?quote:Op vrijdag 9 december 2011 22:13 schreef Stofzuigerzak het volgende:
Heb een DSG automaat maar vind het niks. Stotterend naar stilstand als je in sport stand rijdt.
Ja het ligt aan de DSG want dit is de 2de poolauto met hetzelfde probleem.
Tevens is automaat voor luie flikkers en ik verveel me de poep tijdens het rijden.
Jep, daarom vind ik voor iedere dag gebruik naar werk rijden de laguna eigenlijk prettiger dan de A6 quattro.quote:Op vrijdag 9 december 2011 23:33 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Elke huidige wagen wordt tegenwoordig afgeveerd alsof het geweldig is om elk dwarsliggend steentje in het asfalt te voelen...
Als ik een auto zou mogen ontwerpen naar eigen keuze zou het een grote sedan zijn met klassieke lijnen, goed gemotoriseerd, hydropneumatisch geveerd, Diravi-stuurservo en een Variomatic.
niets mis met een goede automaat in de bergenquote:Op vrijdag 9 december 2011 23:41 schreef Eenskijken het volgende:
Je zou maar in de bergen moeten rijden met een automaat, lijkt me echt verschrikkelijk. Handgeschakeld = controle = heerlijk.
quote:Op zaterdag 10 december 2011 01:08 schreef Phreakingout het volgende:
Niemand gaat het ooit eens worden in dit topic..
Homo automaatrakkers
Schakel-kings
Slotje.
Dat kan naar zo.quote:Op vrijdag 9 december 2011 23:27 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
De focus wordt iedere versie zogenaamd sportiever maar eigenlijk steeds harder afgeveerd en meer stuiterbak
Model uit die tijd rijdt heerlijk, een tijdje gereden voor ik mijn 407 kreeg, als voorloopauto.quote:Op zaterdag 10 december 2011 09:52 schreef Opaas het volgende:
[..]
Dat kan naar zo.
Ze heeft het nieuwste oude model uit 2004 en die stuitert totaal niet. Redelijk normaal afgeveerd. Hoe het met de nieuwere focussen is durf ik niet te zeggen.:)
Hoe royaal sad is dit dan.quote:Op vrijdag 9 december 2011 22:58 schreef wolfrolf het volgende:
Oprecht goed topic.
Ik heb een automaat rijbewijs omdat ik na 5x (!!)examen in een schakelauto nog geen rijbewijs had.
2uur les gehad in een automaat en in 1x geslaagd daarin.
Automaat rijden kicks ass.
Automaat, gerobotiseerde handbak, schakeltijden <200ms, allemaal onzin.quote:Op vrijdag 9 december 2011 23:33 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Elke huidige wagen wordt tegenwoordig afgeveerd alsof het geweldig is om elk dwarsliggend steentje in het asfalt te voelen...
Als ik een auto zou mogen ontwerpen naar eigen keuze zou het een grote sedan zijn met klassieke lijnen, goed gemotoriseerd, hydropneumatisch geveerd, Diravi-stuurservo en een Variomatic.
godverdomme dit hebben we nou al honderd keer besproken dat kan met een automaat ook, lezen mensenquote:Op zaterdag 10 december 2011 11:49 schreef Postalz het volgende:
mensen die handschakelen niet snappen, snappen er ook helemaal niks van.
er is niks leuker dan hem in een versnelling lager gooien, gas er vol op. en weer doorschakelen.
als je hem nog goed weet te timen krijg je ook nog een lekkere boost erbij.
ja? jij kan een automaat in een versnelling lager gooien?quote:Op zaterdag 10 december 2011 11:51 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
godverdomme dit hebben we nou al honderd keer besproken dat kan met een automaat ook, lezen mensen
Een Variomatic rijdt altijd in de juiste versnelling, dus al je terug en op geschakel kost alleen maar onzinnige tijdquote:Op zaterdag 10 december 2011 11:49 schreef Postalz het volgende:
mensen die handschakelen niet snappen, snappen er ook helemaal niks van.
er is niks leuker dan hem in een versnelling lager gooien, gas er vol op. en weer doorschakelen.
als je hem nog goed weet te timen krijg je ook nog een lekkere boost erbij.
Ja, kinderlijk eenvoudigquote:Op zaterdag 10 december 2011 11:52 schreef Postalz het volgende:
[..]
ja? jij kan een automaat in een versnelling lager gooien?
Jij weet niet hoe je een automaat bediend?quote:Op zaterdag 10 december 2011 11:52 schreef Postalz het volgende:
[..]
ja? jij kan een automaat in een versnelling lager gooien?
In de formule 1 zijn ze zelfs niet toegestaan omdat het een te groot voordeel biedquote:Op zaterdag 10 december 2011 11:52 schreef daNpy het volgende:
[..]
Een Variomatic rijdt altijd in de juiste versnelling, dus al je terug en op geschakel kost alleen maar onzinnige tijd
Precies, dan gaan de schakelhuilies met hun supersonische handbakken mekkeren dat ze niet kunnen winnenquote:Op zaterdag 10 december 2011 11:54 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
In de formule 1 zijn ze zelfs niet toegestaan omdat het een te groot voordeel bied
die paar keer dat ik met een automaat heb gereden was het in de "D" zetten, en gas en remmen. meer niet.quote:Op zaterdag 10 december 2011 11:53 schreef daNpy het volgende:
[..]
Jij weet niet hoe je een automaat bediend?
Net als de petrolheads die huilen dat de diesels le Mans winnenquote:Op zaterdag 10 december 2011 11:54 schreef daNpy het volgende:
[..]
Precies, dan gaan de schakelhuilies met hun supersonische handbakken mekkeren dat ze niet kunnen winnen
En jij had de snelheid, acceleratie en de toeren niet onder controle?quote:Op zaterdag 10 december 2011 11:57 schreef Postalz het volgende:
[..]
die paar keer dat ik met een automaat heb gereden was het in de "D" zetten, en gas en remmen. meer niet.
omg, dat is toch niet te vergelijken met de controle over toeren die je hebt met een handschakel bak.quote:Op zaterdag 10 december 2011 11:59 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
En jij had de snelheid, acceleratie en de toeren niet onder controle?
Automaat + Adaptive cruise controlquote:Op zaterdag 10 december 2011 12:19 schreef Elusive het volgende:
ik rij in beiden voor m'n werk en er gaat gewoon niks boven een automaat met cruise control, nu nog een automatisch stuur
Ja, ik wel in ieder geval...Op twee manieren zelfs. Of door middel van het gaspedaal of door middel van de schakelflippers aan het stuur...quote:Op zaterdag 10 december 2011 11:52 schreef Postalz het volgende:
[..]
ja? jij kan een automaat in een versnelling lager gooien?
Ha, dan weet je dus niet alles. Ga nog eens in een automaat zitten en trap voor de gein op kruissnelheid het pedaal 'ns flink in... Bam, kickdown!quote:Op zaterdag 10 december 2011 11:57 schreef Postalz het volgende:
[..]
die paar keer dat ik met een automaat heb gereden was het in de "D" zetten, en gas en remmen. meer niet.
The Holy Button!quote:Op zaterdag 10 december 2011 12:47 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Ha, dan weet je dus niet alles. Ga nog eens in een automaat zitten en trap voor de gein op kruissnelheid het pedaal 'ns flink in... Bam, kickdown!![]()
Daarnaast hebben redelijk wat doorsnee automaten zelfs een semi-verborgen knopje op de pook waarmee je ook terugschakelt en 'm vervolgens in die versnelling vastzet, zodat ie niet meer opschakelt. Dat vind ik nog wat handiger dan kickdown, het geeft je dezelfde mogelijkheid om flink toeren te maken maar dan zonder dat je meteen volgas wegspuit.
Wanneer je het gaspedaal indrukt, en dan vervolgens nog harder en de "hidden button" aanduwt, sjoow godverr jongee en dat met een M3quote:
Jij moet je mond houden, makker.quote:
Fijn voor je dat je het zo op kan lossen.quote:Op zaterdag 10 december 2011 14:17 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Jij moet je mond houden, makker.
In een schakelauto kreeg ik het niet voor elkaar om van dat schakelen een automatisme te maken. Kan ik čcht niks aan doen.
Bovendien is schakelen sowieso een overbodige extra handeling in mijn ogen.
Dat dachten ze bij DAF eerst ook, totdat ze de Variomatic van een DAF 66 toch maar onder een Volvo 343 knutselden. Die 75PK was dus geen probleem.quote:Op zaterdag 10 december 2011 11:51 schreef Pietverdriet het volgende:
Is een variomatic niet beperkt tot de wat lagere pk's en koppel?
75 pk is natuurlijk niet veel, en een cirquitwagen is niet vergelijkbaar, daar voldoet een korte levensduur.quote:Op zaterdag 10 december 2011 14:47 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Dat dachten ze bij DAF eerst ook, totdat ze de Variomatic van een DAF 66 toch maar onder een Volvo 343 knutselden. Die 75PK was dus geen probleem.
En ik ken mensen die een DAF 66 coupé hebben voorzien van een motorblok uit een Renault 5 Alpine. Ook geen probleem (en dat is wel een stuk meer dan 75PK).
Met een CVT (ijzeren schakeltjesriem) kun je nog veel hogere vermogens aan.
Nee, maar 75PK ten opzichte van 47PK (in een standaard DAF 66) is natuurlijk wel even wat anders. En een Volvo 343 is nou niet echt een circuitwagenquote:Op zaterdag 10 december 2011 14:50 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
75 pk is natuurlijk niet veel, en een cirquitwagen is niet vergelijkbaar, daar voldoet een korte levensduur.
Er zal altijd een behoefte blijven aan echte auto'squote:Op zaterdag 10 december 2011 15:15 schreef Piebe het volgende:
Over een aantal jaar, is schakelen alleen nog maar iets wat bij oldtimers hoort.
quote:Op zaterdag 10 december 2011 15:36 schreef D. het volgende:
[..]
Er zal altijd een behoefte blijven aan echte auto's
Dat begrijp ik, maar mijn punt is, worden er auto gemaakt van, pak hem beet anderhalve tot twee ton wegen en 150-300 PK hebben met een CVT?quote:Op zaterdag 10 december 2011 14:52 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Nee, maar 75PK ten opzichte van 47PK (in een standaard DAF 66) is natuurlijk wel even wat anders. En een Volvo 343 is nou niet echt een circuitwagen
Uit mijn herinnering weet ik dat er Chrysler Voyagers waren met CVT.quote:Op zaterdag 10 december 2011 15:51 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat begrijp ik, maar mijn punt is, worden er auto gemaakt van, pak hem beet anderhalve tot twee ton wegen en 150-300 PK hebben met een CVT?
Mwa zuiniger ben ik niet met je eens.... zeker niet als je nog een traditionele automaat heb met koppelomvormer... verlies je altijd energie... handgeschakeld is 1:1 overbrenging...quote:Op zaterdag 10 december 2011 15:49 schreef Merkie het volgende:
Natuurlijk is een automaat beter. Sneller en zuiniger (in de praktijk).
57 pk voor de Marathonsquote:Op zaterdag 10 december 2011 14:52 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Nee, maar 75PK ten opzichte van 47PK (in een standaard DAF 66) is natuurlijk wel even wat anders. En een Volvo 343 is nou niet echt een circuitwagen
Dat.quote:Op zaterdag 10 december 2011 16:36 schreef Edmund_Blackadder het volgende:
Mensen die zeggen dat automaten voor luie mensen zijn, moeten dan ook consequent zijn en ook geen stuurbekrachtiging, elektrische ramen en rembekrachtiging willen.
Om nog maar te zwijgen over de startmotor, dat is ook pure overbodige luxe voor dat soort masochisten.quote:Op zaterdag 10 december 2011 16:36 schreef Edmund_Blackadder het volgende:
Mensen die zeggen dat automaten voor luie mensen zijn, moeten dan ook consequent zijn en ook geen stuurbekrachtiging, elektrische ramen en rembekrachtiging willen.
Jij slaat de plank compleet misquote:Op vrijdag 9 december 2011 14:22 schreef S1gnum het volgende:
[..]
Ik heb geen automaat en sta dagelijks in de file. Ik moet zeggen dat ik op dat soort momenten ook wel een automaat zou willen hebben. Maar goed, dat is ook echt het enige moment.
Automaat rijden is een beetje hetzelfde met gasten die stoer doen op een scooter. Koop een schakelbrommer, dan ben je pas een vent.
quote:Op zaterdag 10 december 2011 16:36 schreef Edmund_Blackadder het volgende:
Mensen die zeggen dat automaten voor luie mensen zijn, moeten dan ook consequent zijn en ook geen stuurbekrachtiging, elektrische ramen en rembekrachtiging willen.
Je vergeetquote:Op zaterdag 10 december 2011 16:36 schreef Edmund_Blackadder het volgende:
Mensen die zeggen dat automaten voor luie mensen zijn, moeten dan ook consequent zijn en ook geen stuurbekrachtiging, elektrische ramen en rembekrachtiging willen.
Geen groot succes dus, waarom niet? Te duur? Niet betrouwbaar genoeg?quote:Op zaterdag 10 december 2011 15:58 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Uit mijn herinnering weet ik dat er Chrysler Voyagers waren met CVT.
Of anders neem je een Nissan Skyline V35 ofzo... Die zijn ook geleverd met CVT.
Piet, ik heb geen idee. Misschien teveel tegenstand van schakelende idioten gehad en daardoor nauwelijks verkocht?quote:Op zaterdag 10 december 2011 17:19 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Geen groot succes dus, waarom niet? Te duur? Niet betrouwbaar genoeg?
Er worden zat autos met automaat verkocht, en cvt is, volgens mij, de mooiste oplossing, traploos, altijd de meest optimale versnelling.quote:Op zaterdag 10 december 2011 17:23 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Piet, ik heb geen idee. Misschien teveel tegenstand van schakelende idioten gehad en daardoor nauwelijks verkocht?
1.5 tot 2 ton, dan zit je meer in de categorie jeeps e.d. te denken, die hebben ook geen 'gewone' versnellingsbak.quote:Op zaterdag 10 december 2011 15:51 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat begrijp ik, maar mijn punt is, worden er auto gemaakt van, pak hem beet anderhalve tot twee ton wegen en 150-300 PK hebben met een CVT?
Dat zijn vrij lichte autos, ik weet dat tot die klasse een cvt geleverd wordt, maar waarom niet in een A6, ik vermoed een technisch issue.quote:Op zaterdag 10 december 2011 17:26 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ja, meer dan genoeg.
Audi A3 en zoals ik al zei; meer dan 50% van de Japanse auto's is leverbaar als CVT
Audi A6, Passat, Peugeot 507, etc en groter zit ik aan te denken.quote:Op zaterdag 10 december 2011 17:26 schreef daNpy het volgende:
[..]
1.5 tot 2 ton, dan zit je meer in de categorie jeeps e.d. te denken, die hebben ook geen 'gewone' versnellingsbak.
Dat verband snap ik niet helemaal... wat heeft schakelen nou met autorijden te maken...?quote:Op zaterdag 10 december 2011 17:13 schreef Eenskijken het volgende:
schakelen is het échte autorijden. Mensen die in een automaat rijden omdat ze nooit geleerd hebben te schakelen kunnen simpelweg niet goed autorijden.
Mensen die het allebei kunnen, soit, ik gun je de luxe. Maar leer eerst maar eens gewoon rijden met schakelen, dan weet je zeker dat je allebei kan gebruiken.
/thread
Een A6 is toch leverbaar met Multitronic? Da's ook CVT.quote:Op zaterdag 10 december 2011 17:28 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat zijn vrij lichte autos, ik weet dat tot die klasse een cvt geleverd wordt, maar waarom niet in een A6, ik vermoed een technisch issue.
Kip-ei probleem. Als iedereen nou gewoon automaat rijdt, hoef je nooit meer te schakelen en is het nut om dat te leren ook verdwenen.quote:Op zaterdag 10 december 2011 17:13 schreef Eenskijken het volgende:
Mensen die het allebei kunnen, soit, ik gun je de luxe. Maar leer eerst maar eens gewoon rijden met schakelen, dan weet je zeker dat je allebei kan gebruiken.
LOL, dat had mijn vader ook. Totdat een onoplettend ventje (type manager) niet zag dat mijn moeder stilstond bij een verkeerslicht. Met 70 per uur kwam hij achteringezeild. Auto was nu dus wel definitief exit. (Audi 80 van 1991 die al zes keer netjes was rechtgetrokken). Verse auto moest er dus komen en ik heb heel wat op mijn vader moeten inpraten voordat hij inzag dat hij liever niet telkens als chauffeur zou willen opdraven als mijn moeder ergens heenwilde - zij had bij dat ongeluk wat schade aan de ophanging van haar rechterarm opgelopen - omdat ze met een lamme rechtervlerk niet meer kon gaan zitten schakelen. Dat hij zelf al twintig jaar de meest niet-vloeiend-schakelende chauffeur meer was heb ik wijselijk even verzwegen.quote:Op zaterdag 10 december 2011 18:03 schreef Djeez het volgende:
Mijn schoonvader, bijna 60 en al geen beste rijder, weigert echter een automaat te kopen. Hij voelt zich absoluut geen bejaarde zegt hij.
En je vader verteld nu hoe geweldig een automaat is?quote:Op zaterdag 10 december 2011 18:15 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
LOL, dat had mijn vader ook. Totdat een onoplettend ventje (type manager) niet zag dat mijn moeder stilstond bij een verkeerslicht. Met 70 per uur kwam hij achteringezeild. Auto was nu dus wel definitief exit. (Audi 80 van 1991 die al zes keer netjes was rechtgetrokken). Verse auto moest er dus komen en ik heb heel wat op mijn vader moeten inpraten voordat hij inzag dat hij liever niet telkens als chauffeur zou willen opdraven als mijn moeder ergens heenwilde - zij had bij dat ongeluk wat schade aan de ophanging van haar rechterarm opgelopen - omdat ze met een lamme rechtervlerk niet meer kon gaan zitten schakelen. Dat hij zelf al twintig jaar de meest niet-vloeiend-schakelende chauffeur meer was heb ik wijselijk even verzwegen.
Een nieuwe(re) Audi viel af, omdat die toch echt te laag zijn voor mensen die tegen de 70 aanlopen, een Renault Scénic viel af omdat de automaat-pook zowat op de grond ligt.
Het is uiteindelijk een Citroën Evasion geworden, lekker hoog en met de automaatpook op het dashboard. Kan m'n moeder tenminste zelf ook nog eens ergens heenrijden.
Hee, kortzichtige pisvlek. Ik heb een jaar lang gelest in een schakel auto. Lees maar terug voor de rest.quote:Op zaterdag 10 december 2011 17:13 schreef Eenskijken het volgende:
schakelen is het échte autorijden. Mensen die in een automaat rijden omdat ze nooit geleerd hebben te schakelen kunnen simpelweg niet goed autorijden.
Mensen die het allebei kunnen, soit, ik gun je de luxe. Maar leer eerst maar eens gewoon rijden met schakelen, dan weet je zeker dat je allebei kan gebruiken.
/thread
Hij heeft het één keer bijna willen doen. Het toegeven dat ik toch al jaren gelijk had. Maar uiteindelijk durfde hij het niet te zeggen en moest ik 't met zo'n blik van acceptatie doenquote:Op zaterdag 10 december 2011 19:00 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En je vader verteld nu hoe geweldig een automaat is?
Fries zeker?quote:Op zaterdag 10 december 2011 19:02 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Hij heeft het één keer bijna willen doen. Het toegeven dat ik toch al jaren gelijk had. Maar uiteindelijk durfde hij het niet te zeggen en moest ik 't met zo'n blik van acceptatie doen
Die nutteloze elektronica zit tegenwoordig helaas in alle auto's. Daarom zullen de huidige auto's bijna nooit meer oldtimer kunnen worden. Er gaat niets boven eerlijke mechaniek.quote:Op zaterdag 10 december 2011 19:21 schreef DeBiekseBeuker het volgende: En de elektronica die er omheen gebouwd zit kan ook allemaal weer stuk.. dat zie ik enkel nog als nadeel.
ach gut, voel je je aangesproken? Ga maar lekker verder rijden in dat speelgoedauto'tje van jequote:Op zaterdag 10 december 2011 19:01 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Hee, kortzichtige pisvlek. Ik heb een jaar lang gelest in een schakel auto. Lees maar terug voor de rest.
Gewoon je kop houden als er niets zinnigs uit kan komen ok?
1960 beldequote:Op zaterdag 10 december 2011 19:24 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Die nutteloze elektronica zit tegenwoordig helaas in alle auto's. Daarom zullen de huidige auto's bijna nooit meer oldtimer kunnen worden. Er gaat niets boven eerlijke mechaniek.
Hij heeft wel gelijk!...quote:
En de zuinigheid, milieu, veiligheid etc etcquote:Op zaterdag 10 december 2011 19:38 schreef DeBiekseBeuker het volgende:
[..]
Hij heeft wel gelijk!...
Mechaniek gaat minder snel stuk als elektronica...
Maar die elektronica is wel een vooruit gang van het comfort
Lekker belangrijk allemaal. Je rijplezier gaat er niet op vooruit. Doe mij maar een amerikaan met een V8 erin, lekker bulderen.quote:Op zaterdag 10 december 2011 19:40 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En de zuinigheid, milieu, veiligheid etc etc
Zeker! Ik rij soms op de vrachtwagen, een mooie DAF wel te verstaan, daar zit naast de automatische versnellingsbak ook adaptive cruise control! rijd echt voortreffelijk! en als mijn voorganger te dichtbij komt grijpt hij zelf in als het moet!quote:Op zaterdag 10 december 2011 19:40 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En de zuinigheid, milieu, veiligheid etc etc
Now we're talkingquote:Op zaterdag 10 december 2011 19:58 schreef blek het volgende:
[..]
Lekker belangrijk allemaal. Je rijplezier gaat er niet op vooruit. Doe mij maar een amerikaan met een V8 erin, lekker bulderen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |