies je altijd energie... handgeschakeld is 1:1 overbrenging...quote:Op zaterdag 10 december 2011 15:49 schreef Merkie het volgende:
Natuurlijk is een automaat beter. Sneller en zuiniger (in de praktijk).
57 pk voor de Marathonsquote:Op zaterdag 10 december 2011 14:52 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Nee, maar 75PK ten opzichte van 47PK (in een standaard DAF 66) is natuurlijk wel even wat anders. En een Volvo 343 is nou niet echt een circuitwagen
Dat.quote:Op zaterdag 10 december 2011 16:36 schreef Edmund_Blackadder het volgende:
Mensen die zeggen dat automaten voor luie mensen zijn, moeten dan ook consequent zijn en ook geen stuurbekrachtiging, elektrische ramen en rembekrachtiging willen.
Om nog maar te zwijgen over de startmotor, dat is ook pure overbodige luxe voor dat soort masochisten.quote:Op zaterdag 10 december 2011 16:36 schreef Edmund_Blackadder het volgende:
Mensen die zeggen dat automaten voor luie mensen zijn, moeten dan ook consequent zijn en ook geen stuurbekrachtiging, elektrische ramen en rembekrachtiging willen.
Jij slaat de plank compleet misquote:Op vrijdag 9 december 2011 14:22 schreef S1gnum het volgende:
[..]
Ik heb geen automaat en sta dagelijks in de file. Ik moet zeggen dat ik op dat soort momenten ook wel een automaat zou willen hebben. Maar goed, dat is ook echt het enige moment.
Automaat rijden is een beetje hetzelfde met gasten die stoer doen op een scooter. Koop een schakelbrommer, dan ben je pas een vent.
quote:Op zaterdag 10 december 2011 16:36 schreef Edmund_Blackadder het volgende:
Mensen die zeggen dat automaten voor luie mensen zijn, moeten dan ook consequent zijn en ook geen stuurbekrachtiging, elektrische ramen en rembekrachtiging willen.
Je vergeetquote:Op zaterdag 10 december 2011 16:36 schreef Edmund_Blackadder het volgende:
Mensen die zeggen dat automaten voor luie mensen zijn, moeten dan ook consequent zijn en ook geen stuurbekrachtiging, elektrische ramen en rembekrachtiging willen.
Geen groot succes dus, waarom niet? Te duur? Niet betrouwbaar genoeg?quote:Op zaterdag 10 december 2011 15:58 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Uit mijn herinnering weet ik dat er Chrysler Voyagers waren met CVT.
Of anders neem je een Nissan Skyline V35 ofzo... Die zijn ook geleverd met CVT.
Piet, ik heb geen idee. Misschien teveel tegenstand van schakelende idioten gehad en daardoor nauwelijks verkocht?quote:Op zaterdag 10 december 2011 17:19 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Geen groot succes dus, waarom niet? Te duur? Niet betrouwbaar genoeg?
Er worden zat autos met automaat verkocht, en cvt is, volgens mij, de mooiste oplossing, traploos, altijd de meest optimale versnelling.quote:Op zaterdag 10 december 2011 17:23 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Piet, ik heb geen idee. Misschien teveel tegenstand van schakelende idioten gehad en daardoor nauwelijks verkocht?
1.5 tot 2 ton, dan zit je meer in de categorie jeeps e.d. te denken, die hebben ook geen 'gewone' versnellingsbak.quote:Op zaterdag 10 december 2011 15:51 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat begrijp ik, maar mijn punt is, worden er auto gemaakt van, pak hem beet anderhalve tot twee ton wegen en 150-300 PK hebben met een CVT?
Dat zijn vrij lichte autos, ik weet dat tot die klasse een cvt geleverd wordt, maar waarom niet in een A6, ik vermoed een technisch issue.quote:Op zaterdag 10 december 2011 17:26 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ja, meer dan genoeg.
Audi A3 en zoals ik al zei; meer dan 50% van de Japanse auto's is leverbaar als CVT
Audi A6, Passat, Peugeot 507, etc en groter zit ik aan te denken.quote:Op zaterdag 10 december 2011 17:26 schreef daNpy het volgende:
[..]
1.5 tot 2 ton, dan zit je meer in de categorie jeeps e.d. te denken, die hebben ook geen 'gewone' versnellingsbak.
Dat verband snap ik niet helemaal... wat heeft schakelen nou met autorijden te maken...?quote:Op zaterdag 10 december 2011 17:13 schreef Eenskijken het volgende:
schakelen is het échte autorijden. Mensen die in een automaat rijden omdat ze nooit geleerd hebben te schakelen kunnen simpelweg niet goed autorijden.
Mensen die het allebei kunnen, soit, ik gun je de luxe. Maar leer eerst maar eens gewoon rijden met schakelen, dan weet je zeker dat je allebei kan gebruiken.
/thread
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |