wat maakt dat nou weer uit?quote:Op woensdag 14 september 2011 16:47 schreef ViezeFur het volgende:
Het is toch echt kanker triest dat iemand van de "crew" zo'n topique maakt
Jullie moeten het goede voorbeeld geven.quote:Op woensdag 14 september 2011 16:48 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
wat maakt dat nou weer uit?
alsof die niet mogen klagenquote:Op woensdag 14 september 2011 16:47 schreef ViezeFur het volgende:
wat is er dan mis met dit topic? ga toch weg man. Ga roken of zo.quote:Op woensdag 14 september 2011 16:49 schreef ViezeFur het volgende:
[..]
Jullie moeten het goede voorbeeld geven.
Want die zijn superieur?quote:
Nog beterquote:
quote:Op woensdag 14 september 2011 16:45 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Nee, het is niet prettig om naast jullie te zitten als jullie net een sigaret hebben gerookt. Nee, de lucht die uit jullie mond komt ruikt niet lekker. En de andere kant op ademen weet de grafgeur uit jullie mond ook niet te verbergen. Zelfs een pakje kauwgom verricht geen wonderen.
Daarnaast is het waarschijnlijk ook een grote moeite om GEEN peuk op te steken als je in een gezelschap bent van niet-rokers. Stel je voor dat je die 5 minuten buiten niet kunt verneuken met de geur van ranzige kanker uit een met geel speeksel gedraaid sjekkie. Stel uzelf eens voor!
Maar ts, zeur toch niet zo, dan ga je toch lekker dood? Dat klopt, maar ik heb toch liever niet dat ik daarbij geholpen word. Neen, rokersvrinden, die hobby van jullie he... is vies.
nee, meeroken is totaal niet gevaarlijk. Echt totaal niet.quote:Op woensdag 14 september 2011 16:50 schreef stbabylon het volgende:
TS, toon aub rapporten waaruit onomstotelijk blijkt dat meeroken een invloed heeft op de gezondheid. Tot die tijd niet zeuren. Er zijn ook genoeg geuren waar ik me aan erger.
Overigens, als je tijdens je zoektocht naar dat rapport stuit op een rapport waar er een direct oorzaak/gevolg wordt aangetoond tussen roken en kanker, zou ik die ook graag willen zien.
Zeiksnor.
de gemiddelde roker denkt dus echt dat ze lekker uit hun mond ruiken en is te arrogant om ook maar rekening te houden met wie dan ook.quote:Op woensdag 14 september 2011 16:50 schreef de_gebruiker het volgende:
De gemiddelde roker boeit het geen reet wat jij er van vind.
Waarom laten rokers mij dan niet met rust?quote:Op woensdag 14 september 2011 16:52 schreef daftme het volgende:
Het stinkt ja. Maar dan nog leven en laten leven. Nerd.
Koffiequote:Op woensdag 14 september 2011 16:52 schreef MissVanity het volgende:
Het eerste bakje koffie met sigaret van de dagHeerlijk!
BUITEN is voor rokers.quote:Op woensdag 14 september 2011 16:53 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Waarom laten rokers mij dan niet met rust?
Oke:quote:Op woensdag 14 september 2011 16:50 schreef stbabylon het volgende:
TS, toon aub rapporten waaruit onomstotelijk blijkt dat meeroken een invloed heeft op de gezondheid. Tot die tijd niet zeuren. Er zijn ook genoeg geuren waar ik me aan erger.
Overigens, als je tijdens je zoektocht naar dat rapport stuit op een rapport waar er een direct oorzaak/gevolg wordt aangetoond tussen roken en kanker, zou ik die ook graag willen zien.
Zeiksnor.
Deze komt van wikipediapagina over longkanker af, maar lees dan vooral even de bronnen erbij.quote:Actief roken
In de jaren vijftig werd door onderzoek van met name Sir Richard Doll aannemelijk gemaakt dat de belangrijkste oorzaak van longkanker roken is, vooral van sigaretten. In 87% van de gevallen van longkanker is roken de oorzaak. Roken werkt sterk risicoverhogend. Vrouwen die roken hebben ongeveer 12 keer zoveel kans op het krijgen van longkanker als vrouwen die nooit gerookt hebben (Shopland et al., 99 ). Voor mannen is die kans zelfs 22 keer hoger. De latentietijd tussen roken en longkanker is gemiddeld twintig tot dertig jaar. Zo is de huidige daling van de sterfte aan longkanker bij mannen vooral het gevolg van de daling in het roken die al enkele decennia geleden is ingezet. Ook de duur van de blootstelling is van belang. Zo lijkt de duur van het roken een groter risico op het krijgen van longkanker te hebben dan het aantal gerookte sigaretten (Peto, 1986). Het risico neemt weer af als de blootstelling wordt weggenomen (als men stopt met roken). [2]
[bewerken] Passief roken
Passief roken is meeroken door de rook van sigaretten (van de omgeving) in te ademen. Waarschijnlijk verhoogt het inademen van de rook van anderen ook het risico op longkanker. Mensen die zelf niet roken maar regelmatig blootgesteld worden aan passief roken hebben waarschijnlijk een 20 ŕ 30% hogere risico om longkanker te krijgen dan mensen die niet roken en niet blootgesteld worden aan passief roken, naast een verhoogd risico op heel wat andere aandoeningen[3].
Ik denk na, en ik heb nog nooit een rapport gelezen waarin wordt bewezen dat meeroken daadwerkelijk iets doet met het lichaam.quote:Op woensdag 14 september 2011 16:52 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
de gemiddelde roker denkt dus echt dat ze lekker uit hun mond ruiken en is te arrogant om ook maar rekening te houden met wie dan ook.Lekker volk dus.
Omdat je een echte klagende Nederlander bent?quote:Op woensdag 14 september 2011 16:53 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 14 september 2011 16:55 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Ik denk na, en ik heb nog nooit een rapport gelezen waarin wordt bewezen dat meeroken daadwerkelijk iets doet met het lichaam.
Sterker nog, als ik zelf nadenk, en het heb over dat prachtige buiten waar jij over begon, en dan kijk hoeveel deeltjes er in de lucht komen, hoe snel die worden verspreidt en wat dat betekend voor het aantal deeltjes dat de niet-roker gemiddeld binnen krijgt (van de sigaret he, ik heb het dan niet over de 20.000+ andere soorten deeltjes die sowieso al in de lucht zitten door industrie/verkeer), kan ik de zeurende buiten 'meeroker' totaal niet serieus nemen.
Voordat ze het konden testen ging iedereen de pijp uit. Iets met longen of zo. Heel vreemd.quote:Op woensdag 14 september 2011 16:56 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
roken is zelf zeker ook niet schadelijk voor je?
volgens mij heb ik het recht om over deze zaken te klagen.quote:Op woensdag 14 september 2011 16:55 schreef daftme het volgende:
[..]
Omdat je een echte klagende Nederlander bent?
Statistiek, geen bewijs dat nicotinemoleculen kankercellen voortbrengen. Dat eerste rapport moet je eens bij hoofdstuk 7 kijken.quote:
Ik heb alleen statistieken gezien. Niet A, dus B.quote:Op woensdag 14 september 2011 16:56 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
roken is zelf zeker ook niet schadelijk voor je?
Want rokers maken geen extra kosten in de gezondheidszorg zeker?quote:Op woensdag 14 september 2011 16:57 schreef Joran-Joran het volgende:
Niet zo huilen, zonder ons zou dit land allang failliet zijn! En jij dus ook!
Je hebt de OP en mijn reacties niet gelezen. Probeer het nog eens.quote:Op woensdag 14 september 2011 17:00 schreef killurz het volgende:
niet-rokers
sommige mensen zuipen zich de tering in
ik rook en blow...ieder zn ding..waarom zou jij wel mogen drinken en ik niet mogen roken
Ja natuurlijk heb je dat. Maar jij hebt vast ook wel gewoontes waar anderen zich aan ergeren.quote:Op woensdag 14 september 2011 16:57 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
volgens mij heb ik het recht om over deze zaken te klagen.niets ongegronds in dezes OP.
Het is ook niet de nicotine die kankerverwekkend zou zijn.quote:Op woensdag 14 september 2011 16:58 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Statistiek, geen bewijs dat nicotinemoleculen kankercellen voortbrengen. Dat eerste rapport moet je eens bij hoofdstuk 7 kijken.
En er is nog nooit iemand erdoor gestopt met roken.quote:Op woensdag 14 september 2011 17:02 schreef Dlocks het volgende:
Volgens mij zijn er al een paar duizend topics over dit onderwerp.
Nee, dat is triest.quote:Op woensdag 14 september 2011 17:01 schreef daftme het volgende:
[..]
Ja natuurlijk heb je dat. Maar jij hebt vast ook wel gewoontes waar anderen zich aan ergeren.
Ben je er ook zo één die dan opvallend hard gaat hoesten als iemand naast je zit te roken?
Ik zeg altijd: IK WIL GEEN KANKER DUS OPPLEUREN!quote:Op woensdag 14 september 2011 17:01 schreef daftme het volgende:
[..]
Ja natuurlijk heb je dat. Maar jij hebt vast ook wel gewoontes waar anderen zich aan ergeren.
Ben je er ook zo één die dan opvallend hard gaat hoesten als iemand naast je zit te roken?
Ach, er zijn ook onderzoeken waaruit blijkt dat meeroken niet schadelijk is...quote:Op woensdag 14 september 2011 16:55 schreef bioloogje het volgende:
[..]
Oke:
http://www.who.int/quantifying_ehimpacts/publications/SHS.pdf
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15552776?dopt=Abstract
[..]
Deze komt van wikipediapagina over longkanker af, maar lees dan vooral even de bronnen erbij.
Bron: http://www.kidon.com/smoke/nl/who.htmlquote:waarin gemeld werd dat de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) een onderzoek zou hebben achtergehouden, waaruit bleek dat meeroken geen verhoogd risico op longkanker zou
[..]
De studie vond niet-significant relatief risico van 1.16 voor blootstelling aan meeroken thuis, 1.17 voor blootstelling aan meeroken op de werkplek en 1.14 voor blootstelling thuis én op het werk. Geen van deze risico's was statistisch significant, wat betekent dat uit deze studie niet geconcludeerd kan worden dat er enig risico voor longkanker bestaat door meeroken thuis en/of op het werk.
Bron: http://henrysturman.com/dutch/artikelen/passiefroken.htmlquote:Leugens over passief roken
[..]
Zo wijst 81 procent van de 177 resultaten uit dertig onderzoeken (voornamelijk op het gebied van longkanker) niet op een statistisch significante correlatie tussen passief roken en gezondheidsschade. Dertien procent wijst op een positieve correlatie en zes procent wijst op een negatieve correlatie (dat wil zeggen dat meeroken juist gezond zou zijn). (Bronnen: Online Library of Drug Policy, BMJ, WHO.)
[..]
Je zou hopen dat een instituut als de Gezondheidsraad zich verre houdt van dergelijke belangenverstrengeling. Maar niets is minder waar. Commissielid Paul van Spiegel werkt momenteel mee aan een evaluatie van de zogeheten RookStopTherapie. Het onderzoek wordt mede gefinancierd door het farmaceutische bedrijf GlaxoSmithKline (producent van Nicorette) dat de site hulpbijstoppenmetroken.nl heeft opgezet en in Italië betrokken was bij een omkoopschandaal
[..]
Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Hormesequote:Hormese of hormesis (Grieks: 'prikkeling') is het biologische effect dat een stof die in hoge dosis schadelijk is, bij lage dosis positieve effecten kan hebben
Bron 1: http://www.mejudice.nl/ar(...)-dikke-mensen-omlaagquote:Recente berekeningen geven aan dat rokers zon 60.000 euro en mensen met ernstig overgewicht zon 30.000 euro goedkoper zijn over hun hele leven gerekend dan mensen met een gezonde levensstijl. Ongezond leven straft zich dan ook vooral door een korter leven en meer ziekte, niet door hogere zorgkosten.
Dat is het probleem juist, ik zoek ze niet op he... Waarom moet ik dan ergens anders naartoe gaan? een roker heeft meer recht?quote:Op woensdag 14 september 2011 17:06 schreef houdjemond het volgende:
Ga dan lekker ergens anders zitten/staan.
Denk je niet dat het inademen van rook ongezond is? Het lijkt mij niet gezond...quote:Op woensdag 14 september 2011 17:06 schreef Dlocks het volgende:
[..]
Ach, er zijn ook onderzoeken waaruit blijkt dat meeroken niet schadelijk is...
[..]
Bron: http://www.kidon.co/smoke/nl/who.html
[..]
Bron: http://henrysturman.com/dutch/artikelen/passiefroken.html
Je kunt dus niet aannemen dat meeroken ongezond is omdat verschillende studies verschillende uitkomsten laten zien. Er zijn zelfs studies die laten zien dat in een bepaalde mate meeroken juist gezond is.
En dat de WHO in het verleden bewust een gedeelte uit een onderzoek wegliet waaruit bleek dat meeroken niet significant schadelijk is en vervolgens wel destijds in hun rapport heeft gezet dat meeroken schadelijk is (terwijl dit dus niet uit het onderzoek bleek) zorgt ervoor dat de WHO op dit punt niet meer geloofwaardig is.
[..]
Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Hormese
Hormese is iets waar veel anti-rook propaganda onderzoekers geen rekening mee houden.
Nog wat info:
http://www.elsevier.nl/we(...)eroken-gezond-is.htm
http://www.clepair.net/recent/roken.htm
En niet vergeten dat naast positieve effecten op de gezondheid roken ook nog eens een positief financieel aspect heeft:
[..]
Bron 1: http://www.mejudice.nl/ar(...)-dikke-mensen-omlaag
Bron 2: http://www.trouw.nl/tr/nl(...)ere-zorgpremie.dhtml
En de kosten die dezelfde rokers maken dan?quote:En dan zijn de tienduizenden euro's die een roker aan accijnsen in de staatskas stort nog niet eens meegenomen.
Rokers leven gemiddeld veel minder lang, heft de extra kosten meer dan opquote:Op woensdag 14 september 2011 16:59 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Want rokers maken geen extra kosten in de gezondheidszorg zeker?
Wie zegt datquote:Op woensdag 14 september 2011 17:10 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Dat is het probleem juist, ik zoek ze niet op he... Waarom moet ik dan ergens anders naartoe gaan? een roker heeft meer recht?
Dus als een roker bij mij komt staan is het mijn schuld dat ik er last van heb.quote:Op woensdag 14 september 2011 17:12 schreef Sjapoela het volgende:
[..]
Wie zegt datJIJ hebt er last van...
Misschien geen deodorant meer spuiten.quote:Op woensdag 14 september 2011 17:14 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Dus als een roker bij mij komt staan is het mijn schuld dat ik er last van heb.
of een kilo hele smerige franse schimmel kaas eten en dan lekker uitgebreid in je gezicht gaan blazen.quote:Op woensdag 14 september 2011 17:15 schreef Renesite het volgende:
[..]
Misschien geen deodorant meer spuiten.
Nee. Maar jij heb er toch last van, en wil weg! Dat doe je zelf! Geef 1 reden waarom hij niet naast jou mag staan... Hij kan ook een topic openen, met een net iets andere opzetquote:Op woensdag 14 september 2011 17:14 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Dus als een roker bij mij komt staan is het mijn schuld dat ik er last van heb.
Hoi,quote:Stel uzelf eens voor!
Owkeej... Hahaquote:Op woensdag 14 september 2011 17:17 schreef vosss het volgende:
[..]
Hoi,
ik ben vosss en zit sinds juli 2001 op fok.
Meestal post ik bagger en/of onzin, maar soms ook normale posts.
Ik werk in 5 ploegendienst en woon samen met mijn vriendinnetje () in Midden Limburg.
Mijn hobbies zijn bier drinken
Wat ik denk of jij denkt is niet relevant. Ik zou zeggen, lees de genoemde bronnen.quote:Op woensdag 14 september 2011 17:11 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Denk je niet dat het inademen van rook ongezond is? Het lijkt mij niet gezond...
[..]
Die zijn gewoon meegenomen in de berekeningen. Rokers (en te dikke mensen) maken juist MINDER kosten... Dat is dus zeg maar juist de kern van het verhaal:quote:En de kosten die dezelfde rokers maken dan?
quote:Recente berekeningen geven aan dat rokers zon 60.000 euro en mensen met ernstig overgewicht zon 30.000 euro goedkoper zijn over hun hele leven gerekend dan mensen met een gezonde
levensstijl. Ongezond leven straft zich dan ook vooral door een korter leven en meer ziekte, niet door hogere zorgkosten.
Dan zijn we toch klaar?quote:Op woensdag 14 september 2011 17:17 schreef Sjapoela het volgende:
[..]
Nee. Maar jij heb er toch last van, en wil weg! Dat doe je zelf! Geef 1 reden waarom hij niet naast jou mag staan... Hij kan ook een topic openen, met een net iets andere opzet
kGeef wel toe dat het egoistisch van hem is
Eigenlijk welquote:Op woensdag 14 september 2011 17:19 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Dan zijn we toch klaar?Rokers die dat doen zijn egoistisch. opgelost.
Rekening houden met niet-rokers houdt voor mij in dat ik niet in hun bijzijn rook. Maar als niet naar rook ruiken de volgende stap van de anti-rook lobby dan kunnen ze van mij een hele dikke vinger in het gezicht krijgen.quote:Op woensdag 14 september 2011 16:52 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
de gemiddelde roker denkt dus echt dat ze lekker uit hun mond ruiken en is te arrogant om ook maar rekening te houden met wie dan ook.Lekker volk dus.
Hohohoh, confronterend zeg! Hooo!!!!quote:Op woensdag 14 september 2011 17:22 schreef TwenteFC het volgende:
Haha, mensen als TS zoek ik altijd op. Lekker rook uitblazen in zijn gezicht.
Nee, stel je voor dat je niet uit je mond stinkt... dat is dan ook echt wel inleveren als roker.quote:Op woensdag 14 september 2011 17:25 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Rekening houden met niet-rokers houdt voor mij in dat ik niet in hun bijzijn rook. Maar als dit de volgende stap van de anti-rook lobby dan kunnen ze van mij een hele dikke vinger in het gezicht krijgen.![]()
Wat is de volgende stap? Dat je ook niet meer over roken mag praten? Kom op zeg, alle openbare gebouwen, het OV en de horeca zijn rookvrij. Hier stopt het dan ook wat mij betreft.
Dan maken ze nog steeds extra kosten die ze als niet rokers niet zouden hebben gemaakt. Dat ze op de lange termijn minder kosten dan bejaarden die elke week bij de huisarts zitten is dan weer iets anders. Gaat wat ver om de rokers te bedanken voor hun vroegtijdige doodquote:Op woensdag 14 september 2011 17:19 schreef Dlocks het volgende:
[..]
Wat ik denk of jij denkt is niet relevant. Ik zou zeggen, lees de genoemde bronnen.
[..]
Die zijn gewoon meegenomen in de berekeningen. Rokers (en te dikke mensen) maken juist MINDER kosten... Dat is dus zeg maar juist de kern van het verhaal:
Zie onderstaande:
Bron 1: http://www.mejudice.nl/ar(...)-dikke-mensen-omlaag
Bron 2: http://www.trouw.nl/tr/nl(...)ere-zorgpremie.dhtml
Kort samengevat:
[..]
Feitelijk wel ja, ik vind iemand die uit zijn mond naar rook stinkt net zo irritant als iemand die zijn haren niet heeft gewassen, naar zweet ruikt, een broodje ei heeft genuttigd of veel knoflook nuttigt. Het is niet schadelijk voor de gezondheid, prettig is inderdaad anders, maar als het je alleen om de geur gaat open dan een topic over een slechte adem en grijp dit niet aan om het roken weer eens aan de kaak te stellen. Je argumentatie daarover slaat namelijk als een lul op een drumstel.quote:Op woensdag 14 september 2011 17:28 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Nee, stel je voor dat je niet uit je mond stinkt... dat is dan ook echt wel inleveren als roker.Het is een goed recht van een roker om uit zijn of haar mond te stinken.
quote:Op woensdag 14 september 2011 17:28 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Nee, stel je voor dat je niet uit je mond stinkt... dat is dan ook echt wel inleveren als roker.Het is een goed recht van een roker om uit zijn of haar mond te stinken.
En dat doe ik automatisch bij anderen thuis, behalve als je er mag roken, in mijn eigen woning rook ik ook. Ongeacht of er anderen op bezoek zijn, tenzij er mensen met astma bij zijn, dat is mijn goed recht.quote:Op woensdag 14 september 2011 17:32 schreef themole het volgende:
Idd erg vervelend van die mensen die verwachten dat jij het lekker vind ruiken.Verder niet echt iets tegen roken, maar bij mij thuis mag men lekker buiten gaan staan.
quote:Op woensdag 14 september 2011 17:38 schreef Bitlord het volgende:
Ik ben gestopt, al weer bijna 4 weken! Al rond de ¤110 uitgespaard!
Ik rook een kistje sigaren per 3 weken, ik spaar dan per maand ¤20 uit, dat is de moeite ook nietquote:Op woensdag 14 september 2011 17:38 schreef Bitlord het volgende:
Ik ben gestopt, al weer bijna 4 weken! Al rond de ¤110 uitgespaard!
Als ze niet zouden roken zouden ze meer extra kosten maken dan mensen die wel roken.quote:Op woensdag 14 september 2011 17:30 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Dan maken ze nog steeds extra kosten die ze als niet rokers niet zouden hebben gemaakt. [..]
Van mij hoef je ze niet te bedanken hoor. Als jij je maar bewust bent van het feit dat een roker de samenleving gemiddeld 60.000 euro minder kost dan een iemand die niet rookt.quote:Gaat wat ver om de rokers te bedanken voor hun vroegtijdige dood
Ik had vroeger op de basisschool een juf die eerst rookte en toen gestopt was. Het geld dat ze normaliter uitgaf aan sigaretten spaarde ze op. Na twee jaar had ze genoeg geld om een wereldreis te makenquote:Op woensdag 14 september 2011 18:04 schreef Dlocks het volgende:
[..]
Als ze niet zouden roken zouden ze meer extra kosten maken dan mensen die wel roken.
Hij bedoelde dat de samenleving geen extra kosten maakt voor ze, of ze zelf geld of niet uitsparen daar heeft de niet-rokende omgeving toch geen dondersteen mee te maken manquote:Op woensdag 14 september 2011 18:18 schreef WhyAreTheyAllTaken het volgende:
[..]
Ik had vroeger op de basisschool een juf die eerst rookte en toen gestopt was. Het geld dat ze normaliter uitgaf aan sigaretten spaarde ze op. Na twee jaar had ze genoeg geld om een wereldreis te makenZe ging echt naar landen in het Verre Oosten, da's ook niet bepaald goedkoop weet je.
Klopt. Rokers gaan de maatschappij pas geld kosten als ze longkanker krijgen en hier lang mee door blijven leven. Helaas is dit meestal niet zo. Als ze na diagnose na 2 jaar overlijden hebben ze met al die accijnzen de ziekenhuiskosten hiervoor ruim vergoed.quote:Op woensdag 14 september 2011 18:46 schreef Chillerd het volgende:
De regering verdient 7 miljard aan accijns voor roken ( eigenlijk 14 maar 7 gaat naar medisch gezeik voor rokers 7 blijft over). Daar zijn ze blij mee dus ff je bek hier houden, wij rokers houden dit land overeind.
Boeiend, zolang ik het zelf maar niet zie.quote:Op woensdag 14 september 2011 17:23 schreef WhyAreTheyAllTaken het volgende:
Speciaal voor de rokers.
[ afbeelding ]
Post anders ook een plaatje van een vervette lever of van andere organen van mensen die veel te veel vreten hun leven lang. Daar wordt je ook niet vrolijk van. Sowieso is dit een beetje goedkoop aangezien dit een extreem voorbeeld is allereerst en ten tweede kunnen de meeste mensen sowieso niet tegen aanzichten van de inwendige mensquote:Op woensdag 14 september 2011 17:23 schreef WhyAreTheyAllTaken het volgende:
Speciaal voor de rokers.
[ afbeelding ]
Dit!quote:Op woensdag 14 september 2011 18:57 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Post anders ook een plaatje van een vervette lever of van andere organen van mensen die veel te veel vreten hun leven lang. Daar wordt je ook niet vrolijk van. Sowieso is dit een beetje goedkoop aangezien dit een extreem voorbeeld is allereerst en ten tweede kunnen de meeste mensen sowieso niet tegen aanzichten van de inwendige mens
Of een aantal zakken chips, vette jus, kroketten, bitterballen en dergelijke nuttigen per dag zorgt ook voor enge foto's van je organen.quote:Op woensdag 14 september 2011 19:35 schreef Zwitsalletje het volgende:
[..]
Dit!
Dit is echt een extreem erge long. Het zwarte verdwijnt ook zodra de roker stopt(duurt wel enkele jaren). De long kan weer volledig genezen.
Elke zaterdag je klem zuipen is vele malen ongezonder dan elke dag 3 sigaretjes roken (dat is mijn dagelijkse hoeveelheid ongeveer).
Rokers leveren meer op dan ze kostenquote:Op woensdag 14 september 2011 16:59 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Whahahahahahahahahahahahaquote:Op woensdag 14 september 2011 20:34 schreef vosss het volgende:
Waarom stelt niemand zich voor hier? Het staat nota bene overduidelijk als verzoek in de OP
3 sigareten, dan kan je net zo goed stoppen met roken.quote:Op woensdag 14 september 2011 19:35 schreef Zwitsalletje het volgende:
[..]
Dit!
Dit is echt een extreem erge long. Het zwarte verdwijnt ook zodra de roker stopt(duurt wel enkele jaren). De long kan weer volledig genezen.
Elke zaterdag je klem zuipen is vele malen ongezonder dan elke dag 3 sigaretjes roken (dat is mijn dagelijkse hoeveelheid ongeveer).
Nee waarom, ik vind het heerlijk om om 10 uur in de pauze mijn eerste te roken. In de middagpauze even 1 en s'avonds na het eten 1.quote:Op woensdag 14 september 2011 20:57 schreef manderveen het volgende:
[..]
3 sigareten, dan kan je net zo goed stoppen met roken.
Met uitgaan is het het lekkertst:Pquote:Op woensdag 14 september 2011 21:47 schreef Marieke1992 het volgende:
Begrijpelijk hoor, ik doe 't ook alleen 's morgens, in de pauze en 's avonds nog ff.
Als ik uitga en ik rook dan merk je d'r eigenlijk ook niet meer zoveel van, dan is d'r eigenlijk maar weinig aan zo'n sigaret :p
Roken is chill tijdens het pokeren.quote:Op woensdag 14 september 2011 22:49 schreef monkyyy het volgende:
Ik ben sinds drie dagen weer begonnen, ik zal wel weer stoppen. Sorry TS.
Roken is chill als je kanker wiltquote:Op woensdag 14 september 2011 23:10 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Roken is chill tijdens het pokeren.
Scholieren kunnen geen wiet meer kopen, want alle shops zitten tegenwoordig minimaal op 350 meter afstand..quote:Op woensdag 14 september 2011 23:55 schreef de_boswachter het volgende:
Het eerstvolgende 15 jarig kutkind wat ik zie lopen met een sigaret krijgt ze gereten.
Oh man wat heb ik een hekel aan kleine kutkinderen die sigaretten van de mams hebben gejat en die daar dan mee te koop lopen. Koop je toch gewoon wiet man kut
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Klopt, dat doen ze inderdaad nietquote:Op woensdag 14 september 2011 16:59 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Niks mis mee zolang het de gezondheid van niet-rokers maar niet affecteert. En dat doet het niet zolang ze slechts naar rook ruiken en verder niet in hun bijzijn roken.quote:
weinig zin in en een beetje late reactie maar doe het toch:Pquote:Op woensdag 14 september 2011 17:00 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Je hebt de OP en mijn reacties niet gelezen. Probeer het nog eens.
Hihihiquote:[b]Op woensdag 14 september 2011 16:45 schreef Surveillance-Fiets
Maar ts, zeur toch niet zo, dan ga je toch lekker dood?
hihiquote:Op donderdag 15 september 2011 13:55 schreef Zhalix het volgende:
Mensen die roken EN koffie drinken stinken pas naar het riool!
Heldquote:Op donderdag 15 september 2011 14:03 schreef Redbullkid het volgende:
Jammer dat TS helaas niet vermeld dat door de accijnzen op pakjes sigaretten er zorg voor dragen dat de overige accijnzen (drank, benzine) niet verhoogd worden. Als we ervan uitgaan dat 1/4 van de 16+ mil rookt (schatting) en die vermenigvuldigen met 2,5 euro accijns die op een pakje sigaretten verhaald worden komen we op 10 mil op één dag die dan elders vandaan gehaald moeten worden om de schatkist gevuld te houden.
En maar zeiken
Het is niet verboden, derhalve ga je maar lekker ergens anders staat tot de wet word gewijzigdquote:Op donderdag 15 september 2011 17:48 schreef Miasan het volgende:
Jeetje rokers, wat laten jullie je op de kast jagen zeg!Wtf vragen om bewijs dat meeroken schadelijk is, of maar willen bewijzen dat jullie de staatskas spekken. Dat doet er allemaal niet toe!
Rokers stinken uit hun mond, klaar. Derhalve zeer gegronde klacht.
En bij deze heb je mijn punt bevestigd, dank.quote:Op donderdag 15 september 2011 17:58 schreef Jeff89 het volgende:
[..]
Het is niet verboden, derhalve ga je maar lekker ergens anders staat tot de wet word gewijzigd
Punt?quote:Op donderdag 15 september 2011 18:49 schreef Miasan het volgende:
[..]
En bij deze heb je mijn punt bevestigd, dank.
Rokers roken alleen om jullie te ziekenquote:Op donderdag 15 september 2011 20:44 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Samenvatting: de rokers stinken uit hen bek zodat wij minder hoeven te betalen voor onze drank.
Goed over na gedachtquote:Op donderdag 15 september 2011 20:44 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Samenvatting: de rokers stinken uit hen bek zodat wij minder hoeven te betalen voor onze drank.
quote:Op woensdag 14 september 2011 16:52 schreef MissVanity het volgende:
Hij geeft ook het goede voorbeeld. Obvious trollquote:Op woensdag 14 september 2011 16:49 schreef ViezeFur het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 14 september 2011 17:17 schreef vosss het volgende:
[..]
Hoi,
ik ben vosss en zit sinds juli 2001 op fok.
quote:voor·stel·len stelde -, h -gesteld
1 inleiden in een gezelschap; introduceren: iem aan zijn familie ~; zich ~
2 een voorstel doen
3 afbeelden, verbeelden: dit schilderij stelt een dal in de Ardennen voor; dat stelt niets voor heeft niets om het lijf
4 zich ~ zich voor de geest halen
5 zich ~ van plan zijn
QFT.quote:
Ho ho, je draait de rollen om. Degene die de overlast veroorzaakt moet inschikken. En anders leer je je verslaving maar eens onder controle te krijgen. Blijkbaar is de verslaving zo sterk dat je geen sociale vaardigheden meer kent.quote:Op woensdag 14 september 2011 17:06 schreef houdjemond het volgende:
Ga dan lekker ergens anders zitten/staan.
Dit x 1000. Ik probeer dan ook altijd zo min mogelijk in te ademen of helemaal niet te ademen als ik achter een roker fiets, is nu een soort automatisme geworden bij mij.quote:Op vrijdag 16 september 2011 00:42 schreef zoem het volgende:
Vandaag fietste ik 5 meter achter een roker. Damn wat een graflucht. Ik heb gezonde longen, maar het is net alsof je longcapaciteit met de helft is afgenomen
Had je hem maar in moeten halen. Maar dat lukte je niet zeker bleekneusje.quote:Op vrijdag 16 september 2011 00:42 schreef zoem het volgende:
Vandaag fietste ik 5 meter achter een roker. Damn wat een graflucht. Ik heb gezonde longen, maar het is net alsof je longcapaciteit met de helft is afgenomen
Waar staat dat ik bleek ben?quote:Op vrijdag 16 september 2011 00:52 schreef boekenplank het volgende:
[..]
Had je hem maar in moeten halen. Maar dat lukte je niet zeker bleekneusje.
Ik geloof er niets van. Roken terwijl je fietst is helemaal niet lekker.quote:Op vrijdag 16 september 2011 00:53 schreef zoem het volgende:
[..]
Waar staat dat ik bleek ben?
Ik was er binnen no-time voorbij, dankzij mijn uitstekende conditie
Het zijn niet de tabaksfabrikanten die de prijs iedere jaar hoger maken. Dat doet de -in deze uitermate hypocriete- overheid. Tabaksfabrikanten ondervinden alleen maar nadeel aan de jaarlijkse accijnsverhoging. Dus wellicht dat je dat nog even in je business plan moet aanpassen.quote:Op vrijdag 16 september 2011 00:48 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
En dan kunnen we tegen de overheid zeggen dat we niet willen dat mensen onze kanker stokjes kopen en dat we prijs verhogen om ze te weerhouden onze tering te kopen, maar natuurlijk hebben we ze al lang verslaafd gemaakt en blijven ze kopen!
[..]
Nog beter!quote:Op vrijdag 16 september 2011 01:02 schreef Dlocks het volgende:
[..]
Het zijn niet de tabaksfabrikanten die de prijs iedere jaar hoger maken. Dat doet de -in deze uitermate hypocriete- overheid. Tabaksfabrikanten ondervinden alleen maar nadeel aan de jaarlijkse accijnsverhoging. Dus wellicht dat je dat nog even in je business plan moet aanpassen.
Jij woont niet in een stad?quote:Op vrijdag 16 september 2011 00:42 schreef zoem het volgende:
Ik, als niet-roker, zie het probleem niet... U hoeft toch niet naast de rokers te gaan zitten of wel soms? Ik heb een sterk vermoeden dat u een ex-roker bent, anders zou u ook niet zo fel zijn over mensen die willen genieten van hun rookwaar.quote:Op woensdag 14 september 2011 16:45 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Nee, het is niet prettig om naast jullie te zitten als jullie net een sigaret hebben gerookt. Nee, de lucht die uit jullie mond komt ruikt niet lekker. En de andere kant op ademen weet de grafgeur uit jullie mond ook niet te verbergen. Zelfs een pakje kauwgom verricht geen wonderen.
Daarnaast is het waarschijnlijk ook een grote moeite om GEEN peuk op te steken als je in een gezelschap bent van niet-rokers. Stel je voor dat je die 5 minuten buiten niet kunt verneuken met de geur van ranzige kanker uit een met geel speeksel gedraaid sjekkie. Stel uzelf eens voor!
Maar ts, zeur toch niet zo, dan ga je toch lekker dood? Dat klopt, maar ik heb toch liever niet dat ik daarbij geholpen word. Neen, rokersvrinden, die hobby van jullie he... is vies.
Waarschijnlijk omdat je zo gezellig bent!quote:Op woensdag 14 september 2011 16:53 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Stop met roken. Bespaar geld. Straf de overheid. Leef langer. Geef om je medemens.quote:Op vrijdag 16 september 2011 07:49 schreef raptorix het volgende:
Geachte niet roker, nadat ik inmiddels 5 euro 10 per pakje betaal, waar overigens 3,80 naar de stadskist vloeit, verwacht ik wat meer respect. Om nog maar niet te spreken van het feit dat we inmiddels nergens meer binnen roken, niet bij visite, niet in de kroeg, en uiteraard ook niet op het werk. Daarnaast wil ik u wijzen dat onderzoeken aantonen dat een roker bij leven minder kost dan een niet roker. Ook wil ik u er als niet autorijder op wijzen dat ik ongewild, en overal jullie gassen moet inademen zonder dat ik daar een keuze heb. Nog maar niet te spreken over asocialen die 2 of 3 kinderen nemen, niet alleen zijn ze bloed irritant, ze kosten ook nog eens veel, en dan maar niet te spreken van collega's die continue weg moeten omdat 1 van de kinders een beetje ziek is.
Hoogachtend,
Raptorix
wij ook niet met jou hoor..quote:Op vrijdag 16 september 2011 08:11 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
Stop met roken. Bespaar geld. Straf de overheid. Leef langer. Geef om je medemens.
Ik heb dus totaal geen medelijden met jou.
Mijn god volslagen mongool daarom zetten fabrikanten al jaren teksten als "roken is dodelijk", "meeroken is schadelijk" en "roken vergroot de kans op kanker en andere ziektes" op hun producten.quote:Op woensdag 14 september 2011 16:50 schreef stbabylon het volgende:
Zeiksnor.
in deze tijd niet autorijdenquote:Op vrijdag 16 september 2011 07:49 schreef raptorix het volgende:
Geachte niet roker, nadat ik inmiddels 5 euro 10 per pakje betaal, waar overigens 3,80 naar de stadskist vloeit, verwacht ik wat meer respect. Om nog maar niet te spreken van het feit dat we inmiddels nergens meer binnen roken, niet bij visite, niet in de kroeg, en uiteraard ook niet op het werk. Daarnaast wil ik u wijzen dat onderzoeken aantonen dat een roker bij leven minder kost dan een niet roker. Ook wil ik u er als niet autorijder op wijzen dat ik ongewild, en overal jullie gassen moet inademen zonder dat ik daar een keuze heb. Nog maar niet te spreken over asocialen die 2 of 3 kinderen nemen, niet alleen zijn ze bloed irritant, ze kosten ook nog eens veel, en dan maar niet te spreken van collega's die continue weg moeten omdat 1 van de kinders een beetje ziek is.
Hoogachtend,
Raptorix
8 jaar wachttijd op vergunning, daarnaast hoef niet elke dag frusti achter het stuur te zitten.quote:Op vrijdag 16 september 2011 08:36 schreef yes_no_maybe het volgende:
[..]
in deze tijd niet autorijdenheb je het geld zeker niet voor omdat je alles uitgeeft aan sigaretten
Dat komt door die naziclubs als Stivoro die denken dat statistiek een bewijs is.quote:Op vrijdag 16 september 2011 08:23 schreef Aestivate het volgende:
[..]
Mijn god volslagen mongool daarom zetten fabrikanten al jaren teksten als "roken is dodelijk", "meeroken is schadelijk" en "roken vergroot de kans op kanker en andere ziektes" op hun producten.
Dit doen ze ondanks dat dit niet wetenschappelijk aangetoond is, ze boren immers graag hun eigen product de grond in.![]()
(let op, dit is sarcastisch, ik zet het er maar even bij gezien je beperkt intellect en/of realiteitszin.
Dat komt doordat dat zo is. Statistiek is de basis van alle wetenschappelijk onderzoek. Als je 10.000 rokers hebt en 10.000 niet-rokers, en de rokers krijgen (gecorrigeerd voor andere factoren) significant méér longkanker dan de niet-rokers, dan kunnen we vervolgens veilig aannemen dat roken longkanker veroorzaakt. Dat is niet zo moeilijk te begrijpen en ik snap al helemaal niet hoe je het kunt ontkennen. Het verband tussen (actief, niet passief!) roken en longkanker is nu juist één van de meest duidelijke verbanden die er zijn.quote:Op vrijdag 16 september 2011 08:42 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Dat komt door die naziclubs als Stivoro die denken dat statistiek een bewijs is.
Ik deel uw mening en had het niet beter kunnen zeggen.quote:Op vrijdag 16 september 2011 10:29 schreef pussywillow het volgende:
Dat komt doordat dat zo is. Statistiek is de basis van alle wetenschappelijk onderzoek. Als je 10.000 rokers hebt en 10.000 niet-rokers, en de rokers krijgen (gecorrigeerd voor andere factoren) significant méér longkanker dan de niet-rokers, dan kunnen we vervolgens veilig aannemen dat roken longkanker veroorzaakt. Dat is niet zo moeilijk te begrijpen en ik snap al helemaal niet hoe je het kunt ontkennen. Het verband tussen (actief, niet passief!) roken en longkanker is nu juist één van de meest duidelijke verbanden die er zijn.
Lies, damn lies and statistics.quote:Op vrijdag 16 september 2011 10:29 schreef pussywillow het volgende:
[..]
Dat komt doordat dat zo is. Statistiek is de basis van alle wetenschappelijk onderzoek. Als je 10.000 rokers hebt en 10.000 niet-rokers, en de rokers krijgen (gecorrigeerd voor andere factoren) significant méér longkanker dan de niet-rokers, dan kunnen we vervolgens veilig aannemen dat roken longkanker veroorzaakt. Dat is niet zo moeilijk te begrijpen en ik snap al helemaal niet hoe je het kunt ontkennen. Het verband tussen (actief, niet passief!) roken en longkanker is nu juist één van de meest duidelijke verbanden die er zijn.
quote:Op vrijdag 16 september 2011 08:23 schreef Aestivate het volgende:
[..]
Mijn god volslagen mongool daarom zetten fabrikanten al jaren teksten als "levenroken is dodelijk", "levenmeeroken is schadelijk" en "levenroken vergroot de kans op kanker en andere ziektes" op hun producten.
quote:Op woensdag 14 september 2011 16:47 schreef ViezeFur het volgende:
En al helemaal dat'ie het woord "kanker" gebruiktquote:Op woensdag 14 september 2011 16:47 schreef ViezeFur het volgende:
Ditquote:Op woensdag 14 september 2011 16:52 schreef MissVanity het volgende:
Bron? Blijkbaar is je misplaatste gevoel van morele superioriteit zo enorm opgezwollen dat je je niet realiseert dat iedereen buiten gewoon mag roken waar hij wil.. In de horeca en openbare gebouwen word niet meer gerookt, en in andermans huis of op straat heb jij niets te vertellen. Dus ga maar ergens anders staanquote:Op vrijdag 16 september 2011 00:37 schreef zoem het volgende:
Ho ho, je draait de rollen om. Degene die de overlast veroorzaakt moet inschikken. En anders leer je je verslaving maar eens onder controle te krijgen. Blijkbaar is de verslaving zo sterk dat je geen sociale vaardigheden meer kent.
Als jij denkt dat de fabrikanten dat doen wil ik de discussie wel aangaan over wie er nou een mongool isquote:Op vrijdag 16 september 2011 08:23 schreef Aestivate het volgende:
Mijn god volslagen mongool daarom zetten fabrikanten al jaren teksten als "roken is dodelijk", "meeroken is schadelijk" en "roken vergroot de kans op kanker en andere ziektes" op hun producten.
Lees die teksten maar eens, en beweer dan met droge ogen dat dat allemaal bewezen is.quote:Dit doen ze ondanks dat dit niet wetenschappelijk aangetoond is, ze boren immers graag hun eigen product de grond in.![]()
(let op, dit is sarcastisch, ik zet het er maar even bij gezien je beperkt intellect en/of realiteitszin.
Waarom moet ik daar nou weer een bron bij hebben? De rook stinkt en dat kan overlast geven. Ik moet toch ook geen bron opgeven als er overlast is door wegwerkzaamheden. Beetje raar vind je niet?quote:Op vrijdag 16 september 2011 12:28 schreef Jeff89 het volgende:
Bron? Blijkbaar is je misplaatste gevoel van morele superioriteit zo enorm opgezwollen dat je je niet realiseert dat iedereen buiten gewoon mag roken waar hij wil.. In de horeca en openbare gebouwen word niet meer gerookt, en in andermans huis of op straat heb jij niets te vertellen. Dus ga maar ergens anders staan
Vertel mij dan eens waarom ze het er dan toch opzetten? Volgens jou heeft die waarschuwing geen waarde...quote:Op vrijdag 16 september 2011 12:28 schreef Jeff89 het volgende:
Als jij denkt dat de fabrikanten dat doen wil ik de discussie wel aangaan over wie er nou een mongool is
[..]
Lees die teksten maar eens, en beweer dan met droge ogen dat dat allemaal bewezen is.
"Roken is dodelijk" <- Bullshit. Dat staat niet vast, en tevens is het kanker oid waar je aan dood gaat.
"Roken veroorzaakt dodelijke longkanker" <- Roken veroorzaakt helemaal niet per sé longkanker, en die longkanker opzich is weer niet per sé dodelijk..
Jou zou toch verwachten dat ze iets zorgvuldiger zouden zijn, met al die centen die ze in onderzoek steken
Dus omdat jij te lui bent om dan even aan de andere kant naast de roker te gaan staan moet de roker bij voorbaat rekening houden met jou ?quote:Op vrijdag 16 september 2011 12:48 schreef zoem het volgende:
[..]
Waarom moet ik daar nou weer een bron bij hebben? De rook stinkt en dat kan overlast geven. Ik moet toch ook geen bron opgeven als er overlast is door wegwerkzaamheden. Beetje raar vind je niet?
Het gaat er niet om wat je volgens de wet mag doen, maar wat sociaal wenselijk gedrag is. Jullie rokers vallen altijd maar weer terug op het feit van "buiten mag ik gaan en staan waar ik wil en je hebt het er maar mee te doen". Daar heb ik het dus níet over. Je kunt toch ook met je sigaret zo in de wind gaan staan dat de rook wegwaait van de omstanders (vrienden, vreemden of wie dan ook)? Is dat nou zoveel gevraagd?
Wat de juiste gang van zaken is in het geval van wegwerkzaamheden is allemaal in wetten en APV's geregeled.. Roken mag je vooralsnog gewoon buiten doen zonder vergunning of verlofquote:Op vrijdag 16 september 2011 12:48 schreef zoem het volgende:
[..]
Waarom moet ik daar nou weer een bron bij hebben? De rook stinkt en dat kan overlast geven. Ik moet toch ook geen bron opgeven als er overlast is door wegwerkzaamheden. Beetje raar vind je niet?
Ho ff dikke, wat sociaal wenselijk gedrag is volledig subjectief.. Ik vind het sociaal wenselijk dat je niet zeikt als ik buiten een sigaretje rook, en verder kan ik me er niet te druk om maken. Je hebt 2 opties: Je gaat ergens anders staan, of je gaat je lekker ergeren.. Zelf wetenquote:Het gaat er niet om wat je volgens de wet mag doen, maar wat sociaal wenselijk gedrag is. Jullie rokers vallen altijd maar weer terug op het feit van "buiten mag ik gaan en staan waar ik wil en je hebt het er maar mee te doen". Daar heb ik het dus níet over. Je kunt toch ook met je sigaret zo in de wind gaan staan dat de rook wegwaait van de omstanders (vrienden, vreemden of wie dan ook)? Is dat nou zoveel gevraagd?
Keurig van je. Je mag alsnog ergens anders staan.quote:Ander voorbeeld: Als ik me in een gezelschap bevind (wederom vrienden, vreemden of wie dan ook), dan zorg ik dat het geluid van mijn mp3-speler niet te hard staat. Zo ben ik niemand tot last, maar kan ik wel genieten van mijn bezigheid. Of dat nou muziek luisteren is of roken (wat ik gelukkig niet doe), probeer rekening te houden met elkaar.
Propagandaquote:Vertel mij dan eens waarom ze het er dan toch opzetten? Volgens jou heeft die waarschuwing geen waarde...
Je snapt heus wel wat ik bedoel.quote:Op vrijdag 16 september 2011 13:52 schreef Jeff89 het volgende:
Wat de juiste gang van zaken is in het geval van wegwerkzaamheden is allemaal in wetten en APV's geregeled.. Roken mag je vooralsnog gewoon buiten doen zonder vergunning of verlof
Waar staat dat ik dik ben?quote:Ho ff dikke, wat sociaal wenselijk gedrag is volledig subjectief.. Ik vind het sociaal wenselijk dat je niet zeikt als ik buiten een sigaretje rook, en verder kan ik me er niet te druk om maken. Je hebt 2 opties: Je gaat ergens anders staan, of je gaat je lekker ergeren.. Zelf weten
Dank je. Ik blijf gewoon lekker staan hoorquote:Keurig van je. Je mag alsnog ergens anders staan.
Prima, dat mag jij denkenquote:
Ja. Je wil dat wat jij 'sociaal wenselijk' vind opleggen aan de rest van de wereld.quote:
Ik heb helemaal nooit gezegd dat ik nader wil komen tot wie dan ook. Ik wil gewoon buiten sigaretjes roken zonder gezeik, en dat mag ik ook. Wat mij betreft is er geen probleem..quote:Waar staat dat ik dik ben?
Maar waarom denk je dat we hierover discussiëren? Juist omdat sociaal wenselijk gedrag een ethisch vraagstuk is. Het feit dat jij stelselmatig aangeeft lekker je eigen ding te willen doen zonder rekening te houden met de medemens geeft aan dat je best wel egoďstisch ingesteld bent. Je argumentatie blijft steeds hangen op: "het mag dus ik doe het". Zo kom je nooit nader tot elkaar hč? Als iedereen een beetje inschikt, dan zijn we allemaal tevreden. Ik zeg ook nergens dat je niet mag roken.
Dat mag, en ik ookquote:Dank je. Ik blijf gewoon lekker staan hoor
En jij mag denken dat al die waarschuwingen feitelijke beweringen zijn, maar de meesten zijn makkelijk te ontkrachten, aangezien er geen nuance in zit.quote:Prima, dat mag jij denken
Ik wil niemand iets opleggen. Dit is juist een discussie om uit te vogelen wat nou sociaal wenselijk is. Jij vindt dit "zeiken", maar dat heet dus discussiëren.quote:Op vrijdag 16 september 2011 14:24 schreef Jeff89 het volgende:
Ja. Je wil dat wat jij 'sociaal wenselijk' vind opleggen aan de rest van de wereld.
Als je dat niet wilt, dan heeft het geen nut om verder te praten. Je valt wederom terug in de "ik mag het dus ik doe het" redenatie. Het is geen wedstrijd waar er een winnaar en een verliezer is. Stel je voor dat je op een punt toe moet geven!quote:Ik heb helemaal nooit gezegd dat ik nader wil komen tot wie dan ook. Ik wil gewoon buiten sigaretjes roken zonder gezeik, en dat mag ik ook. Wat mij betreft is er geen probleem..
Een vrij land waar individualisme steeds meer de overhand krijgt.quote:Dat mag, en ik ookIs het niet fijn om in een vrij land te leven?
Jij en ik als leken op het gebied van dergelijke onderzoeken kunnen dat niet zeggen. Dat is aan de onderzoekers om dat uit te zoeken.quote:En jij mag denken dat al die waarschuwingen feitelijke beweringen zijn, maar de meesten zijn makkelijk te ontkrachten, aangezien er geen nuance in zit.
Nicotinemoleculen veroorzaken ook geen kanker. Kijk eens op de wikipedia van roken:quote:Op woensdag 14 september 2011 16:58 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Statistiek, geen bewijs dat nicotinemoleculen kankercellen voortbrengen. Dat eerste rapport moet je eens bij hoofdstuk 7 kijken.
Zoals je ziet gaat het dus niet om de nicotine maar om de andere troepquote:Hoewel roken altijd een verondersteld genotmiddel is geweest, werd het aanvankelijk ook ingezet als geneesmiddel. Het werd aangewend bij verkoudheid, reuma, koorts, slangenbeten, zweren en zelfs syfilis. De eerste alarmseinen tegen tabak dateren uit 1602, in de publicatie "Work for Chimny-Sweepers or A Warning for Tabacconists" van Philaretes over de gevaren van het roken[3]. Ook in onze contreien waren de gevaren van tabak al vroeg bekend. In een document van Sint-Agatha-Berchem uit 1666 wordt beschreven dat de cafébaas Philippus Drogen gestorven is door het overdadig gebruik van tabak en brandewijn[4]. Latere alarmseinen tegen tabak dateren uit 1809, toen de scheikundige Vauquelin waarschuwde dat tabak gif bevat. Een andere reden waarom men tegen het roken kon zijn was de associatie met criminaliteit. Pas toen halverwege de 20e eeuw de eerste ernstige wetenschappelijke rapporten werden gepubliceerd, ontstonden de tegenstanders die zich tegen de sigaret keerden om gezondheidsredenen.
De belangrijkste giftige stoffen in tabaksrook zijn:
teer - veroorzaker van de rokershoest, is carcinogeen
nicotine - een verslavende stof die onder andere hoge bloeddruk veroorzaakt, en beschadiging en vernauwing van de bloedvaten (atherosclerose)
koolmonoxide - zorgt voor een slechtere lichamelijke conditie, beschadigt de vaatwand
stikstofmonoxide (NO) - beschadigt de vaatwand, en zet in de vaatwand een fysiologisch mechanisme in gang dat leidt tot atherosclerose
Tabaksrook bevat nog talloze andere giftige stoffen. Sommige daarvan zijn een gevolg van de wijze waarop de tabak verbouwd is (bestrijdingsmiddelen), andere zitten 'van nature' in de tabaksplant of ontstaan door onvolledige verbranding. Een klein lijstje: nitrosaminen, formaldehyde, arseen (zwaar metaal), cyanide, aceton (nagellakremover), ammoniak, azijnzuur, DDT (een bestrijdingsmiddel), polonium (radioactief element) en benzeenverbindingen. De belangrijkste ziekten die geheel of grotendeels door roken worden veroorzaakt zijn longkanker, COPD en hart- en vaatziekten. Statistische onderzoeken wijzen uit dat roken (direct en indirect) verantwoordelijk is voor een groot aantal sterfgevallen, en de kans op vele ziekten vergroot. Ziekten die door roken worden bevorderd zijn onder meer:
ziekten van hart en bloedvaten (onder andere hartinfarct, angina pectoris, etalagebenen, fenomeen van Raynaud, beroerte (cerebrovasculair accident), boezemfibrilleren (een hartritmestoornis), impotentie en overige atherosclerose). De ziekte van Buerger wordt vrijwel alleen bij rokers gezien.
ziekten van de luchtwegen (bronchitis, COPD, Emfyseem)
aandoeningen in de mondholte (parodontitis) en vrijwel alle soorten kanker (met name mondkanker, keelkanker, longkanker, teelbalkanker; Blaaskanker)
schildklierziekten, onder andere ziekte van Graves
bot-, spier- en gewrichtziekten, onder andere osteoporose (botontkalking) en rugklachten
Vermindering van het denkvermogen [5] c.q. aantasting van de hersenen [6]
Versnelde verslechtering van het gehoor
Visusverlies door beschadiging van de gele vlek (maculadegeneratie) en blindheid door beschadiging van de bloedvaten in het oog
Licht verhoogde kans op de ziekte van Alzheimer[7].
Een zware roker kan de volgende kenmerken hebben: een veranderde gebitskleur (gele tanden), onfrisse adem, kleurverandering van de handen (vooral de vingers), een verkleurde snor, voortijdige veroudering van de huid (rimpels), verhoogde kans op haaruitval en een minder goede algehele lichamelijke conditie.
Roken is bijzonder gevaarlijk voor het ongeboren kind, en verlaagt de kans op zwangerschap drastisch (onvruchtbaarheid). Roken kan onder andere bijdragen aan: beschadiging van de eicel en zaadcellen, miskraam (kans is 1,5 ŕ 3x zo groot), wiegendood bij baby's, aangeboren afwijkingen, een lager geboortegewicht van pasgeboren baby's, allergische klachten bij kinderen. Ook veroorzaakt roken tijdens de zwangerschap een verhoogde kans op latere gedragsproblemen bij kinderen.[8]
Maakt me niet uit om welk stofje het gaat. Het is gewoon niet aangetoond waardoor kankercellen worden veroorzaakt (biochemisch gezien). NIcotinemoleculen was een voorbeeld.quote:Op vrijdag 16 september 2011 14:41 schreef dreamzk het volgende:
[..]
Nicotinemoleculen veroorzaken ook geen kanker. Kijk eens op de wikipedia van roken:
[..]
Zoals je ziet gaat het dus niet om de nicotine maar om de andere troep
quote:
quote:
quote:Op woensdag 14 september 2011 17:17 schreef Nikmans het volgende:
Rokers stinken en mijn kleren gaan er ook van stinken, bedankt, kutaso's
quote:Op woensdag 14 september 2011 16:52 schreef HerbertThePervert het volgende:
Van die koffie en sigaretten types, zit in de 5e klas en heb er nu al mee te maken
quote:
quote:Op woensdag 14 september 2011 16:51 schreef Ballonvaarder het volgende:
Terechte klacht! Koffiedrinkers stinken uit hun bek trouwens...BAH!!!!!!
[..]
quote:
quote:Op donderdag 15 september 2011 00:04 schreef brainbird het volgende:
Koffie![]()
Roken![]()
Alle koffiehaters en peukenhaters meldt u zich!!!
quote:Op donderdag 15 september 2011 17:48 schreef Miasan het volgende:
Jeetje rokers, wat laten jullie je op de kast jagen zeg!Wtf vragen om bewijs dat meeroken schadelijk is, of maar willen bewijzen dat jullie de staatskas spekken. Dat doet er allemaal niet toe!
Rokers stinken uit hun mond, klaar. Derhalve zeer gegronde klacht.
Opsomming van bazen in dit topicquote:Op vrijdag 16 september 2011 00:42 schreef zoem het volgende:
Roken ranzig vinden IS het goeie voorbeeld.quote:Op woensdag 14 september 2011 16:49 schreef ViezeFur het volgende:
Heb je het wel gelezen wat ik poste? Er stond een lijstje van carcinogenen in. Carcinogegen zijn kankerveroorzaakers. Moet ik wetenschappelijke artikelen voor jou erbij halen om jou te laten geloven dat er daardwerkelijk een verband zit tussen roken en kanker?quote:Op vrijdag 16 september 2011 14:49 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Maakt me niet uit om welk stofje het gaat. Het is gewoon niet aangetoond waardoor kankercellen worden veroorzaakt (biochemisch gezien). NIcotinemoleculen was een voorbeeld.
Bron: http://onlinelibrary.wile(...).2910270102/abstractquote:Fifty-one women with lung cancer and 163 other hospital patients were interviewed regarding the smoking habits of themselves and their husbands. Forty of the lung cancer cases and 149 of the other patients were non-smokers. Among the non-smoking women there was a statistically significant difference between the cancer cases and the other patients with respect to their husbands' smoking habits. Estimates of the relative risk of lung cancer associated with having a husband who smokes were 2.4 for a smoker of less than one pack and 3.4 for women whose husbands smoked more than one pack of cigarettes per day. The limitations of the data are examined; it is evident that further investigation of this issue is warranted.
Bron: http://ije.oxfordjournals.org/content/38/5/1175.shortquote:This report reviews some of the more recent epidemiologic and experimental findings on the relationship of tobacco smoking to lung cancer, and discusses some criticisms directed against the conclusion that tobacco smoking, especially cigarettes, has a causal role in the increase in broncho-genic carcinoma. The magnitude of the excess lung-cancer risk among cigarette smokers is so great that the results can not be interpreted as arising from an indirect association of cigarette smoking with some other agent or characteristic, since this hypothetical agent would have to be at least as strongly associated with lung cancer as cigarette use; no such agent has been found or suggested. The consistency of all the epidemiologic and experimental evidence also supports the conclusion of a causal relationship with cigarette smoking, while there are serious inconsistencies in reconciling the evidence with other hypotheses which have been advanced. Unquestionably there are areas where more research is necessary, and, of course, no single cause accounts for all lung cancer. The information already available, however, is sufficient for planning and activating public health measures. – J. Nat. Cancer Inst. 22:173–203, 1959.
Ik trek liever aan een sigaretje. brbquote:
Statistieken! Toon mij nou eens een onderzoek waar biochemisch wordt aangetoond dat zo'n stofje een cel doet muteren.quote:Op vrijdag 16 september 2011 15:50 schreef dreamzk het volgende:
Trek je conclusies hier maar uit.
Abstract uit artikel 1:
[..]
Bron: http://onlinelibrary.wile(...).2910270102/abstract
Abstrat uit artikel 2:
[..]
Bron: http://ije.oxfordjournals.org/content/38/5/1175.short
En een linkje naar artikel 3:
http://cancerres.aacrjournals.org/content/10/9/539.full.pdf
Ik rook ook en dit is geen veroordeling voor mensen die roken. Wil alleen aantonen dat daadwerkelijk een verband is tussen roken en kankerquote:Op vrijdag 16 september 2011 15:52 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Ik trek liever aan een sigaretje. brb
Statistisch verband.quote:Op vrijdag 16 september 2011 15:55 schreef dreamzk het volgende:
[..]
Ik rook ook en dit is geen veroordeling voor mensen die roken. Wil alleen aantonen dat daadwerkelijk een verband is tussen roken en kanker
Dat je gemiddeld de helft van de keer dat je met een munt gooit op kop zal landen is ook een "statistisch verband"quote:
Dat is wetenschappelijk, zonder statistiek prima aan te tonen.quote:Op vrijdag 16 september 2011 15:59 schreef Catbert het volgende:
[..]
Dat je gemiddeld de helft van de keer dat je met een munt gooit op kop zal landen is ook een "statistisch verband"
Zeik niet zeg. Veel rokers stinken echt enorm. Het is maar goed ook dat iemand ze daarvoor waarschuwt; ze hebben 't zelf nieteens door. Als je stinkend door 't leven wil gaan moet je dat verder zelf weten hoorquote:Op vrijdag 16 september 2011 16:07 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
Kortom TS wil eigenlijk klagen over roken puur uit rancune en pesterij, maar omdat het rokers terecht onmogelijk is gemaakt niet-rokers te hinderen kan ie dat eigenlijk niet meer. Dus nu heeft ie een hele maffe, kromme, U-bocht redenatie bedacht waarbij vrouwenlogica zelfs tekort schiet om de roker toch als negatief neer te zetten. En iedereen trapt erin
Maar Fiets is geen zeurkous met dagelijks een veel te krappe string en jeukende schaamlippen. Als Fiets zeurt, dan heeft 'ie een nare ervaring met waarschijnlijk collega's.quote:Op vrijdag 16 september 2011 16:07 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
Zoals ik al eerder in dit topic zei zal ik niet gaan ontkennen dat roken slecht is voor je gezondheid. Maar daar ging de klacht van TS helemaal niet over. Die klacht ging ook niet over meeroken: het krijgen van walmen uitgeblazen rook van een ander in je gezicht in de kroeg, buiten of elders.
Nee de klacht was van een veel tragischer soort, het ging erover dat je iemand die gerookt had kon ruiken aan zijn adem of kleren. Dit geldt zoals ook al eerder vermeld ook voor koffiedrinkers, eierenvreters, knoflookconsumenten, mensen die eens per week in bad gaan en geen deodorant gebruiken, mensen die nog nooit voor shampoo hebben gehoord, enz. Roken is hierin geen uitzondering.
Kortom TS wil eigenlijk klagen over roken puur uit rancune en pesterij, maar omdat het rokers terecht onmogelijk is gemaakt niet-rokers te hinderen kan ie dat eigenlijk niet meer. Dus nu heeft ie een hele maffe, kromme, U-bocht redenatie bedacht waarbij vrouwenlogica zelfs tekort schiet om de roker toch als negatief neer te zetten. En iedereen trapt erin
Als dit al waar zou zijn, zorgt dit in ieder geval niet voor een verminderde gezondheid van de omstander en daar gooit TS het op. Het zorgt voor overlast ja, maar van de zelfde orde als van iemand die standaard geen deodorant gebruikt of nooit z'n tanden poetst.quote:Op vrijdag 16 september 2011 16:09 schreef Catbert het volgende:
[..]
Zeik niet zeg. Veel rokers stinken echt enorm. Het is maar goed ook dat iemand ze daarvoor waarschuwt; ze hebben 't zelf nieteens door. Als je stinkend door 't leven wil gaan moet je dat verder zelf weten hoor
Ook als ze even niet roken?quote:Op vrijdag 16 september 2011 16:16 schreef Catbert het volgende:
Ik snap niet hoe rokers het voormekaar krijgen en wat ze dan roken (waarschijnlijk zijn ze armlastig en roken het rughaar van hun vrouw op ofzo) maar als je een paar meter achter ze loopt ruik je het duidelijk.
En resteert dit de rest van de avond? Of is dit na 5 minuten al vervlogen? Ik stoor me meer aan mijn collega die de hele ochtend (>5 min.) naar de combinatie van koffie en ochtendadem meurt, 's middags na de lunch is het al niet veel beter eigenlijk.quote:Een vriend van me moet ook altijd naarbuiten "even een peuk roken" en als 'ie dan in de kroeg weer binnenkomt neemt 'ie meteen zo'n rookwalm mee.
Jij hebt voor jezelf al duidelijk wat sociaal wenselijk gedrag is:quote:Op vrijdag 16 september 2011 14:37 schreef zoem het volgende:
[..]
Ik wil niemand iets opleggen. Dit is juist een discussie om uit te vogelen wat nou sociaal wenselijk is. Jij vindt dit "zeiken", maar dat heet dus discussiëren.
Nu moeten de rokers jouw mening alleen nog gaan delen, dát is waar jij naar streeft in deze 'discussie'..quote:Het gaat er niet om wat je volgens de wet mag doen, maar wat sociaal wenselijk gedrag is. Jullie rokers vallen altijd maar weer terug op het feit van "buiten mag ik gaan en staan waar ik wil en je hebt het er maar mee te doen".
Het is inderdaad geen wedstrijd.. Het is een klacht van TS, waarna ik hem duidelijk maakte dat hij maar ergens anders gaat staan. Jij probeert er nu een discussie van te maken, waarvan jij alvast besloten hebt dat ik een punt moet toegeven aan de niet rokers, terwijl mijn punt om mee te beginnen was dat ik dat NIET ga doenquote:Als je dat niet wilt, dan heeft het geen nut om verder te praten. Je valt wederom terug in de "ik mag het dus ik doe het" redenatie. Het is geen wedstrijd waar er een winnaar en een verliezer is. Stel je voor dat je op een punt toe moet geven!
Misschien moet jij eens beter lezen en het laten doordringen dat ik gewoon buiten blijf roken, ongeacht wie daar last van pretendeert te hebben.quote:Eigenlijk zou je eens de proef op de som moeten nemen en aan willekeurige (niet-rokende) bijstanders vragen of ze de geur van rook ook zo heerlijk vinden. Het liefst nog in de vriendenkring, dan dringt het wat beter tot je door.
Waar het eigenlijk om gaat, is dat er niets of niemand is die dat peukie verbied. Oftewel: Als je er last van hebt, ga je maar ergens anders staan.. De roker staat in zijn recht, de klager heeft pech.quote:Verwachte reactie: dat hoef ik niet, want ik wil zonder gezeik buiten een peukie kunnen roken. Kom eens met iets constructievers![]()
Gelukkig wel ja.. Ben jij meer van de verzuilde samenleving?quote:Een vrij land waar individualisme steeds meer de overhand krijgt.
Zelfs ik als leek kan zeggen dat de Stivoro constateringen niet kloppen... Dat jij dat niet kan zegt meer over jouquote:Jij en ik als leken op het gebied van dergelijke onderzoeken kunnen dat niet zeggen. Dat is aan de onderzoekers om dat uit te zoeken.
Helemaal niet. De tweede zin verduidelijkt wat ik bedoel in de eerste zin. Je denkt veel te zwart-wit. Er zitten nog zoveel grijstinten tussen.quote:Op vrijdag 16 september 2011 16:22 schreef Jeff89 het volgende:
Jij hebt voor jezelf al duidelijk wat sociaal wenselijk gedrag is:
[..]
Nu moeten de rokers jouw mening alleen nog gaan delen, dát is waar jij naar streeft in deze 'discussie'..
Wat me wel altijd opvalt zijn de gele nagels en gele tanden. Dat is inderdaad smerigquote:Op vrijdag 16 september 2011 16:42 schreef brood_met_aarbeien het volgende:
opzich wel terechte klacht ja. ik kijk altijd kankerhard neer op mensen die rokenzwakke sukkels. en wat al helemaal smerige is zijn van die onverzorgde mensen met hun shag geur inderdaad die om hun heen hangt
Jullie doen net alsof je je in zo directe nabijheid van rokers mňet begeven, wat boeit dat nou zeg? Wat mij betreft hebben ze blauwe nagels en paarse tanden. Je wilt ook niet weten hoeveel opengebarsten steenpuisten een niet-roker op z'n linkerbil heeft zitten. Gele nagels en tanden ruik je niet en is niet schadelijk voor je gezondheid. Wat een mierenneukers zeg, het wordt gewoon bijna grappigquote:Op vrijdag 16 september 2011 16:48 schreef zoem het volgende:
[..]
Wat me wel altijd opvalt zijn de gele nagels en gele tanden. Dat is inderdaad smerig
Feitelijke constatering.quote:Op vrijdag 16 september 2011 16:44 schreef zoem het volgende:
Jeff89 je snapt het duidelijk niet. Je speelt het wéér op het feit dat het volgens de wet mag en dat je gewoon doet waar je zin in hebt.
Het IS de feitelijke situatie. Hoe kan het niet over de feitelijke situatie gaan?quote:Daar gaat het niet over!
Je weet dat ik in mijn recht sta, je hebt alleen graag dat ik mijn recht vrijwillig afsta? Is dat het? Ik 'durf' niet los te komen van mijn eigen standpunt? Ik zie niet in waarom ik daar los van zou moeten komen..quote:Iedereen weet heus wel dat je in je recht staat hoor en ik tast je rechten echt niet aan. Je durft gewoon niet los te komen van je eigen standpunt en je in te leven in de meningen van anderen.
Dat kan je ook omdraaien. Jij gedraagt je als een kind die te horen heeft gekregen dat hij écht geen snoepje krijgt..quote:Alles wat ik zeg beantwoord je met "nee", "interesseert me niets" en "ik doe het lekker toch". Dat doen kinderen ook altijd als ze in een vervelende bui zijn. Die zijn ook zo eigenwijs.
Rokers vallen terug op een feit.. Waar val jij op terug?quote:Helemaal niet. De tweede zin verduidelijkt wat ik bedoel in de eerste zin. Je denkt veel te zwart-wit. Er zitten nog zoveel grijstinten tussen.
Je hoeft toch ook niet toe te geven aan mij? Ik rook buiten. Als je daar last van hebt, ga je ergens anders staan.. Je kán dat ook aan mij verzoeken, maar op straat zal ik dat weigeren, ben ik bang. Je kan ook blijven staan. Niemand hóeft toe te geven..quote:Als jij nergens op toe wilt geven, zullen anderen dat ook niet willen doen. Dan krijg je zo'n lekker verzuurde samenleving waar iedereen chagrijnig doetDe Randstad is er een mooi voorbeeld van.
quote:Op vrijdag 16 september 2011 17:05 schreef NietDoen het volgende:
Rook zelf niet maar vindt dit soort topics echt om te kotsen. Zoek een leven jankerd.
Opengebarste steenpuisten zijn ook smerig ja. Neemt niet weg dat je de gele nagels en tanden moet bagatelliseren. Al zal een kettingroker daar meer last van hebben dan een 'lichte' roker.quote:Op vrijdag 16 september 2011 16:57 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Jullie doen net alsof je je in zo directe nabijheid van rokers mňet begeven, wat boeit dat nou zeg? Wat mij betreft hebben ze blauwe nagels en paarse tanden. Je wilt ook niet weten hoeveel opengebarsten steenpuisten een niet-roker op z'n linkerbil heeft zitten. Gele nagels en tanden ruik je niet en is niet schadelijk voor je gezondheid. Wat een mierenneukers zeg, het wordt gewoon bijna grappig
Je moet niets afstaan. Je verwisselt hier je recht op vrijheid (wettelijk vastgelegd) met sociaal zijn (niet wettelijk vastgelegd). Ik probeer te discussiëren over het tweede, maar jij grijpt telkens terug naar het eerste. Om te kunnen praten over sociale omgang moet je je in kunnen leven in meningen van anderen en deze vervolgens afzetten tegen je eigen mening.quote:Op vrijdag 16 september 2011 16:57 schreef Jeff89 het volgende:
Je weet dat ik in mijn recht sta, je hebt alleen graag dat ik mijn recht vrijwillig afsta? Is dat het? Ik 'durf' niet los te komen van mijn eigen standpunt? Ik zie niet in waarom ik daar los van zou moeten komen..
Ik houd niet zo van snoepjes.quote:Dat kan je ook omdraaien. Jij gedraagt je als een kind die te horen heeft gekregen dat hij écht geen snoepje krijgt..
Je doet nu net of je nergens meer buiten kan rokenquote:Je hoeft toch ook niet toe te geven aan mij? Ik rook buiten. Als je daar last van hebt, ga je ergens anders staan.. Je kán dat ook aan mij verzoeken, maar op straat zal ik dat weigeren, ben ik bang. Je kan ook blijven staan. Niemand hóeft toe te geven..
Maar ik hóef helemaal niet te praten over sociale omgang. Tevens hóef ik me helemaal nergens in in te leven, en hóef ik helemaal niets af te zetten tegen mijn eigen mening.. Waarom wil je zo graag dat ik dat doe?quote:Op vrijdag 16 september 2011 17:14 schreef zoem het volgende:
Je moet niets afstaan. Je verwisselt hier je recht op vrijheid (wettelijk vastgelegd) met sociaal zijn (niet wettelijk vastgelegd). Ik probeer te discussiëren over het tweede, maar jij grijpt telkens terug naar het eerste. Om te kunnen praten over sociale omgang moet je je in kunnen leven in meningen van anderen en deze vervolgens afzetten tegen je eigen mening.
...Kan jij wel lezen? Ik mag juist vrijwel overal buiten roken. Tevens is 'rekening met elkaar houden' een breed begrip.. In welke zin wil je dat ik rekening houd met anderen? Want wat mij betreft doe ik dat al voldoende.quote:Je doet nu net of je nergens meer buiten kan roken![]()
Het zou fijn zijn dat men rekening hield met elkaar. Ik neem aan dat jij daar ook zo over denkt?
Behalve dat gele nagels en tanden er gewoon vies onverzorgd uit zienquote:Op vrijdag 16 september 2011 16:57 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Jullie doen net alsof je je in zo directe nabijheid van rokers mňet begeven, wat boeit dat nou zeg? Wat mij betreft hebben ze blauwe nagels en paarse tanden. Je wilt ook niet weten hoeveel opengebarsten steenpuisten een niet-roker op z'n linkerbil heeft zitten. Gele nagels en tanden ruik je niet en is niet schadelijk voor je gezondheid. Wat een mierenneukers zeg, het wordt gewoon bijna grappig
Jij of iemand anders heeft er tenminste geen last van en daar ging het nu net om in dit topicquote:Op vrijdag 16 september 2011 17:14 schreef zoem het volgende:
[..]
Opengebarste steenpuisten zijn ook smerig ja. Neemt niet weg dat je de gele nagels en tanden moet bagatelliseren. Al zal een kettingroker daar meer last van hebben dan een 'lichte' roker.
quote:
Je punt? Moeten rokers niet-rokers ook al mijden omdat ze er te lelijk uit zouden zien. Hoe denk je dat mensen eruit zien die verslaafd zijn aan hamburgers? Hun fysieke gestelheid gaat ook achteruit.quote:Op vrijdag 16 september 2011 20:21 schreef brood_met_aarbeien het volgende:
[..]
Behalve dat gele nagels en tanden er gewoon vies onverzorgd uit zienwaar mensen met puisten op hun billen er vaak niks aan kunnen doen
Dat heb ik ook nooit zo begrepen. Het is sociaal compleet onacceptabel om ergens een blikje weg te smijten maar een peuk is gewoon prima...quote:Op vrijdag 16 september 2011 21:23 schreef Shispeed het volgende:
die rooklucht vind ik nog niet zo erg maar die viezeriken naaien ook overal hun peuken neer, opruimen? ho maar
Vind ik ook raar ja.. Bij gelegenheid (en dat is op straat gewoon 99% van de tijd) druk ik altijd m'n peuk gewoon uit op de prullenbak alvorens hem daar in te deponeren.. (brandende peuken zijn niet zo praktischquote:Op zaterdag 17 september 2011 00:56 schreef Catbert het volgende:
[..]
Dat heb ik ook nooit zo begrepen. Het is sociaal compleet onacceptabel om ergens een blikje weg te smijten maar een peuk is gewoon prima...
Al 17 uur gestopt.quote:Op woensdag 14 september 2011 22:49 schreef monkyyy het volgende:
Ik ben sinds drie dagen weer begonnen, ik zal wel weer stoppen. Sorry TS.
doe je dat tochquote:Op vrijdag 16 september 2011 08:44 schreef Mahjoe_Jazz het volgende:
Dus als jij uit je bek ruft naar de knoflook van het broodje shoarma dat je net hebt gegeten moet ik ook maar een topic aanmaken over mensen die shoarma eten?
een zij ingang speciaal voor asma patienten?quote:Op zondag 18 september 2011 11:47 schreef Tackleberry het volgende:
Ik heb geen probleem met rokers, ook al hangt er soms wel eens een rooklucht rond iemand. Niet fijn, maar maak me daar niet zo druk (meer) om. Van die rooklucht heb je verder ook weinig last.
Enige wat ik nog steeds idioot vind is dat rookplekken vaak direct bij een hoofdingang zitten. Moeten alsnog alle mensen door die rooklucht heen om bijvoorbeeld een ziekenhuis in of uit te lopen. Dat vind ik wel irritant en smerig. Bovendien slaag je dan niet echt in je anti-rookbeleid.
Snap ook wel dat je rokers niet weg moet stoppen, dat zou helemaal debiel zijn. Maar dat kan vast om een logischere manier aangepakt worden.
Een tevreden roker is geen onrust stoker.............nadat hij dood is gegaan aan een longziekte of kanker.quote:Op zondag 18 september 2011 14:28 schreef Bredemug het volgende:
Al die anti rokers zouden ze moeten opsluiten, achterlijke kippen, als je zoveel problemen hebt met rokers, dan rot je toch op ? En sowieso mensen die denken dat roken zo gevaarlijk is en er paranoide van worden, echt serieus de achterlijkheid van mensen wordt steeds erger.
Dus ze willen enge foto's en teksten op sigaret pakjes zetten? waarom zetten ze dan geen plaatjes van kinderen die dood gaan van de honger op een Macdonalds verpakking? Waarom zetten ze dan geen gemartelde dieren op kosmetica producten? Waarom zetten ze dan geen plaatjes van dode mensen die dood zijn gegaan door drank op bier en wijn flessen?
Flikker toch een eind op achterlijke anti rokers met jullie gesloten gezichtsveld.
originelen reaktie hoorquote:Op zondag 18 september 2011 14:31 schreef Saisai het volgende:
Dus ipv aan je vrienden te vragen of ze dat niet in jouw bijzijn willen doen, maak je een topic?
held.
pff ik heb het hele topic niet gelezenquote:Op zondag 18 september 2011 14:31 schreef HerbertThePervert het volgende:
[..]
originelen reaktie hoor
Wat een onzin!! Alsof mensen die niet roken niet dood gaan aan longziektes of longkanker wie heeft dezen fabeltje verzonnen?!?quote:Op zondag 18 september 2011 14:31 schreef cvboer het volgende:
[..]
Een tevreden roker is geen onrust stoker.............nadat hij dood is gegaan aan een longziekte of kanker.
Ik heb nergens geschreven dat niet-rokers daar niet dood aan gaan.quote:Op zondag 18 september 2011 14:32 schreef Bredemug het volgende:
[..]
Wat een onzin!! Alsof mensen die niet roken niet dood gaan aan longziektes of longkanker wie heeft dezen fabeltje verzonnen?!?
Het lijkt mij algemeen bekend dat als je rookt je aanzienlijk meer kans hebt om deze ziektes te krijgen. Onvoorstelbaar dat veel mensen in dit topic dit gewoon niet inzien, ontkennen of roepen dat er geen wetenschappelijk bewijs is, en als dit wordt aangeleverd over nuance e.d. gaan zeuren.quote:Op zondag 18 september 2011 14:32 schreef Bredemug het volgende:
[..]
Wat een onzin!! Alsof mensen die niet roken niet dood gaan aan longziektes of longkanker wie heeft dezen fabeltje verzonnen?!?
Tuurlijkquote:Op zondag 18 september 2011 14:44 schreef Aestivate het volgende:
[..]
Het lijkt mij algemeen bekend dat als je rookt je aanzienlijk meer kans hebt om deze ziektes te krijgen. Onvoorstelbaar dat veel mensen in dit topic dit gewoon niet inzien, ontkennen of roepen dat er geen wetenschappelijk bewijs is, en als dit wordt aangeleverd over nuance e.d. gaan zeuren.Iedereen kent de gevolgen, rechtszaken, onderzoeken en foto's van longen van mensen die zeer lang gerookt hebben, niet alles is propaganda van Stivoro.
Voordelen van roken heb ik nog nooit gehoord, welke zijn dat zoal (voor het lichaam dan, niet dingen als spekken van de staatskas of gezelligheid)?quote:Op zondag 18 september 2011 14:51 schreef Bredemug het volgende:
[..]
Tuurlijk, er is net zoveel wetenschappelijk bewijs over de voordelen van roken dan dat er is over hoe slecht het wel niet is en ik zou me meer zorgen maken over de troep dat men dagelijks uit de supermarkt koopt en eet dan roken.
Je verneukt je lichaam nog sneller door troep te eten dan door te roken.
Don't Quit Smoking! Longtime Smokers Less Likely to Develop Parkinson's Diseasequote:Voordelen van roken heb ik nog nooit gehoord, welke zijn dat zoal (voor het lichaam dan, niet dingen als spekken van de staatskas of gezelligheid)?
"Het lijkt jou" algemeen bekend, aha. "aanzienlijk meer"? Wat is aanzienlijk? 10% 20?quote:Op zondag 18 september 2011 14:44 schreef Aestivate het volgende:
[..]
Het lijkt mij algemeen bekend dat als je rookt je aanzienlijk meer kans hebt om deze ziektes te krijgen.
Want de nuance is volledig onbelangrijk natuurlijk, als het wetenschappelijk onderzoek betreftquote:Onvoorstelbaar dat veel mensen in dit topic dit gewoon niet inzien, ontkennen of roepen dat er geen wetenschappelijk bewijs is, en als dit wordt aangeleverd over nuance e.d. gaan zeuren.
Grappig dat het meeste wat je opnoemt wél typische Stivoro propaganda is.. Die longfotos bijvoorbeeld.. Zijn die van mannen of vrouwen? Rookte ze sigaren of sigaretten? Pakje per dag, meer, minder? Hoe oud waren die mensen? Wanneer begonnen ze met roken?quote:Iedereen kent de gevolgen, rechtszaken, onderzoeken en foto's van longen van mensen die zeer lang gerookt hebben, niet alles is propaganda van Stivoro.
Het is algemeen (over-) bekend.quote:Op zondag 18 september 2011 18:21 schreef Jeff89 het volgende:
[..]
"Het lijkt jou" algemeen bekend, aha. "aanzienlijk meer"? Wat is aanzienlijk? 10% 20?
Leef je uit. Bronnen staan erbij, maar die zul je wel weer in twijfel trekken.quote:The World Health Organization (WHO) estimates that tobacco caused 5.4 million deaths in 2004[5] and 100 million deaths over the course of the 20th century.[6] Similarly, the United States Centers for Disease Control and Prevention describes tobacco use as "the single most important preventable risk to human health in developed countries and an important cause of premature death worldwide."[7]
Hmm kankerstokjes.quote:Op zondag 18 september 2011 20:16 schreef sinepedraap het volgende:
Hmmm lekker roken vlak voor dat ik de trein instap om dan vervolgens naast chagrijnige mensen te zitten
Hihi dus je kan het wel.. Tevens bewijzen die bronnen mijn punt: Stivoro beweringen zijn ongenuanceerde onzin. Beweringen als 'roken veroorzaakt dodelijke longkanker' zijn gewoon niet waar.quote:Op zondag 18 september 2011 19:25 schreef Aestivate het volgende:
[..]
Het is algemeen (over-) bekend.
http://mens-en-gezondheid(...)delen-van-roken.html
http://en.wikipedia.org/wiki/Health_effects_of_tobacco
[..]
Leef je uit. Bronnen staan erbij, maar die zul je wel weer in twijfel trekken.
Nou gewoon dat de rokers niet direct bij/naast de hoofdingang staan, zodat niet iedereen door die rooklucht hoeft te lopen. Bij de meeste zaken is dat overigens geen probleem, maar bij bijvoorbeeld een ziekenhuis staan er vaak vrij veel mensen en dan wordt het een flinke walm rook.quote:Op zondag 18 september 2011 14:22 schreef okiokinl het volgende:
[..]
een zij ingang speciaal voor asma patienten?
Omdat de niet-rokers niet naar rook stinken zoals de rokers dat doen. Wij vallen jullie lastig omdat jullie stinken, moeilijk te begrijpen?quote:Op zondag 18 september 2011 20:19 schreef Infection het volgende:
De niet-rokers zijn nog erger dan de rokers. Hebben wij (de rokers) ooit wel eens iets gezegd over niet-rokers? Nee. Wij vallen jullie niet lastig, waarom jullie ons dan wel?
Ik word eigenlijk nooit lastig gevallen door niet rokers omdat ik rook.quote:Op maandag 19 september 2011 00:55 schreef Mary-Louise het volgende:
[..]
Omdat de niet-rokers niet naar rook stinken zoals de rokers dat doen. Wij vallen jullie lastig omdat jullie stinken, moeilijk te begrijpen?
Je stinkt zelf, naar iets zurigs.quote:Op maandag 19 september 2011 00:55 schreef Mary-Louise het volgende:
[..]
Omdat de niet-rokers niet naar rook stinken zoals de rokers dat doen. Wij vallen jullie lastig omdat jullie stinken, moeilijk te begrijpen?
haha ik heb echt helemaal geen excuus nodig om te blijven roken hoor, dat heet een verslaving.quote:Op zondag 18 september 2011 18:28 schreef Gixxergirl het volgende:
Geweldig, rokers die altijd maar een excuus zoeken om te kunnen blijven paffen.
Vooral door blijven stomen, lekker de staatskas spekken, is voor mij ook beter.
Dan hou ik het bij niet-roken, een fit en gezond leven zonder stank.
Ach verschil moet er zijn.
Bedankt rokers
Waarom zou je expres rook je longen in ademen, het is onnatuurlijk en evolutionair gezien totaal stupide.quote:Op maandag 19 september 2011 02:29 schreef okiokinl het volgende:
[..]
haha ik heb echt helemaal geen excuus nodig om te blijven roken hoor, dat heet een verslaving.
we proberen alleen de gestressde niet-roker hier een beetje te ontstressen, voordat ie vroegtijdig doodgaat aan een hartaanval.je gaat echt niet dood van een wolkje rook inademen.
En nu omdat je gestopt bent ben je opeens een anti-roker? Doe niet zo hypocriet man, jezus. Je hebt al gerookt dus geen recht van spreken meer.quote:Op maandag 19 september 2011 02:54 schreef Koskesh het volgende:
[..]
Waarom zou je expres rook je longen in ademen, het is onnatuurlijk en evolutionair gezien totaal stupide.
Ik kan niet geloven dat ik het 5 jaar lang heb gedaan, ook al waren het misschien maar 5 sigaretten per dag.
we doen vele onnatuurlijke dingen.quote:Op maandag 19 september 2011 02:54 schreef Koskesh het volgende:
[..]
Waarom zou je expres rook je longen in ademen, het is onnatuurlijk en evolutionair gezien totaal stupide.
Ik kan niet geloven dat ik het 5 jaar lang heb gedaan, ook al waren het misschien maar 5 sigaretten per dag.
Als je snel dood wilt gaan, snel rimpels wilt krijgen en snel je conditie wil verneuken dan is er niks mis mee ja.quote:Op maandag 19 september 2011 08:53 schreef Aukje83 het volgende:
lekkere sigaretje roken somsniks mis mee toch?
Oh, my, fucking, god. Wat een dom argument.quote:Op maandag 19 september 2011 02:59 schreef Phantomesse het volgende:
[..]
En nu omdat je gestopt bent ben je opeens een anti-roker? Doe niet zo hypocriet man, jezus. Je hebt al gerookt dus geen recht van spreken meer.
Deze dingen wist ik al, die staan namelijk ook op het pakjequote:Op maandag 19 september 2011 08:58 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Als je snel dood wilt gaan, snel rimpels wilt krijgen en snel je conditie wil verneuken dan is er niks mis mee ja.
Met goedkeuring van de regering.quote:Op woensdag 14 september 2011 17:00 schreef killurz het volgende:
niet-rokers
sommige mensen zuipen zich de tering in
Heineken & Horeca lobby..quote:Op maandag 19 september 2011 09:39 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Waarom kan Den Haag tabaksfabrikanten wel afknijpen maar bierbrouwers niet?
nu kick jij het topic ook weer, waardoor die helemaal bovenaan staat ipv dat ie ondersneeuwd wat anders was gebeurdquote:Op maandag 9 december 2013 14:44 schreef Messina het volgende:
[..]
Bedankt voor deze compleet nutteloze en kansloze kick, man.
En terecht.quote:Op woensdag 14 september 2011 17:02 schreef Dlocks het volgende:
Volgens mij zijn er al een paar duizend topics over dit onderwerp.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |