Dank je. Ik was alleen zo enthousiast dat ik even vergeten was dat de Maliebaanloop pas volgende week zondag isquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 23:40 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
In ieder geval, veel succes!!
inderdaad!!quote:
Zou heel goed kunnen... Heb je een podoloog in de buurt zitten? Stel deze vraag eens aan hemquote:Op maandag 10 oktober 2011 20:00 schreef rechtsedirecte het volgende:
vraagje: ik heb 4 maanden geleden, als beginnende c.q herintredende loper, een paar nieuwe schoenen aangeschaft...op de loopband etc. en ze zaten als gegoten.
Nu , 4 maanden en 600km verder lijkt het wel of "mijn linkervoet scheef in mijn schoen zit" als ik loop., niet pijnlijk maar niet comfortabel.
Ik ga er vanuit dat mijn schoenen nog niet af zijn, zou dit kunnen komen door een veranderde loophouding?
Zijn dit ook schoenen voor de zwaardere loper? Mij werd pas verteld dat de meeste damesschoenen berekend zij op een gewicht tot 75 kilo. Het zou me niet verbazen als zoiets ook opgaat voor herenschoenen.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 05:40 schreef rechtsedirecte het volgende:
vandaag nieuwe schoenen aangeschaft.
Mij oude schoen waren na 600km af, ik ben niet de lichtste loper (1.95m en 90kg) en bij mijn rechterschoen was de support weg.
Dit probeerde ik tijdens het lopen krampachtig op te vangen met mijn lichaam met als resultaat een vervelend gevoel in mijn kleine bilspier.
Het is wederom een Brooks geworden, maar nu een met iets meer steun (moeilijk want de linker voet mag niet te veel krijgen) en meer richting een trailschoen, dit omdat ik regelmatig op grindwegen loop.
Dit zijn ze geworden: Brooks Adrenaline asr8 Trial
[ afbeelding ]
Lijkt me sterk, de gemiddelde heer weegt toch wel meer dan 75 kilo. Dat zal misschien geen 90 kilo zijn, maar dan zit je er zeker niet ver vandaan volgens mij.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 08:09 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Zijn dit ook schoenen voor de zwaardere loper? Mij werd pas verteld dat de meeste damesschoenen berekend zij op een gewicht tot 75 kilo. Het zou me niet verbazen als zoiets ook opgaat voor herenschoenen.
ik denk dat KPKW doelt op een bovengrens van mannen, zeg maar dat de demping van de gemiddelde schoen is berekend op max. 110kg of zo iets...quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 12:19 schreef Neelix het volgende:
[..]
Lijkt me sterk, de gemiddelde heer weegt toch wel meer dan 75 kilo. Dat zal misschien geen 90 kilo zijn, maar dan zit je er zeker niet ver vandaan volgens mij.
Ja ziets idd.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 19:53 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
ik denk dat KPKW doelt op een bovengrens van mannen, zeg maar dat de demping van de gemiddelde schoen is berekend op max. 110kg of zo iets...
Ik heb eigenlijk nooit een aanduiding gezien voor demping maar anders zou je het zo kunnen uitrekenen., men zegt dat de impact 2-3x je lichaamsgewicht is....dit zou in mijn geval inhouden dat de demping tot 300kg zou moeten gaan.
Ik kan me zo voorstellen dat de meeste herenschoenen berekend zijn op mannen tot 90 kilo ofzo?quote:De gewichtsklasse van de sporter bepaalt de hardheid van de tussenzool. Deze hardheid is uitgedrukt in shore. De fabrikant geeft daarom in de regel aan voor welke gewichtsklasse de schoen geschikt is. Hoe zwaarder de persoon hoe harder de tussenzool. Hoe lichter de persoon hoe zachter de tussenzool.
Jij doet dus ook mee? Ik ook. Wil hem ook nog even een keertje gaan verkennen. Goed plan.quote:Op maandag 10 oktober 2011 21:48 schreef Schanulleke het volgende:
Ik was afgelopen weekend in Nijmegen en heb alvast eens het parcours van de zeven heuvelenloop verkend. Wat een mooi rondje. En ik heb ook heerlijk gelopen. Lekker rustig. Zo ga ik het met de wedstrijd ook doen, lekker niet teveel naar de tijd kijken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |