abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101366208

Dit topic is speciaal gemaakt voor mensen die net begonnen zijn met hardlopen, of die zich nog thuis voelen hier ;). Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of C25K: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over je voortgang, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen :).

Voor de hardlopers die verder gevorderd zijn, al wedstrijden lopen of bijvoorbeeld willen trainen voor een marathon, kan je hier al je vragen stellen.

Er is een ander topic in lifestyle welke een andere insteek heeft als dit topic, welke? Dat kan je hier uitvinden.

SPOILER: Schema
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Links
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Applicaties
SPOILER: Wie rennen hier langs
Vorige topics
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18| 19 | 20 | 21 | 22

Deze OP vind je hier. Je kan daar ook jezelf toevoegen aan de OP! Kan je het zelf niet? Vraag het iemand die in lijst staat!

[ Bericht 0% gewijzigd door Neelix op 31-08-2011 17:06:43 ]
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 13:49:37 #2
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_101368529
Zet mij ook maar in de OP bij Evy 0 - 5 km. Ik ben al bij les 8 :7
heitieh
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 13:55:02 #3
12648 Fallen
135335 and rising...
pi_101368698
quote:
99s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 13:49 schreef Joooo-pi het volgende:
Zet mij ook maar in de OP bij Evy 0 - 5 km. Ik ben al bij les 8 :7
Sowieso is de OP vanuit de reeks overgenomen (automatisch) en niet vanuit de wiki. Dus als iemand (Neelix of modje) de OP uit de wiki wil overnemen.... ^O^
He didn't set up the rhyme with meaningless words.
As you predicted or assumed everything was calculated
Every word had purpose just not always on the surface.
But you couldn't look below, life is fast when you're shallow.
pi_101372805
Vanavond een rondje van 4,6km lopen.. ben benieuwd wat mn tijd is
pi_101375026
Ik ben in de laatste week van Evy (en enorm fier)
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 19:27:10 #6
347711 Vlindertjelief
Aquila non captat muscas
pi_101381437
Gisteren in de sportschool op een loopband gelopen. Behalve dat ik bijna van de loopband affl*kkerde, ging dat wel heel erg makkelijk. Mocht ik dat nog een keertje doen, dan maar een hellingshoek instellen. Buiten lopen is wel veel lekkerder!
Angst klopte op de deur, vertrouwen deed open en zag niemand staan.
pi_101384023
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 15:49 schreef Ranja_Ranja het volgende:
Vanavond een rondje van 4,6km lopen.. ben benieuwd wat mn tijd is
ging erg lekker vandaag: 22min18sec :)
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 21:19:24 #8
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_101387001
vandaag les 8 gelopen. Maar als ik het schema zo zie, dan wordt het vanaf de volgende les serieus. Lijkt me best nog wel een grote stap van 3 x 3 min.(of zoals vandaag 8 x 2 min.) naar 2 x 4 min. + 1 x 5 min. :o

Ik ben benieuwd hoe het de volgende les zal gaan :D
heitieh
pi_101400754
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 13:55 schreef Fallen het volgende:

[..]

Sowieso is de OP vanuit de reeks overgenomen (automatisch) en niet vanuit de wiki. Dus als iemand (Neelix of modje) de OP uit de wiki wil overnemen.... ^O^
Ik heb de OP uit de wiki nu gecopieerd. Mochten er verder nog wijzigingen zijn, stuur me dan even een DM, dan pas ik het aan.
  woensdag 31 augustus 2011 @ 11:05:46 #10
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_101402996
Vandaag een kort loopje gedaan van 6km in de stromende regen.. net maandag terug gekomen van uit Nederland dus nog behoorlijk jet-laggerig maar lopen ging boven verwachting goed.
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  woensdag 31 augustus 2011 @ 11:44:44 #11
12648 Fallen
135335 and rising...
pi_101404127
quote:
1s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 09:05 schreef Neelix het volgende:

[..]

Ik heb de OP uit de wiki nu gecopieerd. Mochten er verder nog wijzigingen zijn, stuur me dan even een DM, dan pas ik het aan.
Mja, zag nu pas dat slacker een tijdje terug die spoiler-tags had toegevoegd. Of ik dat nou een succes vind.... :{
Nouja, in elk geval staat iedereen weer in het lijstje waar hij/zij wilt staan. :D
  woensdag 31 augustus 2011 @ 13:55:40 #12
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_101408890
:X
heitieh
  woensdag 31 augustus 2011 @ 16:52:39 #13
308266 Ach3r0n
kennis is macht
pi_101414777
Wel jammer dat er zo weinig lopers regelmatig reageren in dit topic. Ik vind het namelijk best interessant te lezen hoe iedereen traint en ook hoe men zich specifiek voorbereid op wedstrijden.
pi_101417321
Ik begrijp ook niet waarom er 2 topics zijn voor hardloop beginners. 1 in Lifestyle en 1 in Sport...
Lifestyle topic: Hardlopen voor beginners deeltje 23 - Gewoon, omdat het kan!
  woensdag 31 augustus 2011 @ 17:58:39 #15
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_101417339
Alwéér :{
F means you're fucked
  woensdag 31 augustus 2011 @ 20:25:37 #16
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_101423389
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 16:52 schreef Ach3r0n het volgende:
Wel jammer dat er zo weinig lopers regelmatig reageren in dit topic. Ik vind het namelijk best interessant te lezen hoe iedereen traint en ook hoe men zich specifiek voorbereid op wedstrijden.
ik denk dat het wel mee valt, alleen reageert men in beide beginnerstopics niet echt met schema's etc.
Daarvoor moeten we bij het centrale amateur hardlooptopic zijn.

Ik zie dit topic dus als een topic waarin de beginners hun vorderingen met elkaar bespreken en het amateur topic is voor degene bij wie na bijv. 6 maanden het nieuwtje er nog steeds niet af is en het echt als een sport gaan beschouwen en ook wedstrijdjes gaan lopen.

Met het LIF topic heb ik sowieso niets, ik krijg daar vaak van die visoenen bij van "leuk dat je loopt maar misschien had je de laatste jaren minder moeten vreten zodat je geen 15 kilo overgewicht heb en je wel 5 minuten achter elkaar kunt lopen"

[ Bericht 0% gewijzigd door rechtsedirecte op 31-08-2011 23:04:15 ]
pi_101426893
Over de OP, zag het in het krachttrainingstopic en vind het overzichtelijker. Het is nu een minder grote lap tekst. Maar voel je vrij om het aan te passen. Tis een experiment, als het niet bevalt, doen we het anders :)

Meer ontopic...
Vandaag en gister niet gelopen, ben overwachts aan de andere kant van NL blijven hangen zonder enige kleding. Heeeeel gezellige dagen gehad, maar geen lopen. Morgen maar even de sportschool in om de sushi en curry te verbranden en daarna een lange strandwandeling in Egmond met de hond. En dan zaterdag weer intervaltraining met m'n loopgroep. Ongepland rustweekje mbt lopen, maar misschien ook wel ff goed, voelde wat kleine pijntjes na zaterdag.

Verder boeken gekocht over krachttraining, trainen met hartslagmeters en voeding en sport van o.a. NOC*NSF. Erg interessant, ga het nu toch wat semi-profesioneler aanpakken, vooral met het oog op volgend jaar.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_101427929
Welke spiergroepen trainen jullie met krachttraining tbv het lopen?
pi_101430369
Ik doe full body work outs, maar voor lopen in het specifiek: been-, rug- en buikspieren.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
  woensdag 31 augustus 2011 @ 22:51:10 #20
308266 Ach3r0n
kennis is macht
pi_101431116
Ik ga de komende weken proberen wat rustiger te trainen. Tot nu toe liep ik steeds rond de anaerobe grens, maar ik merk dat ik amper vooruitgang boek.

Vanavond weer 5 KM aan een stuk gelopen op een iets rustiger tempo (5"45/km), maar ik kan niet zeggen dat het heel gemakkelijk ging.
  donderdag 1 september 2011 @ 01:25:12 #21
12648 Fallen
135335 and rising...
pi_101437221
Ik blijf sowieso worstelen met die 5km. Het wil maar niet lukken om dat lekker aaneengesloten te lopen. Ben nu al een geruime week om de dag 5km aan het doen, maar elke keer weer moet ik ergens een pauze inlassen. Is het niet op de helft, dan wel na 20 minuten.
Nouja, voorlopig nog maar even blijven proberen en kijken of het uiteindelijk beter gaat. Over anderhalve week mijn eerste echte 'wedstijd'... de Brettenloop in Amsterdam.
  donderdag 1 september 2011 @ 08:26:32 #22
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_101439594
Vanochtend om 6.15 5 km gedaan. Donker en koud :P
Niet meer actief op Fok!
pi_101440764
Gisteren meegedaan aan de 16km van de Grotebeekloop te Eindhoven.

Het viel vies tegen, zeker aangezien de rest veelal getrainde marathonlopers leken te zijn met een gemiddelde van tussen de 12 en 15km p.u. leken te lopen. Tegenover een schamele 9km p/u van bovengenoemde.

Uiteindelijk wel uitgelopen in een persoonlijk record (want 1ste keer) in 1 uur en 50 minuten.
pi_101441274
Netjes hoor!
  donderdag 1 september 2011 @ 10:47:01 #25
12648 Fallen
135335 and rising...
pi_101442032
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 09:44 schreef lunko1979 het volgende:

Het viel vies tegen, zeker aangezien de rest veelal getrainde marathonlopers leken te zijn met een gemiddelde van tussen de 12 en 15km p.u. leken te lopen. Tegenover een schamele 9km p/u van bovengenoemde.

Uiteindelijk wel uitgelopen in een persoonlijk record (want 1ste keer) in 1 uur en 50 minuten.
^O^ Prima toch?!
Ik kan alleen maar hopen dat ik over een tijdje de 16km kan doen. :D
  donderdag 1 september 2011 @ 10:56:47 #26
9342 abraham
[Smart statement Pending]
pi_101442263
De training van deze week is vanavond een stukje tempoloop op de loopband. Doel is 2k @ 11, 2k @ 12 en 2k @ >13 km/h. Vervolgens op zondag de Vlietloop in Voorschoten. Dit allemaal als voorbereiding op Dam tot Dam.
Eens kijken of de 10k lekker vlot aan tempo kunnen. Nu verwacht ik geen wereldtijd maar als ik mijn PR onder de 55 minuten kan krijgen ben ik tevreden.
If at first you fail, re-define your objective.
pi_101443479
Ik heb gisteravond weer gelopen, 5km gedaan met een kleine rustpauze bij de 4km. Het lopen gaat toch niet meer zo gemakkelijk als het ging in de vakantie...

Een reden daarvoor zoek ik toch ook een beetje bij mijn tracker apps, ik heb verschillende geprobeerd op mijn iphone, maar bij alle apps is de gps tracking toch best ruw en mist hij soms ruime bochten. Met afstandmeten.nl zie ik dat op mijn 6km rondje RunKeeper er zo meer dan een halve km naast zit, dat is toch best veel.

Hoe is jullie ervaring daarmee, en hebben jullie betere suggesties?
pi_101444222
Ik heb van de week voor het eerst een run gedaan van 7,56 km ter voorbereiding voor de Damloop.
Nu had ik tijdens het rennen al het gevoel dat mijn linkervoet nogal vaak naar binnenklapte. Af en toe voelde ik wat kleine pijntjes opkomen met zelfs wat statische schokjes erbij. De dag daarna kon ik niet meer normaal lopen. :(
Ik dacht dat gaat na een dag wel over... maar nu heb ik er nog steeds last van.
De pijn zit zeg maar onder mijn voetzool aan de linker kant. Ik heb er al wat ijs op gedaan en zo nu en dan masseer ik de gevoelige plek.

Mensen die hier ervaring mee hebben? Hoelang denken jullie dat het duurt voordat de pijn over is?
[ tribute to Fedor ]
[ tribute to Jon Jones ]
Casual MMA fan :')
pi_101446088
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 12:09 schreef incognitoomuch het volgende:
Ik heb van de week voor het eerst een run gedaan van 7,56 km ter voorbereiding voor de Damloop.
Nu had ik tijdens het rennen al het gevoel dat mijn linkervoet nogal vaak naar binnenklapte. Af en toe voelde ik wat kleine pijntjes opkomen met zelfs wat statische schokjes erbij. De dag daarna kon ik niet meer normaal lopen. :(
Ik dacht dat gaat na een dag wel over... maar nu heb ik er nog steeds last van.
De pijn zit zeg maar onder mijn voetzool aan de linker kant. Ik heb er al wat ijs op gedaan en zo nu en dan masseer ik de gevoelige plek.

Mensen die hier ervaring mee hebben? Hoelang denken jullie dat het duurt voordat de pijn over is?
Ai, als het pijn onder je voetzool is, dan heb je al snel kans dat het om een pees gaat (meeste spieren zitten in je been). Pezen zijn heel erg sterk, maar daardoor ook wat minder doorbloedt. Dat zorgt ervoor dat herstel vaak toch wat langer duurt.
Maar neem dit met een flinke korrel zout, als je er nu al een paar dagen mee loopt zou ik gewoon naar een fysio gaan en die er naar laten kijken. Die kan je het beste helpen, ook om te herstellen.
Zeker als je binnenkort de dam-tot-dam wil gaan doen, moet je daar toch snel mee aan de slag.
pi_101451523
Heb de kwaal al waarschijnlijk gevonden...
http://www.blessure-aanwi(...)ciitis_plantaris.htm
[ tribute to Fedor ]
[ tribute to Jon Jones ]
  donderdag 1 september 2011 @ 19:31:03 #31
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_101457721
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 11:43 schreef Neelix het volgende:
Ik heb gisteravond weer gelopen, 5km gedaan met een kleine rustpauze bij de 4km. Het lopen gaat toch niet meer zo gemakkelijk als het ging in de vakantie...

Een reden daarvoor zoek ik toch ook een beetje bij mijn tracker apps, ik heb verschillende geprobeerd op mijn iphone, maar bij alle apps is de gps tracking toch best ruw en mist hij soms ruime bochten. Met afstandmeten.nl zie ik dat op mijn 6km rondje RunKeeper er zo meer dan een halve km naast zit, dat is toch best veel.

ik gebruik runtastic en die zit er op een rondje van 10km hooruit zo'n 200m naast.
en kom op joch, om nu het missen van een paar bochten de schuld geven dat je na 4 km moet rusten is m.i. gewoon zoeken naar een excuus....
pi_101464440
Wow lunko goed zeg! Heel knap dat je de 16 km haalt :)

Ik had al bijna 2 weken niet gelopen *schaam schaam* vandaag eindelijk weer gelopen.
Les 23 nog maar een keer. Het ging niet echt lekker.. heb een paar keer eventjes moeten wandelen. Het laatste stukje (heuvelaf) ging wel goed en heb toen nog maar een stukje in een wat hoger tempo doorgelopen.

Deze les liep ik 5.25 km / 36 minuten
pi_101472320
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 11:43 schreef Neelix het volgende:

MIsschien loop je veel onder bomen of zo? Dit kan er voor zorgen dat je GPS-signaal wegvalt. Probeer tijdens het lopen eens te kijken of het scherm misschien aangeeft dat je GPS ontvangst slecht is.
New in town
  donderdag 1 september 2011 @ 23:39:06 #34
308266 Ach3r0n
kennis is macht
pi_101472589
Of gewoon vaste routes lopen. Klinkt misschien saai, maar als ik de omgeving wil verkennen pak ik wel de fiets of auto.
  donderdag 1 september 2011 @ 23:41:18 #35
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_101472689
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 09:44 schreef lunko1979 het volgende:

Wel uitgelopen inderdaad, heel goed!
Ik denk dat bij de grotere afstanden het deelnemersveld ook sterker wordt, daar zitten geen casuals meer tussen.
Niet dat ik zo'n afstand al eens in een race heb gelopen, ik heb mijn vuurdoop in de Dam tot Dam over drie weekjes. En als het goed gaat een week erna een halve marathon. :)
Life is what you make it.
pi_101477988
Hoe lang moet je trouwens al bezig zijn voordat je niet altijd een rustdag hoeft in te lassen? Ik zou ook graag op dinsdag gaan (nu ma woe vij) en straks heb ik drie weken vakantie. Liefst elke dag.
pi_101479648
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 19:31 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

ik gebruik runtastic en die zit er op een rondje van 10km hooruit zo'n 200m naast.
en kom op joch, om nu het missen van een paar bochten de schuld geven dat je na 4 km moet rusten is m.i. gewoon zoeken naar een excuus....
Hoho, het was geen excuus voor die rustpauze, dat wijt ik helemaal aan mezelf :)

Maar ik ben op het moment vooral bezig om te letten op mijn snelheid, en dan is het wel prettig als je nauwkeurige metingen hebt tijdens het lopen. Als je GPS dan ineens zegt dat je heel traag bent omdat ie een lange bocht niet goed neemt dan vind ik dat vervelend.
pi_101479685
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 05:44 schreef exile79 het volgende:
Hoe lang moet je trouwens al bezig zijn voordat je niet altijd een rustdag hoeft in te lassen? Ik zou ook graag op dinsdag gaan (nu ma woe vij) en straks heb ik drie weken vakantie. Liefst elke dag.
Dat moet je zelf uitproberen denk ik. Gewoon doen, goed opletten of je niet teveel pijn hebt gewoon door blijven gaan denk ik :)
pi_101479704
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 16:19 schreef incognitoomuch het volgende:
Heb de kwaal al waarschijnlijk gevonden...
http://www.blessure-aanwi(...)ciitis_plantaris.htm
Dat heb ik ook (beginnend) gehad, maar dat zit vooral bij de aanhechting op je hiel, dus meer achteraan onder je voet. Jij hebt toch last linksvoorin je linkervoet?
pi_101481596
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 09:35 schreef Neelix het volgende:

[..]

Dat heb ik ook (beginnend) gehad, maar dat zit vooral bij de aanhechting op je hiel, dus meer achteraan onder je voet. Jij hebt toch last linksvoorin je linkervoet?
Nee heb het verkeerd geformuleerd. Het zit aan de linkerkant van mijn hiel van mijn linkervoet. Een klein beetje naar boven, dus echt bij die aanhechtingen ja.

Heb er nog steeds last van als ik er te lang op loop :( Ik hoop echt dat het in de loop van volgende week beter word....
[ tribute to Fedor ]
[ tribute to Jon Jones ]
pi_101482373
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 10:57 schreef incognitoomuch het volgende:

[..]

Nee heb het verkeerd geformuleerd. Het zit aan de linkerkant van mijn hiel van mijn linkervoet. Een klein beetje naar boven, dus echt bij die aanhechtingen ja.

Heb er nog steeds last van als ik er te lang op loop :( Ik hoop echt dat het in de loop van volgende week beter word....
Als het echt hielspoor is dan ben je behoorlijk de pineut, dat gaat even duren om te herstellen en enige optie om dat te doen is rust nemen en bij de fysio langs gaan....
pi_101483596
Hmmm vandaag weer lekker stukje gelopen, heerlijk over de dijk.
Ik zit nu op 5 intervallen van 4 minuten met elke keer een minuut rust, het gaat wel redelijk.
Voor mijn gevoel loop ik langzamer elke keer maar als ik dan terugkijk op endomondo scheelt het elke keer bijna niks. Vaak zelfs iets sneller.....

Zou ik dan toch eindelijk conditie krijgen? :9
pi_101487376
Zonet weer een rondje van 5km gelopen.
Ik merk de laatste tijd dat ik pijn boven m'n sleutelbeen/schouder krijg en in m'n onderrug. Zijn dit bekende klachten voor jullie?
pi_101489586
Onderrug heb ik zelf niet.
Ik heb wel vaak last van mn schouder bij het lopen, soms trekt het ook nog door naar mn monnikapsspier(?), m'n trapezius dus.
Wat je er aan zou moeten doen weet ik niet. Wat me wel opvalt is dat dit vooral aan de rechterschouder is, links nergens last van. Is het bij jou ook op 1 kant of aan beide kanten?
New in town
pi_101489837
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 14:59 schreef AliKebap het volgende:
Ik heb wel vaak last van mn schouder bij het lopen, soms trekt het ook nog door naar mn monnikapsspier(?), m'n trapezius dus.
Wat je er aan zou moeten doen weet ik niet. Wat me wel opvalt is dat dit vooral aan de rechterschouder is, links nergens last van. Is het bij jou ook op 1 kant of aan beide kanten?
http://pietercallaarsloopclinics.nl/inhoud/looptechniek.htm

Naar mijn mening is je looptechniek niet optimaal. Te stijf etc. :)
pi_101491555
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 14:59 schreef AliKebap het volgende:
vaak is het maar 1 kant idd. Ik vind dat ik veel meer ontspannen moet gaan lopen...

vandaag eens zonder muziek gelopen, is ook wel erg lekker
  vrijdag 2 september 2011 @ 16:50:57 #47
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_101493651
Merk dat ik moet oppassen, gister een strandwandeling gemaakt en voelde m'n kuit raar doen, vandaag na krachttraining idem. DtD is om de hoek, geen gekke dingen doen...
  vrijdag 2 september 2011 @ 18:21:52 #48
347711 Vlindertjelief
Aquila non captat muscas
pi_101496702
Gisteren lekker wezen boksen. Sportschool was eindelijk weer open na een maand vakantie! Heerlijk om weer in een ritme te komen. Voor de sluiting van de sportschool ging het erg goed: 2 x per week boksen 2 a 3 keer lopen. Terwijl zonder het ritme van boksen ik met veel moeite aan 2 x lopen kom. Bizar hoe dat werkt.
  vrijdag 2 september 2011 @ 19:02:57 #49
308266 Ach3r0n
kennis is macht
pi_101498118
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 16:50 schreef slacker_nl het volgende:
Merk dat ik moet oppassen, gister een strandwandeling gemaakt en voelde m'n kuit raar doen, vandaag na krachttraining idem. DtD is om de hoek, geen gekke dingen doen...
De Dam tot Damloop is ook niet zonder gevaren. Je zou nog een aantal keer kunnen oefenen met het op snelheid op- en aflopen van viaducten ivm de ijtunnel.
  vrijdag 2 september 2011 @ 22:04:06 #50
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_101506965
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 19:02 schreef Ach3r0n het volgende:

[..]

De Dam tot Damloop is ook niet zonder gevaren. Je zou nog een aantal keer kunnen oefenen met het op snelheid op- en aflopen van viaducten ivm de ijtunnel.
Dat lijkt me geen goed plan. Met op snelheid gaan lopen en bruggen op/af gaan lopen zet je extra spanning op je kuitspieren en dat is het laatste wat ik nu moet doen.
  vrijdag 2 september 2011 @ 22:36:58 #51
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_101508951
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 19:02 schreef Ach3r0n het volgende:

[..]

Het lijkt me dat als je speciaal moet gaan trainen voor een tunnel je nog niet klaar bent om een 10 EM loop te doen.
Deze tunnel zit gewoon in het parkoers en voor een goed voorbereide en getrainde loper moet dit niet uitmaken.

Dit vind ik ook het verwerpelijke aan lopen zoals de DtD loop, elke goedwillende hobbezak schrijft zich in, gek gemaakt door collega's op kantoor die samen " lekker gek willen doen" en dan blijkt al snel dat ze totaal niet getrained zijn om zo'n loop fatsoenlijk uit te kunnen lopen.

Daarom gaf ik destijds ook de voorkeur aan winterlopen zoals de halve van Egmond waar de "mannen van de jongens" gescheiden worden...(of de vrouwen van de meisjes)

Het zal mij dan ook benieuwen hoeveel mensen (percentage gewijs) er door blijven lopen na de DtD loop..
  vrijdag 2 september 2011 @ 23:21:27 #52
308266 Ach3r0n
kennis is macht
pi_101511541
Het is nu eenmaal zo dat de langere afstanden populairder zijn en organisaties graag adverteren met een mooi parcours.
Zo zou ik ook graag meedoen met de 15KM posbankloop, maar dan zou ik mijn trainingen anders moeten indelen.
Gelukkig wordt er ook een 6KM georganiseerd zodat ik hopelijk toch een fijne wedstrijd kan lopen :)

Vanavond ruim 7 KM gelopen zonder te wandelen *O*

Waar ik anders in het bos het tempo probeer vast te houden heb ik dit keer het iets rustiger aan gedaan. Alleen de laatste kilometer was nu wat zwaarder, maar geen verzuring.

In totaal 7,1 KM gelopen in 41:15 (10,3 km/u), iets sneller dan gemiddeld.
pi_101519841
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 22:36 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

Het lijkt me dat als je speciaal moet gaan trainen voor een tunnel je nog niet klaar bent om een 10 EM loop te doen.
Deze tunnel zit gewoon in het parkoers en voor een goed voorbereide en getrainde loper moet dit niet uitmaken.

Dit vind ik ook het verwerpelijke aan lopen zoals de DtD loop, elke goedwillende hobbezak schrijft zich in, gek gemaakt door collega's op kantoor die samen " lekker gek willen doen" en dan blijkt al snel dat ze totaal niet getrained zijn om zo'n loop fatsoenlijk uit te kunnen lopen.
Trainen voor een brug, heuvel, het is logisch :) Heuvel op moeten je stappen kleiner worden en je frequentie hoger, heuvel af moet je vooral niet jezelf proberen af te remmen, je frequentie wordt lager en je tempo hoger. Het heeft mij op de 10 km in Amsterdam geholpen om iemand in te halen.

Toch mooi dat zo'n race ze kan motiveren? DtD was/is mijn motivatie geweest om een jaar geleden van 0 te beginnen met trainen en nu bijna klaar te zijn voor die 10 EM.
En wat dan nog dat die hobbezak een stuk wandelt om 'm uit te lopen, er zijn er zat die het hem niet nadoen....
  zaterdag 3 september 2011 @ 08:43:22 #54
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_101519852
Een evenement dat zoveel belangstellenden voor sport trekt kan inderdaad niet slecht zijn. Zelfs als een groot deel van de nieuwe lopers daarna niet doorgaat blijven er nieuwe lopers over die anders misschien niet waren gaan lopen. En dat de prestige anders is dan de halve van Egmond of de hele van Rotterdam lijkt me logisch. Daar is ook niets mis mee, verschil mag er wezen.
  zaterdag 3 september 2011 @ 17:12:12 #55
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_101528609
Les 9 gisteren gelopen. Moest 2 x 4 en 1 x 5 minuten lopen. Voor het eerst dus 4 en zelfs 5 minuten hard gelopen. En het is gelukt w/
heitieh
  zaterdag 3 september 2011 @ 21:26:57 #56
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_101535565
quote:
2s.gif Op zaterdag 3 september 2011 08:43 schreef Schanulleke het volgende:
Een evenement dat zoveel belangstellenden voor sport trekt kan inderdaad niet slecht zijn. Zelfs als een groot deel van de nieuwe lopers daarna niet doorgaat blijven er nieuwe lopers over die anders misschien niet waren gaan lopen. En dat de prestige anders is dan de halve van Egmond of de hele van Rotterdam lijkt me logisch. Daar is ook niets mis mee, verschil mag er wezen.
Tuurlijk is het mooie voor de loopsport als er mensen "blijven hangen " na bijv. de DtD loop maar ik blijf er bij dat er (te)veel mensen mee doen die slecht getrained zijn, alleen maar om dat ze ze nodig de DtD loop willen lopen.

En laten we niet vergeten dat zoveel belangstellenden vooral goed is voor de organisatie, wan t het organiseren van zulke evenementen is gewoon big business.

Ik blijf er bij, als je ergens aan mee doet, bereidt jezelf goed voor of blijf thuis
als je voor een halve getrained hebt ga je toch ook niet een maand later effe een hele marathon lopen..om even lekker gek te doen? ... de EHBO zit niet op dit soort mensen te wachten

[ Bericht 2% gewijzigd door rechtsedirecte op 03-09-2011 21:34:56 ]
  zondag 4 september 2011 @ 10:32:43 #57
189732 Niara
Whooo hooo!
pi_101546839
Vandaag les 24 gelopen.. 1x 10 en 1x 20 minuten.
Ook voor de eerste keer de Endomondo app gebruikt.. en hem vergeten op hardlopen ipv wandelen te zetten.
Het begon te regenen, dus tegen het einde toch maar m'n jas aan getrokken. Verder zat er iets verkeerd in m'n schoen waardoor ik een blaar heb en heb zelfs minder dan 5 km gelopen als ik Endomondo moet geloven. Daarna ee mamdere uitgang van het bos genomen waardoor ik verdwaalde en 2 km om heb gelopen.

Kortom: het ging niet zo lekker. Ik hoop dat het bij jullie beter gaat :P
  zondag 4 september 2011 @ 14:57:34 #58
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_101554454
Ik heb 10 km gedaan waarvan de laatste 2 in de stromende regen :P. Was best lekker eerst, maar later was ik blij dat ik thuis was.
Niet meer actief op Fok!
  zondag 4 september 2011 @ 18:22:43 #59
1135 Neelix
Fok!fossiel
pi_101560868
Vanmiddag meegedaan met de Panbosloop, rondjes van 3km rennen in een bos bij Utrecht.

Erg lekker gelopen, ik heb in totaal 3 rondjes (9km) gelopen in 48m15. Erg leuk ook om te zien dat mijn rondjes eigenlijk heel constant waren, eerste keer kwam ik er langs iets na 16 minuten, daarna rond de 32, en uiteindelijk dus op de 48m15.

(En runtastic op de iphone had er een zooitje van gemaakt, in het bos tracken is toch lastig, resultaat volgens die tracker was 7.5km :') en de drie rondjes zagen eruit alsof ik ze zelf net na het hardlopen had nagetrokken ;) )
  zondag 4 september 2011 @ 23:21:38 #60
308266 Ach3r0n
kennis is macht
pi_101576523
Vanavond weer getraind, maar het ging erg moeizaam. Over een afstand van 5,35 KM in totaal 6 wandelpauzes moeten inlassen.

In totaal 5,35 KM gelopen in 37:30 (8,6 km/u). Na aftrek van ruim 10 minuten wandelen bedroeg het tempo ongeveer 6"17/km (9,6 km/u).
  maandag 5 september 2011 @ 00:32:16 #61
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_101579389
Ach3r0n, het moet verschrikkelijk frustrerend zijn om zo graag te willen maar niet te kunnen.
Hoe lang kamp je nu al met deze blessure?
  maandag 5 september 2011 @ 08:50:43 #62
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_101582714
net terug van 10km, ging super!! heerlijk voorjaarsweer, windstil en een temperatuur van een graad of 15, kortom schitterend loopweer.
liep deze ronde in een tijd van 54.23 (5.24min/km)
Kortom, dik tevreden :)

Merk nu, na ruim 3 maanden dat ik steeds meer op snelheid kan gaan lopen i.p.v. proberen een bepaalde afstand sowieso uit te lopen.
  maandag 5 september 2011 @ 12:08:31 #63
9342 abraham
pi_101587014
Gisteren meegedaan aan de Vleitloop in Voorschoten. Een loop die 5, 10.4 en de tien engelse mijlen aanbied. Ik heb zelf de 10,4 gelopen.
Zoals gebruikelijk weer te snel van start, de eerste 5 km gingen in 25 minuten en dus vervolgens nog ruim 5 zware kilometers naar de finish. Wel de tien binnen de 55 gelopen en op de streep binnen de 57 minuten @ 11 km/h.
De voorbereidingen voor Dam tot Dam liggen volgens mij op schema. Nu alleen nog leren om niet te vlot te starten :)
pi_101587165
Zonet een stuk gelopen... maar het begon opeens keihard te regenen ;( ik kreeg het koud en ik ben toen maar rustig richting huis gelopen.
  maandag 5 september 2011 @ 13:49:44 #65
308266 Ach3r0n
kennis is macht
pi_101589974
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 00:32 schreef rechtsedirecte het volgende:
Ach3r0n, het moet verschrikkelijk frustrerend zijn om zo graag te willen maar niet te kunnen.
Hoe lang kamp je nu al met deze blessure?
Van mijn enkelblessures ben ik nu wel hersteld. Normaal heb ik minder moeite tijdens de trainingen, maar af en toe heb ik dagen ertussen zitten dat de benen niet meewerken.
Al met al maak ik wel vooruitgang en heb ik de afgelopen weken de afstand alweer uitgebreid.

De paarse lijn is de gemiddelde snelheid over een periode van 10 dagen, de groene over een periode van 5 dagen met op de achtergrond de zwaarte over diezelfde periode.
  maandag 5 september 2011 @ 16:17:18 #66
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_101594451
Heb weinig vertrouwen in mijn deelname met DtD, de kuit blijft raar doen. Met nul belasting en dan last hebben tijdens normaal lopen. Fysio maar eens inschakelen, not good :(
  maandag 5 september 2011 @ 17:16:44 #67
308266 Ach3r0n
kennis is macht
pi_101596679
Vreemd dat je erg last hebt van je kuit tijdens normaal lopen. Misschien een soort kramp?
  maandag 5 september 2011 @ 17:52:16 #68
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_101597784
Iets wat daar op lijkt ja. Maar dan nog, dat zou niet mogen :{
  maandag 5 september 2011 @ 20:10:19 #69
189732 Niara
Whooo hooo!
pi_101604204
Ow wat jammer Ranja_Ranja. Hopelijk volgende keer beter?
En hopelijk trekt het nog weg Slacker..

Ik heb vandaag le 25 proberen te lopen, maar het ging echt bagger.
MIsschien komt het door de stress of doordat de paden half zijn weg gespoelt in het bos.. ik weet het niet. Van de week nog maar een keer proberen.
  maandag 5 september 2011 @ 21:28:01 #70
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_101609386
Ik ben afgelopen maand in Nederland op familiebezoek geweest en ik moet zeggen dat het in Nederland zwaarder loopt dan hier in Nieuw Zeeland.
Ik wijd dat geheel aan de relatief hoge luchtvochtigheid die er in Nederland is t.o.v. Nieuw Zeeland.
Hier houd het op een mooie dag weer op bij 50% en in de zomer zakt het zelfs naar 30-35%
Hier heb ik gewoon meer lucht over.

Slacker, sterkte met je herstel, toch maar te hopen dat je alsnog DtD kunt lopen.
  maandag 5 september 2011 @ 21:39:15 #71
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_101610135
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 17:52 schreef slacker_nl het volgende:
Iets wat daar op lijkt ja. Maar dan nog, dat zou niet mogen :{
Zo snel mogelijk naar een goede sportfysio. Die verrichten wonderen.
  maandag 5 september 2011 @ 22:23:14 #72
308266 Ach3r0n
kennis is macht
pi_101612987
@rechtsedirecte, heeft het zwaarder lopen niet te maken met de plotselinge overgang van winter naar zomer?
  maandag 5 september 2011 @ 22:27:57 #73
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_101613338
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 22:23 schreef Ach3r0n het volgende:
@rechtsedirecte, heeft het zwaarder lopen niet te maken met de plotselinge overgang van winter naar zomer?
zou kunnen maar ik ben nu weer plotseling van zomer naar winter....
Ik lijk te merken dat de ademhaling makkelijk is hier door de lage luchtvochtigheid.
Ik moet ook zeggen dat ik nu, terug in NZ, sneller ben hersteld en makkelijk loop na een week t.o.v. mijn lopen in NL.
pi_101631862
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 22:27 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

zou kunnen maar ik ben nu weer plotseling van zomer naar winter....
Ik lijk te merken dat de ademhaling makkelijk is hier door de lage luchtvochtigheid.
Ik moet ook zeggen dat ik nu, terug in NZ, sneller ben hersteld en makkelijk loop na een week t.o.v. mijn lopen in NL.
Luchtvochtigheid merk je vrij snel met ademhalen en hoeveel je zweet.
Aan de andere kant, het grootste deel van NZ ligt wel wat hoger dan NL, dus qua zuurstofgehalte zou je het hier juist makkelijker moeten hebben.
  dinsdag 6 september 2011 @ 16:15:14 #75
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_101634915
quote:
2s.gif Op maandag 5 september 2011 21:39 schreef Schanulleke het volgende:

Zo snel mogelijk naar een goede sportfysio. Die verrichten wonderen.
Morgen een afspraak.. Let's hope for the best!
  dinsdag 6 september 2011 @ 21:12:30 #76
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_101648754
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 14:39 schreef Neelix het volgende:

[..]

Luchtvochtigheid merk je vrij snel met ademhalen en hoeveel je zweet.
Aan de andere kant, het grootste deel van NZ ligt wel wat hoger dan NL, dus qua zuurstofgehalte zou je het hier juist makkelijker moeten hebben.
ik woon op zeeniveau Neelix, net zoals ong. 80% van de NZ'ers.
Denk aan de 3 grote steden, Auckland,Christchurch en Wellington, die liggen allemaal aan de kust.
Het is voornamelijk de luchtvochtigheid wat voor mij het lopen hier een stuk makkelijker maakt.
  woensdag 7 september 2011 @ 00:51:21 #77
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_101660529
om mijzelf een doel te stellen heb ik me ingeschreven voor de volgende loop, pittig maar het lijkt me fantastisch
http://www.iconicadventures.co.nz/motatapu-home/miners-trail/
  woensdag 7 september 2011 @ 09:35:38 #78
80832 DrDurden
Filmed In Todd-AO
pi_101664406
Zo, hee, de allereerste keer hardlopen achter de rug. Na wat gedoe met de verkeerde maat schoenen, MP3-spelers die niet meewerkten en het weer, ben ik vanochtend gelijk na het wakker worden begonnen.
Eigenlijk best confronterend om te zien hoe slecht je conditie eigenlijk is. Ik dacht van te voren dat twintig minuutjes hardlopen en gewoon lopen om en om best te doen zou zijn, en dat ik misschien zelfs al de volgende les morgen al zou kunnen doen. Nou, niet dus :P. Ik bedoel, ik was niet kapot, of zo, maar het ging toch lastiger dan ik dacht. Nou ja, morgen in ieder geval spierpijn, en dan vrijdag weer verder. Ik vind het in ieder geval wel leuk om te doen.
Oh, en zou ik ook in de OP bij Evy 0-5 km gezet kunnen worden? Alvast bedankt :).
The last man on Earth sat in a room. There was a knock upon the door.
  woensdag 7 september 2011 @ 10:00:37 #79
12648 Fallen
135335 and rising...
pi_101664897
Gisteren tussen de buien door ook maar weer eens naar buiten geweest. Was al bijna een week niet meer wezen lopen ivm drukte en onhandige roosters, maar het ging gisteren eigenlijk niet. In de weken daarvoor liep ik om de dag 5km, nu kwam ik niet verder dan 2.3. Alles deed pijn... voet, knie, scheenbeen, rug en ergens in mijn schouder. Flink balen, want a.s. zondag heb ik mijn eerste 5k 'wedstrijd'.
Ik denk zelf dat ik aan één kant gewoon niet soepel liep en daardoor scheef trok ofzo. Daarmee natuurlijk helemaal verkeerd gaan lopen en dus volledig ingestort. Of roep ik nu hele rare dingen?
  woensdag 7 september 2011 @ 10:01:40 #80
12648 Fallen
135335 and rising...
pi_101664924
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 00:51 schreef rechtsedirecte het volgende:
om mijzelf een doel te stellen heb ik me ingeschreven voor de volgende loop, pittig maar het lijkt me fantastisch
Wow! :)
Sterkte, het ziet er heel mooi en ook zwaar uit!

Deze gaat ook maar op mijn lijstje van runs-to-do! (ooit...) ;)
pi_101669558
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 00:51 schreef rechtsedirecte het volgende:
ziet er erg vet uit :D
pi_101685463
Bij mijn laatste rondje hardlopen afgelopen zondag ben ik helemaal kapot gegaan na m'n derde interval van 4 minuten kon ik niet meer... m'n schenen deden pijn, enkels niet normaal dag later nog steeds last, gaan zoeken en vragen waarschijnlijk gevalletje overbelast door niet lopen op de goede schoenen... lekker dan... het ging zo goed, maar nu toch maar een goed paar hardloopschoenen gekocht en veel advies in de winkel gekregen. Hopen dat het snel beter gaat en dan ga ik er weer vol voor!
  woensdag 7 september 2011 @ 21:29:03 #83
308266 Ach3r0n
kennis is macht
pi_101689854
Ondanks de harde wind was het vanavond best lekker weer om te hardlopen. Bij de provinciale weg naar Klarenbeek aangekomen kon ik voor de eerste keer gebruik maken van een vers geasfalteerd fietspad *O*

Als hardloper is deze laatste aanpassing echt luxe. Op de andere plekken waar dit jaar ook de fietspaden opnieuw geasfalteerd zijn waren deze in de loop van de tijd erg verzakt. Kan ik helaas de gemeente niet aanwijzen als oorzaak van mijn blessures :')
pi_101693744
vandaag een hardloophorloge aangeschaft met hartslag en de hele mikmak. overmorgen (vanmorgen nog gelopen) maar eens testen :)
  woensdag 7 september 2011 @ 22:50:01 #85
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_101693843
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 22:47 schreef Ranja_Ranja het volgende:
vandaag een hardloophorloge aangeschaft met hartslag en de hele mikmak. overmorgen (vanmorgen nog gelopen) maar eens testen :)
loop er hier verder nog iemand met een hartslagmeter en heeft het baat?
pi_101694686
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 22:50 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

je kan natuurlijk kijken in welke hartslagzone je loopt en voor sommige is dat belangrijk voor je training
pi_101694934
quote:

[..]

Krijg binnenkort de mijne binnen.
  woensdag 7 september 2011 @ 23:17:09 #88
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_101695026
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 23:08 schreef Ranja_Ranja het volgende:

[..]

je kan natuurlijk kijken in welke hartslagzone je loopt en voor sommige is dat belangrijk voor je training
ik vroeg me aaf of degene die al een tijdje een hartslagmeter gebruiken ook daadwerkelijk vooruit er mee boeken doordat ze effectiever kunnen trainen...iemand ervaring?
pi_101697427
  donderdag 8 september 2011 @ 00:43:56 #90
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_101697550
@slacker: de HRM die je binnenkort krijg heeft die ook GPS functies etc. of heb je hem puur voor je hart ritme? ik vind de HRMer met dergelijke functies namelijk nogal prijzig
pi_101697770
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 00:43 schreef rechtsedirecte het volgende:
@slacker: de HRM die je binnenkort krijg heeft die ook GPS functies etc. of heb je hem puur voor je hart ritme? ik vind de HRMer met dergelijke functies namelijk nogal prijzig
Nee, hij connect via blauwe tand met m'n foon. Heb 'm puur voor de hartslag, niet voor GPS, daar heb ik al twee GPS enabled telefoons voor ;)

Heb deze besteld: http://store.endomondo.co(...)ger-smartphones.html
pi_101702097
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 00:54 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Nee, hij connect via blauwe tand met m'n foon. Heb 'm puur voor de hartslag, niet voor GPS, daar heb ik al twee GPS enabled telefoons voor ;)

Heb deze besteld: http://store.endomondo.co(...)ger-smartphones.html
Heb je voor dat geld niet gewoon ook een horloge met (betere?) GPS en hartmeter enzo?
pi_101702677
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 10:43 schreef Neelix het volgende:
Heb je voor dat geld niet gewoon ook een horloge met (betere?) GPS en hartmeter enzo?
En waarom zou ik dat willen als ik deze op twee telefoons kan aansluiten en andere Android based telefoons?
  donderdag 8 september 2011 @ 13:28:01 #94
308266 Ach3r0n
kennis is macht
pi_101707117
Sports Tracker komt binnenkort ook met een HRM voor Android en Nokia Symbian telefoons:

http://www.sports-tracker(...)-heart-rate-monitor/

[ Bericht 13% gewijzigd door Ach3r0n op 08-09-2011 13:45:20 ]
pi_101709012
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 11:11 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

En waarom zou ik dat willen als ik deze op twee telefoons kan aansluiten en andere Android based telefoons?
Hmm, het lijkt erop dat mijn geheugen gewoon weigert de absurde prijzen voor GPS horloges met hartmeters op te slaan. Die zijn toch wel een klein beetje duurder dan ¤100.
  vrijdag 9 september 2011 @ 09:50:04 #96
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_101742044
Fysio was niet positief en niet negatief. Kuit staat continue op spanning en daar moet eea aan veranderen. Rust nemen en hope for the best.

Morgen is m'n do or die moment: kijken hoe het hardlopen gaat en bepalen wat ik ga doen.
pi_101743195
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 14:27 schreef Neelix het volgende:

[..]

Hmm, het lijkt erop dat mijn geheugen gewoon weigert de absurde prijzen voor GPS horloges met hartmeters op te slaan. Die zijn toch wel een klein beetje duurder dan ¤100.
Ik had verkeerd gekeken en meteen maar een tip: ga absoluut niet naar Run2Today voor een GPS/hartmeter horloge. De prijzen daar zijn ronduit absurd:
http://www.run2daywebshop(...)erunner-405-hrm.html ¤499
http://www.kieskeurig.nl/(...)nner_405_hrm/280240/ ¤219 – ¤230

En voor een nog absurdere verschil, als je in de VS bent kan je hem voor rond de $199 (= ¤145) kopen.
  vrijdag 9 september 2011 @ 12:02:19 #98
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_101745678
Heb op dit moment een HM te leen van iemand voor twee weken om te kijken of het me bevalt om er mee te lopen voordat ik er veel geld aan ga uitgeven.
Heb er vandaag voor het eerst mee gelopen.
pi_101747344
zonet weer 4km gelopen met mn hartslagmeter. de laatste km zat ik tussen de 180 en de 190 :P
  vrijdag 9 september 2011 @ 21:08:56 #100
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_101763733
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 13:03 schreef Ranja_Ranja het volgende:
zonet weer 4km gelopen met mn hartslagmeter. de laatste km zat ik tussen de 180 en de 190 :P
wat is je MHR?
  vrijdag 9 september 2011 @ 21:47:35 #101
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_101765495
quote:

[..]

Ik heb wel het gevoel dat ik veel verantwoordelijker bezig ben sinds ik een Garmin 305 heb. Sinds kort programmeer ik ook bepaalde trainingen erin en dat is ideaal!
  vrijdag 9 september 2011 @ 21:52:27 #102
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_101765705
Ik heb gister voor het eerst een HRM geleend van iemand en er gister voor het eerst mee gelopen tijdens een korte snelle loop.(7km)
Ik wil het morgen gaan gebruiken tijdens een langere duurloop van 12km over heuvelachtig terrein
  vrijdag 9 september 2011 @ 21:56:24 #103
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_101765909
quote:
2s.gif Op vrijdag 9 september 2011 21:47 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Ik heb wel het gevoel dat ik veel verantwoordelijker bezig ben sinds ik een Garmin 305 heb. Sinds kort programmeer ik ook bepaalde trainingen erin en dat is ideaal!
ik zit ook aan dit model te denken of de 310XT , ik heb ook gekeken naar de modelen met de touch bezel maar dat lijkt me toch minder prettig werken dan gewone knopjes
  vrijdag 9 september 2011 @ 22:01:37 #104
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_101766162
Denk dat ik de handdoek voor DtD in de ring ga gooien en probeer te herstellen om wel mee te kunnen doen aan de Halve van Amsterdam. Hoewel ik nog niet heb hardgelopen blijft normaal lopen klachten veroorzaken en betwijfel ik of het slim is om te gaan hardlopen..
  vrijdag 9 september 2011 @ 23:26:13 #105
308266 Ach3r0n
kennis is macht
pi_101770294
Wat vervelend lijkt me dat om zo vlak van tevoren te moeten opgeven. Hopelijk biedt een weekje rust wat meer perspectief op een volgende wedstrijd.

Waarom kies je overigens voor een halve marathon als vervanger? Ik persoonlijk zou voor een eerste wedstrijd eerder kiezen voor een kortere afstand.

Vanavond opnieuw 5 KM gelopen in 28:30 (10,5 km/u).

De tijden vallen nog steeds echt tegen. Voor mijn gevoel loop ik veel sneller dan in werkelijkheid.
pi_101772546
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 23:26 schreef Ach3r0n het volgende:
Wat vervelend lijkt me dat om zo vlak van tevoren te moeten opgeven. Hopelijk biedt een weekje rust wat meer perspectief op een volgende wedstrijd.

Waarom kies je overigens voor een halve marathon als vervanger? Ik persoonlijk zou voor een eerste wedstrijd eerder kiezen voor een kortere afstand.
Omdat ik er al voor ingeschreven ben..
pi_101779336
Net besloten dat de DtD niet gelopen gaat worden door mij. Beetje zuur maar goed. Even goed overleggen met de fysio en dan alles in gang zetten voor de Halve en zodat m'n jaar trainen niet voor niks is geweest. Dat zou nog zuurder zijn namelijk...
  zaterdag 10 september 2011 @ 13:05:34 #108
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_101781648
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2011 11:36 schreef slacker_nl het volgende:
Net besloten dat de DtD niet gelopen gaat worden door mij. Beetje zuur maar goed. Even goed overleggen met de fysio en dan alles in gang zetten voor de Halve en zodat m'n jaar trainen niet voor niks is geweest. Dat zou nog zuurder zijn namelijk...
Inderdaad zuur! Goed je oefeningen blijven doen, dan redt je de halve vast! Het was de halve van A'dam, toch?
  zondag 11 september 2011 @ 01:29:07 #109
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_101804797
Vandaag een pittige heuvelloop gedaan.. eerste 2km vlak, toen 3km omhoog met een hoogteverschil van totaal 90m. gevolgd door een lange afdaling van 4km en als afsluitng weer 2km vlak.
Ging prima, alleen op het "vals plat" tijdens de afdaling verkijk je je gemakkelijk.
Het was heerlijk weer, geen wind en zo'n graad of 10...super gelopen
  zondag 11 september 2011 @ 13:45:55 #110
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_101813956
Ik heb 11 km gedaan vanochtend, langste afstand tot nu toe *O*. Het viel me niet mee, kreeg de laatste 2 km honger en dorst. Toch volgehouden, maar ik neem de volgende keer wel wat water mee.
Niet meer actief op Fok!
  zondag 11 september 2011 @ 18:51:44 #111
9342 abraham
pi_101825834
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2011 11:36 schreef slacker_nl het volgende:
Bijzonder rot inderdaad. Goed dat je gewoon doorpakt en je zinnen zet op het volgende doel.

Ben zelf nu ook en jaar in training voor het loopje en heb tot nu toe alles heel weten te houden. Vandaag laatste test gelopen, 15k zonder problemen, volgens mij ben ik er klaar voor.
  zondag 11 september 2011 @ 19:23:32 #112
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_101827308
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2011 18:51 schreef abraham het volgende:

[..]

Bijzonder rot inderdaad. Goed dat je gewoon doorpakt en je zinnen zet op het volgende doel.

Ben zelf nu ook en jaar in training voor het loopje en heb tot nu toe alles heel weten te houden. Vandaag laatste test gelopen, 15k zonder problemen, volgens mij ben ik er klaar voor.
Lekker gevoel is dat. Ik had 2 weken geleden 15 gelopen zonder problemen. Helaas had ik vorige week en deze week al moeite met 11. Ik snap het niet goed. Misschien de hitte?
  maandag 12 september 2011 @ 10:42:49 #113
9342 abraham
pi_101850175
Het vreemde weer met de grote verschillen tussen de dagen is inderdaad van invloed op hoe zwaar ik het lopen vind. Ook een groot verschil is voor mij de verwachte duur van een loop. Waar ik bij een lange duurloop het geduld kan opbrengen om rustig te starten en door te lopen zijn de kortere lopen een probleem. Te vaak start ik dan lekker vlot om in de tweede helft bijna helemaal stil te vallen.
pi_101851349
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 21:08 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

wat is je MHR?
MHR?
  maandag 12 september 2011 @ 15:33:42 #115
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_101858580
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 11:23 schreef Ranja_Ranja het volgende:

[..]

MHR?
Maximum heart rate
  maandag 12 september 2011 @ 16:54:25 #116
80832 DrDurden
Filmed In Todd-AO
pi_101861688
Vandaag voor de tweede keer gelopen, en ik moet zeggen dat het me veel beter bevalt dan de eerste keer. Ik had veel eerder weer willen beginnen, maar ik had na de eerste keer lopen behoorlijk wat spierpijn overgehouden, waarschijnlijk door gewenning en het niet doen van stretchoefeningen na het lopen (ontzettend stom, ik weet het).
Ook was ik nu veel sneller klaar met het rondje wat ik in m'n hoofd had, dus moest ik er nog een stuk aan plakken. Maar eens gaan kijken of een andere route niet wat prettiger is.
Hopelijk woensdag weer :)
pi_101878293
quote:
1s.gif Op maandag 12 september 2011 15:33 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Maximum heart rate
189
pi_101878335
ik kan ook zien hoelang ik in bepaalde zones loop, maar dat moet ik nog even uitvogelen waar die zones voor staan...
  dinsdag 13 september 2011 @ 03:56:21 #119
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_101888914
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 22:02 schreef Ranja_Ranja het volgende:
ik kan ook zien hoelang ik in bepaalde zones loop, maar dat moet ik nog even uitvogelen waar die zones voor staan...
je zegt een MHR te hebben van 189..., een eerdere post zeg je dat je van de 4km de laatste km hebt gelopen met een hartslag van 180-190.

dit zou inhouden dat je de laatste kilometer hebt gelopen in de VO2 Max zone

quote:
You will only be able to train in this zone for short periods of time. You should not train at this level unless you are very fit. In this zone lactic acid develops very quickly as you are operating with oxygen debt to the muscles The value of training in this zone is you can increase your fast twitch muscle fibers which increase speed. You will not be able to stay at this level very long and should be used in intervals or sprinting work at the track.
.. lijkt me niet de juiste manier om afstand te trainen en heb je het effectieve gebruik van een hartslag monitor niet helemaal door.

Of je getallen kloppen niet helemaal.
pi_101890674
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 03:56 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

je zegt een MHR te hebben van 189..., een eerdere post zeg je dat je van de 4km de laatste km hebt gelopen met een hartslag van 180-190.

dit zou inhouden dat je de laatste kilometer hebt gelopen in de VO2 Max zone

[..]

.. lijkt me niet de juiste manier om afstand te trainen en heb je het effectieve gebruik van een hartslag monitor niet helemaal door.

Of je getallen kloppen niet helemaal.
ik had van 189 voor het gemak maar 190 gemaakt..

gister heb ik weer een rondje van 4km gelopen en toen zat m'n max op 178 ofzo en had ik ook een snellere tijd. dus denk dat m'n lichaam de eerste keer een beetje van slag was.
pi_101890953
Zondag voor het eerst een hardloopwedstrijd gelopen (de electrabel run in bergum). 5K in 29:50. Paar maand geleden rustig begonnen met trainen. Mijn conditie moest echt vanaf 0,0 beginnen. Maar ik heb de smaak nu echt te pakken! Maar wat is nu wijsheid voor mijn verdere ontwikkeling? Mijn tijd voor 5K naar beneden halen voordat ik ga trainen om een 10K te lopen, of direct met trainen voor een 10K beginnen?
  dinsdag 13 september 2011 @ 09:57:42 #122
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_101891081
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 september 2011 09:50 schreef Naj_Geetsrev het volgende:
Zondag voor het eerst een hardloopwedstrijd gelopen (de electrabel run in bergum). 5K in 29:50. Paar maand geleden rustig begonnen met trainen. Mijn conditie moest echt vanaf 0,0 beginnen. Maar ik heb de smaak nu echt te pakken! Maar wat is nu wijsheid voor mijn verdere ontwikkeling? Mijn tijd voor 5K naar beneden halen voordat ik ga trainen om een 10K te lopen, of direct met trainen voor een 10K beginnen?
Ik zou persoonlijk gewoon voor de 10km gaan trainen maar je training af te wisselen met aerobe en anaerobe trainingen zodat je niet alleen op uithoudingsvermogen en afstand maar ook op snelheid train....je zult zien dat dan je 5km tijd vanzelf naar beneden gaat.
  dinsdag 13 september 2011 @ 19:09:11 #123
9342 abraham
pi_101908240
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 09:57 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

Ik zou persoonlijk gewoon voor de 10km gaan trainen maar je training af te wisselen met aerobe en anaerobe trainingen zodat je niet alleen op uithoudingsvermogen en afstand maar ook op snelheid train....je zult zien dat dan je 5km tijd vanzelf naar beneden gaat.
Daar ben ik het helemaal mee eens. Mijn eerste loopje was de Singelloop van Leiden dit jaar en ik was erg blij met mijn 38 minuten voor het rondje van 6,3 km.
Nu ben ik druk aan het trainen voor Dam tot Dam. Hiervoor loop ik één keer in de week kort, 6-8 km op vlot tempo en één keer een lange duurloop die oploopt tot 15k. De tussentijden op de vlotte duurloop gaan nu in de richting van de 31 minuten op de 6,3.
Zo lang je een beetje afwisselt met snelheid in je training en niet alleen op lange duur traint komt een beetje extra snelheid vanzelf.

(Natuurlijk moet je voor het echte sprintwerk gericht trainen maar sprinters zijn geen hardlopers :))
  dinsdag 13 september 2011 @ 20:38:07 #124
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_101912240
Vandaag les 12 gelopen. Wederom dus (o.a.) 2 x 4 minuten en 1 x 5 minuten lopen.

Het schema van week 3 en 4 zit er nu op en nu wordt het toch wel wat serieuzer. 5, 6 en 7 minuten lopen is het devies, de komende 2 a 3 weken... Ik denk dat het wel kan lukken, maar het zal niet vanzelf gaan :)
heitieh
pi_101929954
Gisteren de laatste les van de eerste reeks van start-to-run uitgelopen. Ben fier op mij! :-)
pi_101930178
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 09:55 schreef Young_David het volgende:
Gisteren de laatste les van de eerste reeks van start-to-run uitgelopen. Ben fier op mij! :-)
nice!
pi_101931114
Enige tijd geleden was ik bang dat ik Hielspoor had opgelopen.
Ik kreeg iedere keer pijn na een tijdje lopen, laat staan rennen...!
Nu ben ik eindelijk genezen van deze kwelling en was gelijk naar de ren shop geweest om mijn huidige schoenen te keuren. Deze waren volgens de verkoper te oud en instabiel aan het worden. De zool was namelijk té soepel en niet meer hard/stijf meer. Ik heb gelijk een nieuw paar schoenen gekocht.

Nu word het duimen voor zondag met de damloop. Ik heb amper getrained, heb er wel onwijs veel zin in... dus ik ga er gewoon voor! Puur op heart & bollocks rennen. :P
[ tribute to Fedor ]
[ tribute to Jon Jones ]
  woensdag 14 september 2011 @ 11:20:13 #128
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_101932034
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 09:55 schreef Young_David het volgende:
Lekker voor je!

Ik heb me net ingeschreven voor de halve marathon van Egmond. En ik ga een loopgroepje zoeken voor op de zaterdagochtend om mijn training hiervoor wat beter aan te pakken. Ik heb nu al een half jaar het gevoel dat ik in mijn eentje niet verder kom en zelfs dingen fout doe. Telkens als ik experimenteer met intervaltrainingen kan ik in de week erop ineens mijn duurloop niet meer volhouden. Dat kan niet de bedoeling zijn.

Met het oog op de steeds vroeger invallende duisternis moet ik ook maar weer eens op zoek naar een beter hesje. Ik heb nu een reflecterend hesje, maar ik zie ook wel eens iemand met een hesje waar ledjes in zitten. Dat lijkt me wel wat. Eens zoeken waar ik die kan vinden.
pi_101932567
Net voor het eerst Endomundo uitgeprobeerd. Weliswaar met een wandeling, maar vond het toch best netjes:
4.13 km
0:28:22
6:52 min/km

Ik wandel snel blijkbaar... Eerst km deed ik tien minuten over en de laatste km 5:01.
pi_101932895
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 11:39 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Net voor het eerst Endomundo uitgeprobeerd. Weliswaar met een wandeling, maar vond het toch best netjes:
4.13 km
0:28:22
6:52 min/km

Ik wandel snel blijkbaar... Eerst km deed ik tien minuten over en de laatste km 5:01.
5min/km vind ik nou niet bepaald een wandeltempo. dat loop ik als ik gewoon aan het hardlopen ben :')
pi_101933330
Nja ik heb tocj echt gewandeld. Mja meer snelwandelen was het dan denk ik wel. Ik denk dat als ik ga hardlopen (als ik me er eens toe kan zetten) ik dat ook meer als hardlooptempo heb...
  woensdag 14 september 2011 @ 12:11:19 #132
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_101933508
12 km per uur is inderdaad geen wandeltempo. 4 tot 6 km is normaal.
pi_101934461
Nee das waar. Ik heb toch echt niet gerend... Maar ik zou natuurlijk op 8 uit zijn gekomen he
pi_101935347
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 12:47 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Nee das waar. Ik heb toch echt niet gerend... Maar ik zou natuurlijk op 8 uit zijn gekomen he
die meting klopt gewoon niet. of je hebt benen van 5m lang, zodat je niet hoeft te rennen..
pi_101935413
Dat zal het zijn. Ik heb ook altijd moeite met het vinden van broeken ;)
  woensdag 14 september 2011 @ 17:25:58 #136
99066 Jiggle
twijfelt zelden
pi_101943945
Weet iemand hoe ik aan een loopcursus van 5-10km voor op je mobiel kan komen? Mijn vriendin heeft nu de training van Renate Wennemars op d'r IPhone, maar die gaat tot 5km. Hoe kom ik aan een opvolger voor d'r? Mag best geld kosten, maar niet teveel.
pi_101943976
Gewoon die Evy 5-10 km lessen.

Zijn vast nog wel ergens gratis te downloaden.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_101944097
Vandaag voor het eerst (in twee weken) m'n kuit weer belast, welliswaar met krachttraining but still :) Morgen eens kijken hoe de kuit reageert...
  woensdag 14 september 2011 @ 21:16:03 #139
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_101953692
rennenmetevy.nl :)
heitieh
  woensdag 14 september 2011 @ 23:20:08 #140
308266 Ach3r0n
kennis is macht
pi_101960913
Vanavond eindelijk weer eens onder de 40 minuten gelopen op mijn 7,1 KM rondje :)

Had het halverwege wel moeilijk, maar door het tempo iets te laten zakken op de lastige stukken lukte het me om door te lopen. Alleen na 5 KM even gewandeld om vervolgens het laatste deel van de route uit te lopen.
In totaal 7,1 KM gelopen in 39:30 (10,8 km/u). Snelste tijd is nog steeds van vorig jaar (36:15).
pi_101966360
Whooohooo, kuit reageert niet raar/vreemd. Wel spierpijn in de benen, maar de kuit is pijnvrij en niet stijf. Vanavond even zwemmen.
  donderdag 15 september 2011 @ 10:16:32 #142
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_101968793
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 07:24 schreef slacker_nl het volgende:
Whooohooo, kuit reageert niet raar/vreemd. Wel spierpijn in de benen, maar de kuit is pijnvrij en niet stijf. Vanavond even zwemmen.
niet overdoen hoor Slacker, maar wel lekker voor je dat je vooruit ga in je herstel
  donderdag 15 september 2011 @ 11:30:23 #143
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_101970758
http://www.runiceland.com/runiceland.com/run.html
Wat een landschap om in te lopen....iets anders dan de DtD
pi_101975847
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 10:16 schreef rechtsedirecte het volgende:
niet overdoen hoor Slacker, maar wel lekker voor je dat je vooruit ga in je herstel
Met zwemmen belast je die spieren bijna niet. Toen m'n achillesspees naar deed (andere poot, go figure) ben ik ook gaan zwemmen en dat was heerlijk, lekker en werd me ook nog eens aangeraden door de artsen :)
pi_101979044
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 14:22 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Met zwemmen belast je die spieren bijna niet. Toen m'n achillesspees naar deed (andere poot, go figure) ben ik ook gaan zwemmen en dat was heerlijk, lekker en werd me ook nog eens aangeraden door de artsen :)
zwemmen is toch juist aardig intensief? je maakt toch ook van vrij veel spiergroepen gebruik toch?
pi_101979896
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 15:46 schreef Ranja_Ranja het volgende:

[..]

zwemmen is toch juist aardig intensief? je maakt toch ook van vrij veel spiergroepen gebruik toch?
Ja, je gebruikt je spieren wel, maar je belast ze niet. Er is geen impact op je spieren en pezen, je vangt geen klappen op.

quote:
Zwemmen biedt als sport vele voordelen. Het kan van jong tot oud beoefend worden met een grote variatie in intensiteit. Het cardiopulmonale systeem kan optimaal getraind worden zonder een zware orthopedische belasting. Daardoor is zwemmen voor ouderen een bij uitstek geschikte sport. Ook kan het als therapie aangewend worden na operaties of tijdens langdurige blessures bij sporters, die andere sporttakken beoefenen.
Bij cardiologische aandoeningen als een hartinfarct wordt zwemmen in de revalidatiefase veelvuldig gebruikt om het herstel te bespoedigen.

Bron: http://www.sportzorg.nl/sporttakken/abc/zwemmen.html
pi_101979941
:P Ik had er van de week weer bijna een stel te pakken, hardlopers.

Op het fietspad, daar waar een voetpad aanwezig was, twee breed naast elkaar, onverlicht in het donker op een matig verlicht fietspad.

Ik geloof niet dat het geheel duidelijk is bij veel hardlopers, dus hierbij even mijn open oproep aan 'jullie' :D

Als ik jullie met 40 kilometer per uur nader, en jullie gaan 15 kilometer per uur, dan komen we per seconde ruim 15 meter dichter bij elkaar. Dat kan in sommige gevallen erg knus en gezellig lijken, maar ik + scooter + bijrijder + bagage zijn tegen de 300kg.

Het zicht in de gemiddelde blinde bocht is toch wat korter dan 15 meter, wat maakt dat ik pakweg een halve seconde heb nadat ik jullie heb kunnen waarnemen om te remmen of uit te wijken. ALS ik die tijd al heb. En dan heb ik mijn + jullie reactietijd en mijn remweg nog niet eens meegenomen.

Dus: Lampjes om. Als er een stoep is, op de stoep.

Als er geen stoep is, en het is er slecht verlicht, blinde bochten, of wat dan ook: De berm in. Liever een wat mindere tijd op je schema, dan een schedelbasisfractuur, lijkt mij.

Nog even wat de wetgever zegt over jullie positie:

Hoofdstuk II.
Verkeersregels § 1.
Plaats op de weg Artikel
4 1. Voetgangers gebruiken het trottoir of het voetpad.
2. Zij gebruiken het fietspad of het fiets/bromfietspad indien trottoir en voetpad ontbreken.
3. Zij gebruiken de berm of de uiterste zijde van de rijbaan, indien ook een fietspad of een fiets/bromfietspad ontbreekt.
4. In afwijking van het eerste en het tweede lid gebruiken personen die zich verplaatsen met behulp van voorwerpen, niet zijnde voertuigen, het fietspad, het fiets/bromfietspad, het trottoir of het voetpad. Zij gebruiken de rijbaan indien een fietspad, een fiets/bromfietspad, een trottoir of een voetpad ontbreekt.
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_101979957
Zwemmen is inderdaad perfect om je spieren te trainen zonder ze te belasten, zeker bij herstel van spieren en pezen een geschikte workout!

Binnenkort ook weer beginnen met intensief hardlopen, is weer een tijd geleden.. Ik houd dit topic in de gaten!
  donderdag 15 september 2011 @ 18:14:35 #149
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_101983850
Met al die losliggende stoeptegels hier heb ik eerder een schedelbasisfractuur dan wanneer ik op het fietspad loop.
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 15 september 2011 @ 22:23:27 #150
308266 Ach3r0n
kennis is macht
pi_101997411
quote:
2s.gif Op donderdag 15 september 2011 16:15 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
:P Ik had er van de week weer bijna een stel te pakken, hardlopers.

Op het fietspad, daar waar een voetpad aanwezig was, twee breed naast elkaar, onverlicht in het donker op een matig verlicht fietspad.

Ik geloof niet dat het geheel duidelijk is bij veel hardlopers, dus hierbij even mijn open oproep aan 'jullie' :D

Als ik jullie met 40 kilometer per uur nader, en jullie gaan 15 kilometer per uur, dan komen we per seconde ruim 15 meter dichter bij elkaar. Dat kan in sommige gevallen erg knus en gezellig lijken, maar ik + scooter + bijrijder + bagage zijn tegen de 300kg.

Het zicht in de gemiddelde blinde bocht is toch wat korter dan 15 meter, wat maakt dat ik pakweg een halve seconde heb nadat ik jullie heb kunnen waarnemen om te remmen of uit te wijken. ALS ik die tijd al heb. En dan heb ik mijn + jullie reactietijd en mijn remweg nog niet eens meegenomen.

Dus: Lampjes om. Als er een stoep is, op de stoep.

Als er geen stoep is, en het is er slecht verlicht, blinde bochten, of wat dan ook: De berm in. Liever een wat mindere tijd op je schema, dan een schedelbasisfractuur, lijkt mij.
Met de meeste punten ben ik het wel eens. In de situatie met de onoverzichtelijke bocht moet je als bestuurder wel rekening houden dat sommige mensen zich niet aan de regels houden en daarop je snelheid aanpassen voor de bocht.

Verder merk ik dat in mijn omgeving vooral automobilisten steeds minder rekening houden met fietsers en vaak ook niet bekend zijn met hardlopers.

Wanneer het niet al te druk is geef ik de voorkeur aan het lopen op de weg boven de stoep. Bij wegen met veel zijstraten is dit vaak ook veiliger.

[ Bericht 7% gewijzigd door Ach3r0n op 15-09-2011 22:34:23 ]
pi_101999001
Veiligheid voorop inderdaad. Maar stoepen zijn niet altijd gemaakt voor hardlopers en als ze vol staan met auto's en er weinig breedte overblijft ga ik toch echt de weg op. Het liefst aan de kant waar ik verkeer zie aankomen.
  donderdag 15 september 2011 @ 23:13:37 #152
12648 Fallen
135335 and rising...
pi_102000263
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 22:48 schreef Young_David het volgende:
Veiligheid voorop inderdaad. Maar stoepen zijn niet altijd gemaakt voor hardlopers en als ze vol staan met auto's en er weinig breedte overblijft ga ik toch echt de weg op. Het liefst aan de kant waar ik verkeer zie aankomen.
Dat is ook altijd zo'n discussie. Aan welke kant van de weg / het fietspad loop je?

Ik heb altijd sterk de voorkeur voor de linkerkant, maar het valt mij op dat ik een van de weinigen ben. Terwijl het voor mij zo veel lekkerder loopt. Ik zie alles aankomen, hoef niet steeds achterom te kijken of er iets aankomt en kan dus ook veel makkelijker een stap naar links/rechts zetten.
  vrijdag 16 september 2011 @ 03:30:23 #153
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_102006128
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 23:13 schreef Fallen het volgende:

[..]

Dat is ook altijd zo'n discussie. Aan welke kant van de weg / het fietspad loop je?

Ik heb altijd sterk de voorkeur voor de linkerkant, maar het valt mij op dat ik een van de weinigen ben. Terwijl het voor mij zo veel lekkerder loopt. Ik zie alles aankomen, hoef niet steeds achterom te kijken of er iets aankomt en kan dus ook veel makkelijker een stap naar links/rechts zetten.
ik loop ook altijd tegen het verkeer in vanwege de de bovengenoemde redenen
  vrijdag 16 september 2011 @ 07:41:03 #154
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_102006633
Je moet zelfs tegen het verkeer inlopen vd verkeerswet (if not mistaken, ow dat is in 94 afgeschaft). Vanwege bovengenoemde redenen.
In de avond loop ik zonder licht met reflecterende hesje.

[ Bericht 0% gewijzigd door slacker_nl op 16-09-2011 15:53:05 ]
  vrijdag 16 september 2011 @ 07:49:32 #155
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_102006711
net terug van een klein rondje van 7km, ging niet lekker...benen waren wat zwaar en ik had de hond mee waardoor ik op een gegeven moment meer op de hond aan het was dan op mijn lopen..
  vrijdag 16 september 2011 @ 08:14:03 #156
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_102006994
Vanochtend weer 5 km gelopen met 9,8 gelopen. Ben over mijn 'ik moet niet te hard lopen want dan ben ik te snel kapot en moet ik een stuk naar huis wandelen waardoor ik te laat op het werk kom'-vrees heen. Ik geloof alleen niet dat ik op deze manier echt winst ga boeken op snelheid, want ik ervaar toch een soort blokkade dus ik ga toch maar eens op zoek naar een schema om op snelheid te kunnen trainen. Dan blijft dat doordeweekse rondje ook nog een beetje leuk ;)
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 16 september 2011 @ 08:16:51 #157
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_102007033
Ik vind dat er in mijn omgeving over het algemeen heel netjes met hardlopers omgesprongen wordt, net alsof automobilisten en fietsers weten dat het lastig en vervelend is om steeds te moeten stoppen als je in een flow zit.
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 16 september 2011 @ 09:19:03 #158
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_102008034
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 september 2011 08:16 schreef Viking84 het volgende:
Ik vind dat er in mijn omgeving over het algemeen heel netjes met hardlopers omgesprongen wordt, net alsof automobilisten en fietsers weten dat het lastig en vervelend is om steeds te moeten stoppen als je in een flow zit.
hier ligt het er nog wel eens aan, er bestaan hier geen voet of fietspaden dus ik loop altijd op de weg.

Sommige vrachtwagenchauffeurs gaan met een boog om je heen en bij anderen voel je je bijna meegezogen worden zo vlak gaan ze langs je
  vrijdag 16 september 2011 @ 12:05:43 #159
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_102012501
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2011 03:30 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

ik loop ook altijd tegen het verkeer in vanwege de de bovengenoemde redenen
Probleem met dit is dat veel voetgangers/lopers dus niet aan de kant gaan, terwijl ze niet zien wat er achter hun gebeurt. Als er achter je ook een auto aankomt, dan kan de tegemoetkomende auto dus niet uitwijken. ERG irritant als je automobilist bent. Dan moet je keihard remmen en je hebt een voetganger die je onnozel aankijkt bijna op je motorkap.

Ik loop zelf ook wel links, daar niet van, maar dan zorg ik er wel voor dat ik óf achteromkijk óf aan de kant ga.
heitieh
  vrijdag 16 september 2011 @ 15:55:28 #160
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_102020305
quote:
99s.gif Op vrijdag 16 september 2011 12:05 schreef Joooo-pi het volgende:
Probleem met dit is dat veel voetgangers/lopers dus niet aan de kant gaan, terwijl ze niet zien wat er achter hun gebeurt. Als er achter je ook een auto aankomt, dan kan de tegemoetkomende auto dus niet uitwijken. ERG irritant als je automobilist bent. Dan moet je keihard remmen en je hebt een voetganger die je onnozel aankijkt bijna op je motorkap.

Ik loop zelf ook wel links, daar niet van, maar dan zorg ik er wel voor dat ik óf achteromkijk óf aan de kant ga.
Automobilisten die zo hard op een rem moeten trappen hebben duidelijk geen verkeersinzicht. Je ziet een voetganger je tegemoet komen: snelheid aanpassen. Of de voetganger er hoort te lopen of niet, je dient je gewoon aan te passen aan de overige deelnemers. Scheelt verrassingen en een hoop (bijna) ongelukken.
pi_102020560
Bovendien, waar je ook loopt, altijd alert zijn op verkeer. Of lopen in een omgeving waar verkeer geen issue is.
pi_102020617
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2011 15:55 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Automobilisten die zo hard op een rem moeten trappen hebben duidelijk geen verkeersinzicht. Je ziet een voetganger je tegemoet komen: snelheid aanpassen. Of de voetganger er hoort te lopen of niet, je dient je gewoon aan te passen aan de overige deelnemers. Scheelt verrassingen en een hoop (bijna) ongelukken.
En wie gaat dan waarheen, om een aanrijding te voorkomen?

Als ik op mijn scooter een hardloper nader met 15 meter per seconde, en we hebben nog zo'n 7 meter te gaan, moet ik dan naar links (hopen dat er geen fietser of brommer in tegengestelde richting komt!), of gaat de hardloper toch de berm in?

In de praktijk blijkt dat de hardloper gewoon doorloopt. Zodra het een keer zover is (niet of, maar wanneer) dat ik dus links voor een fietser/brommer heb, en voor mij een hardloper, dan zal dit toch erg pijnlijk zijn voor de hardloper ben ik bang.
  vrijdag 16 september 2011 @ 17:31:23 #163
308266 Ach3r0n
kennis is macht
pi_102023797
In de situatie dat je als hardloper aan de linkerkant van de weg loopt hanteer ik het volgende stappenplan:

1. Wat voor voertuig nadert er van voren? Indien vrachtwagen of landbouwvoertuig ruim van te voren naar de rechterkant van de weg oversteken.
2. Nadert er verkeer van achteren? Snelheden inschatten en de plaats waar de auto's elkaar tegenkomen bepalen. Is op die plek voldoende ruimte om in de berm te lopen? Zo nee, looptempo verlagen of eventueel stoppen in de berm op een veilige plaats.
3. Zijn er nog andere verkeersdeelnemers in tegemoetkomende richting (fietsers, wandelaars met honden)? Op tijd uitwijken naar de berm als er voldoende ruimte is. Anders oversteken naar de rechterkant van de weg.

In de praktijk loop ik op rustige tijdstippen, zodat ik dit soort situaties niet al te vaak tegenkom.
  vrijdag 16 september 2011 @ 18:30:02 #164
80832 DrDurden
Filmed In Todd-AO
pi_102025959
Zoiets had ik vanochtend ook. Ik dacht eens de weg vlak buiten de bebouwde kom te pakken, maar dat bleek natuurlijk gewoon een weg voor auto's te zijn, met een kleine strook voor fietsers. Ik moet zeggen dat ik het helemaal niks vond, met al die auto's die steeds vlak naast je rijden. Ik blijf gewoon op de stoep/het fietspad lopen. Ik vind het wel best zo.

Ik heb trouwens m'n eerste volle week (de derde les vandaag voor de tweede keer gedaan, zodat ik beter uitkom wat het schema betreft) en het gaat wel steeds gemakkelijker, ook al loop ik nog niet zo hard.
  vrijdag 16 september 2011 @ 19:58:39 #165
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_102029893
quote:
15s.gif Op vrijdag 16 september 2011 16:03 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
En wie gaat dan waarheen, om een aanrijding te voorkomen?
Lijkt me dat de auto het asfalt verkiest boven een berm en de loper de berm boven het asfalt..?

quote:
Als ik op mijn scooter een hardloper nader met 15 meter per seconde, en we hebben nog zo'n 7 meter te gaan, moet ik dan naar links (hopen dat er geen fietser of brommer in tegengestelde richting komt!), of gaat de hardloper toch de berm in?
Je kan ook remmen net zoals de loper kan stoppen.

quote:
In de praktijk blijkt dat de hardloper gewoon doorloopt. Zodra het een keer zover is (niet of, maar wanneer) dat ik dus links voor een fietser/brommer heb, en voor mij een hardloper, dan zal dit toch erg pijnlijk zijn voor de hardloper ben ik bang.
De praktijk leert ook dat men best rekening kan houden met elkaar. Je gaat er vanuit dat de loper stopt omdat het pijnlijk is voor hem. Denk dat je ook naar je eigen verantwoordelijkheid moet kijken en dus vaart verminderen op het moment dat je voetgangers/lopers ziet lopen en je bochten hebt waar je tegenliggers moeilijk ziet aankomen.
pi_102033760
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2011 19:58 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Lijkt me dat de auto het asfalt verkiest boven een berm en de loper de berm boven het asfalt..?

[..]

Je kan ook remmen net zoals de loper kan stoppen.

[..]

De praktijk leert ook dat men best rekening kan houden met elkaar. Je gaat er vanuit dat de loper stopt omdat het pijnlijk is voor hem. Denk dat je ook naar je eigen verantwoordelijkheid moet kijken en dus vaart verminderen op het moment dat je voetgangers/lopers ziet lopen en je bochten hebt waar je tegenliggers moeilijk ziet aankomen.
De gemiddelde reactietijd in het verkeer waar men vanuit gaat is 1 seconde (=7,5 meter). Als ik dus een hardloper 10 meter van te voren zie, hebben hij/zij en ik nog 2,5 meter (=0,33 seconde) om te stoppen.
Het heeft imho helemaal niets te maken met rekening houden met elkaar, de reden dat ik het ten sprake bracht is dat veel mensen geen idee hebben hoe snel sommige dingen gaan, en hoe weinig ze opvallen :)

Net weer een paar mensen, in het donker gekleed op het fietspad, zonder verlichting op hun lichaam (Zelfs geen reflectie). Dan kan ik nog zoveel rekening houden als ik wil, maar dat gaat gewoon een keer goed mis. (en dat terwijl ze dus helemaal niet op het fietspad mág lopen, omdat daar gewoon een stoep aanwezig is... waar je wél veilig in het donker zonder verlichting kan lopen, omdat daar geen overig verkeer rijdt)
  vrijdag 16 september 2011 @ 21:43:26 #167
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_102034808
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2011 15:55 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

als je dan als loper toch niet aan de kant gaat, dan kun je net zo goed rechts lopen :+

Whatever... Vandaag les 13 gelopen. Moest echt diep gaan om die 3x 5 minuten te halen, maar het is toch weer gelukt *O*. De volgende les 6 minuten lopen :P
heitieh
pi_102102067
Iemand hier die ook de Singelloop van Utrecht doet en een envelop thuis heeft gekregen?
Klopt het dat er alleen maar een startnummer met gekke frutsels erop geplakt in zit?
  zondag 18 september 2011 @ 19:17:29 #169
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_102107419
Ik heb gister weer gelopen, zo'n 6 km in 40 minuten. De komende weken langzaam tempo en snelheid gaan opschroeven en mezelf klaarstomen voor 21 km. Word een leuke uitdaging!
  zondag 18 september 2011 @ 21:17:38 #170
1135 Neelix
Fok!fossiel
pi_102115008
Wat een discussie :) Ik loop zelf ook links, ik heb nog nooit een situatie gehad dat het echt mis ging. Als er verkeer aankomt blijf ik overigens stug doorlopen aan de linkerkant, of het moet echt een grote vrachtwagen/trekker zijn, dan wil ik wel even aan de kant gaan. Maar ik loop op een redelijk rustige weg die toch al niet echt tweebaans is, dus daar heb je sowieso al snel een probleem met auto's uit twee richtingen.

Nu het donkerder wordt, ik loop met een armband om met knipperlichtjes. Vorig jaar viel me op dat fietsers en auto's dan in een wijdere bocht om je heen gaan dan als je overdag over straat zou lopen ;)

Iets anders, ik heb mijn Runtastic grafieken wat beter zitten bekijken en ik baal daar toch een beetje van. Veel van mijn grafieken zien er zo uit:

Volgens deze grafiek sta ik op een aantal moment gewoon stil, terwijl ik normaal een redelijk vlak tempo aanhoudt, en als dat niet lukt, dan wandel ik, maar ik sta zo goed als nooit stil, zeker niet 5 keer in een sessie, en al helemaal niet minuten lang.

Laatst heb ik Runkeeper geprobeerd op hetzelfde traject en die gaf een veel vlakkere grafiek aan. Wat zijn jullie ervaringen daarmee? Welke app gebruik je?
  zondag 18 september 2011 @ 21:32:55 #171
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_102116244
IK gebruik Runtastic Pro en heb er geen problemen mee, het werkt bij mij fantastisch.
Maar dan moet ik er wel bij zeggen dat ik altijd op het platteland (oke, heuvelland) loop en niet tussen gebouwen etc.
pi_102116561
quote:
2s.gif Op vrijdag 16 september 2011 21:26 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

De gemiddelde reactietijd in het verkeer waar men vanuit gaat is 1 seconde (=7,5 meter). Als ik dus een hardloper 10 meter van te voren zie, hebben hij/zij en ik nog 2,5 meter (=0,33 seconde) om te stoppen.
Het heeft imho helemaal niets te maken met rekening houden met elkaar, de reden dat ik het ten sprake bracht is dat veel mensen geen idee hebben hoe snel sommige dingen gaan, en hoe weinig ze opvallen :)

Net weer een paar mensen, in het donker gekleed op het fietspad, zonder verlichting op hun lichaam (Zelfs geen reflectie). Dan kan ik nog zoveel rekening houden als ik wil, maar dat gaat gewoon een keer goed mis. (en dat terwijl ze dus helemaal niet op het fietspad mág lopen, omdat daar gewoon een stoep aanwezig is... waar je wél veilig in het donker zonder verlichting kan lopen, omdat daar geen overig verkeer rijdt)
In het donker heb ik altijd braaf een hesje aan. Heb net ook een wintershirt in neongeel besteld. Walgelijke kleur, maar ik merk zelf ook dat ik hardlopers snel over het hoofd zie in de auto of op de fiets als ze hun best niet doen om op te vallen. Daarnaast zit er ook wat volk tussen wat iets heeft van "ik sport dus ik heb voorrang", een beetje wielrenners op pootjes zeg maar.

Ik loop sowieso liever op rustige en lichte tijdstippen en niet graag op die autowegen bij mij in de buurt, al is het maar omdat ik liever niet in de bosjes getrokken word met dat goddelijke hardlooplichaam van me :P
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  zondag 18 september 2011 @ 21:37:24 #173
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_102116663
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 21:36 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]
al is het maar omdat ik liever niet in de bosjes getrokken word met dat goddelijke hardlooplichaam van me :P
:9~ ;)
  zondag 18 september 2011 @ 21:43:10 #174
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_102117147
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 21:37 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

:9~ ;)
grin
  maandag 19 september 2011 @ 17:39:25 #175
308266 Ach3r0n
kennis is macht
pi_102145201
Gisteravond voor het eerst dit seizoen het reflecterend hesje aan moeten trekken toen ik rond 20:00 wou gaan hardlopen. Ik wilde eigenlijk 's ochtends lopen, maar had het lopen de hele dag al uitgesteld.
Mijn rechterknie voelde niet zo goed, maar eenmaal opgewarmd had ik daar niet echt last van. Ik kreeg wel steeds meer last van mijn voeten, zodat ik na 4 KM maar ben gestopt met lopen uit voorzorg.
Wil zondag meedoen met de posbankloop (6 KM) en kan het me nu niet veroorloven weer geblesseerd te raken :{
pi_102153112
Na 2 weken van feest vandaag weer een uur gelopen. Ging best goed. Nog 20 dagen totaan de halve marathon. Al mocht ik hem niet uitlopen vind ik van (nagenoeg) 0 naar een poging tot 21km best behoorlijk! En dat in een maand of 7.
  maandag 19 september 2011 @ 20:35:13 #177
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_102153672
Morgenochtend ga ik weer, zo is het plan. Als ik mezelf iig uit bed kan krijgen om 6:15. Maar ik gooi nu weer de snelheid erin én heb nu een shirt met lange mouwen en ledlichtjes en dat zijn wel weer nieuwe leuke dingen om me te motiveren :').
Niet meer actief op Fok!
  maandag 19 september 2011 @ 20:38:39 #178
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_102153881
Ik heb zelf ook altijd een hesje plus een lelijk geel jasje, maar die led-armbandjes blijven bij mij nooit goed zitten. Het liefst zou ik ledjes in mijn hesje hebben. Die bestaan wel, maar ik ben er nog nooit tegenaan gelopen.
  maandag 19 september 2011 @ 21:09:15 #179
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_102155823
quote:
2s.gif Op maandag 19 september 2011 20:38 schreef Schanulleke het volgende:
Ik heb zelf ook altijd een hesje plus een lelijk geel jasje, maar die led-armbandjes blijven bij mij nooit goed zitten. Het liefst zou ik ledjes in mijn hesje hebben. Die bestaan wel, maar ik ben er nog nooit tegenaan gelopen.
Hesje heb ik ook nog, bedenk ik net. Maar ik denk dat ledlichtjes wel voldoende zijn in mijn geval. Ik loop namelijk grotendeels op de stoep.
Niet meer actief op Fok!
pi_102157110
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 20:25 schreef lunko1979 het volgende:
Na 2 weken van feest vandaag weer een uur gelopen. Ging best goed. Nog 20 dagen totaan de halve marathon. Al mocht ik hem niet uitlopen vind ik van (nagenoeg) 0 naar een poging tot 21km best behoorlijk! En dat in een maand of 7.
Welke ga je lopen? Ik loop over 20 dagen ook een halve. :)
quote:
Die bestaan wel, heb ze wel eens gezien iig. :) Ik zou een paar hardloopwinkels afbellen. :)
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
  maandag 19 september 2011 @ 23:43:12 #181
308266 Ach3r0n
kennis is macht
pi_102165301
quote:
Je moet niet al te veel verwachten van een paar leds. In de praktijk ben je met een reflecterend vest veel beter zichtbaar voor automobilisten.
  dinsdag 20 september 2011 @ 07:11:36 #182
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_102168856
Zo, ik heb weer gelopen. Snelheid viel een beetje tegen vergeleken met vorige week, maar soit. Ik vergeet iedere keer een intervalschema uit te zoeken voor ik ga lopen. Lange mouwen waren nog niet nodig geweest en de ledjes bleven goed zitten :).
Niet meer actief op Fok!
pi_102170571
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 21:36 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

In het donker heb ik altijd braaf een hesje aan. Heb net ook een wintershirt in neongeel besteld. Walgelijke kleur, maar ik merk zelf ook dat ik hardlopers snel over het hoofd zie in de auto of op de fiets als ze hun best niet doen om op te vallen. Daarnaast zit er ook wat volk tussen wat iets heeft van "ik sport dus ik heb voorrang", een beetje wielrenners op pootjes zeg maar.

Ik loop sowieso liever op rustige en lichte tijdstippen en niet graag op die autowegen bij mij in de buurt, al is het maar omdat ik liever niet in de bosjes getrokken word met dat goddelijke hardlooplichaam van me :P
Oh er is imho wel een verschil tussen hardlopers en wielrenners. Ik heb bij hardlopers het idee dat veel mensen echt niet doorhebben hoe slecht zichtbaar ze zijn, hoe snel je elkaar nadert, en hoe 'instabiel' ze zijn (dat laatste is bij wielrenners ook het geval, die hebben het idee dat ze zelf in keurig perfect rechte lijnen gaan en normale fietsers wiebelen, terwijl ze zelf ook niet al te stabiel zijn), en hoe de verkeersregels in elkaar steken (dat het lopen op het fietspad niet betekend dat je de voorrangsregels van een fietser 'krijgt', dat je niet op het fietspad 'mag' lopen als er ook een stoep is, etc).

Wielrenners hebben prima door dat ze gevaarlijk en vaak zelfs ronduit asociaal bezig zijn, maar hebben schijt aan de wereld ;)

Overigens ben ik blijer met verkeersdeelnemers met lampjes dan met reflectiehesjes. In een bocht zie je een reflectiehesje alsnog pas heel laat ;)
pi_102170667
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 23:43 schreef Ach3r0n het volgende:

[..]

Je moet niet al te veel verwachten van een paar leds. In de praktijk ben je met een reflecterend vest veel beter zichtbaar voor automobilisten.
Vol van achter of vol van voren wel. Op een bochtig, struikig fietspad waar mijn lamp niet door de bocht heen kan schijnen wil een led aardig helpen ;)

Gister geen hardloper, maar wel een wandelaar in zwarte broek, zwarte leren jas, en een duitse herder op een matig verlicht fietspad (op dezelfde plek vaak in dezelfde stijl geklede hardlopers). Dan vraag ik mij wel eens af, of die mensen het er om doen ofzo 8)7 (Doe op zn minst een lampje op de hond...)
pi_102175489
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 21:29 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Welke ga je lopen? Ik loop over 20 dagen ook een halve. :)

Eindhoven!
pi_102176090
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 12:22 schreef lunko1979 het volgende:

[..]

Eindhoven!
Leuk! Ook op de 9e?
Ik doe er een in Londen. Als ik het doe, dan doe ik het goed. :)
inclusief kansloze blessures
Doe wat je niet durft.
  dinsdag 20 september 2011 @ 20:05:07 #187
347711 Vlindertjelief
Aquila non captat muscas
pi_102192860
Nou jongens ik moet mezelf echt een paar schoppen onder mijn kont geven en weer aan de gang gaan. Heb veel te weinig gesport de laatste weken. Heb in de vakantie nog twee keer op de loopband gestaan en vorige week en de week daarvoor 1 keer gebokst, maar dat is ook echt alles.

Morgenochtend dus maar weer hardlopen en dan donderdag weer boksen om deze week toch maar weer even goed van start te gaan! Het is uit met het geluier .... ;)
  dinsdag 20 september 2011 @ 20:25:59 #188
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_102193827
Les 14 gelopen.

Ik ben zeer tevreden met de 3 x 6 minuten (na 2 en 3 min. warmlopen). In les 13 moest ik voor de 3 x 5 minuten echt diep gaan, maar nu had ik gewoon het gevoel dat ik het echt kon. In het laatste stuk had ik echt een fijn ritme. Natuurlijk ging het niet vanzelf, maar toch :D

De ene keer gaat het wat soepeler dan de andere keer, blijkbaar.

Volgende les zelfs 7 minuten hardlopen.

edit: wat wel jammer was, was dat endomondo geen satelietverbinding had gevonden. Halverwege endomondo opnieuw gestart en dus pas vanaf daar gemeten :{
heitieh
  woensdag 21 september 2011 @ 09:58:57 #189
347711 Vlindertjelief
Aquila non captat muscas
pi_102210009
Heb ik dat ... was serieus van plan om vanochtend te gaan hardlopen. Ben ik ziek: koorts, overgeven, buikloop, de hele mikmak .... :(

Dus toch maar weer even uitstellen .... grmbl*
  woensdag 21 september 2011 @ 11:48:31 #190
12648 Fallen
135335 and rising...
pi_102213053
Over schoppen onder je kont gesproken, ik moet ook maar weer eens gaan lopen.
De laatste keer is alweer anderhalve week geleden met een 5k-wedstrijdje. Wel leuk om eens een keer mee te maken, met startnummers en medailles enzo. :D
Was daarna wel even gesloopt (je loopt onbewust toch harder) en eigenlijk gelijk in een drukke week terecht gekomen. Nouja, hopelijk kom ik er morgen aan toe.

@ Joooo-pi: Mooi he? Je bouwt het allemaal vrij snel op. En de ene keer loopt je inderdaad makkelijker dan de andere.

@ Vlindertjelief: Beterschap. En neem de tijd om te herstellen! ;)
  woensdag 21 september 2011 @ 17:33:18 #191
308266 Ach3r0n
kennis is macht
pi_102226071
Straks ook nog even hardlopen met dit mooie weer. Heb me zojuist ingeschreven voor de Posbankloop 6 KM wedstrijd zondag. Ik voel me al weer een stuk beter na de vorige training en dit is de wedstrijd waar ik al het hele seizoen naar toe aan het trainen ben.
  donderdag 22 september 2011 @ 21:57:50 #192
347711 Vlindertjelief
Aquila non captat muscas
pi_102278236
Nou het is bar en boos hier. Ben vanavond trouw naar boksles gegaan en moest halverwege afhaken ;( omdat ik stond te duizelen op mijn benen. Ik dacht "ik sport het er wel uit". Dat werkte dus niet, das nu duidelijk. Ga dus maar even uitzieken en dan zondag of maandag een nieuwe start maken denk ik.
pi_102320923
En weer gelopen vandaag, gister krachttraining gedaan en zondag ook weer krachttraining. vandaag was het intervaltraining en het ging best wel lekker. De kuit vond alleen het opstarten na een rustmoment toch wat minder, maar hij gedroeg zich prima voor de rest. Dus ben zeer zeer zeer tevreden over hoe het gegaan is. Loop nu ook met HRM, maar moet toch eens m'n HFmax uit zien te vogelen zodat ik daadwerkelijk op m'n hartslag kan trainen. Nu is het vooral een beetje kijken hoe hoog m'n hartslag is (leuk om naar te kijken he, maar je moet er ook wat mee gaan doen).

PT heeft een dodelijk schema opgezet, ik ben zoooo blij dat ik geen werk heb de komende tijd zodat ik al m'n aandacht op trainen kan gooien anders zou het suicide zijn...
  zondag 25 september 2011 @ 12:06:18 #194
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_102355846
12 km gedaan in iets minder dan 1 uur en 20 min. Had gehoopt op een iets snellere eindtijd, aangezien ik halverwege heel erg lekker liep, maar de laatste kilometers waren weer zwaar :'). Water mee was fijn!

En heerlijk weer! Niet te warm, af en toe nog een briesje... Dus iedereen die twijfelt: gaan! :P.
Niet meer actief op Fok!
  zondag 25 september 2011 @ 12:33:10 #195
1135 Neelix
Fok!fossiel
pi_102356601
Ik ben vanochtend ook weer even wezen lopen, het weer viel ontzettend mee, het is echt heel fijn :)

Lopen zelf ging alleen niet zo best, beetje te hard van start gegaan en daarna niet meer goed in het ritme gekomen. Misschien dat ik toch maar weer eens wat schema's ga opzoeken om te trainen, want gewoon maar wat aanklooien gaat niet zo best.
  zondag 25 september 2011 @ 17:04:54 #196
308266 Ach3r0n
kennis is macht
pi_102365445
En weer terug van de Posbankloop *O*

Geweldig om eens zo'n grote wedstrijd mee te maken, en ondanks de drukte kon ik redelijk vooraan starten. Had het parcours niet verkend, maar wist wel dat er een flinke heuvel in het parcours was opgenomen. De eerste kilometers liep ik erg goed en ook in de aanloop naar de Emmapyramide kon ik goed het tempo vasthouden. Toen kwam de beklimming van "de muur van Aalbers", en dit stuk had ik toch onderschat. Ben op een gegeven moment maar gaan wandelen om niet te veel in de reserves te moeten lopen. De laatste 200 meter kon ik gelukkig wel aan.
De laatste kilometers waren grotendeels omlaag en hier kon ik veel tijd terug pakken. Ik had gehoopt in de laatste kilometer nog een hoger tempo te lopen, maar door de warmte en de tegenvallende beklimming had ik geen energie meer over. In de laatste 100 meter nog wel een eindsprint ingezet om zo nog een aantal posities te kunnen terugpakken :)

Heb bij thuiskomst mijn tijd opgezocht en deze is me 100% meegevallen: 33:28 oftewel 11,0 km/u gemiddeld _O_
  zondag 25 september 2011 @ 18:54:46 #197
189732 Niara
Whooo hooo!
pi_102368940
Wow! Leuk om te horen dat het zo'n goede ervaring was Arch30n!
Je mag trots op jezelf zijn :)
  zondag 25 september 2011 @ 19:20:22 #198
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_102369918
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2011 12:06 schreef Viking84 het volgende:
12 km gedaan in iets minder dan 1 uur en 20 min. Had gehoopt op een iets snellere eindtijd, aangezien ik halverwege heel erg lekker liep, maar de laatste kilometers waren weer zwaar :'). Water mee was fijn!

En heerlijk weer! Niet te warm, af en toe nog een briesje... Dus iedereen die twijfelt: gaan! :P.
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2011 12:33 schreef Neelix het volgende:
Ik ben vanochtend ook weer even wezen lopen, het weer viel ontzettend mee, het is echt heel fijn :)

Lopen zelf ging alleen niet zo best, beetje te hard van start gegaan en daarna niet meer goed in het ritme gekomen. Misschien dat ik toch maar weer eens wat schema's ga opzoeken om te trainen, want gewoon maar wat aanklooien gaat niet zo best.
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2011 17:04 schreef Ach3r0n het volgende:
En weer terug van de Posbankloop *O*

Geweldig om eens zo'n grote wedstrijd mee te maken, en ondanks de drukte kon ik redelijk vooraan starten. Had het parcours niet verkend, maar wist wel dat er een flinke heuvel in het parcours was opgenomen. De eerste kilometers liep ik erg goed en ook in de aanloop naar de Emmapyramide kon ik goed het tempo vasthouden. Toen kwam de beklimming van "de muur van Aalbers", en dit stuk had ik toch onderschat. Ben op een gegeven moment maar gaan wandelen om niet te veel in de reserves te moeten lopen. De laatste 200 meter kon ik gelukkig wel aan.
De laatste kilometers waren grotendeels omlaag en hier kon ik veel tijd terug pakken. Ik had gehoopt in de laatste kilometer nog een hoger tempo te lopen, maar door de warmte en de tegenvallende beklimming had ik geen energie meer over. In de laatste 100 meter nog wel een eindsprint ingezet om zo nog een aantal posities te kunnen terugpakken :)

Heb bij thuiskomst mijn tijd opgezocht en deze is me 100% meegevallen: 33:28 oftewel 11,0 km/u gemiddeld _O_
zo te zien een goed loopweekend geweest voor iedereen!!
Moest zelf gister 12.8m lopen @11km/h, ging goed maar het schema wat ik volg is pittig, dus na thuiskomst redelijk af...maar ja dat wist ik voordat ik er aan begon ;)
  zondag 25 september 2011 @ 19:39:12 #199
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_102370759
Goed bezig mensen, heel goed!!!
  zondag 25 september 2011 @ 21:02:56 #200
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_102375130
Ik had vandaag het onzalige idee om na de Dam tot Dam toch te starten voor de halve van Haarlem. Niet het gemakkelijkste parcours voor een halve marathon, kan ik wel zeggen. Helaas vond ik alleen de eerste 12 km leuk, daarna was het worstelen en traag. Gelukkig had ik op voorhand geen tijd in mijn hoofd en gezien mijn slechte voorbereiding was ik blij binnen te komen op 2:25. Mijn eerste halve marathon zit erop, volgend jaar kom ik hier een betere prestatie neerzetten.
pi_102380340
Morgenavond ga ik dan toch echt beginnen met hardlopen. Wil weer een paar zomerkilo's kwijt en de conditie weer opbouwen. Hebben jullie nog tips??
  maandag 26 september 2011 @ 08:59:56 #202
9342 abraham
pi_102389322
quote:
15s.gif Op zondag 25 september 2011 21:02 schreef Schanulleke het volgende:
Ik had vandaag het onzalige idee om na de Dam tot Dam toch te starten voor de halve van Haarlem. Niet het gemakkelijkste parcours voor een halve marathon, kan ik wel zeggen. Helaas vond ik alleen de eerste 12 km leuk, daarna was het worstelen en traag. Gelukkig had ik op voorhand geen tijd in mijn hoofd en gezien mijn slechte voorbereiding was ik blij binnen te komen op 2:25. Mijn eerste halve marathon zit erop, volgend jaar kom ik hier een betere prestatie neerzetten.
Prima prestatie! Ik ben zelf ook door de Dam tot Dam aangestoken om dit jaar nog een halve te lopen. Van 0 naar 21 in één loopseizoen zou toch de kers op de taart zijn. Heb mezelf wel de tijd gegeven tot 30 Oktober. Ik loop dan de Droomloop in Delft.
  maandag 26 september 2011 @ 09:04:51 #203
9342 abraham
pi_102389391
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2011 22:24 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Morgenavond ga ik dan toch echt beginnen met hardlopen. Wil weer een paar zomerkilo's kwijt en de conditie weer opbouwen. Hebben jullie nog tips??
Rustig beginnen met een beginnersschema wat start met een afwisseling van lopen en wandelen. Niet te hard van stapel lopen in ieder geval. Van een blessure is nog niemand fit geworden. Iedere minuut die je rent is goed voor je conditieopbouw. Probeer het bijvoorbeeld met de diverse MP3 ondersteunde trainingen (Evy of C25).

Daarnaast is het voor de kilo's niet zo zinvol om hard te lopen. De energie die je verbrandt in het half uurtje dat je bezig bent zet geen zoden aan de dijk. Dan kun je beter lange stukken gaan wandelen of fietsen.

Succes!
pi_102390483
Over die kilo's:

Klopt, maar zodra ik weer sport dan weet ik van mezelf dat alles bij mij weer wat gezonder wordt. Ik zit dan beter in mijn vel en laat versnaperingen staan omdat ik me lekker voel. Bij mij gaan die paar kilo's die ik nu te veel heb er dan vanzelf af. Komt dan dus niet direct door het hardlopen, maar indirect wel :)

Fietsen wil ik overigens ook weer wat meer gaan doen maar dan moet ik eerst weer een fatsoenlijke fiets hebben. Mijn goede fiets is een tijd geleden gejat en ik heb nu zo'n lowrider die je bij de VK kreeg als student. Wat een kloteding zeg.

Ik zal Evy eens gaan proberen. Kan dat ook met je eigen muziek of heeft ze zelf muziek uitgekozen?
pi_102390715
Ik ben ook maar weer eens begonnen, zondag de schoenen onder gedaan en een Evy lesje gedaan (geloof les 4 of 5). Best een realitycheck, heb enorm veel conditie ingeleverd kennelijk. Dat wordt weer opbouwen en volhouden.

Herken me wel in de reden van Peter_Aragorn trouwens. Van hardlopen op zich val je niet zo af nee maar het is wel een trigger om 'gezond te gaan doen'. Want, minder gewicht is makkelijker lopen, etc. Heb een schema van de dietiste liggen, hou netjes m'n calorietjes bij, dus heb er wel weer vertrouwen in.

Peter_Aragorn: Evy is met vooraf uitgekozen muziek, zijn kant en klare mp3's per les. Zou je toch aanraden die in het begin iig aan te houden om er in te komen. Later zou je de intervallen van Evy, die vrij reeel zijn denk ik, in je eigen Runkeeper (oid) kunnen zetten.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  maandag 26 september 2011 @ 14:03:23 #206
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_102397442
Ben het overigens niet eens met de mensen die pretenderen dat je van hardlopen niet afvalt. Sterker nog, ik durf te beweren dat je wel afvalt van hardlopen.

Uiteraard moet je niet meer gaan eten want dat heft de arbeid die je gelopen hebt op, maar kort door de bocht genomen zorgt hardlopen ervoor dat je meer verbrand dan je tot je neemt waardoor je een energietekort hebt en je lichaam je vet zal gaan verbranden. Dat je sneller kan afvallen door naast hardlopen ook andere zaken te doen (fitness, fietsen, etc, etc) lijkt me duidelijk, maar met hardlopen alleen is het ook goed mogelijk. En letten op wat je eet helpt uiteraard ook.

Back to me:
Intervaltraining gedaan, aan het begin veels te vlot begonnen waardoor ik mezelf keihard tegenkwam aan het eind, maar ondanks dat heerlijk gelopen. Zon in m'n mik, lucht van versgeschoren gras en een heerlijk koel briesje, doe mij nog meer van dit soort dagen :)
  dinsdag 27 september 2011 @ 20:21:21 #207
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_102451942
gister een behoorlijke tempoloop gedaan van 8km @ 5.07min/km
Net niethet doel gehaald, zou volgens het schema 5.07 gelopen moeten hebben en bleef steken op 5.10
Ik weid dit maar aan de harde tegenwind (windkracht 7) die ik de eerste 4km had, moest toen alles op alles zetten om rond de 5.15min/km te lopen en daardoor te veel kruit verschoten om dit op de terugweg, met de wind pal in mijn rug nog goed te maken.
Maar ben toch tevreden, het verschil is i.m.o. niet al te groot.

Vandaag rust en morgen snelheidswerk, dit is niet mij favoriete onderdeel maar ja...het hoort er bij zeg ik dan maar.
  dinsdag 27 september 2011 @ 20:29:43 #208
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_102452510
Goed bezig rechtsedirecte, je bent niet van de intervaltraining (dat is wat je het snelheidswerk noemt naar ik aanneem)? Vind het heerlijk om te doen, doodgaan, bijkomen, doodgaan, bijkomen en aan het einde compleet gebroken maar tevreden kunnen terugkijken op een training. Love it!

Ik heb vandaag, na een heerlijk nachtje werken en een paar uur slaap, een duurloopje gedaan van 70 min ex 10 min warming up, totaal 12 km gelopen in een tempo van 6:31min/km. En zoals gebruikelijk zijn mijn laatste km's het snelst. Dat is iets waar ik toch wel blij mee ben (en wil die negative split erin houden). Op naar de 21 km, moet m'n afstand bijna verdubbelen in 3 wkn tijd.... komt goed toch :?
  dinsdag 27 september 2011 @ 21:55:41 #209
189732 Niara
Whooo hooo!
pi_102457685
Wow, allebei goed allemaal zeg!
Hoe lang lopen jullie trouwens al?

Ik heb het gevoel dat ik niet echt meer vorderingen maak..
En vanmorgen begon na 1,5e km een spiertje in mijn been te tintelen en trekken. en toen maar gestopt, maar had er later op de dag geen last meer van. Komt dit iemand bekend voor?
  dinsdag 27 september 2011 @ 22:04:35 #210
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_102458223
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 21:55 schreef Niara het volgende:
Wow, allebei goed allemaal zeg!
Hoe lang lopen jullie trouwens al?

Ik heb het gevoel dat ik niet echt meer vorderingen maak..
En vanmorgen begon na 1,5e km een spiertje in mijn been te tintelen en trekken. en toen maar gestopt, maar had er later op de dag geen last meer van. Komt dit iemand bekend voor?
ik loop sinds 4 maanden weer maar ik heb 15 jaar geleden jaren lang heel veel gelopen (+/-50km per week) en weet dus wat het is om je lichaam "te pushen" op de lange afstand.

Ik moet ook zeggen dat ik gelukkig snel herstel en ik weinig (ook 15 jaar geleden niet) last van blessures.

Wat dat spiertje betreft, ik denk dat alle lopers wel eens een spiertje voelen tijdens het lopen, maar zolang ik er mee door kan lopen tijdens mijn training stop ik niet.
Na afloop ga ik er vanuit dat het "pijntje" na mijn rustdag weg moet zijn anders zie ik het als vorm van overbelasting en doe ik het wat rustiger aan.

[ Bericht 0% gewijzigd door rechtsedirecte op 28-09-2011 00:23:41 ]
  dinsdag 27 september 2011 @ 22:13:44 #211
189732 Niara
Whooo hooo!
pi_102458772
Hmz oke! Ik heb niet zoveel ervaring.. dus misschien moet ik ook eens leren mezelf iets meer te pushen.
En tja, ik was bang dat het misschien echt pijn ging doen.
Kortom: ik moet leren doorzetten :P
  dinsdag 27 september 2011 @ 22:15:19 #212
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_102458865
Ik loop sinds januari dit jaar, altijd een hekel gehad aan hardlopen, maar twas nu een low budget oplossing voor bewegen en actief zijn. Heb jaren zowel honkbal, basketbal en fitness als sport beoefent. Daarin zaten, vooral op hoger niveau ook looptrainingen in (welke nu nog hun effect hebben - techniekwise).

Tintelende spieren heb ik geen last van, van een irritante kuit wel (maar dat lijkt over te zijn!).
pi_102468195
Ok, gaan we zo weer, Evy lesje 6 maar eens proberen. Banaantje achter de kiezen dus nog heel ff laten zakken en dan de sportkleren maar weer aan :) lekker weer ervoor!
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
  woensdag 28 september 2011 @ 09:18:04 #214
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_102468291
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 08:59 schreef abraham het volgende:

[..]

Prima prestatie! Ik ben zelf ook door de Dam tot Dam aangestoken om dit jaar nog een halve te lopen. Van 0 naar 21 in één loopseizoen zou toch de kers op de taart zijn. Heb mezelf wel de tijd gegeven tot 30 Oktober. Ik loop dan de Droomloop in Delft.
Dank! Ondanks de tijd ben ik ook echt trots dat ik binnen ben gekomen. Ik had me gewoon enorm vergist in hoe zwaar dit parcours was, zeker bij deze temperaturen.
Daarbij heb ik sinds vier weken het probleem dat ik opeens bij al mijn duurlopen op een bepaald moment ga lopen omdat ik het niet meer trek. Of die oorzaak nu fysiek is of mentaal snap ik niet helemaal. Dat vind ik ook wel bijzonder om te ervaren. Afstanden die ik twee maanden geleden probleemloos liep zijn nu ineens een probleem.
Ik neem aan dat het ook vanzelf weer over gaat.
pi_102468477
quote:
2s.gif Op woensdag 28 september 2011 09:18 schreef Schanulleke het volgende:
Daarbij heb ik sinds vier weken het probleem dat ik opeens bij al mijn duurlopen op een bepaald moment ga lopen omdat ik het niet meer trek. Of die oorzaak nu fysiek is of mentaal snap ik niet helemaal. Dat vind ik ook wel bijzonder om te ervaren. Afstanden die ik twee maanden geleden probleemloos liep zijn nu ineens een probleem.
Ik neem aan dat het ook vanzelf weer over gaat.
Soms moet je even een break nemen en niet te veel gaan pushen. Na hoeveel tijd moet je wandelen en waarom (buiten adem, pijntjes)?
  woensdag 28 september 2011 @ 09:39:55 #216
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_102468703
Het varieert, soms na 6 km, zaterdag vanaf 12 km. Voornamelijk vanwege hele harde benen, maar eigenlijk is het telkens iets anders. Misschien wel voornamelijk een mentaal probleem. Wellicht kan ik beter even gas terugnemen qua wedstrijden en de zeven heuvelen laten lopen en me volledig richten op de halve van Egmond.
pi_102470091
Dat ging alweer wat beter dan zondag. Het is ook weer een kwestie van de juiste techniek en je eigen snelheid en ademhaling vinden zo te merken. Kon iig weer wat verder dan zondag lopen, en was ook niet zo kapot. Aanhouder wint (weer) dus ;).
  woensdag 28 september 2011 @ 13:28:32 #218
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_102475316
quote:
7s.gif Op woensdag 28 september 2011 10:39 schreef Jarno het volgende:
Dat ging alweer wat beter dan zondag. Het is ook weer een kwestie van de juiste techniek en je eigen snelheid en ademhaling vinden zo te merken. Kon iig weer wat verder dan zondag lopen, en was ook niet zo kapot. Aanhouder wint (weer) dus ;).
Was jij niet ook van plan de Dam tot Dam te lopen? Watskebeurt?
  woensdag 28 september 2011 @ 20:01:45 #219
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_102487913
Les 15 gelopen! :)
heitieh
  woensdag 28 september 2011 @ 20:59:55 #220
308266 Ach3r0n
kennis is macht
pi_102490542
Vandaag nog maar niet getraind.

Had een vreemd pijntje overgehouden van afgelopen zondag bij mijn grote rechterteen, wat nog niet helemaal weg is.

@Schanulleke, hoe lang loop jij al?
pi_102492118
pfff 90 minuten gelopen, gebroken...
  woensdag 28 september 2011 @ 21:35:19 #222
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_102492167
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 21:34 schreef slacker_nl het volgende:
gebroken...
alleen lichamelijk Slacker!!
pi_102492876
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 21:35 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

alleen lichamelijk Slacker!!
ja, dat wel.. ik ben invalide op dit moment, hehehehe. Op de 8/9 km zat ik er gewoon even doorheen, kwam iemand onderweg tegen. Die was de weg kwijt en moest naar dezelfde wijk als ik en heb 'm toen begeleid en hij was mijn haas voor de laatste 4 km. Hij ging alleen versnellen aan het eind en ik ging mee doen. Dat had ik niet moeten doen, maar goed, het was wel even lekker.

Morgen staat er een duurloop van 50 min op het programma, maar twijfel even of ik dat wel ga doen. Morgen maar zien hoe ik wakker word...

Overigens: 13.81 km in 1h:32m:54s (gem. 6:44 min/km met een max van 3:51 min/km)
  woensdag 28 september 2011 @ 22:57:21 #224
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_102496344
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 20:59 schreef Ach3r0n het volgende:
Vandaag nog maar niet getraind.

Had een vreemd pijntje overgehouden van afgelopen zondag bij mijn grote rechterteen, wat nog niet helemaal weg is.

@Schanulleke, hoe lang loop jij al?
Ben twee jaar geleden begonnen maar het eerste half jaar telkens moeten lossen vanwege pezenpijn. Afgelopen jaar nog een aantal kniedingetjes gehad. Loop eigenlijk pas een jaar echt dus.
  donderdag 29 september 2011 @ 07:51:37 #225
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_102502394
Ik loop deze week precies een jaar :s) . Daarvoor ook wel eens gelopen, maar weer afgehaakt. Toen vond ik het vreselijk en nu vind ik het leuk, dat helpt wel :P.

wilde vanochtend gaan lopen maar er is gisteren iets met mn arm gebeurd waardoor ik hem moeilijk kan bewegen. Morgenochtend wil ik wel weer gaan hardlopen en dan zondag 13 mn :9 .
Niet meer actief op Fok!
pi_102507661
Ben 2 maanden geleden begonnen en het bevalt me nog altijd prima. Eerste maand amper last gehad van blessures, afgelopen maand echter wat last gekregen van m'n scheenbeen (vooral na het lopen) en in mindere mate van m'n lies. Desondanks in die twee maanden enorm veel progressie geboekt.

Over een maand o.i.d. eens een wedstrijd lopen.
pi_102509514
quote:
2s.gif Op woensdag 28 september 2011 13:28 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Was jij niet ook van plan de Dam tot Dam te lopen? Watskebeurt?
Complete demotivatie in de aanloop, door diverse omstandigheden. Was op een gegeven moment ook niet meer verantwoord om aan te beginnen. Helaas...
  donderdag 29 september 2011 @ 13:13:43 #228
126522 Samsonneke
Moaaah Gertjuh!!! :')
pi_102510579
Welke oordopjes gebruiken jullie voor muziek? Die van mij vallen telkens uit mijn oren, dus vandaar dat ik nu telkens zonder muziek moet rennen. Ik ben opzoek naar in-ears die prettig en stabiel zitten tijdens het rennen. :)
De vliegende flipperkast wist ternauwernood te ontsnappen aan de vlijmscherpe wieken der ventilatoren.
pi_102510892
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 13:13 schreef Samsonneke het volgende:
Welke oordopjes gebruiken jullie voor muziek? Die van mij vallen telkens uit mijn oren, dus vandaar dat ik nu telkens zonder muziek moet rennen. Ik ben opzoek naar in-ears die prettig en stabiel zitten tijdens het rennen. :)
Ik heb Sony DR-EX38IP dopjes die bij Bol 4 tientjes kosten... en ik moet zeggen, ik was aangenaam verrast. Ben geen audiofiel maar deze klinken erg prima, ze vallen nooit uit en hebben mic + bediening in het snoer voor mijn iPhone. Aanrader!
  vrijdag 30 september 2011 @ 09:02:32 #230
347711 Vlindertjelief
Aquila non captat muscas
pi_102540112
quote:
7s.gif Op donderdag 29 september 2011 13:26 schreef Jarno het volgende:

[..]

Ik heb Sony DR-EX38IP dopjes die bij Bol 4 tientjes kosten... en ik moet zeggen, ik was aangenaam verrast. Ben geen audiofiel maar deze klinken erg prima, ze vallen nooit uit en hebben mic + bediening in het snoer voor mijn iPhone. Aanrader!
Bol levert ze jammer genoeg niet meer zag ik net ...
  vrijdag 30 september 2011 @ 21:12:44 #231
189732 Niara
Whooo hooo!
pi_102562755
Ik heb skulllcandy in-ears.. ze vallen af en toe uit, maar dat komt omdat ik ze niet diep genoeg duw denk ik. Ze waren ook niet zo duur denk ik.

Vanmiddag (in de hitte!) 5,33 km gelopen in 36m28. Ik weet dat ik beter kan, maar ik ben blij dat ik dit alweer heb volgehouden, ondanks pijn in mijn middenrif aan het begin.
De tip over het doorzetten werkt dus zeker :P
  vrijdag 30 september 2011 @ 21:13:34 #232
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_102562808
Oh ja, hardlopen. Is er een beetje ingeschoten deze week :') :@
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  vrijdag 30 september 2011 @ 21:20:16 #233
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_102563144
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 21:13 schreef Maraca het volgende:
Oh ja, hardlopen. Is er een beetje ingeschoten deze week :') :@
Ik vond het vandaag ook veel te warm :@
Een beetje warm is oke, zweten is lekker, maar dit is niet goed voor mijn hart :N
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_102577085
Na 2x mijn tepels kapot gelopen te hebben van de week maar eens een hardloopshirt gehaald. Die krengen zijn ook vet prijzig zeg. Moet er nog wel een keer mee lopen maar verwacht dat het best aangenaam zal zijn. Heb al aantal keren gehad dat mijn katoenen shirt nat was en dat ik het daardoor koud kreeg. Hopen dat dat verleden tijd is. Nog 8 dagen tot de halve marathon.
  zaterdag 1 oktober 2011 @ 10:30:04 #235
38396 mazaru
pi_102577341
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2011 10:15 schreef lunko1979 het volgende:
Na 2x mijn tepels kapot gelopen te hebben van de week maar eens een hardloopshirt gehaald. Die krengen zijn ook vet prijzig zeg. Moet er nog wel een keer mee lopen maar verwacht dat het best aangenaam zal zijn. Heb al aantal keren gehad dat mijn katoenen shirt nat was en dat ik het daardoor koud kreeg. Hopen dat dat verleden tijd is. Nog 8 dagen tot de halve marathon.
Je moet ook een goede BH dragen ;)
  zaterdag 1 oktober 2011 @ 10:32:20 #236
38396 mazaru
pi_102577392
baaideweej
Er zijn hardloopsokken in de aanbieding bij de Action.
2 paar voor, ik dacht, ¤2,79
pi_102578986
Eerste keer in een maand dat ik 's ochtends loop, bevalt me niks. Misschien komt het ook wel door het weer. 3x moeten stoppen tussendoor over een afstand van 4km en na 1km misselijk en zware benen.
  zondag 2 oktober 2011 @ 12:30:40 #238
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_102606772
Net 13 km gelopen. Viel niet mee :').
- warm
- schurend ondergoed
- tweede flesje water bleek voor driekwart leeg toen ik het wilde opdrinken
- nieuwe route, waardoor ik beter moest opletten
- veel drukke kruispunten/stoplichten

Een paar kleine wandelmomentjes gehad door al deze factoren, maar overall ben ik wel tevreden :).
Merkte qua zuurstof wel een enorm verschil tussen lopen onder de bomen, maar in de zon en lopen langs parken/bossen...
Niet meer actief op Fok!
  zondag 2 oktober 2011 @ 19:57:00 #239
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_102621933
gister zelf ook niet zo'n goede dag gehad...
Ik heb het gevoel dat ik de laatste 2 weken even te hard heb getrained om mijn gestelde doel te halen voor de halve op 13 November.
Mijn doel toch maar iets bijgesteld want ik vind dat het plezier in het lopen niet onder het doel mag gaan lijden.
  zondag 2 oktober 2011 @ 23:00:27 #240
308266 Ach3r0n
kennis is macht
pi_102633901
Deze week heb ik alleen vrijdag en vanmiddag getraind. Ik ben nog niet volledig hersteld van de posbankloop, maar dat is geen reden om niet te lopen.
Volgende week heb ik nog een 5 KM wedstrijd op het programma staan waar ik hopelijk mijn tijd van vorig jaar toch kan verbeteren (28:06).
  maandag 3 oktober 2011 @ 09:36:04 #241
1135 Neelix
Fok!fossiel
pi_102641094
Ik ben op vakantie in Frankrijk ook gaan hardlopen, maar dat ging iets minder soepel...na een km zag ik een wortel over het hoofd en lag ik ineens op mijn plaat. Ik heb nog twee -en-een-halve km doorgelopen, maar toen werd de 35 graden en mijn knie me toch iets teveel...
Ligt flink open, maar gelukkig niet ernstig. morgen weer eens proberen te lopen.
pi_102644071
Vrijdagavond en zondagochtend nog even naar buiten geweest (ik weet, dat is iets tekort op elkaar in deze opbouwfase, maar vrijdag MOEST ik gewoon naar buiten ivm de energie die in m'n hoofd zat :D ), ging weer erg wisselend. Vrijdagavond ging prima, lekker gelopen uit de losse pols, zondagochtend (2x2km) ging wat minder.

Heb ook het idee dat ik zonder al die gadgets en rommel lekkerder loop dan met. Is dat herkenbaar?
pi_102644673
Ook ik doe mee aan de Evy-hype, ben echt nog maar nét begonnen maar het voelt erg lekker, hier zou ik zeker verslaafd aan kunnen raken :D Zeker aangezien ik steeds minder kan gaan skeeleren (vallende blaadjes en takjes enzo).
Mijn vraag; volgens het schema moet ik na vandaag 2 rustdagen houden,maar de afgelopen dagen baalde ik bij 1 rustdag al. Nu houdt ik me wel aan 1 rustdag (heb opgezocht wat er met je botten en pezen kan gebeuren en dat heeft me doen realiseren dat het wel degelijk wijsch is om het rustig op te bouwen) maar 2 rustdagen..? Hoeveel kwaad kan het als ik maar 1 rustdag aanhoudt? Iemand tips?
pi_102644825
Ik ben zelf ook een eigenwijze hufter maar ik zou me er toch maar aan houden. Voor een keer kan het geen kwaad though, als je maar goed naar je lichaam luistert.
pi_102645223
quote:
14s.gif Op maandag 3 oktober 2011 12:04 schreef Jarno het volgende:
Ik ben zelf ook een eigenwijze hufter maar ik zou me er toch maar aan houden. Voor een keer kan het geen kwaad though, als je maar goed naar je lichaam luistert.
Mijn lichaam heeft tot nu toe geen last van het hardlopen *klopt af* maar heb een piepklein beetje het idee dat de 2 rustdagen ook zijn ingebouwd om de week mooi rond te krijgen. Zelf heb ik liever een vast schema (altijd om de andere dag bijv).Op rustdagen probeer ik trouwens wel een eind te fietsen in een lichte versnelling; lief voor mijn knietjes maar toch fijn even bewegen :Y Hmm...morgen maar eens kijken hoe ik me voel :) Ben in mn vakantie begonnen, mogelijk dat wanneer ik aan het werk ben, ik maar al te blij ben met 2 rustdagen ;)
pi_102654508
Hoe kan ik weten wat voor schoensel ik nodig ben tijdens het hardlopen? Het beste is om naar een hardloop winkel te gaan maar heb weinig zin om meer dan ¤120 voor een paar schoenen te betalen. Op Avantisport heb je veel te veel keus en zal niet weten wat voor schoenen ik nodig ben. Veel demping/ minder demping etc?
  maandag 3 oktober 2011 @ 17:20:31 #247
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_102654588
Ga toch maar naar een sportzaak want goeie schoenen zijn essentieel ter voorkoming van blessures.
Niet meer actief op Fok!
pi_102655020
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 17:18 schreef poiuytr het volgende:
Hoe kan ik weten wat voor schoensel ik nodig ben tijdens het hardlopen? Het beste is om naar een hardloop winkel te gaan maar heb weinig zin om meer dan ¤120 voor een paar schoenen te betalen. Op Avantisport heb je veel te veel keus en zal niet weten wat voor schoenen ik nodig ben. Veel demping/ minder demping etc?
Nog specifieker: ga naar starshoe. Zitten oa in zoetermeer en zeist en daar heb ik e hy het beste advies ooit gekregen. En normale prijzen.
Doe wat je niet durft.
pi_102656494
quote:
1s.gif Op maandag 3 oktober 2011 17:20 schreef Viking84 het volgende:
Ga toch maar naar een sportzaak want goeie schoenen zijn essentieel ter voorkoming van blessures.
Loop nu al bijna halfjaar wekelijks 10 a 15 km en nog nergens last van gehad qua blessures, voor dat halfjaar meer dan een jaar op een loopband gelopen.

quote:
1s.gif Op maandag 3 oktober 2011 17:32 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Nog specifieker: ga naar starshoe. Zitten oa in zoetermeer en zeist en daar heb ik e hy het beste advies ooit gekregen. En normale prijzen.
Wat versta jij onder "normale" prijzen dan?
  maandag 3 oktober 2011 @ 20:29:01 #250
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_102662544
120 - 130 euro voor een schoen, eenmalig uitgegeven, sorry dat ik het zeg, maar je loopt te miepen.
Ik heb twee schoenen aangezien ik vaker loop, daar heb je ruim 3 jaar plezier van:

quote:
Hardloopschoenen zijn gemaakt om op hard te lopen. Dit betekent dat ze berekend zijn op de belasting die bij hardlopen plaatsvindt. Volgens specialisten dienen hardlopers hun schoenen ofwel na 1000 tot 1500 kilometer, ofwel na 2,5 jaar gebruik, te vervangen. Na die afstand of periode dempen de hardloopschoenen de schokken namelijk niet meer effectief.

Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Hardlopen
120 euro over 3 jaar tijd is 40 euro per jaar aan je schoenen. Dat is niks, dat is, 1x per week lopen, 52 weken lang 40/52 = 77 eurocent per loop. Hoe vaker je loopt, hoe goedkoper je schoen wordt.
pi_102665439
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 18:21 schreef poiuytr het volgende:

[..]

Loop nu al bijna halfjaar wekelijks 10 a 15 km en nog nergens last van gehad qua blessures, voor dat halfjaar meer dan een jaar op een loopband gelopen.

[..]

Wat versta jij onder "normale" prijzen dan?
Normale prijzen voor hardloopschoenen zijn zo'n 100 tot 120 euro. Ze zijn er duurder, ze zijn er goedkoper.
Het fijne van Starshoe vond ik dat het echt een voetmedisch advies centrum is. Dit is wat ze zelf zeggen:
quote:
Het Voet Medisch Adviescentrum Starshoe
is dertig jaar actief in de Nederlandse sportmarkt. De bedrijfsformule werd ontwikkeld door fysiotherapeuten, podotherapeuten en voet medisch podologen in Zoetermeer, en sinds vijf jaar ook in Zeist.

Elke Starshoe vestiging beschikt over ten minste twee testbanen van plm. 20 meter lengte waarop het looppatroon van sporters met hardloopschoenen, wandelschoenen, hockeyschoenen, tennisschoenen, fitness- en aerobicschoenen en spikes kan worden getest met behulp van digitale videoapparatuur.
Ik ben iig nog nooit zo uitgebreid gefilmd en bestudeerd bij het passen en testen van hardloopschoenen.

Sowieso kun je het beste niet veel langer dan anderhalf jaar doen met je schoenen. Iets met slijtage van het membraan ofzo.
En loop niet te lang door met je schoenen, kun je ook erg vervelende blessures van krijgen. :)
Doe wat je niet durft.
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 09:50:58 #252
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_102678823
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2011 19:57 schreef rechtsedirecte het volgende:
gister zelf ook niet zo'n goede dag gehad...
Ik heb het gevoel dat ik de laatste 2 weken even te hard heb getrained om mijn gestelde doel te halen voor de halve op 13 November.
Mijn doel toch maar iets bijgesteld want ik vind dat het plezier in het lopen niet onder het doel mag gaan lijden.
zo gezegd zo gedaan, vandaag voor het eerst gelopen volgens met schema met als doel 1.43 op de halve i.p.v. 1.38 (ik had 1.40 als doel ingevuld op een trainingsschema programma en daar kwamen 2 schema's uit, vandaar) en moest vandaag 8km drafloop doen in 5.23min/km.

Dit ging veel beter dan het eerdere doel van 5.08min/km met als gevolg dat ik heerlijk gelopen heb en ook hoop op sneller lichamelijk herstel.

Nu het volgende probleem, 13 November is de halve van Southland en 19 November de Pawakataka trail, een halve marathon "off road", veel lopen heuvel op, heuvel af en over gravelweggetjes en bospaden.....welke te kiezen??

Mocht ik besluiten de Pawakataka trial te doen dan zal er geen supertijd uitkomen maar wel lopen in een prachtige omgeving.

Heuvel op, heuvel af is op zich geen probleem aangezien ik nu al veel in heuvelachtig terrein loop.
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 11:09:13 #253
1135 Neelix
Fok!fossiel
pi_102680829
Ik heb vanochtend even heerlijk gelopen. Ik moet er echt op letten dat ik rustig begin, anders kom ik mezelf halverwege keihard tegen.
Nu 5km in 28 minuten, met mooie constante kilometertijden na de eerste.

Over anderhalve week ga ik meedoen met de 6km van de Maliebaanloop, ik denk dat ik daar toch wel kan gaan richten op 32minuten. Onder het half uur hoopte ik eerst, maar ik denk dat dat niet gaat lukken.
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 17:51:09 #254
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_102696660
Dramatijd voor mij, ene pijntje na het andere pijntje. Door het lopen op slippers in huis doet m'n hiel bijzonder irritant (hielspoor denk ik dus). Echt, ik word hier simpel van.... Vandaag maar daarom zwemmen en morgen fietsen in de sportschool om toch de conditie op pijl te houden. Maar als voorbereiding voor de halve is dit toch wel weer een kleine setback...
pi_102728549
Misschien hier ook maar eens posten nadat ik met een iets te grote mond gezegd heb volgend jaar rond deze tijd een marathon te lopen. Dik een jaar niets meer aan sport gedaan, gisteren voor het eerst even een rondje gelopen. 4,5km in iets minder dan 25 minuten geslecht, dat viel nog best tegen en nu vandaag nog meer. :')
Ik typ straat.
Mijn fashion blog: http://ludosfashionblog.wordpress.com/
  woensdag 5 oktober 2011 @ 11:53:09 #256
277627 Seven.
We are Borg.
pi_102728634
quote:
2s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 11:50 schreef LudoSanders het volgende:
Misschien hier ook maar eens posten nadat ik met een iets te grote mond gezegd heb volgend jaar rond deze tijd een marathon te lopen. Dik een jaar niets meer aan sport gedaan, gisteren voor het eerst even een rondje gelopen. 4,5km in iets minder dan 25 minuten geslecht, dat viel nog best tegen en nu vandaag nog meer. :')
Toch prima tijd?
Resistance is futile.
pi_102728961
quote:
2s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 11:53 schreef Seven. het volgende:

[..]

Toch prima tijd?
Tijd is voor een eerste keer wel prima, maar had verwacht dat het me iets gemakkelijker af zou zijn gegaan. Komt ook omdat ik gewend was er gemakkelijk te lopen, basisconditie was meer dan in orde, maar na dik een jaar niets doen is die toch aardig afgenomen. Misschien moet ik me toch maar ff in die loopschema's duiken.
Ik typ straat.
Mijn fashion blog: http://ludosfashionblog.wordpress.com/
  woensdag 5 oktober 2011 @ 12:08:38 #258
277627 Seven.
We are Borg.
pi_102729159
quote:
2s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 12:02 schreef LudoSanders het volgende:

[..]

Tijd is voor een eerste keer wel prima, maar had verwacht dat het me iets gemakkelijker af zou zijn gegaan. Komt ook omdat ik gewend was er gemakkelijk te lopen, basisconditie was meer dan in orde, maar na dik een jaar niets doen is die toch aardig afgenomen. Misschien moet ik me toch maar ff in die loopschema's duiken.
Start to run voor gevorderden dus.
Resistance is futile.
  woensdag 5 oktober 2011 @ 12:30:52 #259
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_102729913
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 17:51 schreef slacker_nl het volgende:
Dramatijd voor mij, ene pijntje na het andere pijntje. Door het lopen op slippers in huis doet m'n hiel bijzonder irritant (hielspoor denk ik dus). Echt, ik word hier simpel van.... Vandaag maar daarom zwemmen en morgen fietsen in de sportschool om toch de conditie op pijl te houden. Maar als voorbereiding voor de halve is dit toch wel weer een kleine setback...
Frustrerend om van het ene pijntje in het andere te rollen. Goed dat je een alternatieve trainingsoptie kiest en niet gewoon op de bank gaat hangen.

Ik heb gisteren weer voor het eerst gelopen na mijn halve marathon van anderhalve week geleden. Een stuk van net geen 5 km in 25:52. Tijdens het lopen voelde ik me alsof ik veel harder ging, dus tijd viel iets tegen maar het gevoel is het belangrijkste. Nu doorpakken naar de zeven heuvelen!
pi_102740822
Net les 4 STR beginners gehad, ging me tot nu toe het makkelijkste af :o Ik loop niet snel maar merk wel dat ik nu heel langzaam in snelheid toe aan het nemen ben (echt heel langzaam :') maar wel merkbaar) en mijn lopen is vrij consistent. Balen dat ik nu twee rustdagen heb -O-

Vraagje: ik zou graag uiteindelijk dagelijks gaan lopen, hoelang moet ik ongeveer bezig zijn, of hoever/hoelang moet ik kunnen lopen tot dagelijks lopen ook echt geen risico meer vormt?
  woensdag 5 oktober 2011 @ 18:28:18 #261
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_102742493
quote:
2s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 12:30 schreef Schanulleke het volgende:
Frustrerend om van het ene pijntje in het andere te rollen. Goed dat je een alternatieve trainingsoptie kiest en niet gewoon op de bank gaat hangen.
De grap is dat de fysio een positief iets zit in alle pijntjes die er nu zijn. Volgens hem komen die pijntjes doordat ik m'n houding aan het aanpassen ben (vanwege m'n kuit moet dat) en dus wordt m'n lichaam gedwongen om zich aan te passen aan de nieuwe situatie. En dat gaat niet zonder slag of stoot. Pijntjes dus. Hij ziet geen reden tot zorg, behalve dan: Pas je herstel aan. Dus dat moeten we even gaan doen, maar verwacht dat ik morgen weer kan hardlopen. Ga daar wel voor en anders overmorgen.
pi_102742520
quote:
5s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 17:36 schreef MohMi het volgende:
Net les 4 STR beginners gehad, ging me tot nu toe het makkelijkste af :o Ik loop niet snel maar merk wel dat ik nu heel langzaam in snelheid toe aan het nemen ben (echt heel langzaam :') maar wel merkbaar) en mijn lopen is vrij consistent. Balen dat ik nu twee rustdagen heb -O-

Vraagje: ik zou graag uiteindelijk dagelijks gaan lopen, hoelang moet ik ongeveer bezig zijn, of hoever/hoelang moet ik kunnen lopen tot dagelijks lopen ook echt geen risico meer vormt?
Waarom zou je dagelijks willen gaan hardlopen? Beter neem je één rustdag. Of ga bijv. om de dag fietsen/hardlopen.

Net weer 4 km opzitten, deze week is even naar een runnerstore voor nieuwe schoenen! Wat hebben jullie trouwens in de herfst/ winter aan als jullie gaan lopen? Ik ga nu altijd nog gewoon in korte broek en t-shirtje lopen, maar geen idee wat ik in de winter aan zou moeten doen? Trainingspak warm genoeg?
  woensdag 5 oktober 2011 @ 18:29:26 #263
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_102742531
Krachttraining in de sportschool doet wat dat betreft ook wonderen. Hoeft niet eens zware krachttraining te zijn.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 5 oktober 2011 @ 19:02:52 #264
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_102743549
quote:
5s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 17:36 schreef MohMi het volgende:

rust is net zo belangrijk dan het lopen zelf., ik heb zelf de laatste weken te intensief gelopen en dat merk ik meteen aan de prestaties...dus nu mezelf verplicht tot zondag rust opgelegd.
Je zult bij teveel lopen gaan merken dat je bepaalde trainignsdoelen niet meer zult halen, het lichaam is gewoon moe.

Natuurlijk kan je wel elke dag lopen maar dat lijkt me geheel af te hangen van de intensiteit, het doel en de afstand die je zou willen lopen.
Loop je om over een half jaar een mooie tijd op bijv. de 10EM of halve marathon neer te zetten of loop je om je conditie wat op peil te houden?

Wil je bijv.elke dag 5km lopen @6min/km dan lijkt me dat geen probleem maar als je bijv. elke dag 10km gaat doen @ <5min/km dan lijkt mij dat dit herstel niet ten goede komt.
pi_102743793
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 19:02 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

rust is net zo belangrijk dan het lopen zelf., ik heb zelf de laatste weken te intensief gelopen en dat merk ik meteen aan de prestaties...dus nu mezelf verplicht tot zondag rust opgelegd.
Je zult bij teveel lopen gaan merken dat je bepaalde trainignsdoelen niet meer zult halen, het lichaam is gewoon moe.

Natuurlijk kan je wel elke dag lopen maar dat lijkt me geheel af te hangen van de intensiteit, het doel en de afstand die je zou willen lopen.
Loop je om over een half jaar een mooie tijd op bijv. de 10EM of halve marathon neer te zetten of loop je om je conditie wat op peil te houden?

Wil je bijv.elke dag 5km lopen @6min/km dan lijkt me dat geen probleem maar als je bijv. elke dag 10km gaat doen @ <5min/km dan lijkt mij dat dit herstel niet ten goede komt.
Ik heb me iig al voorgenomen dat ik iig mijn rustdagen blijf houden tot ik 5km kan lopen. Daarna wil ik eigenlijk zo goed mogelijk worden (als ik ergens aan begin wil ik daar ook goed en gedreven in worden), wil iig elke dag even mijn hoofd leeg rennen.

Moet zeggen dat ik nu een paar keer aan een beginnersmarathon gedacht heb, maar first things first :)
  woensdag 5 oktober 2011 @ 19:12:06 #266
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_102743882
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 18:29 schreef poiuytr het volgende:

[..]

Wat hebben jullie trouwens in de herfst/ winter aan als jullie gaan lopen? Ik ga nu altijd nog gewoon in korte broek en t-shirtje lopen, maar geen idee wat ik in de winter aan zou moeten doen? Trainingspak warm genoeg?
ik zou zeggen, als je je lopen serieus neemt dan kleed je je daar ook naar.
Hiermee bedoel ik dat je niet het duurste van het duurste hoef aan te schaffen maar kleed je wel naar de seizoenen.
Ik raad een t-shirtje, of iets anders van katoen af, in de winter omdat dit nat wordt van het zweet en nat blijft en dus koud.
ikzelf loop in de winter in een loopshirt met lange mouwen van marinowol (dikte 200gr) en nu in het vroege voorjaar met of een dunner loopshirt van marino met korte mouwen of met lange mouwen.

Het voordeel van marinowol is dat het licht is, warm en het ademt....kortom, voor mij de ideale loopkleding.
Het nadeel is dat het behoorlijk prijzig is.(met uitzondeirng van hier in NZ waar er genoeg schapen zijn)

Er zijn natuurlijk genoeg goede synthetische stoffen op de markt tegenwoordig waardoor je winters warm en droog kunt lopen.

In de late herfst en winter draag ik verder tights, heerlijk warm om je benen

Verder hangt er in de kast een dunne muts (wederom Merino) en en windjack...ik vind dat het vooral de wind er voor zorgt dat je snel afkoelt
  woensdag 5 oktober 2011 @ 20:17:28 #267
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_102746769
quote:
Wat hebben jullie trouwens in de herfst/ winter aan als jullie gaan lopen? Ik ga nu altijd nog gewoon in korte broek en t-shirtje lopen, maar geen idee wat ik in de winter aan zou moeten doen? Trainingspak warm genoeg?
Ik heb dan gewoon een trui aan (sweater om preciezer te zijn). En een warme joggingbroek. Eigenlijk moet je gewoon zorgen voor veel luchtlagen in je kleding. Dat was afgelopen winter (jan-feb) voldoende voor me. Maar nu loop ik langer, dus moet wellicht toch eens wat winterhardloopkleding aanschaffen. Aan de andere kant, ik wil in de winter meer aan krachttraining gaan doen en minder lopen en bivakkeer in de tropen, dus ha, misschien koop ik niks...
  donderdag 6 oktober 2011 @ 08:14:45 #268
347711 Vlindertjelief
Aquila non captat muscas
pi_102761769
Ben maandag voor het eerst weer wezen lopen. Ben voorzichtig begonnen met een trainingsduur van 40 minuten. In die tijd ongeveer 6,5 km gelopen. Ging lekker. Diezelfde avond ook nog naar boksen geweest en dat was wel erg pittig. Tja dat komt dan zo uit. :)

Ben van plan om morgen of zaterdag weer te gaan lopen en dan 2 x 30 minuten te doen met eventjes 1 minuutje wandelen ertussendoor. Gewoon om weer even in het ritme te komen van de langere tijden en afstanden.
  donderdag 6 oktober 2011 @ 13:05:38 #269
1135 Neelix
Fok!fossiel
pi_102768372
quote:

[..]

Met een trainingsbroek was mijn ervaring dat je kuiten (onderaan) toch best koud worden.

Ik heb vorig jaar besloten dat ik het belangrijker vind dat ik prettig loop, dus heb bij de renwinkel een tight gekocht. Daar heb ik echt geen spijt van, mijn kuiten blijven ook warm en ik kan gewoon door blijven lopen zelfs als het vriest.

Verder heb ik nog een thermolongsleeve waar ik dan vaak nog een (hardloop) shirt overheen doe.
pi_102775744
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 13:05 schreef Neelix het volgende:

[..]

Met een trainingsbroek was mijn ervaring dat je kuiten (onderaan) toch best koud worden.

Ik heb vorig jaar besloten dat ik het belangrijker vind dat ik prettig loop, dus heb bij de renwinkel een tight gekocht. Daar heb ik echt geen spijt van, mijn kuiten blijven ook warm en ik kan gewoon door blijven lopen zelfs als het vriest.

Verder heb ik nog een thermolongsleeve waar ik dan vaak nog een (hardloop) shirt overheen doe.
Thermo kleding is erg fijn idd! Kan me voorstellen dat professionele kledij deze functionaliteit al ingebouwd hebben waar die meerdere laagjes overbodig worden, maar zolang ik nog geen last heb van mijn kleren, ga ik ook voor thermo.
Ik vind het trouwens veel fijner zweten als het buiten zo koud is for some reason :D
  donderdag 6 oktober 2011 @ 22:25:32 #271
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_102790710
Vandaag 2x rondje Sloterplas gelopen, ging heerlijk. Zo'n 14 a 15 km in totaal in 1:32:nogwat (6:26 min/km). De laatste paar km's gingen weer voorspoedig, sneller dan de eerste zoveel. Na 8 km gingen de km-tijden omlaag, heb de 6min/km gehaald en dat voelde goed!

Benen voelen nu wel zwaar aan en de pezen rondom m'n knie doen weer ietwat lastig, maar al met al een goede loop gehad en morgen even lekker m'n rust pakken. Beetje fietsen fzo.
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 08:42:21 #272
1135 Neelix
Fok!fossiel
pi_102798516
Vanochtend was ik van plan te gaan rennen, toen was het aan het hozen en dacht ik toch maar van niet. Even naar de WC geweest, en het was toch weer droog geworden!
Ik heb nu 5,5km gelopen in 31 minuten, dus wie weet gaat die 6km in 30min zondag toch nog lukken.
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 23:40:47 #273
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_102830797
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 08:42 schreef Neelix het volgende:

Ik heb nu 5,5km gelopen in 31 minuten, dus wie weet gaat die 6km in 30min zondag toch nog lukken.
In ieder geval, veel succes!!
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 08:44:24 #274
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_102836401
Hier wordt het hem niet dit weekend. Had gehoopt vanochtend een km of 7 te kunnen lopen, maar heb een lunchafspraak in het noorden en ik woon in het westen, dus dat gaat hem niet worden :P.
Deze week weer 5 km en volgend weekend dan een km of 7, 8. En daarna pak ik dan m'n normale trainingspatroon weer op (= 14 km over 2 weken).
Niet meer actief op Fok!
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 08:59:16 #275
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_102836484
Straks om 10 uur even 50 minuten lopen, daarna nog een loopje deze week van 30 minuten en dan de Halve van Amsterdam. Zin in!!!
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 10:38:52 #276
1135 Neelix
Fok!fossiel
pi_102837386
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 23:40 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

In ieder geval, veel succes!!
Dank je. Ik was alleen zo enthousiast dat ik even vergeten was dat de Maliebaanloop pas volgende week zondag is :+
Dus zondag ga ik zelf nog even een keer wat lopen ergens.
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 12:44:27 #277
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_102840285
Hahahahhahaha, gast!! :D
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 18:38:52 #278
308266 Ach3r0n
kennis is macht
pi_102849845
Vandaag meegedaan aan de Loenermarkloop en ondanks het slechte weer waren er toch veel deelnemers. Alleen het deelnemersveld voor de 5 KM was niet al te sterk. Veelzeggend was het moment voor de start dat niemand vooraan wilde staan :')

Ik ben ook dit keer rustig gestart, maar toch liep er slechts een groepje van 7 lopers voor me. In het bos was het vooral erg modderig met veel grote plassen water op het parcours.
Vanaf hier liep ik de rest van de wedstrijd met niemand meer om me heen.
In de laatste kilometers werd ik slechts door 1 andere hardloper gepasseerd en de rest van het deelnemersveld kwam nog redelijk dichtbij, maar kon ik op afstand houden op het laatste stuk verharde weg.

Uiteindelijk 9e geworden van de 39 in een tijd van 27:25 *O*.

Net op tijd om de snelste vrouw te kunnen feliciteren die ik ook op afstand heb kunnen houden *)
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 21:54:15 #279
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_102856130
Nette tijd hoor! Congrats
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 21:56:38 #280
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_102856232
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 21:54 schreef slacker_nl het volgende:
Nette tijd hoor! Congrats
inderdaad!!

ik ga ook maar eens een 5km lopen..gewoon een half uurtje "voluit"
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 22:45:14 #281
308266 Ach3r0n
kennis is macht
pi_102857962
Voorlopig zitten de wedstrijden er voor mij even op.

Tijd voor een evaluatie van het afgelopen seizoen en mijn 2e hardloopjaar.

Dit seizoen heb ik veel meer blessures gehad en ik merk nog steeds het effect hiervan op mijn prestaties. Mijn tempo is dus ongeveer gelijk gebleven ten opzichte van vorig jaar.
Positieve effecten zijn een flinke afname in het verzuren van de spieren tijdens de trainingen, meer uithoudingsvermogen en een betere loophouding.

De komende weken ga ik proberen langere afstanden te lopen. Tot nu toe waren mijn trainingen beperkt gebleven tot maximaal 3 kwartier, maar ik wil dit uitbreiden naar maximaal 1 uur lopen.
pi_102887476
De halve marathon van Eindhoven volbracht in iets minder dan 2,5 uur. Het duurde ff voordat ik over mijn dode punt heen ging pas na een km of 8. totaan de 18km ging het heel goed en de laatste 3 waren echt heel erg zwaar. Na een half jaar trainen heb ik het toch maar ff gefixed. Ben fier op mezelf.
  zondag 9 oktober 2011 @ 21:06:58 #283
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_102890317
Netjes hoor, wat was je precieze tijd? Ben zelf aan het richten op 2:15 uur volgende week in Amsterdam. Als alles volgens schema loopt (as if), 2:06:35, maar das echt een droomtijd..
pi_102908502
2.27,44
pi_102908754
Tussen al jullie wedstrijdgeweld is deze herintreder ;) zondagochtend ook weer ff naar buiten gegaan. Stukje van 4km gedaan, geen idee hoe lang en hoe snel precies, weer lekker zonder gadgets naar buiten. Bevalt dus echt heel goed!

Lekker door de miezerregen, het was zwaar maar te doen. :).
  maandag 10 oktober 2011 @ 20:00:18 #286
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_102927231
vraagje: ik heb 4 maanden geleden, als beginnende c.q herintredende loper, een paar nieuwe schoenen aangeschaft...op de loopband etc. en ze zaten als gegoten.
Nu , 4 maanden en 600km verder lijkt het wel of "mijn linkervoet scheef in mijn schoen zit" als ik loop., niet pijnlijk maar niet comfortabel.
Ik ga er vanuit dat mijn schoenen nog niet af zijn, zou dit kunnen komen door een veranderde loophouding?
  maandag 10 oktober 2011 @ 20:58:09 #287
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_102930675
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 20:00 schreef rechtsedirecte het volgende:
vraagje: ik heb 4 maanden geleden, als beginnende c.q herintredende loper, een paar nieuwe schoenen aangeschaft...op de loopband etc. en ze zaten als gegoten.
Nu , 4 maanden en 600km verder lijkt het wel of "mijn linkervoet scheef in mijn schoen zit" als ik loop., niet pijnlijk maar niet comfortabel.
Ik ga er vanuit dat mijn schoenen nog niet af zijn, zou dit kunnen komen door een veranderde loophouding?
Zou heel goed kunnen... Heb je een podoloog in de buurt zitten? Stel deze vraag eens aan hem :)

Ik ben vandaag bij mijn podoloog (ex studiegenoot) geweest en kwamen tot de conclusie dat mijn steunzolen wellicht aangepast moeten worden door mijn loophouding. Volgende keer dat ik naar de fysio ga moet ik gelijk even bij hem langs, gaan ze met z'n twee'en kijken wat er verbeterd kan worden :)
  maandag 10 oktober 2011 @ 21:48:00 #288
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_102934000
Ik was afgelopen weekend in Nijmegen en heb alvast eens het parcours van de zeven heuvelenloop verkend. Wat een mooi rondje. En ik heb ook heerlijk gelopen. Lekker rustig. Zo ga ik het met de wedstrijd ook doen, lekker niet teveel naar de tijd kijken.
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 05:40:36 #289
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_102943895
vandaag nieuwe schoenen aangeschaft.
Mij oude schoen waren na 600km af, ik ben niet de lichtste loper (1.95m en 90kg) en bij mijn rechterschoen was de support weg.
Dit probeerde ik tijdens het lopen krampachtig op te vangen met mijn lichaam met als resultaat een vervelend gevoel in mijn kleine bilspier.
Het is wederom een Brooks geworden, maar nu een met iets meer steun (moeilijk want de linker voet mag niet te veel krijgen) en meer richting een trailschoen, dit omdat ik regelmatig op grindwegen loop.
Dit zijn ze geworden: Brooks Adrenaline asr8 Trial
pi_102944469
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 05:40 schreef rechtsedirecte het volgende:
vandaag nieuwe schoenen aangeschaft.
Mij oude schoen waren na 600km af, ik ben niet de lichtste loper (1.95m en 90kg) en bij mijn rechterschoen was de support weg.
Dit probeerde ik tijdens het lopen krampachtig op te vangen met mijn lichaam met als resultaat een vervelend gevoel in mijn kleine bilspier.
Het is wederom een Brooks geworden, maar nu een met iets meer steun (moeilijk want de linker voet mag niet te veel krijgen) en meer richting een trailschoen, dit omdat ik regelmatig op grindwegen loop.
Dit zijn ze geworden: Brooks Adrenaline asr8 Trial
[ afbeelding ]
Zijn dit ook schoenen voor de zwaardere loper? Mij werd pas verteld dat de meeste damesschoenen berekend zij op een gewicht tot 75 kilo. Het zou me niet verbazen als zoiets ook opgaat voor herenschoenen.
Doe wat je niet durft.
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 08:35:55 #291
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_102944762
Ik zou het niet precies weten maar het zijn trailschoenen dus sowieso geven ze voor dat doel meer steun
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 12:18:37 #292
1135 Neelix
Fok!fossiel
pi_102949555
Zo dat ging vandaag even ontzettend lekker. Het leek wel of ik beide kanten op wind mee had, in ieder geval liep ik erg licht vandaag. Dus maar besloten om mijn normale rondje wat uit te breiden.
Volgens afstandmeten.nl heb ik 7,5km gelopen in 37,5 minuut. Daar ben ik best tevreden over. :)
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 12:19:36 #293
1135 Neelix
Fok!fossiel
pi_102949590
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 08:09 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Zijn dit ook schoenen voor de zwaardere loper? Mij werd pas verteld dat de meeste damesschoenen berekend zij op een gewicht tot 75 kilo. Het zou me niet verbazen als zoiets ook opgaat voor herenschoenen.
Lijkt me sterk, de gemiddelde heer weegt toch wel meer dan 75 kilo. Dat zal misschien geen 90 kilo zijn, maar dan zit je er zeker niet ver vandaan volgens mij.
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 19:53:10 #294
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_102967739
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 12:19 schreef Neelix het volgende:

[..]

Lijkt me sterk, de gemiddelde heer weegt toch wel meer dan 75 kilo. Dat zal misschien geen 90 kilo zijn, maar dan zit je er zeker niet ver vandaan volgens mij.
ik denk dat KPKW doelt op een bovengrens van mannen, zeg maar dat de demping van de gemiddelde schoen is berekend op max. 110kg of zo iets...

Ik heb eigenlijk nooit een aanduiding gezien voor demping maar anders zou je het zo kunnen uitrekenen., men zegt dat de impact 2-3x je lichaamsgewicht is....dit zou in mijn geval inhouden dat de demping tot 300kg zou moeten gaan.
pi_102970828
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 19:53 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

ik denk dat KPKW doelt op een bovengrens van mannen, zeg maar dat de demping van de gemiddelde schoen is berekend op max. 110kg of zo iets...

Ik heb eigenlijk nooit een aanduiding gezien voor demping maar anders zou je het zo kunnen uitrekenen., men zegt dat de impact 2-3x je lichaamsgewicht is....dit zou in mijn geval inhouden dat de demping tot 300kg zou moeten gaan.
Ja ziets idd.
quote:
De gewichtsklasse van de sporter bepaalt de hardheid van de tussenzool. Deze hardheid is uitgedrukt in shore. De fabrikant geeft daarom in de regel aan voor welke gewichtsklasse de schoen geschikt is. Hoe zwaarder de persoon hoe harder de tussenzool. Hoe lichter de persoon hoe zachter de tussenzool.
Ik kan me zo voorstellen dat de meeste herenschoenen berekend zijn op mannen tot 90 kilo ofzo?
Doe wat je niet durft.
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 23:36:23 #296
347711 Vlindertjelief
Aquila non captat muscas
pi_102982561
Ben lid geworden van sportschool en heb vanavond op de loopband gelopen. Buiten lopen is veel lekkerder (briesje, buitenlucht, afwisselender, etc) maar nu dat het zo snel donker is 's avonds voel ik me in de sportschool wat prettiger. Ook wil ik wat meer krachttraining gaan doen. In de weekenden kan ik dan nog wel overdag blijven lopen. Heb 5 km gelopen met een heling van 1% in 40 minuutjes.
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 23:37:42 #297
347711 Vlindertjelief
Aquila non captat muscas
pi_102982649
quote:
14s.gif Op maandag 10 oktober 2011 21:48 schreef Schanulleke het volgende:
Ik was afgelopen weekend in Nijmegen en heb alvast eens het parcours van de zeven heuvelenloop verkend. Wat een mooi rondje. En ik heb ook heerlijk gelopen. Lekker rustig. Zo ga ik het met de wedstrijd ook doen, lekker niet teveel naar de tijd kijken.
Jij doet dus ook mee? Ik ook. Wil hem ook nog even een keertje gaan verkennen. Goed plan.
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 18:24:59 #298
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_103083469
Gisteren voor het eerst in drie weken weer een ochtendrondje gedaan. Morgen 14 km proberen, als ik weer fit ben iig. Heb behalve gisteren al twee weken niet gelopen dus ben benieuwd of dat lukt :).
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 18:58:54 #299
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_103084730
Overmorgen is voor mij de dag der dagen van dit jaar. De Halve van Amsterdam...
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 22:29:15 #300
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_103096196
de afgelopen dagen op mijn nieuwe schoenen gelopen (Brooks Adrenaline) en mijn "niggles" zijn als sneeuw voor de zon verdwenen.
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 22:31:48 #301
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_103096332
Hoe laat kunnen we een verslag hier verwachten op zondagavond Slacker?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')