abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 8 april 2014 @ 08:55:24 #201
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_138640026
quote:
15s.gif Op dinsdag 8 april 2014 03:47 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[...]

Nú al?
Meh. Ik vind de BSG in zijn huidige vorm gewoon goed.

In ander nieuws, check haar baas zijn over de cello _O_

[ Bericht 64% gewijzigd door Mirel op 08-04-2014 10:37:13 ]
When all else fails, you always have delusion.
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 15:15:13 #202
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_143848072
Via Netflix deze serie ontdekt. Wist wel van bestaan af, maar vroegah nooit moeite genomen om te downloaden enzo. Ben nu achterin seizoen 3.

Ik snap commentaar van andere users wel over de wat goedkope uitstraling van de serie. Ik moet regelmatig gniffelen bij het zien van 21e eeuw materiaal in de serie; op Caprica rijdt men gewoon in aardse legertrucks en in de werkplaats van Galactica liggen allemaal auto onderdelen enzo. Maar dat is meer grappig. Ook de jaren 70 monitoren en schakelaars op het dashboard van de Galactica :') Of die vreselijk lelijke bril van Adama Sr.

Maar wel gewoon leuke serie.
Scratch a liberal and you will find a fascist
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 15:27:44 #203
300718 Kenju
Say It!!??
pi_143848445
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 15:15 schreef EdvandeBerg het volgende:
Via Netflix deze serie ontdekt. Wist wel van bestaan af, maar vroegah nooit moeite genomen om te downloaden enzo. Ben nu achterin seizoen 3.

Ik snap commentaar van andere users wel over de wat goedkope uitstraling van de serie. Ik moet regelmatig gniffelen bij het zien van 21e eeuw materiaal in de serie; op Caprica rijdt men gewoon in aardse legertrucks en in de werkplaats van Galactica liggen allemaal auto onderdelen enzo. Maar dat is meer grappig. Ook de jaren 70 monitoren en schakelaars op het dashboard van de Galactica :') Of die vreselijk lelijke bril van Adama Sr.

Maar wel gewoon leuke serie.
Caprica is inderdaad vrij achterlijk gedaan. Veel te 'aards'.
Wat BSG is het gewoon een stijl. Ik vind het best aardig gedaan omdat je het eea tijdloos houdt. Verder prediken ze ook echt een hands-on-leven in deze serie. Dus geen rare lasers e.d. of overdreven computergestuurd gedoe.

Er zit ook een uitleg achter, maar, net als bijv. het gebruik van die monitoren (in een van de afleveringen zie je trouwens een Windows foutmelding, als je oplet) hebben ze expres zo gedaan, net als dat ze niet met beeld communiceren. Maar als ik het uitleg spoiler ik het eea....
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 15:56:20 #204
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_143849355
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 15:27 schreef Kenju het volgende:

[..]

Caprica is inderdaad vrij achterlijk gedaan. Veel te 'aards'.
Wat BSG is het gewoon een stijl. Ik vind het best aardig gedaan omdat je het eea tijdloos houdt. Verder prediken ze ook echt een hands-on-leven in deze serie. Dus geen rare lasers e.d. of overdreven computergestuurd gedoe.

Er zit ook een uitleg achter, maar, net als bijv. het gebruik van die monitoren (in een van de afleveringen zie je trouwens een Windows foutmelding, als je oplet) hebben ze expres zo gedaan, net als dat ze niet met beeld communiceren. Maar als ik het uitleg spoiler ik het eea....
Was toch juist de reden dat Galactica en haar vipers niet door de Cylons gestoord werden? Omdat de systemen op de Galactica (want zou met pensioen gaan) niet waren gemoderniseerd en gekoppeld, hadden de virussen geen vat op de besturingssystemen van Galactica. Tenminste, dat is wat ik tot nu toe begreep. Zou zo maar kunnen dat het een truc van de Cylons was om de Galactica en wat andere scheepjes te laten ontsnappen juist de bedoeling was zodat de Cylons de aarde konden vinden en deze vernietigen. Zeg er verder maar niks over, want dan weet ik teveel.

Sommige dingen zijn trouwens ook wel uit de originele serie gekopieerd, alle papieren, boeken, fotolijsten ed hebben afgeknipte hoeken. Ook de styling van de besturingspanelen en monitoren zijn op de oude gebaseerd. Zoals dat ook bij Star Trek gedaan werd trouwens.
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 16:05:50 #205
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_143849712
Vond het ook jammer dat er nooit te zien was wie nu eigenlijk de Cylons aansturen / commanderen. Ik zag een van de baseships bestuurd worden door die hybride mens/cylon of bestuurt zij de hele vloot of een gedeelte er van? Ook hun herkomst blijft wazig.

Tenminste, voor zo ver ik gezien heb.

Ook raar; zowel Starbuck als Althea hebben gestolen raptors aan boord gebracht; die ga je dan als techneuten helemaal uit elkaar halen en eventueel onderdelen in de slinkende voorraag vipers hergebruiken? In een afleveringen konden ze met een virus een hele Cylon-vloot lam leggen; dan verwacht je toch ook dat er hardware van de vijand wordt gesnaaid? Verder, die mysterieuze cylonziekte, is verder niks mee gedaan. Had perfect wapen geweest. De zieke Cylons lieten ze genezen en van 1 van hen kregen ze info. Is verder niet duidelijk geworden of ze ze na afloop in space hebben gedumpt of ze nog gevangen zitten.

In hete en koude oorlogen op aarde was men er altijd als de kippen bij om manschappen en technologie van de vijand te vangen om deze te onderzoeken en regelmatig werden buitgemaakte wapens en transportmiddelen tegen de voormalige eigenaar ingezet.
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 17:22:26 #206
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_143852472
Er was ook een IKEA spiegeltje ofzo dat ook in het echt Frak heet :)
opgezegd@fok.nl
  donderdag 4 september 2014 @ 20:53:46 #207
87680 Mirel
pi_144181548
Ik heb de hele serie op m'n schijf, en was van plan gifjes te maken van alle space battles. Na wat gekloot met gifs heb ik besloten WebM te doen. En voila!

http://webmup.com/fz9fk/vid.webm

Funfact: Dit stukje is telkens afgewisseld met shots van Lee en Kat in hun vipers, toen ik die eruit knipte en alle ruimtestukjes bij elkaar deed, bleek het gewoon vleiloos in elkaar over te lopen. :D
pi_144182108
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 20:53 schreef Mirel het volgende:
Ik heb de hele serie op m'n schijf, en was van plan gifjes te maken van alle space battles. Na wat gekloot met gifs heb ik besloten WebM te doen. En voila!

Funfact: Dit stukje is telkens afgewisseld met shots van Lee en Kat in hun vipers, toen ik die eruit knipte en alle ruimtestukjes bij elkaar deed, bleek het gewoon vleiloos in elkaar over te lopen. :D
Grappig.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_144182914
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 20:53 schreef Mirel het volgende:

Tof :D

Maar bedoel je niet feilloos? :P
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
  vrijdag 5 september 2014 @ 00:33:10 #210
87680 Mirel
pi_144190158
Ja dat!
  vrijdag 5 september 2014 @ 11:27:15 #211
87680 Mirel
  vrijdag 5 september 2014 @ 13:02:09 #212
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_144199669
Nice.

Iemand ervaring met dit spel?

dinsdag 8 september 2015 @ 22:39:02 #213
242879 Onnoman
The On And Only
pi_155935506
Voor het eerst gekeken deze serie..
einde beetje vaag en langdradig, maar mis de cast nu wel een beetje :(
het wordt toch een soort familie zeg maar :)
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  Moderator vrijdag 22 november 2019 @ 16:19:16 #214
9859 crew  Karina
Woman
pi_190069283
Grote kick, maar er zit een reboot aan te komen
quote:
'Battlestar Galactica' vertelt nieuw verhaal!

Universal kondigde in september aan dat er een reboot op komst is van Battlestar Galactica. De serie wordt gemaakt door Sam Esmail, die ons tot nu toe Mr. Robot bracht. Het wordt een nieuw verhaal in dezelfde wereld als de serie van Ronald D. Moore. Daar is die laatste blij mee.

Moore reageert nu voor het eerst op de komst van de nieuwe serie. "Het is echt aan hen en ik wens ze succes. Ik ben blij dat het geen letterlijke reboot wordt. Het zou moeilijk zijn om ineens een nieuwe Adama of Laura Roslin te zien," begon Moore. "Het is een geweldig concept en ik ben gelukkig met de kans die ik kreeg om het twintig jaar na het origineel opnieuw te maken. Dat iemand nu het universum dat wij opbouwden blijft uitbreiden is fantastisch. Sam Esmail is buitengewoon getalenteerd en ik wens hem veel succes."
Bron

Ik ben heeel benieuwd. Caprica vond ik ook goed (dat was een soort van prequel) hopelijk wordt dit net zo goed.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_190113909
quote:
99s.gif Op vrijdag 22 november 2019 16:19 schreef Karina het volgende:
[..]

Bron

Ik ben heeel benieuwd. Caprica vond ik ook goed (dat was een soort van prequel) hopelijk wordt dit net zo goed.
Caprica was te langzaam al vond ik dat ook wel goed.
Ben benieuwd heb vorige maand de hele serie herbekeken en hij blijft echt goed. Plus nog seizoenen van 20 afleveringen ipv 8 zodat er ook meer tijd uitgetrokken kan worden.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  maandag 25 november 2019 @ 12:05:00 #216
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_190114266
quote:
[..]

Bron

Jezus, dat is ook alweer bijna 10 jaar geleden inmiddels. :{

BSG, ik vond de eerste seizoenen nog wel te pruimen maar daarna werd het zo'n religieus/spirituele kletspraat. Hoop dat ze dat in de nieuwe serie vermijden.

Haha, fat chance.
  maandag 25 november 2019 @ 12:13:22 #217
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_190114407
'Het origineel' is uit '78. Als je dat als regisseur niet weet...
And so is the past
  Moderator maandag 25 november 2019 @ 12:32:22 #218
9859 crew  Karina
Woman
pi_190114715
quote:
18s.gif Op maandag 25 november 2019 12:13 schreef nogeenoudebekende het volgende:
'Het origineel' is uit '78. Als je dat als regisseur niet weet...
Dat was wel echt heel anders, naar inderdaad. Tijdje terug heb ik die nog teruggekeken, tja dat is nu niet meer om aan te zien eigenlijk en seizoen 2 destijds was gewoon slecht.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  maandag 25 november 2019 @ 12:41:04 #219
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_190114885
quote:
99s.gif Op maandag 25 november 2019 12:32 schreef Karina het volgende:

[..]

Dat was wel echt heel anders, naar inderdaad. Tijdje terug heb ik die nog teruggekeken, tja dat is nu niet meer om aan te zien eigenlijk en seizoen 2 destijds was gewoon slecht.
Ja was zeker slecht. Maar blijft toch wel een beetje nostalgie.

De 2004 versie vind ik trouwens wel een toppertje. Zal lastig te overtreffen zijn.
And so is the past
  maandag 25 november 2019 @ 18:08:10 #220
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_190120187
quote:
[..]

Bron

Misschien wordt het heel iets anders. De makers zijn natuurlijk niet verplicht om buiten de algemene verhaallijn van BSG rekening te houden met de series uit de 21e eeuw en diens karakters. Wie weet gaan ze terug naar de originele film / serie en remaken ze die.
pi_194878211
Eindelijk via Amazon Prime de hele serie gekeken. Ik heb er van genoten, hoewel ik me wel over het religieuze geneuzel moest zetten. Knap dat je met elk personage uiteindelijk een band krijgt. Dat zegt wat over het schrijfwerk, en over het acteerwerk.

Het einde was mooi, maar ook een tikkeltje onbevredigend.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')