Meh. Ik vind de BSG in zijn huidige vorm gewoon goed.quote:
Caprica is inderdaad vrij achterlijk gedaan. Veel te 'aards'.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 15:15 schreef EdvandeBerg het volgende:
Via Netflix deze serie ontdekt. Wist wel van bestaan af, maar vroegah nooit moeite genomen om te downloaden enzo. Ben nu achterin seizoen 3.
Ik snap commentaar van andere users wel over de wat goedkope uitstraling van de serie. Ik moet regelmatig gniffelen bij het zien van 21e eeuw materiaal in de serie; op Caprica rijdt men gewoon in aardse legertrucks en in de werkplaats van Galactica liggen allemaal auto onderdelen enzo. Maar dat is meer grappig. Ook de jaren 70 monitoren en schakelaars op het dashboard van de GalacticaOf die vreselijk lelijke bril van Adama Sr.
Maar wel gewoon leuke serie.
Was toch juist de reden dat Galactica en haar vipers niet door de Cylons gestoord werden? Omdat de systemen op de Galactica (want zou met pensioen gaan) niet waren gemoderniseerd en gekoppeld, hadden de virussen geen vat op de besturingssystemen van Galactica. Tenminste, dat is wat ik tot nu toe begreep. Zou zo maar kunnen dat het een truc van de Cylons was om de Galactica en wat andere scheepjes te laten ontsnappen juist de bedoeling was zodat de Cylons de aarde konden vinden en deze vernietigen. Zeg er verder maar niks over, want dan weet ik teveel.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 15:27 schreef Kenju het volgende:
[..]
Caprica is inderdaad vrij achterlijk gedaan. Veel te 'aards'.
Wat BSG is het gewoon een stijl. Ik vind het best aardig gedaan omdat je het eea tijdloos houdt. Verder prediken ze ook echt een hands-on-leven in deze serie. Dus geen rare lasers e.d. of overdreven computergestuurd gedoe.
Er zit ook een uitleg achter, maar, net als bijv. het gebruik van die monitoren (in een van de afleveringen zie je trouwens een Windows foutmelding, als je oplet) hebben ze expres zo gedaan, net als dat ze niet met beeld communiceren. Maar als ik het uitleg spoiler ik het eea....
Grappig.quote:Op donderdag 4 september 2014 20:53 schreef Mirel het volgende:
Ik heb de hele serie op m'n schijf, en was van plan gifjes te maken van alle space battles. Na wat gekloot met gifs heb ik besloten WebM te doen. En voila!
http://webmup.com/fz9fk/vid.webm
Funfact: Dit stukje is telkens afgewisseld met shots van Lee en Kat in hun vipers, toen ik die eruit knipte en alle ruimtestukjes bij elkaar deed, bleek het gewoon vleiloos in elkaar over te lopen.
Tofquote:Op donderdag 4 september 2014 20:53 schreef Mirel het volgende:
Ik heb de hele serie op m'n schijf, en was van plan gifjes te maken van alle space battles. Na wat gekloot met gifs heb ik besloten WebM te doen. En voila!
http://webmup.com/fz9fk/vid.webm
Funfact: Dit stukje is telkens afgewisseld met shots van Lee en Kat in hun vipers, toen ik die eruit knipte en alle ruimtestukjes bij elkaar deed, bleek het gewoon vleiloos in elkaar over te lopen.
Bronquote:'Battlestar Galactica' vertelt nieuw verhaal!
Universal kondigde in september aan dat er een reboot op komst is van Battlestar Galactica. De serie wordt gemaakt door Sam Esmail, die ons tot nu toe Mr. Robot bracht. Het wordt een nieuw verhaal in dezelfde wereld als de serie van Ronald D. Moore. Daar is die laatste blij mee.
Moore reageert nu voor het eerst op de komst van de nieuwe serie. "Het is echt aan hen en ik wens ze succes. Ik ben blij dat het geen letterlijke reboot wordt. Het zou moeilijk zijn om ineens een nieuwe Adama of Laura Roslin te zien," begon Moore. "Het is een geweldig concept en ik ben gelukkig met de kans die ik kreeg om het twintig jaar na het origineel opnieuw te maken. Dat iemand nu het universum dat wij opbouwden blijft uitbreiden is fantastisch. Sam Esmail is buitengewoon getalenteerd en ik wens hem veel succes."
Caprica was te langzaam al vond ik dat ook wel goed.quote:Op vrijdag 22 november 2019 16:19 schreef Karina het volgende:
Grote kick, maar er zit een reboot aan te komen
[..]
Bron
Ik ben heeel benieuwd. Caprica vond ik ook goed (dat was een soort van prequel) hopelijk wordt dit net zo goed.
Jezus, dat is ook alweer bijna 10 jaar geleden inmiddels.quote:Op vrijdag 22 november 2019 16:19 schreef Karina het volgende:
[..]
Bron
Ik ben heeel benieuwd. Caprica vond ik ook goed (dat was een soort van prequel) hopelijk wordt dit net zo goed.
Dat was wel echt heel anders, naar inderdaad. Tijdje terug heb ik die nog teruggekeken, tja dat is nu niet meer om aan te zien eigenlijk en seizoen 2 destijds was gewoon slecht.quote:Op maandag 25 november 2019 12:13 schreef nogeenoudebekende het volgende:
'Het origineel' is uit '78. Als je dat als regisseur niet weet...
Ja was zeker slecht. Maar blijft toch wel een beetje nostalgie.quote:Op maandag 25 november 2019 12:32 schreef Karina het volgende:
[..]
Dat was wel echt heel anders, naar inderdaad. Tijdje terug heb ik die nog teruggekeken, tja dat is nu niet meer om aan te zien eigenlijk en seizoen 2 destijds was gewoon slecht.
Misschien wordt het heel iets anders. De makers zijn natuurlijk niet verplicht om buiten de algemene verhaallijn van BSG rekening te houden met de series uit de 21e eeuw en diens karakters. Wie weet gaan ze terug naar de originele film / serie en remaken ze die.quote:Op vrijdag 22 november 2019 16:19 schreef Karina het volgende:
[..]
Bron
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |