abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † dinsdag 1 november 2011 @ 14:22:22 #1
137949 Disana
pi_103830048

Hoe beoordeel je bronnen?
Vorige delen

Al Arabiya - Al Jazeera Arabic - Al Jazeera English - BBC Arabic - CBS News - CNN - Euronews - Haaretz - Israel National News - Jerusalem Post - Ma'an News - Sky News - Ynetnews

• Bij het citeren van nieuwsberichten graag bronvermelding, liefst door een directe link naar de bron.
• Nog even de herinnering om van deze topics geen plakboek te maken vol met foto's en videofragmenten die niks toevoegen. Bloederige en schokkende afbeeldingen ook niet direct hier plaatsen, maar via een link, voorzien van een waarschuwing. Dank voor de medewerking.
• Emoties kunnen soms hoog oplopen, maar laat jezelf niet verleiden om anderen te kwetsen of te beledigen. Meld misstanden in NWS-feedback of via een topic-report; ga het niet hier lopen uitvechten. Dank voor de medewerking.
pi_103830109
Was dit al gepost?

quote:
Condoleezza Rice: 'Israël had geheim voorstel voor Palestijnse staat'

De voormalige minister van Buitenlandse Zaken van de Verenigde Staten, Condoleezza Rice, vertelt in haar memoires dat de ex-premier van Israël, Ehud Olmert, haar in 2008 een geheim voorstel deed waarin sprake was van een Palestijnse staat met heilige plaatsen onder internationale voogdij.

In uittreksels uit de memoires No Higher Honor, die maandag uitkwamen bij Crown Publishers, schrijft Rice dat ze stomverbaasd was toen Olmert haar in mei 2008 het voorstel uit de doeken deed in Israël.

Rice stelt dat Olmert bereid was de Palestijnen, geleid door Mahmoed Abbas, zowat 94 procent van de Westelijke Jordaanoever met gronden aan te bieden in ruil voor de Israëlische nederzettingen. Er was ook sprake van twee hoofdsteden: een voor Israël in West-Jeruzalem en een voor de Palestijnen in Oost-Jeruzalem, met een gemeenschappelijke raad geleid door een Israëlische burgemeester en een Palestijnse adjunct.

Nog volgens Rice zou Olmert 5.000 Palestijnen aanbieden terug te keren naar gebieden die intussen in handen van Israël zijn. Het oude Jeruzalem zou ten slotte beheerd worden door 'een comité van wijzen' uit Jordanië, Saoedi-Arabië, de Palestijnse Autoriteit, de Verenigde Staten en Israël.

''Heb ik dat goed gehoord?', zo vroeg ik me af', aldus Rice. 'Zegt de Israëlische eerste minister dat hij Jeruzalem in twee wil delen en een internationale instantie zal oprichten om de heilige plaatsen te controleren?'
  † In Memoriam † dinsdag 1 november 2011 @ 14:27:06 #3
137949 Disana
pi_103830179
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 14:24 schreef Frutsel het volgende:
Was dit al gepost?

[..]

Ik vraag me dan wel af wat er van die plannen is geworden, want we hebben er nooit iets van gezien.
pi_103830211
Nogmaals

Kwam net dit filmpje tegen uit een verborgen camera programma uit Israël. Arabische vrouw (acteur) wordt gediscrimineerd in winkel (door acteur). Hoe reageren de omstanders?

(heb het trouwens zonder geluid gekeken, maar neem maar aan dat de voiceover en ondertiteling kloppen).
Anti-globalisten aller landen verenigt u!
bron
Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
pi_103830245
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 14:27 schreef Disana het volgende:

[..]

Ik vraag me dan wel af wat er van die plannen is geworden, want we hebben er nooit iets van gezien.
Ja dacht ik dus ook, staat er helaas niet bij
  † In Memoriam † dinsdag 1 november 2011 @ 14:30:17 #6
137949 Disana
pi_103830270
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 14:29 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Ja dacht ik dus ook, staat er helaas niet bij
Het leest toch een beetje als een gemiste kans.
pi_103830276
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 14:27 schreef Disana het volgende:

[..]

Ik heb wel vaker over dit soort plannen uit de koker van Olmert gehoord. Helaas had hij niet het statuur om zulke gewaagde voorstellen door de israëlische politiek te loodsen.
bron
  † In Memoriam † dinsdag 1 november 2011 @ 14:32:23 #8
137949 Disana
pi_103830319
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 14:30 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Ik heb wel vaker over dit soort plannen uit de koker van Olmert gehoord. Helaas had hij niet het statuur om zulke gewaagde voorstellen door de israëlische politiek te loodsen.
Toch zonde, want de beschrijving klinkt helemaal niet onredelijk.
pi_103830460
Geen idee of Olmert nog actief is in de politiek daarro? Hij stelde zich destijds niet herkiesbaar dacht ik ivm een fraudezaak. Geen idee wat daar uit gekomen is.
pi_103832230
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 14:32 schreef Disana het volgende:

[..]

Toch zonde, want de beschrijving klinkt helemaal niet onredelijk.
Mee eens, zoals ik vaker heb gezegd ben ik op zich tegen het opsplitsen van de stad, maar dit klinkt als een creatief compromis.

quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 14:37 schreef Frutsel het volgende:
Geen idee of Olmert nog actief is in de politiek daarro? Hij stelde zich destijds niet herkiesbaar dacht ik ivm een fraudezaak. Geen idee wat daar uit gekomen is.
Die loopt nog.
bron
pi_103843956
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 14:28 schreef PhysicsRules het volgende:
Nogmaals

Kwam net dit filmpje tegen uit een verborgen camera programma uit Israël. Arabische vrouw (acteur) wordt gediscrimineerd in winkel (door acteur). Hoe reageren de omstanders?

(heb het trouwens zonder geluid gekeken, maar neem maar aan dat de voiceover en ondertiteling kloppen).
Mooi filmpje!
pi_103845350
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 07:47 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ah, jij bent ook zo'n joodje die het tof vindt als er Palestijnse kinderen worden vermoord door zionisten. Tof man!
Ik ben 1.93m lang. En voor FC Groningen. Ik verwerp beide betitelingen! :(
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
  dinsdag 1 november 2011 @ 20:19:21 #13
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_103846125
quote:
Netanyahu wil bouw nederzettingen versnellen

De Israëlische premier Benjamin Netanyahu heeft besloten de bouw van Joodse nederzettingen in delen van de bezette Westelijke Jordaanoever te versnellen. Het gaat om de bouw van 2000 woningen. Dit blijkt uit een vandaag uitgegeven officiële verklaring.

De mededeling komt een dag nadat de Palestijnen erin slaagden volwaardig lid te worden van Unesco, de cultuurorganisatie van de Verenigde Naties. Israël is fel tegen het lidmaatschap gekeerd.
Een regeringsfunctionaris liet bovendien weten dat Israël de overdracht van gelden naar de Palestijnse Autoriteit tijdelijk stopzet, totdat een definitief besluit is genomen.

De illegale Joodse nederzettingen in bezet gebied zijn al jaren een van de belangrijkste obstakels voor het vredesproces in het Midden-Oosten. De Palestijnen en internationale bemiddelaars eisen een bouwstop.

Hij wil vrede! :D
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_103848738
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 20:19 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Hij wil vrede! :D
Wel het hele artikel plaatsen of laten zien dat je knipt :N

quote:
Netanyahu wil bouw nederzettingen versnellen
ANP/Redactie − 01/11/11, 19:16
© epa

De Israëlische premier Benjamin Netanyahu heeft besloten de bouw van Joodse nederzettingen in delen van de bezette Westelijke Jordaanoever te versnellen. Het gaat om de bouw van 2000 woningen. Dit blijkt uit een vandaag uitgegeven officiële verklaring.
Een regeringsfunctionaris liet bovendien weten dat Israël de overdracht van door Israël geïnde Palestijnse belastinggelden naar de Palestijnse Autoriteit tijdelijk stopzet, totdat een definitief besluit is genomen. De mededeling komt een dag nadat de Palestijnen erin slaagden volwaardig lid te worden van Unesco, de cultuurorganisatie van de Verenigde Naties. Israël is fel tegen het lidmaatschap gekeerd.

Het departement van Netanyahu liet weten dat de huizenbouw is gepland in gebieden die bij een eventueel toekomstig vredesakkoord in Israëlische handen moeten blijven. Volgens een verklaring worden 1650 woningen gebouwd in Oost-Jeruzalem, terwijl twee nederzettingen op de Westelijke Jordaanoever gezamenlijk 350 extra huizen krijgen.

'Obstakels voor het vredesproces'
De Palestijnse president Abbas liet weten dat Israël met de versnelde huizenbouw 'heeft besloten de vernietiging van het vredesproces te bespoedigen'. De illegale Joodse nederzettingen in bezet gebied zijn al jaren een van de belangrijkste obstakels voor het vredesproces in het Midden-Oosten. De Palestijnen en internationale bemiddelaars eisen een bouwstop.

Unesco is de eerste VN-organisatie waar de Palestijnen volwaardig lid van worden sinds Abbas in september het volwaardige lidmaatschap aanvroeg van de landenorganisatie Verenigde Naties. Palestijnse leiders zien het lidmaatschap van Unesco als onderdeel van hun bredere campagne om de Palestijnse gebieden als staat erkend te krijgen. Met het Unesco-lidmaatschap denken ze de druk op te voeren.

De Palestijnen zoeken naar internationale erkenning omdat ze niet meer geloven in onderhandelingen met Israël. 'We hebben niets bereikt behalve dat we onze tijd verspild hebben en dat feiten op de grond zijn gecreëerd', zei Abbas onlangs, met een verwijzing naar het voortdurende Israëlische nederzettingenbeleid.
bron
  dinsdag 1 november 2011 @ 21:23:16 #15
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_103849783
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 21:04 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

:{w
[..]

Ik ben niet verantwoordelijk voor tussentijdse updates. :{w
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_103850171
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 14:37 schreef Frutsel het volgende:
olmert is binnekort active in de gevangenis en dat plan ach kwam nooit door het kabinet olmert zij zo veel deed zo weining ,,buiten zijn eigen zaakjes dan natuurlijk. ;)
pi_103850318
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 21:23 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik ben niet verantwoordelijk voor tussentijdse updates. :{w
Oh, ok. Sorry :@
bron
pi_103850921
We kunnen ook dit topic sluiten en gewoon concluderen dat dit conflict nooit opgelost gaat worden.

Zolang de VS Israël zo blijft steunen heeft Israël helemaal geen belang bij een vredesakkoord. Ze kunnen nu gewoon ongestoord doorgaan met het bouwen van nederzettingen in bezet gebied. Hoe langer het duurt voordat er een vredesakkoord komt, hoe meer land ze kunnen claimen.

De VS pretendeert altijd te willen helpen om het conflict tot een einde te kunnen brengen maar ze zijn juist de hoofdoorzaak dat er op deze manier nooit een vredesakkoord gaat komen.
pi_103852640
notif
pi_103855502
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 21:41 schreef Breekfast het volgende:
We kunnen ook dit topic sluiten en gewoon concluderen dat dit conflict nooit opgelost gaat worden.

Zolang de VS Israël zo blijft steunen heeft Israël helemaal geen belang bij een vredesakkoord. Ze kunnen nu gewoon ongestoord doorgaan met het bouwen van nederzettingen in bezet gebied. Hoe langer het duurt voordat er een vredesakkoord komt, hoe meer land ze kunnen claimen.
Zeg mij na:

Dood-doe-ner!
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
pi_103861540
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 november 2011 22:45 schreef Karrs het volgende:

[..]

Zeg mij na:

Dood-doe-ner!
Beetje kinderachtige reactie van je.

Klopt het dan niet dat er - gezien de status quo- steeds meer land 'geroofd' wordt (want daar komt het in feite op neer, ordinaire landroverij), deze vervolgens geclaimd word en achteraf vaak het argument gebruikt wordt dat het ondoenlijk is om x aantal mensen van uit hun huizen te verjagen (daargelaten de keren dat er wel door de Israëlische autoriteiten werd opgetreden tegen illegale nederzettingen). Er wordt dus naarmate de situatie vordert zoals het is er steeds meer land wordt geclaimd.
pi_103861587
quote:
Nogmaals

Mooi filmpje, de reacties van de andere klanten zijn ook prijzenswaardig.
pi_103862933
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 21:04 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

[..]

Zoals ik al eerder zei over kolonisten die doen aan "price-tagging": laffe honden zijn het.
Dat blijkt dus ook te gelden voor de regering van Israel: niet het lef om de Unesco te straffen met kortingen of zo, en dus een zwakkere partij aanpakken.
Zoals honden die door hun baas aangepakt worden afreageren op een lagere in rang. En de allerlaagste gaat graspollen aanvallen en schudden.

De allerlaagste in rang gaat graspollen schudden. Kun je nagaan hoe de Israelische regering over zichzelf denkt.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_103863029
quote:
Nogmaals

Schrikbarend! Uiteraard verstond ik niks en slechts de helft was slecht ondertiteld.
Duidelijk is wel dat discriminatie in Israel normaal is veel voorkomt. Maar ook dat er mensen zijn die, tot tranen geroerd, daar iets aan proberen te doen.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_103863040
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 01:07 schreef Capi het volgende:

[..]

Beetje kinderachtige reactie van je.

Klopt het dan niet dat er - gezien de status quo- steeds meer land 'geroofd' wordt (want daar komt het in feite op neer, ordinaire landroverij), deze vervolgens geclaimd word en achteraf vaak het argument gebruikt wordt dat het ondoenlijk is om x aantal mensen van uit hun huizen te verjagen (daargelaten de keren dat er wel door de Israëlische autoriteiten werd opgetreden tegen illegale nederzettingen). Er wordt dus naarmate de situatie vordert zoals het is er steeds meer land wordt geclaimd.
En dat nog los van de landroof die door de staat Israel gepleegd wordt.
En het achterhouden van geld, dat bovendien rechtmatig van de Palestijnen is. Diefstal dus.

Laffe honden zijn het!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')