abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator donderdag 6 oktober 2011 @ 14:53:11 #151
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_102771941
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 14:45 schreef ActionActiveReaction het volgende:

[..]

Nee omdat het hier niet veel beter is dan in de US.
Je weet echt niet waar je over praat.
Breitling - Instruments for Professionals
  donderdag 6 oktober 2011 @ 15:01:33 #152
352957 J.J.De-Bom
voorheen Bill Gates
pi_102772241
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 14:45 schreef ActionActiveReaction het volgende:

[..]

Nee omdat het hier niet veel beter is dan in de US.
Je hebt echt geen idee he ? :')
voor 2 dubbelzinnige opmerkingen zet ik 'm terug.
  donderdag 6 oktober 2011 @ 15:38:45 #153
355513 BASBRO
Waarom spelen we niet meer...?
pi_102773388
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 13:31 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ja, en dat geld werd bij de kredietnemers door de strot geduwd. Die wilden dat helemaal niet en hebben ook helemaal niet vrijwillig hun handtekening gezet. :') Nee, degenen die dat geld maar al te graag aannamen (en daar zelf naar op zoek waren geweest), die treft geen enkele blaam.

Maar, bijdehand, als het zo werkt zoals jij zegt. Waarom hebben ze mij dan niet een krediet aangesmeerd, en met mij nog heel veel mensen niet? Als er toch geen eigen verantwoordelijkheid ligt bij de kredietnemer, waarom hebben ze dan niet iedereen zo'n krediet gegeven?

Want ik heb zo'n krediet niet. Vonden ze mij wat aardiger dan de rest, of zou het toch komen doordat ik daar zelf in kon beslissen, net als iedereen dat kan?
Die kredietnemers hebben dat inzicht niet. De banken wel.

Nee... De banken wilden liever geen leningen verkopen, maar konden het niet over hun hart krijgen mensen teleur te moeten stellen :')

Als je echt denkt dat banken die leningen verstrekken omdat de kredietnemer dat zo graag wil, in plaats van omdat de bank graag wil verdienen dan snap je er weinig van.
  Moderator donderdag 6 oktober 2011 @ 15:49:45 #154
16180 crew  CoolGuy
pi_102773694
quote:
1s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 15:38 schreef BASBRO het volgende:

[..]

Die kredietnemers hebben dat inzicht niet. De banken wel.

Nee... De banken wilden liever geen leningen verkopen, maar konden het niet over hun hart krijgen mensen teleur te moeten stellen :')

Als je echt denkt dat banken die leningen verstrekken omdat de kredietnemer dat zo graag wil, in plaats van omdat de bank graag wil verdienen dan snap je er weinig van.
Maak je nou maar niet zo druk over wat ik snap, want ik snap er meer van dan jij denkt. Dat een bedrijf (en dus banken ook) handelt vanuit winstoogmerk snap ik maar al te goed. Dat is dan ook hun goed recht.

Die bank wil maar al te graag leningen verkopen, maar kan dat niet doen zonder dat de klant een handtekening zet. De bank kan de klant niet dwingen dat te doen, dus ze kunnen alleen maar een verhaal ophangen waarmee ze de klant over de streep trachten te trekken. Dat is logisch. Immers, elk verkocht product is meer winst voor de bank, doh. En dan zeggen 'dan snap je er weinig van' :') dit is basisschool kennis hoor :')

Maar dan, even doorgaande op wat je zegt. De bank wil dus geld verdienen, dáárom willen ze graag verkopen. Aangezien iedereen weet dat een leverancier zijn eigen product(en) niet gaat afkraken maar juist zal ophemelen, immers, das verkooptechniek, moet er bij de klanten toch een enorme set alarmbellen gaan rinkelen op het moment dat ze aan het kijken zijn voor een hypotheek, en de hypotheekverstrekker steekt een hallelujah verhaal af.

Dan moet je toch bij jezelf gaan denken van 'ja maar wacht even, dit is wel een hele hoop geld, wat zijn de risico's?'. De praktijk is dat er een groep klanten is die dat niét doet, en dat wil jij vervolgens de bank aanrekenen? Kom op zeg.

Want waarom doet die groep klanten dat niet? Omdat die een huis hebben gezien waarvan de prijs net ligt boven wat zij kunnen betalen volgens de (standaard)berekening. En in plaats van zeggen 'oke, dan doen we het niet want teveel risico, dus we gaan op zoek naar een huis dat voor ons wel betaalbaar is' gaan ze naar de volgende hypotheekverstrekker, want 'nee' krijgen als antwoord is niet leuk. Dus ze gaan leuren, tot er een hypotheekverstrekker is die 'ja' als antwoord geeft.

En dan zijn die mensen blij jongen. Zo blij, dat ze verder niet meer écht luisteren naar hoe of wat, of zelfs maar naar de risico's vragen, laat staan dat ze zich verdiepen in de voorwaarden die voor hun gelden, want dat maakt allemaal niet uit, want ze hebben 'ja' gekregen, en dát is wat telt.

En dié groep mensen, die komen in de problemen, en gaan vervolgens klagen dat het de schuld is van de bank. Nee, het is de schuld van die mensen, dan hadden ze maar beter moeten nadenken. De bank heeft hun arm niet omgedraaid, of een pistool tegen het hoofd gezet, het is volledig de verantwoordelijkheid van de klant zelf.

Immers, de bank wil wel heel graag verkopen, maar kan dat niet tot de klant akkoord gaat en de papieren tekent, en die actie, inclusief het vooronderzoek wat je (in mijn ogen logisch) doet/laat doen door een andere partij dan de verstrekker zelf, voor je die handtekening zet (aangezien het niet om 50 euro gaat maar heel wat meer) is volledig de verantwoordelijkheid van de klant. Zonder die handtekening doet en kan de bank helemaal niks, ook al willen ze nog zo graag.
pi_102773869
beetje zeuren over die hypotheken heeft niet zoveel zin, ook in amerika gaat het daar niet om, dat was maar een laatste druppen, en een simptoom.
het gaat om het hele financiele systeem, dat is verrot. er wordt gegokt met ons geld, via constructie op constructie wordt er niet 1 keer maar een hele serie van keren aan verdiend, en als t allemaal in elkaar lazert dan moeten wij betalen, terwijl zij gered worden (want onmisbaar) en vervolgens vrolijk weer doorgaan met gokken.
dat systeem brengt ons welvaart maar, zoals nu blijkt, brengt onze welvaart ook ernstig in gevaar. het moet stabieler, simpel.
pi_102773983
Ik kom misschien ook even, om jullie uit te lachen _O-
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
  Moderator donderdag 6 oktober 2011 @ 16:00:24 #157
16180 crew  CoolGuy
pi_102774019
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 15:55 schreef okiokinl het volgende:
beetje zeuren over die hypotheken heeft niet zoveel zin, ook in amerika gaat het daar niet om, dat was maar een laatste druppen, en een simptoom.
het gaat om het hele financiele systeem, dat is verrot. er wordt gegokt met ons geld, via constructie op constructie wordt er niet 1 keer maar een hele serie van keren aan verdiend, en als t allemaal in elkaar lazert dan moeten wij betalen, terwijl zij gered worden (want onmisbaar) en vervolgens vrolijk weer doorgaan met gokken.
dat systeem brengt ons welvaart maar, zoals nu blijkt, brengt onze welvaart ook ernstig in gevaar. het moet stabieler, simpel.
Echt waar joh? Moet het stabieler? Je meent het. Je bent de eerste die tot die conclusie komt zeg. En de manier waarop dan? Ook simpel? Of heeft dat stiekem toch wat meer voeten in de aarde?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Moderator donderdag 6 oktober 2011 @ 16:01:39 #158
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_102774058
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 15:55 schreef okiokinl het volgende:
Ik ben het met je eens dat er behoorlijk wat mis is met het financiële systeem, maar dan is het jammer dat de OP het heeft over dat er 'ware democratie' moet komen en meer van dat soort onzin. En dan lijkt het opeens zo'n betoging voor radicalen en anarchisten.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_102774092
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 16:00 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Echt waar joh? Moet het stabieler? Je meent het. Je bent de eerste die tot die conclusie komt zeg. En de manier waarop dan? Ook simpel? Of heeft dat stiekem toch wat meer voeten in de aarde?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Arm schaapje. Gefeliciteerd, je hebt totaal geen inzicht in het bankwezen en de wereld for that matter :')
Je zet jezelf voor schut man, net als hoe de banken en de regering de bevolking al tijden voor schut zet. ;)
Get your ass up.
pi_102774149
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 16:01 schreef Mike het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens dat er behoorlijk wat mis is met het financiële systeem, maar dan is het jammer dat de OP het heeft over dat er 'ware democratie' moet komen en meer van dat soort onzin. En dan lijkt het opeens zo'n betoging voor radicalen en anarchisten.
Dat iedereen zo graag een bepaald beeld van mij wil scheppen.
Hippie :')
Want we hebben nu democratie hier?
Get your ass up.
  Moderator donderdag 6 oktober 2011 @ 16:09:02 #161
16180 crew  CoolGuy
pi_102774310
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 16:02 schreef ActionActiveReaction het volgende:

[..]

Arm schaapje. Gefeliciteerd, je hebt totaal geen inzicht in het bankwezen en de wereld for that matter :')
Je zet jezelf voor schut man, net als hoe de banken en de regering de bevolking al tijden voor schut zet. ;)
Ja, ík ben degene die mezelf belachelijk maakt in dit topic uiteraard :')

Maar ondertussen heb ik geen studieschuld, ook nooit gehad, heb ik een gedegen opleiding en m'n schaapjes behoorlijk op het droge. Ik denk dat ik net wat meer inzicht in het bankwezen en de wereld heb, dan iemand die graag in een revolutie wil geloven en iedereen oproept om vooral te komen demonstreren, en dan de illusie heeft dat dat ook maar van enige invloed gaat zijn.

Nee, jij hebt lekker veel inzicht in de wereld jongen, jij komt er wel :')
  donderdag 6 oktober 2011 @ 16:09:11 #162
352957 J.J.De-Bom
voorheen Bill Gates
pi_102774315
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 16:04 schreef ActionActiveReaction het volgende:
Want we hebben nu democratie hier?
In de vorm van een particratie, ja.
We kiezen mensen die we intelligent genoeg achten om beslissingen te nemen voor ons allemaal.
pi_102774352
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 16:02 schreef ActionActiveReaction het volgende:

[..]

Ja tuurlijk, de rest van de wereld is gek behalve jij :')
pi_102774353
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 16:09 schreef J.J.De-Bom het volgende:

[..]

In de vorm van een particratie, ja.
We kiezen mensen die we intelligent genoeg achten om beslissingen te nemen voor ons allemaal.
Yeah right ^O^
Get your ass up.
  donderdag 6 oktober 2011 @ 16:10:08 #165
352957 J.J.De-Bom
voorheen Bill Gates
pi_102774355
quote:

[..]

Eerlijk gezegd ben jij degene die zich voor schut zet en zich behoorlijk laat kennen.
pi_102774377
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 16:10 schreef J.J.De-Bom het volgende:

[..]

Eerlijk gezegd ben jij degene die zich voor schut zet en zich behoorlijk laat kennen.
:')
Get your ass up.
pi_102774392
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 16:09 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ja, ík ben degene die mezelf belachelijk maakt in dit topic uiteraard :')

Maar ondertussen heb ik geen studieschuld, ook nooit gehad, heb ik een gedegen opleiding en m'n schaapjes behoorlijk op het droge. Ik denk dat ik net wat meer inzicht in het bankwezen en de wereld heb, dan iemand die graag in een revolutie wil geloven en iedereen oproept om vooral te komen demonstreren, en dan de illusie heeft dat dat ook maar van enige invloed gaat zijn.

Nee, jij hebt lekker veel inzicht in de wereld jongen, jij komt er wel :')
Het zijn ook altijd de zieke, zwakbegaafde, niets-kunnende outcasts in de maatschappij die denken dat ze bij een revolutie opeens wel krijgen waar ze menen recht op te hebben. TS is wat dat betreft het schoolvoorbeeld hiervan; wel de lusten maar niet de lasten willen hebben.
  donderdag 6 oktober 2011 @ 16:11:05 #168
352957 J.J.De-Bom
voorheen Bill Gates
pi_102774393
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 16:10 schreef ActionActiveReaction het volgende:

[..]

Yeah right ^O^
Je mag van mij gerust beweren dat het niet zo is hoor, je mag van mij wel meer onzin beweren.
Maar je maakt je punt er niet sterk mee.
pi_102774415
quote:
Je intelligentie spat ervanaf, met je smiley`s en je gebrek aan discussievaardigheden.
pi_102774435
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 16:11 schreef J.J.De-Bom het volgende:

[..]

Je mag van mij gerust beweren dat het niet zo is hoor, je mag van mij wel meer onzin beweren.
Maar je maakt je punt er niet sterk mee.
Het is een vrij land, zelfs figuren als de TS mogen hun mening uiten over hoe kut het wel niet geregeld is hier in Nederland. Mooi he, zo`n democratie _O_
pi_102774445
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 16:00 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

SPOILER
ja hoor guttegut, dat heeft een heleboel kleine voetjes in de aarde.
wat is je betoog hier, dat dat al eerder is opgemerkt, en dat je dus gewoon lekker niks moet doen?
je klinkt een beetje als een verwarde politicus die liever wil dat iedereen zn mond houd want anders wordt je zo gestresst..
pi_102774451
Nee hoor niets aan de hand. Alles gaat prachtig.
Wikileaks is maar een sprookje. We doen het fantastisch :')
Get your ass up.
pi_102774474
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 16:12 schreef okiokinl het volgende:

[..]

wat is je betoog hier, dat dat al eerder is opgemerkt, en dat je dus gewoon lekker niks moet doen?
je klinkt een beetje als een verwarde politicus die liever wil dat iedereen zn mond houd want anders wordt je zo gestresst..
Je hebt gelijk, je kan veel beter demonstreren voor het recht op kraken, je weet wel, diefstal legaliseren, en het feit dat de grote boze meneren die wel succesvol zijn in het leven jou en je matties in de goot laten liggen.
pi_102774497
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 16:01 schreef Mike het volgende:

[..]

is ook jammer. mensen moeten snappen waar het om gaat, en dat we er allemaal bij gebaat zijn als er verzet is. ongeacht politieke kleur.
  Moderator donderdag 6 oktober 2011 @ 16:14:13 #175
16180 crew  CoolGuy
pi_102774501
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 16:12 schreef okiokinl het volgende:

[..]

Nee, dat je wel heel interessant een open deur in trapt, maar vervolgens niet door gaat op wat dan de oplossing is, want die oplossing is niet zo simpel als constateren dat het 'stabieler moet'.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')