Om een voorproefje te geven, wat videobeelden van Occupy Wall Street in de US.quote:Informatie Occupy Amsterdam (Updated)
5 October 2011 door Jacob
WEBSITE ONLINE: http://www.occupyamsterdam.org/
We zagen eerder de #occupywallstreet protesten ontstaan op 17 September. Zij protesteren voor vrijheid en gelijkheid voor de 99% en kijken daarbij naar Wall Street. De 99% dient niet alleen een eerlijk aandeel te krijgen in de rijkdommen van de wereld, maar ook een gelijk beslissingsrecht te hebben.
Het kiezen van vertegenwoordigers die hun afspraken niet nakomen is GEEN democrati…e. Een land dat staatsschulden heeft door de monopoliepositie van de banken op het drukken van geld is GEEN vrij land.
Occupy Amsterdam is een actie in samenwerking met de #globalchange en #occupytogether protesten. Wij willen door een vreedzaam protest de aandacht op deze onderwerpen vestigen.
We nodigen iedereen uit om met ons naar oplossingen te zoeken en met ons een verbetering te bewerkstelligen! Vooruitgang, vooruitstreven, samenwerken en bewustwording zijn de sleutelwoorden van deze protesten.
Occupy Amsterdam heeft geen leiders of vertegenwoordigers. Dit is een actie namens iedereen.
Doelen:
-We zijn solidair met Occupy Wallstreet & de Global Change beweging.
-We geven politici & banken één duidelijke boodschap/kans: Wakker Worden! Neem jullie verantwoordelijkheid!
-We zijn vóór Ware democratie.
-We zijn vóór een andere eerlijke samenleving.
-We nodigen mensen uit om mee te denken over ware democratie & verandering.
-We vragen de 99% (ja, jou!) om initiatief te tonen en te ontwikkelen naar eigen vermogen en wil.
-Vooruitgang, vooruitstreven, samenwerken en bewustwording zijn sleutelwoorden.
In solidariteit met http://occupytogether.org/ wordt Amsterdam 15 oktober bezet.
In solidarity with http://occupytogether.org/ Amsterdam will be occupied on the 15th of october.
Al je hierbij bent voeg jezelf dan ook even toe aan deze lijst. Zo laten we de wereld zien dat Nederland ook wakker is.
http://www.meetup.com/occupytogether/Occupy-Amsterdam/
If you going to be there the 15th then please add yourself to this list please http://www.meetup.com/occupytogether/Occupy-Amsterdam/
CHAT (IRC):
Server: irc.indymedia.org
Channel: #occupyamsterdam
CHAT (WEBCHAT TO IRC):
http://chat.indymedia.org/
Channel: #occupyamsterdam
MAIN EMAIL:
occupyamsterdam@gmail.com
SECONDARY EMAIL:
occupyamsterdam@hotmail.nl
SIMPELE WEBSITE MET DATUM EN LOKATIE:
https://sites.google.com/site/occupyamsterdam/
SIMPLE WEBSITE WITH DATE AND LOCATION:
https://sites.google.com/site/occupyamsterdam/
FACEBOOK DISCUSSION & ORGANISE GROUP:
http://www.facebook.com/groups/122913461146459/
HYVES:
http://occupyamsterdam.hyves.nl/
TWITTER:
http://twitter.com/occupyamsterdam
YOUTUBE:
http://youtube.com/occupyamsterdam
Flyers (gallery):
http://www.imagebam.com/gallery/4uvogwh2pgp93490j88cr1ydx4o9j7up/
More Flyers: (gallery 2):
http://www.imagebam.com/gallery/4wz7fwjvom9bmgjcju5awtjggk4uc52q
http://nederlandvrij.com/
You can get fired for having a voice?quote:Op donderdag 6 oktober 2011 10:46 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Ik kan niet want ik moet dan werken.
Say whatquote:Ik heb een schuld van 100.000 dollar en het wordt tijd dat de regering daar iets aan gaat doen
Als ik een voice zou hebben dan deed ik wel mee aan The Voice of Holland.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 10:47 schreef ActionActiveReaction het volgende:
[..]
You can get fired for having a voice?
Ik stel een vraag, een oprechte vraag... misschien zou je ook gewoon een antwoord kunnen geven.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 10:49 schreef ActionActiveReaction het volgende:
Ik denk dat mensen die bij voorbaat niet mee willen doen en zich niet in willen zetten, verder niet hoeven te reageren als ze verder niet echt iets te melden hebben.
Want? Mensen mogen geen kritiek hebben?quote:Op donderdag 6 oktober 2011 10:49 schreef ActionActiveReaction het volgende:
Ik denk dat mensen die bij voorbaat niet mee willen doen en zich niet in willen zetten, verder niet hoeven te reageren als ze verder niet echt iets te melden hebben.
Je weet dat Wall Street door de Nederlanders gemaakt is he?quote:Op donderdag 6 oktober 2011 10:53 schreef florisje het volgende:
je weet dat Wall Street in Amerika is he?
Natuurlijk wel, maar als ze niet echt iets te melden hebben lijkt het me overbodig.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 10:52 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Want? Mensen mogen geen kritiek hebben?
Dat het jouw voorstellingsvermogen te boven gaat, wil niet zeggen dat het onmogelijk isquote:Op donderdag 6 oktober 2011 10:56 schreef ActionActiveReaction het volgende:
[..]
Natuurlijk wel, maar als ze niet echt iets te melden hebben lijkt het me overbodig.
Ik kan me nauwelijks voorstellen dat de eerste reactie, waarom, zo snel alle info heeft doorgelezen en bekeken.
Welnee.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 10:58 schreef ActionActiveReaction het volgende:
Het gaat nu gewoon echt beginnen.
It's already on going....
Lijkt me lastig een film van 10 minuten binnen 1 minuut te kunnen kijkenquote:Op donderdag 6 oktober 2011 11:00 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Dat het jouw voorstellingsvermogen te boven gaat, wil niet zeggen dat het onmogelijk is
Ik lees de tekst in je quote en zie een aantal nietszeggende oneliners staan onder de noemer 'doelen', ik wil graag weten waarom ik zo nodig in de regen zou moeten gaan staan vreedzaam protesteren. In duidelijke taal...quote:Op donderdag 6 oktober 2011 11:08 schreef ActionActiveReaction het volgende:
[..]
Lijkt me lastig een film van 10 minuten binnen 1 minuut te kunnen kijken![]()
En zo een onnodige opmerking. Als je oprecht geïnteresseerd was had je niet zo snel gereageerd met zo'n comment.
Dat weet ik niet van te voren. Dat moeten we afwachten.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 11:02 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Welnee.
Denk je nu serieus dat 99% van de Nederlanders zaterdag 15 oktober niks beters te doen heeft dan in een regenachtig Amsterdam te gaan protesteren?
quote:Op donderdag 6 oktober 2011 11:09 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Blijf gewoon lekker op Indymedia met je boehoe protest.
Wil je nu dat ik je ga overtuigenquote:Op donderdag 6 oktober 2011 11:09 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ik lees de tekst in je quote en zie een aantal nietszeggende oneliners staan onder de noemer 'doelen', ik wil graag weten waarom ik zo nodig in de regen zou moeten gaan staan vreedzaam protesteren. In duidelijke taal...
Gewoon spam dus.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 11:13 schreef ActionActiveReaction het volgende:
[..]
Wil je nu dat ik je ga overtuigen![]()
Nee is mijn antwoord hierop. Dit topic is voor geïnteresseerden die informatie met elkaar hierover willen delen. En niet om users te kleineren omdat ze mee willen protesteren.
Ik kan je reacties nauwelijk kritiek noemen. Het lijkt meer op gebash.
Nee. Nieuws over wat er werkelijk gaande is. En dat delen met mensen die zich hiervoor inzetten.quote:
Je kunt er dus geen antwoord op geven...prima hoor. Lijkt me alleen lastig om met volle overtuiging ergens achter te staan waarvan je zelf niet duidelijk is wat je nu precies wil bereiken... Als jij dat gebash wilt noemen, dan weet je niet wat bashen inhoudtquote:Op donderdag 6 oktober 2011 11:13 schreef ActionActiveReaction het volgende:
[..]
Nee is mijn antwoord hierop. Dit topic is voor geïnteresseerden die informatie met elkaar hierover willen delen. En niet om users te kleineren omdat ze mee willen protesteren.
Vertel dan, wat is er werkelijk gaande?quote:Op donderdag 6 oktober 2011 11:15 schreef ActionActiveReaction het volgende:
[..]
Nee. Nieuws over wat er werkelijk gaande is. En dat delen met mensen die zich hiervoor inzetten.
Ik ben hier niet om mensen te overtuigen, dat zeg ik net.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 11:16 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Vertel dan, wat is er werkelijk gaande?
Open mijn ogen!
Dus je bent gewoon aan het spammen.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 11:18 schreef ActionActiveReaction het volgende:
[..]
Ik ben hier niet om mensen te overtuigen, dat zeg ik net.
Maar om de informatie te delen met mensen die al geïnteresseerd zijn.
Jij bent tevreden met de huidige gang van zaken.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 11:16 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Vertel dan, wat is er werkelijk gaande?
Open mijn ogen!
quote:Op donderdag 6 oktober 2011 11:19 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Dus je bent gewoon aan het spammen.
Wat snap je niet aan een forum?quote:Op donderdag 6 oktober 2011 11:24 schreef ActionActiveReaction het volgende:
[..]![]()
Nee, informatie delen.
Wat begrijp je niet? Dit is iets bijzonders.
Je vergeet even, dat in Amerika deze problemen al langer gaande zijn, en ook wat erger zijn dan hier in Nederland. Daarnaast zijn de Amerikanen een volk waarbij dit soort dingen kunnen.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 11:24 schreef ActionActiveReaction het volgende:
[..]![]()
Nee, informatie delen.
Wat begrijp je niet? Dit is iets bijzonders.
In Nederland betalen de allerrijksten nauwelijks belasting? op de een of andere manier wil dat er bij mij niet in... van Amerika heb ik geen verstand op dat vlak.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 11:29 schreef Stranger het volgende:
Ik vind het zo jammer dat alles zo'n communistisch kleurtje krijgt. In principe zie ik de protesten in Amerika als een protest tegen de corporaties en rijkste amerikanen, die bijna geen belasting betalen en dus niet genoeg bijdragen aan de samenleving, terwijl de middenklasse steeds moet inleveren, en de politiek die er weinig aan lijkt te doen. In Nederland gebeurt precies hetzelfde en in principe is het goed om hier tegen te demonstreren.
Dankzij de media en extremisten als de OP lijkt het weer een ontzettend linkse hippie-beweging, terwijl dat helemaal niet zo hoeft te zijn. Ik neem aan dat mensen van alle achtergronden hier ontevreden over zijn. Ik heb respect voor die mensen die al weken Wall Street toeëigenen en durven te protesteren voor waar ze voor staan.
Ja, geef dan het goede voorbeeld.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 11:13 schreef ActionActiveReaction het volgende:
Noem 52% maar nauwelijks.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 11:32 schreef Sjeen het volgende:
[..]
In Nederland betalen de allerrijksten nauwelijks belasting? op de een of andere manier wil dat er bij mij niet in... van Amerika heb ik geen verstand op dat vlak.
In de VS is de situatie veel extremer natuurlijk dan in Nederland. Als ik in de VS woonde nu, zou ik mee gaan protesteren bij Wall Street. Hier in Nederland zie ik daar (nog) geen aanleiding toe.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 11:29 schreef Stranger het volgende:
Ik vind het zo jammer dat alles zo'n communistisch kleurtje krijgt. In principe zie ik de protesten in Amerika als een protest tegen de corporaties en rijkste amerikanen, die bijna geen belasting betalen en dus niet genoeg bijdragen aan de samenleving, terwijl de middenklasse steeds moet inleveren, en de politiek die er weinig aan lijkt te doen. In Nederland gebeurt precies hetzelfde en in principe is het goed om hier tegen te demonstreren.
Dankzij de media en extremisten als de OP lijkt het weer een ontzettend linkse hippie-beweging, terwijl dat helemaal niet zo hoeft te zijn. Ik neem aan dat mensen van alle achtergronden hier ontevreden over zijn. Ik heb respect voor die mensen die al weken Wall Street toeëigenen en durven te protesteren voor waar ze voor staan.
En jullie zijn een stel pessimistenquote:Op donderdag 6 oktober 2011 11:43 schreef Loppe het volgende:
Neen, TS zal denken de 99% te vertegenwoordigen.
TS is een held.
Is het hier nog niet erg genoeg?quote:Op donderdag 6 oktober 2011 11:47 schreef Mike het volgende:
[..]
In de VS is de situatie veel extremer natuurlijk dan in Nederland. Als ik in de VS woonde nu, zou ik mee gaan protesteren bij Wall Street. Hier in Nederland zie ik daar (nog) geen aanleiding toe.
Wat is er nou precies zo erg?quote:Op donderdag 6 oktober 2011 11:48 schreef ActionActiveReaction het volgende:
[..]
Is het hier nog niet erg genoeg?
Nee.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 11:48 schreef ActionActiveReaction het volgende:
[..]
Volgens mij heb je m'n vorige reply gemist.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 11:48 schreef ActionActiveReaction het volgende:
[..]
En jullie zijn een stel pessimisten![]()
Het een beetje op mij gaan mikken. Lekker volwassen weer.
Blijkbaar niet he, of zie jij wel heel amsterdam vol staan met protesterende mensen?quote:Op donderdag 6 oktober 2011 11:48 schreef ActionActiveReaction het volgende:
[..]
Nee. Ik vind dat we het extreem goed hebben in Nederland. We zijn dan ook een landje waarin al gezeikt wordt als iemand met dikke schulden en geen baan geen vakantie of LCD TV kan betalen.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 11:48 schreef ActionActiveReaction het volgende:
[..]
Nee.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 11:48 schreef ActionActiveReaction het volgende:
[..]
Ik heb er wel last van dat er bezuinigd wordt op zorg en educatie terwijl er veel geïnvesteerd wordt in oorlog. Laat staan de kwaliteit ervan. En dat is niet het enige.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 11:49 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Nee.
Ik heb nergens last van
quote:Op donderdag 6 oktober 2011 11:48 schreef ActionActiveReaction het volgende:
[..]
Waar in the hell slaat dat nou op?quote:Op donderdag 6 oktober 2011 11:52 schreef Scorpie het volgende:
[..]Je leeft zeker van een uitkering. No offense, maar dat soort types zijn wel degenen die het hardst klagen hier in Nederland.
Mensen die het minste te besteden hebben schreeuwen het hardste. Vermoeden is zo dat jij bij die groep hoort.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 11:53 schreef ActionActiveReaction het volgende:
[..]
Waar in the hell slaat dat nou op?
Behoorlijk misplaatst ook
Nou ja, het is niet zo lastig voor te stellen dat de allerrijksten (en hiermee bedoel ik niet een huisarts die 150K per jaar binnenharkt en over het laatste gedeelte 52% aftikt) de meeste middelen hebben om op creatieve manieren via lastige constructies met buitenlandse bv's hun belastingafdracht zoveel mogelijk te verminderen.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 11:32 schreef Sjeen het volgende:
[..]
In Nederland betalen de allerrijksten nauwelijks belasting? op de een of andere manier wil dat er bij mij niet in
Je wordt nergens toe gedwongen.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 11:54 schreef Loppe het volgende:
Gaan we nog tot 15 okt jouw geleuter mogen aanhoren?
Het "extreem goed" wordt nu met man en macht gelapt met nog meer geleen en gestuntel door de overheid via achterkamertjes-politiek om de schijn van een mooi Nederland hoogtehouden. Dat denk ik. Ik geloof ook niet dat de schulden-cijfers die publiek worden gesteld ook de realiteit betreft. Het kan niet meer en een indicatie daarvoor is dat de politiek met de ene belachelijke belasting komt na de andere. Wall St en de banken hebben hier een enorme schuld aan.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 11:50 schreef Mike het volgende:
[..]
Nee. Ik vind dat we het extreem goed hebben in Nederland. We zijn dan ook een landje waarin al gezeikt wordt als iemand met dikke schulden en geen baan geen vakantie of LCD TV kan betalen.
En dat is een reden om op 15 oktober in Amsterdam te gaan staan? Het feit dat sommige mensen hun centen beter hebben weggestopt dan de gemiddelde Jan Doedel?quote:Op donderdag 6 oktober 2011 11:55 schreef Stranger het volgende:
[..]
Nou ja, het is niet zo lastig voor te stellen dat de allerrijksten (en hiermee bedoel ik niet een huisarts die 150K per jaar binnenharkt en over het laatste gedeelte 52% aftikt) de meeste middelen hebben om op creatieve manieren via lastige constructies met buitenlandse bv's hun belastingafdracht zoveel mogelijk te verminderen.
Ik weet niet welk beeld jij erbij hebt.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 11:57 schreef Mike het volgende:
Ik kan wel begrijpen dat het voor sommige mensen een aantrekkelijk vooruitzicht is: lekker actievoeren tegen 'de overheid'...met z'n allen tegen 'de vijand'. We zullen ze wel eens pakken en de boel hervormen!
Maar goed, wil je daar genoeg mensen in meekrijgen, dan moeten er ook wel echte misstanden zijn. En natuurlijk werkt ook hier niet alles 100%, maar dat is in geen enkel systeem en ik denk dat we het hier (zeker in vergelijking met de VS) erg goed hebben. Ik verwacht dan ook dat er amper mensen zullen opdagen hiervoor.
Ontmoedigen via pessimisme werkt volgens mij al helemaal niet.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 11:57 schreef Mike het volgende:
Ik kan wel begrijpen dat het voor sommige mensen een aantrekkelijk vooruitzicht is: lekker actievoeren tegen 'de overheid'...met z'n allen tegen 'de vijand'. We zullen ze wel eens pakken en de boel hervormen!
Maar goed, wil je daar genoeg mensen in meekrijgen, dan moeten er ook wel echte misstanden zijn. En natuurlijk werkt ook hier niet alles 100%, maar dat is in geen enkel systeem en ik denk dat we het hier (zeker in vergelijking met de VS) erg goed hebben. Ik verwacht dan ook dat er amper mensen zullen opdagen hiervoor.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |