quote:Op donderdag 6 oktober 2011 20:16 schreef Jeffrey_San het volgende:
Stel ik sta ingepland voor 5 uur, maar dit stond niet op de planning op internet waardoor ik een afspraak heb en niet voor de volle 5 uur kan werken.
Wat kan ik dan het beste doen?
Zoals hier al eens eerder gezegd was is de planning op internet niet leidend, je kan beter geregeld het rooster in de kantine(of de andere plek waar bij jullie het rooster staat) kijken.quote:
Wat is dat voor een iets? Niet echt duidelijke site...quote:Op donderdag 6 oktober 2011 13:54 schreef einschtein het volgende:
[..]
https://icafe.e-id.nl/index.html
Voeg hem daar ff aan toe. Wil jij dat niet doen, zeg het dan ff. Dan doe ik het.
Moet je dan vakkenvullers leiding geven s'avonds of.. ?quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 22:58 schreef na3ima het volgende:
Dag iedereen,
Vorigee week heb ik gesolliciteerd voor de functie van teamleider verkoopafhadeling bij AH-XL.
Ik werk nu al drie jaar en begin nu met het vierde jaar...ik gaf het aan bij een paar teamleiders en een ASM en die vroegen mij meteen om die brief in te leveren en uiteindelijk heb ik het gedaan.
Nu de vraag..binnenkort gaan we een afspraak maken..de manager + ASM en ik...dan gaan ze me allerlei vragen stellen..alleen wat Voor vragen is mijn vraag. En hoe moet ik daarop antwoorden?
Bijv. waarom wil je het worden? of wat heb je ons te bieden? Waarom moeten we je die kans geven? etc.
In drie jaar heb ik de functie van Cassiere B bereikt..en vandaar de ambitie dat ik teamleider wilde worden.
Hopelijk zijn er teamleiders in deze forum die me kunnen helpen..
verkoopafhandeling is sowieso kassa. Volgens mij moet je als teamleider de planningen maken enzo.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 23:34 schreef drumstickNL het volgende:
[..]
Moet je dan vakkenvullers leiding geven s'avonds of.. ?
Dat is het Innovatie-cafe van Albert Heijn. Daar worden nieuwe ideeen opgezet. Ook worden daar pilots gestart en in de gaten gehouden.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 14:13 schreef Twisted_Logic het volgende:
[..]
Wat is dat voor een iets? Niet echt duidelijke site...
Mensen ervaring daarmee?
Nee is voor de kassa...uhm jah ik zou dan een paar avonden krijgen en waarschijnlijk ook de zaterdagen en zondagen.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 23:34 schreef drumstickNL het volgende:
[..]
Moet je dan vakkenvullers leiding geven s'avonds of.. ?
Hangt er vanaf voor wat voor functie.quote:Op zondag 9 oktober 2011 17:48 schreef mainedoll het volgende:
Ik heb gesolliciteerd, maar ben 32.. Kansloos dus hè?
Enig pluspuntje is misschien dat ik vroegah ook een aantal jaren in hetzelfde filiaal heb gewerkt (begonnen als bijbaan, later min of meer fulltime)
Echt?quote:Op zondag 9 oktober 2011 12:46 schreef bjanaan het volgende:
28e met AH naar Walibi Fright Nights
Zin an!
Vulploegmedewerker iddquote:Op zondag 9 oktober 2011 18:10 schreef Gemaskerde het volgende:
[..]
Hangt er vanaf voor wat voor functie.
Hier werkt er ook een vrouw van rond die leeftijd als vakkenvulster.
Ja niet normaal kut dat plaza, volgens mij kunnen ze beter maar weer salaris strookjes opsturen... probeer al weken mijn salarisstrook te bekijken maar of de plaza site doe het in zijn geheel niet of alleen de salaris site.quote:Op maandag 10 oktober 2011 16:38 schreef .ZilveR. het volgende:
Plaza heeft werkelijk nog nooit zo kut gedaan als nu.
En AH wil me voor 2 uurtjes laten opdraven, echt ga toch weg
Ja wat is het probleem eigenlijk met je '':')''?quote:Op zondag 9 oktober 2011 18:34 schreef einschtein het volgende:
[..]
Echt?Ik ga dan ook naar de Walibi Fright Nights, alleen niet met AH.
4,72 per uur. plus in maart ongeveer nog een aanvullend deel winstuitkering (als de winstuitkering hoger uitvalt dan 42,5% want dat die 42,5% zit in je al-inn loon)quote:Op maandag 10 oktober 2011 16:49 schreef braddofiel het volgende:
Hoe veel verdien je eigenlijk bij de Albert Heijn?
Bij de huidige supermarkt waar ik werk verdien ik ¤4,40 per uur, en dat is inclusief alles wat er bij komt kijken.
En ik ben 16 jaar, ook handig om te vermelden natuurlijk.
ik zie het inderdaad ook net op de reclame. Echt heel slecht ditquote:Op maandag 10 oktober 2011 21:52 schreef AlexanderC het volgende:
WTF! is de Siemens Espresso-/koffievolautomaat TK529NL in een dag uitverkocht?!
Het kanquote:Op maandag 10 oktober 2011 22:00 schreef Kadooosh het volgende:
Iemand enige idee of wij dit ook kunnen doen?
Even zo'n 300 euro scoren met de spaarloonregeling
Er is geen probleemquote:Op maandag 10 oktober 2011 21:55 schreef bjanaan het volgende:
[..]
Ja wat is het probleem eigenlijk met je '':')''?
Waarom?quote:Op woensdag 12 oktober 2011 13:26 schreef .ZilveR. het volgende:
Ik begin steeds meer een hekel aan ah te krijgen.
Voor die regeling dien je toch meer dan het minimum loon te verdienen? En dat is per maand¤1435,20. Daar kom ik met mijn 10 a 15 uur in de week niet aan...quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 20:05 schreef Kadooosh het volgende:
[..]
Het kan, het formulier gaan morgen de bus in.
Kan eindelijk weer op plaza komen, alleen de salaris pagina doet het nog steeds niet pffffff prutsers
Toen ik nog bij de vulploeg zat was het altijd bieren op zaterdagavond, altijd super gezellig en je leert je collega's eens op een andere manier kennen zegmaar. Nu werk ik al 2 jaar bij kassa, en sinds een jaar mag de vulploeg geen alcohol meer nuttigen in de kantine idd. Heel soms wordt daar een uitzondering op gemaakt, als er bijv. iemand weg gaat oid. Maar nu is het dat iedereen wat te drinken pakt uit de winkel, en dan wat drinken in de kantine en evt. wat snacks erbij. Maar bij ons is het zo dat als ze klaar waren bij het vullen en spiegelen, dat je standaard wat te drinken mocht pakken en dat werd afgescand. Wel chill. Nu ik bij kassa zit krijg je alleen op vrijdag wat te drinken omdat we tot 21.00 open zijn. Maar als je op balie/info staat, mag je wel drinken pakken, lekker vaagquote:Op zondag 16 oktober 2011 17:27 schreef Mister_Bojangles het volgende:
Even 2 vraagjes aan jullie..
Waarom zijn er eigenlijk nooit grootschalige personeelsevenementen vanuit ah? Vrienden van mij werken voor andere supermarkten ( Spar / C1000 ) en vanuit die organisaties is er ca. eens per jaar wel een leuk evenement. Denk aan efteling afhuren oid. Ik werk inmiddels al 8 jaar bij AH maar heb nog nooit zoiets gehad...
Verder vroeg ik me af wat bij jullie de gewoonte is wat betreft het na ''borrelen'' op zaterdagavond op het werk. Wij hebben dit jaren lang gedaan, maar het laatste jaar ''kan'' het opeens niet meer. Ik en mijn collega' s vinden dat vervelend, het is vaak toch een gezellig momentje na het werk, kratje bier koud zetten en een paar zakken chips. Het maakte de werkdag op zaterdag altijd net even wat leuker. De sfeer binnen het team was toen ook beter/ vriendschappelijker.
De nieuwe mensen maken hun collega' s nu alleen binnen formele werksfeer mee.
Vroeger liep het wel eens uit de hand zover dat er zelfs flessen wijn en frituur mee naar boven werd genomen. Maar dit is inmiddels alweer 4 jaar geleden, en de mensen die daarvoor verantwoordelijk waren werken niet meer bij ons.
Manager zegt dat het algemene regel is bij AH dat dit niet meer mag binnen het bedrijf, maar hoor van veel mensen dat het binnen hun winkel nog gewoon gebeurt..
Wij zitten na sluiting vaak gewoon buiten voor de AH onder het afdak wat we daar hebben met wat collega's een biertje te drinken. Mag officieel niet van de politie ivm openbare alcoholconsumptie waar iets over staat in de gemeentelijke verordening, maar verder dan een waarschuwing of 5 over de afgelopen jaren is dat niet gekomen.quote:Op zondag 16 oktober 2011 17:27 schreef Mister_Bojangles het volgende:
Even 2 vraagjes aan jullie..
Waarom zijn er eigenlijk nooit grootschalige personeelsevenementen vanuit ah? Vrienden van mij werken voor andere supermarkten ( Spar / C1000 ) en vanuit die organisaties is er ca. eens per jaar wel een leuk evenement. Denk aan efteling afhuren oid. Ik werk inmiddels al 8 jaar bij AH maar heb nog nooit zoiets gehad...
Verder vroeg ik me af wat bij jullie de gewoonte is wat betreft het na ''borrelen'' op zaterdagavond op het werk. Wij hebben dit jaren lang gedaan, maar het laatste jaar ''kan'' het opeens niet meer. Ik en mijn collega' s vinden dat vervelend, het is vaak toch een gezellig momentje na het werk, kratje bier koud zetten en een paar zakken chips. Het maakte de werkdag op zaterdag altijd net even wat leuker. De sfeer binnen het team was toen ook beter/ vriendschappelijker.
De nieuwe mensen maken hun collega' s nu alleen binnen formele werksfeer mee.
Vroeger liep het wel eens uit de hand zover dat er zelfs flessen wijn en frituur mee naar boven werd genomen. Maar dit is inmiddels alweer 4 jaar geleden, en de mensen die daarvoor verantwoordelijk waren werken niet meer bij ons.
Manager zegt dat het algemene regel is bij AH dat dit niet meer mag binnen het bedrijf, maar hoor van veel mensen dat het binnen hun winkel nog gewoon gebeurt..
Dat dacht ik dus ook, maar blijkbaar volgende maand pasquote:Op maandag 17 oktober 2011 12:15 schreef zakpatat90 het volgende:
Bij mij zit er geen MVP bij? Ik dacht dat we dat deze maand weer zouden krijgen?
Ik had t aangevraagd omdat ik m'n wachtwoord kwijt was.. dus ik neem aan dat t dan gereset is toch?quote:Op zondag 16 oktober 2011 16:56 schreef UncleSam het volgende:
Dan heb je dus al n pnl nummer, moet je aan je sm vragen of hij je wachtwoord reset.
Ja ik ook, van de planning afgehaald omdat ik ver boven mijn contracturen zit en daar een toeslag over moet worden betaald. Dat schijnen ze niet meer te willen, dus gaan ze meer mensen aannemen ipv hetzelfde aantal mensen meer laten werken...quote:Op maandag 17 oktober 2011 11:21 schreef bigbass het volgende:
[..]
Wij zitten na sluiting vaak gewoon buiten voor de AH onder het afdak wat we daar hebben met wat collega's een biertje te drinken. Mag officieel niet van de politie ivm openbare alcoholconsumptie waar iets over staat in de gemeentelijke verordening, maar verder dan een waarschuwing of 5 over de afgelopen jaren is dat niet gekomen.
Ik hoorde trouwens van mij baas dat Ahold redelijk in zwaar weer zit (ik moest zelf vragen waarom hij me op vrijdag opeens voor vandaag van de planning had gehaald). Iig moeten wij heel erg rustig aan doen met de planningen, zeker met de herfstvakantie. Nou vraag ik me af in hoeverre een bedrijf dan honderden miljoenen winst maakt opeens in de 'problemen' kan komen, maar het is wel opvallend.
Dat is het bij mij denk ik niet, ik heb 8 contracturen, maar sta nog steeds 27 uur op de planning deze week. Was eerst 32. Ze hebben ook wat fulltimers vrij gegeven volgens mij en verder lopen schrappen bij iedereen waar het kon.quote:Op maandag 17 oktober 2011 17:55 schreef Delicacy het volgende:
[..]
Ja ik ook, van de planning afgehaald omdat ik ver boven mijn contracturen zit en daar een toeslag over moet worden betaald. Dat schijnen ze niet meer te willen, dus gaan ze meer mensen aannemen ipv hetzelfde aantal mensen meer laten werken...
Hier ook... contract is 7 uur per week en werk dik 35 uur.quote:Op maandag 17 oktober 2011 18:44 schreef bigbass het volgende:
[..]
Dat is het bij mij denk ik niet, ik heb 8 contracturen, maar sta nog steeds 27 uur op de planning deze week. Was eerst 32. Ze hebben ook wat fulltimers vrij gegeven volgens mij en verder lopen schrappen bij iedereen waar het kon.
dan moet je niet die procedure 'haal gebruikersnaam op' doorlopen maar gewoon inloggen.quote:Op maandag 17 oktober 2011 14:52 schreef Mmoek het volgende:
[..]
Ik had t aangevraagd omdat ik m'n wachtwoord kwijt was.. dus ik neem aan dat t dan gereset is toch?
Jammer dat AH het dan meteen nodig vindt om dit landelijk te verbieden... Niet alleen bij supermarkten, maar eigenlijk bij 9 vd 10 bedrijven is het vaste prik om op vrijdag of zaterdag nog even na te ''borrelen''...quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 02:06 schreef einschtein het volgende:
De reden dat er geen alcohol mag meer worden gedronken op de zaterdag na sluitingstijd is bepaald vanuit het hoofdkantoor. 2 jaar geleden, take or give, heeft een 15/16-jarige tijdens zo'n avondje zich in coma gezopen.
Toen is er besloten om er mee te stoppen en het landelijk te verbieden.
Ben ik helemaal met je eens. Wij hebben het ook altijd gedaan, was erg gezellig altijd.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 09:18 schreef Mister_Bojangles het volgende:
[..]
Jammer dat AH het dan meteen nodig vindt om dit landelijk te verbieden... Niet alleen bij supermarkten, maar eigenlijk bij 9 vd 10 bedrijven is het vaste prik om op vrijdag of zaterdag nog even na te ''borrelen''...
Ook bij ons gebeurt dit sinds een jaar niet meer, en eerlijk gezegd is de sfeer er niet veel beter op geworden. In onze winkel werken we ook al jaren met dezelfde groep, en zijn er ook veel stelletjes... Het laatste jaar gaan ze altijd na het werk naar huis, op de bank zitten, terwijl we voorheen altijd met een man of 10-15 in de kantine gingen zitten...
Ik vind AH al enorm dramatisch wat betreft het organiseren van festiviteiten voor het personeel, en nu valt het laatste beetje lol wat we nog hadden met zn allen door gewoon max 4 biertjes pp te drinken, paar zakjes chips erbij, ook nog weg...
Als de personeelsvereniging van je filiaal dan ook nog eens inactief is dan is er eigenlijk weinig lol meer aan, jammer...
Dat meteen overal landelijk verbieden vind ik ook zo overdreven. Stel desnoods gewoon een max. verbruik in van 2 kratten per avond of 2 biertjes PP in ofzo...
Moest je tijdens die overval werken(als vakkenvuller?)?quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 08:55 schreef TjilpTjilp het volgende:
Wowwowwow, gister bij ons in Hoorn een gewapende overval geweest!
ik denk dat een beetje napraten en iets erbij drinken helemaal geen probleem hoeft te zij. Maar waarom moet er dan bier bij gedronken worden?? er zullen ongetwijfeld mensen bij zitten die geen bier lusten maar wel weer wijn,...dus wat moeten die dan? Wij kunnen best wel wat drinken,...gewoon een colaatje,..of sinas,...of soms gewoon iemand die melk neemt. de gezelligheid word er niet minder om. we hebben ook nog zoiets als maatschappelijk verantwoord omgaan met onze medewerkers en wie is er verantwoordelijk als er te veel gedronken word en er gebeurt iets,......nee,...mij niet gezien,....verstandig dat het vanuit zaandam niet word toegestaanquote:Op dinsdag 18 oktober 2011 12:28 schreef einschtein het volgende:
[..]
Ben ik helemaal met je eens. Wij hebben het ook altijd gedaan, was erg gezellig altijd.
Maar goed, ik denk dat als je het gewoon weer gaat doen.. Er kraait geen haan naar.
Eens.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 15:24 schreef OVWKG het volgende:
[..]
ik denk dat een beetje napraten en iets erbij drinken helemaal geen probleem hoeft te zij. Maar waarom moet er dan bier bij gedronken worden?? er zullen ongetwijfeld mensen bij zitten die geen bier lusten maar wel weer wijn,...dus wat moeten die dan? Wij kunnen best wel wat drinken,...gewoon een colaatje,..of sinas,...of soms gewoon iemand die melk neemt. de gezelligheid word er niet minder om. we hebben ook nog zoiets als maatschappelijk verantwoord omgaan met onze medewerkers en wie is er verantwoordelijk als er te veel gedronken word en er gebeurt iets,......nee,...mij niet gezien,....verstandig dat het vanuit zaandam niet word toegestaan
Dat is bij ons toch echt anders, maar de zaterdagavond (of zoals vandaag dinsdagavond) borrels zijn gewoon naar buiten voor het filiaal verplaatst. Daar moet je wel de ruimte voor hebben, maar het is net zo gezellig als wanneer we in de kantine zouden zitten. Misschien zelfs wel beter want je kan gewoon weg als je wilt.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 22:54 schreef Mister_Bojangles het volgende:
Dingen worden altijd meteen zo overtrokken in deze tijd....
Een biertje drinken is natuurlijk heel iets anders als niet verantwoord omgaan met je medewerkers... Ook voor medewerkers geldt dat het simpelweg niet is toegestaan om te drinken als je jonger dan 16 jaar bent. En als je een max. van 2 biertjes per persoon instelt zullen er echt geen ernstige voorvallen gebeuren...
En ja, hoe vreemd het ook klinkt, 9 vd 10 mensen zeggen op zaterdagavond de groeten als ze na het werk om 10 uur savonds nog eens aan de sinas mogen gaan zitten... Daarnaast is het in ons filiaal helemaal verboden om te blijven, ookal wordt er alleen fris geschonken...
Ik vind het eerder respectloos voor je medewerkers om na 1 zo' n voorval zoiets dergelijks voor heel nederland te verbieden...
Ben echt geen AH basher oid, heb er jaren met veel plezier gewerkt, maar ik merk het laatste jaar dat de sfeer gewoon bijna helemaal weg is.. Dit heeft deels te maken met het grotendeels verdwijnen van de vaste kern medewerkers... Wij waren vroeger allemaal vrienden van elkaar door oa. zaterdagavondborrels.
Daar ontstonden ideeen van uitgaan en (personeels)uitjes, en werd je vrienden met je collega' s. De nieuwe generatie heeft helemaal niets met elkaar, en gaan na het werk allemaal naar hun eigen huis, willen niet voor elkaar invallen op het werk etc...
Lol, onhandig.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 22:17 schreef zakpatat90 het volgende:
Kwam ik tegen op twitter...![]()
http://twitter.com/#!/MaykeBlok/status/126250286955241472/photo/1
quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 22:54 schreef Mister_Bojangles het volgende:
Een biertje drinken is natuurlijk heel iets anders als niet verantwoord omgaan met je medewerkers... Ook voor medewerkers geldt dat het simpelweg niet is toegestaan om te drinken als je jonger dan 16 jaar bent. En als je een max. van 2 biertjes per persoon instelt zullen er echt geen ernstige voorvallen gebeuren...
En ja, hoe vreemd het ook klinkt, 9 vd 10 mensen zeggen op zaterdagavond de groeten als ze na het werk om 10 uur savonds nog eens aan de sinas mogen gaan zitten... Daarnaast is het in ons filiaal helemaal verboden om te blijven, ookal wordt er alleen fris geschonken...
Ik vind het eerder respectloos voor je medewerkers om na 1 zo' n voorval zoiets dergelijks voor heel nederland te verbieden...
Ben echt geen AH basher oid, heb er jaren met veel plezier gewerkt, maar ik merk het laatste jaar dat de sfeer gewoon bijna helemaal weg is.. Dit heeft deels te maken met het grotendeels verdwijnen van de vaste kern medewerkers... Wij waren vroeger allemaal vrienden van elkaar door oa. zaterdagavondborrels.
Daar ontstonden ideeen van uitgaan en (personeels)uitjes, en werd je vrienden met je collega' s. De nieuwe generatie heeft helemaal niets met elkaar, en gaan na het werk allemaal naar hun eigen huis, willen niet voor elkaar invallen op het werk etc...
heeft niks met "deze tijd " te maken,....quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 22:54 schreef Mister_Bojangles het volgende:
Ja ik ook. Fantastisch.quote:
Ik vind het geen ramp.quote:
Ik denk dat ze het vergeten steeds.quote:Op maandag 24 oktober 2011 21:32 schreef einschtein het volgende:
Zit net even te bekijken wanneer we nou die MVP krijgen, maar ik kan er geen touw aan vast knopen.
Alles is in de war, de ene keer zit er 3 maand tussen, de andere keer 4.
ik baal ervan dat ik zo weinig kan werken. heb mijn halve dag moeten omschoppen voor die 3 uurtjes. ben nu zelfs aan het kijken voor nog een bijbaan erbijquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 11:55 schreef .ZilveR. het volgende:
[..]
Ik vind het geen ramp.
Ben de laatste tijd niet meer zo werklustig
Heb ook heel snel last van de nek/rug achter de kassa, dus een hele dag is vaak echt een hel voor mij.
Ik heb paar weken geleden 4 weken niet gewerkt en niemand die langskwam van m'n werkquote:Op donderdag 27 oktober 2011 16:27 schreef Kadooosh het volgende:
Ik was afgelopen week ziek en nu is mijn sm op bezoek geweest op het verkeerde adres.
Omdat mijn moeder ziek(wat zij ook weet) is was ik al een week bij haar en niet thuis dus.
Maar nu wil mijn sm de ziektedag niet uitbetalen omdat ik dat had moeten doorgeven.
Is dit rechtvaardig, het zou in de cao staan.. maar goed blijft het natuurlijk wel een kutstreek.
Gaat trouwens om 1 dagje... daarna was het weekend.
Iemand ooit gehoord dat je bezoek krijgt de eerste ziektedag van het jaar van je sm?
Ja ik heb er ook nog nooit van gehoord, bij andere collega's die ziek waren is hij niet last geweest.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 20:13 schreef Diconnected het volgende:
[..]
Ik heb paar weken geleden 4 weken niet gewerkt en niemand die langskwam van m'n werkzit vanaf morgen ook weer een aantal weken thuis, ik zou me echt verbazen als mijn SM zou langskomen want die man is echt een lul
Ik vind de kerstpakketten eigenlijk best wel prima, in verhouding tot wat andere bedrijven krijgen. Mijn moeder die krijgt jaar op jaar semi aldiproductenquote:
Hier al iets bekend over? Ben benieuwdquote:Acties dreigen in supermarkten
Algemeen • Geschreven door ANP op 26-10-2011 @ 11:30 - gepost door static
FNV Bondgenoten heeft een ultimatum gesteld in de onderhandelingen over de cao in de supermarkten. Als werkgevers vrijdag niet zijn ingegaan op de eisen, volgt maandag de eerste actie, aldus de vakbond.
FNV Bondgenoten vindt het loonbod van de werkgevers te laag en vindt het bovendien hoog tijd dat de positie van jongeren wordt verbeterd. De bond spreekt over het uitbuiten van vakkenvullers. FNV Bondgenoten vindt bovendien dat er te veel gebruik wordt gemaakt van arbeidscontracten van 12 uur per week of minder.
Nog niets over gehoord. Vind het een beetje flauw, dat demonstreren en actievoeren.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 22:34 schreef Dipstaart het volgende:
[..]
Hier al iets bekend over? Ben benieuwd![]()
Lololololoquote:Op zaterdag 29 oktober 2011 23:39 schreef hooibaal het volgende:
Voor iedereen die zich afvraagt waarom die containers toch altijd zo beroerd gestapeld zijn:
Gelukkig leveren ze niet ons filiaal.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 23:39 schreef hooibaal het volgende:
Voor iedereen die zich afvraagt waarom die containers toch altijd zo beroerd gestapeld zijn:
Dit is DCZ. Ik ben eens op DCO geweest, en daar zijn de menukaarten in de kantine en de instructies in de koptelefoon ook in het pools.quote:Op zondag 30 oktober 2011 10:22 schreef einschtein het volgende:
[..]
Gelukkig leveren ze niet ons filiaal.![]()
Ja, producten van AH, Etos en Gall & Gall (geen alcohol). Het is op zich wel een mooi pakket steeds, al is het de laatste jaren wel steeds wat minder geworden.quote:Op maandag 31 oktober 2011 09:53 schreef Purdey het volgende:
Ik meld me hier ook eens. Sinds 9 september bij de AH werkzaam. Net op Plaza zitten kijken en ik zou morgen een dienst van een collega overnemen van 16:00-19:00. Staat er nu ineens 10:00-19:00Dadelijk even bellen dus..
En de kerstpakketten? Is dat altijd een doos met eigen merk producten? Vorig jaar nog werkzaam bij La Place, en toen kreeg ik een cadeaubon van 25,- en 6 'Art decor' bonbons. Met chilipeper en zeezout
Purrrquote:Op maandag 31 oktober 2011 09:53 schreef Purdey het volgende:
Ik meld me hier ook eens. Sinds 9 september bij de AH werkzaam. Net op Plaza zitten kijken en ik zou morgen een dienst van een collega overnemen van 16:00-19:00. Staat er nu ineens 10:00-19:00Dadelijk even bellen dus..
En de kerstpakketten? Is dat altijd een doos met eigen merk producten? Vorig jaar nog werkzaam bij La Place, en toen kreeg ik een cadeaubon van 25,- en 6 'Art decor' bonbons. Met chilipeper en zeezout
Doe dit jaar maar weer.quote:Op maandag 31 oktober 2011 11:46 schreef Diconnected het volgende:
Ik vind de kerstpakketten altijd erg tof hoordie van 2 jaar geleden met al die chocolade was wel erg
Gebeld, blijkt te kloppen. Roosters zijn veranderd, en daar schijnen ze memo's van te hebben opgehangen bij de roosters. Maar die heb ik niet eens gezien. Ik ben er écht niet blij mee hoor, dat ze zonder overleg zomaar m'n rooster upgraden van 3 naar 9 uur. Ik moet m'n vrije dagen ook gewoon 3 weken van te voren aanvragen.quote:Op maandag 31 oktober 2011 09:53 schreef Purdey het volgende:
Net op Plaza zitten kijken en ik zou morgen een dienst van een collega overnemen van 16:00-19:00. Staat er nu ineens 10:00-19:00Dadelijk even bellen dus..
Ik heb er op deli ook weinig last van. Ik wordt verder de laatste tijd ook gewoon ruim boven mijn contract ingepland, maar de planningen zijn wel absurd krap. 1 persoon van 17-20 op brood en deli en dan komt de vers vulling om half 5 binnenquote:Op maandag 31 oktober 2011 18:50 schreef Kitlerrr het volgende:
Met overwerk hebben wij voor zover ik weet geen problemen (deli)
Wel is het tegenwoordig zo dat de bazen niemand boven hun contract laten werken. Ook proberen ze allemaal planningen uit die ronduit onmenselijk zijn. En dan gaan klagen dat de afdeling er niet goed bij ligt!? Ik ben echt wel bereid om hard te werken, maar ik kan niet constant op 200% lopen en ondertussen de rest aansturen omdat ze geen idee hebben wat ze aan het doen zijn. (brood)
Hahaha mooi is dat he!quote:Op dinsdag 1 november 2011 00:32 schreef einschtein het volgende:
Storing bij de diepvries bij ons, 5 diepvrieskasten eruit.![]()
Altijd dezelfde groep, altijd dezelfde oorzaak. Maar het permanent oplossen, neen. Dat mag niet van AH.
Ik neem met die instelling regelmatig een broodje als ik brood aan het afboeken ben, ben dan ook makkelijk 10 minuten langer bezig (geen probleem, aangezien kassa toch zelden minder dan een kwartier na sluiting klaar is) en dat tikt wel aan met een all-in loon van richting de 15 euro...quote:Op maandag 31 oktober 2011 22:11 schreef Paxcon het volgende:
Hier zijn ze ook al zo gierig met die urenKreeg vorige week toen ik wegging ('s ochtends vullen) een duopack croissantjes in mn hand geduwd omdat ''ik altijd wel een kwartiertje overwerkte''. Wel aardig natuurlijk, maar ik heb liever dagelijks die 1,20 euro ofzo.
Ja, de voelers onderin de diepvries bevriezen steeds. Dus denkt het systeem dat ie niet hoeft te koelen, wat dus wel gewoon nodig is. Ons idee: verplaatst die voelers naar het midden. Zodat ze niet bevriezen. Maar dat willem ze dus niet.quote:Op dinsdag 1 november 2011 12:39 schreef Kitlerrr het volgende:
[..]
Hahaha mooi is dat he!
Hebben wij ook een aantal keren gehad. Eerst de diepvries daarna alles wat enigszins gekoeld was...
Het is maandenlang aankloten geweest tot de winkel werd verbouwd. Nu lekt de boel alleen nog maar
Volgens mij was dat iets van 5,40 incl. alle toeslagen als ik mij niet vergisquote:Op dinsdag 1 november 2011 14:18 schreef Trinitrobenzeen het volgende:
Wat verdien je nou eigenlijk bij de AH op 18 jarige leeftijd?
Ik heb een sollicitatie te doen! =pquote:Op dinsdag 1 november 2011 14:26 schreef Gemaskerde het volgende:
[..]
Volgens mij was dat iets van 5,40 incl. alle toeslagen als ik mij niet vergis
Mwah zelf had ik na 2 maanden wel zo ongeveer door waar alles staatquote:Op dinsdag 1 november 2011 14:38 schreef Trinitrobenzeen het volgende:
[..]
Ik heb een sollicitatie te doen! =p
Maar ik weet dat het een domme vraag is, maar als ik daar ga werken kom ik wss in de vakkenvullers sectie, is dat moeilijk om snel door te hebben? =p
Je hebt het allemaal vrij snel door. Maar als je 18 bent kan je misschien beter solliciteren voor deli-kaas-brood aangezien je vrij duur bent voor vakkenvullen. Eventueel anders voor kassa.quote:Op dinsdag 1 november 2011 14:38 schreef Trinitrobenzeen het volgende:
[..]
Ik heb een sollicitatie te doen! =p
Maar ik weet dat het een domme vraag is, maar als ik daar ga werken kom ik wss in de vakkenvullers sectie, is dat moeilijk om snel door te hebben? =p
Ik doe altijd Albert11, dan Albert12, Albert13 enzvquote:Op dinsdag 1 november 2011 20:27 schreef .ZilveR. het volgende:
Volgens mij niet.
Ik kan echt geen wachtwoorden op plaza meer verzinnen, pffffff al die eisen waar het aan moet voldoen.
Firefox? Probeer het eens met internet explorer.quote:Op dinsdag 1 november 2011 22:51 schreef Etsu het volgende:
AH Plaza doet het nooit bij mij thuis... Herkenbaar?
Nope, kan niet.quote:Op dinsdag 1 november 2011 20:26 schreef Jeffrey_San het volgende:
Kan je ook je werktijden van een week terug, terug zien op AH Plaza?
Welke regio? Binnen de grote steden is er een "belteam" dat dit behandeld. Geloof dat dat binnen 2 weken is.quote:Op woensdag 2 november 2011 19:27 schreef -Vega- het volgende:
Een vraagje: hoelang duurt het gemiddeld om een reactie terug te krijgen van AH voor je online sollicitatie? Heel erg bedankt.
herkenbaar. daarom werk ik er niet meerquote:Op dinsdag 1 november 2011 12:36 schreef Dipstaart het volgende:
Gisteren m'n eerste werkdag weer gehad na een weekje vrij gehad te hebben.
Hartstikke moe ging ik onderweg naar het werk met de bus. Tijdens de rit voelde ik me ineens niet lekker dus druk op de stopknop. Val ik flauw de bus uit
Bij ons word er trouwens ook steeds meer bezuinigd. Werkdruk is echt abnormaal en dingen blijven ook vaak liggen. Vracht die blijft staan, winkel niet verzorgd, grote achterstand met codeboek, ontevreden personeel. En maar boos worden iedere keer elke week dat het weer zo slecht achtergelaten is
Mensen die niet over de 12 uur mogen werken omdat het anders toeslaguren kost.
Maar ja, wie zijn wij om te klagen..
Vind ik zelf dus ook denk dat dit misschien wel eens de succesvolste disneyweken kunnen worden tot nu toe. Omdat heel veel oudere misschien ook wel meer met donald duck hebben. Ik vind het i.i.g. een leuk thema om n rond te lopen de komende weken :-)quote:Op zaterdag 5 november 2011 16:40 schreef zakpatat90 het volgende:
Ik vind de Disneyweken echt super leuk! Ik ben benieuwd hoe populair die poppetjes gaan worden.... Zelf vind ik Donald Duck veel leuker dan sneeuwwitje bijvoorbeeld.
Ik hoop dat het aankomende maand erbij zitquote:Op zondag 6 november 2011 14:10 schreef jennie-pen het volgende:
iemand deze maand al de personeelskorting binnen gehad?
Ik scan 'm erg weinig ook, misschien gewoon niet lekker?quote:Op dinsdag 8 november 2011 18:10 schreef donald_dick het volgende:
Waarom gaat de AH cola eruit? Geen vraag meer naar of leveringsproblemen?
Vind hem eerlijk gezegd een beetje te lang voor in de OP :p Alles staat op AH Plaza of is terug te vinden in de CAO. Maar bij deze:quote:Op dinsdag 8 november 2011 11:15 schreef Etsu het volgende:
Misschien ook een salaristabel voor Senior Medeverkopers, teamleiders en Caissières B?
We krijgen een frisdrank ombouw binnenkort. Misschien dat ze een nieuwe verpakking of NASA nummer krijgen..quote:Op dinsdag 8 november 2011 18:10 schreef donald_dick het volgende:
Dit.quote:Op dinsdag 8 november 2011 21:35 schreef UncleSam het volgende:
[..]
We krijgen een frisdrank ombouw binnenkort. Misschien dat ze een nieuwe verpakking of NASA nummer krijgen..
Ahold? Albert Heijn?quote:Op woensdag 9 november 2011 16:43 schreef Kadooosh het volgende:
Ik wil lid worden van FNV vakbond maar weet iemand welke werkgever ik dan moet invullen, mijn eigen filiaal staat er niet bij maar volgens mij zitten alleen franchise erbij.
Echt? Bij mij reageerde vrijwel iedereen heel enthousiast. Veel mensen vroegen er zelfs om en waren heel fanatiek om aan de 15,- of 30,- te komenquote:Op woensdag 9 november 2011 20:20 schreef .ZilveR. het volgende:
Mensen kijken me aan als een botsauto als ik vraag of ze de Disneypunten sparen.
1234567[2 letters] werkt, dan kan je gewoon alleen die letters veranderen steedsquote:Op vrijdag 11 november 2011 12:08 schreef JazzJackrabbit het volgende:
Wat een onmogelijke regels zeg waaraan je wachtwoord op Plaza moet voldoen
Het is makkelijker om bij de bank je pincode op te vragen of een tweede pas te regelen dan een geschikt wachtwoord voor ah plaza te vinden...
er zit een logica in de username. Het is altijd: pnl[voorletters][3 cijfers] dus als je dat weet hoef je alleen die cijfers nog te onthouden.quote:Op vrijdag 11 november 2011 13:57 schreef JazzJackrabbit het volgende:
Heej die moet ik onthouden! Thx! Wel een lekker makkelijk wachtwoord dan :p
Scheelt dat die gebruikersnaam die je in moet voeren al een wachtwoord opzich is
Blijft er bij ons gewoon in. Zelfs met een bredere facing. Alle cola komt nu bij elkaar te staan, zowel de blikjes, kleine flesjes als de grote flessen.quote:Op dinsdag 8 november 2011 18:10 schreef donald_dick het volgende:
Waarom met zoveel man? Wij hebben eerst met z'n tweeën van 9-13u. de vijftien meter worp gedaan, daarna een ploegje van vier vullers van 14-16u. om alles te vullen. Ik vind het overigens best een mooie worp, éindelijk de kleine en grote flessen vermengd...quote:Op zondag 13 november 2011 23:48 schreef einschtein het volgende:
VOOR
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
NA
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Vandaag gedaan, van 1-5 met 6 man. Waren heel veel dingen niet, die komen maandag/dinsdag binnen. Vandaar dat 't nog wat leeg is.
Voor diegene die het merkt: ja, we hadden rechte planken te kort.We kregen 10 nieuwe bocht-planken binnen, terwijl we er maar 3 extra nodig hadden. En we kregen geen rechte planken binnen. Dus die zullen over een week of 2 wel binnenkomen.
Waarom niet? Is alles direct gedaan. 3 zijn bezig geweest met het materiaal. Hoogte planken, platen en ga zo maar door. Andere 3 zijn zo goed als direct gaan vullen.quote:Op maandag 14 november 2011 10:06 schreef TjilpTjilp het volgende:
[..]
Waarom met zoveel man? Wij hebben eerst met z'n tweeën van 9-13u. de vijftien meter worp gedaan, daarna een ploegje van vier vullers van 14-16u. om alles te vullen. Ik vind het overigens best een mooie worp, éindelijk de kleine en grote flessen vermengd...
Wij dachten: dan is er heel weinig controle op de kwaliteit van de worp. Nu konden we er met twee ervaren worpmannen eerst voor zorgen dat alles goed hing, na 4 uur was het alleen nog maar een kwestie van vullen (waar je dan niet per sé dure, ervaren krachten voor nodig hebt). Werkte ook heel goed zo.quote:Op maandag 14 november 2011 10:48 schreef einschtein het volgende:
[..]
Waarom niet? Is alles direct gedaan. 3 zijn bezig geweest met het materiaal. Hoogte planken, platen en ga zo maar door. Andere 3 zijn zo goed als direct gaan vullen.
ING nog nietquote:
Zo ging het bij ons eigenlijk ook, alleen dan tegelijkertijd. Heh.quote:Op maandag 14 november 2011 11:12 schreef TjilpTjilp het volgende:
[..]
Wij dachten: dan is er heel weinig controle op de kwaliteit van de worp. Nu konden we er met twee ervaren worpmannen eerst voor zorgen dat alles goed hing, na 4 uur was het alleen nog maar een kwestie van vullen (waar je dan niet per sé dure, ervaren krachten voor nodig hebt). Werkte ook heel goed zo.
Ik snap alleen niet waarom jullie voor 2 meter water hadden. en nu nog steeds 2 meter water......quote:Op zondag 13 november 2011 23:48 schreef einschtein het volgende:
VOOR
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
NA
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Vandaag gedaan, van 1-5 met 6 man. Waren heel veel dingen niet, die komen maandag/dinsdag binnen. Vandaar dat 't nog wat leeg is.
Voor diegene die het merkt: ja, we hadden rechte planken te kort.We kregen 10 nieuwe bocht-planken binnen, terwijl we er maar 3 extra nodig hadden. En we kregen geen rechte planken binnen. Dus die zullen over een week of 2 wel binnenkomen.
Maar toch zie ik bij verschillende AH's dezelfde naambadges. Is er een speciaal of standaard bedrijf voor?quote:Op dinsdag 15 november 2011 00:00 schreef UncleSam het volgende:
Bij ons hebben ze het gewoon bij een graveer bedrijf laten doen en de rekening indienen bij SM-
Gewoon via bestelformulieren in Plazaquote:Op dinsdag 15 november 2011 00:08 schreef wesley14 het volgende:
[..]
Maar toch zie ik bij verschillende AH's dezelfde naambadges. Is er een speciaal of standaard bedrijf voor?
Welke afdeling?quote:Op dinsdag 15 november 2011 16:39 schreef -Vega- het volgende:
Wat houdt die toets van twee uur na je sollicitatiegesprek in?
Dat met die kassatraining is niet meer in DNAH. Iig bij ons niet.quote:Op woensdag 16 november 2011 00:19 schreef einschtein het volgende:
[..]
Welke afdeling?
Vakkenvuller: standaard uitleg. Over het op orde houden van het magazijn tot het FiFo vullen.
Kassa: kassa draaien. Je moet virtueel, paar knoppen, een aantal klanten helpen. Daarbij moet je denken aan scannen, de PLU-code invoeren en het mogelijk terug geven van wisselgeld.
Niets om je druk over te maken, gewoon ff goed opletten bij de informatie die je krijgt.
Bij ons wel.quote:Op woensdag 16 november 2011 00:29 schreef Dipstaart het volgende:
[..]
Dat met die kassatraining is niet meer in DNAH. Iig bij ons niet.
Voor de verderrest vallen die toetsjes wel mee. Niet iets waar je je druk om hoeft te maken
Ik kan het helaas niet vinden... Ik heb de hele FORM afgezocht maar ik kan het niet vinden?quote:Op dinsdag 15 november 2011 23:40 schreef TjilpTjilp het volgende:
[..]
Gewoon via bestelformulieren in Plaza
Onzin, je kan goudgele badges bestellen met je naam en functie.quote:Op woensdag 16 november 2011 23:11 schreef UncleSam het volgende:
Teamleider badge bestaat niet binnen AH. Zul je gewoon een sm badge voor moeten gebruiken.
En kan ik deze sm-badges dan bestellen via een teamleider-account op plaza? of moet ik daarvoor ook echt bij mijn (A)SM zijn?quote:Op woensdag 16 november 2011 23:27 schreef TjilpTjilp het volgende:
[..]
Onzin, je kan goudgele badges bestellen met je naam en functie.
Wie z'n idee is het eigenlijk? Die van de teamleiders of de SM?quote:Op donderdag 17 november 2011 23:36 schreef wesley14 het volgende:
[..]
En kan ik deze sm-badges dan bestellen via een teamleider-account op plaza? of moet ik daarvoor ook echt bij mijn (A)SM zijn?
Het is gewoon plastic hoor, kan niet veel kosten...quote:Op donderdag 17 november 2011 23:44 schreef Dipstaart het volgende:
[..]
Wie z'n idee is het eigenlijk? Die van de teamleiders of de SM?
Want ik kan me niet voorstellen dat ze die dingen zomaar laten bestellen i.v.m. de kostprijs. Waarschijnlijk zal het ook nog goedgekeurd moeten worden door de regiomanager.
Maar het moet wel speciaal bedrukt worden.quote:Op vrijdag 18 november 2011 11:08 schreef TjilpTjilp het volgende:
[..]
Het is gewoon plastic hoor, kan niet veel kosten...
Als je geen all-in uurloon hebt (want dan krijg je maandelijks een stukje winstuitkering) dan is het 42,5% en wordt het gestort bij je volgende loon.quote:Op vrijdag 18 november 2011 10:30 schreef Jeffrey_San het volgende:
Wanneer word er eigenlijke winstuitkering uitgekeerd?
en dat is dan 33% van wat je in het jaar hebt verdiend ofzoiets toch?
Het idee komt van de Teamleiders, we hebben samen besloten dat we dit graag willen... We hebben het natuurlijk wel overlegd met de SM! Maar is het dan niet mogelijk?quote:Op donderdag 17 november 2011 23:44 schreef Dipstaart het volgende:
[..]
Wie z'n idee is het eigenlijk? Die van de teamleiders of de SM?
Want ik kan me niet voorstellen dat ze die dingen zomaar laten bestellen i.v.m. de kostprijs. Waarschijnlijk zal het ook nog goedgekeurd moeten worden door de regiomanager.
Hoe dan?quote:Op vrijdag 18 november 2011 13:14 schreef ExtremeBanaan het volgende:
Toch vervelend om een sollicitatie formulier bij de informatie balie achter te laten als je weet hoe ermee omgegaan wordt (heb zelf ook een klein jaar achter de informatie balie gestaan).
Het niet-vaste deel komt pas ergens in februari toch?quote:Op vrijdag 18 november 2011 12:31 schreef einschtein het volgende:
Is het winstpercentage eigenlijk al bekend?
Dus 42,5% van wat je dit jaar hebt verdiend??quote:Op vrijdag 18 november 2011 11:57 schreef Dipstaart het volgende:
[..]
Als je geen all-in uurloon hebt (want dan krijg je maandelijks een stukje winstuitkering) dan is het 42,5% en wordt het gestort bij je volgende loon.
Zou wel lekker zijn als het 42,5% is van wat je dit jaar hebt verdient.quote:Op vrijdag 18 november 2011 19:02 schreef Jeffrey_San het volgende:
[..]
Dus 42,5% van wat je dit jaar hebt verdiend??
en dat word dan op 12-Dec gestort?
Iemand met een oplossing? En naar me ASM/SM gaan heeft geen nut werk pas maandag weer.quote:De volgende fout is opgetreden:
Er is een probleem opgetreden bij het bepalen van de te beantwoorden vragen.
Neem alsjeblieft contact op met de helpdesk voor assistentie, en geef de gevonden fout plus de ingevoerde gegevens door.
Sluit dit scherm en open de webpagina opnieuw als je nogmaals wilt proberen.
Alleen je (A)SM kan het wachtwoord resetten. Dus je zult toch echt moeten wachten tot maandag.quote:Op vrijdag 18 november 2011 21:48 schreef Sdm007 het volgende:
Heb een probleem.
Account op AH Plaza is geblokkeerd. Ik moet hulp vragen aan 'Helpdesk', maar er staat helemaal geen link naar deze helpdesk. Als ik op 'Wachtwoord vergeten' of een van de andere links klik krijg ik steeds dit:
[..]
Iemand met een oplossing? En naar me ASM/SM gaan heeft geen nut werk pas maandag weer.
Neen, dat wordt komende periode uitbetaald volgens mij.quote:Op vrijdag 18 november 2011 18:47 schreef bigbass het volgende:
[..]
Het niet-vaste deel komt pas ergens in februari toch?
Het niet-vaste deel is afhankelijk van de omzet in december en in hoeverre AH de door zichzelf gestelde doelstellingen haalt. Dat komt dus sowieso volgend jaar pas. In december krijg je het vaste deel, wat er bij all-inners al bij zit elke maand.quote:Op zaterdag 19 november 2011 05:31 schreef einschtein het volgende:
[..]
Neen, dat wordt komende periode uitbetaald volgens mij.
Dan krijg je precies 12,88 per dag maar AH to go is geloof ik anders geregeld dan de normale AH's dus zeker weten doe ik niet.quote:Op maandag 21 november 2011 22:09 schreef Kwinsie het volgende:
Ik heb van de week een gesprek bij een AH to go filiaal en ik moet 47 KM met de bus reizen. (kosten: 13¤ retour). Mijn vraag is; staat in het CAO van jullie dat je een reiskosten vergoeding krijgt van de wettelijke 0,19¤ per kilometer? of doet de AH dat niet....
AH to go valt niet onder Ahold maar onder servex. Je zou daar eens moeten kijken.quote:Op maandag 21 november 2011 22:09 schreef Kwinsie het volgende:
Ik heb van de week een gesprek bij een AH to go filiaal en ik moet 47 KM met de bus reizen. (kosten: 13¤ retour). Mijn vraag is; staat in het CAO van jullie dat je een reiskosten vergoeding krijgt van de wettelijke 0,19¤ per kilometer? of doet de AH dat niet....
Zilveren Kruis 10% basis, 15% aanvullend. Er zijn collectieve afspraken met 5 verzekeringsmaatschappijen de rest weet ik alleen even niet meer.quote:Op dinsdag 22 november 2011 09:03 schreef piepkuiken21 het volgende:
hmm, dat plaza geeft maar foutmeldingen ;-). Weet iemand hoe het met zorgverzekeringen zit? hoeveel korting krijg je bij welke verzekeraar?
Normaliter moeten ze een dossier opbouwen voordat ze je kunnen ontslaan. Dat gaat allemaal niet zo makkelijk. Mocht je ontslagen worden i.v.m. werkweigering kun je eventueel naar de rechter gaan die een oordeel zal vellen.quote:Op dinsdag 22 november 2011 21:47 schreef Etsu het volgende:
Even een vraagje: kan een SM/ASM of een teamleider je ontslaan als je een OT hebt? Als je bv. werk weigert kan ik snappen dat je fout zit, maar in hoe verre is het te bewijzen om maar even zo te zeggen?
Niet dat ik iets heb gedaan ofzo, maar heb het me altijd afgevraagd.
Haha nee. Ik heb vanavond wel een soort van conflict gehad met een teamleider, puur omdat we elkaar niet mogen.quote:Op dinsdag 22 november 2011 21:57 schreef Dipstaart het volgende:
[..]
Normaliter moeten ze een dossier opbouwen voordat ze je kunnen ontslaan. Dat gaat allemaal niet zo makkelijk. Mocht je ontslagen worden i.v.m. werkweigering kun je eventueel naar de rechter gaan die een oordeel zal vellen.
Maar whatsup? Ben je van plan om bepaalde werkzaamheden te weigeren?
De regel is dat je geen mobiel bij mag hebben onder werktijd. Dan kun je wel gaan discussiëren of je nu alleen op je klok keek of aan het sms'en was, jij bent fout in deze.quote:Op dinsdag 22 november 2011 22:19 schreef Etsu het volgende:
[..]
Hij heeft al vaker gedreigd met mij te ontslaan omdat ik onder werktijd naar de klok keek op m'n mobiel. Ik weet dat dat officieel niet gezien mag, maar hij beweert dat ik aan het smsen was.
Onbepaalde tijdquote:Op dinsdag 22 november 2011 22:21 schreef Loll het volgende:
wat is een OT beetje domme vraag maar kan er niet op komen.
Ik heb ook niet gezegd dat ik niet fout zat. Daar ging het ook helemaal niet om. Maar waarin verschilt een OT en een BT überhaupt als ze je kunnen ontslaan, ongeacht wat voor contract je hebt...quote:Op dinsdag 22 november 2011 22:29 schreef Dipstaart het volgende:
[..]
De regel is dat je geen mobiel bij mag hebben onder werktijd. Dan kun je wel gaan discussiëren of je nu alleen op je klok keek of aan het sms'en was, jij bent fout in deze.
Hij kan je hiervoor eventueel een officiële waarschuwing geven (en na meerdere keren (een officiële waarschuwing op papier) ook ontslaan).
Zelf zie ik het meestal door de vingers. Zolang de persoon er maar geen gewoonte van maakt en zorgt dat ie op tijd klaar is!
Niet.quote:Op dinsdag 22 november 2011 22:31 schreef Etsu het volgende:
[..]
Ik heb ook niet gezegd dat ik niet fout zat. Daar ging het ook helemaal niet om. Maar waarin verschilt een OT en een BT überhaupt als ze je kunnen ontslaan, ongeacht wat voor contract je hebt...
Er is bij ons een hoop gebitch vanuit de Operational Manager naar de SMs toe begrijp ik van mijn SM. Het is volgens mij de laatste tijd wat minder geworden, maar wij werden echt heel hard aan de uren gehouden. Nu is het nog steeds zo dat ze eigenlijk niemand boven contract willen laten werken, ik begin te denken dat ik de enige ben die daar een uitzondering op is (8 uur p/w en ik werk gemiddeld het dubbele denk ik de afgelopen weken)quote:Op donderdag 24 november 2011 18:53 schreef Mister_Bojangles het volgende:
KUT ah...
Met de vorige SM kon ik altijd meteen terecht, ik hoefde maar de woorden ''extra uren'' te fluisteren, en ze stond elke dag op mijn voicemail..
Maar die nieuwe kerel heeft opeens niemand meer nodig, het algehele winkelbeeld wordt er niet veel beter op eerlijk gezegd..
Heb wel weer zin in de kerstperiode, vind ik altijd erg gezellig bij onsNa kerst en O&N wordt het na 8 jaar wel eens tijd om afscheid te gaan nemen
Het is niet zozeer dat je niet boven je contract mag werken. Dat mag namelijk wel. Echter wanneer je boven de 12 uur komt moeten ze op bepaalde tijdstippen toeslag betalen. Dat is wat ze willen vermijden.quote:Op donderdag 24 november 2011 23:05 schreef bigbass het volgende:
[..]
Er is bij ons een hoop gebitch vanuit de Operational Manager naar de SMs toe begrijp ik van mijn SM. Het is volgens mij de laatste tijd wat minder geworden, maar wij werden echt heel hard aan de uren gehouden. Nu is het nog steeds zo dat ze eigenlijk niemand boven contract willen laten werken, ik begin te denken dat ik de enige ben die daar een uitzondering op is (8 uur p/w en ik werk gemiddeld het dubbele denk ik de afgelopen weken)
Dat is bij ons zeker niet iets waar rekening mee wordt gehouden. Ik kom er regelmatig boven, terwijl een collega van mij met een (ik denk) 24 uur contract absoluut niet boven haar uren mag.quote:Op donderdag 24 november 2011 23:33 schreef Dipstaart het volgende:
[..]
Het is niet zozeer dat je niet boven je contract mag werken. Dat mag namelijk wel. Echter wanneer je boven de 12 uur komt moeten ze op bepaalde tijdstippen toeslag betalen. Dat is wat ze willen vermijden.
Zoiets hoeft ook niet ten koste te gaan van het winkelbeeld, je baas kan ook gewoon een paar mensen (goedkope 16-jarigen) extra aannemen. Soms kan een extra kwartiertje van iemand die daardoor net meer dan 12 uur per week werkt, honderden euro's kosten. Over alle uren die je die week namelijk dan 's avonds na 18 uur of 's ochtends 7 uur hebt gewerkt, moet dan namelijk ineens heel veel toeslag betaald worden. Bovendien is het beleid van Albert Heijn dat werk door de goedkoopste krachten wordt betaald, als je ouder bent dan 19, moet je in principe alleen dingen doen die niet aan nieuwe mensen uitbesteed kunnen worden.quote:Op vrijdag 25 november 2011 10:07 schreef Mister_Bojangles het volgende:
Maar zoiets mag niet ten koste gaan van het winkelbeeld lijkt mij..
Ik heb onlangs gevraagd om extra uren, die heb ik niet gekregen, maar wat ik nu regelmatig zie is dat ik telkens een uur vantevoren gebeld word, of ik niet even wil komen werken, want ze hebben toch ineens iemand nodig..
Tja dan heb ik vaak al andere plannen en afspraken gemaakt, en telkens hetzelfde liedje..
Waaaaaaaat.quote:Op vrijdag 25 november 2011 18:21 schreef Dipstaart het volgende:
Zes verdachten mishandeling en vernieling aangehouden Eindhoven Woensel, 25-11-2011 • Op de Woenselse Markt zijn donderdagavond zes verdachten aangehouden door een beveiligingsmedewerker van een supermarkt. De zes worden er van verdacht een 17-jarige medewerker van de supermarkt te hebben mishandeld en vernielingen in de winkel te hebben aangericht. De zes zijn meegenomen naar het politiebureau voor verder onderzoek.
De zes, vier meisjes (2 x 15, 1 x 17 en 1x 19 jaar allen uit Eindhoven) en twee mannen (23 jaar uit Helmond en 24 jaar uit Venlo), kregen in de winkel een woordenwisseling met de medewerker. Deze werd daarbij geduwd en viel tegen een koelvitrine aan. De ruit van de vitrine ging daardoor stuk. Daarna werd de jongen door de zes geschopt en geslagen. Een andere medewerker en een beveiligingsmedewerker kwamen de jongen te hulp en konden de verdachten aanhouden.
Laatst gewijzigd 25-11-2011 11:58 | © Regio Brabant Zuid-Oost |
Je zou het stukje op deze site eens door kunnen lezen. Dan begrijp je misschien wel een beetje waarom die collega's niet ingrepen. Heb daar in het begin ook last van gehad, maar in ons filiaal gebeurd zo vaak iets dat je vanzelf leert om wél snel te handelen.quote:Op vrijdag 25 november 2011 19:24 schreef einschtein het volgende:
[..]
Pas toen er iemand werd omgeroepen, diegene had er toen pas wat aan gedaan. Niet eerder. Fijne collega's.
Wat voor onzinargumenten?quote:Op vrijdag 25 november 2011 21:59 schreef IkbenGradus het volgende:
Komt het vaker voor dat mensen bij afloop van hun proefperiode zonder pardon naar buiten worden gedonderd, met onzinargumenten en al?
Een te laag werktempo wat volgens hun te wijten viel aan:quote:
ja, overkomt ook mensen die er ruim 2 jaar gewerkt hebben en prima werk leverden...quote:Op vrijdag 25 november 2011 21:59 schreef IkbenGradus het volgende:
Komt het vaker voor dat mensen bij afloop van hun proefperiode zonder pardon naar buiten worden gedonderd, met onzinargumenten en al?
Dat begrijp ik ook wel. Maar toch, blijft rot. Je zal maar in zo'n situatie zitten, je hebt hulp nodig en niemand die wat doet. Lastig om dan begrip op te brengen.quote:Op vrijdag 25 november 2011 21:20 schreef Dipstaart het volgende:
[..]
Je zou het stukje op deze site eens door kunnen lezen. Dan begrijp je misschien wel een beetje waarom die collega's niet ingrepen. Heb daar in het begin ook last van gehad, maar in ons filiaal gebeurd zo vaak iets dat je vanzelf leert om wél snel te handelen.
8 maart.quote:Op zaterdag 26 november 2011 20:28 schreef xmartijnxd het volgende:
Ik heb al mijn gemaakte uren bij de Albert Heijn bij gehouden, en helaas is het niet altijd even goed uitbetaald.. ik wil dit dus ook even melden bij de tl/sm o.i.d. , en om het overzichtelijk te maken wil ik bij elke maand zetten wat ik te kort ben uitbetaald, mijn vraag is dus: stel je word op 15 maart uitbetaald, vanaf welke datum word dan het gewerkte aantal uren meegeteld voor de volgende maand? Is dat gewoon vanaf 15 maart?
En nog iets kleins, ik hoorde iets over een loonsverhoging? hoeveel is nu het netto salaris voor een 16 jarige geworden?
Ik zou het er eerst met je SM eens over hebben, mensen zijn er over het Algemeen echt niet op uit om jou uren door de neus te boren, vooral omdat het bij uitkomst voor een erg negatieve sfeer binnen de personeelsgroep kan zorgen..quote:Op zaterdag 26 november 2011 21:30 schreef Dipstaart het volgende:
Waar kun je eigenlijk 'fraude' met de urenregistratie melden?
Ik krijg namelijk geregeld gewerkte uren uitbetaald als BCD (afgelopen 2 jaar al 180 uur aan BCD, WTF?!!). Vakantieuren worden uitbetaald terwijl ik geen vakantie heb opgenomen, waarna gewerkte uren doorschuiven naar TVT.
Afgelopen periode 1 week vakantie gehad. Mijn SM heeft die periode 2 weken vakantie uitbetaald.
Heb het hem na laten kijken, omdat er volgens mij iets niet klopte. Bleek er gewoon 32 uur TEKORT, zomaar in het niets verdwenen te zijn! Als ik dit zelf niet opgemerkt had zou ik gewoon een week GRATIS gewerkt hebben!
Ik ben het echt zo KOTS EN KOTSBEU !!!!
Kan ik dit ergens melden? Of is dit gewoon BELEID van de AH?
De data waar het over gaat staan ook gewoon bovenaan je loonstrookjequote:Op zaterdag 26 november 2011 20:28 schreef xmartijnxd het volgende:
Ik heb al mijn gemaakte uren bij de Albert Heijn bij gehouden, en helaas is het niet altijd even goed uitbetaald.. ik wil dit dus ook even melden bij de tl/sm o.i.d. , en om het overzichtelijk te maken wil ik bij elke maand zetten wat ik te kort ben uitbetaald, mijn vraag is dus: stel je word op 15 maart uitbetaald, vanaf welke datum word dan het gewerkte aantal uren meegeteld voor de volgende maand? Is dat gewoon vanaf 15 maart?
En nog iets kleins, ik hoorde iets over een loonsverhoging? hoeveel is nu het netto salaris voor een 16 jarige geworden?
Kan iemand mij nog helpen? Weet iemand waar ik de SM-badges kan vinden en bestellen?quote:Op vrijdag 18 november 2011 12:52 schreef wesley14 het volgende:
[..]
Het idee komt van de Teamleiders, we hebben samen besloten dat we dit graag willen... We hebben het natuurlijk wel overlegd met de SM! Maar is het dan niet mogelijk?
Is 20 tot 24 niet alsnog 150%?quote:Op woensdag 30 november 2011 17:02 schreef bigbass het volgende:
Wij morgen maandag de 12e tellen. Niet op een zondag (met dubbel salaris) maar op een maandag, van 20 tot 24 -_- stelletje fuckers.
Bij ons moet je 50 colli per uur vullen. Elke ochtend (en avond) is er dan een papiertje met de namen wie op welk pad staan, hoeveel colli zij binnenkrijgen voor dat pad en wat de betreffende eindtijd voor dat pad moet zijn.quote:Op woensdag 30 november 2011 17:06 schreef RichardHammond het volgende:
Hoorde vandaag van een studiegenoot dat ze daar in Excel uitrekenen hoelang een vakkenvuller over het vullen mag doen. Is dat serieus zo?
Dat ken ik nog uit mijn eigen AH tijd, maar zij hadden dus een kek Excel programma. Bij mijn vorige werkgever (Coop) hebben we gelukkig nooit aan die onzin gedaan.quote:Op woensdag 30 november 2011 17:10 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Bij ons moet je 50 colli per uur vullen. Elke ochtend (en avond) is er dan een papiertje met de namen wie op welk pad staan, hoeveel colli zij binnenkrijgen voor dat pad en wat de betreffende eindtijd voor dat pad moet zijn.
Ja. Ze hebben een rekensom, waarbij ze alleen nog de colli's hoeven in te voeren en dan weten ze precies hoe lang je er over hoort te doen.quote:Op woensdag 30 november 2011 17:06 schreef RichardHammond het volgende:
Hoorde vandaag van een studiegenoot dat ze daar in Excel uitrekenen hoelang een vakkenvuller over het vullen mag doen. Is dat serieus zo?
Herkenbaar, had het vorige week nog. Stond ingeroosterd van 11:00 tot 12:30. Dus ik had de week ervoor al gevraagd of ik niet óf meer kon werken, of helemaal niet hoefde te komen voor die 1,5 uur. Meer uren ging niet, en komen werken moest wel. Kom ik daar om 11 uur, zegt ze: 'Oh, sta jij maar tot half 1? Kun je misschien ook tot 5 blijven dan?' Ja, toen had ik dus al andere plannenquote:Op vrijdag 25 november 2011 10:07 schreef Mister_Bojangles het volgende:
Maar zoiets mag niet ten koste gaan van het winkelbeeld lijkt mij..
Ik heb onlangs gevraagd om extra uren, die heb ik niet gekregen, maar wat ik nu regelmatig zie is dat ik telkens een uur vantevoren gebeld word, of ik niet even wil komen werken, want ze hebben toch ineens iemand nodig..
Tja dan heb ik vaak al andere plannen en afspraken gemaakt, en telkens hetzelfde liedje..
4 à 5 mensen op het brood? Allemachtig, dan werk je zeker in een filiaal van 3000 vierkante meter VVO? Bij ons stonden er altijd maar 2 op het brood, vleeswaar, kaas etc. Deze winkel is 1700 vierkante meter VVO. En na 15:00 uur blijft er nog één over tot 21:00 uur.quote:Op woensdag 30 november 2011 21:27 schreef Etsu het volgende:
Zoiets herken ik allemaal niet bij mijn filiaal... Mja, ik werk ook op brood/deli/kaas. Weet niet of het daar ook zo is, bij jullieWe staan juist vaak met teveel mensen.
Zo stonden we afgelopen zondag met 7 mensen op brood, terwijl vier/vijf genoeg is.
Wie planned mensen ook in voor 1,5 uur....quote:Op woensdag 30 november 2011 19:12 schreef Purdey het volgende:
[..]
Herkenbaar, had het vorige week nog. Stond ingeroosterd van 11:00 tot 12:30. Dus ik had de week ervoor al gevraagd of ik niet óf meer kon werken, of helemaal niet hoefde te komen voor die 1,5 uur. Meer uren ging niet, en komen werken moest wel. Kom ik daar om 11 uur, zegt ze: 'Oh, sta jij maar tot half 1? Kun je misschien ook tot 5 blijven dan?' Ja, toen had ik dus al andere plannen
Dat vraag ik me dus ook steeds af. Ik schiet daar financieel niks mee op, en hun schieten er eigenlijk ook geen zier mee op, want na 1,5 uur ben ik alweer weg.quote:Op donderdag 1 december 2011 01:59 schreef einschtein het volgende:
[..]
Wie planned mensen ook in voor 1,5 uur....
quote:Op woensdag 30 november 2011 19:12 schreef Purdey het volgende:
[..]
Herkenbaar, had het vorige week nog. Stond ingeroosterd van 11:00 tot 12:30. Dus ik had de week ervoor al gevraagd of ik niet óf meer kon werken, of helemaal niet hoefde te komen voor die 1,5 uur. Meer uren ging niet, en komen werken moest wel. Kom ik daar om 11 uur, zegt ze: 'Oh, sta jij maar tot half 1? Kun je misschien ook tot 5 blijven dan?' Ja, toen had ik dus al andere plannen
En dan zijn ze nog boos dat je om 12:30 weg gaat, niet te gelovenquote:Op donderdag 1 december 2011 10:14 schreef Purdey het volgende:
[..]
Dat vraag ik me dus ook steeds af. Ik schiet daar financieel niks mee op, en hun schieten er eigenlijk ook geen zier mee op, want na 1,5 uur ben ik alweer weg.
Het ergste was nog, dat het die dag ineens enorm druk bleek te zijn, ik om 12:30 gewoon m'n kassa sloot, naar boven ging en toen kwaad opgebeld werd door mijn teamleidster. Of ik het normaal vond om m'n kassa te sluiten terwijl het zo druk was. Misschien had ik daar beter over na moeten denken, aan de andere kant: De woensdag is altijd druk, dus dan moet je maar een fatsoenlijke dag inzetten.
Ik denk eerlijk gezegd dat dat officieel niet eens mag, minimaal 3 uur ofzo.quote:Op donderdag 1 december 2011 10:24 schreef Purdey het volgende:
Volgende week sta ik weer zo ingeroosterd. En die week daarna van 16:00 tot 18:00.
Stond trouwens ook op plaza dat ik morgen over 2 weken als volgt sta ingeroosterd:
10:00-13:00 en daaronder 14:00-18:00. Oftewel van 10 tot 18, maar dan in etappes. De vorige keer had ik dat ook, en toen moest ik 's middags helpen met een kindermiddag. Wat me ook pas een uur van te voren werd gemeldFijn dat ze zulke dingen overleggen, had totaal geen zin in die kids.
Ben benieuwd wat er over 2 weken op het programma staat.
Als jij 10-18 werkt heb je recht op een uur lunchpauze dus dat klopt dan wel.quote:Op donderdag 1 december 2011 10:24 schreef Purdey het volgende:
Volgende week sta ik weer zo ingeroosterd. En die week daarna van 16:00 tot 18:00.
Stond trouwens ook op plaza dat ik morgen over 2 weken als volgt sta ingeroosterd:
10:00-13:00 en daaronder 14:00-18:00. Oftewel van 10 tot 18, maar dan in etappes. De vorige keer had ik dat ook, en toen moest ik 's middags helpen met een kindermiddag. Wat me ook pas een uur van te voren werd gemeldFijn dat ze zulke dingen overleggen, had totaal geen zin in die kids.
Ben benieuwd wat er over 2 weken op het programma staat.
Eeuh nouja vooral in het nieuwe filiaal heb ik te weinig uur, 6 uurtjes in de week. Terug naar het oude filiaal zijn ze net XL geworden en kunnen ze goed mensen gebruiken dus 20+ uur in de week is best wel haalbaar.quote:Op donderdag 1 december 2011 14:01 schreef Purdey het volgende:
Wat fijn Mons! Nieuwe filiaal was toch ook niks? Wist trouwens niet dat je weer terug ging verhuizen
XL.quote:Op donderdag 1 december 2011 00:29 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
4 à 5 mensen op het brood? Allemachtig, dan werk je zeker in een filiaal van 3000 vierkante meter VVO? Bij ons stonden er altijd maar 2 op het brood, vleeswaar, kaas etc. Deze winkel is 1700 vierkante meter VVO. En na 15:00 uur blijft er nog één over tot 21:00 uur.
Het hangt erg van het filiaal af (bij ons hebben ze het volgens mij wel goed) maar je hebt gelijkquote:Op donderdag 1 december 2011 18:50 schreef Skillstorm het volgende:
AH werkenmisschien leuk als bakker/cassiere maar als vakkenvuller=
.
Blij dat ik nu in de horeca werk.
Sorry maar bij ons was het echt kut, onmogelijke tijden hoe snel je ook vulde, en dan ook nog als vuil behandeld worden.
Tja, je hebt er van die rotte filialen bijzitten.quote:Op donderdag 1 december 2011 18:50 schreef Skillstorm het volgende:
AH werkenmisschien leuk als bakker/cassiere maar als vakkenvuller=
.
Blij dat ik nu in de horeca werk.
Sorry maar bij ons was het echt kut, onmogelijke tijden hoe snel je ook vulde, en dan ook nog als vuil behandeld worden.
Hier vult vrijwel niemand dat Fifo. Gelukkig sta ik dan ook niet zo vaak op dat padquote:Op vrijdag 2 december 2011 09:48 schreef -Vega- het volgende:
Hoe werken jullie trouwens snel Fifo en spiegelen op de snoep/koekafdeling? Halen jullie alle producten die erin lagen eruit en gaan jullie dan vullen of?
Thanks,
fifo: First In First Out dus de nieuwe producten achter de oude, zodat de oude producten eerst verkocht wordenquote:Op zondag 4 december 2011 10:38 schreef Purdey het volgende:
Grappig eigenlijk dat ik als cassiére echt géén idee heb wat al die termen als 'Fifo' betekent. Er komen hier trouwens meer termen voorbij, bulk ook, geloof ik?
Merkte wel vrijdagmiddag dat de TL aan het uitleggen was wat er gevuld moest worden, en hoe lang ze daar de tijd voor hadden. En dat viel me vies tegenSommige kregen een half uurtje voor een bepaald iets.
Aha, helder. Bedankt voor de uitlegquote:Op zondag 4 december 2011 10:53 schreef The_Hives het volgende:
[..]
fifo: First In First Out dus de nieuwe producten achter de oude, zodat de oude producten eerst verkocht worden
Bulk: grote hoeveelheid goederen samen presenteren. Als er bv op een vaste plek altijd een pallet staat met aanbiedingen, bv een pallet bier, dan is dat een bulkplek
Dat is inderdaad scheef, maar promo wordt altijd op zaterdag gedaan en anders zou het een week later pas zijn en zit je nog een week met sinterklaas (ja, debiele bureaucratie, I know)quote:Op zondag 4 december 2011 02:40 schreef Teslynd het volgende:
Vanmiddag was ik bij AH. Leuk dat het sinterklaassnoepgoed voor de halve prijs was. Niet leuk dat ze al begonnen met de kerstverschiering. Het is maandag notabene Sinterklaas als iedereen al gedwongen wordt naar de kerst te kijken.
Volgens mij is de AH alleen de 2de kerstdag open, althans bij ons (XL) wel. Is 200% ja. Oudjaarsdag en nieuwjaarsdag gewoon 100%,quote:Op zondag 4 december 2011 18:20 schreef Gemaskerde het volgende:
Vroeg het laatst ook aan een collega maar die wist het antwoord niet.
Op beide Kerstdagen, oudjaarsdag, nieuwsjaarsdag wordt je toch 200% uitbetaald? Als het op een zondag is 300%?
Geld voor de dag voor Kerst ook 200%?
24 december en oudjaarsdag geldt er geen toeslag. En die 300% is volgens mij alleen als je normaliter op zondag werkt.quote:Op zondag 4 december 2011 18:20 schreef Gemaskerde het volgende:
Vroeg het laatst ook aan een collega maar die wist het antwoord niet.
Op beide Kerstdagen, oudjaarsdag, nieuwsjaarsdag wordt je toch 200% uitbetaald? Als het op een zondag is 300%?
Geld voor de dag voor Kerst ook 200%?
quote:Op zondag 4 december 2011 18:22 schreef Dipstaart het volgende:
[..]
24 december en oudjaarsdag geldt er geen toeslag. En die 300% is volgens mij alleen als je normaliter op zondag werkt.
Aha duidelijk, thanksquote:Op zondag 4 december 2011 18:22 schreef Etsu het volgende:
[..]
Volgens mij is de AH alleen de 2de kerstdag open, althans bij ons (XL) wel. Is 200% ja. Oudjaarsdag en nieuwjaarsdag gewoon 100%,
Als het op een zondag is, 1ste kerstdag dus, dan is het 300%.
Dag voor de kerst nee, gewoon 100%
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |