Nee, ik zeg dat het een vermakelijke serie is, maar met een paar punten van kritiek. Voorbeelden daarvan komen idd uit het vierde seizoen omdat dat het meest vers is in mijn geheugen.quote:Op woensdag 5 juni 2013 17:01 schreef Norrage het volgende:
Uuuh je loopt hier keihard het 4e seizoen af te kraken maar dat is het beste serizoen? Je bedoelt het 3e?
Breien en BSG, odd comboquote:Op dinsdag 31 december 2013 12:36 schreef Angelof9 het volgende:
Tijd om dit topic weer eens omhoog te schoppen.
Heb de afgelopen paar dagen de hele serie weer opnieuw gekeken. Met name seizoen 4 was een stuk vermakelijker nu ik me niet steeds zat af te vragen wie wat is en hoe het af gaat lopen. Ik kon nu gewoon rustig kijken en de individuele afleveringen in hun eigen waarde laten. Met name The Hub en de twee muiterij afleveringen![]()
![]()
![]()
En weer helemaal verliefd op Laura Roslin![]()
![]()
![]()
En natuurlijk weer flink gesnotterd tijdens Daybreak.
Het valt verassend goed te combinerenquote:
Daar moet ik nog aan, zijn het alleen die webisodes?quote:Blood & Chrome al gezien? Ook zeker de moeite waard
Webisodes gecombineerd tot film. Must-see voor de BSG en Caprica liefhebberquote:Op dinsdag 31 december 2013 14:16 schreef Angelof9 het volgende:
[..]
Het valt verassend goed te combineren
[..]
Daar moet ik nog aan, zijn het alleen die webisodes?
De twee mini-series-episodes. Hierna staat "33" (de eerste aflevering van seizoen 1 als ik het goed heb) op het programma... Goed begonnen zo, toch?quote:Op dinsdag 28 januari 2014 16:13 schreef Norrage het volgende:
Begonnen met de 2 afleveringen, of met de (dubbele) BSG special? In het eerste geval, moet de serie inderdaad nog even op gang komen. In het tweede geval, heb je echt wat gemist
Zeker. Dan verbaast het me dat je niet meteen onder de indruk bentquote:Op dinsdag 28 januari 2014 16:26 schreef Forbry het volgende:
[..]
De twee mini-series-episodes. Hierna staat "33" (de eerste aflevering van seizoen 1 als ik het goed heb) op het programma... Goed begonnen zo, toch?
Na alle verhalen had ik dat stiekem ook wel een beetje verwacht en ben zodoende best een beetje teleurgesteld, maar wat niet is kan nog komen en ga het zeker nog wel verder kijken, daarvoor was het echt wel boeiend genoegquote:Op dinsdag 28 januari 2014 16:36 schreef Norrage het volgende:
[..]
Zeker. Dan verbaast het me dat je niet meteen onder de indruk bent
Eens, minus The Hub en plus Exodus 1 & 2. Maar ik moet zeggen, ik vind het geheel gewoon erg sterk. Het verhaal, de personages en de sfeer die door de hele serie loopt zijn gewoon top. Er zitten ook echt wel mindere afleveringen tussen (midden seizoen twee, na Resurrection Ship bijv.), maar die doen voor mij niet af aan de gehele kwaliteit.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 16:37 schreef Angelof9 het volgende:
Achteraf gezien vind ik de mini series eigenlijk 1 van de beste afleveringen van het geheel... en Blood on the Scales en Daybreak en The Hub...
Zou inderdaad seizoen één wel afkijken, misschien ook nog een stukje S2. (t/m resurrection ship) Als je het dan nog niks vind zal het ook niet meer komen waarschijnlijk.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 16:41 schreef Forbry het volgende:
[..]
Na alle verhalen had ik dat stiekem ook wel een beetje verwacht en ben zodoende best een beetje teleurgesteld, maar wat niet is kan nog komen en ga het zeker nog wel verder kijken, daarvoor was het echt wel boeiend genoeg
EDIT: Maar blijft mijn gevoel aan het einde van seizoen één op dit niveau steken, dan ga ik toch overstappen op een andere serie denk ik (kost toch een hoop tijd en er zijn nog zoveel andere potentieel leuke/goede series)...
Ben benieuwd...
In het Netflix topic-heb ik zojuist nog een "update" gegeven. Ik ben inmiddels over de helft van het eerste seizoen en nog steeds niet onverdeeld enthousiast, maar zal het in ieder geval nog wel t/m resurrection ship (S2) kijken dan.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 17:17 schreef Mattor het volgende:
[..]
Eens, minus The Hub en plus Exodus 1 & 2. Maar ik moet zeggen, ik vind het geheel gewoon erg sterk. Het verhaal, de personages en de sfeer die door de hele serie loopt zijn gewoon top. Er zitten ook echt wel mindere afleveringen tussen (midden seizoen twee, na Resurrection Ship bijv.), maar die doen voor mij niet af aan de gehele kwaliteit.
[..]
Zou inderdaad seizoen één wel afkijken, misschien ook nog een stukje S2. (t/m resurrection ship) Als je het dan nog niks vind zal het ook niet meer komen waarschijnlijk.
Seizoen 1 is inderdaad niet zo boeiend, om eerlijk te zijn. Pas de laatste 2 eps wordt het vet, om dan in seizoen 2 los te gaan. Als ik het me goed herinner. Dus nog even volhoudenquote:Op vrijdag 31 januari 2014 19:24 schreef Forbry het volgende:
[..]
In het Netflix topic-heb ik zojuist nog een "update" gegeven. Ik ben inmiddels over de helft van het eerste seizoen en nog steeds niet onverdeeld enthousiast, maar zal het in ieder geval nog wel t/m resurrection ship (S2) kijken dan.
Dank voor je uitgebreide toelichtingquote:Op zaterdag 1 februari 2014 01:06 schreef Tweek het volgende:
[..]
Klopt opzich wel, het is meer dat als je de serie toen der tijd volgde je nu nog vooral de goede gedeeltes bij blijven. Maar goed, tweede helft van seizoen 1 is goed, midden van seizoen 2, heel seizoen 3 en bij 4 is het een beetje wisselend.
Vooral vanaf seizoen 3 is het erg goed, daarvoor stonden de makers nog iets teveel onder controle van de grote bazen bij Sci-Fi. Zo was er een grote ruzie omdat de bazen per se een hond in de serie wilden, en gedurende seizoen 2 was er veel druk om meer stand alone afleveringen te maken. Dat merk je ook heel erg aan de kwaliteit van de serie, uiteindelijk daalde de kijkcijfers toen en kregen de makers het meer voor het zeggen. Dat merk je vooral vanaf seizoen 3, wanneer er meer controversiële onderwerpen worden aangesneden en er vooral meer tijd is voor langere story arcs. De eerste glimp daarvan krijg je midden seizoen 2.
Overigens Baltar en Zarak zijn verreweg de meest interesante mannelijke karakters.
Ik zou het gewoon nog even aanzien en zitten echt geweldige stukken in. De serie is 4 jaar ouder dan de meeste series die onder de golden age of television worden gerekend (Dexter, Breaking Bad, Mad Men, Boardwalk Empire, Sons of Anarchy, Justified). Uiteindelijk is Battlestar daar een voorloper van maar nog niet van een zelfde constante kwaliteit.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |