abonnement Unibet Coolblue
pi_103428919
:P

Een van de meest verslavende sporten die er bestaat: roeien. De sport waarin kracht, coördinatie en uithoudingsvermogen subliem gecombineerd moeten worden om de boot onder controle te houden terwijl men in een race ook nog aan tactiek moet denken. Een Nederlandse sport bij uitstek, maar bovenal: de mooiste sport die er bestaat.

Schroom niet om een vraag over roeien of (roei)ergometeren te stellen, wij zullen hem maar wat graag beantwoorden.

De volgende FOK!-leden roeien:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ons rijke verleden:

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 |45|46a|
Belangrijke sites:

Foto's:

NLroei - Voor al uw foto's, de laatste weetjes en nog veel meer. Zo kan je er je eigen trainingslog op aanmaken zodat je kan bijhouden hoeveel kilometers je vaart.
Merijn Soeters - De huisfotograaf van de Roeien is op praktisch alle wedstrijden aanwezig en maakt zeer mooie plaatjes. Te herkennen aan de karakteristieke morsetekens!
Roeifotograaf.nl - Jorrit Salverda was vroeger huisfotograaf van Gyas, maar heeft tegenwoordig zijn aandachtsveld verbreed door ook andere verenigingen te fotograferen. Met succes! Prima kwaliteit!
Jan-Edwin.nl - Niet altijd aanwezig op wedstrijden (eigenlijk alleen op langebaan), maar de foto's zijn net als op NLroei en bij Jorrit prima te doen! Voor al uw Winterwedstrijden / H4K / Head nostalgie.
A-foto's - Pieter Appelman, oud-roeier van Okeanos, schiet eveneens frequent zijn foto's.
Aviron, nieuwe website met roeifoto's gemaakt door Wouter Nuijten van Vidar.

Algemeen

KNRB - De site van de Koninklijke Nederlandse Roeibond. Start je een wedstrijd? Controleer hier wie je tegenstand is via inschrijvingen.knrb.nl
KNSRB - Overkoepelende orgaan voor de studentenroeiverenigingen. Organiseert ook de mooiste wedstrijd van het jaar (de Varsity). Ook bereikbaar via www.varsity.nl
World Rowing / FISA - Site van FISA (Internationale Roeibond), met allerhande informatie. Zo kan je in de gaten houden wat er nou precies gebeurt op de Australische Nationale Kampioenschappen, en wat Olaf Tufte nou weer aan het uitspoken is op zijn boerderij in Noorwegen. Ook filmpjes van eerdere WK's te zien via Media!
RowingOne - Benieuwd naar het (roei)verleden van die ene toproeier? Hoop je te achterhalen hoe oud die leuke roeister van de wereldbeker is? Of wil je gewoon je ego strelen door jezelf te vinden in de database van de internationale roeiwereld?
Roei.tv - De site met allerlei bewegend beeldmateriaal omtrent de roeisport in al zijn facetten.
TopRow - Toprow biedt roeicursussen en bedrijfsroeien aan. De cursussen worden nu gegeven in onze roeicentra in Tilburg, Den Haag, Groningen en Rotterdam.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_103428950
Dan maak ik hem wel. O~)
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_103431243
Merci!

Dit topic mag wel weer wat meer tot leven komen hoor :o
Met het coachen gaat het goed, nog 2 weken tot de selectie bekend is, dat is wel lastig. Maar we gaan nog met 2 viertjes de November44 starten dus dat is leuk..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_103432835
Nieuw topic!

Ik ben weer een intro ploegje aan het coachen, samen met huilend komeetje. Heb ook dit jaar weer een superleuk ploegje en kan ze nu een keer ook blijven coachen omdat ik toch niet meer wedstrijdroei. Eerder moest ik ze altijd 'opgeven', dus ben nu wel blij dat ik een keer het hele jaar met ze mee kan maken.

Komende woensdag gaan ze afroeien en is de inauguratie en daarna natuurlijk de Asopos!

Het is inderdaad een beetje doods op het forum, maar ik had/heb zelf eigenlijk gewoon helemaal niks te melden op roeigebied. Komt dus misschien ook doordat steeds meer mensen gestopt zijn met zelf actief roeien?

Maar ik ben wel benieuwd wat iedereen nu uitspookt, dus vertel vertel allemaal! Even wakker worden :D

Oh en Ananas wat zat jij nou te wauwelen over oud skoll dingetje ofzo??
pi_103433390
Ik mag uit het lijstje, ben roeier/coach/lid af.
pi_103438347
Ben je ook afgestudeerd Maurits? If so: gefeliciteerd!
Barlid - "want van roeien word je moe"
pi_103438776
*meldt

Maandag naar Sint Petersburg voor een van de laatste interviews voor mijn boek - hopelijk. Heb nog geen specifieke datum en tijd gehoord dus wordt spannend.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_103444864
Wie start er nog meer de Asospos najaars? Hoor vandaag of ik mag starten, weer selectiemoment voor EJD. En volgende week zondag is het zo ver, definitieve selectie.
pi_103445397
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 00:42 schreef Virmes het volgende:
Ben je ook afgestudeerd Maurits? If so: gefeliciteerd!
Ben met master bezig maar ivm blessure doe ik niks meer bij Skoll. Rug/bil is naar de klote.
pi_103445440
@ BEFEM helemaal coach af? Ga je later in t seizoen ook niet meer coachen? Zonde!
@ tramposa, naar hoeveel ploegen gaan jullie door?


Zit nu in een 2-, loopt wel aardig. We proberen op de bosbaan steeds wat concurrentie te zoeken.. Gewoon de boot naast een lichte 4- leggen en kijken of we er bij kunnen blijven. Dat gaat al vrij aardig! :) Doel is natuurlijk een goed eindresultaat op de Hel. Anderen hier die daar de zware 2- starten?
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
pi_103454772
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 11:16 schreef SkollZwaar09 het volgende:
@ BEFEM helemaal coach af? Ga je later in t seizoen ook niet meer coachen? Zonde!
Heb weer een ''terugslag'' als je daar van kan spreken in een dalende lijn :') Morgen weer naar de dokter.

Ik blijf wel op de hoogte van jullie, wees niet bang ;) En m'n bitterballen staan nog steeds klaar voor jullie als jullie wat winnen :P
pi_103457404
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 10:51 schreef zwaan90 het volgende:
Wie start er nog meer de Asospos najaars?
Moi, DN4+... Lig ik dan naast je?

Heerlijk roeiweer de laatste tijd. Ben heel benieuwd wat de Orca MGD doen in Boston vandaag.
Tramposa heb je al coachmaatjes gevonden? En Maurits die laatste zin onthouden we... ;)
pi_103460117
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 16:21 schreef Bellah het volgende:

[..]

Moi, DN4+... Lig ik dan naast je?

Heerlijk roeiweer de laatste tijd. Ben heel benieuwd wat de Orca MGD doen in Boston vandaag.
Tramposa heb je al coachmaatjes gevonden? En Maurits die laatste zin onthouden we... ;)
Die laatste zin was eingelijk alleen voor MGZ van Skoll bedoeld :6
pi_103462994
quote:
Moi, DN4+... Lig ik dan naast je?

Heerlijk roeiweer de laatste tijd. Ben heel benieuwd wat de Orca MGD doen in Boston vandaag.
Tramposa heb je al coachmaatjes gevonden? En Maurits die laatste zin onthouden we... ;)
Start als het goed is DBB4+. Ben wel eerstejaars, maar heb als lentelid de NSRF slot gestart, dus mag zaterdag niet in een C4+ (gelukkig).
pi_103481416
quote:
16s.gif Op zondag 23 oktober 2011 17:29 schreef BEFEM het volgende:

[..]

Die laatste zin was eingelijk alleen voor MGZ van Skoll bedoeld :6
Bitterballen aanbieden bij een overwinning van MGZ, laffer kan bijna niet........
pi_103490202
Haha, laat ik maar eens niet happen, jw3 ;)
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
pi_103491783
Ik ga coachen dit jaar! Mag ik gewijzigd worden van licht naar coach EJZ '12?
Nu nog wel 1 weekje aan het trainen, ik ga de Apesop met wat jongerejaars starten in SA 4- en SA 8+. Dat zijn dan ook wel mijn echte laatste roeihalen, vanavond begint namelijk de ellende met selecties.
Well I was walkin' down the street, chillin', as you do. When who should come up behind me but, Donald Duck. Well, hey, it had to be the way. And he had a few words to say to me. And they were:
  maandag 24 oktober 2011 @ 12:34:55 #18
262329 Lucas0
Triton Jong Licht
pi_103492708
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 12:08 schreef AHappelstroop het volgende:
Ik ga coachen dit jaar! Mag ik gewijzigd worden van licht naar coach EJZ '12?
Nu nog wel 1 weekje aan het trainen, ik ga de Apesop met wat jongerejaars starten in SA 4- en SA 8+. Dat zijn dan ook wel mijn echte laatste roeihalen, vanavond begint namelijk de ellende met selecties.
He, niet zo denigrerend he ;)
'Triton de Edelste'
pi_103497960
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 11:16 schreef SkollZwaar09 het volgende:
@ BEFEM helemaal coach af? Ga je later in t seizoen ook niet meer coachen? Zonde!
@ tramposa, naar hoeveel ploegen gaan jullie door?

Zit nu in een 2-, loopt wel aardig. We proberen op de bosbaan steeds wat concurrentie te zoeken.. Gewoon de boot naast een lichte 4- leggen en kijken of we er bij kunnen blijven. Dat gaat al vrij aardig! :) Doel is natuurlijk een goed eindresultaat op de Hel. Anderen hier die daar de zware 2- starten?
Het doel is om in ieder geval 1 Development 4- te maken, en dan nog even kijken wat er betekend kan worden voor de roeisters die daar niet in zitten. In ieder geval gaan we de November44 starten in het DN4+ en DO4+ veld, gewoon voor de leuk want er is vooral heel veel gewisseld en niet getraind in vaste opstellingen. Maar het idee is dat iedereen voor het selectiemoment nog een leuke wedstrijd start.
Lichtelijk tegenvallende prestaties van de Minerva achten denk ik he? Ik had in ieder geval van de dames wel verwacht dat ze Skadi zouden pakken..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_103507108
Denk dat Minerva het qua mannen niet best heeft gedaan. De vrouwen waren nog wel redelijk, maar hadden mijns inziens ook wel iets harder gemogen. Orca-dames dan wél weer goed.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_103510089
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 12:08 schreef AHappelstroop het volgende:
Ik ga coachen dit jaar! Mag ik gewijzigd worden van licht naar coach EJZ '12?
Voor mij hetzelfde, maar dan wijzigen van zwaar naar coach EJL '12 :P
pi_103537207
Heb vanmiddag m'n eerste 2K test, vind het wel spannend. Zo maar even een pasta maken en mentaal voorbereiden ;)
pi_103548566
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 12:07 schreef zwaan90 het volgende:
Heb vanmiddag m'n eerste 2K test, vind het wel spannend. Zo maar even een pasta maken en mentaal voorbereiden ;)
Sterkte! ^O^
pi_103550905
Zo,ik heb gewoon weer eens geërgometerd.

Gelijk geknald met een 60min 'test'. Alleen moest ik na de eerste 20min wel om de 10min een paar halen overslaan om een paar slokjes te drinken, blijkbaar toch te weinig gedronken van te voren.

Maar voor de eerste keer op een ergometer in een lange tijd, en inclusief een paar kleine drinkpauzes, vind ik 12,3km nog best prima. Komende tijd maar weer naar de 14km toewerken.
Steun je politieke partij, verander je UserIcon!
[UserIcons] Steunt uw partij!
BF4: SeanFerdi
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 19:48:27 #25
340480 Fapkoning
Koning van de FOK!ers
pi_103553983
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 12:07 schreef zwaan90 het volgende:
Heb vanmiddag m'n eerste 2K test, vind het wel spannend. Zo maar even een pasta maken en mentaal voorbereiden ;)
Hoe is je eerste 2k test gegaan? ;)
pi_103560627
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 18:37 schreef SeanFerdi het volgende:
Zo,ik heb gewoon weer eens geërgometerd.

Gelijk geknald met een 60min 'test'. Alleen moest ik na de eerste 20min wel om de 10min een paar halen overslaan om een paar slokjes te drinken, blijkbaar toch te weinig gedronken van te voren.

Maar voor de eerste keer op een ergometer in een lange tijd, en inclusief een paar kleine drinkpauzes, vind ik 12,3km nog best prima. Komende tijd maar weer naar de 14km toewerken.
Dat is 2.25 gemiddeld of zo?
Wat is dat voor een bizar iets, een 60 minuten test..?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_103561513
Ik had t ook al uitgerekend ;)
Waarom zou je als niet-wedstrijdroeier uberhaupt 60 min non-stop proberen te ergometeren?
Ik vind die lange ergosessies altijd een flinke strijd met de innerlijke schweinhund ;)
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
pi_103565803
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 22:17 schreef SkollZwaar09 het volgende:
Ik had t ook al uitgerekend ;)
Waarom zou je als niet-wedstrijdroeier uberhaupt 60 min non-stop proberen te ergometeren?
Ik vind die lange ergosessies altijd een flinke strijd met de innerlijke schweinhund ;)
quote:
het is al weer enige jaren geleden dat de winnende roeiers van de SA4+, zoals traditie voorschrijft, een fust bier aanboden tijdens de roeiersborrel. Om het goede voorbeeld te geven heeft de organisatie van de wedstrijd aangegeven het eerste fust voor haar rekening nemen, in de hoop dat de winnaars zich na hun inspanningen op het water ook op de wal van hun sportieve kant laten zien.
Ben je al aan het sparen?
pi_103566832
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 22:17 schreef SkollZwaar09 het volgende:
Ik had t ook al uitgerekend ;)
Waarom zou je als niet-wedstrijdroeier uberhaupt 60 min non-stop proberen te ergometeren?
Ik vind die lange ergosessies altijd een flinke strijd met de innerlijke schweinhund ;)
ik vind altijd de eerste 20 minuten gruwelijk kut, 2e 20 valt mee, en de laatste 20 gewoon lekker stampen. die innerlijke schweinhund moet je omhelzen.

en 60 minuten is gewoon een mooie duur voor een ergotraining, ED'en is op het moment voor mij toch wat beter dan trainen op snelheid. Zo vond ik toen ik nog wel eens in een skiff zat het altijd wel leuk om 3 baantjes van 5km te doen (volgens mij was dat rond de 1,5 uur, wel gewoon op rustig tempo)

de tijd valt stiekem nog wel wat tegen, 2,5 jaar geleden deed ik hetzelfde uur met gemiddeld 2:08 ... (en een gemiddelde hartslag van 185 ... nu was het 178)

Maar misschien moet ik toch maar 3x 20min gaan doen de volgende keer, om een beetje te kunnen blijven hydrateren tussendoor.
Steun je politieke partij, verander je UserIcon!
[UserIcons] Steunt uw partij!
BF4: SeanFerdi
pi_103567637
Voor mij door blessures geen Asopos, en waarschijnlijk ook geen novembervieren.. hopelijk op tijd weer gezond voor de hel.
pi_103567643
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 00:03 schreef SeanFerdi het volgende:

[..]

Maar misschien moet ik toch maar 3x 20min gaan doen de volgende keer, om een beetje te kunnen blijven hydrateren tussendoor.
Welnee, regel gewoon een camelbak
Barlid - "want van roeien word je moe"
pi_103567872
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 00:30 schreef Virmes het volgende:

[..]

Welnee, regel gewoon een camelbak
en die kan je dan met alcohol vullen voor op een toertocht.
Steun je politieke partij, verander je UserIcon!
[UserIcons] Steunt uw partij!
BF4: SeanFerdi
pi_103573904
Tijdje geleden weer dat ik hier heb gepost, maar zal ook weer eens wat van me laten horen om het topic wat extra leven in te blazen. :)
Ben gestopt met roeien en doe nu een jaartje bestuur, klein beetje coachen ernaast nog met een ploegje voor de Asopos, bevalt ook wel.
Jammer om te horen dat je toch gaat stoppen AHappelstroop, maar coachen is ook leuk natuurlijk!
pi_103575574
http://drewginn.blogspot.(...)l-why-i-row.html?m=1

Ik vond m heel mooi omschrijven waarom roeien nou zo fijn is.
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
pi_103577838
Super chille topics deze!

Gisteren 1e selectiedag gehad, was helaas ziek. Wel me hardste haal ooit getrapt, 1.11!
Zit te twijfelen of ik wel of niet ga trainen vanavond.. tips?
pi_103578857
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 12:54 schreef Thomasg het volgende:
Super chille topics deze!

Gisteren 1e selectiedag gehad, was helaas ziek. Wel me hardste haal ooit getrapt, 1.11!
Zit te twijfelen of ik wel of niet ga trainen vanavond.. tips?
Hoe ziek was je? Als je koorts had gister moet je zeker nog niet gaan trainen vandaag..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_103579006
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 13:18 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Hoe ziek was je? Als je koorts had gister moet je zeker nog niet gaan trainen vandaag..
Ik had denk ik een uitschieter ofzo, warm koud warm koud en heb toen met kleren aan rustig gespind en lekker alles eruit gezweet. Gisteren overdag goed, na 1 keer 20 minuten ED nogal kut en vandaag voel ik me wel weer prima eigenlijk.
pi_103582088
Mijn eerste 2K ging best wel goed. Heb 7.41.2 getrapt.

Na de eerste tien halen ging het uitzakken best moeizaam, kon niet het goede tempo koppelen aan m'n streef, heeft even geduurd. Dus dat moet de volgende keer beter en dan kan ik nog harder ;)
pi_103591914
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 14:35 schreef zwaan90 het volgende:
Mijn eerste 2K ging best wel goed. Heb 7.41.2 getrapt.

Na de eerste tien halen ging het uitzakken best moeizaam, kon niet het goede tempo koppelen aan m'n streef, heeft even geduurd. Dus dat moet de volgende keer beter en dan kan ik nog harder ;)
Je bent een meisje toch? :P Best wel heel goed dan voor een 2k zonder veel training!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_103600812
Ik denk dat je best trots kan zijn. Uitzakken is ook lastig.

Skollzwaar, leuk maar niet zo mooi als over het water. Moet je gelezen hebben.
Een uur ergometeren... Wat is daar het nut van? 2x30 is de max wat mij betreft. Wij hebben vanavond de laatste puntjes op de i gezet voor zaterdag. Het gaat goed en ik heb er (veel) zin in. Zwaaien jullie even?

Hallo Thomasg :W
pi_103603982
Normaal gesproken waren bijna alle verenigingen wel in het eerstejaarsveld vertegenwoordigd op de asopos, maar dat valt nou tegen. Ik heb even zitten tellen en 7 grote verenigingen zijn er niet bij:
Skoll, Okeanos, Orca, Triton, Laga, Vidar en Skadi.

Heeft iemand een idee waarom de Asopos opeens zo impopulair is geworden?
Barlid - "want van roeien word je moe"
pi_103604946
Hm. bij skoll zijn de selecties sinds maandag bezig, en we hebben vrijdag a.s. een gala. denk dat de meesten niet zitten te wachten op een wedstrijd de dag er na ;)
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
pi_103605625
Ik vind het best vroeg in het jaar, die eerstejaars zijn net 2 maanden lid. We hebben wel een aantal selectie achten die meevaren.

Gala leuuuk!
pi_103605700
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 18:37 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Je bent een meisje toch? :P Best wel heel goed dan voor een 2k zonder veel training!
Haha ja ik ben een meisje, loop selectie voor EJD. Laatste maand wel 5 à 6x per week getraind, maar toch. Ben er zeker blij mee!
pi_103609877
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 22:36 schreef SkollZwaar09 het volgende:
Hm. bij skoll zijn de selecties sinds maandag bezig, en we hebben vrijdag a.s. een gala. denk dat de meesten niet zitten te wachten op een wedstrijd de dag er na ;)
Sinds dinsdag, maar goed. En inderdaad, de ploegen zijn dan nog niet echt gevormd, en om dan de dag na het gala een wedstrijd te starten slaat nergens op.
pi_103611140
Ah, dat verklaart Skoll en Orca.
Overigens valt hij niet meer dan een week eerder dan in andere jaren toen men wel meedeed, blijkbaar toch veranderende verwachtingen. :)

Triton was ook altijd wel in grote getale aanwezig, weet iemand waarom die het laten afweten?
Barlid - "want van roeien word je moe"
pi_103615155
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 00:51 schreef Virmes het volgende:
Ah, dat verklaart Skoll en Orca.
Overigens valt hij niet meer dan een week eerder dan in andere jaren toen men wel meedeed, blijkbaar toch veranderende verwachtingen. :)

Triton was ook altijd wel in grote getale aanwezig, weet iemand waarom die het laten afweten?
Laga start wel. Denk dat ze te laat waren met inschrijven. Bij de loting staan ze er wel bij.
pi_103615919
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 00:51 schreef Virmes het volgende:
Ah, dat verklaart Skoll en Orca.
Overigens valt hij niet meer dan een week eerder dan in andere jaren toen men wel meedeed, blijkbaar toch veranderende verwachtingen. :)

Triton was ook altijd wel in grote getale aanwezig, weet iemand waarom die het laten afweten?
Het hele eerstejaars-selectieproces is omgegooid, wij zijn ook net maandag begonnen met selecteren en de niet-selectanten roeien nu een week niet geloof ik. Er was wel sprake dat de beste 3 ploegjes van de afroeiwedstrijden hem zouden mogen starten, maar ik weet niet of dat doorgaat of niet.

Fiekie hoe ging jouw 2k test? Een nieuw pr?

[ Bericht 2% gewijzigd door La_Tramposa op 27-10-2011 10:35:14 ]
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_103618285
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 22:21 schreef Virmes het volgende:
Normaal gesproken waren bijna alle verenigingen wel in het eerstejaarsveld vertegenwoordigd op de asopos, maar dat valt nou tegen. Ik heb even zitten tellen en 7 grote verenigingen zijn er niet bij:
Skoll, Okeanos, Orca, Triton, Laga, Vidar en Skadi.

Heeft iemand een idee waarom de Asopos opeens zo impopulair is geworden?
Ik maak er een mooi artikel over aanstaand weekend ;-)
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_103634725
even snel een vraagje: wat is een goede snelheid om aan te houden en welk gemiddelde per 500 meter?
bij 10 minuten en bij 500 meter?
Worry is a misuse of imagination
pi_103640971
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 18:50 schreef Probability het volgende:
even snel een vraagje: wat is een goede snelheid om aan te houden en welk gemiddelde per 500 meter?
bij 10 minuten en bij 500 meter?
Hangt van veel factoren af (lengte, gewicht, geslacht), maar bovenal van de vraag of je een roeier bent en of je de techniek beheerst.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_103645145
@La_Tramposa: ik hoefde geen 2k te doen, alleen een 20 min. (2.06) en een 750m (1.50). En dat is best aardig voor mij. Alleen niet hard genoeg om sowieso lid van EJD van Skoll te zijn, komend jaar. Dus ik zal wel bespreek-geval zijn. :-D
Ik weet inmiddels dat ik óf in de wedstrijd-acht óf in de club-acht mag roeien. Waar ik in gepland ben hoor ik zondagochtend. Selectiestress duurt dus nog even voort...
pi_103672747
https://www.oxfordtoday.ox.ac.uk/page.aspx?pid=1401

Tof filmpje met op de grond liggende Oxford roeiers ;)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_103691559
Misschien een wat rare vraag.
Maar iemand die ergens een sliding rigger single weet te liggen? Die evt. huurbaar is?
Heb er één gevonden in Gdansk, maar dat is wat ver weg. Of zou empacher ze zelf ook verhuren?

(Bedoel dan wel zo'n jaren 80 modelletje)

[ Bericht 10% gewijzigd door Sjobber op 29-10-2011 00:24:53 ]
Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 28 oktober 2011 @ 23:58:52 #55
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_103693384
Zal morgen eens met de camera naar de apesop komen.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_103697422
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 23:19 schreef Sjobber het volgende:
Misschien een wat rare vraag.
Maar iemand die ergens een sliding rigger single weet te liggen? Die evt. huurbaar is?
Heb er één gevonden in Gdansk, maar dat is wat ver weg. Of zou empacher ze zelf ook verhuren?

(Bedoel dan wel zo'n jaren 80 modelletje)
Er is vast wel iemand in Nederland met zo'n ding. Zet het even in het NLroei forum. Jou kennende zul je de ringvaart er wel mee gaan roeien, dat vind zo'n eigenaar vast hilarisch, kun je een nieuw record neerzetten.
Barlid - "want van roeien word je moe"
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 29 oktober 2011 @ 22:51:02 #57
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_103722942
Best leuke sfeer vandaag *O*
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_103724645
Grappige uitslagen van die trial *O*
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
  FOK!fossiel zondag 30 oktober 2011 @ 08:10:44 #59
1455 Keroppi
kool kikker
pi_103733175
Aarhg!

Willen we vanochtend gaan trainen, horen we gisteren via via dat een andere ploeg 'onze' 4+ naar 4x+ heeft omgeriggerd. Terwijl we zat 4x+ 'n hebben en dit de enige 4+ is.

Stomme burgers! :(

[ Bericht 5% gewijzigd door Keroppi op 30-10-2011 09:54:21 ]
Chick on a mission
  FOK!fossiel zondag 30 oktober 2011 @ 09:52:20 #60
1455 Keroppi
kool kikker
pi_103734033
Nog een vraagje. Bij Orca hadden we superhandige 10-13 sleutels met aan de ene kant een 10 en aan de andere kant een 13.

Een ongebruikelijke combinatie, weet iemand of deze ergens (online) te verkrijgen zijn. Die van mij is na al die jaren kwijt...

*Edit* Laat maar, al gevonden!
Chick on a mission
pi_103736119
Gisteren was leuk! Helaas wel op 2 seconden tweede, maar het was lang geleden dat ik zo'n spannende race had.

En een uurtje extra geslapen O+
pi_103737458
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 23:19 schreef Sjobber het volgende:
Misschien een wat rare vraag.
Maar iemand die ergens een sliding rigger single weet te liggen? Die evt. huurbaar is?
Heb er één gevonden in Gdansk, maar dat is wat ver weg. Of zou empacher ze zelf ook verhuren?

(Bedoel dan wel zo'n jaren 80 modelletje)
Volgens mij heeft de Zwolsche er een. Er ligt tenminste een raar wit ding met rolriggers in de loods. Weet niet of het is wat je bedoelt en of ie vaarbaar is. Zal ik voor je informeren bij hun materiaalman? Moet je me wel even zeggen wat ik hem moet vragen.

Asopos was top!
pi_103748223
Waarom zat de zware 4- niet bij elkaar in de boot bij die test?
pi_103750989
quote:
5s.gif Op zondag 30 oktober 2011 16:48 schreef BEFEM het volgende:
Waarom zat de zware 4- niet bij elkaar in de boot bij die test?
Dat zou te eenvoudig zijn.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_103753864
quote:
14s.gif Op zondag 30 oktober 2011 12:10 schreef C.est_Bon het volgende:[..]
Volgens mij heeft de Zwolsche er een. Er ligt tenminste een raar wit ding met rolriggers in de loods. Weet niet of het is wat je bedoelt en of ie vaarbaar is. Zal ik voor je informeren bij hun materiaalman? Moet je me wel even zeggen wat ik hem moet vragen.
Ik bedoel in ieder geval zoiets: http://przejrzane.blogspo(...)-sliding-rigger.html
Dus eigenlijk gewoon een wedstrijdwaardige skiff. Zouden uit het jaar 1981-1984 moeten komen.

Wat tegenwoordig op de markt komt zijn van die recreatie schuitjes van Virus, Alden of die Volans (getoond op de Asopos). Maar die zoek ik niet. Enkel de klassieke uitvoering :)
Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
pi_103758540
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 18:10 schreef pullup het volgende:

[..]

Dat zou te eenvoudig zijn.
En dan wissel je je ploeg maar? Dat slaat toch ook nergens op?
pi_103758755
Trouwens, gefeliciteerd Skollzwaar. Eindelijk iets gewonnen ^O^
pi_103760493
Bitterballen dus? Hoe was 't gala?
pi_103760926
quote:
10s.gif Op zondag 30 oktober 2011 20:47 schreef BEFEM het volgende:

[..]

En dan wissel je je ploeg maar? Dat slaat toch ook nergens op?
Dit laat iedereen (nou ja bijna iedereen) het hele jaar lekker onzeker van zijn plekje zijn en als je het maar vaak genoeg herhaald kan ook niemand meer een touw aan alle uitslagen knopen. Je ziet nu al dingen die je absoluut niet verwacht en waarvan je weet dat de uitslag als je het morgen zou herhalen compleet anders zal zijn.
Prachtig toch.( voor de coaches)
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_103766907
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 19:28 schreef Sjobber het volgende:

[..]

Ik bedoel in ieder geval zoiets: http://przejrzane.blogspo(...)-sliding-rigger.html
Dus eigenlijk gewoon een wedstrijdwaardige skiff. Zouden uit het jaar 1981-1984 moeten komen.

Wat tegenwoordig op de markt komt zijn van die recreatie schuitjes van Virus, Alden of die Volans (getoond op de Asopos). Maar die zoek ik niet. Enkel de klassieke uitvoering :)
Ah jammer, bij de Zwolsche ligt inderdaad zo'n lelijke witte bak, geen wedstrijdwaardige skiff. Gek eigenlijk dat die nooit meer gemaakt zijn, gaat toch zoveel harder. En je zou denken dat er genoeg mensen skiffen die niet per se wedstrijden hoeven te starten.

Supertof schraag-karretje trouwens op die foto's! :D
pi_103771480
Selectiestress is voorbij: EJD '12! :D
pi_103771726
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 00:18 schreef zwaan90 het volgende:
Selectiestress is voorbij: EJD '12! :D
Gefeliciteerd!

BTW, nu al selecteren, Is dat niet een beetje vroeg? (of was de selectiegroep erg klein?)
  FOK!fossiel maandag 31 oktober 2011 @ 08:19:40 #73
1455 Keroppi
kool kikker
pi_103775067
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 00:25 schreef ocf81 het volgende:

[..]

Gefeliciteerd!

BTW, nu al selecteren, Is dat niet een beetje vroeg? (of was de selectiegroep erg klein?)
Vroegah toen ik nog bij Orca zat begonnen ze pas met selecteren ná de Asopos
Chick on a mission
pi_103775328
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 00:25 schreef ocf81 het volgende:

[..]

Gefeliciteerd!

BTW, nu al selecteren, Is dat niet een beetje vroeg? (of was de selectiegroep erg klein?)
Selectiegroep was redelijk groot, maar wel meteen begonnen na de afroeiperiode begin oktober. Vorig jaar waren ze met een kleinere selectiegroep ook wat langer doorgegaan. Vind het zelf prima zo, was wel even aan het stressen vorige week ;)
pi_103776927
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 00:18 schreef zwaan90 het volgende:
Selectiestress is voorbij: EJD '12! :D
Gefeliciteerd!
pi_103777652
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 00:18 schreef zwaan90 het volgende:
Selectiestress is voorbij: EJD '12! :D
Gefeliciteerd!

Wij gaan vanavond een 1km testje doen met de EJZ jongens. Naderhand een diner, leuk leuk. We hebben 20 jongens die gaan starten en het plan is terug te selecteren naar 2 achten. Onze echte selectie is pas over een aantal weken bekend, 3 uit mijn hoofd.

Apesop was leuk. Laatste halen als wedstrijdroeier. Toch wel raar dat je dan je laatste 250m denkt: 'nu ga ik écht los, je laatste jongen!'.
Well I was walkin' down the street, chillin', as you do. When who should come up behind me but, Donald Duck. Well, hey, it had to be the way. And he had a few words to say to me. And they were:
pi_103798277
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 21:12 schreef Bellah het volgende:
Bitterballen dus? Hoe was 't gala?
Ik gok dat ik geen ritselballen zal ontvangen voor het winnen van de oudploegendag.. Helaasch!
Gala was geniaal, foto's zal ik jullie maar onthouden ;)

Zwaan90 gefeliciteerd! T eerste jaar is altijd geniaal, geniet er van.

Skoll is overigens ook al zo snel met de selectie. Dames zijn al bekend en de heren worden ook binnen een week bekend. Een nieuwe trend?
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
pi_103801403
Geen bitterballen hiervoor, zou schandalig zijn als jullie dat niet wonnen :D

Verder was gala lachen *O*
pi_103808020
Bij ons is gister EJZ ook bekend gemaakt en vandaag EJL. Heb wel ontzettend veel zin in dit jaar, over iets minder dan 3 weken de eerste traika!
Hoop dat we snel de acht ingaan, heb zo'n zin om lekker het water op te gaan
pi_103809052
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 21:43 schreef zwaan90 het volgende:
Bij ons is gister EJZ ook bekend gemaakt en vandaag EJL. Heb wel ontzettend veel zin in dit jaar, over iets minder dan 3 weken de eerste traika!
Hoop dat we snel de acht ingaan, heb zo'n zin om lekker het water op te gaan
Traika = trainingskamp?

Snap dat je zin hebt in achten, maar wat hebben jullie tot nu toe dan gedaan?
pi_103812766
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 22:43 schreef C.est_Bon het volgende:[..]
Gek eigenlijk dat die nooit meer gemaakt zijn, gaat toch zoveel harder. En je zou denken dat er genoeg mensen skiffen die niet per se wedstrijden hoeven te starten.
Supertof schraag-karretje trouwens op die foto's! :D
Vind het ook wel jammer, al is de toegevoegde waarde in principe 0. En echt veel harder gaat het ook niet. Maar het leek mij wel wat om de Ringvaart te doen in een vintage bootje. Heeft wel wat.
Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
pi_103813573
Tijdens de selectie heeft het ervaren deel al in achten getraind. Woensdag gaan we verdere afspraken maken.

En traika is inderdaad trainingskamp.
pi_103817691
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 22:56 schreef Sjobber het volgende:

[..]

Vind het ook wel jammer, al is de toegevoegde waarde in principe 0. En echt veel harder gaat het ook niet. Maar het leek mij wel wat om de Ringvaart te doen in een vintage bootje. Heeft wel wat.
Het gaat toch juist ontzettend veel harder en dat is de reden waarom het verboden is?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_103824652
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 00:52 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Het gaat toch juist ontzettend veel harder en dat is de reden waarom het verboden is?
Nee, het is verboden vanwege de kosten. Die dingen waren begin jaren tachtig een stuk duurder dan gewone boten. En roeien moest een betaalbare sport blijven. Thomas Keller - de president van de FISA in die tijd - was er van overtuigd dat de kosten van het materiaal een van de grote redenen was waarom de roeisport aan populariteit verloor. Vandaar dat de sliding rigger boten verboden werden, en de wereldrecords - als er al sprake van was - uit de boeken werden geschrapt.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_103824922
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 19:22 schreef SkollZwaar09 het volgende:

[..]

Skoll is overigens ook al zo snel met de selectie. Dames zijn al bekend en de heren worden ook binnen een week bekend. Een nieuwe trend?
Nou, hier niet. Selectie is 3e weekend van december. :{ Wat betekent dat onze club8 selectie nog later is.

[ Bericht 6% gewijzigd door Virmes op 01-11-2011 13:27:34 ]
Barlid - "want van roeien word je moe"
pi_103826955
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_103834221
Bluuh uitgeselecteerd. Zonder echte reden, vanavond weer een gesprekje met de coaches of er nog een kans is of ik me alsnog in de selectie kan knokken.

Nog tips? Ik dacht zelf aan twee zonderen voor mijn techniek. Het ligt er natuurlijk ook aan wat voor puntjes de coaches noemen, maar aan kracht ligt het niet aangezien ik de sterkste van de hele selectie was(ben).
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 1 november 2011 @ 16:25:23 #88
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_103834506
Eerste jaar 2-? Lijkt me onwaarschijnlijk.

Beetje skiffen?
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_103836208
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 16:19 schreef Thomasg het volgende:
Bluuh uitgeselecteerd. Zonder echte reden, vanavond weer een gesprekje met de coaches of er nog een kans is of ik me alsnog in de selectie kan knokken.
Ik weet niet wat de reden is voor het niet kunnen inselecteren, maar uit de tekst maak ik op dat je in een voorselectie al buiten de boot bent gevallen. De kans is aanwezig dat het een gelopen zaak is en dat het gesprek niet veel meer is dan een doekje voor het bloeden.
Bedenk zelf voor het gesprek eens waarom je echt bent uitgeselecteerd. Typische factoren die bij een coach in de afweging meespelen zijn:
Vermogen, Techniek (huidig), Techniek (progressie), Coachbaarheid, Motivatie, Persoonlijkheid, Ligging in groep, Doorzettingsvermogen, Blessuregevoeligheid, Algemene inzet, Carriere mogelijkheden, Gewicht (t.o.v. anderen, in het geval van licht)
Ergometerscores zeggen niet zo veel als je techniek belabberd is en je de aanwijzingen niet goed vertaalt naar efficiënter roeien in de boot.

Sommige dingen zijn op korte termijn veranderbaar, andere dingen niet.
Als klein ventje kom je hooguit op de stuurplek terecht, mits je op 55 kg kan komen, maar er zit een gat tussen stuurplek en geschikt zijn als lichte roeier. Als dat zo is dan heb je pech. Dit geldt ook voor de zogenaamde 'zwicht' categorie van te zware/grote lichte pikken c.q. te kleine/lichte zware ballen. Hoewel die soms nog wel ingepast kunnen worden zijn ze niet favoriet. Om ingeselecteerd te kunnen worden moeten ze zich moeten kunnen ontwikkelen naar een van de beide categorieën. (potentie over de lange termijn vertonen).

quote:
Nog tips? Ik dacht zelf aan twee zonderen voor mijn techniek. Het ligt er natuurlijk ook aan wat voor puntjes de coaches noemen, maar aan kracht ligt het niet aangezien ik de sterkste van de hele selectie was(ben).
indien het iets is wat te veranderen is dan zou ik een jaar lang veel energie steken in het goed leren roeien door:
• aan je specifieke deficiënties te werken. (afvallen, spieren bouwen, jezelf mentaal vormen door uitdagingen aan te gaan)
• Met een aantal fanatieke mensen een compoploegje te vormen en 4x per week te gaan trainen. Zorg voor een goeie coach, dat helpt.
• je begrip van roeien zo veel mogelijk op te vijzelen door techniek van goede roeiers te bestuderen.
• (eventueel) Te leren skiffen. een goede boordroeier is een matig skiffeur, maar een goede skiffeur is een excellente boordroeier) Maar dat is eigenlijk pas van toepassing als je al goed kan roeien.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 01-11-2011 17:23:13 ]
pi_103836952
oops, wrong button

[ Bericht 98% gewijzigd door #ANONIEM op 01-11-2011 17:17:52 ]
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 1 november 2011 @ 17:38:21 #91
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_103837892
Was toch op de BB, dus paar foto's :)

[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_103838496
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 17:17 schreef ocf81 het volgende:
oops, wrong button
Bedankt voor je reactie!

Hier word ik een stuk wijzer van, aangezien ik het standpunt van de coach ook wat meer kan begrijpen. Persoonlijk vind ik dat er op bijna alle punten niets valt aan te merken, behalve op techniek (progressie), blessuregevoeligheid en coachbaarheid. Mijn motivatie is er namenlijk, heel erg zelfs! Maar misschien heb ik dat niet weten over te brengen op de coaches.

Ik heb een jaar roeiervaring in de club 8 van Skoll vorig jaar, nadeel daarin is dat het een hele slechte boot was en de coaching ook niet echt heel erg sterk was. De rest van de pre-selectie kwam allemaal uit c4tjes, dus de stappen die zij hebben gemaakt in de selectie waren aanzienlijk groter dan die van mijzelf. Als enige technische puntje in de selectie heb ik meegekregen dat ik de druk naar achter verlies en de coach heeft me (voordat ik was uitgeselecteerd) gevraagd of ik met hem wilde 2- om dit te verbeteren. Nu heb ik een partner gevonden die al langer roeiervaring heeft (en dus ook 2-) en ik heb zelf al enige skiff ervaring, dus ik denk dat het wel kan (ook al zal het niet super gaan).

Uiteindelijk denk ik dat het gewoon niet gaat werken, zij hebben een boot voor ogen en ik zit daar niet bij, daar ben ik heel reeel in. Het voelt gewoon oneerlijk omdat ze in de pre-selectie weinig aan te merken hadden en me een heel positief gevoel gaven over alles. Ook de resultaten waren ernaar, maar het was blijkbaar niet genoeg, dus misschien maar volgend jaar weer proberen. Al ga ik deze 2 week nog wel knallen om te laten zien dat ik er bij wil! en dat ik denk dat ze harder gaan met mij in de boot!! Daar is niets mis mee toch?

edit: ik ben trouwens een zware bal van 98 kilo, 1.93m dus niets in de richting van lichte pik. Ergotijden zeggen niet 'niets' vind ik, al heeft het inderdaad weinig zin als je het in de boot niet in efficiente kracht kan omzetten. Ik Ed op het moment 1x20 op 1.52 en 2x20 op 1.54, mijn hardste haal is 1.11 en een 2k heb ik op 6.32 gedaan.
pi_103839392
Klinkt een beetje bot zoals ik dit nu ga zeggen, maar als je echt (ruim) de sterkste uit de groep bent, dan moet je techniek wel erg belabberd zijn als ze je niet in de boot willen. Want techniek is makkelijker aan te leren dan kracht. Dus of je bent niet 'coachbaar' genoeg; je kunt tijdens het roeien niet veranderen wat zij van je vragen, of je doet echt erg rare dingen. Het kan in je nadeel werken dat je al een jaar 'slecht' hebt leren roeien.
Ik weet niet of 2- de beste optie is, want als dat niet goed gecoacht wordt ga je vaak rare maniertjes aanleren om samen goed te kunnen roeien. Ik denk dat je heel veel balans en core oefeningen moet doen om meer gevoel voor je lichaam en subtiele bewegingen te krijgen, en daarnaast zorgen dat je inderdaad blijft trainen in een viertje of zo, maar vooral een goede coach hebt!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_103839499
Club8 bij Skoll _O_
pi_103839547
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 18:12 schreef La_Tramposa het volgende:
Klinkt een beetje bot zoals ik dit nu ga zeggen, maar als je echt (ruim) de sterkste uit de groep bent, dan moet je techniek wel erg belabberd zijn als ze je niet in de boot willen. Want techniek is makkelijker aan te leren dan kracht. Dus of je bent niet 'coachbaar' genoeg; je kunt tijdens het roeien niet veranderen wat zij van je vragen, of je doet echt erg rare dingen. Het kan in je nadeel werken dat je al een jaar 'slecht' hebt leren roeien.
Ik weet niet of 2- de beste optie is, want als dat niet goed gecoacht wordt ga je vaak rare maniertjes aanleren om samen goed te kunnen roeien. Ik denk dat je heel veel balans en core oefeningen moet doen om meer gevoel voor je lichaam en subtiele bewegingen te krijgen, en daarnaast zorgen dat je inderdaad blijft trainen in een viertje of zo, maar vooral een goede coach hebt!
Nee dit klinkt niet bot en ik weet dat ik zelf niet zo'n fantastische techniek heb, maar mijn frustratie komt dan ook voort uit het feit dat de coaches zeggen dat het niet aan mijn techniek ligt omdat ze vinden dat ik best een nette haal heb. Maar ik ga het horen vanavond.
pi_103841433
quote:
6s.gif Op dinsdag 1 november 2011 17:38 schreef Dark_Angelus het volgende:
Was toch op de BB, dus paar foto's :)

[ afbeelding ]
Vette foto's!
pi_103843194
Mooi stukje wan. In Budapest een beetje hetzelfde geval. Ze legden mij daar uit dat een roeiloods vroeger in de communistische tijd vaak een onderdeel van een bedrijf was. Dus mensen konden kosteloos van deze faciliteit gebruik maken.
Met het vergaan van het communisme en de vergaande privatisering werd er meer op winst geaasd.
Het onderhouden van een dure sport als roeien is daarmee ten einde gekomen. Je ziet daarom veel leegstaande loodsen boten loodsen langs de Donau (of loodsen waar het overgrote deel aan roeiboten zijn vervangen door kano's).
En men ging sowieso meer kano varen in Hongarije omdat ze daar veel successen mee hebben behaald op de OS, en bij het roeien een stuk minder.
Wil je ergens goedkoop overnaads materiaal vandaan halen: Budapest.
Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
pi_103845555
Thomas, ben je helemaal uitgeselecteerd, of zit je wel in de reserveacht?
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
pi_103868920
ik zit wel in de reserve acht, ga me nu terug erin knokken. Heb gisteren te horen gekregen dat ik de club8 als een kans moet zien om te laten zien dat ik erin hoor.

Technische progressie was een punt van uitselecteren mede als mijn tijden die te sloom zijn in verhouding tot mijn gewicht.

Moet nu in 2 weken super goed op mijn techniek focussen en goeie tijden laten zien.
pi_103872341
Het is bij Euros sinds enige tijd verplicht om als stuur of als boeg ten alle tijde een reflecterend hesje te dragen wanneer je je op het water begeeft. Als skiffeur ben ik dus altijd de sjaak. Ik heb een hekel aan die extra laag omdat die warmte vasthoud. Ik benieuwd of iemand weet waar ik een roeipakje kan krijgen waar dit in de stof verwerkt is. Anyone any ideas?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 02-11-2011 13:38:04 ]
pi_103873274
Wan, uitslagen van ergotest van maandag?
pi_103874551
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_103874638
quote:
5s.gif Op woensdag 2 november 2011 14:01 schreef BEFEM het volgende:
Wan, uitslagen van ergotest van maandag?
Ze zijn na de 'uitgelekte' trials niet zo happig op het naar buiten brengen. Kan je vertellen dat Rogier 5:57.5 had, Kaj 5:58, Jozef 6:08, Nanne volgens mij 6:06 (ofzoiets) en Olivier 5:58.

Dames niet zo hard. Allemaal boven de 6:50 op Roline na, alleen Claudia en Inge laag in de 6:50.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_103874662
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 13:31 schreef ocf81 het volgende:
Het is bij Euros sinds enige tijd verplicht om als stuur of als boeg ten alle tijde een reflecterend hesje te dragen wanneer je je op het water begeeft. Als skiffeur ben ik dus altijd de sjaak. Ik heb een hekel aan die extra laag omdat die warmte vasthoud. Ik benieuwd of iemand weet waar ik een roeipakje kan krijgen waar dit in de stof verwerkt is. Anyone any ideas?
http://shop.concept2.nl/k(...)+visibilty+-+windtex

Is dat iets? Concept heeft wel meer reflecterends volgens mij.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_103875920
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 14:40 schreef WanEnOonlie het volgende:

[..]

http://shop.concept2.nl/k(...)+visibilty+-+windtex

Is dat iets? Concept heeft wel meer reflecterends volgens mij.
Thnx, Ik had zelf ook al gekeken bij C2 en bij JL, maar ik kan alleen maar hesjes, jassen en bodywarmers vinden. Ik heb zo het idee dat high visibility zoals ik dat wil nog niet bestaat. (zal ook weer eens niet)

Eigenlijk wil ik gewoon een roeipakje i.v.m. het vasthouden van (te veel) warmte. op de een of andere manier ademt zo'n hesje niet zo goed.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 02-11-2011 15:19:02 ]
pi_103876453
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 15:13 schreef ocf81 het volgende:

[..]

Thnx, Ik had zelf ook al gekeken bij C2 en bij JL, maar ik kan alleen maar hesjes, jassen en bodywarmers vinden. Ik heb zo het idee dat high visibility zoals ik dat wil nog niet bestaat. (zal ook weer eens niet)

Eigenlijk wil ik gewoon een roeipakje i.v.m. het vasthouden van (te veel) warmte. op de een of andere manier ademt zo'n hesje niet zo goed.
Misschien zelf wat van die stof op de markt kopen en op het rugpand van een oud pakje naaien?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_103876494
Er zijn ook een aantal pakjesmakers die custom pakjes maken. MIsschien is daar iets mee te regelen om zo'n ding in batch te laten maken met een mooie fluorescerend bovenstuk.
Barlid - "want van roeien word je moe"
pi_103876640
of anders jezelf uitleven met reflecterende tape.
Steun je politieke partij, verander je UserIcon!
[UserIcons] Steunt uw partij!
BF4: SeanFerdi
pi_103879020
Slokje Fukushima water kan ook wonderen doen.
pi_103879461
Ik denk dat ik ik maar eens een mailtje richting JL o.i.d. ga sturen met de vraag of ze idd ook pakjes maken met een fluorecerende stof.
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 2 november 2011 @ 16:42:44 #111
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_103879596
Het winterpakje is fluoriserend. :Y
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_103880886
of wat bioluminescerende algen in het kanaal kweken:

Steun je politieke partij, verander je UserIcon!
[UserIcons] Steunt uw partij!
BF4: SeanFerdi
pi_103881562
Misschien moet ik Dirk Lippitz' supersonische helm voorzien van een lichtgewicht (LED?) zwaailamp. Ben jet koel en zichtbaar :P
pi_103881896
De bootsman vragen of die bij z'n volgende zelfbouw skiff, een paar ledlampjes inbouwt.
Steun je politieke partij, verander je UserIcon!
[UserIcons] Steunt uw partij!
BF4: SeanFerdi
pi_103884189
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 14:39 schreef WanEnOonlie het volgende:

[..]

Ze zijn na de 'uitgelekte' trials niet zo happig op het naar buiten brengen. Kan je vertellen dat Rogier 5:57.5 had, Kaj 5:58, Jozef 6:08, Nanne volgens mij 6:06 (ofzoiets) en Olivier 5:58.

Dames niet zo hard. Allemaal boven de 6:50 op Roline na, alleen Claudia en Inge laag in de 6:50.
Toch is het vreemd. Een paar jaar geleden brachten ze gewoon alle uitslagen zelf naar buiten en zo hoort het ook vind ik eigenlijk.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_103884395
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 18:27 schreef pullup het volgende:

[..]

Toch is het vreemd. Een paar jaar geleden brachten ze gewoon alle uitslagen zelf naar buiten en zo hoort het ook vind ik eigenlijk.
Inderdaad, waarom niet :?
pi_103884527
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 18:27 schreef pullup het volgende:

[..]

Toch is het vreemd. Een paar jaar geleden brachten ze gewoon alle uitslagen zelf naar buiten en zo hoort het ook vind ik eigenlijk.
Tja, ik weet het ook niet. Binnenkort ga ik ook met Mijnders praten waarom er getest wordt op dit moment en de dames bijvoorbeeld hard doorgetraind hebben. Die tijden zijn op deze manier nauwelijks representatief en bovendien niet echt motiverend voor de selectie.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_103904524
Topsportselecties zijn eigenlijk net als cryptografie: Als je geheimhouding nodig hebt om een voordeel te halen op je tegenstander ben je eigenlijk bij voorbaat al zwakker.
pi_103906649
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 01:32 schreef Thrawn het volgende:
Topsportselecties zijn eigenlijk net als cryptografie: Als je geheimhouding nodig hebt om een voordeel te halen op je tegenstander ben je eigenlijk bij voorbaat al zwakker.
Tenzij je aan het eind een gouden medaille wint, want dan heb je altijd gelijk.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_103914501
Ik heb bij JL een quote gevraagd voor het maken van 2 pakjes met een fluorescerende top. kijken wat dat oplevert.

En security through obscurity is in elke tak van sport de slechtste manier van beveiligen die ik ken. Je kan beter van je eigen kracht uitgaan. Uitzondering daarop is wellicht het plan voor de race zelf.

[ Bericht 25% gewijzigd door #ANONIEM op 03-11-2011 14:22:03 ]
pi_103917966
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
  FOK!fossiel vrijdag 4 november 2011 @ 17:46:10 #122
1455 Keroppi
kool kikker
pi_103964754
Wie starten hier allemaal November Vieren?
Chick on a mission
pi_103966998
Jep. N4+ in een combi met RIC. Vandaag voor t eerst getraind, ging wel aardig..
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
pi_103972875
M'n ploeg wel, maar zijn met vijf dus ik sla deze over. In het DO4+ veld.
Ik fiets wel langs de kant :-)

Gisteren het nieuw Orca pakje aangeschaft. Stuk beter dan die oude; in de stijl van het lustrumpakje maar dan rood wat blauw was en met logo op de borst. Leuk!
pi_103974782
Mijn coachmeisjes starten de Novembervieren, 1 boot in DO4+ (want overgangsinvaller) en 1 boot in DN4+. We hebben geprobeerd 2 gelijke boten te maken dus ben benieuwd!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  FOK!fossiel zaterdag 5 november 2011 @ 00:10:10 #126
1455 Keroppi
kool kikker
pi_103983755
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 20:57 schreef Bellah het volgende:
M'n ploeg wel, maar zijn met vijf dus ik sla deze over. In het DO4+ veld.
Ik fiets wel langs de kant :-)

Gisteren het nieuw Orca pakje aangeschaft. Stuk beter dan die oude; in de stijl van het lustrumpakje maar dan rood wat blauw was en met logo op de borst. Leuk!
Die oude waren vreselijk! Maar als compo-roeier heb ik altijd in het (even lelijke) shirt gestart.

Ik start in het DV4+, we zijn net oud genoeg om veteranen A te starten. Heb helemaal zin in maar de verwachtingen zijn laag. We hebben een ton aan ervaring in de boot maar we zijn toch wel 'herintreders' en nog maar 1x in wedstrijdopstelling getraind.
Chick on a mission
pi_103996231
Mooi verhaal van Diederik de Boorder:

http://www.nlroei.nl/displayarticle-2876.html
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_103997258
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 20:57 schreef Bellah het volgende:
Gisteren het nieuw Orca pakje aangeschaft. Stuk beter dan die oude; in de stijl van het lustrumpakje maar dan rood wat blauw was en met logo op de borst. Leuk!
Foto's? :D
pi_103997380
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 november 2011 15:01 schreef C.est_Bon het volgende:

[..]

Foto's? :D
Ben ook wel benieuwd :)
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
  FOK!fossiel zaterdag 5 november 2011 @ 17:06:31 #130
1455 Keroppi
kool kikker
pi_104000854
Bellah, zijn er trouwens tegenwoordig ook Orca sokken? Ik zit met allemaal oud-Asopos roeiers in de boot die tijdens de training nog in Asopos oproeijacks/sokken/pakjes rondlopen. Leek mij wel geinig om dan Orca sokken te hebben. Alleen is de webshop alleen toegankelijk voor leden...
Chick on a mission
pi_104004150
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 14:32 schreef WanEnOonlie het volgende:
Mooi verhaal van Diederik de Boorder:

http://www.nlroei.nl/displayarticle-2876.html
Mooi verhaal. Kan niet wachten om Diederik weer eens te spreken. Hij kan zulke verhalen altijd erg mooi vertellen.

Verder vandaag met mijn dames op de Bosbaan geweest voor de RTC sparsessie. Nog even wachten op de uitslagen.
pi_104022330
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 20:57 schreef Bellah het volgende:
M'n ploeg wel, maar zijn met vijf dus ik sla deze over. In het DO4+ veld.
Ik fiets wel langs de kant :-)

Gisteren het nieuw Orca pakje aangeschaft. Stuk beter dan die oude; in de stijl van het lustrumpakje maar dan rood wat blauw was en met logo op de borst. Leuk!
Dat nieuwe pakje is gelukkig voor jullie wat minder clownesk dan het er op de plaatjes uit zag.
Ik heb er ook al iemand mee langs zien komen donderdag en het is inderdaad beter dan dat muisgrijs van de oude pakjes.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_104022948
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 08:47 schreef pullup het volgende:

[..]

Dat nieuwe pakje is gelukkig voor jullie wat minder clownesk dan het er op de plaatjes uit zag.
Ik heb er ook al iemand mee langs zien komen donderdag en het is inderdaad beter dan dat muisgrijs van de oude pakjes.
Ja volgens mij zag ik er iemand van Orca in spinnen gisteren. Ik dacht al; mooi pakje, waar komt die vandaan? Toen ik dichterbij kwam zag ik het Orca-logo, mooi hoor!
Well I was walkin' down the street, chillin', as you do. When who should come up behind me but, Donald Duck. Well, hey, it had to be the way. And he had a few words to say to me. And they were:
pi_104023088
Wan, een leuk idee om vóór de NKIR nog een stuk te schrijven over eerstejaars ploegen? Op die manier worden ze 'bekend' via NLroei en geeft ze dat een 'belangrijk' gevoel. Met het noemen van namen en misschien wat foto's (ingezonden door de coachkaders) kan je misschien over 4 jaar een (handjevol) roeier(s) opnieuw herkennen, alleen dan met een Holland pakje aan.
Kan ook vóór de WinterWedstrijden, aangezien dan wel echt de meeste EJ-ploegen bekend (moeten) zijn.
Well I was walkin' down the street, chillin', as you do. When who should come up behind me but, Donald Duck. Well, hey, it had to be the way. And he had a few words to say to me. And they were:
pi_104026065
Bellah, waarom Overgangs4+? het clubveld startte toch in hetzelfde blok..?
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
pi_104026234
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 20:57 schreef Bellah het volgende:
M'n ploeg wel, maar zijn met vijf dus ik sla deze over. In het DO4+ veld.
Ik fiets wel langs de kant :-)

Gisteren het nieuw Orca pakje aangeschaft. Stuk beter dan die oude; in de stijl van het lustrumpakje maar dan rood wat blauw was en met logo op de borst. Leuk!
Je gaat weer roeien? *O*
pi_104029878
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 12:27 schreef SkollZwaar09 het volgende:
Bellah, waarom Overgangs4+? het clubveld startte toch in hetzelfde blok..?
Daar mag je volgens mij pas in starten in het nieuwe kalenderjaar als je dit jaar nog een wedstrijd-wedstrijd hebt gestart :o
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  FOK!fossiel zondag 6 november 2011 @ 16:05:39 #138
1455 Keroppi
kool kikker
pi_104036616
Terug van November Vieren!

Naar omstandigheden (allen herintreders, 3 trainingen in totaal, waarvan 1 in wedstrijdopstelling) ging het best aardig. Na de Berlagebrug werd het een enorm rommeltje en daar hebben we ook flink wat tijd verloren...

Maar... de doelstelling was om niet laatste te worden, en die is gehaald. Okee, we waren een-na-laatste en de tijd was niet echt brilliant, maar het kan dus alleen maar beter!

Jammer alleen dat 2 dames hebben aangegeven tóch naar de club8 over te stappen, waardoor het hele vorm-een-ploeg-proces weer van voor af aan kan beginnen.
Chick on a mission
pi_104040549
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 13:49 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Daar mag je volgens mij pas in starten in het nieuwe kalenderjaar als je dit jaar nog een wedstrijd-wedstrijd hebt gestart :o
Nee, het gaat per seizoen. En dan gaat het nog om klasserende wedstrijden ook. Uiteindelijk is er dus redelijk weinig restrictie op straten van het clubveld, je wordt gewoon uitgejouwd en genegeerd door je tegenstanders als je echt schraal bezig bent. En als je een wedstrijdploeg bent, moet je geen clubvelden gaan starten, dat is gewoon stom.
Barlid - "want van roeien word je moe"
pi_104042825
We mogen nog geen club starten aangezien 3 van de 5 vorig jaar nog wedstrijd waren (2xnieuweling, 1xovergangs). Pas met ingang van 2012 (inderdaad Krista) ben je pas officieel competitie. Vandaar de DN4+ op de Asopos en vandaag DO4+ :Y Het ging geloof ik wat moeizaam, maar met 17:05 hadden we in ieder geval wel het DCl4+ veld aangeveegd waar de winnende tijd 17:39 was...

Dus ja- ik roei weer,
en ja, er bestaan nog orcasokken! Ik denk dat ik wel een paar kan kopen, stuur me anders even een berichtje dan kijken we wat handig is.

Hoe ging roeien met Ric, Skoll?
Voor orcapakjes verwijs ik jullie naar foto's die ongetwijfeld geschoten zijn vandaag ;)
pi_104044188
Ik ga komend jaar overigens Dclub8+ coachen.

We hebben zelfs zoveel geïnteresseerde roeisters dat we zullen moeten gaan selecteren. (komt volgens mij niet vaak voor bij Dclub8+'en van Euros)
Steun je politieke partij, verander je UserIcon!
[UserIcons] Steunt uw partij!
BF4: SeanFerdi
pi_104046985
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 17:38 schreef Virmes het volgende:

[..]

Nee, het gaat per seizoen. En dan gaat het nog om klasserende wedstrijden ook. Uiteindelijk is er dus redelijk weinig restrictie op straten van het clubveld, je wordt gewoon uitgejouwd en genegeerd door je tegenstanders als je echt schraal bezig bent. En als je een wedstrijdploeg bent, moet je geen clubvelden gaan starten, dat is gewoon stom.
Gaat per kalenderjaar. Hopelijk gaat je economie beter ;)
  FOK!fossiel zondag 6 november 2011 @ 22:03:59 #143
1455 Keroppi
kool kikker
pi_104054232
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 18:41 schreef Bellah het volgende:

Dus ja- ik roei weer,
en ja, er bestaan nog orcasokken! Ik denk dat ik wel een paar kan kopen, stuur me anders even een berichtje dan kijken we wat handig is.

Zal je binnenkort even een berichtje sturen!

Voor orcapakjes verwijs ik jullie naar foto's die ongetwijfeld geschoten zijn vandaag ;)

Zijn er al foto's online? Ik ben niet meer zo thuis in de sites met foto's van roeiwedstrijden.

Chick on a mission
pi_104057415
quote:
14s.gif Op zondag 6 november 2011 19:15 schreef SeanFerdi het volgende:
Ik ga komend jaar overigens Dclub8+ coachen.

We hebben zelfs zoveel geïnteresseerde roeisters dat we zullen moeten gaan selecteren. (komt volgens mij niet vaak voor bij Dclub8+'en van Euros)
Selecteer ze op lekkerheid O+

Zoals het hoort bij vrouwenroeien O+
pi_104059356
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_104059382
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 22:03 schreef Keroppi het volgende:

[..]

Nog geen foto's online. En je moet qua foto's kijken op NLroei, of Merijn Soeters. Ik moet eerlijk zeggen dat ik de pakjes van Orca niet zo mooi vind.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_104059436
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 10:22 schreef AHappelstroop het volgende:
Wan, een leuk idee om vóór de NKIR nog een stuk te schrijven over eerstejaars ploegen? Op die manier worden ze 'bekend' via NLroei en geeft ze dat een 'belangrijk' gevoel. Met het noemen van namen en misschien wat foto's (ingezonden door de coachkaders) kan je misschien over 4 jaar een (handjevol) roeier(s) opnieuw herkennen, alleen dan met een Holland pakje aan.
Kan ook vóór de WinterWedstrijden, aangezien dan wel echt de meeste EJ-ploegen bekend (moeten) zijn.
Goed idee :) Zal over een format nadenken. Hangt wel af van de selecties natuurlijk!
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_104068471
op merijnsoeters.com en www.oypo.nl/larsveling zijn foto's te vinden.
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
pi_104070775
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
  FOK!fossiel maandag 7 november 2011 @ 13:16:33 #151
1455 Keroppi
kool kikker
pi_104072168
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 11:29 schreef SkollZwaar09 het volgende:
op merijnsoeters.com en www.oypo.nl/larsveling zijn foto's te vinden.
Helaas allebei alleen blok 2 & 3. Gelukkig had iemand van de vereniging ook foto's gemaakt en al vrij vlot op de site geplaatst :)
Chick on a mission
pi_104085328
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_104121418
quote:
In de prijzen: Het adviesbureau IMS heeft de Sport&Zaken-prijs gewonnen voor hun ideeën om Orca vooruit te helpen in het aantrekken van met name nieuwe mannelijke leden. (7 november)
Wel opvallend dat Sjoerd Hamburger de juryvoorzitter was..
pi_104126059
Moest net naar Ouderkerk fietsen, op een dag als dit doet het pijn dat ik niet meer kan roeien 13.gif

Verder, waarom hebben al die kut scholieren een fiets met zo'n bak voorop of een steun waar ze hun tas op kunnen doen? Één van de 40 kinderen die ik tegen kwam had het niet :') :') Luie kutkinderen :r
pi_104132065
quote:
15s.gif Op dinsdag 8 november 2011 16:49 schreef BEFEM het volgende:
Moest net naar Ouderkerk fietsen, op een dag als dit doet het pijn dat ik niet meer kan roeien [ afbeelding ]

Verder, waarom hebben al die kut scholieren een fiets met zo'n bak voorop of een steun waar ze hun tas op kunnen doen? Één van de 40 kinderen die ik tegen kwam had het niet :') :') Luie kutkinderen :r
Stel je niet zo aan Ananas. Die kinderen hebben dat allemaal omdat ze elkaar nadoen en niemand het buitenbeentje wil zijn op die leeftijd. En het is niet eens zo'n gekke mode want schooltassen zijn vaak hartstikke zwaar en de ruggen waar ze aan hangen nog in de groei. Dus als we willen dat deze 'kutkinderen' over een jaar of 10 voor Nederland uit kunnen komen in de roeisport (om zomaar iets te noemen :9 ) dan hebben we die ruggetjes nog nodig.

Maar waarom ik serieus op je in ga weet ik zelf ook niet. ;)
pi_104132651
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 15:00 schreef modusp het volgende:

[..]

Wel opvallend dat Sjoerd Hamburger de juryvoorzitter was..
Alles staat of valt bij een pitch. Hamburger zal ongetwijfeld wel wat invloed hebben gehad, maar om nou te zeggen dat hij het plan van Orca geschreven heeft?

Desalniettemin heeft een en ander met elkaar te maken.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_104153245
Hmm, iedereen die een beetje wat betekent in de roeiwereld is ooit wel geaffilieerd geweest met de ene of de andere studentenroeivereniging.
Het lijkt me heel moeilijk om dan een echte onafhankelijke voorzitter te kiezen. Welke verenigingen hadden er nog meer iets ingediend dan?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_104165754
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 10:08 schreef La_Tramposa het volgende:
Hmm, iedereen die een beetje wat betekent in de roeiwereld is ooit wel geaffilieerd geweest met de ene of de andere studentenroeivereniging.
Het lijkt me heel moeilijk om dan een echte onafhankelijke voorzitter te kiezen. Welke verenigingen hadden er nog meer iets ingediend dan?
Daarom. Ik vond het ook niet noodzakelijk om dit in twijfel te trekken -- er is een verschil tussen een kritische blik en een wantrouwige blik. Tenzij ik Sjoerd verkeerd inschat kan ik me namelijk niet voorstellen dat hij partijen gaat bevoordelen. En wat heeft hij er verder aan? Orca verdient geen prijs, het is het adviesbureau dat gelauwerd wordt.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_104175253
Wie is er uit de groep? Of is die gewoon één persoon groter geworden? :P
pi_104179809
quote:
5s.gif Op woensdag 9 november 2011 20:09 schreef BEFEM het volgende:
Wie is er uit de groep? Of is die gewoon één persoon groter geworden? :P
Niemand uit. Gewoon iemand bij. Dominique v/d Pauw zit er overigens ook in.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_104183891
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 21:35 schreef WanEnOonlie het volgende:

[..]

Niemand uit. Gewoon iemand bij. Dominique v/d Pauw zit er overigens ook in.
Ik ben eigenlijk nooit zo bekend met haar, weet niet hoe dat kan. Ik heb ook nooit het idee dat ze echt om de knikkers meeroeit? Blijkbaar wel dus :o
pi_104184454
quote:
11s.gif Op woensdag 9 november 2011 22:42 schreef BEFEM het volgende:

[..]

Ik ben eigenlijk nooit zo bekend met haar, weet niet hoe dat kan. Ik heb ook nooit het idee dat ze echt om de knikkers meeroeit? Blijkbaar wel dus :o
Valt mee. Lievelingetje.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_104193079
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 22:52 schreef WanEnOonlie het volgende:

[..]

Valt mee. Lievelingetje.
Dat is niet de complete verklaring natuurlijk :) Iedereen in de equipe is een lievelingetje.
Vorig jaar heeft ze nauwelijks wat kunnen starten vanwege die blessure maar ze heeft ook haar sterke kanten.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_104194393
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 09:41 schreef pullup het volgende:

[..]

Dat is niet de complete verklaring natuurlijk :) Iedereen in de equipe is een lievelingetje.
Vorig jaar heeft ze nauwelijks wat kunnen starten vanwege die blessure maar ze heeft ook haar sterke kanten.
Niks ten nadele van Dominique, maar ze heeft nog bijzonder weinig laten zien. Ook niet toen ze gewoon fit was.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_104196654
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 10:37 schreef WanEnOonlie het volgende:

[..]

Niks ten nadele van Dominique, maar ze heeft nog bijzonder weinig laten zien. Ook niet toen ze gewoon fit was.
Ik heb even de blikkenlijst doorlopen, ze heeft wel een hoop blikken :+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_104235391
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 10:37 schreef WanEnOonlie het volgende:

[..]

Niks ten nadele van Dominique, maar ze heeft nog bijzonder weinig laten zien. Ook niet toen ze gewoon fit was.
Ze zit natuurlijk lang niet aan de bovenkant van de groep of zelfs maar in het midden maar ik denk dat ik best 5 tegenstanders voor haar uit die groep kan plukken die Do in een race op de bosbaan prima aankan en kon in de skiff eigenlijk. En er zijn een aantal andere kenmerken van haar die uit testen voortkomen die er voor zorgen dat ze in de groep kan blijven, ze heeft een boel power namelijk en scoort daar als een van de beste. Dat is potentiele bootsnelheid waarvan je kan hopen dat het er ineens uitkomt.

Als ik zou mogen kiezen wie ik naar Italie mee zou nemen, Inge of Dominique dan hoefde ik ook niet lang na te denken hoor en ik zou direct tot dezelfde keuze zijn gekomen als Suus, al was het maar om het feit dat de kans dat Do in de acht komt ongeveer 0 is ben ik bang en die van Inge een heel klein beetje hoger.

Sommige meiden onderin de groep zouden waarschijnlijk beter af zijn als ze dit jaar voor een eigen project zouden kiezen eigenlijk maar dat is iets waar niemand meer voor kiest de laatste 15 jaar dus dat blijft theoretisch.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_104260702
Pfoe, even vijf minuten strak van de agressie achter de pc! Echt mooi hoe je in dat soort filmpjes kan meeleven ;)
pi_104265892
Wat mij betreft de godfather van alle coxfilmpjes:

pi_104266877
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 21:51 schreef ocf81 het volgende:
Wat mij betreft de godfather van alle coxfilmpjes:

Jaaaaa! *O*
pi_104277314
zo, epische constitutieborrel, een vloer vol bier, een boreaan die door het dak van de roeiloods gaat, en m'n eigen knie die morgen dik en pijnlijk gaat zijn.
Steun je politieke partij, verander je UserIcon!
[UserIcons] Steunt uw partij!
BF4: SeanFerdi
  FOK!fossiel zaterdag 12 november 2011 @ 13:58:52 #173
1455 Keroppi
kool kikker
pi_104284646
Deze week voor het eerst in de 2x- gezeten, twee keer getrained en niets geraakt ;)

(Heb -afgezien van de skiff- altijd in gestuurde nummers geroeid, ben nog niet zo'n goede 'omkijker' ;) )
Chick on a mission
pi_104287560
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 02:37 schreef SeanFerdi het volgende:
een boreaan die door het dak van de roeiloods gaat
De materiaalman nota bene.... :{
pi_104287853
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 02:37 schreef SeanFerdi het volgende:
een boreaan die door het dak van de roeiloods gaat
Artikeltje op NLroei waard? :D
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_104288732
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 16:17 schreef WanEnOonlie het volgende:

[..]

Artikeltje op NLroei waard? :D
hun matcom wilde onze eenhoorn (bovenop de roeiloods) meenemen, toen hij daar werd weggejaagd met de tuinslang begon hij over dat dak te rennen, en stapte hij door een plexiglazen golfplaat. Tijdens zijn val is hij op een boot terechtgekomen, waar nu een flink gat in zit, maar als dat niet was gebeurd had hij nu misschien wel een gebroken been gehad, want het is toch een val van 3 á 4 meter.

We hoorden daarbuiten een krak, een plof, en daarna een behoorlijke schreeuw van pijn, maar we konden niet naar binnen want de loods zat op slot. Dus we moesten eerst iemand met de sleutel uit de kroeg halen, voordat we bij hem konden komen. Volgens mij ging het met hem op zich wel aardig want hij kon al weer op z'n benen staan, hij liep alleen wat moeilijk.

Hoe het verder is gegaan weet ik niet, want dat is door de BHV afgehandeld.
(Wat ben ik blij dat ik niet BHV was gisteravond)
Steun je politieke partij, verander je UserIcon!
[UserIcons] Steunt uw partij!
BF4: SeanFerdi
pi_104298055
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 16:51 schreef SeanFerdi het volgende:

[..]

hun matcom wilde onze eenhoorn (bovenop de roeiloods) meenemen, toen hij daar werd weggejaagd met de tuinslang begon hij over dat dak te rennen, en stapte hij door een plexiglazen golfplaat. Tijdens zijn val is hij op een boot terechtgekomen, waar nu een flink gat in zit, maar als dat niet was gebeurd had hij nu misschien wel een gebroken been gehad, want het is toch een val van 3 á 4 meter.

We hoorden daarbuiten een krak, een plof, en daarna een behoorlijke schreeuw van pijn, maar we konden niet naar binnen want de loods zat op slot. Dus we moesten eerst iemand met de sleutel uit de kroeg halen, voordat we bij hem konden komen. Volgens mij ging het met hem op zich wel aardig want hij kon al weer op z'n benen staan, hij liep alleen wat moeilijk.

Hoe het verder is gegaan weet ik niet, want dat is door de BHV afgehandeld.
(Wat ben ik blij dat ik niet BHV was gisteravond)
Hmm... misschien net te weinig nieuwswaarde voor de kop 'Materiaalcommissaris Boreas sloopt boot Euros'
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_104309266
Het roeitoernooi in Indonesie schijnt toch gewoon door te gaan Wan. :)

Edit: Je had het ook al vernomen zie ik op de nlroei twitter :D
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_104322717
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 21:47 schreef WanEnOonlie het volgende:

[..]

Hmm... misschien net te weinig nieuwswaarde voor de kop 'Materiaalcommissaris Boreas sloopt boot Euros'
Het is wel een mooi verhaal! Al is het nu oud. :-D
  zondag 13 november 2011 @ 20:24:55 #180
340480 Fapkoning
Koning van de FOK!ers
pi_104328792
Hebben jullie ook meegedaan met de ergometer wedstrijd van Orca?
pi_104334062
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_104344111
quote:
Goed stuk en het is ook gewoon een leuke wedstrijd.
Het zou inderdaad mooi zijn als er weer eens meer toppers aan meededen.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_104397585
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_104440441
Artikel over Femke Dekker en de atletencommissie. In tegenstelling tot weinige informatieve stukjes bij KNRB en de nationale media uitgebreide uitleg van Femke zelf.

http://www.nlroei.nl/displayarticle-2887.html
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_104441728
Gisteren ploegpresentatie gehad van m'n nieuwe ploeg: eerstejaars acht van Skoll. Het is een leuke ploeg, het roeien gaat super-lekker en het zijn sterke meisjes. Ik heb er heel veel zin in!
pi_104445844
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 17:03 schreef Fiekie het volgende:
Gisteren ploegpresentatie gehad van m'n nieuwe ploeg: eerstejaars acht van Skoll. Het is een leuke ploeg, het roeien gaat super-lekker en het zijn sterke meisjes. Ik heb er heel veel zin in!
Gefeliciteerd Fiekie. :D
Er staat je nu een ding te doen deze winter, met de rest van de meiden als een bikkel te trainen om er weer eens een ouderwets winnende Skollacht van te maken.

[ Bericht 0% gewijzigd door pullup op 16-11-2011 19:43:07 ]
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_104447008
Gefeliciteerd!
Zag er inderdaad uit als een ploeg met potentie!
Enne.. hoeveel weegt jullie stuurtje? ;)
Volgens mij moet die nu al sowieso ballast meenemen.... :P
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
pi_104462122
Hoi, mag ik me hier als beginnend roeier ook
melden om mee te kletsen/lezen?
Verliefd: 24-2-2008 Verloofd: 23-1-2010 Trouwen: 1-6-2012
pi_104462559
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 00:34 schreef Puzicat het volgende:
Hoi, mag ik me hier als beginnend roeier ook
melden om mee te kletsen/lezen?
Denk het wel. Go!
pi_104487267
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 17:03 schreef Fiekie het volgende:
Gisteren ploegpresentatie gehad van m'n nieuwe ploeg: eerstejaars acht van Skoll. Het is een leuke ploeg, het roeien gaat super-lekker en het zijn sterke meisjes. Ik heb er heel veel zin in!
Congrats!
pi_104488481
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 17:03 schreef Fiekie het volgende:
Gisteren ploegpresentatie gehad van m'n nieuwe ploeg: eerstejaars acht van Skoll. Het is een leuke ploeg, het roeien gaat super-lekker en het zijn sterke meisjes. Ik heb er heel veel zin in!
Nice! Gefeli *O*
pi_104489256
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 17:03 schreef Fiekie het volgende:
Gisteren ploegpresentatie gehad van m'n nieuwe ploeg: eerstejaars acht van Skoll. Het is een leuke ploeg, het roeien gaat super-lekker en het zijn sterke meisjes. Ik heb er heel veel zin in!
w/Hup Fiekie! w/
pi_104489996
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 00:34 schreef Puzicat het volgende:
Hoi, mag ik me hier als beginnend roeier ook
melden om mee te kletsen/lezen?
Hoi Puzicat, welkom.

Op welk niveau ga je roeien komend jaar ?
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_104490598
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 17:03 schreef Fiekie het volgende:
Gisteren ploegpresentatie gehad van m'n nieuwe ploeg: eerstejaars acht van Skoll. Het is een leuke ploeg, het roeien gaat super-lekker en het zijn sterke meisjes. Ik heb er heel veel zin in!
Heb ik dus niet voor niks taart gevakken voor de EJD coach!
pi_104497122
Bedankt allemaal! En Ananas ook bedankt, zonder die taart was het wrs nooit gelukt. :Y)
pi_104509759
Haha, net antwoord gehad van Boreas-bestuur op mijn vraag hoe het met hun materiaalcommissaris was. De beste jongen heeft een gebroken pols, maar gelukkig had de boot zijn val gebroken anders had het erger af kunnen lopen.

Nu nog bedenken of ik het verhaal op NLroei zet of niet. Jullie input is welkom.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_104511759
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 13:01 schreef WanEnOonlie het volgende:
Haha, net antwoord gehad van Boreas-bestuur op mijn vraag hoe het met hun materiaalcommissaris was. De beste jongen heeft een gebroken pols, maar gelukkig had de boot zijn val gebroken anders had het erger af kunnen lopen.

Nu nog bedenken of ik het verhaal op NLroei zet of niet. Jullie input is welkom.
een gebroken pols? Hij stak nog gewoon een sigaretje op toen die de loods uit liep :P Zal wel later pas opgemerkt zijn, toen de adrenaline afzakte...
Steun je politieke partij, verander je UserIcon!
[UserIcons] Steunt uw partij!
BF4: SeanFerdi
pi_104512676
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 13:01 schreef WanEnOonlie het volgende:

Nu nog bedenken of ik het verhaal op NLroei zet of niet. Jullie input is welkom.
Ik denk dat je het er wel op kan zetten, in principe is het een vorm van "roeinieuws". Misschien wel even nadenken over de vorm zodat de gewone/universiteitspers het niet over kan nemen als zeikbericht over studenten waardoor roeien negatief in het nieuws komt.
pi_104520851
Ik zou het er niet opzetten, elk bestuur heeft nog wel 10 van dat soort verhalen dus dan kun je bezig blijven. Het is juist leuk om dat soort dingen via via te horen. En het is bovendien al een tijd geleden.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_104521383
n.a.v. http://www.nlroei.nl/displayarticle-2888-flat.html

Wel een leuk ding!

Er zijn nog wel een paar aanpassingen die ik zou maken:
Allereerst: Het ding op slides zetten. Die kan je op zich nog wel locken met een pin o.i.d.
Ten tweede: Een optie maken om te converteren naar scullconfiguratie. Dit moet kunnen, hiervoor moet het ontwerp van de installatie wel aangepast worden, maar na het filmpje besturdeerd te hebben zie ik wel mogelijkheden. Je zou bijvoorbeeld 2 'tafels' kunnen verbinden met 1 ergometer.
Het ding kan denk ik ook modulair gemaakt worden zodat het beide mogelijk is door verbindingspunten zo aan te passen dat ze makkelijk wisselbaar worden zodat je kan wisselen tussen oarsen en scullen.
pi_104530126
Even n vraagje voor de coaches hier, wat zijn jullie ervaringen met 55-bladen ipv 52-bladen bij zware roeiers?
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
pi_104534728
@ Michiel ik zou wel een voorbeschouwing voor de Hel willen lezen, als we verzoekjes mogen indienen!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_104543067
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 21:31 schreef SkollZwaar09 het volgende:
Even n vraagje voor de coaches hier, wat zijn jullie ervaringen met 55-bladen ipv 52-bladen bij zware roeiers?
Ik heb er wel een mening over maar wellicht is het beter om eens met een van de zware roeiers uit de selectie te praten.
Die kunnen je beter uitleggen in welke gevallen de grote jongens te prefereren zijn en welke nadelen er aan kunnen zitten.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_104607753
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 22:56 schreef La_Tramposa het volgende:
@ Michiel ik zou wel een voorbeschouwing voor de Hel willen lezen, als we verzoekjes mogen indienen!
Doen helaas te weinig goede mensen aan mee om een voorbeschouwing aan te wijden. Ik heb ook het idee dat men de voorbeschouwing een beetje moe is -- wil die daarom alleen voor belangrijke wedstrijden uit de kast trekken: NK, WK en OS. Varsity en wereldbekerwedstrijden weet ik nog niet zo goed.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_104608982
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 22:06 schreef WanEnOonlie het volgende:

[..]

Doen helaas te weinig goede mensen aan mee om een voorbeschouwing aan te wijden. Ik heb ook het idee dat men de voorbeschouwing een beetje moe is -- wil die daarom alleen voor belangrijke wedstrijden uit de kast trekken: NK, WK en OS. Varsity en wereldbekerwedstrijden weet ik nog niet zo goed.
Varsity zou ik alleen doen als er kans is dat het serieus spannend wordt, zoals afgelopen jaar. Als er een overduidelijke favoriet is weet iedereen die er in geïnteresseerd is dat toch wel en de bijnummers boeien op de varsity toch nooit zo.
pi_104612767
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 22:24 schreef Thrawn het volgende:

[..]

Varsity zou ik alleen doen als er kans is dat het serieus spannend wordt, zoals afgelopen jaar. Als er een overduidelijke favoriet is weet iedereen die er in geïnteresseerd is dat toch wel en de bijnummers boeien op de varsity toch nooit zo.
Je beargumenteert precies waarom ik het niet per definitie wil doen. Wereldbekers zijn leuk, maar boeien lang niet iedereen. Mij wel, overigens. En het is niet dat ik het niet leuk vind om te doen -- ik kijk alleen naar de reactie van de lezers.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_104619607
Over de Hel; 250 inschrijvingen, bij de senioren nummers grotendeels mensen uit talentcentra. Vind ik niet weinig deelnemers. Hier roeien wel de olympiërs van over 4/8 jaar tussen..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_104620152
Nou, dan zal ik een poging wagen voor de winnaars:
H1x: Maarten van Blokland
H2-: Nanne Sluis en Rogier Blink
LH1x: Youri Vaes
LH2-: Daan Klomp en Jort van Gennep
D1x: Nicole Beuker
LD1x: Marie-Anne Frenken
D2-: Claudia Belderbos en Annemiek de Haan

Denk dat er alleen bij de lichte heren spanning zal zijn en wellicht bij de lichte dames nog (v Hooghuyzen)
pi_104628309
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 09:53 schreef De_Brok het volgende:
Nou, dan zal ik een poging wagen voor de winnaars:
H1x: Maarten van Blokland
H2-: Nanne Sluis en Rogier Blink
LH1x: Youri Vaes
LH2-: Daan Klomp en Jort van Gennep
D1x: Nicole Beuker
LD1x: Marie-Anne Frenken
D2-: Claudia Belderbos en Annemiek de Haan

Denk dat er alleen bij de lichte heren spanning zal zijn en wellicht bij de lichte dames nog (v Hooghuyzen)
Lijkt mij een aardige voorspelling. Waarschijnlijk zullen er nog twee lichte Amerikaanse dames meedoen. Of ze ook licht starten weet ik niet. Maar afgelopen weekeinde heeft aangetoond dat een van hen de Leidse dames zeker kan verslaan.

En ik ben benieuwd of Maarten idd kan winnen. Ik denk dat Thijs van Luijk nog net iets te snel is.

[ Bericht 5% gewijzigd door wvdwest op 21-11-2011 14:21:23 ]
pi_104640779
:?

Het lijkt me niet waarschijnlijk dat Maarten van Blokland dat gaat winnen eigenlijk, nog afgezien van Thijs.

Hel 2011:

Maarten van Blokland H1x
11 Proteus 3 (165) 03:51.65 (19) 07:52.13 (8) 12:01.46 (10) 16:42.02 (7) n/a 24:01.92

NKIR 2010:

Maarten van Blokland
6.27.6 SB

En ik schat de Nerieden hoger in dan Youri als het om de eindoverwinning gaat.

Alle damesvelden is makkelijk te voorspellen en als Ursula meedoet zal ze het wel winnen, zo moeilijk is het sturen niet.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_104654422
H1x: Doornbos
H2-: Muda & Muda
LH1x: Goutier (?)
LH2-: ...
D1x: Beukers
LD1x: ...
D2-: Claudia Belderbos en Annemiek de Haan

Zoiets dan? Denk dat Doornbos wel rap moet gaan, alhoewel die Skadinees ook wel netjes roeit.. (traint nu op de bosbaan geloof ik? of is dat weer n andere Skadinees... Hij roeit met skollbladen in n skadi skiff..)

Muda's starten m ook met n nainschrijving, die moeten m toch echt wel winnen..
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
pi_104656574
Misschien wint Harold Langen de H1x wel..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_104656850
Doornbos en Langen hebben op de TBR verloren van van Luijk. Maar het lijkt samen met de lichte herenvelden wel een spannende strijd te worden.
pi_104659244
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 09:27 schreef La_Tramposa het volgende:
Over de Hel; 250 inschrijvingen, bij de senioren nummers grotendeels mensen uit talentcentra. Vind ik niet weinig deelnemers. Hier roeien wel de olympiërs van over 4/8 jaar tussen..
Ik zeg: er doen te weinig goede mensen aan mee. Niet dat er weinig mensen aan meedoen of dat er tussen de deelnemers geen toekomstige toproeiers zitten. Voorbeschouwingen (voor NLroei) werken niet bij elke wedstrijd.

Verder gaat Nienke het niet winnen van Marie-Anne, daarvoor heeft ze roeiend nog te weinig laten zien, en zal Ursula - als ze meedoet - inderdaad gehakt maken van iedereen in het lichte damesveld. Tycho en Vincent zullen het ook wel winnen van Nanne en Rogier. Harold en Thomas zijn geen kandidaten voor de winst, tenzij Thijs rare dingen gaat doen en een aantal andere roeiers ook niet presteert naar behoren.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_104698720
Wat was dat nu weer voor 'Hollandacht' die is gestart in Basel ? :') :') :')

We hebben behalve de gewone Hollandacht ook al een Hollandacht 70+ dus er kan ook nog wel een 'talentidentificatie Hollandacht' bij zonder dat er enige selectie voor was. :?
Het volgende project is zeker een competitiehollandacht
Ik was het al met je eens de vorige keer dat je iets schreef over de wildgroei der Hollandachten maar dit slaat wel alles.

Of mis weer ik iets.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_104708778
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 22:28 schreef pullup het volgende:
Wat was dat nu weer voor 'Hollandacht' die is gestart in Basel ? :') :') :')

We hebben behalve de gewone Hollandacht ook al een Hollandacht 70+ dus er kan ook nog wel een 'talentidentificatie Hollandacht' bij zonder dat er enige selectie voor was. :?
Het volgende project is zeker een competitiehollandacht
Ik was het al met je eens de vorige keer dat je iets schreef over de wildgroei der Hollandachten maar dit slaat wel alles.

Of mis weer ik iets.
Ik heb er dit keer geen mening over gevormd. Ook al zitten er veel Nereïden in vind ik het minder erg dan die acht in Duitsland. Vergeet ook niet dat er een Nederlandse damesacht naar die voorjaarsrace in Italië is geweest dit jaar (l'Inverno Sul Po).
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_104726096
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 09:06 schreef WanEnOonlie het volgende:

[..]

Ik heb er dit keer geen mening over gevormd. Ook al zitten er veel Nereïden in vind ik het minder erg dan die acht in Duitsland. Vergeet ook niet dat er een Nederlandse damesacht naar die voorjaarsrace in Italië is geweest dit jaar (l'Inverno Sul Po).
Ik val een beetje over dat KNRB approved gedeelte van het bericht.
Wie heeft dat dan goedgekeurd ?
Hoeveel geld en energie van de KNRB heeft dit dan gekost ?
Waarom is er dan niet gewoon een selectie geweest voor een snelste acht als het een KNRB project was?
Waarom wist dus eigenlijk niemand dat die wedstrijd was en dat er een KNRB acht heen ging ?

Alles leuk en wel dat er een acht naar Basel is geweest en het ziet er ook uit als een toffe wedstrijd waar die jongens veel lol hebben gehad maar was het dan nodig dat die Aegon pakjes aan moesten :?

Die Damesacht was toch het jaar daarvoor ? en toen was er nog echt sprake van een project met als doel de SB WK dacht ik.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_104728722
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 17:48 schreef pullup het volgende:

[..]

Ik val een beetje over dat KNRB approved gedeelte van het bericht.
Wie heeft dat dan goedgekeurd ?
Hoeveel geld en energie van de KNRB heeft dit dan gekost ?
Waarom is er dan niet gewoon een selectie geweest voor een snelste acht als het een KNRB project was?
Waarom wist dus eigenlijk niemand dat die wedstrijd was en dat er een KNRB acht heen ging ?

Alles leuk en wel dat er een acht naar Basel is geweest en het ziet er ook uit als een toffe wedstrijd waar die jongens veel lol hebben gehad maar was het dan nodig dat die Aegon pakjes aan moesten :?

Die Damesacht was toch het jaar daarvoor ? en toen was er nog echt sprake van een project met als doel de SB WK dacht ik.
Ik kan me hier goed in vinden. De situatie is vaag en roept de nodige vraagtekens op. Waarom doet de KNRB zoiets nou?
  donderdag 24 november 2011 @ 13:14:55 #219
140267 Thealexfiles
Completely Useless
pi_104757219
Hey allemaal, ik ben nu eerstejaars roeier bij Skøll. Dit is tevens m'n eerste post hier.

Voor een selectie moeten we twee keer een kwartier op de ergometer, tempo 20. Ik heb alleen het idee dat ik veel minder goede tijden trap dan de rest. Heeft je gewicht een grote invloed? Ben 73 kg, 1.83. Wat zijn gemiddelde tijden?
It takes a red headed woman
To get a dirty job done
pi_104763237
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 13:14 schreef Thealexfiles het volgende:
Hey allemaal, ik ben nu eerstejaars roeier bij Skøll. Dit is tevens m'n eerste post hier.

Voor een selectie moeten we twee keer een kwartier op de ergometer, tempo 20. Ik heb alleen het idee dat ik veel minder goede tijden trap dan de rest. Heeft je gewicht een grote invloed? Ben 73 kg, 1.83. Wat zijn gemiddelde tijden?
Je gewicht heeft wel een invloed ja, je bent waarschijnlijk aan het selecteren voor EJL, maar dan nog verwachten ze van jongens boven de 70kg waarschijnlijk een snellere tijd dan van jongens die er nog onder zitten. http://www.nkindoorroeien.nl/node/29 Hier kun je uitslagen van vorige jaren bekijken, een winnende LEJ8 gaat vaak wel wat onder de 7.00, maar als je als individuele lichte roeier rond de 7.00 trapt doe je het goed als onervaren afroeier. Hangt er natuurlijk ook vanaf hoe goed je mede-selectanten zijn!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_104766745
2 keer een kwartier op tempo 20 is geen 2k test hè. Dus dat geeft wel andere tijden. Ik vind op tempo 20 sowieso een aparte test, klinkt meer als een korte training. :?

ED-en (extensief duur) doe je als goede lichte pik rond de 2:04 ofzo.
Barlid - "want van roeien word je moe"
pi_104771541
Haha nu ik het teruglees snap ik mijn reactie ook niet helemaal.. ik las twee kilometer denk ik!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_104774844
Als goede lichte pik zou je wel onder de 2.04 moeten zitten bij 2x15'.. Ik zou die tijd eerder aanhouden voor dames.

Ik denk dat een gemiddelde splittijd rond de 1.58 zou zijn?
pi_104778352
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 20:28 schreef A2004 het volgende:
Als goede lichte pik zou je wel onder de 2.04 moeten zitten bij 2x15'.. Ik zou die tijd eerder aanhouden voor dames.

Ik denk dat een gemiddelde splittijd rond de 1.58 zou zijn?
Het is ED, geen test ;)

De norm zoals ik 'm geleerd heb is 2K +18, dus als hij 7:00 op 2K zou moeten doen komt dat uit op 2:03
pi_104795885
Hangt er natuurlijk ook vanaf of je een sprinter of een duursporter bent van nature :o Ik ED heel langzaam :P
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_104802147
Gaan er nog veranderingen komen in de LM4-?
pi_104803871
Mijn favorieten:

H1x: van Luijk
H2-: Muda & Muda
LH1x: van Dooren
LH2-: Klomp en van Gennep
D1x: Beukers
LD1x: van Hoogenhuyze
D2-: Belderbos en de Haan
Well I was walkin' down the street, chillin', as you do. When who should come up behind me but, Donald Duck. Well, hey, it had to be the way. And he had a few words to say to me. And they were:
pi_104805786
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 14:57 schreef AHappelstroop het volgende:
Mijn favorieten:

H1x: van Luijk
H2-: Muda & Muda
LH1x: van Dooren
LH2-: Klomp en van Gennep
D1x: Beukers
LD1x: van Hoogenhuyze
D2-: Belderbos en de Haan
Mijn lijst:

H1x: van Luijk
H2-: Muda & Muda
LH1x: van Dooren
LH2-: Klomp en van Gennep
D1x: Ursula Grobler
LD1x: Hillary Saeger
D2-: Belderbos en de Haan
pi_104820284
Wordt n dolle boel op de hel, een berichtje van de site:

Zoals vele van u reeds gezien heeft wordt er zondag een sterke wind verwacht.
Voorlopig gaat de wedstrijd nog gewoon door!
Wij attenderen u er wel op dat de waterkeringen op uw boot in orde dienen te zijn en dat u eventueel maatregelen kunt nemen voor de verwachte golven en wind. Wij houden u op de hoogte via de website voor verdere ontwikkelingen wat betreft de wedstrijd en de weersverwachting.


'k ben benieuwd...
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
pi_104831180
Sorry voor de wat minder dagelijkse berichtgeving deze week. Zit midden in een verhuizing, plus voorbereidingen op de Hel (commentaar) en mijn praatje voor het coachcongres. Iets te veel om allemaal in goede banen te leiden.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_104843863
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 november 2011 15:51 schreef wvdwest het volgende:

[..]

Mijn lijst:

H1x: van Luijk
H2-: Muda & Muda
LH1x: van Dooren
LH2-: Klomp en van Gennep
D1x: Ursula Grobler
LD1x: Hillary Saeger
D2-: Belderbos en de Haan
Tsja kan er weinig verandering in brengen nu er 2 buitenlanders bij zijn gekomen :)
Grobler gaat zeker weten winnen, Saeger natuurlijk ook.
Succes allen die starten & coachen morgen!
Well I was walkin' down the street, chillin', as you do. When who should come up behind me but, Donald Duck. Well, hey, it had to be the way. And he had a few words to say to me. And they were:
  zondag 27 november 2011 @ 12:50:01 #232
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_104872578
oh het is weer echt hels weer voor de hel. zo blij dat ik daar niet meer hoef te staan vernikkelen elk jaar

oh wacht, het gaat helemaal niet door!
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
pi_104874082
Beetje jammer, helemaal voor niets een weekend naar het noorden :(
pi_104948386
Same, stond zondag om 4 u op, om om half acht te horen dat de wedstrijd afgelast is... Wel lekkere koffie gekregen ;)
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
pi_105090967
Nu weet ik ook waarom ik altijd geblesseerd was en niet hard ging. SI gewricht is flink ontstoken.
pi_105093506
Mooi matig, maar wel goed dat je er eindelijk achter bent gekomen. Hoezo is dat dan niet eerder ontdekt?
Barlid - "want van roeien word je moe"
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 2 december 2011 @ 14:01:15 #237
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_105095427
Nog mensen die graag op de foto willen tijdens de NKIR, geef even een brul B-)
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_105097418
quote:
9s.gif Op vrijdag 2 december 2011 11:58 schreef BEFEM het volgende:
Nu weet ik ook waarom ik altijd geblesseerd was en niet hard ging. SI gewricht is flink ontstoken.
Matig zeg, had vorig jaar ook veel gedoe met mn SI-gewricht..
Hoe zijn ze er achter gekomen en wat is het vervolg?

@D_A; 'k ben er wel bij, maar wel vanaf de kant! :) leuk dat je nog iets met t roeiwereldje doet, ga je ook platen schieten tijdens 'normale' wedstrijden?
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 2 december 2011 @ 15:02:18 #239
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_105097625
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 14:56 schreef SkollZwaar09 het volgende:

[..]

@D_A; 'k ben er wel bij, maar wel vanaf de kant! :) leuk dat je nog iets met t roeiwereldje doet, ga je ook platen schieten tijdens 'normale' wedstrijden?
Ja ben eigenlijk weer wat meer gaan doen, heb met Merijn wat zitten babbelen en wie weet dat ik met een beetje andere kijk toch ook wat met fotografie voor het roeien kan betekenen.

De roeiwedstrijden zelf moet ik nog even kijken aangezien ik daarvoor toch geregeld een aantal mm's te kort kom qua lenzen. Maar goed wie weet valt er af en toe wat te huren voor wat moois :)
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_105098153
Ik ben er ook om mijn coachkinders in het DN veld naar mooie PR's te schreeuwen!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_105122584
Eergisteren 2k gedaan, geen goede race, wel een pr. Op de nkir hopelijk nog eens een flinke stap vooruit..
pi_105130587
@ D_A: Ik wil wel op de foto ;) 12.15 SB-veld, enige van Gyas die start dus makkelijk te herkennen :P
pi_105133489
quote:
9s.gif Op vrijdag 2 december 2011 11:58 schreef BEFEM het volgende:
Nu weet ik ook waarom ik altijd geblesseerd was en niet hard ging. SI gewricht is flink ontstoken.
Is het chronisch ontstoken?
pi_105147472
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 14:56 schreef SkollZwaar09 het volgende:

[..]

Matig zeg, had vorig jaar ook veel gedoe met mn SI-gewricht..
Hoe zijn ze er achter gekomen en wat is het vervolg?

Op de MRI scan en heb pijnstillers/ontstekingsremmers en oefeningen.

Ze weten niet of het chronisch is, kans bestaat dat ik een ziekte heb. Over 3 maanden weer een MRI en dan wordt er gekeken of er wat veranderd is.
pi_105201781
quote:
6s.gif Op vrijdag 2 december 2011 15:02 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

Ja ben eigenlijk weer wat meer gaan doen, heb met Merijn wat zitten babbelen en wie weet dat ik met een beetje andere kijk toch ook wat met fotografie voor het roeien kan betekenen.

De roeiwedstrijden zelf moet ik nog even kijken aangezien ik daarvoor toch geregeld een aantal mm's te kort kom qua lenzen. Maar goed wie weet valt er af en toe wat te huren voor wat moois :)
Als je écht geïnteresseerd bent in het schieten kan ik ook binnen NLroei even polsen. Laat maar even weten via DM.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_105243157
Waar zijn alle eerstejaarsploegen op de NKIR? Zelfs geen Nereus!
Ik hoorde iemand vertellen dat ze zo bang zijn voor de 'winter from hell' dat ze nu nog gaan roeien en pas als het vriest 2k's gaan doen. Maar dat is toch geen reden, al die eerstejaars zijn ook geselecteerd d.m.v. ergotestjes, dan kunnen ze ook best een 2k starten.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_105243267
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 10:15 schreef La_Tramposa het volgende:
Waar zijn alle eerstejaarsploegen op de NKIR? Zelfs geen Nereus!
Ik hoorde iemand vertellen dat ze zo bang zijn voor de 'winter from hell' dat ze nu nog gaan roeien en pas als het vriest 2k's gaan doen. Maar dat is toch geen reden, al die eerstejaars zijn ook geselecteerd d.m.v. ergotestjes, dan kunnen ze ook best een 2k starten.
Er zijn er wat minder inderdaad en van Skoll wist ik dat deze dit jaar niet gingen starten.
Nereus doet toch gewoon wel mee zo te zien ?
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_105243370
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 10:20 schreef pullup het volgende:

[..]

Er zijn er wat minder inderdaad en van Skoll wist ik dat deze dit jaar niet gingen starten.
Nereus doet toch gewoon wel mee zo te zien ?
Oh ik kijk via de KNRB inschrijvingen en daar staan ze niet bij.. Ook geen Orca licht en dames, ook altijd goed voor snelle tijden.

Op de NKIR site staan idd al meer ploegen..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_105258699
Waarom zou je op dit moment een 2k doen?
Het kost alleen maar tijd om je voor te bereiden, terwijl je die trainingstijd ook in iets nuttigers zou kunnen stoppen (lekker lange trainingen in de boot bijvoorbeeld), waar je later in het seizoen ook daadwerkelijk iets aan hebt.
En inderdaad, nu kan je nog varen... Meestal is dat over n week of 3 wel anders.
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
pi_105258972
Wat zitten hier veel bromtollen zeg! Waarom zou je niet een 2k doen?
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 6 december 2011 @ 17:18:46 #251
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_105259210
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 17:14 schreef WanEnOonlie het volgende:
Wat zitten hier veel bromtollen zeg! Waarom zou je niet een 2k doen?
Inderdaad, je moet toch wat in deze periode. i.p.v. een beetje te lamballen.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_105262607
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 17:14 schreef WanEnOonlie het volgende:
Wat zitten hier veel bromtollen zeg! Waarom zou je niet een 2k doen?
Omdat het mietjes zijn.

Volgens mij kreeg ik van mijn vorige 2k nog een kratje bier van Leso_varen :6
pi_105265141
Haha, bromtollen?
Ik zie alleen op dit moment het nut niet om een 2k in wedstrijdvorm te doen. Dat betekent namelijk dat je je er op voor moet bereiden (anders is starten vrij zinloos) en dat is het m voor mij in ieder geval niet waard.
Met een 2k an sich is niets mis, een leuke indicatie om te zien hoe je er voor staat. Ik zal deze maand ook vast wel n 2k doen, en in januari.. Maar ik vind t gewoon zonde om er een week lang speciaal voor voor te bereiden terwijl ik in die tijd ook 100 km in de boot kan zitten en mijn krachttrainingsschema gewoon kan volgen.. Ik (en de coaches) vinden dat gewoon nuttiger ten opzichte van het aankomende seizoen.
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
pi_105272807
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 19:30 schreef SkollZwaar09 het volgende:
Haha, bromtollen?
Ik zie alleen op dit moment het nut niet om een 2k in wedstrijdvorm te doen. Dat betekent namelijk dat je je er op voor moet bereiden (anders is starten vrij zinloos) en dat is het m voor mij in ieder geval niet waard.
Met een 2k an sich is niets mis, een leuke indicatie om te zien hoe je er voor staat. Ik zal deze maand ook vast wel n 2k doen, en in januari.. Maar ik vind t gewoon zonde om er een week lang speciaal voor voor te bereiden terwijl ik in die tijd ook 100 km in de boot kan zitten en mijn krachttrainingsschema gewoon kan volgen.. Ik (en de coaches) vinden dat gewoon nuttiger ten opzichte van het aankomende seizoen.
Je ex coach zegt dat je een lamme tak bent :6
pi_105277133
In januari kan je ook 2k-testen doen, dan heb je toch een maand op de ergo gezeten vanwege de winter.
pi_105284524
Voor ouderejaars vind ik het nog een andere afweging dan voor eerstejaars. Die hebben vaak toch maar 3 trainingen als voorbereiding gedaan of zo. De NKIR is je vuurdoop als wedstrijdroeier!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_105287812
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 23:05 schreef De_Brok het volgende:
In januari kan je ook 2k-testen doen, dan heb je toch een maand op de ergo gezeten vanwege de winter.
Ja, en dan plan je een wedstrijd en dan roept iedereen "dat is veel te kort op het seizoen". Krijg je dat gepiep weer. Overigens is er in januari al een ergometerwedstrijd. Twee zelfs. De Ergohead en de OTKI.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_105294755
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 11:24 schreef WanEnOonlie het volgende:

[..]

Ja, en dan plan je een wedstrijd en dan roept iedereen "dat is veel te kort op het seizoen". Krijg je dat gepiep weer. Overigens is er in januari al een ergometerwedstrijd. Twee zelfs. De Ergohead en de OTKI.
Nu alle bondscoaches besloten hebben om de NKIR te negeren is de wedstrijd minder belangrijk geworden. Beetje vergelijkbaar met wat er met de winterwedstrijden en de Hel gebeurt. Inschrijvingen hangen sterk af van het belang.

Ik hecht zelf in deze periode meer waarde aan 20' testen. Ik zou er dan ook voor zijn om de NKIR en de Ergohead te wisselen op de kalender. Ik denk dat dit beter past in de jaarindeling van de bondscoaches. Als je nu ziet dat de junioren en SB groep voor het einde van het jaar een 20' test moeten inleveren is het toch veel logischer om dit op de Ergohead in december te doen?
pi_105297179
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 14:29 schreef wvdwest het volgende:

[..]

Nu alle bondscoaches besloten hebben om de NKIR te negeren is de wedstrijd minder belangrijk geworden. Beetje vergelijkbaar met wat er met de winterwedstrijden en de Hel gebeurt. Inschrijvingen hangen sterk af van het belang.

Ik hecht zelf in deze periode meer waarde aan 20' testen. Ik zou er dan ook voor zijn om de NKIR en de Ergohead te wisselen op de kalender. Ik denk dat dit beter past in de jaarindeling van de bondscoaches. Als je nu ziet dat de junioren en SB groep voor het einde van het jaar een 20' test moeten inleveren is het toch veel logischer om dit op de Ergohead in december te doen?
Dat zou kunnen. Het probleem is alleen de 'trainingsschema-hype'. Het ene jaar is het hip om vaak 20 minuten tests te doen, twee jaar later moet iedereen zo hard mogelijk één minuut stampen. Om daar je wedstrijdkalender elke keer op aan te passen...?
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_105299160
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 15:35 schreef WanEnOonlie het volgende:

[..]

Dat zou kunnen. Het probleem is alleen de 'trainingsschema-hype'. Het ene jaar is het hip om vaak 20 minuten tests te doen, twee jaar later moet iedereen zo hard mogelijk één minuut stampen. Om daar je wedstrijdkalender elke keer op aan te passen...?
Dit is nou niet bepaald een nieuw commentaar, dat van die omwisseling wordt al jaren gepropageerd door sommige mensen. Dus misschien is het tijd om het ook eindelijk maar eens te gaan doen.
Barlid - "want van roeien word je moe"
pi_105337293
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 16:28 schreef Virmes het volgende:

[..]

Dit is nou niet bepaald een nieuw commentaar, dat van die omwisseling wordt al jaren gepropageerd door sommige mensen. Dus misschien is het tijd om het ook eindelijk maar eens te gaan doen.
Dat het niet nieuw is weet ik ook wel. Maar de organisatie van de NKIR heeft niet gek lang geleden nog een gesprek gehad met de roeibond over het tijdstip van de NKIR. Sterker nog: René Mijnders is ooit de reden geweest dat de NKIR in december is gekomen. En nu trekt hij zijn handen er van af.

Overigens is de verplaatsing van de NKIR naar januari of februari natuurlijk weer koren op de molen van eerstejaars coaches die de NKIR gebruiken als selectiemoment. Gaan die weer klagen. Ik vind het overigens een vreemd verhaal dat een vereniging als Skøll niet meedoet aan de eerstejaarsvelden. Schijnbaar zijn ze op trainingskamp in Maastricht. Waarom is me een raadsel.

Ik zal je opmerkingen desalniettemin meenemen in mijn artikel naderhand. Net als het feit dat Nereus de titel 'NK' misschien maar moet teruggeven aan de KNRB. Als de 'echte' toppers niet meedoen schiet het met een Nederlands kampioenschap ook niet op.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_105354652
Die EJ-coaches kunnen toch zelf een testmoment maken? Ik neem aan dat eerstejaars coaches ook wel capabel genoeg zijn om na 3 maanden roeiers te kunnen volgen een gedegen selectie kunnen maken....
Iemand trouwens enig idee wie de kanshebbers zijn in de SA-velden? voor zwaar lijkt Eefting me de man to beat, en bij de de dames natuurlijk Jenny van Dobben de Bruin, maar bij licht?
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
pi_105366718
Ik ben het eigenlijk niet eens met dat je zelf ook wel kan testen.
Als je wedstrijdroeier bent dan start je wedstrijden.

Dit is alweer de zoveelste wedstrijd buiten het reguliere 2 km seizoen die ten onder dreigt te gaan aan dat trainingsgeneuzel.

Die wedstrijd is er gewoon, is er al lang zo op deze simpele manier en als je jezelf als wedstrijdroeier serieus neemt neem je hem gewoon in je programma op.

Waarom ? Omdat het leuk is.
We zijn toch niet allemaal aan het trainen geslagen om eens per vier jaar te pieken of zoiets ?

Dat de equipe dat de laatste jaren doet is me al een doorn in het oog. Ook daar zouden wat mensen best wat van onderuit geprikkeld kunnen worden door ze eens wat vaker op wedstrijden te laten verschijnen om zo wellicht eens in de buurt te komen van een A finale in een klein nummer.
Je ziet die mensen dus nauwelijks meer op nationale wedstrijden en dat geeft blijkbaar een fout voorbeeld voor velen.

De Novembervieren, Winterwedstrijden en de Skiffhead waren tot voor kort enorm goed bezette wedstrijden waar de gehele roeitop zich liet zien en helaas, dit jaar lijken de Hel en de NKIR aan de beurt om een flinke devaluatie te ondergaan.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_105371834
quote:
13s.gif Op vrijdag 9 december 2011 08:07 schreef pullup het volgende:
de Skiffhead waren tot voor kort enorm goed bezette wedstrijden waar de gehele roeitop zich liet zien en helaas
Sinds ik gestopt ben niet meer nee.

Verder ben ik het eens met je verhaal, je traint toch juist het wedstrijdelement, zeker voor de sjaars. Dan zitten ze dadelijk gelijk bij een wedstrijd in de boot zonder enige ervaring, zichzelf helemaal op te vreten van de zenuwen omdat ze niet weten hoe het werkt.
pi_105380254
Maar of de nkir hier nu noodzakelijk voor is? Ik heb m vorig jaar toen ik sjaars was niet gestart vanwege een blessure, en 3 langebaan wedstrijden en een paar sparsessies in het weekend waren meer dan genoeg om bij de varsity relaxed aan de start te liggen..
pi_105408830
Vanmiddag 17.15, spannend maar heb er zeker zin in!
pi_105410998
Mooie dingen: 2 van die 60+ bazen die harder gaan dan de gemiddelde sjaars lichte pik. Ga ik niet doen op die leeftijd :)
pi_105420390
Aaaaaargh de livestream die faalt voor EJZ. Ik wil ziehien! ;(
pi_105420782
Zozo, de 2e DEj8 van Gyas wordt gedeeld 4e.. Aardige selectie daar dus!
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
pi_105421183
Zo! Ja, inderdaad zeg. Verder respect voor Jonathan die het N veld met 6:01 won *O*
pi_105425925
Wauw wat was het fantastisch! Blij met de tijd en wat mooi om dit mee te maken.
pi_105426779
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 20:08 schreef zwaan90 het volgende:
Wauw wat was het fantastisch! Blij met de tijd en wat mooi om dit mee te maken.
Mooi dat je het leuk vond. De eerste wedstrijd is ook altijd spannend en deze is toch wel bijzonder.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
  zaterdag 10 december 2011 @ 20:39:52 #273
340480 Fapkoning
Koning van de FOK!ers
pi_105427264
Jaja, ik heb 30 seconden van mijn vorige NKIR afgetrapt! :D
pi_105448961
2.5 seconden van mn pr af :-)
Weet iemand trouwens wat de reden is achter de wijzigingen van het dev4- klassement, dat scullblikken opeens ook meetellen?
pi_105449190
Hmm bij mijn coachmeisjes ging het niet volgens plan helaas.. Allemaal ongeveer evenveel boven streef, dus toch wel vreemd. Nu de moeilijke taak voor ons om uit te zoeken waar het fout ging..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_105450213
Moet de LM4- zich voor of na de Varsity plaatsen voor de OS?
pi_105452272
quote:
5s.gif Op zondag 11 december 2011 13:30 schreef BEFEM het volgende:
Moet de LM4- zich voor of na de Varsity plaatsen voor de OS?
Volgens mij erna, vorige was het OKT ook rond de derde wereldbeker.
Barlid - "want van roeien word je moe"
pi_105471572
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 14:31 schreef Virmes het volgende:

[..]

Volgens mij erna, vorige was het OKT ook rond de derde wereldbeker.
OKT is pas in mei (20-23 om precies te zijn). De Varsity halverwege april.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_105471788
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2011 15:47 schreef modusp het volgende:
Maar of de nkir hier nu noodzakelijk voor is? Ik heb m vorig jaar toen ik sjaars was niet gestart vanwege een blessure, en 3 langebaan wedstrijden en een paar sparsessies in het weekend waren meer dan genoeg om bij de varsity relaxed aan de start te liggen..
*mompelt iets over kortzichtigheid*

Het heeft niet alleen met voorbereiding te maken. Het is toch prachtig om tegen de rest van Nederland te strijden op de ergometer? Ik snap die houding van 'het is toch niet noodzakelijk?' absoluut niet. In diezelfde lijn van gedachten is het 'niet noodzakelijk' om 14 kilometer te roeien elk dag. Een wedstrijd is toch twee kilometer?

Wat een gelul.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_105497530
NKIR was weer mooi! Ik stond met een open mond toen ik binnen kwam, het was donker, opeens ging de muziek aan en kwamen de disco-lampen uit de grond rollen, fantastisch! Hulde aan NKIR-organisatie.

Nou, eerste wedstrijd van (z.e.t.i.) Triton EJZ 2012 was leuk. Middenmootje, maar wel lekker constant gevaren en ze hebben bijna gedaan wat ze moesten doen.
Ik moet het toegeven, als coach was in zenuwachtiger dan hoe ik als roeier was!

Ohja, om nog even onze held te benoemen: Nienke van Hoogenhuyze met een tijd van 07:06.07!
Well I was walkin' down the street, chillin', as you do. When who should come up behind me but, Donald Duck. Well, hey, it had to be the way. And he had a few words to say to me. And they were:
pi_105499129
quote:
0s.gif [b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/1727279/12/25#105497530]

Ohja, om nog even onze held te benoemen: Nienke van Hoogenhuyze met een tijd van 07:06.07!
Ja super mooi! Probeerde Maaike Head de afgelopen jaren niet steeds dat record te verbreken? Jammer dat die nu niet mee deed...
pi_105502386
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 16:36 schreef AHappelstroop het volgende:
Ik moet het toegeven, als coach was in zenuwachtiger dan hoe ik als roeier was!
Ja mooi is dat hè :)
pi_105530082
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 21:46 schreef WanEnOonlie het volgende:

[..]

*mompelt iets over kortzichtigheid*

Het heeft niet alleen met voorbereiding te maken. Het is toch prachtig om tegen de rest van Nederland te strijden op de ergometer? Ik snap die houding van 'het is toch niet noodzakelijk?' absoluut niet. In diezelfde lijn van gedachten is het 'niet noodzakelijk' om 14 kilometer te roeien elk dag. Een wedstrijd is toch twee kilometer?

Wat een gelul.
En dan zou ik kortzichtig zijn? :p
Ik zeg juist dat de nkir niet noodzakelijk om spanning bij het starten van "echte" wedstrijden weg te nemen, daar zijn voldoende alternatieven voor die daar volgens mij beter geschikt voor zijn.

Natuurlijk is het leuk om te doen, maar misschien is het daarom juist beter om het wat naar achteren te verplaatsen. Volgens mij (en dit baseer ik enkel op ervaringen vanuit eigen vereniging) zijn de ej achten die de nkir starten maar zelden gelijk aan de ploegen die in het seizoen op het water liggen..
pi_105530468
Veel mensen vinden t ook een handige wissel.. http://www.nlroei.nl/displaypollresult-101.html
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
pi_105531088
Een wissel met de Ergohead zou wat mij betreft ook beter aansluiten op het seizoen dat nu het geval is maar een testmoment in december is niet slecht voor de EJ selecties. Het geeft je een kans om te kijken hoe ze omgaan met wedstrijdstress. Wat dat betreft is het jammer dat de traditie bij Euros is om voor de kerst al de selecties te doen. (doorgaans de week na Sinterklaas, hoewel dat dit jaar anders is)
pi_105545356
Je kan toch een 20minuten test als selectietest doen? Of een 2k op de loods
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_105546632
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 19:16 schreef La_Tramposa het volgende:
Of een 2k op de loods
dat dak hier is al kapot, laten we er geen ergometers op gaan slepen...
Steun je politieke partij, verander je UserIcon!
[UserIcons] Steunt uw partij!
BF4: SeanFerdi
pi_105547887
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 19:16 schreef La_Tramposa het volgende:
Je kan toch een 20minuten test als selectietest doen? Of een 2k op de loods
Het gaat me vooral om het idee dat je aan een echte wedstrijd meedoet, dat is toch wat anders dan een testmomentje plannen waar iedereen individueel gemeten wordt. (het is dus ook van belang dat je dat als coach zo 'framed' zodat iedereen erop gebrand is om te presteren)
Een testmoment is ook wel spannend, maar een wedstrijd is heel anders en psychisch dus een andere belasting dan een keertje ergorukken onder bekenden en zonder in een groepsverband te moeten werken. Dat doe je elke week wel een keer.
Bij zwaar 2005 was het statsgedeelte na het chatgedeelte het meest gebruikte deel van de site. Ergotijden werden elke week wel informeel langs de lat gelegd, als was het maar als 'pissing contest'. (misschien is dat een mannending) Er was ook best wel sprake van onderlinge competitie in die zin.
Een wedstrijd is echter een optreden waar als ploeg een activiteit gedaan moet worden, en dat is heel anders. Het verschil met seatracen is dat je (denk ik) minder snel gemeen gaat doen omdat je dan een flater slaat voor het publiek en omdat er maar 1 testemoment is, is het ook nadelig voor jezelf als er je niet harder gaat dan de andere ploeg.
Het meest interessante ligt hem juist in het vergelijken van de individuele resultaten naast de groepsresultaten, daar kan je indicatie krijgen wie er een metertje meer pakt omdat ie ziet dat het nodig is, en wie onder de druk bezwijkt. Er zijn ook andere manieren om dat te zien natuurlijk, maar deze manier is wel makkelijk te kwantificeren en dus minder subjectief.

Dit hele verhaal slaat natuurlijk op EJ selecties. Latere selecties zijn vaak meer gericht op individuele kwaliteiten, maar als er velden voor tweede- en ouderejaars in ploegverband zouden zijn zou het ook zo kunnen. Alternatief is natuurlijk dat je een collectief meetmoment organiseert tussen verenigingen waarin in ploegen wordt gestreden.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 13-12-2011 20:15:23 ]
pi_105553780
Ik weet zeker dat je je over 20 jaar nog de eerste NKIR tot op de seconde kunt herinneren.

Spannender kan bijna niet, je hebt je een paar weken daarvoor gecommitteerd aan een wedstrijdseizoen waar je nog geen idee van hebt, moet samen starten met compleet nieuwe maatjes die je nu voor het eerst echt leert kennen.

De hele voorbereiding op de club is al mooi en je kunt er ook helemaal naar toeleven, maar het meest unieke is natuurlijk de opkomst in de zaal met zijn allen, de bombastische muziek en het geloei van het publiek.

Ik blijf zeggen dat het dood en doodzonde is als je dat mist als eerste jaars maar zo heeft iedereen zijn eigen smaak.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_105554773
Philemon _O-
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_105563772
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 22:10 schreef pullup het volgende:
Philemon _O-
? :?
Barlid - "want van roeien word je moe"
pi_105564898
Filemon dus :P die in zijn programma verwoede pogingen deed om Harmen Eefting te kloppen op de ergometer. Ik zapte toevallig langs.

Het TV fragmentje zal wel terug te vinden zijn op uitzending gemist of iets dergelijks.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_105565650
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 07:19 schreef pullup het volgende:
...

Het TV fragmentje zal wel terug te vinden zijn op uitzending gemist of iets dergelijks.
http://sites.bnn.nl/page/deweekvanfilemon (roeien begint op 10:40)
Steun je politieke partij, verander je UserIcon!
[UserIcons] Steunt uw partij!
BF4: SeanFerdi
pi_105567644
Filemon was best wel kapot, mooi stuk om te zien.

Vind persoonlijk de NKIR veel fantastischer dan een 2k op je vereniging. Ook zeker wel leuk, maar die sfeer eromheen op de NKIR is mooi en dat moet je gewoon een keer meemaken.
pi_105765718
Vanavond ergometeren voor 3FM's Serious Request in Leiden. We gaan met een flinke afvaardiging van Orca, echt cool!
pi_105766799
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 12:00 schreef Bellah het volgende:
Vanavond ergometeren voor 3FM's Serious Request in Leiden. We gaan met een flinke afvaardiging van Orca, echt cool!
Ze hebben er ook aan zware mannen gedacht: KiloJoule competities! Mooi concept: zo snel mogelijk 25 (=~52s @1:30) of 100 KJ (=~3:29@1:30) knallen. Ben benieuwd wat voor beulen er losgaan, vooral op die 25KJ.
pi_105778261
Vrijdag een 20 min test bij Nereus.. Eens kijken of we daar mee kunnen roeien nu Skoll geen optie meer is :)
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
pi_105779364
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 17:28 schreef SkollZwaar09 het volgende:
Vrijdag een 20 min test bij Nereus.. Eens kijken of we daar mee kunnen roeien nu Skoll geen optie meer is :)
Succes met je test! Maar wat is er bij Skoll misgegaan dan?
Barlid - "want van roeien word je moe"
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 19 december 2011 @ 17:57:09 #299
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_105779429
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 17:55 schreef Virmes het volgende:

[..]

Succes met je test! Maar wat is er bij Skoll misgegaan dan?
Middengroep is leeg.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_105785538
Ik zou het seizoen ingaan met een maatje van me in de 2-.
Fysiek zit het wel snor, maar in de boot klikt het gewoon niet. Verder zijn er geen reele opties binnen Skoll, dus dan maar eens kijken of het bij de buurtjes wel gaat. We vallen wel met onze neus in de boter, vrijdag dus meteen een 20-minutentest. Nog even kijken hoe ik me daar op ga voorbereiden. Ik dacht morgen 15 minuten op de 20-minsplit doen, woensdag alternatief hard trainen en donderdag rustig aan benen los spinnen? Wat vinden de meer ervaren coaches daar van?
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
pi_105791057
quote:
7s.gif Op maandag 19 december 2011 17:57 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

Middengroep is leeg.
Bij Skøll is het complete opleidingstraject niet aanwezig. Doodzonde.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')