Aah ok. Vaak zijn dat soort miniseries stand alone (en later uitgebracht) ofzo, dus ik wist het even niet meer! en die aflevering 00 dan?quote:Op zondag 26 februari 2012 20:17 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Je moet inderdaad beginnen met de miniserie uit 2003.
Op deze pagina op Wikipedia is de juiste volgorde te vinden.
Ik heb ze even handig in een map gezet voor mijn huisgenoot, dit is de volgorde:quote:Op zondag 26 februari 2012 20:32 schreef Norrage het volgende:
Ok dankdie 00 schijnt er ook bij te zijn gekomen.
Nou ik ga maar eens beginnen
Ik heb nog wat werk te verrichten geloof ikquote:Op zondag 26 februari 2012 20:36 schreef Tim86 het volgende:
[..]
Ik heb ze even handig in een map gezet voor mijn huisgenoot, dit is de volgorde:
[ afbeelding ]
Dat is ook wel het belangrijkste. Die films en miniseries ben je zo doorheen. De webisodes zijn wel geinig voor erbij en dat is ook maar een kwartiertje ofzo max(3 keer een kwartier dus)quote:Op zondag 26 februari 2012 20:38 schreef Norrage het volgende:
Ik
[..]
Ik heb nog wat werk te verrichten geloof ikDacht dat het gewoon 4 seizoen waren...
Doe maar niet eigenlijk, heb niet zoveel vertrouwen in spin-offs en tv movies.quote:Op maandag 27 februari 2012 22:15 schreef _Xbox_Master_ het volgende:
Ik hoop dat Battlestar Galactica: Blood & Chrome nog wat wordt... Hoor er weinig meer van eigenlijk....
Caprica was anders wel een verrijking en had meer potentie, alleen jammer dat de kijkcijfers niet hoog genoeg waren.quote:Op maandag 27 februari 2012 23:02 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Doe maar niet eigenlijk, heb niet zoveel vertrouwen in spin-offs en tv movies.
Dat draait vaker uit op kansloos uitmelken dan dat het daadwerkelijk een verrijking van de franchise is.
Langdradige troep, dat is wat Caprica was. Er is volgens mij ook gewoon een einde aan geschreven. Het einde wat we zagen was niet het beoogde item, of wel?quote:Op dinsdag 28 februari 2012 16:52 schreef chroestjov het volgende:
[..]
Caprica was anders wel een verrijking en had meer potentie, alleen jammer dat de kijkcijfers niet hoog genoeg waren.
Ieder z'n smaak zullen we maar zeggen, maar mij deed het weinig.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 16:52 schreef chroestjov het volgende:
[..]
Caprica was anders wel een verrijking en had meer potentie, alleen jammer dat de kijkcijfers niet hoog genoeg waren.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
De Battlestar Galactica vertegenwoordigd in de serie een relikwie uit een ander tijdperk, een 60 jaar oud schip dat met pensioen gestuurd zou gaan worden.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 22:55 schreef Norrage het volgende:
Jammer dat het wel erg gedateerd overkomt af en toe met telefoonhoorns aan de draad, bijna alles wat gewoon met pen op papier geschreven wordt, sommige dataanalyse dingen (analyse van een simpel fotootje dat een paar uur moet duren...) en nog meer van dat soort dingen. Maar daar kunnen ze natuurlijk niet zo veel aan doenHet blijft SF en niks kan nou echt waar zijn
Hmm er is dus serieus een goede verklaring voor?quote:Op woensdag 7 maart 2012 00:27 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
De Battlestar Galactica vertegenwoordigd in de serie een relikwie uit een ander tijdperk, een 60 jaar oud schip dat met pensioen gestuurd zou gaan worden.
Ten tijde van de miniserie kende het schip waarschijnlijk al jarenlang een zeer beperkt inzetbare functie. Dat reflecteert de crew ook; het is een groep ongemotiveerde misfits zonder veel toekomst in de Colonial Fleet, iedereen met een beetje carrière ambitie had het schip al lang verlaten.
Waarschijnlijk had het schip ook al jaren geen serieuze updates/overhaul gehad en onder strikte orders van Adama nooit voorzien van een computer netwerk, het was dus gewoon oude troep.
Bij het ontwerpen van het schip voor de serie nam men als uitgangspunt een marineschip uit de Tweede Wereldoorlog, vandaar de lompe telefoons en imposante gebruik van stalen balken en luiken.
je hebt duidelijk het einde van BSG niet gezien of niet begrepen.quote:Op woensdag 7 maart 2012 08:34 schreef Norrage het volgende:
Ik vind de manier waarop de toekomst in deze serie afgebeeld wordt toch wel een beetje gedateerd overkomen, maar dit verklaart wel het een en ander
Uuh, ik ben nu bij aflevering 10 van seizoen 1, en ben vorige week begonnen met deze seriequote:Op woensdag 7 maart 2012 13:52 schreef Tokus het volgende:
[..]
je hebt duidelijk het einde van BSG niet gezien of niet begrepen.
Tsja, BSG moet je gewoon los laten. Stond als scyfi-serie helemaal op zichzelf op eenzame hoogte. Stargate Universe probeerde het deels na te doen, maar koos voor een ander pad waardoor het niet te vergelijken is kwa stijl, maar ook zeker kwalitatief niet.quote:Op woensdag 7 maart 2012 19:57 schreef DappereDodo77 het volgende:
Wat kijkt de BSG-fan tegenwoordig? Fringe is eigenlijk de enige scifi die nu in m'n Sickbeard lijstje staat.
Beiden prima series. GoT zelfs meer dan prima. Homeland kan je niet vergelijken met BSG. Heeft niets met scify te maken. Ook kwalitatief komt het niet in de buurt van BSG.quote:Op woensdag 7 maart 2012 22:10 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Het is dan ook ontzettende bagger wat we tegenwoordig voorgeschoteld krijgen.
Lost, BSG... het lijkt allemaal al een eeuwigheid geleden.
Verder: Game Of Thrones, Homeland
![]()
Game of Thronesquote:Op woensdag 7 maart 2012 22:10 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Het is dan ook ontzettende bagger wat we tegenwoordig voorgeschoteld krijgen.
Lost, BSG... het lijkt allemaal al een eeuwigheid geleden.
Verder: Game Of Thrones, Homeland
![]()
Ik denk dat DappereDodo77 het vooral heeft over sci-fi aanraders en niet over generale series. Die kunnen in het algemene TV-topics.quote:Op woensdag 7 maart 2012 22:19 schreef Karina het volgende:
[..]
Game of Thronesen Spartacus
Maar allebei natuurlijk heel iets anders dan BSG.
'Vrij leuk'. Een BSG die een opvolger van zijn serie zoekt, zoekt niet naar iets dat 'vrij leuk' is. Hij zoekt iets dat FANTASTISCH isquote:Op woensdag 7 maart 2012 22:18 schreef SaintOfKillers het volgende:
Eureka en Warehouse 13 zijn toch vrij leuk? OK, dat is allemaal luchtiger, iets meer fantasy dan sci-fi en vaak "case of the week", maar dat maakt het nog niet slecht.
Stargate-series niet gekeken? Niet zo goed als BSG, maar zeker niet onaardig. Op een gegeven moment wel, maar voor de SF-liefhebber toch wel aan te raden kost...quote:Op woensdag 7 maart 2012 22:23 schreef Norrage het volgende:
Maar aangezien SF mijn favoriete genre is, zeker qua boeken, en ik dus nooit een goede SF serie heb gezien, ben ik dus met Battlestar begonnen (er is volgens mij echt niks anders he...en waarom is Firefly gecancelled...)...En daar heb ik nog geen spijt van. Fantastisch
Stargate wel gekeken, maar nooit echt gevolgd. Als dat op TV was keek ik het wel, maar dat was zeer onregelmatig. Maar dat is gewoon een te grote serie, en ik had nooit echt het gevoel dat er nou een verhaal in zat...Het was echt prima om af en toe een ep te zien..kwam toch op mij over als alleen maar standalone eps...Enige reden dat ik series kijk is als het een doorlopend verhaal heeft. En dat alles met elkaar te maken heeft.,quote:Op woensdag 7 maart 2012 22:24 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
Ik denk dat DappereDodo77 het vooral heeft over sci-fi aanraders en niet over generale series. Die kunnen in het algemene TV-topics.
[..]
'Vrij leuk'. Een BSG die een opvolger van zijn serie zoekt, zoekt niet naar iets dat 'vrij leuk' is. Hij zoekt iets dat FANTASTISCH is.
En dat is er helaas niet. Voordat we een mooie ruimte-based serie krijgen gaat daar wel effe overheen. Het zijn dure series om te maken, en series worden steeds duurder om te maken. En eigenlijk was BSG natuurlijk ook een al bestaand verhaal. Iets nieuws verzinnen van deze kwaliteit gaat niet zomaar.
Kwa sci-fy dus ook niet veel. Eureka en Warehouse 13 horen niet eens tot de toppers.
[..]
Stargate series niet gekeken?
Misschien moet je de mensen zelf laten bepalen wat ze zoeken. Die series zijn gewoon goed en men doet hier bijna uitschijnen dat er naast Lost en BSG enkel maar rommel als Terra Nova of Falling Skies wordt uitgebracht en dat er helemaal niet tussen zit.quote:Op woensdag 7 maart 2012 22:24 schreef Xaobotnik het volgende:
'Vrij leuk'. Een BSG die een opvolger van zijn serie zoekt, zoekt niet naar iets dat 'vrij leuk' is. Hij zoekt iets dat FANTASTISCH is.
Klopt, dat is het wel. Deels is dat doorlopende verhaal er wel hoor. Zeker in de laatste seizoenen van SG-1 en het begin van Atlantis. Dan is het eigenlijk continu een doorlopend verhaal, hoewel niet altijd met cliffhangers.quote:Op woensdag 7 maart 2012 22:28 schreef Norrage het volgende:
[..]
Stargate wel gekeken, maar nooit echt gevolgd. Als dat op TV was keek ik het wel, maar dat was zeer onregelmatig. Maar dat is gewoon een te grote serie, en ik had nooit echt het gevoel dat er nou een verhaal in zat...Het was echt prima om af en toe een ep te zien..kwam toch op mij over als alleen maar standalone eps...Enige reden dat ik series kijk is als het een doorlopend verhaal heeft. En dat alles met elkaar te maken heeft.,
Ik zeg niet dat het rommel is. Ik zeg alleen dat ze niet zo hoog gewaardeerd worden als andere series. De series die jij noemt zijn gewoon geen èchte aanraders. Ook niet voor de sci-fy-enthusiast.quote:Op woensdag 7 maart 2012 22:33 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Misschien moet je de mensen zelf laten bepalen wat ze zoeken. Die series zijn gewoon goed en men doet hier bijna uitschijnen dat er naast Lost en BSG enkel maar rommel als Terra Nova of Falling Skies wordt uitgebracht en dat er helemaal niet tussen zit.
quote:Op dinsdag 6 maart 2012 22:55 schreef Norrage het volgende:
En dat wordt alleen maar meer.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
Camelot was toch de US versie van Merlin?quote:Op vrijdag 9 maart 2012 21:08 schreef Karina het volgende:
Ik vond, volgens mij als een van de weinige, Camelot ook wel leuk. Helaas gecancelled.
Ik begin eraan te wennen, het begint ook wel steeds meer als "fuck" te klinken als je je dat een beetje inbeeldtquote:
Juistem. Zo kunnen ze de show op primetime uitzenden aan een breder publiek.quote:Op maandag 12 maart 2012 13:22 schreef muhahaha het volgende:
Het is idd de vervanger van fuck. Scheelt weer wat kut piepjes tijdens het kijken
Hoe triest ook zeg, die Amerikanen...Alsof je het wordt frak anders interpreteertquote:Op maandag 12 maart 2012 13:22 schreef muhahaha het volgende:
Het is idd de vervanger van fuck. Scheelt weer wat kut piepjes tijdens het kijken
Natuurlijk wel. En iedereen weet dat ene piepje een vies woord is.quote:Op maandag 12 maart 2012 14:32 schreef Norrage het volgende:
[..]
Hoe triest ook zeg, die Amerikanen...Alsof je het wordt frak anders interpreteert![]()
quote:Op woensdag 14 maart 2012 21:17 schreef Salamander het volgende:
En het mooie is, het wordt alleen maar beter.
Ben er ook niet echt van, maar voorlopig doen ze het heel mooiquote:Op donderdag 15 maart 2012 10:41 schreef muhahaha het volgende:
Ik vond het begin iets mooier, ik ben niet zo van de goden, het geloof, de wonderen etc.
Ik vond de eerste 3 seizoenen erg sterk, het laatste gewoon goed. Ik was meer een fan van het menselijke drama, niet echt van de zweverige voorbestemdheid en dergelijke.quote:Op donderdag 15 maart 2012 10:41 schreef muhahaha het volgende:
Ik vond het begin iets mooier, ik ben niet zo van de goden, het geloof, de wonderen etc.
Ik vond dat wel iets hebben.quote:Op donderdag 15 maart 2012 21:19 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ik vond de eerste 3 seizoenen erg sterk, het laatste gewoon goed. Ik was meer een fan van het menselijke drama, niet echt van de zweverige voorbestemdheid en dergelijke.
quote:Op dinsdag 20 maart 2012 22:01 schreef Salamander het volgende:
Ja leuk, nu moet ik Resurrection ship 1&2 weer gaan kijken.
Het is echt geniaal in hoe ze niet cliche zijn. Ja, het grootste gevecht van de hele serie (en de reden dat 99% van de SF/actiefilm fans dit soort series kijken (er zal wel veel geklaagd zijn over deze eps door kijkers die dit kijken omdat het een lekkere actie-SF serie is ofzo)), maar het gaat gewoon in 5 minuten even bam bam bam en ze winnen zonder enige moeite. Het is er wel, maar ze leggen de nadruk op zoveel andere dingen. Geniaal. Ook hoe ze geen van beide Adama/Cain vermoorden, totaal onverwacht plot, maar dat Gaius uiteindelijk wel uit moralistisch oogpunt 'zorgt' dat Cain gewroken wordt...fantastischquote:Op dinsdag 20 maart 2012 22:18 schreef Salamander het volgende:
Maar echt, dat gesprek tussen Roslin en Adama is zo geniaal. En je verwacht echt een gigantisch gevecht met twee Battlestars, een Resurrection ship en twee Basestars geloof ik. En weet ik wat. En eigenlijk zie je er niks van, maar toch is het meesterlijk.
Ach ik weet dat Adama het heel erg lang volhoudt, en dat Laura toch ergens dood gaat ja (Gaius moet toch ooit president worden...)quote:Op dinsdag 20 maart 2012 22:47 schreef Salamander het volgende:
Laura en Adama zijn acteurs die ze sowieso wilden hebben. Maar de schrijvers zijn echt niet bang om hoofdpersonen dood te laten gaan. Ik ga niks spoilen, maar ...
Nee toch maar niet.
Eh, refresh my memory, wie dan?quote:Op dinsdag 20 maart 2012 22:47 schreef Salamander het volgende:
Laura en Adama zijn acteurs die ze sowieso wilden hebben. Maar de schrijvers zijn echt niet bang om hoofdpersonen dood te laten gaan. Ik ga niks spoilen, maar ...
Nee toch maar niet.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vooral Black Market. Wat een baggeraflevering was dat.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 21:41 schreef Norrage het volgende:
Geniale afleveringen met Pegasus en dat Resurrection schip, maar die afleveringen daarna..hemeltje lief...
quote:Op woensdag 21 maart 2012 19:49 schreef DappereDodo77 het volgende:
[..]
Eh, refresh my memory, wie dan?Tja, nu je het zo vraagt weet ik het eigenlijk niet. Moet er even over nadenken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You can't have everything. Where would you put it?
- Steven Wright
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 82% gewijzigd door Salamander op 21-03-2012 23:04:08 ]You can't have everything. Where would you put it?
- Steven Wright
Ja klopt inderdaad. Zoiets tenminste.quote:Op maandag 12 maart 2012 00:04 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Camelot was toch de US versie van Merlin?
quote:Op woensdag 21 maart 2012 22:40 schreef Salamander het volgende:
Heb ik een heel verhaal getypt gooi ik het per ongeluk weg. Nog een keer dan maar.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het wordt inderdaad weer beter jaquote:Op vrijdag 30 maart 2012 17:05 schreef Norrage het volgende:
Ok nu is het weer goed! Nu bij de laatste ep van seizoen 2
Opschieten dan! Maandag is S02E01 te bewonderen.quote:Op zaterdag 31 maart 2012 16:16 schreef Norrage het volgende:
Nu op naar seizoen 3, alhoewel ik ergens ook nog even Game of Thrones moet inhalen
Tim,quote:Op zondag 26 februari 2012 20:36 schreef Tim86 het volgende:
[..]
Ik heb ze even handig in een map gezet voor mijn huisgenoot, dit is de volgorde:
[ afbeelding ]
En tsja, GoT...ik was nog niet bij...en na de louter en alleen maar positieve dingen dacht ik "ik haal het ff in" maar ik was ooit bij aflevering 5 afgehaakt, en dat blijf ik nu. Ik val verdomme non-stop in slaap bij die serie...quote:Op zaterdag 31 maart 2012 17:59 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Opschieten dan! Maandag is S02E01 te bewonderen.
De resistance webisodes voegen niet heel veel toe, en zijn zeker niet noodzakelijk voor begrip van het verhaal. Dat je het gevoel hebt dat je een heel seizoen gemist heb aan het begin van seizoen 3 vind ik juist het sterke eraanquote:Op dinsdag 3 april 2012 23:32 schreef Norrage het volgende:
[..]
Tim,
Die webisodes, zijn die boeiend? Seizoen 3 begint echt ongelooflijk van de hak op de tak. Worden er in die resistance webisodes belangrijke dingen uitgelegd? Want ik vind het echt maar een vage eerste ep, alsof ik een heel seizoen gemist heb(wat ik dus wel vaker heb bij deze serie...plot loopt niet echt lineair...)
Ik vond de verhaallijnen juist enorm goed in elkaar vallen.quote:Op zaterdag 31 maart 2012 16:16 schreef Norrage het volgende:
Maar briljante serie hoor! Echt een van de betere die ik heb gezien. Maar ik vind de verhaallijnen net niet zo "mooi in elkaar vallen" om dit echt een legendarische te laten zijn
Het einde van seizoen 3, wat ik net zie, is ook wel redelijk wtfquote:Op zaterdag 14 juli 2012 21:30 schreef Merkie het volgende:
Die "bevrijding" van New Caprica is echt superbaas.
quote:Op zaterdag 14 juli 2012 21:41 schreef MAHL het volgende:
Hoe vind je Romo Lampkin? Wat een baas was dat zeg
Firefly is echt een goede serie, maar wel een beetje apart en niet echt mainstream. Ze hadden het dan ook nooit op een mainstream zender moeten uitzenden aangezien het niet echt geschikt is voor het doorsnee Amerikaanse publiek dat liever naar de 83e editie van X-Factor kijktquote:Op zondag 15 juli 2012 13:32 schreef Norrage het volgende:
Ik ga als ik dit af heb ook eens Firefly kijken...Waarom is dat zo fantastisch? Het is gecancelled, dan kan het toch niet zo goed zijn? En onafgerond zijn?
Zijn ze bij de aarde? Wat is de aarde....quote:Op zondag 15 juli 2012 22:30 schreef Norrage het volgende:
Ze zijn bij de aarde![]()
ik had niet verwacht dat ze daar ook echt nog eens zouden komen
En ja, ik heb de hele zondag lang nonstop Battlestar gekeken....wat een serie
De volgende paar afleveringen worden ge-ni-aalquote:Op zondag 15 juli 2012 22:30 schreef Norrage het volgende:
Ze zijn bij de aarde![]()
ik had niet verwacht dat ze daar ook echt nog eens zouden komen
En ja, ik heb de hele zondag lang nonstop Battlestar gekeken....wat een serie
The Adama Tacticquote:Op zaterdag 14 juli 2012 21:30 schreef Merkie het volgende:
Die "bevrijding" van New Caprica is echt superbaas.
Dat is wel stoer gedaan ja. De Caprica die zo naar beneden valt en dan jumpt en die Vipers die in de open lucht vliegen, wat je op dat moment ook nog niet hebt gezien. Eenv an die piloten roept dan ook iets in de trant van "Well, this should be interesting...."quote:
Voor mij deed het hem het meest toen Sam aan Kara vroeg wat ze zou doen als hij een Cylon was... Die blik in die arme jongen zijn ogenquote:Op zondag 15 juli 2012 22:52 schreef Norrage het volgende:
Die laatste ep kreeg ik echt een traantje op mijn wang toen Tigh vertelde aan Adama dat ie een Cylon is
Ja het is echt superquote:Op zondag 15 juli 2012 23:29 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
Dat is wel stoer gedaan ja. De Caprica die zo naar beneden valt en dan jumpt en die Vipers die in de open lucht vliegen, wat je op dat moment ook nog niet hebt gezien. Eenv an die piloten roept dan ook iets in de trant van "Well, this should be interesting...."
En ook de manier waarop in beeld gebracht is hoe Pegasus Caprica redt is super gedaan kwa beeld en timing.
Gewoon de aflevering nog een keer kijkenquote:Op maandag 16 juli 2012 01:37 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ja het is echt super
Wat wel erg vervelend is, is dat dat stukje vrijwel niet te vinden is(of was) op Youtube. Er staan dan allemaal van die kutte fanfilmpjes. Oftewel, met suffe muziek er overheen en compleet verknipt
Klopt, van die klote AMV's. Maar dat is met wel meer series zo. Het schijnt Sci-Fi wel meer dan de meesten actief is met het controleren van rechthebbend materiaal op Youtube. 'Als die mensen het willen (terug-)zien, kopen ze het maar op Bluray of DVD', zal de redenatie zijn.quote:Op maandag 16 juli 2012 01:37 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ja het is echt super
Wat wel erg vervelend is, is dat dat stukje vrijwel niet te vinden is(of was) op Youtube. Er staan dan allemaal van die kutte fanfilmpjes. Oftewel, met suffe muziek er overheen en compleet verknipt
Ik weet niet helemaal wat ik van die afleveringen moet denken...heel goed gedaan, maar ik vind het allemaal een beetje weinig relevant vergeleken met de rest van het verhaal...quote:Op zondag 15 juli 2012 22:44 schreef MAHL het volgende:
[..]
De volgende paar afleveringen worden ge-ni-aal
Blood on the Scales/The Oath, twee van de beste uurtjes televisie ooit gemaakt.
Ik vond de aflevering met Ellen heel erg goed, maar het kwam erg geforceerd over; zo van: laten we Ellen nog even introduceren en meteen maar jaloers laten worden etc...en laten we Sam maar even een soort hersenafwijking geven zodat hij ineens binnen 5 minuten alle vragen weet te beantwoorden....maar vooral die aflevering Deadlock vond ik erg nutteloos en weinig relevant. In zo'n stadium van de serie ineens zo'n soap-opera creeren....hmmm..quote:Op dinsdag 17 juli 2012 11:06 schreef TheThirdMark het volgende:
Valt allemaal heel erg mee. Het is meer een trage opbouw zeg maar.
Is dat niet gecancelled?quote:
Lijkt nog van niet: http://scifi.about.com/b/(...)rome-still-alive.htmquote:
De meningen verschillen. Mij kon het totaal niet boeien.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 23:37 schreef Norrage het volgende:
Fuck, ik ga maar wat afleveringen herkijken. En hoe is Caprica?
Vind het persoonlijk geweldig. Totaal anders dan BSG, maar ook een heerlijke seriequote:Op zaterdag 21 juli 2012 23:37 schreef Norrage het volgende:
Fuck, ik ga maar wat afleveringen herkijken. En hoe is Caprica?
Leuke serie ja dat Firefly, maar meer een comedy serie met weinig verhaal dan een serie zoals Battlestar. Maar wel geniaal goedquote:Op zondag 15 juli 2012 13:53 schreef MAHL het volgende:
[..]
Firefly is echt een goede serie, maar wel een beetje apart en niet echt mainstream. Ze hadden het dan ook nooit op een mainstream zender moeten uitzenden aangezien het niet echt geschikt is voor het doorsnee Amerikaanse publiek dat liever naar de 83e editie van X-Factor kijktMaar zeker kijken, de film die later uitkwam breidt zowaar nog een soortvan einde aan het verhaal
Breaking Bad heb ik nog niet gezien, ook maar eens even kijken. Heb er veel goede dingen over gehoord, dus dat belooft wat
Nee, ik zeg dat het een vermakelijke serie is, maar met een paar punten van kritiek. Voorbeelden daarvan komen idd uit het vierde seizoen omdat dat het meest vers is in mijn geheugen.quote:Op woensdag 5 juni 2013 17:01 schreef Norrage het volgende:
Uuuh je loopt hier keihard het 4e seizoen af te kraken maar dat is het beste serizoen? Je bedoelt het 3e?
Breien en BSG, odd comboquote:Op dinsdag 31 december 2013 12:36 schreef Angelof9 het volgende:
Tijd om dit topic weer eens omhoog te schoppen.
Heb de afgelopen paar dagen de hele serie weer opnieuw gekeken. Met name seizoen 4 was een stuk vermakelijker nu ik me niet steeds zat af te vragen wie wat is en hoe het af gaat lopen. Ik kon nu gewoon rustig kijken en de individuele afleveringen in hun eigen waarde laten. Met name The Hub en de twee muiterij afleveringen![]()
![]()
![]()
En weer helemaal verliefd op Laura Roslin![]()
![]()
![]()
En natuurlijk weer flink gesnotterd tijdens Daybreak.
Het valt verassend goed te combinerenquote:
Daar moet ik nog aan, zijn het alleen die webisodes?quote:Blood & Chrome al gezien? Ook zeker de moeite waard
Webisodes gecombineerd tot film. Must-see voor de BSG en Caprica liefhebberquote:Op dinsdag 31 december 2013 14:16 schreef Angelof9 het volgende:
[..]
Het valt verassend goed te combineren
[..]
Daar moet ik nog aan, zijn het alleen die webisodes?
De twee mini-series-episodes. Hierna staat "33" (de eerste aflevering van seizoen 1 als ik het goed heb) op het programma... Goed begonnen zo, toch?quote:Op dinsdag 28 januari 2014 16:13 schreef Norrage het volgende:
Begonnen met de 2 afleveringen, of met de (dubbele) BSG special? In het eerste geval, moet de serie inderdaad nog even op gang komen. In het tweede geval, heb je echt wat gemist
Zeker. Dan verbaast het me dat je niet meteen onder de indruk bentquote:Op dinsdag 28 januari 2014 16:26 schreef Forbry het volgende:
[..]
De twee mini-series-episodes. Hierna staat "33" (de eerste aflevering van seizoen 1 als ik het goed heb) op het programma... Goed begonnen zo, toch?
Na alle verhalen had ik dat stiekem ook wel een beetje verwacht en ben zodoende best een beetje teleurgesteld, maar wat niet is kan nog komen en ga het zeker nog wel verder kijken, daarvoor was het echt wel boeiend genoegquote:Op dinsdag 28 januari 2014 16:36 schreef Norrage het volgende:
[..]
Zeker. Dan verbaast het me dat je niet meteen onder de indruk bent
Eens, minus The Hub en plus Exodus 1 & 2. Maar ik moet zeggen, ik vind het geheel gewoon erg sterk. Het verhaal, de personages en de sfeer die door de hele serie loopt zijn gewoon top. Er zitten ook echt wel mindere afleveringen tussen (midden seizoen twee, na Resurrection Ship bijv.), maar die doen voor mij niet af aan de gehele kwaliteit.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 16:37 schreef Angelof9 het volgende:
Achteraf gezien vind ik de mini series eigenlijk 1 van de beste afleveringen van het geheel... en Blood on the Scales en Daybreak en The Hub...
Zou inderdaad seizoen één wel afkijken, misschien ook nog een stukje S2. (t/m resurrection ship) Als je het dan nog niks vind zal het ook niet meer komen waarschijnlijk.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 16:41 schreef Forbry het volgende:
[..]
Na alle verhalen had ik dat stiekem ook wel een beetje verwacht en ben zodoende best een beetje teleurgesteld, maar wat niet is kan nog komen en ga het zeker nog wel verder kijken, daarvoor was het echt wel boeiend genoeg
EDIT: Maar blijft mijn gevoel aan het einde van seizoen één op dit niveau steken, dan ga ik toch overstappen op een andere serie denk ik (kost toch een hoop tijd en er zijn nog zoveel andere potentieel leuke/goede series)...
Ben benieuwd...
In het Netflix topic-heb ik zojuist nog een "update" gegeven. Ik ben inmiddels over de helft van het eerste seizoen en nog steeds niet onverdeeld enthousiast, maar zal het in ieder geval nog wel t/m resurrection ship (S2) kijken dan.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 17:17 schreef Mattor het volgende:
[..]
Eens, minus The Hub en plus Exodus 1 & 2. Maar ik moet zeggen, ik vind het geheel gewoon erg sterk. Het verhaal, de personages en de sfeer die door de hele serie loopt zijn gewoon top. Er zitten ook echt wel mindere afleveringen tussen (midden seizoen twee, na Resurrection Ship bijv.), maar die doen voor mij niet af aan de gehele kwaliteit.
[..]
Zou inderdaad seizoen één wel afkijken, misschien ook nog een stukje S2. (t/m resurrection ship) Als je het dan nog niks vind zal het ook niet meer komen waarschijnlijk.
Seizoen 1 is inderdaad niet zo boeiend, om eerlijk te zijn. Pas de laatste 2 eps wordt het vet, om dan in seizoen 2 los te gaan. Als ik het me goed herinner. Dus nog even volhoudenquote:Op vrijdag 31 januari 2014 19:24 schreef Forbry het volgende:
[..]
In het Netflix topic-heb ik zojuist nog een "update" gegeven. Ik ben inmiddels over de helft van het eerste seizoen en nog steeds niet onverdeeld enthousiast, maar zal het in ieder geval nog wel t/m resurrection ship (S2) kijken dan.
Dank voor je uitgebreide toelichtingquote:Op zaterdag 1 februari 2014 01:06 schreef Tweek het volgende:
[..]
Klopt opzich wel, het is meer dat als je de serie toen der tijd volgde je nu nog vooral de goede gedeeltes bij blijven. Maar goed, tweede helft van seizoen 1 is goed, midden van seizoen 2, heel seizoen 3 en bij 4 is het een beetje wisselend.
Vooral vanaf seizoen 3 is het erg goed, daarvoor stonden de makers nog iets teveel onder controle van de grote bazen bij Sci-Fi. Zo was er een grote ruzie omdat de bazen per se een hond in de serie wilden, en gedurende seizoen 2 was er veel druk om meer stand alone afleveringen te maken. Dat merk je ook heel erg aan de kwaliteit van de serie, uiteindelijk daalde de kijkcijfers toen en kregen de makers het meer voor het zeggen. Dat merk je vooral vanaf seizoen 3, wanneer er meer controversiële onderwerpen worden aangesneden en er vooral meer tijd is voor langere story arcs. De eerste glimp daarvan krijg je midden seizoen 2.
Overigens Baltar en Zarak zijn verreweg de meest interesante mannelijke karakters.
Ik zou het gewoon nog even aanzien en zitten echt geweldige stukken in. De serie is 4 jaar ouder dan de meeste series die onder de golden age of television worden gerekend (Dexter, Breaking Bad, Mad Men, Boardwalk Empire, Sons of Anarchy, Justified). Uiteindelijk is Battlestar daar een voorloper van maar nog niet van een zelfde constante kwaliteit.
Dat is goed nieuws dan (en idd, dat gedoe met die "Number Six" steeds ergert me ook behoorlijkquote:Op zaterdag 1 februari 2014 12:24 schreef Angelof9 het volgende:
Ik vond Baltar ook mega-irrirtant het eerste seizoen, vooral al dat gedoe met die Six in z'n hoofd. In latere seizoenen wordt dat veel minder en wordt Baltar interessanter en soms zelfs grappig.
De manier waarop je het omschrijft, vooral in je een na laatste post van 25/02, kan ik alleen maar uit concluderen dat het thema je gewoon totaal niet aanspreekt. Eigenlijk zegt het wel genoeg wanneer je zegt dat het sci-fi-gedeelte je aanspreekt. Het gaat in deze serie niet echt om het geschiet, de strijd, de tech, etc. Dat is normaal gesproken wel zo. De meeste scifi-films en series bestaan uit verhaalmotieven die niets met de scifi-schil zelf te maken hebben en zo wel, dan is het maar één specifiek iets.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 22:22 schreef Forbry het volgende:
Uitgekeken. Was ontroerd de laatste aflevering, maar al met al tot en met het einde een heel dubbel gevoel bij deze serie...
Ben toch wel blij dat ik ben blijven kijken en vond het naar het einde toe ook boeiender worden
Misschien ergens best begrijpelijk dat je deze conclusie trekt, maar ik denk dat je nu toch een foute inschatting van mijn smaak maakt en mijn reserves bij deze serie aan de verkeerde dingen ophangt.quote:Op zondag 9 maart 2014 00:13 schreef Kenju het volgende:
[..]
De manier waarop je het omschrijft, vooral in je een na laatste post van 25/02, kan ik alleen maar uit concluderen dat het thema je gewoon totaal niet aanspreekt. Eigenlijk zegt het wel genoeg wanneer je zegt dat het sci-fi-gedeelte je aanspreekt. Het gaat in deze serie niet echt om het geschiet, de strijd, de tech, etc. Dat is normaal gesproken wel zo. De meeste scifi-films en series bestaan uit verhaalmotieven die niets met de scifi-schil zelf te maken hebben en zo wel, dan is het maar één specifiek iets.
Het thema van BSG is echter zoveel breder en gevarieerder, waarbij je alle zaken gezamenlijk als één holistisch geheel moet zien. Dus alle elementen zijn onderdeel van één geheel dat het gezamenlijk meer maakt dan alleen de optelsom van die elementen. Jij bent echter de elementen los van elkaar aan het beoordelen. Je hebt de serie dan ook in een heel andere geest gezien dan de fans.
quote:Op zaterdag 1 februari 2014 17:57 schreef Mattor het volgende:
Vond Baltar in het begin ook nog wel te pruimen, maar laatste twee seizoenen boeide hij me niet zo meer. Romo vond ik toen wel weer een baas.![]()
Niet lezen als je de serie niet afgezien hebt:Ik vond Romo (Lampkin) geweldig.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik was ook erg blij met de komst van Sam (hoewel toch ook wel een wat B-serie-erig figuur imo
). Eindelijk wat eyecandy (voor mij) en vond dat ook een onwijs schatje
(al kwam Lee wat dat aangaat ook al wel aardig in de buurt).
Bleef Baltar tot en met het einde af en toe grappig, maar toch vooral irritant en ergens zelfs een de serie verneukend karakter vindenEDIT: Zarek vond ik ook niks, maar die had gelukkig toch een iets minder grote rol.
[ Bericht 3% gewijzigd door Forbry op 09-03-2014 11:54:32 ]Tails tell tales
B-serie achtig... Vind ik wat zwaar tillen, maar kwaliteitsverschil tussen afleveringen kan ik me wel in vinden, vooral enkele filler afleveringen zijn echt tenenkrommend slecht vergeleken met de hoofdlijn. De "armoedige" look past naar mijn mening helemaal bij de serie en de setting, had zeker niet "clean" moeten zijn zoals bijv. Star Trek, dan was de serie een stuk minder geloofwaardig geweest.quote:Op zondag 9 maart 2014 10:44 schreef Forbry het volgende:
[..]
Misschien ergens best begrijpelijk dat je deze conclusie trekt, maar ik denk dat je nu toch een foute inschatting van mijn smaak maakt en mijn reserves bij deze serie aan de verkeerde dingen ophangt.
De minpunten van BSG zaten voor mij niet in die thema's en met "het SciFi-gedeelte" doelde ik ook helemaal niet alleen op het geschiet, de strijd, de tech, etc. (al vind ik dat, met name de tech dan eigenlijk, óók leuk)
Mijn dééls negatieve houding zit er vooral in dat, ondanks de grootse sfeer (die de serie ergens juist echt heeft en wat ik er ook echt heel erg goed/leuk aan vind), het op mij toch een beetje als een B-serie overkwam. Dat zat hem in bepaalde acteurs (en/of het acteerwerk daarvan), in bepaalde dialogen, in de in mijn ogen algehele wat armoedige "look", etc. Met name dat gedoe tussen Baltar en "Angel" Six vond ik het gros van de tijd tenenkrommend ((heel af en toe kon ik er nog wel om lachen). Dat deed voor mij echt af aan de serie (want vormde er helaas toch echt wel een prominent onderdeel van).
Met je laatste zin kan ik echt helemaal niks. Komt op mij nogal vreemd en zelfs flauw over. Of je fan bent weet je ook pas ná het kijken...
Je doet ook een beetje alsof ik deze serie helemaal niks vond, maar dat is absoluut niet zo. Heb er een DUBBEL gevoel bij. Vond óók een hele hoop dingen heel leuk/goed! De dieptepunten vond ik echt diep, maar de hoogtepunten (die voor mij vooral in de verhaallijn(en) en sommige personages zaten) waren weer echt hoog.
Je snapt totaal niet dat ik bedoel te zeggen.quote:Op zondag 9 maart 2014 10:44 schreef Forbry het volgende:
Misschien ergens best begrijpelijk dat je deze conclusie trekt, maar ik denk dat je nu toch een foute inschatting van mijn smaak maakt en mijn reserves bij deze serie aan de verkeerde dingen ophangt.
De minpunten van BSG zaten voor mij niet in die thema's en met "het SciFi-gedeelte" doelde ik ook helemaal niet alleen op het geschiet, de strijd, de tech, etc. (al vind ik dat, met name de tech dan eigenlijk, óók leuk)
Mijn dééls negatieve houding zit er vooral in dat, ondanks de grootse sfeer (die de serie ergens juist echt heeft en wat ik er ook echt heel erg goed/leuk aan vind), het op mij toch een beetje als een B-serie overkwam. Dat zat hem in bepaalde acteurs (en/of het acteerwerk daarvan), in bepaalde dialogen, in de in mijn ogen algehele wat armoedige "look", etc. Met name dat gedoe tussen Baltar en "Angel" Six vond ik het gros van de tijd tenenkrommend ((heel af en toe kon ik er nog wel om lachen). Dat deed voor mij echt af aan de serie (want vormde er helaas toch echt wel een prominent onderdeel van).
Met je laatste zin kan ik echt helemaal niks. Komt op mij nogal vreemd en zelfs flauw over. Of je fan bent weet je ook pas ná het kijken...
Je doet ook een beetje alsof ik deze serie helemaal niks vond, maar dat is absoluut niet zo. Heb er een DUBBEL gevoel bij. Vond óók een hele hoop dingen heel leuk/goed! De dieptepunten vond ik echt diep, maar de hoogtepunten (die voor mij vooral in de verhaallijn(en) en sommige personages zaten) waren weer echt hoog.
quote:Op zondag 9 maart 2014 14:51 schreef DappereDodo77 het volgende:
Ik kan me wel vinden in je conclusies, dat gezeik met Baltar was idd vermoeiend. Dat alles er wat shabby uitzag vond ik juist een van de pluspunten. Meestal is scify klinisch en netjes, BSG is wat rauwer.
Maareh, gelukkig heb je de films nog
Ik ben het eigenlijk eens met jullie opmerkingen over de "shabby look".quote:Op zondag 9 maart 2014 14:55 schreef Mattor het volgende:
[..]
B-serie achtig... Vind ik wat zwaar tillen, maar kwaliteitsverschil tussen afleveringen kan ik me wel in vinden, vooral enkele filler afleveringen zijn echt tenenkrommend slecht vergeleken met de hoofdlijn. De "armoedige" look past naar mijn mening helemaal bij de serie en de setting, had zeker niet "clean" moeten zijn zoals bijv. Star Trek, dan was de serie een stuk minder geloofwaardig geweest.
Verder kijkt iedereen uiteraard op z'n eigen manier en met een bepaald referentiekader/verwachtingen. Ik meen gelezen te hebben dat jij grote verwachtingen vooraf had, dan vallen dingen misschien al sneller tegen. Ik ben er aan begonnen zonder enkele verwachting/zonder te weten wat de serie écht inhield en was juist aangenaam verrast erover.
Nee.quote:Op zondag 9 maart 2014 22:26 schreef Kenju het volgende:
[..]
Je snapt totaal niet dat ik bedoel te zeggen.Ik zeg feitelijk niets anders dan dat jij het gewoon niet leuk vind. Dat geef je zelf toch ook aan? Die 'andere geest' heeft te maken met het feit dat de fans deze elementen juist wel waarderen, snappie? Wanneer je al die zaken uit elkaar gaat halen, ga je de serie sowieso niet leuk vinden. En als je dat nodig hebt om de serie te beoordelen, is de serie gewoon niet voor jou, omdat je andere dingen leuk vind.
Dat je fan bent weet je ook niet pas na het kijken, maar tijdens het kijken.
Het acteerwerk is inderdaad niet briljant, maar het zakt ook zeker niet door een ondergrens, anders dan je in wat lichtere series ziet als de USA Networks-series.
Wat jij als een armoedige look ziet, lijkt aan de andere zaken die je omschrijft te duiden dat het er niet zo klinisch uit zit als in veel andere syfy-settings waar alles nieuw, en bijna steriel eruit zit. Dat is bij BSG echter juist expres gedaan.
Dat Six bij Baltar in het hoofd zit is juist een essentieel onderdeel van de serie. Zonder dat is het gewoon eens erie met simpele gebeurtenissen die een verhaal afwerken en verder geen bovenliggende gedachte over de wereld waarin ze leven of lijken te leven. Wel vind ik dat ze dat gegeven wat vreemd uitwerken. Ik vraag me af hoe ze dat in het origineel hebben gedaan...
Baltar als comic relief? Ik welk opzicht? Noem eens wat dat je grappig vond of als grappig bedoeld werd?quote:Op maandag 10 maart 2014 11:01 schreef Forbry het volgende:
Ik had trouwens op zích geen problemen met het Baltar/Six verhaal.De serie had inderdaad ook niet zonder gekund voor mijn gevoel. Verhaaltechnisch niet, maar ook omdat Baltar (ook zonder Six) wel voor comic relief zorgde (alleen Starbuck kon nog wel eens grappig uit de hoek komen, voor de rest was de serie meestal behoorlijk serieus). Ik had problemen met de uitvoering. De "look" van beide acteurs, het acteerwerk en de steeds maar terugkerende "ik-zit-naar-een-hele-slechte-pornofilm-te-kijken-waar-nog-niet-eens-echt-in-wordt-gesekst-ook" vibe...
Beetje een makkelijk antwoord, nietwaar? Maar je voelt je waarschijnlijk beledigd (onterecht, maar goed)? Ik heb het idee dat je een minder gelikte productie ziet als 'B'. Echter is dit juist een van de sterkste punten van de serie, en juist wat het minder typisch maakt. De meeste series series zijn ontzettend gelikt geproduceerd, of er is een poging to gedaan; zo erg dat het gewoon afstandelijk en nep overkomt. Minder 'gewoon' hoewel mensen graag geloven dat die gelikte productie ook zeer gewoon is. Ook is er gekozen voor minder typische acteurs. Het zijn niet de typische actiehelden en lekkere wijven die in de gestelde kaders hun rol speelden.quote:
Als je niet hebt meegekregen dat Baltar humor in de serie moest brengen, raad ik je aan de serie nog eens te kijken... (en voor de duidelijkheid, ik was hier positief over hèquote:Op maandag 10 maart 2014 14:57 schreef Kenju het volgende:
[..]
Baltar als comic relief? Ik welk opzicht? Noem eens wat dat je grappig vond of als grappig bedoeld werd?
[..]
Beetje een makkelijk antwoord, nietwaar? Maar je voelt je waarschijnlijk beledigd (onterecht, maar goed)? Ik heb het idee dat je een minder gelikte productie ziet als 'B'. Echter is dit juist een van de sterkste punten van de serie, en juist wat het minder typisch maakt. De meeste series series zijn ontzettend gelikt geproduceerd, of er is een poging to gedaan; zo erg dat het gewoon afstandelijk en nep overkomt. Minder 'gewoon' hoewel mensen graag geloven dat die gelikte productie ook zeer gewoon is. Ook is er gekozen voor minder typische acteurs. Het zijn niet de typische actiehelden en lekkere wijven die in de gestelde kaders hun rol speelden.
Dat je het niet leuk vind kan. Maar je onderbouwing is volledig misplaatst of afwezig.
Maar breng dan eens een onderbouwing voor hetgeen je zegt? Noem eens een concreet voorbeeld van een grappig stukje met Baltar? Noem eens een voorbeeld van iemand die slecht acteert? Noem eens een voorbeeld van een goedkoop ogende prop? Maak je stelling eens concreet waarom je het over vind komen als een B-serie? En ik voel me helemaal niet beledigd, jij was degene die beledigd was toen ik stelde dat jij de serie in een andere geest hebt gekeken dan de mensen die de serie zo goed vinden (terwijl ik daarmee gewoon bedoelde dat de serie als geheel gewoon anders over komt op jou).quote:Op maandag 10 maart 2014 16:29 schreef Forbry het volgende:
[..]
Als je niet hebt meegekregen dat Baltar humor in de serie moest brengen, raad ik je aan de serie nog eens te kijken... (en voor de duidelijkheid, ik was hier positief over hè).
En voor de rest liet ik het bij "nee", omdat ik totaal niet de indruk heb dat je mijn posts goed leest/interpreteert/begrijpt en omdat ik juist de indruk heb, dat kritiek op de serie jóu op de één of andere manier beledigt. Zeker niet omdat ík mij beledigd voel.
In jouw laatste post (die ik nu quote) haal je weer dingen aan die ik (meestal) juist leuk vind in een serie, maar die volgens jou de reden zijn waarom ik deze serie niet leuk vind... tja, niks persoonlijks tegen jou verder, maar op deze manier vind ik een verdere discussie met jou over deze serie gewoon zonde van mijn tijd. En nog één laatste maal (hopelijk blijft het deze keer hangen, zwart/wit-denker die je blijkbaar bent): er was ook heel veel aan deze serie wat ik juist heel leuk/goed vond!
"Battlestar was often a very sad and somber show and, indeed, there was a lot of misery on this series, done in a realistic and completely involving manner. But that doesn't mean the show was humor free – far from it in fact. And a lot of the humor came from Gaius Baltar".quote:Op maandag 10 maart 2014 17:17 schreef Kenju het volgende:
[..]
Maar breng dan eens een onderbouwing voor hetgeen je zegt? Noem eens een concreet voorbeeld van een grappig stukje met Baltar? Noem eens een voorbeeld van iemand die slecht acteert? Noem eens een voorbeeld van een goedkoop ogende prop? Maak je stelling eens concreet waarom je het over vind komen als een B-serie? En ik voel me helemaal niet beledigd, jij was degene die beledigd was toen ik stelde dat jij de serie in een andere geest hebt gekeken dan de mensen die de serie zo goed vinden (terwijl ik daarmee gewoon bedoelde dat de serie als geheel gewoon anders over komt op jou).
Die vibe die je omschrijft, die dus wel degelijk op de productie-keuze betrekking heeft, heb ik ook door niemand gemaakt zien worden.
Dat idee heb ik ook.quote:Op maandag 10 maart 2014 18:34 schreef Norrage het volgende:
Baltar was hilarisch, zeker in het begin. Die maakte het bij vlagen gewoon een komedie. En dat was inderdaad vrij welkom.
Maar goed. Grappig om te zien dat jullie volledig langs elkaar heen praten
Dat is wat anders dan 'de comic relief'. Wat is je eigen onderbouwing ervan? Het kan dat ik het gewoon vergeten ben, het is immers lang geleden. Maar als je niets aangeeft in dit opzicht....quote:Op maandag 10 maart 2014 18:17 schreef Forbry het volgende:
[..]
"Battlestar was often a very sad and somber show and, indeed, there was a lot of misery on this series, done in a realistic and completely involving manner. But that doesn't mean the show was humor free – far from it in fact. And a lot of the humor came from Gaius Baltar".
http://www.ign.com/articl(...)s-and-moments?page=2
Ron Moore has stated in several episode commentaries that when the role of "Gaius Baltar" was originally written in the script, the writing team never intended Baltar to have a "funny" aspect, but James Callis himself decided to play up that aspect of the frantic predicaments Baltar finds himself in during the Miniseries (which although the writers never anticipated, they enjoyed, and started writing him with that in mind). In series 4, however, Baltar's demeanor becomes noticably more serious, though still with occasional moments of dry wit.
http://en.battlestarwiki.org/wiki/Gaius_Baltar
Ok dit zijn best aardige voorbeelden. Maar om het dan 'de comic relief' te noemen.... Nee.quote:Op maandag 10 maart 2014 18:11 schreef MAHL het volgende:
Baltar is idd altijd wel een beetje de comic relief geweest hoor, zeker on de eerste seizoenen.
Ik denk dat je gewoon een andere noemer voor zaken heb. Verder blijf ik erbij dat je de elementen niet zo uit elkaar kan halen zoals jij doet en op die manier deze serie beoordelen. Geldt eigenlijk ook wel voor andere series, maar toch. Ik denk dat je alles dat op een dieper niveau een extra relevantie probeert aan te spreken helemaal niets vind, hoe goed het ook is. Iets als 'The Wire', vind je waarschijnlijk maar een kutserie? Dat bedoel ik dus met dat je iets in een andere geest kijkt en je dus meer richt op het meer typische Hollywood spul.quote:Op maandag 10 maart 2014 18:58 schreef Forbry het volgende:
[..]
Dat idee heb ik ook.Dat kan ook prima (deels) aan mij liggen hoor. Sommige puntjes van kritiek betreffen ook vooral een álgemeen beeld, misschien zelfs een algemeen gevóel en dat is moeilijk(er) te concretiseren.
Kenju zou volgens mij het liefste zien dat ik een specifiek stuk muur in de spotlights zet, wegens het zijn van een B-muur, maar dat doe ik niet, want vind ik zielig voor dat stuk muur
Doe maar, want ik ben in ieder geval nu wel klaar met deze discussie met jou (godsakkes hé, heb je de eerste paar door mij geciteerde regels gelezen? Dat is bijna de definitie van "comic relief"quote:
Dat hij wat situaties mee maakt, maakt hem niet de comic relief. Verder snap je de materie duidelijk niet wanneer je termen gebruikt als B-serie, en kan je acteerwerk ook maar slecht beoordelen wanneer je dit als een zwak punt van deze serie ziet. Het feit dat je weinig ander materiaal ziet, als ik even uitga van de overige serie-topics waarin je reageert zegt ook wat in dit opzicht. En ja, het is een rare manier van kijken wanneer je zaken op de manier uit elkaar haalt zoals jij doet.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 00:10 schreef Forbry het volgende:
[..]
Doe maar, want ik ben in ieder geval nu wel klaar met deze discussie met jou (godsakkes hé, heb je de eerste paar door mij geciteerde regels gelezen? Dat is bijna de definitie van "comic relief"en dat gezeik over elementen uit elkaar halen... Ik vond sommige dingen gewoon goed, sommige dingen niet.. echt een hele rare manier van naar dingen kijken inderdaad
).
quote:Op dinsdag 11 maart 2014 00:59 schreef Mirel het volgende:
Ik denk dat je ook meer uit Battlestar kan halen als je het probeert als een geheel te bekijken en niet kritiek te geven op losse elementen/details zoals bepaalde verhaallijnen of mysteries die niet goed opgelost worden, enkele slechtere afleveringen in hun geheel, of bepaald acteerwerk.
(knip)
quote:Op dinsdag 25 februari 2014 15:55 schreef Forbry het volgende:
Ik ben inmiddels ergens in seizoen 3 aanbeland en blijf deze serie lastig te beoordelen vinden. Ik geloof dat ik op dit moment wel positiever ben dan eerst, maar eigenlijk zijn de dingen die ik er slecht/minder aan vind nog steeds wel aanwezig. Die "wennen" alleen een beetje ofzo, waardoor ik me ook beter kan focussen op de goede/leuke dingen.
(...)
Vind ik ook, een oordeel is de som van alle losse onderdelen. Ik wilde meer zeggen (hopelijk was dat duidelijkquote:Ik heb mij uiteindelijk dan ook niet blind gestaard op dingen als slecht acteerwerk, maar ben van mening dat je het wél mee moet nemen in een eerlijk/zo objectief mogelijk/compleet oordeel over de serie. Je kunt het negeren, eraan wennen en uiteindelijk zo zwaar laten meewegen als je zelf wilt, maar het maakt kritiek erop niet opeens onwaar/onterecht
Zoals ik al eerder schreef, ik vond Baltar best vaak grappig, ook om dat gedoe met die harem kon ik wel lachen. Ik vond de serieuze kant van het personage echter niet altijd even goed geacteerd en/of uitgewerkt, ook niet als het om die religieuze aspecten ging.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 10:27 schreef Mirel het volgende:
Baltar werd vanaf S4 meer komisch dan religieus (met z'n harem) maar de random opmerkingen tussendoor zoals die paar die ik noemde zijn dan wel leuk
Ik weet ook niet in hoeverre ik dan diep ging als jij min of meer dezelfde dingen roept als ik en dan alsnog zegt dat je je er niet heel erg in verdiept ben geraakt. Of bedoel je dat filosofieboek die ik linktedie behandelt de aangekaarte thema's meer in de context van onze maatschappij, niet die van Battlestar. Dus misschien gingen de schrijvers ook niet zo diep en kunnen wij kijkers ook niet zo diep gaan
Mooi lijstje van thema's noem je trouwens, goede samenvatting van de serie
Ben je al trouwens bij Unfinished Business van seizoen 3? Daar is een extended versie van die zeker de moeite waard is. Lieve en emotionele aflevering is dat
Je was heel duidelijk hoor en ben het ook met je eens.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 10:39 schreef Mirel het volgende:
(...)
Vind ik ook, een oordeel is de som van alle losse onderdelen. Ik wilde meer zeggen (hopelijk was dat duidelijk) dat je het risico hebt dat als je je teveel focust op een onderdeel, dat je het andere misschien niet goed opmerkt. Ik denk dat je dus al die thema's beter opmerkt als je je er voor openstelt, ik denk dat als je téveel focust op slecht acteerwerk of props of whatever dat je het onbewust minder serieus neemt (en terecht) en daardoor dus de bedoeling van de makers, bepaalde boodschappen of thema's dan onbewust mist.
Misschien dat het lijkt alsof ik nu heel erg fanboy ben maar ook ik heb me gestoord aan het acteerwerk hier en daar van vooral Starbuck en Six (haar verdrietige blik is min of meer hetzelfde als haar verbaasde blik), en soms Lee.
Caprica al gezien? Prequel van BSG.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 11:09 schreef Forbry het volgende:
[..]
Je was heel duidelijk hoor en ben het ook met je eens.![]()
Nah, je bent duidelijk fan, maar denk wel een prettige fan(eentje wiens enthousiasme aantekelijk werkt, maar die tegen kritiek kan en zelf ook niet met een geheel kritiekloze brik kijkt
).
Het lijkt (of leek?) misschien niet zo, maar ergens ben ik zelf ook gewoon wel een fan van deze serie. Mijn teleurstellingen kwamen vooral voort uit de torenhoge verwachtingen die ik had (zoals al terecht in dit topic door user Mattor werd aangehaald). Met hier en daar dan wel een beetje hoop op een iets betere uitwerking, zou ik dolgraag weer naar een soortgelijke serie kijken
![]()
(Ik moet nu echt even andere dingen gaan doen![]()
)
Klopt. Eigenlijk was de BSG-schil eerder een beperking dan een toevoeging. Vond het eigenlijk ook een redelijk zwakke serie en het is dan ook terecht gecancelled. Maar het is een serie die zelfs de meest toegewijde BSG-fan gewoon kan overslaan.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 18:48 schreef Mirel het volgende:
Caprica kan net zo goed als standalone serie gezien geworden. Was ook de bedoeling eerst.
Leuk, zo'n elitair praatjequote:Op dinsdag 11 maart 2014 11:09 schreef Forbry het volgende:
Nah, je bent duidelijk fan, maar denk wel een prettige fan(eentje wiens enthousiasme aantekelijk werkt, maar die tegen kritiek kan en zelf ook niet met een geheel kritiekloze brik kijkt
).
De eerste 2 afleveringen. Ik weet dat het een prequel is, maar los van de tech en naam (van de stad) heel anders dan BSG voor mijn gevoel en dat is op zich niet erg, maar vond het gewoon ook niet zo leuk... toch nog een kans geven wat jou betreft?quote:
*Mirel. En wat gaf ik aan?quote:Op woensdag 12 maart 2014 00:16 schreef Kenju het volgende:
[..]
Klopt. Eigenlijk was de BSG-schil eerder een beperking dan een toevoeging. Vond het eigenlijk ook een redelijk zwakke serie en het is dan ook terecht gecancelled. Maar het is een serie die zelfs de meest toegewijde BSG-fan gewoon kan overslaan.
[..]
Leuk, zo'n elitair praatjeErg makkelijk. Beetje de pot die de ketel verwijt dat hij zwart ziet. Immers zie je je eigen idee ook als onschendbaar en de ultieme waarheid. Het enige dat ik aangegeven heb is dat je onderbouwing zwak is. Ik heb bijv. nooit beweerd dat het acteerwerk supersterk is. Maar het is niet zo slecht dat je het als bezwaarlijk nadeel kan zien. Immers bestaat er dan geen goede televisie van voor 2005. Dat jij de serie niet zo goed begrijpt, zoals Merel ook al aangeeft, kan ik ook weinig aan doen. Heeft m.i. veelal te maken met je voorkeuren dat je er anders naar kijkt, maar dat is iets jij als een onmogelijkheid ziet.
CGI is wel kut en wordt niet beter. De ontwikkelingen worden interessant maar gaan op een gegeven moment niet per se meer om de Graystone's of de Adama's. Het begint dan 'grootser' te worden van opzet maar imo was dat niet nodig geweest. Het is wel interessant en leuk verder en het heeft wel weer thema's die je aan het denken zettenquote:Op woensdag 12 maart 2014 10:02 schreef Forbry het volgende:
[..]
De eerste 2 afleveringen. Ik weet dat het een prequel is, maar los van de tech en naam (van de stad) heel anders dan BSG voor mijn gevoel en dat is op zich niet erg, maar vond het gewoon ook niet zo leuk... toch nog een kans geven wat jou betreft?
Begint wat traag, maar is uiteindelijk wel de moeite waard, imo. Zou tot ep 6 (There is another sky) kijken, als je het dan nog niets vindt kun je het laten liggen.quote:Op woensdag 12 maart 2014 10:02 schreef Forbry het volgende:
[..]
De eerste 2 afleveringen. Ik weet dat het een prequel is, maar los van de tech en naam (van de stad) heel anders dan BSG voor mijn gevoel en dat is op zich niet erg, maar vond het gewoon ook niet zo leuk... toch nog een kans geven wat jou betreft?
Volgens Kenju het volgende: "dat jij de serie niet zo goed begrijpt" en de "jij" ben ik dan, Forbryquote:
quote:
Ik omschreef het wat anders, wat Forby meteen als een aanslag op haar persoon ervoer, maar ik bedoelde feitelijk niets anders te zeggen dan dit. Als je BSG als geheel bekijkt, ervaar/bekijk je het in een heel andere geest. Er zit immers een verschil in een actie of uitspraak of beslissing wanneer deze in een overtuigd polytheïstisch religieuze omgeving gedaan wordt, een wereld waar klasse verschil bestaat, erkend en geaccepteerd wordt, etc. etc. of in zomaar een syfi-serie waarin het vooral draait om toffe gadgets en vechten met boze robots en wat drama tussen de characters. De geest is anders. En dat geldt voor alles in de serie. Wanneer ze bijv. 'New Caprica' gaan bevrijden, is dat ook gewoon anders dan wanneer het op zichzelf staat. Normaal gesproken is het gewoon een leuke actiescène, maar nu is het iets dat je gewoon minder verwacht in een serie als deze.quote:Ik denk dat je ook meer uit Battlestar kan halen als je het probeert als een geheel te bekijken en niet kritiek te geven op losse elementen/details zoals bepaalde verhaallijnen of mysteries die niet goed opgelost worden, enkele slechtere afleveringen in hun geheel, of bepaald acteerwerk.
Razor moet je sowieso tijdens de serie kijken en niet achteraf, omdat het chronologisch anders niet klopt. Eigenlijk is het gewoon een lange aflevering. Kat komt in de normale afleveringen ook niet voor, toch? The Plan is vooral veel herhaling en zijn zaken die je wel kunt destilleren uit de serie zelf. Heb het op een zondag ochtend een keer gekeken, en meer aandacht dan dat verdient het eigenlijk ook niet, m.i. Blood and Chrome is wel aardig, maar niet veel beter als los stuk. M.i. hadden ze beiden net zo goed niet gemaakt kunnen worden. Hoewel het voor de echte junks misschien een aardige fix was.quote:Op woensdag 12 maart 2014 11:44 schreef MAHL het volgende:
[..]
Begint wat traag, maar is uiteindelijk wel de moeite waard, imo. Zou tot ep 6 (There is another sky) kijken, als je het dan nog niets vindt kun je het laten liggen.
Daarnaast heb je natuurlijk ook nog de andere BSG films (Razor, The Plan, en Blood and Chrome).
quote:Op woensdag 12 maart 2014 11:01 schreef Mirel het volgende:
(...)
CGI is wel kut en wordt niet beter. De ontwikkelingen worden interessant maar gaan op een gegeven moment niet per se meer om de Graystone's of de Adama's. Het begint dan 'grootser' te worden van opzet maar imo was dat niet nodig geweest. Het is wel interessant en leuk verder en het heeft wel weer thema's die je aan het denken zetten
"The Plan" e.d. was ik sowieso al wel van planquote:Op woensdag 12 maart 2014 11:44 schreef MAHL het volgende:
[..]
Begint wat traag, maar is uiteindelijk wel de moeite waard, imo. Zou tot ep 6 (There is another sky) kijken, als je het dan nog niets vindt kun je het laten liggen.
Daarnaast heb je natuurlijk ook nog de andere BSG films (Razor, The Plan, en Blood and Chrome).
Dat ik naar BSG heb gekeken met de blik van iemand die naar "een syfi-serie waarin het vooral draait om toffe gadgets en vechten met boze robots en wat drama tussen de characters" kijkt. Dat is ook eigenlijk (meer) mijn smaak en daar komt mijn kritiek dan ook vandaan.quote:
Nú al?quote:‘Battlestar Galactica’ Movie Gets New Life at Universal (EXCLUSIVE)
Variety
Universal is ramping up a movie version of the sci-fi franchise “Battlestar Galactica,” aiming to develop the film as a complete reimagining of the story.
“Transcendence” writer Jack Paglen has signed on to write the screenplay. Paglen has also committed to Ridley Scott’s “Prometheus” sequel for Fox that will start production this fall.
Original series creator Glen Larson will produce the “Battlestar Galactica” film.
There have been three “Galactica” TV series (including the brief “Galactica 1980″). The first, starring Lorne Greene and Richard Hatch, ran during the 1978-79 season and was centered on humans engaged in a lengthy war against a cybernetic race known as the Cylons while searching for Earth.
In 2003, a reimagined “Battlestar Galactica” miniseries aired on Sci Fi Channel. The second series, starring Edward James Olmos and Mary McDonnell, went on to run for four seasons.
In 2009, speculation emerged that Bryan Singer was attached to direct a “Battlestar Galactica” movie.
Universal’s exec VP of production Scott Bernstein and director of development Jay Polidoro are overseeing the latest version of “Battlestar Galactica” for the studio.
Warner Bros. will open “Transcendence,” starring Johnny Depp, on April 18.
Paglen is represented by ICM Partners and Lichter Grossman Nichols Adler and Feldman. Larson is represented by the Lichtman Group, manager Denny Bond of Management 3 as well as attorneys Neville Johnson, Douglas Johnson and James Ryan of Johnson & Johnson.
Meh. Ik vind de BSG in zijn huidige vorm gewoon goed.quote:
Caprica is inderdaad vrij achterlijk gedaan. Veel te 'aards'.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 15:15 schreef EdvandeBerg het volgende:
Via Netflix deze serie ontdekt. Wist wel van bestaan af, maar vroegah nooit moeite genomen om te downloaden enzo. Ben nu achterin seizoen 3.
Ik snap commentaar van andere users wel over de wat goedkope uitstraling van de serie. Ik moet regelmatig gniffelen bij het zien van 21e eeuw materiaal in de serie; op Caprica rijdt men gewoon in aardse legertrucks en in de werkplaats van Galactica liggen allemaal auto onderdelen enzo. Maar dat is meer grappig. Ook de jaren 70 monitoren en schakelaars op het dashboard van de GalacticaOf die vreselijk lelijke bril van Adama Sr.
Maar wel gewoon leuke serie.
Was toch juist de reden dat Galactica en haar vipers niet door de Cylons gestoord werden? Omdat de systemen op de Galactica (want zou met pensioen gaan) niet waren gemoderniseerd en gekoppeld, hadden de virussen geen vat op de besturingssystemen van Galactica. Tenminste, dat is wat ik tot nu toe begreep. Zou zo maar kunnen dat het een truc van de Cylons was om de Galactica en wat andere scheepjes te laten ontsnappen juist de bedoeling was zodat de Cylons de aarde konden vinden en deze vernietigen. Zeg er verder maar niks over, want dan weet ik teveel.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 15:27 schreef Kenju het volgende:
[..]
Caprica is inderdaad vrij achterlijk gedaan. Veel te 'aards'.
Wat BSG is het gewoon een stijl. Ik vind het best aardig gedaan omdat je het eea tijdloos houdt. Verder prediken ze ook echt een hands-on-leven in deze serie. Dus geen rare lasers e.d. of overdreven computergestuurd gedoe.
Er zit ook een uitleg achter, maar, net als bijv. het gebruik van die monitoren (in een van de afleveringen zie je trouwens een Windows foutmelding, als je oplet) hebben ze expres zo gedaan, net als dat ze niet met beeld communiceren. Maar als ik het uitleg spoiler ik het eea....
Grappig.quote:Op donderdag 4 september 2014 20:53 schreef Mirel het volgende:
Ik heb de hele serie op m'n schijf, en was van plan gifjes te maken van alle space battles. Na wat gekloot met gifs heb ik besloten WebM te doen. En voila!
http://webmup.com/fz9fk/vid.webm
Funfact: Dit stukje is telkens afgewisseld met shots van Lee en Kat in hun vipers, toen ik die eruit knipte en alle ruimtestukjes bij elkaar deed, bleek het gewoon vleiloos in elkaar over te lopen.
Tofquote:Op donderdag 4 september 2014 20:53 schreef Mirel het volgende:
Ik heb de hele serie op m'n schijf, en was van plan gifjes te maken van alle space battles. Na wat gekloot met gifs heb ik besloten WebM te doen. En voila!
http://webmup.com/fz9fk/vid.webm
Funfact: Dit stukje is telkens afgewisseld met shots van Lee en Kat in hun vipers, toen ik die eruit knipte en alle ruimtestukjes bij elkaar deed, bleek het gewoon vleiloos in elkaar over te lopen.
Bronquote:'Battlestar Galactica' vertelt nieuw verhaal!
Universal kondigde in september aan dat er een reboot op komst is van Battlestar Galactica. De serie wordt gemaakt door Sam Esmail, die ons tot nu toe Mr. Robot bracht. Het wordt een nieuw verhaal in dezelfde wereld als de serie van Ronald D. Moore. Daar is die laatste blij mee.
Moore reageert nu voor het eerst op de komst van de nieuwe serie. "Het is echt aan hen en ik wens ze succes. Ik ben blij dat het geen letterlijke reboot wordt. Het zou moeilijk zijn om ineens een nieuwe Adama of Laura Roslin te zien," begon Moore. "Het is een geweldig concept en ik ben gelukkig met de kans die ik kreeg om het twintig jaar na het origineel opnieuw te maken. Dat iemand nu het universum dat wij opbouwden blijft uitbreiden is fantastisch. Sam Esmail is buitengewoon getalenteerd en ik wens hem veel succes."
Caprica was te langzaam al vond ik dat ook wel goed.quote:Op vrijdag 22 november 2019 16:19 schreef Karina het volgende:
Grote kick, maar er zit een reboot aan te komen
[..]
Bron
Ik ben heeel benieuwd. Caprica vond ik ook goed (dat was een soort van prequel) hopelijk wordt dit net zo goed.
Jezus, dat is ook alweer bijna 10 jaar geleden inmiddels.quote:Op vrijdag 22 november 2019 16:19 schreef Karina het volgende:
[..]
Bron
Ik ben heeel benieuwd. Caprica vond ik ook goed (dat was een soort van prequel) hopelijk wordt dit net zo goed.
Dat was wel echt heel anders, naar inderdaad. Tijdje terug heb ik die nog teruggekeken, tja dat is nu niet meer om aan te zien eigenlijk en seizoen 2 destijds was gewoon slecht.quote:Op maandag 25 november 2019 12:13 schreef nogeenoudebekende het volgende:
'Het origineel' is uit '78. Als je dat als regisseur niet weet...
Ja was zeker slecht. Maar blijft toch wel een beetje nostalgie.quote:Op maandag 25 november 2019 12:32 schreef Karina het volgende:
[..]
Dat was wel echt heel anders, naar inderdaad. Tijdje terug heb ik die nog teruggekeken, tja dat is nu niet meer om aan te zien eigenlijk en seizoen 2 destijds was gewoon slecht.
Misschien wordt het heel iets anders. De makers zijn natuurlijk niet verplicht om buiten de algemene verhaallijn van BSG rekening te houden met de series uit de 21e eeuw en diens karakters. Wie weet gaan ze terug naar de originele film / serie en remaken ze die.quote:Op vrijdag 22 november 2019 16:19 schreef Karina het volgende:
[..]
Bron
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |