Het gaat hier dan ook niet over economische problemen maar over machtsverhoudingen die niet kloppen.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 10:44 schreef Tware het volgende:
Ja want met protesteren, niet werken, doe je wat aan economische problemen
Uhm, daar is dat bord toch juist voor ?quote:Op donderdag 6 oktober 2011 13:00 schreef ActionActiveReaction het volgende:
[..]
Omdat voorkomen beter is dan genezen.
Ik heb wel eens wat high-frequency autotrading software gemaakt die geautomatiseerd in opties en futures handelt voor een marketmaker, maar verder weet ik er niet veel van nee.quote:En zo te zien ben je ook niet bekend met het bankwezen?
Hebben jullie ook een club-blad en -lied enzo ?quote:Op donderdag 6 oktober 2011 13:01 schreef ActionActiveReaction het volgende:
Ik kan je vertellen dat niemand alleen zal staan, aangezien er al heel wat leden van de movement komen en ook van andere organisaties en movements van wat ik heb begrepen.
Nee, dat bord is een belachelijk subtiele poging dat te verkomen.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 13:03 schreef J.J.De-Bom het volgende:
[..]
Uhm, daar is dat bord toch juist voor ?
Zodat mensen niet als een dolle geld lenen voor weer een nieuwe flatscreen en vakantie naar Marbella om twee weken later boos te roepen dat hun financiele schuld door de politiek komt ?
quote:[..]
Ik heb wel eens wat high-frequency autotrading software gemaakt die geautomatiseerd in opties en futures handelt voor een marketmaker, maar verder weet ik er niet veel van nee.
Nee, maar wel inzichtquote:Op donderdag 6 oktober 2011 13:05 schreef J.J.De-Bom het volgende:
[..]
Hebben jullie ook een club-blad en -lied enzo ?
Omdat we de mond vol hebben van democratie, terwijl onze overheden in de zak zitten van banken. Weinig democratisch, en weinig verheffend.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 11:09 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ik lees de tekst in je quote en zie een aantal nietszeggende oneliners staan onder de noemer 'doelen', ik wil graag weten waarom ik zo nodig in de regen zou moeten gaan staan vreedzaam protesteren. In duidelijke taal...
College geld HBO per jaar (2011-2012) 1700 euro,quote:Op donderdag 6 oktober 2011 12:24 schreef ActionActiveReaction het volgende:
[..]
Jij ben klaar met studeren?
Je bent je niet bewust ervan dat voor vele educatie een dure grap is geworden?
Niet bewust van de protesten van nederlandse studenten vorig jaar, die klaagden dat o.a. het onderwijs te duur werd en de kwaliteit te laag?
Jij wilt dus dat de overheid jong-volwassenen verbiedt geld te lenen ?quote:Op donderdag 6 oktober 2011 13:05 schreef ActionActiveReaction het volgende:
Nee, dat bord is een belachelijk subtiele poging dat te verkomen.
Helemaal voor jongeren zou het onmogelijk moeten zijn.
Aha, dus als ik geld leen om op vakantie te gaan en mooie spullen te kopen en ik heb daarna een schuld ligt dat niet aan mij en mag ik boos worden op *draait aan het wiel* de banken ?quote:Op donderdag 6 oktober 2011 13:12 schreef BASBRO het volgende:
Als ik een huis financier met hypothecaire zekerheid, dan maakt het geen zak uit of de lener dat geld kan terugbetalen of niet!
Tenzij ik het te gek maak, te veel huizen financier die mensen eigenlijk niet kunnen betalen, en mijn onderpand snel in waarde daalt.
Dan loopt mijn zelf gecreeerde bubble leeg.
Dus de notie dat het aan de leners ligt en niet aan de banken die er aan verdienen, is werkelijk te stupide voor woorden
Het verhaal wordt steeds mooier inderdaad.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 13:18 schreef J.J.De-Bom het volgende:
[..]
Aha, dus als ik geld leen om op vakantie te gaan en mooie spullen te kopen en ik heb daarna een schuld ligt dat niet aan mij en mag ik boos worden op *draait aan het wiel* de banken ?
Wel fijn dat je het zo duidelijk kunt uitleggen.
Consumptief krediet is dan ook een ander verhaal dat niet relevant is in dezen.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 13:18 schreef J.J.De-Bom het volgende:
[..]
Aha, dus als ik geld leen om op vakantie te gaan en mooie spullen te kopen en ik heb daarna een schuld ligt dat niet aan mij en mag ik boos worden op *draait aan het wiel* de banken ?
Wel fijn dat je het zo duidelijk kunt uitleggen.
Dat is anders wel wat de aanzet tot deze crisis gaf. Willens en wetens teveel uitlenen, en bij wanbetaling iemands huis verkopen.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 13:21 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Het verhaal wordt steeds mooier inderdaad.
en dat is het geval in Nederland?quote:Op donderdag 6 oktober 2011 13:25 schreef BASBRO het volgende:
[..]
Dat is anders wel wat de aanzet tot deze crisis gaf. Willens en wetens teveel uitlenen, en bij wanbetaling iemands huis verkopen.
Dat is winstgevend. Totdat opeens teveel mensen niet meer betalen en de huizenprijzen gaan dalen.
Nee, al is er in NL ook een bubble gecreeerd.quote:
Ja, en dat geld werd bij de kredietnemers door de strot geduwd. Die wilden dat helemaal niet en hebben ook helemaal niet vrijwillig hun handtekening gezet.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 13:25 schreef BASBRO het volgende:
[..]
Dat is anders wel wat de aanzet tot deze crisis gaf. Willens en wetens teveel uitlenen, en bij wanbetaling iemands huis verkopen.
Dat is winstgevend. Totdat opeens teveel mensen niet meer betalen en de huizenprijzen gaan dalen.
Nee omdat het hier niet veel beter is dan in de US.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 13:32 schreef J.J.De-Bom het volgende:
Dus je gaat hier protesteren omdat in Amerika een boel mensen uit hun huis gezet zijn ?
Je weet echt niet waar je over praat.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 14:45 schreef ActionActiveReaction het volgende:
[..]
Nee omdat het hier niet veel beter is dan in de US.
Je hebt echt geen idee he ?quote:Op donderdag 6 oktober 2011 14:45 schreef ActionActiveReaction het volgende:
[..]
Nee omdat het hier niet veel beter is dan in de US.
Die kredietnemers hebben dat inzicht niet. De banken wel.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 13:31 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, en dat geld werd bij de kredietnemers door de strot geduwd. Die wilden dat helemaal niet en hebben ook helemaal niet vrijwillig hun handtekening gezet.Nee, degenen die dat geld maar al te graag aannamen (en daar zelf naar op zoek waren geweest), die treft geen enkele blaam.
Maar, bijdehand, als het zo werkt zoals jij zegt. Waarom hebben ze mij dan niet een krediet aangesmeerd, en met mij nog heel veel mensen niet? Als er toch geen eigen verantwoordelijkheid ligt bij de kredietnemer, waarom hebben ze dan niet iedereen zo'n krediet gegeven?
Want ik heb zo'n krediet niet. Vonden ze mij wat aardiger dan de rest, of zou het toch komen doordat ik daar zelf in kon beslissen, net als iedereen dat kan?
Maak je nou maar niet zo druk over wat ik snap, want ik snap er meer van dan jij denkt. Dat een bedrijf (en dus banken ook) handelt vanuit winstoogmerk snap ik maar al te goed. Dat is dan ook hun goed recht.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 15:38 schreef BASBRO het volgende:
[..]
Die kredietnemers hebben dat inzicht niet. De banken wel.
Nee... De banken wilden liever geen leningen verkopen, maar konden het niet over hun hart krijgen mensen teleur te moeten stellen
Als je echt denkt dat banken die leningen verstrekken omdat de kredietnemer dat zo graag wil, in plaats van omdat de bank graag wil verdienen dan snap je er weinig van.
Echt waar joh? Moet het stabieler? Je meent het. Je bent de eerste die tot die conclusie komt zeg. En de manier waarop dan? Ook simpel? Of heeft dat stiekem toch wat meer voeten in de aarde?quote:Op donderdag 6 oktober 2011 15:55 schreef okiokinl het volgende:
beetje zeuren over die hypotheken heeft niet zoveel zin, ook in amerika gaat het daar niet om, dat was maar een laatste druppen, en een simptoom.
het gaat om het hele financiele systeem, dat is verrot. er wordt gegokt met ons geld, via constructie op constructie wordt er niet 1 keer maar een hele serie van keren aan verdiend, en als t allemaal in elkaar lazert dan moeten wij betalen, terwijl zij gered worden (want onmisbaar) en vervolgens vrolijk weer doorgaan met gokken.
dat systeem brengt ons welvaart maar, zoals nu blijkt, brengt onze welvaart ook ernstig in gevaar. het moet stabieler, simpel.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Breitling - Instruments for Professionals
Ik ben het met je eens dat er behoorlijk wat mis is met het financiële systeem, maar dan is het jammer dat de OP het heeft over dat er 'ware democratie' moet komen en meer van dat soort onzin. En dan lijkt het opeens zo'n betoging voor radicalen en anarchisten.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 15:55 schreef okiokinl het volgende:
beetje zeuren over die hypotheken heeft niet zoveel zin, ook in amerika gaat het daar niet om, dat was maar een laatste druppen, en een simptoom.
het gaat om het hele financiele systeem, dat is verrot. er wordt gegokt met ons geld, via constructie op constructie wordt er niet 1 keer maar een hele serie van keren aan verdiend, en als t allemaal in elkaar lazert dan moeten wij betalen, terwijl zij gered worden (want onmisbaar) en vervolgens vrolijk weer doorgaan met gokken.
dat systeem brengt ons welvaart maar, zoals nu blijkt, brengt onze welvaart ook ernstig in gevaar. het moet stabieler, simpel.
quote:Op donderdag 6 oktober 2011 16:00 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Echt waar joh? Moet het stabieler? Je meent het. Je bent de eerste die tot die conclusie komt zeg. En de manier waarop dan? Ook simpel? Of heeft dat stiekem toch wat meer voeten in de aarde?Arm schaapje. Gefeliciteerd, je hebt totaal geen inzicht in het bankwezen en de wereld for that matterSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Je zet jezelf voor schut man, net als hoe de banken en de regering de bevolking al tijden voor schut zet.
Get your ass up.
Dat iedereen zo graag een bepaald beeld van mij wil scheppen.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 16:01 schreef Mike het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens dat er behoorlijk wat mis is met het financiële systeem, maar dan is het jammer dat de OP het heeft over dat er 'ware democratie' moet komen en meer van dat soort onzin. En dan lijkt het opeens zo'n betoging voor radicalen en anarchisten.
Ja, ík ben degene die mezelf belachelijk maakt in dit topic uiteraardquote:Op donderdag 6 oktober 2011 16:02 schreef ActionActiveReaction het volgende:
[..]
Arm schaapje. Gefeliciteerd, je hebt totaal geen inzicht in het bankwezen en de wereld for that matter![]()
Je zet jezelf voor schut man, net als hoe de banken en de regering de bevolking al tijden voor schut zet.
In de vorm van een particratie, ja.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 16:04 schreef ActionActiveReaction het volgende:
Want we hebben nu democratie hier?
Ja tuurlijk, de rest van de wereld is gek behalve jijquote:Op donderdag 6 oktober 2011 16:02 schreef ActionActiveReaction het volgende:
[..]
Arm schaapje. Gefeliciteerd, je hebt totaal geen inzicht in het bankwezen en de wereld for that matter![]()
Yeah rightquote:Op donderdag 6 oktober 2011 16:09 schreef J.J.De-Bom het volgende:
[..]
In de vorm van een particratie, ja.
We kiezen mensen die we intelligent genoeg achten om beslissingen te nemen voor ons allemaal.
Eerlijk gezegd ben jij degene die zich voor schut zet en zich behoorlijk laat kennen.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 16:02 schreef ActionActiveReaction het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 6 oktober 2011 16:10 schreef J.J.De-Bom het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd ben jij degene die zich voor schut zet en zich behoorlijk laat kennen.
Het zijn ook altijd de zieke, zwakbegaafde, niets-kunnende outcasts in de maatschappij die denken dat ze bij een revolutie opeens wel krijgen waar ze menen recht op te hebben. TS is wat dat betreft het schoolvoorbeeld hiervan; wel de lusten maar niet de lasten willen hebben.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 16:09 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, ík ben degene die mezelf belachelijk maakt in dit topic uiteraard![]()
Maar ondertussen heb ik geen studieschuld, ook nooit gehad, heb ik een gedegen opleiding en m'n schaapjes behoorlijk op het droge. Ik denk dat ik net wat meer inzicht in het bankwezen en de wereld heb, dan iemand die graag in een revolutie wil geloven en iedereen oproept om vooral te komen demonstreren, en dan de illusie heeft dat dat ook maar van enige invloed gaat zijn.
Nee, jij hebt lekker veel inzicht in de wereld jongen, jij komt er wel
Je mag van mij gerust beweren dat het niet zo is hoor, je mag van mij wel meer onzin beweren.quote:
Het is een vrij land, zelfs figuren als de TS mogen hun mening uiten over hoe kut het wel niet geregeld is hier in Nederland. Mooi he, zo`n democratiequote:Op donderdag 6 oktober 2011 16:11 schreef J.J.De-Bom het volgende:
[..]
Je mag van mij gerust beweren dat het niet zo is hoor, je mag van mij wel meer onzin beweren.
Maar je maakt je punt er niet sterk mee.
quote:Op donderdag 6 oktober 2011 16:00 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Echt waar joh? Moet het stabieler? Je meent het. Je bent de eerste die tot die conclusie komt zeg. En de manier waarop dan? Ook simpel? Of heeft dat stiekem toch wat meer voeten in de aarde?ja hoor guttegut, dat heeft een heleboel kleine voetjes in de aarde.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
wat is je betoog hier, dat dat al eerder is opgemerkt, en dat je dus gewoon lekker niks moet doen?
je klinkt een beetje als een verwarde politicus die liever wil dat iedereen zn mond houd want anders wordt je zo gestresst..
Je hebt gelijk, je kan veel beter demonstreren voor het recht op kraken, je weet wel, diefstal legaliseren, en het feit dat de grote boze meneren die wel succesvol zijn in het leven jou en je matties in de goot laten liggen.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 16:12 schreef okiokinl het volgende:
[..]
ja hoor guttegut, dat heeft een heleboel kleine voetjes in de aarde.
wat is je betoog hier, dat dat al eerder is opgemerkt, en dat je dus gewoon lekker niks moet doen?
je klinkt een beetje als een verwarde politicus die liever wil dat iedereen zn mond houd want anders wordt je zo gestresst..
is ook jammer. mensen moeten snappen waar het om gaat, en dat we er allemaal bij gebaat zijn als er verzet is. ongeacht politieke kleur.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 16:01 schreef Mike het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens dat er behoorlijk wat mis is met het financiële systeem, maar dan is het jammer dat de OP het heeft over dat er 'ware democratie' moet komen en meer van dat soort onzin. En dan lijkt het opeens zo'n betoging voor radicalen en anarchisten.
Nee, dat je wel heel interessant een open deur in trapt, maar vervolgens niet door gaat op wat dan de oplossing is, want die oplossing is niet zo simpel als constateren dat het 'stabieler moet'.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 16:12 schreef okiokinl het volgende:
[..]
ja hoor guttegut, dat heeft een heleboel kleine voetjes in de aarde.
Dus je gaat op je spandoekje spuiten dat we allemaal Wikileaks moeten lezen?quote:Op donderdag 6 oktober 2011 16:12 schreef ActionActiveReaction het volgende:
Nee hoor niets aan de hand. Alles gaat prachtig.
Wikileaks is maar een sprookje. We doen het fantastisch
Verzet tegen wat precies?quote:Op donderdag 6 oktober 2011 16:14 schreef okiokinl het volgende:
[..]
is ook jammer. mensen moeten snappen waar het om gaat, en dat we er allemaal bij gebaat zijn als er verzet is. ongeacht politieke kleur.
waar heb je het over, verkeerde topic, dit gaat niet over kraken. lees eens wat over hoe de financiele sector werkt, dat kan jij ook vast wel begrijpen als je je best doet.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 16:13 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, je kan veel beter demonstreren voor het recht op kraken, je weet wel, diefstal legaliseren, en het feit dat de grote boze meneren die wel succesvol zijn in het leven jou en je matties in de goot laten liggen.
Dat hebben we inderdaad. Als je vindt dat het niet zo is, dan weet je niet goed hoe het werkt. Het is nl. heel makkelijk om je aan te melden bij een partij en je dan verkiesbaar te stellen voor gemeente, provincie of Tweede Kamer. Of om zelf een partij op te richten. Helaas is de belangstelling daar relatief gering voor en zeuren de meeste mensen liever wat in de marge.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 16:04 schreef ActionActiveReaction het volgende:
[..]
Dat iedereen zo graag een bepaald beeld van mij wil scheppen.
Hippie
Want we hebben nu democratie hier?
Je roept de hele tijd losse dingen maar je kunt geen concreet samenhangend verhaal houden.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 16:12 schreef ActionActiveReaction het volgende:
Nee hoor niets aan de hand. Alles gaat prachtig.
Wikileaks is maar een sprookje. We doen het fantastisch
Lezen is moeilijk he.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 16:11 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Het zijn ook altijd de zieke, zwakbegaafde, niets-kunnende outcasts in de maatschappij die denken dat ze bij een revolutie opeens wel krijgen waar ze menen recht op te hebben. TS is wat dat betreft het schoolvoorbeeld hiervan; wel de lusten maar niet de lasten willen hebben.
Oh ineens hebben we het over wikileaks? Want het ging eerst nog om de bezuinigingen op zorg en educatie, maar nu hebben we het al ineens over wikileaks.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 16:14 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dus je gaat op je spandoekje spuiten dat we allemaal Wikileaks moeten lezen?
Volgens mij heeft iemand iets teveel tijd doorgebracht in BNW/TRU hiero.
quote:Op donderdag 6 oktober 2011 16:16 schreef J.J.De-Bom het volgende:
[..]
Je roept de hele tijd losse dingen maar je kunt geen concreet samenhangend verhaal houden.
Volgens mij heb je zelf ook door dat je er niet helemaal uit komt - je hebt een mening omdat je die mening fijn vindt om te hebben, niet omdat je er goede argumenten voor hebt.
Als je geen ezel was geweest had je begrepen dat alles met elkaar te maken heeft.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 16:17 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Oh ineens hebben we het over wikileaks? Want het ging eerst nog om de bezuinigingen op zorg en educatie, maar nu hebben we het al ineens over wikileaks.
Ik weet beter dan jij hoe het in de financiele wereld, en de echte wereld eraan toe gaat. Je krijgt niks voor niks, das de eerste levensles. Knoop die in je oren, je zal er namelijk de rest van je leven mee moeten doen. Net zoals de TS overigens.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 16:15 schreef okiokinl het volgende:
[..]
waar heb je het over, verkeerde topic, dit gaat niet over kraken. lees eens wat over hoe de financiele sector werkt, dat kan jij ook vast wel begrijpen als je je best doet.
verzet tegen de snelle jongens die geld verdienen over onze ruggen en weg zijn als het in elkaar stort. die landen chanteren om niks te veranderen, want anders vertrekken ze naar elders, waar ze met rust gelaten worden. die openlijk belasting ontduiken, bonussen opstrijken, gouden handdrukken krijgen, na falen worden doorgesluisd naar het volgende mijarden salaris.quote:
Ah, het is inderdaad een aluminiumfolie-hoedjes-BNW/TRU figuur !quote:Op donderdag 6 oktober 2011 16:16 schreef ActionActiveReaction het volgende:
[..]
Lezen is moeilijk he.
Stelletje idioten. Opmerkingen plaatsen terwijl ik eerder iets anders zei.
Hoe weet jij in hemelsnaam welke lasten anderen dragen.
Nergens heb ik gezegd dat het gaat slagen. Ik heb gezegd dat ik hoopvol ben.
En nee ik ontvang geen uitkering, dat had je wel begrepen als je had gelezen.
Gebrainwashte schaap. Zet nog even je Tell-Lie-Vision aan man![]()
Of ga buiten spelen je mist kennelijk echte levenservaring.
quote:Op donderdag 6 oktober 2011 11:09 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Blijf gewoon lekker op Indymedia met je boehoe protest.
Je moet je natuurlijk wel bedienen van dergelijke benamingen, want inhoudelijk een punt maken kun je niet. Altijd een beetje sneu als mensen door de mand vallen, dat zelf begrijpen en dan maar terug grijpen op name calling.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 16:16 schreef ActionActiveReaction het volgende:
[..]
Lezen is moeilijk he.
Stelletje idioten. Opmerkingen plaatsen terwijl ik eerder iets anders zei.
Hoe weet jij in hemelsnaam welke lasten anderen dragen.
Nergens heb ik gezegd dat het gaat slagen. Ik heb gezegd dat ik hoopvol ben.
En nee ik ontvang geen uitkering, dat had je wel begrepen als je had gelezen.
Gebrainwashte schaap. Zet nog even je Tell-Lie-Vision aan man![]()
Of ga buiten spelen je mist kennelijk echte levenservaring.
Wat is dit nou voor een idiote kutreactie?quote:
Het is 1 groot complot zeker?quote:Op donderdag 6 oktober 2011 16:18 schreef ActionActiveReaction het volgende:
[..]
Als je geen ezel was geweest had je begrepen dat alles met elkaar te maken heeft.
Da's maar goed ook, want van je verbale vaardigheden moet je het niet hebbenquote:Op donderdag 6 oktober 2011 16:17 schreef ActionActiveReaction het volgende:
[..]![]()
Moeilijk he lezen. Dan had je geweten dat ik hier niet ben om de ezels van FOK te overtuigen
Krijg je van domme ezelopmerkingenquote:Op donderdag 6 oktober 2011 16:20 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Wat is dit nou voor een idiote kutreactie?
Je wil dus eigenlijk af van het Westen en zijn kapitalisme? Kan je dan niet beter verhuizen?quote:Op donderdag 6 oktober 2011 16:18 schreef okiokinl het volgende:
[..]
verzet tegen de snelle jongens die geld verdienen over onze ruggen en weg zijn als het in elkaar stort. die landen chanteren om niks te veranderen, want anders vertrekken ze naar elders, waar ze met rust gelaten worden. die openlijk belasting ontduiken, bonussen opstrijken, gouden handdrukken krijgen, na falen worden doorgesluisd naar het volgende mijarden salaris.
en vooral tegen de politici die hier niks tegen ondernemen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |