abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 6 oktober 2011 @ 12:12:03 #76
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_102766816
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 12:09 schreef Stranger het volgende:

[..]

Ik vind de verschillen en misstanden in Nederland ook nog niet erg genoeg om de straten op te gaan en zie dit meer als een solidariteitsprotest met de Amerikanen. Daarom ga ik ook echt niet, maar ik wens de mensen die wel gaan veel succes.
Zoiets groeit denk ik, dat zagen we ook bij de Amerikanen. Zo krijg je wel media-aandacht en mensen gaan erover praten. . je krijgt een bredere aandacht en dat is een geoeie methode vind ik.
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  donderdag 6 oktober 2011 @ 12:13:59 #77
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_102766849
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 12:10 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Rot toch op. Die mensen komen in de problemen omdat ze geld uitgeven dat ze niet hebben. Het gebruik maken van een creditcard, geld uitgeven dat je niet hebt en dan achteraf de creditcard + rente op je schuld moeten afbetalen. Dat is een mentaliteit die je hebt, daar heeft de bank niks mee te maken.

Als je gewoon geen geld uitgeeft dat je niet hebt heb je geen probleem.
Rot zelf op met je domheid. Mensen geven teveel geld uit omdat het ze wordt aangeboden via rare leen-constructies die aantrekkelijk lijken. Dat is met opzet gebeurd. Wereldwijd. Niet alleen in Amerika maar hier ook. Hoe hoog is jouw hypotheek?
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  Licht Ontvlambaar donderdag 6 oktober 2011 @ 12:15:29 #78
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_102766875
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 12:13 schreef Schenkstroop het volgende:

[..]

Rot zelf op met je domheid. Mensen geven teveel geld uit omdat het ze wordt aangeboden via rare leen-constructies die aantrekkelijk lijken. Dat is met opzet gebeurd. Wereldwijd. Niet alleen in Amerika maar hier ook. Hoe hoog is jouw hypotheek?
Lekker gemakkelijk afschuiven... Waarbij we weer terug zijn bij de uitspraak
quote:
Ik heb een schuld van 100.000 dollar en het wordt tijd dat de regering daar iets aan gaat doen
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  Moderator donderdag 6 oktober 2011 @ 12:16:32 #79
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_102766890
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 12:13 schreef Schenkstroop het volgende:

[..]

Nee, mensen geven teveel geld uit omdat ze zwak zijn en als je ze een lekker uitziend kluifje wordt voorgehouden dan happen ze daarop. Worden die mensen een pistool tegen het hoofd gezet om geld uit te geven dat ze niet hebben? Volgens mij niet. Dat is hun eigen keuze, hun eigen beslissing, hun eigen schuld. Verder van niemand.

Mijn hypotheek kan ik meer dan prima betalen, want ik heb bij lange na niet de maximale hypotheek die ik kon krijgen dus maak je daar maar niet zo druk om :')
Breitling - Instruments for Professionals
  donderdag 6 oktober 2011 @ 12:17:16 #80
352957 J.J.De-Bom
voorheen Bill Gates
pi_102766916
Voorspelling :

8 uitkeringstrekkers, 2 beroepsprotestvoerders en 1 hyperactieve jongen met een Guy Fawkes masker.
voor 2 dubbelzinnige opmerkingen zet ik 'm terug.
pi_102766981
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 12:10 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Rot toch op. Die mensen komen in de problemen omdat ze geld uitgeven dat ze niet hebben. Het gebruik maken van een creditcard, geld uitgeven dat je niet hebt en dan achteraf de creditcard + rente op je schuld moeten afbetalen. Dat is een mentaliteit die je hebt, daar heeft de bank niks mee te maken.

Als je gewoon geen geld uitgeeft dat je niet hebt heb je geen probleem.
Zoals veel jongeren die geen geld hebben te studeren dus een lening hebben...
Het schijnt dat jongeren erg veel schulden hebben gemaakt in de laatste paar jaar.
En niet alleen jongeren :')
De zorg is duur. Educatie is duur. Maar kwaliteit?
Onrechtvaardigheid en corruptie alleen voor het maken van winst.
Polieke leugenaars die alles doen voor macht, aanzien en geld.
Oorlogen veroorzaken waaronder verschrikkelijk veel onnodig leed veroorzaakt wordt.
Mensen opzadelen met hoge belastingen, het voedsel wordt steeds duurder.
Voedselbanken in de grote steden van Nederland zijn geopend.
Soms ben je gewoon afhankelijk van omstandigheden. En voor aardig wat mensen zijn die omstandigheden dat ze meer moeten uitgeven, dan ze hebben.
Altijd maar hoog van de toren blazen de politiek, maar investeren in educatie en ontwikkeling van de jeugd en ons land, ho maar...
Je zal maar in onze democratie geloven, dan verwacht ik inderdaad niet dat je komt protesteren.
Get your ass up.
  Moderator donderdag 6 oktober 2011 @ 12:22:11 #82
16180 crew  CoolGuy
pi_102767034
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 12:20 schreef ActionActiveReaction het volgende:

[..]

Zoals veel jongeren die geen geld hebben te studeren dus een lening hebben...
Het schijnt dat jongeren erg veel schulden hebben gemaakt in de laatste paar jaar.
En niet alleen jongeren :')
De zorg is duur. Educatie is duur. Maar kwaliteit?
Onrechtvaardigheid en corruptie alleen voor het maken van winst.
Polieke leugenaars die alles doen voor macht, aanzien en geld.
Oorlogen veroorzaken waaronder verschrikkelijk veel onnodig leed veroorzaakt wordt.
Mensen opzadelen met hoge belastingen, het voedsel wordt steeds duurder.
Voedselbanken in de grote steden van Nederland zijn geopend.
Soms ben je gewoon afhankelijk van omstandigheden. En voor aardig wat mensen zijn die omstandigheden dat ze meer moeten uitgeven, dan ze hebben.
Altijd maar hoog van de toren blazen de politiek, maar investeren in educatie en ontwikkeling van de jeugd en ons land, ho maar...
Educatie en ontwikkeling van jeugd? ik heb een prima educatie gehad, wat zich vertaald in een prima baan met bijbehorend salaris. Met mij nog heel heel veel mensen. Die hoor je allemaal niet. Het zijn allemaal de mensen die de schuld vooral graag buiten zichzelf leggen, je weet wel, de mensen die zeggen dat ze 'afhankelijk zijn van omstandigheden', die het hardst klagen.
pi_102767052
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 12:15 schreef Sjeen het volgende:

Lekker gemakkelijk afschuiven... Waarbij we weer terug zijn bij de uitspraak

[..]

Ach ja, de media heeft de quotes voor het uitzoeken, dus wat laten ze liever zien, iemand die uitlegt waarom het systeem krom is of iemand met een domme oneliner?

Zoals al vaak besproken in dit subforum valt een groot gedeelte van de media ook niet objectief te noemen in dit soort opstanden.
pi_102767101
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 12:22 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Educatie en ontwikkeling van jeugd? ik heb een prima educatie gehad, wat zich vertaald in een prima baan met bijbehorend salaris. Met mij nog heel heel veel mensen. Die hoor je allemaal niet. Het zijn allemaal de mensen die de schuld vooral graag buiten zichzelf leggen, je weet wel, de mensen die zeggen dat ze 'afhankelijk zijn van omstandigheden', die het hardst klagen.
Jij ben klaar met studeren?
Je bent je niet bewust ervan dat voor vele educatie een dure grap is geworden?
Niet bewust van de protesten van nederlandse studenten vorig jaar, die klaagden dat o.a. het onderwijs te duur werd en de kwaliteit te laag?
Get your ass up.
  donderdag 6 oktober 2011 @ 12:26:56 #85
352957 J.J.De-Bom
voorheen Bill Gates
pi_102767175
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 12:24 schreef ActionActiveReaction het volgende:

[..]

Jij ben klaar met studeren?
Je bent je niet bewust ervan dat voor vele educatie een dure grap is geworden?
Je bent je ervan bewust dat de overheid bezig is met een campagne om studenten aan te sporen om zo min mogelijk te lenen, omdat heel veel studenten geld lenen tot ze erbij neervallen om op vakantie te gaan en mooie spullen te kopen ?

quote:
Rente

Slechts 45 procent van de respondenten wist dat zij ook tijdens hun studie al rente betalen over hun lening. Daarnaast heeft een kwart ook geen idee hoeveel rente ze over hun studielening betaalt. Zo'n zeven procent meent dat er zelfs helemaal geen rente betaald hoeft te worden.
quote:
Relaxed

Studenten lenen geld omdat hun ouders hen financieel niet of te weinig ondersteunen, maar ook omdat zij ''gewoon'' geld tekort komen. Een kwart geeft aan dat zij geld lenen om hun studietijd ''relaxed'' door te komen.
  Licht Ontvlambaar donderdag 6 oktober 2011 @ 12:26:59 #86
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_102767178
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 12:22 schreef Stranger het volgende:

[..]

Ach ja, de media heeft de quotes voor het uitzoeken, dus wat laten ze liever zien, iemand die uitlegt waarom het systeem krom is of iemand met een domme oneliner?

Zoals al vaak besproken in dit subforum valt een groot gedeelte van de media ook niet objectief te noemen in dit soort opstanden.
Nee ok, maar ik hoor ook hier geen duidelijke zaken waarvoor men dan wel op de barricades moet. En ik reageer op een post van schenkstroop, waarin hij precies de mentaliteit van deze demonstrant verwoorde :)
  Moderator donderdag 6 oktober 2011 @ 12:28:48 #87
16180 crew  CoolGuy
pi_102767220
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 12:26 schreef J.J.De-Bom het volgende:

[..]

Je bent je ervan bewust dat de overheid bezig is met een campagne om studenten aan te sporen om zo min mogelijk te lenen, omdat heel veel studenten geld lenen tot ze erbij neervallen om op vakantie te gaan en mooie spullen te kopen ?
Inderdaad. Niet om boeken te kopen. Nee nee, maar je moet tijdens studeren wel nog kunnen gaan uit eten en dure kleding kopen en de nieuwste iphone hebben natuurlijk, oh en op vakantie gaan en zuipen moet ook nog betaald worden.

En dan achteraf met een hoge schuld zitten en dán klagen.

:')
pi_102767244
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 12:26 schreef J.J.De-Bom het volgende:

[..]

[..]

[..]

Dit had nooit toegestaan mogen worden. Op een hele jonge leefdtijd veel schulden hebben is niet echt een goed vooruitzicht. Education should be free :)
En dan is het nog afwachten wat de resultaten van die campagne worden.
Get your ass up.
  donderdag 6 oktober 2011 @ 12:30:40 #89
337425 ramon83
Wie bouwt paradijs op aarde?
pi_102767263
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 12:16 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Nee, mensen geven teveel geld uit omdat ze zwak zijn en als je ze een lekker uitziend kluifje wordt voorgehouden dan happen ze daarop. Worden die mensen een pistool tegen het hoofd gezet om geld uit te geven dat ze niet hebben? Volgens mij niet. Dat is hun eigen keuze, hun eigen beslissing, hun eigen schuld. Verder van niemand.

Mijn hypotheek kan ik meer dan prima betalen, want ik heb bij lange na niet de maximale hypotheek die ik kon krijgen dus maak je daar maar niet zo druk om :')
Jij begrijpt er ook weinig van... Wat meer verdiepen in de financiële constructies kan geen kwaad en als je daar dan toch mee bezig bent verdiep je dan ook meteen ff in de situaties van de minder bedeelde Nederlanders. Het is makkelijk wijzen naar die paar lui die dachten dat ze geld als water konden uitgeven en dat meteen betrekken op de rest van betreffende Nederlanders.

Je bent ook het voorbeeld van de huidige ik-maatschappij; "ik heb mijn schaapjes op het droge en de rest die dan niet heeft moet zijn smoel houden en stil in een hoekje gaan janken en vooral niet in het openbaar komen en de huidige problemen van het systeem aanwijzen."
Hoe moeilijk is het om welvaart te delen met elke Nederlander en te zorgen dat dat op een goede manier gebeurt?
  Moderator donderdag 6 oktober 2011 @ 12:31:00 #90
16180 crew  CoolGuy
pi_102767274
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 12:29 schreef ActionActiveReaction het volgende:

[..]

Dit had nooit toegestaan mogen worden. Op een hele jonge leefdtijd veel schulden hebben is niet echt een goed vooruitzicht. Education should be free :)
Ja natuurlijk, want degenen die les geven doen dat omdat ze tijd te veel hebben, en verder ook geen rekeningen hebben die betaald moeten worden, waardoor ze gewoon kunnen doen alsof ze allemaal filantropisch ingesteld zijn.

8)7
  Licht Ontvlambaar donderdag 6 oktober 2011 @ 12:31:12 #91
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_102767278
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 12:29 schreef ActionActiveReaction het volgende:

[..]

Dat is het ook, iedereen heeft recht op basisonderwijs... wil je verder, zul je daar toch echt zelf aan moeten bijdragen.
pi_102767297
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 12:30 schreef ramon83 het volgende:

Hoe moeilijk is het om welvaart te delen met elke Nederlander en te zorgen dat dat op een goede manier gebeurt?
Waarom zouden we?
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_102767300
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 12:31 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Dat is het ook, iedereen heeft recht op basisonderwijs... wil je verder, zul je daar toch echt zelf aan moeten bijdragen.
Waarom? En als je het nou niet hebt? :)
Get your ass up.
pi_102767317
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 12:31 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Waarom zouden we?
Ja waarom zou je geven om je medemens of naaste? :')
Get your ass up.
  Licht Ontvlambaar donderdag 6 oktober 2011 @ 12:32:47 #95
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_102767331
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 12:31 schreef ActionActiveReaction het volgende:

[..]

Waarom? En als je het nou niet hebt? :)
Waarom moet het gratis? Gewoon, net zoals iedere andere student in mijn tijd, werken voor je geld...
pi_102767335
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 12:32 schreef ActionActiveReaction het volgende:

[..]

Ja waarom zou je geven om je medemens of naaste? :')
Waarom zou ik mijn buurman geld moeten toeschuiven omdat hij te lui is om te werken?
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_102767342
quote:
14s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 12:32 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Waarom moet het gratis? Gewoon, net zoals iedere andere student in mijn tijd, werken voor je geld...
Ik hoop niet dat dit je antwoord is.
Get your ass up.
  Moderator donderdag 6 oktober 2011 @ 12:33:29 #98
16180 crew  CoolGuy
pi_102767347
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 12:30 schreef ramon83 het volgende:

[..]

Jij begrijpt er ook weinig van... Wat meer verdiepen in de financiële constructies kan geen kwaad en als je daar dan toch mee bezig bent verdiep je dan ook meteen ff in de situaties van de minder bedeelde Nederlanders. Het is makkelijk wijzen naar die paar lui die dachten dat ze geld als water konden uitgeven en dat meteen betrekken op de rest van betreffende Nederlanders.

Je bent ook het voorbeeld van de huidige ik-maatschappij; "ik heb mijn schaapjes op het droge en de rest die dan niet heeft moet zijn smoel houden en stil in een hoekje gaan janken en vooral niet in het openbaar komen en de huidige problemen van het systeem aanwijzen."
Maak jij je nou maar niet zo druk over wat ik wel of niet begrijp volgens jou. Dat doe ik namelijk ook niet.
Exact, wat meer verdiepen in de financiele constructies. Daar zeg je het. Dat hebben allemaal die mensen die hypotheken hebben die ze niet kunnen betalen ook niet gedaan, daarom hebben ze nou juist zo'n hypotheek. Ik heb zo'n hypotheek niet, want ik heb me daar wél in verdiept.

Dat zeg ik, het zijn de mensen die gewoon niet goed hebben opgelet, die nu achteraf het hardst klagen.
  donderdag 6 oktober 2011 @ 12:33:50 #99
352957 J.J.De-Bom
voorheen Bill Gates
pi_102767358
quote:

[..]

En dan is het nog afwachten wat de resultaten van die campagne worden.
Want leraren hebben geen gezin te onderhouden of huur te betalen bedoel je ? :?

http://blog.youngworks.nl/facts/steeds-meer-schulden
quote:
Uit een inventarisatie van de gemeente Amsterdam op 34 ROC-locaties (ongeveer 26.500 leerlingen) blijkt dat jongeren tussen de 18 en 27 jaar gemiddeld 8700 euro aan schulden hebben. Onwetendheid over de hoogte van de schuld en dure smartphone-abonnementen blijken hier oorzaken van te zijn.
En als je dan eenmaal een grote schuld hebt opgebouwd een beetje gaan lopen klagen dat het de schuld van de politiek is natuurlijk.
  donderdag 6 oktober 2011 @ 12:33:57 #100
337425 ramon83
Wie bouwt paradijs op aarde?
pi_102767364
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 12:31 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Waarom zouden we?
Minder sociale problemen, minder misdaad, meer vrije tijd en hoe hoger de ondergrens voor welvaart, hoe hoger je de bovengrens kan krijgen...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')