abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102783971

Algemeen
Dit topic is voor alle medewerkers van Albert Heijn. Of je nou in een filiaal, DC of misschien wel op het hoofdkantoor werkt, het maakt niet uit! Praat hier over die verschikkelijke actie die ze nou weer hebben verzonnen of roddel over je vervelendste klant. Wees trots op je werkgever!
Handige links
Albert Heijn Aanbiedingen Allerhande AH TV Commercials
Medewerkersportal
AH Plaza
CAO voor het levensmiddelenbedrijf

Uitbetalingen 2011
10 januari
7 februari (+ MVP)
7 maart
4 april
2 mei
30 mei (+ MVP)
27 juni
25 juli (+MVP)
22 augustus
19 september
17 oktober (+MVP)
14 november
12 december

De OP is hier te vinden.
pi_102783997
Laatste post:
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 20:16 schreef Jeffrey_San het volgende:
Stel ik sta ingepland voor 5 uur, maar dit stond niet op de planning op internet waardoor ik een afspraak heb en niet voor de volle 5 uur kan werken.
Wat kan ik dan het beste doen?
  donderdag 6 oktober 2011 @ 20:24:37 #3
247775 Gemaskerde
JerseyShore GUIDO.
pi_102784371
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 20:18 schreef Jeffrey_San het volgende:
Laatste post:

[..]

Zoals hier al eens eerder gezegd was is de planning op internet niet leidend, je kan beter geregeld het rooster in de kantine(of de andere plek waar bij jullie het rooster staat) kijken.

Het beste is om het desondanks toch nog uit te leggen aan de ASM. Wellicht is het niet zo'n probleem, omdat het niet zo druk is o.i.d.
Hey hallo wat een enorm kuttopic.
pi_102787228
Hmm is al geopend, waarom niet gewoon de knop gebruiken om een nieuw deel te openen??
pi_102807148
quote:
1s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 13:54 schreef einschtein het volgende:

[..]

https://icafe.e-id.nl/index.html

Voeg hem daar ff aan toe. Wil jij dat niet doen, zeg het dan ff. Dan doe ik het.
Wat is dat voor een iets? Niet echt duidelijke site...

Mensen ervaring daarmee?
pi_102854401
Bweuhhh ik wil weer salaris!
it's the map in my mind that sends me on my way.
pi_102858375
Dag iedereen,

Vorigee week heb ik gesolliciteerd voor de functie van teamleider verkoopafhadeling bij AH-XL.
Ik werk nu al drie jaar en begin nu met het vierde jaar...ik gaf het aan bij een paar teamleiders en een ASM en die vroegen mij meteen om die brief in te leveren en uiteindelijk heb ik het gedaan.
Nu de vraag..binnenkort gaan we een afspraak maken..de manager + ASM en ik...dan gaan ze me allerlei vragen stellen..alleen wat Voor vragen is mijn vraag. En hoe moet ik daarop antwoorden?

Bijv. waarom wil je het worden? of wat heb je ons te bieden? Waarom moeten we je die kans geven? etc.

In drie jaar heb ik de functie van Cassiere B bereikt..en vandaar de ambitie dat ik teamleider wilde worden.

Hopelijk zijn er teamleiders in deze forum die me kunnen helpen..
pi_102859510
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 22:58 schreef na3ima het volgende:
Dag iedereen,

Vorigee week heb ik gesolliciteerd voor de functie van teamleider verkoopafhadeling bij AH-XL.
Ik werk nu al drie jaar en begin nu met het vierde jaar...ik gaf het aan bij een paar teamleiders en een ASM en die vroegen mij meteen om die brief in te leveren en uiteindelijk heb ik het gedaan.
Nu de vraag..binnenkort gaan we een afspraak maken..de manager + ASM en ik...dan gaan ze me allerlei vragen stellen..alleen wat Voor vragen is mijn vraag. En hoe moet ik daarop antwoorden?

Bijv. waarom wil je het worden? of wat heb je ons te bieden? Waarom moeten we je die kans geven? etc.

In drie jaar heb ik de functie van Cassiere B bereikt..en vandaar de ambitie dat ik teamleider wilde worden.

Hopelijk zijn er teamleiders in deze forum die me kunnen helpen..

Moet je dan vakkenvullers leiding geven s'avonds of.. ?
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
pi_102868745
quote:
14s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 23:34 schreef drumstickNL het volgende:

[..]

verkoopafhandeling is sowieso kassa. Volgens mij moet je als teamleider de planningen maken enzo.
pi_102870432
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 14:13 schreef Twisted_Logic het volgende:

[..]

Wat is dat voor een iets? Niet echt duidelijke site...

Mensen ervaring daarmee?
Dat is het Innovatie-cafe van Albert Heijn. Daar worden nieuwe ideeen opgezet. Ook worden daar pilots gestart en in de gaten gehouden.

Kortom, suggesties kun je het beste daar kwijt. Ik zit er zelf ook bij, heb me bij het begin al ingeschreven en ik heb aardig wat suggesties gezien, ook dat er echt pilots gestart werden.
pi_102870561
28e met AH naar Walibi Fright Nights
Zin an!
pi_102872782
quote:
14s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 23:34 schreef drumstickNL het volgende:

[..]

Nee is voor de kassa...uhm jah ik zou dan een paar avonden krijgen en waarschijnlijk ook de zaterdagen en zondagen.
  zondag 9 oktober 2011 @ 17:48:18 #13
355028 mainedoll
een kloon idd
pi_102881187
Ik heb gesolliciteerd, maar ben 32. :'). Kansloos dus hè?
Enig pluspuntje is misschien dat ik vroegah ook een aantal jaren in hetzelfde filiaal heb gewerkt (begonnen als bijbaan, later min of meer fulltime)
Daisy en Belle
Voor al uw decibellen...
  zondag 9 oktober 2011 @ 18:10:11 #14
247775 Gemaskerde
JerseyShore GUIDO.
pi_102881831
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2011 17:48 schreef mainedoll het volgende:
Ik heb gesolliciteerd, maar ben 32. :'). Kansloos dus hè?
Enig pluspuntje is misschien dat ik vroegah ook een aantal jaren in hetzelfde filiaal heb gewerkt (begonnen als bijbaan, later min of meer fulltime)
Hangt er vanaf voor wat voor functie.

Hier werkt er ook een vrouw van rond die leeftijd als vakkenvulster.
pi_102882481
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2011 12:46 schreef bjanaan het volgende:
28e met AH naar Walibi Fright Nights
Zin an!
Echt? :') Ik ga dan ook naar de Walibi Fright Nights, alleen niet met AH.
  zondag 9 oktober 2011 @ 19:41:46 #16
355028 mainedoll
een kloon idd
pi_102884822
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2011 18:10 schreef Gemaskerde het volgende:

[..]

Hangt er vanaf voor wat voor functie.

Hier werkt er ook een vrouw van rond die leeftijd als vakkenvulster.
Vulploegmedewerker idd :)
En ik heb in de sollicitatie ook aangegeven dat ik 2 van de 3 weekenden beschikbaar ben als kassamedewerker.
(Ze zochten vakkenvullers voor 's ochtends doordeweeks en kassamedewerkers voor het weekend )
Daisy en Belle
Voor al uw decibellen...
pi_102918879
Plaza heeft werkelijk nog nooit zo kut gedaan als nu.
En AH wil me voor 2 uurtjes laten opdraven, echt ga toch weg :')
Ja en dus?
pi_102919309
Hoe veel verdien je eigenlijk bij de Albert Heijn?
Bij de huidige supermarkt waar ik werk verdien ik ¤4,40 per uur, en dat is inclusief alles wat er bij komt kijken.

En ik ben 16 jaar, ook handig om te vermelden natuurlijk. :P
pi_102919355
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 16:38 schreef .ZilveR. het volgende:
Plaza heeft werkelijk nog nooit zo kut gedaan als nu.
En AH wil me voor 2 uurtjes laten opdraven, echt ga toch weg :')
Ja niet normaal kut dat plaza, volgens mij kunnen ze beter maar weer salaris strookjes opsturen... probeer al weken mijn salarisstrook te bekijken maar of de plaza site doe het in zijn geheel niet of alleen de salaris site.
Schijnt wel te werken op intranet, dus ik proberen in te loggen op werk doet mijn login het daar niet vanwege een of andere vage reden??!?!

Denk dat ik uren te kort heb gekregen deze periode en daar kan ik nu mooi nog een extra periode op wachten, lekker is dat :( .
pi_102934233
WTF! is de Siemens Espresso-/koffievolautomaat TK529NL in een dag uitverkocht?! :o
Nosce te ipsum.
pi_102934421
quote:
1s.gif Op zondag 9 oktober 2011 18:34 schreef einschtein het volgende:

[..]

Echt? :') Ik ga dan ook naar de Walibi Fright Nights, alleen niet met AH.
Ja wat is het probleem eigenlijk met je '':')''? :)
pi_102934740
Iemand enige idee of wij dit ook kunnen doen?
Even zo'n 300 euro scoren met de spaarloonregeling
pi_102935323
quote:
5s.gif Op maandag 10 oktober 2011 16:49 schreef braddofiel het volgende:
Hoe veel verdien je eigenlijk bij de Albert Heijn?
Bij de huidige supermarkt waar ik werk verdien ik ¤4,40 per uur, en dat is inclusief alles wat er bij komt kijken.

En ik ben 16 jaar, ook handig om te vermelden natuurlijk. :P
4,72 per uur. plus in maart ongeveer nog een aanvullend deel winstuitkering (als de winstuitkering hoger uitvalt dan 42,5% want dat die 42,5% zit in je al-inn loon)
Doe gewoon dan doe je al gek genoeg.
pi_102935801
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 21:52 schreef AlexanderC het volgende:
WTF! is de Siemens Espresso-/koffievolautomaat TK529NL in een dag uitverkocht?! :o
ik zie het inderdaad ook net op de reclame. Echt heel slecht dit
pi_102968539
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 22:00 schreef Kadooosh het volgende:
Iemand enige idee of wij dit ook kunnen doen?
Even zo'n 300 euro scoren met de spaarloonregeling
Het kan :9 , het formulier gaan morgen de bus in.

Kan eindelijk weer op plaza komen, alleen de salaris pagina doet het nog steeds niet pffffff prutsers :(
pi_102982113
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 21:55 schreef bjanaan het volgende:

[..]

Ja wat is het probleem eigenlijk met je '':')''? :)
Er is geen probleem :P

Btwwww, vandaag gesprek gehad met de SM. Heb mijn OT-contracturen kunnen opschalen naar 24, yeah. *)
pi_102995097
Ik begin steeds meer een hekel aan ah te krijgen.
Ja en dus?
  woensdag 12 oktober 2011 @ 16:21:56 #28
247775 Gemaskerde
JerseyShore GUIDO.
pi_103001233
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 13:26 schreef .ZilveR. het volgende:
Ik begin steeds meer een hekel aan ah te krijgen.
Waarom?
pi_103004796
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 20:05 schreef Kadooosh het volgende:

[..]

Het kan :9 , het formulier gaan morgen de bus in.

Kan eindelijk weer op plaza komen, alleen de salaris pagina doet het nog steeds niet pffffff prutsers :(
Voor die regeling dien je toch meer dan het minimum loon te verdienen? En dat is per maand¤1435,20. Daar kom ik met mijn 10 a 15 uur in de week niet aan... :(
pi_103015089
quote:
3s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 16:21 schreef Gemaskerde het volgende:

[..]

Waarom?
Waardeloze planning. Laksheid van het MT +TL. Sfeerloos filiaal.
Ja en dus?
pi_103143557
Hoi hoi
Ik heb een probleem met Ah plaza.. Ik was mijn wachtwoord vergeten en dus heb ik bij mijn SM een nieuwe aangevraagd.. toen kreeg ik een strookje met daarop mijn naam, pincode en PNL nummer en de instructie: "Ga naar het inlogscherm van Plaza en kies de optie: Haal hier je gebruikersnaam en wachtwoord op. Volg de instructies op het scherm"

Nou, dat dus gedaan, maar dan krijg ik het scherm: "De volgende fout is opgetreden bij het ophalen van de gegevens: Voor de Persoon [nummer] is de procedure reeds afgerond. Neem alsjeblieft contact op met de helpdesk blablabla"

Moet ik nu weer naar m'n SM of kan iemand anders me misschien helpen?

Groetjes!
pi_103151524
Dan heb je dus al n pnl nummer, moet je aan je sm vragen of hij je wachtwoord reset.
pi_103152811
Even 2 vraagjes aan jullie..

Waarom zijn er eigenlijk nooit grootschalige personeelsevenementen vanuit ah? Vrienden van mij werken voor andere supermarkten ( Spar / C1000 ) en vanuit die organisaties is er ca. eens per jaar wel een leuk evenement. Denk aan efteling afhuren oid. Ik werk inmiddels al 8 jaar bij AH maar heb nog nooit zoiets gehad...

Verder vroeg ik me af wat bij jullie de gewoonte is wat betreft het na ''borrelen'' op zaterdagavond op het werk. Wij hebben dit jaren lang gedaan, maar het laatste jaar ''kan'' het opeens niet meer. Ik en mijn collega' s vinden dat vervelend, het is vaak toch een gezellig momentje na het werk, kratje bier koud zetten en een paar zakken chips. Het maakte de werkdag op zaterdag altijd net even wat leuker. De sfeer binnen het team was toen ook beter/ vriendschappelijker.

De nieuwe mensen maken hun collega' s nu alleen binnen formele werksfeer mee.
Vroeger liep het wel eens uit de hand zover dat er zelfs flessen wijn en frituur mee naar boven werd genomen. Maar dit is inmiddels alweer 4 jaar geleden, en de mensen die daarvoor verantwoordelijk waren werken niet meer bij ons.

Manager zegt dat het algemene regel is bij AH dat dit niet meer mag binnen het bedrijf, maar hoor van veel mensen dat het binnen hun winkel nog gewoon gebeurt..
  zondag 16 oktober 2011 @ 19:03:56 #34
203250 Diconnected
Zeg maar Dico.
pi_103156517
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 17:27 schreef Mister_Bojangles het volgende:

Waarom zijn er eigenlijk nooit grootschalige personeelsevenementen vanuit ah? Vrienden van mij werken voor andere supermarkten ( Spar / C1000 ) en vanuit die organisaties is er ca. eens per jaar wel een leuk evenement. Denk aan efteling afhuren oid. Ik werk inmiddels al 8 jaar bij AH maar heb nog nooit zoiets gehad...

Verder vroeg ik me af wat bij jullie de gewoonte is wat betreft het na ''borrelen'' op zaterdagavond op het werk. Wij hebben dit jaren lang gedaan, maar het laatste jaar ''kan'' het opeens niet meer. Ik en mijn collega' s vinden dat vervelend, het is vaak toch een gezellig momentje na het werk, kratje bier koud zetten en een paar zakken chips. Het maakte de werkdag op zaterdag altijd net even wat leuker. De sfeer binnen het team was toen ook beter/ vriendschappelijker.

Vroeger liep het wel eens uit de hand zover dat er zelfs flessen wijn en frituur mee naar boven werd genomen. Maar dit is inmiddels alweer 4 jaar geleden, en de mensen die daarvoor verantwoordelijk waren werken niet meer bij ons.

Manager zegt dat het algemene regel is bij AH dat dit niet meer mag binnen het bedrijf, maar hoor van veel mensen dat het binnen hun winkel nog gewoon gebeurt..
Toen ik nog bij de vulploeg zat was het altijd bieren op zaterdagavond, altijd super gezellig en je leert je collega's eens op een andere manier kennen zegmaar. Nu werk ik al 2 jaar bij kassa, en sinds een jaar mag de vulploeg geen alcohol meer nuttigen in de kantine idd. Heel soms wordt daar een uitzondering op gemaakt, als er bijv. iemand weg gaat oid. Maar nu is het dat iedereen wat te drinken pakt uit de winkel, en dan wat drinken in de kantine en evt. wat snacks erbij. Maar bij ons is het zo dat als ze klaar waren bij het vullen en spiegelen, dat je standaard wat te drinken mocht pakken en dat werd afgescand. Wel chill. Nu ik bij kassa zit krijg je alleen op vrijdag wat te drinken omdat we tot 21.00 open zijn. Maar als je op balie/info staat, mag je wel drinken pakken, lekker vaag :')

Maar wat jij zegt over die grote personeelsfeesten, daar heb je wel gelijk in. Vind dat ook best jammer :Y wij zijn laatst met 85 man van ons filiaal naar de Efteling geweest, onze personeelspot was flink gevuld en we hoefden maar 10eu bij te betalen. Dus dat was incl. entree, lunch, en busreis. Maar Ahold/AH is zo groot dat het misschien niet echt haalbaar is om een groot feest te organiseren voor iedereen eigenlijk.
pi_103157620
Hmm jammer zeg.. slecht voor de teamspirit inderdaad...

Denk dat als er geen bier gedronken mag worden 9 vd 10 mensen liever naar huis / vrienden gaan op zaterdagavond...
De betutteling van die alcoholregels, jammer dat het ten koste gaat van dit soort dingen.

Ja ahold is te groot om in 1 keer alle personeel te doen, maar per gewest zou je zoiets best kunnen realiseren..

Ik vind het gewoon jammer, want bij ons filiaal ligt na het vertrek van een aantal personeelsleden de personeelsvereniging helemaal op zijn gat. De afgelopen 1.5 jaar gebeurt er dus buiten het werk helemaal niets meer qua feestjes oid in ons werk. Terwijl het werken met zoveel jongeren bij zo' n winkel juist zo gezellig kan zijn ( dat weet ik uit mijn eerste jaren)
pi_103165058
Komende week gelukkig maar 1x :D
Ik weet dat het vreemd klinkt, maar ik zit echt de minuten af te tellen totdat mn werkdag weer om is
Ja en dus?
pi_103182197
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 17:27 schreef Mister_Bojangles het volgende:

Wij zitten na sluiting vaak gewoon buiten voor de AH onder het afdak wat we daar hebben met wat collega's een biertje te drinken. Mag officieel niet van de politie ivm openbare alcoholconsumptie waar iets over staat in de gemeentelijke verordening, maar verder dan een waarschuwing of 5 over de afgelopen jaren is dat niet gekomen.

Ik hoorde trouwens van mij baas dat Ahold redelijk in zwaar weer zit (ik moest zelf vragen waarom hij me op vrijdag opeens voor vandaag van de planning had gehaald :{ ). Iig moeten wij heel erg rustig aan doen met de planningen, zeker met de herfstvakantie. Nou vraag ik me af in hoeverre een bedrijf dan honderden miljoenen winst maakt opeens in de 'problemen' kan komen, maar het is wel opvallend.
pi_103183261
De TT is weer heerlijk van toepassing.... Ik wil weten hoeveel centjes ik ga krijgen :(
pi_103184358
Bij mij zit er geen MVP bij? Ik dacht dat we dat deze maand weer zouden krijgen?
pi_103184454
oeh, salaris is gestort :D
En een hoop! Zitten 19 uur van een andere periode bij en heb een hele hoop extra gewerkt :)
  maandag 17 oktober 2011 @ 12:22:52 #41
203250 Diconnected
Zeg maar Dico.
pi_103184722
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 12:15 schreef zakpatat90 het volgende:
Bij mij zit er geen MVP bij? Ik dacht dat we dat deze maand weer zouden krijgen?
Dat dacht ik dus ook, maar blijkbaar volgende maand pas ;(
pi_103191243
quote:
1s.gif Op zondag 16 oktober 2011 16:56 schreef UncleSam het volgende:
Dan heb je dus al n pnl nummer, moet je aan je sm vragen of hij je wachtwoord reset.
Ik had t aangevraagd omdat ik m'n wachtwoord kwijt was.. dus ik neem aan dat t dan gereset is toch?
pi_103191985
Over dat drinken na 't werk.
Wij deden dat eerst ook wel eens op vrijdag en zateravond, maar dan gewoon maar 1 krat bier en geen chips ofzo erbij. Wij hebben toen een brief gehad van het hoofdkantoor dat er binnen de winkel geen alcohol meer genuttigd mag worden :')
Zo erg is het voor ons niet, want wij gaan met een groot gedeelte van de vulploeg bijna elke maand wel samen indrinken en opstap. En de andere weken zie je elkaar ook opstap. Wij hebben best een 'hechte' groep binnen de vulploeg zal ik maar zeggen :)

In de zomervakantie zijn we zelfs met 8 man van het werk een lang weekend op 'vakantie' geweest ^O^
pi_103199078
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 11:21 schreef bigbass het volgende:

[..]

Wij zitten na sluiting vaak gewoon buiten voor de AH onder het afdak wat we daar hebben met wat collega's een biertje te drinken. Mag officieel niet van de politie ivm openbare alcoholconsumptie waar iets over staat in de gemeentelijke verordening, maar verder dan een waarschuwing of 5 over de afgelopen jaren is dat niet gekomen.

Ik hoorde trouwens van mij baas dat Ahold redelijk in zwaar weer zit (ik moest zelf vragen waarom hij me op vrijdag opeens voor vandaag van de planning had gehaald :{ ). Iig moeten wij heel erg rustig aan doen met de planningen, zeker met de herfstvakantie. Nou vraag ik me af in hoeverre een bedrijf dan honderden miljoenen winst maakt opeens in de 'problemen' kan komen, maar het is wel opvallend.
Ja ik ook, van de planning afgehaald omdat ik ver boven mijn contracturen zit en daar een toeslag over moet worden betaald. Dat schijnen ze niet meer te willen, dus gaan ze meer mensen aannemen ipv hetzelfde aantal mensen meer laten werken...
pi_103200710
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 17:55 schreef Delicacy het volgende:

[..]

Ja ik ook, van de planning afgehaald omdat ik ver boven mijn contracturen zit en daar een toeslag over moet worden betaald. Dat schijnen ze niet meer te willen, dus gaan ze meer mensen aannemen ipv hetzelfde aantal mensen meer laten werken...
Dat is het bij mij denk ik niet, ik heb 8 contracturen, maar sta nog steeds 27 uur op de planning deze week. Was eerst 32. Ze hebben ook wat fulltimers vrij gegeven volgens mij en verder lopen schrappen bij iedereen waar het kon.
pi_103201707
geen MVP?
pi_103201906
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 18:44 schreef bigbass het volgende:

[..]

Dat is het bij mij denk ik niet, ik heb 8 contracturen, maar sta nog steeds 27 uur op de planning deze week. Was eerst 32. Ze hebben ook wat fulltimers vrij gegeven volgens mij en verder lopen schrappen bij iedereen waar het kon.
Hier ook... contract is 7 uur per week en werk dik 35 uur. :') Niet dat ik het erg vind hoor, alleen het reizen vind ik :r

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 17-10-2011 19:16:06 ]
pi_103201945
Trouwens AH plaza is echt een kutsite, het werkt NOOIT maar dan ook echt NOOIT thuis en op het werk vandaag ging die zó slóóóóóóm.
Ik wil papieren salarisstrookjes. :(
pi_103203457
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 14:52 schreef Mmoek het volgende:

[..]

Ik had t aangevraagd omdat ik m'n wachtwoord kwijt was.. dus ik neem aan dat t dan gereset is toch?
dan moet je niet die procedure 'haal gebruikersnaam op' doorlopen maar gewoon inloggen.
pi_103222462
De reden dat er geen alcohol mag meer worden gedronken op de zaterdag na sluitingstijd is bepaald vanuit het hoofdkantoor. 2 jaar geleden, take or give, heeft een 15/16-jarige tijdens zo'n avondje zich in coma gezopen.

Toen is er besloten om er mee te stoppen en het landelijk te verbieden.
pi_103224324
Wowwowwow, gister bij ons in Hoorn een gewapende overval geweest!
pi_103224728
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 02:06 schreef einschtein het volgende:
De reden dat er geen alcohol mag meer worden gedronken op de zaterdag na sluitingstijd is bepaald vanuit het hoofdkantoor. 2 jaar geleden, take or give, heeft een 15/16-jarige tijdens zo'n avondje zich in coma gezopen.

Toen is er besloten om er mee te stoppen en het landelijk te verbieden.
Jammer dat AH het dan meteen nodig vindt om dit landelijk te verbieden... Niet alleen bij supermarkten, maar eigenlijk bij 9 vd 10 bedrijven is het vaste prik om op vrijdag of zaterdag nog even na te ''borrelen''...

Ook bij ons gebeurt dit sinds een jaar niet meer, en eerlijk gezegd is de sfeer er niet veel beter op geworden. In onze winkel werken we ook al jaren met dezelfde groep, en zijn er ook veel stelletjes... Het laatste jaar gaan ze altijd na het werk naar huis, op de bank zitten, terwijl we voorheen altijd met een man of 10-15 in de kantine gingen zitten...

Ik vind AH al enorm dramatisch wat betreft het organiseren van festiviteiten voor het personeel, en nu valt het laatste beetje lol wat we nog hadden met zn allen door gewoon max 4 biertjes pp te drinken, paar zakjes chips erbij, ook nog weg...
Als de personeelsvereniging van je filiaal dan ook nog eens inactief is dan is er eigenlijk weinig lol meer aan, jammer...

Dat meteen overal landelijk verbieden vind ik ook zo overdreven. Stel desnoods gewoon een max. verbruik in van 2 kratten per avond of 2 biertjes PP in ofzo...
pi_103229631
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 09:18 schreef Mister_Bojangles het volgende:

[..]

Jammer dat AH het dan meteen nodig vindt om dit landelijk te verbieden... Niet alleen bij supermarkten, maar eigenlijk bij 9 vd 10 bedrijven is het vaste prik om op vrijdag of zaterdag nog even na te ''borrelen''...

Ook bij ons gebeurt dit sinds een jaar niet meer, en eerlijk gezegd is de sfeer er niet veel beter op geworden. In onze winkel werken we ook al jaren met dezelfde groep, en zijn er ook veel stelletjes... Het laatste jaar gaan ze altijd na het werk naar huis, op de bank zitten, terwijl we voorheen altijd met een man of 10-15 in de kantine gingen zitten...

Ik vind AH al enorm dramatisch wat betreft het organiseren van festiviteiten voor het personeel, en nu valt het laatste beetje lol wat we nog hadden met zn allen door gewoon max 4 biertjes pp te drinken, paar zakjes chips erbij, ook nog weg...
Als de personeelsvereniging van je filiaal dan ook nog eens inactief is dan is er eigenlijk weinig lol meer aan, jammer...

Dat meteen overal landelijk verbieden vind ik ook zo overdreven. Stel desnoods gewoon een max. verbruik in van 2 kratten per avond of 2 biertjes PP in ofzo...
Ben ik helemaal met je eens. Wij hebben het ook altijd gedaan, was erg gezellig altijd.

Maar goed, ik denk dat als je het gewoon weer gaat doen.. Er kraait geen haan naar.
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 14:03:34 #54
247775 Gemaskerde
JerseyShore GUIDO.
pi_103232887
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 08:55 schreef TjilpTjilp het volgende:
Wowwowwow, gister bij ons in Hoorn een gewapende overval geweest!
Moest je tijdens die overval werken(als vakkenvuller?)?
pi_103235795
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 12:28 schreef einschtein het volgende:

[..]

Ben ik helemaal met je eens. Wij hebben het ook altijd gedaan, was erg gezellig altijd.

Maar goed, ik denk dat als je het gewoon weer gaat doen.. Er kraait geen haan naar.
ik denk dat een beetje napraten en iets erbij drinken helemaal geen probleem hoeft te zij. Maar waarom moet er dan bier bij gedronken worden?? er zullen ongetwijfeld mensen bij zitten die geen bier lusten maar wel weer wijn,...dus wat moeten die dan? Wij kunnen best wel wat drinken,...gewoon een colaatje,..of sinas,...of soms gewoon iemand die melk neemt. de gezelligheid word er niet minder om. we hebben ook nog zoiets als maatschappelijk verantwoord omgaan met onze medewerkers en wie is er verantwoordelijk als er te veel gedronken word en er gebeurt iets,......nee,...mij niet gezien,....verstandig dat het vanuit zaandam niet word toegestaan
pi_103237112
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 15:24 schreef OVWKG het volgende:

[..]

ik denk dat een beetje napraten en iets erbij drinken helemaal geen probleem hoeft te zij. Maar waarom moet er dan bier bij gedronken worden?? er zullen ongetwijfeld mensen bij zitten die geen bier lusten maar wel weer wijn,...dus wat moeten die dan? Wij kunnen best wel wat drinken,...gewoon een colaatje,..of sinas,...of soms gewoon iemand die melk neemt. de gezelligheid word er niet minder om. we hebben ook nog zoiets als maatschappelijk verantwoord omgaan met onze medewerkers en wie is er verantwoordelijk als er te veel gedronken word en er gebeurt iets,......nee,...mij niet gezien,....verstandig dat het vanuit zaandam niet word toegestaan
Eens.
pi_103259427
Dingen worden altijd meteen zo overtrokken in deze tijd....

Een biertje drinken is natuurlijk heel iets anders als niet verantwoord omgaan met je medewerkers... Ook voor medewerkers geldt dat het simpelweg niet is toegestaan om te drinken als je jonger dan 16 jaar bent. En als je een max. van 2 biertjes per persoon instelt zullen er echt geen ernstige voorvallen gebeuren...

En ja, hoe vreemd het ook klinkt, 9 vd 10 mensen zeggen op zaterdagavond de groeten als ze na het werk om 10 uur savonds nog eens aan de sinas mogen gaan zitten... Daarnaast is het in ons filiaal helemaal verboden om te blijven, ookal wordt er alleen fris geschonken...

Ik vind het eerder respectloos voor je medewerkers om na 1 zo' n voorval zoiets dergelijks voor heel nederland te verbieden...

Ben echt geen AH basher oid, heb er jaren met veel plezier gewerkt, maar ik merk het laatste jaar dat de sfeer gewoon bijna helemaal weg is.. Dit heeft deels te maken met het grotendeels verdwijnen van de vaste kern medewerkers... Wij waren vroeger allemaal vrienden van elkaar door oa. zaterdagavondborrels.
Daar ontstonden ideeen van uitgaan en (personeels)uitjes, en werd je vrienden met je collega' s. De nieuwe generatie heeft helemaal niets met elkaar, en gaan na het werk allemaal naar hun eigen huis, willen niet voor elkaar invallen op het werk etc...
pi_103262999
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 22:54 schreef Mister_Bojangles het volgende:

Een biertje drinken is natuurlijk heel iets anders als niet verantwoord omgaan met je medewerkers... Ook voor medewerkers geldt dat het simpelweg niet is toegestaan om te drinken als je jonger dan 16 jaar bent. En als je een max. van 2 biertjes per persoon instelt zullen er echt geen ernstige voorvallen gebeuren...

En ja, hoe vreemd het ook klinkt, 9 vd 10 mensen zeggen op zaterdagavond de groeten als ze na het werk om 10 uur savonds nog eens aan de sinas mogen gaan zitten... Daarnaast is het in ons filiaal helemaal verboden om te blijven, ookal wordt er alleen fris geschonken...

Ik vind het eerder respectloos voor je medewerkers om na 1 zo' n voorval zoiets dergelijks voor heel nederland te verbieden...

Ben echt geen AH basher oid, heb er jaren met veel plezier gewerkt, maar ik merk het laatste jaar dat de sfeer gewoon bijna helemaal weg is.. Dit heeft deels te maken met het grotendeels verdwijnen van de vaste kern medewerkers... Wij waren vroeger allemaal vrienden van elkaar door oa. zaterdagavondborrels.
Daar ontstonden ideeen van uitgaan en (personeels)uitjes, en werd je vrienden met je collega' s. De nieuwe generatie heeft helemaal niets met elkaar, en gaan na het werk allemaal naar hun eigen huis, willen niet voor elkaar invallen op het werk etc...
Dat is bij ons toch echt anders, maar de zaterdagavond (of zoals vandaag dinsdagavond) borrels zijn gewoon naar buiten voor het filiaal verplaatst. Daar moet je wel de ruimte voor hebben, maar het is net zo gezellig als wanneer we in de kantine zouden zitten. Misschien zelfs wel beter want je kan gewoon weg als je wilt.
  woensdag 19 oktober 2011 @ 01:27:32 #60
247775 Gemaskerde
JerseyShore GUIDO.
pi_103265416
quote:
Lol, onhandig.
Dat moest wel een combi zijn van slecht stapelen van de kratten en op een te hoge snelheid remmen met de kar waarop het allemaal gestapelt is.
pi_103282075
quote:

quote:

heeft niks met "deze tijd " te maken,....

Maar we moeten tegenwoordig schijnbaar alcohol drinken om het gezellig te hebben, je zegt het zelf al,........

en ja, hoe vreemd het ook klinkt, 9 vd 10 mensen zeggen op zaterdagavond de groeten als ze na het werk om 10 uur savonds nog eens aan de sinas mogen gaan zitten.

dat het allemaal minder "gezellig" is,...oké,,,,,,,,,,maar ik denk eerder dat de omstandigheden zijn waaronder er gewerkt word,...collidruk,...laat klaar,...dan wil je wel naar huis.
pi_103493386
Ik werk nu al een paar dagen bij de AH, en ik heb een paar vragen.

Je hebt van die begrippen waarbij ik denk wat moet ik er mee. Denk aan het woord BULK. Dit heeft toch iets te maken met navullen? Je hebt ook BULK fuster ofzo? Wat houdt dat in dan? Als ik het aan iemand vraag krijg ik van die halfgare antwoorden waar ik niks van opsteek...

Kan iemand even deze begrippen uitleggen en misschien nog een paar er bij zetten die veel gebruikt worden?
pi_103494532
Bulk is alle "grote dingen", zoals frisdrank, bier, wcpapier.

Dit komt meestal ook kant en klaar binnen. (Je hoeft het dus niet te splitsen).

Bulk moet ook vaker worden nagevuld omdat je minder aantallen in t vak kunt krijgen.

De term bulk fusten gebruiken wij niet, maar ik denk dat dat de fusten (zwarte CBL kratten) waar dus frisdrank en sappen restanten in zitten.
pi_103495269
Oke, nu begin ik het te snappen. Dus als er word gezegd bulk frisdrank dan moet ik de container met frisdrank navullen?

Zijn er verder nog termen die handig kunnen zijn? FIFO dat weet ik natuurlijk al :p

Bedankt voor je antwoord.
pi_103517915
Zit net even te bekijken wanneer we nou die MVP krijgen, maar ik kan er geen touw aan vast knopen.

Alles is in de war, de ene keer zit er 3 maand tussen, de andere keer 4. :')
pi_103524296
Ik zie het nu wel weer zitten bij AH :)
Leuk nieuw team, dat scheelt natuurlijk ook veel.
Morgen 3 uurtjes werken.
Ja en dus?
  maandag 24 oktober 2011 @ 23:49:07 #67
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_103527239
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 23:07 schreef .ZilveR. het volgende:

Morgen 3 uurtjes werken.
Ja ik ook. Fantastisch. :{w -O-
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 10:41:17 #68
203250 Diconnected
Zeg maar Dico.
pi_103534702
Ik word gewoon helemaal niet ingeroosterd. :')
pi_103536824
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 23:49 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Ja ik ook. Fantastisch. :{w -O-
Ik vind het geen ramp.
Ben de laatste tijd niet meer zo werklustig :P
Heb ook heel snel last van de nek/rug achter de kassa, dus een hele dag is vaak echt een hel voor mij.
Ja en dus?
pi_103538323
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 21:32 schreef einschtein het volgende:
Zit net even te bekijken wanneer we nou die MVP krijgen, maar ik kan er geen touw aan vast knopen.

Alles is in de war, de ene keer zit er 3 maand tussen, de andere keer 4. :')
Ik denk dat ze het vergeten steeds. :')
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 14:08:49 #71
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_103541383
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 11:55 schreef .ZilveR. het volgende:

[..]

Ik vind het geen ramp.
Ben de laatste tijd niet meer zo werklustig :P
Heb ook heel snel last van de nek/rug achter de kassa, dus een hele dag is vaak echt een hel voor mij.
ik baal ervan dat ik zo weinig kan werken. heb mijn halve dag moeten omschoppen voor die 3 uurtjes. ben nu zelfs aan het kijken voor nog een bijbaan erbij :')
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
pi_103547908
quote:
9s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 12:45 schreef Etsu het volgende:

[..]

Ik denk dat ze het vergeten steeds. :')
Zou je haast denken :'(
pi_103628500
Ik was afgelopen week ziek en nu is mijn sm op bezoek geweest op het verkeerde adres.
Omdat mijn moeder ziek(wat zij ook weet) is was ik al een week bij haar en niet thuis dus.

Maar nu wil mijn sm de ziektedag niet uitbetalen omdat ik dat had moeten doorgeven.

Is dit rechtvaardig, het zou in de cao staan.. maar goed blijft het natuurlijk wel een kutstreek.

Gaat trouwens om 1 dagje... daarna was het weekend.

Iemand ooit gehoord dat je bezoek krijgt de eerste ziektedag van het jaar van je sm?
pi_103638610
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 16:27 schreef Kadooosh het volgende:
Ik was afgelopen week ziek en nu is mijn sm op bezoek geweest op het verkeerde adres.
Omdat mijn moeder ziek(wat zij ook weet) is was ik al een week bij haar en niet thuis dus.

Maar nu wil mijn sm de ziektedag niet uitbetalen omdat ik dat had moeten doorgeven.

Is dit rechtvaardig, het zou in de cao staan.. maar goed blijft het natuurlijk wel een kutstreek.

Gaat trouwens om 1 dagje... daarna was het weekend.

Iemand ooit gehoord dat je bezoek krijgt de eerste ziektedag van het jaar van je sm?
Ik heb paar weken geleden 4 weken niet gewerkt en niemand die langskwam van m'n werk :') zit vanaf morgen ook weer een aantal weken thuis, ik zou me echt verbazen als mijn SM zou langskomen want die man is echt een lul :')
pi_103641063
quote:
17s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 20:13 schreef Diconnected het volgende:

[..]

Ik heb paar weken geleden 4 weken niet gewerkt en niemand die langskwam van m'n werk :') zit vanaf morgen ook weer een aantal weken thuis, ik zou me echt verbazen als mijn SM zou langskomen want die man is echt een lul :')
Ja ik heb er ook nog nooit van gehoord, bij andere collega's die ziek waren is hij niet last geweest.
En dan is dit mijn eerste ziektedag van het jaar :') , kan niet zeggen dat dit mijn werkrelatie verbeterd ... ze kunnen me de pleuris krijgen, werk normaal hard maar daar ga ik dan maar verandering in brengen.
pi_103681790
Ben benieuwd naar het kerstpakket ( :') )
  vrijdag 28 oktober 2011 @ 20:15:21 #77
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_103682656
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 19:58 schreef Paxcon het volgende:
Ben benieuwd naar het kerstpakket ( :') )
Ik vind de kerstpakketten eigenlijk best wel prima, in verhouding tot wat andere bedrijven krijgen. Mijn moeder die krijgt jaar op jaar semi aldiproducten :'). AH doet iig zijn best met huismerken en excellent dingen :)
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
pi_103689652
quote:
Acties dreigen in supermarkten

Algemeen • Geschreven door ANP op 26-10-2011 @ 11:30 - gepost door static

FNV Bondgenoten heeft een ultimatum gesteld in de onderhandelingen over de cao in de supermarkten. Als werkgevers vrijdag niet zijn ingegaan op de eisen, volgt maandag de eerste actie, aldus de vakbond.

FNV Bondgenoten vindt het loonbod van de werkgevers te laag en vindt het bovendien hoog tijd dat de positie van jongeren wordt verbeterd. De bond spreekt over het uitbuiten van vakkenvullers. FNV Bondgenoten vindt bovendien dat er te veel gebruik wordt gemaakt van arbeidscontracten van 12 uur per week of minder.
Hier al iets bekend over? Ben benieuwd :D :P
pi_103699192
Gister 8-18 gezeten, voel het nog steeds in de rug/schouders/nek....
Ja en dus?
pi_103709260
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 22:34 schreef Dipstaart het volgende:

[..]

Hier al iets bekend over? Ben benieuwd :D :P
Nog niets over gehoord. Vind het een beetje flauw, dat demonstreren en actievoeren.
pi_103724846
Voor iedereen die zich afvraagt waarom die containers toch altijd zo beroerd gestapeld zijn:

Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
  zaterdag 29 oktober 2011 @ 23:57:19 #82
247775 Gemaskerde
JerseyShore GUIDO.
pi_103725439
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2011 23:39 schreef hooibaal het volgende:
Voor iedereen die zich afvraagt waarom die containers toch altijd zo beroerd gestapeld zijn:

Lololololo
pi_103725551
Die Polen hebben hier eens chocola zitten vreten en die colli's lekker naar het filiaal gestuurd :')
pi_103734519
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2011 23:39 schreef hooibaal het volgende:

Gelukkig leveren ze niet ons filiaal. :7
  zondag 30 oktober 2011 @ 10:23:10 #85
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_103734531
quote:
1s.gif Op zondag 30 oktober 2011 10:22 schreef einschtein het volgende:

[..]

Gelukkig leveren ze niet ons filiaal. :7
Dit is DCZ. Ik ben eens op DCO geweest, en daar zijn de menukaarten in de kantine en de instructies in de koptelefoon ook in het pools.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_103776160
Godmiljaar, plaza account geblokkeerd, ding werkt voor geen meter, maar 1x verkeerd wachtwoord en meteen geblokkeerd :?
Ja en dus?
  maandag 31 oktober 2011 @ 09:53:46 #87
251095 Purdey
Better off alone..
pi_103776598
Ik meld me hier ook eens. Sinds 9 september bij de AH werkzaam. Net op Plaza zitten kijken en ik zou morgen een dienst van een collega overnemen van 16:00-19:00. Staat er nu ineens 10:00-19:00 :') Dadelijk even bellen dus..

En de kerstpakketten? Is dat altijd een doos met eigen merk producten? Vorig jaar nog werkzaam bij La Place, en toen kreeg ik een cadeaubon van 25,- en 6 'Art decor' bonbons. Met chilipeper en zeezout :X
So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
pi_103776979
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 09:53 schreef Purdey het volgende:
Ik meld me hier ook eens. Sinds 9 september bij de AH werkzaam. Net op Plaza zitten kijken en ik zou morgen een dienst van een collega overnemen van 16:00-19:00. Staat er nu ineens 10:00-19:00 :') Dadelijk even bellen dus..

En de kerstpakketten? Is dat altijd een doos met eigen merk producten? Vorig jaar nog werkzaam bij La Place, en toen kreeg ik een cadeaubon van 25,- en 6 'Art decor' bonbons. Met chilipeper en zeezout :X
Ja, producten van AH, Etos en Gall & Gall (geen alcohol). Het is op zich wel een mooi pakket steeds, al is het de laatste jaren wel steeds wat minder geworden.
  maandag 31 oktober 2011 @ 11:46:37 #89
203250 Diconnected
Zeg maar Dico.
pi_103779792
Ik vind de kerstpakketten altijd erg tof hoor :Y die van 2 jaar geleden met al die chocolade was wel erg :9
  maandag 31 oktober 2011 @ 11:52:47 #90
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_103779982
quote:

Purrr O+ :W
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
  maandag 31 oktober 2011 @ 14:35:26 #91
251095 Purdey
Better off alone..
pi_103785854
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 11:52 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Purrr O+ :W
Mons O+
pi_103790185
quote:
17s.gif Op maandag 31 oktober 2011 11:46 schreef Diconnected het volgende:
Ik vind de kerstpakketten altijd erg tof hoor :Y die van 2 jaar geleden met al die chocolade was wel erg :9
Doe dit jaar maar weer. O+
  maandag 31 oktober 2011 @ 16:57:29 #93
155008 Fip
Jezus redt
pi_103791541
Ik ga even mijn gal spuwen. Bij ons in het filiaal wordt er sinds enige tijd geprobeerd een efficiëntieslag te maken op het aantal gebruikte uren. Hierop valt namelijk nogal wat winst te behalen. Op zich natuurlijk een prima doel waar ik graag aan meewerk.

Echter het komt nu regelmatig voor dat teamleiders VKK, met name 's avonds, overgewerkte uren niet uitbetalen. Dit kondigen ze ook van te voren aan: wij stellen de norm, en als je die niet haalt, betalen we je de extra gewerkte tijd niet uit. Daarnaast hanteren ze de regel "als wij ontdekken dat je niet spiegelend gevuld hebt, moet je het hele pad spiegelen in je eigen tijd." Hele uren worden hierdoor per avond 'bezuinigd', over de rug van veelal 16-jarigen die niet weten dat dit wettelijk helemaal niet mag, of niet weten hoe ze zich ertegen moeten verweren.

Dat je (hoge) normen stelt en wilt naleven is begrijpelijk. Als mensen echt niet doorgewerkt hebben dan kan dat ook best. Maar het deugt echt niet dat overwerk bijna per definitie niet betaald wordt. Collega's vinden dit ook en er wordt veel gemopperd op de werkvloer. De sfeer is grimmig geworden. Ik denk erover dit te bespreken met het MT.

Zijn er mensen die dit herkennen? Hoe wordt in jullie filiaal met overwerk omgegaan?
pi_103796309
Met overwerk hebben wij voor zover ik weet geen problemen (deli)
Wel is het tegenwoordig zo dat de bazen niemand boven hun contract laten werken. Ook proberen ze allemaal planningen uit die ronduit onmenselijk zijn. En dan gaan klagen dat de afdeling er niet goed bij ligt!? Ik ben echt wel bereid om hard te werken, maar ik kan niet constant op 200% lopen en ondertussen de rest aansturen omdat ze geen idee hebben wat ze aan het doen zijn. (brood)
  maandag 31 oktober 2011 @ 19:24:19 #95
251095 Purdey
Better off alone..
pi_103798371
quote:
Net op Plaza zitten kijken en ik zou morgen een dienst van een collega overnemen van 16:00-19:00. Staat er nu ineens 10:00-19:00 :') Dadelijk even bellen dus..
Gebeld, blijkt te kloppen. Roosters zijn veranderd, en daar schijnen ze memo's van te hebben opgehangen bij de roosters. Maar die heb ik niet eens gezien. Ik ben er écht niet blij mee hoor, dat ze zonder overleg zomaar m'n rooster upgraden van 3 naar 9 uur. Ik moet m'n vrije dagen ook gewoon 3 weken van te voren aanvragen.
pi_103806185
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 18:50 schreef Kitlerrr het volgende:
Met overwerk hebben wij voor zover ik weet geen problemen (deli)
Wel is het tegenwoordig zo dat de bazen niemand boven hun contract laten werken. Ook proberen ze allemaal planningen uit die ronduit onmenselijk zijn. En dan gaan klagen dat de afdeling er niet goed bij ligt!? Ik ben echt wel bereid om hard te werken, maar ik kan niet constant op 200% lopen en ondertussen de rest aansturen omdat ze geen idee hebben wat ze aan het doen zijn. (brood)
Ik heb er op deli ook weinig last van. Ik wordt verder de laatste tijd ook gewoon ruim boven mijn contract ingepland, maar de planningen zijn wel absurd krap. 1 persoon van 17-20 op brood en deli en dan komt de vers vulling om half 5 binnen :').
Dus dan blijft een groot deel weer tot morgen staan en zo bouw je een lekkere achterstand op... En je hebt dan ook de volgende dag niet een mannetje extra om alles op te ruimen en recht te trekken.

Maargoed, ik weet dat mijn ASM er van op de hoogte is en heb echt het gevoel dat ze het liever anders zou doen, maar zij wordt van bovenaf ook gigantisch gekort.
  maandag 31 oktober 2011 @ 22:03:38 #97
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_103809525
Ik maak regelmatig mee dat er maar 1 persoon is ingepland voor 2 afdelingen; deli en brood dus. Zo en uurtje 's middags staat er vaak tussen 14 en 15 uur niemand op bakkerij :'). Verder werk ik maar 6 van de 12 contracturen die ik heb in de week. Het hele filiaal lijdt eronder en meer uren willen ze niet geven.. Ben nu dus opzoek naar een iets anders, want als alternatief was het werken in een andere flilaal voor de resterende uren :') Kom op, je gaat toch niet 6 uur in een ander filiaal werken..
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
pi_103810024
Hier zijn ze ook al zo gierig met die uren :') Kreeg vorige week toen ik wegging ('s ochtends vullen) een duopack croissantjes in mn hand geduwd omdat ''ik altijd wel een kwartiertje overwerkte''. Wel aardig natuurlijk, maar ik heb liever dagelijks die 1,20 euro ofzo.
pi_103812281
@ Paxcon Dat is wel aardig dat ze er aan denken. Bij ons is het bijna vanzelfsprekend...

Ik heb me er inderdaad ook over verbaasd dat zo'n groot bedrijf met zo'n grote winst zo moet korten op die uren. Daar gaat de hele winkel niet op vooruit toch? Medewerkers hebben het te druk voor hun eigen afdeling, ze hebben het te druk om klanten fatsoenlijk te helpen en dat kan als haastig/ongeinteresserd/niet vriendelijk beschouwd worden, minder tijd voor standaard checks=verkeerde voorraad/slecht codeboek enzovoort!
pi_103817142
Storing bij de diepvries bij ons, 5 diepvrieskasten eruit. *O*

Altijd dezelfde groep, altijd dezelfde oorzaak. Maar het permanent oplossen, neen. Dat mag niet van AH.
pi_103826558
Vergeten dat ik moest werken.
Ja en dus?
pi_103826957
Gisteren m'n eerste werkdag weer gehad na een weekje vrij gehad te hebben.
Hartstikke moe ging ik onderweg naar het werk met de bus. Tijdens de rit voelde ik me ineens niet lekker dus druk op de stopknop. Val ik flauw de bus uit :')

Bij ons word er trouwens ook steeds meer bezuinigd. Werkdruk is echt abnormaal en dingen blijven ook vaak liggen. Vracht die blijft staan, winkel niet verzorgd, grote achterstand met codeboek, ontevreden personeel. En maar boos worden iedere keer elke week dat het weer zo slecht achtergelaten is :')
Mensen die niet over de 12 uur mogen werken omdat het anders toeslaguren kost.

Maar ja, wie zijn wij om te klagen..
pi_103827059
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 november 2011 00:32 schreef einschtein het volgende:
Storing bij de diepvries bij ons, 5 diepvrieskasten eruit. *O*

Altijd dezelfde groep, altijd dezelfde oorzaak. Maar het permanent oplossen, neen. Dat mag niet van AH.
Hahaha mooi is dat he!
Hebben wij ook een aantal keren gehad. Eerst de diepvries daarna alles wat enigszins gekoeld was...
Het is maandenlang aankloten geweest tot de winkel werd verbouwd. Nu lekt de boel alleen nog maar :')
pi_103827841
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 22:11 schreef Paxcon het volgende:
Hier zijn ze ook al zo gierig met die uren :') Kreeg vorige week toen ik wegging ('s ochtends vullen) een duopack croissantjes in mn hand geduwd omdat ''ik altijd wel een kwartiertje overwerkte''. Wel aardig natuurlijk, maar ik heb liever dagelijks die 1,20 euro ofzo.
Ik neem met die instelling regelmatig een broodje als ik brood aan het afboeken ben, ben dan ook makkelijk 10 minuten langer bezig (geen probleem, aangezien kassa toch zelden minder dan een kwartier na sluiting klaar is) en dat tikt wel aan met een all-in loon van richting de 15 euro...

Volgens de CAO zou dat kwartiertje overigens gewoon uitbetaald moeten worden of worden gecompenseerd in de vorm van extra pauze/vakantieuren...
pi_103829503
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 12:39 schreef Kitlerrr het volgende:

[..]

Hahaha mooi is dat he!
Hebben wij ook een aantal keren gehad. Eerst de diepvries daarna alles wat enigszins gekoeld was...
Het is maandenlang aankloten geweest tot de winkel werd verbouwd. Nu lekt de boel alleen nog maar :')
Ja, de voelers onderin de diepvries bevriezen steeds. Dus denkt het systeem dat ie niet hoeft te koelen, wat dus wel gewoon nodig is. Ons idee: verplaatst die voelers naar het midden. Zodat ze niet bevriezen. Maar dat willem ze dus niet.

Ik denk dat het verbouwen bij ons nog wel ff gaat duren. :(
pi_103829910
Wat verdien je nou eigenlijk bij de AH op 18 jarige leeftijd?
It is our light, not our darkness that frightens us the most.
Our biggest fear is not that we are inadequate, our biggest fear is that we are powerful beyond measure.
  dinsdag 1 november 2011 @ 14:26:55 #107
247775 Gemaskerde
JerseyShore GUIDO.
pi_103830170
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 14:18 schreef Trinitrobenzeen het volgende:
Wat verdien je nou eigenlijk bij de AH op 18 jarige leeftijd?
Volgens mij was dat iets van 5,40 incl. alle toeslagen als ik mij niet vergis :)
pi_103830507
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 14:26 schreef Gemaskerde het volgende:

[..]

Volgens mij was dat iets van 5,40 incl. alle toeslagen als ik mij niet vergis :)
Ik heb een sollicitatie te doen! =p
Maar ik weet dat het een domme vraag is, maar als ik daar ga werken kom ik wss in de vakkenvullers sectie, is dat moeilijk om snel door te hebben? =p
It is our light, not our darkness that frightens us the most.
Our biggest fear is not that we are inadequate, our biggest fear is that we are powerful beyond measure.
  dinsdag 1 november 2011 @ 14:47:22 #109
247775 Gemaskerde
JerseyShore GUIDO.
pi_103830781
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 14:38 schreef Trinitrobenzeen het volgende:

[..]

Maar ik weet dat het een domme vraag is, maar als ik daar ga werken kom ik wss in de vakkenvullers sectie, is dat moeilijk om snel door te hebben? =p
Mwah zelf had ik na 2 maanden wel zo ongeveer door waar alles staat :Y
pi_103831075
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 14:38 schreef Trinitrobenzeen het volgende:

[..]

Je hebt het allemaal vrij snel door. Maar als je 18 bent kan je misschien beter solliciteren voor deli-kaas-brood aangezien je vrij duur bent voor vakkenvullen. Eventueel anders voor kassa.
pi_103846588
Kan je ook je werktijden van een week terug, terug zien op AH Plaza?
pi_103846629
Volgens mij niet.
Ik kan echt geen wachtwoorden op plaza meer verzinnen, pffffff al die eisen waar het aan moet voldoen.
Ja en dus?
pi_103847424
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 20:27 schreef .ZilveR. het volgende:
Volgens mij niet.
Ik kan echt geen wachtwoorden op plaza meer verzinnen, pffffff al die eisen waar het aan moet voldoen.
Ik doe altijd Albert11, dan Albert12, Albert13 enzv
pi_103851630
ik werk met 1234567qw, daarna qw1234567, toen 1234567as etc. Ik ga gewoon rustig en systematisch mijn keyboard af, volgens mij mag je na 3x veranderen weer de eerste nemen zelfs.
  dinsdag 1 november 2011 @ 21:53:06 #115
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_103851702
Ik ga nu de namen van familieleden af met geboortejaren erbij :')
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
  dinsdag 1 november 2011 @ 22:31:45 #116
203250 Diconnected
Zeg maar Dico.
pi_103854467
Ik heb de meest rare, van dieren tot mensen tot koekjes _O-
pi_103855861
AH Plaza doet het nooit bij mij thuis... Herkenbaar? :')

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-11-2011 22:51:13 ]
pi_103857941
quote:
15s.gif Op dinsdag 1 november 2011 22:51 schreef Etsu het volgende:
AH Plaza doet het nooit bij mij thuis... Herkenbaar? :')
Firefox? Probeer het eens met internet explorer.
pi_103861903
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 20:26 schreef Jeffrey_San het volgende:
Kan je ook je werktijden van een week terug, terug zien op AH Plaza?
Nope, kan niet.
pi_103886974
Een vraagje: hoelang duurt het gemiddeld om een reactie terug te krijgen van AH voor je online sollicitatie? Heel erg bedankt.
pi_103897216
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 19:27 schreef -Vega- het volgende:
Een vraagje: hoelang duurt het gemiddeld om een reactie terug te krijgen van AH voor je online sollicitatie? Heel erg bedankt.
Welke regio? Binnen de grote steden is er een "belteam" dat dit behandeld. Geloof dat dat binnen 2 weken is.

Groet
Ivo
pi_103900649
Regio Tilburg
pi_103961692
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 12:36 schreef Dipstaart het volgende:
Gisteren m'n eerste werkdag weer gehad na een weekje vrij gehad te hebben.
Hartstikke moe ging ik onderweg naar het werk met de bus. Tijdens de rit voelde ik me ineens niet lekker dus druk op de stopknop. Val ik flauw de bus uit :')

Bij ons word er trouwens ook steeds meer bezuinigd. Werkdruk is echt abnormaal en dingen blijven ook vaak liggen. Vracht die blijft staan, winkel niet verzorgd, grote achterstand met codeboek, ontevreden personeel. En maar boos worden iedere keer elke week dat het weer zo slecht achtergelaten is :')
Mensen die niet over de 12 uur mogen werken omdat het anders toeslaguren kost.

Maar ja, wie zijn wij om te klagen..
herkenbaar. daarom werk ik er niet meer
Nosce te ipsum.
pi_103999096
En toch valt of staat dit met capabele SM en ASM en TL's.

Overigens wat vinden jullie van het thema van de disneyweken dit jaar?
pi_103999946
Ik vind de Disneyweken echt super leuk! Ik ben benieuwd hoe populair die poppetjes gaan worden.... Zelf vind ik Donald Duck veel leuker dan sneeuwwitje bijvoorbeeld.
pi_104001004
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 16:40 schreef zakpatat90 het volgende:
Ik vind de Disneyweken echt super leuk! Ik ben benieuwd hoe populair die poppetjes gaan worden.... Zelf vind ik Donald Duck veel leuker dan sneeuwwitje bijvoorbeeld.
Vind ik zelf dus ook denk dat dit misschien wel eens de succesvolste disneyweken kunnen worden tot nu toe. Omdat heel veel oudere misschien ook wel meer met donald duck hebben. Ik vind het i.i.g. een leuk thema om n rond te lopen de komende weken :-)
  zondag 6 november 2011 @ 11:08:46 #127
251095 Purdey
Better off alone..
pi_104024086
Och, niet weer zegeltjes. Tijdje geleden hadden we hier een stempelactie voor het winkelplein, centerparkszegels, koopzegels en de bonuskaart. Dus dan kreeg je elke keer:

'Heeft u ook een bonuskaart? Spaart u koopzegels? Spaart u stempels voor het winkelplein? Spaarde u ook Centerparks zegels?' En dat dan tientallen keren per dag, en de meeste mensen wilden ook nog een hele uitleg over alle acties.
  zondag 6 november 2011 @ 14:10:00 #128
325019 jennie-pen
het is wat het is.....
pi_104030995
iemand deze maand al de personeelskorting binnen gehad?
  zondag 6 november 2011 @ 14:58:31 #129
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_104033636
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 14:10 schreef jennie-pen het volgende:
iemand deze maand al de personeelskorting binnen gehad?
Ik hoop dat het aankomende maand erbij zit :)
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
pi_104042699

Van harte welkom in ons topic over Albert Heijn!

In dit topic kun je al je vragen stellen over het werken bij Albert Heijn, de aanbiedingen van deze week bekijken of even rustig door de nieuwste Allerhande heenbladeren.

De TV Commercials met onze welbekende supermarktmanager zijn hier terug te vinden!

Ook onze fans zijn van harte welkom. Wij, als medewerkers, helpen u graag verder!

Medewerkersportal
AH Plaza

VGL CAO

Salaristabel
In deze tabel wordt uitsluitend het starters uurloon weergegeven van Caissière A, Medewerker Verkoop / Medewerker Verkoopklaar / Kwaliteitsmedewerker / Vakantiemedewerker.
De laatste kolom betreft het All-in uurloon dat geldt voor medewerkers met een contract van 12 uur of minder per week.

Uitbetalingen 2012

* 9 januari
* 6 februari
* 5 maart
* 2 april
* 30 april
* 28 mei
* 25 juni
* 23 juli
* 20 augustus
* 17 september
* 15 oktober
* 12 november
* 10 december

Handige sites over het werken in de supermarkt

www.ikwerkindesupermarkt.nl
www.supermarkt.nl
www.werkenindesupermarkt.nl
www.vakcentrum.nl

Maak een nieuw topic aan door rechts onderaan deze pagina te klikken op 'nieuw topic'. De OP is hier te vinden.

[ Bericht 50% gewijzigd door Dipstaart op 08-11-2011 20:21:22 ]
pi_104045672
Krijgen we betaald op een zaterdag? :?
pi_104047005
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 19:52 schreef j95 het volgende:
Krijgen we betaald op een zaterdag? :?
Beter lezen dude :) Is de nieuwe op voor een volgend topic met de salarisbetalingen van 2012
pi_104047507
Mijn excuses.
pi_104113745
Misschien ook een salaristabel voor Senior Medeverkopers, teamleiders en Caissières B? :)

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 08-11-2011 11:16:09 ]
  Eindredactie Games dinsdag 8 november 2011 @ 18:10:45 #135
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_104129355
Waarom gaat de AH cola eruit? Geen vraag meer naar of leveringsproblemen?
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  dinsdag 8 november 2011 @ 19:29:54 #136
251095 Purdey
Better off alone..
pi_104132877
quote:
4s.gif Op dinsdag 8 november 2011 18:10 schreef donald_dick het volgende:
Ik scan 'm erg weinig ook, misschien gewoon niet lekker?
pi_104135212
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 november 2011 11:15 schreef Etsu het volgende:
Misschien ook een salaristabel voor Senior Medeverkopers, teamleiders en Caissières B? :)
Vind hem eerlijk gezegd een beetje te lang voor in de OP :p Alles staat op AH Plaza of is terug te vinden in de CAO. Maar bij deze:

pi_104139417
quote:
We krijgen een frisdrank ombouw binnenkort. Misschien dat ze een nieuwe verpakking of NASA nummer krijgen..
pi_104145267
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 november 2011 21:35 schreef UncleSam het volgende:

[..]

We krijgen een frisdrank ombouw binnenkort. Misschien dat ze een nieuwe verpakking of NASA nummer krijgen..
Dit.

Zondag gaan wij hem met 6 man uitvoeren. Dus ff zien hoe het wordt.

------

75 karretjes zijn ook bezorgd. Nu kunnen we weer vooruit. Nu hebben we alleen wel 2 verschillende soorten karretjes. :')

Morgen krijgen we nieuwe stellingen en indeling van alle tijdschriften. Er gaan heel veel uit en we krijgen nu echt een soort van vakken. Eindelijk wat overzicht, want nu.. Niet te doen. :P
pi_104166115
Ik wil lid worden van FNV vakbond maar weet iemand welke werkgever ik dan moet invullen, mijn eigen filiaal staat er niet bij maar volgens mij zitten alleen franchise erbij.
pi_104171501
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 16:43 schreef Kadooosh het volgende:
Ik wil lid worden van FNV vakbond maar weet iemand welke werkgever ik dan moet invullen, mijn eigen filiaal staat er niet bij maar volgens mij zitten alleen franchise erbij.
Ahold? Albert Heijn?
pi_104174877
quote:
1s.gif Op woensdag 9 november 2011 19:03 schreef einschtein het volgende:

[..]

Ahold? Albert Heijn?
Ja heb ik al geprobeert natuurlijk...
pi_104175890
Mensen kijken me aan als een botsauto als ik vraag of ze de Disneypunten sparen.
Ja en dus?
  woensdag 9 november 2011 @ 21:57:43 #144
251095 Purdey
Better off alone..
pi_104181227
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 20:20 schreef .ZilveR. het volgende:
Mensen kijken me aan als een botsauto als ik vraag of ze de Disneypunten sparen.
Echt? Bij mij reageerde vrijwel iedereen heel enthousiast. Veel mensen vroegen er zelfs om en waren heel fanatiek om aan de 15,- of 30,- te komen :)
pi_104205411
Ik denk dat het succes van zo'n actie ook echt per filiaal heel verschillend is.
Ik heb net lekker mijn naambadge bestickerd met de disney-punten :D
Ja en dus?
pi_104206045
Ik wil zo´n Pluto knuffel :D
  donderdag 10 november 2011 @ 16:32:05 #147
251095 Purdey
Better off alone..
pi_104206597
Ik wil de Minnie O+
pi_104240729
Wat een onmogelijke regels zeg waaraan je wachtwoord op Plaza moet voldoen :')

Het is makkelijker om bij de bank je pincode op te vragen of een tweede pas te regelen dan een geschikt wachtwoord voor ah plaza te vinden...
Het is patat! Dan weten jullie er van...
pi_104242426
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 12:08 schreef JazzJackrabbit het volgende:
Wat een onmogelijke regels zeg waaraan je wachtwoord op Plaza moet voldoen :')

Het is makkelijker om bij de bank je pincode op te vragen of een tweede pas te regelen dan een geschikt wachtwoord voor ah plaza te vinden...
1234567[2 letters] werkt, dan kan je gewoon alleen die letters veranderen steeds ;)
pi_104244694
Heej die moet ik onthouden! Thx! Wel een lekker makkelijk wachtwoord dan :p

Scheelt dat die gebruikersnaam die je in moet voeren al een wachtwoord opzich is :')
Het is patat! Dan weten jullie er van...
pi_104247083
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 13:57 schreef JazzJackrabbit het volgende:
Heej die moet ik onthouden! Thx! Wel een lekker makkelijk wachtwoord dan :p

Scheelt dat die gebruikersnaam die je in moet voeren al een wachtwoord opzich is :')
er zit een logica in de username. Het is altijd: pnl[voorletters][3 cijfers] dus als je dat weet hoef je alleen die cijfers nog te onthouden.
Al heb ik volgens mij van mensen gehoord die maar 2 cijfers hadden, maar dan blijft het idee hetzelfde natuurlijk.
pi_104254063
quote:
Blijft er bij ons gewoon in. Zelfs met een bredere facing. Alle cola komt nu bij elkaar te staan, zowel de blikjes, kleine flesjes als de grote flessen.
pi_104254286
Ik doe voor mijn wachtwoord altijd 4letters van de naam van de maand en dan het jaartal. Pasgeleden had ik nog augu2011.

Ik las op plaza dat de frisdrank grootverpakking na de ombouw niet meer 6 stuks maar 4 stuks zou zijn. Bij ons kwamen de klanten vandaag ook steeds vragen om ah cola light.
pi_104254429
Aha beetje het idee van de A-Merken. First Choice cola zit ook in een vierpack. Zespack is ook wel erg groot.
  zondag 13 november 2011 @ 09:22:29 #155
304381 Loll
recommender bij BIC=goedkoop
pi_104309701
kut dat is echt dom die dingen gaan als warme broodjes over de toonbank.
BAM dit is 3KB
pi_104320819
Is jullie AH ook zo enorm onproffessioneel?

Ik werk echt al ja-ren in een middelgroot dorpsfiliaal, maar als je zou willen zou je elke dag vanalles mee naar huis kunnen nemen, zonder dat iemand ergens een probleem van maakt. Missen er een paar producten, dan wordt dit zonder er een probleem van te maken gewoon weggeteld oid.

Zelf heb ik mezelf altijd een beetje nonchalant ingesteld. Ik doe mijn werk, geef mij mn geld, kom op tijd en heb altijd alles af, maar verder geen zin om de popi jopi teamleider uit te gaan hangen. Veel te druk met mn studie daarvoor.

Maar die filiaalmanager van ons, en de mensen die teamleider zijn .. :') Die mensen zijn echt niet in staat om verder te denken dan hun neus lang is.
Soms hebben we een teambespreking en dan komen ze met de meest belachelijke en nutteloze ideeen, terwijl de meest functionele dingen never worden aangepakt...drama
pi_104338844
VOOR

NA

Vandaag gedaan, van 1-5 met 6 man. Waren heel veel dingen niet, die komen maandag/dinsdag binnen. Vandaar dat 't nog wat leeg is.

Voor diegene die het merkt: ja, we hadden rechte planken te kort. :') We kregen 10 nieuwe bocht-planken binnen, terwijl we er maar 3 extra nodig hadden. En we kregen geen rechte planken binnen. Dus die zullen over een week of 2 wel binnenkomen.

[ Bericht 7% gewijzigd door einschtein op 14-11-2011 00:00:07 ]
pi_104339147
Fijn dat de dollys weer terug zijn _O_ scheelt een hoop tijd met het vullen van losse flessen op de planken.
pi_104344444
quote:
1s.gif Op zondag 13 november 2011 23:48 schreef einschtein het volgende:
VOOR
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

NA
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Vandaag gedaan, van 1-5 met 6 man. Waren heel veel dingen niet, die komen maandag/dinsdag binnen. Vandaar dat 't nog wat leeg is.

Voor diegene die het merkt: ja, we hadden rechte planken te kort. :') We kregen 10 nieuwe bocht-planken binnen, terwijl we er maar 3 extra nodig hadden. En we kregen geen rechte planken binnen. Dus die zullen over een week of 2 wel binnenkomen.
Waarom met zoveel man? Wij hebben eerst met z'n tweeën van 9-13u. de vijftien meter worp gedaan, daarna een ploegje van vier vullers van 14-16u. om alles te vullen. Ik vind het overigens best een mooie worp, éindelijk de kleine en grote flessen vermengd...
pi_104345427
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2011 10:06 schreef TjilpTjilp het volgende:

[..]

Waarom met zoveel man? Wij hebben eerst met z'n tweeën van 9-13u. de vijftien meter worp gedaan, daarna een ploegje van vier vullers van 14-16u. om alles te vullen. Ik vind het overigens best een mooie worp, éindelijk de kleine en grote flessen vermengd...
Waarom niet? Is alles direct gedaan. 3 zijn bezig geweest met het materiaal. Hoogte planken, platen en ga zo maar door. Andere 3 zijn zo goed als direct gaan vullen.
  maandag 14 november 2011 @ 11:10:59 #161
203250 Diconnected
Zeg maar Dico.
pi_104346013
Salaris is gestort :9
pi_104346062
quote:
1s.gif Op maandag 14 november 2011 10:48 schreef einschtein het volgende:

[..]

Waarom niet? Is alles direct gedaan. 3 zijn bezig geweest met het materiaal. Hoogte planken, platen en ga zo maar door. Andere 3 zijn zo goed als direct gaan vullen.
Wij dachten: dan is er heel weinig controle op de kwaliteit van de worp. Nu konden we er met twee ervaren worpmannen eerst voor zorgen dat alles goed hing, na 4 uur was het alleen nog maar een kwestie van vullen (waar je dan niet per sé dure, ervaren krachten voor nodig hebt). Werkte ook heel goed zo.
pi_104347311
quote:
17s.gif Op maandag 14 november 2011 11:10 schreef Diconnected het volgende:
Salaris is gestort :9
ING nog niet :{

EDIT: En nu wel :) lekker veel ook.

[ Bericht 10% gewijzigd door bigbass op 14-11-2011 12:06:24 ]
  maandag 14 november 2011 @ 12:18:29 #164
247775 Gemaskerde
JerseyShore GUIDO.
pi_104347955
Vrijdag al ontvangen :~
pi_104354577
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2011 11:12 schreef TjilpTjilp het volgende:

[..]

Wij dachten: dan is er heel weinig controle op de kwaliteit van de worp. Nu konden we er met twee ervaren worpmannen eerst voor zorgen dat alles goed hing, na 4 uur was het alleen nog maar een kwestie van vullen (waar je dan niet per sé dure, ervaren krachten voor nodig hebt). Werkte ook heel goed zo.
Zo ging het bij ons eigenlijk ook, alleen dan tegelijkertijd. Heh.

Salaris is meegevallen. :D
pi_104357048
Salaris maakt mijn dag goed. *O*
pi_104357978
hoort deze maand MVP er bij te zitten?
pi_104360932
Ja, dat hoort er wel bij te zitten.
pi_104361546
Oja, wordt de personeelskorting apart gestort?
pi_104361824
Zi er al bij. Ik werk bij een franchiser en krijg op andere dagen loon maar mvp krijg ik tegelijkmet de rest. En die heb ik vandaag dan ook gekregen.
pi_104363101
quote:
1s.gif Op zondag 13 november 2011 23:48 schreef einschtein het volgende:
VOOR
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

NA
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Ik snap alleen niet waarom jullie voor 2 meter water hadden. en nu nog steeds 2 meter water......

Verder is nu ok 314 (water) worp op maat, aangezien hij er bij jullie al anders uit ziet dan bij ons met 2 meter.
pi_104381382
Hallo allemaal,

Ik heb even een vraag voor teamleiders/MT:
Bij onze Albert Heijn XL willen ze namelijk gouden naambadges gaan invoeren voor alle Teamleiders. Weten jullie waar wij (als teamleiders) deze kunnen bestellen? Of moet de (A)SM dit doen?

Groeten
Wesley
Groetjes,
Wesley
pi_104381590
Bij ons hebben ze het gewoon bij een graveer bedrijf laten doen en de rekening indienen bij SM-
pi_104381866
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 00:00 schreef UncleSam het volgende:
Bij ons hebben ze het gewoon bij een graveer bedrijf laten doen en de rekening indienen bij SM-
Maar toch zie ik bij verschillende AH's dezelfde naambadges. Is er een speciaal of standaard bedrijf voor?

[ Bericht 1% gewijzigd door wesley14 op 15-11-2011 00:34:42 ]
Groetjes,
Wesley
pi_104399168
Wat houdt die toets van twee uur na je sollicitatiegesprek in?
pi_104422294
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 00:08 schreef wesley14 het volgende:

[..]

Maar toch zie ik bij verschillende AH's dezelfde naambadges. Is er een speciaal of standaard bedrijf voor?
Gewoon via bestelformulieren in Plaza
pi_104423584
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 16:39 schreef -Vega- het volgende:
Wat houdt die toets van twee uur na je sollicitatiegesprek in?
Welke afdeling?

Vakkenvuller: standaard uitleg. Over het op orde houden van het magazijn tot het FiFo vullen.
Kassa: kassa draaien. Je moet virtueel, paar knoppen, een aantal klanten helpen. Daarbij moet je denken aan scannen, de PLU-code invoeren en het mogelijk terug geven van wisselgeld.

Niets om je druk over te maken, gewoon ff goed opletten bij de informatie die je krijgt.
pi_104423831
quote:
1s.gif Op woensdag 16 november 2011 00:19 schreef einschtein het volgende:

[..]

Welke afdeling?

Vakkenvuller: standaard uitleg. Over het op orde houden van het magazijn tot het FiFo vullen.
Kassa: kassa draaien. Je moet virtueel, paar knoppen, een aantal klanten helpen. Daarbij moet je denken aan scannen, de PLU-code invoeren en het mogelijk terug geven van wisselgeld.

Niets om je druk over te maken, gewoon ff goed opletten bij de informatie die je krijgt.
Dat met die kassatraining is niet meer in DNAH. Iig bij ons niet.

Voor de verderrest vallen die toetsjes wel mee. Niet iets waar je je druk om hoeft te maken :D
pi_104430167
quote:
1s.gif Op woensdag 16 november 2011 00:29 schreef Dipstaart het volgende:

[..]

Dat met die kassatraining is niet meer in DNAH. Iig bij ons niet.

Voor de verderrest vallen die toetsjes wel mee. Niet iets waar je je druk om hoeft te maken :D
Bij ons wel. :9

Maar hoe dan ook, niet druk maken. Valt reuze mee.
pi_104436560
3 jaar geleden weggegaan bij de AH en vanmiddag weer sollicitatie. Ben benieuwd. :-)
pi_104441522
Spaarloon regeling is geregeld zie ik -¤150 naar een of ander rekeningnummer.
Heb alleen nog niets van informatie thuis ontvangen vreemd genoeg :? .
pi_104458340
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 23:40 schreef TjilpTjilp het volgende:

[..]

Gewoon via bestelformulieren in Plaza
Ik kan het helaas niet vinden... Ik heb de hele FORM afgezocht maar ik kan het niet vinden?
Er staat alleen een formulier voor de drogisterij-badge of is dat hem?
Hoe heet het formulier dan waarmee ik de teamleider-badges kan bestellen?
Groetjes,
Wesley
pi_104458561
Teamleider badge bestaat niet binnen AH. Zul je gewoon een sm badge voor moeten gebruiken.
pi_104459412
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 23:11 schreef UncleSam het volgende:
Teamleider badge bestaat niet binnen AH. Zul je gewoon een sm badge voor moeten gebruiken.
Onzin, je kan goudgele badges bestellen met je naam en functie.
pi_104461338
Dat zeg ik, er zijn geen speciale tl badges, je zult dus de sm badge daarvoor moeten gebruiken.
  donderdag 17 november 2011 @ 14:25:10 #187
304381 Loll
pi_104474770
das meer winst uitkering!
BAM dit is 3KB
pi_104478626
Gister niet aangenomen bij de XL, nemen geen 20 jarige of ouder meer aan voor zondagen.. Next!
pi_104482984
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 14:25 schreef Loll het volgende:
das meer winst uitkering!
pi_104485114
Ik realiseerde me vooral dat al dat gebitch op de uren dus nergens vandaan komt. Mijn baas begon laatst een heel verhaal over hoe Ahold in 'zwaar weer' zit toen ik hem vroeg waarom hij mij zonder overleg op vrijdag van de planning voor maandag had gehaald.

In vrolijker nieuws: Daarnet een chocoladeletter gekregen van een klant die er heel blij mee was dat ik 10 minuten van mijn tijd besteedde aan het uitspitten van de stelling met chocoladeletters op zoek naar een J. Waarom ze die dingen niet logisch op letter inrichten is me wel echt een raadsel.
pi_104498542
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 23:27 schreef TjilpTjilp het volgende:

[..]

Onzin, je kan goudgele badges bestellen met je naam en functie.
En kan ik deze sm-badges dan bestellen via een teamleider-account op plaza? of moet ik daarvoor ook echt bij mijn (A)SM zijn?
Groetjes,
Wesley
pi_104498847
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 23:36 schreef wesley14 het volgende:

[..]

En kan ik deze sm-badges dan bestellen via een teamleider-account op plaza? of moet ik daarvoor ook echt bij mijn (A)SM zijn?
Wie z'n idee is het eigenlijk? Die van de teamleiders of de SM?
Want ik kan me niet voorstellen dat ze die dingen zomaar laten bestellen i.v.m. de kostprijs. Waarschijnlijk zal het ook nog goedgekeurd moeten worden door de regiomanager.
pi_104505401
Wanneer word er eigenlijke winstuitkering uitgekeerd?

en dat is dan 33% van wat je in het jaar hebt verdiend ofzoiets toch?
pi_104506437
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 23:44 schreef Dipstaart het volgende:

[..]

Want ik kan me niet voorstellen dat ze die dingen zomaar laten bestellen i.v.m. de kostprijs. Waarschijnlijk zal het ook nog goedgekeurd moeten worden door de regiomanager.
Het is gewoon plastic hoor, kan niet veel kosten...
pi_104507811
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 11:08 schreef TjilpTjilp het volgende:

[..]

Het is gewoon plastic hoor, kan niet veel kosten...
Maar het moet wel speciaal bedrukt worden.
pi_104507885
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 10:30 schreef Jeffrey_San het volgende:
Wanneer word er eigenlijke winstuitkering uitgekeerd?

en dat is dan 33% van wat je in het jaar hebt verdiend ofzoiets toch?
Als je geen all-in uurloon hebt (want dan krijg je maandelijks een stukje winstuitkering) dan is het 42,5% en wordt het gestort bij je volgende loon.
pi_104508933
Is het winstpercentage eigenlijk al bekend?
pi_104509506
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 23:44 schreef Dipstaart het volgende:

[..]

Het idee komt van de Teamleiders, we hebben samen besloten dat we dit graag willen... We hebben het natuurlijk wel overlegd met de SM! Maar is het dan niet mogelijk?
Groetjes,
Wesley
pi_104510146
Toch vervelend om een sollicitatie formulier bij de informatie balie achter te laten als je weet hoe ermee omgegaan wordt (heb zelf ook een klein jaar achter de informatie balie gestaan).
  vrijdag 18 november 2011 @ 14:15:56 #200
247775 Gemaskerde
JerseyShore GUIDO.
pi_104512157
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 13:14 schreef ExtremeBanaan het volgende:
Toch vervelend om een sollicitatie formulier bij de informatie balie achter te laten als je weet hoe ermee omgegaan wordt (heb zelf ook een klein jaar achter de informatie balie gestaan).
Hoe dan?
pi_104512800
Ik kreeg altijd het idee dat het op een stapel kwam. Maar goed, tijden veranderen. We gaan meemaken of ik gebeld wordt! ;-)
pi_104522096
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 november 2011 12:31 schreef einschtein het volgende:
Is het winstpercentage eigenlijk al bekend?
Het niet-vaste deel komt pas ergens in februari toch?
pi_104522701
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 november 2011 11:57 schreef Dipstaart het volgende:

[..]

Als je geen all-in uurloon hebt (want dan krijg je maandelijks een stukje winstuitkering) dan is het 42,5% en wordt het gestort bij je volgende loon.
Dus 42,5% van wat je dit jaar hebt verdiend??
en dat word dan op 12-Dec gestort?
pi_104523779
Hoe zit het met MVP, is dat van de afgelopen 3 maanden of net zoals bij loon dat de laatste .... (maand?) niet meetelt?
Want ik heb die kaart aan mijn vader gegeven, 2 maanden geleden ongeveer, en ik dacht dat ik allang op die 75 euro zou zitten, maar ik heb maar iets van 30 euro ontvangen...
pi_104524712
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 19:02 schreef Jeffrey_San het volgende:

[..]

Dus 42,5% van wat je dit jaar hebt verdiend??
en dat word dan op 12-Dec gestort?
Zou wel lekker zijn als het 42,5% is van wat je dit jaar hebt verdient.

Helaas is het 42,5% van je gemiddelde maandloon :'( :P
pi_104531050
Heb een probleem.
Account op AH Plaza is geblokkeerd. Ik moet hulp vragen aan 'Helpdesk', maar er staat helemaal geen link naar deze helpdesk :'). Als ik op 'Wachtwoord vergeten' of een van de andere links klik krijg ik steeds dit:
quote:
De volgende fout is opgetreden:

Er is een probleem opgetreden bij het bepalen van de te beantwoorden vragen.

Neem alsjeblieft contact op met de helpdesk voor assistentie, en geef de gevonden fout plus de ingevoerde gegevens door.

Sluit dit scherm en open de webpagina opnieuw als je nogmaals wilt proberen.
Iemand met een oplossing? En naar me ASM/SM gaan heeft geen nut werk pas maandag weer.
pi_104534985
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 21:48 schreef Sdm007 het volgende:
Heb een probleem.
Account op AH Plaza is geblokkeerd. Ik moet hulp vragen aan 'Helpdesk', maar er staat helemaal geen link naar deze helpdesk :'). Als ik op 'Wachtwoord vergeten' of een van de andere links klik krijg ik steeds dit:

[..]

Iemand met een oplossing? En naar me ASM/SM gaan heeft geen nut werk pas maandag weer.
Alleen je (A)SM kan het wachtwoord resetten. Dus je zult toch echt moeten wachten tot maandag.
pi_104542969
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 18:47 schreef bigbass het volgende:

[..]

Het niet-vaste deel komt pas ergens in februari toch?
Neen, dat wordt komende periode uitbetaald volgens mij.
pi_104549488
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 november 2011 05:31 schreef einschtein het volgende:

[..]

Neen, dat wordt komende periode uitbetaald volgens mij.
Het niet-vaste deel is afhankelijk van de omzet in december en in hoeverre AH de door zichzelf gestelde doelstellingen haalt. Dat komt dus sowieso volgend jaar pas. In december krijg je het vaste deel, wat er bij all-inners al bij zit elke maand.
pi_104635753
2e sollicitatieformulier afgegeven. And now we wait..
pi_104645388
Ook lekker veilig, heb de pagina van pay-clear gebookmarked en nu kan ik mijn loonstrookjes bekijken zonder in te loggen op plaza.
Nooit meer plaza!! *O*
pi_104654539
Ik heb van de week een gesprek bij een AH to go filiaal en ik moet 47 KM met de bus reizen. (kosten: 13¤ retour). Mijn vraag is; staat in het CAO van jullie dat je een reiskosten vergoeding krijgt van de wettelijke 0,19¤ per kilometer? of doet de AH dat niet....
pi_104654946
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 22:09 schreef Kwinsie het volgende:
Ik heb van de week een gesprek bij een AH to go filiaal en ik moet 47 KM met de bus reizen. (kosten: 13¤ retour). Mijn vraag is; staat in het CAO van jullie dat je een reiskosten vergoeding krijgt van de wettelijke 0,19¤ per kilometer? of doet de AH dat niet....
Dan krijg je precies 12,88 per dag maar AH to go is geloof ik anders geregeld dan de normale AH's dus zeker weten doe ik niet.

De volgende tarieven gelden vanaf periode 3 - 2011:
Vergoeding per kilometer enkele reis voor:
eerste 5 km
geen vergoeding
6 e km tot en met 15 e km
¤ 0,203
16 e km tot en met 45 e km
¤ 0,147
  maandag 21 november 2011 @ 22:16:26 #214
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_104655002
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 22:09 schreef Kwinsie het volgende:
AH to go valt niet onder Ahold maar onder servex. Je zou daar eens moeten kijken.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
pi_104665397
hmm, dat plaza geeft maar foutmeldingen ;-). Weet iemand hoe het met zorgverzekeringen zit? hoeveel korting krijg je bij welke verzekeraar?
pi_104692100
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 09:03 schreef piepkuiken21 het volgende:
hmm, dat plaza geeft maar foutmeldingen ;-). Weet iemand hoe het met zorgverzekeringen zit? hoeveel korting krijg je bij welke verzekeraar?
Zilveren Kruis 10% basis, 15% aanvullend. Er zijn collectieve afspraken met 5 verzekeringsmaatschappijen de rest weet ik alleen even niet meer.
pi_104695619
Even een vraagje: kan een SM/ASM of een teamleider je ontslaan als je een OT hebt? Als je bv. werk weigert kan ik snappen dat je fout zit, maar in hoe verre is het te bewijzen om maar even zo te zeggen?

Niet dat ik iets heb gedaan ofzo, maar heb het me altijd afgevraagd. :P
pi_104696450
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 21:47 schreef Etsu het volgende:
Even een vraagje: kan een SM/ASM of een teamleider je ontslaan als je een OT hebt? Als je bv. werk weigert kan ik snappen dat je fout zit, maar in hoe verre is het te bewijzen om maar even zo te zeggen?

Niet dat ik iets heb gedaan ofzo, maar heb het me altijd afgevraagd. :P
Normaliter moeten ze een dossier opbouwen voordat ze je kunnen ontslaan. Dat gaat allemaal niet zo makkelijk. Mocht je ontslagen worden i.v.m. werkweigering kun je eventueel naar de rechter gaan die een oordeel zal vellen.

Maar whatsup? Ben je van plan om bepaalde werkzaamheden te weigeren? :P
pi_104697883
Mijn SM heeft een deel van mijn gewerkte uren als vakantie en ADV uren uitgekeerd. Nu zou je denken dat ie die gewerkte uren doorgeschoven heeft naar TVT o.i.d. Maar nee hoor, gewoon in rook opgegaan. Ik betaal gewoon mijn eigen salaris :{

Leuk dat 'bezuinigen' over de rug van het personeel. Heb het van de week aangegeven, maar helaas nog niets over gehoord :(
pi_104698043
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 21:57 schreef Dipstaart het volgende:

[..]

Normaliter moeten ze een dossier opbouwen voordat ze je kunnen ontslaan. Dat gaat allemaal niet zo makkelijk. Mocht je ontslagen worden i.v.m. werkweigering kun je eventueel naar de rechter gaan die een oordeel zal vellen.

Maar whatsup? Ben je van plan om bepaalde werkzaamheden te weigeren? :P
Haha nee. Ik heb vanavond wel een soort van conflict gehad met een teamleider, puur omdat we elkaar niet mogen. :') En ik zie hem wel voor aan om mij waarschuwing daarvoor te geven, maar dat weet ik nog niet...
Hij heeft al vaker gedreigd met mij te ontslaan omdat ik onder werktijd naar de klok keek op m'n mobiel. Ik weet dat dat officieel niet gezien mag, maar hij beweert dat ik aan het smsen was. Maar goed, ik vroeg dus af of hij dat überhaupt mag/kan aangezien ik een OT heb... En sowieso dat ze veel moeten dokken als ze zover willen gaan toch? :')
  dinsdag 22 november 2011 @ 22:21:29 #221
304381 Loll
pi_104698164
wat is een OT beetje domme vraag maar kan er niet op komen.
BAM dit is 3KB
pi_104698761
quote:
9s.gif Op dinsdag 22 november 2011 22:19 schreef Etsu het volgende:

[..]
Hij heeft al vaker gedreigd met mij te ontslaan omdat ik onder werktijd naar de klok keek op m'n mobiel. Ik weet dat dat officieel niet gezien mag, maar hij beweert dat ik aan het smsen was.
De regel is dat je geen mobiel bij mag hebben onder werktijd. Dan kun je wel gaan discussiëren of je nu alleen op je klok keek of aan het sms'en was, jij bent fout in deze.
Hij kan je hiervoor eventueel een officiële waarschuwing geven (en na meerdere keren (een officiële waarschuwing op papier) ook ontslaan).
Zelf zie ik het meestal door de vingers. Zolang de persoon er maar geen gewoonte van maakt en zorgt dat ie op tijd klaar is!
pi_104698794
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 22:21 schreef Loll het volgende:
wat is een OT beetje domme vraag maar kan er niet op komen.
Onbepaalde tijd
pi_104698875
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 22:29 schreef Dipstaart het volgende:

[..]

De regel is dat je geen mobiel bij mag hebben onder werktijd. Dan kun je wel gaan discussiëren of je nu alleen op je klok keek of aan het sms'en was, jij bent fout in deze.
Hij kan je hiervoor eventueel een officiële waarschuwing geven (en na meerdere keren (een officiële waarschuwing op papier) ook ontslaan).
Zelf zie ik het meestal door de vingers. Zolang de persoon er maar geen gewoonte van maakt en zorgt dat ie op tijd klaar is!
Ik heb ook niet gezegd dat ik niet fout zat. Daar ging het ook helemaal niet om. Maar waarin verschilt een OT en een BT überhaupt als ze je kunnen ontslaan, ongeacht wat voor contract je hebt...

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-11-2011 22:31:13 ]
pi_104702101
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 22:31 schreef Etsu het volgende:

[..]

Ik heb ook niet gezegd dat ik niet fout zat. Daar ging het ook helemaal niet om. Maar waarin verschilt een OT en een BT überhaupt als ze je kunnen ontslaan, ongeacht wat voor contract je hebt...
Niet.

Bij de afloop van je BT kunnen ze 'zonder opgaaf van reden' je contract niet verlengen.
Bij ontslag met een OT hebben ze wel een reden nodig om je te ontslaan. En hiervoor is Google je beste vriend :) Zoek maar eens op ontslag of ontslag op staande voet.
pi_104769424
KUT ah...

Met de vorige SM kon ik altijd meteen terecht, ik hoefde maar de woorden ''extra uren'' te fluisteren, en ze stond elke dag op mijn voicemail..

Maar die nieuwe kerel heeft opeens niemand meer nodig, het algehele winkelbeeld wordt er niet veel beter op eerlijk gezegd..

Heb wel weer zin in de kerstperiode, vind ik altijd erg gezellig bij ons :) Na kerst en O&N wordt het na 8 jaar wel eens tijd om afscheid te gaan nemen :(
pi_104785786
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 18:53 schreef Mister_Bojangles het volgende:
KUT ah...

Met de vorige SM kon ik altijd meteen terecht, ik hoefde maar de woorden ''extra uren'' te fluisteren, en ze stond elke dag op mijn voicemail..

Maar die nieuwe kerel heeft opeens niemand meer nodig, het algehele winkelbeeld wordt er niet veel beter op eerlijk gezegd..

Heb wel weer zin in de kerstperiode, vind ik altijd erg gezellig bij ons :) Na kerst en O&N wordt het na 8 jaar wel eens tijd om afscheid te gaan nemen :(
Er is bij ons een hoop gebitch vanuit de Operational Manager naar de SMs toe begrijp ik van mijn SM. Het is volgens mij de laatste tijd wat minder geworden, maar wij werden echt heel hard aan de uren gehouden. Nu is het nog steeds zo dat ze eigenlijk niemand boven contract willen laten werken, ik begin te denken dat ik de enige ben die daar een uitzondering op is (8 uur p/w en ik werk gemiddeld het dubbele denk ik de afgelopen weken)
pi_104787478
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 23:05 schreef bigbass het volgende:

[..]

Er is bij ons een hoop gebitch vanuit de Operational Manager naar de SMs toe begrijp ik van mijn SM. Het is volgens mij de laatste tijd wat minder geworden, maar wij werden echt heel hard aan de uren gehouden. Nu is het nog steeds zo dat ze eigenlijk niemand boven contract willen laten werken, ik begin te denken dat ik de enige ben die daar een uitzondering op is (8 uur p/w en ik werk gemiddeld het dubbele denk ik de afgelopen weken)
Het is niet zozeer dat je niet boven je contract mag werken. Dat mag namelijk wel. Echter wanneer je boven de 12 uur komt moeten ze op bepaalde tijdstippen toeslag betalen. Dat is wat ze willen vermijden.
pi_104789026
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 23:33 schreef Dipstaart het volgende:

[..]

Het is niet zozeer dat je niet boven je contract mag werken. Dat mag namelijk wel. Echter wanneer je boven de 12 uur komt moeten ze op bepaalde tijdstippen toeslag betalen. Dat is wat ze willen vermijden.
Dat is bij ons zeker niet iets waar rekening mee wordt gehouden. Ik kom er regelmatig boven, terwijl een collega van mij met een (ik denk) 24 uur contract absoluut niet boven haar uren mag.
pi_104794939
Maar zoiets mag niet ten koste gaan van het winkelbeeld lijkt mij..

Ik heb onlangs gevraagd om extra uren, die heb ik niet gekregen, maar wat ik nu regelmatig zie is dat ik telkens een uur vantevoren gebeld word, of ik niet even wil komen werken, want ze hebben toch ineens iemand nodig..

Tja dan heb ik vaak al andere plannen en afspraken gemaakt, en telkens hetzelfde liedje..
pi_104798318
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 10:07 schreef Mister_Bojangles het volgende:

Ik heb onlangs gevraagd om extra uren, die heb ik niet gekregen, maar wat ik nu regelmatig zie is dat ik telkens een uur vantevoren gebeld word, of ik niet even wil komen werken, want ze hebben toch ineens iemand nodig..

Tja dan heb ik vaak al andere plannen en afspraken gemaakt, en telkens hetzelfde liedje..
Zoiets hoeft ook niet ten koste te gaan van het winkelbeeld, je baas kan ook gewoon een paar mensen (goedkope 16-jarigen) extra aannemen. Soms kan een extra kwartiertje van iemand die daardoor net meer dan 12 uur per week werkt, honderden euro's kosten. Over alle uren die je die week namelijk dan 's avonds na 18 uur of 's ochtends 7 uur hebt gewerkt, moet dan namelijk ineens heel veel toeslag betaald worden. Bovendien is het beleid van Albert Heijn dat werk door de goedkoopste krachten wordt betaald, als je ouder bent dan 19, moet je in principe alleen dingen doen die niet aan nieuwe mensen uitbesteed kunnen worden.

Wel vervelend ja, maar een logisch gevolg van de slechte positie van de hele supermarktbranche op dit moment.
pi_104798792
Mn vorige SM leek echt geen ruk te geven om de uren....

Verder ben ik wel van mening dat het beleid van AH op dat punt vreemd is. Als ik zie hoe groot het verschil is tussen mijn generatie, en de jonkies van 14/15/16 die er rondlopen, dat is echt heel groot.

Die jongeren zijn sociaal op de een of andere manier heel zwak, als ik ze ook een klant hoor ''helpen'', dan is dat een beetje binnesmonds gebrabbel, mensen niet aankijken, ongeinteresseerde houding, weten niets van een product te vertellen en hebben niet gehoord van extra service..

Als hen om een doos gevraagd wordt, kijken ze in een straal van 2 meter om zich heen, en als daar niets ligt, dan zeggen ze '' nee geen doos '' .. :')

In kwaliteit moet je investeren, en zelf kom ik overigens de laatste tijd ook in supermarkten waar amper meer van die kids rondlopen, zie alleen maar redelijk volwassen mensen..., maar ik was vorige week ook in een supermarkt waar echt alleen maar 14-16 jarig grut rondliep, ik voelde me als klant niet serieus genomen...
pi_104800511
We krijgen week 51 en 52 de bier die in de aanbieding is binnen op pallets. :') 6 stuks, met 70 kratten bier op elke. Dit gebeurd, omdat de DC het anders niet aan kan.

Dat wordt fijn. We kunnen ze niet op elkaar stapelen, want dan krijgen we ze er niet weer af. Dus dat wordt veel ruimte opofferen. En ons magazijn is al niet zo extreem groot.
pi_104811378
Zes verdachten mishandeling en vernieling aangehouden Eindhoven Woensel, 25-11-2011 • Op de Woenselse Markt zijn donderdagavond zes verdachten aangehouden door een beveiligingsmedewerker van een supermarkt. De zes worden er van verdacht een 17-jarige medewerker van de supermarkt te hebben mishandeld en vernielingen in de winkel te hebben aangericht. De zes zijn meegenomen naar het politiebureau voor verder onderzoek.

De zes, vier meisjes (2 x 15, 1 x 17 en 1x 19 jaar allen uit Eindhoven) en twee mannen (23 jaar uit Helmond en 24 jaar uit Venlo), kregen in de winkel een woordenwisseling met de medewerker. Deze werd daarbij geduwd en viel tegen een koelvitrine aan. De ruit van de vitrine ging daardoor stuk. Daarna werd de jongen door de zes geschopt en geslagen. Een andere medewerker en een beveiligingsmedewerker kwamen de jongen te hulp en konden de verdachten aanhouden.

Laatst gewijzigd 25-11-2011 11:58 | © Regio Brabant Zuid-Oost |
pi_104814195
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 18:21 schreef Dipstaart het volgende:
Zes verdachten mishandeling en vernieling aangehouden Eindhoven Woensel, 25-11-2011 • Op de Woenselse Markt zijn donderdagavond zes verdachten aangehouden door een beveiligingsmedewerker van een supermarkt. De zes worden er van verdacht een 17-jarige medewerker van de supermarkt te hebben mishandeld en vernielingen in de winkel te hebben aangericht. De zes zijn meegenomen naar het politiebureau voor verder onderzoek.

De zes, vier meisjes (2 x 15, 1 x 17 en 1x 19 jaar allen uit Eindhoven) en twee mannen (23 jaar uit Helmond en 24 jaar uit Venlo), kregen in de winkel een woordenwisseling met de medewerker. Deze werd daarbij geduwd en viel tegen een koelvitrine aan. De ruit van de vitrine ging daardoor stuk. Daarna werd de jongen door de zes geschopt en geslagen. Een andere medewerker en een beveiligingsmedewerker kwamen de jongen te hulp en konden de verdachten aanhouden.

Laatst gewijzigd 25-11-2011 11:58 | © Regio Brabant Zuid-Oost |
Waaaaaaaat.

Hoorde vandaag ook een verhaal van een collega die is overgeplaatst naar een ander filiaal. Daar zat een cassiere achter de kassa (doh :{) en die kreeg een ietwat lastige klant. De man wilde pinnen, had het gedaan en had daarna de pinpas terug gepakt en in zijn portomonnee gedaan. Hij was echter van mening dat hij hem niet had gepakt en beschuldigde de cassiere daar van. Hij werd zo boos, dat ie het meisje bij d'er vest heeft gepakt, door elkaar heeft geschud en bijna over de kassa heen heeft getrokken. En er was geen medewerker/klant die wat deed. Pas toen er iemand werd omgeroepen, diegene had er toen pas wat aan gedaan. Niet eerder. Fijne collega's. :')
pi_104821477
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 19:24 schreef einschtein het volgende:

[..]

Pas toen er iemand werd omgeroepen, diegene had er toen pas wat aan gedaan. Niet eerder. Fijne collega's. :')
Je zou het stukje op deze site eens door kunnen lezen. Dan begrijp je misschien wel een beetje waarom die collega's niet ingrepen. Heb daar in het begin ook last van gehad, maar in ons filiaal gebeurd zo vaak iets dat je vanzelf leert om wél snel te handelen.
pi_104823875
Komt het vaker voor dat mensen bij afloop van hun proefperiode zonder pardon naar buiten worden gedonderd, met onzinargumenten en al?
pi_104827791
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 21:59 schreef IkbenGradus het volgende:
Komt het vaker voor dat mensen bij afloop van hun proefperiode zonder pardon naar buiten worden gedonderd, met onzinargumenten en al?
Wat voor onzinargumenten?
pi_104829419
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 23:04 schreef Dipstaart het volgende:

[..]

Wat voor onzinargumenten?
Een te laag werktempo wat volgens hun te wijten viel aan:
-Te veel praten onder werktijd met collega's.

En volgens mij, als het al waar was, te wijten viel aan:
-Slechte opleiding: Ik had nooit eerder gewerkt als vakkenvuller(verkoopklaar), dat wisten ze, toch werd ik op de eerste dag naar een pad gebracht met: veel sucses! Ik wist daardoor niet zo snel hoe ik restanten moest scheiden, wat ik moest doen als ik iets kapot liet vallen, dat ik karton en plastic van elkaar moest scheiden, moest vragen aan runners om een kar, hoe ik zo snel mogelijk kan spiegelen, wat FIFO gevuld moet worden en hoe je dat snel kunt doen en hoe je op gemakkelijke wijze een doos openmaakt, na mijn ontslag hoorde ik dat enkele dingen via computercursussen geleerd zouden moeten worden, maar dat is nooit gebeurd.
-De hoeveelheid vulling en meerwerk(zaterdagavond vullen nieuwe actie bankarella bijv.) zo afstemmen dat je hoe hard je ook werkt altijd tijd te kort komt waarna teamleiders jouw verwijten dat het niet gelukt is.
-Enkele collega's (waren er een paar, iedere keer behoorlijk onder invloed van drugs die constant aan het lachen en ouwehoeren waren) die niet hard werken, als ik alleen op een pad stond was ik keurig optijd of iets te laat klaar met vullen en spiegelen, dat lukte niet met sommige collega's samen op een pad, met andere die wel hard werkten wel.
-Miscommunicatie teamleiders: zeggen tegen mij dat ze tot de conclusie zijn gekomen dat ik geen halfjaarcontract krijg aangeboden na overleg met ALLE teamleiders en supermarktmanager, eerste drie teamleiders die ik tegen kwam wisten van niets en waren het met de beslissing oneens.

Ik heb inderdaad mindere avonden gehad, maar over het algemeen leverde ik keurig werk af, prima optijd, FIFO indien noodzakelijk, en goed gespiegeld, aan alles wat ik bij de sollicitatie heb aangekaart heb ik mij gehouden(altijd beschikbaar om te werken, alle avonden en weekenden en zoveel mogelijk overdag.

Jammer dat het zo is gelopen, maar ben er klaar mee, ga verder zoeken naar ander werk.

Groeten,
Gradus
pi_104832724
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 21:59 schreef IkbenGradus het volgende:
ja, overkomt ook mensen die er ruim 2 jaar gewerkt hebben en prima werk leverden...
Nosce te ipsum.
pi_104837246
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 21:20 schreef Dipstaart het volgende:

[..]

Je zou het stukje op deze site eens door kunnen lezen. Dan begrijp je misschien wel een beetje waarom die collega's niet ingrepen. Heb daar in het begin ook last van gehad, maar in ons filiaal gebeurd zo vaak iets dat je vanzelf leert om wél snel te handelen.
Dat begrijp ik ook wel. Maar toch, blijft rot. Je zal maar in zo'n situatie zitten, je hebt hulp nodig en niemand die wat doet. Lastig om dan begrip op te brengen.
pi_104853649
Ik heb al mijn gemaakte uren bij de Albert Heijn bij gehouden, en helaas is het niet altijd even goed uitbetaald.. ik wil dit dus ook even melden bij de tl/sm o.i.d. , en om het overzichtelijk te maken wil ik bij elke maand zetten wat ik te kort ben uitbetaald, mijn vraag is dus: stel je word op 15 maart uitbetaald, vanaf welke datum word dan het gewerkte aantal uren meegeteld voor de volgende maand? Is dat gewoon vanaf 15 maart?
En nog iets kleins, ik hoorde iets over een loonsverhoging? hoeveel is nu het netto salaris voor een 16 jarige geworden?
pi_104855517
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 20:28 schreef xmartijnxd het volgende:
Ik heb al mijn gemaakte uren bij de Albert Heijn bij gehouden, en helaas is het niet altijd even goed uitbetaald.. ik wil dit dus ook even melden bij de tl/sm o.i.d. , en om het overzichtelijk te maken wil ik bij elke maand zetten wat ik te kort ben uitbetaald, mijn vraag is dus: stel je word op 15 maart uitbetaald, vanaf welke datum word dan het gewerkte aantal uren meegeteld voor de volgende maand? Is dat gewoon vanaf 15 maart?
En nog iets kleins, ik hoorde iets over een loonsverhoging? hoeveel is nu het netto salaris voor een 16 jarige geworden?
8 maart. :) 3 weken in dezelfde periode + 1 week van vorige periode zeg maar. :P

Ze zijn bezig met nieuwe CAO-onderhandelingen meen ik, en laatst kreeg iedereen 1,7% erbij. Over meer zijn ze nu mee bezig geloof ik. Hoeveel precies weet ik niet. Bruto staat op je laatste salarisstrook wat op je AH plaza te vinden is.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-11-2011 21:11:15 ]
pi_104856488
Waar kun je eigenlijk 'fraude' met de urenregistratie melden?

Ik krijg namelijk geregeld gewerkte uren uitbetaald als BCD (afgelopen 2 jaar al 180 uur aan BCD, WTF?!!). Vakantieuren worden uitbetaald terwijl ik geen vakantie heb opgenomen, waarna gewerkte uren doorschuiven naar TVT.

Afgelopen periode 1 week vakantie gehad. Mijn SM heeft die periode 2 weken vakantie uitbetaald.
Heb het hem na laten kijken, omdat er volgens mij iets niet klopte. Bleek er gewoon 32 uur TEKORT, zomaar in het niets verdwenen te zijn! Als ik dit zelf niet opgemerkt had zou ik gewoon een week GRATIS gewerkt hebben!

Ik ben het echt zo KOTS EN KOTSBEU !!!!

Kan ik dit ergens melden? Of is dit gewoon BELEID van de AH?
pi_104860189
Als je er met de SM niet uitkomt kun je nog altijd de signaallijn raadplegen.
Nosce te ipsum.
pi_104868228
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 21:30 schreef Dipstaart het volgende:
Waar kun je eigenlijk 'fraude' met de urenregistratie melden?

Ik krijg namelijk geregeld gewerkte uren uitbetaald als BCD (afgelopen 2 jaar al 180 uur aan BCD, WTF?!!). Vakantieuren worden uitbetaald terwijl ik geen vakantie heb opgenomen, waarna gewerkte uren doorschuiven naar TVT.

Afgelopen periode 1 week vakantie gehad. Mijn SM heeft die periode 2 weken vakantie uitbetaald.
Heb het hem na laten kijken, omdat er volgens mij iets niet klopte. Bleek er gewoon 32 uur TEKORT, zomaar in het niets verdwenen te zijn! Als ik dit zelf niet opgemerkt had zou ik gewoon een week GRATIS gewerkt hebben!

Ik ben het echt zo KOTS EN KOTSBEU !!!!

Kan ik dit ergens melden? Of is dit gewoon BELEID van de AH?
Ik zou het er eerst met je SM eens over hebben, mensen zijn er over het Algemeen echt niet op uit om jou uren door de neus te boren, vooral omdat het bij uitkomst voor een erg negatieve sfeer binnen de personeelsgroep kan zorgen..

Bij ons zijn de planningen echter ook een enorm drama. De 2 planningen liggen open en bloot ter inzage in 2 mappen, iedereen kliedert maar bij- en af met pen, gestreep, gekras, erbij geschreven, ik kan me niet voorstellen dat de urenregistratie ook maar een keer klopt...

Afgelopen woensdag was me gevraagd of ik in plaats van 7 tot 1, tot 5 uur door wou werken. Ik ben akkoord gegaan, maar toen ik om 5 uur wegging besloot ik toch maar even om op de planning te kijken en ja hoor, helemaal niets veranderd, zou gewoon tot 1 uur uitbetaald krijgen als ik niet gekeken zou hebben.. :')

Andersom zou ik volgens mij ook gewoon uitbetaald krijgen als ik de ochtend na de vorige dag vroeg de winkel binnen loop, en nog even snel mijn uren erbij schrijf 8)7 Niemand die t merkt, wat een chaos...
pi_104873397
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 20:28 schreef xmartijnxd het volgende:
De data waar het over gaat staan ook gewoon bovenaan je loonstrookje :)
pi_104935727
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 november 2011 12:52 schreef wesley14 het volgende:

[..]

Het idee komt van de Teamleiders, we hebben samen besloten dat we dit graag willen... We hebben het natuurlijk wel overlegd met de SM! Maar is het dan niet mogelijk?
Kan iemand mij nog helpen? Weet iemand waar ik de SM-badges kan vinden en bestellen?
Groetjes,
Wesley
pi_104938581
Balletje opgegooid over teamleider worden, aangezien ze nog parttime teamleiders zochten. Ze vonden het een prima idee en beloofden me een gesprek met de SM. Daar wacht ik nu al 3 weken op omdat meneer steeds op cursus is als ik er ben. Me even bellen voor een afspraak is blijkbaar teveel moeite. Begint nu toch wel irritant te worden, ik kan soms zo moe worden van de communicatie in onze winkel.
pi_104939709
Kijk op zijn rooster wanneer hij aanwezig is en ga langs op een gunstig tijdstip. (Dus niet aan het begin, niet tijdens de lunch en niet aan het eind van zijn dienst.)
pi_104944989
Het rooster van de ASM/SM hangt er bij ons niet.. In ieder geval, ik heb het nog nooit zien hangen of wat dan ook.
pi_104946387
Hangt er geen Kaderplanning, of Teamloos? Vraag anders aan je TL of je even in R&R mag kijken.
pi_105004828
Iedereen lijkt bij ons spontaan ziek te worden. :{
  woensdag 30 november 2011 @ 14:00:42 #254
349318 BGTes
Het is geen rups!
pi_105005678
Ja hier ook :{

En er gaan er ook heel veel 'ziek' zijn op pakjesavond..
My hovercraft is full of eel.
pi_105012187
Wij morgen maandag de 12e tellen. Niet op een zondag (met dubbel salaris) maar op een maandag, van 20 tot 24 -_- stelletje fuckers.
pi_105012208
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 17:02 schreef bigbass het volgende:
Wij morgen maandag de 12e tellen. Niet op een zondag (met dubbel salaris) maar op een maandag, van 20 tot 24 -_- stelletje fuckers.
Is 20 tot 24 niet alsnog 150%?
pi_105012248
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 17:03 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Is 20 tot 24 niet alsnog 150%?
Volgens mij alleen als je meer dan 12 uur per week werkt, maar dat kan ik fout hebben.
  woensdag 30 november 2011 @ 17:06:10 #258
293744 RichardHammond
Tante van Jan en Monique
pi_105012308
Hoorde vandaag van een studiegenoot dat ze daar in Excel uitrekenen hoelang een vakkenvuller over het vullen mag doen. Is dat serieus zo? :')
pi_105012461
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 17:06 schreef RichardHammond het volgende:
Hoorde vandaag van een studiegenoot dat ze daar in Excel uitrekenen hoelang een vakkenvuller over het vullen mag doen. Is dat serieus zo? :')
Bij ons moet je 50 colli per uur vullen. Elke ochtend (en avond) is er dan een papiertje met de namen wie op welk pad staan, hoeveel colli zij binnenkrijgen voor dat pad en wat de betreffende eindtijd voor dat pad moet zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-11-2011 17:10:58 ]
  woensdag 30 november 2011 @ 17:18:43 #260
293744 RichardHammond
Tante van Jan en Monique
pi_105012766
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 17:10 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Bij ons moet je 50 colli per uur vullen. Elke ochtend (en avond) is er dan een papiertje met de namen wie op welk pad staan, hoeveel colli zij binnenkrijgen voor dat pad en wat de betreffende eindtijd voor dat pad moet zijn.
Dat ken ik nog uit mijn eigen AH tijd, maar zij hadden dus een kek Excel programma. Bij mijn vorige werkgever (Coop) hebben we gelukkig nooit aan die onzin gedaan.
pi_105016639
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 17:06 schreef RichardHammond het volgende:
Ja. Ze hebben een rekensom, waarbij ze alleen nog de colli's hoeven in te voeren en dan weten ze precies hoe lang je er over hoort te doen.

Ik moet zeggen, die is bij ons best normaal. Klopt meestal ook wel.
  woensdag 30 november 2011 @ 19:12:57 #262
251095 Purdey
Better off alone..
pi_105017243
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 10:07 schreef Mister_Bojangles het volgende:

Herkenbaar, had het vorige week nog. Stond ingeroosterd van 11:00 tot 12:30. Dus ik had de week ervoor al gevraagd of ik niet óf meer kon werken, of helemaal niet hoefde te komen voor die 1,5 uur. Meer uren ging niet, en komen werken moest wel. Kom ik daar om 11 uur, zegt ze: 'Oh, sta jij maar tot half 1? Kun je misschien ook tot 5 blijven dan?' Ja, toen had ik dus al andere plannen :{
pi_105019323
Herkenbaar wat Purdey zegt, irriteert me mateloos.
Ja en dus?
pi_105024357
Zoiets herken ik allemaal niet bij mijn filiaal... Mja, ik werk ook op brood/deli/kaas. Weet niet of het daar ook zo is, bij jullie :P We staan juist vaak met teveel mensen. :') Zo stonden we afgelopen zondag met 7 mensen op brood, terwijl vier/vijf genoeg is. _O-

[ Bericht 20% gewijzigd door #ANONIEM op 30-11-2011 21:28:27 ]
  woensdag 30 november 2011 @ 21:30:37 #265
251095 Purdey
Better off alone..
pi_105024548
Dan loop je elkaar behoorlijk in de weg lijkt me :{ Hier staan overdag 3 mensen op brood.
  donderdag 1 december 2011 @ 00:29:41 #266
293744 RichardHammond
Tante van Jan en Monique
pi_105035329
quote:
10s.gif Op woensdag 30 november 2011 21:27 schreef Etsu het volgende:
Zoiets herken ik allemaal niet bij mijn filiaal... Mja, ik werk ook op brood/deli/kaas. Weet niet of het daar ook zo is, bij jullie :P We staan juist vaak met teveel mensen. :') Zo stonden we afgelopen zondag met 7 mensen op brood, terwijl vier/vijf genoeg is. _O-
4 à 5 mensen op het brood? Allemachtig, dan werk je zeker in een filiaal van 3000 vierkante meter VVO? Bij ons stonden er altijd maar 2 op het brood, vleeswaar, kaas etc. Deze winkel is 1700 vierkante meter VVO. En na 15:00 uur blijft er nog één over tot 21:00 uur.
pi_105037964
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 19:12 schreef Purdey het volgende:

[..]

Herkenbaar, had het vorige week nog. Stond ingeroosterd van 11:00 tot 12:30. Dus ik had de week ervoor al gevraagd of ik niet óf meer kon werken, of helemaal niet hoefde te komen voor die 1,5 uur. Meer uren ging niet, en komen werken moest wel. Kom ik daar om 11 uur, zegt ze: 'Oh, sta jij maar tot half 1? Kun je misschien ook tot 5 blijven dan?' Ja, toen had ik dus al andere plannen :{
Wie planned mensen ook in voor 1,5 uur.... :{
  donderdag 1 december 2011 @ 10:14:46 #268
251095 Purdey
Better off alone..
pi_105043015
quote:
1s.gif Op donderdag 1 december 2011 01:59 schreef einschtein het volgende:

[..]

Wie planned mensen ook in voor 1,5 uur.... :{
Dat vraag ik me dus ook steeds af. Ik schiet daar financieel niks mee op, en hun schieten er eigenlijk ook geen zier mee op, want na 1,5 uur ben ik alweer weg.

Het ergste was nog, dat het die dag ineens enorm druk bleek te zijn, ik om 12:30 gewoon m'n kassa sloot, naar boven ging en toen kwaad opgebeld werd door mijn teamleidster. Of ik het normaal vond om m'n kassa te sluiten terwijl het zo druk was. Misschien had ik daar beter over na moeten denken, aan de andere kant: De woensdag is altijd druk, dus dan moet je maar een fatsoenlijke dag inzetten.
pi_105043144
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 19:12 schreef Purdey het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2011 10:14 schreef Purdey het volgende:

[..]

Dat vraag ik me dus ook steeds af. Ik schiet daar financieel niks mee op, en hun schieten er eigenlijk ook geen zier mee op, want na 1,5 uur ben ik alweer weg.

Het ergste was nog, dat het die dag ineens enorm druk bleek te zijn, ik om 12:30 gewoon m'n kassa sloot, naar boven ging en toen kwaad opgebeld werd door mijn teamleidster. Of ik het normaal vond om m'n kassa te sluiten terwijl het zo druk was. Misschien had ik daar beter over na moeten denken, aan de andere kant: De woensdag is altijd druk, dus dan moet je maar een fatsoenlijke dag inzetten.
En dan zijn ze nog boos dat je om 12:30 weg gaat, niet te geloven :N .
Hoeven ze bij mij niet te proberen voor 1,5 uur inroosteren :') .
  donderdag 1 december 2011 @ 10:24:25 #270
251095 Purdey
Better off alone..
pi_105043310
Volgende week sta ik weer zo ingeroosterd. En die week daarna van 16:00 tot 18:00.

Stond trouwens ook op plaza dat ik morgen over 2 weken als volgt sta ingeroosterd:
10:00-13:00 en daaronder 14:00-18:00. Oftewel van 10 tot 18, maar dan in etappes. De vorige keer had ik dat ook, en toen moest ik 's middags helpen met een kindermiddag. Wat me ook pas een uur van te voren werd gemeld :') Fijn dat ze zulke dingen overleggen, had totaal geen zin in die kids.

Ben benieuwd wat er over 2 weken op het programma staat.
pi_105043624
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2011 10:24 schreef Purdey het volgende:
Volgende week sta ik weer zo ingeroosterd. En die week daarna van 16:00 tot 18:00.

Stond trouwens ook op plaza dat ik morgen over 2 weken als volgt sta ingeroosterd:
10:00-13:00 en daaronder 14:00-18:00. Oftewel van 10 tot 18, maar dan in etappes. De vorige keer had ik dat ook, en toen moest ik 's middags helpen met een kindermiddag. Wat me ook pas een uur van te voren werd gemeld :') Fijn dat ze zulke dingen overleggen, had totaal geen zin in die kids.

Ik denk eerlijk gezegd dat dat officieel niet eens mag, minimaal 3 uur ofzo.
Of het moet zo afgesproken zijn toen je er begon te werken.
  donderdag 1 december 2011 @ 10:39:30 #272
251095 Purdey
Better off alone..
pi_105043757
Ik heb een 12 uurs contract, zoals praktisch iedereen geloof ik. Maar werk meestal rond de 16-18 uur per week. Ga het er sowieso morgen even over hebben, dat ik die dagen niet meer wil. Ik heb dat dus ook niet afgesproken.
pi_105044257
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2011 10:24 schreef Purdey het volgende:

Als jij 10-18 werkt heb je recht op een uur lunchpauze dus dat klopt dan wel.
  donderdag 1 december 2011 @ 11:23:22 #274
251095 Purdey
Better off alone..
pi_105045067
Dat klopt ook wel, maar dan staat er gewoon 10-18 op m'n rooster. Blijkbaar sta ik 's middags op een andere afdeling :)
  donderdag 1 december 2011 @ 12:13:46 #275
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_105046988
Ik mag weer overgeplaatst worden terug naar mijn oude filiaal. Opzich fijn want we gaan waarschijnlijk terugverhuizen naar mijn oude woonplaats en ik kan ook weer meer uren werken :)
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
  donderdag 1 december 2011 @ 14:01:52 #276
251095 Purdey
Better off alone..
pi_105051318
Wat fijn Mons! Nieuwe filiaal was toch ook niks? Wist trouwens niet dat je weer terug ging verhuizen :)
  donderdag 1 december 2011 @ 14:46:39 #277
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_105053168
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2011 14:01 schreef Purdey het volgende:
Wat fijn Mons! Nieuwe filiaal was toch ook niks? Wist trouwens niet dat je weer terug ging verhuizen :)
Eeuh nouja vooral in het nieuwe filiaal heb ik te weinig uur, 6 uurtjes in de week. Terug naar het oude filiaal zijn ze net XL geworden en kunnen ze goed mensen gebruiken dus 20+ uur in de week is best wel haalbaar. :)
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
pi_105060488
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2011 00:29 schreef RichardHammond het volgende:

[..]

4 à 5 mensen op het brood? Allemachtig, dan werk je zeker in een filiaal van 3000 vierkante meter VVO? Bij ons stonden er altijd maar 2 op het brood, vleeswaar, kaas etc. Deze winkel is 1700 vierkante meter VVO. En na 15:00 uur blijft er nog één over tot 21:00 uur.
XL.
pi_105062705
AH werken :N misschien leuk als bakker/cassiere maar als vakkenvuller= :r .

Blij dat ik nu in de horeca werk.
Sorry maar bij ons was het echt kut, onmogelijke tijden hoe snel je ook vulde, en dan ook nog als vuil behandeld worden.
pi_105065397
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2011 18:50 schreef Skillstorm het volgende:

Sorry maar bij ons was het echt kut, onmogelijke tijden hoe snel je ook vulde, en dan ook nog als vuil behandeld worden.
Het hangt erg van het filiaal af (bij ons hebben ze het volgens mij wel goed) maar je hebt gelijk :P
pi_105079779
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2011 18:50 schreef Skillstorm het volgende:

Tja, je hebt er van die rotte filialen bijzitten. :s)
pi_105087171
Hoe werken jullie trouwens snel Fifo en spiegelen op de snoep/koekafdeling? Halen jullie alle producten die erin lagen eruit en gaan jullie dan vullen of?

Thanks,
  vrijdag 2 december 2011 @ 13:19:01 #283
247775 Gemaskerde
JerseyShore GUIDO.
pi_105093917
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 09:48 schreef -Vega- het volgende:
Hoe werken jullie trouwens snel Fifo en spiegelen op de snoep/koekafdeling? Halen jullie alle producten die erin lagen eruit en gaan jullie dan vullen of?

Thanks,
Hier vult vrijwel niemand dat Fifo. Gelukkig sta ik dan ook niet zo vaak op dat pad :')
pi_105130745
Cake enzo moet toch wel gewoon Fifo, dat was maar een maandje houdbaar.
  zaterdag 3 december 2011 @ 13:39:19 #285
155008 Fip
Jezus redt
pi_105131470
De doorzichtige koekverpakkingen moeten ook fifo dacht ik, maar ik sta er nooit.

Een beetje afhankelijk van hoe breed en vol het vak is kun je inderdaad alle producten er even uithalen of aan de kant schuiven, en dan erachter vullen, of stap 1 overslaan en ze gewoon gelijk naar achter raggen en een beetje rechttrekken. ^O^
pi_105156252
Vanmiddag was ik bij AH. Leuk dat het sinterklaassnoepgoed voor de halve prijs was. Niet leuk dat ze al begonnen met de kerstverschiering. Het is maandag notabene Sinterklaas als iedereen al gedwongen wordt naar de kerst te kijken.
  zondag 4 december 2011 @ 10:38:29 #287
251095 Purdey
Better off alone..
pi_105159189
Grappig eigenlijk dat ik als cassiére echt géén idee heb wat al die termen als 'Fifo' betekent. Er komen hier trouwens meer termen voorbij, bulk ook, geloof ik?

Merkte wel vrijdagmiddag dat de TL aan het uitleggen was wat er gevuld moest worden, en hoe lang ze daar de tijd voor hadden. En dat viel me vies tegen :{ Sommige kregen een half uurtje voor een bepaald iets.
  zondag 4 december 2011 @ 10:53:10 #288
50936 The_Hives
Is nu tripple oom Hives O+ !!!
pi_105159407
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 10:38 schreef Purdey het volgende:
Grappig eigenlijk dat ik als cassiére echt géén idee heb wat al die termen als 'Fifo' betekent. Er komen hier trouwens meer termen voorbij, bulk ook, geloof ik?

Merkte wel vrijdagmiddag dat de TL aan het uitleggen was wat er gevuld moest worden, en hoe lang ze daar de tijd voor hadden. En dat viel me vies tegen :{ Sommige kregen een half uurtje voor een bepaald iets.
fifo: First In First Out dus de nieuwe producten achter de oude, zodat de oude producten eerst verkocht worden
Bulk: grote hoeveelheid goederen samen presenteren. Als er bv op een vaste plek altijd een pallet staat met aanbiedingen, bv een pallet bier, dan is dat een bulkplek
AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
  zondag 4 december 2011 @ 10:54:20 #289
251095 Purdey
Better off alone..
pi_105159431
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 10:53 schreef The_Hives het volgende:

[..]

fifo: First In First Out dus de nieuwe producten achter de oude, zodat de oude producten eerst verkocht worden
Bulk: grote hoeveelheid goederen samen presenteren. Als er bv op een vaste plek altijd een pallet staat met aanbiedingen, bv een pallet bier, dan is dat een bulkplek
Aha, helder. Bedankt voor de uitleg :)
pi_105159871
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 02:40 schreef Teslynd het volgende:
Vanmiddag was ik bij AH. Leuk dat het sinterklaassnoepgoed voor de halve prijs was. Niet leuk dat ze al begonnen met de kerstverschiering. Het is maandag notabene Sinterklaas als iedereen al gedwongen wordt naar de kerst te kijken.
Dat is inderdaad scheef, maar promo wordt altijd op zaterdag gedaan en anders zou het een week later pas zijn en zit je nog een week met sinterklaas (ja, debiele bureaucratie, I know)
  zondag 4 december 2011 @ 17:17:06 #291
167896 ExtremeBanaan
Nu extra krom.
pi_105172470
Van de week mijn eerste uurtjes weer gemaakt! Was wel weer even wennen! Toch wel veel wat ineens op je af komt (brood)..
pi_105173972
Volgende week salaris toch?
pi_105174434
De 12de ja.
pi_105174793
Telt deze week nog mee op salaris?
pi_105174939
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 18:14 schreef bjanaan het volgende:
Telt deze week nog mee op salaris?
Afgelopen week wel, komende week niet.
  zondag 4 december 2011 @ 18:20:00 #296
247775 Gemaskerde
JerseyShore GUIDO.
pi_105175004
Vroeg het laatst ook aan een collega maar die wist het antwoord niet.

Op beide Kerstdagen, oudjaarsdag, nieuwsjaarsdag wordt je toch 200% uitbetaald? Als het op een zondag is 300%?

Geld voor de dag voor Kerst ook 200%? :)
pi_105175090
quote:
3s.gif Op zondag 4 december 2011 18:20 schreef Gemaskerde het volgende:

Op beide Kerstdagen, oudjaarsdag, nieuwsjaarsdag wordt je toch 200% uitbetaald? Als het op een zondag is 300%?

Volgens mij is de AH alleen de 2de kerstdag open, althans bij ons (XL) wel. Is 200% ja. Oudjaarsdag en nieuwjaarsdag gewoon 100%,
Als het op een zondag is, 1ste kerstdag dus, dan is het 300%.
Dag voor de kerst nee, gewoon 100%

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-12-2011 18:22:35 ]
pi_105175094
quote:
3s.gif Op zondag 4 december 2011 18:20 schreef Gemaskerde het volgende:

24 december en oudjaarsdag geldt er geen toeslag. En die 300% is volgens mij alleen als je normaliter op zondag werkt.
  zondag 4 december 2011 @ 18:27:48 #299
247775 Gemaskerde
JerseyShore GUIDO.
pi_105175289
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 18:22 schreef Dipstaart het volgende:

[..]

24 december en oudjaarsdag geldt er geen toeslag. En die 300% is volgens mij alleen als je normaliter op zondag werkt.
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 18:22 schreef Etsu het volgende:

[..]

Volgens mij is de AH alleen de 2de kerstdag open, althans bij ons (XL) wel. Is 200% ja. Oudjaarsdag en nieuwjaarsdag gewoon 100%,
Als het op een zondag is, 1ste kerstdag dus, dan is het 300%.
Dag voor de kerst nee, gewoon 100%
Aha duidelijk, thanks :)

Nog een vraagje dat mij te binnen schiet.
Normaliter werk ik op zondag maar gezien het feit dat AH dicht is op 1e kerstdag, hoe zit het dan met loon? Heb namelijk wel eens gehoord dat je alsnog uitbetaald wordt, omdat het toch je werkdag is.
pi_105176972
Volgens mij krijg je dat niet uitbetaald hoor.
pi_105177137
Ik ben 2 dagen geleden aangenomen door de Albert Heijn dus ik zal dit topic vanaf nu ook in de gaten houden. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')