Iedereen die moedwillig meer uitgeeft dan er binnen komt wel ja.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 12:48 schreef ramon83 het volgende:
[..]
Jaja en iedereen in Nederland die in de financiële problemen zit, leeft op die manier...
quote:Op donderdag 6 oktober 2011 12:54 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Iedereen die moedwillig meer uitgeeft dan er binnen komt wel ja.
Maar waarom dan niet gewoon met een groot bord gaan rondlopen waarop staat :"PAS OP MENSEN ! GELD LENEN KOST GELD !" ?quote:Op donderdag 6 oktober 2011 12:50 schreef ActionActiveReaction het volgende:
[..]
Eerder hoopvol op veranderingen.
De stem die in onze zogenaamde democratie niet gehoord wordt, kan je nu als je er behoefte aan hebt en je gedreven voelt in te zetten voor deze actie en eigenlijk dus voor verbetering van onze samenleving, laten horen.
Hoopvol op veranderingen naar een betere wereld.
Omdat voorkomen beter is dan genezen.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 12:56 schreef J.J.De-Bom het volgende:
[..]
Maar waarom dan niet gewoon met een groot bord gaan rondlopen waarop staat :"PAS OP MENSEN ! GELD LENEN KOST GELD !" ?
Dat is een boodschap die de overheid eigenlijk zou moeten verspreiden, maar die doen helemaal nie... O wacht even..
Het gaat hier dan ook niet over economische problemen maar over machtsverhoudingen die niet kloppen.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 10:44 schreef Tware het volgende:
Ja want met protesteren, niet werken, doe je wat aan economische problemen
Uhm, daar is dat bord toch juist voor ?quote:Op donderdag 6 oktober 2011 13:00 schreef ActionActiveReaction het volgende:
[..]
Omdat voorkomen beter is dan genezen.
Ik heb wel eens wat high-frequency autotrading software gemaakt die geautomatiseerd in opties en futures handelt voor een marketmaker, maar verder weet ik er niet veel van nee.quote:En zo te zien ben je ook niet bekend met het bankwezen?
Hebben jullie ook een club-blad en -lied enzo ?quote:Op donderdag 6 oktober 2011 13:01 schreef ActionActiveReaction het volgende:
Ik kan je vertellen dat niemand alleen zal staan, aangezien er al heel wat leden van de movement komen en ook van andere organisaties en movements van wat ik heb begrepen.
Nee, dat bord is een belachelijk subtiele poging dat te verkomen.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 13:03 schreef J.J.De-Bom het volgende:
[..]
Uhm, daar is dat bord toch juist voor ?
Zodat mensen niet als een dolle geld lenen voor weer een nieuwe flatscreen en vakantie naar Marbella om twee weken later boos te roepen dat hun financiele schuld door de politiek komt ?
quote:[..]
Ik heb wel eens wat high-frequency autotrading software gemaakt die geautomatiseerd in opties en futures handelt voor een marketmaker, maar verder weet ik er niet veel van nee.
Nee, maar wel inzichtquote:Op donderdag 6 oktober 2011 13:05 schreef J.J.De-Bom het volgende:
[..]
Hebben jullie ook een club-blad en -lied enzo ?
Omdat we de mond vol hebben van democratie, terwijl onze overheden in de zak zitten van banken. Weinig democratisch, en weinig verheffend.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 11:09 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ik lees de tekst in je quote en zie een aantal nietszeggende oneliners staan onder de noemer 'doelen', ik wil graag weten waarom ik zo nodig in de regen zou moeten gaan staan vreedzaam protesteren. In duidelijke taal...
College geld HBO per jaar (2011-2012) 1700 euro,quote:Op donderdag 6 oktober 2011 12:24 schreef ActionActiveReaction het volgende:
[..]
Jij ben klaar met studeren?
Je bent je niet bewust ervan dat voor vele educatie een dure grap is geworden?
Niet bewust van de protesten van nederlandse studenten vorig jaar, die klaagden dat o.a. het onderwijs te duur werd en de kwaliteit te laag?
Jij wilt dus dat de overheid jong-volwassenen verbiedt geld te lenen ?quote:Op donderdag 6 oktober 2011 13:05 schreef ActionActiveReaction het volgende:
Nee, dat bord is een belachelijk subtiele poging dat te verkomen.
Helemaal voor jongeren zou het onmogelijk moeten zijn.
Aha, dus als ik geld leen om op vakantie te gaan en mooie spullen te kopen en ik heb daarna een schuld ligt dat niet aan mij en mag ik boos worden op *draait aan het wiel* de banken ?quote:Op donderdag 6 oktober 2011 13:12 schreef BASBRO het volgende:
Als ik een huis financier met hypothecaire zekerheid, dan maakt het geen zak uit of de lener dat geld kan terugbetalen of niet!
Tenzij ik het te gek maak, te veel huizen financier die mensen eigenlijk niet kunnen betalen, en mijn onderpand snel in waarde daalt.
Dan loopt mijn zelf gecreeerde bubble leeg.
Dus de notie dat het aan de leners ligt en niet aan de banken die er aan verdienen, is werkelijk te stupide voor woorden
Het verhaal wordt steeds mooier inderdaad.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 13:18 schreef J.J.De-Bom het volgende:
[..]
Aha, dus als ik geld leen om op vakantie te gaan en mooie spullen te kopen en ik heb daarna een schuld ligt dat niet aan mij en mag ik boos worden op *draait aan het wiel* de banken ?
Wel fijn dat je het zo duidelijk kunt uitleggen.
Consumptief krediet is dan ook een ander verhaal dat niet relevant is in dezen.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 13:18 schreef J.J.De-Bom het volgende:
[..]
Aha, dus als ik geld leen om op vakantie te gaan en mooie spullen te kopen en ik heb daarna een schuld ligt dat niet aan mij en mag ik boos worden op *draait aan het wiel* de banken ?
Wel fijn dat je het zo duidelijk kunt uitleggen.
Dat is anders wel wat de aanzet tot deze crisis gaf. Willens en wetens teveel uitlenen, en bij wanbetaling iemands huis verkopen.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 13:21 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Het verhaal wordt steeds mooier inderdaad.
en dat is het geval in Nederland?quote:Op donderdag 6 oktober 2011 13:25 schreef BASBRO het volgende:
[..]
Dat is anders wel wat de aanzet tot deze crisis gaf. Willens en wetens teveel uitlenen, en bij wanbetaling iemands huis verkopen.
Dat is winstgevend. Totdat opeens teveel mensen niet meer betalen en de huizenprijzen gaan dalen.
Nee, al is er in NL ook een bubble gecreeerd.quote:
Ja, en dat geld werd bij de kredietnemers door de strot geduwd. Die wilden dat helemaal niet en hebben ook helemaal niet vrijwillig hun handtekening gezet.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 13:25 schreef BASBRO het volgende:
[..]
Dat is anders wel wat de aanzet tot deze crisis gaf. Willens en wetens teveel uitlenen, en bij wanbetaling iemands huis verkopen.
Dat is winstgevend. Totdat opeens teveel mensen niet meer betalen en de huizenprijzen gaan dalen.
Nee omdat het hier niet veel beter is dan in de US.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 13:32 schreef J.J.De-Bom het volgende:
Dus je gaat hier protesteren omdat in Amerika een boel mensen uit hun huis gezet zijn ?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |