Er is bij ons een hoop gebitch vanuit de Operational Manager naar de SMs toe begrijp ik van mijn SM. Het is volgens mij de laatste tijd wat minder geworden, maar wij werden echt heel hard aan de uren gehouden. Nu is het nog steeds zo dat ze eigenlijk niemand boven contract willen laten werken, ik begin te denken dat ik de enige ben die daar een uitzondering op is (8 uur p/w en ik werk gemiddeld het dubbele denk ik de afgelopen weken)quote:Op donderdag 24 november 2011 18:53 schreef Mister_Bojangles het volgende:
KUT ah...
Met de vorige SM kon ik altijd meteen terecht, ik hoefde maar de woorden ''extra uren'' te fluisteren, en ze stond elke dag op mijn voicemail..
Maar die nieuwe kerel heeft opeens niemand meer nodig, het algehele winkelbeeld wordt er niet veel beter op eerlijk gezegd..
Heb wel weer zin in de kerstperiode, vind ik altijd erg gezellig bij onsNa kerst en O&N wordt het na 8 jaar wel eens tijd om afscheid te gaan nemen
Het is niet zozeer dat je niet boven je contract mag werken. Dat mag namelijk wel. Echter wanneer je boven de 12 uur komt moeten ze op bepaalde tijdstippen toeslag betalen. Dat is wat ze willen vermijden.quote:Op donderdag 24 november 2011 23:05 schreef bigbass het volgende:
[..]
Er is bij ons een hoop gebitch vanuit de Operational Manager naar de SMs toe begrijp ik van mijn SM. Het is volgens mij de laatste tijd wat minder geworden, maar wij werden echt heel hard aan de uren gehouden. Nu is het nog steeds zo dat ze eigenlijk niemand boven contract willen laten werken, ik begin te denken dat ik de enige ben die daar een uitzondering op is (8 uur p/w en ik werk gemiddeld het dubbele denk ik de afgelopen weken)
Dat is bij ons zeker niet iets waar rekening mee wordt gehouden. Ik kom er regelmatig boven, terwijl een collega van mij met een (ik denk) 24 uur contract absoluut niet boven haar uren mag.quote:Op donderdag 24 november 2011 23:33 schreef Dipstaart het volgende:
[..]
Het is niet zozeer dat je niet boven je contract mag werken. Dat mag namelijk wel. Echter wanneer je boven de 12 uur komt moeten ze op bepaalde tijdstippen toeslag betalen. Dat is wat ze willen vermijden.
Zoiets hoeft ook niet ten koste te gaan van het winkelbeeld, je baas kan ook gewoon een paar mensen (goedkope 16-jarigen) extra aannemen. Soms kan een extra kwartiertje van iemand die daardoor net meer dan 12 uur per week werkt, honderden euro's kosten. Over alle uren die je die week namelijk dan 's avonds na 18 uur of 's ochtends 7 uur hebt gewerkt, moet dan namelijk ineens heel veel toeslag betaald worden. Bovendien is het beleid van Albert Heijn dat werk door de goedkoopste krachten wordt betaald, als je ouder bent dan 19, moet je in principe alleen dingen doen die niet aan nieuwe mensen uitbesteed kunnen worden.quote:Op vrijdag 25 november 2011 10:07 schreef Mister_Bojangles het volgende:
Maar zoiets mag niet ten koste gaan van het winkelbeeld lijkt mij..
Ik heb onlangs gevraagd om extra uren, die heb ik niet gekregen, maar wat ik nu regelmatig zie is dat ik telkens een uur vantevoren gebeld word, of ik niet even wil komen werken, want ze hebben toch ineens iemand nodig..
Tja dan heb ik vaak al andere plannen en afspraken gemaakt, en telkens hetzelfde liedje..
Waaaaaaaat.quote:Op vrijdag 25 november 2011 18:21 schreef Dipstaart het volgende:
Zes verdachten mishandeling en vernieling aangehouden Eindhoven Woensel, 25-11-2011 • Op de Woenselse Markt zijn donderdagavond zes verdachten aangehouden door een beveiligingsmedewerker van een supermarkt. De zes worden er van verdacht een 17-jarige medewerker van de supermarkt te hebben mishandeld en vernielingen in de winkel te hebben aangericht. De zes zijn meegenomen naar het politiebureau voor verder onderzoek.
De zes, vier meisjes (2 x 15, 1 x 17 en 1x 19 jaar allen uit Eindhoven) en twee mannen (23 jaar uit Helmond en 24 jaar uit Venlo), kregen in de winkel een woordenwisseling met de medewerker. Deze werd daarbij geduwd en viel tegen een koelvitrine aan. De ruit van de vitrine ging daardoor stuk. Daarna werd de jongen door de zes geschopt en geslagen. Een andere medewerker en een beveiligingsmedewerker kwamen de jongen te hulp en konden de verdachten aanhouden.
Laatst gewijzigd 25-11-2011 11:58 | © Regio Brabant Zuid-Oost |
Je zou het stukje op deze site eens door kunnen lezen. Dan begrijp je misschien wel een beetje waarom die collega's niet ingrepen. Heb daar in het begin ook last van gehad, maar in ons filiaal gebeurd zo vaak iets dat je vanzelf leert om wél snel te handelen.quote:Op vrijdag 25 november 2011 19:24 schreef einschtein het volgende:
[..]
Pas toen er iemand werd omgeroepen, diegene had er toen pas wat aan gedaan. Niet eerder. Fijne collega's.
Wat voor onzinargumenten?quote:Op vrijdag 25 november 2011 21:59 schreef IkbenGradus het volgende:
Komt het vaker voor dat mensen bij afloop van hun proefperiode zonder pardon naar buiten worden gedonderd, met onzinargumenten en al?
Een te laag werktempo wat volgens hun te wijten viel aan:quote:
ja, overkomt ook mensen die er ruim 2 jaar gewerkt hebben en prima werk leverden...quote:Op vrijdag 25 november 2011 21:59 schreef IkbenGradus het volgende:
Komt het vaker voor dat mensen bij afloop van hun proefperiode zonder pardon naar buiten worden gedonderd, met onzinargumenten en al?
Dat begrijp ik ook wel. Maar toch, blijft rot. Je zal maar in zo'n situatie zitten, je hebt hulp nodig en niemand die wat doet. Lastig om dan begrip op te brengen.quote:Op vrijdag 25 november 2011 21:20 schreef Dipstaart het volgende:
[..]
Je zou het stukje op deze site eens door kunnen lezen. Dan begrijp je misschien wel een beetje waarom die collega's niet ingrepen. Heb daar in het begin ook last van gehad, maar in ons filiaal gebeurd zo vaak iets dat je vanzelf leert om wél snel te handelen.
8 maart.quote:Op zaterdag 26 november 2011 20:28 schreef xmartijnxd het volgende:
Ik heb al mijn gemaakte uren bij de Albert Heijn bij gehouden, en helaas is het niet altijd even goed uitbetaald.. ik wil dit dus ook even melden bij de tl/sm o.i.d. , en om het overzichtelijk te maken wil ik bij elke maand zetten wat ik te kort ben uitbetaald, mijn vraag is dus: stel je word op 15 maart uitbetaald, vanaf welke datum word dan het gewerkte aantal uren meegeteld voor de volgende maand? Is dat gewoon vanaf 15 maart?
En nog iets kleins, ik hoorde iets over een loonsverhoging? hoeveel is nu het netto salaris voor een 16 jarige geworden?
Ik zou het er eerst met je SM eens over hebben, mensen zijn er over het Algemeen echt niet op uit om jou uren door de neus te boren, vooral omdat het bij uitkomst voor een erg negatieve sfeer binnen de personeelsgroep kan zorgen..quote:Op zaterdag 26 november 2011 21:30 schreef Dipstaart het volgende:
Waar kun je eigenlijk 'fraude' met de urenregistratie melden?
Ik krijg namelijk geregeld gewerkte uren uitbetaald als BCD (afgelopen 2 jaar al 180 uur aan BCD, WTF?!!). Vakantieuren worden uitbetaald terwijl ik geen vakantie heb opgenomen, waarna gewerkte uren doorschuiven naar TVT.
Afgelopen periode 1 week vakantie gehad. Mijn SM heeft die periode 2 weken vakantie uitbetaald.
Heb het hem na laten kijken, omdat er volgens mij iets niet klopte. Bleek er gewoon 32 uur TEKORT, zomaar in het niets verdwenen te zijn! Als ik dit zelf niet opgemerkt had zou ik gewoon een week GRATIS gewerkt hebben!
Ik ben het echt zo KOTS EN KOTSBEU !!!!
Kan ik dit ergens melden? Of is dit gewoon BELEID van de AH?
De data waar het over gaat staan ook gewoon bovenaan je loonstrookjequote:Op zaterdag 26 november 2011 20:28 schreef xmartijnxd het volgende:
Ik heb al mijn gemaakte uren bij de Albert Heijn bij gehouden, en helaas is het niet altijd even goed uitbetaald.. ik wil dit dus ook even melden bij de tl/sm o.i.d. , en om het overzichtelijk te maken wil ik bij elke maand zetten wat ik te kort ben uitbetaald, mijn vraag is dus: stel je word op 15 maart uitbetaald, vanaf welke datum word dan het gewerkte aantal uren meegeteld voor de volgende maand? Is dat gewoon vanaf 15 maart?
En nog iets kleins, ik hoorde iets over een loonsverhoging? hoeveel is nu het netto salaris voor een 16 jarige geworden?
Kan iemand mij nog helpen? Weet iemand waar ik de SM-badges kan vinden en bestellen?quote:Op vrijdag 18 november 2011 12:52 schreef wesley14 het volgende:
[..]
Het idee komt van de Teamleiders, we hebben samen besloten dat we dit graag willen... We hebben het natuurlijk wel overlegd met de SM! Maar is het dan niet mogelijk?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |