abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 21:08:49 #1
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_103557558
Mijn zoontje (6) wordt ten onrechte beschuldigd van het bekrassen van een auto. 2 weken geleden is de auto van mijn buurjongen bekrast; ik heb de schade gezien, grote doorlopende krassen op de motorkap. Hun buurvrouw had mijn zoontje die krassen zien maken!

Even met mijn vrouw overlegd; mijn zoontje is die dag niet alleen buiten geweest; hij was de hele dag onder ons toezicht. Kan hij dus niet geweest zijn. Naar de getuige geweest om te praten, nee hij was het toch. Toen ik vroeg wat voor jas hij aanhad wist ze dat niet te zeggen. Ik ben toen maar gegaan. Wel zien dat een auto bekrast wordt; dan niets doen, en geen details kunnen noemen, dat geloof ik niet.

Toen naar buurjongen gegaan en gezegd dat ik het echt shit vindt, maar dat het mijn kind niet was. En als hij het wel was geweest is het gewoon verzekeringswerk. Dag erna hele verhaal naar wijkagent gemaild.

Nu komt vandaag een brief van hun rechtsbijstand, of we even aansprakelijkheid willen erkennen. Niet dus.

Maar hoe gaat dit eindigen? Het is het woord van de getuige tegen mijn woord ...
opgezegd@fok.nl
pi_103557696
quote:
Het is het woord van de getuige tegen mijn woord ...
Dat dus

Ze hebben geen vaststaand bewijs en daar houdt het bij op, tuurlijk kunnen ze het proberen maar weinig kans
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 21:11:56 #3
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_103557718
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 21:11 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Dat dus
Hoe gaat dit eindigen dan, bij de hoge raad?
opgezegd@fok.nl
pi_103557766
Een getuige is nooit genoeg om de zaak rond te krijgen, lekker tot een rechtszaak laten komen dus.
pi_103557775
De hoge raad. :')
pi_103557811
Brief terug sturen dat je zoon de hele dag onder jullie hoede was geweest en dat je de getuige gevraagd hebt wat voor jas je zoon aan had en hij hier geen antwoord op kon geven. Derhalve het jullie zoon dus niet geweest heeft kunnen zijn.

Daarna zie je wel verder.
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 21:14:26 #7
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_103557844
Ik denk zelf dat ze samen onder 1 hoedje spelen om de verzekering op te lichten. Ik heb de krassen gezien, kan niet door een kind gedaan zijn. De buurvrouw is beste vriendin van zijn moeder. Maar goed, dat is allemaal speculatie. Maar je rent toch naar buiten als je iemand (vooral een kind!) een auto ziet bekrassen. Zeker de auto van de zoon van je beste vriendin.

Als het tot een rechtszaak komt, hoe eindigt dit dan?
opgezegd@fok.nl
pi_103558015
Aangezien ik geen glazenbol heb kan ik je niet vertellen hoe dit eindigt. Echter gezien de informatie die jij gegeven hebt sta je sterk en win je de rechtszaak waarschijnlijk.
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 21:20:24 #9
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_103558108
Ik neem aan dat als je iets beweert dat je dat dan moet bewijzen. Maar in hoeverre moet ik bewijzen dat hij onschuldig is en in hoeverre moet getuige bewijzen dat hij het wel was?
opgezegd@fok.nl
pi_103558778
quote:
8s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 21:08 schreef FoXje het volgende:
Nu komt vandaag een brief van hun rechtsbijstand, of we even aansprakelijkheid willen erkennen. Niet dus.

Maar hoe gaat dit eindigen? Het is het woord van de getuige tegen mijn woord ...
Als ze de schade verhaald willen zien, en je betaalt niet vrijwillig, zullen ze moeten dagvaarden. Dan zullen zij (artikel 150 Rv) ook de feiten moeten bewijzen op grond waarvan een rechtsgevolg zou moeten worden aangenomen, waar de wederpartij zich op beroept. Met andere woorden: bewijzen dat jullie kind de auto heeft bekrast.

In de praktijk werkt het als een weegschaal. Als aan de ene kant voldoende wordt gelegd, dan zal de wederpartij ook iets in de weegschaal moeten leggen om het te ontkrachten (heet stellen en betwisten, de ene partij stelt iets gemotiveerd, de andere partij moet dat dan ook gemotiveerd betwisten). Is er onvoldoende betwist, dan wordt een feit als bewezen aangenomen.

Afijn, nu is het verder wel zo dat aan verklaringen van *partij* getuigen minder waarde toekomt, namelijk niet ten aanzien van feiten die die partij moet bewijzen ter hunner voordeel. Alleen geldt die beperking dan weer niet voor schriftelijke bescheiden. Denkbaar is dus dat de buurvrouw (en ik begrijp trouwens dat ze ueberhaupt niet eens familie is, dus ook geen partijgetuige denk ik? Zou ik T&C erbij moeten pakken, weet ik zo niet) een verklaring opstelt en ondertekent, waarin zij aangeeft, dat zij heeft gezien dat jullie kind de auto heeft bekrast. Als je daar niets tegenover weet te stellen in een procedure, dan zal dat ook aangenomen worden. Het liefst stel je daar dan ook een schriftelijke verklaring tegenover van iemand die stelt dat dat kind de hele dag niet alleen is geweest.
Dikke kans dat er vervolgens een getuigenverhoor komt, omdat één van de partijen een bewijsopdracht krijgt (in deze situatie vermoedelijk de eisende partij, je buren dus).
En vervolgens komt er dan uitspraak. Als aan beide kanten de weegschaal in balans is, krijg je de conclusie dat de eisende partij niet is geslaagd in het bewijs van de feiten waar zij zich op heeft beroepen.

Opmerking verdient dat een kind weliswaar niet beëdigd als getuige gehoord kan worden (omdat hij de strekking van een eed of belofte niet geacht wordt te begrijpen), maar dat dit in theorie nog niet betekent dat hem geen vragen gesteld zouden kunnen worden door een rechter.

Al met al heeft deze zaak een behoorlijke potentie om tot aanzienlijk, maar dan ook aanzienlijk hogere kosten aan advocaten, proceskosten etc te leiden dan het belang van de zaak. Vooral als de auto niet meer zo nieuw is en "total loss" is door de krassen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Sessy op 25-10-2011 21:39:47 ]
pi_103558853
Heb je zelf geen rechtsbijstand verzekering?
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_103558882
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 21:12 schreef Jaeger85 het volgende:
Een getuige is nooit genoeg om de zaak rond te krijgen, lekker tot een rechtszaak laten komen dus.
Je denkt in strafrechttermen, en we hebben het hier over het civiele recht. Overigens geldt zelfs in het strafrecht "één getuige, geen getuige" lang en lang niet onverkort.

quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 21:34 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Heb je zelf geen rechtsbijstand verzekering?
Hmm vermoedelijk zal de verzekeraar, als de claim wordt ingediend, ook zelf wel op het idee komen om er een jurist op te zetten.

Maar vooral niets erkennen. Heel vaak dat zulks ook onder de verzekeringsvoorwaarden oplevert dat je vervolgens niet meer kunt claimen!
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 21:35:56 #13
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_103558934
Ik heb een rechtsbijstandverzekering. Bedankt voor je uitleg Sessy.
opgezegd@fok.nl
pi_103558977
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 21:35 schreef FoXje het volgende:
Ik heb een rechtsbijstandverzekering. Bedankt voor je uitleg Sessy.
Leg het dan lekker daar neer.
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 21:39:51 #15
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_103559165
Wat vinden jullie van de argwaan die ik heb? Ik kan niet geloven dat je rustig op de bank blijft zitten als je ziet dat iemand een auto bekrast! Helemaal een kind wat je kent! Neem dat kind aan de arm mee naar de ouders en regel eea ter plekke.
opgezegd@fok.nl
pi_103559182
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 21:35 schreef Sessy het volgende:

Hmm vermoedelijk zal de verzekeraar, als de claim wordt ingediend, ook zelf wel op het idee komen om er een jurist op te zetten.

Waarom zou TS uberhaupt de claim doorspelen naar zijn verzekering? Als TS namelijk de claim indient bij zijn AVP betwist hij de claim niet toch?
pi_103559227
Mja op zich ook bizar dat ze niet de jas weet te noemen. Of denk aan, waarmee hij 't bekrast zou hebben.
pi_103559373
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 21:40 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Waarom zou TS uberhaupt de claim doorspelen naar zijn verzekering? Als TS namelijk de claim indient bij zijn AVP betwist hij de claim niet toch?
Omdat je vaak op grond van je polisvoorwaarden aansprakelijkheidsverzekering gehouden bent, potentiele claims in een zo vroeg mogelijk stadium te melden (juist zodat de verzekeraar kan roepen: "niets erkennen!") op straffe van verval van dekking.
Dus wel ff bellen met de verzekeraar over hoe 't nu precies zit, en wat je moet doen.

Kan de rechtsbijstand vervolgens gebeld worden.
pi_103559713
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 21:43 schreef Sessy het volgende:

[..]

Omdat je vaak op grond van je polisvoorwaarden aansprakelijkheidsverzekering gehouden bent, potentiele claims in een zo vroeg mogelijk stadium te melden (juist zodat de verzekeraar kan roepen: "niets erkennen!") op straffe van verval van dekking.
Dus wel ff bellen met de verzekeraar over hoe 't nu precies zit, en wat je moet doen.

Kan de rechtsbijstand vervolgens gebeld worden.
Ah ok, thanks.
pi_103559798
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 21:41 schreef Sessy het volgende:
Mja op zich ook bizar dat ze niet de jas weet te noemen. Of denk aan, waarmee hij 't bekrast zou hebben.
Dat iemand niet weet wat voor jas het kind aan had lijkt me niet zo vreemd. Het kind kent ze gewoon, dus dat onthou je wel. Wat voor jas het kind aan had is niet echt belangrijk en dat is over het algemeen niet iets waar mensen op letten.
pi_103560108
Kan een kind van 6 wel over de hele motorkap krassen ? Geen idee wat voor auto dat het is, maar het bereik van een 6 jarige is toch tamelijk beperkt lijkt mij ?
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 21:55:39 #22
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_103560214
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 21:54 schreef Cinderella_Man het volgende:
Kan een kind van 6 wel over de hele motorkap krassen ? Geen idee wat voor auto dat het is, maar het bereik van een 6 jarige is toch tamelijk beperkt lijkt mij ?
Het waren mooie grote lange krassen. Een kind van 6 kan die krassen niet maken volgens mij. Zou daar zelf al moeite mee hebben.

Moet ik de rechtsbijstand eropzetten of mijn avp? Ze doen een beroep op mijn avp immers.
opgezegd@fok.nl
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 22:00:58 #23
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_103560529
doe gewoon normaal en laat jou verzekering dokken. Als je dan zelf zo iets hebt een keer kun je gewoon hun kids de schuld geven en betaalt zijn verzekering jouw schade. D

Dan hebben jullie beiden gewonnen! ^O^ ... Shift+R improves the quality of this image. Shift+A improves the quality of all images on this page.
pi_103561187
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 22:00 schreef borbit het volgende:
doe gewoon normaal en laat jou verzekering dokken. Als je dan zelf zo iets hebt een keer kun je gewoon hun kids de schuld geven en betaalt zijn verzekering jouw schade. D

Ja goedzo. Lekker de verzekering oplichten.
pi_103562259
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 21:35 schreef Sessy het volgende:

[..]

Je denkt in strafrechttermen, en we hebben het hier over het civiele recht. Overigens geldt zelfs in het strafrecht "één getuige, geen getuige" lang en lang niet onverkort.

[..]

Je hebt gelijk, maar denk je dat een rechter bewijs in de vorm van slechts één getuige ,die ook nog eens een goede vriendin is van de eiser, voldoende vindt als onderbouwing van de aangevoerde stelling? Ik denk dat de eiser wel meer bewijs moet leveren om de zaak in haar voordeel te beslechten.
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 22:46:55 #26
68091 borbit
pi_103563376
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 22:11 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Ja goedzo. Lekker de verzekering oplichten.
iemand heeft het toch gedaan. En de schade moet dus van zijn/ haar verzekering af gaan. Maar die vind je toch nooit terug dus doe je het via de buurman.

Daarnaast hebben de verzekeraars geld zat, maakt het echt uit of het via delta loyd of nationale nederlanden uit gekeerd wordt? ^O^ ... Shift+R improves the quality of this image. Shift+A improves the quality of all images on this page.
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 23:12:26 #27
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_103564699
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 22:46 schreef borbit het volgende:

iemand heeft het toch gedaan. En de schade moet dus van zijn/ haar verzekering af gaan. Maar die vind je toch nooit terug dus doe je het via de buurman.

Daarnaast hebben de verzekeraars geld zat, maakt het echt uit of het via delta loyd of nationale nederlanden uit gekeerd wordt? ^O^ ...
Nou, nee dus. Want als de dader op het kerkhof ligt, moet de eigenaar van de auto de schade gewoon zelf betalen. Risico van het vak (maar even aangenomen dat het hebben van een auto een vak is :') ).

En verder mag ik hopen dat jij óf te jong bent om fatsoen goed geleerd te hebben, óf gewoon een beetje lekker zit te stangen. En anders hoop ik dat je binnenkort een keer emigreert. Graag een beetje ver weg :)
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_103567172
Aangezien je AVP er belang bij heeft om niet uit te keren, kunnen ze er niet een advocaat op zetten?
.
  woensdag 26 oktober 2011 @ 01:16:18 #29
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_103568518
Oplossing: breng je buur in contact met Borbit!

Uiteraard geen aansprakelijkheid aanvaarden en de verzekering even op de hoogte brengen van jouw bevindingen. Ook zij zullen valse claims niet waarderen.
Ook hoi !
pi_103569823
Afhankelijk van de hoogte van de schade. Heb een gelijk verhaal gehoord en de verzekering van degene die aansprakelijk was gesteld heeft gewoon betaald. Het was toen een afweging of het de procedure kosten waard was (jurist, eventueel gerechtelijke kosten, etc) Ging toch om een bedrag van ongeveer 750 euro.

Dus ook nog afhankelijk van je eigen verzekeringsmaatschappij.
To be or not to be.....
pi_103569863
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 22:46 schreef borbit het volgende:

[..]

Daarnaast hebben de verzekeraars geld zat, maakt het echt uit of het via delta loyd of nationale nederlanden uit gekeerd wordt? ^O^ ... Shift+R improves the quality of this image. Shift+A improves the quality of all images on this page.
Ohh het 'ze hebben geld zat' argument :')
Je hoeft jezelf niet te verzekeren hoor.
  woensdag 26 oktober 2011 @ 07:44:34 #32
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_103570052
Gewoon melden bij je AVP, en duidelijk maken dat je het niet eens bent met de claim omdat jouw kind het volgens jou niet gedaan kan hebben.

Je bent immers aansprakelijk gesteld en daar heb je je AVP voor.

Zij gaan zelf wel aan de slag met het feit dat jouw kind het volgens jou niet gedaan kan hebben.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 26 oktober 2011 @ 09:11:23 #33
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_103571022
Leandra: Dat gaan we dus doen. We houden jullie op de hoogte :)
opgezegd@fok.nl
  woensdag 26 oktober 2011 @ 09:32:17 #34
194833 Hanoying
vereert Zeus, zoals het hoort.
pi_103571488
En uiteindelijk blijkt natuurlijk dat jullie engeltje de auto toch heeft bekrast O-) :P
Laat ons Δωδεκάθεον's lied'ren zingen!
pi_103572368
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 21:39 schreef FoXje het volgende:
Wat vinden jullie van de argwaan die ik heb? Ik kan niet geloven dat je rustig op de bank blijft zitten als je ziet dat iemand een auto bekrast! Helemaal een kind wat je kent! Neem dat kind aan de arm mee naar de ouders en regel eea ter plekke.
Ouders hebben de neiging hun kind te beschermen, de bekende "mijn kind doet dat niet". Weet je echt zeker dat hij de hele tijd onder jullie toezicht is geweest? Het is voor die buurvrouw best een grote stap om een kind valselijk te beschuldigen voor een paar honderd euro schade.
pi_103572569
en je kind zei ook al dat hij het niet had gedaan neem ik aan ? :P

en wat anders vraag in de buurt naar andere mensen die het eventueel gezien kunnen hebben ?
  woensdag 26 oktober 2011 @ 10:12:14 #37
194833 Hanoying
pi_103572578
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 10:05 schreef lutser.com het volgende:

[..]

Ouders hebben de neiging hun kind te beschermen, de bekende "mijn kind doet dat niet". Weet je echt zeker dat hij de hele tijd onder jullie toezicht is geweest? Het is voor die buurvrouw best een grote stap om een kind valselijk te beschuldigen voor een paar honderd euro schade.
En dat ze zich niet kan herinneren wat voor jas hij aan had zegt ook niet zoveel natuurlijk.

Ik let nooit op de kleding van iemand maar weet wel of ik iemand gezien heb of niet.. "Peter? Die zit op zijn plek toch? Ik heb hem vanochtend nog gezien" "oh ja? Wat voor kleur trui had hij dan aan?" "..."
  woensdag 26 oktober 2011 @ 10:15:10 #38
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_103572670
Kinderen beschadigen dingen, en als hij het wel had gedaan, dan was het verzekeringswerk. Kost mij geen cent extra. Maar in dit geval was hij de hele dag onder toezicht.
opgezegd@fok.nl
pi_103572947
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 10:12 schreef Hanoying het volgende:

[..]

En dat ze zich niet kan herinneren wat voor jas hij aan had zegt ook niet zoveel natuurlijk.

Ik let nooit op de kleding van iemand maar weet wel of ik iemand gezien heb of niet.. "Peter? Die zit op zijn plek toch? Ik heb hem vanochtend nog gezien" "oh ja? Wat voor kleur trui had hij dan aan?" "..."
Dat is imho heel anders als die persoon je auto zogenaamd aan het bekrassen is.
Ik ben benieuwd hoe het af loopt.
pi_103573440
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 21:54 schreef Cinderella_Man het volgende:
Dat was ik me ook aan het afvragen. Mijn dochter is iets jonger (5) en die kan absoluut niet over een hele motorkap krassen trekken.

Afhankelijk van hoe diep de krassen zijn vraag ik me ook af of de kracht daarvoor aanwezig is. Helemaal als het hoger op de motorkap is.

En helaas is de verhouding tussen jullie en de buren natuurlijk naar de knoppen hierdoor.

Heb je foto's van de motorkap? In geval van een rechtzaak zeker bewaren.
¡sdnʞɔnɟ ןןɐ ɟo ɹǝɥʇoɯ ǝɥʇ sı uoıʇdɯnssɐ
pi_103573586
En je had 100% van de dag je kind in het oog? :')
Klinkt niet echt aannemelijk.
  woensdag 26 oktober 2011 @ 11:25:04 #42
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_103574826
Nou, voor jou dan.

ochtend: ontbijt en TV, 10-12 scouting, 12 tot half 1 eten, half 1 tot half 2 Ninendo DS, half 2 tot half 3 met mij iets ophalen. half 3 tot 5 hutten bouwen op zolder; daarna eten, half 8 naar bed.
opgezegd@fok.nl
  woensdag 26 oktober 2011 @ 11:29:06 #43
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_103574974
En hoe laat heeft buuv hem gezien krassen?

Ook verstandig, met kind naar auto, foto maken met kind en kijken of hij uberhaupt lang genoeg is voor de krassen (let op kras richting)

Dit stuur je icm de verklaring v/d buurvrouw, jouw gesprek ermee, maar naar je eigen verzekering met de mededeling dat jouw kind het niet gedaan heeft/kan hebben. Dan verwijs je die knakker vrolijk naar je verzekering en genieten ze de typhus verder maar.
Dum de dum
pi_103575338
Tot hoe ver lopen de krassen. Kan jouw kind daar bij zonder zijn handen op de motorkap te zetten?Anders... vingerafdrukken zoeken en even aantonen dat deze niet matchen met jouw kind.
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 11:25 schreef FoXje het volgende:
Nou, voor jou dan.

ochtend: ontbijt en TV, 10-12 scouting, 12 tot half 1 eten, half 1 tot half 2 Ninendo DS, half 2 tot half 3 met mij iets ophalen. half 3 tot 5 hutten bouwen op zolder; daarna eten, half 8 naar bed.
Hele dag niet naar wc geweest? Zowel jij als hij? Je zat op de zolder tijdens hutten bouwen?
  woensdag 26 oktober 2011 @ 11:45:41 #45
194833 Hanoying
pi_103575528
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 11:39 schreef Hydrogeny het volgende:
vingerafdrukken zoeken en even aantonen dat deze niet matchen met jouw kind.
Kan hij mooi gebruiken bij de hoge raad straks ^O^
  woensdag 26 oktober 2011 @ 11:49:53 #46
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_103575673
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 10:12 schreef Hanoying het volgende:

Dat is wel een andere situatie :D

Ik zou toch echt niet rustig achter het keukenraam zijn blijven kijken. Dat is ráár!
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_103575759
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 21:33 schreef Sessy het volgende:

[..]

Als ze de schade verhaald willen zien, en je betaalt niet vrijwillig, zullen ze moeten dagvaarden. Dan zullen zij (artikel 150 Rv) ook de feiten moeten bewijzen op grond waarvan een rechtsgevolg zou moeten worden aangenomen, waar de wederpartij zich op beroept. Met andere woorden: bewijzen dat jullie kind de auto heeft bekrast.

In de praktijk werkt het als een weegschaal. Als aan de ene kant voldoende wordt gelegd, dan zal de wederpartij ook iets in de weegschaal moeten leggen om het te ontkrachten (heet stellen en betwisten, de ene partij stelt iets gemotiveerd, de andere partij moet dat dan ook gemotiveerd betwisten). Is er onvoldoende betwist, dan wordt een feit als bewezen aangenomen.

Afijn, nu is het verder wel zo dat aan verklaringen van *partij* getuigen minder waarde toekomt, namelijk niet ten aanzien van feiten die die partij moet bewijzen ter hunner voordeel. Alleen geldt die beperking dan weer niet voor schriftelijke bescheiden. Denkbaar is dus dat de buurvrouw (en ik begrijp trouwens dat ze ueberhaupt niet eens familie is, dus ook geen partijgetuige denk ik? Zou ik T&C erbij moeten pakken, weet ik zo niet) een verklaring opstelt en ondertekent, waarin zij aangeeft, dat zij heeft gezien dat jullie kind de auto heeft bekrast. Als je daar niets tegenover weet te stellen in een procedure, dan zal dat ook aangenomen worden. Het liefst stel je daar dan ook een schriftelijke verklaring tegenover van iemand die stelt dat dat kind de hele dag niet alleen is geweest.
Dikke kans dat er vervolgens een getuigenverhoor komt, omdat één van de partijen een bewijsopdracht krijgt (in deze situatie vermoedelijk de eisende partij, je buren dus).
En vervolgens komt er dan uitspraak. Als aan beide kanten de weegschaal in balans is, krijg je de conclusie dat de eisende partij niet is geslaagd in het bewijs van de feiten waar zij zich op heeft beroepen.

Opmerking verdient dat een kind weliswaar niet beëdigd als getuige gehoord kan worden (omdat hij de strekking van een eed of belofte niet geacht wordt te begrijpen), maar dat dit in theorie nog niet betekent dat hem geen vragen gesteld zouden kunnen worden door een rechter.

Al met al heeft deze zaak een behoorlijke potentie om tot aanzienlijk, maar dan ook aanzienlijk hogere kosten aan advocaten, proceskosten etc te leiden dan het belang van de zaak. Vooral als de auto niet meer zo nieuw is en "total loss" is door de krassen.
Even advocaat van de duivel, in dit geval de autobezitter...

Hoe zou het aflopen als de autobezitter aangifte van vernieling doet, tezamen met het feit dat de buurvrouw alles heeft gezien? De buurvrouw zou dan toch ook uitgenodigd worden door de politie om haar verhaal te doen in een verbaal?

Dan is alles gedocumenteerd aan de zijde van de autobezitter en mag de rechter in het strafproces uitmaken of de schade betaald wordt door de vermeende dader (zijn ouders). Dat scheelt de autobezitter toch gewoon aan juridische kosten?
pi_103576355
Ik zou mezelf er 0 druk om kunnen maken eigenlijk. Wie eist bewijst en als ze het echt zo zeker weten slepen ze me maar lekker voor het gerecht. Succes met bewijzen voor ze.
pi_103576437
Hmmmmm ik geloof de overbuurvrouw.

Al was het alleen maar door dat fantastisch sluitende alibi.... Dat kan nooit. Exact op de minuut sluit alles aan elkaar aan....onmogelijk.
pi_103576971
quote:
99s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 12:13 schreef Ronnie_bravo het volgende:

Al was het alleen maar door dat fantastisch sluitende alibi.... Dat kan nooit. Exact op de minuut sluit alles aan elkaar aan....onmogelijk.
Natuurlijk zitten daar plaspauzes tussen, maar hij is duidelijk niet buiten geweest.
Het kan geen kwaad af en toe je mond te houden, zelfs al weet je waarover je het hebt
pi_103577087
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 12:29 schreef H.FR het volgende:

[..]

Natuurlijk zitten daar plaspauzes tussen, maar hij is duidelijk niet buiten geweest.
Aldus de vader. Ik geloof geen van beiden alleen heeft de één een getuige en de ander niet ;)
Ik zou het lekker voor laten komen.
  woensdag 26 oktober 2011 @ 12:33:29 #52
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_103577119
quote:
99s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 12:13 schreef Ronnie_bravo het volgende:

:') !!!!
Natuurlijk is dit binnen 1 minuut getyped voor fok, en is ie echt wel wezen plassen weet ik veel. Punt is dat hij niet alleen buiten is geweest.
opgezegd@fok.nl
pi_103577271
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 12:33 schreef FoXje het volgende:

[..]

:') !!!!
Natuurlijk is dit binnen 1 minuut getyped voor fok, en is ie echt wel wezen plassen weet ik veel. Punt is dat hij niet alleen buiten is geweest.
Tja ik wil je wel geloven...maar je bent als vader natuurlijk wel heel erg betrokken bij je eigen kind plus aansprakelijk.
Als de buurvrouw heeft geconstateerd dat het jouw zoon was dan is dat natuurlijk makkelijk te weerleggen. Hoef je alleen even aan de buurvrouw te vragen hoe laat het was en kun jij het alibi overleggen. Alleen constateer ik dat er geen alibi is...behalve tussen 10-12. De rest was jij (degene die aansprakelijk gesteld gaat worden) zijn alibi.

Snap je mijn sceptische insteek?
  woensdag 26 oktober 2011 @ 12:41:34 #54
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_103577397
Ik, en zijn moeder. De persoon in Eindhoven waar we een xbox spel opgehaald hebben. Snap je wel. Maar als hij het wel was geweest, dan was het verzekeringswerk. Dan krijgt hij op zijn donder, en ik geef mijn verzekeringsgegevens. Dat kost mij geen cent .. dus waarom zou ik daar dan moeilijk over doen.
opgezegd@fok.nl
pi_103577722
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 11:25 schreef FoXje het volgende:
Nou, voor jou dan.

Toch wel knap dat je je dat 2 weken later nog tot op het halfuur nauwkeurig weet te herinneren.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  woensdag 26 oktober 2011 @ 12:54:05 #56
345970 Doodloper
Is een hardloper.
pi_103577841
Hoe laat is er volgens de buuf gekrast?
We zullen zien, zei de blinde.
  woensdag 26 oktober 2011 @ 12:58:16 #57
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_103578007
r_one, Dat heb ik maandagmorgen na overleg met de wijkagent naar de wijkagent gemaild. Dat lag 2 weken geleden dus al vast. Een tijd weten ze niet te noemen (nog niet), maar omdat mijn verhaal de 17e dus al vastlag bij de politie ben ik benieuwd :)
opgezegd@fok.nl
  woensdag 26 oktober 2011 @ 12:59:56 #58
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_103578077
Die krassen klinken als een boze ex van de buurjongen
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_103578138
quote:
99s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 12:32 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Aldus de vader. Ik geloof geen van beiden alleen heeft de één een getuige en de ander niet ;)
Ik zou het lekker voor laten komen.
Hmm, en het feit dat die knul er mogelijk, moeilijk te zeggen zonder foto's niet bij kan komen?
  woensdag 26 oktober 2011 @ 13:03:55 #60
345970 Doodloper
Is een hardloper.
pi_103578249
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 12:58 schreef FoXje het volgende:Een tijd weten ze niet te noemen (nog niet), maar omdat mijn verhaal de 17e dus al vastlag bij de politie ben ik benieuwd :)
Ook niet ongeveer? Wanneer hebben ze jou gemeld dat je kind dit gedaan zou hebben? Hoeveel uur na het krassen was dat?
  woensdag 26 oktober 2011 @ 13:05:03 #61
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_103578290
De schade is zondag iets voor 1700 gemeld, het zou ' zaterdagmiddag' gebeurd zijn.
opgezegd@fok.nl
  woensdag 26 oktober 2011 @ 13:09:32 #62
345970 Doodloper
Is een hardloper.
pi_103578446
Dan geloof ik niks van hun verhaal.

Succes ermee, ik blijf het even volgen. :)
  woensdag 26 oktober 2011 @ 13:10:25 #63
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_103578487
Ja heb verder niets te melden, nieuwe updates laat ik weten.
opgezegd@fok.nl
  woensdag 26 oktober 2011 @ 13:19:27 #64
68091 borbit
pi_103578891
quote:
1s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 07:16 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Ohh het 'ze hebben geld zat' argument :')
Je hoeft jezelf niet te verzekeren hoor.
simpel consumentenzwijn. Ik hoop dat je in en in gelukkig bent als je halfslapen in de tevolle trein zit om half 7 hard onderweg om je onderdrukker nog een dagje te rimmen.
pi_103578919
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 13:05 schreef FoXje het volgende:
De schade is zondag iets voor 1700 gemeld, het zou ' zaterdagmiddag' gebeurd zijn.
Wut.. 1700 euro voor een kras?
Het kan geen kwaad af en toe je mond te houden, zelfs al weet je waarover je het hebt
  woensdag 26 oktober 2011 @ 13:20:23 #66
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_103578938
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 13:19 schreef borbit het volgende:
simpel consumentenzwijn. Ik hoop dat je in en in gelukkig bent als je halfslapen in de tevolle trein zit om half 7 hard onderweg om je onderdrukker nog een dagje te rimmen.
Lukt het een beetje? Rondkomen van de bijstand?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  woensdag 26 oktober 2011 @ 13:24:38 #67
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_103579138
17:00 tijd :)
opgezegd@fok.nl
pi_103579249
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 13:24 schreef FoXje het volgende:
17:00 tijd :)
Ahh...
Lekker op tijd, als de buurvrouw het zaterdagmiddag zag.
  woensdag 26 oktober 2011 @ 13:47:11 #69
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_103580105
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 13:27 schreef H.FR het volgende:

[..]

Ahh...
Lekker op tijd, als de buurvrouw het zaterdagmiddag zag.
Idd, als de buurvrouw je kind op zaterdagmiddag een auto heeft zien beschadigen dan is het een beetje slordig dat het jou aan het eind van de zondagmiddag pas gemeld wordt.
Daarbij had de buurvrouw tenminste een "Scheer je weg, snotneus" kunnen roepen toen hij bezig was, en gelijk papa en mama kunnen waarschuwen.

Maar de buurjongen is dus van zaterdagmiddag tot eind zondagmiddag niet bij z'n auto geweest?
Niet met de auto weggeweest op zaterdagavond?
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 26 oktober 2011 @ 13:50:52 #70
283319 BobLeSponge
Doet Bob Spongen
pi_103580282
Geef je kind een andere kleur jas. Paradeer het dan door de straat een paar dagen. De buurvrouw zal na je vraag zeker de kleur jas van je kind gaan onthouden en bij de volgende keer dat de vraag komt zal ze zich de nieuwe en dus verkeerde kleur herinneren. Of werkt dat niet zo?
  woensdag 26 oktober 2011 @ 13:56:33 #71
194833 Hanoying
pi_103580498
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 13:47 schreef Leandra het volgende:

[..]

Idd, als de buurvrouw je kind op zaterdagmiddag een auto heeft zien beschadigen dan is het een beetje slordig dat het jou aan het eind van de zondagmiddag pas gemeld wordt.
Daarbij had de buurvrouw tenminste een "Scheer je weg, snotneus" kunnen roepen toen hij bezig was, en gelijk papa en mama kunnen waarschuwen.

Maar de buurjongen is dus van zaterdagmiddag tot eind zondagmiddag niet bij z'n auto geweest?
Niet met de auto weggeweest op zaterdagavond?
Het kan toch dat ze hem "heeft zien rommelen op de oprijlaan bij de auto" maar dat ze op dat moment niet meteen dacht dat de auto bekrast was?

Toen ze de volgende dag de buurman sprak die klaagde over de grote krassen op zijn voorkap toen dacht ze terug aan japie van de buren die de midag ervoor wel met zijn houten speelgoedauto op de buurman zijn auto aan het pielen was.

Toen hebben ze misschien de link gelegd. ah.... daardoor is hij bekrast.

TS vraagt vervolgens aan japie of japie krassen heeft gemaakt op de auto van de buurman en japie zegt lief "nee papa.. dat doe ik niet hoor O+ " en papa gaat vervolgens zoonlief verdedigen en opent een topic op Fok.

Dat is voor mij vooralsnog net zo eenvoudig aan te nemen als het "twee van mijn buren spannen samen om mij op te laten draaien voor schade aan de buurman zijn auto" hoor.
pi_103580548
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 13:56 schreef Hanoying het volgende:

[..]

Het kan toch dat ze hem "heeft zien rommelen op de oprijlaan bij de auto" maar dat ze op dat moment niet meteen dacht dat de auto bekrast was?

Toen ze de volgende dag de buurman sprak die klaagde over de grote krassen op zijn voorkap toen dacht ze terug aan japie van de buren die de midag ervoor wel met zijn houten speelgoedauto op de buurman zijn auto aan het pielen was.

TS vraagt vervolgens aan japie of japie krassen heeft gemaakt op de auto van de buurman en japie zegt lief "nee papa.. dat doe ik niet hoor O+ " en papa gaat vervolgens zoonlief verdedigen en opent een topic op Fok.

Dat is voor mij vooralsnog net zo eenvoudig aan te nemen als het "twee van mijn buren spannen samen om mij op te laten draaien voor schade aan de buurman zijn auto" hoor.
Ware het niet dat het bewuste kind niet buiten is geweest die zaterdag (behalve met scouting).
  woensdag 26 oktober 2011 @ 14:08:19 #73
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_103580971
quote:
[..]

Dat is toch iets heel anders dan "de buurvrouw heeft hem de auto zien bekrassen".
Het kan natuurlijk net zo goed 's nachts zijn gebeurd door een paar dronken dropjes die uit de kroeg kwamen rollen.

Lijkt me niet dat het buurjongentje dat in de buurt van de auto heeft gespeeld dan maar schuldig moet worden bevonden aan het veroorzaken van de krassen, tenzij de buurvrouw het letterlijk heeft zien gebeuren, niet omdat de buurvrouw ineens bedacht dat het buurjongentje in de buurt van de auto gespeeld had.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_103580974
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 13:50 schreef BobLeSponge het volgende:
Geef je kind een andere kleur jas. Paradeer het dan door de straat een paar dagen. De buurvrouw zal na je vraag zeker de kleur jas van je kind gaan onthouden en bij de volgende keer dat de vraag komt zal ze zich de nieuwe en dus verkeerde kleur herinneren. Of werkt dat niet zo?
Ja dat is een hele goede, hele opzichtige kleur jas die totaal niet lijkt op de huidige jas :P
Maar het is ondertussen al 2 weken terug dus doe kleur weet ze nu wel
pi_103581095
quote:

[..]

Dit dus. Verhaal van TS is net zo 'verdedigbaar' als het verhaal van de buurvrouw. ...het eerste kind wat elke minuut van de dag door zijn ouders in de gaten wordt gehouden moet nog geboren worden.
  woensdag 26 oktober 2011 @ 14:15:06 #76
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_103581231
Ik heb het japie niet gevraagd omdat japie niet buiten was geweest. En elke minuut kan ik hem niet in de gaten houden, maar ik kan wel in de gaten houden dat hij niet naar buiten gaat. En de buurvrouw claimt iets gezien te hebben, bewijs het dan maar.
opgezegd@fok.nl
  woensdag 26 oktober 2011 @ 14:18:18 #77
194833 Hanoying
pi_103581358
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 14:15 schreef FoXje het volgende:
Ik heb het japie niet gevraagd omdat japie niet buiten was geweest. En elke minuut kan ik hem niet in de gaten houden, maar ik kan wel in de gaten houden dat hij niet naar buiten gaat. En de buurvrouw claimt iets gezien te hebben, bewijs het dan maar.
Dan had je het Japie misschien toch maar even moeten vragen want nu weet Japie het natuurlijk niet meer.
  woensdag 26 oktober 2011 @ 14:19:09 #78
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_103581395
Waarom zou ik Japie iets gaan vragen waarvan ik al weet dat hij er niets mee te maken heeft.
opgezegd@fok.nl
  woensdag 26 oktober 2011 @ 14:23:54 #79
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_103581593
Ik zou het m'n kind dan weer wel gevraagd hebben, gewoon omdat je er als ouder nooit van uit moet gaan dat jouw kind zoiets niet doet.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_103581611
quote:
99s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 14:11 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Dit dus. Verhaal van TS is net zo 'verdedigbaar' als het verhaal van de buurvrouw. ...het eerste kind wat elke minuut van de dag door zijn ouders in de gaten wordt gehouden moet nog geboren worden.
Ik weet wel 100% zeker dat mijn kinderen niet naar buiten kunnen / gaan zonder mij!
in huis let ik niet 24/7 altijd op je hebt niet overal ogen maar dat is een heel ander verhaal.
pi_103581723
Ik blijf het topic uiteraard volgen, ben benieuwd naar de uitkomst.
Want in mijn optiek blijft het een "wellus/niettus" situatie waarbij een rechter wellicht tussenbeide moet komen.
  woensdag 26 oktober 2011 @ 14:27:11 #82
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_103581749
quote:
2s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 14:24 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Ik weet wel 100% zeker dat mijn kinderen niet naar buiten kunnen / gaan zonder mij!
in huis let ik niet 24/7 altijd op je hebt niet overal ogen maar dat is een heel ander verhaal.
Maar jouw kinderen spelen sowieso nog niet alleen buiten, met een 6-jarige is dat wat anders, zeker in een wijk waar dat wel kan.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_103581828
Even samenvattend.

VRAAG: Je hebt buren waarmee je een normale relatie onderhoud(?).
VERMOEDEN: Je denkt dat je kind niet buiten is geweest, je hebt hem echter niet continu aan een touwtje gehad.
FEIT: De buurman heeft schade, een andere buurvrouw zegt dat ze je kind heeft gezien.

Waarom zou de buurvrouw de goede(?) relatie met jou riskeren? Het is toch vreemd om als buurvrouw leugens te gaan vertellen als de relatie gewoon normaal zou zijn?
pi_103581850
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 13:19 schreef borbit het volgende:

[..]

Ahh gossie
  woensdag 26 oktober 2011 @ 14:40:38 #85
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_103582284
Ik ken de buren, goede relatie, weet niet. Gewoon buren.
Niet alleen weet ik dat mijn kind niet alleen buiten is geweest, ook denk ik dat de schade niet door een kind van 6 veroorzaakt kan zijn. Dus er was helemaal geen kind. Maar waarom ze dat dan doen ...

De avond ervoor is een andere auto in ons rijtje met verf besmeurd trouwens. Heeft hier niets mee te maken, maar het is wel een doorgaande weg voor stappers als de kroegen dichtgaan.
opgezegd@fok.nl
pi_103582732
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 21:33 schreef Sessy het volgende:

[..]

Dit inderdaad. Wie stelt, bewijst. Eiser bewijst dus in casu als zij het voor laten komen. Zat ook al te denken over partijgetuige, ik denk eigenlijk dat ze dat wel is, van objectiviteit is in casu geen sprake en de exacte voorwaarden moet ik ook even opzoeken. Zorg ook voor foto's e.d., zodat je kunt aantonen dat de krassen niet gemaakt kunnen worden door een 6-jarige. Vind het ook wel verdacht dat de buurvrouw er verder niets over heeft gezegd op dat moment en niet naar je zoontje of jou gekomen is. Verder blijft dit Fok, dus voor deskundig advies evenrechtsbijstand en alles even op papier zetten en daar om hulp even vragen.
  woensdag 26 oktober 2011 @ 14:52:29 #87
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_103582801
Ja, maar ik vind dit topic fijn om snel feedback te krijgen. Uiteraard is verzekering (avp en rechtsbijstand) op de hoogte.
opgezegd@fok.nl
pi_103582934
Ik denk gewoon dat ze geen dader kennen, en dat ze het liever niet door hun eigen verzekering laten betalen. Dat de buurvrouw zegt dat het je kind was, en dat komt ze goed uit, dus spreken ze je aan.
  woensdag 26 oktober 2011 @ 16:21:57 #89
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_103586339
Als er meer kinderen in de buurt wonen kan 't ook nog altijd dat buurvrouw een ander kind gezien heeft en zich vergiste..
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
pi_103586370
Ik vond het ook al vreemd dat je niet ff aan je kindje hebt gevraagd of hij toevallig buiten is geweest bij de auto van de buurman. Aan de reactie kan je vaak al afleiden of de buurvrouw terecht beschuldigd of niet.

Zo niet aangeven dat je het er niet mee eens bent en niet meewerken aan verzekeringswerk.
pi_103586801
TS heb je al overwogen om de betreffende personen van smaad te betichten? Ik vind het nogal wat als je kind wordt beschuldigd van iets dat hij helemaal niet gedaan heeft.
Op dinsdag 24 mei 2011 07:11 schreef Absurditeit het volgende:
Het werkt ook niet echt erotiserend als je de rookworst en saucijzenbroodjes op 45 meter afstand al ruikt, terwijl je langs de plastic laarzen en kledij loopt.
  woensdag 26 oktober 2011 @ 19:42:51 #92
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_103594829
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 14:40 schreef FoXje het volgende:
Ik ken de buren, goede relatie, weet niet. Gewoon buren.
Niet alleen weet ik dat mijn kind niet alleen buiten is geweest, ook denk ik dat de schade niet door een kind van 6 veroorzaakt kan zijn. Dus er was helemaal geen kind. Maar waarom ze dat dan doen ...

De avond ervoor is een andere auto in ons rijtje met verf besmeurd trouwens. Heeft hier niets mee te maken, maar het is wel een doorgaande weg voor stappers als de kroegen dichtgaan.
En dat heeft je kind niet gedaan? Raar...

Vraag de buurvrouw eens waar de auto stond, om vervolgens hetzelfde aan de buur te vragen? En kijk eens of de buurvrouw wel zicht op die auto heeft.

Ik denk gewoon dat ze een zondebok zoeken om de schade zo toch gerepareerd te krijgen zonder kosten. Iets wat vaker gebeurd omdat zo'n beetje alles om geld gaat tegenwoordig.
Ook hoi !
pi_103595722
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 16:31 schreef Pipo1234 het volgende:
TS heb je al overwogen om de betreffende personen van smaad te betichten? Ik vind het nogal wat als je kind wordt beschuldigd van iets dat hij helemaal niet gedaan heeft.
Dat maakt het nog geen smaad.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_103598677
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 20:01 schreef r_one het volgende:

[..]

Dat maakt het nog geen smaad.
Inderdaad het is pas smaad/laster als de beschuldigingen in de krant/televisie/internet/graffitti op de muur etc etc komen.

Maar TS kan wel aangifte doen tegen die pauperfamilie wegens het indienen van een valse aangifte. Maar of dat veel nut heeft?

Word 100% geseponeerd.

Die aanklacht tegen het zoontje word ook geseponeerd.

Dus je kunt gewoon rustig slapen :)

quote:
Ik denk gewoon dat ze een zondebok zoeken om de schade zo toch gerepareerd te krijgen zonder kosten. Iets wat vaker gebeurd omdat zo'n beetje alles om geld gaat tegenwoordig.
Dit
pi_103598773
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 14:19 schreef FoXje het volgende:
Waarom zou ik Japie iets gaan vragen waarvan ik al weet dat hij er niets mee te maken heeft.
Nou misschien omdat het volstrekt onlogisch is om die vraag NIET te stellen, als je toch al denkt te weten dat hij het niet gedaan heeft.
pi_103598934
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 21:01 schreef Sessy het volgende:

[..]

Nou misschien omdat het volstrekt onlogisch is om die vraag NIET te stellen, als je toch al denkt te weten dat hij het niet gedaan heeft.
Vind het ook een nogal vaag om het NIET te vragen, beetje vreemd.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 26 oktober 2011 @ 23:11:14 #97
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_103607079
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 14:29 schreef Wokkel het volgende:
VRAAG: Je hebt buren waarmee je een normale relatie onderhoud(?).
VERMOEDEN: Je denkt dat je kind niet buiten is geweest, je hebt hem echter niet continu aan een touwtje gehad.
FEIT: De buurman heeft schade,
VERMOEDEN een andere buurvrouw denkt dat het jouw kind was
Het enige feit is dat de buurman schade heeft aan zijn auto.

En het zoontje van TS is onschuldig tot zijn schuld bewezen is. Dus TS, geen verantwoording nemen en verder gaan met je leven.

Wij hadden vroeger ook een buurman die vond dat mijn broertje zijn auto had beschadigd. Hij kwam aan de deur omdat te melden en mijn moeder vroeg om het bewijs, had-ie niet. "zijn we snel klaar, dag buurman" zei mijn moeder.

Je kan niet met iedereen vriendjes zijn op deze wereld. En buren wonen ook maar net toevallig naast je.
So we just called him Fred
  donderdag 27 oktober 2011 @ 10:59:39 #98
300896 tuintegel
Vrouwtje Theelepel
pi_103616714
Je hebt natuurlijk echt wel door wanneer je kind buiten of binnen is, ik wel in ieder geval.

Maar ik durf er niet zo snel een mening over te hebben want hoe kun je als buren naast elkaar blijven wonen als je vals gaat beschuldigen of beschuldigd wordt? Dan moet er toch al iets niet goed zitten in de verstandhouding.
Lachen is de kortste afstand tussen mensen.
pi_103619145
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 10:59 schreef tuintegel het volgende:
Je hebt natuurlijk echt wel door wanneer je kind buiten of binnen is, ik wel in ieder geval.

Maar ik durf er niet zo snel een mening over te hebben want hoe kun je als buren naast elkaar blijven wonen als je vals gaat beschuldigen of beschuldigd wordt? Dan moet er toch al iets niet goed zitten in de verstandhouding.
Och, zelfs met een normale buren-relatie (hoi, doei) kan dat. Buren zijn niet automatisch vrienden; je woont toevallig naast ze.

Mijn buurman beweerde enkele maanden terug dat mijn auto (die op afstand van ruim 4 meter haaks op de zijne geparkeerd stond, op de handrem) 's nachts tegen zijn auto aangewaaid was. Zijn buurman "had het gezien" en samen hebben ze 'm teruggeduwd. De politie zou aanwezig geweest zijn. Zijn getuige vertelt ons een iets ander verhaal en de politie zegt niet te zijn geweest. Op basis van meten blijkt dat mijn auto zijn auto daar niet geraakt kán hebben. Buren gaan ver, om een krasje vergoed te krijgen :') Jammer buurman, maar ik werk daar niet aan mee :W
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  donderdag 27 oktober 2011 @ 13:18:25 #100
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_103621408
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 12:05 schreef baskick het volgende:

[..]

Och, zelfs met een normale buren-relatie (hoi, doei) kan dat. Buren zijn niet automatisch vrienden; je woont toevallig naast ze.

Mijn buurman beweerde enkele maanden terug dat mijn auto (die op afstand van ruim 4 meter haaks op de zijne geparkeerd stond, op de handrem) 's nachts tegen zijn auto aangewaaid was. Zijn buurman "had het gezien" en samen hebben ze 'm teruggeduwd. De politie zou aanwezig geweest zijn. Zijn getuige vertelt ons een iets ander verhaal en de politie zegt niet te zijn geweest. Op basis van meten blijkt dat mijn auto zijn auto daar niet geraakt kán hebben. Buren gaan ver, om een krasje vergoed te krijgen :') Jammer buurman, maar ik werk daar niet aan mee :W
Dat is natuurlijk ook te sullig voor woorden: wel de politie bellen, maar niet de buurman van wie de auto is even wakker maken |:(
Dan zou ik ook denken: Yeah right... :W
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_103626992
Helaas, lullig voor de buurjongen. Ik heb zelf helaas onlangs ook meegemaakt dat onverlaten mijn auto hadden 'versierd'. Kost een boel centen om het weer netjes te krijgen.

Echter is het in mijn ogen minstens net zo laf om maar op zoek te gaan naar iemand die vals te beschuldigen is, teneinde je onverzekerde schade vergoed te krijgen. Als je geen risico wil lopen op een onverzekerde schade, dan moet je je auto all-risk verzekeren met no-claim beschermer.

Wanneer ouders niet opmerken dat hun kind naar buiten gaat of al stiekem eventjes buiten is, dan ontbreekt er iets aan de opvoedkundige kwaliteiten van de ouder. Ofwel hoor je het al direct als de voordeur geopend wordt, ofwel heb je binnen een paar minuten door dat je kind 'weg' is. Ik kan me in elk geval niet voorstellen dat een kind het huis ongemerkt kan verlaten, even een auto gaat bekrassen omdat dat 'leuk' is en daarna direct weer ongemerkt het huis binnen gaat, zonder dat ook de afwezigheid niet is opgemerkt.

En dan nog het verhaal van een getuige die kennelijk alles heeft zien gebeuren en die te beroerd is om in te grijpen. Reken maar dat wanneer ik iets dergelijks had gedaan als kind en één van de buren zou het zien, dat ik dan direct bij m'n ouders aan de deur werd afgeleverd. Iets met sociale controle.
  donderdag 27 oktober 2011 @ 16:41:42 #102
57086 Allantois
Vis een optie?
pi_103629150
Ik zou in ieder geval een andere jas kopen voor je kind. :)
Je moet pas oversteken als er niets aankomt.
  donderdag 27 oktober 2011 @ 16:44:41 #103
300896 tuintegel
Vrouwtje Theelepel
pi_103629281
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 16:41 schreef Allantois het volgende:
Ik zou in ieder geval een andere jas kopen voor je kind. :)
waarom?
pi_103630144
Ik zou de buurvrouw vriendelijk mededelen dat een valse getuigenverklaring strafbaar is en dat dit tevens als smaad gezien kan worden.

Om ze vervolgens succes te wensen bij de rechter. :W
pi_103630840
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 17:05 schreef SemperFii het volgende:
Ik zou de buurvrouw vriendelijk mededelen dat een valse getuigenverklaring strafbaar is en dat dit tevens als smaad gezien kan worden.

Om ze vervolgens succes te wensen bij de rechter. :W
Het is geen smaad als het niet publiekelijk wordt uitgemeten.
pi_103630892
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 15:53 schreef Ivo1985 het volgende:
Helaas, lullig voor de buurjongen. Ik heb zelf helaas onlangs ook meegemaakt dat onverlaten mijn auto hadden 'versierd'. Kost een boel centen om het weer netjes te krijgen.

Echter is het in mijn ogen minstens net zo laf om maar op zoek te gaan naar iemand die vals te beschuldigen is, teneinde je onverzekerde schade vergoed te krijgen. Als je geen risico wil lopen op een onverzekerde schade, dan moet je je auto all-risk verzekeren met no-claim beschermer.

Wanneer ouders niet opmerken dat hun kind naar buiten gaat of al stiekem eventjes buiten is, dan ontbreekt er iets aan de opvoedkundige kwaliteiten van de ouder. Ofwel hoor je het al direct als de voordeur geopend wordt, ofwel heb je binnen een paar minuten door dat je kind 'weg' is. Ik kan me in elk geval niet voorstellen dat een kind het huis ongemerkt kan verlaten, even een auto gaat bekrassen omdat dat 'leuk' is en daarna direct weer ongemerkt het huis binnen gaat, zonder dat ook de afwezigheid niet is opgemerkt.

En dan nog het verhaal van een getuige die kennelijk alles heeft zien gebeuren en die te beroerd is om in te grijpen. Reken maar dat wanneer ik iets dergelijks had gedaan als kind en één van de buren zou het zien, dat ik dan direct bij m'n ouders aan de deur werd afgeleverd. Iets met sociale controle.
En dit inderdaad! Die mensen die zeggen dat je je kind niet iedere minuut in de gaten kan houden hebben natuurlijk helemaal gelijk, maar je weet echt wel of je kind binnen of buiten is. Mijn ouders wisten mijn gehele jeugd denk ik wel of ik binnen of buiten was :') TS, heb je al foto's gemaakt van de krassen i.c.m. het armbereik van je zoon?
  donderdag 27 oktober 2011 @ 20:08:55 #107
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_103638418
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 21:14 schreef FoXje het volgende:
Ik denk zelf dat ze samen onder 1 hoedje spelen om de verzekering op te lichten. Ik heb de krassen gezien, kan niet door een kind gedaan zijn. De buurvrouw is beste vriendin van zijn moeder. Maar goed, dat is allemaal speculatie. Maar je rent toch naar buiten als je iemand (vooral een kind!) een auto ziet bekrassen. Zeker de auto van de zoon van je beste vriendin.

Als het tot een rechtszaak komt, hoe eindigt dit dan?
Komt nooit tot een rechtszaak. Als het duidelijk niet door een kind is gedaan ziet een expert dat meteen.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_103650787
Geef nu maar eerlijk toe dat je 'lieve kind' die 'zoiets niet doet!' per ongeluk krassen heeft gemaakt.
Zo zijn kinderen. Natuurlijk ontkent je kind, omdat ie bang is voor straf ofzo.
Je buurvrouw liegt er niet om, want die heeft er niks mee te winnen.
5 Ferrari's op videoband!
pi_103650857
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 23:25 schreef Ferrari_Tape het volgende:

Want die zou niet, bijvoorbeeld, geen bekende dader hebben en deze er dus bijverzonnen?
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  donderdag 27 oktober 2011 @ 23:27:30 #110
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_103650905
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 23:25 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Geef nu maar eerlijk toe dat je 'lieve kind' die 'zoiets niet doet!' per ongeluk krassen heeft gemaakt.
Zo zijn kinderen. Natuurlijk ontkent je kind, omdat ie bang is voor straf ofzo.
Volgens mij heeft TS het niet aan z'n kind gevraagd, dus vooralsnog heeft het kind niets bekend of ontkend.
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 27 oktober 2011 @ 23:29:49 #111
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_103651035
Het verhaal van de buurvrouw is gewoon vaag:
Ze ziet het zaterdag gebeuren en doet niets, ze licht de ouders niet in en ze licht de eigenaar van de auto kennelijk ook niet in.
Pas zondag wordt er verhaal gehaald.

Ik gok dat de eigenaar zondag z'n auto met krassen heeft gevonden, en dat de buurvrouw (vriendin van de moeder van de eigenaar) toen spontaan ineens de herinnering aan een motorkapkrassend buurjongentje had.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_103651396
Wat als de buurvrouw grieperig was en de hele dag doodziek op bed lag, maar juist toevallig op dat moment een kop thee ging pakken en naar buiten keek en het kind bezig zag.
pi_103651542
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 23:36 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Wat als de buurvrouw grieperig was en de hele dag doodziek op bed lag, maar juist toevallig op dat moment een kop thee ging pakken en naar buiten keek en het kind bezig zag.
Kan allemaal. Voorlopig moet er dan nog steeds aansprakelijkheid bewezen worden. Succes...
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  donderdag 27 oktober 2011 @ 23:40:24 #114
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_103651569
En met d'r griepje kon ze niet d'r vriendin de buurvrouw even bellen of SMSen dat de auto van haar zoon bekrast werd?
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 27 oktober 2011 @ 23:44:26 #115
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_103651791
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 23:36 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Dan had de buurman zich net even wat warmer aan moeten kleden en het kind ter orde moeten roepen. Ook doodziek kun je best nog wel wat dingen doen.
Ook hoi !
pi_103651808
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 21:39 schreef FoXje het volgende:
En dan klappen krijgen van de vader omdat jij aan z'n kind zit! Dank je de koekoek!
pi_103651917
quote:
14s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 23:26 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Want die zou niet, bijvoorbeeld, geen bekende dader hebben en deze er dus bijverzonnen?
Om men vergist zich in de dag, immers al 2 weken geleden, en het zoontje van TS stond dus op de dag die hij (even) niet 'onder toezich stond' van zijn ouders per ongeluk de auto te bekrassen met zijn speelgoed.
  vrijdag 28 oktober 2011 @ 00:00:56 #118
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_103652768
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 23:47 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

Om men vergist zich in de dag, immers al 2 weken geleden, en het zoontje van TS stond dus op de dag die hij (even) niet 'onder toezich stond' van zijn ouders per ongeluk de auto te bekrassen met zijn speelgoed.
Je hebt het topic wel gelezen?
TS weet wat zijn kind die dag gedaan heeft omdat hij de volgende dag, toen hij aansprakelijk gesteld werd, gelijk is nagegaan wat het verloop van de dag ervoor was geweest.

Hij weet dat nu dus niet omdat hem ineens gevraagd wordt wat er 2 weken geleden gebeurd is, maar omdat hem de volgende dag verteld werd dat zijn kind het gedaan zou hebben terwijl hij zijn kind de hele dag bij zich had.

Overigens ben ik vooral benieuwd of het zaterdag de 8ste of 15de was.
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 28 oktober 2011 @ 00:04:33 #119
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_103652954
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 23:44 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
En dan klappen krijgen van de vader omdat jij aan z'n kind zit! Dank je de koekoek!
Yeah right, als je in zo'n kansenwijk woont dat je direct klappen krijgt als je met je buurjongentje naar z'n ouders loopt omdat hij je auto staat te bekrassen dan zal je auto wel total loss verklaard worden wegens die krassen op de motorkap.
Wullie bin KOEL © Soneal
  Moderator vrijdag 28 oktober 2011 @ 00:08:37 #120
236264 crew  capricia
pi_103653163
Blijft vreemd dat TS het ook niet even aan zijn zoontje vraagt..
There is a name for it:
We call them Poor"
  vrijdag 28 oktober 2011 @ 00:09:47 #121
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_103653217
Ik ben trouwens wel benieuwd naar de foto's van de schade die het zoontje van TS zou hebben aangericht.

Gezien het kind 6 is, lijkt het me dat ie niet zonder meer naar buiten is geweest. Althans, toen ik 6 was had ik geen sleutel en moest ik echt aanbellen om weer binnen te komen. Dat kon echt niet ongezien.
Ook hoi !
  vrijdag 28 oktober 2011 @ 00:12:40 #122
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_103653346
Als je in een huis met een voor- en achterdeur woont en de achtertuin is ook gewoon bereikbaar, en het is een beetje een normale buurt dan kan een 6-jarige prima alleen naar buiten.

Bij mij thuis stonden de buurjongetjes gewoon in de keuken; "moeder van B, er rijdt een vreemd jongetje op B z'n skelter..."
Ja ja, de sociale controle begint al vroeg, en het was het zoontje van m'n zus die op zijn skelter reed :')
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 28 oktober 2011 @ 08:03:19 #123
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_103658552
Het was blijkbaar de 15e gebeurd; brief naar verzekering is onderweg inmiddels. Met kind over gehad, de auto stond op een parkeerpleintje, hee pietje, kom jij weleens daar en daar ? (parkeerpleintje dus). Antwoord: nee, want daar kan ik niet voetballen en hutten bouwen. Verder niets verteld over beschadigde auto. Schade is inmiddels al gerepareerd, dus foto's maken lukt niet meer ...
opgezegd@fok.nl
  vrijdag 28 oktober 2011 @ 08:25:09 #124
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_103658759
Als het de 15de was dan snap ik weer niet waarom je kind niet buitengespeeld heeft, het was die dag ultiem buitenspeelweer.

En als ze zelfstandig buitenspelen dan komen ze overal binnen hun speelgebied.
Nee, ze gaan niet voetballen tussen de auto's maar met een spelletje verstoppertje zitten ze daar wel.

Ik vind het dubieus dat de buurvrouw het gezien heeft en niets ondernomen heeft, daardoor denk ik dat je kind de zondebok is.
Aan de andere kant vind ik het net zo dubieus dat je kind op zo'n zaterdag als de 15de op zolder speelt, jij pas na veel aandringen hier aan hem vraagt of hij er geweest is en dan een antwoord als "nee, want geen voetbal- en huttenbouwruimte" als afdoende beschouwt.

Dus: ik denk wel dat je kind onschuldig kan zijn, maar ik denk ook dat je het hele verhaal niet handig aangepakt hebt.
Je moet met een kind van die leeftijd echt heel rap van de "dat doet mijn kind niet" overtuiging af.
Beginnen met "mijn kind is geen heilige, maar..." komt al een stuk beter over ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_103659077
Zo hé wat een autisten hier, TS stelt bij herhaling dat het kind zeker niet buiten is geweest en vervolgens worden er 5 pagina's aan speculaties gedaan waarom TS het fout heeft aangepakt.
pi_103659265
Wie zegt dat de buurvrouw geen verlopen miep is die graag nog een keer een wilde avond wil hebben met de buurjongen en daarom hem helpt om TS aansprakelijk te stellen?
pi_103659669
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 08:54 schreef CutCake het volgende:
Zo hé wat een autisten hier, TS stelt bij herhaling dat het kind zeker niet buiten is geweest en vervolgens worden er 5 pagina's aan speculaties gedaan waarom TS het fout heeft aangepakt.
Je hoeft niet alles te geloven wat een 'aansprakelijk gesteld persoon' zegt....

Holleeder zegt ook dat hij onschuldig is........
pi_103659717
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 00:09 schreef Inlognaam het volgende:
Ik ben trouwens wel benieuwd naar de foto's van de schade die het zoontje van TS zou hebben aangericht.

Gezien het kind 6 is, lijkt het me dat ie niet zonder meer naar buiten is geweest. Althans, toen ik 6 was had ik geen sleutel en moest ik echt aanbellen om weer binnen te komen. Dat kon echt niet ongezien.
Tja, toen ik 6 was hingen er overal nog draadjes uit de brievenbussen van de voordeuren en kon je zo overal naar binnen lopen. Nu is dat een beetje uit de tijd, maar open achterdeuren bestaan nog steeds.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_103659743
quote:
99s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 09:31 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Je hoeft niet alles te geloven wat een 'aansprakelijk gesteld persoon' zegt....

Holleeder zegt ook dat hij onschuldig is........
En dat is voor mensen zonder afwijking in het autistisch spectrum vergelijkbaar omdat...?
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 28 oktober 2011 @ 09:39:59 #130
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_103659835
En waarom geloven jullie TS niet als hij zegt dat Pietje de hele dag onder toezicht van zijn ouders is geweest?

Buurvrouw heeft waarschijnlijk een kind gezien bij de auto. Later hoort ze van de krassen en denkt aan het kind dat ze zag. Ongeveer zo groot, gut, dat is vast Pietje van TS geweest! :o Dat er vermoedelijk nog wel 10 jongetjes van dezelfde grootte in de buurt rondlopen maakt dan al niet meer uit, het was Pietje :{w

Laat ze het maar bewijzen.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_103660489
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 09:39 schreef Rewimo het volgende:
En waarom geloven jullie TS niet als hij zegt dat Pietje de hele dag onder toezicht van zijn ouders is geweest?

Buurvrouw heeft waarschijnlijk een kind gezien bij de auto. Later hoort ze van de krassen en denkt aan het kind dat ze zag. Ongeveer zo groot, gut, dat is vast Pietje van TS geweest! :o Dat er vermoedelijk nog wel 10 jongetjes van dezelfde grootte in de buurt rondlopen maakt dan al niet meer uit, het was Pietje :{w

Omdat een kind de hele dag niet uit het oog verliezen mij nog nooit overkomen is. Misschien letten anderen wel zo goed op hun kinderen maar bij zou hij er zomaar even tussen uit kunnen glippen. Daarnaast is mijn ervaring ook dat ouders ontzettend de neiging hebben te zeggen dat hun kinderen niets fout doen zelfs als het overduidelijk is.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 28 oktober 2011 @ 10:21:30 #132
13151 crew  Rewimo
pi_103660719
Van een kind van 6 weet je wel of hij binnen is of niet.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_103660911
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 10:21 schreef Rewimo het volgende:
Van een kind van 6 weet je wel of hij binnen is of niet.
dat dus idd :{w
pi_103660970
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 10:12 schreef lutser.com het volgende:

[..]

Omdat een kind de hele dag niet uit het oog verliezen mij nog nooit overkomen is. Misschien letten anderen wel zo goed op hun kinderen maar bij zou hij er zomaar even tussen uit kunnen glippen. Daarnaast is mijn ervaring ook dat ouders ontzettend de neiging hebben te zeggen dat hun kinderen niets fout doen zelfs als het overduidelijk is.
Tja, en daarom klopt het verhaal van TS automatisch niet. Het lijkt mij dat je van een kind van 6 wel degelijk weet of hij buiten of binnen is. Binnen het huis niet natuurlijk.
En jij vindt het in deze overduidelijk dat het kind het gedaan heeft? De buurvrouw heeft ten eerste niemand gewaarschuwd, heeft er bij gestaan en gekeken. Ze weet niks te vertellen over het kind. De beschadigingen zijn blijkbaar van dusdanige aard dat het moeilijk door een kind van 6 gedaan kan zijn. Vind het absoluut niet overduidelijk.
Oh, and that's a bad miss!
pi_103661093
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 09:39 schreef Rewimo het volgende:

Dat was ook mijn eerste reactie, echter waarom vraagt de ts het gewoon niet aan zijn telg?
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 28 oktober 2011 @ 10:38:26 #136
13151 crew  Rewimo
pi_103661172
quote:
9s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 10:35 schreef Poepoog het volgende:
Dat was ook mijn eerste reactie, echter waarom vraagt de ts het gewoon niet aan zijn telg?
Dat heeft nu weinig zin meer. Een kind van 6 weet echt niet meer wat het twee weken geleden heeft gedaan.
pi_103661305
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 10:30 schreef Brentmeister het volgende:

[..]

Tja, en daarom klopt het verhaal van TS automatisch niet. Het lijkt mij dat je van een kind van 6 wel degelijk weet of hij buiten of binnen is. Binnen het huis niet natuurlijk.
En jij vindt het in deze overduidelijk dat het kind het gedaan heeft? De buurvrouw heeft ten eerste niemand gewaarschuwd, heeft er bij gestaan en gekeken. Ze weet niks te vertellen over het kind. De beschadigingen zijn blijkbaar van dusdanige aard dat het moeilijk door een kind van 6 gedaan kan zijn. Vind het absoluut niet overduidelijk.
Ik heb geen idee of dat kind het gedaan heeft. Als ik het verhaal van TS hoor denk ik het niet, ik wil hem er alleen op wijzen dat hij wel kritisch naar zijn kind moet blijven kijken.
pi_103661371
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 10:42 schreef lutser.com het volgende:

[..]

Ik heb geen idee of dat kind het gedaan heeft. Als ik het verhaal van TS hoor denk ik het niet, ik wil hem er alleen op wijzen dat hij wel kritisch naar zijn kind moet blijven kijken.
Tuurlijk, alleen zou ik niet weten waarom TS nu nog door moet gaan. Zover als hij weet is zijn zoon de hele dag bij hem geweest en de buurvrouw heeft alleen zeer zwakke argumenten. Wat kan hij nu nog doen?
pi_103662751
De hamvraag is.... is er nou actie ondernomen of niet>?
pi_103662946
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 10:42 schreef lutser.com het volgende:

[..]

:')

Waarom iemand ergens op wijzen zonder aanleiding?
  vrijdag 28 oktober 2011 @ 12:34:01 #141
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_103664864
Luister, we hebben Japie die zondagavond gevraagd of hij wel eens op dat parkeerterreintje kwam; nee. Verder niets gezegd over krassen op een auto. Als Japie die zaterdag niet buiten is geweest; en aangeeft ook niet op dat parkeerterrein te komen (we kunnen dat zien), dan geloof ik hem.

We hebben via onze avp een brief gestuurd dat Japie het niet was. Veel meer kan ik niet doen. Ook omdat er in de brief geen tijd of details van de schade, of wat dan ook staat. De auto van de fam x, ze hebben er 3. Geen plek, tijd, niets. Mijn verhaal lag maandagmorgen bij de wijkagent, daar staan ook tijden in.
opgezegd@fok.nl
pi_103666079
Geen tijd, vind ik ook heel bizar. Dat je misschien niet meer precies weet hoe het kind eruit zag ok, maar dat je ook geen idee hebt hoe laat het was.
pi_103666132
Dat doen onze jongens nooit.
Ik hoor het de buren nog zeggen nadat de buurjongens de hele rietkraag hadden afgefikt _O-
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_103666275
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 13:06 schreef Boris_Karloff het volgende:
Dat doen onze jongens nooit.
Ik hoor het de buren nog zeggen nadat de buurjongens de hele rietkraag hadden afgefikt _O-
Volgens mij heb ik van TS nog niet één keer gehoord dat zijn zoon nooit zoiets zou doen.
pi_103667764
Wat een boel zeikerds hier zeg :') Van een 6-jarig kind weet altijd wel een van de ouders waar het is (of tenminste of het binnen- of buitenshuis is). Verder gaat een kind niet stiekem naar buiten om auto's te bekrassen. Het is hoog op de motorkap en de buurvrouw zag het kind bekrassen, dus dat het per ongeluk bij een spelletje gebeurt is is ook onzin. Ik sta volledig achter TS en deze zaak wint hij altijd.
  vrijdag 28 oktober 2011 @ 15:38:42 #146
300896 tuintegel
Vrouwtje Theelepel
pi_103671975
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 10:12 schreef lutser.com het volgende:

[..]

Mijn dochter is acht , maar ik weet echt wel of zij binnen is of buiten hoor. Ik bedoel het is niet zo dat ik boven met de was bezig ben zonder te weten waar mijn kind is... wat ze dan aan het doen is, dat kan ik niet elke minuut weten.

wat mij wel verbaasd is dat ik lees dat de schade al gemaakt is zonder dat de verzekering nog heeft uit willen keren. Toen er bij krasschade op mijn auto zat door een kind moest er toch een expert bijkomen.Die schade kwam neer op zo duizend euro dus dat had ik ook niet voor willen schieten ;) . maar misschien is dat tegenwoordig anders?
pi_103672310
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 15:38 schreef tuintegel het volgende:

[..]

Mijn dochter is acht , maar ik weet echt wel of zij binnen is of buiten hoor. Ik bedoel het is niet zo dat ik boven met de was bezig ben zonder te weten waar mijn kind is... wat ze dan aan het doen is, dat kan ik niet elke minuut weten.

wat mij wel verbaasd is dat ik lees dat de schade al gemaakt is zonder dat de verzekering nog heeft uit willen keren. Toen er bij krasschade op mijn auto zat door een kind moest er toch een expert bijkomen.Die schade kwam neer op zo duizend euro dus dat had ik ook niet voor willen schieten ;) . maar misschien is dat tegenwoordig anders?
Ik vind het ook vreemd.... de schade-expert is nog niet geweest maar de schade is wel al gerepareerd... :?
  vrijdag 28 oktober 2011 @ 15:49:45 #148
300896 tuintegel
Vrouwtje Theelepel
pi_103672456
Daarom , ik moest toen echt met mijn auto naar de dealer toe en de schade laten vaststellen. Of het overeenkwam met het verhaal. (schade van een fiets langs de auto) en toen keerde de verzekeringsmaatschappij uit aan de dealer welke de reparatie uitvoerde.

Schades worden zovaak geclaimd met als reden: Kind deed het. 1 van de meest fraudegevoelige schades als je het mij vraagt... kind of hond.
pi_103672568
Huh? De schade is ook al gerepareerd? Dat maak ik niet op uit de openingspost. TS, je wordt gewoon bedonderd.
  vrijdag 28 oktober 2011 @ 16:02:39 #150
300896 tuintegel
Vrouwtje Theelepel
pi_103672950
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 15:52 schreef Boris_Karloff het volgende:
Huh? De schade is ook al gerepareerd? Dat maak ik niet op uit de openingspost. TS, je wordt gewoon bedonderd.
dat schreef hij een paar posts terug. Daarom had ik er eerst nog geen mening over, tenslotte je hoort maar 1 kant van het verhaal en uitgaande van die kant wordt ts bedonderd. De andere kant hoor je niet. Maar goed daar is de verzekering dan voor om dat uit te zoeken.
Maar als de schade inmiddels ook al is gerepareerd zonder de verzekering af te wachten? heel raar.

TS heb je foto's van de schade. Niet dat ik er veel van weet maar ben gewoon nieuwsgierig hoe het eruit zag.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 28 oktober 2011 @ 16:04:55 #151
13151 crew  Rewimo
pi_103673030
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 16:02 schreef tuintegel het volgende:

Maar als de schade inmiddels ook al is gerepareerd zonder de verzekering af te wachten? heel raar.
Dan valt er weinig aan te tonen trouwens :')
  vrijdag 28 oktober 2011 @ 16:09:19 #152
300896 tuintegel
Vrouwtje Theelepel
pi_103673197
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 16:04 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Dan valt er weinig aan te tonen trouwens :')
schade? welke schade?

Nee hij kan natuurlijk de boel hebben laten repareren door een "vriendje met garage" en als taxatie: Ja kinderknutselwerkjes. Vergezocht dat wel maar het blijft raar.
pi_103673889
Ik vraag me ook nog steeds af of dat kindje er uberhaupt bij kon met z'n armen. Als dat niet het geval is lijkt het me al opgelost :P
  vrijdag 28 oktober 2011 @ 16:29:54 #154
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_103673954
Oh, de schade is dus ook al gerepareerd inmiddels? Daar heb ik kennelijk overheen gelezen dan, maar als het zo is dan kan ie het helemaal schudden lijkt me.
Ook hoi !
pi_103674889
Raar verhaal inderdaad.
Maar goed, ik zou mezelf niet al te veel zorgen maken als ik TS was. :)

En als TS nog wat te verliezen had als zijn kind de schade veroorzaakt had, dan zou ik al die speculaties hier snappen. Maar dat is heel niet het geval. (Ik heb - toen ik nog een uk was - een keer wél echt schade veroorzaakt door vrolijk een baksteen op de - beetje dure - auto van de buurman te gooien. Geen kwaad in de zin hoor, moest dat ding denk ik ergens kwijt. Is gewoon verzekeringswerk geworden. Geen ruzie of wat dan ook - terwijl die auto DE trots was van de buurman :@ )
Dus ik denk dat we er wel even gewoon vanuit kunnen gaan dat 'Japie' echt niet buiten is geweest?
  zondag 6 november 2011 @ 14:55:25 #156
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_104033490
Update:

brief rechtsbijstandsverzekering buren gehad; of wij ons aansprakelijk wilden stellen. Via AVP brief terug: nee (met uitleg).

Hoe gaat het nu verder ...
opgezegd@fok.nl
pi_104037750
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 16:28 schreef Maisnon het volgende:
Ik vraag me ook nog steeds af of dat kindje er uberhaupt bij kon met z'n armen. Als dat niet het geval is lijkt het me al opgelost :P
Kinderen hebben gewoon armen en kunnen heus wel auto's aanraken.
  zondag 6 november 2011 @ 16:51:56 #158
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_104038607
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 14:55 schreef FoXje het volgende:
Update:

brief rechtsbijstandsverzekering buren gehad; of wij ons aansprakelijk wilden stellen. Via AVP brief terug: nee (met uitleg).

Ik denk dat je buurman je niet meer lief vind nu. En dat z'n opzet om de schade ergens te verhalen faalt.
Ook hoi !
  zondag 6 november 2011 @ 17:35:20 #159
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_104040421
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 16:51 schreef Inlognaam het volgende:

[..]

Ik denk dat je buurman je niet meer lief vind nu. En dat z'n opzet om de schade ergens te verhalen faalt.
Ik denk dat zijn buurman hem of zijn zoontje nooit lief heeft gevonden ander was het nooit zover gekomen als nu.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_104067516
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 14:55 schreef FoXje het volgende:
Update:

Heb in de tussentijd nog wel eens contact gehad met je buurman hierover? Heeft hij zelf nog wel foto's van de schade en liggen deze ook bij de wijkagent? Zitten de krassen bijvoorbeeld hoog en in het midden van motorkap,dus waar de armpjes van een kind duidelijk te kort voor zijn? En hoe verklaart de buurvrouw dat ze het gezien heeft, was hij erop geklommen oid? Zoveel vragen. :)
I got soul, but I'm not a soldier
pi_104068055
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 10:53 schreef ThatsMeThatsRight het volgende:

[..]

Heb in de tussentijd nog wel eens contact gehad met je buurman hierover? Heeft hij zelf nog wel foto's van de schade en liggen deze ook bij de wijkagent? Zitten de krassen bijvoorbeeld hoog en in het midden van motorkap,dus waar de armpjes van een kind duidelijk te kort voor zijn? En hoe verklaart de buurvrouw dat ze het gezien heeft, was hij erop geklommen oid? Zoveel vragen. :)
En waar zijn de krassen mee gemaakt, is daar al iets over gezegd? Of het kind moet dan iets mee naar buiten genomen hebben of het moet iets zijn wat er nog lag lijkt me.
pi_104074545
Je kan het toch gewoon laten repareren? Dat is toch niet zo vreemd, als je zelf allrisk verzekerd bent zet je je auto neer bij de garage welke de schade zal bekijken, vervolgens laat je de verzekering weten wat het gaat kosten en die maken dan de keuze of er een expert bij komt of dat het gewoon gerepareerd mag worden.

Wie het uiteindelijk betaald, je eigen verzekering of dat hun daar een andere verantwoordelijke voor kunnen vinden is jouw probleem niet.
pi_104075229
Ik geloof TS
  maandag 7 november 2011 @ 17:26:49 #164
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_104081913
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 14:22 schreef Ralphmeister het volgende:
Je kan het toch gewoon laten repareren? Dat is toch niet zo vreemd, als je zelf allrisk verzekerd bent zet je je auto neer bij de garage welke de schade zal bekijken, vervolgens laat je de verzekering weten wat het gaat kosten en die maken dan de keuze of er een expert bij komt of dat het gewoon gerepareerd mag worden.

Wie het uiteindelijk betaald, je eigen verzekering of dat hun daar een andere verantwoordelijke voor kunnen vinden is jouw probleem niet.
welke verzekering betaalt doet er wel degelijk toe, als jouw auto wordt bekrast, en je gaat het verhalen op je all-risks verzekering, dan kun je een hogere premie gaan verwachten. En hoeveel auto's zijn er nu eenmaal all-risks verzekerd?
  maandag 7 november 2011 @ 18:03:33 #165
300896 tuintegel
Vrouwtje Theelepel
pi_104083307
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 14:22 schreef Ralphmeister het volgende:

toevallig is mijn spiegel er door iemand afgetrapt van de week en ik ben ook allrisk verzekerd. Als ik het laat maken via mijn verzekering ga ik in treden omlaag en kan ik een aantal jaar lang een hogere premie betalen. Waarborgfonds heeft bij geen dader een eigen risico van circa 250, dus tja zo blij hoef je niet te zijn als iemand je auto sloopt...

Ik zou echter niet zomaar iemand de schuld gaan geven . Helaas pindakaas.
pi_104084726
Een groot deel wat in dit topic is gezegd over juridische aspecten is juist. Ik wil daar graag aan toevoegen dat je het best de rechtsbijstandverzekeraar van de autobezitter kunt 'uitroken'. Neem zoveel mogelijk tijd van ze in beslag door bijvoorbeeld erg lange brieven te schrijven. Een rechtsbijstandverzekeraar is ook gewoon maar een verzekeraar die de kosten per dossier zo laag mogelijk wil houden. Als jij teveel tijd (geld) in beslag neemt en ook nog inhoudelijk wat juridisch zinnigs weet te zeggen (zoals elder in dit topic) gaan ze de autobezitter adviseren de zaak niet door te zetten.
pi_104085884
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 18:03 schreef tuintegel het volgende:
Mijn auto heeft ook iemand met Koninginnedag-nacht met een sleutel bewerkt. Inderdaad, helaas pindakaas. Je gaat niet zomaar de schuld aan iemand anders geven die niets heeft gedaan; het is ook een zeker risico dat je neemt als auto-eigenaar zonder garage (en dat garages lang niet overal verkrijgbaar zijn, klopt inderdaad, maar dan nog).
  dinsdag 8 november 2011 @ 08:36:34 #168
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_104110207
De schade is dus niet gerepareerd. .. dat dacht ik .. maar hij heeft ze proberen weg te poetsen oid. Verder geen contact meer gehad met buren.
opgezegd@fok.nl
  dinsdag 8 november 2011 @ 08:39:58 #169
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_104110249
Maak foto's!
Of je ze vervolgens hier post boeit mij dan weer niet, maar ik heb het idee dat je daar ook nogal makkelijk mee bent, het is wel handig om foto's te hebben van de schade waar je kind van beschuldigd wordt, zeker als je zelf stelt dat hij het niet gedaan kan hebben.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_104113688
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 18:03 schreef tuintegel het volgende:

[..]

toevallig is mijn spiegel er door iemand afgetrapt van de week en ik ben ook allrisk verzekerd. Als ik het laat maken via mijn verzekering ga ik in treden omlaag en kan ik een aantal jaar lang een hogere premie betalen. Waarborgfonds heeft bij geen dader een eigen risico van circa 250, dus tja zo blij hoef je niet te zijn als iemand je auto sloopt...

Waarborgfonds keert alleen uit bij schade veroorzaakt door voertuigen. Dus geen schade door vandalisme of een fietser die tegen je auto knalt.
  dinsdag 8 november 2011 @ 18:21:35 #171
300896 tuintegel
Vrouwtje Theelepel
pi_104129746
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 11:14 schreef Daeron het volgende:

[..]

Waarborgfonds keert alleen uit bij schade veroorzaakt door voertuigen. Dus geen schade door vandalisme of een fietser die tegen je auto knalt.
hmm tegen mij is verteld dat ze wel uitkeren, maar dat je bij geen dader een eigen risico hebt van 250 euro. Dus of mijn spiegel nu door een andere auto is kapot gereden of erafgetrapt (vermoed het laatste) dan had ik de spiegel ook net zo goed zelf kunnen laten maken bij de dealer.

Als heel mijn auto nu kapot was val ik wel terug op mijn all risk verzekering, dan is het wat waard om vier jaar meer premie te betalen. maar nu voor enkel een spiegel is het goedkoper om hem zelf te betalen. En dan is het eigenlijk gewoon nog niet goedkoop.

Hoe dan ook het is gewoon kut dat een ander je spullen sloopt en jij mag ervoor opdraaien.

[ Bericht 7% gewijzigd door tuintegel op 08-11-2011 18:26:41 ]
  vrijdag 2 december 2011 @ 13:34:07 #172
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_105094465
Nou, brief gehad; omdat wij NIET kunnen bewijzen dat hij het NIET was, wordt er dus betaald :(
opgezegd@fok.nl
  vrijdag 2 december 2011 @ 13:36:35 #173
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_105094556
Dat kost ze waarschijnlijk minder dan een procedure.
En een procedure heeft ook geen gegarandeerde uitkomst in jullie voordeel.

Ik begrijp de keuze van je verzekering wel; ieder uur dat ze extra aan deze zaak moeten besteden kost het hen meer.
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 2 december 2011 @ 13:36:44 #174
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_105094564
Da's fraai, misschien wil je verzekering nog wat meer betalen waarvan je niet kunt bewijzen dat je het niet gedaan hebt? Dan heb ik nog wel wat claims....
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Dommage arachide-fromage
pi_105094776
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 13:36 schreef Mark het volgende:
Da's fraai, misschien wil je verzekering nog wat meer betalen waarvan je niet kunt bewijzen dat je het niet gedaan hebt? Dan heb ik nog wel wat claims....
Zo werkt het nu eenmaal, het gaat om hoe maken we de minste kosten, door meteen te betalen of door een (lange, dure) procedure op te starten. Vaak is optie een (helaas) goedkoper.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  vrijdag 2 december 2011 @ 13:46:42 #176
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_105094914
Ik ben iig woedend ... ben het er niet mee eens, ga een klacht indienen etc, maar ben bang dat dat allemaal toch niets helpt.
opgezegd@fok.nl
pi_105094970
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 13:46 schreef FoXje het volgende:
Ik ben iig woedend ... ben het er niet mee eens, ga een klacht indienen etc, maar ben bang dat dat allemaal toch niets helpt.
Waarom? Je kind is toch niet schuldig bevonden? Als verzekerde heb jij geen inspraak in de manier waarop een schade wordt afgehandeld, dat bepaalt de verzekeringsmaatschappij.
pi_105094983
quote:
Is het dat wel waard? Boel stress zonder enige kans op een goede oplossing (voor jou). je moet af van het idee dat als de verzekering betaald, jij schuldig bent. Dat is (helaas) al lang niet meer de norm, het is en blijft een kwestie van centen.

Je kunt mogelijk van maatschappij veranderen, misschien dat je dat beter doet voelen..
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_105095049
quote:
Kan me goed voorstellen dat je woedend bent.
Hoewel het jouw geld niet is, is toch het gevoel van rechtvaardigheid weg. Buiten dat je kind nu wellicht door de buurt aangewezen wordt als dader. Zo van, zie je wel hij heeft moeten betalen dus zal hij het wel gedaan hebben.
  vrijdag 2 december 2011 @ 13:50:55 #180
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_105095063
Het kind is dan wellicht niet schuldig bevonden; zo voelt het wel. Overstappen zullen we zeker gaan doen ...(als niets helpt).
opgezegd@fok.nl
pi_105095100
Als goede buren onder elkaar zou ik zeggen dat dit de beste uitslag is :P
Facts don't care about your feelings
  vrijdag 2 december 2011 @ 13:52:30 #182
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_105095125
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 13:50 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Kan me goed voorstellen dat je woedend bent.
Hoewel het jouw geld niet is, is toch het gevoel van rechtvaardigheid weg. Buiten dat je kind nu wellicht door de buurt aangewezen wordt als dader. Zo van, zie je wel hij heeft moeten betalen dus zal hij het wel gedaan hebben.
Dit dus. Het kost je hopelijk niets, maar voor je gevoel is je kind veroordeeld
Dommage arachide-fromage
  vrijdag 2 december 2011 @ 13:55:52 #183
39474 FF
.o0O(ik typo dus ik ...)
pi_105095231
Kijk ook meteen of ze niet ergens een of andere claim bij jou neerleggen (eigen risico, verhoogde premie) enz.

Volgens mij is het in NL nog steeds 'wie eist, bewijst'.
Net zoals jij niet 100% kan aangeven dat jouw kind binnen was, kunnen zij niet 100% bewijzen dat het jouw kind was. Zeker als je gezien de locatie van de beschadiging kan aantonen dat het jouw kind niet geweest kan zijn.

Oke, ik heb ook op een auto gestaan en gesloopt (was al een wrak ;)), dus als kind kan je overal bij.
Maar dat zie je snel genoeg als het een goede auto is die voor de deur staat.
pi_105099028
Hoe diep waren de krassen en hoe hoog, en hoe vloeiend.

Want als ze vloeiend zijn, maar je kind kan er met moeite aankomen, zouden ze lijnen schokkerig moeten zijn, omdat hij dat op z'n tenen zou moeten staan, en hier automatisch door gaat wiebelen. En als de krassen diep zijn, moet je kijken of een kind genoeg kracht kan zetten om ze zo diep te krijgen.
pi_105099125
Zeg, het is geen moordzaak ofzo. Of hadden ze de auto even moeten checken op vingerafdrukken of DNA? Of dat jochie even aan de leugendetector :')
Facts don't care about your feelings
  vrijdag 2 december 2011 @ 15:57:23 #186
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_105099475
Krassen waren diep, vloeiend, en over hele breedte motorkap. Kind is bijna 7, die heeft dat bereik helemaal niet (heb hem naast vergelijkbare auto gezet, hij komt net halverwege).
opgezegd@fok.nl
  vrijdag 2 december 2011 @ 16:12:54 #187
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_105099954
Foto's gemaakt die je wilt delen?

Ik zou denk ik zelf nog even naar de buurvrouw gaan en vragen hoe kindlief het wel zou hebben gedaan. En haar dus even recht in het gezicht zeggen dat je kind niet buiten was.

Lullig dat de verzekeraar uitgekeerd heeft of zal uitkeren. Je zou zeggen dat het juist andersom zou moeten zijn: niet uitkeren omdat niet bewezen kan worden dat kindlief het gedaan zou hebben, maar kennelijk hebben ze anders besloten om het maar snel (en goedkoop) af te wikkelen.
Ook hoi !
  vrijdag 2 december 2011 @ 18:43:35 #188
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_105105353
Toen geen foto's gemaakt; en de schade is allang gemaakt ...
opgezegd@fok.nl
pi_105108583
Hier doe je niets tegen. Het is nou eenmaal goedkoper om het op deze manier op te lossen.
Kan je wel zeggen dat jouw premie indirect omhoog gaat door zulke onrechtmatige claims, maar als ze elke claim moeten aanvechten zal je premie uiteindelijk meer steigen.

Bedankt voor de update en laat het rusten.
pi_105110094
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 07:04 schreef Michelinmannetje het volgende:
Afhankelijk van de hoogte van de schade. Heb een gelijk verhaal gehoord en de verzekering van degene die aansprakelijk was gesteld heeft gewoon betaald. Het was toen een afweging of het de procedure kosten waard was (jurist, eventueel gerechtelijke kosten, etc) Ging toch om een bedrag van ongeveer 750 euro.

Dus ook nog afhankelijk van je eigen verzekeringsmaatschappij.
Dan zou ik echt balen van mijn verzekering, hoewel ze uit bedrijfseconomische motieven gelijk hebben, vind ik het principe belangrijker.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_105111318
Mmm. Dubbele maten hier. Toen ik redelijk sterk vermoeden had dat een kind schade veroorzaakt had aan mijn auto (kind loog duidelijk, zijn fiets paste in de schade, helaas was zijn moeder een advocate) kon ik de schade van 800 fijn zelf betalen.
Men vond het hier op Fok terecht... Ik wat minder uiteraard. Dit is nu wel wat wrang, dat een ander wel schade vrij gesteld wordt.
pi_105113092
Goede oplossing ^O^
  vrijdag 2 december 2011 @ 21:45:57 #193
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_105114534
Het totale bedrag is E500, dus niet echt veel geld ...
opgezegd@fok.nl
pi_105121660
Erg lullig. Verzekering opzeggen is eigenlijk het enige dat je kunt doen om je rechtvaardigheidsgevoel nog een beetje te herstellen.
  zaterdag 3 december 2011 @ 00:14:42 #195
43642 Bayswater
pi_105122240
Ik vraag mij af of TS zoonlief wel pedagogisch verantwoord heeft opgevoed. :)
Life lies a slow suicide
  Moderator zaterdag 3 december 2011 @ 00:16:31 #196
236264 crew  capricia
pi_105122309
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 00:14 schreef Bayswater het volgende:
Explain... :)
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 3 december 2011 @ 01:18:46 #197
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_105124051
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 00:14 schreef Bayswater het volgende:
Ik vraag me af of de buurmans vader de buurman wel pedagogisch verantwoord heeft opgevoed :)
Ook hoi !
  zaterdag 3 december 2011 @ 09:05:09 #198
43642 Bayswater
pi_105126494
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 01:18 schreef Inlognaam het volgende:

[..]

Ik vraag me af of de buurmans vader de buurman wel pedagogisch verantwoord heeft opgevoed :)
Dat zou natuurlijk ook kunnen. :)
Life lies a slow suicide
  zaterdag 3 december 2011 @ 09:27:17 #199
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_105126677
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 december 2011 00:16 schreef capricia het volgende:

[..]

Explain... :)
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 21:45 schreef FoXje het volgende:
Het totale bedrag is E500, dus niet echt veel geld ...
Als je 500¤ niet veel geld vind scheelt er wat aan je waarden.
  zaterdag 3 december 2011 @ 09:38:59 #200
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_105126803
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 09:27 schreef mrPanerai het volgende:

[..]

[..]

Als je er een advocaat voor moet laten werken dan krijg je ook niet echt veel...
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 3 december 2011 @ 10:35:39 #201
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_105127515
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 09:27 schreef mrPanerai het volgende:

[..]

[..]

Ik heb het niet in mijn portemonnee, dat niet. Maar al dit gedoe voor 500 euro, dat snap ik niet. Waarom liegen en bedriegen voor zo'n relatief klein bedrag. Licht dan de verzekering op voor 10k.
opgezegd@fok.nl
  zaterdag 3 december 2011 @ 18:28:00 #202
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_105139675
Wat meer detail; binnen 3 weken wordt er betaald tenzij wij binnen 2 weken wettig en overtuigend bewijs leveren dat mijn kind de auto niet heeft beschadigd.

Bij de brief zit de getuigenverklaring; maar daar staat bv niet eens een tijd op.

Maar nu moeten wij dus gaan bewijzen dat hij het niet gedaan heeft, anders winnen zij op basis van 1 (valse) getuigenverklaring? Ik wil ook dat de schade wordt onderzocht door een expert; heb al eerder gezegd dat een kind van 6 die schade nooit toegebracht kan hebben, dus niet alleen mijn kind niet, maar ook een ander klein kind niet.
opgezegd@fok.nl
  zaterdag 3 december 2011 @ 18:46:46 #203
331563 Graslul
Spuit het uit:
pi_105140274
Wat mij opvalt is dat je de dooddoener 'een kind kan dit nooit gedaan hebben' steeds herhaalt. Ik ben niet overtuigd van de onschuld van je kind en anders laat je het toch gewoon aankomen op een rechtzaak, als jij dat wel bent tenminste.
  zaterdag 3 december 2011 @ 19:32:50 #204
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_105141602
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 18:46 schreef Graslul het volgende:
Wat mij opvalt is dat je de dooddoener 'een kind kan dit nooit gedaan hebben' steeds herhaalt. Ik ben niet overtuigd van de onschuld van je kind en anders laat je het toch gewoon aankomen op een rechtzaak, als jij dat wel bent tenminste.
Ik weet dat mijn kind de hele dag onder toezicht was. De krassen waren zo groot dat het ook geen ander kind geweest kan zijn, volgens mij. Ik zou daar graag een expert een uitspraak over laten doen.
opgezegd@fok.nl
  zaterdag 3 december 2011 @ 19:40:29 #205
43642 Bayswater
pi_105141811
Life lies a slow suicide
  zaterdag 3 december 2011 @ 20:44:08 #206
7306 Diepvriez
..word maar wat rustiger
pi_105144077
Maak een foto van je kind aan een vergelijkbare auto. Als het is zoals je zegt, dat je kind er niet bij kan zou ik dat opvoeren als bewijs.
zo goed..?
pi_105146307
quote:
Dat was helemaal het probleem niet. Lees anders het topic, is dat een idee? :D
  zaterdag 3 december 2011 @ 21:46:18 #208
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_105146674
Dat zeggen alle ouders "mijn kind doet zoiets niet." :')
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
pi_105146710
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 december 2011 21:46 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Praat jij ook over films die je niet hebt gezien?
  zaterdag 3 december 2011 @ 21:47:16 #210
43642 Bayswater
pi_105146712
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 21:37 schreef Tchock het volgende:

[..]

Dat was helemaal het probleem niet. Lees anders het topic, is dat een idee? :D
Is niet nodig hoor, dat een 6-jarige geen auto kan bekrassen daar gaat het nu even om en dat vormt geen enkel probleem. Schuldvraag daar buiten gelaten.
Life lies a slow suicide
pi_105146759
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 21:47 schreef Bayswater het volgende:

[..]

Is niet nodig hoor, dat een 6-jarige geen auto kan bekrassen daar gaat het nu even om en dat vormt geen enkel probleem. Schuldvraag daar buiten gelaten.
Schuldvraag doet er niet toe, want een kind kan geen schuld hebben. Dat even terzijde: het punt was dat a) het kind de gehele tijd onder toezicht binnen was en b) dat zn arm niet lang genoeg is om de kras te maken. Fysiek niet mogelijk, dus.
  zaterdag 3 december 2011 @ 21:49:22 #212
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_105146795
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 18:28 schreef FoXje het volgende:
Wat meer detail; binnen 3 weken wordt er betaald tenzij wij binnen 2 weken wettig en overtuigend bewijs leveren dat mijn kind de auto niet heeft beschadigd.

Bij de brief zit de getuigenverklaring; maar daar staat bv niet eens een tijd op.

Maar nu moeten wij dus gaan bewijzen dat hij het niet gedaan heeft, anders winnen zij op basis van 1 (valse) getuigenverklaring? Ik wil ook dat de schade wordt onderzocht door een expert; heb al eerder gezegd dat een kind van 6 die schade nooit toegebracht kan hebben, dus niet alleen mijn kind niet, maar ook een ander klein kind niet.
Dit is de omgekeerde wereld. Er kan beter wettig en overtuigend bewijs geleverd worden dat jouw kind het WEL is geweest. Een enkele getuigenverklaring lijkt me daartoe niet voldoende. Ook in het (straf)recht geldt een (1) getuige = geen getuige. Vervelend voor je buurman, maar eigenlijk zou zijn claim dus afgewezen moeten worden bij gebrek aan bewijs. Laat hem maar naar de rechter stappen, of zijn rechtsbijstand als ie die heeft. Waarschijnlijk zal deze laatste het dan wel betalen, omdat procederen over 500 euro niet te doen is. Maar het is nog altijd 'de eiser bewijst' en dat lijkt me met slechts een leugenachtige getuige een lastige klus.
Ook hoi !
pi_105146838
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 21:49 schreef Inlognaam het volgende:

[..]

Dit is de omgekeerde wereld. Er kan beter wettig en overtuigend bewijs geleverd worden dat jouw kind het WEL is geweest. Een enkele getuigenverklaring lijkt me daartoe niet voldoende. Ook in het (straf)recht geldt een (1) getuige = geen getuige. Vervelend voor je buurman, maar eigenlijk zou zijn claim dus afgewezen moeten worden bij gebrek aan bewijs. Laat hem maar naar de rechter stappen, of zijn rechtsbijstand als ie die heeft. Waarschijnlijk zal deze laatste het dan wel betalen, omdat procederen over 500 euro niet te doen is. Maar het is nog altijd 'de eiser bewijst' en dat lijkt me met slechts een leugenachtige getuige een lastige klus.
Voor een verzekeraar is het veel makkelijker om gewoon te betalen. De procedure zou, als die er van komt, vele malen duurder zijn. En, zo is de gedachte, voor TS maakt het niet uit want die verliest er niets op.
  zaterdag 3 december 2011 @ 21:50:49 #214
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_105146841
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 december 2011 21:46 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Maar als de ouders een verzekering hebben en het kind het wel gedaan zou hebben, waarom zouden ze dan moeilijk doen? Voor die paar eurocent verhoging maandelijks? Een AVP verzekering kost een paar euro per maand per persoon voor een heel gezin.
Ook hoi !
  zaterdag 3 december 2011 @ 21:52:37 #215
43642 Bayswater
pi_105146921
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 21:48 schreef Tchock het volgende:

[..]

Schuldvraag doet er niet toe, want een kind kan geen schuld hebben. Dat even terzijde: het punt was dat a) het kind de gehele tijd onder toezicht binnen was en b) dat zn arm niet lang genoeg is om de kras te maken. Fysiek niet mogelijk, dus.
pff, juridisch gebrabbel over begrip schuld, maar dat terzijde.b: Een 6-jarige kind kan eenvoudig op iedere auto klimmen, onzin dus en a: een 6-jarig kind staat natuurlijk zelden de hele dag onder toezicht.
Life lies a slow suicide
  zaterdag 3 december 2011 @ 21:53:22 #216
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_105146947
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 21:50 schreef Tchock het volgende:

[..]

Voor een verzekeraar is het veel makkelijker om gewoon te betalen. De procedure zou, als die er van komt, vele malen duurder zijn. En, zo is de gedachte, voor TS maakt het niet uit want die verliest er niets op.
Wiens verzekeraar? De rechtsbijstandverzekering van de buren, of de verzekeraar van TS.
Hoe weet de buurman eigenlijk waar TS verzekerd is? Of heeft TS het zelf doorgestuurd naar zn verzekeraar?

In het geval mij zoiets zou overkomen had ik de buurman namelijk afgewimpeld met de mededeling dat ie het maar voor zou moeten leggen aan de rechter als ie zo heimelijk overtuigd was dat mijn kind - dat de hele tijd binnen was- de schade had veroorzaakt. Ik zou het niet eens opsturen naar mijn verzekeraar ter beoordeling. Frauderen doen ze maar bij een ander, geen haar op mn hoofd die eraan denkt om daar op enige manier aan mee te werken/helpen.
Ook hoi !
  zaterdag 3 december 2011 @ 21:55:01 #217
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_105147009
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 21:52 schreef Bayswater het volgende:

[..]

pff, juridisch gebrabbel over begrip schuld, maar dat terzijde.b: Een 6-jarige kind kan eenvoudig op iedere auto klimmen, onzin dus en a: een 6-jarig kind staat natuurlijk zelden de hele dag onder toezicht.
Ben jij de boze buurman?
Ook hoi !
  zaterdag 3 december 2011 @ 22:00:12 #218
43642 Bayswater
pi_105147216
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 21:55 schreef Inlognaam het volgende:

[..]

Ben jij de boze buurman?
Zou graag zijn verhaal willen horen hier. Vind de argumenten van TS maar magertjes, erg overtuigd van de onschuld van zijn kind. Zou goed kunnen natuurlijk maar waarom dan precies zijn kind die aansprakelijk wordt gesteld (ouders indirect). Waarschijnlijk niet vanwege zijn altijd voorbeeldige gedrag.
Life lies a slow suicide
  zaterdag 3 december 2011 @ 22:04:06 #219
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_105147374
Lijkt me nogal logisch als je weet dat je bloedeigen kind op die tijdstippen thuis was en er ook ouderlijk toezicht was.

Ik vind de argumenten van de buurman maar magertjes, ook al zegt de buurvrouw dat ze het kind gezien heeft. Toch heeft dezelfde buurvrouw kennelijk niet direct ingegrepen, dus zoveel zal ze wel niet gezien hebben. En stel, ze zou het kind daar hebben gezien. Is daarmee overtuigend bewezen dat het kind het geweest is die de schade heeft veroorzaakt?

Als bovenstaand verhaal voor de rechter komt, dan is het klipklaar. Buurman kan het shaken.

De enige die zou moeten betalen is de verzekeraar van de buurman, als ie tenminste rechtsbijstandverzekering heeft. En dan betalen onder het mom van: we kopen het gezeik af.
Ook hoi !
pi_105147524
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 21:52 schreef Bayswater het volgende:

[..]

Nee, niet eenvoudig. Bovendien heeft de getuige niet gezegd dat het kind dat deed. Oh en hoe zie je dat voor je? Op de auto klimmen, op de voorruit gaan liggen om met zijn hoofd naar beneden de motorkap te bekrassen? En dat andere punt was ook al langs gekomen. Het kind was niet de hele tijd onder direct visueel toezicht, maar je weet wel of je kind op zolder speelt of buiten is. En dat laatste was niet het geval.

Nog een keer: hoe veel plezier ik er ook uit put om het hele topic te herhalen, het zou makkelijker zijn als je het daadwerkelijk zou lezen.
  Moderator zaterdag 3 december 2011 @ 22:09:07 #221
236264 crew  capricia
pi_105147607
Blijft ook nog staan dat TS het niet eens aan zijn kind gevraagd heeft.
Hij gaat er gewoon vanuit dat zijn kind dit niet gedaan heeft.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 3 december 2011 @ 22:17:48 #222
43642 Bayswater
pi_105148017
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 22:07 schreef Tchock het volgende:

[..]

.

Nog een keer: hoe veel plezier ik er ook uit put om het hele topic te herhalen, het zou makkelijker zijn als je het daadwerkelijk zou lezen.
Had ik al gedaan maar speciaal voor jou nog een keertje dan. Een kind zou geen lange rechte krassen kunnen maken en het verhaal van hutten bouwen op zolder ed. Kortom het is woord tegen woord. Waarom zou je vragen aan iemand wat voor jas het kind aan had als degene toch niet buiten is geweest. Daarbij zullen ze de kleur van de jas van het kind als buren wel weten overigens. Vreemd argument dus wat TS erbij haalt om de lezende fokkers van zijn gelijk te overtuigen.
Life lies a slow suicide
pi_105148365
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 22:09 schreef capricia het volgende:
Blijft ook nog staan dat TS het niet eens aan zijn kind gevraagd heeft.
Hij gaat er gewoon vanuit dat zijn kind dit niet gedaan heeft.
Het is raar dat hij het helemaal niet gevraagd heeft, maar ik kan me het voorstellen als je zeker weet of je kind binnen is of niet. Fucking hell, ik ben 18 en mijn ouders weten nog steeds of ik binnen of buitenshuis ben :')
pi_105148520
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 22:17 schreef Bayswater het volgende:

[..]

Had ik al gedaan maar speciaal voor jou nog een keertje dan. Een kind zou geen lange rechte krassen kunnen maken en het verhaal van hutten bouwen op zolder ed. Kortom het is woord tegen woord. Waarom zou je vragen aan iemand wat voor jas het kind aan had als degene toch niet buiten is geweest. Daarbij zullen ze de kleur van de jas van het kind als buren wel weten overigens. Vreemd argument dus wat TS erbij haalt om de lezende fokkers van zijn gelijk te overtuigen.

Voor zover ik begrijpt wat je raaskalt: het is niet per se woord tegen woord. De ooggetuigenverklaring is raar te noemen, er is bovendien een getuige die weet dat het kind niet binnen is geweest, en volgens TS kan het kind niet bij de kras. Aangezien we geen foto's van de auto of het kind hebben moeten we dat voor waar aannemen. Ik betwijfel trouwens sowieso of een kind van 6 de kracht heeft om een lange aaneengesloten kras te maken. Ook in een oppervlakte waar hij wel fysiek bij kan.
  zaterdag 3 december 2011 @ 22:31:12 #225
43642 Bayswater
pi_105148690
TS heeft wel gevraagd of hij bij de auto wel eens speelt, dat doet hij niet omdat daar geen hutten gebouwd kunnen worden zoals hij zelf aangeeft. Op die betreffende dag en tijd (mooi weer wordt vermeld hier) is het kind echter hutten binnen aan het bouwen ipv buiten, frappant.
Ook geen foto's van de krassen.

Daarbij als je dit als buren verzint en wilt opzetten neem je toch gewoon een dag dat je hem wel alleen ziet buitenspelen.

Kan natuurlijk ook zo zijn dat zij overtuigd zijn, terwijl het gewoon een ander kind is dat op kind TS lijkt.

[ Bericht 12% gewijzigd door Bayswater op 03-12-2011 22:38:38 ]
Life lies a slow suicide
pi_105148867
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 22:24 schreef Tchock het volgende:

[..]

Het is raar dat hij het helemaal niet gevraagd heeft, maar ik kan me het voorstellen als je zeker weet of je kind binnen is of niet. Fucking hell, ik ben 18 en mijn ouders weten nog steeds of ik binnen of buitenshuis ben :')
Maar jij kan wel stiekem naar buiten gaan, een auto per ongeluk bekrassen en weer snel naar binnen gaan.
Terwijl mama zit te poepen.
pi_105149609
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 22:35 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

Maar jij kan wel stiekem naar buiten gaan, een auto per ongeluk bekrassen en weer snel naar binnen gaan.
Terwijl mama zit te poepen.
Ja! En dan repareren de buren het voor de helft van het geld, en de winst delen ze dan! Moehahaha!
  zaterdag 3 december 2011 @ 23:01:45 #228
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_105149953
Post eens een foto van een vergelijkbare auto. Ben wel benieuwd naar die motorkap.
All she wants and needs is just a little taste..
pi_105150287
quote:
8s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 21:08 schreef FoXje het volgende:
Mijn zoontje (6) wordt ten onrechte beschuldigd van het bekrassen van een auto. 2 weken geleden is de auto van mijn buurjongen bekrast; ik heb de schade gezien, grote doorlopende krassen op de motorkap. Hun buurvrouw had mijn zoontje die krassen zien maken!
Laat ze die buurvrouw eens bellen en vragen hoe ze hem die krassen heeft zien maken: met wat voor voorwerp (schroevendraaier, glasscherf..), één of twee armen, met kracht of nonchalant langslopend, aan één stuk door of in stukjes, op welke hoogte zaten zijn handen ten opzichte van zijn gezicht, etc. En dan kijken of dat met de krassen en de fysieke mogelijkheden van het kind overeenkomt.
pi_105152631
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 23:11 schreef dvr het volgende:

[..]

Laat ze die buurvrouw eens bellen en vragen hoe ze hem die krassen heeft zien maken: met wat voor voorwerp (schroevendraaier, glasscherf..), één of twee armen, met kracht of nonchalant langslopend, aan één stuk door of in stukjes, op welke hoogte zaten zijn handen ten opzichte van zijn gezicht, etc. En dan kijken of dat met de krassen en de fysieke mogelijkheden van het kind overeenkomt.
Probleem. De krassen zijn weg. :') Lees anders die lettervormige tekentjes in het paginavormige topic! :D
  zondag 4 december 2011 @ 06:56:57 #231
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_105157788
Volgens getuige is kind NIET op de auto geklommen, maar heeft hij dmv tekenen met zijn vinger op de motorkap de krassen gemaakt. En de krassen waren tot op het metaal, lang en vloeiend, buiten bereik van zijn kleine armpjes ..
opgezegd@fok.nl
pi_105157909
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 06:56 schreef FoXje het volgende:
Volgens getuige is kind NIET op de auto geklommen, maar heeft hij dmv tekenen met zijn vinger op de motorkap de krassen gemaakt. En de krassen waren tot op het metaal, lang en vloeiend, buiten bereik van zijn kleine armpjes ..
Ik zie niet in waarom je je tegen een aantijging zou moeten verweren die fysiek onmogelijk is. Met je vinger kun je überhaupt geen krassen maken, zeker niet als je een klein kind bent en al helemaal niet tot op het metaal. En zoals je zegt kon je zoontje er niet eens bij, en zat hij bovendien binnen. Tja, wat willen ze nog meer?

Bewijs dus. Nou, als ik jou was zou ik de videocamera pakken, je zoontje naar die auto slepen en hem opdracht geven om met zijn vinger lange, vloeiende krassen op de motorkap te maken. Als het onmogelijk blijkt heb je je bewijs, en als je zoontje het wel klaarspeelt heb je een youtube-hit waarmee je de dubbele reparatiekosten wel weer terugverdient.
  zondag 4 december 2011 @ 08:25:45 #233
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_105157922
Dat kan, maar dan nog vind ik het raar ik moet bewijzen dat hij het NIET heeft gedaan ...Ik kan bv ook niet bewijzen dat ik heel veel dingen niet heb gedaan, zoals dit:
http://www.telegraaf.nl/b(...)rval_bewinkel__.html
Is 1 getuige genoeg om mij daar ook van te beschuldigen ?
opgezegd@fok.nl
pi_105170992
Eigenlijk zijn er 2 getuigen.
Die vrouw (wat liegt) en jijzelf.
Jijzelf getuigt voor je zoontje.
pi_105171507
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 08:20 schreef dvr het volgende:

[..]

Ik zie niet in waarom je je tegen een aantijging zou moeten verweren die fysiek onmogelijk is. Met je vinger kun je überhaupt geen krassen maken, zeker niet als je een klein kind bent en al helemaal niet tot op het metaal. En zoals je zegt kon je zoontje er niet eens bij, en zat hij bovendien binnen. Tja, wat willen ze nog meer?

Bewijs dus. Nou, als ik jou was zou ik de videocamera pakken, je zoontje naar die auto slepen en hem opdracht geven om met zijn vinger lange, vloeiende krassen op de motorkap te maken. Als het onmogelijk blijkt heb je je bewijs, en als je zoontje het wel klaarspeelt heb je een youtube-hit waarmee je de dubbele reparatiekosten wel weer terugverdient.
Zo denk ik er ook over, en nog allemaal zolderkamerFOK!kers die het vele malen beter denken te weten :')
  vrijdag 16 december 2011 @ 15:39:53 #236
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_105658991
Onze aansprakelijksheidsverzekering heeft richting hun rechtsbijstand, nogmaals, afgewezen. Wel met de opmerking: we verwachten dat ze het er niet bij zullen laten zitten. Wordt weer vervolgd dus.
opgezegd@fok.nl
pi_105659466
Maar het was toch al afgehandeld :?
  vrijdag 16 december 2011 @ 16:45:00 #238
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_105661338
Hmm, die verzekeraar is een Wouter Bos. Wat een draaikonten!
Ook hoi !
pi_107333668
Zijn er al weer vorderingen?
  zondag 29 januari 2012 @ 07:11:42 #240
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_107351470
Uhm nee, het is al een tijdje stil qua brieven. Wel ongemakkelijke momenten als we mekaar op straat tegenkomen.
opgezegd@fok.nl
pi_107353628
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 15:54 schreef CafeRoker het volgende:
Maar het was toch al afgehandeld :?
Ik dacht ook dat de verzekering zou gaan betalen omdat dit goedkoper was dan juridische procedures.
  zondag 29 januari 2012 @ 13:36:39 #242
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_107358145
Nee, we gingen niet accoord met betalen.
opgezegd@fok.nl
pi_107358619
quote:
Maar hoe gaat dit eindigen?
Waarschijnlijk in een verstoorde relatie met je buren. :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zondag 29 januari 2012 @ 13:50:47 #244
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_107358923
Die relatie is nu behoorlijk verstoord; maar dat is hun keuze. Niet de onze.
opgezegd@fok.nl
pi_107359258
Als je jouw kind gewoon beter in de gaten had gehouden dan had ie de auto niet kunnen bekrassen :6
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zondag 29 januari 2012 @ 14:10:25 #246
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_107359878
quote:
3s.gif Op zondag 29 januari 2012 13:58 schreef vosss het volgende:
Als je jouw kind gewoon beter in de gaten had gehouden dan had ie de auto niet kunnen bekrassen :6
:')
opgezegd@fok.nl
  maandag 30 januari 2012 @ 10:45:30 #247
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_107394297
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 22:28 schreef Tchock het volgende:
Voor zover ik begrijpt wat je raaskalt: het is niet per se woord tegen woord. De ooggetuigenverklaring is raar te noemen, er is bovendien een getuige die weet dat het kind niet binnen is geweest, en volgens TS kan het kind niet bij de kras. Aangezien we geen foto's van de auto of het kind hebben moeten we dat voor waar aannemen. Ik betwijfel trouwens sowieso of een kind van 6 de kracht heeft om een lange aaneengesloten kras te maken. Ook in een oppervlakte waar hij wel fysiek bij kan.
Vooral de getuigenverklaring is ronduit dubieus. De vrouw in kwestie kon kennelijk nieteens aangeven welke kleding de kleine aanhad. En ze heeft niet ingegrepen. Da's gewoon raar.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_107394596
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 18:28 schreef FoXje het volgende:

Bewijzen dat iemand iets niet gedaan heeft is ronduit vreemd. Ik weet wel dat er een andere standaard van bewijs gebruikt wordt bij vandalisme, maar hier is het bewijs wel heel erg zwak (als alles wat TS verteld waar is). Op basis van een getuigenverklaring wordt er iemand schuldig verklaard en paps moet gaan bewijzen dat zijn kind niet schuldig is.

Van de andere kant, als we deze standaard van bewijs overal gaan toepassen dan wordt de baan van het OM wel een stuk makkelijker en worden de wachtlijsten bij de verschillende rechtbanken wel snel korter. :P
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')