En waar zijn de krassen mee gemaakt, is daar al iets over gezegd? Of het kind moet dan iets mee naar buiten genomen hebben of het moet iets zijn wat er nog lag lijkt me.quote:Op maandag 7 november 2011 10:53 schreef ThatsMeThatsRight het volgende:
[..]
Heb in de tussentijd nog wel eens contact gehad met je buurman hierover? Heeft hij zelf nog wel foto's van de schade en liggen deze ook bij de wijkagent? Zitten de krassen bijvoorbeeld hoog en in het midden van motorkap,dus waar de armpjes van een kind duidelijk te kort voor zijn? En hoe verklaart de buurvrouw dat ze het gezien heeft, was hij erop geklommen oid? Zoveel vragen.
welke verzekering betaalt doet er wel degelijk toe, als jouw auto wordt bekrast, en je gaat het verhalen op je all-risks verzekering, dan kun je een hogere premie gaan verwachten. En hoeveel auto's zijn er nu eenmaal all-risks verzekerd?quote:Op maandag 7 november 2011 14:22 schreef Ralphmeister het volgende:
Je kan het toch gewoon laten repareren? Dat is toch niet zo vreemd, als je zelf allrisk verzekerd bent zet je je auto neer bij de garage welke de schade zal bekijken, vervolgens laat je de verzekering weten wat het gaat kosten en die maken dan de keuze of er een expert bij komt of dat het gewoon gerepareerd mag worden.
Wie het uiteindelijk betaald, je eigen verzekering of dat hun daar een andere verantwoordelijke voor kunnen vinden is jouw probleem niet.
toevallig is mijn spiegel er door iemand afgetrapt van de week en ik ben ook allrisk verzekerd. Als ik het laat maken via mijn verzekering ga ik in treden omlaag en kan ik een aantal jaar lang een hogere premie betalen. Waarborgfonds heeft bij geen dader een eigen risico van circa 250, dus tja zo blij hoef je niet te zijn als iemand je auto sloopt...quote:Op maandag 7 november 2011 14:22 schreef Ralphmeister het volgende:
Je kan het toch gewoon laten repareren? Dat is toch niet zo vreemd, als je zelf allrisk verzekerd bent zet je je auto neer bij de garage welke de schade zal bekijken, vervolgens laat je de verzekering weten wat het gaat kosten en die maken dan de keuze of er een expert bij komt of dat het gewoon gerepareerd mag worden.
Wie het uiteindelijk betaald, je eigen verzekering of dat hun daar een andere verantwoordelijke voor kunnen vinden is jouw probleem niet.
Mijn auto heeft ook iemand met Koninginnedag-nacht met een sleutel bewerkt. Inderdaad, helaas pindakaas. Je gaat niet zomaar de schuld aan iemand anders geven die niets heeft gedaan; het is ook een zeker risico dat je neemt als auto-eigenaar zonder garage (en dat garages lang niet overal verkrijgbaar zijn, klopt inderdaad, maar dan nog).quote:Op maandag 7 november 2011 18:03 schreef tuintegel het volgende:
Ik zou echter niet zomaar iemand de schuld gaan geven . Helaas pindakaas.
Waarborgfonds keert alleen uit bij schade veroorzaakt door voertuigen. Dus geen schade door vandalisme of een fietser die tegen je auto knalt.quote:Op maandag 7 november 2011 18:03 schreef tuintegel het volgende:
[..]
toevallig is mijn spiegel er door iemand afgetrapt van de week en ik ben ook allrisk verzekerd. Als ik het laat maken via mijn verzekering ga ik in treden omlaag en kan ik een aantal jaar lang een hogere premie betalen. Waarborgfonds heeft bij geen dader een eigen risico van circa 250, dus tja zo blij hoef je niet te zijn als iemand je auto sloopt...
Ik zou echter niet zomaar iemand de schuld gaan geven . Helaas pindakaas.
hmm tegen mij is verteld dat ze wel uitkeren, maar dat je bij geen dader een eigen risico hebt van 250 euro. Dus of mijn spiegel nu door een andere auto is kapot gereden of erafgetrapt (vermoed het laatste) dan had ik de spiegel ook net zo goed zelf kunnen laten maken bij de dealer.quote:Op dinsdag 8 november 2011 11:14 schreef Daeron het volgende:
[..]
Waarborgfonds keert alleen uit bij schade veroorzaakt door voertuigen. Dus geen schade door vandalisme of een fietser die tegen je auto knalt.
Zo werkt het nu eenmaal, het gaat om hoe maken we de minste kosten, door meteen te betalen of door een (lange, dure) procedure op te starten. Vaak is optie een (helaas) goedkoper.quote:Op vrijdag 2 december 2011 13:36 schreef Mark het volgende:
Da's fraai, misschien wil je verzekering nog wat meer betalen waarvan je niet kunt bewijzen dat je het niet gedaan hebt? Dan heb ik nog wel wat claims....
Waarom? Je kind is toch niet schuldig bevonden? Als verzekerde heb jij geen inspraak in de manier waarop een schade wordt afgehandeld, dat bepaalt de verzekeringsmaatschappij.quote:Op vrijdag 2 december 2011 13:46 schreef FoXje het volgende:
Ik ben iig woedend ... ben het er niet mee eens, ga een klacht indienen etc, maar ben bang dat dat allemaal toch niets helpt.
Is het dat wel waard? Boel stress zonder enige kans op een goede oplossing (voor jou). je moet af van het idee dat als de verzekering betaald, jij schuldig bent. Dat is (helaas) al lang niet meer de norm, het is en blijft een kwestie van centen.quote:Op vrijdag 2 december 2011 13:46 schreef FoXje het volgende:
Ik ben iig woedend ... ben het er niet mee eens, ga een klacht indienen etc, maar ben bang dat dat allemaal toch niets helpt.
Kan me goed voorstellen dat je woedend bent.quote:Op vrijdag 2 december 2011 13:46 schreef FoXje het volgende:
Dit dus. Het kost je hopelijk niets, maar voor je gevoel is je kind veroordeeldquote:Op vrijdag 2 december 2011 13:50 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Kan me goed voorstellen dat je woedend bent.
Hoewel het jouw geld niet is, is toch het gevoel van rechtvaardigheid weg. Buiten dat je kind nu wellicht door de buurt aangewezen wordt als dader. Zo van, zie je wel hij heeft moeten betalen dus zal hij het wel gedaan hebben.
Dan zou ik echt balen van mijn verzekering, hoewel ze uit bedrijfseconomische motieven gelijk hebben, vind ik het principe belangrijker.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 07:04 schreef Michelinmannetje het volgende:
Afhankelijk van de hoogte van de schade. Heb een gelijk verhaal gehoord en de verzekering van degene die aansprakelijk was gesteld heeft gewoon betaald. Het was toen een afweging of het de procedure kosten waard was (jurist, eventueel gerechtelijke kosten, etc) Ging toch om een bedrag van ongeveer 750 euro.
Dus ook nog afhankelijk van je eigen verzekeringsmaatschappij.
Explain...quote:Op zaterdag 3 december 2011 00:14 schreef Bayswater het volgende:
Ik vraag mij af of TS zoonlief wel pedagogisch verantwoord heeft opgevoed.
Ik vraag me af of de buurmans vader de buurman wel pedagogisch verantwoord heeft opgevoedquote:Op zaterdag 3 december 2011 00:14 schreef Bayswater het volgende:
Ik vraag mij af of TS zoonlief wel pedagogisch verantwoord heeft opgevoed.
Dat zou natuurlijk ook kunnen.quote:Op zaterdag 3 december 2011 01:18 schreef Inlognaam het volgende:
[..]
Ik vraag me af of de buurmans vader de buurman wel pedagogisch verantwoord heeft opgevoed
quote:
Als je 500¤ niet veel geld vind scheelt er wat aan je waarden.quote:Op vrijdag 2 december 2011 21:45 schreef FoXje het volgende:
Het totale bedrag is E500, dus niet echt veel geld ...
Als je er een advocaat voor moet laten werken dan krijg je ook niet echt veel...quote:Op zaterdag 3 december 2011 09:27 schreef mrPanerai het volgende:
[..]
[..]
Als je 500¤ niet veel geld vind scheelt er wat aan je waarden.
Ik heb het niet in mijn portemonnee, dat niet. Maar al dit gedoe voor 500 euro, dat snap ik niet. Waarom liegen en bedriegen voor zo'n relatief klein bedrag. Licht dan de verzekering op voor 10k.quote:Op zaterdag 3 december 2011 09:27 schreef mrPanerai het volgende:
[..]
[..]
Als je 500¤ niet veel geld vind scheelt er wat aan je waarden.
Ik weet dat mijn kind de hele dag onder toezicht was. De krassen waren zo groot dat het ook geen ander kind geweest kan zijn, volgens mij. Ik zou daar graag een expert een uitspraak over laten doen.quote:Op zaterdag 3 december 2011 18:46 schreef Graslul het volgende:
Wat mij opvalt is dat je de dooddoener 'een kind kan dit nooit gedaan hebben' steeds herhaalt. Ik ben niet overtuigd van de onschuld van je kind en anders laat je het toch gewoon aankomen op een rechtzaak, als jij dat wel bent tenminste.
Dat was helemaal het probleem niet. Lees anders het topic, is dat een idee?quote:Op zaterdag 3 december 2011 19:40 schreef Bayswater het volgende:
Kan wel hoor.
http://www.telegraaf.nl/b(...)or_vandalisme__.html
en deze is nog erger, van ons eigen fok!
Peuter (2) verdacht van vandalisme
Praat jij ook over films die je niet hebt gezien?quote:Op zaterdag 3 december 2011 21:46 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Dat zeggen alle ouders "mijn kind doet zoiets niet."
Is niet nodig hoor, dat een 6-jarige geen auto kan bekrassen daar gaat het nu even om en dat vormt geen enkel probleem. Schuldvraag daar buiten gelaten.quote:Op zaterdag 3 december 2011 21:37 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat was helemaal het probleem niet. Lees anders het topic, is dat een idee?
Schuldvraag doet er niet toe, want een kind kan geen schuld hebben. Dat even terzijde: het punt was dat a) het kind de gehele tijd onder toezicht binnen was en b) dat zn arm niet lang genoeg is om de kras te maken. Fysiek niet mogelijk, dus.quote:Op zaterdag 3 december 2011 21:47 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Is niet nodig hoor, dat een 6-jarige geen auto kan bekrassen daar gaat het nu even om en dat vormt geen enkel probleem. Schuldvraag daar buiten gelaten.
Dit is de omgekeerde wereld. Er kan beter wettig en overtuigend bewijs geleverd worden dat jouw kind het WEL is geweest. Een enkele getuigenverklaring lijkt me daartoe niet voldoende. Ook in het (straf)recht geldt een (1) getuige = geen getuige. Vervelend voor je buurman, maar eigenlijk zou zijn claim dus afgewezen moeten worden bij gebrek aan bewijs. Laat hem maar naar de rechter stappen, of zijn rechtsbijstand als ie die heeft. Waarschijnlijk zal deze laatste het dan wel betalen, omdat procederen over 500 euro niet te doen is. Maar het is nog altijd 'de eiser bewijst' en dat lijkt me met slechts een leugenachtige getuige een lastige klus.quote:Op zaterdag 3 december 2011 18:28 schreef FoXje het volgende:
Wat meer detail; binnen 3 weken wordt er betaald tenzij wij binnen 2 weken wettig en overtuigend bewijs leveren dat mijn kind de auto niet heeft beschadigd.
Bij de brief zit de getuigenverklaring; maar daar staat bv niet eens een tijd op.
Maar nu moeten wij dus gaan bewijzen dat hij het niet gedaan heeft, anders winnen zij op basis van 1 (valse) getuigenverklaring? Ik wil ook dat de schade wordt onderzocht door een expert; heb al eerder gezegd dat een kind van 6 die schade nooit toegebracht kan hebben, dus niet alleen mijn kind niet, maar ook een ander klein kind niet.
Voor een verzekeraar is het veel makkelijker om gewoon te betalen. De procedure zou, als die er van komt, vele malen duurder zijn. En, zo is de gedachte, voor TS maakt het niet uit want die verliest er niets op.quote:Op zaterdag 3 december 2011 21:49 schreef Inlognaam het volgende:
[..]
Dit is de omgekeerde wereld. Er kan beter wettig en overtuigend bewijs geleverd worden dat jouw kind het WEL is geweest. Een enkele getuigenverklaring lijkt me daartoe niet voldoende. Ook in het (straf)recht geldt een (1) getuige = geen getuige. Vervelend voor je buurman, maar eigenlijk zou zijn claim dus afgewezen moeten worden bij gebrek aan bewijs. Laat hem maar naar de rechter stappen, of zijn rechtsbijstand als ie die heeft. Waarschijnlijk zal deze laatste het dan wel betalen, omdat procederen over 500 euro niet te doen is. Maar het is nog altijd 'de eiser bewijst' en dat lijkt me met slechts een leugenachtige getuige een lastige klus.
Maar als de ouders een verzekering hebben en het kind het wel gedaan zou hebben, waarom zouden ze dan moeilijk doen? Voor die paar eurocent verhoging maandelijks? Een AVP verzekering kost een paar euro per maand per persoon voor een heel gezin.quote:Op zaterdag 3 december 2011 21:46 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Dat zeggen alle ouders "mijn kind doet zoiets niet."
pff, juridisch gebrabbel over begrip schuld, maar dat terzijde.b: Een 6-jarige kind kan eenvoudig op iedere auto klimmen, onzin dus en a: een 6-jarig kind staat natuurlijk zelden de hele dag onder toezicht.quote:Op zaterdag 3 december 2011 21:48 schreef Tchock het volgende:
[..]
Schuldvraag doet er niet toe, want een kind kan geen schuld hebben. Dat even terzijde: het punt was dat a) het kind de gehele tijd onder toezicht binnen was en b) dat zn arm niet lang genoeg is om de kras te maken. Fysiek niet mogelijk, dus.
Wiens verzekeraar? De rechtsbijstandverzekering van de buren, of de verzekeraar van TS.quote:Op zaterdag 3 december 2011 21:50 schreef Tchock het volgende:
[..]
Voor een verzekeraar is het veel makkelijker om gewoon te betalen. De procedure zou, als die er van komt, vele malen duurder zijn. En, zo is de gedachte, voor TS maakt het niet uit want die verliest er niets op.
Ben jij de boze buurman?quote:Op zaterdag 3 december 2011 21:52 schreef Bayswater het volgende:
[..]
pff, juridisch gebrabbel over begrip schuld, maar dat terzijde.b: Een 6-jarige kind kan eenvoudig op iedere auto klimmen, onzin dus en a: een 6-jarig kind staat natuurlijk zelden de hele dag onder toezicht.
Zou graag zijn verhaal willen horen hier. Vind de argumenten van TS maar magertjes, erg overtuigd van de onschuld van zijn kind. Zou goed kunnen natuurlijk maar waarom dan precies zijn kind die aansprakelijk wordt gesteld (ouders indirect). Waarschijnlijk niet vanwege zijn altijd voorbeeldige gedrag.quote:
Nee, niet eenvoudig. Bovendien heeft de getuige niet gezegd dat het kind dat deed. Oh en hoe zie je dat voor je? Op de auto klimmen, op de voorruit gaan liggen om met zijn hoofd naar beneden de motorkap te bekrassen? En dat andere punt was ook al langs gekomen. Het kind was niet de hele tijd onder direct visueel toezicht, maar je weet wel of je kind op zolder speelt of buiten is. En dat laatste was niet het geval.quote:Op zaterdag 3 december 2011 21:52 schreef Bayswater het volgende:
[..]
pff, juridisch gebrabbel over begrip schuld, maar dat terzijde.b: Een 6-jarige kind kan eenvoudig op iedere auto klimmen, onzin dus en a: een 6-jarig kind staat natuurlijk zelden de hele dag onder toezicht.
Had ik al gedaan maar speciaal voor jou nog een keertje dan. Een kind zou geen lange rechte krassen kunnen maken en het verhaal van hutten bouwen op zolder ed. Kortom het is woord tegen woord. Waarom zou je vragen aan iemand wat voor jas het kind aan had als degene toch niet buiten is geweest. Daarbij zullen ze de kleur van de jas van het kind als buren wel weten overigens. Vreemd argument dus wat TS erbij haalt om de lezende fokkers van zijn gelijk te overtuigen.quote:Op zaterdag 3 december 2011 22:07 schreef Tchock het volgende:
[..]
.
Nog een keer: hoe veel plezier ik er ook uit put om het hele topic te herhalen, het zou makkelijker zijn als je het daadwerkelijk zou lezen.
Het is raar dat hij het helemaal niet gevraagd heeft, maar ik kan me het voorstellen als je zeker weet of je kind binnen is of niet. Fucking hell, ik ben 18 en mijn ouders weten nog steeds of ik binnen of buitenshuis benquote:Op zaterdag 3 december 2011 22:09 schreef capricia het volgende:
Blijft ook nog staan dat TS het niet eens aan zijn kind gevraagd heeft.
Hij gaat er gewoon vanuit dat zijn kind dit niet gedaan heeft.
Voor zover ik begrijpt wat je raaskalt: het is niet per se woord tegen woord. De ooggetuigenverklaring is raar te noemen, er is bovendien een getuige die weet dat het kind niet binnen is geweest, en volgens TS kan het kind niet bij de kras. Aangezien we geen foto's van de auto of het kind hebben moeten we dat voor waar aannemen. Ik betwijfel trouwens sowieso of een kind van 6 de kracht heeft om een lange aaneengesloten kras te maken. Ook in een oppervlakte waar hij wel fysiek bij kan.quote:Op zaterdag 3 december 2011 22:17 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Had ik al gedaan maar speciaal voor jou nog een keertje dan. Een kind zou geen lange rechte krassen kunnen maken en het verhaal van hutten bouwen op zolder ed. Kortom het is woord tegen woord. Waarom zou je vragen aan iemand wat voor jas het kind aan had als degene toch niet buiten is geweest. Daarbij zullen ze de kleur van de jas van het kind als buren wel weten overigens. Vreemd argument dus wat TS erbij haalt om de lezende fokkers van zijn gelijk te overtuigen.
Maar jij kan wel stiekem naar buiten gaan, een auto per ongeluk bekrassen en weer snel naar binnen gaan.quote:Op zaterdag 3 december 2011 22:24 schreef Tchock het volgende:
[..]
Het is raar dat hij het helemaal niet gevraagd heeft, maar ik kan me het voorstellen als je zeker weet of je kind binnen is of niet. Fucking hell, ik ben 18 en mijn ouders weten nog steeds of ik binnen of buitenshuis ben
Ja! En dan repareren de buren het voor de helft van het geld, en de winst delen ze dan! Moehahaha!quote:Op zaterdag 3 december 2011 22:35 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Maar jij kan wel stiekem naar buiten gaan, een auto per ongeluk bekrassen en weer snel naar binnen gaan.
Terwijl mama zit te poepen.
Laat ze die buurvrouw eens bellen en vragen hoe ze hem die krassen heeft zien maken: met wat voor voorwerp (schroevendraaier, glasscherf..), één of twee armen, met kracht of nonchalant langslopend, aan één stuk door of in stukjes, op welke hoogte zaten zijn handen ten opzichte van zijn gezicht, etc. En dan kijken of dat met de krassen en de fysieke mogelijkheden van het kind overeenkomt.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 21:08 schreef FoXje het volgende:
Mijn zoontje (6) wordt ten onrechte beschuldigd van het bekrassen van een auto. 2 weken geleden is de auto van mijn buurjongen bekrast; ik heb de schade gezien, grote doorlopende krassen op de motorkap. Hun buurvrouw had mijn zoontje die krassen zien maken!
Probleem. De krassen zijn weg.quote:Op zaterdag 3 december 2011 23:11 schreef dvr het volgende:
[..]
Laat ze die buurvrouw eens bellen en vragen hoe ze hem die krassen heeft zien maken: met wat voor voorwerp (schroevendraaier, glasscherf..), één of twee armen, met kracht of nonchalant langslopend, aan één stuk door of in stukjes, op welke hoogte zaten zijn handen ten opzichte van zijn gezicht, etc. En dan kijken of dat met de krassen en de fysieke mogelijkheden van het kind overeenkomt.
Ik zie niet in waarom je je tegen een aantijging zou moeten verweren die fysiek onmogelijk is. Met je vinger kun je überhaupt geen krassen maken, zeker niet als je een klein kind bent en al helemaal niet tot op het metaal. En zoals je zegt kon je zoontje er niet eens bij, en zat hij bovendien binnen. Tja, wat willen ze nog meer?quote:Op zondag 4 december 2011 06:56 schreef FoXje het volgende:
Volgens getuige is kind NIET op de auto geklommen, maar heeft hij dmv tekenen met zijn vinger op de motorkap de krassen gemaakt. En de krassen waren tot op het metaal, lang en vloeiend, buiten bereik van zijn kleine armpjes ..
Zo denk ik er ook over, en nog allemaal zolderkamerFOK!kers die het vele malen beter denken te wetenquote:Op zondag 4 december 2011 08:20 schreef dvr het volgende:
[..]
Ik zie niet in waarom je je tegen een aantijging zou moeten verweren die fysiek onmogelijk is. Met je vinger kun je überhaupt geen krassen maken, zeker niet als je een klein kind bent en al helemaal niet tot op het metaal. En zoals je zegt kon je zoontje er niet eens bij, en zat hij bovendien binnen. Tja, wat willen ze nog meer?
Bewijs dus. Nou, als ik jou was zou ik de videocamera pakken, je zoontje naar die auto slepen en hem opdracht geven om met zijn vinger lange, vloeiende krassen op de motorkap te maken. Als het onmogelijk blijkt heb je je bewijs, en als je zoontje het wel klaarspeelt heb je een youtube-hit waarmee je de dubbele reparatiekosten wel weer terugverdient.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |