abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104769424
KUT ah...

Met de vorige SM kon ik altijd meteen terecht, ik hoefde maar de woorden ''extra uren'' te fluisteren, en ze stond elke dag op mijn voicemail..

Maar die nieuwe kerel heeft opeens niemand meer nodig, het algehele winkelbeeld wordt er niet veel beter op eerlijk gezegd..

Heb wel weer zin in de kerstperiode, vind ik altijd erg gezellig bij ons :) Na kerst en O&N wordt het na 8 jaar wel eens tijd om afscheid te gaan nemen :(
pi_104785786
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 18:53 schreef Mister_Bojangles het volgende:
KUT ah...

Met de vorige SM kon ik altijd meteen terecht, ik hoefde maar de woorden ''extra uren'' te fluisteren, en ze stond elke dag op mijn voicemail..

Maar die nieuwe kerel heeft opeens niemand meer nodig, het algehele winkelbeeld wordt er niet veel beter op eerlijk gezegd..

Heb wel weer zin in de kerstperiode, vind ik altijd erg gezellig bij ons :) Na kerst en O&N wordt het na 8 jaar wel eens tijd om afscheid te gaan nemen :(
Er is bij ons een hoop gebitch vanuit de Operational Manager naar de SMs toe begrijp ik van mijn SM. Het is volgens mij de laatste tijd wat minder geworden, maar wij werden echt heel hard aan de uren gehouden. Nu is het nog steeds zo dat ze eigenlijk niemand boven contract willen laten werken, ik begin te denken dat ik de enige ben die daar een uitzondering op is (8 uur p/w en ik werk gemiddeld het dubbele denk ik de afgelopen weken)
pi_104787478
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 23:05 schreef bigbass het volgende:

[..]

Er is bij ons een hoop gebitch vanuit de Operational Manager naar de SMs toe begrijp ik van mijn SM. Het is volgens mij de laatste tijd wat minder geworden, maar wij werden echt heel hard aan de uren gehouden. Nu is het nog steeds zo dat ze eigenlijk niemand boven contract willen laten werken, ik begin te denken dat ik de enige ben die daar een uitzondering op is (8 uur p/w en ik werk gemiddeld het dubbele denk ik de afgelopen weken)
Het is niet zozeer dat je niet boven je contract mag werken. Dat mag namelijk wel. Echter wanneer je boven de 12 uur komt moeten ze op bepaalde tijdstippen toeslag betalen. Dat is wat ze willen vermijden.
pi_104789026
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 23:33 schreef Dipstaart het volgende:

[..]

Het is niet zozeer dat je niet boven je contract mag werken. Dat mag namelijk wel. Echter wanneer je boven de 12 uur komt moeten ze op bepaalde tijdstippen toeslag betalen. Dat is wat ze willen vermijden.
Dat is bij ons zeker niet iets waar rekening mee wordt gehouden. Ik kom er regelmatig boven, terwijl een collega van mij met een (ik denk) 24 uur contract absoluut niet boven haar uren mag.
pi_104794939
Maar zoiets mag niet ten koste gaan van het winkelbeeld lijkt mij..

Ik heb onlangs gevraagd om extra uren, die heb ik niet gekregen, maar wat ik nu regelmatig zie is dat ik telkens een uur vantevoren gebeld word, of ik niet even wil komen werken, want ze hebben toch ineens iemand nodig..

Tja dan heb ik vaak al andere plannen en afspraken gemaakt, en telkens hetzelfde liedje..
pi_104798318
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 10:07 schreef Mister_Bojangles het volgende:
Maar zoiets mag niet ten koste gaan van het winkelbeeld lijkt mij..

Ik heb onlangs gevraagd om extra uren, die heb ik niet gekregen, maar wat ik nu regelmatig zie is dat ik telkens een uur vantevoren gebeld word, of ik niet even wil komen werken, want ze hebben toch ineens iemand nodig..

Tja dan heb ik vaak al andere plannen en afspraken gemaakt, en telkens hetzelfde liedje..
Zoiets hoeft ook niet ten koste te gaan van het winkelbeeld, je baas kan ook gewoon een paar mensen (goedkope 16-jarigen) extra aannemen. Soms kan een extra kwartiertje van iemand die daardoor net meer dan 12 uur per week werkt, honderden euro's kosten. Over alle uren die je die week namelijk dan 's avonds na 18 uur of 's ochtends 7 uur hebt gewerkt, moet dan namelijk ineens heel veel toeslag betaald worden. Bovendien is het beleid van Albert Heijn dat werk door de goedkoopste krachten wordt betaald, als je ouder bent dan 19, moet je in principe alleen dingen doen die niet aan nieuwe mensen uitbesteed kunnen worden.

Wel vervelend ja, maar een logisch gevolg van de slechte positie van de hele supermarktbranche op dit moment.
pi_104798792
Mn vorige SM leek echt geen ruk te geven om de uren....

Verder ben ik wel van mening dat het beleid van AH op dat punt vreemd is. Als ik zie hoe groot het verschil is tussen mijn generatie, en de jonkies van 14/15/16 die er rondlopen, dat is echt heel groot.

Die jongeren zijn sociaal op de een of andere manier heel zwak, als ik ze ook een klant hoor ''helpen'', dan is dat een beetje binnesmonds gebrabbel, mensen niet aankijken, ongeinteresseerde houding, weten niets van een product te vertellen en hebben niet gehoord van extra service..

Als hen om een doos gevraagd wordt, kijken ze in een straal van 2 meter om zich heen, en als daar niets ligt, dan zeggen ze '' nee geen doos '' .. :')

In kwaliteit moet je investeren, en zelf kom ik overigens de laatste tijd ook in supermarkten waar amper meer van die kids rondlopen, zie alleen maar redelijk volwassen mensen..., maar ik was vorige week ook in een supermarkt waar echt alleen maar 14-16 jarig grut rondliep, ik voelde me als klant niet serieus genomen...
pi_104800511
We krijgen week 51 en 52 de bier die in de aanbieding is binnen op pallets. :') 6 stuks, met 70 kratten bier op elke. Dit gebeurd, omdat de DC het anders niet aan kan.

Dat wordt fijn. We kunnen ze niet op elkaar stapelen, want dan krijgen we ze er niet weer af. Dus dat wordt veel ruimte opofferen. En ons magazijn is al niet zo extreem groot.
pi_104811378
Zes verdachten mishandeling en vernieling aangehouden Eindhoven Woensel, 25-11-2011 • Op de Woenselse Markt zijn donderdagavond zes verdachten aangehouden door een beveiligingsmedewerker van een supermarkt. De zes worden er van verdacht een 17-jarige medewerker van de supermarkt te hebben mishandeld en vernielingen in de winkel te hebben aangericht. De zes zijn meegenomen naar het politiebureau voor verder onderzoek.

De zes, vier meisjes (2 x 15, 1 x 17 en 1x 19 jaar allen uit Eindhoven) en twee mannen (23 jaar uit Helmond en 24 jaar uit Venlo), kregen in de winkel een woordenwisseling met de medewerker. Deze werd daarbij geduwd en viel tegen een koelvitrine aan. De ruit van de vitrine ging daardoor stuk. Daarna werd de jongen door de zes geschopt en geslagen. Een andere medewerker en een beveiligingsmedewerker kwamen de jongen te hulp en konden de verdachten aanhouden.

Laatst gewijzigd 25-11-2011 11:58 | © Regio Brabant Zuid-Oost |
pi_104814195
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 18:21 schreef Dipstaart het volgende:
Zes verdachten mishandeling en vernieling aangehouden Eindhoven Woensel, 25-11-2011 • Op de Woenselse Markt zijn donderdagavond zes verdachten aangehouden door een beveiligingsmedewerker van een supermarkt. De zes worden er van verdacht een 17-jarige medewerker van de supermarkt te hebben mishandeld en vernielingen in de winkel te hebben aangericht. De zes zijn meegenomen naar het politiebureau voor verder onderzoek.

De zes, vier meisjes (2 x 15, 1 x 17 en 1x 19 jaar allen uit Eindhoven) en twee mannen (23 jaar uit Helmond en 24 jaar uit Venlo), kregen in de winkel een woordenwisseling met de medewerker. Deze werd daarbij geduwd en viel tegen een koelvitrine aan. De ruit van de vitrine ging daardoor stuk. Daarna werd de jongen door de zes geschopt en geslagen. Een andere medewerker en een beveiligingsmedewerker kwamen de jongen te hulp en konden de verdachten aanhouden.

Laatst gewijzigd 25-11-2011 11:58 | © Regio Brabant Zuid-Oost |
Waaaaaaaat.

Hoorde vandaag ook een verhaal van een collega die is overgeplaatst naar een ander filiaal. Daar zat een cassiere achter de kassa (doh :{) en die kreeg een ietwat lastige klant. De man wilde pinnen, had het gedaan en had daarna de pinpas terug gepakt en in zijn portomonnee gedaan. Hij was echter van mening dat hij hem niet had gepakt en beschuldigde de cassiere daar van. Hij werd zo boos, dat ie het meisje bij d'er vest heeft gepakt, door elkaar heeft geschud en bijna over de kassa heen heeft getrokken. En er was geen medewerker/klant die wat deed. Pas toen er iemand werd omgeroepen, diegene had er toen pas wat aan gedaan. Niet eerder. Fijne collega's. :')
pi_104821477
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 19:24 schreef einschtein het volgende:

[..]

Pas toen er iemand werd omgeroepen, diegene had er toen pas wat aan gedaan. Niet eerder. Fijne collega's. :')
Je zou het stukje op deze site eens door kunnen lezen. Dan begrijp je misschien wel een beetje waarom die collega's niet ingrepen. Heb daar in het begin ook last van gehad, maar in ons filiaal gebeurd zo vaak iets dat je vanzelf leert om wél snel te handelen.
pi_104823875
Komt het vaker voor dat mensen bij afloop van hun proefperiode zonder pardon naar buiten worden gedonderd, met onzinargumenten en al?
pi_104827791
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 21:59 schreef IkbenGradus het volgende:
Komt het vaker voor dat mensen bij afloop van hun proefperiode zonder pardon naar buiten worden gedonderd, met onzinargumenten en al?
Wat voor onzinargumenten?
pi_104829419
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 23:04 schreef Dipstaart het volgende:

[..]

Wat voor onzinargumenten?
Een te laag werktempo wat volgens hun te wijten viel aan:
-Te veel praten onder werktijd met collega's.

En volgens mij, als het al waar was, te wijten viel aan:
-Slechte opleiding: Ik had nooit eerder gewerkt als vakkenvuller(verkoopklaar), dat wisten ze, toch werd ik op de eerste dag naar een pad gebracht met: veel sucses! Ik wist daardoor niet zo snel hoe ik restanten moest scheiden, wat ik moest doen als ik iets kapot liet vallen, dat ik karton en plastic van elkaar moest scheiden, moest vragen aan runners om een kar, hoe ik zo snel mogelijk kan spiegelen, wat FIFO gevuld moet worden en hoe je dat snel kunt doen en hoe je op gemakkelijke wijze een doos openmaakt, na mijn ontslag hoorde ik dat enkele dingen via computercursussen geleerd zouden moeten worden, maar dat is nooit gebeurd.
-De hoeveelheid vulling en meerwerk(zaterdagavond vullen nieuwe actie bankarella bijv.) zo afstemmen dat je hoe hard je ook werkt altijd tijd te kort komt waarna teamleiders jouw verwijten dat het niet gelukt is.
-Enkele collega's (waren er een paar, iedere keer behoorlijk onder invloed van drugs die constant aan het lachen en ouwehoeren waren) die niet hard werken, als ik alleen op een pad stond was ik keurig optijd of iets te laat klaar met vullen en spiegelen, dat lukte niet met sommige collega's samen op een pad, met andere die wel hard werkten wel.
-Miscommunicatie teamleiders: zeggen tegen mij dat ze tot de conclusie zijn gekomen dat ik geen halfjaarcontract krijg aangeboden na overleg met ALLE teamleiders en supermarktmanager, eerste drie teamleiders die ik tegen kwam wisten van niets en waren het met de beslissing oneens.

Ik heb inderdaad mindere avonden gehad, maar over het algemeen leverde ik keurig werk af, prima optijd, FIFO indien noodzakelijk, en goed gespiegeld, aan alles wat ik bij de sollicitatie heb aangekaart heb ik mij gehouden(altijd beschikbaar om te werken, alle avonden en weekenden en zoveel mogelijk overdag.

Jammer dat het zo is gelopen, maar ben er klaar mee, ga verder zoeken naar ander werk.

Groeten,
Gradus
pi_104832724
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 21:59 schreef IkbenGradus het volgende:
ja, overkomt ook mensen die er ruim 2 jaar gewerkt hebben en prima werk leverden...
Nosce te ipsum.
pi_104837246
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 21:20 schreef Dipstaart het volgende:

[..]

Je zou het stukje op deze site eens door kunnen lezen. Dan begrijp je misschien wel een beetje waarom die collega's niet ingrepen. Heb daar in het begin ook last van gehad, maar in ons filiaal gebeurd zo vaak iets dat je vanzelf leert om wél snel te handelen.
Dat begrijp ik ook wel. Maar toch, blijft rot. Je zal maar in zo'n situatie zitten, je hebt hulp nodig en niemand die wat doet. Lastig om dan begrip op te brengen.
pi_104853649
Ik heb al mijn gemaakte uren bij de Albert Heijn bij gehouden, en helaas is het niet altijd even goed uitbetaald.. ik wil dit dus ook even melden bij de tl/sm o.i.d. , en om het overzichtelijk te maken wil ik bij elke maand zetten wat ik te kort ben uitbetaald, mijn vraag is dus: stel je word op 15 maart uitbetaald, vanaf welke datum word dan het gewerkte aantal uren meegeteld voor de volgende maand? Is dat gewoon vanaf 15 maart?
En nog iets kleins, ik hoorde iets over een loonsverhoging? hoeveel is nu het netto salaris voor een 16 jarige geworden?
pi_104855517
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 20:28 schreef xmartijnxd het volgende:
Ik heb al mijn gemaakte uren bij de Albert Heijn bij gehouden, en helaas is het niet altijd even goed uitbetaald.. ik wil dit dus ook even melden bij de tl/sm o.i.d. , en om het overzichtelijk te maken wil ik bij elke maand zetten wat ik te kort ben uitbetaald, mijn vraag is dus: stel je word op 15 maart uitbetaald, vanaf welke datum word dan het gewerkte aantal uren meegeteld voor de volgende maand? Is dat gewoon vanaf 15 maart?
En nog iets kleins, ik hoorde iets over een loonsverhoging? hoeveel is nu het netto salaris voor een 16 jarige geworden?
8 maart. :) 3 weken in dezelfde periode + 1 week van vorige periode zeg maar. :P

Ze zijn bezig met nieuwe CAO-onderhandelingen meen ik, en laatst kreeg iedereen 1,7% erbij. Over meer zijn ze nu mee bezig geloof ik. Hoeveel precies weet ik niet. Bruto staat op je laatste salarisstrook wat op je AH plaza te vinden is.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-11-2011 21:11:15 ]
pi_104856488
Waar kun je eigenlijk 'fraude' met de urenregistratie melden?

Ik krijg namelijk geregeld gewerkte uren uitbetaald als BCD (afgelopen 2 jaar al 180 uur aan BCD, WTF?!!). Vakantieuren worden uitbetaald terwijl ik geen vakantie heb opgenomen, waarna gewerkte uren doorschuiven naar TVT.

Afgelopen periode 1 week vakantie gehad. Mijn SM heeft die periode 2 weken vakantie uitbetaald.
Heb het hem na laten kijken, omdat er volgens mij iets niet klopte. Bleek er gewoon 32 uur TEKORT, zomaar in het niets verdwenen te zijn! Als ik dit zelf niet opgemerkt had zou ik gewoon een week GRATIS gewerkt hebben!

Ik ben het echt zo KOTS EN KOTSBEU !!!!

Kan ik dit ergens melden? Of is dit gewoon BELEID van de AH?
pi_104860189
Als je er met de SM niet uitkomt kun je nog altijd de signaallijn raadplegen.
Nosce te ipsum.
pi_104868228
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 21:30 schreef Dipstaart het volgende:
Waar kun je eigenlijk 'fraude' met de urenregistratie melden?

Ik krijg namelijk geregeld gewerkte uren uitbetaald als BCD (afgelopen 2 jaar al 180 uur aan BCD, WTF?!!). Vakantieuren worden uitbetaald terwijl ik geen vakantie heb opgenomen, waarna gewerkte uren doorschuiven naar TVT.

Afgelopen periode 1 week vakantie gehad. Mijn SM heeft die periode 2 weken vakantie uitbetaald.
Heb het hem na laten kijken, omdat er volgens mij iets niet klopte. Bleek er gewoon 32 uur TEKORT, zomaar in het niets verdwenen te zijn! Als ik dit zelf niet opgemerkt had zou ik gewoon een week GRATIS gewerkt hebben!

Ik ben het echt zo KOTS EN KOTSBEU !!!!

Kan ik dit ergens melden? Of is dit gewoon BELEID van de AH?
Ik zou het er eerst met je SM eens over hebben, mensen zijn er over het Algemeen echt niet op uit om jou uren door de neus te boren, vooral omdat het bij uitkomst voor een erg negatieve sfeer binnen de personeelsgroep kan zorgen..

Bij ons zijn de planningen echter ook een enorm drama. De 2 planningen liggen open en bloot ter inzage in 2 mappen, iedereen kliedert maar bij- en af met pen, gestreep, gekras, erbij geschreven, ik kan me niet voorstellen dat de urenregistratie ook maar een keer klopt...

Afgelopen woensdag was me gevraagd of ik in plaats van 7 tot 1, tot 5 uur door wou werken. Ik ben akkoord gegaan, maar toen ik om 5 uur wegging besloot ik toch maar even om op de planning te kijken en ja hoor, helemaal niets veranderd, zou gewoon tot 1 uur uitbetaald krijgen als ik niet gekeken zou hebben.. :')

Andersom zou ik volgens mij ook gewoon uitbetaald krijgen als ik de ochtend na de vorige dag vroeg de winkel binnen loop, en nog even snel mijn uren erbij schrijf 8)7 Niemand die t merkt, wat een chaos...
pi_104873397
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 20:28 schreef xmartijnxd het volgende:
De data waar het over gaat staan ook gewoon bovenaan je loonstrookje :)
pi_104935727
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 november 2011 12:52 schreef wesley14 het volgende:

[..]

Het idee komt van de Teamleiders, we hebben samen besloten dat we dit graag willen... We hebben het natuurlijk wel overlegd met de SM! Maar is het dan niet mogelijk?
Kan iemand mij nog helpen? Weet iemand waar ik de SM-badges kan vinden en bestellen?
Groetjes,
Wesley
pi_104938581
Balletje opgegooid over teamleider worden, aangezien ze nog parttime teamleiders zochten. Ze vonden het een prima idee en beloofden me een gesprek met de SM. Daar wacht ik nu al 3 weken op omdat meneer steeds op cursus is als ik er ben. Me even bellen voor een afspraak is blijkbaar teveel moeite. Begint nu toch wel irritant te worden, ik kan soms zo moe worden van de communicatie in onze winkel.
pi_104939709
Kijk op zijn rooster wanneer hij aanwezig is en ga langs op een gunstig tijdstip. (Dus niet aan het begin, niet tijdens de lunch en niet aan het eind van zijn dienst.)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')