Doe maar, want ik ben in ieder geval nu wel klaar met deze discussie met jou (godsakkes hé, heb je de eerste paar door mij geciteerde regels gelezen? Dat is bijna de definitie van "comic relief"quote:
Dat hij wat situaties mee maakt, maakt hem niet de comic relief. Verder snap je de materie duidelijk niet wanneer je termen gebruikt als B-serie, en kan je acteerwerk ook maar slecht beoordelen wanneer je dit als een zwak punt van deze serie ziet. Het feit dat je weinig ander materiaal ziet, als ik even uitga van de overige serie-topics waarin je reageert zegt ook wat in dit opzicht. En ja, het is een rare manier van kijken wanneer je zaken op de manier uit elkaar haalt zoals jij doet.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 00:10 schreef Forbry het volgende:
[..]
Doe maar, want ik ben in ieder geval nu wel klaar met deze discussie met jou (godsakkes hé, heb je de eerste paar door mij geciteerde regels gelezen? Dat is bijna de definitie van "comic relief"en dat gezeik over elementen uit elkaar halen... Ik vond sommige dingen gewoon goed, sommige dingen niet.. echt een hele rare manier van naar dingen kijken inderdaad
).
quote:Op dinsdag 11 maart 2014 00:59 schreef Mirel het volgende:
Ik denk dat je ook meer uit Battlestar kan halen als je het probeert als een geheel te bekijken en niet kritiek te geven op losse elementen/details zoals bepaalde verhaallijnen of mysteries die niet goed opgelost worden, enkele slechtere afleveringen in hun geheel, of bepaald acteerwerk.
(knip)
quote:Op dinsdag 25 februari 2014 15:55 schreef Forbry het volgende:
Ik ben inmiddels ergens in seizoen 3 aanbeland en blijf deze serie lastig te beoordelen vinden. Ik geloof dat ik op dit moment wel positiever ben dan eerst, maar eigenlijk zijn de dingen die ik er slecht/minder aan vind nog steeds wel aanwezig. Die "wennen" alleen een beetje ofzo, waardoor ik me ook beter kan focussen op de goede/leuke dingen.
(...)
Vind ik ook, een oordeel is de som van alle losse onderdelen. Ik wilde meer zeggen (hopelijk was dat duidelijkquote:Ik heb mij uiteindelijk dan ook niet blind gestaard op dingen als slecht acteerwerk, maar ben van mening dat je het wél mee moet nemen in een eerlijk/zo objectief mogelijk/compleet oordeel over de serie. Je kunt het negeren, eraan wennen en uiteindelijk zo zwaar laten meewegen als je zelf wilt, maar het maakt kritiek erop niet opeens onwaar/onterecht
Zoals ik al eerder schreef, ik vond Baltar best vaak grappig, ook om dat gedoe met die harem kon ik wel lachen. Ik vond de serieuze kant van het personage echter niet altijd even goed geacteerd en/of uitgewerkt, ook niet als het om die religieuze aspecten ging.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 10:27 schreef Mirel het volgende:
Baltar werd vanaf S4 meer komisch dan religieus (met z'n harem) maar de random opmerkingen tussendoor zoals die paar die ik noemde zijn dan wel leuk
Ik weet ook niet in hoeverre ik dan diep ging als jij min of meer dezelfde dingen roept als ik en dan alsnog zegt dat je je er niet heel erg in verdiept ben geraakt. Of bedoel je dat filosofieboek die ik linktedie behandelt de aangekaarte thema's meer in de context van onze maatschappij, niet die van Battlestar. Dus misschien gingen de schrijvers ook niet zo diep en kunnen wij kijkers ook niet zo diep gaan
Mooi lijstje van thema's noem je trouwens, goede samenvatting van de serie
Ben je al trouwens bij Unfinished Business van seizoen 3? Daar is een extended versie van die zeker de moeite waard is. Lieve en emotionele aflevering is dat
Je was heel duidelijk hoor en ben het ook met je eens.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 10:39 schreef Mirel het volgende:
(...)
Vind ik ook, een oordeel is de som van alle losse onderdelen. Ik wilde meer zeggen (hopelijk was dat duidelijk) dat je het risico hebt dat als je je teveel focust op een onderdeel, dat je het andere misschien niet goed opmerkt. Ik denk dat je dus al die thema's beter opmerkt als je je er voor openstelt, ik denk dat als je téveel focust op slecht acteerwerk of props of whatever dat je het onbewust minder serieus neemt (en terecht) en daardoor dus de bedoeling van de makers, bepaalde boodschappen of thema's dan onbewust mist.
Misschien dat het lijkt alsof ik nu heel erg fanboy ben maar ook ik heb me gestoord aan het acteerwerk hier en daar van vooral Starbuck en Six (haar verdrietige blik is min of meer hetzelfde als haar verbaasde blik), en soms Lee.
Caprica al gezien? Prequel van BSG.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 11:09 schreef Forbry het volgende:
[..]
Je was heel duidelijk hoor en ben het ook met je eens.![]()
Nah, je bent duidelijk fan, maar denk wel een prettige fan(eentje wiens enthousiasme aantekelijk werkt, maar die tegen kritiek kan en zelf ook niet met een geheel kritiekloze brik kijkt
).
Het lijkt (of leek?) misschien niet zo, maar ergens ben ik zelf ook gewoon wel een fan van deze serie. Mijn teleurstellingen kwamen vooral voort uit de torenhoge verwachtingen die ik had (zoals al terecht in dit topic door user Mattor werd aangehaald). Met hier en daar dan wel een beetje hoop op een iets betere uitwerking, zou ik dolgraag weer naar een soortgelijke serie kijken
![]()
(Ik moet nu echt even andere dingen gaan doen![]()
)
Klopt. Eigenlijk was de BSG-schil eerder een beperking dan een toevoeging. Vond het eigenlijk ook een redelijk zwakke serie en het is dan ook terecht gecancelled. Maar het is een serie die zelfs de meest toegewijde BSG-fan gewoon kan overslaan.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 18:48 schreef Mirel het volgende:
Caprica kan net zo goed als standalone serie gezien geworden. Was ook de bedoeling eerst.
Leuk, zo'n elitair praatjequote:Op dinsdag 11 maart 2014 11:09 schreef Forbry het volgende:
Nah, je bent duidelijk fan, maar denk wel een prettige fan(eentje wiens enthousiasme aantekelijk werkt, maar die tegen kritiek kan en zelf ook niet met een geheel kritiekloze brik kijkt
).
De eerste 2 afleveringen. Ik weet dat het een prequel is, maar los van de tech en naam (van de stad) heel anders dan BSG voor mijn gevoel en dat is op zich niet erg, maar vond het gewoon ook niet zo leuk... toch nog een kans geven wat jou betreft?quote:
*Mirel. En wat gaf ik aan?quote:Op woensdag 12 maart 2014 00:16 schreef Kenju het volgende:
[..]
Klopt. Eigenlijk was de BSG-schil eerder een beperking dan een toevoeging. Vond het eigenlijk ook een redelijk zwakke serie en het is dan ook terecht gecancelled. Maar het is een serie die zelfs de meest toegewijde BSG-fan gewoon kan overslaan.
[..]
Leuk, zo'n elitair praatjeErg makkelijk. Beetje de pot die de ketel verwijt dat hij zwart ziet. Immers zie je je eigen idee ook als onschendbaar en de ultieme waarheid. Het enige dat ik aangegeven heb is dat je onderbouwing zwak is. Ik heb bijv. nooit beweerd dat het acteerwerk supersterk is. Maar het is niet zo slecht dat je het als bezwaarlijk nadeel kan zien. Immers bestaat er dan geen goede televisie van voor 2005. Dat jij de serie niet zo goed begrijpt, zoals Merel ook al aangeeft, kan ik ook weinig aan doen. Heeft m.i. veelal te maken met je voorkeuren dat je er anders naar kijkt, maar dat is iets jij als een onmogelijkheid ziet.
CGI is wel kut en wordt niet beter. De ontwikkelingen worden interessant maar gaan op een gegeven moment niet per se meer om de Graystone's of de Adama's. Het begint dan 'grootser' te worden van opzet maar imo was dat niet nodig geweest. Het is wel interessant en leuk verder en het heeft wel weer thema's die je aan het denken zettenquote:Op woensdag 12 maart 2014 10:02 schreef Forbry het volgende:
[..]
De eerste 2 afleveringen. Ik weet dat het een prequel is, maar los van de tech en naam (van de stad) heel anders dan BSG voor mijn gevoel en dat is op zich niet erg, maar vond het gewoon ook niet zo leuk... toch nog een kans geven wat jou betreft?
Begint wat traag, maar is uiteindelijk wel de moeite waard, imo. Zou tot ep 6 (There is another sky) kijken, als je het dan nog niets vindt kun je het laten liggen.quote:Op woensdag 12 maart 2014 10:02 schreef Forbry het volgende:
[..]
De eerste 2 afleveringen. Ik weet dat het een prequel is, maar los van de tech en naam (van de stad) heel anders dan BSG voor mijn gevoel en dat is op zich niet erg, maar vond het gewoon ook niet zo leuk... toch nog een kans geven wat jou betreft?
Volgens Kenju het volgende: "dat jij de serie niet zo goed begrijpt" en de "jij" ben ik dan, Forbryquote:
quote:
Ik omschreef het wat anders, wat Forby meteen als een aanslag op haar persoon ervoer, maar ik bedoelde feitelijk niets anders te zeggen dan dit. Als je BSG als geheel bekijkt, ervaar/bekijk je het in een heel andere geest. Er zit immers een verschil in een actie of uitspraak of beslissing wanneer deze in een overtuigd polytheïstisch religieuze omgeving gedaan wordt, een wereld waar klasse verschil bestaat, erkend en geaccepteerd wordt, etc. etc. of in zomaar een syfi-serie waarin het vooral draait om toffe gadgets en vechten met boze robots en wat drama tussen de characters. De geest is anders. En dat geldt voor alles in de serie. Wanneer ze bijv. 'New Caprica' gaan bevrijden, is dat ook gewoon anders dan wanneer het op zichzelf staat. Normaal gesproken is het gewoon een leuke actiescène, maar nu is het iets dat je gewoon minder verwacht in een serie als deze.quote:Ik denk dat je ook meer uit Battlestar kan halen als je het probeert als een geheel te bekijken en niet kritiek te geven op losse elementen/details zoals bepaalde verhaallijnen of mysteries die niet goed opgelost worden, enkele slechtere afleveringen in hun geheel, of bepaald acteerwerk.
Razor moet je sowieso tijdens de serie kijken en niet achteraf, omdat het chronologisch anders niet klopt. Eigenlijk is het gewoon een lange aflevering. Kat komt in de normale afleveringen ook niet voor, toch? The Plan is vooral veel herhaling en zijn zaken die je wel kunt destilleren uit de serie zelf. Heb het op een zondag ochtend een keer gekeken, en meer aandacht dan dat verdient het eigenlijk ook niet, m.i. Blood and Chrome is wel aardig, maar niet veel beter als los stuk. M.i. hadden ze beiden net zo goed niet gemaakt kunnen worden. Hoewel het voor de echte junks misschien een aardige fix was.quote:Op woensdag 12 maart 2014 11:44 schreef MAHL het volgende:
[..]
Begint wat traag, maar is uiteindelijk wel de moeite waard, imo. Zou tot ep 6 (There is another sky) kijken, als je het dan nog niets vindt kun je het laten liggen.
Daarnaast heb je natuurlijk ook nog de andere BSG films (Razor, The Plan, en Blood and Chrome).
quote:Op woensdag 12 maart 2014 11:01 schreef Mirel het volgende:
(...)
CGI is wel kut en wordt niet beter. De ontwikkelingen worden interessant maar gaan op een gegeven moment niet per se meer om de Graystone's of de Adama's. Het begint dan 'grootser' te worden van opzet maar imo was dat niet nodig geweest. Het is wel interessant en leuk verder en het heeft wel weer thema's die je aan het denken zetten
"The Plan" e.d. was ik sowieso al wel van planquote:Op woensdag 12 maart 2014 11:44 schreef MAHL het volgende:
[..]
Begint wat traag, maar is uiteindelijk wel de moeite waard, imo. Zou tot ep 6 (There is another sky) kijken, als je het dan nog niets vindt kun je het laten liggen.
Daarnaast heb je natuurlijk ook nog de andere BSG films (Razor, The Plan, en Blood and Chrome).
Dat ik naar BSG heb gekeken met de blik van iemand die naar "een syfi-serie waarin het vooral draait om toffe gadgets en vechten met boze robots en wat drama tussen de characters" kijkt. Dat is ook eigenlijk (meer) mijn smaak en daar komt mijn kritiek dan ook vandaan.quote:
Nú al?quote:‘Battlestar Galactica’ Movie Gets New Life at Universal (EXCLUSIVE)
Variety
Universal is ramping up a movie version of the sci-fi franchise “Battlestar Galactica,” aiming to develop the film as a complete reimagining of the story.
“Transcendence” writer Jack Paglen has signed on to write the screenplay. Paglen has also committed to Ridley Scott’s “Prometheus” sequel for Fox that will start production this fall.
Original series creator Glen Larson will produce the “Battlestar Galactica” film.
There have been three “Galactica” TV series (including the brief “Galactica 1980″). The first, starring Lorne Greene and Richard Hatch, ran during the 1978-79 season and was centered on humans engaged in a lengthy war against a cybernetic race known as the Cylons while searching for Earth.
In 2003, a reimagined “Battlestar Galactica” miniseries aired on Sci Fi Channel. The second series, starring Edward James Olmos and Mary McDonnell, went on to run for four seasons.
In 2009, speculation emerged that Bryan Singer was attached to direct a “Battlestar Galactica” movie.
Universal’s exec VP of production Scott Bernstein and director of development Jay Polidoro are overseeing the latest version of “Battlestar Galactica” for the studio.
Warner Bros. will open “Transcendence,” starring Johnny Depp, on April 18.
Paglen is represented by ICM Partners and Lichter Grossman Nichols Adler and Feldman. Larson is represented by the Lichtman Group, manager Denny Bond of Management 3 as well as attorneys Neville Johnson, Douglas Johnson and James Ryan of Johnson & Johnson.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |