Om een voorproefje te geven, wat videobeelden van Occupy Wall Street in de US.quote:Informatie Occupy Amsterdam (Updated)
5 October 2011 door Jacob
WEBSITE ONLINE: http://www.occupyamsterdam.org/
We zagen eerder de #occupywallstreet protesten ontstaan op 17 September. Zij protesteren voor vrijheid en gelijkheid voor de 99% en kijken daarbij naar Wall Street. De 99% dient niet alleen een eerlijk aandeel te krijgen in de rijkdommen van de wereld, maar ook een gelijk beslissingsrecht te hebben.
Het kiezen van vertegenwoordigers die hun afspraken niet nakomen is GEEN democrati…e. Een land dat staatsschulden heeft door de monopoliepositie van de banken op het drukken van geld is GEEN vrij land.
Occupy Amsterdam is een actie in samenwerking met de #globalchange en #occupytogether protesten. Wij willen door een vreedzaam protest de aandacht op deze onderwerpen vestigen.
We nodigen iedereen uit om met ons naar oplossingen te zoeken en met ons een verbetering te bewerkstelligen! Vooruitgang, vooruitstreven, samenwerken en bewustwording zijn de sleutelwoorden van deze protesten.
Occupy Amsterdam heeft geen leiders of vertegenwoordigers. Dit is een actie namens iedereen.
Doelen:
-We zijn solidair met Occupy Wallstreet & de Global Change beweging.
-We geven politici & banken één duidelijke boodschap/kans: Wakker Worden! Neem jullie verantwoordelijkheid!
-We zijn vóór Ware democratie.
-We zijn vóór een andere eerlijke samenleving.
-We nodigen mensen uit om mee te denken over ware democratie & verandering.
-We vragen de 99% (ja, jou!) om initiatief te tonen en te ontwikkelen naar eigen vermogen en wil.
-Vooruitgang, vooruitstreven, samenwerken en bewustwording zijn sleutelwoorden.
In solidariteit met http://occupytogether.org/ wordt Amsterdam 15 oktober bezet.
In solidarity with http://occupytogether.org/ Amsterdam will be occupied on the 15th of october.
Al je hierbij bent voeg jezelf dan ook even toe aan deze lijst. Zo laten we de wereld zien dat Nederland ook wakker is.
http://www.meetup.com/occupytogether/Occupy-Amsterdam/
If you going to be there the 15th then please add yourself to this list please http://www.meetup.com/occupytogether/Occupy-Amsterdam/
CHAT (IRC):
Server: irc.indymedia.org
Channel: #occupyamsterdam
CHAT (WEBCHAT TO IRC):
http://chat.indymedia.org/
Channel: #occupyamsterdam
MAIN EMAIL:
occupyamsterdam@gmail.com
SECONDARY EMAIL:
occupyamsterdam@hotmail.nl
SIMPELE WEBSITE MET DATUM EN LOKATIE:
https://sites.google.com/site/occupyamsterdam/
SIMPLE WEBSITE WITH DATE AND LOCATION:
https://sites.google.com/site/occupyamsterdam/
FACEBOOK DISCUSSION & ORGANISE GROUP:
http://www.facebook.com/groups/122913461146459/
HYVES:
http://occupyamsterdam.hyves.nl/
TWITTER:
http://twitter.com/occupyamsterdam
YOUTUBE:
http://youtube.com/occupyamsterdam
Flyers (gallery):
http://www.imagebam.com/gallery/4uvogwh2pgp93490j88cr1ydx4o9j7up/
More Flyers: (gallery 2):
http://www.imagebam.com/gallery/4wz7fwjvom9bmgjcju5awtjggk4uc52q
http://nederlandvrij.com/
You can get fired for having a voice?quote:Op donderdag 6 oktober 2011 10:46 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Ik kan niet want ik moet dan werken.
Say whatquote:Ik heb een schuld van 100.000 dollar en het wordt tijd dat de regering daar iets aan gaat doen
Als ik een voice zou hebben dan deed ik wel mee aan The Voice of Holland.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 10:47 schreef ActionActiveReaction het volgende:
[..]
You can get fired for having a voice?
Ik stel een vraag, een oprechte vraag... misschien zou je ook gewoon een antwoord kunnen geven.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 10:49 schreef ActionActiveReaction het volgende:
Ik denk dat mensen die bij voorbaat niet mee willen doen en zich niet in willen zetten, verder niet hoeven te reageren als ze verder niet echt iets te melden hebben.
Want? Mensen mogen geen kritiek hebben?quote:Op donderdag 6 oktober 2011 10:49 schreef ActionActiveReaction het volgende:
Ik denk dat mensen die bij voorbaat niet mee willen doen en zich niet in willen zetten, verder niet hoeven te reageren als ze verder niet echt iets te melden hebben.
Je weet dat Wall Street door de Nederlanders gemaakt is he?quote:Op donderdag 6 oktober 2011 10:53 schreef florisje het volgende:
je weet dat Wall Street in Amerika is he?
Natuurlijk wel, maar als ze niet echt iets te melden hebben lijkt het me overbodig.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 10:52 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Want? Mensen mogen geen kritiek hebben?
Dat het jouw voorstellingsvermogen te boven gaat, wil niet zeggen dat het onmogelijk isquote:Op donderdag 6 oktober 2011 10:56 schreef ActionActiveReaction het volgende:
[..]
Natuurlijk wel, maar als ze niet echt iets te melden hebben lijkt het me overbodig.
Ik kan me nauwelijks voorstellen dat de eerste reactie, waarom, zo snel alle info heeft doorgelezen en bekeken.
Welnee.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 10:58 schreef ActionActiveReaction het volgende:
Het gaat nu gewoon echt beginnen.
It's already on going....
Lijkt me lastig een film van 10 minuten binnen 1 minuut te kunnen kijkenquote:Op donderdag 6 oktober 2011 11:00 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Dat het jouw voorstellingsvermogen te boven gaat, wil niet zeggen dat het onmogelijk is
Ik lees de tekst in je quote en zie een aantal nietszeggende oneliners staan onder de noemer 'doelen', ik wil graag weten waarom ik zo nodig in de regen zou moeten gaan staan vreedzaam protesteren. In duidelijke taal...quote:Op donderdag 6 oktober 2011 11:08 schreef ActionActiveReaction het volgende:
[..]
Lijkt me lastig een film van 10 minuten binnen 1 minuut te kunnen kijken![]()
En zo een onnodige opmerking. Als je oprecht geïnteresseerd was had je niet zo snel gereageerd met zo'n comment.
Dat weet ik niet van te voren. Dat moeten we afwachten.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 11:02 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Welnee.
Denk je nu serieus dat 99% van de Nederlanders zaterdag 15 oktober niks beters te doen heeft dan in een regenachtig Amsterdam te gaan protesteren?
quote:Op donderdag 6 oktober 2011 11:09 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Blijf gewoon lekker op Indymedia met je boehoe protest.
Wil je nu dat ik je ga overtuigenquote:Op donderdag 6 oktober 2011 11:09 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ik lees de tekst in je quote en zie een aantal nietszeggende oneliners staan onder de noemer 'doelen', ik wil graag weten waarom ik zo nodig in de regen zou moeten gaan staan vreedzaam protesteren. In duidelijke taal...
Gewoon spam dus.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 11:13 schreef ActionActiveReaction het volgende:
[..]
Wil je nu dat ik je ga overtuigen![]()
Nee is mijn antwoord hierop. Dit topic is voor geïnteresseerden die informatie met elkaar hierover willen delen. En niet om users te kleineren omdat ze mee willen protesteren.
Ik kan je reacties nauwelijk kritiek noemen. Het lijkt meer op gebash.
Nee. Nieuws over wat er werkelijk gaande is. En dat delen met mensen die zich hiervoor inzetten.quote:
Je kunt er dus geen antwoord op geven...prima hoor. Lijkt me alleen lastig om met volle overtuiging ergens achter te staan waarvan je zelf niet duidelijk is wat je nu precies wil bereiken... Als jij dat gebash wilt noemen, dan weet je niet wat bashen inhoudtquote:Op donderdag 6 oktober 2011 11:13 schreef ActionActiveReaction het volgende:
[..]
Nee is mijn antwoord hierop. Dit topic is voor geïnteresseerden die informatie met elkaar hierover willen delen. En niet om users te kleineren omdat ze mee willen protesteren.
Vertel dan, wat is er werkelijk gaande?quote:Op donderdag 6 oktober 2011 11:15 schreef ActionActiveReaction het volgende:
[..]
Nee. Nieuws over wat er werkelijk gaande is. En dat delen met mensen die zich hiervoor inzetten.
Ik ben hier niet om mensen te overtuigen, dat zeg ik net.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 11:16 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Vertel dan, wat is er werkelijk gaande?
Open mijn ogen!
Dus je bent gewoon aan het spammen.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 11:18 schreef ActionActiveReaction het volgende:
[..]
Ik ben hier niet om mensen te overtuigen, dat zeg ik net.
Maar om de informatie te delen met mensen die al geïnteresseerd zijn.
Jij bent tevreden met de huidige gang van zaken.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 11:16 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Vertel dan, wat is er werkelijk gaande?
Open mijn ogen!
quote:Op donderdag 6 oktober 2011 11:19 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Dus je bent gewoon aan het spammen.
Wat snap je niet aan een forum?quote:Op donderdag 6 oktober 2011 11:24 schreef ActionActiveReaction het volgende:
[..]![]()
Nee, informatie delen.
Wat begrijp je niet? Dit is iets bijzonders.
Je vergeet even, dat in Amerika deze problemen al langer gaande zijn, en ook wat erger zijn dan hier in Nederland. Daarnaast zijn de Amerikanen een volk waarbij dit soort dingen kunnen.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 11:24 schreef ActionActiveReaction het volgende:
[..]![]()
Nee, informatie delen.
Wat begrijp je niet? Dit is iets bijzonders.
In Nederland betalen de allerrijksten nauwelijks belasting? op de een of andere manier wil dat er bij mij niet in... van Amerika heb ik geen verstand op dat vlak.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 11:29 schreef Stranger het volgende:
Ik vind het zo jammer dat alles zo'n communistisch kleurtje krijgt. In principe zie ik de protesten in Amerika als een protest tegen de corporaties en rijkste amerikanen, die bijna geen belasting betalen en dus niet genoeg bijdragen aan de samenleving, terwijl de middenklasse steeds moet inleveren, en de politiek die er weinig aan lijkt te doen. In Nederland gebeurt precies hetzelfde en in principe is het goed om hier tegen te demonstreren.
Dankzij de media en extremisten als de OP lijkt het weer een ontzettend linkse hippie-beweging, terwijl dat helemaal niet zo hoeft te zijn. Ik neem aan dat mensen van alle achtergronden hier ontevreden over zijn. Ik heb respect voor die mensen die al weken Wall Street toeëigenen en durven te protesteren voor waar ze voor staan.
Ja, geef dan het goede voorbeeld.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 11:13 schreef ActionActiveReaction het volgende:
Noem 52% maar nauwelijks.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 11:32 schreef Sjeen het volgende:
[..]
In Nederland betalen de allerrijksten nauwelijks belasting? op de een of andere manier wil dat er bij mij niet in... van Amerika heb ik geen verstand op dat vlak.
In de VS is de situatie veel extremer natuurlijk dan in Nederland. Als ik in de VS woonde nu, zou ik mee gaan protesteren bij Wall Street. Hier in Nederland zie ik daar (nog) geen aanleiding toe.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 11:29 schreef Stranger het volgende:
Ik vind het zo jammer dat alles zo'n communistisch kleurtje krijgt. In principe zie ik de protesten in Amerika als een protest tegen de corporaties en rijkste amerikanen, die bijna geen belasting betalen en dus niet genoeg bijdragen aan de samenleving, terwijl de middenklasse steeds moet inleveren, en de politiek die er weinig aan lijkt te doen. In Nederland gebeurt precies hetzelfde en in principe is het goed om hier tegen te demonstreren.
Dankzij de media en extremisten als de OP lijkt het weer een ontzettend linkse hippie-beweging, terwijl dat helemaal niet zo hoeft te zijn. Ik neem aan dat mensen van alle achtergronden hier ontevreden over zijn. Ik heb respect voor die mensen die al weken Wall Street toeëigenen en durven te protesteren voor waar ze voor staan.
En jullie zijn een stel pessimistenquote:Op donderdag 6 oktober 2011 11:43 schreef Loppe het volgende:
Neen, TS zal denken de 99% te vertegenwoordigen.
TS is een held.
Is het hier nog niet erg genoeg?quote:Op donderdag 6 oktober 2011 11:47 schreef Mike het volgende:
[..]
In de VS is de situatie veel extremer natuurlijk dan in Nederland. Als ik in de VS woonde nu, zou ik mee gaan protesteren bij Wall Street. Hier in Nederland zie ik daar (nog) geen aanleiding toe.
Wat is er nou precies zo erg?quote:Op donderdag 6 oktober 2011 11:48 schreef ActionActiveReaction het volgende:
[..]
Is het hier nog niet erg genoeg?
Nee.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 11:48 schreef ActionActiveReaction het volgende:
[..]
Volgens mij heb je m'n vorige reply gemist.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 11:48 schreef ActionActiveReaction het volgende:
[..]
En jullie zijn een stel pessimisten![]()
Het een beetje op mij gaan mikken. Lekker volwassen weer.
Blijkbaar niet he, of zie jij wel heel amsterdam vol staan met protesterende mensen?quote:Op donderdag 6 oktober 2011 11:48 schreef ActionActiveReaction het volgende:
[..]
Nee. Ik vind dat we het extreem goed hebben in Nederland. We zijn dan ook een landje waarin al gezeikt wordt als iemand met dikke schulden en geen baan geen vakantie of LCD TV kan betalen.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 11:48 schreef ActionActiveReaction het volgende:
[..]
Nee.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 11:48 schreef ActionActiveReaction het volgende:
[..]
Ik heb er wel last van dat er bezuinigd wordt op zorg en educatie terwijl er veel geïnvesteerd wordt in oorlog. Laat staan de kwaliteit ervan. En dat is niet het enige.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 11:49 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Nee.
Ik heb nergens last van
quote:Op donderdag 6 oktober 2011 11:48 schreef ActionActiveReaction het volgende:
[..]
Waar in the hell slaat dat nou op?quote:Op donderdag 6 oktober 2011 11:52 schreef Scorpie het volgende:
[..]Je leeft zeker van een uitkering. No offense, maar dat soort types zijn wel degenen die het hardst klagen hier in Nederland.
Mensen die het minste te besteden hebben schreeuwen het hardste. Vermoeden is zo dat jij bij die groep hoort.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 11:53 schreef ActionActiveReaction het volgende:
[..]
Waar in the hell slaat dat nou op?
Behoorlijk misplaatst ook
Nou ja, het is niet zo lastig voor te stellen dat de allerrijksten (en hiermee bedoel ik niet een huisarts die 150K per jaar binnenharkt en over het laatste gedeelte 52% aftikt) de meeste middelen hebben om op creatieve manieren via lastige constructies met buitenlandse bv's hun belastingafdracht zoveel mogelijk te verminderen.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 11:32 schreef Sjeen het volgende:
[..]
In Nederland betalen de allerrijksten nauwelijks belasting? op de een of andere manier wil dat er bij mij niet in
Je wordt nergens toe gedwongen.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 11:54 schreef Loppe het volgende:
Gaan we nog tot 15 okt jouw geleuter mogen aanhoren?
Het "extreem goed" wordt nu met man en macht gelapt met nog meer geleen en gestuntel door de overheid via achterkamertjes-politiek om de schijn van een mooi Nederland hoogtehouden. Dat denk ik. Ik geloof ook niet dat de schulden-cijfers die publiek worden gesteld ook de realiteit betreft. Het kan niet meer en een indicatie daarvoor is dat de politiek met de ene belachelijke belasting komt na de andere. Wall St en de banken hebben hier een enorme schuld aan.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 11:50 schreef Mike het volgende:
[..]
Nee. Ik vind dat we het extreem goed hebben in Nederland. We zijn dan ook een landje waarin al gezeikt wordt als iemand met dikke schulden en geen baan geen vakantie of LCD TV kan betalen.
En dat is een reden om op 15 oktober in Amsterdam te gaan staan? Het feit dat sommige mensen hun centen beter hebben weggestopt dan de gemiddelde Jan Doedel?quote:Op donderdag 6 oktober 2011 11:55 schreef Stranger het volgende:
[..]
Nou ja, het is niet zo lastig voor te stellen dat de allerrijksten (en hiermee bedoel ik niet een huisarts die 150K per jaar binnenharkt en over het laatste gedeelte 52% aftikt) de meeste middelen hebben om op creatieve manieren via lastige constructies met buitenlandse bv's hun belastingafdracht zoveel mogelijk te verminderen.
Ik weet niet welk beeld jij erbij hebt.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 11:57 schreef Mike het volgende:
Ik kan wel begrijpen dat het voor sommige mensen een aantrekkelijk vooruitzicht is: lekker actievoeren tegen 'de overheid'...met z'n allen tegen 'de vijand'. We zullen ze wel eens pakken en de boel hervormen!
Maar goed, wil je daar genoeg mensen in meekrijgen, dan moeten er ook wel echte misstanden zijn. En natuurlijk werkt ook hier niet alles 100%, maar dat is in geen enkel systeem en ik denk dat we het hier (zeker in vergelijking met de VS) erg goed hebben. Ik verwacht dan ook dat er amper mensen zullen opdagen hiervoor.
Ontmoedigen via pessimisme werkt volgens mij al helemaal niet.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 11:57 schreef Mike het volgende:
Ik kan wel begrijpen dat het voor sommige mensen een aantrekkelijk vooruitzicht is: lekker actievoeren tegen 'de overheid'...met z'n allen tegen 'de vijand'. We zullen ze wel eens pakken en de boel hervormen!
Maar goed, wil je daar genoeg mensen in meekrijgen, dan moeten er ook wel echte misstanden zijn. En natuurlijk werkt ook hier niet alles 100%, maar dat is in geen enkel systeem en ik denk dat we het hier (zeker in vergelijking met de VS) erg goed hebben. Ik verwacht dan ook dat er amper mensen zullen opdagen hiervoor.
Wall Street heeft geen zak te maken met Nederland. Wall Street daar de schuld van geven is hetzelfde als zeggen dat Obama Fortuyn heeft vermoord.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 11:56 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Het "extreem goed" wordt nu met man en macht gelapt met nog meer geleen en gestuntel door de overheid via achterkamertjes-politiek om de schijn van een mooi Nederland hoogtehouden. Dat denk ik. Ik geloof ook niet dat de schulden-cijfers die publiek worden gesteld ook de realiteit betreft. Het kan niet meer en een indicatie daarvoor is dat de politiek met de ene belachelijke belasting komt na de andere. Wall St en de banken hebben hier een enorme schuld aan.
En wat krijg je dan straks, dat daar 20 van die zotten staan, want dat is niet gewoon de gemiddelde figuur met een kantoorbaan, nee, dat zijn dan van die randfiguren, en die staan daar dan wat te joelen, en dat zet geen zoden aan de dijk. Worden ze een itempje op AT5 ofzo, nou, dan heb je wat verandert zegquote:Op donderdag 6 oktober 2011 11:57 schreef Mike het volgende:
En ik snap nog steeds niet waar je tegen wil demonstreren.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 11:59 schreef ActionActiveReaction het volgende:
[..]
Ik weet niet welk beeld jij erbij hebt.
In LA zie je dat mensen heel creatief waren met zijn allen.
Het is de bedoeling dat het een vreedzame actie wordt.
HIj zelf ook niet... of nee, hij wil het niet uitleggen aan mij omdat het aan mij toch niet besteed is. Misschien wel aan jouquote:Op donderdag 6 oktober 2011 12:00 schreef Scorpie het volgende:
[..]
En ik snap nog steeds niet waar je tegen wil demonstreren.
De invloed van Wall St is wereldwijd. Centrale banken opereren samen en wereldwijd. De ellende is daamree ook wereldwijd en Nederland loopt weliswaar achter op de VS maar betekent niet dat wij niet in diezelfde kant opgaan. Gewoon gebroederlijk demonstreren tegen dezelfde malafide operaties wereldwijd is al één goede reden. Verder blijf je felxibel met een krtische houding. Daarom is de doelstelling nog niet helemaal scherp. Is ook logisch aangezien niemand een duidelijke oplossing heeft voor de huidige gang van zaken. Maar niks doen is al helemaal erg. Want dat voelt Wall St niet.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 12:00 schreef Sjeen het volgende:
[..]
HIj zelf ook niet... of nee, hij wil het niet uitleggen aan mij omdat het aan mij toch niet besteed is. Misschien wel aan jou
Wal St staat symbool voor de huidige gang van zaken. Waarbij de overheid samenwerkt met de corporaties en banken om het volk uittezuigen wat zorgt voor inflatie en armoede en oorlog. Terwijl het meeste geld gaat naar maar 1 a 2% van de mensen.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 11:59 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Wall Street heeft geen zak te maken met Nederland. Wall Street daar de schuld van geven is hetzelfde als zeggen dat Obama Fortuyn heeft vermoord.
Ik vind de verschillen en misstanden in Nederland ook nog niet erg genoeg om de straten op te gaan en zie dit meer als een solidariteitsprotest met de Amerikanen. Daarom ga ik ook echt niet, maar ik wens de mensen die wel gaan veel succes.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 11:57 schreef Mike het volgende:
Maar goed, wil je daar genoeg mensen in meekrijgen, dan moeten er ook wel echte misstanden zijn. En natuurlijk werkt ook hier niet alles 100%, maar dat is in geen enkel systeem en ik denk dat we het hier (zeker in vergelijking met de VS) erg goed hebben.
Rot toch op. Die mensen komen in de problemen omdat ze geld uitgeven dat ze niet hebben. Het gebruik maken van een creditcard, geld uitgeven dat je niet hebt en dan achteraf de creditcard + rente op je schuld moeten afbetalen. Dat is een mentaliteit die je hebt, daar heeft de bank niks mee te maken.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 12:08 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Wal St staat symbool voor de huidige gang van zaken. Waarbij de overheid samenwerkt met de corpraties en banken om het volk uittezuigen wat zorgt voor infaltie en armoede. Terwijl het meeste geld gaat naar maar 1 a 2% van de mensen gaat
Stoer manquote:Op donderdag 6 oktober 2011 12:10 schreef ActionActiveReaction het volgende:
Die van Den Haag
[ afbeelding ]
http://nederlandvrij.com/
Zoiets groeit denk ik, dat zagen we ook bij de Amerikanen. Zo krijg je wel media-aandacht en mensen gaan erover praten. . je krijgt een bredere aandacht en dat is een geoeie methode vind ik.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 12:09 schreef Stranger het volgende:
[..]
Ik vind de verschillen en misstanden in Nederland ook nog niet erg genoeg om de straten op te gaan en zie dit meer als een solidariteitsprotest met de Amerikanen. Daarom ga ik ook echt niet, maar ik wens de mensen die wel gaan veel succes.
Rot zelf op met je domheid. Mensen geven teveel geld uit omdat het ze wordt aangeboden via rare leen-constructies die aantrekkelijk lijken. Dat is met opzet gebeurd. Wereldwijd. Niet alleen in Amerika maar hier ook. Hoe hoog is jouw hypotheek?quote:Op donderdag 6 oktober 2011 12:10 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Rot toch op. Die mensen komen in de problemen omdat ze geld uitgeven dat ze niet hebben. Het gebruik maken van een creditcard, geld uitgeven dat je niet hebt en dan achteraf de creditcard + rente op je schuld moeten afbetalen. Dat is een mentaliteit die je hebt, daar heeft de bank niks mee te maken.
Als je gewoon geen geld uitgeeft dat je niet hebt heb je geen probleem.
Lekker gemakkelijk afschuiven... Waarbij we weer terug zijn bij de uitspraakquote:Op donderdag 6 oktober 2011 12:13 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Rot zelf op met je domheid. Mensen geven teveel geld uit omdat het ze wordt aangeboden via rare leen-constructies die aantrekkelijk lijken. Dat is met opzet gebeurd. Wereldwijd. Niet alleen in Amerika maar hier ook. Hoe hoog is jouw hypotheek?
quote:Ik heb een schuld van 100.000 dollar en het wordt tijd dat de regering daar iets aan gaat doen
Nee, mensen geven teveel geld uit omdat ze zwak zijn en als je ze een lekker uitziend kluifje wordt voorgehouden dan happen ze daarop. Worden die mensen een pistool tegen het hoofd gezet om geld uit te geven dat ze niet hebben? Volgens mij niet. Dat is hun eigen keuze, hun eigen beslissing, hun eigen schuld. Verder van niemand.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 12:13 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Rot zelf op met je domheid. Mensen geven teveel geld uit omdat het ze wordt aangeboden via rare leen-constructies die aantrekkelijk lijken. Dat is met opzet gebeurd. Wereldwijd. Niet alleen in Amerika maar hier ook. Hoe hoog is jouw hypotheek?
Zoals veel jongeren die geen geld hebben te studeren dus een lening hebben...quote:Op donderdag 6 oktober 2011 12:10 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Rot toch op. Die mensen komen in de problemen omdat ze geld uitgeven dat ze niet hebben. Het gebruik maken van een creditcard, geld uitgeven dat je niet hebt en dan achteraf de creditcard + rente op je schuld moeten afbetalen. Dat is een mentaliteit die je hebt, daar heeft de bank niks mee te maken.
Als je gewoon geen geld uitgeeft dat je niet hebt heb je geen probleem.
Educatie en ontwikkeling van jeugd? ik heb een prima educatie gehad, wat zich vertaald in een prima baan met bijbehorend salaris. Met mij nog heel heel veel mensen. Die hoor je allemaal niet. Het zijn allemaal de mensen die de schuld vooral graag buiten zichzelf leggen, je weet wel, de mensen die zeggen dat ze 'afhankelijk zijn van omstandigheden', die het hardst klagen.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 12:20 schreef ActionActiveReaction het volgende:
[..]
Zoals veel jongeren die geen geld hebben te studeren dus een lening hebben...
Het schijnt dat jongeren erg veel schulden hebben gemaakt in de laatste paar jaar.
En niet alleen jongeren![]()
De zorg is duur. Educatie is duur. Maar kwaliteit?
Onrechtvaardigheid en corruptie alleen voor het maken van winst.
Polieke leugenaars die alles doen voor macht, aanzien en geld.
Oorlogen veroorzaken waaronder verschrikkelijk veel onnodig leed veroorzaakt wordt.
Mensen opzadelen met hoge belastingen, het voedsel wordt steeds duurder.
Voedselbanken in de grote steden van Nederland zijn geopend.
Soms ben je gewoon afhankelijk van omstandigheden. En voor aardig wat mensen zijn die omstandigheden dat ze meer moeten uitgeven, dan ze hebben.
Altijd maar hoog van de toren blazen de politiek, maar investeren in educatie en ontwikkeling van de jeugd en ons land, ho maar...
Ach ja, de media heeft de quotes voor het uitzoeken, dus wat laten ze liever zien, iemand die uitlegt waarom het systeem krom is of iemand met een domme oneliner?quote:Op donderdag 6 oktober 2011 12:15 schreef Sjeen het volgende:
Lekker gemakkelijk afschuiven... Waarbij we weer terug zijn bij de uitspraak
[..]
Jij ben klaar met studeren?quote:Op donderdag 6 oktober 2011 12:22 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Educatie en ontwikkeling van jeugd? ik heb een prima educatie gehad, wat zich vertaald in een prima baan met bijbehorend salaris. Met mij nog heel heel veel mensen. Die hoor je allemaal niet. Het zijn allemaal de mensen die de schuld vooral graag buiten zichzelf leggen, je weet wel, de mensen die zeggen dat ze 'afhankelijk zijn van omstandigheden', die het hardst klagen.
Je bent je ervan bewust dat de overheid bezig is met een campagne om studenten aan te sporen om zo min mogelijk te lenen, omdat heel veel studenten geld lenen tot ze erbij neervallen om op vakantie te gaan en mooie spullen te kopen ?quote:Op donderdag 6 oktober 2011 12:24 schreef ActionActiveReaction het volgende:
[..]
Jij ben klaar met studeren?
Je bent je niet bewust ervan dat voor vele educatie een dure grap is geworden?
quote:Rente
Slechts 45 procent van de respondenten wist dat zij ook tijdens hun studie al rente betalen over hun lening. Daarnaast heeft een kwart ook geen idee hoeveel rente ze over hun studielening betaalt. Zo'n zeven procent meent dat er zelfs helemaal geen rente betaald hoeft te worden.
quote:Relaxed
Studenten lenen geld omdat hun ouders hen financieel niet of te weinig ondersteunen, maar ook omdat zij ''gewoon'' geld tekort komen. Een kwart geeft aan dat zij geld lenen om hun studietijd ''relaxed'' door te komen.
Nee ok, maar ik hoor ook hier geen duidelijke zaken waarvoor men dan wel op de barricades moet. En ik reageer op een post van schenkstroop, waarin hij precies de mentaliteit van deze demonstrant verwoordequote:Op donderdag 6 oktober 2011 12:22 schreef Stranger het volgende:
[..]
Ach ja, de media heeft de quotes voor het uitzoeken, dus wat laten ze liever zien, iemand die uitlegt waarom het systeem krom is of iemand met een domme oneliner?
Zoals al vaak besproken in dit subforum valt een groot gedeelte van de media ook niet objectief te noemen in dit soort opstanden.
Inderdaad. Niet om boeken te kopen. Nee nee, maar je moet tijdens studeren wel nog kunnen gaan uit eten en dure kleding kopen en de nieuwste iphone hebben natuurlijk, oh en op vakantie gaan en zuipen moet ook nog betaald worden.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 12:26 schreef J.J.De-Bom het volgende:
[..]
Je bent je ervan bewust dat de overheid bezig is met een campagne om studenten aan te sporen om zo min mogelijk te lenen, omdat heel veel studenten geld lenen tot ze erbij neervallen om op vakantie te gaan en mooie spullen te kopen ?
Dit had nooit toegestaan mogen worden. Op een hele jonge leefdtijd veel schulden hebben is niet echt een goed vooruitzicht. Education should be freequote:Op donderdag 6 oktober 2011 12:26 schreef J.J.De-Bom het volgende:
[..]
Je bent je ervan bewust dat de overheid bezig is met een campagne om studenten aan te sporen om zo min mogelijk te lenen, omdat heel veel studenten geld lenen tot ze erbij neervallen om op vakantie te gaan en mooie spullen te kopen ?
[..]
[..]
Jij begrijpt er ook weinig van... Wat meer verdiepen in de financiële constructies kan geen kwaad en als je daar dan toch mee bezig bent verdiep je dan ook meteen ff in de situaties van de minder bedeelde Nederlanders. Het is makkelijk wijzen naar die paar lui die dachten dat ze geld als water konden uitgeven en dat meteen betrekken op de rest van betreffende Nederlanders.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 12:16 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nee, mensen geven teveel geld uit omdat ze zwak zijn en als je ze een lekker uitziend kluifje wordt voorgehouden dan happen ze daarop. Worden die mensen een pistool tegen het hoofd gezet om geld uit te geven dat ze niet hebben? Volgens mij niet. Dat is hun eigen keuze, hun eigen beslissing, hun eigen schuld. Verder van niemand.
Mijn hypotheek kan ik meer dan prima betalen, want ik heb bij lange na niet de maximale hypotheek die ik kon krijgen dus maak je daar maar niet zo druk om
Ja natuurlijk, want degenen die les geven doen dat omdat ze tijd te veel hebben, en verder ook geen rekeningen hebben die betaald moeten worden, waardoor ze gewoon kunnen doen alsof ze allemaal filantropisch ingesteld zijn.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 12:29 schreef ActionActiveReaction het volgende:
[..]
Dit had nooit toegestaan mogen worden. Op een hele jonge leefdtijd veel schulden hebben is niet echt een goed vooruitzicht. Education should be free
Dat is het ook, iedereen heeft recht op basisonderwijs... wil je verder, zul je daar toch echt zelf aan moeten bijdragen.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 12:29 schreef ActionActiveReaction het volgende:
[..]
Dit had nooit toegestaan mogen worden. Op een hele jonge leefdtijd veel schulden hebben is niet echt een goed vooruitzicht. Education should be free
Waarom zouden we?quote:Op donderdag 6 oktober 2011 12:30 schreef ramon83 het volgende:
Hoe moeilijk is het om welvaart te delen met elke Nederlander en te zorgen dat dat op een goede manier gebeurt?
Waarom? En als je het nou niet hebt?quote:Op donderdag 6 oktober 2011 12:31 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Dat is het ook, iedereen heeft recht op basisonderwijs... wil je verder, zul je daar toch echt zelf aan moeten bijdragen.
Waarom moet het gratis? Gewoon, net zoals iedere andere student in mijn tijd, werken voor je geld...quote:Op donderdag 6 oktober 2011 12:31 schreef ActionActiveReaction het volgende:
[..]
Waarom? En als je het nou niet hebt?
Waarom zou ik mijn buurman geld moeten toeschuiven omdat hij te lui is om te werken?quote:Op donderdag 6 oktober 2011 12:32 schreef ActionActiveReaction het volgende:
[..]
Ja waarom zou je geven om je medemens of naaste?
Ik hoop niet dat dit je antwoord is.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 12:32 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Waarom moet het gratis? Gewoon, net zoals iedere andere student in mijn tijd, werken voor je geld...
Maak jij je nou maar niet zo druk over wat ik wel of niet begrijp volgens jou. Dat doe ik namelijk ook niet.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 12:30 schreef ramon83 het volgende:
[..]
Jij begrijpt er ook weinig van... Wat meer verdiepen in de financiële constructies kan geen kwaad en als je daar dan toch mee bezig bent verdiep je dan ook meteen ff in de situaties van de minder bedeelde Nederlanders. Het is makkelijk wijzen naar die paar lui die dachten dat ze geld als water konden uitgeven en dat meteen betrekken op de rest van betreffende Nederlanders.
Je bent ook het voorbeeld van de huidige ik-maatschappij; "ik heb mijn schaapjes op het droge en de rest die dan niet heeft moet zijn smoel houden en stil in een hoekje gaan janken en vooral niet in het openbaar komen en de huidige problemen van het systeem aanwijzen."
Hoe moeilijk is het om welvaart te delen met elke Nederlander en te zorgen dat dat op een goede manier gebeurt?
Want leraren hebben geen gezin te onderhouden of huur te betalen bedoel je ?quote:Op donderdag 6 oktober 2011 12:29 schreef ActionActiveReaction het volgende:
[..]
En dan is het nog afwachten wat de resultaten van die campagne worden.
En als je dan eenmaal een grote schuld hebt opgebouwd een beetje gaan lopen klagen dat het de schuld van de politiek is natuurlijk.quote:Uit een inventarisatie van de gemeente Amsterdam op 34 ROC-locaties (ongeveer 26.500 leerlingen) blijkt dat jongeren tussen de 18 en 27 jaar gemiddeld 8700 euro aan schulden hebben. Onwetendheid over de hoogte van de schuld en dure smartphone-abonnementen blijken hier oorzaken van te zijn.
Minder sociale problemen, minder misdaad, meer vrije tijd en hoe hoger de ondergrens voor welvaart, hoe hoger je de bovengrens kan krijgen...quote:
Laten we de zaak uit context halenquote:Op donderdag 6 oktober 2011 12:33 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Waarom zou ik mijn buurman geld moeten toeschuiven omdat hij te lui is om te werken?
Wie zegt dat dan?quote:Op donderdag 6 oktober 2011 12:33 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Waarom zou ik mijn buurman geld moeten toeschuiven omdat hij te lui is om te werken?
Waarom vind je dat zo'n raar antwoord? Ik heb ook altijd gewerkt naast m'n studie en heb daardoor 0 studieschuld. Het is niet altijd even makkelijk, maar het kan dus wel.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 12:33 schreef ActionActiveReaction het volgende:
[..]
Ik hoop niet dat dit je antwoord is.
Jazeker, alsof ik m'n best ga doen met studie + werk, om een leuk salaris te krijgen, en dat zou ik dan moeten gaan delen met tokkies, die zoiets hebben van het zal allemaal wel, laat anderen maar werken.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 12:33 schreef ramon83 het volgende:
[..]
Minder sociale problemen, minder misdaad, meer vrije tijd en hoe hoger de ondergrens voor welvaart, hoe hoger je de bovengrens kan krijgen...
Ik moet toch geven om mijn medemens?quote:
Omdat het niet in jouw straatje past?quote:Op donderdag 6 oktober 2011 12:33 schreef ActionActiveReaction het volgende:
[..]
Ik hoop niet dat dit je antwoord is.
Ik geloof dat jullie niet beseffen dat het onderwijs voor vele duur is geworden.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 12:35 schreef Mike het volgende:
[..]
Waarom vind je dat zo'n raar antwoord? Ik heb ook altijd gewerkt naast m'n studie en heb daardoor 0 studieschuld. Het is niet altijd even makkelijk, maar het kan dus wel.
Als de ondergrens opschuift schuift de welvaartsgrens ook gewoon op.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 12:33 schreef ramon83 het volgende:
[..]
Minder sociale problemen, minder misdaad, meer vrije tijd en hoe hoger de ondergrens voor welvaart, hoe hoger je de bovengrens kan krijgen...
Wat is je punt nou, dat je niet genoeg tijd over houdt om je een stuk in je kraag te zuipen ofzo ?quote:Op donderdag 6 oktober 2011 12:37 schreef ActionActiveReaction het volgende:
[..]
Ik geloof dat jullie niet beseffen dat het onderwijs voor vele duur is geworden.
Jij betaalt je studie en je levensonderhoud helemaal zelf? Door te werken? En daarnaast nog voldoende tijd voor je studie?
Je wilt zeker geen begroting maken voor ons?
Als je nou je studie af hebt in de tijd die ervoor staat, dan wordt je schuld ook niet hoger. Niet maximaal lenen voorkomt dat ook. Niet 8 jaar doen over een studie van 4 jaar ook. Niet de duurste nieuwe spullen willen hebben ook.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 12:37 schreef ActionActiveReaction het volgende:
[..]
Ik geloof dat jullie niet beseffen dat het onderwijs voor vele duur is geworden.
Jij betaalt je studie en je levensonderhoud helemaal zelf? Door te werken? En daarnaast nog voldoende tijd voor je studie?
Je wilt zeker geen begroting maken voor ons?
quote:Op donderdag 6 oktober 2011 12:36 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Jazeker, alsof ik m'n best ga doen met studie + werk, om een leuk salaris te krijgen, en dat zou ik dan moeten gaan delen met tokkies, die zoiets hebben van het zal allemaal wel, laat anderen maar werken.
Yeah, right
Er is nooit gezegd dat we geld gaan weggeven aan anderen. Ik had het over welvaart delen, niet weggeven. Iedereen moet zijn steentje bijdragen aan de maatschappij. Alleen de manier waar op staat in mijn ogen ter discussie.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 12:37 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Ik moet toch geven om mijn medemens?
Dat ook om mijn luie buurman die te beroerd is om de handen uit de mouwen te steken?
Of meten jullie met twee maten hier?
Delen staat gelijk aan weggevenquote:Op donderdag 6 oktober 2011 12:41 schreef ramon83 het volgende:
[..]
[..]
Er is nooit gezegd dat we geld gaan weggeven aan anderen. Ik had het over welvaart delen, niet weggeven. Iedereen moet zijn steentje bijdragen aan de maatschappij. Alleen de manier waar op staat in mijn ogen ter discussie.
Juist daar zijn we dus over aan het discussiëren; hoe de welvaart beter te verdelen. Want nu gaat het de verkeerde kant op, steeds meer mensen kunnen niet rondkomen en komen daardoor in de problemen.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 12:42 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Delen staat gelijk aan weggeven
Want hoe wil je welvaart evenredig verdelen?
Precies...
Iets wat niet kan dus.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 12:44 schreef ramon83 het volgende:
[..]
Juist daar zijn we dus over aan het discussiëren; hoe de welvaart beter te verdelen.
Waarom benoem je alleen maar een paar en denk je meteen dat elke student/persoon alleen maar op die manier in de problemen komt?quote:Op donderdag 6 oktober 2011 12:41 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Als je nou je studie af hebt in de tijd die ervoor staat, dan wordt je schuld ook niet hoger. Niet maximaal lenen voorkomt dat ook. Niet 8 jaar doen over een studie van 4 jaar ook. Niet de duurste nieuwe spullen willen hebben ook.
En waarom kunnen mensen niet rondkomen? Omdat ze meer uitgeven dan ze binnen krijgen. En waarom doen ze dat, omdat ze toch dingen willen hebben die ze niet kunnen betalen maar tóch kopen.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 12:44 schreef ramon83 het volgende:
[..]
Juist daar zijn we dus over aan het discussiëren; hoe de welvaart beter te verdelen. Want nu gaat het de verkeerde kant op, steeds meer mensen kunnen niet rondkomen en komen daardoor in de problemen.
tevens kunnen steeds meer mensen niet met geld omgaan en komen daarom in de problemen.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 12:44 schreef ramon83 het volgende:
[..]
Juist daar zijn we dus over aan het discussiëren; hoe de welvaart beter te verdelen. Want nu gaat het de verkeerde kant op, steeds meer mensen kunnen niet rondkomen en komen daardoor in de problemen.
Leg eens uit waarom iemand niet zou kunnen studeren dan, als hij dat echt wil?quote:Op donderdag 6 oktober 2011 12:46 schreef ramon83 het volgende:
[..]
Waarom benoem je alleen maar een paar en denk je meteen dat elke student/persoon alleen maar op die manier in de problemen komt?
Haha het kan altijd beter. Als ene meneer Scheepsbouwer 40 miljoen verdient in 9 jaar tijd dan kan de verdeling altijd nog een beetje beter dacht ik zo...quote:
precies de mensen zelf zijn gewoon veel te materialistisch ingesteld tegenwoordig.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 12:46 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
En waarom kunnen mensen niet rondkomen? Omdat ze meer uitgeven dan ze binnen krijgen. En waarom doen ze dat, omdat ze toch dingen willen hebben die ze niet kunnen betalen maar tóch kopen.
Jaja en iedereen in Nederland die in de financiële problemen zit, leeft op die manier...quote:Op donderdag 6 oktober 2011 12:46 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
En waarom kunnen mensen niet rondkomen? Omdat ze meer uitgeven dan ze binnen krijgen. En waarom doen ze dat, omdat ze toch dingen willen hebben die ze niet kunnen betalen maar tóch kopen.
Wat houdt jou tegen om ook 40 miljoen te verdienen in 9 jaar tijd?quote:Op donderdag 6 oktober 2011 12:47 schreef ramon83 het volgende:
[..]
Haha het kan altijd beter. Als ene meneer Scheepsbouwer 40 miljoen verdient in 9 jaar tijd dan kan de verdeling altijd nog een beetje beter dacht ik zo...
Ahhhh, dat is 't. Je kunt het niet hebben dat er mensen zijn die in een positie zijn gekomen waarin ze bakken met geld verdienen. Want jij wil ook wel een paar centjes mee pikken van die 40 miljoen, terwijl je daar geen zak voor hebt uitgevoerd.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 12:47 schreef ramon83 het volgende:
[..]
Haha het kan altijd beter. Als ene meneer Scheepsbouwer 40 miljoen verdient in 9 jaar tijd dan kan de verdeling altijd nog een beetje beter dacht ik zo...
Eerder hoopvol op veranderingen.quote:
Iedereen die moedwillig meer uitgeeft dan er binnen komt wel ja.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 12:48 schreef ramon83 het volgende:
[..]
Jaja en iedereen in Nederland die in de financiële problemen zit, leeft op die manier...
quote:Op donderdag 6 oktober 2011 12:54 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Iedereen die moedwillig meer uitgeeft dan er binnen komt wel ja.
Maar waarom dan niet gewoon met een groot bord gaan rondlopen waarop staat :"PAS OP MENSEN ! GELD LENEN KOST GELD !" ?quote:Op donderdag 6 oktober 2011 12:50 schreef ActionActiveReaction het volgende:
[..]
Eerder hoopvol op veranderingen.
De stem die in onze zogenaamde democratie niet gehoord wordt, kan je nu als je er behoefte aan hebt en je gedreven voelt in te zetten voor deze actie en eigenlijk dus voor verbetering van onze samenleving, laten horen.
Hoopvol op veranderingen naar een betere wereld.
Omdat voorkomen beter is dan genezen.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 12:56 schreef J.J.De-Bom het volgende:
[..]
Maar waarom dan niet gewoon met een groot bord gaan rondlopen waarop staat :"PAS OP MENSEN ! GELD LENEN KOST GELD !" ?
Dat is een boodschap die de overheid eigenlijk zou moeten verspreiden, maar die doen helemaal nie... O wacht even..
Het gaat hier dan ook niet over economische problemen maar over machtsverhoudingen die niet kloppen.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 10:44 schreef Tware het volgende:
Ja want met protesteren, niet werken, doe je wat aan economische problemen
Uhm, daar is dat bord toch juist voor ?quote:Op donderdag 6 oktober 2011 13:00 schreef ActionActiveReaction het volgende:
[..]
Omdat voorkomen beter is dan genezen.
Ik heb wel eens wat high-frequency autotrading software gemaakt die geautomatiseerd in opties en futures handelt voor een marketmaker, maar verder weet ik er niet veel van nee.quote:En zo te zien ben je ook niet bekend met het bankwezen?
Hebben jullie ook een club-blad en -lied enzo ?quote:Op donderdag 6 oktober 2011 13:01 schreef ActionActiveReaction het volgende:
Ik kan je vertellen dat niemand alleen zal staan, aangezien er al heel wat leden van de movement komen en ook van andere organisaties en movements van wat ik heb begrepen.
Nee, dat bord is een belachelijk subtiele poging dat te verkomen.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 13:03 schreef J.J.De-Bom het volgende:
[..]
Uhm, daar is dat bord toch juist voor ?
Zodat mensen niet als een dolle geld lenen voor weer een nieuwe flatscreen en vakantie naar Marbella om twee weken later boos te roepen dat hun financiele schuld door de politiek komt ?
quote:[..]
Ik heb wel eens wat high-frequency autotrading software gemaakt die geautomatiseerd in opties en futures handelt voor een marketmaker, maar verder weet ik er niet veel van nee.
Nee, maar wel inzichtquote:Op donderdag 6 oktober 2011 13:05 schreef J.J.De-Bom het volgende:
[..]
Hebben jullie ook een club-blad en -lied enzo ?
Omdat we de mond vol hebben van democratie, terwijl onze overheden in de zak zitten van banken. Weinig democratisch, en weinig verheffend.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 11:09 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ik lees de tekst in je quote en zie een aantal nietszeggende oneliners staan onder de noemer 'doelen', ik wil graag weten waarom ik zo nodig in de regen zou moeten gaan staan vreedzaam protesteren. In duidelijke taal...
College geld HBO per jaar (2011-2012) 1700 euro,quote:Op donderdag 6 oktober 2011 12:24 schreef ActionActiveReaction het volgende:
[..]
Jij ben klaar met studeren?
Je bent je niet bewust ervan dat voor vele educatie een dure grap is geworden?
Niet bewust van de protesten van nederlandse studenten vorig jaar, die klaagden dat o.a. het onderwijs te duur werd en de kwaliteit te laag?
Jij wilt dus dat de overheid jong-volwassenen verbiedt geld te lenen ?quote:Op donderdag 6 oktober 2011 13:05 schreef ActionActiveReaction het volgende:
Nee, dat bord is een belachelijk subtiele poging dat te verkomen.
Helemaal voor jongeren zou het onmogelijk moeten zijn.
Aha, dus als ik geld leen om op vakantie te gaan en mooie spullen te kopen en ik heb daarna een schuld ligt dat niet aan mij en mag ik boos worden op *draait aan het wiel* de banken ?quote:Op donderdag 6 oktober 2011 13:12 schreef BASBRO het volgende:
Als ik een huis financier met hypothecaire zekerheid, dan maakt het geen zak uit of de lener dat geld kan terugbetalen of niet!
Tenzij ik het te gek maak, te veel huizen financier die mensen eigenlijk niet kunnen betalen, en mijn onderpand snel in waarde daalt.
Dan loopt mijn zelf gecreeerde bubble leeg.
Dus de notie dat het aan de leners ligt en niet aan de banken die er aan verdienen, is werkelijk te stupide voor woorden
Het verhaal wordt steeds mooier inderdaad.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 13:18 schreef J.J.De-Bom het volgende:
[..]
Aha, dus als ik geld leen om op vakantie te gaan en mooie spullen te kopen en ik heb daarna een schuld ligt dat niet aan mij en mag ik boos worden op *draait aan het wiel* de banken ?
Wel fijn dat je het zo duidelijk kunt uitleggen.
Consumptief krediet is dan ook een ander verhaal dat niet relevant is in dezen.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 13:18 schreef J.J.De-Bom het volgende:
[..]
Aha, dus als ik geld leen om op vakantie te gaan en mooie spullen te kopen en ik heb daarna een schuld ligt dat niet aan mij en mag ik boos worden op *draait aan het wiel* de banken ?
Wel fijn dat je het zo duidelijk kunt uitleggen.
Dat is anders wel wat de aanzet tot deze crisis gaf. Willens en wetens teveel uitlenen, en bij wanbetaling iemands huis verkopen.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 13:21 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Het verhaal wordt steeds mooier inderdaad.
en dat is het geval in Nederland?quote:Op donderdag 6 oktober 2011 13:25 schreef BASBRO het volgende:
[..]
Dat is anders wel wat de aanzet tot deze crisis gaf. Willens en wetens teveel uitlenen, en bij wanbetaling iemands huis verkopen.
Dat is winstgevend. Totdat opeens teveel mensen niet meer betalen en de huizenprijzen gaan dalen.
Nee, al is er in NL ook een bubble gecreeerd.quote:
Ja, en dat geld werd bij de kredietnemers door de strot geduwd. Die wilden dat helemaal niet en hebben ook helemaal niet vrijwillig hun handtekening gezet.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 13:25 schreef BASBRO het volgende:
[..]
Dat is anders wel wat de aanzet tot deze crisis gaf. Willens en wetens teveel uitlenen, en bij wanbetaling iemands huis verkopen.
Dat is winstgevend. Totdat opeens teveel mensen niet meer betalen en de huizenprijzen gaan dalen.
Nee omdat het hier niet veel beter is dan in de US.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 13:32 schreef J.J.De-Bom het volgende:
Dus je gaat hier protesteren omdat in Amerika een boel mensen uit hun huis gezet zijn ?
Je weet echt niet waar je over praat.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 14:45 schreef ActionActiveReaction het volgende:
[..]
Nee omdat het hier niet veel beter is dan in de US.
Je hebt echt geen idee he ?quote:Op donderdag 6 oktober 2011 14:45 schreef ActionActiveReaction het volgende:
[..]
Nee omdat het hier niet veel beter is dan in de US.
Die kredietnemers hebben dat inzicht niet. De banken wel.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 13:31 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, en dat geld werd bij de kredietnemers door de strot geduwd. Die wilden dat helemaal niet en hebben ook helemaal niet vrijwillig hun handtekening gezet.Nee, degenen die dat geld maar al te graag aannamen (en daar zelf naar op zoek waren geweest), die treft geen enkele blaam.
Maar, bijdehand, als het zo werkt zoals jij zegt. Waarom hebben ze mij dan niet een krediet aangesmeerd, en met mij nog heel veel mensen niet? Als er toch geen eigen verantwoordelijkheid ligt bij de kredietnemer, waarom hebben ze dan niet iedereen zo'n krediet gegeven?
Want ik heb zo'n krediet niet. Vonden ze mij wat aardiger dan de rest, of zou het toch komen doordat ik daar zelf in kon beslissen, net als iedereen dat kan?
Maak je nou maar niet zo druk over wat ik snap, want ik snap er meer van dan jij denkt. Dat een bedrijf (en dus banken ook) handelt vanuit winstoogmerk snap ik maar al te goed. Dat is dan ook hun goed recht.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 15:38 schreef BASBRO het volgende:
[..]
Die kredietnemers hebben dat inzicht niet. De banken wel.
Nee... De banken wilden liever geen leningen verkopen, maar konden het niet over hun hart krijgen mensen teleur te moeten stellen
Als je echt denkt dat banken die leningen verstrekken omdat de kredietnemer dat zo graag wil, in plaats van omdat de bank graag wil verdienen dan snap je er weinig van.
Echt waar joh? Moet het stabieler? Je meent het. Je bent de eerste die tot die conclusie komt zeg. En de manier waarop dan? Ook simpel? Of heeft dat stiekem toch wat meer voeten in de aarde?quote:Op donderdag 6 oktober 2011 15:55 schreef okiokinl het volgende:
beetje zeuren over die hypotheken heeft niet zoveel zin, ook in amerika gaat het daar niet om, dat was maar een laatste druppen, en een simptoom.
het gaat om het hele financiele systeem, dat is verrot. er wordt gegokt met ons geld, via constructie op constructie wordt er niet 1 keer maar een hele serie van keren aan verdiend, en als t allemaal in elkaar lazert dan moeten wij betalen, terwijl zij gered worden (want onmisbaar) en vervolgens vrolijk weer doorgaan met gokken.
dat systeem brengt ons welvaart maar, zoals nu blijkt, brengt onze welvaart ook ernstig in gevaar. het moet stabieler, simpel.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Breitling - Instruments for Professionals
Ik ben het met je eens dat er behoorlijk wat mis is met het financiële systeem, maar dan is het jammer dat de OP het heeft over dat er 'ware democratie' moet komen en meer van dat soort onzin. En dan lijkt het opeens zo'n betoging voor radicalen en anarchisten.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 15:55 schreef okiokinl het volgende:
beetje zeuren over die hypotheken heeft niet zoveel zin, ook in amerika gaat het daar niet om, dat was maar een laatste druppen, en een simptoom.
het gaat om het hele financiele systeem, dat is verrot. er wordt gegokt met ons geld, via constructie op constructie wordt er niet 1 keer maar een hele serie van keren aan verdiend, en als t allemaal in elkaar lazert dan moeten wij betalen, terwijl zij gered worden (want onmisbaar) en vervolgens vrolijk weer doorgaan met gokken.
dat systeem brengt ons welvaart maar, zoals nu blijkt, brengt onze welvaart ook ernstig in gevaar. het moet stabieler, simpel.
quote:Op donderdag 6 oktober 2011 16:00 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Echt waar joh? Moet het stabieler? Je meent het. Je bent de eerste die tot die conclusie komt zeg. En de manier waarop dan? Ook simpel? Of heeft dat stiekem toch wat meer voeten in de aarde?Arm schaapje. Gefeliciteerd, je hebt totaal geen inzicht in het bankwezen en de wereld for that matterSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Je zet jezelf voor schut man, net als hoe de banken en de regering de bevolking al tijden voor schut zet.
Get your ass up.
Dat iedereen zo graag een bepaald beeld van mij wil scheppen.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 16:01 schreef Mike het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens dat er behoorlijk wat mis is met het financiële systeem, maar dan is het jammer dat de OP het heeft over dat er 'ware democratie' moet komen en meer van dat soort onzin. En dan lijkt het opeens zo'n betoging voor radicalen en anarchisten.
Ja, ík ben degene die mezelf belachelijk maakt in dit topic uiteraardquote:Op donderdag 6 oktober 2011 16:02 schreef ActionActiveReaction het volgende:
[..]
Arm schaapje. Gefeliciteerd, je hebt totaal geen inzicht in het bankwezen en de wereld for that matter![]()
Je zet jezelf voor schut man, net als hoe de banken en de regering de bevolking al tijden voor schut zet.
In de vorm van een particratie, ja.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 16:04 schreef ActionActiveReaction het volgende:
Want we hebben nu democratie hier?
Ja tuurlijk, de rest van de wereld is gek behalve jijquote:Op donderdag 6 oktober 2011 16:02 schreef ActionActiveReaction het volgende:
[..]
Arm schaapje. Gefeliciteerd, je hebt totaal geen inzicht in het bankwezen en de wereld for that matter![]()
Yeah rightquote:Op donderdag 6 oktober 2011 16:09 schreef J.J.De-Bom het volgende:
[..]
In de vorm van een particratie, ja.
We kiezen mensen die we intelligent genoeg achten om beslissingen te nemen voor ons allemaal.
Eerlijk gezegd ben jij degene die zich voor schut zet en zich behoorlijk laat kennen.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 16:02 schreef ActionActiveReaction het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 6 oktober 2011 16:10 schreef J.J.De-Bom het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd ben jij degene die zich voor schut zet en zich behoorlijk laat kennen.
Het zijn ook altijd de zieke, zwakbegaafde, niets-kunnende outcasts in de maatschappij die denken dat ze bij een revolutie opeens wel krijgen waar ze menen recht op te hebben. TS is wat dat betreft het schoolvoorbeeld hiervan; wel de lusten maar niet de lasten willen hebben.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 16:09 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, ík ben degene die mezelf belachelijk maakt in dit topic uiteraard![]()
Maar ondertussen heb ik geen studieschuld, ook nooit gehad, heb ik een gedegen opleiding en m'n schaapjes behoorlijk op het droge. Ik denk dat ik net wat meer inzicht in het bankwezen en de wereld heb, dan iemand die graag in een revolutie wil geloven en iedereen oproept om vooral te komen demonstreren, en dan de illusie heeft dat dat ook maar van enige invloed gaat zijn.
Nee, jij hebt lekker veel inzicht in de wereld jongen, jij komt er wel
Je mag van mij gerust beweren dat het niet zo is hoor, je mag van mij wel meer onzin beweren.quote:
Het is een vrij land, zelfs figuren als de TS mogen hun mening uiten over hoe kut het wel niet geregeld is hier in Nederland. Mooi he, zo`n democratiequote:Op donderdag 6 oktober 2011 16:11 schreef J.J.De-Bom het volgende:
[..]
Je mag van mij gerust beweren dat het niet zo is hoor, je mag van mij wel meer onzin beweren.
Maar je maakt je punt er niet sterk mee.
quote:Op donderdag 6 oktober 2011 16:00 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Echt waar joh? Moet het stabieler? Je meent het. Je bent de eerste die tot die conclusie komt zeg. En de manier waarop dan? Ook simpel? Of heeft dat stiekem toch wat meer voeten in de aarde?ja hoor guttegut, dat heeft een heleboel kleine voetjes in de aarde.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
wat is je betoog hier, dat dat al eerder is opgemerkt, en dat je dus gewoon lekker niks moet doen?
je klinkt een beetje als een verwarde politicus die liever wil dat iedereen zn mond houd want anders wordt je zo gestresst..
Je hebt gelijk, je kan veel beter demonstreren voor het recht op kraken, je weet wel, diefstal legaliseren, en het feit dat de grote boze meneren die wel succesvol zijn in het leven jou en je matties in de goot laten liggen.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 16:12 schreef okiokinl het volgende:
[..]
ja hoor guttegut, dat heeft een heleboel kleine voetjes in de aarde.
wat is je betoog hier, dat dat al eerder is opgemerkt, en dat je dus gewoon lekker niks moet doen?
je klinkt een beetje als een verwarde politicus die liever wil dat iedereen zn mond houd want anders wordt je zo gestresst..
is ook jammer. mensen moeten snappen waar het om gaat, en dat we er allemaal bij gebaat zijn als er verzet is. ongeacht politieke kleur.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 16:01 schreef Mike het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens dat er behoorlijk wat mis is met het financiële systeem, maar dan is het jammer dat de OP het heeft over dat er 'ware democratie' moet komen en meer van dat soort onzin. En dan lijkt het opeens zo'n betoging voor radicalen en anarchisten.
Nee, dat je wel heel interessant een open deur in trapt, maar vervolgens niet door gaat op wat dan de oplossing is, want die oplossing is niet zo simpel als constateren dat het 'stabieler moet'.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 16:12 schreef okiokinl het volgende:
[..]
ja hoor guttegut, dat heeft een heleboel kleine voetjes in de aarde.
Dus je gaat op je spandoekje spuiten dat we allemaal Wikileaks moeten lezen?quote:Op donderdag 6 oktober 2011 16:12 schreef ActionActiveReaction het volgende:
Nee hoor niets aan de hand. Alles gaat prachtig.
Wikileaks is maar een sprookje. We doen het fantastisch
Verzet tegen wat precies?quote:Op donderdag 6 oktober 2011 16:14 schreef okiokinl het volgende:
[..]
is ook jammer. mensen moeten snappen waar het om gaat, en dat we er allemaal bij gebaat zijn als er verzet is. ongeacht politieke kleur.
waar heb je het over, verkeerde topic, dit gaat niet over kraken. lees eens wat over hoe de financiele sector werkt, dat kan jij ook vast wel begrijpen als je je best doet.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 16:13 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, je kan veel beter demonstreren voor het recht op kraken, je weet wel, diefstal legaliseren, en het feit dat de grote boze meneren die wel succesvol zijn in het leven jou en je matties in de goot laten liggen.
Dat hebben we inderdaad. Als je vindt dat het niet zo is, dan weet je niet goed hoe het werkt. Het is nl. heel makkelijk om je aan te melden bij een partij en je dan verkiesbaar te stellen voor gemeente, provincie of Tweede Kamer. Of om zelf een partij op te richten. Helaas is de belangstelling daar relatief gering voor en zeuren de meeste mensen liever wat in de marge.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 16:04 schreef ActionActiveReaction het volgende:
[..]
Dat iedereen zo graag een bepaald beeld van mij wil scheppen.
Hippie
Want we hebben nu democratie hier?
Je roept de hele tijd losse dingen maar je kunt geen concreet samenhangend verhaal houden.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 16:12 schreef ActionActiveReaction het volgende:
Nee hoor niets aan de hand. Alles gaat prachtig.
Wikileaks is maar een sprookje. We doen het fantastisch
Lezen is moeilijk he.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 16:11 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Het zijn ook altijd de zieke, zwakbegaafde, niets-kunnende outcasts in de maatschappij die denken dat ze bij een revolutie opeens wel krijgen waar ze menen recht op te hebben. TS is wat dat betreft het schoolvoorbeeld hiervan; wel de lusten maar niet de lasten willen hebben.
Oh ineens hebben we het over wikileaks? Want het ging eerst nog om de bezuinigingen op zorg en educatie, maar nu hebben we het al ineens over wikileaks.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 16:14 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dus je gaat op je spandoekje spuiten dat we allemaal Wikileaks moeten lezen?
Volgens mij heeft iemand iets teveel tijd doorgebracht in BNW/TRU hiero.
quote:Op donderdag 6 oktober 2011 16:16 schreef J.J.De-Bom het volgende:
[..]
Je roept de hele tijd losse dingen maar je kunt geen concreet samenhangend verhaal houden.
Volgens mij heb je zelf ook door dat je er niet helemaal uit komt - je hebt een mening omdat je die mening fijn vindt om te hebben, niet omdat je er goede argumenten voor hebt.
Als je geen ezel was geweest had je begrepen dat alles met elkaar te maken heeft.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 16:17 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Oh ineens hebben we het over wikileaks? Want het ging eerst nog om de bezuinigingen op zorg en educatie, maar nu hebben we het al ineens over wikileaks.
Ik weet beter dan jij hoe het in de financiele wereld, en de echte wereld eraan toe gaat. Je krijgt niks voor niks, das de eerste levensles. Knoop die in je oren, je zal er namelijk de rest van je leven mee moeten doen. Net zoals de TS overigens.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 16:15 schreef okiokinl het volgende:
[..]
waar heb je het over, verkeerde topic, dit gaat niet over kraken. lees eens wat over hoe de financiele sector werkt, dat kan jij ook vast wel begrijpen als je je best doet.
verzet tegen de snelle jongens die geld verdienen over onze ruggen en weg zijn als het in elkaar stort. die landen chanteren om niks te veranderen, want anders vertrekken ze naar elders, waar ze met rust gelaten worden. die openlijk belasting ontduiken, bonussen opstrijken, gouden handdrukken krijgen, na falen worden doorgesluisd naar het volgende mijarden salaris.quote:
Ah, het is inderdaad een aluminiumfolie-hoedjes-BNW/TRU figuur !quote:Op donderdag 6 oktober 2011 16:16 schreef ActionActiveReaction het volgende:
[..]
Lezen is moeilijk he.
Stelletje idioten. Opmerkingen plaatsen terwijl ik eerder iets anders zei.
Hoe weet jij in hemelsnaam welke lasten anderen dragen.
Nergens heb ik gezegd dat het gaat slagen. Ik heb gezegd dat ik hoopvol ben.
En nee ik ontvang geen uitkering, dat had je wel begrepen als je had gelezen.
Gebrainwashte schaap. Zet nog even je Tell-Lie-Vision aan man![]()
Of ga buiten spelen je mist kennelijk echte levenservaring.
quote:Op donderdag 6 oktober 2011 11:09 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Blijf gewoon lekker op Indymedia met je boehoe protest.
Je moet je natuurlijk wel bedienen van dergelijke benamingen, want inhoudelijk een punt maken kun je niet. Altijd een beetje sneu als mensen door de mand vallen, dat zelf begrijpen en dan maar terug grijpen op name calling.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 16:16 schreef ActionActiveReaction het volgende:
[..]
Lezen is moeilijk he.
Stelletje idioten. Opmerkingen plaatsen terwijl ik eerder iets anders zei.
Hoe weet jij in hemelsnaam welke lasten anderen dragen.
Nergens heb ik gezegd dat het gaat slagen. Ik heb gezegd dat ik hoopvol ben.
En nee ik ontvang geen uitkering, dat had je wel begrepen als je had gelezen.
Gebrainwashte schaap. Zet nog even je Tell-Lie-Vision aan man![]()
Of ga buiten spelen je mist kennelijk echte levenservaring.
Wat is dit nou voor een idiote kutreactie?quote:
Het is 1 groot complot zeker?quote:Op donderdag 6 oktober 2011 16:18 schreef ActionActiveReaction het volgende:
[..]
Als je geen ezel was geweest had je begrepen dat alles met elkaar te maken heeft.
Da's maar goed ook, want van je verbale vaardigheden moet je het niet hebbenquote:Op donderdag 6 oktober 2011 16:17 schreef ActionActiveReaction het volgende:
[..]![]()
Moeilijk he lezen. Dan had je geweten dat ik hier niet ben om de ezels van FOK te overtuigen
Krijg je van domme ezelopmerkingenquote:Op donderdag 6 oktober 2011 16:20 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Wat is dit nou voor een idiote kutreactie?
Je wil dus eigenlijk af van het Westen en zijn kapitalisme? Kan je dan niet beter verhuizen?quote:Op donderdag 6 oktober 2011 16:18 schreef okiokinl het volgende:
[..]
verzet tegen de snelle jongens die geld verdienen over onze ruggen en weg zijn als het in elkaar stort. die landen chanteren om niks te veranderen, want anders vertrekken ze naar elders, waar ze met rust gelaten worden. die openlijk belasting ontduiken, bonussen opstrijken, gouden handdrukken krijgen, na falen worden doorgesluisd naar het volgende mijarden salaris.
en vooral tegen de politici die hier niks tegen ondernemen.
okee, dus je weet het naar eigen zeggen wel, en je hebt er niks op tegen?quote:Op donderdag 6 oktober 2011 16:18 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik weet beter dan jij hoe het in de financiele wereld, en de echte wereld eraan toe gaat. Je krijgt niks voor niks, das de eerste levensles. Knoop die in je oren, je zal er namelijk de rest van je leven mee moeten doen. Net zoals de TS overigens.
quote:
ik zie hier in 8 pagina's maar 1 persoon die dat doet ^_^quote:Op donderdag 6 oktober 2011 16:21 schreef ActionActiveReaction het volgende:
[..]
Krijg je van domme ezelopmerkingen
Je moet wel idioot zijn. Ik zeg voor de 10e keer dat ik niet ben om ezels over te halen.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 16:21 schreef J.J.De-Bom het volgende:
[..]
Da's maar goed ook, want van je verbale vaardigheden moet je het niet hebben
De enige tactiek die jij gebruikt is zodra iemand je om argumenten vraagt snel over weer iets anders te beginnen.
"Zeg, waarom eigenlijk demonstreren ?"
".... WIKILEAKS !"
"huh , waar heb je het nou weer over ?"
"JIJ KIJKT NAAR TELL-LIE-VISION !"
"Dude, gaat het wel goed met je?"
"JULLIE ZIJN SHEEPLE !"
Dat is de reactie van iemand die zo gefrustreerd is dat zijn verhaal niet klopt dat hij dit soort dingen maar moet roepen.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 16:20 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Wat is dit nou voor een idiote kutreactie?
Ja joh, lekker de verantwoordelijkheid voor je eigen opmerkingen neerleggen bij anderenquote:Op donderdag 6 oktober 2011 16:21 schreef ActionActiveReaction het volgende:
[..]
Krijg je van domme ezelopmerkingen
ik wil af van asociaal gedrag. als het echt kapitalisme was, dan kon je als consument slecht gedrag afstraffen. snap je wel wat kapitalisme is?quote:Op donderdag 6 oktober 2011 16:21 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je wil dus eigenlijk af van het Westen en zijn kapitalisme? Kan je dan niet beter verhuizen?
WIKILEAKS ! BILDERBERG!quote:Op donderdag 6 oktober 2011 16:22 schreef ActionActiveReaction het volgende:
[..]
Je moet wel idioot zijn. Ik zeg voor de 10e keer dat ik niet ben om ezels over te halen.
Koekoek
kan toch ook , als iedereen zn geld weghaalt bij een bepaalde instantie omdat men het er niet mee eens is , blijft er weinig over .quote:Op donderdag 6 oktober 2011 16:22 schreef okiokinl het volgende:
[..]
ik wil af van asociaal gedrag. als het echt kapitalisme was, dan kon je als consument slecht gedrag afstraffen. snap je wel wat kapitalisme is?
Ja man Cool Guy.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 16:22 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja joh, lekker de verantwoordelijkheid voor je eigen opmerkingen neerleggen bij anderen
Maar ondertussen wil jij wel van die 40 miljoen die eerder genoemd werden je graantje meepikken, zonder daar iets voor te doen?quote:Op donderdag 6 oktober 2011 16:21 schreef okiokinl het volgende:
[..]
okee, dus je weet het naar eigen zeggen wel, en je hebt er niks op tegen?
tja, dan is het verzet ook tegen jou gericht. lekker zakken vullen ten koste van anderen, of niet? heel wijs.
In tegenstelling tot jou blijf ik niet hangen in de 'boehoe-kijk-mij-zielig-zijn-slachtofferrol' en heb ik door dat ik er zelf wat van moet maken. Een opleiding volgen, een goede baan hebben, een beetje financieel goede zaken doen en je kan een heel erg prettig leven leiden zonder dat je al te veel hoeft aan te trekken van anderen.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 16:21 schreef okiokinl het volgende:
[..]
okee, dus je weet het naar eigen zeggen wel, en je hebt er niks op tegen?
tja, dan is het verzet ook tegen jou gericht. lekker zakken vullen ten koste van anderen, of niet? heel wijs.
Ow, je komt dus toch alleen maar om te spammen...quote:Op donderdag 6 oktober 2011 16:22 schreef ActionActiveReaction het volgende:
[..]
Je moet wel idioot zijn. Ik zeg voor de 10e keer dat ik niet ben om ezels over te halen.
Koekoek
Klopt als een bus. Maar als je dit verhaal met een factor tigduizend vermenigvuldigt... En je praat dan over een handjevol banken en vele duizenden particulieren...quote:Op donderdag 6 oktober 2011 15:49 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Maak je nou maar niet zo druk over wat ik snap, want ik snap er meer van dan jij denkt. Dat een bedrijf (en dus banken ook) handelt vanuit winstoogmerk snap ik maar al te goed. Dat is dan ook hun goed recht.
Die bank wil maar al te graag leningen verkopen, maar kan dat niet doen zonder dat de klant een handtekening zet. De bank kan de klant niet dwingen dat te doen, dus ze kunnen alleen maar een verhaal ophangen waarmee ze de klant over de streep trachten te trekken. Dat is logisch. Immers, elk verkocht product is meer winst voor de bank, doh. En dan zeggen 'dan snap je er weinig van'dit is basisschool kennis hoor
![]()
Maar dan, even doorgaande op wat je zegt. De bank wil dus geld verdienen, dáárom willen ze graag verkopen. Aangezien iedereen weet dat een leverancier zijn eigen product(en) niet gaat afkraken maar juist zal ophemelen, immers, das verkooptechniek, moet er bij de klanten toch een enorme set alarmbellen gaan rinkelen op het moment dat ze aan het kijken zijn voor een hypotheek, en de hypotheekverstrekker steekt een hallelujah verhaal af.
Dan moet je toch bij jezelf gaan denken van 'ja maar wacht even, dit is wel een hele hoop geld, wat zijn de risico's?'. De praktijk is dat er een groep klanten is die dat niét doet, en dat wil jij vervolgens de bank aanrekenen? Kom op zeg.
Want waarom doet die groep klanten dat niet? Omdat die een huis hebben gezien waarvan de prijs net ligt boven wat zij kunnen betalen volgens de (standaard)berekening. En in plaats van zeggen 'oke, dan doen we het niet want teveel risico, dus we gaan op zoek naar een huis dat voor ons wel betaalbaar is' gaan ze naar de volgende hypotheekverstrekker, want 'nee' krijgen als antwoord is niet leuk. Dus ze gaan leuren, tot er een hypotheekverstrekker is die 'ja' als antwoord geeft.
En dan zijn die mensen blij jongen. Zo blij, dat ze verder niet meer écht luisteren naar hoe of wat, of zelfs maar naar de risico's vragen, laat staan dat ze zich verdiepen in de voorwaarden die voor hun gelden, want dat maakt allemaal niet uit, want ze hebben 'ja' gekregen, en dát is wat telt.
En dié groep mensen, die komen in de problemen, en gaan vervolgens klagen dat het de schuld is van de bank. Nee, het is de schuld van die mensen, dan hadden ze maar beter moeten nadenken. De bank heeft hun arm niet omgedraaid, of een pistool tegen het hoofd gezet, het is volledig de verantwoordelijkheid van de klant zelf.
Immers, de bank wil wel heel graag verkopen, maar kan dat niet tot de klant akkoord gaat en de papieren tekent, en die actie, inclusief het vooronderzoek wat je (in mijn ogen logisch) doet/laat doen door een andere partij dan de verstrekker zelf, voor je die handtekening zet (aangezien het niet om 50 euro gaat maar heel wat meer) is volledig de verantwoordelijkheid van de klant. Zonder die handtekening doet en kan de bank helemaal niks, ook al willen ze nog zo graag.
Het mooiste is ook dat de mensen die 'verzet' plegen degene zijn die zichzelf het meeste toe willen eigenen, omdat ze denken dat het hen toebehoort. Het eeuwenoude 'het zijn mijn centuh die ik terugpak' redenatie.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 16:24 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Maar ondertussen wil jij wel van die 40 miljoen die eerder genoemd werden je graantje meepikken, zonder daar iets voor te doen?
En dan verongelijkt iets roepen over lekker de zakken vullen ten koste van anderen.
'het verzet'Oh jeej boehoehoe, een groepje mensen die met spandoekjes wat gaat roepen op straat. Help, wat een verzet!
Uhuh, maar ondertussen heb ik m'n schaapjes op het droge en wil jij op straat gaan roepen dat het allemaal niet eerlijk is, omdat je zelf een beetje gefaald hebt tot toe, maar daar de verantwoordelijkheid niet voor wil dragen.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 16:23 schreef ActionActiveReaction het volgende:
[..]
Ja man Cool Guy.
Eerder Fake Guy
banken storten niet in, die worden gered. en hoe wou je iets doen als ze hun machtsbasis in china hebben?quote:Op donderdag 6 oktober 2011 16:23 schreef kovenant het volgende:
[..]
kan toch ook , als iedereen zn geld weghaalt bij een bepaalde instantie omdat men het er niet mee eens is , blijft er weinig over .
Vanmorgen, toen ik nog scherp was, trok ik die conclusie ook alquote:Op donderdag 6 oktober 2011 16:24 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ow, je komt dus toch alleen maar om te spammen...
Haal je geld weg van de bank, dat zal ze straffen! Blijf je trouwens van die domme 'snap je wel huhuhuh' opmerkingen plaatsen, of moet ik ook gemeen gaan worden?quote:Op donderdag 6 oktober 2011 16:22 schreef okiokinl het volgende:
[..]
ik wil af van asociaal gedrag. als het echt kapitalisme was, dan kon je als consument slecht gedrag afstraffen. snap je wel wat kapitalisme is?
Ga lekker door met labelen!!quote:Op donderdag 6 oktober 2011 16:24 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Maar ondertussen wil jij wel van die 40 miljoen die eerder genoemd werden je graantje meepikken, zonder daar iets voor te doen?
En dan verongelijkt iets roepen over lekker de zakken vullen ten koste van anderen.
'het verzet'Oh jeej boehoehoe, een groepje mensen die met spandoekjes wat gaat roepen op straat. Help, wat een verzet!
Ik wilde nog voordeel van twijfel doen enzoquote:Op donderdag 6 oktober 2011 16:26 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Vanmorgen, toen ik nog scherp was, trok ik die conclusie ook al
jij weet helemaal niet wat ik doe en wat niet. lol.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 16:24 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Jullie zijn de echte Einsteins hierquote:Op donderdag 6 oktober 2011 16:27 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ik wilde nog voordeel van twijfel doen enzo
Ja, want Dirk Scheringa is nu Senior VP Acting CEO van een multi-biljonair bedrijf. O nee wachtquote:Op donderdag 6 oktober 2011 16:25 schreef okiokinl het volgende:
[..]
banken storten niet in, die worden gered. en hoe wou je iets doen als ze hun machtsbasis in china hebben?
nee, globaal doe je er helemaal niks tegen. zelfs al stort een bank ik, dat schuiven de machtige mannetjes en vrouwtejs gewoon door. die kennen geen loyaliteit aan een bedrijf.
Conclusie: altijd naar mij luisterenquote:Op donderdag 6 oktober 2011 16:27 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ik wilde nog voordeel van twijfel doen enzo
jij denkt dat het financiele systeem een goed voorbeeld van kapitalisme is, en dant is het niet. het is uitbuiting, zonder marktwerking of keuze. dat heet facisme.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 16:27 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Haal je geld weg van de bank, dat zal ze straffen! Blijf je trouwens van die domme 'snap je wel huhuhuh' opmerkingen plaatsen, of moet ik ook gemeen gaan worden?
Tijd voor een slotje dus.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 16:28 schreef ActionActiveReaction het volgende:
[..]
Jullie zijn de echte Einsteins hier![]()
Stel je niet zo aan zeg. Jij komt met een oproep om te protesteren, mensen vragen jou waartegen (of waarvoor) je dan wilt protesteren, en blijkbaar zijn jouw antwoorden zo slecht / onsamenhangend / onzinnig dat een boel mensen hier het gewoon niet met je eens zijn.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 16:27 schreef ActionActiveReaction het volgende:
[..]
Ga lekker door met labelen!!
Dingen in mn mond stoppen die ik nooit gezegd heb.
Ik ben boekhouder idioot. Als je normaal zou lezen had je dat geweten.
Maar nee, je zoekt alleen maar kans de boel onderuit te kicken.
Geeft dat je een lekker gevoel, kom je iets tekort? Als je niet wil protesteren, dan niet.
Ga je toch lekker buiten spelen. Klaar.
Maar nee, jij bent zo iemand die graag energie steekt in het neerhalen van anderen.
Van zulk soort moet je het maar hebben, dat je een ander niet eens het licht in de ogen kan gunnen.![]()
![]()
En ja hoor, de eerste links geindoctrineerde fascisme vergelijking is weer getrokkenquote:Op donderdag 6 oktober 2011 16:28 schreef okiokinl het volgende:
[..]
jij denkt dat het financiele systeem een goed voorbeeld van kapitalisme is, en dant is het niet. het is uitbuiting, zonder marktwerking of keuze. dat heet facisme.
in nederland doen we het iets beter, dat wel. hier doet de politiek wel iets.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 16:28 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ja, want Dirk Scheringa is nu Senior VP Acting CEO van een multi-biljonair bedrijf. O nee wacht
Van jullie moeten mensen die zich inzetten voor een betere wereld het zeker niet hebbenquote:
Jij schreef al eerder dat je boekhouder bent ja, maar vertel eens, die houding die je hier tentoon spreidt, inclusief het gescheld, is dat iets wat je bij je klanten ook doet of weet je je daar wel normaal te gedragen?quote:Op donderdag 6 oktober 2011 16:27 schreef ActionActiveReaction het volgende:
[..]
Geeft dat je een lekker gevoel, kom je iets tekort? Als je niet wil protesteren, dan niet.
Maar nee, jij bent zo iemand die graag energie steekt in het neerhalen van anderen.
Van zulk soort moet je het maar hebben, dat je een ander niet eens het licht in de ogen kan gunnen.![]()
![]()
nee, dat zou niet correct zijn. Ik gastsluit geen topic waarin ikzelf mee discussieer, dat vind ik niet netjes. Bovendien zijn er BNW mods aanwezigquote:Op donderdag 6 oktober 2011 16:28 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Conclusie: altijd naar mij luisteren![]()
Zet nu dat gastslotje maar
Speltip 14; probeer anders eens te komen met een goed verhaal, in plaats van wat je nu allemaal als een of ander virtueel kankergezwel dit forum opplempt, want dit is werkelijk te pathetisch voor woorden namelijk.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 16:27 schreef ActionActiveReaction het volgende:
[..]
![]()
ik ga nu weg dus, okee.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 16:30 schreef Scorpie het volgende:
[..]
En ja hoor, de eerste links geindoctrineerde fascisme vergelijking is weer getrokkenGaan we nu weer deze discussie hebben, of zullen we het voor 1 keertje maar overslaan?
Ik leid niet af, ik grijp terug op iets wat hier eerder in dit topic werd aangehaald, over dat het oneerlijk was dat ene zekere meneer 40 miljoen had verdiend in de afgelopen 9 jaar.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 16:27 schreef okiokinl het volgende:
[..]
jij weet helemaal niet wat ik doe en wat niet. lol.
en je leid af, dus kan ik concuderen dat ik gelijk heb?
Je maakt alweer vreemde beredeneringenquote:Op donderdag 6 oktober 2011 16:30 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Jij schreef al eerder dat je boekhouder bent ja, maar vertel eens, die houding die je hier tentoon spreidt, inclusief het gescheld, is dat iets wat je bij je klanten ook doet of weet je je daar wel normaal te gedragen?
Nee, ik kom helemaal niks te kort, daarom heb ik ook totaal geen behoefte om te gaan demonstreren. Alles wat ik wil kan ik zelf wel kopen, daar hoeft niet eerst alles voor te veranderen![]()
Oh ik gun anderen alles, maar jij en consorten juist niet. Nee, want als er een miljonair is die miljoenen verdient terwijl er aan de andere kant mensen zijn die het wat minder breed hebben, dan moet die miljonair maar geld inleveren onder het mom 'dat is eerlijk'. Als je echt die redenering aanhangt dan moet je ook denken 'dat heeft ie goed voor elkaar, dus ik gun 'm dat'.
Maar nee, stiekem is het vervelend voor je als anderen succesvoller zijn he?
Ja hoor lieve schat, je bent bezet door nazi`s.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 16:30 schreef ActionActiveReaction het volgende:
Van
[..]
Van jullie moeten mensen die zich inzetten voor een betere wereld het zeker niet hebben![]()
Laten we gewoon in een naziwereld leven. Tof toch
Kijk, dat staat me dus zo tegen: er zijn best punten die we met z'n allen moeten verbeteren, maar bij jou is het zo zwart-wit. Hoe kunt je nou met droge ogen beweren dat we hier in een naziwereld leven?quote:Op donderdag 6 oktober 2011 16:30 schreef ActionActiveReaction het volgende:
Van
[..]
Van jullie moeten mensen die zich inzetten voor een betere wereld het zeker niet hebben![]()
Wordt eens wakker manquote:Op donderdag 6 oktober 2011 16:32 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ja hoor lieve schat, je bent bezet door nazi`s.
Ok, fair enough.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 16:30 schreef Sjeen het volgende:
[..]
nee, dat zou niet correct zijn. Ik gastsluit geen topic waarin ikzelf mee discussieer, dat vind ik niet netjes. Bovendien zijn er BNW mods aanwezig
ik vermoed dat hij wakkerder is dan jij ooit geweest bent...quote:Op donderdag 6 oktober 2011 16:33 schreef ActionActiveReaction het volgende:
[..]
Wordt eens wakker man![]()
quote:Op donderdag 6 oktober 2011 16:30 schreef Sjeen het volgende:
[..]
nee, dat zou niet correct zijn. Ik gastsluit geen topic waarin ikzelf mee discussieer, dat vind ik niet netjes. Bovendien zijn er BNW mods aanwezig
Das prima. Mijn beredeneringen hebben in ieder geval gezorgd dat ik niet afhankelijk ben van hoop op veranderingen door te demonstreren, om zo er zelf via een omweg uiteindelijk beter van te worden.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 16:32 schreef ActionActiveReaction het volgende:
[..]
Je maakt alweer vreemde beredeneringen
9 pagina's verder kom je nog steeds niet met argumentenquote:Op donderdag 6 oktober 2011 16:32 schreef ActionActiveReaction het volgende:
[..]
Je maakt alweer vreemde beredeneringen
Het is een forum, op een forum discussieer je over onderwerpen. Als je wilt adverteren, gaat dat via een andere weg.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 16:34 schreef ActionActiveReaction het volgende:
[..]
Waarom wil je mensen zo graag tegenhouden deze informatie te delen?
En dan ben ík degene die vreemde beredeneringen heeftquote:Op donderdag 6 oktober 2011 16:30 schreef ActionActiveReaction het volgende:
Van
[..]
Omdat het 1. We op een forum zitten en jij niet in discussie wilt gaan. 2. het dan gewoon ordinaire spam is.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 16:34 schreef ActionActiveReaction het volgende:
[..]
Waarom wil je mensen zo graag tegenhouden deze informatie te delen?
quote:Op donderdag 6 oktober 2011 12:20 schreef ActionActiveReaction het volgende:
[..]
Zoals veel jongeren die geen geld hebben te studeren dus een lening hebben...
Het schijnt dat jongeren erg veel schulden hebben gemaakt in de laatste paar jaar.
En niet alleen jongeren![]()
De zorg is duur. Educatie is duur. Maar kwaliteit?
Onrechtvaardigheid en corruptie alleen voor het maken van winst.
Polieke leugenaars die alles doen voor macht, aanzien en geld.
Oorlogen veroorzaken waaronder verschrikkelijk veel onnodig leed veroorzaakt wordt.
Mensen opzadelen met hoge belastingen, het voedsel wordt steeds duurder.
Voedselbanken in de grote steden van Nederland zijn geopend.
Soms ben je gewoon afhankelijk van omstandigheden. En voor aardig wat mensen zijn die omstandigheden dat ze meer moeten uitgeven, dan ze hebben.
Altijd maar hoog van de toren blazen de politiek, maar investeren in educatie en ontwikkeling van de jeugd en ons land, ho maar...
Je zal maar in onze democratie geloven, dan verwacht ik inderdaad niet dat je komt protesteren.
met cola en popcorn op het stoepje aan de overkant, ik ga meequote:Op donderdag 6 oktober 2011 16:35 schreef J.J.De-Bom het volgende:
Ik krijg trouwens best wel zin om er naartoe te gaan, het lijkt me schitterend om dit soort figuren in levende lijve met hun mond vol tanden te zien staan na een enkele kritische vraag
Je vergeet dat we geen gratis onderwijs hebben en dat komt door Wallstreet, en Bilderberg zit overal en heeft 40 miljoen in negen jaar verdiend, die de TS graag wil hebben.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 16:37 schreef J.J.De-Bom het volgende:
Ik zal het even samen vatten voor mensen die net het topic binnenkomen :
Nederland wordt gerund door Nazi's en is een fascistische staat, de inwoners zijn schapen die enkel naar Tell-Lie-Vision kijken en enkel leugens tot zich nemen, Wikileaks bewijst dat allemaal.
We moeten daarom protesteren tegen mensen die wel een opleiding hebben gevolgd en iets van hun leven maken.
Klopt het zo een beetje ?
Ja trap mensen de grond in.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 16:37 schreef Sjeen het volgende:
[..]
met cola en popcorn op het stoepje aan de overkant, ik ga mee
je moet zelfs zo ver niet gaanquote:Op donderdag 6 oktober 2011 16:37 schreef Sjeen het volgende:
[..]
met cola en popcorn op het stoepje aan de overkant, ik ga mee
Ik doe niks, ik kijk alleen toe hoe jij je hier onsterfelijk belachelijk maakt... welkom op FOK!quote:Op donderdag 6 oktober 2011 16:39 schreef ActionActiveReaction het volgende:
[..]
Ja trap mensen de grond in.
Maak anderen belachelijk. Stelletje kleuters.
Wij hoeven jou niet belachelijk te maken, dat doe je zelf welquote:Op donderdag 6 oktober 2011 16:39 schreef ActionActiveReaction het volgende:
[..]
Ja trap mensen de grond in.
Maak anderen belachelijk. Stelletje kleuters.
Je kan op een forum ook informatie delen en verzamelen, zoals TS in de OP om vraagt. Uiteraard komen daar kritische vragen bij kijken om de informatie te toetsen. Al denk ik dat het teveel gevraagd is aan een enkel persoon, bijvoorbeeld TS, te vragen wat er dan allemaal precies moet gebeuren. Een protest als deze dient om een signaal te geven naar onze bestuurders dat de maatschappij in onrust en onvrede verkeert. Laat nou juist die bestuurders de aangewezen personen zijn om antwoord te geven op de vraagstukken die bij dit protest naar voren komen.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 16:35 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Het is een forum, op een forum discussieer je over onderwerpen. Als je wilt adverteren, gaat dat via een andere weg.
Ik vind er niets belachelijk aan om mij in te zetten voor een betere maatschappij.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 16:41 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Wij hoeven jou niet belachelijk te maken, dat doe je zelf wel
De manier waarop TS hier zijn informatie neerplempt, komt overeen met adverteren. Ik hoop dat je een fatsoenlijk antwoord krijgt op de door jouw gestelde (en in mijn ogen heel logische) vraagquote:Op donderdag 6 oktober 2011 16:41 schreef Gray het volgende:
[..]
Je kan op een forum ook informatie delen en verzamelen, zoals TS in de OP om vraagt. Uiteraard komen daar kritische vragen bij kijken om de informatie te toetsen. Al denk ik dat het teveel gevraagd is aan een enkel persoon, bijvoorbeeld TS, te vragen wat er dan allemaal precies moet gebeuren. Een protest als deze dient om een signaal te geven naar onze bestuurders dat de maatschappij in onrust en onvrede verkeert. Laat nou juist die bestuurders de aangewezen personen zijn om antwoord te geven op de vraagstukken die bij dit protest naar voren komen.
Daarmee heb ik meteen een vraag voor TS: Weet jij voor welke punten specifiek gedemonstreerd gaat worden?
Nou nou. Verkapte doodsverwensing?quote:Op donderdag 6 oktober 2011 16:41 schreef ActionActiveReaction het volgende:
[..]
nee je moet het opgeven en doodgaan
Ja, negen pagina's zonder argumenten.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 16:37 schreef ActionActiveReaction het volgende:
Deze post zeker met opzet gemist.
Negen pagina's zonder argumenten![]()
Voor de zoveelste keer, ik ben hier niet om jullie te overtuigen.
Wil je kappen met mensen voor weet-ik-wat uit te maken? Wellicht maakt dat de reacties die mensen op je geven ook kwalitatief beter.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 16:43 schreef ActionActiveReaction het volgende:
[..]
Ik vind er niets belachelijk aan om mij in te zetten voor een betere maatschappij.
Eerder de mensen die hierom lachen en zich nooit zullen inzetten.
Door o.a. jullie kan onze walgelijke maatschappij voortbestaan, door kleuters als jullie
Echt een open houding was er ook niet.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 16:43 schreef Sjeen het volgende:
[..]
De manier waarop TS hier zijn informatie neerplempt, komt overeen met adverteren. Ik hoop dat je een fatsoenlijk antwoord krijgt op de door jouw gestelde (en in mijn ogen heel logische) vraag
Als jij niet wil zien wat er gebeurt prima.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 16:43 schreef J.J.De-Bom het volgende:
[..]
Ja, negen pagina's zonder argumenten.
Je roept dat studenten steeds meer schulden maken, ik heb laten zien dat studenten steeds vaker hoge leningen nemen voor dure vakanties en toys.
De zorg is duur. Really ? Vergeleken met andere landen is bij ons de zorg behoorlijk goed geregeld.
Je vindt hoge belastingen vervelend. Maar je wilt protesteren omdat je het niet eerlijk vindt dat sommige mensen veel verdienen en vindt dat dat beter verdeeld moet worden.
Dat rijmt niet met elkaar.
Verder nog wat onsamenhangend gebral over corruptie en leugenaars, makkelijk te roepen zaken waar je verder natuurlijk geen enkele concrete onderbouwing voor nodig hebt om toch een bepaalde sfeer op te roepen.
En al die arme mensen die meer moeten uitgeven dan ze hebben dan ?
Waar zijn die hier in nederland ? In nederland hebben we een sociaal stelsel dat dat behoorlijk opvangt, in tegenstelling tot bv. de VS.
Sterker nog, de mensen die het meest getroffen worden zijn de middeninkomens die niet overal subsidies en toeslagen voor krijgen.
Dus heb je nou nog eens een zinnig argument of blijf je losse flarden smijten in de hoop dat er ooit eens eentje blijft plakken ?
Inzetten voor een betere maatschappij is wat anders dan zogenaamd heel begaan met wat spandoekjes gaan rondrennen en wat leuzen scanderen, terwijl je ook écht verschil uit kunt maken. Alleen dan kost het natuurlijk echt moeite en dan moet je écht wat doen, en dat is wat lastig, dus liever maar wat gerommel in de marge.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 16:43 schreef ActionActiveReaction het volgende:
[..]
Ik vind er niets belachelijk aan om mij in te zetten voor een betere maatschappij.
Eerder de mensen die hierom lachen en zich nooit zullen inzetten.
Door o.a. jullie kan onze walgelijke maatschappij voortbestaan, door kleuters als jullie
Je slaat gewoon door zodra iemand een kritische vraag stelt of het niet met je eens is.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 16:45 schreef ActionActiveReaction het volgende:
[..]
Echt een open houding was er ook niet.
Ik werd meteen aangevallen.
Ik heb duidellijk gemaakt dat ik hier niet ben om te overtuigen, maar juist informatie te delen over dit gebeuren. Wat is daar mis mee?
Ik vind het een heel belangrijk gebeuren. Ik probeer geen produkt te verkopen.
quote:Op donderdag 6 oktober 2011 16:46 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Inzetten voor een betere maatschappij is wat anders dan zogenaamd heel begaan met wat spandoekjes gaan rondrennen en wat leuzen scanderen, terwijl je ook écht verschil uit kunt maken. Alleen dan kost het natuurlijk echt moeite en dan moet je écht wat doen, en dat is wat lastig, dus liever maar wat gerommel in de marge.
Deze walgelijke maatschappijdie maatschappij waar je zelf redelijk wel bij vaart, als je tenminste een beetje een goede boekhouder bent. Of is dat maar een verhaaltje en heb je een beetje gefaald in je leven tot nu toe, en wil je de verantwoordelijkheid daarvoor graag bij anderen leggen omdat dat minder pijnlijk is?
Ja vinden julliequote:Op donderdag 6 oktober 2011 16:46 schreef J.J.De-Bom het volgende:
[..]
Je slaat gewoon door zodra iemand een kritische vraag stelt of het niet met je eens is.
Ben je in het dagelijks leven ook zo ? Lijkt me moeilijk hoor.
Ja, en dan boekhouder zijn he. Met die instelling/houding/karaktertrek dat je direct opgefokt bent en dan gaat schelden zul je klanten niet echt aan je binden denk ikquote:Op donderdag 6 oktober 2011 16:46 schreef J.J.De-Bom het volgende:
[..]
Je slaat gewoon door zodra iemand een kritische vraag stelt of het niet met je eens is.
Zie je ? Geen enkel argument.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 16:46 schreef ActionActiveReaction het volgende:
[..]
Als jij niet wil zien wat er gebeurt prima.
Voor de zoveelste keer, ik ben hier niet om jouw te overtuigen.
Snap je dat nou?
Moet ik nou alweer zeggen dat ik niet ben om te overtuigen.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 16:46 schreef J.J.De-Bom het volgende:
[..]
Ik vroeg 'waarom' en kreeg meteen gezegd dat ik het wel niet gelezen zou hebben... iets met ketels en zwart zienquote:Op donderdag 6 oktober 2011 16:45 schreef ActionActiveReaction het volgende:
[..]
het is een forum, geen advertentieprikbord. Als je hier iets deelt, kunt je vragen verwachten. Je hoeft niemand te overtuigen, maar dan kun je nog best vragen beantwoorden.quote:Ik heb duidellijk gemaakt dat ik hier niet ben om te overtuigen, maar juist informatie te delen over dit gebeuren. Wat is daar mis mee?
En ik vind het een zinloze actie, maar daarmee zeg ik ook niet dat jij niet zou moeten gaan.quote:Ik vind het een heel belangrijk gebeuren. Ik probeer geen produkt te verkopen.
Discussieren is er niet bij.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 16:47 schreef J.J.De-Bom het volgende:
[..]
Zie je ? Geen enkel argument.
Je roept een hoop, maar als je je moet verantwoorden voor je geblaat geef je niet thuis.
Welkom in BNW. Meestal bedaart het wel na 2 of 3 pagina's, maar als de TS blijft reageren wordt er wel eens een uitzondering gemaakt.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 16:45 schreef ActionActiveReaction het volgende:
[..]
Je hoeft ook niet te overtuigen, maar een beetje zinnig antwoord heb je ook niet.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 16:48 schreef ActionActiveReaction het volgende:
[..]
Moet ik nou alweer zeggen dat ik niet ben om te overtuigen.
En dan mag ik niet zeggen dat ik met ezels te kampen heb
Ik denk dat dit alleen al voldoende is om een protest als deze te rechtvaardigen. Het verdwijnen van de middenstand resulteert in een gescheiden samenleving van 'rijk' en 'arm'. Dit zal vanzelf tot spanning leiden binnen de samenleving en daarmee burgerlijke onrust.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 16:43 schreef J.J.De-Bom het volgende:
[..]
Sterker nog, de mensen die het meest getroffen worden zijn de middeninkomens die niet overal subsidies en toeslagen voor krijgen.
Je roept enkel domme dingen, en als mensen je dan vragen wat je argumenten daarvoor zijn zeg je dat je er niet bent om te overtuigen.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 16:48 schreef ActionActiveReaction het volgende:
[..]
Moet ik nou alweer zeggen dat ik niet ben om te overtuigen.
En dan mag ik niet zeggen dat ik met ezels te kampen heb
Nou je kwam niet oprecht geïnteresseerd over op mij.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 16:48 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ik vroeg 'waarom' en kreeg meteen gezegd dat ik het wel niet gelezen zou hebben... iets met ketels en zwart zien
[..]
het is een forum, geen advertentieprikbord. Als je hier iets deelt, kunt je vragen verwachten. Je hoeft niemand te overtuigen, maar dan kun je nog best vragen beantwoorden.
[..]
En ik vind het een zinloze actie, maar daarmee zeg ik ook niet dat jij niet zou moeten gaan.
Misschien heb je het al eerder aangegeven, maar waarom vind jij het een zinloze actie?quote:Op donderdag 6 oktober 2011 16:48 schreef Sjeen het volgende:
[..]
En ik vind het een zinloze actie, maar daarmee zeg ik ook niet dat jij niet zou moeten gaan.
Die zich wel geroepen voelen. Dat is leuk, maar er is eerder al aangegeven dat dit forum niet gebruikt dient te worden voor dergelijke prikbord-achtige dingen.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 16:50 schreef ActionActiveReaction het volgende:
[..]
Nou je kwam niet oprecht geïnteresseerd over op mij.
Mensen roepen maar dat ik niet met argumenten kom, omdat ik niemand wil overtuigen.
Als jij niet geroepen voelt klaar. Ik ben dit aan het delen met mensen die zich wel geroepen voelen.
Maar kennelijk kan daar geen begrip voor worden opgebracht.
Dramaqueenquote:Op donderdag 6 oktober 2011 16:50 schreef ActionActiveReaction het volgende:
[..]
Nou je kwam niet oprecht geïnteresseerd over op mij.
Mensen roepen maar dat ik niet met argumenten kom, omdat ik niemand wil overtuigen.
Als jij niet geroepen voelt klaar. Ik ben dit aan het delen met mensen die zich wel geroepen voelen.
Maar kennelijk kan daar geen begrip voor worden opgebracht.
Dus ik mag op dit forum niet op een normale manier informatie delen, zonder aangevallen te worden?quote:Op donderdag 6 oktober 2011 16:52 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Die zich wel geroepen voelen. Dat is leuk, maar er is eerder al aangegeven dat dit forum niet gebruikt dient te worden voor dergelijke prikbord-achtige dingen.
Het ís geen onzin, jij víndt het onzin. Subtiel verschil. Daarnaast kun je dat vinden of niet, maar dat verandert nog niks aan het feit dat het hier wel een regel is. Live with it.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 16:53 schreef ActionActiveReaction het volgende:
[..]
Dus ik mag op dit forum niet op een normale manier informatie delen, zonder aangevallen te worden?
Wat een onzin.
Jouw adrenaline-pompende hartje schijnt maar niet te begrijpen dat kritische vragen geen aanval zijn. Het werd pas aanvallen toen je ze ontweek, onzinantwoorden ging geven en mensen ging uitschelden.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 16:53 schreef ActionActiveReaction het volgende:
[..]
Dus ik mag op dit forum niet op een normale manier informatie delen, zonder aangevallen te worden?
Wat een onzin.
Het interesseert me ook niet dat anderen vinden dat het rammelt of niet.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 16:52 schreef J.J.De-Bom het volgende:
[..]
Dramaqueen
Je opent een topic met een slecht verhaal en een hoop drama en gaat vervolgens zeuren als mensen zeggen dat je verhaal aan alle kanten rammelt
Dat mag, maar dan moet je niet hier zijn. Prikbord-toestanden zijn niet de bedoeling. Open dan maar een blog ofzo.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 16:54 schreef ActionActiveReaction het volgende:
[..]
Het interesseert me ook niet dat anderen vinden dat het rammelt of niet.
Ik wil dit gewoon delen met mensen die zich wel geroepen voelen. Waarom kunnen jullie dat niet begrijpen
Nee, want in een kerk heb je allemaal gelijkgezinden. Daar hoef je geen discussie aan te gaan. Op Fok heb je mensen met verschillende overtuigingen. Dat vraagt om discussie. Dus je bent hier niet op de goede plek. Dat je niet wil overtuigen snap ik wel, want dat kun je ook niet, want een sluitend verhaal heb je niet en dat besef je zelf ook.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 16:56 schreef ActionActiveReaction het volgende:
Mensen gaan naar de kerk om te bidden. Niet om in discussie te gaan met ongelovigen.
Zo hier precies hetzelfde.
Nee want ik wil de informatie met anderen delen.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 16:55 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dat mag, maar dan moet je niet hier zijn. Prikbord-toestanden zijn niet de bedoeling. Open dan maar een blog ofzo.
Omdat jij dan blijkbaar het principe van een forum niet begrijpt.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 16:54 schreef ActionActiveReaction het volgende:
[..]
Het interesseert me ook niet dat anderen vinden dat het rammelt of niet.
Ik wil dit gewoon delen met mensen die zich wel geroepen voelen. Waarom kunnen jullie dat niet begrijpen
Nou ik zoek hier naar gelijkgezinden.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 16:57 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nee, want in een kerk heb je allemaal gelijkgezinden. Daar hoef je geen discussie aan te gaan. Op Fok heb je mensen met verschillende overtuigingen. Dat vraagt om discussie. Dus je bent hier niet op de goede plek. Dat je niet wil overtuigen snap ik wel, want dat kun je ook niet, want een sluitend verhaal heb je niet en dat besef je zelf ook.
Is dus niet precies hetzelfde
Je vertoont inderdaad gelijkenissen met moslimfundamentalisten; je denkt de waarheid aan je zijde te hebben, je gelooft in sprookjes, je verhaal wat je verkondigt slaat als een tang op een varken en je bent gevaarlijk voor je omgeving.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 16:56 schreef ActionActiveReaction het volgende:
Mensen gaan naar de kerk om te bidden. Niet om in discussie te gaan met ongelovigen.
Zo hier precies hetzelfde.
omdat er totaal niet duidelijk is waartegen of waarvoor gedemonstreerd gaat worden. Ik heb die vraag een aantal keer in dit topic gesteld en krijg er geen eenduidig antwoord op. En dan bedenk ik me dus dat ik mijn tijd liever anders besteed. Terwijl ik het misschien wel helemaal eens zou kunnen zijn met de achterliggende gedachtequote:Op donderdag 6 oktober 2011 16:51 schreef Gray het volgende:
[..]
Misschien heb je het al eerder aangegeven, maar waarom vind jij het een zinloze actie?
Nee ik verkoop niets.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 16:58 schreef J.J.De-Bom het volgende:
[..]
Omdat jij dan blijkbaar het principe van een forum niet begrijpt.
Dit forum is niet het prikbord bij de Albert Heijn waar je even je kaartje ophangt en weer wegrent.
Dat heet hier "spam". Google daar maar eens op.
Op een forum discussieert men met elkaar.
En waarop baseert men een gezonde discussie ?
Juist, op argumenten.
Afijn, zullen we dan maar, of hoeft het dan niet meer voor je ?
Jij snapt dus duidelijk niet waar dit forum voor dient. Geeft niet, je kan gewoon uitloggen en niet meer terugkomen.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 16:58 schreef ActionActiveReaction het volgende:
[..]
Nee want ik wil de informatie met anderen delen.
Ook na de actie. Dus het is hier de bedoeling dat anderen hier ook informatie plaatsen m.b.t. deze actie. Wat voor opleiding heb jij gedaan als ik vragen mag?
HBO - Bedrijfskundige Informatica. Wat is het belang van die informatie voor jou?quote:Op donderdag 6 oktober 2011 16:58 schreef ActionActiveReaction het volgende:
[..]
Nee want ik wil de informatie met anderen delen.
Ook na de actie. Dus het is hier de bedoeling dat anderen hier ook informatie plaatsen m.b.t. deze actie. Wat voor opleiding heb jij gedaan als ik vragen mag?
Heel FOK! staat vol met prikbord-toestanden, maar dat rechtvaardigt zichzelf uiteraard niet. TS vroeg in de OP om informatie, tot nog toe heb ik daar weinig van gezien. Zowel alle reacties, als de respons van TS hierop, zijn weinig inhoudelijk.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 16:55 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dat mag, maar dan moet je niet hier zijn. Prikbord-toestanden zijn niet de bedoeling. Open dan maar een blog ofzo.
Het had volgens mij iets met liegende televisies en wikileaks te maken.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 16:59 schreef Sjeen het volgende:
[..]
omdat er totaal niet duidelijk is waartegen of waarvoor gedemonstreerd gaat worden. Ik heb die vraag een aantal keer in dit topic gesteld en krijg er geen eenduidig antwoord op. En dan bedenk ik me dus dat ik mijn tijd liever anders besteed. Terwijl ik het misschien wel helemaal eens zou kunnen zijn met de achterliggende gedachte
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |