abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102380340
Morgenavond ga ik dan toch echt beginnen met hardlopen. Wil weer een paar zomerkilo's kwijt en de conditie weer opbouwen. Hebben jullie nog tips??
  maandag 26 september 2011 @ 08:59:56 #202
9342 abraham
[Smart statement Pending]
pi_102389322
quote:
15s.gif Op zondag 25 september 2011 21:02 schreef Schanulleke het volgende:
Ik had vandaag het onzalige idee om na de Dam tot Dam toch te starten voor de halve van Haarlem. Niet het gemakkelijkste parcours voor een halve marathon, kan ik wel zeggen. Helaas vond ik alleen de eerste 12 km leuk, daarna was het worstelen en traag. Gelukkig had ik op voorhand geen tijd in mijn hoofd en gezien mijn slechte voorbereiding was ik blij binnen te komen op 2:25. Mijn eerste halve marathon zit erop, volgend jaar kom ik hier een betere prestatie neerzetten.
Prima prestatie! Ik ben zelf ook door de Dam tot Dam aangestoken om dit jaar nog een halve te lopen. Van 0 naar 21 in één loopseizoen zou toch de kers op de taart zijn. Heb mezelf wel de tijd gegeven tot 30 Oktober. Ik loop dan de Droomloop in Delft.
If at first you fail, re-define your objective.
  maandag 26 september 2011 @ 09:04:51 #203
9342 abraham
[Smart statement Pending]
pi_102389391
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2011 22:24 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Morgenavond ga ik dan toch echt beginnen met hardlopen. Wil weer een paar zomerkilo's kwijt en de conditie weer opbouwen. Hebben jullie nog tips??
Rustig beginnen met een beginnersschema wat start met een afwisseling van lopen en wandelen. Niet te hard van stapel lopen in ieder geval. Van een blessure is nog niemand fit geworden. Iedere minuut die je rent is goed voor je conditieopbouw. Probeer het bijvoorbeeld met de diverse MP3 ondersteunde trainingen (Evy of C25).

Daarnaast is het voor de kilo's niet zo zinvol om hard te lopen. De energie die je verbrandt in het half uurtje dat je bezig bent zet geen zoden aan de dijk. Dan kun je beter lange stukken gaan wandelen of fietsen.

Succes!
If at first you fail, re-define your objective.
pi_102390483
Over die kilo's:

Klopt, maar zodra ik weer sport dan weet ik van mezelf dat alles bij mij weer wat gezonder wordt. Ik zit dan beter in mijn vel en laat versnaperingen staan omdat ik me lekker voel. Bij mij gaan die paar kilo's die ik nu te veel heb er dan vanzelf af. Komt dan dus niet direct door het hardlopen, maar indirect wel :)

Fietsen wil ik overigens ook weer wat meer gaan doen maar dan moet ik eerst weer een fatsoenlijke fiets hebben. Mijn goede fiets is een tijd geleden gejat en ik heb nu zo'n lowrider die je bij de VK kreeg als student. Wat een kloteding zeg.

Ik zal Evy eens gaan proberen. Kan dat ook met je eigen muziek of heeft ze zelf muziek uitgekozen?
pi_102390715
Ik ben ook maar weer eens begonnen, zondag de schoenen onder gedaan en een Evy lesje gedaan (geloof les 4 of 5). Best een realitycheck, heb enorm veel conditie ingeleverd kennelijk. Dat wordt weer opbouwen en volhouden.

Herken me wel in de reden van Peter_Aragorn trouwens. Van hardlopen op zich val je niet zo af nee maar het is wel een trigger om 'gezond te gaan doen'. Want, minder gewicht is makkelijker lopen, etc. Heb een schema van de dietiste liggen, hou netjes m'n calorietjes bij, dus heb er wel weer vertrouwen in.

Peter_Aragorn: Evy is met vooraf uitgekozen muziek, zijn kant en klare mp3's per les. Zou je toch aanraden die in het begin iig aan te houden om er in te komen. Later zou je de intervallen van Evy, die vrij reeel zijn denk ik, in je eigen Runkeeper (oid) kunnen zetten.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  maandag 26 september 2011 @ 14:03:23 #206
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_102397442
Ben het overigens niet eens met de mensen die pretenderen dat je van hardlopen niet afvalt. Sterker nog, ik durf te beweren dat je wel afvalt van hardlopen.

Uiteraard moet je niet meer gaan eten want dat heft de arbeid die je gelopen hebt op, maar kort door de bocht genomen zorgt hardlopen ervoor dat je meer verbrand dan je tot je neemt waardoor je een energietekort hebt en je lichaam je vet zal gaan verbranden. Dat je sneller kan afvallen door naast hardlopen ook andere zaken te doen (fitness, fietsen, etc, etc) lijkt me duidelijk, maar met hardlopen alleen is het ook goed mogelijk. En letten op wat je eet helpt uiteraard ook.

Back to me:
Intervaltraining gedaan, aan het begin veels te vlot begonnen waardoor ik mezelf keihard tegenkwam aan het eind, maar ondanks dat heerlijk gelopen. Zon in m'n mik, lucht van versgeschoren gras en een heerlijk koel briesje, doe mij nog meer van dit soort dagen :)
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
  dinsdag 27 september 2011 @ 20:21:21 #207
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_102451942
gister een behoorlijke tempoloop gedaan van 8km @ 5.07min/km
Net niethet doel gehaald, zou volgens het schema 5.07 gelopen moeten hebben en bleef steken op 5.10
Ik weid dit maar aan de harde tegenwind (windkracht 7) die ik de eerste 4km had, moest toen alles op alles zetten om rond de 5.15min/km te lopen en daardoor te veel kruit verschoten om dit op de terugweg, met de wind pal in mijn rug nog goed te maken.
Maar ben toch tevreden, het verschil is i.m.o. niet al te groot.

Vandaag rust en morgen snelheidswerk, dit is niet mij favoriete onderdeel maar ja...het hoort er bij zeg ik dan maar.
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  dinsdag 27 september 2011 @ 20:29:43 #208
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_102452510
Goed bezig rechtsedirecte, je bent niet van de intervaltraining (dat is wat je het snelheidswerk noemt naar ik aanneem)? Vind het heerlijk om te doen, doodgaan, bijkomen, doodgaan, bijkomen en aan het einde compleet gebroken maar tevreden kunnen terugkijken op een training. Love it!

Ik heb vandaag, na een heerlijk nachtje werken en een paar uur slaap, een duurloopje gedaan van 70 min ex 10 min warming up, totaal 12 km gelopen in een tempo van 6:31min/km. En zoals gebruikelijk zijn mijn laatste km's het snelst. Dat is iets waar ik toch wel blij mee ben (en wil die negative split erin houden). Op naar de 21 km, moet m'n afstand bijna verdubbelen in 3 wkn tijd.... komt goed toch :?
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
  dinsdag 27 september 2011 @ 21:55:41 #209
189732 Niara
Whooo hooo!
pi_102457685
Wow, allebei goed allemaal zeg!
Hoe lang lopen jullie trouwens al?

Ik heb het gevoel dat ik niet echt meer vorderingen maak..
En vanmorgen begon na 1,5e km een spiertje in mijn been te tintelen en trekken. en toen maar gestopt, maar had er later op de dag geen last meer van. Komt dit iemand bekend voor?
  dinsdag 27 september 2011 @ 22:04:35 #210
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_102458223
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 21:55 schreef Niara het volgende:
Wow, allebei goed allemaal zeg!
Hoe lang lopen jullie trouwens al?

Ik heb het gevoel dat ik niet echt meer vorderingen maak..
En vanmorgen begon na 1,5e km een spiertje in mijn been te tintelen en trekken. en toen maar gestopt, maar had er later op de dag geen last meer van. Komt dit iemand bekend voor?
ik loop sinds 4 maanden weer maar ik heb 15 jaar geleden jaren lang heel veel gelopen (+/-50km per week) en weet dus wat het is om je lichaam "te pushen" op de lange afstand.

Ik moet ook zeggen dat ik gelukkig snel herstel en ik weinig (ook 15 jaar geleden niet) last van blessures.

Wat dat spiertje betreft, ik denk dat alle lopers wel eens een spiertje voelen tijdens het lopen, maar zolang ik er mee door kan lopen tijdens mijn training stop ik niet.
Na afloop ga ik er vanuit dat het "pijntje" na mijn rustdag weg moet zijn anders zie ik het als vorm van overbelasting en doe ik het wat rustiger aan.

[ Bericht 0% gewijzigd door rechtsedirecte op 28-09-2011 00:23:41 ]
  dinsdag 27 september 2011 @ 22:13:44 #211
189732 Niara
Whooo hooo!
pi_102458772
Hmz oke! Ik heb niet zoveel ervaring.. dus misschien moet ik ook eens leren mezelf iets meer te pushen.
En tja, ik was bang dat het misschien echt pijn ging doen.
Kortom: ik moet leren doorzetten :P
  dinsdag 27 september 2011 @ 22:15:19 #212
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_102458865
Ik loop sinds januari dit jaar, altijd een hekel gehad aan hardlopen, maar twas nu een low budget oplossing voor bewegen en actief zijn. Heb jaren zowel honkbal, basketbal en fitness als sport beoefent. Daarin zaten, vooral op hoger niveau ook looptrainingen in (welke nu nog hun effect hebben - techniekwise).

Tintelende spieren heb ik geen last van, van een irritante kuit wel (maar dat lijkt over te zijn!).
pi_102468195
Ok, gaan we zo weer, Evy lesje 6 maar eens proberen. Banaantje achter de kiezen dus nog heel ff laten zakken en dan de sportkleren maar weer aan :) lekker weer ervoor!
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
  woensdag 28 september 2011 @ 09:18:04 #214
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_102468291
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 08:59 schreef abraham het volgende:

[..]

Prima prestatie! Ik ben zelf ook door de Dam tot Dam aangestoken om dit jaar nog een halve te lopen. Van 0 naar 21 in één loopseizoen zou toch de kers op de taart zijn. Heb mezelf wel de tijd gegeven tot 30 Oktober. Ik loop dan de Droomloop in Delft.
Dank! Ondanks de tijd ben ik ook echt trots dat ik binnen ben gekomen. Ik had me gewoon enorm vergist in hoe zwaar dit parcours was, zeker bij deze temperaturen.
Daarbij heb ik sinds vier weken het probleem dat ik opeens bij al mijn duurlopen op een bepaald moment ga lopen omdat ik het niet meer trek. Of die oorzaak nu fysiek is of mentaal snap ik niet helemaal. Dat vind ik ook wel bijzonder om te ervaren. Afstanden die ik twee maanden geleden probleemloos liep zijn nu ineens een probleem.
Ik neem aan dat het ook vanzelf weer over gaat.
Life is what you make it.
pi_102468477
quote:
2s.gif Op woensdag 28 september 2011 09:18 schreef Schanulleke het volgende:
Daarbij heb ik sinds vier weken het probleem dat ik opeens bij al mijn duurlopen op een bepaald moment ga lopen omdat ik het niet meer trek. Of die oorzaak nu fysiek is of mentaal snap ik niet helemaal. Dat vind ik ook wel bijzonder om te ervaren. Afstanden die ik twee maanden geleden probleemloos liep zijn nu ineens een probleem.
Ik neem aan dat het ook vanzelf weer over gaat.
Soms moet je even een break nemen en niet te veel gaan pushen. Na hoeveel tijd moet je wandelen en waarom (buiten adem, pijntjes)?
  woensdag 28 september 2011 @ 09:39:55 #216
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_102468703
Het varieert, soms na 6 km, zaterdag vanaf 12 km. Voornamelijk vanwege hele harde benen, maar eigenlijk is het telkens iets anders. Misschien wel voornamelijk een mentaal probleem. Wellicht kan ik beter even gas terugnemen qua wedstrijden en de zeven heuvelen laten lopen en me volledig richten op de halve van Egmond.
pi_102470091
Dat ging alweer wat beter dan zondag. Het is ook weer een kwestie van de juiste techniek en je eigen snelheid en ademhaling vinden zo te merken. Kon iig weer wat verder dan zondag lopen, en was ook niet zo kapot. Aanhouder wint (weer) dus ;).
  woensdag 28 september 2011 @ 13:28:32 #218
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_102475316
quote:
7s.gif Op woensdag 28 september 2011 10:39 schreef Jarno het volgende:
Dat ging alweer wat beter dan zondag. Het is ook weer een kwestie van de juiste techniek en je eigen snelheid en ademhaling vinden zo te merken. Kon iig weer wat verder dan zondag lopen, en was ook niet zo kapot. Aanhouder wint (weer) dus ;).
Was jij niet ook van plan de Dam tot Dam te lopen? Watskebeurt?
  woensdag 28 september 2011 @ 20:01:45 #219
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_102487913
Les 15 gelopen! :)
heitieh
  woensdag 28 september 2011 @ 20:59:55 #220
308266 Ach3r0n
kennis is macht
pi_102490542
Vandaag nog maar niet getraind.

Had een vreemd pijntje overgehouden van afgelopen zondag bij mijn grote rechterteen, wat nog niet helemaal weg is.

@Schanulleke, hoe lang loop jij al?
pi_102492118
pfff 90 minuten gelopen, gebroken...
  woensdag 28 september 2011 @ 21:35:19 #222
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_102492167
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 21:34 schreef slacker_nl het volgende:
gebroken...
alleen lichamelijk Slacker!!
pi_102492876
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 21:35 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

alleen lichamelijk Slacker!!
ja, dat wel.. ik ben invalide op dit moment, hehehehe. Op de 8/9 km zat ik er gewoon even doorheen, kwam iemand onderweg tegen. Die was de weg kwijt en moest naar dezelfde wijk als ik en heb 'm toen begeleid en hij was mijn haas voor de laatste 4 km. Hij ging alleen versnellen aan het eind en ik ging mee doen. Dat had ik niet moeten doen, maar goed, het was wel even lekker.

Morgen staat er een duurloop van 50 min op het programma, maar twijfel even of ik dat wel ga doen. Morgen maar zien hoe ik wakker word...

Overigens: 13.81 km in 1h:32m:54s (gem. 6:44 min/km met een max van 3:51 min/km)
  woensdag 28 september 2011 @ 22:57:21 #224
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_102496344
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 20:59 schreef Ach3r0n het volgende:
Vandaag nog maar niet getraind.

Had een vreemd pijntje overgehouden van afgelopen zondag bij mijn grote rechterteen, wat nog niet helemaal weg is.

@Schanulleke, hoe lang loop jij al?
Ben twee jaar geleden begonnen maar het eerste half jaar telkens moeten lossen vanwege pezenpijn. Afgelopen jaar nog een aantal kniedingetjes gehad. Loop eigenlijk pas een jaar echt dus.
  donderdag 29 september 2011 @ 07:51:37 #225
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_102502394
Ik loop deze week precies een jaar :s) . Daarvoor ook wel eens gelopen, maar weer afgehaakt. Toen vond ik het vreselijk en nu vind ik het leuk, dat helpt wel :P.

wilde vanochtend gaan lopen maar er is gisteren iets met mn arm gebeurd waardoor ik hem moeilijk kan bewegen. Morgenochtend wil ik wel weer gaan hardlopen en dan zondag 13 mn :9 .
Niet meer actief op Fok!
pi_102507661
Ben 2 maanden geleden begonnen en het bevalt me nog altijd prima. Eerste maand amper last gehad van blessures, afgelopen maand echter wat last gekregen van m'n scheenbeen (vooral na het lopen) en in mindere mate van m'n lies. Desondanks in die twee maanden enorm veel progressie geboekt.

Over een maand o.i.d. eens een wedstrijd lopen.
pi_102509514
quote:
2s.gif Op woensdag 28 september 2011 13:28 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Was jij niet ook van plan de Dam tot Dam te lopen? Watskebeurt?
Complete demotivatie in de aanloop, door diverse omstandigheden. Was op een gegeven moment ook niet meer verantwoord om aan te beginnen. Helaas...
  donderdag 29 september 2011 @ 13:13:43 #228
126522 Samsonneke
Moaaah Gertjuh!!! :')
pi_102510579
Welke oordopjes gebruiken jullie voor muziek? Die van mij vallen telkens uit mijn oren, dus vandaar dat ik nu telkens zonder muziek moet rennen. Ik ben opzoek naar in-ears die prettig en stabiel zitten tijdens het rennen. :)
De vliegende flipperkast wist ternauwernood te ontsnappen aan de vlijmscherpe wieken der ventilatoren.
pi_102510892
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 13:13 schreef Samsonneke het volgende:
Welke oordopjes gebruiken jullie voor muziek? Die van mij vallen telkens uit mijn oren, dus vandaar dat ik nu telkens zonder muziek moet rennen. Ik ben opzoek naar in-ears die prettig en stabiel zitten tijdens het rennen. :)
Ik heb Sony DR-EX38IP dopjes die bij Bol 4 tientjes kosten... en ik moet zeggen, ik was aangenaam verrast. Ben geen audiofiel maar deze klinken erg prima, ze vallen nooit uit en hebben mic + bediening in het snoer voor mijn iPhone. Aanrader!
  vrijdag 30 september 2011 @ 09:02:32 #230
347711 Vlindertjelief
Aquila non captat muscas
pi_102540112
quote:
7s.gif Op donderdag 29 september 2011 13:26 schreef Jarno het volgende:

[..]

Ik heb Sony DR-EX38IP dopjes die bij Bol 4 tientjes kosten... en ik moet zeggen, ik was aangenaam verrast. Ben geen audiofiel maar deze klinken erg prima, ze vallen nooit uit en hebben mic + bediening in het snoer voor mijn iPhone. Aanrader!
Bol levert ze jammer genoeg niet meer zag ik net ...
Angst klopte op de deur, vertrouwen deed open en zag niemand staan.
  vrijdag 30 september 2011 @ 21:12:44 #231
189732 Niara
Whooo hooo!
pi_102562755
Ik heb skulllcandy in-ears.. ze vallen af en toe uit, maar dat komt omdat ik ze niet diep genoeg duw denk ik. Ze waren ook niet zo duur denk ik.

Vanmiddag (in de hitte!) 5,33 km gelopen in 36m28. Ik weet dat ik beter kan, maar ik ben blij dat ik dit alweer heb volgehouden, ondanks pijn in mijn middenrif aan het begin.
De tip over het doorzetten werkt dus zeker :P
  vrijdag 30 september 2011 @ 21:13:34 #232
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_102562808
Oh ja, hardlopen. Is er een beetje ingeschoten deze week :') :@
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  vrijdag 30 september 2011 @ 21:20:16 #233
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_102563144
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 21:13 schreef Maraca het volgende:
Oh ja, hardlopen. Is er een beetje ingeschoten deze week :') :@
Ik vond het vandaag ook veel te warm :@
Een beetje warm is oke, zweten is lekker, maar dit is niet goed voor mijn hart :N
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_102577085
Na 2x mijn tepels kapot gelopen te hebben van de week maar eens een hardloopshirt gehaald. Die krengen zijn ook vet prijzig zeg. Moet er nog wel een keer mee lopen maar verwacht dat het best aangenaam zal zijn. Heb al aantal keren gehad dat mijn katoenen shirt nat was en dat ik het daardoor koud kreeg. Hopen dat dat verleden tijd is. Nog 8 dagen tot de halve marathon.
  zaterdag 1 oktober 2011 @ 10:30:04 #235
38396 mazaru
pi_102577341
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2011 10:15 schreef lunko1979 het volgende:
Na 2x mijn tepels kapot gelopen te hebben van de week maar eens een hardloopshirt gehaald. Die krengen zijn ook vet prijzig zeg. Moet er nog wel een keer mee lopen maar verwacht dat het best aangenaam zal zijn. Heb al aantal keren gehad dat mijn katoenen shirt nat was en dat ik het daardoor koud kreeg. Hopen dat dat verleden tijd is. Nog 8 dagen tot de halve marathon.
Je moet ook een goede BH dragen ;)
  zaterdag 1 oktober 2011 @ 10:32:20 #236
38396 mazaru
pi_102577392
baaideweej
Er zijn hardloopsokken in de aanbieding bij de Action.
2 paar voor, ik dacht, ¤2,79
pi_102578986
Eerste keer in een maand dat ik 's ochtends loop, bevalt me niks. Misschien komt het ook wel door het weer. 3x moeten stoppen tussendoor over een afstand van 4km en na 1km misselijk en zware benen.
  zondag 2 oktober 2011 @ 12:30:40 #238
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_102606772
Net 13 km gelopen. Viel niet mee :').
- warm
- schurend ondergoed
- tweede flesje water bleek voor driekwart leeg toen ik het wilde opdrinken
- nieuwe route, waardoor ik beter moest opletten
- veel drukke kruispunten/stoplichten

Een paar kleine wandelmomentjes gehad door al deze factoren, maar overall ben ik wel tevreden :).
Merkte qua zuurstof wel een enorm verschil tussen lopen onder de bomen, maar in de zon en lopen langs parken/bossen...
Niet meer actief op Fok!
  zondag 2 oktober 2011 @ 19:57:00 #239
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_102621933
gister zelf ook niet zo'n goede dag gehad...
Ik heb het gevoel dat ik de laatste 2 weken even te hard heb getrained om mijn gestelde doel te halen voor de halve op 13 November.
Mijn doel toch maar iets bijgesteld want ik vind dat het plezier in het lopen niet onder het doel mag gaan lijden.
  zondag 2 oktober 2011 @ 23:00:27 #240
308266 Ach3r0n
kennis is macht
pi_102633901
Deze week heb ik alleen vrijdag en vanmiddag getraind. Ik ben nog niet volledig hersteld van de posbankloop, maar dat is geen reden om niet te lopen.
Volgende week heb ik nog een 5 KM wedstrijd op het programma staan waar ik hopelijk mijn tijd van vorig jaar toch kan verbeteren (28:06).
  maandag 3 oktober 2011 @ 09:36:04 #241
1135 Neelix
Fok!fossiel
pi_102641094
Ik ben op vakantie in Frankrijk ook gaan hardlopen, maar dat ging iets minder soepel...na een km zag ik een wortel over het hoofd en lag ik ineens op mijn plaat. Ik heb nog twee -en-een-halve km doorgelopen, maar toen werd de 35 graden en mijn knie me toch iets teveel...
Ligt flink open, maar gelukkig niet ernstig. morgen weer eens proberen te lopen.
pi_102644071
Vrijdagavond en zondagochtend nog even naar buiten geweest (ik weet, dat is iets tekort op elkaar in deze opbouwfase, maar vrijdag MOEST ik gewoon naar buiten ivm de energie die in m'n hoofd zat :D ), ging weer erg wisselend. Vrijdagavond ging prima, lekker gelopen uit de losse pols, zondagochtend (2x2km) ging wat minder.

Heb ook het idee dat ik zonder al die gadgets en rommel lekkerder loop dan met. Is dat herkenbaar?
pi_102644673
Ook ik doe mee aan de Evy-hype, ben echt nog maar nét begonnen maar het voelt erg lekker, hier zou ik zeker verslaafd aan kunnen raken :D Zeker aangezien ik steeds minder kan gaan skeeleren (vallende blaadjes en takjes enzo).
Mijn vraag; volgens het schema moet ik na vandaag 2 rustdagen houden,maar de afgelopen dagen baalde ik bij 1 rustdag al. Nu houdt ik me wel aan 1 rustdag (heb opgezocht wat er met je botten en pezen kan gebeuren en dat heeft me doen realiseren dat het wel degelijk wijsch is om het rustig op te bouwen) maar 2 rustdagen..? Hoeveel kwaad kan het als ik maar 1 rustdag aanhoudt? Iemand tips?
pi_102644825
Ik ben zelf ook een eigenwijze hufter maar ik zou me er toch maar aan houden. Voor een keer kan het geen kwaad though, als je maar goed naar je lichaam luistert.
pi_102645223
quote:
14s.gif Op maandag 3 oktober 2011 12:04 schreef Jarno het volgende:
Ik ben zelf ook een eigenwijze hufter maar ik zou me er toch maar aan houden. Voor een keer kan het geen kwaad though, als je maar goed naar je lichaam luistert.
Mijn lichaam heeft tot nu toe geen last van het hardlopen *klopt af* maar heb een piepklein beetje het idee dat de 2 rustdagen ook zijn ingebouwd om de week mooi rond te krijgen. Zelf heb ik liever een vast schema (altijd om de andere dag bijv).Op rustdagen probeer ik trouwens wel een eind te fietsen in een lichte versnelling; lief voor mijn knietjes maar toch fijn even bewegen :Y Hmm...morgen maar eens kijken hoe ik me voel :) Ben in mn vakantie begonnen, mogelijk dat wanneer ik aan het werk ben, ik maar al te blij ben met 2 rustdagen ;)
pi_102654508
Hoe kan ik weten wat voor schoensel ik nodig ben tijdens het hardlopen? Het beste is om naar een hardloop winkel te gaan maar heb weinig zin om meer dan ¤120 voor een paar schoenen te betalen. Op Avantisport heb je veel te veel keus en zal niet weten wat voor schoenen ik nodig ben. Veel demping/ minder demping etc?
  maandag 3 oktober 2011 @ 17:20:31 #247
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_102654588
Ga toch maar naar een sportzaak want goeie schoenen zijn essentieel ter voorkoming van blessures.
Niet meer actief op Fok!
pi_102655020
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 17:18 schreef poiuytr het volgende:
Hoe kan ik weten wat voor schoensel ik nodig ben tijdens het hardlopen? Het beste is om naar een hardloop winkel te gaan maar heb weinig zin om meer dan ¤120 voor een paar schoenen te betalen. Op Avantisport heb je veel te veel keus en zal niet weten wat voor schoenen ik nodig ben. Veel demping/ minder demping etc?
Nog specifieker: ga naar starshoe. Zitten oa in zoetermeer en zeist en daar heb ik e hy het beste advies ooit gekregen. En normale prijzen.
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_102656494
quote:
1s.gif Op maandag 3 oktober 2011 17:20 schreef Viking84 het volgende:
Ga toch maar naar een sportzaak want goeie schoenen zijn essentieel ter voorkoming van blessures.
Loop nu al bijna halfjaar wekelijks 10 a 15 km en nog nergens last van gehad qua blessures, voor dat halfjaar meer dan een jaar op een loopband gelopen.

quote:
1s.gif Op maandag 3 oktober 2011 17:32 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Nog specifieker: ga naar starshoe. Zitten oa in zoetermeer en zeist en daar heb ik e hy het beste advies ooit gekregen. En normale prijzen.
Wat versta jij onder "normale" prijzen dan?
  maandag 3 oktober 2011 @ 20:29:01 #250
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_102662544
120 - 130 euro voor een schoen, eenmalig uitgegeven, sorry dat ik het zeg, maar je loopt te miepen.
Ik heb twee schoenen aangezien ik vaker loop, daar heb je ruim 3 jaar plezier van:

quote:
Hardloopschoenen zijn gemaakt om op hard te lopen. Dit betekent dat ze berekend zijn op de belasting die bij hardlopen plaatsvindt. Volgens specialisten dienen hardlopers hun schoenen ofwel na 1000 tot 1500 kilometer, ofwel na 2,5 jaar gebruik, te vervangen. Na die afstand of periode dempen de hardloopschoenen de schokken namelijk niet meer effectief.

Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Hardlopen
120 euro over 3 jaar tijd is 40 euro per jaar aan je schoenen. Dat is niks, dat is, 1x per week lopen, 52 weken lang 40/52 = 77 eurocent per loop. Hoe vaker je loopt, hoe goedkoper je schoen wordt.
pi_102665439
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 18:21 schreef poiuytr het volgende:

[..]

Loop nu al bijna halfjaar wekelijks 10 a 15 km en nog nergens last van gehad qua blessures, voor dat halfjaar meer dan een jaar op een loopband gelopen.

[..]

Wat versta jij onder "normale" prijzen dan?
Normale prijzen voor hardloopschoenen zijn zo'n 100 tot 120 euro. Ze zijn er duurder, ze zijn er goedkoper.
Het fijne van Starshoe vond ik dat het echt een voetmedisch advies centrum is. Dit is wat ze zelf zeggen:
quote:
Het Voet Medisch Adviescentrum Starshoe
is dertig jaar actief in de Nederlandse sportmarkt. De bedrijfsformule werd ontwikkeld door fysiotherapeuten, podotherapeuten en voet medisch podologen in Zoetermeer, en sinds vijf jaar ook in Zeist.

Elke Starshoe vestiging beschikt over ten minste twee testbanen van plm. 20 meter lengte waarop het looppatroon van sporters met hardloopschoenen, wandelschoenen, hockeyschoenen, tennisschoenen, fitness- en aerobicschoenen en spikes kan worden getest met behulp van digitale videoapparatuur.
Ik ben iig nog nooit zo uitgebreid gefilmd en bestudeerd bij het passen en testen van hardloopschoenen.

Sowieso kun je het beste niet veel langer dan anderhalf jaar doen met je schoenen. Iets met slijtage van het membraan ofzo.
En loop niet te lang door met je schoenen, kun je ook erg vervelende blessures van krijgen. :)
Doe wat je niet durft.
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 09:50:58 #252
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_102678823
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2011 19:57 schreef rechtsedirecte het volgende:
gister zelf ook niet zo'n goede dag gehad...
Ik heb het gevoel dat ik de laatste 2 weken even te hard heb getrained om mijn gestelde doel te halen voor de halve op 13 November.
Mijn doel toch maar iets bijgesteld want ik vind dat het plezier in het lopen niet onder het doel mag gaan lijden.
zo gezegd zo gedaan, vandaag voor het eerst gelopen volgens met schema met als doel 1.43 op de halve i.p.v. 1.38 (ik had 1.40 als doel ingevuld op een trainingsschema programma en daar kwamen 2 schema's uit, vandaar) en moest vandaag 8km drafloop doen in 5.23min/km.

Dit ging veel beter dan het eerdere doel van 5.08min/km met als gevolg dat ik heerlijk gelopen heb en ook hoop op sneller lichamelijk herstel.

Nu het volgende probleem, 13 November is de halve van Southland en 19 November de Pawakataka trail, een halve marathon "off road", veel lopen heuvel op, heuvel af en over gravelweggetjes en bospaden.....welke te kiezen??

Mocht ik besluiten de Pawakataka trial te doen dan zal er geen supertijd uitkomen maar wel lopen in een prachtige omgeving.

Heuvel op, heuvel af is op zich geen probleem aangezien ik nu al veel in heuvelachtig terrein loop.
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 11:09:13 #253
1135 Neelix
Fok!fossiel
pi_102680829
Ik heb vanochtend even heerlijk gelopen. Ik moet er echt op letten dat ik rustig begin, anders kom ik mezelf halverwege keihard tegen.
Nu 5km in 28 minuten, met mooie constante kilometertijden na de eerste.

Over anderhalve week ga ik meedoen met de 6km van de Maliebaanloop, ik denk dat ik daar toch wel kan gaan richten op 32minuten. Onder het half uur hoopte ik eerst, maar ik denk dat dat niet gaat lukken.
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 17:51:09 #254
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_102696660
Dramatijd voor mij, ene pijntje na het andere pijntje. Door het lopen op slippers in huis doet m'n hiel bijzonder irritant (hielspoor denk ik dus). Echt, ik word hier simpel van.... Vandaag maar daarom zwemmen en morgen fietsen in de sportschool om toch de conditie op pijl te houden. Maar als voorbereiding voor de halve is dit toch wel weer een kleine setback...
pi_102728549
Misschien hier ook maar eens posten nadat ik met een iets te grote mond gezegd heb volgend jaar rond deze tijd een marathon te lopen. Dik een jaar niets meer aan sport gedaan, gisteren voor het eerst even een rondje gelopen. 4,5km in iets minder dan 25 minuten geslecht, dat viel nog best tegen en nu vandaag nog meer. :')
Ik typ straat.
Mijn fashion blog: http://ludosfashionblog.wordpress.com/
  woensdag 5 oktober 2011 @ 11:53:09 #256
277627 Seven.
We are Borg.
pi_102728634
quote:
2s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 11:50 schreef LudoSanders het volgende:
Misschien hier ook maar eens posten nadat ik met een iets te grote mond gezegd heb volgend jaar rond deze tijd een marathon te lopen. Dik een jaar niets meer aan sport gedaan, gisteren voor het eerst even een rondje gelopen. 4,5km in iets minder dan 25 minuten geslecht, dat viel nog best tegen en nu vandaag nog meer. :')
Toch prima tijd?
Resistance is futile.
pi_102728961
quote:
2s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 11:53 schreef Seven. het volgende:

[..]

Toch prima tijd?
Tijd is voor een eerste keer wel prima, maar had verwacht dat het me iets gemakkelijker af zou zijn gegaan. Komt ook omdat ik gewend was er gemakkelijk te lopen, basisconditie was meer dan in orde, maar na dik een jaar niets doen is die toch aardig afgenomen. Misschien moet ik me toch maar ff in die loopschema's duiken.
Ik typ straat.
Mijn fashion blog: http://ludosfashionblog.wordpress.com/
  woensdag 5 oktober 2011 @ 12:08:38 #258
277627 Seven.
We are Borg.
pi_102729159
quote:
2s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 12:02 schreef LudoSanders het volgende:

[..]

Tijd is voor een eerste keer wel prima, maar had verwacht dat het me iets gemakkelijker af zou zijn gegaan. Komt ook omdat ik gewend was er gemakkelijk te lopen, basisconditie was meer dan in orde, maar na dik een jaar niets doen is die toch aardig afgenomen. Misschien moet ik me toch maar ff in die loopschema's duiken.
Start to run voor gevorderden dus.
Resistance is futile.
  woensdag 5 oktober 2011 @ 12:30:52 #259
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_102729913
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 17:51 schreef slacker_nl het volgende:
Dramatijd voor mij, ene pijntje na het andere pijntje. Door het lopen op slippers in huis doet m'n hiel bijzonder irritant (hielspoor denk ik dus). Echt, ik word hier simpel van.... Vandaag maar daarom zwemmen en morgen fietsen in de sportschool om toch de conditie op pijl te houden. Maar als voorbereiding voor de halve is dit toch wel weer een kleine setback...
Frustrerend om van het ene pijntje in het andere te rollen. Goed dat je een alternatieve trainingsoptie kiest en niet gewoon op de bank gaat hangen.

Ik heb gisteren weer voor het eerst gelopen na mijn halve marathon van anderhalve week geleden. Een stuk van net geen 5 km in 25:52. Tijdens het lopen voelde ik me alsof ik veel harder ging, dus tijd viel iets tegen maar het gevoel is het belangrijkste. Nu doorpakken naar de zeven heuvelen!
pi_102740822
Net les 4 STR beginners gehad, ging me tot nu toe het makkelijkste af :o Ik loop niet snel maar merk wel dat ik nu heel langzaam in snelheid toe aan het nemen ben (echt heel langzaam :') maar wel merkbaar) en mijn lopen is vrij consistent. Balen dat ik nu twee rustdagen heb -O-

Vraagje: ik zou graag uiteindelijk dagelijks gaan lopen, hoelang moet ik ongeveer bezig zijn, of hoever/hoelang moet ik kunnen lopen tot dagelijks lopen ook echt geen risico meer vormt?
  woensdag 5 oktober 2011 @ 18:28:18 #261
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_102742493
quote:
2s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 12:30 schreef Schanulleke het volgende:
Frustrerend om van het ene pijntje in het andere te rollen. Goed dat je een alternatieve trainingsoptie kiest en niet gewoon op de bank gaat hangen.
De grap is dat de fysio een positief iets zit in alle pijntjes die er nu zijn. Volgens hem komen die pijntjes doordat ik m'n houding aan het aanpassen ben (vanwege m'n kuit moet dat) en dus wordt m'n lichaam gedwongen om zich aan te passen aan de nieuwe situatie. En dat gaat niet zonder slag of stoot. Pijntjes dus. Hij ziet geen reden tot zorg, behalve dan: Pas je herstel aan. Dus dat moeten we even gaan doen, maar verwacht dat ik morgen weer kan hardlopen. Ga daar wel voor en anders overmorgen.
pi_102742520
quote:
5s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 17:36 schreef MohMi het volgende:
Net les 4 STR beginners gehad, ging me tot nu toe het makkelijkste af :o Ik loop niet snel maar merk wel dat ik nu heel langzaam in snelheid toe aan het nemen ben (echt heel langzaam :') maar wel merkbaar) en mijn lopen is vrij consistent. Balen dat ik nu twee rustdagen heb -O-

Vraagje: ik zou graag uiteindelijk dagelijks gaan lopen, hoelang moet ik ongeveer bezig zijn, of hoever/hoelang moet ik kunnen lopen tot dagelijks lopen ook echt geen risico meer vormt?
Waarom zou je dagelijks willen gaan hardlopen? Beter neem je één rustdag. Of ga bijv. om de dag fietsen/hardlopen.

Net weer 4 km opzitten, deze week is even naar een runnerstore voor nieuwe schoenen! Wat hebben jullie trouwens in de herfst/ winter aan als jullie gaan lopen? Ik ga nu altijd nog gewoon in korte broek en t-shirtje lopen, maar geen idee wat ik in de winter aan zou moeten doen? Trainingspak warm genoeg?
  woensdag 5 oktober 2011 @ 18:29:26 #263
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_102742531
Krachttraining in de sportschool doet wat dat betreft ook wonderen. Hoeft niet eens zware krachttraining te zijn.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 5 oktober 2011 @ 19:02:52 #264
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_102743549
quote:
5s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 17:36 schreef MohMi het volgende:

rust is net zo belangrijk dan het lopen zelf., ik heb zelf de laatste weken te intensief gelopen en dat merk ik meteen aan de prestaties...dus nu mezelf verplicht tot zondag rust opgelegd.
Je zult bij teveel lopen gaan merken dat je bepaalde trainignsdoelen niet meer zult halen, het lichaam is gewoon moe.

Natuurlijk kan je wel elke dag lopen maar dat lijkt me geheel af te hangen van de intensiteit, het doel en de afstand die je zou willen lopen.
Loop je om over een half jaar een mooie tijd op bijv. de 10EM of halve marathon neer te zetten of loop je om je conditie wat op peil te houden?

Wil je bijv.elke dag 5km lopen @6min/km dan lijkt me dat geen probleem maar als je bijv. elke dag 10km gaat doen @ <5min/km dan lijkt mij dat dit herstel niet ten goede komt.
pi_102743793
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 19:02 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

rust is net zo belangrijk dan het lopen zelf., ik heb zelf de laatste weken te intensief gelopen en dat merk ik meteen aan de prestaties...dus nu mezelf verplicht tot zondag rust opgelegd.
Je zult bij teveel lopen gaan merken dat je bepaalde trainignsdoelen niet meer zult halen, het lichaam is gewoon moe.

Natuurlijk kan je wel elke dag lopen maar dat lijkt me geheel af te hangen van de intensiteit, het doel en de afstand die je zou willen lopen.
Loop je om over een half jaar een mooie tijd op bijv. de 10EM of halve marathon neer te zetten of loop je om je conditie wat op peil te houden?

Wil je bijv.elke dag 5km lopen @6min/km dan lijkt me dat geen probleem maar als je bijv. elke dag 10km gaat doen @ <5min/km dan lijkt mij dat dit herstel niet ten goede komt.
Ik heb me iig al voorgenomen dat ik iig mijn rustdagen blijf houden tot ik 5km kan lopen. Daarna wil ik eigenlijk zo goed mogelijk worden (als ik ergens aan begin wil ik daar ook goed en gedreven in worden), wil iig elke dag even mijn hoofd leeg rennen.

Moet zeggen dat ik nu een paar keer aan een beginnersmarathon gedacht heb, maar first things first :)
  woensdag 5 oktober 2011 @ 19:12:06 #266
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_102743882
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 18:29 schreef poiuytr het volgende:

[..]

Wat hebben jullie trouwens in de herfst/ winter aan als jullie gaan lopen? Ik ga nu altijd nog gewoon in korte broek en t-shirtje lopen, maar geen idee wat ik in de winter aan zou moeten doen? Trainingspak warm genoeg?
ik zou zeggen, als je je lopen serieus neemt dan kleed je je daar ook naar.
Hiermee bedoel ik dat je niet het duurste van het duurste hoef aan te schaffen maar kleed je wel naar de seizoenen.
Ik raad een t-shirtje, of iets anders van katoen af, in de winter omdat dit nat wordt van het zweet en nat blijft en dus koud.
ikzelf loop in de winter in een loopshirt met lange mouwen van marinowol (dikte 200gr) en nu in het vroege voorjaar met of een dunner loopshirt van marino met korte mouwen of met lange mouwen.

Het voordeel van marinowol is dat het licht is, warm en het ademt....kortom, voor mij de ideale loopkleding.
Het nadeel is dat het behoorlijk prijzig is.(met uitzondeirng van hier in NZ waar er genoeg schapen zijn)

Er zijn natuurlijk genoeg goede synthetische stoffen op de markt tegenwoordig waardoor je winters warm en droog kunt lopen.

In de late herfst en winter draag ik verder tights, heerlijk warm om je benen

Verder hangt er in de kast een dunne muts (wederom Merino) en en windjack...ik vind dat het vooral de wind er voor zorgt dat je snel afkoelt
  woensdag 5 oktober 2011 @ 20:17:28 #267
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_102746769
quote:
Wat hebben jullie trouwens in de herfst/ winter aan als jullie gaan lopen? Ik ga nu altijd nog gewoon in korte broek en t-shirtje lopen, maar geen idee wat ik in de winter aan zou moeten doen? Trainingspak warm genoeg?
Ik heb dan gewoon een trui aan (sweater om preciezer te zijn). En een warme joggingbroek. Eigenlijk moet je gewoon zorgen voor veel luchtlagen in je kleding. Dat was afgelopen winter (jan-feb) voldoende voor me. Maar nu loop ik langer, dus moet wellicht toch eens wat winterhardloopkleding aanschaffen. Aan de andere kant, ik wil in de winter meer aan krachttraining gaan doen en minder lopen en bivakkeer in de tropen, dus ha, misschien koop ik niks...
  donderdag 6 oktober 2011 @ 08:14:45 #268
347711 Vlindertjelief
Aquila non captat muscas
pi_102761769
Ben maandag voor het eerst weer wezen lopen. Ben voorzichtig begonnen met een trainingsduur van 40 minuten. In die tijd ongeveer 6,5 km gelopen. Ging lekker. Diezelfde avond ook nog naar boksen geweest en dat was wel erg pittig. Tja dat komt dan zo uit. :)

Ben van plan om morgen of zaterdag weer te gaan lopen en dan 2 x 30 minuten te doen met eventjes 1 minuutje wandelen ertussendoor. Gewoon om weer even in het ritme te komen van de langere tijden en afstanden.
  donderdag 6 oktober 2011 @ 13:05:38 #269
1135 Neelix
Fok!fossiel
pi_102768372
quote:

[..]

Met een trainingsbroek was mijn ervaring dat je kuiten (onderaan) toch best koud worden.

Ik heb vorig jaar besloten dat ik het belangrijker vind dat ik prettig loop, dus heb bij de renwinkel een tight gekocht. Daar heb ik echt geen spijt van, mijn kuiten blijven ook warm en ik kan gewoon door blijven lopen zelfs als het vriest.

Verder heb ik nog een thermolongsleeve waar ik dan vaak nog een (hardloop) shirt overheen doe.
pi_102775744
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 13:05 schreef Neelix het volgende:

[..]

Met een trainingsbroek was mijn ervaring dat je kuiten (onderaan) toch best koud worden.

Ik heb vorig jaar besloten dat ik het belangrijker vind dat ik prettig loop, dus heb bij de renwinkel een tight gekocht. Daar heb ik echt geen spijt van, mijn kuiten blijven ook warm en ik kan gewoon door blijven lopen zelfs als het vriest.

Verder heb ik nog een thermolongsleeve waar ik dan vaak nog een (hardloop) shirt overheen doe.
Thermo kleding is erg fijn idd! Kan me voorstellen dat professionele kledij deze functionaliteit al ingebouwd hebben waar die meerdere laagjes overbodig worden, maar zolang ik nog geen last heb van mijn kleren, ga ik ook voor thermo.
Ik vind het trouwens veel fijner zweten als het buiten zo koud is for some reason :D
  donderdag 6 oktober 2011 @ 22:25:32 #271
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_102790710
Vandaag 2x rondje Sloterplas gelopen, ging heerlijk. Zo'n 14 a 15 km in totaal in 1:32:nogwat (6:26 min/km). De laatste paar km's gingen weer voorspoedig, sneller dan de eerste zoveel. Na 8 km gingen de km-tijden omlaag, heb de 6min/km gehaald en dat voelde goed!

Benen voelen nu wel zwaar aan en de pezen rondom m'n knie doen weer ietwat lastig, maar al met al een goede loop gehad en morgen even lekker m'n rust pakken. Beetje fietsen fzo.
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 08:42:21 #272
1135 Neelix
Fok!fossiel
pi_102798516
Vanochtend was ik van plan te gaan rennen, toen was het aan het hozen en dacht ik toch maar van niet. Even naar de WC geweest, en het was toch weer droog geworden!
Ik heb nu 5,5km gelopen in 31 minuten, dus wie weet gaat die 6km in 30min zondag toch nog lukken.
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 23:40:47 #273
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_102830797
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 08:42 schreef Neelix het volgende:

Ik heb nu 5,5km gelopen in 31 minuten, dus wie weet gaat die 6km in 30min zondag toch nog lukken.
In ieder geval, veel succes!!
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 08:44:24 #274
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_102836401
Hier wordt het hem niet dit weekend. Had gehoopt vanochtend een km of 7 te kunnen lopen, maar heb een lunchafspraak in het noorden en ik woon in het westen, dus dat gaat hem niet worden :P.
Deze week weer 5 km en volgend weekend dan een km of 7, 8. En daarna pak ik dan m'n normale trainingspatroon weer op (= 14 km over 2 weken).
Niet meer actief op Fok!
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 08:59:16 #275
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_102836484
Straks om 10 uur even 50 minuten lopen, daarna nog een loopje deze week van 30 minuten en dan de Halve van Amsterdam. Zin in!!!
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 10:38:52 #276
1135 Neelix
Fok!fossiel
pi_102837386
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 23:40 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

In ieder geval, veel succes!!
Dank je. Ik was alleen zo enthousiast dat ik even vergeten was dat de Maliebaanloop pas volgende week zondag is :+
Dus zondag ga ik zelf nog even een keer wat lopen ergens.
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 12:44:27 #277
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_102840285
Hahahahhahaha, gast!! :D
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 18:38:52 #278
308266 Ach3r0n
kennis is macht
pi_102849845
Vandaag meegedaan aan de Loenermarkloop en ondanks het slechte weer waren er toch veel deelnemers. Alleen het deelnemersveld voor de 5 KM was niet al te sterk. Veelzeggend was het moment voor de start dat niemand vooraan wilde staan :')

Ik ben ook dit keer rustig gestart, maar toch liep er slechts een groepje van 7 lopers voor me. In het bos was het vooral erg modderig met veel grote plassen water op het parcours.
Vanaf hier liep ik de rest van de wedstrijd met niemand meer om me heen.
In de laatste kilometers werd ik slechts door 1 andere hardloper gepasseerd en de rest van het deelnemersveld kwam nog redelijk dichtbij, maar kon ik op afstand houden op het laatste stuk verharde weg.

Uiteindelijk 9e geworden van de 39 in een tijd van 27:25 *O*.

Net op tijd om de snelste vrouw te kunnen feliciteren die ik ook op afstand heb kunnen houden *)
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 21:54:15 #279
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_102856130
Nette tijd hoor! Congrats
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 21:56:38 #280
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_102856232
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 21:54 schreef slacker_nl het volgende:
Nette tijd hoor! Congrats
inderdaad!!

ik ga ook maar eens een 5km lopen..gewoon een half uurtje "voluit"
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 22:45:14 #281
308266 Ach3r0n
kennis is macht
pi_102857962
Voorlopig zitten de wedstrijden er voor mij even op.

Tijd voor een evaluatie van het afgelopen seizoen en mijn 2e hardloopjaar.

Dit seizoen heb ik veel meer blessures gehad en ik merk nog steeds het effect hiervan op mijn prestaties. Mijn tempo is dus ongeveer gelijk gebleven ten opzichte van vorig jaar.
Positieve effecten zijn een flinke afname in het verzuren van de spieren tijdens de trainingen, meer uithoudingsvermogen en een betere loophouding.

De komende weken ga ik proberen langere afstanden te lopen. Tot nu toe waren mijn trainingen beperkt gebleven tot maximaal 3 kwartier, maar ik wil dit uitbreiden naar maximaal 1 uur lopen.
pi_102887476
De halve marathon van Eindhoven volbracht in iets minder dan 2,5 uur. Het duurde ff voordat ik over mijn dode punt heen ging pas na een km of 8. totaan de 18km ging het heel goed en de laatste 3 waren echt heel erg zwaar. Na een half jaar trainen heb ik het toch maar ff gefixed. Ben fier op mezelf.
  zondag 9 oktober 2011 @ 21:06:58 #283
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_102890317
Netjes hoor, wat was je precieze tijd? Ben zelf aan het richten op 2:15 uur volgende week in Amsterdam. Als alles volgens schema loopt (as if), 2:06:35, maar das echt een droomtijd..
pi_102908502
2.27,44
pi_102908754
Tussen al jullie wedstrijdgeweld is deze herintreder ;) zondagochtend ook weer ff naar buiten gegaan. Stukje van 4km gedaan, geen idee hoe lang en hoe snel precies, weer lekker zonder gadgets naar buiten. Bevalt dus echt heel goed!

Lekker door de miezerregen, het was zwaar maar te doen. :).
  maandag 10 oktober 2011 @ 20:00:18 #286
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_102927231
vraagje: ik heb 4 maanden geleden, als beginnende c.q herintredende loper, een paar nieuwe schoenen aangeschaft...op de loopband etc. en ze zaten als gegoten.
Nu , 4 maanden en 600km verder lijkt het wel of "mijn linkervoet scheef in mijn schoen zit" als ik loop., niet pijnlijk maar niet comfortabel.
Ik ga er vanuit dat mijn schoenen nog niet af zijn, zou dit kunnen komen door een veranderde loophouding?
  maandag 10 oktober 2011 @ 20:58:09 #287
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_102930675
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 20:00 schreef rechtsedirecte het volgende:
vraagje: ik heb 4 maanden geleden, als beginnende c.q herintredende loper, een paar nieuwe schoenen aangeschaft...op de loopband etc. en ze zaten als gegoten.
Nu , 4 maanden en 600km verder lijkt het wel of "mijn linkervoet scheef in mijn schoen zit" als ik loop., niet pijnlijk maar niet comfortabel.
Ik ga er vanuit dat mijn schoenen nog niet af zijn, zou dit kunnen komen door een veranderde loophouding?
Zou heel goed kunnen... Heb je een podoloog in de buurt zitten? Stel deze vraag eens aan hem :)

Ik ben vandaag bij mijn podoloog (ex studiegenoot) geweest en kwamen tot de conclusie dat mijn steunzolen wellicht aangepast moeten worden door mijn loophouding. Volgende keer dat ik naar de fysio ga moet ik gelijk even bij hem langs, gaan ze met z'n twee'en kijken wat er verbeterd kan worden :)
  maandag 10 oktober 2011 @ 21:48:00 #288
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_102934000
Ik was afgelopen weekend in Nijmegen en heb alvast eens het parcours van de zeven heuvelenloop verkend. Wat een mooi rondje. En ik heb ook heerlijk gelopen. Lekker rustig. Zo ga ik het met de wedstrijd ook doen, lekker niet teveel naar de tijd kijken.
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 05:40:36 #289
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_102943895
vandaag nieuwe schoenen aangeschaft.
Mij oude schoen waren na 600km af, ik ben niet de lichtste loper (1.95m en 90kg) en bij mijn rechterschoen was de support weg.
Dit probeerde ik tijdens het lopen krampachtig op te vangen met mijn lichaam met als resultaat een vervelend gevoel in mijn kleine bilspier.
Het is wederom een Brooks geworden, maar nu een met iets meer steun (moeilijk want de linker voet mag niet te veel krijgen) en meer richting een trailschoen, dit omdat ik regelmatig op grindwegen loop.
Dit zijn ze geworden: Brooks Adrenaline asr8 Trial
pi_102944469
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 05:40 schreef rechtsedirecte het volgende:
vandaag nieuwe schoenen aangeschaft.
Mij oude schoen waren na 600km af, ik ben niet de lichtste loper (1.95m en 90kg) en bij mijn rechterschoen was de support weg.
Dit probeerde ik tijdens het lopen krampachtig op te vangen met mijn lichaam met als resultaat een vervelend gevoel in mijn kleine bilspier.
Het is wederom een Brooks geworden, maar nu een met iets meer steun (moeilijk want de linker voet mag niet te veel krijgen) en meer richting een trailschoen, dit omdat ik regelmatig op grindwegen loop.
Dit zijn ze geworden: Brooks Adrenaline asr8 Trial
[ afbeelding ]
Zijn dit ook schoenen voor de zwaardere loper? Mij werd pas verteld dat de meeste damesschoenen berekend zij op een gewicht tot 75 kilo. Het zou me niet verbazen als zoiets ook opgaat voor herenschoenen.
Doe wat je niet durft.
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 08:35:55 #291
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_102944762
Ik zou het niet precies weten maar het zijn trailschoenen dus sowieso geven ze voor dat doel meer steun
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 12:18:37 #292
1135 Neelix
Fok!fossiel
pi_102949555
Zo dat ging vandaag even ontzettend lekker. Het leek wel of ik beide kanten op wind mee had, in ieder geval liep ik erg licht vandaag. Dus maar besloten om mijn normale rondje wat uit te breiden.
Volgens afstandmeten.nl heb ik 7,5km gelopen in 37,5 minuut. Daar ben ik best tevreden over. :)
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 12:19:36 #293
1135 Neelix
Fok!fossiel
pi_102949590
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 08:09 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Zijn dit ook schoenen voor de zwaardere loper? Mij werd pas verteld dat de meeste damesschoenen berekend zij op een gewicht tot 75 kilo. Het zou me niet verbazen als zoiets ook opgaat voor herenschoenen.
Lijkt me sterk, de gemiddelde heer weegt toch wel meer dan 75 kilo. Dat zal misschien geen 90 kilo zijn, maar dan zit je er zeker niet ver vandaan volgens mij.
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 19:53:10 #294
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_102967739
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 12:19 schreef Neelix het volgende:

[..]

Lijkt me sterk, de gemiddelde heer weegt toch wel meer dan 75 kilo. Dat zal misschien geen 90 kilo zijn, maar dan zit je er zeker niet ver vandaan volgens mij.
ik denk dat KPKW doelt op een bovengrens van mannen, zeg maar dat de demping van de gemiddelde schoen is berekend op max. 110kg of zo iets...

Ik heb eigenlijk nooit een aanduiding gezien voor demping maar anders zou je het zo kunnen uitrekenen., men zegt dat de impact 2-3x je lichaamsgewicht is....dit zou in mijn geval inhouden dat de demping tot 300kg zou moeten gaan.
pi_102970828
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 19:53 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

ik denk dat KPKW doelt op een bovengrens van mannen, zeg maar dat de demping van de gemiddelde schoen is berekend op max. 110kg of zo iets...

Ik heb eigenlijk nooit een aanduiding gezien voor demping maar anders zou je het zo kunnen uitrekenen., men zegt dat de impact 2-3x je lichaamsgewicht is....dit zou in mijn geval inhouden dat de demping tot 300kg zou moeten gaan.
Ja ziets idd.
quote:
De gewichtsklasse van de sporter bepaalt de hardheid van de tussenzool. Deze hardheid is uitgedrukt in shore. De fabrikant geeft daarom in de regel aan voor welke gewichtsklasse de schoen geschikt is. Hoe zwaarder de persoon hoe harder de tussenzool. Hoe lichter de persoon hoe zachter de tussenzool.
Ik kan me zo voorstellen dat de meeste herenschoenen berekend zijn op mannen tot 90 kilo ofzo?
Doe wat je niet durft.
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 23:36:23 #296
347711 Vlindertjelief
Aquila non captat muscas
pi_102982561
Ben lid geworden van sportschool en heb vanavond op de loopband gelopen. Buiten lopen is veel lekkerder (briesje, buitenlucht, afwisselender, etc) maar nu dat het zo snel donker is 's avonds voel ik me in de sportschool wat prettiger. Ook wil ik wat meer krachttraining gaan doen. In de weekenden kan ik dan nog wel overdag blijven lopen. Heb 5 km gelopen met een heling van 1% in 40 minuutjes.
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 23:37:42 #297
347711 Vlindertjelief
Aquila non captat muscas
pi_102982649
quote:
14s.gif Op maandag 10 oktober 2011 21:48 schreef Schanulleke het volgende:
Ik was afgelopen weekend in Nijmegen en heb alvast eens het parcours van de zeven heuvelenloop verkend. Wat een mooi rondje. En ik heb ook heerlijk gelopen. Lekker rustig. Zo ga ik het met de wedstrijd ook doen, lekker niet teveel naar de tijd kijken.
Jij doet dus ook mee? Ik ook. Wil hem ook nog even een keertje gaan verkennen. Goed plan.
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 18:24:59 #298
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_103083469
Gisteren voor het eerst in drie weken weer een ochtendrondje gedaan. Morgen 14 km proberen, als ik weer fit ben iig. Heb behalve gisteren al twee weken niet gelopen dus ben benieuwd of dat lukt :).
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 18:58:54 #299
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_103084730
Overmorgen is voor mij de dag der dagen van dit jaar. De Halve van Amsterdam...
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 22:29:15 #300
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_103096196
de afgelopen dagen op mijn nieuwe schoenen gelopen (Brooks Adrenaline) en mijn "niggles" zijn als sneeuw voor de zon verdwenen.
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 22:31:48 #301
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_103096332
Hoe laat kunnen we een verslag hier verwachten op zondagavond Slacker?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')