wat maakt dat nou weer uit?quote:Op woensdag 14 september 2011 16:47 schreef ViezeFur het volgende:
Het is toch echt kanker triest dat iemand van de "crew" zo'n topique maakt
Jullie moeten het goede voorbeeld geven.quote:Op woensdag 14 september 2011 16:48 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
wat maakt dat nou weer uit?
alsof die niet mogen klagenquote:Op woensdag 14 september 2011 16:47 schreef ViezeFur het volgende:
Het is toch echt kanker triest dat iemand van de "crew" zo'n topique maakt
wat is er dan mis met dit topic? ga toch weg man. Ga roken of zo.quote:Op woensdag 14 september 2011 16:49 schreef ViezeFur het volgende:
[..]
Jullie moeten het goede voorbeeld geven.
Want die zijn superieur?quote:
Nog beterquote:
quote:Op woensdag 14 september 2011 16:45 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Nee, het is niet prettig om naast jullie te zitten als jullie net een sigaret hebben gerookt. Nee, de lucht die uit jullie mond komt ruikt niet lekker. En de andere kant op ademen weet de grafgeur uit jullie mond ook niet te verbergen. Zelfs een pakje kauwgom verricht geen wonderen.
Daarnaast is het waarschijnlijk ook een grote moeite om GEEN peuk op te steken als je in een gezelschap bent van niet-rokers. Stel je voor dat je die 5 minuten buiten niet kunt verneuken met de geur van ranzige kanker uit een met geel speeksel gedraaid sjekkie. Stel uzelf eens voor!
Maar ts, zeur toch niet zo, dan ga je toch lekker dood? Dat klopt, maar ik heb toch liever niet dat ik daarbij geholpen word. Neen, rokersvrinden, die hobby van jullie he... is vies.
nee, meeroken is totaal niet gevaarlijk. Echt totaal niet.quote:Op woensdag 14 september 2011 16:50 schreef stbabylon het volgende:
TS, toon aub rapporten waaruit onomstotelijk blijkt dat meeroken een invloed heeft op de gezondheid. Tot die tijd niet zeuren. Er zijn ook genoeg geuren waar ik me aan erger.
Overigens, als je tijdens je zoektocht naar dat rapport stuit op een rapport waar er een direct oorzaak/gevolg wordt aangetoond tussen roken en kanker, zou ik die ook graag willen zien.
Zeiksnor.
de gemiddelde roker denkt dus echt dat ze lekker uit hun mond ruiken en is te arrogant om ook maar rekening te houden met wie dan ook.quote:Op woensdag 14 september 2011 16:50 schreef de_gebruiker het volgende:
De gemiddelde roker boeit het geen reet wat jij er van vind.
Waarom laten rokers mij dan niet met rust?quote:Op woensdag 14 september 2011 16:52 schreef daftme het volgende:
Het stinkt ja. Maar dan nog leven en laten leven. Nerd.
Koffiequote:Op woensdag 14 september 2011 16:52 schreef MissVanity het volgende:
Het eerste bakje koffie met sigaret van de dagHeerlijk!
BUITEN is voor rokers.quote:Op woensdag 14 september 2011 16:53 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Waarom laten rokers mij dan niet met rust?
Oke:quote:Op woensdag 14 september 2011 16:50 schreef stbabylon het volgende:
TS, toon aub rapporten waaruit onomstotelijk blijkt dat meeroken een invloed heeft op de gezondheid. Tot die tijd niet zeuren. Er zijn ook genoeg geuren waar ik me aan erger.
Overigens, als je tijdens je zoektocht naar dat rapport stuit op een rapport waar er een direct oorzaak/gevolg wordt aangetoond tussen roken en kanker, zou ik die ook graag willen zien.
Zeiksnor.
Deze komt van wikipediapagina over longkanker af, maar lees dan vooral even de bronnen erbij.quote:Actief roken
In de jaren vijftig werd door onderzoek van met name Sir Richard Doll aannemelijk gemaakt dat de belangrijkste oorzaak van longkanker roken is, vooral van sigaretten. In 87% van de gevallen van longkanker is roken de oorzaak. Roken werkt sterk risicoverhogend. Vrouwen die roken hebben ongeveer 12 keer zoveel kans op het krijgen van longkanker als vrouwen die nooit gerookt hebben (Shopland et al., 99 ). Voor mannen is die kans zelfs 22 keer hoger. De latentietijd tussen roken en longkanker is gemiddeld twintig tot dertig jaar. Zo is de huidige daling van de sterfte aan longkanker bij mannen vooral het gevolg van de daling in het roken die al enkele decennia geleden is ingezet. Ook de duur van de blootstelling is van belang. Zo lijkt de duur van het roken een groter risico op het krijgen van longkanker te hebben dan het aantal gerookte sigaretten (Peto, 1986). Het risico neemt weer af als de blootstelling wordt weggenomen (als men stopt met roken). [2]
[bewerken] Passief roken
Passief roken is meeroken door de rook van sigaretten (van de omgeving) in te ademen. Waarschijnlijk verhoogt het inademen van de rook van anderen ook het risico op longkanker. Mensen die zelf niet roken maar regelmatig blootgesteld worden aan passief roken hebben waarschijnlijk een 20 à 30% hogere risico om longkanker te krijgen dan mensen die niet roken en niet blootgesteld worden aan passief roken, naast een verhoogd risico op heel wat andere aandoeningen[3].
Ik denk na, en ik heb nog nooit een rapport gelezen waarin wordt bewezen dat meeroken daadwerkelijk iets doet met het lichaam.quote:Op woensdag 14 september 2011 16:52 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
de gemiddelde roker denkt dus echt dat ze lekker uit hun mond ruiken en is te arrogant om ook maar rekening te houden met wie dan ook.Lekker volk dus.
Omdat je een echte klagende Nederlander bent?quote:Op woensdag 14 september 2011 16:53 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Waarom laten rokers mij dan niet met rust?
quote:Op woensdag 14 september 2011 16:55 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Ik denk na, en ik heb nog nooit een rapport gelezen waarin wordt bewezen dat meeroken daadwerkelijk iets doet met het lichaam.
Sterker nog, als ik zelf nadenk, en het heb over dat prachtige buiten waar jij over begon, en dan kijk hoeveel deeltjes er in de lucht komen, hoe snel die worden verspreidt en wat dat betekend voor het aantal deeltjes dat de niet-roker gemiddeld binnen krijgt (van de sigaret he, ik heb het dan niet over de 20.000+ andere soorten deeltjes die sowieso al in de lucht zitten door industrie/verkeer), kan ik de zeurende buiten 'meeroker' totaal niet serieus nemen.
Voordat ze het konden testen ging iedereen de pijp uit. Iets met longen of zo. Heel vreemd.quote:Op woensdag 14 september 2011 16:56 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
roken is zelf zeker ook niet schadelijk voor je?
volgens mij heb ik het recht om over deze zaken te klagen.quote:Op woensdag 14 september 2011 16:55 schreef daftme het volgende:
[..]
Omdat je een echte klagende Nederlander bent?
Statistiek, geen bewijs dat nicotinemoleculen kankercellen voortbrengen. Dat eerste rapport moet je eens bij hoofdstuk 7 kijken.quote:
Ik heb alleen statistieken gezien. Niet A, dus B.quote:Op woensdag 14 september 2011 16:56 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
roken is zelf zeker ook niet schadelijk voor je?
Want rokers maken geen extra kosten in de gezondheidszorg zeker?quote:Op woensdag 14 september 2011 16:57 schreef Joran-Joran het volgende:
Niet zo huilen, zonder ons zou dit land allang failliet zijn! En jij dus ook!
Je hebt de OP en mijn reacties niet gelezen. Probeer het nog eens.quote:Op woensdag 14 september 2011 17:00 schreef killurz het volgende:
niet-rokers
sommige mensen zuipen zich de tering in
ik rook en blow...ieder zn ding..waarom zou jij wel mogen drinken en ik niet mogen roken
Ja natuurlijk heb je dat. Maar jij hebt vast ook wel gewoontes waar anderen zich aan ergeren.quote:Op woensdag 14 september 2011 16:57 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
volgens mij heb ik het recht om over deze zaken te klagen.niets ongegronds in dezes OP.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |