Een A6 is toch leverbaar met Multitronic? Da's ook CVT.quote:Op zaterdag 10 december 2011 17:28 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat zijn vrij lichte autos, ik weet dat tot die klasse een cvt geleverd wordt, maar waarom niet in een A6, ik vermoed een technisch issue.
Kip-ei probleem. Als iedereen nou gewoon automaat rijdt, hoef je nooit meer te schakelen en is het nut om dat te leren ook verdwenen.quote:Op zaterdag 10 december 2011 17:13 schreef Eenskijken het volgende:
Mensen die het allebei kunnen, soit, ik gun je de luxe. Maar leer eerst maar eens gewoon rijden met schakelen, dan weet je zeker dat je allebei kan gebruiken.
LOL, dat had mijn vader ook. Totdat een onoplettend ventje (type manager) niet zag dat mijn moeder stilstond bij een verkeerslicht. Met 70 per uur kwam hij achteringezeild. Auto was nu dus wel definitief exit. (Audi 80 van 1991 die al zes keer netjes was rechtgetrokken). Verse auto moest er dus komen en ik heb heel wat op mijn vader moeten inpraten voordat hij inzag dat hij liever niet telkens als chauffeur zou willen opdraven als mijn moeder ergens heenwilde - zij had bij dat ongeluk wat schade aan de ophanging van haar rechterarm opgelopen - omdat ze met een lamme rechtervlerk niet meer kon gaan zitten schakelen. Dat hij zelf al twintig jaar de meest niet-vloeiend-schakelende chauffeur meer was heb ik wijselijk even verzwegen.quote:Op zaterdag 10 december 2011 18:03 schreef Djeez het volgende:
Mijn schoonvader, bijna 60 en al geen beste rijder, weigert echter een automaat te kopen. Hij voelt zich absoluut geen bejaarde zegt hij.
En je vader verteld nu hoe geweldig een automaat is?quote:Op zaterdag 10 december 2011 18:15 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
LOL, dat had mijn vader ook. Totdat een onoplettend ventje (type manager) niet zag dat mijn moeder stilstond bij een verkeerslicht. Met 70 per uur kwam hij achteringezeild. Auto was nu dus wel definitief exit. (Audi 80 van 1991 die al zes keer netjes was rechtgetrokken). Verse auto moest er dus komen en ik heb heel wat op mijn vader moeten inpraten voordat hij inzag dat hij liever niet telkens als chauffeur zou willen opdraven als mijn moeder ergens heenwilde - zij had bij dat ongeluk wat schade aan de ophanging van haar rechterarm opgelopen - omdat ze met een lamme rechtervlerk niet meer kon gaan zitten schakelen. Dat hij zelf al twintig jaar de meest niet-vloeiend-schakelende chauffeur meer was heb ik wijselijk even verzwegen.
Een nieuwe(re) Audi viel af, omdat die toch echt te laag zijn voor mensen die tegen de 70 aanlopen, een Renault Scénic viel af omdat de automaat-pook zowat op de grond ligt.
Het is uiteindelijk een Citroën Evasion geworden, lekker hoog en met de automaatpook op het dashboard. Kan m'n moeder tenminste zelf ook nog eens ergens heenrijden.
Hee, kortzichtige pisvlek. Ik heb een jaar lang gelest in een schakel auto. Lees maar terug voor de rest.quote:Op zaterdag 10 december 2011 17:13 schreef Eenskijken het volgende:
schakelen is het échte autorijden. Mensen die in een automaat rijden omdat ze nooit geleerd hebben te schakelen kunnen simpelweg niet goed autorijden.
Mensen die het allebei kunnen, soit, ik gun je de luxe. Maar leer eerst maar eens gewoon rijden met schakelen, dan weet je zeker dat je allebei kan gebruiken.
/thread
Hij heeft het één keer bijna willen doen. Het toegeven dat ik toch al jaren gelijk had. Maar uiteindelijk durfde hij het niet te zeggen en moest ik 't met zo'n blik van acceptatie doenquote:Op zaterdag 10 december 2011 19:00 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En je vader verteld nu hoe geweldig een automaat is?
Fries zeker?quote:Op zaterdag 10 december 2011 19:02 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Hij heeft het één keer bijna willen doen. Het toegeven dat ik toch al jaren gelijk had. Maar uiteindelijk durfde hij het niet te zeggen en moest ik 't met zo'n blik van acceptatie doen
Die nutteloze elektronica zit tegenwoordig helaas in alle auto's. Daarom zullen de huidige auto's bijna nooit meer oldtimer kunnen worden. Er gaat niets boven eerlijke mechaniek.quote:Op zaterdag 10 december 2011 19:21 schreef DeBiekseBeuker het volgende: En de elektronica die er omheen gebouwd zit kan ook allemaal weer stuk.. dat zie ik enkel nog als nadeel.
ach gut, voel je je aangesproken? Ga maar lekker verder rijden in dat speelgoedauto'tje van jequote:Op zaterdag 10 december 2011 19:01 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Hee, kortzichtige pisvlek. Ik heb een jaar lang gelest in een schakel auto. Lees maar terug voor de rest.
Gewoon je kop houden als er niets zinnigs uit kan komen ok?
1960 beldequote:Op zaterdag 10 december 2011 19:24 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Die nutteloze elektronica zit tegenwoordig helaas in alle auto's. Daarom zullen de huidige auto's bijna nooit meer oldtimer kunnen worden. Er gaat niets boven eerlijke mechaniek.
Hij heeft wel gelijk!...quote:
En de zuinigheid, milieu, veiligheid etc etcquote:Op zaterdag 10 december 2011 19:38 schreef DeBiekseBeuker het volgende:
[..]
Hij heeft wel gelijk!...
Mechaniek gaat minder snel stuk als elektronica...
Maar die elektronica is wel een vooruit gang van het comfort
Lekker belangrijk allemaal. Je rijplezier gaat er niet op vooruit. Doe mij maar een amerikaan met een V8 erin, lekker bulderen.quote:Op zaterdag 10 december 2011 19:40 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En de zuinigheid, milieu, veiligheid etc etc
Zeker! Ik rij soms op de vrachtwagen, een mooie DAF wel te verstaan, daar zit naast de automatische versnellingsbak ook adaptive cruise control! rijd echt voortreffelijk! en als mijn voorganger te dichtbij komt grijpt hij zelf in als het moet!quote:Op zaterdag 10 december 2011 19:40 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En de zuinigheid, milieu, veiligheid etc etc
Now we're talkingquote:Op zaterdag 10 december 2011 19:58 schreef blek het volgende:
[..]
Lekker belangrijk allemaal. Je rijplezier gaat er niet op vooruit. Doe mij maar een amerikaan met een V8 erin, lekker bulderen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |