abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102665439
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 18:21 schreef poiuytr het volgende:

[..]

Loop nu al bijna halfjaar wekelijks 10 a 15 km en nog nergens last van gehad qua blessures, voor dat halfjaar meer dan een jaar op een loopband gelopen.

[..]

Wat versta jij onder "normale" prijzen dan?
Normale prijzen voor hardloopschoenen zijn zo'n 100 tot 120 euro. Ze zijn er duurder, ze zijn er goedkoper.
Het fijne van Starshoe vond ik dat het echt een voetmedisch advies centrum is. Dit is wat ze zelf zeggen:
quote:
Het Voet Medisch Adviescentrum Starshoe
is dertig jaar actief in de Nederlandse sportmarkt. De bedrijfsformule werd ontwikkeld door fysiotherapeuten, podotherapeuten en voet medisch podologen in Zoetermeer, en sinds vijf jaar ook in Zeist.

Elke Starshoe vestiging beschikt over ten minste twee testbanen van plm. 20 meter lengte waarop het looppatroon van sporters met hardloopschoenen, wandelschoenen, hockeyschoenen, tennisschoenen, fitness- en aerobicschoenen en spikes kan worden getest met behulp van digitale videoapparatuur.
Ik ben iig nog nooit zo uitgebreid gefilmd en bestudeerd bij het passen en testen van hardloopschoenen.

Sowieso kun je het beste niet veel langer dan anderhalf jaar doen met je schoenen. Iets met slijtage van het membraan ofzo.
En loop niet te lang door met je schoenen, kun je ook erg vervelende blessures van krijgen. :)
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 09:50:58 #252
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_102678823
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2011 19:57 schreef rechtsedirecte het volgende:
gister zelf ook niet zo'n goede dag gehad...
Ik heb het gevoel dat ik de laatste 2 weken even te hard heb getrained om mijn gestelde doel te halen voor de halve op 13 November.
Mijn doel toch maar iets bijgesteld want ik vind dat het plezier in het lopen niet onder het doel mag gaan lijden.
zo gezegd zo gedaan, vandaag voor het eerst gelopen volgens met schema met als doel 1.43 op de halve i.p.v. 1.38 (ik had 1.40 als doel ingevuld op een trainingsschema programma en daar kwamen 2 schema's uit, vandaar) en moest vandaag 8km drafloop doen in 5.23min/km.

Dit ging veel beter dan het eerdere doel van 5.08min/km met als gevolg dat ik heerlijk gelopen heb en ook hoop op sneller lichamelijk herstel.

Nu het volgende probleem, 13 November is de halve van Southland en 19 November de Pawakataka trail, een halve marathon "off road", veel lopen heuvel op, heuvel af en over gravelweggetjes en bospaden.....welke te kiezen??

Mocht ik besluiten de Pawakataka trial te doen dan zal er geen supertijd uitkomen maar wel lopen in een prachtige omgeving.

Heuvel op, heuvel af is op zich geen probleem aangezien ik nu al veel in heuvelachtig terrein loop.
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 11:09:13 #253
1135 Neelix
Fok!fossiel
pi_102680829
Ik heb vanochtend even heerlijk gelopen. Ik moet er echt op letten dat ik rustig begin, anders kom ik mezelf halverwege keihard tegen.
Nu 5km in 28 minuten, met mooie constante kilometertijden na de eerste.

Over anderhalve week ga ik meedoen met de 6km van de Maliebaanloop, ik denk dat ik daar toch wel kan gaan richten op 32minuten. Onder het half uur hoopte ik eerst, maar ik denk dat dat niet gaat lukken.
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 17:51:09 #254
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_102696660
Dramatijd voor mij, ene pijntje na het andere pijntje. Door het lopen op slippers in huis doet m'n hiel bijzonder irritant (hielspoor denk ik dus). Echt, ik word hier simpel van.... Vandaag maar daarom zwemmen en morgen fietsen in de sportschool om toch de conditie op pijl te houden. Maar als voorbereiding voor de halve is dit toch wel weer een kleine setback...
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_102728549
Misschien hier ook maar eens posten nadat ik met een iets te grote mond gezegd heb volgend jaar rond deze tijd een marathon te lopen. Dik een jaar niets meer aan sport gedaan, gisteren voor het eerst even een rondje gelopen. 4,5km in iets minder dan 25 minuten geslecht, dat viel nog best tegen en nu vandaag nog meer. :')
Ik typ straat.
Mijn fashion blog: http://ludosfashionblog.wordpress.com/
  woensdag 5 oktober 2011 @ 11:53:09 #256
277627 Seven.
We are Borg.
pi_102728634
quote:
2s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 11:50 schreef LudoSanders het volgende:
Misschien hier ook maar eens posten nadat ik met een iets te grote mond gezegd heb volgend jaar rond deze tijd een marathon te lopen. Dik een jaar niets meer aan sport gedaan, gisteren voor het eerst even een rondje gelopen. 4,5km in iets minder dan 25 minuten geslecht, dat viel nog best tegen en nu vandaag nog meer. :')
Toch prima tijd?
Resistance is futile.
pi_102728961
quote:
2s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 11:53 schreef Seven. het volgende:

[..]

Toch prima tijd?
Tijd is voor een eerste keer wel prima, maar had verwacht dat het me iets gemakkelijker af zou zijn gegaan. Komt ook omdat ik gewend was er gemakkelijk te lopen, basisconditie was meer dan in orde, maar na dik een jaar niets doen is die toch aardig afgenomen. Misschien moet ik me toch maar ff in die loopschema's duiken.
Ik typ straat.
Mijn fashion blog: http://ludosfashionblog.wordpress.com/
  woensdag 5 oktober 2011 @ 12:08:38 #258
277627 Seven.
We are Borg.
pi_102729159
quote:
2s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 12:02 schreef LudoSanders het volgende:

[..]

Tijd is voor een eerste keer wel prima, maar had verwacht dat het me iets gemakkelijker af zou zijn gegaan. Komt ook omdat ik gewend was er gemakkelijk te lopen, basisconditie was meer dan in orde, maar na dik een jaar niets doen is die toch aardig afgenomen. Misschien moet ik me toch maar ff in die loopschema's duiken.
Start to run voor gevorderden dus.
Resistance is futile.
  woensdag 5 oktober 2011 @ 12:30:52 #259
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_102729913
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 17:51 schreef slacker_nl het volgende:
Dramatijd voor mij, ene pijntje na het andere pijntje. Door het lopen op slippers in huis doet m'n hiel bijzonder irritant (hielspoor denk ik dus). Echt, ik word hier simpel van.... Vandaag maar daarom zwemmen en morgen fietsen in de sportschool om toch de conditie op pijl te houden. Maar als voorbereiding voor de halve is dit toch wel weer een kleine setback...
Frustrerend om van het ene pijntje in het andere te rollen. Goed dat je een alternatieve trainingsoptie kiest en niet gewoon op de bank gaat hangen.

Ik heb gisteren weer voor het eerst gelopen na mijn halve marathon van anderhalve week geleden. Een stuk van net geen 5 km in 25:52. Tijdens het lopen voelde ik me alsof ik veel harder ging, dus tijd viel iets tegen maar het gevoel is het belangrijkste. Nu doorpakken naar de zeven heuvelen!
Life is what you make it.
pi_102740822
Net les 4 STR beginners gehad, ging me tot nu toe het makkelijkste af :o Ik loop niet snel maar merk wel dat ik nu heel langzaam in snelheid toe aan het nemen ben (echt heel langzaam :') maar wel merkbaar) en mijn lopen is vrij consistent. Balen dat ik nu twee rustdagen heb -O-

Vraagje: ik zou graag uiteindelijk dagelijks gaan lopen, hoelang moet ik ongeveer bezig zijn, of hoever/hoelang moet ik kunnen lopen tot dagelijks lopen ook echt geen risico meer vormt?
  woensdag 5 oktober 2011 @ 18:28:18 #261
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_102742493
quote:
2s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 12:30 schreef Schanulleke het volgende:
Frustrerend om van het ene pijntje in het andere te rollen. Goed dat je een alternatieve trainingsoptie kiest en niet gewoon op de bank gaat hangen.
De grap is dat de fysio een positief iets zit in alle pijntjes die er nu zijn. Volgens hem komen die pijntjes doordat ik m'n houding aan het aanpassen ben (vanwege m'n kuit moet dat) en dus wordt m'n lichaam gedwongen om zich aan te passen aan de nieuwe situatie. En dat gaat niet zonder slag of stoot. Pijntjes dus. Hij ziet geen reden tot zorg, behalve dan: Pas je herstel aan. Dus dat moeten we even gaan doen, maar verwacht dat ik morgen weer kan hardlopen. Ga daar wel voor en anders overmorgen.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_102742520
quote:
5s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 17:36 schreef MohMi het volgende:
Net les 4 STR beginners gehad, ging me tot nu toe het makkelijkste af :o Ik loop niet snel maar merk wel dat ik nu heel langzaam in snelheid toe aan het nemen ben (echt heel langzaam :') maar wel merkbaar) en mijn lopen is vrij consistent. Balen dat ik nu twee rustdagen heb -O-

Vraagje: ik zou graag uiteindelijk dagelijks gaan lopen, hoelang moet ik ongeveer bezig zijn, of hoever/hoelang moet ik kunnen lopen tot dagelijks lopen ook echt geen risico meer vormt?
Waarom zou je dagelijks willen gaan hardlopen? Beter neem je één rustdag. Of ga bijv. om de dag fietsen/hardlopen.

Net weer 4 km opzitten, deze week is even naar een runnerstore voor nieuwe schoenen! Wat hebben jullie trouwens in de herfst/ winter aan als jullie gaan lopen? Ik ga nu altijd nog gewoon in korte broek en t-shirtje lopen, maar geen idee wat ik in de winter aan zou moeten doen? Trainingspak warm genoeg?
  woensdag 5 oktober 2011 @ 18:29:26 #263
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_102742531
Krachttraining in de sportschool doet wat dat betreft ook wonderen. Hoeft niet eens zware krachttraining te zijn.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 5 oktober 2011 @ 19:02:52 #264
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_102743549
quote:
5s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 17:36 schreef MohMi het volgende:

rust is net zo belangrijk dan het lopen zelf., ik heb zelf de laatste weken te intensief gelopen en dat merk ik meteen aan de prestaties...dus nu mezelf verplicht tot zondag rust opgelegd.
Je zult bij teveel lopen gaan merken dat je bepaalde trainignsdoelen niet meer zult halen, het lichaam is gewoon moe.

Natuurlijk kan je wel elke dag lopen maar dat lijkt me geheel af te hangen van de intensiteit, het doel en de afstand die je zou willen lopen.
Loop je om over een half jaar een mooie tijd op bijv. de 10EM of halve marathon neer te zetten of loop je om je conditie wat op peil te houden?

Wil je bijv.elke dag 5km lopen @6min/km dan lijkt me dat geen probleem maar als je bijv. elke dag 10km gaat doen @ <5min/km dan lijkt mij dat dit herstel niet ten goede komt.
pi_102743793
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 19:02 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

rust is net zo belangrijk dan het lopen zelf., ik heb zelf de laatste weken te intensief gelopen en dat merk ik meteen aan de prestaties...dus nu mezelf verplicht tot zondag rust opgelegd.
Je zult bij teveel lopen gaan merken dat je bepaalde trainignsdoelen niet meer zult halen, het lichaam is gewoon moe.

Natuurlijk kan je wel elke dag lopen maar dat lijkt me geheel af te hangen van de intensiteit, het doel en de afstand die je zou willen lopen.
Loop je om over een half jaar een mooie tijd op bijv. de 10EM of halve marathon neer te zetten of loop je om je conditie wat op peil te houden?

Wil je bijv.elke dag 5km lopen @6min/km dan lijkt me dat geen probleem maar als je bijv. elke dag 10km gaat doen @ <5min/km dan lijkt mij dat dit herstel niet ten goede komt.
Ik heb me iig al voorgenomen dat ik iig mijn rustdagen blijf houden tot ik 5km kan lopen. Daarna wil ik eigenlijk zo goed mogelijk worden (als ik ergens aan begin wil ik daar ook goed en gedreven in worden), wil iig elke dag even mijn hoofd leeg rennen.

Moet zeggen dat ik nu een paar keer aan een beginnersmarathon gedacht heb, maar first things first :)
  woensdag 5 oktober 2011 @ 19:12:06 #266
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_102743882
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 18:29 schreef poiuytr het volgende:

[..]

Wat hebben jullie trouwens in de herfst/ winter aan als jullie gaan lopen? Ik ga nu altijd nog gewoon in korte broek en t-shirtje lopen, maar geen idee wat ik in de winter aan zou moeten doen? Trainingspak warm genoeg?
ik zou zeggen, als je je lopen serieus neemt dan kleed je je daar ook naar.
Hiermee bedoel ik dat je niet het duurste van het duurste hoef aan te schaffen maar kleed je wel naar de seizoenen.
Ik raad een t-shirtje, of iets anders van katoen af, in de winter omdat dit nat wordt van het zweet en nat blijft en dus koud.
ikzelf loop in de winter in een loopshirt met lange mouwen van marinowol (dikte 200gr) en nu in het vroege voorjaar met of een dunner loopshirt van marino met korte mouwen of met lange mouwen.

Het voordeel van marinowol is dat het licht is, warm en het ademt....kortom, voor mij de ideale loopkleding.
Het nadeel is dat het behoorlijk prijzig is.(met uitzondeirng van hier in NZ waar er genoeg schapen zijn)

Er zijn natuurlijk genoeg goede synthetische stoffen op de markt tegenwoordig waardoor je winters warm en droog kunt lopen.

In de late herfst en winter draag ik verder tights, heerlijk warm om je benen

Verder hangt er in de kast een dunne muts (wederom Merino) en en windjack...ik vind dat het vooral de wind er voor zorgt dat je snel afkoelt
  woensdag 5 oktober 2011 @ 20:17:28 #267
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_102746769
quote:
Wat hebben jullie trouwens in de herfst/ winter aan als jullie gaan lopen? Ik ga nu altijd nog gewoon in korte broek en t-shirtje lopen, maar geen idee wat ik in de winter aan zou moeten doen? Trainingspak warm genoeg?
Ik heb dan gewoon een trui aan (sweater om preciezer te zijn). En een warme joggingbroek. Eigenlijk moet je gewoon zorgen voor veel luchtlagen in je kleding. Dat was afgelopen winter (jan-feb) voldoende voor me. Maar nu loop ik langer, dus moet wellicht toch eens wat winterhardloopkleding aanschaffen. Aan de andere kant, ik wil in de winter meer aan krachttraining gaan doen en minder lopen en bivakkeer in de tropen, dus ha, misschien koop ik niks...
  donderdag 6 oktober 2011 @ 08:14:45 #268
347711 Vlindertjelief
Aquila non captat muscas
pi_102761769
Ben maandag voor het eerst weer wezen lopen. Ben voorzichtig begonnen met een trainingsduur van 40 minuten. In die tijd ongeveer 6,5 km gelopen. Ging lekker. Diezelfde avond ook nog naar boksen geweest en dat was wel erg pittig. Tja dat komt dan zo uit. :)

Ben van plan om morgen of zaterdag weer te gaan lopen en dan 2 x 30 minuten te doen met eventjes 1 minuutje wandelen ertussendoor. Gewoon om weer even in het ritme te komen van de langere tijden en afstanden.
Angst klopte op de deur, vertrouwen deed open en zag niemand staan.
  donderdag 6 oktober 2011 @ 13:05:38 #269
1135 Neelix
Fok!fossiel
pi_102768372
quote:

[..]

Met een trainingsbroek was mijn ervaring dat je kuiten (onderaan) toch best koud worden.

Ik heb vorig jaar besloten dat ik het belangrijker vind dat ik prettig loop, dus heb bij de renwinkel een tight gekocht. Daar heb ik echt geen spijt van, mijn kuiten blijven ook warm en ik kan gewoon door blijven lopen zelfs als het vriest.

Verder heb ik nog een thermolongsleeve waar ik dan vaak nog een (hardloop) shirt overheen doe.
pi_102775744
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 13:05 schreef Neelix het volgende:

[..]

Met een trainingsbroek was mijn ervaring dat je kuiten (onderaan) toch best koud worden.

Ik heb vorig jaar besloten dat ik het belangrijker vind dat ik prettig loop, dus heb bij de renwinkel een tight gekocht. Daar heb ik echt geen spijt van, mijn kuiten blijven ook warm en ik kan gewoon door blijven lopen zelfs als het vriest.

Verder heb ik nog een thermolongsleeve waar ik dan vaak nog een (hardloop) shirt overheen doe.
Thermo kleding is erg fijn idd! Kan me voorstellen dat professionele kledij deze functionaliteit al ingebouwd hebben waar die meerdere laagjes overbodig worden, maar zolang ik nog geen last heb van mijn kleren, ga ik ook voor thermo.
Ik vind het trouwens veel fijner zweten als het buiten zo koud is for some reason :D
  donderdag 6 oktober 2011 @ 22:25:32 #271
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_102790710
Vandaag 2x rondje Sloterplas gelopen, ging heerlijk. Zo'n 14 a 15 km in totaal in 1:32:nogwat (6:26 min/km). De laatste paar km's gingen weer voorspoedig, sneller dan de eerste zoveel. Na 8 km gingen de km-tijden omlaag, heb de 6min/km gehaald en dat voelde goed!

Benen voelen nu wel zwaar aan en de pezen rondom m'n knie doen weer ietwat lastig, maar al met al een goede loop gehad en morgen even lekker m'n rust pakken. Beetje fietsen fzo.
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 08:42:21 #272
1135 Neelix
Fok!fossiel
pi_102798516
Vanochtend was ik van plan te gaan rennen, toen was het aan het hozen en dacht ik toch maar van niet. Even naar de WC geweest, en het was toch weer droog geworden!
Ik heb nu 5,5km gelopen in 31 minuten, dus wie weet gaat die 6km in 30min zondag toch nog lukken.
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 23:40:47 #273
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_102830797
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 08:42 schreef Neelix het volgende:

Ik heb nu 5,5km gelopen in 31 minuten, dus wie weet gaat die 6km in 30min zondag toch nog lukken.
In ieder geval, veel succes!!
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 08:44:24 #274
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_102836401
Hier wordt het hem niet dit weekend. Had gehoopt vanochtend een km of 7 te kunnen lopen, maar heb een lunchafspraak in het noorden en ik woon in het westen, dus dat gaat hem niet worden :P.
Deze week weer 5 km en volgend weekend dan een km of 7, 8. En daarna pak ik dan m'n normale trainingspatroon weer op (= 14 km over 2 weken).
Niet meer actief op Fok!
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 08:59:16 #275
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_102836484
Straks om 10 uur even 50 minuten lopen, daarna nog een loopje deze week van 30 minuten en dan de Halve van Amsterdam. Zin in!!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')