Normale prijzen voor hardloopschoenen zijn zo'n 100 tot 120 euro. Ze zijn er duurder, ze zijn er goedkoper.quote:Op maandag 3 oktober 2011 18:21 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Loop nu al bijna halfjaar wekelijks 10 a 15 km en nog nergens last van gehad qua blessures, voor dat halfjaar meer dan een jaar op een loopband gelopen.
[..]
Wat versta jij onder "normale" prijzen dan?
Ik ben iig nog nooit zo uitgebreid gefilmd en bestudeerd bij het passen en testen van hardloopschoenen.quote:Het Voet Medisch Adviescentrum Starshoe
is dertig jaar actief in de Nederlandse sportmarkt. De bedrijfsformule werd ontwikkeld door fysiotherapeuten, podotherapeuten en voet medisch podologen in Zoetermeer, en sinds vijf jaar ook in Zeist.
Elke Starshoe vestiging beschikt over ten minste twee testbanen van plm. 20 meter lengte waarop het looppatroon van sporters met hardloopschoenen, wandelschoenen, hockeyschoenen, tennisschoenen, fitness- en aerobicschoenen en spikes kan worden getest met behulp van digitale videoapparatuur.
zo gezegd zo gedaan, vandaag voor het eerst gelopen volgens met schema met als doel 1.43 op de halve i.p.v. 1.38 (ik had 1.40 als doel ingevuld op een trainingsschema programma en daar kwamen 2 schema's uit, vandaar) en moest vandaag 8km drafloop doen in 5.23min/km.quote:Op zondag 2 oktober 2011 19:57 schreef rechtsedirecte het volgende:
gister zelf ook niet zo'n goede dag gehad...
Ik heb het gevoel dat ik de laatste 2 weken even te hard heb getrained om mijn gestelde doel te halen voor de halve op 13 November.
Mijn doel toch maar iets bijgesteld want ik vind dat het plezier in het lopen niet onder het doel mag gaan lijden.
Toch prima tijd?quote:Op woensdag 5 oktober 2011 11:50 schreef LudoSanders het volgende:
Misschien hier ook maar eens posten nadat ik met een iets te grote mond gezegd heb volgend jaar rond deze tijd een marathon te lopen. Dik een jaar niets meer aan sport gedaan, gisteren voor het eerst even een rondje gelopen. 4,5km in iets minder dan 25 minuten geslecht, dat viel nog best tegen en nu vandaag nog meer.
Tijd is voor een eerste keer wel prima, maar had verwacht dat het me iets gemakkelijker af zou zijn gegaan. Komt ook omdat ik gewend was er gemakkelijk te lopen, basisconditie was meer dan in orde, maar na dik een jaar niets doen is die toch aardig afgenomen. Misschien moet ik me toch maar ff in die loopschema's duiken.quote:
Start to run voor gevorderden dus.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 12:02 schreef LudoSanders het volgende:
[..]
Tijd is voor een eerste keer wel prima, maar had verwacht dat het me iets gemakkelijker af zou zijn gegaan. Komt ook omdat ik gewend was er gemakkelijk te lopen, basisconditie was meer dan in orde, maar na dik een jaar niets doen is die toch aardig afgenomen. Misschien moet ik me toch maar ff in die loopschema's duiken.
Frustrerend om van het ene pijntje in het andere te rollen. Goed dat je een alternatieve trainingsoptie kiest en niet gewoon op de bank gaat hangen.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 17:51 schreef slacker_nl het volgende:
Dramatijd voor mij, ene pijntje na het andere pijntje. Door het lopen op slippers in huis doet m'n hiel bijzonder irritant (hielspoor denk ik dus). Echt, ik word hier simpel van.... Vandaag maar daarom zwemmen en morgen fietsen in de sportschool om toch de conditie op pijl te houden. Maar als voorbereiding voor de halve is dit toch wel weer een kleine setback...
De grap is dat de fysio een positief iets zit in alle pijntjes die er nu zijn. Volgens hem komen die pijntjes doordat ik m'n houding aan het aanpassen ben (vanwege m'n kuit moet dat) en dus wordt m'n lichaam gedwongen om zich aan te passen aan de nieuwe situatie. En dat gaat niet zonder slag of stoot. Pijntjes dus. Hij ziet geen reden tot zorg, behalve dan: Pas je herstel aan. Dus dat moeten we even gaan doen, maar verwacht dat ik morgen weer kan hardlopen. Ga daar wel voor en anders overmorgen.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 12:30 schreef Schanulleke het volgende:
Frustrerend om van het ene pijntje in het andere te rollen. Goed dat je een alternatieve trainingsoptie kiest en niet gewoon op de bank gaat hangen.
Waarom zou je dagelijks willen gaan hardlopen? Beter neem je één rustdag. Of ga bijv. om de dag fietsen/hardlopen.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 17:36 schreef MohMi het volgende:
Net les 4 STR beginners gehad, ging me tot nu toe het makkelijkste afIk loop niet snel maar merk wel dat ik nu heel langzaam in snelheid toe aan het nemen ben (echt heel langzaam
maar wel merkbaar) en mijn lopen is vrij consistent. Balen dat ik nu twee rustdagen heb
![]()
Vraagje: ik zou graag uiteindelijk dagelijks gaan lopen, hoelang moet ik ongeveer bezig zijn, of hoever/hoelang moet ik kunnen lopen tot dagelijks lopen ook echt geen risico meer vormt?
rust is net zo belangrijk dan het lopen zelf., ik heb zelf de laatste weken te intensief gelopen en dat merk ik meteen aan de prestaties...dus nu mezelf verplicht tot zondag rust opgelegd.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 17:36 schreef MohMi het volgende:
Net les 4 STR beginners gehad, ging me tot nu toe het makkelijkste afIk loop niet snel maar merk wel dat ik nu heel langzaam in snelheid toe aan het nemen ben (echt heel langzaam
maar wel merkbaar) en mijn lopen is vrij consistent. Balen dat ik nu twee rustdagen heb
![]()
Vraagje: ik zou graag uiteindelijk dagelijks gaan lopen, hoelang moet ik ongeveer bezig zijn, of hoever/hoelang moet ik kunnen lopen tot dagelijks lopen ook echt geen risico meer vormt?
Ik heb me iig al voorgenomen dat ik iig mijn rustdagen blijf houden tot ik 5km kan lopen. Daarna wil ik eigenlijk zo goed mogelijk worden (als ik ergens aan begin wil ik daar ook goed en gedreven in worden), wil iig elke dag even mijn hoofd leeg rennen.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 19:02 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
rust is net zo belangrijk dan het lopen zelf., ik heb zelf de laatste weken te intensief gelopen en dat merk ik meteen aan de prestaties...dus nu mezelf verplicht tot zondag rust opgelegd.
Je zult bij teveel lopen gaan merken dat je bepaalde trainignsdoelen niet meer zult halen, het lichaam is gewoon moe.
Natuurlijk kan je wel elke dag lopen maar dat lijkt me geheel af te hangen van de intensiteit, het doel en de afstand die je zou willen lopen.
Loop je om over een half jaar een mooie tijd op bijv. de 10EM of halve marathon neer te zetten of loop je om je conditie wat op peil te houden?
Wil je bijv.elke dag 5km lopen @6min/km dan lijkt me dat geen probleem maar als je bijv. elke dag 10km gaat doen @ <5min/km dan lijkt mij dat dit herstel niet ten goede komt.
ik zou zeggen, als je je lopen serieus neemt dan kleed je je daar ook naar.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 18:29 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Wat hebben jullie trouwens in de herfst/ winter aan als jullie gaan lopen? Ik ga nu altijd nog gewoon in korte broek en t-shirtje lopen, maar geen idee wat ik in de winter aan zou moeten doen? Trainingspak warm genoeg?
Ik heb dan gewoon een trui aan (sweater om preciezer te zijn). En een warme joggingbroek. Eigenlijk moet je gewoon zorgen voor veel luchtlagen in je kleding. Dat was afgelopen winter (jan-feb) voldoende voor me. Maar nu loop ik langer, dus moet wellicht toch eens wat winterhardloopkleding aanschaffen. Aan de andere kant, ik wil in de winter meer aan krachttraining gaan doen en minder lopen en bivakkeer in de tropen, dus ha, misschien koop ik niks...quote:Op woensdag 5 oktober 2011 18:29 schreef poiuytr het volgende:
Wat hebben jullie trouwens in de herfst/ winter aan als jullie gaan lopen? Ik ga nu altijd nog gewoon in korte broek en t-shirtje lopen, maar geen idee wat ik in de winter aan zou moeten doen? Trainingspak warm genoeg?
Met een trainingsbroek was mijn ervaring dat je kuiten (onderaan) toch best koud worden.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 18:29 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Thermo kleding is erg fijn idd! Kan me voorstellen dat professionele kledij deze functionaliteit al ingebouwd hebben waar die meerdere laagjes overbodig worden, maar zolang ik nog geen last heb van mijn kleren, ga ik ook voor thermo.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 13:05 schreef Neelix het volgende:
[..]
Met een trainingsbroek was mijn ervaring dat je kuiten (onderaan) toch best koud worden.
Ik heb vorig jaar besloten dat ik het belangrijker vind dat ik prettig loop, dus heb bij de renwinkel een tight gekocht. Daar heb ik echt geen spijt van, mijn kuiten blijven ook warm en ik kan gewoon door blijven lopen zelfs als het vriest.
Verder heb ik nog een thermolongsleeve waar ik dan vaak nog een (hardloop) shirt overheen doe.
In ieder geval, veel succes!!quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 08:42 schreef Neelix het volgende:
Ik heb nu 5,5km gelopen in 31 minuten, dus wie weet gaat die 6km in 30min zondag toch nog lukken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |