Ja joh, lekker de verantwoordelijkheid voor je eigen opmerkingen neerleggen bij anderenquote:Op donderdag 6 oktober 2011 16:21 schreef ActionActiveReaction het volgende:
[..]
Krijg je van domme ezelopmerkingen
ik wil af van asociaal gedrag. als het echt kapitalisme was, dan kon je als consument slecht gedrag afstraffen. snap je wel wat kapitalisme is?quote:Op donderdag 6 oktober 2011 16:21 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je wil dus eigenlijk af van het Westen en zijn kapitalisme? Kan je dan niet beter verhuizen?
WIKILEAKS ! BILDERBERG!quote:Op donderdag 6 oktober 2011 16:22 schreef ActionActiveReaction het volgende:
[..]
Je moet wel idioot zijn. Ik zeg voor de 10e keer dat ik niet ben om ezels over te halen.
Koekoek
kan toch ook , als iedereen zn geld weghaalt bij een bepaalde instantie omdat men het er niet mee eens is , blijft er weinig over .quote:Op donderdag 6 oktober 2011 16:22 schreef okiokinl het volgende:
[..]
ik wil af van asociaal gedrag. als het echt kapitalisme was, dan kon je als consument slecht gedrag afstraffen. snap je wel wat kapitalisme is?
Ja man Cool Guy.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 16:22 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja joh, lekker de verantwoordelijkheid voor je eigen opmerkingen neerleggen bij anderen
Maar ondertussen wil jij wel van die 40 miljoen die eerder genoemd werden je graantje meepikken, zonder daar iets voor te doen?quote:Op donderdag 6 oktober 2011 16:21 schreef okiokinl het volgende:
[..]
okee, dus je weet het naar eigen zeggen wel, en je hebt er niks op tegen?
tja, dan is het verzet ook tegen jou gericht. lekker zakken vullen ten koste van anderen, of niet? heel wijs.
In tegenstelling tot jou blijf ik niet hangen in de 'boehoe-kijk-mij-zielig-zijn-slachtofferrol' en heb ik door dat ik er zelf wat van moet maken. Een opleiding volgen, een goede baan hebben, een beetje financieel goede zaken doen en je kan een heel erg prettig leven leiden zonder dat je al te veel hoeft aan te trekken van anderen.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 16:21 schreef okiokinl het volgende:
[..]
okee, dus je weet het naar eigen zeggen wel, en je hebt er niks op tegen?
tja, dan is het verzet ook tegen jou gericht. lekker zakken vullen ten koste van anderen, of niet? heel wijs.
Ow, je komt dus toch alleen maar om te spammen...quote:Op donderdag 6 oktober 2011 16:22 schreef ActionActiveReaction het volgende:
[..]
Je moet wel idioot zijn. Ik zeg voor de 10e keer dat ik niet ben om ezels over te halen.
Koekoek
Klopt als een bus. Maar als je dit verhaal met een factor tigduizend vermenigvuldigt... En je praat dan over een handjevol banken en vele duizenden particulieren...quote:Op donderdag 6 oktober 2011 15:49 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Maak je nou maar niet zo druk over wat ik snap, want ik snap er meer van dan jij denkt. Dat een bedrijf (en dus banken ook) handelt vanuit winstoogmerk snap ik maar al te goed. Dat is dan ook hun goed recht.
Die bank wil maar al te graag leningen verkopen, maar kan dat niet doen zonder dat de klant een handtekening zet. De bank kan de klant niet dwingen dat te doen, dus ze kunnen alleen maar een verhaal ophangen waarmee ze de klant over de streep trachten te trekken. Dat is logisch. Immers, elk verkocht product is meer winst voor de bank, doh. En dan zeggen 'dan snap je er weinig van'dit is basisschool kennis hoor
![]()
Maar dan, even doorgaande op wat je zegt. De bank wil dus geld verdienen, dáárom willen ze graag verkopen. Aangezien iedereen weet dat een leverancier zijn eigen product(en) niet gaat afkraken maar juist zal ophemelen, immers, das verkooptechniek, moet er bij de klanten toch een enorme set alarmbellen gaan rinkelen op het moment dat ze aan het kijken zijn voor een hypotheek, en de hypotheekverstrekker steekt een hallelujah verhaal af.
Dan moet je toch bij jezelf gaan denken van 'ja maar wacht even, dit is wel een hele hoop geld, wat zijn de risico's?'. De praktijk is dat er een groep klanten is die dat niét doet, en dat wil jij vervolgens de bank aanrekenen? Kom op zeg.
Want waarom doet die groep klanten dat niet? Omdat die een huis hebben gezien waarvan de prijs net ligt boven wat zij kunnen betalen volgens de (standaard)berekening. En in plaats van zeggen 'oke, dan doen we het niet want teveel risico, dus we gaan op zoek naar een huis dat voor ons wel betaalbaar is' gaan ze naar de volgende hypotheekverstrekker, want 'nee' krijgen als antwoord is niet leuk. Dus ze gaan leuren, tot er een hypotheekverstrekker is die 'ja' als antwoord geeft.
En dan zijn die mensen blij jongen. Zo blij, dat ze verder niet meer écht luisteren naar hoe of wat, of zelfs maar naar de risico's vragen, laat staan dat ze zich verdiepen in de voorwaarden die voor hun gelden, want dat maakt allemaal niet uit, want ze hebben 'ja' gekregen, en dát is wat telt.
En dié groep mensen, die komen in de problemen, en gaan vervolgens klagen dat het de schuld is van de bank. Nee, het is de schuld van die mensen, dan hadden ze maar beter moeten nadenken. De bank heeft hun arm niet omgedraaid, of een pistool tegen het hoofd gezet, het is volledig de verantwoordelijkheid van de klant zelf.
Immers, de bank wil wel heel graag verkopen, maar kan dat niet tot de klant akkoord gaat en de papieren tekent, en die actie, inclusief het vooronderzoek wat je (in mijn ogen logisch) doet/laat doen door een andere partij dan de verstrekker zelf, voor je die handtekening zet (aangezien het niet om 50 euro gaat maar heel wat meer) is volledig de verantwoordelijkheid van de klant. Zonder die handtekening doet en kan de bank helemaal niks, ook al willen ze nog zo graag.
Het mooiste is ook dat de mensen die 'verzet' plegen degene zijn die zichzelf het meeste toe willen eigenen, omdat ze denken dat het hen toebehoort. Het eeuwenoude 'het zijn mijn centuh die ik terugpak' redenatie.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 16:24 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Maar ondertussen wil jij wel van die 40 miljoen die eerder genoemd werden je graantje meepikken, zonder daar iets voor te doen?
En dan verongelijkt iets roepen over lekker de zakken vullen ten koste van anderen.
'het verzet'Oh jeej boehoehoe, een groepje mensen die met spandoekjes wat gaat roepen op straat. Help, wat een verzet!
Uhuh, maar ondertussen heb ik m'n schaapjes op het droge en wil jij op straat gaan roepen dat het allemaal niet eerlijk is, omdat je zelf een beetje gefaald hebt tot toe, maar daar de verantwoordelijkheid niet voor wil dragen.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 16:23 schreef ActionActiveReaction het volgende:
[..]
Ja man Cool Guy.
Eerder Fake Guy
banken storten niet in, die worden gered. en hoe wou je iets doen als ze hun machtsbasis in china hebben?quote:Op donderdag 6 oktober 2011 16:23 schreef kovenant het volgende:
[..]
kan toch ook , als iedereen zn geld weghaalt bij een bepaalde instantie omdat men het er niet mee eens is , blijft er weinig over .
Vanmorgen, toen ik nog scherp was, trok ik die conclusie ook alquote:Op donderdag 6 oktober 2011 16:24 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ow, je komt dus toch alleen maar om te spammen...
Haal je geld weg van de bank, dat zal ze straffen! Blijf je trouwens van die domme 'snap je wel huhuhuh' opmerkingen plaatsen, of moet ik ook gemeen gaan worden?quote:Op donderdag 6 oktober 2011 16:22 schreef okiokinl het volgende:
[..]
ik wil af van asociaal gedrag. als het echt kapitalisme was, dan kon je als consument slecht gedrag afstraffen. snap je wel wat kapitalisme is?
Ga lekker door met labelen!!quote:Op donderdag 6 oktober 2011 16:24 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Maar ondertussen wil jij wel van die 40 miljoen die eerder genoemd werden je graantje meepikken, zonder daar iets voor te doen?
En dan verongelijkt iets roepen over lekker de zakken vullen ten koste van anderen.
'het verzet'Oh jeej boehoehoe, een groepje mensen die met spandoekjes wat gaat roepen op straat. Help, wat een verzet!
Ik wilde nog voordeel van twijfel doen enzoquote:Op donderdag 6 oktober 2011 16:26 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Vanmorgen, toen ik nog scherp was, trok ik die conclusie ook al
jij weet helemaal niet wat ik doe en wat niet. lol.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 16:24 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Jullie zijn de echte Einsteins hierquote:Op donderdag 6 oktober 2011 16:27 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ik wilde nog voordeel van twijfel doen enzo
Ja, want Dirk Scheringa is nu Senior VP Acting CEO van een multi-biljonair bedrijf. O nee wachtquote:Op donderdag 6 oktober 2011 16:25 schreef okiokinl het volgende:
[..]
banken storten niet in, die worden gered. en hoe wou je iets doen als ze hun machtsbasis in china hebben?
nee, globaal doe je er helemaal niks tegen. zelfs al stort een bank ik, dat schuiven de machtige mannetjes en vrouwtejs gewoon door. die kennen geen loyaliteit aan een bedrijf.
Conclusie: altijd naar mij luisterenquote:Op donderdag 6 oktober 2011 16:27 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ik wilde nog voordeel van twijfel doen enzo
jij denkt dat het financiele systeem een goed voorbeeld van kapitalisme is, en dant is het niet. het is uitbuiting, zonder marktwerking of keuze. dat heet facisme.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 16:27 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Haal je geld weg van de bank, dat zal ze straffen! Blijf je trouwens van die domme 'snap je wel huhuhuh' opmerkingen plaatsen, of moet ik ook gemeen gaan worden?
Tijd voor een slotje dus.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 16:28 schreef ActionActiveReaction het volgende:
[..]
Jullie zijn de echte Einsteins hier![]()
Stel je niet zo aan zeg. Jij komt met een oproep om te protesteren, mensen vragen jou waartegen (of waarvoor) je dan wilt protesteren, en blijkbaar zijn jouw antwoorden zo slecht / onsamenhangend / onzinnig dat een boel mensen hier het gewoon niet met je eens zijn.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 16:27 schreef ActionActiveReaction het volgende:
[..]
Ga lekker door met labelen!!
Dingen in mn mond stoppen die ik nooit gezegd heb.
Ik ben boekhouder idioot. Als je normaal zou lezen had je dat geweten.
Maar nee, je zoekt alleen maar kans de boel onderuit te kicken.
Geeft dat je een lekker gevoel, kom je iets tekort? Als je niet wil protesteren, dan niet.
Ga je toch lekker buiten spelen. Klaar.
Maar nee, jij bent zo iemand die graag energie steekt in het neerhalen van anderen.
Van zulk soort moet je het maar hebben, dat je een ander niet eens het licht in de ogen kan gunnen.![]()
![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |