Laten we de zaak uit context halenquote:Op donderdag 6 oktober 2011 12:33 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Waarom zou ik mijn buurman geld moeten toeschuiven omdat hij te lui is om te werken?
Wie zegt dat dan?quote:Op donderdag 6 oktober 2011 12:33 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Waarom zou ik mijn buurman geld moeten toeschuiven omdat hij te lui is om te werken?
Waarom vind je dat zo'n raar antwoord? Ik heb ook altijd gewerkt naast m'n studie en heb daardoor 0 studieschuld. Het is niet altijd even makkelijk, maar het kan dus wel.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 12:33 schreef ActionActiveReaction het volgende:
[..]
Ik hoop niet dat dit je antwoord is.
Jazeker, alsof ik m'n best ga doen met studie + werk, om een leuk salaris te krijgen, en dat zou ik dan moeten gaan delen met tokkies, die zoiets hebben van het zal allemaal wel, laat anderen maar werken.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 12:33 schreef ramon83 het volgende:
[..]
Minder sociale problemen, minder misdaad, meer vrije tijd en hoe hoger de ondergrens voor welvaart, hoe hoger je de bovengrens kan krijgen...
Ik moet toch geven om mijn medemens?quote:
Omdat het niet in jouw straatje past?quote:Op donderdag 6 oktober 2011 12:33 schreef ActionActiveReaction het volgende:
[..]
Ik hoop niet dat dit je antwoord is.
Ik geloof dat jullie niet beseffen dat het onderwijs voor vele duur is geworden.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 12:35 schreef Mike het volgende:
[..]
Waarom vind je dat zo'n raar antwoord? Ik heb ook altijd gewerkt naast m'n studie en heb daardoor 0 studieschuld. Het is niet altijd even makkelijk, maar het kan dus wel.
Als de ondergrens opschuift schuift de welvaartsgrens ook gewoon op.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 12:33 schreef ramon83 het volgende:
[..]
Minder sociale problemen, minder misdaad, meer vrije tijd en hoe hoger de ondergrens voor welvaart, hoe hoger je de bovengrens kan krijgen...
Wat is je punt nou, dat je niet genoeg tijd over houdt om je een stuk in je kraag te zuipen ofzo ?quote:Op donderdag 6 oktober 2011 12:37 schreef ActionActiveReaction het volgende:
[..]
Ik geloof dat jullie niet beseffen dat het onderwijs voor vele duur is geworden.
Jij betaalt je studie en je levensonderhoud helemaal zelf? Door te werken? En daarnaast nog voldoende tijd voor je studie?
Je wilt zeker geen begroting maken voor ons?
Als je nou je studie af hebt in de tijd die ervoor staat, dan wordt je schuld ook niet hoger. Niet maximaal lenen voorkomt dat ook. Niet 8 jaar doen over een studie van 4 jaar ook. Niet de duurste nieuwe spullen willen hebben ook.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 12:37 schreef ActionActiveReaction het volgende:
[..]
Ik geloof dat jullie niet beseffen dat het onderwijs voor vele duur is geworden.
Jij betaalt je studie en je levensonderhoud helemaal zelf? Door te werken? En daarnaast nog voldoende tijd voor je studie?
Je wilt zeker geen begroting maken voor ons?
quote:Op donderdag 6 oktober 2011 12:36 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Jazeker, alsof ik m'n best ga doen met studie + werk, om een leuk salaris te krijgen, en dat zou ik dan moeten gaan delen met tokkies, die zoiets hebben van het zal allemaal wel, laat anderen maar werken.
Yeah, right
Er is nooit gezegd dat we geld gaan weggeven aan anderen. Ik had het over welvaart delen, niet weggeven. Iedereen moet zijn steentje bijdragen aan de maatschappij. Alleen de manier waar op staat in mijn ogen ter discussie.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 12:37 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Ik moet toch geven om mijn medemens?
Dat ook om mijn luie buurman die te beroerd is om de handen uit de mouwen te steken?
Of meten jullie met twee maten hier?
Delen staat gelijk aan weggevenquote:Op donderdag 6 oktober 2011 12:41 schreef ramon83 het volgende:
[..]
[..]
Er is nooit gezegd dat we geld gaan weggeven aan anderen. Ik had het over welvaart delen, niet weggeven. Iedereen moet zijn steentje bijdragen aan de maatschappij. Alleen de manier waar op staat in mijn ogen ter discussie.
Juist daar zijn we dus over aan het discussiëren; hoe de welvaart beter te verdelen. Want nu gaat het de verkeerde kant op, steeds meer mensen kunnen niet rondkomen en komen daardoor in de problemen.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 12:42 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Delen staat gelijk aan weggeven
Want hoe wil je welvaart evenredig verdelen?
Precies...
Iets wat niet kan dus.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 12:44 schreef ramon83 het volgende:
[..]
Juist daar zijn we dus over aan het discussiëren; hoe de welvaart beter te verdelen.
Waarom benoem je alleen maar een paar en denk je meteen dat elke student/persoon alleen maar op die manier in de problemen komt?quote:Op donderdag 6 oktober 2011 12:41 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Als je nou je studie af hebt in de tijd die ervoor staat, dan wordt je schuld ook niet hoger. Niet maximaal lenen voorkomt dat ook. Niet 8 jaar doen over een studie van 4 jaar ook. Niet de duurste nieuwe spullen willen hebben ook.
En waarom kunnen mensen niet rondkomen? Omdat ze meer uitgeven dan ze binnen krijgen. En waarom doen ze dat, omdat ze toch dingen willen hebben die ze niet kunnen betalen maar tóch kopen.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 12:44 schreef ramon83 het volgende:
[..]
Juist daar zijn we dus over aan het discussiëren; hoe de welvaart beter te verdelen. Want nu gaat het de verkeerde kant op, steeds meer mensen kunnen niet rondkomen en komen daardoor in de problemen.
tevens kunnen steeds meer mensen niet met geld omgaan en komen daarom in de problemen.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 12:44 schreef ramon83 het volgende:
[..]
Juist daar zijn we dus over aan het discussiëren; hoe de welvaart beter te verdelen. Want nu gaat het de verkeerde kant op, steeds meer mensen kunnen niet rondkomen en komen daardoor in de problemen.
Leg eens uit waarom iemand niet zou kunnen studeren dan, als hij dat echt wil?quote:Op donderdag 6 oktober 2011 12:46 schreef ramon83 het volgende:
[..]
Waarom benoem je alleen maar een paar en denk je meteen dat elke student/persoon alleen maar op die manier in de problemen komt?
Haha het kan altijd beter. Als ene meneer Scheepsbouwer 40 miljoen verdient in 9 jaar tijd dan kan de verdeling altijd nog een beetje beter dacht ik zo...quote:
precies de mensen zelf zijn gewoon veel te materialistisch ingesteld tegenwoordig.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 12:46 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
En waarom kunnen mensen niet rondkomen? Omdat ze meer uitgeven dan ze binnen krijgen. En waarom doen ze dat, omdat ze toch dingen willen hebben die ze niet kunnen betalen maar tóch kopen.
Jaja en iedereen in Nederland die in de financiële problemen zit, leeft op die manier...quote:Op donderdag 6 oktober 2011 12:46 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
En waarom kunnen mensen niet rondkomen? Omdat ze meer uitgeven dan ze binnen krijgen. En waarom doen ze dat, omdat ze toch dingen willen hebben die ze niet kunnen betalen maar tóch kopen.
Wat houdt jou tegen om ook 40 miljoen te verdienen in 9 jaar tijd?quote:Op donderdag 6 oktober 2011 12:47 schreef ramon83 het volgende:
[..]
Haha het kan altijd beter. Als ene meneer Scheepsbouwer 40 miljoen verdient in 9 jaar tijd dan kan de verdeling altijd nog een beetje beter dacht ik zo...
Ahhhh, dat is 't. Je kunt het niet hebben dat er mensen zijn die in een positie zijn gekomen waarin ze bakken met geld verdienen. Want jij wil ook wel een paar centjes mee pikken van die 40 miljoen, terwijl je daar geen zak voor hebt uitgevoerd.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 12:47 schreef ramon83 het volgende:
[..]
Haha het kan altijd beter. Als ene meneer Scheepsbouwer 40 miljoen verdient in 9 jaar tijd dan kan de verdeling altijd nog een beetje beter dacht ik zo...
Eerder hoopvol op veranderingen.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |