Volgens mij zit de koppeling links en niet in het midden, ook al heb je 2 pedalen dan zit je er alsnog wel erg ver naastquote:
Trap je het gaspedaal dieper in, schakelt ie automatisch terug.quote:Op vrijdag 9 december 2011 14:55 schreef hugsy33 het volgende:
Omdat zonder schakelen het genot van autorijden niet volledig is!
Het is wel de meest linker van de beschikbare pedalen.. En niet bij elke auto is de afstand van de pedalen tot het zijpaneel even groot..quote:Op vrijdag 9 december 2011 14:54 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Volgens mij zit de koppeling links en niet in het midden, ook al heb je 2 pedalen dan zit je er alsnog wel erg ver naast
Op een lege weg als je net je rijbewijs hebt jaquote:Op vrijdag 9 december 2011 14:55 schreef hugsy33 het volgende:
Omdat zonder schakelen het genot van autorijden niet volledig is!
Dit dus, mensen die niet weten van een kick-downquote:Op vrijdag 9 december 2011 14:58 schreef pindaplukker het volgende:
[..]
Trap je het gaspedaal dieper in, schakelt ie automatisch terug.
Trap je het gaspedaal rustig aan diep in, schakelt ie omhoog.
Easy shit
Misschien heb je het gevoel dat je de koppeling zoekt, maar als je daadwerkelijk met je linkerpoot de rem in trapt ben je gewoon een klapjostiequote:Op vrijdag 9 december 2011 14:59 schreef MuRKie het volgende:
[..]
Het is wel de meest linker van de beschikbare pedalen.. En niet bij elke auto is de afstand van de pedalen tot het zijpaneel even groot..
quote:Op vrijdag 9 december 2011 15:01 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Op een lege weg als je net je rijbewijs hebt jaLees de vorige pagina's ook even
[..]
Dit dus, mensen die niet weten van een kick-down
[..]
Misschien heb je het gevoel dat je de koppeling zoekt, maar als je daadwerkelijk met je linkerpoot de rem in trapt ben je gewoon een klapjostie
Joah maar de rem is bij automaten doorgaans groter; als je de koppeling in wil trappen dan sta je echt bovenop je rem, je zit er niet snel naast dan helaas...quote:Op vrijdag 9 december 2011 14:54 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Volgens mij zit de koppeling links en niet in het midden, ook al heb je 2 pedalen dan zit je er alsnog wel erg ver naast
Ik heb net gewoon gekeken bij mijn auto omdat ik hier zo erg aan twijfelde, het lijkt mij uiterst onwaarschijnlijk dat je met je linkervoet op de rem trapt en hier blijf ik bij. Misschien heeft iemand het wel eens klaargespeeld maar toch denk ik... nee dat is wel heel extreemquote:Op vrijdag 9 december 2011 15:23 schreef Doodloper het volgende:
[..]
Joah maar de rem is bij automaten doorgaans groter; als je de koppeling in wil trappen dan sta je echt bovenop je rem, je zit er niet snel naast dan helaas...
2 en 3 hen ik nog nooit problemen mee gehad. Een sjonnie bij het stoplicht heeft het nakijken en in de bergen kachel ik locals en skibussen voorbij.quote:Op vrijdag 9 december 2011 15:58 schreef Fokkingvet het volgende:
De "klassieke" Automaat is eigenlijk alleen leuk in de file, voor de rest niet.
Waarom?
1. Meer verbruik (door koppelomvormer)
2. Sloom rijgedrag door langzaam op en afschakelen (kickdown duurt altijd even)
3. Hij schakelt op momenten dat jij dat niet wilt
4. In de bergen zijn automaten een ramp
Een automaat die in de buurt komt zijn de DSG bakken. Deze hebben geen koppelomvormer en zijn vaak wat zuiniger en sneller dan handgeschakeld.
Kijk sjonnies ben je met enig rij-inzicht zo de baas, dus dat is een non-argument.quote:Op vrijdag 9 december 2011 16:02 schreef Pharkus het volgende:
[..]
2 en 3 hen ik nog nooit problemen mee gehad. Een sjonnie bij het stoplicht heeft het nakijken en in de bergen kachel ik locals en skibussen voorbij.
1. Geen last van, hangt af van je rechtervoet.quote:Op vrijdag 9 december 2011 15:58 schreef Fokkingvet het volgende:
De "klassieke" Automaat is eigenlijk alleen leuk in de file, voor de rest niet.
Waarom?
1. Meer verbruik (door koppelomvormer)
2. Sloom rijgedrag door langzaam op en afschakelen (kickdown duurt altijd even)
3. Hij schakelt op momenten dat jij dat niet wilt
4. In de bergen zijn automaten een ramp
Een automaat die in de buurt komt zijn de DSG bakken. Deze hebben geen koppelomvormer en zijn vaak wat zuiniger en sneller dan handgeschakeld.
Plus je kunt altijd (geen idee of elke auto dat heeft?) nog handmatig een versnelling hoger of lager kiezen als je zelf denkt dat dat dan echt nodig is.quote:Op vrijdag 9 december 2011 16:27 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
1. Geen last van, hangt af van je rechtervoet.
2. Onwaar, je bent vaak sneller weg omdat je niet zelf naar het aangrijppunt moet zoeken (wat overgens wel meevalt als je goed kan schakelen) maar toch ben je sneller weg, althans ik wel.
3. Onzin, hij schakelt wanneer dat het beste is, als je graag hoogtoerig wilt rijden moet je een handgeschakelde bak nemen
4. Je hebt bergversnellingen
Ik weet niet hoe jij in een handbak rijd, maar volgens mij is de reden dat je in een automaat zit uit je eigen onkunde.quote:Op vrijdag 9 december 2011 16:27 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
1. Geen last van, hangt af van je rechtervoet.
2. Onwaar, je bent vaak sneller weg omdat je niet zelf naar het aangrijppunt moet zoeken (wat overgens wel meevalt als je goed kan schakelen) maar toch ben je sneller weg, althans ik wel.
3. Onzin, hij schakelt wanneer dat het beste is, als je graag hoogtoerig wilt rijden moet je een handgeschakelde bak nemen
4. Je hebt bergversnellingen
Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?quote:Op vrijdag 9 december 2011 16:55 schreef S1gnum het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe jij in een handbak rijd, maar volgens mij is de reden dat je in een automaat zit uit je eigen onkunde.
Autorijden in je Audi R8 waar iedereen naar omkijkt is geweldig ja. Maar niet in je Renault of Citroën ofzo. Dat is saai.quote:Op vrijdag 9 december 2011 14:21 schreef Casos het volgende:
[..]
Spreek voor jezelf, autorijden is heerlijk. Automaat en handbak.
autorijden op zich staat compleet los van welke auto.. de vrijheid en mobiliteit heb je sowieso (om in de file achteraan te sluiten). Comfort daarentegen verschilt weer wel per autoquote:Op vrijdag 9 december 2011 17:33 schreef Coca_Cola het volgende:
[..]
Autorijden in je Audi R8 waar iedereen naar omkijkt is geweldig ja. Maar niet in je Renault of Citroën ofzo. Dat is saai.
Of om een auto te noemen in een redelijke prijsklasse die ook nog wel leuk eruit ziet, een Fiat 500. Voor de diegene die meer om comfort geeft, Audi/BMW/Mercedes sedan model.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |