Als ik Israël illegaal verklaar, kan ik het dan gewoon opheffen?quote:Op zondag 20 november 2011 17:05 schreef Joker89 het volgende:
[..]
Ik neem aan dat er een reden is waarom volgens Israël dit radiostation illegaal is behalve omdat ze uitzenden met een vergunning van de Palestijnse autoriteit. Aan de andere kant is de Palestijnse autoriteit uiteraard geen echt erkende autoriteit dus je daarop beroepen zal ook weinig zin hebben als er geen andere reden is een verlengstuk van de VN-kwestie meen ik.
Zeker, snuif nog maar een paar gram en je kan alles.quote:Op zondag 20 november 2011 17:07 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Als ik Israël illegaal verklaar, kan ik het dan gewoon opheffen?
quote:Op zondag 20 november 2011 17:09 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Zeker, snuif nog maar een paar gram en je kan alles.
Genoeg landen die Israël illegaal verklaard hebben, althans, niet erkennen. Dus als Israël in die landen een radiostation zouden bouwen dan zou die ook gesloten kunnen worden denk ikquote:Op zondag 20 november 2011 17:07 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Als ik Israël illegaal verklaar, kan ik het dan gewoon opheffen?
Yep dat zal het.quote:Op zondag 20 november 2011 17:12 schreef Joker89 het volgende:
Denken jullie overigens niet dat als Iran daadwerkelijk aan een atoombom zou werken Hezbollah-leden, Hamas-leden, Fatah, Jordanië, Egypte, en zelfs Syrië, dit plan moeten vrezen. Een kat in het nauw maakt inderdaad rare sprongen, stelt dat Iran dit wapen toch inzet, dan zal dit niet denk ik niet alleen gevolgen hebben voor Israël maar ook voor de omgeving daar.
Net zo goed als Israël als reactie zelf kernwapens gaat inzetten voor de omgeving van Iran.quote:
Ligt aan de wind.quote:Op zondag 20 november 2011 17:31 schreef Joker89 het volgende:
[..]
Net zo goed als Israël als reactie zelf kernwapens gaat inzetten voor de omgeving van Iran.
Maar goed dat is allemaal afwachten denk ik.
Op zo'n oppervlak is het wel meer dan de wind. Stel dat een kernwapen van Iran de Israëlische voorraad ook opblaast dan wordt Iran misschien ook wel meegenomen en nog wel meer landen.quote:
Je overschat kernwapens, bovendien ploffen die dingen niet als ze niet op scherp staan.quote:Op zondag 20 november 2011 17:39 schreef Joker89 het volgende:
[..]
Op zo'n oppervlak is het wel meer dan de wind. Stel dat een kernwapen van Iran de Israëlische voorraad ook opblaast dan wordt Iran misschien ook wel meegenomen en nog wel meer landen.
Als ze niet op scherp staan maar misschien staan ze wel op scherp.quote:Op zondag 20 november 2011 17:41 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Je overschat kernwapens, bovendien ploffen die dingen niet als ze niet op scherp staan.
Die dingen staan sowieso niet op scherp tenzij er een opdracht is gegeven ze af te schieten.quote:Op zondag 20 november 2011 17:42 schreef Joker89 het volgende:
[..]
Als ze niet op scherp staan maar misschien staan ze wel op scherp.
Je weet het niet.
Ik denk dat jij de huidige kernwapens van vandaag wat onderschat, zeker als er meer dan een tegelijk af zal gaan, en er zijn daar volgens mij sterke kernwapens niet allemaal hetzelfde niveau.quote:Op zondag 20 november 2011 17:43 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Die dingen staan sowieso niet op scherp tenzij er een opdracht is gegeven ze af te schieten.
Bovendien is het bereik van een kernwapen ook weer niet zo groot dat als je er 3 laat ploffen je de hele regio in de fik hebt van Gaza tot aan Teheran.Het grootste probleem is gewoon de fall-out en straling ter plekke, dat is gewoon afhankelijk van de wind en verder lokaal.
Een kernwapenvoorraad opblazen lijkt me een erg effectieve manier om ze niet af te laten gaan. Je verspreidt alle kernmaterie waardoor er geen kritieke massa meer is.quote:Op zondag 20 november 2011 17:42 schreef Joker89 het volgende:
[..]
Als ze niet op scherp staan maar misschien staan ze wel op scherp.
Je weet het niet.
Ik ben ook een voorstander dat Israël Iran zal aanvallen als er geen keiharde sancties komen tegen Iran die voorkomen dat ze verder zullen bouwen. Laat dat duidelijk zijn.quote:Op zondag 20 november 2011 17:49 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Een kernwapenvoorraad opblazen lijkt me een erg effectieve manier om ze niet af te laten gaan. Je verspreidt alle kernmaterie waardoor er geen kritieke massa meer is.
De schade en fall-out scheelt trouwens nogal per wapen. De wapens die in Japan zijn gebruikt hebben, hoe er ook, maar een redelijk lokaal effect gehad. Een stadje per keer. Een goede waterstofbom kan in één keer de hele randstad wegblazen. (Maar voor zover ik weet is daar helemaal geen sprake van, ook in Israël niet.)
Ja, maar geen enkele bom kan een gebied ter grootte van Israel tot aan Iran platgooien.quote:Op zondag 20 november 2011 17:48 schreef Joker89 het volgende:
[..]
Ik denk dat jij de huidige kernwapens van vandaag wat onderschat, zeker als er meer dan een tegelijk af zal gaan, en er zijn daar volgens mij sterke kernwapens niet allemaal hetzelfde niveau.
Misschien niet een bom maar wel een paar bommen tegelijk.quote:Op zondag 20 november 2011 18:33 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja, maar geen enkele bom kan een gebied ter grootte van Israel tot aan Iran platgooien.
Dat is niet onderschatten, dat is gewoon een feit.
Dan heb je er wel erg veel nodig.quote:Op zondag 20 november 2011 18:34 schreef Joker89 het volgende:
[..]
Misschien niet een bom maar wel een paar bommen tegelijk.
Verder denk ik niet dat alle kennis over wapens bekend is.
Dat denk ik persoonlijk wel.quote:Op zondag 20 november 2011 18:35 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dan heb je er wel erg veel nodig.
Daar hebben beide landen niet eens beschikking over.
's Werelds krachtigste bom ooit (50 megaton) heeft het "maar" bij een kilometer of 35 gehouden, weet je er hoeveel je er moet afwerpen van die (overigens veel groter dan het gemiddelde (1 megaton) en bovendien niet in productie of wat dan ook) om ook maar enigszins in de buurt te komen van jouw beeld? Onmogelijk voor een land als Israel en al zeker voor Iran.quote:Op zondag 20 november 2011 18:38 schreef Joker89 het volgende:
[..]
Dat denk ik persoonlijk wel.
Maar goed hopelijk is het niet zo denk ik.
Misschien heb je wel gelijk maar goed neemt niet weg dat het alsnog zeer vernietigend is.quote:Op zondag 20 november 2011 18:45 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
's Werelds krachtigste bom ooit (50 megaton) heeft het "maar" bij een kilometer of 35 gehouden, weet je er hoeveel je er moet afwerpen van die (overigens veel groter dan het gemiddelde (1 megaton) en bovendien niet in productie of wat dan ook) om ook maar enigszins in de buurt te komen van jouw beeld? Onmogelijk voor een land als Israel en al zeker voor Iran.
Anders is het van bovenaf duidelijk te zien meen ik, ondergrond kan je net wat meer, in het geheim werken. Welke vraagtekens heb je bij de luchtafweerposities dan daar die jij je afvraagt.quote:Op zondag 20 november 2011 20:53 schreef Nibb-it het volgende:
Ik kan me wel vinden in dat IAEA rapport. Ik vraag me af waarom Iran voor de omslachtige en vooral erg dure bouw van een ondergronds complex gekozen heeft. Ik heb zo ook mijn vraagtekens bij de luchtafweerposities rondom de nucleaire installaties.
Waarom in het geheim willen werken? En waarom zo'n zware luchtverdediging? Het nucleaire programma is toch alleen voor vreedzame doeleinden? Waarom ballistische raketten ontwikkelen die doorgaans alleen voor een nucleaire lading geschikt zijn?quote:Op zondag 20 november 2011 21:08 schreef Joker89 het volgende:
[..]
Anders is het van bovenaf duidelijk te zien meen ik, ondergrond kan je net wat meer, in het geheim werken. Welke vraagtekens heb je bij de luchtafweerposities dan daar die jij je afvraagt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |