abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102019381
roken; we lossen het samen wel op. lol.
  vrijdag 16 september 2011 @ 15:36:29 #202
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_102019645
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 16:49 schreef ViezeFur het volgende:
Jullie moeten het goede voorbeeld geven.
Roken ranzig vinden IS het goeie voorbeeld.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_102020005
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2011 14:49 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Maakt me niet uit om welk stofje het gaat. Het is gewoon niet aangetoond waardoor kankercellen worden veroorzaakt (biochemisch gezien). NIcotinemoleculen was een voorbeeld.
Heb je het wel gelezen wat ik poste? Er stond een lijstje van carcinogenen in. Carcinogegen zijn kankerveroorzaakers. Moet ik wetenschappelijke artikelen voor jou erbij halen om jou te laten geloven dat er daardwerkelijk een verband zit tussen roken en kanker?
Cause I'm a motherlover,
You're a motherlover.
We should fuck each others mothers
pi_102020145
Trek je conclusies hier maar uit.

Abstract uit artikel 1:
quote:
Fifty-one women with lung cancer and 163 other hospital patients were interviewed regarding the smoking habits of themselves and their husbands. Forty of the lung cancer cases and 149 of the other patients were non-smokers. Among the non-smoking women there was a statistically significant difference between the cancer cases and the other patients with respect to their husbands' smoking habits. Estimates of the relative risk of lung cancer associated with having a husband who smokes were 2.4 for a smoker of less than one pack and 3.4 for women whose husbands smoked more than one pack of cigarettes per day. The limitations of the data are examined; it is evident that further investigation of this issue is warranted.
Bron: http://onlinelibrary.wile(...).2910270102/abstract

Abstrat uit artikel 2:

quote:
This report reviews some of the more recent epidemiologic and experimental findings on the relationship of tobacco smoking to lung cancer, and discusses some criticisms directed against the conclusion that tobacco smoking, especially cigarettes, has a causal role in the increase in broncho-genic carcinoma. The magnitude of the excess lung-cancer risk among cigarette smokers is so great that the results can not be interpreted as arising from an indirect association of cigarette smoking with some other agent or characteristic, since this hypothetical agent would have to be at least as strongly associated with lung cancer as cigarette use; no such agent has been found or suggested. The consistency of all the epidemiologic and experimental evidence also supports the conclusion of a causal relationship with cigarette smoking, while there are serious inconsistencies in reconciling the evidence with other hypotheses which have been advanced. Unquestionably there are areas where more research is necessary, and, of course, no single cause accounts for all lung cancer. The information already available, however, is sufficient for planning and activating public health measures. – J. Nat. Cancer Inst. 22:173–203, 1959.
Bron: http://ije.oxfordjournals.org/content/38/5/1175.short

En een linkje naar artikel 3:

http://cancerres.aacrjournals.org/content/10/9/539.full.pdf
Cause I'm a motherlover,
You're a motherlover.
  vrijdag 16 september 2011 @ 15:52:19 #205
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_102020206
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2011 15:50 schreef dreamzk het volgende:
Ik trek liever aan een sigaretje. brb
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  vrijdag 16 september 2011 @ 15:52:32 #206
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_102020214
Ach, er zijn mensen die geloven dat god bestaat, en er zijn mensen die geloven dat kanker en roken niet gerelateerd zijn. Met beide soort mensen heeft een discussie als deze geen zin.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_102020220
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2011 15:50 schreef dreamzk het volgende:

Abstract uit artikel 1:

[..]

Bron: http://onlinelibrary.wile(...).2910270102/abstract

Abstrat uit artikel 2:

[..]

Bron: http://ije.oxfordjournals.org/content/38/5/1175.short

En een linkje naar artikel 3:

http://cancerres.aacrjournals.org/content/10/9/539.full.pdf
Statistieken! Toon mij nou eens een onderzoek waar biochemisch wordt aangetoond dat zo'n stofje een cel doet muteren.
pi_102020295
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2011 15:52 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Ik trek liever aan een sigaretje. brb
Ik rook ook en dit is geen veroordeling voor mensen die roken. Wil alleen aantonen dat daadwerkelijk een verband is tussen roken en kanker
Cause I'm a motherlover,
You're a motherlover.
pi_102020326
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2011 15:55 schreef dreamzk het volgende:

[..]

Ik rook ook en dit is geen veroordeling voor mensen die roken. Wil alleen aantonen dat daadwerkelijk een verband is tussen roken en kanker
Statistisch verband.
  vrijdag 16 september 2011 @ 15:59:36 #210
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_102020466
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2011 15:55 schreef stbabylon het volgende:
Statistisch verband.
Dat je gemiddeld de helft van de keer dat je met een munt gooit op kop zal landen is ook een "statistisch verband" :')
pi_102020678
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2011 15:59 schreef Catbert het volgende:

[..]

Dat je gemiddeld de helft van de keer dat je met een munt gooit op kop zal landen is ook een "statistisch verband" :')
Dat is wetenschappelijk, zonder statistiek prima aan te tonen.
pi_102020739
Goede klacht :)

Desalniettemin kan ik me er niet zo aan storen.
Op maandag 17 juni 2013 schreef Murdera:
Had ik maar jouw benen. :@
pi_102020743
Zoals ik al eerder in dit topic zei zal ik niet gaan ontkennen dat roken slecht is voor je gezondheid. Maar daar ging de klacht van TS helemaal niet over. Die klacht ging ook niet over meeroken: het krijgen van walmen uitgeblazen rook van een ander in je gezicht in de kroeg, buiten of elders.

Nee de klacht was van een veel tragischer soort, het ging erover dat je iemand die gerookt had kon ruiken aan zijn adem of kleren. Dit geldt zoals ook al eerder vermeld ook voor koffiedrinkers, eierenvreters, knoflookconsumenten, mensen die eens per week in bad gaan en geen deodorant gebruiken, mensen die nog nooit voor shampoo hebben gehoord, enz. Roken is hierin geen uitzondering.

Kortom TS wil eigenlijk klagen over roken puur uit rancune en pesterij, maar omdat het rokers terecht onmogelijk is gemaakt niet-rokers te hinderen kan ie dat eigenlijk niet meer. Dus nu heeft ie een hele maffe, kromme, U-bocht redenatie bedacht waarbij vrouwenlogica zelfs tekort schiet om de roker toch als negatief neer te zetten. En iedereen trapt erin :')
Een heer met stijl
  vrijdag 16 september 2011 @ 16:09:49 #214
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_102020843
quote:
4s.gif Op vrijdag 16 september 2011 16:07 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
Kortom TS wil eigenlijk klagen over roken puur uit rancune en pesterij, maar omdat het rokers terecht onmogelijk is gemaakt niet-rokers te hinderen kan ie dat eigenlijk niet meer. Dus nu heeft ie een hele maffe, kromme, U-bocht redenatie bedacht waarbij vrouwenlogica zelfs tekort schiet om de roker toch als negatief neer te zetten. En iedereen trapt erin :')
Zeik niet zeg. Veel rokers stinken echt enorm. Het is maar goed ook dat iemand ze daarvoor waarschuwt; ze hebben 't zelf nieteens door. Als je stinkend door 't leven wil gaan moet je dat verder zelf weten hoor :W
  vrijdag 16 september 2011 @ 16:10:07 #215
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_102020862
quote:
4s.gif Op vrijdag 16 september 2011 16:07 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
Zoals ik al eerder in dit topic zei zal ik niet gaan ontkennen dat roken slecht is voor je gezondheid. Maar daar ging de klacht van TS helemaal niet over. Die klacht ging ook niet over meeroken: het krijgen van walmen uitgeblazen rook van een ander in je gezicht in de kroeg, buiten of elders.

Nee de klacht was van een veel tragischer soort, het ging erover dat je iemand die gerookt had kon ruiken aan zijn adem of kleren. Dit geldt zoals ook al eerder vermeld ook voor koffiedrinkers, eierenvreters, knoflookconsumenten, mensen die eens per week in bad gaan en geen deodorant gebruiken, mensen die nog nooit voor shampoo hebben gehoord, enz. Roken is hierin geen uitzondering.

Maar Fiets is geen zeurkous met dagelijks een veel te krappe string en jeukende schaamlippen. Als Fiets zeurt, dan heeft 'ie een nare ervaring met waarschijnlijk collega's.
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
pi_102020985
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2011 16:09 schreef Catbert het volgende:

[..]

Zeik niet zeg. Veel rokers stinken echt enorm. Het is maar goed ook dat iemand ze daarvoor waarschuwt; ze hebben 't zelf nieteens door. Als je stinkend door 't leven wil gaan moet je dat verder zelf weten hoor :W
Als dit al waar zou zijn, zorgt dit in ieder geval niet voor een verminderde gezondheid van de omstander en daar gooit TS het op. Het zorgt voor overlast ja, maar van de zelfde orde als van iemand die standaard geen deodorant gebruikt of nooit z'n tanden poetst.

En verder kom op zeg, als je verder dan 50 cm van ze af staat ruik je dat niet (tenzij je dus bij ze op schoot kruipt, doe je dat?). En als ze kauwgom, pepermunt, wiebertjes of tictac gebruiken stinken ze minder erg dan jij na een kop koffie. :')
Een heer met stijl
  vrijdag 16 september 2011 @ 16:16:27 #217
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_102021102
Ik snap niet hoe rokers het voormekaar krijgen en wat ze dan roken (waarschijnlijk zijn ze armlastig en roken het rughaar van hun vrouw op ofzo) maar als je een paar meter achter ze loopt ruik je het duidelijk.

Een vriend van me moet ook altijd naarbuiten "even een peuk roken" en als 'ie dan in de kroeg weer binnenkomt neemt 'ie meteen zo'n rookwalm mee.
pi_102021230
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2011 16:16 schreef Catbert het volgende:
Ik snap niet hoe rokers het voormekaar krijgen en wat ze dan roken (waarschijnlijk zijn ze armlastig en roken het rughaar van hun vrouw op ofzo) maar als je een paar meter achter ze loopt ruik je het duidelijk.
Ook als ze even niet roken?
quote:
Een vriend van me moet ook altijd naarbuiten "even een peuk roken" en als 'ie dan in de kroeg weer binnenkomt neemt 'ie meteen zo'n rookwalm mee.
En resteert dit de rest van de avond? Of is dit na 5 minuten al vervlogen? Ik stoor me meer aan mijn collega die de hele ochtend (>5 min.) naar de combinatie van koffie en ochtendadem meurt, 's middags na de lunch is het al niet veel beter eigenlijk. :')

Weleens gehoord van spijkers zoeken op laag water of niet? _O-
Een heer met stijl
pi_102021231
De chi-meiden roken altijd, lekkere stressende bitches jwz.

Alleen de meiden die uit Staphorst komen roken wellicht niet.
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
  vrijdag 16 september 2011 @ 16:22:17 #220
97079 Jeff89
Conquer All
pi_102021325
quote:
2s.gif Op vrijdag 16 september 2011 14:37 schreef zoem het volgende:

[..]

Ik wil niemand iets opleggen. Dit is juist een discussie om uit te vogelen wat nou sociaal wenselijk is. Jij vindt dit "zeiken", maar dat heet dus discussiëren.
Jij hebt voor jezelf al duidelijk wat sociaal wenselijk gedrag is:
quote:
Het gaat er niet om wat je volgens de wet mag doen, maar wat sociaal wenselijk gedrag is. Jullie rokers vallen altijd maar weer terug op het feit van "buiten mag ik gaan en staan waar ik wil en je hebt het er maar mee te doen".
Nu moeten de rokers jouw mening alleen nog gaan delen, dát is waar jij naar streeft in deze 'discussie'..

quote:
Als je dat niet wilt, dan heeft het geen nut om verder te praten. Je valt wederom terug in de "ik mag het dus ik doe het" redenatie. Het is geen wedstrijd waar er een winnaar en een verliezer is. Stel je voor dat je op een punt toe moet geven!
Het is inderdaad geen wedstrijd.. Het is een klacht van TS, waarna ik hem duidelijk maakte dat hij maar ergens anders gaat staan. Jij probeert er nu een discussie van te maken, waarvan jij alvast besloten hebt dat ik een punt moet toegeven aan de niet rokers, terwijl mijn punt om mee te beginnen was dat ik dat NIET ga doen :')
quote:
Eigenlijk zou je eens de proef op de som moeten nemen en aan willekeurige (niet-rokende) bijstanders vragen of ze de geur van rook ook zo heerlijk vinden. Het liefst nog in de vriendenkring, dan dringt het wat beter tot je door.
Misschien moet jij eens beter lezen en het laten doordringen dat ik gewoon buiten blijf roken, ongeacht wie daar last van pretendeert te hebben.
quote:
Verwachte reactie: dat hoef ik niet, want ik wil zonder gezeik buiten een peukie kunnen roken. Kom eens met iets constructievers ;)
Waar het eigenlijk om gaat, is dat er niets of niemand is die dat peukie verbied. Oftewel: Als je er last van hebt, ga je maar ergens anders staan.. De roker staat in zijn recht, de klager heeft pech.

quote:
Een vrij land waar individualisme steeds meer de overhand krijgt.
Gelukkig wel ja.. Ben jij meer van de verzuilde samenleving? :')

quote:
Jij en ik als leken op het gebied van dergelijke onderzoeken kunnen dat niet zeggen. Dat is aan de onderzoekers om dat uit te zoeken.
Zelfs ik als leek kan zeggen dat de Stivoro constateringen niet kloppen... Dat jij dat niet kan zegt meer over jou :)
pi_102022140
opzich wel terechte klacht ja. ik kijk altijd kankerhard neer op mensen die roken :') zwakke sukkels. en wat al helemaal smerige is zijn van die onverzorgde mensen met hun shag geur inderdaad die om hun heen hangt :r
pi_102022177
Jeff89 je snapt het duidelijk niet. Je speelt het wéér op het feit dat het volgens de wet mag en dat je gewoon doet waar je zin in hebt. Daar gaat het niet over! Iedereen weet heus wel dat je in je recht staat hoor en ik tast je rechten echt niet aan. Je durft gewoon niet los te komen van je eigen standpunt en je in te leven in de meningen van anderen.

Alles wat ik zeg beantwoord je met "nee", "interesseert me niets" en "ik doe het lekker toch". Dat doen kinderen ook altijd als ze in een vervelende bui zijn. Die zijn ook zo eigenwijs.

quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2011 16:22 schreef Jeff89 het volgende:
Jij hebt voor jezelf al duidelijk wat sociaal wenselijk gedrag is:

[..]

Nu moeten de rokers jouw mening alleen nog gaan delen, dát is waar jij naar streeft in deze 'discussie'..
Helemaal niet. De tweede zin verduidelijkt wat ik bedoel in de eerste zin. Je denkt veel te zwart-wit. Er zitten nog zoveel grijstinten tussen.

Als jij nergens op toe wilt geven, zullen anderen dat ook niet willen doen. Dan krijg je zo'n lekker verzuurde samenleving waar iedereen chagrijnig doet ^O^ De Randstad is er een mooi voorbeeld van.
pi_102022297
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2011 16:42 schreef brood_met_aarbeien het volgende:
opzich wel terechte klacht ja. ik kijk altijd kankerhard neer op mensen die roken :') zwakke sukkels. en wat al helemaal smerige is zijn van die onverzorgde mensen met hun shag geur inderdaad die om hun heen hangt :r
Wat me wel altijd opvalt zijn de gele nagels en gele tanden. Dat is inderdaad smerig -O-
pi_102022614
quote:
2s.gif Op vrijdag 16 september 2011 16:48 schreef zoem het volgende:

[..]

Wat me wel altijd opvalt zijn de gele nagels en gele tanden. Dat is inderdaad smerig -O-
Jullie doen net alsof je je in zo directe nabijheid van rokers mòet begeven, wat boeit dat nou zeg? Wat mij betreft hebben ze blauwe nagels en paarse tanden. Je wilt ook niet weten hoeveel opengebarsten steenpuisten een niet-roker op z'n linkerbil heeft zitten. Gele nagels en tanden ruik je niet en is niet schadelijk voor je gezondheid. Wat een mierenneukers zeg, het wordt gewoon bijna grappig :D
Een heer met stijl
  vrijdag 16 september 2011 @ 16:57:57 #225
97079 Jeff89
Conquer All
pi_102022652
quote:
2s.gif Op vrijdag 16 september 2011 16:44 schreef zoem het volgende:
Jeff89 je snapt het duidelijk niet. Je speelt het wéér op het feit dat het volgens de wet mag en dat je gewoon doet waar je zin in hebt.
Feitelijke constatering.
quote:
Daar gaat het niet over!
Het IS de feitelijke situatie. Hoe kan het niet over de feitelijke situatie gaan?
quote:
Iedereen weet heus wel dat je in je recht staat hoor en ik tast je rechten echt niet aan. Je durft gewoon niet los te komen van je eigen standpunt en je in te leven in de meningen van anderen.
Je weet dat ik in mijn recht sta, je hebt alleen graag dat ik mijn recht vrijwillig afsta? Is dat het? Ik 'durf' niet los te komen van mijn eigen standpunt? Ik zie niet in waarom ik daar los van zou moeten komen..
quote:
Alles wat ik zeg beantwoord je met "nee", "interesseert me niets" en "ik doe het lekker toch". Dat doen kinderen ook altijd als ze in een vervelende bui zijn. Die zijn ook zo eigenwijs.
Dat kan je ook omdraaien. Jij gedraagt je als een kind die te horen heeft gekregen dat hij écht geen snoepje krijgt..

quote:
Helemaal niet. De tweede zin verduidelijkt wat ik bedoel in de eerste zin. Je denkt veel te zwart-wit. Er zitten nog zoveel grijstinten tussen.
Rokers vallen terug op een feit.. Waar val jij op terug?
Wederom op jouw EIGEN uitleg van wat sociaal wenselijk is..
quote:
Als jij nergens op toe wilt geven, zullen anderen dat ook niet willen doen. Dan krijg je zo'n lekker verzuurde samenleving waar iedereen chagrijnig doet ^O^ De Randstad is er een mooi voorbeeld van.
Je hoeft toch ook niet toe te geven aan mij? Ik rook buiten. Als je daar last van hebt, ga je ergens anders staan.. Je kán dat ook aan mij verzoeken, maar op straat zal ik dat weigeren, ben ik bang. Je kan ook blijven staan. Niemand hóeft toe te geven..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')