Ik geloof dit soort memoires nooit zo. Rice is en blijft een Amerikaan en zoals je weet is de enige illegale Occupy actie die de regering van Amerika steunt Occupy West Bank. Ik zie het vooral als nietszeggende propaganda die de schijn moet ophouden dat Israël wel een oplossing voor het conflict wil.quote:
Je hebt toch wel foto's gemaakt van de nieuwe ballistische raket die zojuist getest is hequote:Op dinsdag 1 november 2011 21:30 schreef C_N het volgende:
[..]
olmert is binnekort active in de gevangenis en dat plan ach kwam nooit door het kabinet olmert zij zo veel deed zo weining ,,buiten zijn eigen zaakjes dan natuurlijk.
Nee, dat kan niet. Dat een stuk land aan Palestijnen wordt gegeven betekent niet dat het illegaal bouwen op de Westbank, of het verjagen van Palestijnen uit Oost jeruzalem geen landroof is.quote:Op woensdag 2 november 2011 05:56 schreef Karrs het volgende:
[..]
Daar is werkelijk niets kinderachtigs aan. Sterker nog, het "landroof"-argument kan met speels gemak weerlegd worden met het overdragen van Gaza aan de Palestijnen. Over kinderachtig gesproken.
Dat weet je pas als het gebeurt. En dat het niet gebeurt betekent dat Israel niet bijdraagt aan een oplossing. Ze zouden in elk geval kunnen stoppen met het subsidieren van het wonen in de Westbank en meer investeren in bouwen in Israel zelf. Een meerderheid van de Israelis in de Westbank woont daar omdat het goedkoper is, omdat de Israelische staat, onder druk van extreem rechts, dat subsidieert. Hoe draagt dat in godsnaam bij aan vrede?quote:Dat hele landroofverhaal is een stok om Israël mee te slaan en meer niet. Als Israël morgen alle nederzettingen zou hebben ontruimd (en je zegt het zelf al, dat gebeurt soms), dan wordt er wel iets anders gevonden waardoor het vredesproces "onmogelijk voortgezet kan worden". Over kinderachtig gesproken.
Juist niet. Als er geen anti-semitisme zou zijn dan zouden de extremisten in Israel een argument minder hebben. Juist anti-semieten geven de joodse extremisten in de ogen van veel mensen legitimiteit.quote:Op woensdag 2 november 2011 06:49 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Mijn volk heeft ook 700 jaar lang moeten strijden tegen een fascistische bezetter. Uiteindelijk zijn ze (gedeeltelijk) vertrokken. De strijd volhouden is de enige optie. Het positieve is dat Israël zichzelf steeds meer tot pariastaat aan het verklaren is. Het antisemitisme neemt toe door de acties van de regering van Israël en hoewel dat voor individuele joden vervelend is, is het een positief punt in de strijd tegen injustice en de mensenrechtenschendingen van Israël.
Je denkt te moeilijk. Israël tekent vandaag nog voor de oplossing. Namelijk een geleidelijke annexatie van alle Palestijnse gebieden (m.u.v. wellicht Gaza) door Israël, waarbij Palestijnen Israëlische staatsburgers worden, inclusief plichten en rechten.quote:Op woensdag 2 november 2011 06:51 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ik geloof dit soort memoires nooit zo. Rice is en blijft een Amerikaan en zoals je weet is de enige illegale Occupy actie die de regering van Amerika steunt Occupy West Bank. Ik zie het vooral als nietszeggende propaganda die de schijn moet ophouden dat Israël wel een oplossing voor het conflict wil.
Het is toch gewoon een feit dat er nederzettingen in bezet gebied worden gebouwd?quote:Op woensdag 2 november 2011 05:56 schreef Karrs het volgende:
[..]
Daar is werkelijk niets kinderachtigs aan. Sterker nog, het "landroof"-argument kan met speels gemak weerlegd worden met het overdragen van Gaza aan de Palestijnen. Over kinderachtig gesproken.
Dat hele landroofverhaal is een stok om Israël mee te slaan en meer niet. Als Israël morgen alle nederzettingen zou hebben ontruimd (en je zegt het zelf al, dat gebeurt soms), dan wordt er wel iets anders gevonden waardoor het vredesproces "onmogelijk voortgezet kan worden". Over kinderachtig gesproken.
De Israëlische mannen legden hun waren terug en zeiden, u niet aan Arabs verkopen? Wij kopen hier dan ook niet meer. u bent walgelijkquote:Op dinsdag 1 november 2011 14:28 schreef PhysicsRules het volgende:
Nogmaals
Kwam net dit filmpje tegen uit een verborgen camera programma uit Israël. Arabische vrouw (acteur) wordt gediscrimineerd in winkel (door acteur). Hoe reageren de omstanders?
(heb het trouwens zonder geluid gekeken, maar neem maar aan dat de voiceover en ondertiteling kloppen).
En wat maakt iemand die elke moslim generaliseert? Spiegel die eens.quote:Op woensdag 2 november 2011 06:45 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Laffe honden vind ik nog een ontzettend understatement. Het zijn moedwillige moordenaars.
Als de Israëlieten zich altijd zo hebben gedragen, kan ik wel begrijpen dat iedereen in de geschiedenis op dat volk heeft gekotst.
Israël test ballistische langeafstandsraketquote:Op woensdag 2 november 2011 09:43 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Je hebt toch wel foto's gemaakt van de nieuwe ballistische raket die zojuist getest is he
Er even vanuit gaand dat dit redelijke representatief is, dan is het wel opvallend dat dat volk heel anders denkt wanneer het om arabieren gaat waar ze niet rechtstreeks mee te maken hebben en die ze in de ogen kunnen kijken.quote:Op woensdag 2 november 2011 14:17 schreef paddy het volgende:
[..]
De Israëlische mannen legden hun waren terug en zeiden, u niet aan Arabs verkopen? Wij kopen hier dan ook niet meer. u bent walgelijk
Ik denk dat een groot deel van de Israelis geen problemen heeft met Arabieren, en ze best hun land gunt. Helaas wordt de Israelische politiek al heel lang gegijzeld door een minderheid aan religieuze gekken en rechts extremisten.quote:Op woensdag 2 november 2011 14:27 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Er even vanuit gaand dat dit redelijke representatief is, dan is het wel opvallend dat dat volk heel anders denkt wanneer het om arabieren gaat waar ze niet rechtstreeks mee te maken hebben en die ze in de ogen kunnen kijken.
Hier zijn twee verklaringen voor. Enerzijds is dit een gebruikelijk sociologisch verschijnsel. Mensen zijn vaak veel kritischer over andere bevolkingsgroepen als men ze niet kent dan als ze er veel mee omgaan. Kijk bijvoorbeeld eens naar het aantal PVV stemmers in plaatsen in Nederland met beduidend weinig allochtone bevolking.quote:Op woensdag 2 november 2011 14:27 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Er even vanuit gaand dat dit redelijke representatief is, dan is het wel opvallend dat dat volk heel anders denkt wanneer het om arabieren gaat waar ze niet rechtstreeks mee te maken hebben en die ze in de ogen kunnen kijken.
Ik houd meer van pruimensap maar dat is natuurlijk helemaal persoonlijkquote:Op woensdag 2 november 2011 19:03 schreef Nielsch het volgende:
Nu niet meer zo, hij is dood namelijk. Maar toen hij nog leefde ging ik wekelijks met hem een whisky drinken in de kroeg hier. Altijd leuk.
Nee, dat is het niet.quote:Op woensdag 2 november 2011 19:05 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Ik houd meer van pruimensap maar dat is natuurlijk helemaal persoonlijk
Oude omaquote:Op woensdag 2 november 2011 19:05 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Ik houd meer van pruimensap maar dat is natuurlijk helemaal persoonlijk
En jij bent een trollquote:Op woensdag 2 november 2011 19:07 schreef Nielsch het volgende:
drinkt vast en zeker ook sherry en bessen...
wow echt ik was buiten bij de auto , ik woon dicht bij Palmohim.een paar km maar,,ik hoorden hem en zag hem maar geen tijd voor de camera op te halen voor fotos.quote:Op woensdag 2 november 2011 09:43 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Je hebt toch wel foto's gemaakt van de nieuwe ballistische raket die zojuist getest is he
en wat denk jij van de unesco ??quote:Op woensdag 2 november 2011 07:39 schreef StormWarning het volgende:
Wat een walgelijke actie van Netanyahu zeg, die reactie op dat UNESCO-lidmaatschap.En ondertussen beweren ze met droge ogen dat ze echt heus wel heel graag vrede willen, maar dat dat allemaal zo lastig gaat omdat Palestijnen raketten op hen afschieten.
ow ja hoor , daarom is het op het momens stilquote:Op woensdag 2 november 2011 23:11 schreef rakotto het volgende:
Ik las trouwens vandaag dat er groen licht is gegeven voor een militaire operatie in Gaza. Komt dit terug in Israelische media?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |