abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 9 december 2011 @ 14:54:37 #51
340390 sinepedraap
lieve baggeraar
pi_105378409
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 december 2011 14:51 schreef MuRKie het volgende:

[..]

Of gewoon gewenning? :|W

[..]

Jup :)
Volgens mij zit de koppeling links en niet in het midden, ook al heb je 2 pedalen dan zit je er alsnog wel erg ver naast
Mijn nieuwe ondertitel
pi_105378434
Omdat zonder schakelen het genot van autorijden niet volledig is!
pi_105378584
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2011 14:55 schreef hugsy33 het volgende:
Omdat zonder schakelen het genot van autorijden niet volledig is!
Trap je het gaspedaal dieper in, schakelt ie automatisch terug.
Trap je het gaspedaal rustig aan diep in, schakelt ie omhoog.

Easy shit _O_
I are Baboon
  vrijdag 9 december 2011 @ 14:59:31 #54
67938 MuRKie
..warm as butters..
pi_105378606
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2011 14:54 schreef sinepedraap het volgende:

[..]

Volgens mij zit de koppeling links en niet in het midden, ook al heb je 2 pedalen dan zit je er alsnog wel erg ver naast
Het is wel de meest linker van de beschikbare pedalen.. En niet bij elke auto is de afstand van de pedalen tot het zijpaneel even groot..
  vrijdag 9 december 2011 @ 15:01:49 #55
340390 sinepedraap
lieve baggeraar
pi_105378692
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2011 14:55 schreef hugsy33 het volgende:
Omdat zonder schakelen het genot van autorijden niet volledig is!
Op een lege weg als je net je rijbewijs hebt ja :') Lees de vorige pagina's ook even

quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2011 14:58 schreef pindaplukker het volgende:

[..]

Trap je het gaspedaal dieper in, schakelt ie automatisch terug.
Trap je het gaspedaal rustig aan diep in, schakelt ie omhoog.

Easy shit _O_
Dit dus, mensen die niet weten van een kick-down

quote:
7s.gif Op vrijdag 9 december 2011 14:59 schreef MuRKie het volgende:

[..]

Het is wel de meest linker van de beschikbare pedalen.. En niet bij elke auto is de afstand van de pedalen tot het zijpaneel even groot..
Misschien heb je het gevoel dat je de koppeling zoekt, maar als je daadwerkelijk met je linkerpoot de rem in trapt ben je gewoon een klapjostie
Mijn nieuwe ondertitel
  vrijdag 9 december 2011 @ 15:06:15 #56
67938 MuRKie
..warm as butters..
pi_105378883
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2011 15:01 schreef sinepedraap het volgende:

[..]

Op een lege weg als je net je rijbewijs hebt ja :') Lees de vorige pagina's ook even

[..]

Dit dus, mensen die niet weten van een kick-down

[..]

Misschien heb je het gevoel dat je de koppeling zoekt, maar als je daadwerkelijk met je linkerpoot de rem in trapt ben je gewoon een klapjostie
:6
pi_105379354
[quote]0s.gif Op vrijdag 9 december 2011 15:01 schreef sinepedraap het volgende:

[..]

Op een lege weg als je net je rijbewijs hebt ja :') Lees de vorige pagina's ook even

[..]

heb al 3,5 jaar m'n rijbewijs en ook in automaten gereden maar dat is toch niet hetzelfde als een schakel.
  vrijdag 9 december 2011 @ 15:23:09 #58
345970 Doodloper
Is een hardloper.
pi_105379417
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2011 14:54 schreef sinepedraap het volgende:

[..]

Volgens mij zit de koppeling links en niet in het midden, ook al heb je 2 pedalen dan zit je er alsnog wel erg ver naast
Joah maar de rem is bij automaten doorgaans groter; als je de koppeling in wil trappen dan sta je echt bovenop je rem, je zit er niet snel naast dan helaas...
We zullen zien, zei de blinde.
  vrijdag 9 december 2011 @ 15:31:34 #59
340390 sinepedraap
lieve baggeraar
pi_105379715
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 december 2011 15:23 schreef Doodloper het volgende:

[..]

Joah maar de rem is bij automaten doorgaans groter; als je de koppeling in wil trappen dan sta je echt bovenop je rem, je zit er niet snel naast dan helaas...
Ik heb net gewoon gekeken bij mijn auto omdat ik hier zo erg aan twijfelde, het lijkt mij uiterst onwaarschijnlijk dat je met je linkervoet op de rem trapt en hier blijf ik bij. Misschien heeft iemand het wel eens klaargespeeld maar toch denk ik... nee dat is wel heel extreem
Mijn nieuwe ondertitel
  vrijdag 9 december 2011 @ 15:37:11 #60
348450 ikjijallebei
luiheid uitgevonden
pi_105379912
schakelen is gewoon chill, het hoort erbij jeweettoch.
pi_105379963
Houdt je een beetje bezig in een auto. Anders is het ook maar zozo
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
pi_105380638
De "klassieke" Automaat is eigenlijk alleen leuk in de file, voor de rest niet.

Waarom?

1. Meer verbruik (door koppelomvormer)
2. Sloom rijgedrag door langzaam op en afschakelen (kickdown duurt altijd even)
3. Hij schakelt op momenten dat jij dat niet wilt
4. In de bergen zijn automaten een ramp

Een automaat die in de buurt komt zijn de DSG bakken. Deze hebben geen koppelomvormer en zijn vaak wat zuiniger en sneller dan handgeschakeld.
  Forum Admin vrijdag 9 december 2011 @ 16:02:01 #63
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_105380764
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2011 15:58 schreef Fokkingvet het volgende:
De "klassieke" Automaat is eigenlijk alleen leuk in de file, voor de rest niet.

Waarom?

1. Meer verbruik (door koppelomvormer)
2. Sloom rijgedrag door langzaam op en afschakelen (kickdown duurt altijd even)
3. Hij schakelt op momenten dat jij dat niet wilt
4. In de bergen zijn automaten een ramp

Een automaat die in de buurt komt zijn de DSG bakken. Deze hebben geen koppelomvormer en zijn vaak wat zuiniger en sneller dan handgeschakeld.
2 en 3 hen ik nog nooit problemen mee gehad. Een sjonnie bij het stoplicht heeft het nakijken en in de bergen kachel ik locals en skibussen voorbij.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_105381166
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 december 2011 16:02 schreef Pharkus het volgende:

[..]

2 en 3 hen ik nog nooit problemen mee gehad. Een sjonnie bij het stoplicht heeft het nakijken en in de bergen kachel ik locals en skibussen voorbij.
Kijk sjonnies ben je met enig rij-inzicht zo de baas, dus dat is een non-argument.


Dat je bussen voorbij kachelt is ook een non-argument. Probleem met automaten in de bergen is bijvoorbeeld bij langdurig berg-op of nog erger, berg-af. Zelf met bergversnelling is dit rete irritant in een automaat, je wilt hem vast hebben in versnelling om te remmen op de motor of om trekkracht te houden. Op een of andere manier bemoeit hij zich er altijd mee of je het nu wilt of niet.
pi_105381218
Ik snapte ook nooit waarom je een automaat zou nemen, maar nu ik voor mijn werk regelmatig automaat heb gereden snap ik het helemaal!
Automaat _O_
  vrijdag 9 december 2011 @ 16:27:10 #66
340390 sinepedraap
lieve baggeraar
pi_105381528
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2011 15:58 schreef Fokkingvet het volgende:
De "klassieke" Automaat is eigenlijk alleen leuk in de file, voor de rest niet.

Waarom?

1. Meer verbruik (door koppelomvormer)
2. Sloom rijgedrag door langzaam op en afschakelen (kickdown duurt altijd even)
3. Hij schakelt op momenten dat jij dat niet wilt
4. In de bergen zijn automaten een ramp

Een automaat die in de buurt komt zijn de DSG bakken. Deze hebben geen koppelomvormer en zijn vaak wat zuiniger en sneller dan handgeschakeld.
1. Geen last van, hangt af van je rechtervoet.
2. Onwaar, je bent vaak sneller weg omdat je niet zelf naar het aangrijppunt moet zoeken (wat overgens wel meevalt als je goed kan schakelen) maar toch ben je sneller weg, althans ik wel.
3. Onzin, hij schakelt wanneer dat het beste is, als je graag hoogtoerig wilt rijden moet je een handgeschakelde bak nemen
4. Je hebt bergversnellingen
Mijn nieuwe ondertitel
pi_105382372
Ik snap niet wat er leuk aan is om handmatig je versnellingsbak te ontkoppelen en vervolgens met een stom pookje een versnelling te selecteren :') . Een computer (= automaat) kan dat veel sneller en beter. Daarnaast zijn automaten helemaal niet meer langzaam, dat waren ze wel in de jaren 90 maar nu zeker niet meer.
  vrijdag 9 december 2011 @ 16:54:29 #68
345970 Doodloper
Is een hardloper.
pi_105382492
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2011 16:27 schreef sinepedraap het volgende:

[..]

1. Geen last van, hangt af van je rechtervoet.
2. Onwaar, je bent vaak sneller weg omdat je niet zelf naar het aangrijppunt moet zoeken (wat overgens wel meevalt als je goed kan schakelen) maar toch ben je sneller weg, althans ik wel.
3. Onzin, hij schakelt wanneer dat het beste is, als je graag hoogtoerig wilt rijden moet je een handgeschakelde bak nemen
4. Je hebt bergversnellingen
Plus je kunt altijd (geen idee of elke auto dat heeft?) nog handmatig een versnelling hoger of lager kiezen als je zelf denkt dat dat dan echt nodig is.
We zullen zien, zei de blinde.
pi_105382535
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2011 16:27 schreef sinepedraap het volgende:

[..]

1. Geen last van, hangt af van je rechtervoet.
2. Onwaar, je bent vaak sneller weg omdat je niet zelf naar het aangrijppunt moet zoeken (wat overgens wel meevalt als je goed kan schakelen) maar toch ben je sneller weg, althans ik wel.
3. Onzin, hij schakelt wanneer dat het beste is, als je graag hoogtoerig wilt rijden moet je een handgeschakelde bak nemen
4. Je hebt bergversnellingen
Ik weet niet hoe jij in een handbak rijd, maar volgens mij is de reden dat je in een automaat zit uit je eigen onkunde.
  vrijdag 9 december 2011 @ 16:56:13 #70
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_105382568
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2011 16:55 schreef S1gnum het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe jij in een handbak rijd, maar volgens mij is de reden dat je in een automaat zit uit je eigen onkunde.
Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?
O)))
pi_105383793
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2011 14:21 schreef Casos het volgende:

[..]

Spreek voor jezelf, autorijden is heerlijk. Automaat en handbak.
Autorijden in je Audi R8 waar iedereen naar omkijkt is geweldig ja. Maar niet in je Renault of Citroën ofzo. Dat is saai.

Of om een auto te noemen in een redelijke prijsklasse die ook nog wel leuk eruit ziet, een Fiat 500. Voor de diegene die meer om comfort geeft, Audi/BMW/Mercedes sedan model.
  vrijdag 9 december 2011 @ 18:10:20 #72
67938 MuRKie
..warm as butters..
pi_105385090
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2011 17:33 schreef Coca_Cola het volgende:

[..]

Autorijden in je Audi R8 waar iedereen naar omkijkt is geweldig ja. Maar niet in je Renault of Citroën ofzo. Dat is saai.

Of om een auto te noemen in een redelijke prijsklasse die ook nog wel leuk eruit ziet, een Fiat 500. Voor de diegene die meer om comfort geeft, Audi/BMW/Mercedes sedan model.
autorijden op zich staat compleet los van welke auto.. de vrijheid en mobiliteit heb je sowieso (om in de file achteraan te sluiten). Comfort daarentegen verschilt weer wel per auto :)
pi_105386291
Automaat is sowieso 10x beter, rijdt binnenkort af en zodra ik een auto ga kopen, koop ik sowieso een automaat.

Mensen die schakelen 'sportiever' vinden rijden, komop man, als je sportief wilt zijn, ga dan een SPORT doen.
It is our light, not our darkness that frightens us the most.
Our biggest fear is not that we are inadequate, our biggest fear is that we are powerful beyond measure.
pi_105386712
Komop TS!!

Als je écht van autorijden houdt, en ook kán rijden, dan is een handbak het summum natuurlijk! Ik heb het dus hier over autorijden en niet over je vervoeren van A naar B. Je hebt veel meer de controle, en jij bepaald wanneer je op of terugschakeld.

Al zal ik niet ontkennen dat voor puur woon-werk ( en bovengemiddeld veel reizen ) een automaat-bak superrelaxed is in een luxe zaken sedan of station. Zoals een chille BMW of Merc.. Andere kant is als je een instap kut auto'tje hebt; dan is het wel een schande om een automaat te rijden, echt voor huisvrouwtjes :')

Conclusie :

Automaat=luxe, chill rijden, relaxed jezelf vervoeren.

Handbak=echt autorijden, you are in charge, jij bepaald het op of terugschakelen. Je kan sneller zijn over het circuit, of over mooie weggetjes bij jou in de buurt enz. + je hebt wat te doen tijdens het rijden, als je niet kan schakelen overigens ben je een homo of een vrouw ;)

( heb één of twee vrienden die niet echt kunnen rijden, dat zijn ook precies de mensen die een automaat verkiezen boven een handbak )

* Ik heb het hier overigens niet over een BMW M5 ofzo, die zulke high-tech automaatbakken hebben mét flippers dat je het zelf echt niet beter zou kunnen als een reguliere handbak. Maar dit zijn auto's die de FOK!'ers hier toch niet kunnen rijden..
pi_105386886
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2011 18:55 schreef Phreakingout het volgende:
BLAAT
Leer jij eerst eens fatsoenlijk je werkwoorden vervoegen.

Dan aan alle "sportieve" rijders: Hoe starten jullie je auto? Toch zeker met die stoere handslinger hoop ik... Of zijn jullie van die mietjes die een sleuteltje of een startknopje gebruiken?
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')