quote:Condoleezza Rice: 'Israël had geheim voorstel voor Palestijnse staat'
De voormalige minister van Buitenlandse Zaken van de Verenigde Staten, Condoleezza Rice, vertelt in haar memoires dat de ex-premier van Israël, Ehud Olmert, haar in 2008 een geheim voorstel deed waarin sprake was van een Palestijnse staat met heilige plaatsen onder internationale voogdij.
In uittreksels uit de memoires No Higher Honor, die maandag uitkwamen bij Crown Publishers, schrijft Rice dat ze stomverbaasd was toen Olmert haar in mei 2008 het voorstel uit de doeken deed in Israël.
Rice stelt dat Olmert bereid was de Palestijnen, geleid door Mahmoed Abbas, zowat 94 procent van de Westelijke Jordaanoever met gronden aan te bieden in ruil voor de Israëlische nederzettingen. Er was ook sprake van twee hoofdsteden: een voor Israël in West-Jeruzalem en een voor de Palestijnen in Oost-Jeruzalem, met een gemeenschappelijke raad geleid door een Israëlische burgemeester en een Palestijnse adjunct.
Nog volgens Rice zou Olmert 5.000 Palestijnen aanbieden terug te keren naar gebieden die intussen in handen van Israël zijn. Het oude Jeruzalem zou ten slotte beheerd worden door 'een comité van wijzen' uit Jordanië, Saoedi-Arabië, de Palestijnse Autoriteit, de Verenigde Staten en Israël.
''Heb ik dat goed gehoord?', zo vroeg ik me af', aldus Rice. 'Zegt de Israëlische eerste minister dat hij Jeruzalem in twee wil delen en een internationale instantie zal oprichten om de heilige plaatsen te controleren?'
Ik vraag me dan wel af wat er van die plannen is geworden, want we hebben er nooit iets van gezien.quote:
Ja dacht ik dus ook, staat er helaas niet bijquote:Op dinsdag 1 november 2011 14:27 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik vraag me dan wel af wat er van die plannen is geworden, want we hebben er nooit iets van gezien.
Het leest toch een beetje als een gemiste kans.quote:Op dinsdag 1 november 2011 14:29 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ja dacht ik dus ook, staat er helaas niet bij
Ik heb wel vaker over dit soort plannen uit de koker van Olmert gehoord. Helaas had hij niet het statuur om zulke gewaagde voorstellen door de israëlische politiek te loodsen.quote:Op dinsdag 1 november 2011 14:27 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik vraag me dan wel af wat er van die plannen is geworden, want we hebben er nooit iets van gezien.
Toch zonde, want de beschrijving klinkt helemaal niet onredelijk.quote:Op dinsdag 1 november 2011 14:30 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Ik heb wel vaker over dit soort plannen uit de koker van Olmert gehoord. Helaas had hij niet het statuur om zulke gewaagde voorstellen door de israëlische politiek te loodsen.
Mee eens, zoals ik vaker heb gezegd ben ik op zich tegen het opsplitsen van de stad, maar dit klinkt als een creatief compromis.quote:Op dinsdag 1 november 2011 14:32 schreef Disana het volgende:
[..]
Toch zonde, want de beschrijving klinkt helemaal niet onredelijk.
Die loopt nog.quote:Op dinsdag 1 november 2011 14:37 schreef Frutsel het volgende:
Geen idee of Olmert nog actief is in de politiek daarro? Hij stelde zich destijds niet herkiesbaar dacht ik ivm een fraudezaak. Geen idee wat daar uit gekomen is.
Mooi filmpje!quote:Op dinsdag 1 november 2011 14:28 schreef PhysicsRules het volgende:
Nogmaals
Kwam net dit filmpje tegen uit een verborgen camera programma uit Israël. Arabische vrouw (acteur) wordt gediscrimineerd in winkel (door acteur). Hoe reageren de omstanders?
(heb het trouwens zonder geluid gekeken, maar neem maar aan dat de voiceover en ondertiteling kloppen).
Ik ben 1.93m lang. En voor FC Groningen. Ik verwerp beide betitelingen!quote:Op dinsdag 1 november 2011 07:47 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ah, jij bent ook zo'n joodje die het tof vindt als er Palestijnse kinderen worden vermoord door zionisten. Tof man!
Hij wil vrede!quote:Netanyahu wil bouw nederzettingen versnellen
De Israëlische premier Benjamin Netanyahu heeft besloten de bouw van Joodse nederzettingen in delen van de bezette Westelijke Jordaanoever te versnellen. Het gaat om de bouw van 2000 woningen. Dit blijkt uit een vandaag uitgegeven officiële verklaring.
De mededeling komt een dag nadat de Palestijnen erin slaagden volwaardig lid te worden van Unesco, de cultuurorganisatie van de Verenigde Naties. Israël is fel tegen het lidmaatschap gekeerd.
Een regeringsfunctionaris liet bovendien weten dat Israël de overdracht van gelden naar de Palestijnse Autoriteit tijdelijk stopzet, totdat een definitief besluit is genomen.
De illegale Joodse nederzettingen in bezet gebied zijn al jaren een van de belangrijkste obstakels voor het vredesproces in het Midden-Oosten. De Palestijnen en internationale bemiddelaars eisen een bouwstop.
Wel het hele artikel plaatsen of laten zien dat je kniptquote:
quote:Netanyahu wil bouw nederzettingen versnellen
ANP/Redactie − 01/11/11, 19:16
© epa
De Israëlische premier Benjamin Netanyahu heeft besloten de bouw van Joodse nederzettingen in delen van de bezette Westelijke Jordaanoever te versnellen. Het gaat om de bouw van 2000 woningen. Dit blijkt uit een vandaag uitgegeven officiële verklaring.
Een regeringsfunctionaris liet bovendien weten dat Israël de overdracht van door Israël geïnde Palestijnse belastinggelden naar de Palestijnse Autoriteit tijdelijk stopzet, totdat een definitief besluit is genomen. De mededeling komt een dag nadat de Palestijnen erin slaagden volwaardig lid te worden van Unesco, de cultuurorganisatie van de Verenigde Naties. Israël is fel tegen het lidmaatschap gekeerd.
Het departement van Netanyahu liet weten dat de huizenbouw is gepland in gebieden die bij een eventueel toekomstig vredesakkoord in Israëlische handen moeten blijven. Volgens een verklaring worden 1650 woningen gebouwd in Oost-Jeruzalem, terwijl twee nederzettingen op de Westelijke Jordaanoever gezamenlijk 350 extra huizen krijgen.
'Obstakels voor het vredesproces'
De Palestijnse president Abbas liet weten dat Israël met de versnelde huizenbouw 'heeft besloten de vernietiging van het vredesproces te bespoedigen'. De illegale Joodse nederzettingen in bezet gebied zijn al jaren een van de belangrijkste obstakels voor het vredesproces in het Midden-Oosten. De Palestijnen en internationale bemiddelaars eisen een bouwstop.
Unesco is de eerste VN-organisatie waar de Palestijnen volwaardig lid van worden sinds Abbas in september het volwaardige lidmaatschap aanvroeg van de landenorganisatie Verenigde Naties. Palestijnse leiders zien het lidmaatschap van Unesco als onderdeel van hun bredere campagne om de Palestijnse gebieden als staat erkend te krijgen. Met het Unesco-lidmaatschap denken ze de druk op te voeren.
De Palestijnen zoeken naar internationale erkenning omdat ze niet meer geloven in onderhandelingen met Israël. 'We hebben niets bereikt behalve dat we onze tijd verspild hebben en dat feiten op de grond zijn gecreëerd', zei Abbas onlangs, met een verwijzing naar het voortdurende Israëlische nederzettingenbeleid.
Ik ben niet verantwoordelijk voor tussentijdse updates.quote:Op dinsdag 1 november 2011 21:04 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Wel het hele artikel plaatsen of laten zien dat je knipt
![]()
[..]
olmert is binnekort active in de gevangenis en dat plan ach kwam nooit door het kabinet olmert zij zo veel deed zo weining ,,buiten zijn eigen zaakjes dan natuurlijk.quote:Op dinsdag 1 november 2011 14:37 schreef Frutsel het volgende:
Geen idee of Olmert nog actief is in de politiek daarro? Hij stelde zich destijds niet herkiesbaar dacht ik ivm een fraudezaak. Geen idee wat daar uit gekomen is.
Oh, ok. Sorryquote:Op dinsdag 1 november 2011 21:23 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik ben niet verantwoordelijk voor tussentijdse updates.
Zeg mij na:quote:Op dinsdag 1 november 2011 21:41 schreef Breekfast het volgende:
We kunnen ook dit topic sluiten en gewoon concluderen dat dit conflict nooit opgelost gaat worden.
Zolang de VS Israël zo blijft steunen heeft Israël helemaal geen belang bij een vredesakkoord. Ze kunnen nu gewoon ongestoord doorgaan met het bouwen van nederzettingen in bezet gebied. Hoe langer het duurt voordat er een vredesakkoord komt, hoe meer land ze kunnen claimen.
Beetje kinderachtige reactie van je.quote:
Mooi filmpje, de reacties van de andere klanten zijn ook prijzenswaardig.quote:Op dinsdag 1 november 2011 14:28 schreef PhysicsRules het volgende:
Nogmaals
Kwam net dit filmpje tegen uit een verborgen camera programma uit Israël. Arabische vrouw (acteur) wordt gediscrimineerd in winkel (door acteur). Hoe reageren de omstanders?
(heb het trouwens zonder geluid gekeken, maar neem maar aan dat de voiceover en ondertiteling kloppen).
Zoals ik al eerder zei over kolonisten die doen aan "price-tagging": laffe honden zijn het.quote:Op dinsdag 1 november 2011 21:04 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Wel het hele artikel plaatsen of laten zien dat je knipt
[..]
Schrikbarend! Uiteraard verstond ik niks en slechts de helft was slecht ondertiteld.quote:Op dinsdag 1 november 2011 14:28 schreef PhysicsRules het volgende:
Nogmaals
En dat nog los van de landroof die door de staat Israel gepleegd wordt.quote:Op woensdag 2 november 2011 01:07 schreef Capi het volgende:
[..]
Beetje kinderachtige reactie van je.
Klopt het dan niet dat er - gezien de status quo- steeds meer land 'geroofd' wordt (want daar komt het in feite op neer, ordinaire landroverij), deze vervolgens geclaimd word en achteraf vaak het argument gebruikt wordt dat het ondoenlijk is om x aantal mensen van uit hun huizen te verjagen (daargelaten de keren dat er wel door de Israëlische autoriteiten werd opgetreden tegen illegale nederzettingen). Er wordt dus naarmate de situatie vordert zoals het is er steeds meer land wordt geclaimd.
Daar is werkelijk niets kinderachtigs aan. Sterker nog, het "landroof"-argument kan met speels gemak weerlegd worden met het overdragen van Gaza aan de Palestijnen. Over kinderachtig gesproken.quote:Op woensdag 2 november 2011 01:07 schreef Capi het volgende:
[..]
Beetje kinderachtige reactie van je.
Dan heb je toch echt niet goed gekeken. De enige racist waseen acteur en hij werd door de nietsvermoedende klanten tot op de grond toe afgebrand.quote:Op woensdag 2 november 2011 02:48 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Schrikbarend! Uiteraard verstond ik niks en slechts de helft was slecht ondertiteld.
Duidelijk is wel dat discriminatie in Israel normaal is veel voorkomt. Maar ook dat er mensen zijn die, tot tranen geroerd, daar iets aan proberen te doen.
Weer meer bewijs dat Israël helemaal niet op vrede uit is. Dat er werkelijk nog mensen zijn die de leugens van de kant van Israël met betrekking tot vredesonderhandelingen geloven is beyond belief.quote:
Laffe honden vind ik nog een ontzettend understatement. Het zijn moedwillige moordenaars.quote:Op woensdag 2 november 2011 02:50 schreef Kees22 het volgende:
[..]
En dat nog los van de landroof die door de staat Israel gepleegd wordt.
En het achterhouden van geld, dat bovendien rechtmatig van de Palestijnen is. Diefstal dus.
Laffe honden zijn het!
Mijn volk heeft ook 700 jaar lang moeten strijden tegen een fascistische bezetter. Uiteindelijk zijn ze (gedeeltelijk) vertrokken. De strijd volhouden is de enige optie. Het positieve is dat Israël zichzelf steeds meer tot pariastaat aan het verklaren is. Het antisemitisme neemt toe door de acties van de regering van Israël en hoewel dat voor individuele joden vervelend is, is het een positief punt in de strijd tegen injustice en de mensenrechtenschendingen van Israël.quote:Op dinsdag 1 november 2011 21:41 schreef Breekfast het volgende:
We kunnen ook dit topic sluiten en gewoon concluderen dat dit conflict nooit opgelost gaat worden.
Zolang de VS Israël zo blijft steunen heeft Israël helemaal geen belang bij een vredesakkoord. Ze kunnen nu gewoon ongestoord doorgaan met het bouwen van nederzettingen in bezet gebied. Hoe langer het duurt voordat er een vredesakkoord komt, hoe meer land ze kunnen claimen.
De VS pretendeert altijd te willen helpen om het conflict tot een einde te kunnen brengen maar ze zijn juist de hoofdoorzaak dat er op deze manier nooit een vredesakkoord gaat komen.
Ik geloof dit soort memoires nooit zo. Rice is en blijft een Amerikaan en zoals je weet is de enige illegale Occupy actie die de regering van Amerika steunt Occupy West Bank. Ik zie het vooral als nietszeggende propaganda die de schijn moet ophouden dat Israël wel een oplossing voor het conflict wil.quote:
Je hebt toch wel foto's gemaakt van de nieuwe ballistische raket die zojuist getest is hequote:Op dinsdag 1 november 2011 21:30 schreef C_N het volgende:
[..]
olmert is binnekort active in de gevangenis en dat plan ach kwam nooit door het kabinet olmert zij zo veel deed zo weining ,,buiten zijn eigen zaakjes dan natuurlijk.
Nee, dat kan niet. Dat een stuk land aan Palestijnen wordt gegeven betekent niet dat het illegaal bouwen op de Westbank, of het verjagen van Palestijnen uit Oost jeruzalem geen landroof is.quote:Op woensdag 2 november 2011 05:56 schreef Karrs het volgende:
[..]
Daar is werkelijk niets kinderachtigs aan. Sterker nog, het "landroof"-argument kan met speels gemak weerlegd worden met het overdragen van Gaza aan de Palestijnen. Over kinderachtig gesproken.
Dat weet je pas als het gebeurt. En dat het niet gebeurt betekent dat Israel niet bijdraagt aan een oplossing. Ze zouden in elk geval kunnen stoppen met het subsidieren van het wonen in de Westbank en meer investeren in bouwen in Israel zelf. Een meerderheid van de Israelis in de Westbank woont daar omdat het goedkoper is, omdat de Israelische staat, onder druk van extreem rechts, dat subsidieert. Hoe draagt dat in godsnaam bij aan vrede?quote:Dat hele landroofverhaal is een stok om Israël mee te slaan en meer niet. Als Israël morgen alle nederzettingen zou hebben ontruimd (en je zegt het zelf al, dat gebeurt soms), dan wordt er wel iets anders gevonden waardoor het vredesproces "onmogelijk voortgezet kan worden". Over kinderachtig gesproken.
Juist niet. Als er geen anti-semitisme zou zijn dan zouden de extremisten in Israel een argument minder hebben. Juist anti-semieten geven de joodse extremisten in de ogen van veel mensen legitimiteit.quote:Op woensdag 2 november 2011 06:49 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Mijn volk heeft ook 700 jaar lang moeten strijden tegen een fascistische bezetter. Uiteindelijk zijn ze (gedeeltelijk) vertrokken. De strijd volhouden is de enige optie. Het positieve is dat Israël zichzelf steeds meer tot pariastaat aan het verklaren is. Het antisemitisme neemt toe door de acties van de regering van Israël en hoewel dat voor individuele joden vervelend is, is het een positief punt in de strijd tegen injustice en de mensenrechtenschendingen van Israël.
Je denkt te moeilijk. Israël tekent vandaag nog voor de oplossing. Namelijk een geleidelijke annexatie van alle Palestijnse gebieden (m.u.v. wellicht Gaza) door Israël, waarbij Palestijnen Israëlische staatsburgers worden, inclusief plichten en rechten.quote:Op woensdag 2 november 2011 06:51 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ik geloof dit soort memoires nooit zo. Rice is en blijft een Amerikaan en zoals je weet is de enige illegale Occupy actie die de regering van Amerika steunt Occupy West Bank. Ik zie het vooral als nietszeggende propaganda die de schijn moet ophouden dat Israël wel een oplossing voor het conflict wil.
Het is toch gewoon een feit dat er nederzettingen in bezet gebied worden gebouwd?quote:Op woensdag 2 november 2011 05:56 schreef Karrs het volgende:
[..]
Daar is werkelijk niets kinderachtigs aan. Sterker nog, het "landroof"-argument kan met speels gemak weerlegd worden met het overdragen van Gaza aan de Palestijnen. Over kinderachtig gesproken.
Dat hele landroofverhaal is een stok om Israël mee te slaan en meer niet. Als Israël morgen alle nederzettingen zou hebben ontruimd (en je zegt het zelf al, dat gebeurt soms), dan wordt er wel iets anders gevonden waardoor het vredesproces "onmogelijk voortgezet kan worden". Over kinderachtig gesproken.
De Israëlische mannen legden hun waren terug en zeiden, u niet aan Arabs verkopen? Wij kopen hier dan ook niet meer. u bent walgelijkquote:Op dinsdag 1 november 2011 14:28 schreef PhysicsRules het volgende:
Nogmaals
En wat maakt iemand die elke moslim generaliseert? Spiegel die eens.quote:Op woensdag 2 november 2011 06:45 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Laffe honden vind ik nog een ontzettend understatement. Het zijn moedwillige moordenaars.
Als de Israëlieten zich altijd zo hebben gedragen, kan ik wel begrijpen dat iedereen in de geschiedenis op dat volk heeft gekotst.
Israël test ballistische langeafstandsraketquote:Op woensdag 2 november 2011 09:43 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Je hebt toch wel foto's gemaakt van de nieuwe ballistische raket die zojuist getest is he
Er even vanuit gaand dat dit redelijke representatief is, dan is het wel opvallend dat dat volk heel anders denkt wanneer het om arabieren gaat waar ze niet rechtstreeks mee te maken hebben en die ze in de ogen kunnen kijken.quote:Op woensdag 2 november 2011 14:17 schreef paddy het volgende:
[..]
De Israëlische mannen legden hun waren terug en zeiden, u niet aan Arabs verkopen? Wij kopen hier dan ook niet meer. u bent walgelijk
Ik denk dat een groot deel van de Israelis geen problemen heeft met Arabieren, en ze best hun land gunt. Helaas wordt de Israelische politiek al heel lang gegijzeld door een minderheid aan religieuze gekken en rechts extremisten.quote:Op woensdag 2 november 2011 14:27 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Er even vanuit gaand dat dit redelijke representatief is, dan is het wel opvallend dat dat volk heel anders denkt wanneer het om arabieren gaat waar ze niet rechtstreeks mee te maken hebben en die ze in de ogen kunnen kijken.
Hier zijn twee verklaringen voor. Enerzijds is dit een gebruikelijk sociologisch verschijnsel. Mensen zijn vaak veel kritischer over andere bevolkingsgroepen als men ze niet kent dan als ze er veel mee omgaan. Kijk bijvoorbeeld eens naar het aantal PVV stemmers in plaatsen in Nederland met beduidend weinig allochtone bevolking.quote:Op woensdag 2 november 2011 14:27 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Er even vanuit gaand dat dit redelijke representatief is, dan is het wel opvallend dat dat volk heel anders denkt wanneer het om arabieren gaat waar ze niet rechtstreeks mee te maken hebben en die ze in de ogen kunnen kijken.
Ik houd meer van pruimensap maar dat is natuurlijk helemaal persoonlijkquote:Op woensdag 2 november 2011 19:03 schreef Nielsch het volgende:
Nu niet meer zo, hij is dood namelijk. Maar toen hij nog leefde ging ik wekelijks met hem een whisky drinken in de kroeg hier. Altijd leuk.
Nee, dat is het niet.quote:Op woensdag 2 november 2011 19:05 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Ik houd meer van pruimensap maar dat is natuurlijk helemaal persoonlijk
Oude omaquote:Op woensdag 2 november 2011 19:05 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Ik houd meer van pruimensap maar dat is natuurlijk helemaal persoonlijk
En jij bent een trollquote:Op woensdag 2 november 2011 19:07 schreef Nielsch het volgende:
drinkt vast en zeker ook sherry en bessen...
wow echt ik was buiten bij de auto , ik woon dicht bij Palmohim.een paar km maar,,ik hoorden hem en zag hem maar geen tijd voor de camera op te halen voor fotos.quote:Op woensdag 2 november 2011 09:43 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Je hebt toch wel foto's gemaakt van de nieuwe ballistische raket die zojuist getest is he
en wat denk jij van de unesco ??quote:Op woensdag 2 november 2011 07:39 schreef StormWarning het volgende:
Wat een walgelijke actie van Netanyahu zeg, die reactie op dat UNESCO-lidmaatschap.En ondertussen beweren ze met droge ogen dat ze echt heus wel heel graag vrede willen, maar dat dat allemaal zo lastig gaat omdat Palestijnen raketten op hen afschieten.
ow ja hoor , daarom is het op het momens stilquote:Op woensdag 2 november 2011 23:11 schreef rakotto het volgende:
Ik las trouwens vandaag dat er groen licht is gegeven voor een militaire operatie in Gaza. Komt dit terug in Israelische media?
nee hoor toen Shalit er nog was ging de IDF er ook in .quote:Op woensdag 2 november 2011 23:47 schreef rakotto het volgende:
Ik ben benieuwd naar wat er gaat gebeuren. Doen zij nu dit omdat Shalit veilig terug is?
Dit is het meest misselijkmakende van al die trieste Israelische propaganda. Wat de Palestijnen ook doen, die staat komt er nooit. Zelfs al zouden de Palestijnen alles doen wat Israel wil, dan komt die staat er nog steeds niet. Keer op keer komen de Israeliers weer met nieuwe eisen op de proppen en als daaraan voldaan is komen ze weer met nieuwe eisen. Hou toch eens op met die leugens.quote:Op woensdag 2 november 2011 22:03 schreef C_N het volgende:
[..]
en wat denk ji
en nu word het weer in Israel zijn schoenen geschoven ok .doe maar maar zij willen een staat en die zal er nooit komen op deze manier .. .
Het lijkt er helaas inderdaad op dat dat het enige is wat ze nog kunnen doen ja.quote:Op donderdag 3 november 2011 07:50 schreef Nielsch het volgende:
Israël heeft keer op keer bewezen dat praten, diplomatie en democratische processen Palestina niet verder helpen.
Het enige wat nu helpt zijn keiharde guerillaaanslagen op burgers en soldaten. Zo heeft Ierland ook haar gedeeltelijke vrijheid gewonnen.
Alsof drie intifada's de palestijnen wat heeft opgeleverd. De enige reden dat ze de laatste jaren sympathie krijgen is omdat er al jaren geen effectieve aanslagen meer worden gepleegd. Je logica sluit van geen kant.quote:Op donderdag 3 november 2011 07:57 schreef Nielsch het volgende:
Israël wil totaal geen vrede, zoveel is wel duidelijk. Telkens maar weer nieuwe misselijkmakende kutsmoesjes waarom ze opeens geen vrede meer kunnen sluiten ("ja, er was een Palestijn die een scheet liet en dat komt het vredesproces natuurlijk niet ten goede").
Tijd om het praten en de diplomatie vaarwel te zeggen. Dit heeft werkelijk niets opgeleverd en dat komt door de trieste en beschamende houding van Israël,
En door dit soort gehuil blijven de Palestijnen de achtergestelde partij.quote:Op donderdag 3 november 2011 07:57 schreef Nielsch het volgende:
Israël wil totaal geen vrede, zoveel is wel duidelijk. Telkens maar weer nieuwe misselijkmakende kutsmoesjes waarom ze opeens geen vrede meer kunnen sluiten ("ja, er was een Palestijn die een scheet liet en dat komt het vredesproces natuurlijk niet ten goede").
Tijd om het praten en de diplomatie vaarwel te zeggen. Dit heeft werkelijk niets opgeleverd en dat komt door de trieste en beschamende houding van Israël,
Dat bestaat al even lang en is vele malen groter datum Israel. Jordanie heeft de Plo er echter ook uitgepleurt vanwege hun fijne bommen gooi gedrag. Zoek maar eens op Zwarte Zaterdagquote:
Hij is een troll, laat hem tochquote:Op donderdag 3 november 2011 08:56 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Alsof drie intifada's de palestijnen wat heeft opgeleverd. De enige reden dat ze de laatste jaren sympathie krijgen is omdat er al jaren geen effectieve aanslagen meer worden gepleegd. Je logica sluit van geen kant.
Oh, en waarom zijn er geen effectieve aanslagen meer? Dankzij de veiligheidsbarrière.
Verder, het heeft de IRA in Ierland ook geen ene kloot opgeleverd. Is Noord-Ierland bevrijdt? Dacht het niet.
De IRA is heel slim de wind uit de zeilen genomen door de hardnekkige discriminatie tegen Katholieken in Noord Ierland te beeindigen, en door zonder onmogelijke voorwaarden te onderhandelen met de politieke tak van de IRA. Israel zou veel kunnen leren van het Ierse vredesproces.quote:Op donderdag 3 november 2011 08:56 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Alsof drie intifada's de palestijnen wat heeft opgeleverd. De enige reden dat ze de laatste jaren sympathie krijgen is omdat er al jaren geen effectieve aanslagen meer worden gepleegd. Je logica sluit van geen kant.
Oh, en waarom zijn er geen effectieve aanslagen meer? Dankzij de veiligheidsbarrière.
Verder, het heeft de IRA in Ierland ook geen ene kloot opgeleverd. Is Noord-Ierland bevrijdt? Dacht het niet.
Welkom in 2011. Als we beslissingen van nu op de situatie in 1970 gaan baseren dan komen we er niet.quote:Op donderdag 3 november 2011 10:18 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Dat bestaat al even lang en is vele malen groter datum Israel. Jordanie heeft de Plo er echter ook uitgepleurt vanwege hun fijne bommen gooi gedrag. Zoek maar eens op Zwarte Zaterdag
goed verhaal en papier ziet het er lekker uit ,quote:Op donderdag 3 november 2011 10:52 schreef Viajero het volgende:
[..]
De IRA is heel slim de wind uit de zeilen genomen door de hardnekkige discriminatie tegen Katholieken in Noord Ierland te beeindigen, en door zonder onmogelijke voorwaarden te onderhandelen met de politieke tak van de IRA. Israel zou veel kunnen leren van het Ierse vredesproces.
Is Noord Ierland bevrijd? Ik zou zeggen ja. Waar voor 1960 Katholieken nauwelijks kans maakten op een baan bij de overheid, en de Katholieke 80% van de bevolking van Derry minder zetels in de gemeenteraad had dan de Protestantse 20%, is er nu gelijkschakeling van Protestanten en Katholieken.
a oke wat about jou reaktie over het verleden van de IRA ?quote:Op donderdag 3 november 2011 11:02 schreef Viajero het volgende:
[..]
Welkom in 2011. Als we beslissingen van nu op de situatie in 1970 gaan baseren dan komen we er niet.
Leren van een succesvol verdesproces ergens anders is niet te vergelijken met een bepaalde groep niet accepteren om iets wat ze in 1970 gedaan hebben.quote:Op donderdag 3 november 2011 11:04 schreef C_N het volgende:
[..]
a oke wat about jou reaktie over het verleden van de IRA ?
ook jij welkom in 2011
Het zijn ook mensen, doe aub niet zo racistisch.quote:Op donderdag 3 november 2011 11:03 schreef C_N het volgende:
[..]
goed verhaal en papier ziet het er lekker uit ,
maar er is een verschil tussen .. dat is europa en israel is het midden oosten daar gelden nu een maal anderen regels .
wat in europa werkt, werk niet in het midden oosten kijk naar de geschiedenis .er kan geen vergelijking gemaakt worden met europa .
ik wil nederland zien als het beschoten word vanuit een buurland dagelijks ? en ook wil ik de posters hier eens zien als dat gebeurd, en dan de reakties wil ik dan wel eens lezen ..![]()
wand na 89 topics zitten sommigen nog steets op topic 1.
geef een reden waarom de plo wel vrede wil , en een rede waaruit blijkt dat het zich aan zet tot vreden en een UN verdrag waar zij zich aan hebben gehouden .quote:Op donderdag 3 november 2011 11:04 schreef C_N het volgende:
[..]
a oke wat about jou reaktie over het verleden van de IRA ?
ook jij welkom in 2011
om dat het geen mensen zijn . ik heb even terug gelezen maar jkan het niet vinden dat ik dat geschreven heeft .quote:Op donderdag 3 november 2011 11:06 schreef Viajero het volgende:
[..]
Leren van een succesvol verdesproces ergens anders is niet te vergelijken met een bepaalde groep niet accepteren om iets wat ze in 1970 gedaan hebben.
En dat zou je juist kunnen leren van dat succesvolle vredesproces.Als je interesse in vrede zou hebben ipv racistische onzin over de bewoners van het Midden Oosten te verspreiden. Alsof het geen mensen zijn, doe aub normaal zeg.
quote:Op donderdag 3 november 2011 11:07 schreef Viajero het volgende:
[..]
Het zijn ook mensen, doe aub niet zo racistisch.
quote:Israel Holds War Homefront Exercise To Defend Against Iran, Syria, Gaza Missiles
1
digg
By Joel Leyden
Israel News Agency
Jerusalem --- November 2, 2011 .... Anticipating a real threat of missile attacks against the civilian population of Israel, the Israel Defense Forces (IDF) Home Front Command will be holding an exercise in the center of the country tomorrow.
The Israel Home Front Command is preparing to conduct a rocket and missile attack simulation in the Dan Region - the Center of Israel on Thursday. The security and rescue forces of the IDF, police and fire departments are to take part in the exercise, which will concentrate mainly in Holon, a city south of Tel Aviv. Roads will not be closed for the purpose of this drill, and the Israel public's participation will not be required.
An air raid siren is scheduled to sound across the Tel Aviv metropolitan area at 10 a.m. In the event of a true emergency, a second siren will sound after the first. Heavy military traffic is expected in the morning and explosions might be heard in the region.
Israel has been under constant threat of Islamic Jihad - holy war terrorism with rocket attacks from Hamas in Gaza and Hezbollah in Lebanon. Iran, which has sworn to "wipe Israel off the map", has missiles capable of reaching Tel Aviv. Syria, a close ally of Iran, is expected to join Iran in any against Israel, US bases, Jordan and Saudi Arabia.
Yesterday, Israel test-fired a missile from an IDF base, two days after Israel Prime Minister Benjamin Netanyahu warned of the "direct and heavy threat" posed by Iran's nuclear program.
The afternoon missile test launch near Tel Aviv, which had not been announced in advance, coincided with a week long surge of speculation in Israel media that Netanyahu was working to secure cabinet consensus for a defensive attack on Iran.
The Israel Defense Ministry described the missile launch from the IDF Palmachim base as the test of the propulsion system of a missile on which it declined to elaborate.
"This is an impressive technological achievement and an important step in Israel's advances in the realms of missiles and space, which has been a long time in the planning," Defense Minister Ehud Barak said in a statement.
Israel Radio's military affairs correspondent, who is regularly briefed by top officials on Defense matters, said a "ballistic missile" had been launched. The term generally applies to long-range missiles for delivering warheads.
Iran, which denies wanting to produce nuclear bombs, wants Israel's total destruction, prompting Netanyahu to compare it to the Nazis.
"A nuclear Iran will pose a serious threat to the Middle East and the entire world, and it of course poses a direct and heavy threat to us," Benjamin Netanyahu said in a Knesset address on Monday.
Israel remains prepared against any threat from Iran and Syria, with weapons deployed in a wide variety of operational means - including submarines.
If attacked, Israel is not expected to lead a counter attack but would be coordinating all activity with the US, NATO and several nations in both Europe and the Middle East.
Every child in Israel has gone through extensive drills in both school and at home to protect themselves against missile and rocket attacks from Gaza, Lebanon, Iran and Syria. The children of southern Israel, thousands from the cities of Sderot, Ashkelon, Beer Sheva and Ashdod have suffered from PTS - Post Traumatic Stress - as a result of thousands of unprovoked missile terror attacks from Hamas in Gaza.
The above news content was edited and SEO optimized in Israel by the Leyden Digital PR SEO New Media Group - Israel, New York, Hartford.
http://www.israelnewsagen(...)saudiarabiachildreni
quote:Dan Region: Siren sounded in rocket attack simulation
Published: 11.03.11, 10:05 / Israel News
Home Front Command is holding a rocket attack simulation in the Dan Region Thursday morning. The security and rescue forces are taking part in the exercise. Roads are not be closed for the purpose of the drill, and the public's participation is not be required.
A siren sounded at 10 am across the Tel Aviv metropolitan area, including in Holon, Bat Yam, Ramat Gan, Tel Aviv, Giv'atayim, Giv'at Shmuel, Bnei Brak, Kiryat Ono, Ganei Tikva, Savyon, Yehud and Or Yehuda. (Ynet)
http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-4143413,00.html
mijnheer word ook wakkerquote:UN's Ban: Palestinians should defer agency bids
Published: 11.03.11, 12:13 / Israel News
United Nations Secretary-General Ban Ki-Moon says Palestinian efforts to join other UN agencies beyond its cultural arm is "not beneficial for Palestine and not beneficial for anybody."
Ban said "millions and millions" of people could be affected if UN agencies see their funding cut as a result of the Palestinian bids. He spoke Thursday with The Associated Press on the sidelines of the Group of 20 summit in Cannes. (AP)
quote:Israeli rescue crews prepare to assist Egyptian ferry
Published: 11.03.11, 11:01 / Israel News
Israeli search and rescue teams prepare to assist the Egyptian ferryboat which caught fire while sailing in the Red Sea. (Ezra Arbeli)
wat zal er gezegt woorden als israel dit doe ?quote:Egyptian helicopter invades Israel's airspace
Pilot flies over Negev for 25 minutes, refuses to answer radio; retracts steps only after IAF fighter jets fire warning shots
Yossi Yehoshua
Published: 11.03.11, 11:04 / Israel News
An Egyptian helicopter on Sunday entered Israeli airspace without authorization, and refused to leave for 25 minutes, Yedioth Ahronoth reported on Thursday.
The incident occurred at 5pm, when a mi-8 model helicopter crossed the Israeli-Egypt border near Eilat and continued to fly over the Negev. Four F-16 fighter jets were called up from Nevatim and Ovda airbases. The pilots attempted to contact the Egyptian pilot over the radio, but to no avail.
Related stories:
Egypt: Planes patrol Sinai without Israel's consent
Only after the IAF jets fired warning shots, the pilot retracted his steps and returned to Egypt.
"The pilot was flying at a low speed, and didn’t respond over the radio," said an Air Force official, adding that the reasons behind his excursion were still unclear, but that all possibilities were being examined, including an intelligence gathering mission or an unintentional error.
The official added that the Air Force views this incident with the fullest gravity, noting that they have never encountered a similar situation.
Immediately following the incident, Israel's security establishment filed a complaint with Egypt through the appropriate channels.
Jij schreef:quote:Op donderdag 3 november 2011 11:14 schreef C_N het volgende:
[..]ik snap je reactie niet zo erg .het zal door je leeftijd komen denk ik .maar maak niet uit
iets vertel mij ,dat met jou niet zo te discusren valt
zo laat het hier maar bij voor er weer word gehuild
Dat is ten eerste een lui en zwak excuus, en ten tweede zet het Joden en Arabieren neer als oorlogszuchtige mensen die nou eenmaal onmogelijk vrede kunnen sluiten. En dat vind ik diep beledigend en racistisch.quote:maar er is een verschil tussen .. dat is europa en israel is het midden oosten daar gelden nu een maal anderen regels .
Niets. Israel schendt aan de lopende band het Syrische luchtruim, zonder dat er een haan naar kraait. Verder is teveel waarde toekennen aan dit soort incidenten niet echt een bewijs dat je op zoek bent naar vrede.quote:Op donderdag 3 november 2011 11:42 schreef C_N het volgende:
helikopter vlieg in Israelish luchtruim voor meer dan 25 minuten .
[..]
wat zal er gezegt woorden als israel dit doe ?
ow en hoe vind je dan dat je het niet met europa kan vergelijken ?.quote:Op donderdag 3 november 2011 11:42 schreef Viajero het volgende:
[..]
Jij schreef:
[..]
Dat is ten eerste een lui en zwak excuus, en ten tweede zet het Joden en Arabieren neer als oorlogszuchtige mensen die nou eenmaal onmogelijk vrede kunnen sluiten. En dat vind ik diep beledigend en racistisch.
Ik vind juist dat je het wel met Europa kan vergelijken. We zijn allemaal mensen, toch? Weigeren van Europa te leren "want het Midden Oosten is nou eenmaal anders" is lui en zwak, en draagt nergens toe bij.quote:Op donderdag 3 november 2011 11:44 schreef C_N het volgende:
[..]
ow en hoe vind je dan dat je het niet met europa kan vergelijken ?.
iets zeg mij ,you dont get it .quote:Op donderdag 3 november 2011 11:44 schreef Viajero het volgende:
[..]
Niets. Israel schendt aan de lopende band het Syrische luchtruim, zonder dat er een haan naar kraait. Verder is teveel waarde toekennen aan dit soort incidenten niet echt een bewijs dat je op zoek bent naar vrede.
ja okequote:Op donderdag 3 november 2011 11:46 schreef Viajero het volgende:
[..]
Ik vind juist dat je het wel met Europa kan vergelijken. We zijn allemaal mensen, toch? Weigeren van Europa te leren "want het Midden Oosten is nou eenmaal anders" is lui en zwak, en draagt nergens toe bij.
Jij vraagt wat er zou gebeuren als Israel dit zou doen, en ik geef het antwoord dat Israel dat al lang doet. Wat is daar niet inhoudelijk aan?quote:Op donderdag 3 november 2011 11:47 schreef C_N het volgende:
[..]
iets zeg mij ,you dont get it .
any way
een inhoudelijker reaktie was
was het een burger of een leger helikopter .
dat maak namelijk ook een groot verschil
Oh, dat is makkelijk. Geen enkele. Net als Israel zich aan geen enkele gehouden heeft. En ze allebei naar elkaar blijven wijzen ipv zelf het goede voorbeeld te geven.quote:Op donderdag 3 november 2011 11:52 schreef C_N het volgende:
ik vroeg je ook noem een UN resolutie waar de plo zich aan heeft gehouden .
any way
ik zal eens nakijken of ik er achter kan komen welk soort helikopter het was.
voor anderen die wel geintreseerd zijn
tov je bent niet echt goed op de hoogten zie ik wel .quote:Op donderdag 3 november 2011 11:53 schreef Viajero het volgende:
[..]
Oh, dat is makkelijk. Geen enkele. Net als Israel zich aan geen enkele gehouden heeft. En ze allebei naar elkaar blijven wijzen ipv zelf het goede voorbeeld te geven.
Beseder, lehitraot.quote:Op donderdag 3 november 2011 12:01 schreef C_N het volgende:
[..]
tov je bent niet echt goed op de hoogten zie ik wel .
het laatste daar kan ik je wel gelijk in geven .op een punt
maar goed ik ga even wat nuttigers doen . was lief met je gefokt te hebben
er staat mij ook iets van bij over de witte woensdag ?quote:Op donderdag 3 november 2011 11:02 schreef Viajero het volgende:
[..]
Welkom in 2011. Als we beslissingen van nu op de situatie in 1970 gaan baseren dan komen we er niet.
Edit: en je bedoelt denk ik zwarte september.
Zoals wat er altijd gezegd is wanneer Israel dat in het verleden deed. Niets. Ook niet toen zij 6 Egyptenaren hadden gedood een paar maanden terug.quote:Op donderdag 3 november 2011 11:42 schreef C_N het volgende:
helikopter vlieg in Israelish luchtruim voor meer dan 25 minuten .
[..]
wat zal er gezegt woorden als israel dit doe ?
er zijn twee doden gevallen van de +- 5 terorristen .quote:Op donderdag 3 november 2011 15:38 schreef rakotto het volgende:
Zijn er gevechten nu tussen Palestijnen en Israelieten? Of is het al opgehouden.
twee dode joden?quote:Op donderdag 3 november 2011 17:02 schreef C_N het volgende:
[..]
er zijn twee doden gevallen van de +- 5 terorristen .
quote:Op donderdag 3 november 2011 08:56 schreef PhysicsRules het volgende:
Verder, het heeft de IRA in Ierland ook geen ene kloot opgeleverd.
Dan maak je toch echt een verkeerde vergelijking. Een betere vergelijking is de volgende: Een groep Negers claimt op basis van een heel oud boek dat ze recht hebben op Friesland. Omdat de Negers in het verleden zo slecht zijn behandeld (slavernij enzo) besluit de internationale gemeenschap dat Nederland grondgebied (in dit geval Friesland) moet afstaan aan de Negers. De Negers trekken massaal naar Friesland en discrimineren daar de overgebleven Friese bevolking. Nederland begint een oorlog om Fries grondgebied terug te krijgen (logisch) maar verliest deze omdat de Negers worden gesteund door de VS. Na deze oorlog annexeren de Negers nog meer delen van Nederland, namelijk een stuk van Groningen. Maar aangezien dat nog niet genoeg is, beginnen de Negers ook illegaal huizen te bouwen in Drenthe. De Nederlanders terecht boos, maar als ze er iets van zeggen komt de internationale gemeenschap enkel op voor de Negers. De Drenthenaren pikken het niet dat hun huizen worden afgebroken om plaats te maken voor de huizen van de Negers en beginnen een strijd tegen de indringers. Ik zou de Nederlanders dan wel eens willen zien.quote:Op donderdag 3 november 2011 11:03 schreef C_N het volgende:
ik wil nederland zien als het beschoten word vanuit een buurland dagelijks ? en ook wil ik de posters hier eens zien als dat gebeurd, en dan de reakties wil ik dan wel eens lezen ..![]()
Waarom moeten de Palestijnen zich wel aan VN resoluties houden van de VS en Israël, maar mogen ze geen lid worden van de VN? Bizar, dat met twee maten meten.quote:Op donderdag 3 november 2011 11:52 schreef C_N het volgende:
ik vroeg je ook noem een UN resolutie waar de plo zich aan heeft gehouden .
eh de dingen moeten van twee kanten komen is het niet . en als de plo zich niet eaan een resolutie kan of wil houden en israel zicht tot nu toe aan verschillende hou .quote:Op donderdag 3 november 2011 17:24 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Waarom moeten de Palestijnen zich wel aan VN resoluties houden van de VS en Israël, maar mogen ze geen lid worden van de VN? Bizar, dat met twee maten meten.
quote:Op donderdag 3 november 2011 17:27 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Een instemmend knikje is voldoende
In het verleden hebben de VS en Israel ook nooit moeite gehad met het toelaten van niet-staten tot Unesco.quote:Op donderdag 3 november 2011 17:33 schreef C_N het volgende:
en de UN als je een staat ben dan kan je lid worden en tot nu toe zie ik niet palestina op een map staan .
ook iets wat niet op een map staat ??quote:Op donderdag 3 november 2011 18:07 schreef Nielsch het volgende:
[..]
In het verleden hebben de VS en Israel ook nooit moeite gehad met het toelaten van niet-staten tot Unesco.
quote:Op donderdag 3 november 2011 20:07 schreef C_N het volgende:
en iedere keer kom er weer een vergelijking inplaats op een vraag te reageren ..
oh lol, de ironiequote:je lijk abbas wel
ow gelukkig dat het niet geef ,ik maakten mij al zorgen .quote:Op donderdag 3 november 2011 21:04 schreef Nielsch het volgende:
[..]
je snapt het dan ook niet helemaal geloof ik.... geeft niet...
quote:Palestinians: IDF tanks fire at north Gaza targets
Published: 11.03.11, 18:59 / Israel News
Palestinian sources in Gaza Strip reported that IDF tanks fired several shells at targets in the Strip's north. No injuries or damage were reported.
Om kotsmisselijk van te worden, die linkse propaganda tegen Israël. Hoe durven ze het meest superieure volk ter wereld te beschuldigen van marteling? Het is een vuig antisemitisch complot bedacht om Israël zwart te maken! Gadverdamme!quote:'Artsen Israël medeplichtig aan marteling'
JERUZALEM - Israëlische artsen zijn medeplichtig aan martelingen van Palestijnse gevangenen door de Israëlische geheime dienst Shin Bet.
Dat stellen twee mensenrechtenorganisaties in een donderdag gepresenteerd rapport.
Artsen documenteren verwondingen niet die Palestijnen tijdens verhoren hebben opgelopen, en doen geen aangifte bij de politie.
Ook sturen artsen Palestijnen terug naar hun verhoor ook als zij eerder gewond zijn geraakt. Het rapport is gebaseerd op meer dan 100 gevallen.
Ah. Welke? Die uit Iran soms?quote:Op donderdag 3 november 2011 21:46 schreef Nielsch het volgende:
nu.nl
stellen twee mensenrechtenorganisaties
kan je de bron erbij zetten pleasequote:Op donderdag 3 november 2011 21:46 schreef Nielsch het volgende:
nu.nl
[..]
Om kotsmisselijk van te worden, die linkse propaganda tegen Israël. Hoe durven ze het meest superieure volk ter wereld te beschuldigen van marteling? Het is een vuig antisemitisch complot bedacht om Israël zwart te maken! Gadverdamme!
En bovendien - als het al waar is he - waarom zou je een Palestijn niet mogen martelen tijdens verhoren? Alsof die mensen überhaupt maar iets waard zijn.
moet je aan nu.nl vragenquote:Op donderdag 3 november 2011 21:49 schreef C_N het volgende:
[..]
kan je de bron erbij zetten pleaseis wel zo eerlijk
Nee, twee Israëlische organisaties, waaronder Artsen Zonder Grenzen.quote:Op donderdag 3 november 2011 21:49 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ah. Welke? Die uit Iran soms?
Of die uit Syrie?
quote:Op donderdag 3 november 2011 21:53 schreef Monidique het volgende:
[..]
Nee, twee Israëlische organisaties, waaronder Artsen Zonder Grenzen.
Ooit van Zuid Soedan gehoord? Dat stond niet op de kaart, en zodra het op de kaart stond was het lid van de VN.quote:Op donderdag 3 november 2011 20:07 schreef C_N het volgende:
[..]
ook iets wat niet op een map staat ??
but any way we hebben het over israel en palestijnen .
en iedere keer kom er weer een vergelijking inplaats op een vraag te reageren ..
je lijk abbas wel
Over propaganda gesproken, dit soort taferelen zijn zeker volkomen normaal?quote:Op donderdag 3 november 2011 21:46 schreef Nielsch het volgende:
nu.nl
[..]
Om kotsmisselijk van te worden, die linkse propaganda tegen Israël. Hoe durven ze het meest superieure volk ter wereld te beschuldigen van marteling? Het is een vuig antisemitisch complot bedacht om Israël zwart te maken! Gadverdamme!
En bovendien - als het al waar is he - waarom zou je een Palestijn niet mogen martelen tijdens verhoren? Alsof die mensen überhaupt maar iets waard zijn.
Geen idee wat er staat, dus kan het niet beoordelen.quote:Op donderdag 3 november 2011 22:11 schreef havanagila het volgende:
[..]
Over propaganda gesproken, dit soort taferelen zijn zeker volkomen normaal?
[ afbeelding ]
Die met de witte trui op de meest rechter afbeelding heeft iig de tekst "SPERMA" op zijn trui staan.quote:Op donderdag 3 november 2011 22:14 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Geen idee wat er staat, dus kan het niet beoordelen.
quote:Op donderdag 3 november 2011 22:16 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Die met de witte trui op de meest rechter afbeelding heeft iig de tekst "SPERMA" op zijn trui staan.
ja?quote:Op donderdag 3 november 2011 22:11 schreef havanagila het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Helemaal niet vanwege hun afkomst, maar vanwege hun misselijkmakende daden. Je moet eens niet zo liegen en verdraaien.quote:Op donderdag 3 november 2011 23:13 schreef havanagila het volgende:
Op het verheerlijken van personen die mensen (pogen te) vermoorden alleen vanwege hun afkomst.
Volgens mij ben je een beetje in de war met Israël en Palestina.quote:Op donderdag 3 november 2011 23:17 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Helemaal niet vanwege hun afkomst, maar vanwege hun misselijkmakende daden. Je moet eens niet zo liegen en verdraaien.
Als er een volk is dat hun moord- en verminkmachine verheerlijkt dan zijn het de Israeliers wel.
Ja. Het zijn omgekomen soldaten. Voor die mensen zijn het helden, dus eren zij hun op die manier.quote:Op donderdag 3 november 2011 22:11 schreef havanagila het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 3 november 2011 23:17 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Helemaal niet vanwege hun afkomst, maar vanwege hun misselijkmakende daden. Je moet eens niet zo liegen en verdraaien.
Als er een volk is dat hun moord- en verminkmachine verheerlijkt dan zijn het de Israeliers wel.
Mensen die denken dat de een goed is, en de ander slecht, blijf ik een beetje naief vinden. Feit is dat ze daar in oorlog zijn, soms openlijk, soms niet, maar het is daar oorlog. In oorlog is er geen goede kant, in een oorlog zijn we allemaal teringlijers.quote:Op donderdag 3 november 2011 23:21 schreef havanagila het volgende:
[..]
Volgens mij ben je een beetje in de war met Israël en Palestina.
quote:Op donderdag 3 november 2011 23:36 schreef timmmmm het volgende:
[..]
[..]
Mensen die denken dat de een goed is, en de ander slecht, blijf ik een beetje naief vinden. Feit is dat ze daar in oorlog zijn, soms openlijk, soms niet, maar het is daar oorlog. In oorlog is er geen goede kant, in een oorlog zijn we allemaal teringlijers.
Precies. Dat is mijn probleem met deze kwestie. Waarbij ik vooral kritisch ben naar Israël, omdat ze de media in de VS en vooral ons eigen land zo bepalen. En de politiek die openlijk een kant kiest. Beide partijen zijn goed en fout in deze kwestie. Behandel ze dan ook als zodanig. Dat je als individu een voorkeur voor een van de twee hebt kan ik begrijpen.quote:Op donderdag 3 november 2011 23:36 schreef timmmmm het volgende:
[..]
[..]
Mensen die denken dat de een goed is, en de ander slecht, blijf ik een beetje naief vinden. Feit is dat ze daar in oorlog zijn, soms openlijk, soms niet, maar het is daar oorlog. In oorlog is er geen goede kant, in een oorlog zijn we allemaal teringlijers.
Dat is niet de schuld van Israel, maar van onze media en onze politiekquote:Op donderdag 3 november 2011 23:42 schreef Redefine het volgende:
[..]
Precies. Dat is mijn probleem met deze kwestie. Waarbij ik vooral kritisch ben naar Israël, omdat ze de media in de VS en vooral ons eigen land zo bepalen. En de politiek die openlijk een kant kiest. Beide partijen zijn goed en fout in deze kwestie. Behandel ze dan ook als zodanig. Dat je als individu een voorkeur voor een van de twee hebt kan ik begrijpen.
Ze kunnen dan wel onder scherp toezicht staan, maar meer dan een foei doe dat eens niet komt het nooit. Dus stelt dat ook niet veel voor.quote:Op donderdag 3 november 2011 23:42 schreef havanagila het volgende:
Nou ja, ik keur de acties van beide kanten af, maar op elke straathoek posters hangen die moordenaars vereren, vind ik iets anders dan het optreden van een leger dat onder toezicht van een krijgsraad en zowat elke mensenrechtenactivist staat.
En als je iedereen die een trekker kan overhalen een soldaat noemt, hanteer je wel erg losse definities.
Ook propaganda kent elke oorlog, elke zijde.quote:Op donderdag 3 november 2011 23:42 schreef havanagila het volgende:
Nou ja, ik keur de acties van beide kanten af, maar op elke straathoek posters hangen die moordenaars vereren, vind ik iets anders dan het optreden van een leger dat onder toezicht van een krijgsraad en zowat elke mensenrechtenactivist staat.
En als je iedereen die een trekker kan overhalen een soldaat noemt, hanteer je wel erg losse definities.
Je bedoelt, dat is niet volledig aan Israël te wijten. De propaganda machine van Israël is een hele sterke, dus die heeft een behoorlijke vinger in de pap. Sowieso al bij het zoeken van de verbintenis met Joden in het buitenland, zelfs al zijn die er nog nooit geweest.quote:Op donderdag 3 november 2011 23:43 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Dat is niet de schuld van Israel, maar van onze media en onze politiek
De media kan gewoon onpartijdig verslag geven. Dat zij er, al dan niet door smeergeld, voor kiezen dat niet te doen, is een ander verhaal.quote:Op donderdag 3 november 2011 23:46 schreef Redefine het volgende:
[..]
Je bedoeld, dat is niet volledig aan Israël te wijten. De propaganda machine van Israël is een hele sterke, dus die heeft een behoorlijke vinger in de pap. Sowieso al bij het zoeken van de verbintenis met Joden in het buitenland, zelfs al zijn die er nog nooit geweest.
Ik denk dat er niet zozeer sprake is van smeergeld, eerder van directe invloed. Al is dat meer het geval van de VS dan hier.quote:Op donderdag 3 november 2011 23:47 schreef timmmmm het volgende:
[..]
De media kan gewoon onpartijdig verslag geven. Dat zij er, al dan niet door smeergeld, voor kiezen dat niet te doen, is een ander verhaal.
Zoals ik al zei, iedereen die oorlog voert, gebruikt ook propaganda. Ook de Palestijnen. Israel het kwalijk nemen dat ze het beter doen, is ook een beetje gek. Als de Palestijnen het hadden gekund, hadden ze het ook gedaan.
Is het echt zo moeilijk te accepteren dat je aan beide kanten (voor de simpele zielen die slechts twee kanten zienquote:Op donderdag 3 november 2011 23:21 schreef havanagila het volgende:
[..]
Volgens mij ben je een beetje in de war met Israël en Palestina.
Natuurlijk hebben beiden kanten gevaarlijke gekken, maar ze worden maar aan 1 kant geaccepteerd en geeerd op grote schaal. De afgelopen 5 jaar zijn de enigste foto's van Israelische soldaten die ik heb gezien in Israelische steden van Gilad Shalit, Ehud Goldwasser en Eldad Regev, en niet van Baruch Goldstein en Yigal Amir. Als je door Ram Allah rijdt dan zie je een "shahid poster" van iemand die een Israelisch kind heeft onthoofd.quote:Op vrijdag 4 november 2011 12:10 schreef Viajero het volgende:
[..]
Is het echt zo moeilijk te accepteren dat je aan beide kanten (voor de simpele zielen die slechts twee kanten zien) gevaarlijke gekken hebt die uit racisme geweld plegen?
Onzin, beide kanten vereren hun moordenaars.quote:Op vrijdag 4 november 2011 14:29 schreef ari_zahav het volgende:
[..]
Natuurlijk hebben beiden kanten gevaarlijke gekken, maar ze worden maar aan 1 kant geaccepteerd en geeerd op grote schaal.
Daar heb je een punt. Aan de andere kant worden Goldstein en Amir wel geaccepteerd en geeerd door de radicale kolonisten, en dat zijn nou net degenen die het onmogelijk maken een oplossing te vinden.quote:Op vrijdag 4 november 2011 14:29 schreef ari_zahav het volgende:
[..]
Natuurlijk hebben beiden kanten gevaarlijke gekken, maar ze worden maar aan 1 kant geaccepteerd en geeerd op grote schaal. De afgelopen 5 jaar zijn de enigste foto's van Israelische soldaten die ik heb gezien in Israelische steden van Gilad Shalit, Ehud Goldwasser en Eldad Regev, en niet van Baruch Goldstein en Yigal Amir. Als je door Ram Allah rijdt dan zie je een "shahid poster" van iemand die een Israelisch kind heeft onthoofd.
Volgens mij doelde hij daarop.
er zijn niet veel fotos van omdat het vrij nieuw is ..quote:Op vrijdag 4 november 2011 17:27 schreef Nibb-it het volgende:
Wat een gek ding, vonden ze het niet erg dat je er foto's van maakte? Mooie foto's verder
Nou ja, er zijn heel veel plekken op de wereld waar een nieuw 'ding' er gewoon open en bloot staat, maar je er geen foto's mag nemen natuurlijk.quote:Op vrijdag 4 november 2011 17:28 schreef C_N het volgende:
[..]
er zijn niet veel fotos van omdat het vrij nieuw is ..
moeten ze hen niet zo laten staan![]()
Zit wat inquote:Op vrijdag 4 november 2011 17:28 schreef C_N het volgende:
[..]
er zijn niet veel fotos van omdat het vrij nieuw is ..
moeten ze hen niet zo laten staan![]()
gewoon doenquote:Op vrijdag 4 november 2011 17:31 schreef Redefine het volgende:
[..]
Nou ja, er zijn heel veel plekken op de wereld waar een nieuw 'ding' er gewoon open en bloot staat, maar je er geen foto's mag nemen natuurlijk.
Ah, het kindermoordwapentuig wordt opgesteld. Stoere jongens. Geil dat jij daar zo'n stijve van krijgt, van voertuigen die straks baby's kapot gaan schieten...quote:Op vrijdag 4 november 2011 17:21 schreef C_N het volgende:
ik was vandaag op tour door judea en samaria en oostjerusalem en de grens bij de gazza strook en wat ik zag! Israel zijn geheimen wapen ?gezien aan de grens bij kisufim
kan zekf bestuurd worden maar is ook
volledig radio bestuurd met al de benodigde radars, cameras,nacht cameras en hij schiet ook nog .
maar een ding kan hij niet ,, vliegen![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
en een langzame opbouw van voertuigen , zelf geteld 106 stuks
[ afbeelding ]
Ik denk dat ze helemaal geen baby's kapot gaan schieten, weet je wat ik denk?quote:Op vrijdag 4 november 2011 17:35 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ah, het kindermoordwapentuig wordt opgesteld. Stoere jongens. Geil dat jij daar zo'n stijve van krijgt, van voertuigen die straks baby's kapot gaan schieten...
Dat altijd natuurlijk.quote:
Volgende de WHO zijn er al tientallen Palestijnse babies doodgegaan doordat hun moeders van de Israëliërs aan de grensposten niet verder mochten. Dus ja, daar zie ik ze wel voor aan. Net als die Israëliër die een Palestijns jongetje voor op z'n tank had gebonden.quote:Op vrijdag 4 november 2011 17:37 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Ik denk dat ze helemaal geen baby's kapot gaan schieten, weet je wat ik denk?
Ik denk dat ze ze eerst zullen proberen kapot te rijden omdat dat veel wreeder en sadistischer is, en tja.. dat is gewoon hoe Israeliërs zijn.. toch?
zij blijven het proberen iederen dag stuuren ze de press weg .maar we blijven vol houdenquote:
Dat het een openbare weg is, heeft een regering geen boodschap aan. Maar dan kunnen ze wel verwachten dat mensen foto's gaan maken. Het verschilt alleen per regio in de wereld, op welke manier ze de pers weg sturen. Daarin valt Israël gemiddeld genomen nog wel in mee.quote:Op vrijdag 4 november 2011 17:43 schreef C_N het volgende:
[..]
ze blijven proberen iederen dag stuuren ze de press weg maar we blijven vol houden
het is namelijk een openbaren weg die tussen de basis en de parking van de tanken loopt ? soms maken ze er een leger zone van maar 90 % van de gevallen niet , maar niet te lang rond lopen fotos maken en door gaan
Jep, doen alle Israelische tankers: kindjes op hun tank binden en dan aan stukken geschoten laten worden door Palestijnen.quote:Op vrijdag 4 november 2011 17:40 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Volgende de WHO zijn er al tientallen Palestijnse babies doodgegaan doordat hun moeders van de Israëliërs aan de grensposten niet verder mochten. Dus ja, daar zie ik ze wel voor aan. Net als die Israëliër die een Palestijns jongetje voor op z'n tank had gebonden.
wij kunnen het doen komen er echt burgers dan is het een anderverhaal dan vragen ze om een press card hab je die dan niet dan verzoeken ze je om weg te gaan , het is ook voor hun veiligheid het is een vuurlini daar, .quote:Op vrijdag 4 november 2011 17:46 schreef Redefine het volgende:
[..]
Dat het een openbare weg is, heeft een regering geen boodschap aan. Maar dan kunnen ze wel verwachten dat mensen foto's gaan maken. Het verschilt alleen per regio in de wereld, op welke manier ze de pers weg sturen. Daarin valt Israël gemiddeld genomen nog wel in mee.
quote:Op vrijdag 4 november 2011 17:49 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Jep, doen alle Israelische tankers: kindjes op hun tank binden en dan aan stukken geschoten laten worden door Palestijnen.
quote:Op vrijdag 4 november 2011 17:40 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Volgende de WHO zijn er al tientallen Palestijnse babies doodgegaan doordat hun moeders van de Israëliërs aan de grensposten niet verder mochten. Dus ja, daar zie ik ze wel voor aan. Net als die Israëliër die een Palestijns jongetje voor op z'n tank had gebonden.
ja zo kan die wel weer he?quote:Op vrijdag 4 november 2011 17:49 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Jep, doen alle Israelische tankers: kindjes op hun tank binden en dan aan stukken geschoten laten worden door Palestijnen.
De kans dat er geen baby's sterven door deze dingen is zeker aanwezig. Ik heb al genoeg kinderlijkjes gezien door aanslagen aan weerskanten, dat het mij sterk lijkt dat dit in de toekomst niet meer voor gaat komen. Zeker omdat de Palestijnse terroristen nogal fan zijn van het menselijk schild en tegelijkertijd Israël dat weer als een excuus kan gebruiken om burgerslachtoffers te verantwoorden.quote:Op vrijdag 4 november 2011 17:40 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Deze week is hij in gebruik gemomen .quote:Op vrijdag 4 november 2011 17:46 schreef ari_zahav het volgende:
Mooi dingetje C_N, en ik had geen idee dat ie al in gebruik was. Ik denk dat we deze veel meer gaan zien bij de grenzen. Een bufferzone met robots bij de grenzen maakt toekomstige kidnappings (zoals in 2006) onmogelijk
Ah je hebt gelijk, Israël heeft nog nooit onschuldige mensen gedood. Sterker nog, ze hebben nog nooit een vinger uitgestoken.quote:Op vrijdag 4 november 2011 17:49 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Daar ben ik van de zomer nog geweest, mijn neef heeft me een rondleiding gegevenquote:Op vrijdag 4 november 2011 17:57 schreef C_N het volgende:
Hier wat van oost-jerusalemarab-quartier in de oude city achter de damaskuspoort .
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Leuke buurt, daar kan je echt terug naar de middeleeuwenquote:Op vrijdag 4 november 2011 17:57 schreef C_N het volgende:
Hier wat van oost-jerusalemarab-quartier in de oude city achter de damaskuspoort .
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik weet het sorry ik had een probleempje hier met kleiner maken .quote:Op vrijdag 4 november 2011 18:00 schreef Redefine het volgende:
Die foto's zijn goed om te zien, maar ik vind ze wel veel te groot.
Herinnert u zich deze nog?quote:Op vrijdag 4 november 2011 17:40 schreef Nielsch het volgende:
[..]
bronquote:Egypte stuurde twintig ambulances naar de grensovergang bij Rafah om hier gewonde Palestijnen te behandelen. Tot verbazing van de Egyptenaren hield Hamas de grens echter dicht en kon niet één gewonde worden behandeld op Egyptisch grondgebied
idd ik vind het wel leuk hoor .quote:Op vrijdag 4 november 2011 18:01 schreef Viajero het volgende:
[..]
Leuke buurt, daar kan je echt terug naar de middeleeuwen
Ah, dus omdat Hamas zich debiel gedraagt jegens hun eigen volk, is het tevens prima dat de Israëliërs als beesten te keer gaan tegen de Palestijnen. Rare normen hou jij erop na.quote:
Het is in ieder geval al aangepast. Dat kijkt toch wat prettiger in dit topic, zeker als ik het van mijn telefoon zou bekijken. Het zijn mooie foto's, daar leent Jeruzalem zich ook wel voor.quote:Op vrijdag 4 november 2011 18:04 schreef C_N het volgende:
[..]
Ik weet het sorry ik had een probleempje hier met kleiner maken .
mischien kan een motje dit doen . momenteel kan het bij mij niet
hoiquote:Op vrijdag 4 november 2011 18:11 schreef paddy het volgende:
Sorry sp3c...zag je post te laat
Ben weer weg
Bron voor deze vermeende ''beesterij'' van de Israeliers?quote:Op vrijdag 4 november 2011 18:13 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ah, dus omdat Hamas zich debiel gedraagt jegens hun eigen volk, is het tevens prima dat de Israëliërs als beesten te keer gaan tegen de Palestijnen. Rare normen hou jij erop na.
quote:Op vrijdag 4 november 2011 18:14 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Bron voor deze vermeende ''beesterij'' van de Israeliers?
Dat is een interessante vraag, maar die kun jij misschien zelf ook wel goed beantwoorden, aangezien het jou op de een of andere manier aantrekt.quote:Op vrijdag 4 november 2011 19:17 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Ik blijf het echt zo extreem bizar vinden dat een conflictje wat in meer dan een halve eeuw minder doden heeft veroorzaakt dan er per 2 jaar doden in de EU in het verkeer vallen zoveel zogenaamde verontwaardiging veroorzaakt.
quote:Op vrijdag 4 november 2011 18:55 schreef Nielsch het volgende:
Israëlische soldaten gebruiken 9-jarige als levend schild
Maar goed, jou kennende zal je wel weer met een verhaaltje komen dat het doodnormaal is dat dit kan gebeuren en dat de Palestijnen niet moeten zeuren...
Ik heb me vergist, het is per half jaar.Minimaal zelfs.quote:Op vrijdag 4 november 2011 19:18 schreef Monidique het volgende:
[..]
Dat is een interessante vraag, maar die kun jij misschien zelf ook wel goed beantwoorden, aangezien het jou op de een of andere manier aantrekt.
Zeer typisch, inderdaad, dat lichtgeraakte, dat persoonlijk zo aangetrokken voelen. Hufters, klootzakken, antisemieten? Joden, moslims, kankerlijers, mongelen, schurken, wat is het mysteriewoord?quote:
Sandniggers? YoMammas? Volkerts? IS-ers? Soep-uitdelers? Fleece-jack dragers? Schotland-vakantie-gangers? Prius-rijders? VPRO-gids-lezers?quote:Op vrijdag 4 november 2011 19:29 schreef Monidique het volgende:
[..]
Zeer typisch, inderdaad, dat lichtgeraakte, dat persoonlijk zo aangetrokken voelen. Hufters, klootzakken, antisemieten? Joden, moslims, kankerlijers, mongelen, schurken, wat is het mysteriewoord?
Ja, jij zult het weten... Je moet het niet aan mij vragen.quote:Op vrijdag 4 november 2011 19:33 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Sandniggers? YoMammas? Volkerts? IS-ers? Soep-uitdelers? Fleece-jack dragers? Schotland-vakantie-gangers? Prius-rijders? VPRO-gids-lezers?
Heel veel van die zogenaamde goedmensen uit kraakpanden weten ook niets van die Zwarte September, hoe de PLO Jordanie uitgekickt werd en hoe de PLO Libanon eigenhandig verkankerd heeft.quote:Op vrijdag 4 november 2011 19:29 schreef Mylene het volgende:
[ afbeelding ]
Dit soort herschrijven van dit geschiedenis wordt gesteund door het UNESCO. Foute zaak.
Ga nou maar eens inhoudelijk in op wat ik zei, ipv weer te gaan zitten miereneuken op een onbelangrijk iets om zodoende de aandacht af te leiden.quote:Op vrijdag 4 november 2011 19:33 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ja, jij zult het weten... Je moet het niet aan mij vragen.
Ik vind het altijd wel schattig hoe jij je altijd zo persoonlijk aangevallen voelt als mensen simpele, onschuldige dingen zeggen. Onzekerheid? Gevolg van te veel speed in het verleden? Ik weet het niet, maar schattig is het wel.quote:Op vrijdag 4 november 2011 19:35 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ga nou maar eens inhoudelijk in op wat ik zei, ipv weer te gaan zitten miereneuken op een onbelangrijk iets om zodoende de aandacht af te leiden.
Ja, maar dat is ook cultuur, barur!quote:Op vrijdag 4 november 2011 19:29 schreef Mylene het volgende:
[ afbeelding ]
Dit soort herschrijven van dit geschiedenis wordt gesteund door het UNESCO. Foute zaak.
Dit soort herschrijven van dit geschiedenis wordt gesteund door de VN. Foute zaak.quote:Op vrijdag 4 november 2011 19:29 schreef Mylene het volgende:
[ afbeelding ]
Bron? Zo'n plaatje in elkaar zetten kan ik ook. 99,9% kans dat dit Israëlische propaganda is.quote:Op vrijdag 4 november 2011 19:29 schreef Mylene het volgende:
[ afbeelding ]
Interessant om te zien hoe pro-Israël supporters nu naar het woord troll grijpen als ze het even niet meer weten. Zijn de woorden antisemiet soms op ofzo?quote:
Jij wilt werkelijk met droge ogen beweren dat de PLO NIET Libanon verneukt heeft? FF serieus?quote:Op vrijdag 4 november 2011 19:35 schreef Monidique het volgende:
Stellen dat de PLO eigenhandig Libanon verkankert heeft is niets minder dan historisch revisionisme natuurlijk. Alsof de rest van Libanon en de geschiedenis er niet toe doet. Erg naïef.
Pfft. Over persoonlijk worden gesproken zeg. Het zal wel te maken hebben met falen bij de vrouwtjes of zo. Dat zijn altijd de ergste serie-moordenaars of verkrachters he. Volwassen mannen die nog steeds last van acne hebben en ver voorbij de 25 nog steeds geen meisje kunnen krijgen en bij mamma thuis wonen. Tja. De natuur regelt het wel hoor, dat slechte genen niet doorgegeven worden. Moeder natuur heeft dat prima geregeld.quote:Op vrijdag 4 november 2011 19:36 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ik vind het altijd wel schattig hoe jij je altijd zo persoonlijk aangevallen voelt als mensen simpele, onschuldige dingen zeggen. Onzekerheid? Gevolg van te veel speed in het verleden? Ik weet het niet, maar schattig is het wel.
Maar waarom vindt jij dit conflict nu zo verschrikkelijk erg en zit je iedere keer te miepen dat oorlog voeren de joden in het bloed zit etc terwijl dit conflict in het niet valt bij wat bv de Turken bij de Koerden doen? Of de Soedaneze regering bij de Zuid-Soedanezen? Of dat er in Venezuela onder de heilige Chavez per jaar meer moorden worden gepleegd dan in 60 jaar Israel-Palestina?quote:Op vrijdag 4 november 2011 20:39 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Interessant om te zien hoe pro-Israël supporters nu naar het woord troll grijpen als ze het even niet meer weten. Zijn de woorden antisemiet soms op ofzo?
Kan hetzelfde vragen aan jou. Waarom vindt jij het zo erg dat er raketten op Israël worden afgevoerd terwijl er elders ter wereld echt mensen sterven? Waarom lul je daar al 89 topics over vol?quote:
Neh, je bent tegenwoordig al een antisemiet als je geen falafel lust.quote:Op vrijdag 4 november 2011 21:29 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Das hetzelfde als dat ik jou anti-semiet ga noemen.
Serieus: ik vind dat niet 'erg'. Maar ik vind het dan ook niet erg als Israel als reactie daarop wat bommen neerpleurt.quote:Op vrijdag 4 november 2011 22:07 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Kan hetzelfde vragen aan jou. Waarom vindt jij het zo erg dat er raketten op Israël worden afgevoerd terwijl er elders ter wereld echt mensen sterven? Waarom lul je daar al 89 topics over vol?
Fuck Israel, fuck joden, fuck Zionisme. Voor mijn part maken ze elkaar daar morgen af, maar doe niet net zoals er daar een holocaust plaatsvind en het allemaal zoooooo erg is terwijl het een kut klein klote conflict is wat in meer dan een halve eeuw tijd minder doden oplevert dan mensen zich kapot rijden in Europa.quote:Op vrijdag 4 november 2011 22:08 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Neh, je bent tegenwoordig al een antisemiet als je geen falafel lust.
Hoe vaak is Israel genoemd in het regeerakkoord? 1 x?quote:Op vrijdag 4 november 2011 22:16 schreef Monidique het volgende:
Tsja, er is heel veel aandacht voor. Gaat nergens over. Maar laten we dan in godsnaam ook niet expliciet Israël noemen in het regeerakkoord. Laten we dan geen bondgenootschap aangaan met een land dat zichzelf wettelijk verplicht heeft gesteld te zorgen voor Israëls militaire dominantie.
Eén keer teveel. Je kunt niet zeggen: fuck Israël en Palestina, maar er dan wel een eenzijdige mening over hebben in het regeerakkoord.quote:Op vrijdag 4 november 2011 22:19 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Hoe vaak is Israel genoemd in het regeerakkoord? 1 x?
Dat is Amerika dus.quote:En met welk land moeten we welk bondgenootschaap aangaan omdat zij zogenaamd zich wettelijk verplicht heeft gesteld Israels militaire dominantie te waarborgen?
Nee, waarom?quote:Moeten we het lidmaatschap van de EU opzeggen omdat er per jaar 2 x zoveel doden vallen in het verkeer dan in 60 jaar 'genocide' in Israel/Palestina?
quote:Op vrijdag 4 november 2011 22:16 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Fuck Israel, fuck joden, fuck Zionisme. Voor mijn part maken ze elkaar daar morgen af, maar doe niet net zoals er daar een holocaust plaatsvind en het allemaal zoooooo erg is terwijl het een kut klein klote conflict is wat in meer dan een halve eeuw tijd minder doden oplevert dan mensen zich kapot rijden in Europa.
Echt iedere anti-Israel-kneus die dat is omdat Israel zogenaamd zo beestachtig bezig is, is een hypocriet ongeinformeerd stuk vreten die geen idee heeft wat er allemaal echt in de wereld gebeurt.
Dus als er voortaan een pro-Israël kneus is op dit forum die zeurt dat het zo vreselijk is dat Hamas weer een paar raketten heeft afgevuurd ga jij ze nu ook vertellen dat ze niet moeten zeuren omdat er veel ergere dingen gebeuren? Want zo niet, dan ben je totaal niet serieus te nemen namelijk.quote:Op vrijdag 4 november 2011 22:13 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Serieus: ik vind dat niet 'erg'. Maar ik vind het dan ook niet erg als Israel als reactie daarop wat bommen neerpleurt.
Jij daarintegen schijnt Israel het ergste van deze wereld te vinden terwijl je lacht om het aantal doden dat 5 km verderop valt en dat per jaar een veelvoud is van 60 jaar Israel.
Maar dan zeg je, en ik citeer, "Afrika boeit niet".
Het is de hy to da muthafucking po to da fucking riet.
Dus je moet het met iedere regel in het regeerakkoord eens zijn?quote:Op vrijdag 4 november 2011 22:21 schreef Monidique het volgende:
[..]
Eén keer teveel. Je kunt niet zeggen: fuck Israël en Palestina, maar er dan wel een eenzijdige mening over hebben in het regeerakkoord.
Dus volgens jou moeten wij uit de NAVO stappen wegens Israel?quote:Dat is Amerika dus.
Nou als je wil dat we uit de NAVO stappen omdat Israel zoveel doden maakt, hoe kunnen we dan nog in de EU blijven die een veelvoud van doden heeft?quote:Nee, waarom?
Hamas doet ze best maar. Israel pwnt ze toch wel. Ze gaan allebei maar lekker hun gang. Er zijn vele, vele malen grotere conflicten om je druk over te maken. Maar he, Afrika boeit je toch niet he? Israel dat 2 km vanaf Afrika ligt, dat is echter heeeeeel anders.quote:Op vrijdag 4 november 2011 22:24 schreef Nielsch het volgende:
[..]
[..]
Dus als er voortaan een pro-Israël kneus is op dit forum die zeurt dat het zo vreselijk is dat Hamas weer een paar raketten heeft afgevuurd ga jij ze nu ook vertellen dat ze niet moeten zeuren omdat er veel ergere dingen gebeuren? Want zo niet, dan ben je totaal niet serieus te nemen namelijk.
Nee.quote:Op vrijdag 4 november 2011 22:25 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Dus je moet het met iedere regel in het regeerakkoord eens zijn?
Nee, wat mij betreft moeten we sowieso uit de NAVO stappen. Maar het wordt een beetje onzinnig om te zeggen dat we geen mening mogen hebben over dit conflict als de NAVO feitelijk zich achter Israël stelt.quote:Dus volgens jou moeten wij uit de NAVO stappen wegens Israel?
Ik zie de relevantie niet.quote:Nou als je wil dat we uit de NAVO stappen omdat Israel zoveel doden maakt, hoe kunnen we dan nog in de EU blijven die een veelvoud van doden heeft?
Het zijn veel vragen op deze late avond.quote:En waarom heb je niet gereageerd op de rest van de zinnen? Geen antwoord? Waar is die wet waar je het over had?
Geef eens gewoon antwoord. Ga je nu ook aan elke pro-Israel kneus vertellen dat ze niet moeten zeiken om die paar raketten per jaar?quote:Op vrijdag 4 november 2011 22:27 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Hamas doet ze best maar. Israel pwnt ze toch wel. Ze gaan allebei maar lekker hun gang. Er zijn vele, vele malen grotere conflicten om je druk over te maken. Maar he, Afrika boeit je toch niet he? Israel dat 2 km vanaf Afrika ligt, dat is echter heeeeeel anders.
nu weten we warom ze niet willen dat de goederen over geslagen worden in asdoth , om ze daarna naar de strook te brengen door Israelquote:No humanitarian aid found onboard Gaza flotilla'
Navy forces tow Irish-Canadian flotilla ships to Ashdod Port after successful take over, say no weapons or humanitarian aid found. Immigration Authority holds hearing for 4 out of 27 Pro-Palestinian activists to be deported out of Israel
Elior Levy
Latest Update: 11.04.11, 20:05 / Israel News
The two vessels attempting to break the blockade of the Gaza Strip reached the Ashdod Port, after Navy forces intercepted the ships and towed them to Israel. The Immigration Authority has taken four out of the 27 flotilla activists to a hearing prior to their deportation from Israel.
Onboard one of the ships were 12 passengers and another 15 activists on another, including one Israeli citizen. All 27 pro-Palestinian activists were trasferred over to the police and Immigration Authority and expected to be deported from the country.
Related stories:
IDF gears for 'Freedom Waves' flotilla
State funded commendations for flotilla participants
Another flotilla heads to Gaza
Earlier Friday Navy forces boarded the vessels in a peaceful take over, IDF officials remarked that they did not find any weapons onboard the ship. The troops boarded the vessels without any resistance and no one was hurt, the military said.
צילום: דובר צה"ל
Video: IDF Spokesman
An IDF spokesman said earlier the operation was completed according to the decision made by the political echelon and after several attempts to speak with the activists.
According to the IDF statement, the Navy informed the activists they can turn back and avoid breaking the blockade. They were also offered to sail to a port in Egypt.
The two vessels approached the Gaza Strip and were in close proximity to Israeli territorial waters. The Navy made initial contact with the ships, the IDF Spokesperson's Unit said. IDF Chief of Staff Benny Gantz has ordered the Navy to stop the ships, but the takeover has yet to begin.
"The activists did not heed the Navy's calls and refused to act according to the legal possibilities that stand before them. The vessels continue to make their way towards the blockade area," the IDF said earlier on Friday.
One activist said that the Israeli ships were12 nautical miles from the flotilla ships, which is 45 NM from the Gaza coast.
Photo of Palestinian flag taken by Iranian journalist on board ship
Asked what their final destination was, the activists replied "the human compass" and later changed their answer to "betterment of humanity."
One of the flotilla organizers said that the activists pledged in writing not to resist or confront Israeli naval forces.
"The two ships are close to Israel's waters and their crew has been instructed not to resist naval forces who will attempt to stop them," Denis Kosseim told AFP. "Our representatives have signed a document where they pledged not to resist in case Israeli forces board the ship. We hope they will be able to return unharmed," Kosseim added.
The flotilla consists of one Canadian ship called Tahrir and an Irish yacht. On board the vessels are 27 activists, crewmen and journalists, including one Iranian reporter.
Vessels approach Gaza Strip
According to the organizers, the ships carry $30,000 worth of medical equipment for the people of Gaza.
Defense officials believe that the activists' main aim is to cause provocation rather than help the Palestinians. Naval forces are planning to offer them to dock in Egypt or in the Ashdod Port and transfer the equipment to Gaza for them.
On Thursday, the ships were forced to slow down mainly due to stormy weather. "The last message we received from them was that they slowed down," an activist in the West Bank told Ynet.
"They said they prefer reaching Gaza in the daytime, to maximize their media exposure," they said
Provoceren. Hopen dat ze Israel uit kunnen lokken te ver te gaan zodat ze de mediaslag kunnen winnen.quote:Op zaterdag 5 november 2011 19:11 schreef rakotto het volgende:
Waarom gaan ze met lege handen op reis?
jammer dat ze niets waard zijn voor een ruilquote:Israel to deport Gaza flotilla activists
Published: 11.05.11, 16:14 / Israel News
Israel has begun deportation procedures for a group of pro-Palestinian activists who tried to breach its naval blockade of the Gaza Strip.
Israel's Navy intercepted two small boats carrying around two dozen international activists on Friday and towed the vessels to a port north of Gaza.
Ik ben niet zo ervaren, ik begin met dit kleine conflict om te oefenen, en dan los ik de grotere op, ok?quote:Op vrijdag 4 november 2011 22:27 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Hamas doet ze best maar. Israel pwnt ze toch wel. Ze gaan allebei maar lekker hun gang. Er zijn vele, vele malen grotere conflicten om je druk over te maken. Maar he, Afrika boeit je toch niet he? Israel dat 2 km vanaf Afrika ligt, dat is echter heeeeeel anders.
De Joden, die als volk vervolgt zijn, met WOII slechts als hoogtepunt daarvan, die die geschiedenis misbruiken als excuus om zelf een volk te vervolgen.quote:
Je zou misschien gelijk hebben als de Palestijnen werden vervolgd. (met d). Die vervolging vind gelukkig alleen plaats in de hoofden van radicale Israël-haters , niet eens in de hoofden van gemiddelde Palestina-voorvechter.quote:Op zondag 6 november 2011 10:18 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
De Joden, die als volk vervolgt zijn, met WOII slechts als hoogtepunt daarvan, die die geschiedenis misbruiken als excuus om zelf een volk te vervolgen.
Dat is idd hypocriet.
quote:Op vrijdag 4 november 2011 17:35 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ah, het kindermoordwapentuig wordt opgesteld. Stoere jongens. Geil dat jij daar zo'n stijve van krijgt, van voertuigen die straks baby's kapot gaan schieten...
Vervolgen? Man het is in ieder opzicht een mini-conflict. Zoals gezegd vallen er vrijwel in elk conflict per jaar meer doden dan in meer dan een halve eeuw dit geintje. En maar zeiken over het enorme onrecht richting de Palestijnen en de ogen sluiten voor wat er 2 meter verderop gebeurt. Zoals gezegd: hy-po-criet.quote:Op zondag 6 november 2011 10:18 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
De Joden, die als volk vervolgt zijn, met WOII slechts als hoogtepunt daarvan, die die geschiedenis misbruiken als excuus om zelf een volk te vervolgen.
Dat is idd hypocriet.
Als het allemaal zo onbelangrijk is, kunnen ze Israël toch gewoon opheffen?quote:Op zondag 6 november 2011 11:22 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Vervolgen? Man het is in ieder opzicht een mini-conflict. Zoals gezegd vallen er vrijwel in elk conflict per jaar meer doden dan in meer dan een halve eeuw dit geintje. En maar zeiken over het enorme onrecht richting de Palestijnen en de ogen sluiten voor wat er 2 meter verderop gebeurt. Zoals gezegd: hy-po-criet.
Goed idee! Zullen we alles gaan opheffen dat ik niet belangrijk vind?quote:Op zondag 6 november 2011 11:49 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Als het allemaal zo onbelangrijk is, kunnen ze Israël toch gewoon opheffen?
Ja dat kan. Kunnen ze ook gewoon niet doen en Palestina opheffen. Ook prima.quote:Op zondag 6 november 2011 11:49 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Als het allemaal zo onbelangrijk is, kunnen ze Israël toch gewoon opheffen?
Goh twee verschillende meningen. En het dan gek vinden dat we er over blijven discussiëren.quote:Op zondag 6 november 2011 12:34 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ja dat kan. Kunnen ze ook gewoon niet doen en Palestina opheffen. Ook prima.
quote:Many of Israel's official websites have gone down in what the government says is a broad technical malfunction.
The sites include that of the Mossad and Shin Bet intelligence services, the military spokesman, the Interior Ministry and others.
In response to speculation that the shutdown was the result of a cyber attack by pro-Palestinian hackers, the Israeli government released a statement saying the problem "was not a cyber attack but only a technical malfunction."
Sunday's statement said the problem was "currently being dealt with by experts."
Earlier, the international hackers' group Anonymous had threatened the Israeli government in response to the Israeli navy attack on Friday on two humanitarian boats bound to Gaza in an attempt to break the siege.
According to the Israeli paper Haaretz, the Israel Defense Forces, the Shin Bet security service and the Mossad's websites were affected. Other government websites including a treasury website as well as those of the ministries of housing, health and interior were also down.
In a video message, uploaded on YouTube, Anonymous said, "We do not tolerate this kind of repeated offensive behavior against unarmed civilians ... We along with 127 countries recognize Palestine as a state for the people of Palestine and such acts by you and your military are acts of war against a sovereign nation."
The group, which has previously staged attacks against the toppled Egyptian and Tunisian regimes, warned of further attacks against Israeli targets if the Gaza siege continues.
Hoe kun je de bezetting van Tibet verdedigenquote:Op dinsdag 8 november 2011 01:25 schreef Kees22 het volgende:
@Redefine #241 (Om de een of andere reden kan ik geen berichten citeren??)
Deze discussie gaat al zolang door, omdat er mensen zijn die menen gedrag van Israel te moeten verdedigen. Gedrag dat van geen enkele andere staat getolereerd, laat staan verdedigd wordt, namelijk landroof, bezetting en onderdrukking.
Al moet ik toegeven dat er tijdens het bezoek van de Dalai Lama aan Nederland in Leiden Chinese studenten waren, die de bezetting door China van Tibet verdedigden. Met dezelfde argumenten als de bezetting door Israel verdedigd wordt. Maar de Chinezen waren daar (nog) in de minderheid en werden dus overstemd. Anti-sinoist is nog geen dooddoener.
Door te kijken naar hoe Tibet er voor de bezetting uitzag.quote:Op dinsdag 8 november 2011 01:29 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Hoe kun je de bezetting van Tibet verdedigenWat een idioten.
quote:Politicians' best microphone gaffes
Nicolas Sarkozy and Barack Obama are the latest politicians embarrassed by a microphone picking up more than it should
It is the politician's ultimate nightmare: the rude aside meant only for the ears of a colleague or aide caught on an open microphone and broadcast to the assembled press pack. Nicolas Sarkozy and Barack Obama have become the latest high-profile victims of the genre when they were heard discussing the merits of the Israeli prime minister, Binyamin Netanyahu, in a supposedly private moment at the G20 summit in Cannes last week. "I cannot stand him. He's a liar," Sarkozy told Obama. The US president responded by saying: "You're fed up with him? I have to deal with him every day."
quote:Israeli ministers accused of trying to muzzle critics with funding curbs
Senior cabinet members have approved a bill limiting foreign donations to political not-for-profit organisations
An Israeli cabinet committee has voted to pass legislation backed by the prime minister, Binyamin Netanyahu, that would cut tens of millions of pounds in foreign funding to human rights organisations.
The ministerial committee for legislation passed two bills, one of which limits all funding for non-governmental organisations from foreign bodies, including the United Nations, to 20,000 shekels (£3,300) a year. The other seeks to tax all contributions to NGOs by foreign states. Those who support the bills say many NGOs are political groups working under the guise of human rights to "delegitimise Israel".
Last week, Matthew Gould, Britain's ambassador to Israel, added his voice to concerns from international diplomats. Gould met the bill's sponsor, Likud minister Ophir Akunis, to warn him that the passage of his legislation would reflect very badly on Israel in the international community.
On Sunday, embassy sources in Tel Aviv confirmed they would be monitoring the bill's progress carefully.
In 2010, the British embassy donated £300,000 to human rights organisations in Israel.
The EU's ambassador to Israel, Andrew Standley, is also reported to have contacted Netanyahu's national security adviser, Yaakov Amidror, last Thursday to advise him that approving the bill would threaten Israel's standing as a democratic state.
Eleven ministers voted for the bill on Sunday, while five voted against. A senior Israeli official defended the government position: "It is not good for democracy to allow foreign governments to be directly involved in political activities.
"In Britain, you had a very open and democratic debate about the Iraq war. How would the British public feel if they discovered France or Russia had funded one side of that debate?"
Likud's Benny Begin, son of the former prime minister Menachem Begin, was among ministers who opposed the bill, which means it must now pass a second cabinet vote before it can be submitted to the Knesset. This vote is not expected to take place for several weeks.
The government has suggested the bill may be amended to distinguish between groups with a political agenda and those working genuinely to promote human rights.
The distinction has offered little comfort to activists who claim such a law would in effect criminalise political dissent. Among those groups in jeopardy is the leading Israeli rights organisation B'Tselem, which receives hundreds of thousands of pounds from the British embassy and UK charity Christian Aid each year. Sarit Michaeli, the group's spokeswoman, says it stands to lose half its annual budget if the law is passed, but it will continue its work regardless. Many smaller organisations, she says, will be worse off.
Christian Aid donates £200,000 annually to organisations in Israel, including B'Tselem, Physicians for Human Rights and the Association for Civil Rights.
It has expressed concern thatSunday's cabinet decision reflects a wider trend in Israeli legislation that compromises the country's treaties with the EU binding it to the defence of human rights.
"This is yet another blow to democracy in Israel," said William Bell, a Middle East expert at Christian Aid. "Whether this legislation is passed or not, it has succeeded in creating a great deal of insecurity and uncertainty among the Israeli NGO community, or anyone talking about issues it would seem the government doesn't want it to talk about."
There is recent precedent of the Knesset approving legislation to restrict activists. In February 2010, a bill proposing to withdraw the charitable status of organisations receiving money from foreign states was passed, increasing scrutiny of how NGOs are funded.
De Israëli's doen er zelf alles aan "to delegitimize Israël"quote:Those who support the bills say many NGOs are political groups working under the guise of human rights to "delegitimise Israel".
eigenlijk maakt deze post heel helder duidelijk waarom dit hele conflict (en daarmee de fok!reeks) zo voort blijft slepen!quote:Op dinsdag 8 november 2011 01:25 schreef Kees22 het volgende:
@Redefine #241 (Om de een of andere reden kan ik geen berichten citeren??)
Deze discussie gaat al zolang door, omdat er mensen zijn die menen gedrag van Israel te moeten verdedigen. Gedrag dat van geen enkele andere staat getolereerd, laat staan verdedigd wordt, namelijk landroof, bezetting en onderdrukking.
Al moet ik toegeven dat er tijdens het bezoek van de Dalai Lama aan Nederland in Leiden Chinese studenten waren, die de bezetting door China van Tibet verdedigden. Met dezelfde argumenten als de bezetting door Israel verdedigd wordt. Maar de Chinezen waren daar (nog) in de minderheid en werden dus overstemd. Anti-sinoist is nog geen dooddoener.
Want met elektriciteit kunnen ze natuurlijk onstekingsmechanismes voor bommen maken. Beton mag ook al niet ingevoerd worden vanwege de veiligheid van Israel.quote:Op maandag 14 november 2011 10:25 schreef inZanity het volgende:
Vannacht is er weer eens een zwaar bombardement op Gaza geweest. Voor zover bekend minstens 1 dode en 7 gewonden. Bovendien is een Elektriciteitscentrale geraakt waardoor zo'n 100.000 mensen zonder elektriciteit zitten.
Hamas concentreert locaties die voor Israël potentiële doelwitten vormen rond dergelijke plekken.quote:Op maandag 14 november 2011 11:54 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Want met elektriciteit kunnen ze natuurlijk onstekingsmechanismes voor bommen maken. Beton mag ook al niet ingevoerd worden vanwege de veiligheid van Israel.
Inderdaad. Collectief straffen, daar win je hearts and minds mee!quote:Op maandag 14 november 2011 12:24 schreef sp3c het volgende:
er is niet echt iets mis met het uitschakelen van elektriciteit
sterker nog het is handig want het licht gaat uit, de batterijen raken leeg, de computers doen het niet meer etc. etc. ... gemakkelijkere manier voor Israel om een punt te maken is er haast niet
En het gemaakte punt is dat ze minderwaardige mensen zijn die moeten wijken voor het uitverkoren volk?quote:Op maandag 14 november 2011 12:24 schreef sp3c het volgende:
er is niet echt iets mis met het uitschakelen van elektriciteit
sterker nog het is handig want het licht gaat uit, de batterijen raken leeg, de computers doen het niet meer etc. etc. ... gemakkelijkere manier voor Israel om een punt te maken is er haast niet
ik heb niet de illusie dat Israel hearts en minds kan of wil winnenquote:Op maandag 14 november 2011 12:35 schreef Viajero het volgende:
[..]
Inderdaad. Collectief straffen, daar win je hearts and minds mee!
YNetNews schijft het net iets anders:quote:Op maandag 14 november 2011 10:25 schreef inZanity het volgende:
Vannacht is er weer eens een zwaar bombardement op Gaza geweest. Voor zover bekend minstens 1 dode en 7 gewonden. Bovendien is een Elektriciteitscentrale geraakt waardoor zo'n 100.000 mensen zonder elektriciteit zitten.
Heb jij ook een bron?quote:[..]
Hours after a Qassam rocket was fired at the Shaar Hanegev Regional Council on Sunday, the Air Force attacked a building in the northern Gaza Strip, leaving one dead and four wounded. The casualties were taken to a hospital in Gaza. One reportedly sustained serious wounds and three sustained mild injuries.
At around 2 am Monday, Gaza sources reported that the IAF struck a naval police post in the northern part of Gaza City. Eye witnesses reported hearing a loud blast, adding that the power had been cut off near the post.
[..]
Het bombarderen van een elektriciteitscentrale of het uitvallen van stroom in de omgeving van een bombardement is toch een wezenlijk andere gebeurtenis.quote:Op maandag 14 november 2011 13:44 schreef sp3c het volgende:
lijkt me op de bewoordingen na min of meer hetzelfde bericht maar dan vanuit een ander perspectief
Volgens mij schrijven ze dat een kustwachtpost is gebombardeerd en dat tegelijkertijd de stroom in die omgeving uitviel.quote:Op maandag 14 november 2011 13:50 schreef sp3c het volgende:
ze bombarderen 'a building' in Nothern Gaza en plots valt de stroom uit bij een soort kustwachtpost in Northern Gaza die ze ook platgooien
dat soort toevalligheden geloof ik niet zo in
Het zal zeker met elkaar te maken hebben. Danwel omdat er kortsluiting ontstaat en de hele buurt in het donker zet, danwel omdat een Gazaan ergens de knop omzet om het mikken te bemoeilijken. In beide gevallen geen bom op een centrale.quote:Op maandag 14 november 2011 14:40 schreef sp3c het volgende:
ow je hebt gelijk, het gaat maar om 1 gebouw!
dus 1 kustwachtpost(je) is gebombardeerd waarna de stroom uitviel ... lijkt mij toch wat toevallig als die twee niets met elkaar te maken hebben
en ik gok als vergelding voor die raket
quote:Israeli airstrike kills police officer in Gaza
GAZA CITY (BNO NEWS) -- Israeli aircraft carried out an airstrike in the Gaza Strip on early Monday morning, killing at least one Palestinian police officer, officials said. It happened hours after Palestinian militants fired a rocket at southern Israel.
The Israeli Air Force aircraft fired at least four missiles at a building in the al-Sudaniya area in the northern Gaza Strip, killing a Palestinian in his 20s, according to the WAFA news agency. Israeli media identified the man as a Hamas police officer.
Four other people were injured as a result of the airstrike, according to the Palestine News Network (PNN). The report said three of the injured Palestinians were taken to Kamal Adwan Hospital in Beit Lahiya for treatment, while one person who was seriously injured was taken to al-Shifa Hospital in Gaza City.
The Israel Defense Forces (IDF) described the building hit by the airstrike as a 'terror activity site', but gave no other details. "The targeting of this site was in response to the firing of a rocket at Israel on Sunday evening," a spokesperson said.
According to IDF figures, Palestinian militants have fired more than 10,000 rockets and mortars at southern Israel since 2001, killing 37 people and injuring more than 1,500 others. Israeli aircraft frequently carry out airstrikes in Gaza in response to rocket attacks.
"The IDF will not tolerate any attempt to harm the State of Israel and IDF soldiers, and will continue to operate against anyone who uses terror against the state of Israel," an IDF spokesperson said. "The Hamas terror organization is solely responsible for any terrorist activity emanating from the Gaza Strip."
In March, the Israeli military deployed its first Iron Dome missile defense system to stop some of the attacks from the Gaza Strip. It uses sophisticated radar to track, intercept and destroy incoming missiles. It also includes Tamir missile interceptors.
In the winter of 2008-2009, Israel launched a surprise attack on the Gaza Strip which marked the beginning of a three-week military conflict between Israel and Hamas, killing nearly 1,500 people and leaving thousands more injured and displaced. Israel stated its aim was to stop rocket fire from and arms import into Gaza.
of ze hebben een generator geraakt of wat dan ook en het waren ook geen hevige bombardementen maar op zich zeggen beiden hetzelfde alleen is de een wat gekleurder dan de anderquote:Op maandag 14 november 2011 14:48 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Het zal zeker met elkaar te maken hebben. Danwel omdat er kortsluiting ontstaat en de hele buurt in het donker zet, danwel omdat een Gazaan ergens de knop omzet om het mikken te bemoeilijken. In beide gevallen geen bom op een centrale.
Het aantal slachtoffers is zo te zien nog steeds de leidraad bij de vraag wie de terroristen zijn.quote:Op maandag 14 november 2011 12:56 schreef inZanity het volgende:
De hevige bombardementen van vannacht zou een vergeldingsactie zijn vanwege een raket die zou zijn afgeschoten waarbij geen enkele dode of gewonden is gevallen aan Israelische zijde. Als reactie hierop heeft Israel een bomardement uitgevoerd op een politiebureau in Beit Lahya. Minimaal 1 dode en 4 gewonden, een gebouw in puin en de elektriciteitscentrale waardoor 100.000 mensen zonder elektriciteit zitten.
In de afgelopen twee weken zijn er 15 Palestijnen gedood door toedoen van de terroristen van het Israelische leger.
Gelukkig, dan is het geen terrorisme!quote:vanwege een raket die zou zijn afgeschoten waarbij geen enkele dode of gewonden is gevallen
Dat moet dan toch een band scheppen met Israel of niet?quote:Op vrijdag 18 november 2011 10:33 schreef waht het volgende:
Hamas wil geen vrede. Fatah wil geen vrede. Ze willen Palestina, zonder de andere partij uiteraard.
Op bepaalde vlakken verschillen ze bar weinig inderdaad.quote:Op vrijdag 18 november 2011 11:16 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat moet dan toch een band scheppen met Israel of niet?
quote:Israël sluit Israëlisch-Palestijns radiostation
Het Israëlische ministerie van Communicatie heeft het Israëlisch-Palestijnse radiostation Kol Hashalom (Alles voor de vrede) gesloten. Het beschouwt het station als een piraat, omdat het uitzendt met een vergunning van de Palestijnse Autoriteit.
De mededirecteur van het station, Mossi Raz, zei zondag dat het ministerie zaterdag de zender heeft gesloten. 'Het is een antidemocratische stap. We zijn verantwoording verschuldigd aan de Palestijnse Autoriteit en niet aan de Israëlische wet', aldus Raz.
Israëlische en Palestijnse vredesactivisten hebben het station gesticht. Het zendt uit in het Ivriet en Arabisch en heeft bureaus en studio's in Oost-Jeruzalem. Kol Hashalom zendt uit vanuit Ramallah op de Westelijke Jordaanoever.
Raz zegt dat hij het verbod voor een Israëlische rechter zal aanvechten.
Ik neem aan dat er een reden is waarom volgens Israël dit radiostation illegaal is behalve omdat ze uitzenden met een vergunning van de Palestijnse autoriteit. Aan de andere kant is de Palestijnse autoriteit uiteraard geen echt erkende autoriteit dus je daarop beroepen zal ook weinig zin hebben als er geen andere reden is een verlengstuk van de VN-kwestie meen ik.quote:
Als ik Israël illegaal verklaar, kan ik het dan gewoon opheffen?quote:Op zondag 20 november 2011 17:05 schreef Joker89 het volgende:
[..]
Ik neem aan dat er een reden is waarom volgens Israël dit radiostation illegaal is behalve omdat ze uitzenden met een vergunning van de Palestijnse autoriteit. Aan de andere kant is de Palestijnse autoriteit uiteraard geen echt erkende autoriteit dus je daarop beroepen zal ook weinig zin hebben als er geen andere reden is een verlengstuk van de VN-kwestie meen ik.
Zeker, snuif nog maar een paar gram en je kan alles.quote:Op zondag 20 november 2011 17:07 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Als ik Israël illegaal verklaar, kan ik het dan gewoon opheffen?
quote:Op zondag 20 november 2011 17:09 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Zeker, snuif nog maar een paar gram en je kan alles.
Genoeg landen die Israël illegaal verklaard hebben, althans, niet erkennen. Dus als Israël in die landen een radiostation zouden bouwen dan zou die ook gesloten kunnen worden denk ikquote:Op zondag 20 november 2011 17:07 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Als ik Israël illegaal verklaar, kan ik het dan gewoon opheffen?
Yep dat zal het.quote:Op zondag 20 november 2011 17:12 schreef Joker89 het volgende:
Denken jullie overigens niet dat als Iran daadwerkelijk aan een atoombom zou werken Hezbollah-leden, Hamas-leden, Fatah, Jordanië, Egypte, en zelfs Syrië, dit plan moeten vrezen. Een kat in het nauw maakt inderdaad rare sprongen, stelt dat Iran dit wapen toch inzet, dan zal dit niet denk ik niet alleen gevolgen hebben voor Israël maar ook voor de omgeving daar.
Net zo goed als Israël als reactie zelf kernwapens gaat inzetten voor de omgeving van Iran.quote:
Ligt aan de wind.quote:Op zondag 20 november 2011 17:31 schreef Joker89 het volgende:
[..]
Net zo goed als Israël als reactie zelf kernwapens gaat inzetten voor de omgeving van Iran.
Maar goed dat is allemaal afwachten denk ik.
Op zo'n oppervlak is het wel meer dan de wind. Stel dat een kernwapen van Iran de Israëlische voorraad ook opblaast dan wordt Iran misschien ook wel meegenomen en nog wel meer landen.quote:
Je overschat kernwapens, bovendien ploffen die dingen niet als ze niet op scherp staan.quote:Op zondag 20 november 2011 17:39 schreef Joker89 het volgende:
[..]
Op zo'n oppervlak is het wel meer dan de wind. Stel dat een kernwapen van Iran de Israëlische voorraad ook opblaast dan wordt Iran misschien ook wel meegenomen en nog wel meer landen.
Als ze niet op scherp staan maar misschien staan ze wel op scherp.quote:Op zondag 20 november 2011 17:41 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Je overschat kernwapens, bovendien ploffen die dingen niet als ze niet op scherp staan.
Die dingen staan sowieso niet op scherp tenzij er een opdracht is gegeven ze af te schieten.quote:Op zondag 20 november 2011 17:42 schreef Joker89 het volgende:
[..]
Als ze niet op scherp staan maar misschien staan ze wel op scherp.
Je weet het niet.
Ik denk dat jij de huidige kernwapens van vandaag wat onderschat, zeker als er meer dan een tegelijk af zal gaan, en er zijn daar volgens mij sterke kernwapens niet allemaal hetzelfde niveau.quote:Op zondag 20 november 2011 17:43 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Die dingen staan sowieso niet op scherp tenzij er een opdracht is gegeven ze af te schieten.
Bovendien is het bereik van een kernwapen ook weer niet zo groot dat als je er 3 laat ploffen je de hele regio in de fik hebt van Gaza tot aan Teheran.Het grootste probleem is gewoon de fall-out en straling ter plekke, dat is gewoon afhankelijk van de wind en verder lokaal.
Een kernwapenvoorraad opblazen lijkt me een erg effectieve manier om ze niet af te laten gaan. Je verspreidt alle kernmaterie waardoor er geen kritieke massa meer is.quote:Op zondag 20 november 2011 17:42 schreef Joker89 het volgende:
[..]
Als ze niet op scherp staan maar misschien staan ze wel op scherp.
Je weet het niet.
Ik ben ook een voorstander dat Israël Iran zal aanvallen als er geen keiharde sancties komen tegen Iran die voorkomen dat ze verder zullen bouwen. Laat dat duidelijk zijn.quote:Op zondag 20 november 2011 17:49 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Een kernwapenvoorraad opblazen lijkt me een erg effectieve manier om ze niet af te laten gaan. Je verspreidt alle kernmaterie waardoor er geen kritieke massa meer is.
De schade en fall-out scheelt trouwens nogal per wapen. De wapens die in Japan zijn gebruikt hebben, hoe er ook, maar een redelijk lokaal effect gehad. Een stadje per keer. Een goede waterstofbom kan in één keer de hele randstad wegblazen. (Maar voor zover ik weet is daar helemaal geen sprake van, ook in Israël niet.)
Ja, maar geen enkele bom kan een gebied ter grootte van Israel tot aan Iran platgooien.quote:Op zondag 20 november 2011 17:48 schreef Joker89 het volgende:
[..]
Ik denk dat jij de huidige kernwapens van vandaag wat onderschat, zeker als er meer dan een tegelijk af zal gaan, en er zijn daar volgens mij sterke kernwapens niet allemaal hetzelfde niveau.
Misschien niet een bom maar wel een paar bommen tegelijk.quote:Op zondag 20 november 2011 18:33 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja, maar geen enkele bom kan een gebied ter grootte van Israel tot aan Iran platgooien.
Dat is niet onderschatten, dat is gewoon een feit.
Dan heb je er wel erg veel nodig.quote:Op zondag 20 november 2011 18:34 schreef Joker89 het volgende:
[..]
Misschien niet een bom maar wel een paar bommen tegelijk.
Verder denk ik niet dat alle kennis over wapens bekend is.
Dat denk ik persoonlijk wel.quote:Op zondag 20 november 2011 18:35 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dan heb je er wel erg veel nodig.
Daar hebben beide landen niet eens beschikking over.
's Werelds krachtigste bom ooit (50 megaton) heeft het "maar" bij een kilometer of 35 gehouden, weet je er hoeveel je er moet afwerpen van die (overigens veel groter dan het gemiddelde (1 megaton) en bovendien niet in productie of wat dan ook) om ook maar enigszins in de buurt te komen van jouw beeld? Onmogelijk voor een land als Israel en al zeker voor Iran.quote:Op zondag 20 november 2011 18:38 schreef Joker89 het volgende:
[..]
Dat denk ik persoonlijk wel.
Maar goed hopelijk is het niet zo denk ik.
Misschien heb je wel gelijk maar goed neemt niet weg dat het alsnog zeer vernietigend is.quote:Op zondag 20 november 2011 18:45 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
's Werelds krachtigste bom ooit (50 megaton) heeft het "maar" bij een kilometer of 35 gehouden, weet je er hoeveel je er moet afwerpen van die (overigens veel groter dan het gemiddelde (1 megaton) en bovendien niet in productie of wat dan ook) om ook maar enigszins in de buurt te komen van jouw beeld? Onmogelijk voor een land als Israel en al zeker voor Iran.
Anders is het van bovenaf duidelijk te zien meen ik, ondergrond kan je net wat meer, in het geheim werken. Welke vraagtekens heb je bij de luchtafweerposities dan daar die jij je afvraagt.quote:Op zondag 20 november 2011 20:53 schreef Nibb-it het volgende:
Ik kan me wel vinden in dat IAEA rapport. Ik vraag me af waarom Iran voor de omslachtige en vooral erg dure bouw van een ondergronds complex gekozen heeft. Ik heb zo ook mijn vraagtekens bij de luchtafweerposities rondom de nucleaire installaties.
Waarom in het geheim willen werken? En waarom zo'n zware luchtverdediging? Het nucleaire programma is toch alleen voor vreedzame doeleinden? Waarom ballistische raketten ontwikkelen die doorgaans alleen voor een nucleaire lading geschikt zijn?quote:Op zondag 20 november 2011 21:08 schreef Joker89 het volgende:
[..]
Anders is het van bovenaf duidelijk te zien meen ik, ondergrond kan je net wat meer, in het geheim werken. Welke vraagtekens heb je bij de luchtafweerposities dan daar die jij je afvraagt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |