wat maakt dat nou weer uit?quote:Op woensdag 14 september 2011 16:47 schreef ViezeFur het volgende:
Het is toch echt kanker triest dat iemand van de "crew" zo'n topique maakt
Jullie moeten het goede voorbeeld geven.quote:Op woensdag 14 september 2011 16:48 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
wat maakt dat nou weer uit?
alsof die niet mogen klagenquote:Op woensdag 14 september 2011 16:47 schreef ViezeFur het volgende:
Het is toch echt kanker triest dat iemand van de "crew" zo'n topique maakt
wat is er dan mis met dit topic? ga toch weg man. Ga roken of zo.quote:Op woensdag 14 september 2011 16:49 schreef ViezeFur het volgende:
[..]
Jullie moeten het goede voorbeeld geven.
Want die zijn superieur?quote:
Nog beterquote:
quote:Op woensdag 14 september 2011 16:45 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Nee, het is niet prettig om naast jullie te zitten als jullie net een sigaret hebben gerookt. Nee, de lucht die uit jullie mond komt ruikt niet lekker. En de andere kant op ademen weet de grafgeur uit jullie mond ook niet te verbergen. Zelfs een pakje kauwgom verricht geen wonderen.
Daarnaast is het waarschijnlijk ook een grote moeite om GEEN peuk op te steken als je in een gezelschap bent van niet-rokers. Stel je voor dat je die 5 minuten buiten niet kunt verneuken met de geur van ranzige kanker uit een met geel speeksel gedraaid sjekkie. Stel uzelf eens voor!
Maar ts, zeur toch niet zo, dan ga je toch lekker dood? Dat klopt, maar ik heb toch liever niet dat ik daarbij geholpen word. Neen, rokersvrinden, die hobby van jullie he... is vies.
nee, meeroken is totaal niet gevaarlijk. Echt totaal niet.quote:Op woensdag 14 september 2011 16:50 schreef stbabylon het volgende:
TS, toon aub rapporten waaruit onomstotelijk blijkt dat meeroken een invloed heeft op de gezondheid. Tot die tijd niet zeuren. Er zijn ook genoeg geuren waar ik me aan erger.
Overigens, als je tijdens je zoektocht naar dat rapport stuit op een rapport waar er een direct oorzaak/gevolg wordt aangetoond tussen roken en kanker, zou ik die ook graag willen zien.
Zeiksnor.
de gemiddelde roker denkt dus echt dat ze lekker uit hun mond ruiken en is te arrogant om ook maar rekening te houden met wie dan ook.quote:Op woensdag 14 september 2011 16:50 schreef de_gebruiker het volgende:
De gemiddelde roker boeit het geen reet wat jij er van vind.
Waarom laten rokers mij dan niet met rust?quote:Op woensdag 14 september 2011 16:52 schreef daftme het volgende:
Het stinkt ja. Maar dan nog leven en laten leven. Nerd.
Koffiequote:Op woensdag 14 september 2011 16:52 schreef MissVanity het volgende:
Het eerste bakje koffie met sigaret van de dagHeerlijk!
BUITEN is voor rokers.quote:Op woensdag 14 september 2011 16:53 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Waarom laten rokers mij dan niet met rust?
Oke:quote:Op woensdag 14 september 2011 16:50 schreef stbabylon het volgende:
TS, toon aub rapporten waaruit onomstotelijk blijkt dat meeroken een invloed heeft op de gezondheid. Tot die tijd niet zeuren. Er zijn ook genoeg geuren waar ik me aan erger.
Overigens, als je tijdens je zoektocht naar dat rapport stuit op een rapport waar er een direct oorzaak/gevolg wordt aangetoond tussen roken en kanker, zou ik die ook graag willen zien.
Zeiksnor.
Deze komt van wikipediapagina over longkanker af, maar lees dan vooral even de bronnen erbij.quote:Actief roken
In de jaren vijftig werd door onderzoek van met name Sir Richard Doll aannemelijk gemaakt dat de belangrijkste oorzaak van longkanker roken is, vooral van sigaretten. In 87% van de gevallen van longkanker is roken de oorzaak. Roken werkt sterk risicoverhogend. Vrouwen die roken hebben ongeveer 12 keer zoveel kans op het krijgen van longkanker als vrouwen die nooit gerookt hebben (Shopland et al., 99 ). Voor mannen is die kans zelfs 22 keer hoger. De latentietijd tussen roken en longkanker is gemiddeld twintig tot dertig jaar. Zo is de huidige daling van de sterfte aan longkanker bij mannen vooral het gevolg van de daling in het roken die al enkele decennia geleden is ingezet. Ook de duur van de blootstelling is van belang. Zo lijkt de duur van het roken een groter risico op het krijgen van longkanker te hebben dan het aantal gerookte sigaretten (Peto, 1986). Het risico neemt weer af als de blootstelling wordt weggenomen (als men stopt met roken). [2]
[bewerken] Passief roken
Passief roken is meeroken door de rook van sigaretten (van de omgeving) in te ademen. Waarschijnlijk verhoogt het inademen van de rook van anderen ook het risico op longkanker. Mensen die zelf niet roken maar regelmatig blootgesteld worden aan passief roken hebben waarschijnlijk een 20 ŕ 30% hogere risico om longkanker te krijgen dan mensen die niet roken en niet blootgesteld worden aan passief roken, naast een verhoogd risico op heel wat andere aandoeningen[3].
Ik denk na, en ik heb nog nooit een rapport gelezen waarin wordt bewezen dat meeroken daadwerkelijk iets doet met het lichaam.quote:Op woensdag 14 september 2011 16:52 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
de gemiddelde roker denkt dus echt dat ze lekker uit hun mond ruiken en is te arrogant om ook maar rekening te houden met wie dan ook.Lekker volk dus.
Omdat je een echte klagende Nederlander bent?quote:Op woensdag 14 september 2011 16:53 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Waarom laten rokers mij dan niet met rust?
quote:Op woensdag 14 september 2011 16:55 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Ik denk na, en ik heb nog nooit een rapport gelezen waarin wordt bewezen dat meeroken daadwerkelijk iets doet met het lichaam.
Sterker nog, als ik zelf nadenk, en het heb over dat prachtige buiten waar jij over begon, en dan kijk hoeveel deeltjes er in de lucht komen, hoe snel die worden verspreidt en wat dat betekend voor het aantal deeltjes dat de niet-roker gemiddeld binnen krijgt (van de sigaret he, ik heb het dan niet over de 20.000+ andere soorten deeltjes die sowieso al in de lucht zitten door industrie/verkeer), kan ik de zeurende buiten 'meeroker' totaal niet serieus nemen.
Voordat ze het konden testen ging iedereen de pijp uit. Iets met longen of zo. Heel vreemd.quote:Op woensdag 14 september 2011 16:56 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
roken is zelf zeker ook niet schadelijk voor je?
volgens mij heb ik het recht om over deze zaken te klagen.quote:Op woensdag 14 september 2011 16:55 schreef daftme het volgende:
[..]
Omdat je een echte klagende Nederlander bent?
Statistiek, geen bewijs dat nicotinemoleculen kankercellen voortbrengen. Dat eerste rapport moet je eens bij hoofdstuk 7 kijken.quote:
Ik heb alleen statistieken gezien. Niet A, dus B.quote:Op woensdag 14 september 2011 16:56 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
roken is zelf zeker ook niet schadelijk voor je?
Want rokers maken geen extra kosten in de gezondheidszorg zeker?quote:Op woensdag 14 september 2011 16:57 schreef Joran-Joran het volgende:
Niet zo huilen, zonder ons zou dit land allang failliet zijn! En jij dus ook!
Je hebt de OP en mijn reacties niet gelezen. Probeer het nog eens.quote:Op woensdag 14 september 2011 17:00 schreef killurz het volgende:
niet-rokers
sommige mensen zuipen zich de tering in
ik rook en blow...ieder zn ding..waarom zou jij wel mogen drinken en ik niet mogen roken
Ja natuurlijk heb je dat. Maar jij hebt vast ook wel gewoontes waar anderen zich aan ergeren.quote:Op woensdag 14 september 2011 16:57 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
volgens mij heb ik het recht om over deze zaken te klagen.niets ongegronds in dezes OP.
Het is ook niet de nicotine die kankerverwekkend zou zijn.quote:Op woensdag 14 september 2011 16:58 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Statistiek, geen bewijs dat nicotinemoleculen kankercellen voortbrengen. Dat eerste rapport moet je eens bij hoofdstuk 7 kijken.
En er is nog nooit iemand erdoor gestopt met roken.quote:Op woensdag 14 september 2011 17:02 schreef Dlocks het volgende:
Volgens mij zijn er al een paar duizend topics over dit onderwerp.
Nee, dat is triest.quote:Op woensdag 14 september 2011 17:01 schreef daftme het volgende:
[..]
Ja natuurlijk heb je dat. Maar jij hebt vast ook wel gewoontes waar anderen zich aan ergeren.
Ben je er ook zo één die dan opvallend hard gaat hoesten als iemand naast je zit te roken?
Ik zeg altijd: IK WIL GEEN KANKER DUS OPPLEUREN!quote:Op woensdag 14 september 2011 17:01 schreef daftme het volgende:
[..]
Ja natuurlijk heb je dat. Maar jij hebt vast ook wel gewoontes waar anderen zich aan ergeren.
Ben je er ook zo één die dan opvallend hard gaat hoesten als iemand naast je zit te roken?
Ach, er zijn ook onderzoeken waaruit blijkt dat meeroken niet schadelijk is...quote:Op woensdag 14 september 2011 16:55 schreef bioloogje het volgende:
[..]
Oke:
http://www.who.int/quantifying_ehimpacts/publications/SHS.pdf
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15552776?dopt=Abstract
[..]
Deze komt van wikipediapagina over longkanker af, maar lees dan vooral even de bronnen erbij.
Bron: http://www.kidon.com/smoke/nl/who.htmlquote:waarin gemeld werd dat de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) een onderzoek zou hebben achtergehouden, waaruit bleek dat meeroken geen verhoogd risico op longkanker zou
[..]
De studie vond niet-significant relatief risico van 1.16 voor blootstelling aan meeroken thuis, 1.17 voor blootstelling aan meeroken op de werkplek en 1.14 voor blootstelling thuis én op het werk. Geen van deze risico's was statistisch significant, wat betekent dat uit deze studie niet geconcludeerd kan worden dat er enig risico voor longkanker bestaat door meeroken thuis en/of op het werk.
Bron: http://henrysturman.com/dutch/artikelen/passiefroken.htmlquote:Leugens over passief roken
[..]
Zo wijst 81 procent van de 177 resultaten uit dertig onderzoeken (voornamelijk op het gebied van longkanker) niet op een statistisch significante correlatie tussen passief roken en gezondheidsschade. Dertien procent wijst op een positieve correlatie en zes procent wijst op een negatieve correlatie (dat wil zeggen dat meeroken juist gezond zou zijn). (Bronnen: Online Library of Drug Policy, BMJ, WHO.)
[..]
Je zou hopen dat een instituut als de Gezondheidsraad zich verre houdt van dergelijke belangenverstrengeling. Maar niets is minder waar. Commissielid Paul van Spiegel werkt momenteel mee aan een evaluatie van de zogeheten RookStopTherapie. Het onderzoek wordt mede gefinancierd door het farmaceutische bedrijf GlaxoSmithKline (producent van Nicorette) dat de site hulpbijstoppenmetroken.nl heeft opgezet en in Italië betrokken was bij een omkoopschandaal
[..]
Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Hormesequote:Hormese of hormesis (Grieks: 'prikkeling') is het biologische effect dat een stof die in hoge dosis schadelijk is, bij lage dosis positieve effecten kan hebben
Bron 1: http://www.mejudice.nl/ar(...)-dikke-mensen-omlaagquote:Recente berekeningen geven aan dat rokers zon 60.000 euro en mensen met ernstig overgewicht zon 30.000 euro goedkoper zijn over hun hele leven gerekend dan mensen met een gezonde levensstijl. Ongezond leven straft zich dan ook vooral door een korter leven en meer ziekte, niet door hogere zorgkosten.
Dat is het probleem juist, ik zoek ze niet op he... Waarom moet ik dan ergens anders naartoe gaan? een roker heeft meer recht?quote:Op woensdag 14 september 2011 17:06 schreef houdjemond het volgende:
Ga dan lekker ergens anders zitten/staan.
Denk je niet dat het inademen van rook ongezond is? Het lijkt mij niet gezond...quote:Op woensdag 14 september 2011 17:06 schreef Dlocks het volgende:
[..]
Ach, er zijn ook onderzoeken waaruit blijkt dat meeroken niet schadelijk is...
[..]
Bron: http://www.kidon.co/smoke/nl/who.html
[..]
Bron: http://henrysturman.com/dutch/artikelen/passiefroken.html
Je kunt dus niet aannemen dat meeroken ongezond is omdat verschillende studies verschillende uitkomsten laten zien. Er zijn zelfs studies die laten zien dat in een bepaalde mate meeroken juist gezond is.
En dat de WHO in het verleden bewust een gedeelte uit een onderzoek wegliet waaruit bleek dat meeroken niet significant schadelijk is en vervolgens wel destijds in hun rapport heeft gezet dat meeroken schadelijk is (terwijl dit dus niet uit het onderzoek bleek) zorgt ervoor dat de WHO op dit punt niet meer geloofwaardig is.
[..]
Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Hormese
Hormese is iets waar veel anti-rook propaganda onderzoekers geen rekening mee houden.
Nog wat info:
http://www.elsevier.nl/we(...)eroken-gezond-is.htm
http://www.clepair.net/recent/roken.htm
En niet vergeten dat naast positieve effecten op de gezondheid roken ook nog eens een positief financieel aspect heeft:
[..]
Bron 1: http://www.mejudice.nl/ar(...)-dikke-mensen-omlaag
Bron 2: http://www.trouw.nl/tr/nl(...)ere-zorgpremie.dhtml
En de kosten die dezelfde rokers maken dan?quote:En dan zijn de tienduizenden euro's die een roker aan accijnsen in de staatskas stort nog niet eens meegenomen.
Rokers leven gemiddeld veel minder lang, heft de extra kosten meer dan opquote:Op woensdag 14 september 2011 16:59 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Want rokers maken geen extra kosten in de gezondheidszorg zeker?
Wie zegt datquote:Op woensdag 14 september 2011 17:10 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Dat is het probleem juist, ik zoek ze niet op he... Waarom moet ik dan ergens anders naartoe gaan? een roker heeft meer recht?
Dus als een roker bij mij komt staan is het mijn schuld dat ik er last van heb.quote:Op woensdag 14 september 2011 17:12 schreef Sjapoela het volgende:
[..]
Wie zegt datJIJ hebt er last van...
Misschien geen deodorant meer spuiten.quote:Op woensdag 14 september 2011 17:14 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Dus als een roker bij mij komt staan is het mijn schuld dat ik er last van heb.
of een kilo hele smerige franse schimmel kaas eten en dan lekker uitgebreid in je gezicht gaan blazen.quote:Op woensdag 14 september 2011 17:15 schreef Renesite het volgende:
[..]
Misschien geen deodorant meer spuiten.
Nee. Maar jij heb er toch last van, en wil weg! Dat doe je zelf! Geef 1 reden waarom hij niet naast jou mag staan... Hij kan ook een topic openen, met een net iets andere opzetquote:Op woensdag 14 september 2011 17:14 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Dus als een roker bij mij komt staan is het mijn schuld dat ik er last van heb.
Hoi,quote:Stel uzelf eens voor!
Owkeej... Hahaquote:Op woensdag 14 september 2011 17:17 schreef vosss het volgende:
[..]
Hoi,
ik ben vosss en zit sinds juli 2001 op fok.
Meestal post ik bagger en/of onzin, maar soms ook normale posts.
Ik werk in 5 ploegendienst en woon samen met mijn vriendinnetje () in Midden Limburg.
Mijn hobbies zijn bier drinken
Wat ik denk of jij denkt is niet relevant. Ik zou zeggen, lees de genoemde bronnen.quote:Op woensdag 14 september 2011 17:11 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Denk je niet dat het inademen van rook ongezond is? Het lijkt mij niet gezond...
[..]
Die zijn gewoon meegenomen in de berekeningen. Rokers (en te dikke mensen) maken juist MINDER kosten... Dat is dus zeg maar juist de kern van het verhaal:quote:En de kosten die dezelfde rokers maken dan?
quote:Recente berekeningen geven aan dat rokers zon 60.000 euro en mensen met ernstig overgewicht zon 30.000 euro goedkoper zijn over hun hele leven gerekend dan mensen met een gezonde
levensstijl. Ongezond leven straft zich dan ook vooral door een korter leven en meer ziekte, niet door hogere zorgkosten.
Dan zijn we toch klaar?quote:Op woensdag 14 september 2011 17:17 schreef Sjapoela het volgende:
[..]
Nee. Maar jij heb er toch last van, en wil weg! Dat doe je zelf! Geef 1 reden waarom hij niet naast jou mag staan... Hij kan ook een topic openen, met een net iets andere opzet
kGeef wel toe dat het egoistisch van hem is
Eigenlijk welquote:Op woensdag 14 september 2011 17:19 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Dan zijn we toch klaar?Rokers die dat doen zijn egoistisch. opgelost.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |