abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 22 augustus 2011 @ 01:07:18 #1
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_101027225
Vervolg van vorige deel:
Elenin Update: Opmerkelijke feiten en een nuchtere analyse #7

Voor deze openingspost gebruik ik de mooie samenvatting van Xandernieuws, een alternatieve nieuwssite.
http://xandernieuws.punt.nl/?id=636527&r=1&tbl_archief=&

De stand van de zon, maan, sterren en komeet Elenin geven op 29 september voor het eerst in de historie exact de in Openbaring 12 beschreven situatie weer. Toeval?

Op YouTube en alternatieve websites over de hele wereld verschijnen dagelijks nieuwe blogs, artikelen en filmpjes over de komst van de komeet Elenin eind september. De ene theorie is nog sensationeler dan de andere; de laatste versie is dat Elenin -of Planeet X, Nibiru, Hercolubus, Nemesis, Marduk- een neutronenster is, of dat de komeet gepaard gaat met de komst daarvan. Deze uitleg kan net als veel andere verklaringen onmiddellijk de prullenbak in, aangezien een neutronenster een gigantisch zwaartekrachtveld heeft en niet alleen de Aarde zou vernietigen, maar ook het hele zonnestelsel in een chaos zou veranderen (en dit in het verleden dus al gedaan zou moeten hebben). Hoewel Elenin naar verwachting dus niets anders dan een gewone, kleine komeet zal blijken te zijn, zijn er desondanks toch een aantal opmerkelijke feiten die de komst van Elenin bijzonder maken.

David Morrison, planetair astronoom bij de NASA, schat dat er zo'n 2 miljoen websites zijn waarop over de komst van Elenin / Nibiru wordt gediscussieerd. Dagelijks ontvangt de leidinggevende NASA-wetenschapper gemiddeld vijf emails over het onderwerp. 'En minstens één keer per week krijg ik een email van een jong iemand -zelfs van een 11 jarige- die schrijft ziek te zijn of zelfmoord te overwegen omdat het einde van de wereld er aan zit te komen.'

In één van de besproken 'doemsdag' scenario's zal een mysterieus hemellichaam in botsing komen met de aarde. Dit idee werd voor het eerst in 1995 door Nancy Lieder wereldkundig gemaakt. Lieder beweerde door middel van een implantaat in haar hersenen in contact te staan met aliens uit het Zeta Reticulu zonnestelsel. Op haar website 'Zeta Talk' legde ze uit dat ze uitverkoren was om de Aardbewoners te waarschuwen voor een planetaire botsing die in mei 2003 de hele mensheid zou uitroeien. Toen dat niet gebeurde kozen Lieders volgelingen 2012 uit voor de komst van Nibiru, dat mooi overeen kwam met de bekende 21-12-2012 einddatum van de Maya kalender.

Zecharia Sitchins Nibiru
Lieder noemde de brenger van de apocalyps overigens eerst 'Planeet X' en stelde later dat dit hetzelfde hemellichaam was dat door de in New Age kringen bekende schrijver en pseudo-wetenschapper Zecharia Sitchin 'Nibiru' werd genoemd. Sitchin (1920-2010) schreef in zijn boek 'De 12e planeet' dat de oude Sumeriërs al in hun tijd wisten van het bestaan van alle planeten en tevens van een voor ons nog onbekende gigantische planeet genaamd Nibiru. Deze planeet zou een enorme omloopbaan hebben en eens in de 3600 jaar langs de Aarde scheren. Volgens Sitchin ontstond de mensheid op Nibiru en werd onze planeet tijdens zo'n planetaire 'ontmoeting' door hen gekoloniseerd.

Historici en taalwetenschappers zeggen echter dat Sitchin grove fouten heeft gemaakt bij het vertalen van de oude Sumerische teksten. Zo wisten ze van het bestaan van niet 12, maar slechts 5 planeten, en geloofden ze niet dat de mensheid zijn oorsprong heeft op een planeet genaamd Nibiru. Daar komt nog eens bij dat de door Sitchin geopperde omloopbaan volgens astronomen onmogelijk is. Geen enkel hemellichaam kan, als het maar één keer in de 3600 jaar het zonnestelsel binnenkomt en zich er de rest van de tijd ver buiten bevindt, een stabiele omloopbaan blijven volgen. De planeet zou óf snel het zonnestelsel worden ingetrokken, óf er worden uitgeduwd.

Ondanks het ontbreken van enige geloofwaardige wetenschappelijke onderbouwing werden Sitchins boeken in meer dan 25 talen vertaald en werden er over de hele wereld miljoenen exemplaren van verkocht. Veel mensen geloven nog altijd heilig in Sitchins onbewezen theorieën en denken dat Planeet X of Nibiru in 2012 -en in recente maanden dus 2011, samenvallend met Elenin- vlakbij de Aarde zal komen en daarbij enorme verwoestingen zal aanrichten.

Aardbevingen
Volgens astronomen bestaat zo'n planeet echter niet en is er nog nooit ook maar één aanwijzing voor Nibiru of Planeet X gevonden. Zoals gezegd wordt inmiddels op talloze websites en in veel filmpjes beweerd dat de komeet Elenin -die niet dichterbij de Aarde zal komen als 100 x de afstand tussen de Aarde en de maan- eigenlijk Nibiru / Planeet X is. 'Deze mensen veranderen voortdurend hun verhaal,' aldus Morrison. 'Voor sommigen is Nibiru niet langer enkel de Sumerische god of planeet die eind 2012 naar de Aarde terugkeert, maar krijgt inmiddels bijna iedere kosmische catastrofe het stikkertje met die naam opgeplakt.'

De theorie dat Elenin in werkelijkheid Nibiru is verspreidde zich vanaf het begin van dit jaar als een lopend vuurtje over het alternatieve internet. Er werden allerlei verbanden gezien met de zware aardbevingen in Chili, Nieuw Zeeland en Japan. Zo zou de aardas na de aardbeving in Chili 3 graden gekanteld zijn en zou de veronderstelde 'poolomkering' hierdoor zijn versneld. 'De werking van de tektonische platen die de oorzaak is van aardbevingen wordt genegeerd,' aldus Morrison. 'Ze suggeren dat de komeet grote zwaartekracht effecten uitoefent op onze planeet.' Toen wetenschappers erop wezen dat Elenin slechts 5 kilometer groot is en ver van de Aarde zal blijven, ontstonden geruchten dat de NASA belangrijke info over Elenin en de samenstelling en aard van kometen zou achterhouden.

Bruine dwerg onmogelijk
'Ironisch genoeg is juist het feit dat de komeet zo onopvallend is voer voor de complottheorieën,' vervolgt Morrison. 'Men redeneert dat de aardbevingen bewijzen dat Elenin geen komeet kán zijn, maar een enorm grote en gevaarlijke indringer.' Elenin zou in werkelijkheid Nibiru zijn, een gigantische planeet of zelfs een bruine dwergster en recentelijk dus een neutronenster.

Telescopen -ook van onafhankelijke amateur astronomen- laten echter zien dat Elenin een gewone komeet is en een lange staart van verdampend ijs achter zich heeft. Een bruine dwergster zou geen 'staart' hebben en zou al lang enorme zwaartekracht effecten op de Aarde en Mars moeten hebben gehad, waardoor de omloopbanen van deze planeten zouden zijn verstoord. Dit is duidelijk niet het geval. Daarnaast zou een bruine dwerg al buiten het zonnestelsel zijn opgepikt door infrarood telescopen.

'Niburu theorie idioot'
Velen laten zich echter niet overtuigen en gaan zelfs nog een stap verder door te stellen dat het pad van Elenin plotseling zal veranderen, omdat de 'planeet' door intelligente wezens zou worden bestuurd en begeleid wordt door één of meer gigantische UFO's. Volgens Morrison moet men echter niet afgaan op dit soort verhaaltjes. 'Niet iedereen die op YouTube beweert een wetenschapper, astronoom of werknemer bij de NASA te zijn, is er ook een. Het is echter niet eenvoudig waarheid van leugens te onderscheiden.'

Volgens Morrison zijn de Niburu-complottheorieën dermate idioot dat hij zich afvraagt of de bedenkers hiervan er eigenlijk zelf wel in geloven. Veel websites waar Niburu / Nibiru / Planeet X als feit worden gepresenteerd blijken boeken en dvd's over het onderwerp te verkopen, alsmede ook 'survival kits' om de komst van de 'wraakplaneet' te kunnen overleven. Morrison denkt dan ook dat men doelbewust misbruik maakt van mensen die niet in staat zijn geloofwaardige informatie van totale onzin te onderscheiden. 'Dat is vooral een probleem voor jonge mensen, en daarom ben ik zo boos op degenen die zich richten op kinderen.' (1)

Opmerkelijke feiten
Er is dus helemaal niets aan de hand en komeet Elenin is gewoon wat het is - een normale komeet, en niet eens een spectaculaire, zoals de kometen van Halley en Hale-Bopp?

Ja en nee. Er zijn namelijk een aantal wél aantoonbare feiten die de komst van Elenin desondanks opmerkelijk maken. In eerdere artikelen over dit onderwerp bespraken we deze zaken overigens al:

1. Zon verduisterd?
Elenin volgt een pad dat de komeet eind september zo'n 3 dagen lang precies tussen de Aarde en de zon brengt. Zou het inderdaad tóch een enorme planeet of ster zijn, dan zou er op Aarde 3 dagen 'duisternis' heersen. In de Bijbel wordt voorzegd dat de 'zon verduisterd' zal worden alvorens de allerlaatste fase van de eindtijd ('dag des HEEREN') aanbreekt.

2. Sterrenstand Openbaring 12
Op de laatste van deze 3 dagen, 29 september, vindt er een unieke samenstand van sterren en planeten plaats die exact overeenkomt met een beschrijving in Openbaring 12: 'En er werd een groot teken in de hemel gezien: een vrouw, met de zon bekleed,met de maan onder haar voeten een een krans van twaalf sterren op haar hoofd; en zij was zwanger en schreeuwde in haar weeën en in haar pijn om te baren.'

Eind september zal het sterrenbeeld Maagd (Virgo), de 'vrouw' aan de hemel, inderdaad 'bekleed' zijn met de zon, de maan onder haar voeten hebben en Elenin (met staart) als 'krans' (diadeem) dragen, met 12 sterren op haar hoofd. Bovendien zal de planeet Venus, de heldere 'Morgenster' (in de Bijbel één van de benamingen van Jezus Christus, zie Opb.22:16), zich 'uit' haar schoot bewegen en als het ware 'geboren' worden.

Is het enkel toeval dat zon, maan en sterren, door God aan de hemel tot 'tekenen' voor de mensheid gesteld, eind september 2011 voor het eerst in de geschiedenis precies de door Johannes geziene samenstand laten zien? Of is dit wellicht het signaal dat de allerlaatste fase van de eindtijd inderdaad aangebroken zal zijn, en de 'vrouw' 1260 dagen (3,5 jaar) lang naar de woestijn zal vluchten?

Bedenk hierbij dat ook de in Openbaring genoemde veelkoppige draak (12:3) bij de vrouw aan de hemel aanwezig zal zijn! Het sterrenbeeld Hydra -in de Griekse mythologie de veelkoppige slang of een draakachtig monster- bevindt zich op dat moment rechts van de vrouw, wachtend om het 'kind' (Venus) te 'verslinden'. En onder de vrouw bevindt zich het sterrenbeeld Serpens Caput - de Kop van de Slang, in de Bijbel net als de draak een referentie naar de duivel, Satan. Daarnaast bestaat het sterrenbeeld Hydra uit 17 sterren, oftewel de '7 koppen en 10 horens' die de draak in Openbaring 12:3 heeft. (2)

Er bestaat ook een letterlijk sterrenbeeld 'Draak' (Draco), dat zich op dat moment op het hoogste punt aan de sterrenhemel bevindt.

3. Rosh Hashana, 7 jaar voor 70 jaar na geboorte Israël
Om het plaatje compleet te maken: Precies tijdens de dagen dat Elenin tussen de Aarde en de zon in staat, en precies als de in Openbaring 12 genoemde samenstand te zien is, vindt op 29 september de eerste dag van het Rosh Hashana feest plaats, de viering van het joodse nieuwe jaar 5772.

We hebben op deze site regelmatig aandacht besteed aan de bevindingen van de Amerikaanse pastor Mark Biltz, die met behulp van officiële NASA gegevens ontdekte dat er een frappant verband is tussen joodse feestdagen, belangrijke gebeurtenissen rond de staat Israël en verschijnselen aan zon, maan en sterren. Tevens geloven veel christenen dat de 'laatste bazuin' die volgens de apostel Paulus de opstanding der doden en de Opname van de gemeente zal aankondigen, slaat op de letterlijke 'laatste bazuin' die traditioneel wordt geblazen op de laatste dag van het Rosh Hashana feest (dit jaar op 30 september).

In Matteüs 24 vertelt Jezus wat er in de eindtijd zal gebeuren, waarbij Hij -volgens een breed geaccepteerde uitleg- wijst op het herstel van de staat Israël (het uitlopen van de vijgeboom). In vers 24 zegt Jezus vervolgens dat 'dit geslacht', de generatie die het herstel van Israël meemaakt, niet voorbij zal gaan voordat 'alles geschiedt', dat zijn alle in de Bijbel voorzegde gebeurtenissen in de eindtijd, inclusief de terugkeer van Jezus zelf naar Jeruzalem.

Wat het komende Rosh Hashana bijzonder maakt is het feit dat dit het 63e joodse nieuwjaarsfeest sinds de wedergeboorte van Israël is. Eén generatie duurt volgens diverse teksten in de Bijbel 70 jaar. 1948 plus 70 jaar is 2018. Volgens veel evangelische Bijbeluitleggers duurt de Verdrukking in totaal 7 jaar (2x 1260 = 2520 dagen, plus nog 75 dagen die worden genoemd in Daniël). De rekensom is dan gauw gemaakt: 2018 min 7 jaar = 2011, als zijnde het mogelijke begin van de Verdrukking.

Toeval?
Zijn alle bovengenoemde feiten geheel toevallig, of zijn er wel degelijk voldoende aanwijzingen dat we ons mogelijk op de drempel van de in de Bijbel voorzegde allerlaatste fase van de eindtijd, die pal aan de terugkeer van Jezus Christus zal voorafgaan, bevinden? Op het antwoord op deze vraag zullen we in ieder geval niet lang hoeven wachten.
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
  maandag 22 augustus 2011 @ 02:22:45 #2
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_101028785
Laatste post

quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 20:09 schreef Truthfinder7 het volgende:
@AVerstraten, oh deze is echt iets voor jou! ;) Een bak popcorn erbij en genieten :Y
Interessant :Y en weer een voorspelling met 3 dagen duisternis 8-)
pi_101031331
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 02:22 schreef Summers het volgende:
Laatste post

[..]

Interessant :Y en weer een voorspelling met 3 dagen duisternis 8-)
Heel interessant maar hij praat in t begin over 17 aug. Toen is er geen aardbeving gebeurt terwijl hij zei dat er dan wel 1 had moeten zijn. Paniekzaaier imo. :Y
zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
pi_101031458
Er is vrijwel elke dag wel ergens een aardbeving, daarom is het "voorspellen" van aardbevingen zonder locatie of indicatie van zwaarte zo ongeveer het makkelijkste wat er is. Wij zouden het ook kunnen en dan ook nog eens helemaal zonder komeet Elenin daarin te betrekken - die heeft er namelijk helemaal niets mee te maken.
pi_101031666
Er is nog niets uit te sluiten!
Massa van Elenin is nog niet bekend gemaakt, de diameter van de nucleus is gewoon een schatting.
Veel satellieten doen het spontaan niet meer (ik geloof 3 die cruciaal zijn om metingen te verrichten)
pi_101031757
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 09:36 schreef Truthfinder7 het volgende:
Er is nog niets uit te sluiten!
Zeker is er iets uit te sluiten, een heleboel zelfs!
quote:
Massa van Elenin is nog niet bekend gemaakt, de diameter van de nucleus is gewoon een schatting.
Veel satellieten doen het spontaan niet meer (ik geloof 3 die cruciaal zijn om metingen te verrichten)
De diameter is niet zomaar een vage schatting. De exacte meting zal er niet veel naast zitten. En zelfs al zou hij 8 km in doorsnee blijken te zijn, wat ik niet verwacht, dan nog kan er niks gebeuren. Denken dat Elenin kan zorgen voor 3 dagen duisternis is niets meer dan bijgeloof, er is geen enkele feitelijke basis om zoiets te verwachten.

Ik weet niet hoeveel satellieten het niet meer doen en welke dat zijn - heb je een bron voor die bewering? Maar zelfs als dat zo is lijkt me dat een gevolg van de recente CME (zonnevlam) en niet van Elenin.
pi_101032734
Er zijn voor zo ver ik weet geen infrarood foto`s van Elenin, er zijn ook geen gegevens van de radio satelliet. Infrarood radio satellieten functioneren niet goed? Ik had ergens gelezen dat deze kapot zijn (ik kan het even niet terug vinden) En er was er nog een die niet goed functioneerde.

Het Vaticaan lijkt meer te weten.....
pi_101033055
Tja, mensen die niet kunnen accepteren dat hun doemscenario onjuist is, blijven zoeken naar zogenaamde "bewijzen", al zijn die nog zo onzinnig.

Ik moet zeggen dat ik er amper meer tegen kan. De hoeveelheid leugens, verdraaiingen, kwaadaardige ongefundeerde bangmakerij, doemscenario's, ziekelijke achterdocht en grenzenloze domheid op het internet rondom de komeet Elenin vind ik werkelijk verbijsterend en zeer schokkend. De gedachte dat zoveel mensen dit soort denkbeelden zonder meer voor waar aannemen maakt me eerlijk gezegd bang. Wat voor ongefundeerde beweringen geloven zij dan nog meer vraag ik me af. Men legt zichzelf immers helemaal geen beperkingen op met betrekking tot toetsing op juistheid, mogelijkheid en waarheid van de denkbeelden. Ik ben er de laatste dagen werkelijk ziek van en het deprimeert me dusdanig dat ik me er eigenlijk niet meer mee bezig wil houden.

[ Bericht 14% gewijzigd door AVerstraten op 22-08-2011 11:44:44 ]
pi_101034107
@AVerstraten, het is niet mijn bedoeling om mensen bang of gek te maken. Maar de een zegt dit en de ander zegt weer dat. Ik weet ook niet wat ik moet geloven 8)7 Ik ben er ook te veel mee bezig!
Waar heeft deze Malachi Martin van het Vaticaan het over? weer zoiets, gewoon om gek van te worden! :? Bedoeld hij Elenin of weer iets anders?
pi_101034652
Ik heb geen idee waar de man het over heeft. Hij is in 1999 overleden en hield zich onder andere bezig met exorcisme.

Dat andere filmpje met die meneer met die grote bril (Robert Harrington) is ook uit het jaar Kruik. Robert Harrington is in 1993 (!) overleden aan slokdarmkanker (hij was een zware roker). Hij heeft lang gezocht naar "planet X", evenals meer astronomen in die tijd. Planeet X werd noodzakelijk geacht om een veronderstelde minieme afwijking in de baan van Uranus te verklaren. Uranus heeft een omlooptijd van maar liefst 84 jaar, zodat het de nodige tijd heeft gekost om de baan volledig en voldoende gedetailleerd in kaart te krijgen. Toen dat eenmaal gelukt was, bleek dat de veronderstelde afwijking voortkwam uit rekenfouten als gevolg van onbekendheid met de volledige baan en de baan van Uranus geen afwijking vertoont, zodat het aannemen van een 12e planeet niet langer noodzakelijk was. Exit planeet X dus, behalve natuurlijk zoals gebruikelijk bij de doemdenkers en de complotters.

[ Bericht 0% gewijzigd door AVerstraten op 22-08-2011 11:50:47 ]
  maandag 22 augustus 2011 @ 11:41:37 #12
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_101034663
En? Nog aardbevingen in het verschiet?
Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
pi_101034997
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 11:41 schreef AVerstraten het volgende:
Exit planeet X dus, behalve natuurlijk zoals gebruikelijk bij de doemdenkers en de complotters.
Jaja we weten het nu ondertussen wel al hoor :{w
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  maandag 22 augustus 2011 @ 12:09:31 #14
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_101035485
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 10:41 schreef AVerstraten het volgende:
Tja, mensen die niet kunnen accepteren dat hun doemscenario onjuist is, blijven zoeken naar zogenaamde "bewijzen", al zijn die nog zo onzinnig.

Ik moet zeggen dat ik er amper meer tegen kan. De hoeveelheid leugens, verdraaiingen, kwaadaardige ongefundeerde bangmakerij, doemscenario's, ziekelijke achterdocht en grenzenloze domheid op het internet rondom de komeet Elenin vind ik werkelijk verbijsterend en zeer schokkend. De gedachte dat zoveel mensen dit soort denkbeelden zonder meer voor waar aannemen maakt me eerlijk gezegd bang. Wat voor ongefundeerde beweringen geloven zij dan nog meer vraag ik me af. Men legt zichzelf immers helemaal geen beperkingen op met betrekking tot toetsing op juistheid, mogelijkheid en waarheid van de denkbeelden. Ik ben er de laatste dagen werkelijk ziek van en het deprimeert me dusdanig dat ik me er eigenlijk niet meer mee bezig wil houden.
Het topic gaat over Elenin en niet over mensen die zich met verhalen over Elenin bezig houden .
Als je bang en ziek word , kan je er ook voor kiezen het niet te lezen .
pi_101035790
http://www.quofataferunt.(...)tstart=60&Itemid=120
Er zijn veel aanwijzingen dat er iets staat te gebeuren. Of behoren deze mensen allemaal tot de complottheorie of doem denkers?
  maandag 22 augustus 2011 @ 12:23:08 #16
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_101035901
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 12:09 schreef Summers het volgende:
Het topic gaat over Elenin en niet over mensen die zich met verhalen over Elenin bezig houden .
Als je bang en ziek word , kan je er ook voor kiezen het niet te lezen .
:') hij wordt niet bang en ziek van de verhalen, maar van de mensen die ze klakkeloos als waarheid slikken. Zonder enige toetsing. Als we hetzelfde gedrag zouden vertonen binnen de rechtspraak ... kan ik me daar wel wat bij voorstellen. ;)
The truth may be out there, but the lies are in your head.
  maandag 22 augustus 2011 @ 12:24:06 #17
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_101035929
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 12:23 schreef R0N1N het volgende:

[..]

:') hij wordt niet bang en ziek van de verhalen, maar van de mensen die ze klakkeloos als waarheid slikken. Zonder enige toetsing. Als we hetzelfde gedrag zouden vertonen binnen de rechtspraak ... kan ik me daar wel wat bij voorstellen. ;)
Jawel , dat schrijft hij zelf
Dus nu graag weer ontopic over Elenin .
  maandag 22 augustus 2011 @ 12:25:29 #18
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_101035978
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 12:24 schreef Summers het volgende:
Jawel , dat schrijft hij zelf .
Lees het nog eens.

quote:
De gedachte dat zoveel mensen dit soort denkbeelden zonder meer voor waar aannemen maakt me eerlijk gezegd bang. Wat voor ongefundeerde beweringen geloven zij dan nog meer vraag ik me af. Men legt zichzelf immers helemaal geen beperkingen op met betrekking tot toetsing op juistheid, mogelijkheid en waarheid van de denkbeelden.
pi_101036094
Moest Elenin niks teweegbrengen denk ik wel dat het bij sommige mensen mss een bewustzijnsverandering kan teweegbrengen.
  maandag 22 augustus 2011 @ 12:29:14 #20
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_101036097
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 12:25 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Lees het nog eens.

[..]

Graag weer ontopic over Elenin , een discussie over een user ga ik niet voeren in dit topic .
pi_101036449
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 12:24 schreef Summers het volgende:

[..]

Jawel , dat schrijft hij zelf
(...)
Nee, dat schrijf ik niet.

quote:

[..]

Juist, dat is exact wat ik bedoel. Het feit dat mensen zo gemakkelijk en volkomen kritiekloos dergelijke verhalen voor waar aannemen, in weerwil van een totaal gebrek aan bewijs, vind ik schokkend.
  maandag 22 augustus 2011 @ 12:43:01 #22
49558 1-of-6Billion
Up the shut fuck you must
pi_101036524
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 10:41 schreef AVerstraten het volgende:

Nog tot begin vorige eeuw dachten de mensen dat er rampspoed zou volgen wanneer er een komeet verscheen. :')
Da's dus niks nieuws. Je zou alleen verwachten dat we inmiddels wat wijzer zijn.
Dat zijn we ook, alleen het internet is een prachtig klankbord voor de doemdenkers onder ons. :Y
I follow you......but not on Twitter
pi_101036673
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 12:18 schreef Truthfinder7 het volgende:
http://www.quofataferunt.(...)tstart=60&Itemid=120
Er zijn veel aanwijzingen dat er iets staat te gebeuren. Of behoren deze mensen allemaal tot de complottheorie of doem denkers?
Het enige "iets" dat staat te gebeuren is dat er een komeet door ons zonnestelsel trekt die geen enkel gevaar voor de aarde met zich meebrengt.

In de video wordt gezegd dat Inuit "Elders" beweren dat de positie van de sterren veranderd is en de zon op een ander tijdstip opkomt. Nu spreek ik geen Inuit, dus ik zou niet weten wat ze zeggen. Maar ik heb van die verschijnselen nog nooit iets gezien of gemerkt, evenmin als honderdduizenden amateurastronomen met voortreffelijke apparatuur en veel ervaring met mij. Hoe kan dat dan? Misschien zou je in overweging kunnen nemen dat of de vertaling niet deugt of dat die Elders zich vergissen. Want als het werkelijk zo was, zouden miljonenen mensen dit hebben waargenomen en dat is niet het geval.
pi_101036709
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 12:41 schreef AVerstraten het volgende:
Juist, dat is exact wat ik bedoel. Het feit dat mensen zo gemakkelijk en volkomen kritiekloos dergelijke verhalen voor waar aannemen, in weerwil van een totaal gebrek aan bewijs, vind ik schokkend.
quote:
14s.gif Op maandag 22 augustus 2011 12:43 schreef 1-of-6Billion het volgende:
Dat zijn we ook, alleen het internet is een prachtig klankbord voor de doemdenkers onder ons. :Y
Sure, en de rest van de bevolking wordt gewoon gemanipuleerd aan de hand van het Tv-nieuws zodat politieke/militaire agenda's doorgevoerd kunnen worden met instemming van de goedgelovige bevolking ...
:O
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_101036841
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 12:48 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

[..]

Sure, en de rest van de bevolking wordt gewoon gemanipuleerd aan de hand van het Tv-nieuws zodat politieke/militaire agenda's doorgevoerd kunnen worden met instemming van de goedgelovige bevolking ...
:O
Dat heeft helemaal niks te maken met hemelverschijnselen die door iedereen kunnen worden waargenomen, als ze ook maar enigszins de moeite zouden willen nemen zich er in te verdiepen. Het feit dat veel mensen daar blijkbaar te beroerd voor zijn, maar liever klakkeloos allerlei yuotube-rommel napraten, vind ik bedroevend.
pi_101037278
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 12:52 schreef AVerstraten het volgende:

[..]

Dat heeft helemaal niks te maken met hemelverschijnselen die door iedereen kunnen worden waargenomen, als ze ook maar enigszins de moeite zouden willen nemen zich er in te verdiepen. Het feit dat veel mensen daar blijkbaar te beroerd voor zijn, maar liever klakkeloos allerlei yuotube-rommel napraten, vind ik bedroevend.
Sorry, maar dat klinkt behoorlijk negatief. Ik zeg nergens dat ik alles geloof, ik zoek linkjes op het internet waar ik vraagtekens bij zet en goed genoeg vind om hier te posten hoe belachelijk ze soms ook zijn of lijken. Dat je ze dan met een kritisch oog bekijkt is prima, maar om dan zo te reageren vind ik nogal laag.
En ik hoef niet alles klakkeloos aan te nemen wat jij zegt, want ik heb mijn eigen gedachte en intelligentie.
pi_101037501
quote:
..............
Het feit dat mensen zo gemakkelijk en volkomen kritiekloos dergelijke verhalen voor waar aannemen, in weerwil van een totaal gebrek aan bewijs, vind ik schokkend.
Net zoals hele volksstammen dagelijks en kritiekloos alles maar als zoete koek slikken en voor waar aannemen wat men voorgeschoteld krijgt via de gangbare media en overheden.
Want men heeft immers zogenaamd het beste met ons voor.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_101037554
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 13:14 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Net zoals hele volksstammen dagelijks en kritiekloos alles maar als zoete koek slikken en voor waar aannemen wat men voorgeschoteld krijgt via de gangbare media en overheden.
Want men heeft immers zogenaamd het beste met ons voor.
^O^ pressies!
  maandag 22 augustus 2011 @ 13:22:31 #29
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_101037730
quote:

[..]

Nee, dat schrijf ik niet.

[..]

De meeste mensen hier willen gewoon alles over Elenin lezen en horen en ZELF hun conclusie trekken .
Beetje flauw als jij daar steeds van maakt dat mensen alles voor zoete koek slikken en alles aannemen wat hier voorbij komt .
Je hebt zelf een topic gemaakt over Elenin en als je voor andersdenkenden geen respect kan opbrengen , ga je maar naar je eigen topic waar alleen jouw waarheid te lezen is en kunnen we hier verder met ook niet gangbare gedachten over Elenin te uiten of te lezen of wat dan ook .
pi_101037980
Nania met een waarschuwing over Elenin..
Wie is Nania, zul je zeggen.

Dit is de vrouw die door Alex Jones werd uitgelachen in zijn radio show begin maart.
Nania was de vrouw die probeerde iedereen te waarschuwen voor de komende aardbeving.
Zij was diegene naar wie niemand wilde luisteren, tot ze op een gegeven moment huilend uit riep:
"Waarom wil er helemaal niemand naar mij luisteren?".

En Alex Jones, die na 11 maart zei: "Ik lach nu niet meer".

Zie ook het filmpje onder deze tekst..

http://www.wordwakkerwereld.nl/viewtopic.php?f=28&t=878
pi_101040536
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 13:30 schreef Maron het volgende:
Nania met een waarschuwing over Elenin..
Wie is Nania, zul je zeggen.

Dit is de vrouw die door Alex Jones werd uitgelachen in zijn radio show begin maart.
Nania was de vrouw die probeerde iedereen te waarschuwen voor de komende aardbeving.
Zij was diegene naar wie niemand wilde luisteren, tot ze op een gegeven moment huilend uit riep:
"Waarom wil er helemaal niemand naar mij luisteren?".

En Alex Jones, die na 11 maart zei: "Ik lach nu niet meer".

Zie ook het filmpje onder deze tekst..

http://www.wordwakkerwereld.nl/viewtopic.php?f=28&t=878
Geef eens een samenvatting aub, ik kan geen filmpjes kijken.
pi_101041454
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 14:47 schreef Loppe het volgende:

[..]

Geef eens een samenvatting aub, ik kan geen filmpjes kijken.
Dat is jammer @Loppe..het is ook niet echt een filmpje, maar tekst..moeilijk om daar een samenvatting van te maken..Het gaat over de mensheid en het feit dat de aarde al eerder vernietigd is geweest, over de nalatenschappen van oude culturen, en hun waarschuwingen voor wat gaat komen..
'Toevalligheden' in de stand van sterren en planeten, die nu bijna precies zo staan, zoals ze zijn beschreven in oude voorspellingen..
Verder voorspellingen van 'zieners' door de eeuwen heen..van voorspelde events die al gebeurd zijn, en voor de toekomst..toch weer bepaalde zaken die ik nog niet wist..
pi_101041641
ok ja, we zullen wel zien binnenkort, thx
pi_101043280
Op 11 september zal Elenin (dit zijn officiële astronomische gegevens) op 72,000000 km van de zon staan waarbij hij de zon het dichtste nadert. Er komt op september 21-22 een uitlijning tussen de aarde Elenin en Venus. Dit is de eerste keer dat Elenin tussen 2 planeten in komt te staan. Het voorbij gaan van Elenin tussen de aarde en de zon zal 3 dagen in beslag nemen. Dit gegeven wordt ook al vermeld door de Egyptenaren de Sumeriers de bijbel en de hopi indianen uit noord Amerika.
Om er maar een paar te noemen. Dit is de zelfde uitlijning als de gene die de grote Japanse aardbeving van 11 maart van dit jaar veroorzaakte. Alleen deze keer staat Elenin veel dichter bij de aarde dan tijdens de Japanse aardbeving. Dit betekend dat we een aantal zeer hevige aardbevingen kunnen verwachten rond 25 september. Dan is de afstand tussen Elenin en de aarde geslonken tot slechts 61,6 miljoen km. De dichtste nadering van Elenin tot de aarde is op 17 oktober 2011 en wel 0,232 au of 34,5 miljoen kilometer ook is er op deze datum een uitlijning tussen de aarde Jupiter Mercurius. Maar dit is nog niet alles: op 9 november passeert de asteroïde YU55 tussen de aarde en de maan op slechts een afstand van maar 40,000 km van de maan wanneer Elenin`s invloed sterk genoeg is zou hij de baan van deze asteroïde misschien kunnen afbuigen richting maan zo`n inslag zou uiteraard desastreuze gevolgen kunnen hebben, niet alleen voor de maan maar ook voor ons met daarbij de mogelijkheid dat stukken maan rots weg geslingerd worden en mogelijk zelfs de aarde zouden kunnen raken. Maar op deze datum 9 november zullen ook nog 2 andere asteroïden 1036-Ganymedes en 1996-FG3 zouden dan ook in de buurt van de aarde zijn. Asteroïde 1996-FG3 passeert op 25 november op 0,1 au van de aarde. Dan is er nog een asteroïde genaamd 2000YA die de aarde op slechts 0,0075 au passeert op 26 december 2011 (tweede kerstdag) hier is toch wel overvloedig astronomisch bewijs materiaal dat aantoont dat er de komende maanden heel wat te gebeuren staat specifieke gegevens kun je altijd opzoeken bij astronomische site`s, zoals space.com, en de NASA.
pi_101043952
heel interessante uitleg truth ! :)
pi_101044459
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 16:22 schreef Jarheadd het volgende:
heel interessante uitleg truth ! :)
Bedankt Jarhead, :)

En hoe zit het met de meteorieten en asteroïden die ze nog niet gevonden hebben?
Ik denk dat er veel meer geïnvesteerd moet worden in technologie (middelen) om die krengen op te sporen.
pi_101044983
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 16:35 schreef Truthfinder7 het volgende:

[..]

Bedankt Jarhead, :)

En hoe zit het met de meteorieten en asteroïden die ze nog niet gevonden hebben?
Ik denk dat er veel meer geïnvesteerd moet worden in technologie (middelen) om die krengen op te sporen.
Waarom? Je gelooft toch per definitie niets van wat de kennisinstanties op dit gebied beweren.

quote:

[..]

offtopic , graag over Elenin en niet over andere in het topic .

[ Bericht 2% gewijzigd door Summers op 22-08-2011 16:58:29 ]
pi_101045195
ieder heeft zijn eigen mening natuurlijk, maar je kan nooit uitsluiten dat er niets gaat gebeuren en in dat geval is het gewoon afwachten.
pi_101045229
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 16:49 schreef AVerstraten het volgende:

[..]

reactie op edit [..]

Daar reageer ik niet eens op. En ik trek me er ook niets van aan, want ik kan ook nog wel wat reacties quoten.

[ Bericht 33% gewijzigd door Summers op 22-08-2011 16:59:42 ]
pi_101045315
het is nutteloos om je er iets van aan te trekken want we zijn hier om te discusiëren over elenin & niet over persoonlijke isues, laten we gewoon de discussie voort zetten :Y
pi_101045526
Al die instanties moeten zich aan bepaalde gedrag`s code houden daar zijn wetten voor.
Dat is tevens ook de reden dat ik ze niet al te serieus neem.
pi_101045679
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 16:49 schreef AVerstraten het volgende:

[..]

(...)

[..]

offtopic , graag over Elenin en niet over andere in het topic .
Heel netjes moet ik zeggen, modereren in andermans reacties.

On topic: over Elenin valt niets meer te melden dan dat het een komeet is waar geen gevaar van te duchten valt.

Edit : houd eens op

[ Bericht 8% gewijzigd door Summers op 22-08-2011 17:20:49 ]
pi_101046276
Wat er ook te zeggen is voor Elenin, er zijn slechts twee hemellichamen die onze aardkloot op een directe en meetbare manier beinvloeden: de zon en de maan. De zon staat weliswaar veraf, maar is dusdanig groot dat deze merkbaar onze aarde beinvloed qua zwaartekracht. De maan is niet zo groot, maar gezien de geringe afstand de grootste veroorzaker van onze getijden: eb en vloed.

Bij een alignment van aarde, maan en zon spreken we van springvloed; merkbaar en meetbaar.

Als Elenin al in 2009 in staat zou zijn om tectonische invloeden uit te oefenen van dusdanige aard dat wij er aardbevingen van krijgen, dan zou de massa van Elenin enorm moeten zijn. In de afgelopen twee jaar is Elenin fors dichterbij gekomen. Conform de algemeen geldende natuurwetten (in de nabijheid van ons zonnestelsel), zou Elenin gezien de huidige afstand onze planeet finaal aan gort moeten trekken, zouden we uit onze baan worden getrokken en dagelijks zeer zware aardbevingen voor onze kiezen moeten krijgen. Voor zover ik weet, is daar allemaal geen sprake van.

Sterker nog, zelfs aan onze getijdewerking (eb en vloed) is ook helemaal niets te merken wat door Elenin veroorzaakt zou worden.
True strength is not a measure of the body,
It's a measure of the soul.
pi_101047509
Zoals eerder aangegeven gaat het behoorlijk druk worden in onze buurt, men kan zich afvragen hoe dit kan komen.
Misschien een vreemde vraag, maar weet iemand of de coma van een komeet lensvorming kan veroorzaken :?

[ Bericht 48% gewijzigd door Truthfinder7 op 22-08-2011 19:10:35 ]
pi_101052703
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 18:02 schreef Truthfinder7 het volgende:
Zoals eerder aangegeven gaat het behoorlijk druk worden in onze buurt, men kan zich afvragen hoe dit kan komen.
Misschien een vreemde vraag, maar weet iemand of de coma van een komeet lensvorming kan veroorzaken :?
Toeval. Er komen zoveel kometen langs, het kan gewoon puur statistisch voorkomen dat er eens in de zoveel tijd een groepje vlakbij en vlak na elkaar voorbij vliegt. Kijk eens naar de maan: dat is een enorm kraterlandschap. Die dingen zijn daar niet vanzelf gekomen, daar zijn ook gewoon meteorieten en dergelijke ingeslagen.

Het lijkt me sterk dat een coma lensvorming kan geven. Qua massa moet je fors veel groter kijken (sterrenclusters), qua dichtheidsverschil is het te ijl.
pi_101054298
De massa dienst als lens en buigt licht af. De coma van een komeet heeft veel te weinig massa om lensvorming te kunnen veroorzaken.

[ Bericht 20% gewijzigd door AVerstraten op 22-08-2011 20:47:56 ]
pi_101054934
Ok ik vroeg het me gewoon af ;) Ik heb wel begrepen dat we op dit moment ons in een onrustige buurt begeven in de kosmos.
Röntgenstralen komen dan vrij als Elenin voorbij komt dus in de buurt van de zon komt.
http://www.kennislink.nl/(...)aat-kometen-schijnen
pi_101055202
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 20:55 schreef Truthfinder7 het volgende:
Ok ik vroeg het me gewoon af ;) Ik heb wel begrepen dat we op dit moment ons in een onrustige buurt begeven in de kosmos.
Röntgenstralen komen dan vrij als Elenin voorbij komt dus in de buurt van de zon komt.
http://www.kennislink.nl/(...)aat-kometen-schijnen
Je wordt elke dag op deze aarde al aan meer röntgenstraling blootgesteld dan ons door komeet Elenin zal bereiken. Als sinds de geboorte van het heelal komen er kometen langs. Als we daar niet tegen zouden kunnen waren we allang uitgestorven. Gelukkig heeft onze aarde een atmosfeer die ons beschermt tegen van alles en nog wat en een beweeglijk binnenste waardoor een aardmagnetisch veld kon ontstaan dat ons ook nog weer allerlei extra bescherming biedt.
pi_101055417
toch vraag ik me af wat het volgende object zal zijn wat ons hel en verdoemenis zal brengen als elenin straks gepasseerd is en nasa oa gewoon gelijk hadden

hebben we al een evt volgende kandidaat op t oog?
pi_101055499
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 21:01 schreef AVerstraten het volgende:

[..]

Je wordt elke dag op deze aarde al aan meer röntgenstraling blootgesteld dan ons door komeet Elenin zal bereiken. Als sinds de geboorte van het heelal komen er kometen langs. Als we daar niet tegen zouden kunnen waren we allang uitgestorven. Gelukkig heeft onze aarde een atmosfeer die ons beschermt tegen van alles en nog wat en een beweeglijk binnenste waardoor een aardmagnetisch veld kon ontstaan dat ons ook nog weer allerlei extra bescherming biedt.
Kijk zo kan het ook :) gewoon leuk over dit soort dingen bomen. Zo leer ik ook weer wat, en jij ook hoop ik, al kom je wel wat conservatief over.
pi_101055525
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 21:05 schreef gomi het volgende:
toch vraag ik me af wat het volgende object zal zijn wat ons hel en verdoemenis zal brengen als elenin straks gepasseerd is en nasa oa gewoon gelijk hadden

hebben we al een evt volgende kandidaat op t oog?
Nibiru?
pi_101055716
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 21:07 schreef Truthfinder7 het volgende:

[..]

Nibiru?
die reist toch achter elenin aan volgens sommige van die onheilsprofeten?
pi_101055769
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 21:11 schreef gomi het volgende:

[..]

die reist toch achter elenin aan volgens sommige van die onheilsprofeten?
Volgens sommigen is ELEnin Niburu...
Hier schreef Aoibhin het volgende: Beter autist in de kist dan een feestje gemist w/ *O*
pi_101055837
quote:
14s.gif Op maandag 22 augustus 2011 21:12 schreef naatje_1 het volgende:

[..]

Volgens sommigen is ELEnin Niburu...
idd dat ook nog ja
  maandag 22 augustus 2011 @ 21:14:50 #55
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_101055886
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 21:07 schreef Truthfinder7 het volgende:
Nibiru?
Dat is zooo 2009. :P
Wat te denken van Apophis in 202936 ?

edit:
en 2x "ook dat nog ja" voor het hierboven genoemde :D
pi_101055926
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 21:13 schreef gomi het volgende:

[..]

idd dat ook nog ja
Maargoed, ik vind ELEnin niet interessant vanwege de krachten die het kan veroorzaken, of complotten die er omheen rondzweven, voor mij doet het alleen ter zake omdat de stand van deze komeet ook een tekst in Openbaringen beschrijft.
Hier schreef Aoibhin het volgende: Beter autist in de kist dan een feestje gemist w/ *O*
pi_101055963
Ik hoorde overigens van iemand dat er 2014 een komeet op de aarde afkwam.
pi_101055996
quote:
14s.gif Op maandag 22 augustus 2011 21:15 schreef naatje_1 het volgende:

[..]

Maargoed, ik vind ELEnin niet interessant vanwege de krachten die het kan veroorzaken, of complotten die er omheen rondzweven, voor mij doet het alleen ter zake omdat de stand van deze komeet ook een tekst in Openbaringen beschrijft.
ah k. ik vind t alleen leuk omdat t ms wel leuk beeld oplevert :)

en stiekem vind ik t gedoe eromheen wel leuk ook.
pi_101057195
Extenction Level Event Near Impact Nibiru
;)
pi_101057599
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 21:39 schreef UncleScorp het volgende:
;)
of ms

een leuk experiment naar internet nonsens ;)
  maandag 22 augustus 2011 @ 21:48:02 #61
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_101057753
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 21:39 schreef UncleScorp het volgende:
;)
Enorme Lariekoek En Nutteloze Imbeciele Nonsens
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
pi_101058630
Deze kon ik vinden over mogelijk nibiru. Ik heb het niet gecontroleerd.
pi_101067636
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 09:14 schreef Outpost76 het volgende:

[..]

Heel interessant maar hij praat in t begin over 17 aug. Toen is er geen aardbeving gebeurt terwijl hij zei dat er dan wel 1 had moeten zijn. Paniekzaaier imo. :Y
Er is wel degelijk een aardbeving geweest, 6.8 op de schaal van richter, nabij Japan. Op 18 augustus. De alignment Aarde-Zon-Venus was toen (stonden op 1 lijn), deze was op 17 en 18 augustus. Ik dacht eerst dat Mercurius ook in deze alignment zou staan, maar die staat nu te laag. Wat interessant is aan deze aardbeving, is dat dit de theorie lijkt te bevestigen, dat wanneer de Aarde in een alignment staat met een of meerdere planetoïden,er een M6+ aardbeving plaatsvind. Dat is nu dus weer gebeurd. De theorie waarover ik het nu heb, heb ik al eerder genoemd hier, ik denk in het vorige draadje. Hier nogmaals een paper erover: paper
Interessant met betrekking tot Elenin, is dat Elenin ook verantwoordelijk lijkt voor seismische activiteit wanneer deze in een alignment staat. Het is geen groot paper, kijk zelf maar wat je er van vind :)

quote:
14s.gif Op maandag 22 augustus 2011 21:15 schreef naatje_1 het volgende:

[..]

Als je Elenin met betrekking tot de Openbaringen interessant vind, vind je dit filmpje erover misschien ook wel interessant:

Ik heb een tijdje niet meegelezen in de Elenin thread, ben nu weer helemaal bij. Heb nu ook weer even tijd om het te volgen. Blijft een leuk onderwerp imo :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Leonell op 23-08-2011 02:16:38 ]
pi_101073239
Hier gaan ze er vanuit dat het een gewone komeet is. Ik hoor verhalen dat Elenin zich niet gedraagt als een komeet en er niet uitziet als een komeet. Ook is de massa nog niet bekend, koffie dik kijken?
pi_101073308
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 08:13 schreef Truthfinder7 het volgende:
(...) Ik hoor verhalen dat Elenin zich niet gedraagt als een komeet en er niet uitziet als een komeet. Ook is de massa nog niet bekend, koffie dik kijken?
Je moet toch onderhand weten dat die "verhalen" over Elenin onzin zijn. Waarom dan toch elke keer weer insinueren dat er eigenlijk iets anders aan de hand is?
pi_101074245
Wat is de officiële naam van ELEnin?
pi_101074499
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 09:23 schreef naatje_1 het volgende:
Wat is de officiële naam van ELEnin?
Van de persoon: Leonid Elenin - Russische schrijfwijze: Yelenin
Van de komeet: C/2010 X1 (Elenin)
pi_101074609
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 09:36 schreef AVerstraten het volgende:

[..]

Van de persoon: Leonid Elenin - Russische schrijfwijze: Yelenin
Van de komeet: C/2010 X1 (Elenin)
^O^
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 09:45:31 #69
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_101074670
Ben eerder bang voor Apophis....
Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
pi_101074707
Elenin onder intelligente controle, ja vast ik geloof er niet zo veel van.
Ze hebben vast gesteld dat deze zogenaamde komeet afwijkende bewegingen maakt.
Zou Elenin ergens omheen draaien? We zouden binnenkort ook een 2e zon te zien krijgen zogenaamd Betelgeuze moet ik dat geloven? Hoe weten ze überhaupt dat Betelgeuze ik geloof eind september een supernova zou gaan worden? toeval?? ik geloof er niet zo veel van.
En er was inderdaad een aardbeving in de buurt (voor de kust) van Japan.

[ Bericht 8% gewijzigd door Truthfinder7 op 23-08-2011 10:07:39 ]
pi_101075149
pi_101075213
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 09:47 schreef Truthfinder7 het volgende:
Elenin onder intelligente controle, ja vast ik geloof er niet zo veel van.
Ze hebben vast gesteld dat deze zogenaamde komeet afwijkende bewegingen maakt.
Wie zijn die "ze"? En welke afwijkingen hebben ze vastgesteld?
quote:
Zou Elenin ergens omheen draaien?
Niet dat ik weet. Hij draait deels om de zon, maar door zijn snelheid zal hij hoogstwaarschijnlijk aan de aantrekkingskracht van de zon ontsnappen en zijn langgerekte baan kunnen vervolgen.
quote:
We zouden binnenkort ook een 2e zon te zien krijgen zogenaamd Betelgeuze moet ik dat geloven? Hoe weten ze überhaupt dat Betelgeuze ik geloof eind september een supernova zou gaan worden? toeval?? ik geloof er niet zo veel van.
Alles wijst er op dat Betelgeuze op weg is om een supernova te worden, dat zal naar verwachting gebeuren in de komende honderdduizend jaar. Dat dit over 2 weken gebeurt is echter complete onzin, want niemand weet precies wanneer het gebeurt. Het zal geen gevolgen hebben voor de aarde want daarvoor staat Betelgeuze veel te ver weg (600 lichtjaar). Een mooi en indrukwekkend gezicht wordt het wel, want de supernova Betelgeuze zal dan enige tijd ongeveer net zo helder zijn als de volle maan of zelfs helderder en zal ook overdag zichtbaar zijn. Daarna neemt de helderheid langzaam af.
quote:
En er was inderdaad een aardbeving in de buurt (voor de kust) van Japan.
Er zijn om de haverklap aardbevingen door de kust van Japan. Het is een bekend aardbevingsgebied.

[ Bericht 1% gewijzigd door AVerstraten op 23-08-2011 12:26:25 ]
pi_101075287
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 10:10 schreef AVerstraten het volgende:

[..]

Wie zijn die "ze"? En welke afwijkingen hebben ze vastgesteld?

[..]

Niet dat ik weet. Hij draait deels om de zon, maar door zijn snelheid zal hij hoogstwaarschijnlijk aan de aantrekkingskracht van de zon kunne ontsnappen en zijn langgerekte baan kunnen vervolgen.

[..]

Alles wijst er op dat Betelgeuze op weg is om een supernova te worden, dat zal naar verwachting gebeuren in de komende honderdduizend jaar. Dat dit over 2 weken gebeurt is echter complete onzin, want niemand weet precies wanneer het gebeurt. Het zal geen gevolgen hebben voor de aarde want daarvoor staat Betelgeuze veel te ver weg (600 miljoen lichtjaar). Een mooi en indrukwekkend gezicht wordt het wel, want de supernova Betelgeuze zal dan enige tijd ongeveer net zo helder zijn als de volle maan of zelfs helderder en zal ook overdag zichtbaar zijn. Daarna neemt de helderheid langzaam af.
Betelgeuze staat op 640 lichtjaar van ons vandaan ;)
http://www.niburunews.com(...)conspiracy&Itemid=44 <<deze had ik even snel opgezocht
Allemaal gel*l??

[ Bericht 4% gewijzigd door Truthfinder7 op 23-08-2011 10:23:53 ]
pi_101075505
Zoveel leugens in die paar minuten, hoe krijgen ze het voor elkaar. Wat een intens ziek filmpje.
pi_101075596
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 10:21 schreef AVerstraten het volgende:
Zoveel leugens in die paar minuten, hoe krijgen ze het voor elkaar. Wat een intens ziek filmpje.
Hahaha jij zegt het, ik niet. ;)
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 10:25:57 #76
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_101075616
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 09:45 schreef jpg97 het volgende:
Ben eerder bang voor Apophis....
Apophis? Vertel
[/b]
Eindbaas ^O^
pi_101075633
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 10:25 schreef Truthfinder7 het volgende:

[..]

Hahaha jij zegt het, ik niet. ;)
Ja, dat zeg ik. Ik wil het nog wel een keer zeggen: leugenachtig, walgelijk en ziek.
pi_101075647
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 10:25 schreef ShevaJB het volgende:

[..]

Apophis? Vertel
http://nl.wikipedia.org/wiki/Apophis_(planeto%C3%AFde)

http://ssd.jpl.nasa.gov/sbdb.cgi?sstr=Apophis;orb=1;cov=0;log=0;cad=0#orb

Ga naar april 2029, dan snap je wel redelijk waarom hij daar meer voor vreest ;)

[ Bericht 13% gewijzigd door naatje_1 op 23-08-2011 10:34:09 ]
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 10:36:49 #79
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_101075924
quote:
Bedankt, ik zal het even doorlezen. Er gaat niks boven een goed onheilsvoorspellend verhaal zo op de vroege morgen.
[/b]
Eindbaas ^O^
pi_101075981
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 10:36 schreef ShevaJB het volgende:

[..]

Bedankt, ik zal het even doorlezen. Er gaat niks boven een goed onheilsvoorspellend verhaal zo op de vroege morgen.
Als je naar 4 april 2029 gaat, met de komeet, dan wel de aarde in het midden en de teller op 1 uur zet, dan moet je goed opletten wat er gaat gebeuren rond 14/15 april i (en dan moet je de 2e link nemen natuurlijk)
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 10:53:03 #81
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_101076347
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 10:38 schreef naatje_1 het volgende:

[..]

Als je naar 4 april 2029 gaat, met de komeet, dan wel de aarde in het midden en de teller op 1 uur zet, dan moet je goed opletten wat er gaat gebeuren rond 14/15 april i (en dan moet je de 2e link nemen natuurlijk)
Dat wordt inderdaad een close call.
[/b]
Eindbaas ^O^
pi_101076628
@AVerstraten, lees dit maar eens..http://www.earth-matters.(...)chap/tweede-zon.html
Het RTL nieuws had het over eind september, het is een schatting van bepaalde wetenschappers.
En als er dan inderdaad een 2e zon te zien is weet ik wel hoe laat het is.
Ik vind het gewoon verdacht dat zoiets geclaimd wordt tuweel Betelgeuze ook over 100,000 jaar pas een super nova kan gaan worden. Hoe ze aan deze wijsheid komen weet ik niet.
Of is het Nibiru die er aan komt? en doen ze net of Betelgeuze een supernova is geworden?

[ Bericht 8% gewijzigd door Truthfinder7 op 23-08-2011 11:16:57 ]
pi_101077026
Je moet zelf weten wat je vindt.
pi_101077041
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 11:03 schreef Truthfinder7 het volgende:
@AVerstraten, lees dit maar eens..http://www.earth-matters.(...)chap/tweede-zon.html
Het RTL nieuws had het over eind september, het is een schatting van bepaalde wetenschappers.
En als er dan inderdaad een 2e zon te zien is weet ik wel hoe laat het is.
Ik vind het gewoon verdacht dat zoiets geclaimd wordt tuweel Betelgeuze ook over 100,000 jaar pas een super nova kan gaan worden. Hoe ze aan deze wijsheid komen weet ik niet.
Ik zou het geen wijsheid noemen
pi_101077085
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 11:16 schreef AVerstraten het volgende:
Je moet zelf weten wat je vindt.
Geld ook voor jou!
En als Betelgeuze nu super nova zal worden zullen ze het pas weten in de 27e eeuw want licht kan nu eenmaal niet sneller dan 300,000 km per seconden, dus moet het wel 640 jaar duren voordat dat licht ons bereikt. Of hij moet allang een super nova geweest zijn 640 jaar geleden.

[ Bericht 23% gewijzigd door Truthfinder7 op 23-08-2011 11:39:51 ]
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 12:23:47 #86
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_101079455
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 10:53 schreef ShevaJB het volgende:
Dat wordt inderdaad een close call. [ afbeelding ]
Is al weer bijgesteld naar 2036 en minder "close call". (Maar dat is een complot om je rustig te houden uiteraard (8> )

& wat Nibiru betreft, heb ik ook een youTroep filmpje :7
pi_101079745
Nog meer sussende woordjes van NASA :

pi_101080041
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 11:17 schreef Truthfinder7 het volgende:

[..]

Geld ook voor jou!
En als Betelgeuze nu super nova zal worden zullen ze het pas weten in de 27e eeuw want licht kan nu eenmaal niet sneller dan 300,000 km per seconden, dus moet het wel 640 jaar duren voordat dat licht ons bereikt. Of hij moet allang een super nova geweest zijn 640 jaar geleden.
Alle waarnemingen die wij doen zijn op basis van fotonen die al eeuwen onderweg zijn hier naartoe. Het licht - en daarmee dus ook de processen die we daaraan kunnen vaststellen - van Betelgeuze is ook al 640 jaar onderweg. De processen zijn dus ook al van 640 jaar geleden.

Men heeft redelijk accurate modellen ontwikkeld voor de levensloop van sterren, op basis van natuurkundige doorberekeningen van inwendige processen en dit geverifieerd op basis van de vele miljoenen sterren die wij vanaf de aarde kunnen zien, in verschillende stadia van hun leven. Hoe de levensloop van Betelgeuze eruit gaat zien, is dus ook met enige zekerheid vast te stellen.

Overigens, als 'ie boem zegt, hoe lang is 'ie dan zichtbaar zoals je aangeeft, AVerstraten? Heb zelf wel astronomie gestudeerd, maar dat was alleen op kosmologische schaal; met individuele sterren heb ik me niet echt bezig gehouden.
pi_101080509
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 12:41 schreef Maurice76 het volgende:

[..]

Alle waarnemingen die wij doen zijn op basis van fotonen die al eeuwen onderweg zijn hier naartoe. Het licht - en daarmee dus ook de processen die we daaraan kunnen vaststellen - van Betelgeuze is ook al 640 jaar onderweg. De processen zijn dus ook al van 640 jaar geleden.
Juist. Het geldt voor alles wat we zien in het heelal, we zien bijvoorbeeld altijd de zon zoals ze 8 lichtminuten geleden was.
quote:
(...)
Overigens, als 'ie boem zegt, hoe lang is 'ie dan zichtbaar zoals je aangeeft, AVerstraten? Heb zelf wel astronomie gestudeerd, maar dat was alleen op kosmologische schaal; met individuele sterren heb ik me niet echt bezig gehouden.
Volgens mij in het geval van Betelgeuze, een type II supernova (een zware ster die supernova wordt door het instorten van de kern): vrij lang. De piekhelderheid van dit type supernova's kán in theorie enkele maanden op hetzelfde niveau aanhouden - uiteraard afhankelijk van de afstand en de oorspronkelijke helderheid - daarna neemt de helderheid gestaag af.

Witte dwergen die supernova worden, pieken feller, maar de piek houdt minder lang stand.

Of Betelgeuze in dat geval net zo helder als de zon wordt (wat in veel artikelen op het internet wordt beweerd) moet naar mijn mening sterk betwijfeld worden. Als er gezegd wordt dat een hemellichaam ook overdag zichtbaar zal zijn, denken veel mensen automatisch aan de zon. Men vergeet dan dat de maan ook heel vaak overdag zichtbaar is, ook als de zon schijnt! Kreten als "een tweede zon" zijn wat mij betreft volkomen uit de lucht gegrepen.

De helderheid van Betelgeuze als supernova valt overigens met redelijke benadering te berekenen. Maar of dat nou iets voor hier is...

[ Bericht 0% gewijzigd door AVerstraten op 23-08-2011 13:17:58 ]
pi_101081585
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 11:03 schreef Truthfinder7 het volgende:
(...)
Wetenschappers claimen dat ook niet. Die claimen alleen dat Betelgeuze ooit supernova wordt. Dat weten ze omdat Betelgeuze het type ster is dat op die manier aan zijn eind komt, nl. een rode superreus en omdat er verschijnselen zijn die er op wijzen dat hij tegen het einde van zijn bestaan is geraakt.
quote:
Of is het Nibiru die er aan komt? en doen ze net of Betelgeuze een supernova is geworden?
Betelgeuze "komt er niet aan". Die blijft gewoon staan waar hij staat.

[ Bericht 4% gewijzigd door AVerstraten op 23-08-2011 13:30:45 ]
pi_101083361
[..]

[/quote]
Dat snap ik :)
Ik bedoel dat als je iets ziet wat dus op een 2e zon kan lijken ze gelijk komen met oh kijk dat is Betelgeuze. Als Betelgeuze op dit moment een supernova zou worden zouden wij dat licht ervan nooit in ons leven kunnen zien.
Ik heb overigens geen astronomie gestudeerd.
pi_101083515
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 14:11 schreef Truthfinder7 het volgende:
Als Betelgeuze op dit moment een supernova zou worden zouden wij dat licht ervan nooit in ons leven kunnen zien.
Ik heb overigens geen astronomie gestudeerd.
Nee, maar mss is Betelgeuze 639,9999 jaar geleden in supernova gegaan en zien we pas volgende week daar het resultaat van
:)
En ik heb ook geen astronomie gestudeerd
pi_101083638
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 14:15 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Nee, maar mss is Betelgeuze 639,9999 jaar geleden in supernova gegaan en zien we pas volgende week daar het resultaat van
:)
En ik heb ook geen astronomie gestudeerd
Een 9 teveel ;) je bedoeld 639,999. maar volgens de astronomen staat hij er nog, hoe ze dat weten is mij de vraag. En hoe ze erbij komen dat wij vanaf de aarde kunnen zien dat Betelgeuze supernova is geworden :? Ik vraag me af wat voor wetenschappers dat dan zijn.

[ Bericht 1% gewijzigd door Truthfinder7 op 23-08-2011 14:34:58 ]
pi_101085654
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 14:11 schreef Truthfinder7 het volgende:
[..]

quote:
Dat snap ik :)
Ik bedoel dat als je iets ziet wat dus op een 2e zon kan lijken ze gelijk komen met oh kijk dat is Betelgeuze.
Ik weet niet wie die "ze" zijn, maar wetenschappers zeggen alleen dat het om Betelgeuze gaat als dat ook daadwerkelijk het geval is. Ik heb nog geen wetenschapper gehoord over Betelgeuze als tweede zon, het zijn journalisten en stukjesschrijvers die dat verzinnen.
quote:
Als Betelgeuze op dit moment een supernova zou worden zouden wij dat licht ervan nooit in ons leven kunnen zien.
(...)
Dat klopt.

[ Bericht 4% gewijzigd door AVerstraten op 23-08-2011 15:27:02 ]
pi_101086045
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 14:17 schreef Truthfinder7 het volgende:

[..]
(...)
En hoe ze erbij komen dat wij vanaf de aarde kunnen zien dat Betelgeuze supernova is geworden :? Ik vraag me af wat voor wetenschappers dat dan zijn.
Astronomen gaan af op wat ze nu waarnemen, op wat zich nu aan ons voordoet. Dat kan ook niet anders, wij kijken immers ook nu, dus een andere waarneming is er voor ons doodeenvoudig niet. Op basis van wat nu wordt waargenomen is het aannemelijk dat Betelgeuze ergens tussen het moment van waarneming en zo'n honderdduizend jaar later supernova wordt.

Gezien de afstand kan dat betekenen dat wat we nu waarnemen, al gebeurd is, maar dat is voor ons niet relevant omdat we dat simpelweg niet kunnen waarnemen. Misschien moeilijk te bevatten, maar zo is het nu eenmaal.

[ Bericht 0% gewijzigd door AVerstraten op 23-08-2011 16:21:30 ]
pi_101086522
Misschien wordt Betelgeuze wel een zwart gat? Of kan dat niet?
Oh kruid voor de doem denkers ;)
pi_101086778
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 15:30 schreef Truthfinder7 het volgende:
Misschien wordt Betelgeuze wel een zwart gat? Of kan dat niet?
Mogelijk. Mogelijk ook eindigt Betelgeuze als neutronenster. Wat er precies gebeurt hang af van de massa van Betelgeuze is het is lastig om die exact genoeg te bepalen. We weten het dus niet precies.
quote:
Oh kruid voor de doem denkers ;)
Als Betelgeuze een zwart gat zou zijn, zou ze niet gevaarlijker zijn dan dat ze nu is: niet gevaarlijk dus.

[ Bericht 10% gewijzigd door AVerstraten op 23-08-2011 15:51:00 ]
pi_101090102
Als Betelgeuze een zwart gat zou zijn, zou ze niet gevaarlijker zijn dan dat ze nu is: niet gevaarlijk dus.
[/quote]
Dat weet ik en dat weet jij, maar reken maar dat er mensen zijn die er totaal geen verstand van hebben en dus anders denken.
pi_101090211
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 16:59 schreef Truthfinder7 het volgende:
[quote]
Dat weet ik en dat weet jij, maar reken maar dat er mensen zijn die er totaal geen verstand van hebben en dus anders denken.
Tja, het zij zo.
pi_101100343
Serieus mensen: Misschien heeft Jomanda wel gelijk en moeten wij ons voorbereiden op een heuze tsunami in Nederland deze week...

Elenin/Niburu laat zijn effecten zien: Er zijn plots enorme zonnevlekken verschenen.

En volgens mij is AVerstraten hier in opdracht van een of andere instantie om ons te sussen.
Veni vidi foetsie
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 20:49:16 #102
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_101100473
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 20:47 schreef semexo het volgende:
Serieus mensen: Misschien heeft Jomanda wel gelijk en moeten wij ons voorbereiden op een heuze tsunami in Nederland deze week...

Elenin/Niburu laat zijn effecten zien: Er zijn plots enorme zonnevlekken verschenen.

En volgens mij is AVerstraten hier in opdracht van een of andere instantie om ons te sussen.
Hmm, zal allemaal wel meevallen.
[/b]
Eindbaas ^O^
pi_101100779
quote:

Die Tsunami is al mislukt hoor, want die was voorspeld voor 22 augustus en dat is al voorbij en er zit ook geen tsunami aan te komen.

Ik moet wel een beetje lachen om je opmerking over de zonnevlekken, alsof het iets nieuws is dat de zon zonnevlekken heeft. Die worden al waargenomen vanaf het begin dat we de zon observeren.
quote:
Haha, nee hoor, ik heb me nooit laten voorschrijven om iets wel of niet te zeggen, wat eigenaardig dat je dat denkt zeg.
  Moderator dinsdag 23 augustus 2011 @ 20:56:56 #104
8781 crew  Frutsel
pi_101101237
[..]

Haha, nee hoor, ik heb me nooit laten voorschrijven om iets wel of niet te zeggen, wat eigenaardig dat je dat denkt zeg.
[/quote]

Ja, da's lache hé..? :+ ... vooral als je bedenkt dat Semexo niet de enige is die er zo over denkt... :{
pi_101101387
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 20:56 schreef Frutsel het volgende:

[..]

ja ik
:@ oeps..betrapt op jatten.. *; (sorry Frutsel) O-)
  Moderator dinsdag 23 augustus 2011 @ 21:06:10 #107
8781 crew  Frutsel
pi_101101432
Is niet jatten, is forum promoten ;)
Alleen maar goed :P

Moet dit eens bijlezen, interesting stuff O+
pi_101101762
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 20:54 schreef AVerstraten het volgende:

[..]

Die Tsunami is al mislukt hoor, want die was voorspeld voor 22 augustus en dat is al voorbij en er zit ook geen tsunami aan te komen.

Ik moet wel een beetje lachen om je opmerking over de zonnevlekken, alsof het iets nieuws is dat de zon zonnevlekken heeft. Die worden al waargenomen vanaf het begin dat we de zon observeren.

[..]

Ze heeft niet gezegd 22 augustus maar de week van 22 augustus.
Veni vidi foetsie
pi_101101927
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 21:12 schreef semexo het volgende:

[..]

Ze heeft niet gezegd 22 augustus maar de week van 22 augustus.
Dat gaat ook niet lukken. Jomanda moet een hele dikke duim hebben.
pi_101102700
Hoe kan een moeder van zo'n kind houden.. :|W

(ik bedoel natuurlijk Jolanda..) :P
pi_101103033
Komeet Elenin is aan het verzwakken. Australische amateurastronomen Michael Mattiazzo en Rob Kaufman hebben waargenomen dat de komeet al met 1 magnitude in helderheid is afgenomen. Ook de vorm van de kern lijkt iets te zijn veranderd - hij lijkt wat langwerpiger te zijn geworden, hetgeen er op kan duiden dat de komeet uit elkaar zal vallen. Dat zal dan het einde zijn van komeet Elenin. Gezien de afnemende helderheid wordt ook niet uitgesloten dat Elenin zijn passage langs de zon niet zal overleven, als hij niet al eerder uit elkaar gevallen is.
pi_101103318
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 21:38 schreef AVerstraten het volgende:
Komeet Elenin is aan het verzwakken. Australische amateurastronomen Michael Mattiazzo en Rob Kaufman hebben waargenomen dat de komeet al met 1 magnitude in helderheid is afgenomen. Ook de vorm van de kern lijkt iets te zijn veranderd - hij lijkt wat langwerpiger te zijn geworden, hetgeen er op kan duiden dat de komeet uit elkaar zal vallen. Dat zal dan het einde zijn van komeet Elenin. Gezien de afnemende helderheid wordt ook niet uitgesloten dat Elenin zijn passage langs de zon niet zal overleven, als hij niet al eerder uit elkaar gevallen is.
Had ik al voorspeld dat dat ging gebeuren ;) tenminste dat hij uit elkaar zal vallen.
Ik stop mijn hoofd niet in het zand het lijkt er wel op dat er iets staat te gebeuren. Meer zonne vlekken en aardbevingen, zorgelijk!
pi_101103460
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 21:43 schreef Truthfinder7 het volgende:

[..]

Had ik al voorspeld dat dat ging gebeuren ;)
Als ik me goed herinner vroeg je wat er met de brokstukken zou gebeuren als hij uit elkaar zou vallen.
pi_101103553
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 21:45 schreef AVerstraten het volgende:

[..]

Als ik me goed herinner vroeg je wat er met de brokstukken zou gebeuren als hij uit elkaar zou vallen.
Klopt! als dat gebeurt de brokstukken in de gaten houden.
En hoe kunnen we er achter komen dat Elenin alleen is?
pi_101103815
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 21:47 schreef Truthfinder7 het volgende:

[..]

Klopt! als dat gebeurt de brokstukken in de gaten houden.
Die blijven in dezelfde baan. Ik verwacht dat ze vaporiseren en we er niets meer van terug zien.
quote:
En hoe kunnen we er achter komen dat Elenin alleen is?
Observeren.
pi_101104005
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 21:43 schreef Truthfinder7 het volgende:

[..]

Had ik al voorspeld dat dat ging gebeuren ;) tenminste dat hij uit elkaar zal vallen.
Ik stop mijn hoofd niet in het zand het lijkt er wel op dat er iets staat te gebeuren. Meer zonne vlekken en aardbevingen, zorgelijk!

Zelfs Elenin heeft last van Nibiru.. ;)
pi_101104017
Als Elenin al moeilijk te zien is met een coma van meer dan 200,000 km is een bruine dwerg nog moeilijker te zien.
Kan zijn dat Elenin tussen 2 krachten in zit
pi_101104181
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 21:55 schreef Truthfinder7 het volgende:
Als Elenin al moeilijk te zien is met een coma van meer dan 200,000 km is een bruine dwerg nog moeilijker te zien.
Nee. De coma van een komeet is ongelofelijk ijl, het is bijna lege lucht, zo ijl. Een bruine dwerg daarentegen heeft enorm veel massa.
quote:
Kan zijn dat Elenin tussen 2 krachten in zit
Ik begrijp niet wat je bedoelt.
pi_101104240
[..]

[/quote]
Bruine dwerg-Elenin-zon
pi_101104402
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 21:59 schreef Truthfinder7 het volgende:
[..]

quote:
Bruine dwerg-Elenin-zon
Er is helemaal geen bruine dwerg in ons zonnestelsel. En Elenin is een komeet, heeft dus amper zwaartekracht en geen magnetisch veld. Die bungelt wat "krachten" betreft ergens onderaan.
pi_101104534
Ik lees van verschillende (amateur) astronomen dat die er wel een zien achter Elenin.
Nu kan je zeggen dat is allemaal gelul maar hoe weet ik dat zeker?
pi_101104924
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 22:05 schreef Truthfinder7 het volgende:
Ik lees van verschillende (amateur) astronomen dat die er wel een zien achter Elenin.
Nu kan je zeggen dat is allemaal gelul maar hoe weet ik dat zeker?
Ik ken geen enkele amateurastronoom die dat zegt.

1. je kunt het zeker weten omdat je een bruine dwerg IN ons zonnestelsel zou kunnen zien, hetzij met een telescoop als hij wat verder weg staat, hetzij met het blote oog als hij dichterbij staat. Hij zou in elk geval al een paar jaar zichtbaar moeten zijn;
2. je kunt het zeker weten omdat een bruine dwerg in ons zonnestelsel de banen van alle planeten overhoop zou gooien en dat zou jij zelf kunnen waarnemen en merken - en dat is niet het geval;
3. een bruine dwerg in ons zonnestelsel zou al jaren eerder door astronomen zijn waargenomen.

Dat is allemaal niet het geval, daarom kun je er vanuit gaan dat hij er niet is. Bruine dwergen kunnen niet onopgemerkt ons zonnestelsel binnenkomen, daarvoor zijn ze veel te groot en veel te zwaar.

[ Bericht 0% gewijzigd door AVerstraten op 23-08-2011 22:18:29 ]
pi_101106186
En een rode dwerg? die hoeft niet al te groot zijn (een theelepel weegt ongeveer 5 ton)
pi_101107399
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 22:36 schreef Truthfinder7 het volgende:
En een rode dwerg? die hoeft niet al te groot zijn (een theelepel weegt ongeveer 5 ton)
Het gaat niet in de eerste plaats om de grootte, maar om de massa. Rode dwergen hebben een flinke massa en dus zwaartekracht. Als er een rode dwerg ons zonnestelsel binnenkomt, merken we dat, want hij gaat invloed uitoefenen op andere objecten in ons zonnestelsel, waardoor verstoringen optreden en dat zouden we waarnemen.

[ Bericht 2% gewijzigd door AVerstraten op 23-08-2011 23:19:09 ]
pi_101108456
BTW: de huidige aardbeving in het oosten van de USA is niet veroorzaakt door Elenin of zo.

Deze aardbeving is opgewekt met HAARP.
pi_101111331
Het is mogelijk dat ze technologie van Nikola Tesla gebruikten om HAARP te bouwen en om zo aardbevingen te veroorzaken. Of misschien willen ze deze gebruiken omdat ze zware aardbevingen verwachten om tegenovergestelde trillingen te creëren om de beving af te vlakken of op te heffen.
En zijn ze met oefeningen bezig, wie weet.
  Moderator woensdag 24 augustus 2011 @ 11:29:20 #127
8781 crew  Frutsel
pi_101121126
Krachtige aardbeving in de Noordzee bij Noorwegen, 5.3
Misschien komt daar die tsunami vandaan :P
pi_101121683
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 11:29 schreef Frutsel het volgende:
Krachtige aardbeving in de Noordzee bij Noorwegen, 5.3
Misschien komt daar die tsunami vandaan :P
Laten we toch vooral hopen dat Jomanda's voorspelling uitkomt en zich een enorme ramp voltrekt met ik weet niet hoeveel doden (kans daarop vrijwel uitgesloten, maar alla). Want je moet er toch niet aan denken dat mevrouw Damman voor de zoveelste keer voor schut gaat, dat zou wel heel erg sneu voor haar zijn en dat gunnen we haar toch niet. Dan maar liever een tsunami! Toch?
:?
pi_101122517
Be careful what you wish for.. :{
pi_101122719
NASA komt met een nieuw persbericht over onzichtbare Y-dwerg sterren!!!

Discovered: Stars as Cool as the Human Body

August 24, 2011: Scientists using data from NASA's Wide-field Infrared Survey Explorer (WISE) have discovered six "Y dwarfs"-- star-like bodies with temperatures as cool as the human body.

This artist's conception illustrates what a "Y dwarf" might look like. Y dwarfs are the coldest star-like bodies known, with temperatures that can be even cooler than the human body. [more] Astronomers hunted these dark orbs for more than a decade without success. When viewed with a visible-light telescope, they are nearly impossible to see. WISE's infrared vision allowed the telescope to finally spot the faint glow of a half dozen Y dwarfs relatively close to our sun, within a distance of about 40 light-years.

"WISE scanned the entire sky for these and other objects, and was able to spot their feeble light with its highly sensitive infrared vision," says Jon Morse, Astrophysics Division director at NASA Headquarters in Washington.

The Y's are the coldest members of the brown dwarf family. Brown dwarfs are sometimes referred to as "failed" stars. They are too low in mass to fuse atoms at their cores and thus don't burn with the fires that keep stars like our sun shining steadily for billions of years. Instead, these objects cool and fade with time, until what little light they do emit is at infrared wavelengths. The atmospheres of brown dwarfs are similar to those of gas giant planets like Jupiter, but they are easier to observe because they are alone in space, away from the blinding light of a parent star.

So far, WISE data have revealed 100 new brown dwarfs. Of these, six are classified as cool Y's. One of the Y dwarfs, called WISE 1828+2650, is the record holder for the coldest brown dwarf with an estimated atmospheric temperature cooler than room temperature, or less than 80 degrees Fahrenheit (25 degrees Celsius).

"The brown dwarfs we were turning up before this discovery were more like the temperature of your oven," says Davy Kirkpatrick, a WISE science team member at the Infrared Processing and Analysis Center at Caltech. "With the discovery of Y dwarfs, we've moved out of the kitchen and into the cooler parts of the house."

The Y dwarfs are in our sun's neighborhood, from approximately nine to 40 light-years away. The Y dwarf approximately nine light-years away, WISE 1541-2250, may become the seventh closest star system, bumping Ross 154 back to eighth. By comparison, the star closest to our solar system, Proxima Centauri, is about four light-years away.

"Finding brown dwarfs near our sun is like discovering there's a hidden house on your block that you didn't know about," says Michael Cushing, a WISE team member at JPL. "It's thrilling to me to know we've got neighbors out there yet to be discovered. With WISE, we may even find a brown dwarf closer to us than our closest known star."

Once the WISE team identified brown dwarf candidates, they turned to NASA's Spitzer Space Telescope to narrow their list. To definitively confirm them, the WISE team used some of the most powerful telescopes and spectrometers on Earth to split apart the objects' light and look for telltale molecular signatures of water, methane and possibly ammonia. For the very coldest of the new Y dwarfs, the team used NASA's Hubble Space Telescope. The Y dwarfs were identified based on a change in these spectral features compared to other brown dwarfs, indicating they have a lower atmospheric temperature.

http://science.nasa.gov/s(...)/23aug_coldeststars/
Veni vidi foetsie
pi_101163218
Is eigenlijk de omlooptijd van Elenin al bekend ?
Maw om de hoeveel jaren zou hij langskomen/langsgeweest zijn ?
pi_101163333
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 10:44 schreef UncleScorp het volgende:
Op basis van de baan die Elenin had toen hij ontdekt werd en de afwijkingen in zijn baan veroorzaakt door de sterke zwaartekracht van de grote gasreuzen in ons zonnestelsel, is een omlooptijd berekend van 11.000 jaar. We zullen hem dus niet terugzien.
  donderdag 25 augustus 2011 @ 10:53:05 #133
8372 Bastard
Persona non grata
pi_101163435
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 10:44 schreef UncleScorp het volgende:
Niet geheel de annunaki dus ;)

quote:
Volgens de schrijvers Zecharia Sitchin en Burak Eldem refereert Nibiru in Sumerische teksten aan een planeet, die eens in de 3.600 jaar ons zonnestelsel binnendringt. De planeet zou een baan volgen tussen Jupiter en Mars door, alvorens hij aan zijn weg terug begint, de onbekende ruimte in. Aanhangers van Sitchin en Eldems theorie zijn bang dat een passage van Nibiru voor aardbevingen, vloedgolven, voedseltekorten, ziekten, meteorietinslagen, vulkanische uitbarstingen en een omkering van het aardmagnetisch veld (magnetische ompoling) zal zorgen, aangezien de Sumerische teksten van een soortgelijke gebeurtenis spreken, zo'n 11.000 jaar voor Christus. In de Bijbel staat deze gebeurtenis bekend als de zondvloed.

Het Sumerische volk vergaarde – volgens Sitchins en Eldems interpretatie van Sumerische kleitabletten – al hun kennis via een bezoek van de planeet Nibiru, en meer bepaald de Anunnaki, het volk dat deze planeet bewoonde. Naar verluidt voorspelden de Sumeriërs een terugkomst van de planeet Nibiru in het jaar 2003. Toen er in dat jaar niets gebeurde werd de voorspelling door de Nibiru-adepten verschoven naar 2012, hetzelfde jaar waarop de Vijfde Grote Cyclus van de Mayakalender eindigt. Dit zou een radicale verandering meebrengen voor het leven op aarde. En dit zou allemaal gebeuren binnen een tijdsspanne van 5 jaar beginnende in 2008. De beschrijvingen van de planeet Nibiru komen in vele geschriften van de Mesopotamische volkeren terug, telkens onder een andere naam, bijvoorbeeld Marduk. De planeet wordt door Sitchin en Eldem gelijkgesteld aan Planeet X.

Hierbij kan wel worden opgemerkt dat als zo'n planeet zich inderdaad in 2012 in ons zonnestelsel zou moeten bevinden, deze al door astronomen zou moeten zijn opgemerkt.[1]

The truth was in here.
pi_101163659
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 10:48 schreef AVerstraten het volgende:

[..]

Op basis van de baan die Elenin had toen hij ontdekt werd en de afwijkingen in zijn baan veroorzaakt door de sterke zwaartekracht van de grote gasreuzen in ons zonnestelsel, is een omlooptijd berekend van 11.000 jaar. We zullen hem dus niet terugzien.
Hoe nauwkeurig is zo`n berekening?
Als het net zo betrouwbaar is als carbon dating stelt het niet al te veel voor.
http://niburu.nl/~r2h7xa9(...)f=13&t=651&start=230
http://en.wikipedia.org/wiki/C/2010_X1 hier staat ook een omlooptijd van 600,000 jaar @AVerstraten waar haal jij een omlooptijd van 11,000 jaar vandaan?
Wel verbazend inderdaad dat zo`n kleine komeet niets tegenkomt in zoon grote omloopbaan.
http://beforeitsnews.com/(...)Continent_of_Mu.html Hier hebben ze het over 11,690 jaar :? dus wat is het nou?
Bekijk mijn laatste linkje maar eens, en krab daarna maar even op je hoofd.

[ Bericht 5% gewijzigd door Truthfinder7 op 25-08-2011 12:02:50 ]
pi_101166136
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 11:01 schreef Truthfinder7 het volgende:

[..]

Hoe nauwkeurig is zo`n berekening?
Als het net zo betrouwbaar is als carbon dating stelt het niet al te veel voor.
Zo'n berekening is zo nauwkeurig als de beschikbare gegevens mogelijk maken (vet van mij): "...Given the orbital eccentricity of this object, its orbital period is not a fixed value, because it is frequently perturbed by the gravity of the planets."
quote:
http://niburu.nl/~r2h7xa9(...)f=13&t=651&start=230
http://en.wikipedia.org/wiki/C/2010_X1 hier staat ook een omlooptijd van 600,000 jaar @AVerstraten waar haal jij een omlooptijd van 11,000 jaar vandaan?
De omlooptijd van 600.000 jaar of meer is gebaseerd op de oorspronkelijke (hyperbolische) baan. Mogelijke verstoringen als gevolg van passage door ons zonnestelsel zijn daarin niet meegenomen. Leonid Elenin heeft berekend dat inwerkingen op zijn baan door de grote gasreuzen in ons zonnestelsel de baan van de komeet verder kunnen beïnvloeden tot een langgerekte elliptische baan met een omloop tijd van ongeveer 11.000 jaar.
quote:
Wel verbazend inderdaad dat zo`n kleine komeet niets tegenkomt in zoon grote omloopbaan.
Er wordt helemaal niet beweerd dat Elenin niets is tegengekomen tijdens zijn reis, dit staat er namelijk: (vet van mij):
"...Before entering the planetary region (epoch 1950), Elenin had a calculated barycentric orbital period of ~5.7 million years with an apoapsis (aphelion) distance of about 63,800 AU (1.01 light-years).[4] Elenin was probably in the outer Oort cloud with a loosely bound chaotic orbit that was easily perturbed by passing stars."
quote:
http://beforeitsnews.com/(...)Continent_of_Mu.html Hier hebben ze het over 11,690 jaar :? dus wat is het nou?
Bekijk mijn laatste linkje maar eens, en krab daarna maar even op je hoofd.
Wat het is, heb ik net uitgelegd. En ik heb mij inderdaad op het hoofd gekrabd na lezing van je laatste linkje.

Aangezien je met zoveel genoegen afgeeft op de berekeningen van de astromen/wiskundigen, daag je ik uit om met een betere berekening te komen.

[ Bericht 5% gewijzigd door AVerstraten op 25-08-2011 12:59:07 ]
pi_101169570
Leonid Elenin: is gewoon een amateur-astronoom, die moeten we dus serieus nemen? (vet van mij)

Er wordt helemaal niet beweerd dat Elenin niets is tegengekomen tijdens zijn reis, dit staat er namelijk: (vet van mij):
"...Before entering the planetary region (epoch 1950), Elenin had a calculated barycentric orbital period of ~5.7 million years with an apoapsis (aphelion) distance of about 63,800 AU (1.01 light-years).[4] Elenin was probably in the outer Oort cloud with a loosely bound chaotic orbit that was easily perturbed by passing stars."
quote:
Moet ik er hiervan uitgaan dat ze deze (komeet) al in 1950 hadden waargenomen?
@AVerstraten, ik betwist op generlei wijze de accurate berekeningen van de astronomen op zich, maar ik stel mij gewoon de vragen 1: hoe komt het dat de ene bron zegt dat Elenin een omloop baan heeft van 600,000 jaar tijd en de andere bron vermeld een omlooptijd van slechts 11,690 jaar?
2: ik begrijp zelf ook wel dat de grote gasreuzen zoals bijvoorbeeld Jupiter en Saturnus de baan van zo`n komeet kunnen beïnvloeden maar blijft dus het raadsel waarom komeet Elenin onderweg
noch in de oortwolk (een ring van 1 licht jaar breed) met biljoenen grotere en kleinere brokken ruimte rots waar de oorsprong van de kometen ligt nietwaar?) En de kuiper-gordel (je weet ook vast wel achter de baan van Pluto gelegen en Pluto mogelijk zelf een kuiper object zijnde) en ten 3e de Asteroïden gordel ( tussen Mars en Jupiter, ook een ring vol met gruis en rots achtige objecten) nooit tegen een ander object is aan geknald waardoor hij niet meer zou bestaan, tenzij hij wel een zeer excentrische en hyperbolische baan heeft. 3: Hoe komt het dat men spreekt over epoch 1950 (ik neem aan dat hier het jaar 1950 bedoeld wordt), terwijl Leonid Elenin zelf niet eens die leeftijd kan hebben van rond de 60 jaar (hij zou dan minstens 80 moeten zijn als ontdekker) terwijl hij pas in december 2010 deze komeet zou hebben ontdekt. Hoe valt dit met elkaar te rijmen dan?

En trouwens, ik bedoelde de vraag niet aanvallend, ik vroeg eigenlijk om een linkje.

[ Bericht 1% gewijzigd door Truthfinder7 op 25-08-2011 14:07:04 ]
pi_101169970
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 13:53 schreef Truthfinder7 het volgende:
Leonid Elenin: is gewoon een amateur-astronoom die moeten we dus serieus nemen? (vet van mij)
Leonid Elenin is niet alleen amateurastronoom, hij is van beroep wiskundige.
quote:
Moet ik er hiervan uitgaan dat ze deze (komeet) al in 1950 hadden waargenomen?
Op basis van de baangegevens, de geschatte grootte en de snelheid is berekend dat hij rond 1950 ons zonnestelsel binnenkwam.
quote:
@AVerstraten, ik betwist op generlei wijze de accurate berekeningen van de astronomen op zich, maar ik stel mij gewoon de vragen 1: hoe komt het dat de ene bron zegt dat Elenin een omloop baan heeft van 600,000 jaar tijd en de andere bron vermeld een omlooptijd van slechts 11,690 jaar?
Dat heb ik je net uitgelegd.
quote:
2: ik begrijp zelf ook wel dat de grote gasreuzen zoals bijvoorbeeld Jupiter en Saturnus de baan van zo`n komeet kunnen beïnvloeden maar blijft dus het raadsel waarom komeet Elenin onderweg
noch in de oortwolk (een ring van 1 licht jaar breed) met biljoenen grotere en kleinere brokken ruimte rots waar de oorsprong van de kometen ligt nietwaar?) En de kuiper-gordel (je weet ook vast wel achter de baan van Pluto gelegen en Pluto mogelijk zelf een kuiper object zijnde) en ten 3e de Asteroïden gordel ( tussen Mars en Jupiter, ook een ring vol met gruis en rots achtige objecten) nooit tegen een ander object is aan geknald waardoor hij niet meer zou bestaan, tenzij hij wel een zeer excentrische en hyperbolische baan heeft.
Er is veel ruimte in de ruimte, ook in de Oortwolk en de Kuipergordel. Het is ook niet zo dat kometen per definitie altijd "verdwijnen" als ze uit elkaar vallen. De brokstukken kunnen soms ook verder gaan als kleinere, "nieuwe" kometen. Het is zeker mogelijk dat er veel meer kometen zijn geweest die allang voordat ze ons zonnestelsel binnenkwamen, verloren zijn gegaan, verbrand door een ster bijvoorbeeld of te pletter geslagen op een asteroïde. Maar over wat we nooit hebben waargenomen, kunnen we geen uitspraken doen. We weten dus ook niet hoeveel kometen dat zijn en, logischerwijs, ook niet of het uitzonderlijk is - en zo ja hoe uitzonderlijk - dat Elenin zijn lange reis overleefd heeft.
quote:
3: Hoe komt het dat men spreekt over epoch 1950 (ik neem aan dat hier het jaar 1950 bedoeld wordt), terwijl Leonid Elenin zelf niet eens die leeftijd kan hebben van rond de 60 jaar (hij zou dan minstens 80 moeten zijn als ontdekker) terwijl hij pas in oktober 2010 deze komeet zou hebben ontdekt. Hoe valt dit met elkaar te rijmen dan?
Er wordt niet bedoeld dat de komeet toen is waargenomen, er is berekend dat hij ongeveer toen ons zonnestelsel binnen is gekomen.

[ Bericht 0% gewijzigd door AVerstraten op 25-08-2011 19:35:12 ]
pi_101180251
Ik dacht al 1950 dat kan nooit :)
pi_101180369
Nee, dat zou heel bijzonder zijn!
pi_101181645
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 18:39 schreef Truthfinder7 het volgende:
Ik dacht al 1950 dat kan nooit :)
Precies, maar vraag je je dan niet af 'Heb ik het wel goed gelezen/begrepen' voordat je weer post ?
All opinions are not equal. Some are a very great deal more robust, sophisticated and well supported in logic and argument than others. [Douglas Adams]
pi_101187183
quote:
5s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 19:07 schreef ChungLingSoo het volgende:

[..]

Precies, maar vraag je je dan niet af 'Heb ik het wel goed gelezen/begrepen' voordat je weer post ?
Hee dit is geen wetenschap topic!
Het gaat hier gewoon over Elenin.
Kom je mij dit gewoon even vertellen? interessant zeg, lijkt wel een afzeik topic.

En AVerstraten hoe weet je zo zeker dat er geen bruine dwerg in de buurt van de zon aanwezig is en onderweg is naar de aarde? En zeg niet dat we die dan al gezien moeten hebben want dat geloof ik niet.

[ Bericht 4% gewijzigd door Truthfinder7 op 25-08-2011 21:24:27 ]
  donderdag 25 augustus 2011 @ 23:04:36 #142
28390 FritsFlits
Ik heet geen Frits
pi_101193826
Zien niet, voelen wel.
"The greatest distance in the universe is that between two minds"
pi_101195317
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 21:00 schreef Truthfinder7 het volgende:

[..]

Hee dit is geen wetenschap topic!
Het gaat hier gewoon over Elenin.
Kom je mij dit gewoon even vertellen? interessant zeg, lijkt wel een afzeik topic.

En AVerstraten hoe weet je zo zeker dat er geen bruine dwerg in de buurt van de zon aanwezig is en onderweg is naar de aarde? En zeg niet dat we die dan al gezien moeten hebben want dat geloof ik niet.
heeft hij toch al vaker uitgelegd?

dat t meetbaar zou moeten zijn aan de andere planeten ook enzo als die dwerg ons zonnestelesel in zou zijn gekomen.

die dingen zouden een effect hebben gehad. en omdat dat effect er nergens is kun je uitsluiten dat er een is
pi_101202347
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 21:00 schreef Truthfinder7 het volgende:
En zeg niet dat we die dan al gezien moeten hebben want dat geloof ik niet.
Tja, dan zijn we uitgepraat.

[ Bericht 5% gewijzigd door AVerstraten op 26-08-2011 09:29:38 ]
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 09:40:20 #145
49558 1-of-6Billion
pi_101204860
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 16:05 schreef Truthfinder7 het volgende:
..knip..
Om er maar een paar te noemen. Dit is de zelfde uitlijning als de gene die de grote Japanse aardbeving van 11 maart van dit jaar veroorzaakte. Alleen deze keer staat Elenin veel dichter bij de aarde dan tijdens de Japanse aardbeving. Dit betekend dat we een aantal zeer hevige aardbevingen kunnen verwachten rond 25 september. Dan is de afstand tussen Elenin en de aarde geslonken tot slechts 61,6 miljoen km. De dichtste nadering van Elenin tot de aarde is op 17 oktober 2011 en wel 0,232 au of 34,5 miljoen kilometer ook is er op deze datum een uitlijning tussen de aarde Jupiter Mercurius.
..knip..
Even een analogie:
Als ik jouw hoofd "uitlijn" met een ijsklontje en de Dom in Utrecht, zou je dan een helse koppijn krijgen?

mêh :N
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 09:46:42 #146
49558 1-of-6Billion
pi_101205050
quote:

Nibubilderbergeru :')

énorme zonnevlekken?

zeker ook gefaked door NASA
pi_101206150
Er zijn genoeg aanwijzingen dat er wel degelijk wat aan de hand is!
Opwarming van de aarde is er een van, en verdiep je eens in de maan.
De verschoven aardas, of dit te maken heeft met iets van buitenaf weet ik ook niet zeker, maar ik vind het wel vreemd.

Persconferentie NASA over vreemd gedrag van de Zon
'Veranderingen Zon hebben gevolgen voor het hele Zonnestelsel'

--------------------------------------------------------------------------------

Wat is er toch aan de hand met de Zon?

De NASA heeft bekend gemaakt dat het op dinsdag 23 september een persconferentie zal geven. Hierbij zal men meer uitleg geven over de huidige toestand van de zon, die zich de laatste tijd vreemd gedraagd. Het zonneminimum duurt reeds veel langer dan men verwacht en er verschijnen nog steeds geen nieuwe zonnevlekken. Het is vrij ongewoon dat de NASA een persconferentie geeft over de zon.

De NASA verklaarde dat de veranderingen die de zon momenteel ondergaat, veranderingen veroorzaakt binnen ons gehele zonnestelsel. Wat deze veranderingen concreet inhouden, weet men nog niet maar men verwacht meer klaarheid over deze gevolgen tijdens de persconferentie.

Deze persconferentie is gepland nadat tijdens de Ulysses missie bleek dat het magnetisch veld van de zon veel zwakker is dan de metingen die vroeger zijn gebeurd. Men voorspelt dat het volgende zonnemaximum -verwacht in 2011- veel zwakker zal zijn dan tijdens de vorige zonnecyclus.

Zou er iets aan de hand kunnen zijn aan de andere kant van de zon die wij niet kunnen zien of kunnen meten?

[ Bericht 36% gewijzigd door Truthfinder7 op 26-08-2011 10:32:01 ]
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 11:43:09 #148
49558 1-of-6Billion
pi_101208941
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 10:19 schreef Truthfinder7 het volgende:
Er zijn genoeg aanwijzingen dat er wel degelijk wat aan de hand is!
Opwarming van de aarde is er een van, en verdiep je eens in de maan.
De verschoven aardas, of dit te maken heeft met iets van buitenaf weet ik ook niet zeker, maar ik vind het wel vreemd.

Persconferentie NASA over vreemd gedrag van de Zon
'Veranderingen Zon hebben gevolgen voor het hele Zonnestelsel'

--------------------------------------------------------------------------------

Wat is er toch aan de hand met de Zon?

De NASA heeft bekend gemaakt dat het op dinsdag 23 september een persconferentie zal geven. Hierbij zal men meer uitleg geven over de huidige toestand van de zon, die zich de laatste tijd vreemd gedraagd. Het zonneminimum duurt reeds veel langer dan men verwacht en er verschijnen nog steeds geen nieuwe zonnevlekken. Het is vrij ongewoon dat de NASA een persconferentie geeft over de zon.

De NASA verklaarde dat de veranderingen die de zon momenteel ondergaat, veranderingen veroorzaakt binnen ons gehele zonnestelsel. Wat deze veranderingen concreet inhouden, weet men nog niet maar men verwacht meer klaarheid over deze gevolgen tijdens de persconferentie.

Deze persconferentie is gepland nadat tijdens de Ulysses missie bleek dat het magnetisch veld van de zon veel zwakker is dan de metingen die vroeger zijn gebeurd. Men voorspelt dat het volgende zonnemaximum -verwacht in 2011- veel zwakker zal zijn dan tijdens de vorige zonnecyclus.

Zou er iets aan de hand kunnen zijn aan de andere kant van de zon die wij niet kunnen zien of kunnen meten?

Wat is er met de maan? :?

Dit jaar is 23 september op vrijdag. Je quote een berichtje uit 2008 :{w
pi_101209212
http://www.newsbad.com/st(...)ictures/july20113510 Dit vind ik ook een de moeite waard om te onderzoeken.
pi_101220880
Even voordat er weer rare verhalen komen:

http://blogs.discovermaga(...)a-supernova-in-m101/

Dat is dus 25 miljoen jaar geleden gebeurd en heeft niets met Elenin te maken.
All opinions are not equal. Some are a very great deal more robust, sophisticated and well supported in logic and argument than others. [Douglas Adams]
pi_101311013
http://iamamalaysian.word(...)011-to-january-2012/
Staat ons dit te wachten?
Speelduur bijna 40 mins.
  zondag 28 augustus 2011 @ 23:14:05 #152
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_101314024
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 22:26 schreef Truthfinder7 het volgende:
http://iamamalaysian.word(...)011-to-january-2012/
Staat ons dit te wachten?
Speelduur bijna 40 mins.
Dus er komt een hele grote waterstofcyanide condensator langsvliegen. :P
pi_101340982
[h]ISS may have to go without crew[/h]

The International Space Station might have to be temporarily abandoned if the investigation into last week's Russian Soyuz rocket failure stretches into mid-November, a senior NASA official said today.

Two factors could prompt an unprecedented de-staffing of the outpost: the certified orbital lifetimes of the two Soyuz lifeboats now at the station, and flight rules that call for crews to return to Earth during daylight, NASA International Space Station Program Manager Mike Suffredini said.

As it stands, three station crewmates scheduled to return to Earth on Sept. 8 will remain onboard the outpost at least an extra week while the investigation into the loss or a robotic Progress space freighter continues. A third-stage Soyuz rocket shutdown caused the failure. Investigators are trying to determine the exact cause.

Those space fliers -- two Russian cosmonauts and American astronaut Ron Garan -- likely will return to Earth before Sept. 19 -- the last daylight landing opportunity that month in the central steppes of Kazakhstan.

The three other station crew members -- including U.S. astronaut Mike Fossum would return before Nov. 19 -- the last daylight landing opportunity that month.

The planned Sept. 21 launch of a new station crew is being postponed indefinitely.

http://www.floridatoday.c(...)-may-go-without-crew
Veni vidi foetsie
pi_101349522
Meneer AVerstraten vindt dit vast niet leuk om hiermee geconfronteerd te worden:

(o.a. over de naam Leonid Elenin, de 3e tube)

pi_101351734
Lol, heb er even snel doorheen gefietst, maar hij zoekt wel overal verbanden zeg _O- .
pi_101352251
ik ben er nu toch wel zeker van dat er iets te gebeuren staat hoor ;p heeft niet perse met deze filmpjes te maken ofzo, er zijn tekens genoeg.
pi_101360975
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 21:51 schreef Bankfurt het volgende:
Meneer AVerstraten vindt dit vast niet leuk om hiermee geconfronteerd te worden:

(o.a. over de naam Leonid Elenin, de 3e tube)

En als er niets gebeurd dan is hier alvast de uitvlucht voor de doemdenkers:

quote:
Maandag, 29 augustus 2011 23:49

Astronomen die komeet Elenin in de gaten houden merken op dat de helderheid van de komeet de afgelopen week zeer sterk is afgenomen en dat de coma steeds langgerekter wordt.
Diverse astronomen denken dat de komeet uiteen zal vallen voordat het perhelium wordt bereikt, het punt waarop de afstand tot de Zon het kleinst is.
Op 19 augustus jongstleden werd de komeet geraakt door een enorme zonnevlam en coronale massa-ejectie die mogelijk het einde betekenen voor het brok ijs en stof. Als gevolg van de zonneactiviteit (zie onderstaande video) nam de helderheid van de komeet binnen enkele dagen af tot waarden van begin augustus.
“We volgen de komeet met behulp van de STEREO-satellieten en verschillende amateurastronomen monitoren Elenin met hun telescopen,” zei de Australische amateurastronoom Ian Musgrave van de website Astroblog. “Kort nadat de komeet oplichtte als gevolg van de coronale massa-ejectie werd de staart rondgedraaid als gevolg van de zonnewind. Daarop zagen amateurastronomen een enorme afname in de intensiteit van de komeet. Dit is mogelijk een voorbode dat de komeet uit elkaar zal vallen.”
De afname in helderheid na de CME is mogelijkerwijs een indicatie dat de komeet het niet zal overleven. Een andere mogelijkheid is dat de CME de coma, de heldere wolk van deeltjes rond de komeet, deels weg heeft gevaagd en dat deze weer opnieuw wordt gecreëerd.
De voorspelde omloopbaan plaatst Elenin op 16 oktober aanstaande het dichtst bij de Aarde. Elenin nadert onze planeet tot op ongeveer 34 miljoen kilometer.
Een andere Australische amateurastronoom, Michael Mattiazzo, nam foto’s van de komeet en merkte op dat de nucleus ook steeds langgerekter van vorm lijkt te worden. Dit is doorgaans een indicatie dat de komeet zich opsplitst of uiteenvalt.
De door doemdenkers voorspelde seismische activiteit op 17 augustus bleef uit en nu is er een aanzienlijke kans dat de komeet de Zon nooit zal bereiken.
bron
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
pi_101361819
Zal heel mooi zijn als deze komeet uit elkaar valt en dat er niet veel meer van overblijft.
En dan maar hopen dat P-X maar een fabeltje is.
pi_101367734
Wordt de trefcirkel van die komeet niet juist veel groter als hij uit elkaar valt, met de kans dat we daar iets van "meepikken"? We zouden dan niet botsen op de volledige, compacte komeet, maar een deel ervan dat is losgebroken. Of zouden de brokstukken dusdanig bij elkaar in de buurt blijven, dat dat geen probleem vormt?
pi_101367835
quote:
En dan maar hopen dat P-X maar een fabeltje is.
P-X??
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 13:27:06 #161
49558 1-of-6Billion
pi_101367844
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 13:23 schreef Maurice76 het volgende:
Wordt de trefcirkel van die komeet niet juist veel groter als hij uit elkaar valt, met de kans dat we daar iets van "meepikken"? We zouden dan niet botsen op de volledige, compacte komeet, maar een deel ervan dat is losgebroken. Of zouden de brokstukken dusdanig bij elkaar in de buurt blijven, dat dat geen probleem vormt?
Kan je je die komeet herinneren die op Jupiter neerstortte? Shoemaker-Levy9. Die viel ook uit elkaar en vormde een mooi kralensnoer. Geen probleem dus :)
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 13:27:50 #162
49558 1-of-6Billion
pi_101367876
quote:
11s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 13:26 schreef vosss het volgende:

[..]

P-X??
Pedro Ximinez? :9
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 13:30:47 #163
8898 Darklight
The Truth Will Set You Free
pi_101367966
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 09:20 schreef Truthfinder7 het volgende:
Zal heel mooi zijn als deze komeet uit elkaar valt en dat er niet veel meer van overblijft.

SO MUCH FOR DOOMSDAY: Comet Elenin (C/2010 X1), widely known for inaccurate reports of its threat to Earth, appears to be breaking apart.
http://spaceweather.com/
pi_101371909
Ik ga dit later ff beter doornemen....
pi_101372245
quote:
11s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 13:26 schreef vosss het volgende:

[..]

P-X??
Planeet-X ;)

Het begint er op te lijken dat bepaalde mensen geld roken toen komeet Elenin ontdekt werd.

[ Bericht 8% gewijzigd door Truthfinder7 op 30-08-2011 15:41:23 ]
pi_101380675
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 13:27 schreef 1-of-6Billion het volgende:

[..]

Kan je je die komeet herinneren die op Jupiter neerstortte? Shoemaker-Levy9. Die viel ook uit elkaar en vormde een mooi kralensnoer. Geen probleem dus :)
Ja, zo'n snoer van kleine kraaltjes is makkelijker te raken dan een enkele grote kraal :P. Dat bedoelde ik eigenlijk te vragen.
pi_101399784
Rond 0:11 zie je Elenin volgens mij uit elkaar vallen, net daarvoor licht hij een beetje op.
Het einde van het filmpje vind ik ook vreemd, het lijkt erop dat het pad ineens veranderd.
  woensdag 31 augustus 2011 @ 07:46:24 #168
8372 Bastard
Persona non grata
pi_101400009
Begrijp ik het nou goed dat ding uit elkaar viel?
Dus.. dat stuk steen zweeft voor god weet hoe lang, duizend jaar of veel langer en vlak voor hij in de buurt van de aarde komt spat hij uit elkaar.
Bizar :D
The truth was in here.
  woensdag 31 augustus 2011 @ 09:19:31 #169
49558 1-of-6Billion
pi_101400986
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 07:46 schreef Bastard het volgende:
Begrijp ik het nou goed dat ding uit elkaar viel?
Dus.. dat stuk steen ijs zweeft voor god weet hoe lang, duizend jaar of veel langer en vlak voor hij in de buurt van de aarde zon komt spat hij uit elkaar.
Bizar :D
nuanceverschillen :D
Niet zo heel raar. Getijdenkrachten wringen het ding uit elkaar. Net als die Shoemaker-Levy9 die ik eerder aanhaalde.
  woensdag 31 augustus 2011 @ 09:28:50 #170
49558 1-of-6Billion
pi_101401155
(8>
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 19:12 schreef Maurice76 het volgende:

[..]

Ja, zo'n snoer van kleine kraaltjes is makkelijker te raken dan een enkele grote kraal :P. Dat bedoelde ik eigenlijk te vragen.
Nou, er is nooit het gevaar geweest van een botsing. Al die kralen vliegen nog steeds dezelfde richting uit. (8>
Ik weet niet of de baan van Aarde gekruist wordt. Je zou kunnen denken dat zo'n snoer inderdaad langer over zo'n kruising doet dan 1 sneeuwbal.
  woensdag 31 augustus 2011 @ 09:54:06 #171
8898 Darklight
pi_101401675
Volgens Richard C. Hoagland gaat het alsnog mis, hij heeft het over ISS en Elenin
  woensdag 31 augustus 2011 @ 11:02:46 #172
8372 Bastard
Persona non grata
pi_101402928
quote:
14s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 09:19 schreef 1-of-6Billion het volgende:

[..]

nuanceverschillen :D
Niet zo heel raar. Getijdenkrachten wringen het ding uit elkaar. Net als die Shoemaker-Levy9 die ik eerder aanhaalde.
Ah dat zijn wel kleine verschillen :P
The truth was in here.
pi_101403783
Als komeet Elenin een cluster van kometen is kan het stukje dat er van af lijkt te komen ook een komeet uit deze cluster zijn. Ook vind ik het wel weer heel verdacht dat ze de ISS aan het verlaten zijn. De ISS kan namelijk gewoonweg niet zonder bemanning!
Ik heb hier geen goed gevoel over.
  woensdag 31 augustus 2011 @ 11:42:44 #174
8372 Bastard
Persona non grata
pi_101404057
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 11:33 schreef Truthfinder7 het volgende:
Als komeet Elenin een cluster van kometen is kan het stukje dat er van af lijkt te komen ook een komeet uit deze cluster zijn. Ook vind ik het wel weer heel verdacht dat ze de ISS aan het verlaten zijn. De ISS kan namelijk gewoonweg niet zonder bemanning!
Ik heb hier geen goed gevoel over.
Er zijn nog 3 man aanwezig tot half november dus die zijn er nog ten tijde dat Elenin voorbij zal gaan komen.

http://www.astroblogs.nl/(...)or-problemen-sojoez/
The truth was in here.
pi_101407921
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 11:42 schreef Bastard het volgende:

[..]

Er zijn nog 3 man aanwezig tot half november dus die zijn er nog ten tijde dat Elenin voorbij zal gaan komen.

http://www.astroblogs.nl/(...)or-problemen-sojoez/
Misschien verwachten ze nog iets anders?
  woensdag 31 augustus 2011 @ 13:49:47 #176
8898 Darklight
pi_101408635
Het probleem is ook niet dat er nog mannen zijn, maar dat er niemand meer omhoog kan de komende tijd
Die mannen die er nog zijn kunnen vluchten in een aangedocked capsule mocht dat nodig zijn
pi_101424445
Alle Doom scenarios kunnen de prullebak in :W

SO MUCH FOR DOOMSDAY:
Comet Elenin (C/2010 X1), widely known for inaccurate reports of its threat to Earth, appears to be breaking apart. Observations by amateur astronomer Michael Mattiazzo of Castlemaine, Australia show a marked dimming and elongation of the comet's nucleus over a ten day period:

The behavior of Comet Elenin is akin to that of Comet LINEAR (C/1999 S4), which disintegrated when it approached the sun in back in 2000. Mattiazzo witnessed that event, too. "Yes I did observe the breakup of C/1999 S4 in July 2000," he recalls. "It was quite spectacular watching the nucleus spread out into a cigar shape over a period of days. The apparent breakup of C/2010 X1 is similar, although less visually spectacular."

Comets are fragile objects, easily disrupted by solar heat. As a result, the possible breakup of Comet Elenin, while unexpected, comes as no surprise.
&lt;a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank"&gt;[b]Vereniging voor weerkunde en klimatologie[/b]&lt;/a&gt;
&lt;a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank"&gt;[b]ESTOFEX[/b]&lt;/a&gt;
  woensdag 31 augustus 2011 @ 20:55:55 #178
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_101424856
Het is afgelopen met Elenin dus... nu is het afwachten wat 2012 ons brengt. :+
pi_101426088
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 20:55 schreef DemonRage het volgende:
Het is afgelopen met Elenin dus... nu is het afwachten wat 2012 ons brengt. :+
Als ze erop door willen kauwen.... Dan komen er vanaf nu verhalen over de brokstukken
OEPS ik breng ze op ideeën _O-
&lt;a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank"&gt;[b]Vereniging voor weerkunde en klimatologie[/b]&lt;/a&gt;
&lt;a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank"&gt;[b]ESTOFEX[/b]&lt;/a&gt;
pi_101429745
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 21:15 schreef -CRASH- het volgende:

[..]

Als ze erop door willen kauwen.... Dan komen er vanaf nu verhalen over de brokstukken
OEPS ik breng ze op ideeën _O-
Die verhalen zijn er al genoeg, op YouTube...
Dat bijv het pad gewijzigd is door het uiteenvallen. Misschien is dat ook wel mogelijk, geen idee :)
pi_101430116
Grappig om al de gelovers hier (oa Truth) ineens 180 graden gedraaid te zien.
pi_101437135
Arme Elenin.. :'( door al dat gezeur heeft hij het opgegeven.. :N
Triest en roemloos einde voor dat veelbesproken komeetje wat niet aan de verwachtingen kon voldoen..
Waarschijnlijk heeft de Galactische federatie hem/haar aan stukken gepangd..Rest in pieces Elenin :W
  donderdag 1 september 2011 @ 06:26:48 #183
8372 Bastard
Persona non grata
pi_101439031
Elenin, wat doe je met het topic ;(
Te vroeg opgebrand.
The truth was in here.
  donderdag 1 september 2011 @ 08:42:55 #185
8372 Bastard
Persona non grata
pi_101439791
quote:
Wat als het een moederschip was die nu verschillende kleinere schepen los heeft gelaten?
The truth was in here.
pi_101440198
quote:
11s.gif Op donderdag 1 september 2011 08:42 schreef Bastard het volgende:

[..]

Wat als het een moederschip was die nu verschillende kleinere schepen los heeft gelaten?
Zou zomaar kunnen, doet me wel hieraan denken>>>http://www.unexplained-mysteries.com/viewnews.php?id=171434

Deze dingen werden toen in zeker 6 verschillende landen gefilmd. Piramide vormig, snap je?
Nu wil ik niets beweren hoor :)
Maar als het een buitenaards moederschip is hoop ik niet dat ze gelijk als vijandig worden beschouwt, dat zou wel heel stom zijn. De amerikanen kennen we onderhand wel, eerst schieten dan afvragen of er wel terecht geschoten was. Wat zou er gebeuren als ze hierop gaan schieten? als we er van uitgaan dat het een buitenaards ruimteschip is. Ik denk dat het veel beter is om ze met open armen te ontvangen (daar kunnen we toch niets tegen inbrengen) Ik denk dat we heel wat van ze kunnen leren.

[ Bericht 3% gewijzigd door Truthfinder7 op 01-09-2011 09:46:53 ]
  donderdag 1 september 2011 @ 10:43:59 #187
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_101441964
quote:
Independence day 2 komt pas in 2013 :Y)

Moest er wel gelijk al aan denken toen ik hoorde dat ie uit elkaar viel :')

quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 09:10 schreef Truthfinder7 het volgende:
Zou zomaar kunnen, doet me wel hieraan denken>>>http://www.unexplained-mysteries.com/viewnews.php?id=171434

Deze dingen werden toen in zeker 6 verschillende landen gefilmd. Piramide vormig, snap je?
Nu wil ik niets beweren hoor :)
Ah, ja. Dat ding zo groot als een stardestroyer die urenlang boven het kremlin hing & slechts door 2 amateurs op een mobieltje is gefilmd. :')
Geloofwaardigheid 0,0 :P

quote:
Maar als het een buitenaards moederschip is hoop ik niet dat ze gelijk als vijandig worden beschouwt, dat zou wel heel stom zijn. De amerikanen kennen we onderhand wel, eerst schieten dan afvragen of er wel terecht geschoten was. Wat zou er gebeuren als ze hierop gaan schieten? als we er van uitgaan dat het een buitenaards ruimteschip is. Ik denk dat het veel beter is om ze met open armen te ontvangen (daar kunnen we toch niets tegen inbrengen) Ik denk dat we heel wat van ze kunnen leren.
Wat als ze zich gelijk vijandig opstellen ?
& waarmee zouden wij hun moeten aanvallen ? Luchtdoelraketten ofzo ? Volgens mij is dat net zo iets als met pijl & boog proberen een Abrams M1A2 uit te schakelen. ;)
  donderdag 1 september 2011 @ 10:47:26 #188
8372 Bastard
Persona non grata
pi_101442046
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 10:43 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Moest er wel gelijk al aan denken toen ik hoorde dat ie uit elkaar viel :')

Wat als ze zich gelijk vijandig opstellen ?
& waarmee zouden wij hun moeten aanvallen ? Luchtdoelraketten ofzo ? Volgens mij is dat net zo iets als met pijl & boog proberen een Abrams M1A2 uit te schakelen. ;)
yeah! Zat meteen te zoeken naar een plaatje van die film waarin je die shot ziet namelijk :P

Maar was er niet een programma waarbij geschoten kon worden vanuit de ruimte? Vlgs mij wel hoor..
The truth was in here.
  donderdag 1 september 2011 @ 10:51:34 #189
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_101442144
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 10:47 schreef Bastard het volgende:
yeah! Zat meteen te zoeken naar een plaatje van die film waarin je die shot ziet namelijk :P

Maar was er niet een programma waarbij geschoten kon worden vanuit de ruimte? Vlgs mij wel hoor..
Je bedoelt het befaamde 'Starwars' (SDI) programma wellicht ?
Waarbij het de bedoeling was om intercontinentale raketten te onderscheppen/vernietigen voor ze hun doel bereiken (op het moment dat ze buiten de atmosfeer zitten)
  donderdag 1 september 2011 @ 10:54:41 #190
8372 Bastard
Persona non grata
pi_101442205
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 10:51 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Je bedoelt het befaamde 'Starwars' (SDI) programma wellicht ?
Waarbij het de bedoeling was om intercontinentale raketten te onderscheppen/vernietigen voor ze hun doel bereiken (op het moment dat ze buiten de atmosfeer zitten)
Ja dat! Misschien was er ook wel een sidetrack in het programma om te kunnen richten op meteoren ofzo?
The truth was in here.
pi_101442358
quote:

[..]

Hahaha, Bastard je bent heel warm, heel warm, .... ^O^ ^O^ ^O^

"zij" nemen de Illuminati in de maling; NASA en speciaal meneer AVerstraten staan voor paal !

Meneer AVerstraten, waar bent u .... ? w/
  donderdag 1 september 2011 @ 11:02:26 #192
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_101442407
Hmm, het maakte gebruik van lasers dacht ik, sterk genoeg om een raket te slopen, maar een meteoriet of komeet is even wat anders.

Zoiets is volgens mij zelfs in één zo'n rampenfilm aan bod gekomen, met geheime atoombommen verstopt in satelieten, van zowel de russen als yanks, waarmee ze (vergeefs) probeerden een meteoriet op te blazen ?
pi_101442579
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 10:43 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Ah, ja. Dat ding zo groot als een stardestroyer die urenlang boven het kremlin hing & slechts door 2 amateurs op een mobieltje is gefilmd. :')
Geloofwaardigheid 0,0 :P

Er ook bij stil gestaan dat er veelmeer mensen dat ding hebben gefilmd en niet op het internet hadden geplaatst? Alles wat dit betreft is gefotoshopt nietwaar?
Je hebt altijd mensen die nergens voor open staan.
  donderdag 1 september 2011 @ 11:09:50 #194
8372 Bastard
Persona non grata
pi_101442622
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 11:02 schreef R0N1N het volgende:
Hmm, het maakte gebruik van lasers dacht ik, sterk genoeg om een raket te slopen, maar een meteoriet of komeet is even wat anders.

Zoiets is volgens mij zelfs in één zo'n rampenfilm aan bod gekomen, met geheime atoombommen verstopt in satelieten, van zowel de russen als yanks, waarmee ze (vergeefs) probeerden een meteoriet op te blazen ?
Ja vlgs mij ook.. nou ja goed, tijd zal het leren he :D

Rond oktober zou die rommel toch voorbij moeten gaan komen, tenzij ze echt een heel andere baan gaan volgen, wat ook bizar zou wezen.
The truth was in here.
pi_101442865
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 11:09 schreef Bastard het volgende:

[..]

Rond oktober zou die rommel toch voorbij moeten gaan komen, tenzij ze echt een heel andere baan gaan volgen, wat ook bizar zou wezen.
Dit kun je meneer A Verstraten niet aandoen.
  donderdag 1 september 2011 @ 11:21:12 #196
8372 Bastard
Persona non grata
pi_101442923
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 11:18 schreef Bankfurt het volgende:

[..]

Dit kun je meneer A Verstraten niet aandoen.
Ik waardeer zijn nuchtere kijk er wel op hoor, en heeft vlgs mij een hoop verstand van astronomie wat erg handig is met zaken verklaren.
But then again, I leave the door open for more *)
The truth was in here.
  donderdag 1 september 2011 @ 11:24:49 #197
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_101443024
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 11:08 schreef Truthfinder7 het volgende:
Er ook bij stil gestaan dat er veelmeer mensen dat ding hebben gefilmd en niet op het internet hadden geplaatst?
Aanname
quote:
Alles wat dit betreft is gefotoshopt nietwaar?
Nee hoor, niet alles. Op sommige filmpjes zie je duidelijk meeuwen die als "UFO" gebracht worden of andere natuurfenomenen. Moerasgas & weerballonnen enzo :P
quote:
Je hebt altijd mensen die nergens voor open staan.
Net zoals jij (totaal niet) open staat voor andere verklaringen dan 'Aliens' ?

quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 11:09 schreef Bastard het volgende:

Als door de koersverandering de brokstukken toch op Aarde knallen dan krijgen we nog wat 'schade' te verwerken. (Bijlange na geen ELE, maar wel een Catastrofe voor de getroffen gebieden)
  donderdag 1 september 2011 @ 11:28:02 #198
8372 Bastard
Persona non grata
pi_101443108
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 11:24 schreef R0N1N het volgende:

Als door de koersverandering de brokstukken toch op Aarde knallen dan krijgen we nog wat 'schade' te verwerken. (Bijlange na geen ELE, maar wel een Catastrofe voor de getroffen gebieden)
Nou dan moeten we goed in de gaten houden of er brokstukken deze kant op vliegen.. maar de kans op raken van de aarde is als een doel raken voor een sluipschutter van 5 km afstand (onmogeljik) denk ik
The truth was in here.
pi_101443226
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 11:24 schreef R0N1N het volgende:

Nee hoor, niet alles. Op sommige filmpjes zie je duidelijk meeuwen die als "UFO" gebracht worden of andere natuurfenomenen. Moerasgas & weerballonnen enzo :P

[..]

Net zoals jij (totaal niet) open staat voor andere verklaringen dan 'Aliens' ?

Ik heb zoveel nep filmpjes gezien waar vogels of zelfs vliegtuigen aangezien worden voor ufo`s ;)
Maar ziet dat ding eruit als een vogel? een nieuw soort misschien :? En hoe zit het dan met al die andere foto`s (video's) waarop hetzelfde gevormde ding te zien is?
Hier wat voorbeelden (allemaal fotoshop?)

http://www.telegraph.co.u(...)ed-over-Kremlin.html
http://en.wikipedia.org/wiki/Black_triangle_(UFO)
http://www.ufoevidence.org/cases/case699.htm
http://www.godlikeproductions.com/forum1/message1078488/pg1

[ Bericht 49% gewijzigd door Truthfinder7 op 01-09-2011 11:45:28 ]
  donderdag 1 september 2011 @ 12:37:55 #200
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_101445058
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 11:32 schreef Truthfinder7 het volgende:
Ik heb zoveel nep filmpjes gezien waar vogels of zelfs vliegtuigen aangezien worden voor ufo`s ;)
Maar ziet dat ding eruit als een vogel? een nieuw soort misschien :? En hoe zit het dan met al die andere foto`s (video's) waarop hetzelfde gevormde ding te zien is?
Hier wat voorbeelden (allemaal fotoshop?)

http://www.telegraph.co.u(...)ed-over-Kremlin.html
http://en.wikipedia.org/wiki/Black_triangle_(UFO)
http://www.ufoevidence.org/cases/case699.htm
http://www.godlikeproductions.com/forum1/message1078488/pg1
Het gaat nog niet eens om het bestaan van die paar wazige videotjes ... eerder het totale gebrek aan meer, met betere kwaliteit. Profesionele 'news covarge' etc. etc.

Een stad als Moskou, met 11.501.000 inwoners, waar een 'UFO' met de afmetingen van een Stardestroyer (1,6 kilometer !!! breedt, volgens 'ooggetuigen') UREN boven het Kremlin hangt, waar normaal gesproken een duif nog wordt teruggefloten als die te dicht in de buurt komt ...
& dan hebben we geen duizenden foto's & video's compleet met live nieuwsverslagen van diverse media :? 8)7 (Ok, niet de grote jongens want die zijn van de Iluminati uiteraard :P )

Wereldnieuws !!! ... gebracht door (2 ?) amateur(s) met een mobieltje ... :{
Dat geloof je echt ?
pi_101445285
Het gaat er niet zo zeer om of die piramide vormige ufo boven Moskou echt is of niet het gaat er om dat ze de laatste jaren vaak worden waargenomen. Maar deze ufo kwam wel degelijk in het nieuws.

Oja volgens VonHelton was het niet komeet Elenin die uit elkaar viel.....http://www.youtube.com/user/VonHelton

[ Bericht 22% gewijzigd door Truthfinder7 op 01-09-2011 12:52:21 ]
pi_101445571
Augustus 2011, opmerkelijke stijging van het aantal UFO meldingen..
http://www.earth-matters.(...).TlyxCJmSjDs.twitter
  donderdag 1 september 2011 @ 13:00:08 #203
8372 Bastard
Persona non grata
pi_101445630
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 12:57 schreef Maron het volgende:
Augustus 2011, opmerkelijke stijging van het aantal UFO meldingen..
http://www.earth-matters.(...).TlyxCJmSjDs.twitter
Ik vermoed dat TRU daar achter zit.. check de AT!
Nee, volgens mij is er ieder jaar rond deze tijd meer UFO meldingen, althans kan het mij van vorig jaar herrineren.
Normaal zijn mensen langer buiten, kijken naar de sterrenhemel en zien shizzle.
Plus komkommertijd.
The truth was in here.
pi_101445919
73P/Schwassmann-Wachmann 3 is uit elkaar gevallen in 2006! dat gebruikt de NASA om ons op het verkeerde been te zetten! Dus Elenin is nog intact.
http://hubblesite.org/newscenter/archive/releases/2006/18
  donderdag 1 september 2011 @ 13:12:37 #205
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_101445938
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 12:46 schreef Truthfinder7 het volgende:
Het gaat er niet zo zeer om of die piramide vormige ufo boven Moskou echt is of niet het gaat er om dat ze de laatste jaren vaak worden waargenomen. Maar deze ufo kwam wel degelijk in het nieuws.
Neen. Een krantenberichtje over het feit dat een amateur beweert een ufo te hebben gefilmd die uren boven het Kremlin hing, en door nog een paar kranten klakkeloos wordt overgenomen telt niet.

In het nieuws komen is: live uitzending met camera ploeg & verslaggever op het rode plein, met verslaggever in beeld die zegt: "Behind me you can see this humongous triangle shaped UFO which has been hovering here for hours ..." etc.etc.

Anyway, we dwalen af. Er zijn nog 100 UFO topics in TRU waar dit beter past ;)

quote:
Oja volgens VonHelton was het niet komeet Elenin die uit elkaar viel.....http://www.youtube.com/user/VonHelton
Wat een vreemd, paranoide aandoend, figuur. & die 'avatar' ... :|W Lijkt sprekend op een yankee-doodle gunlovin redneck. Maar ja, dat is 'perceptie' ;)

Anyway: Wat dan wel ?

(geen tijd voor zoektocht, heb werk)

Edit: Aah, laat maar, zie dat je net het antwoord post ;)
pi_101446122
Wel een apart figuur die VonHelton ja, maar hij komt soms wel met degelijke info :)
Dat verklaart ook gelijk dat die zonne vlam van de verkeerde kant kwam (tegenover gestelde richting van de zon) Ze hadden gewoon dat filmpje gedeeltelijk omgedraaid.

En wat die ufo betreft boven Moskou, zelfs de politie had geen commentaar dus...
Ook de journalistiek is eigendom van de staat daar.

[ Bericht 19% gewijzigd door Truthfinder7 op 01-09-2011 13:32:34 ]
  donderdag 1 september 2011 @ 15:47:17 #207
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_101450582
Zeg ik wil niet mensen op ideeën brengen hoor.. maar luister even:

Dus nu blijkt 'komeet' Elenin in stukjes te breken?
What the fuck?

quote:
Given the orbital eccentricity of this object, its orbital period is not a fixed value, because it is frequently perturbed by the gravity of the planets. Near perihelion, using an August 2011 epoch, Kazuo Kinoshita shows C/2010 X1 to have a heliocentric orbital period of 600,000 years
http://en.wikipedia.org/wiki/C/2010_X1

Kom.. op.. man!
Dus van alle kometen in alle jaren, zijn we massaal gaan focussen op een vaag verhaal met een vage komeet, met een vage baan die op een vage datum op het middelpunt van ons zonnestelsel zou zijn..
En nu.. kapot! We hebben het over een komeet die waarschijnlijk al weet ik het hoelang in de ruimte zweeft en nu onze aandacht ernaar is, blijkt deze spontaan uit elkaar te vallen. Of met een beetje hulp want ik lees iets over een puls richting te komeet waarna deze uit elkaar brak en van baan veranderde..

Heb me nog niet ingelezen, maar dit was wel het eerste van ik me kon bedenken.

Heee weet je wat: toeval!!!! :O
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
pi_101452722
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 15:47 schreef Ticker het volgende:
We hebben het over een komeet die waarschijnlijk al weet ik het hoelang in de ruimte zweeft en nu onze aandacht ernaar is, blijkt deze spontaan uit elkaar te vallen.
Zo zie je wat gedachtenkracht kan doen he :')
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_101456271
quote:

What the fuck?

[..]

Kom.. op.. man!
Dus van alle kometen in alle jaren, zijn we massaal gaan focussen op een vaag verhaal met een vage komeet, met een vage baan die op een vage datum op het middelpunt van ons zonnestelsel zou zijn..
En nu.. kapot! We hebben het over een komeet die waarschijnlijk al weet ik het hoelang in de ruimte zweeft en nu onze aandacht ernaar is, blijkt deze spontaan uit elkaar te vallen. Of met een beetje hulp want ik lees iets over een puls richting te komeet waarna deze uit elkaar brak en van baan veranderde..

@Ticker,

Blijf inlezen Ticker; zie ook BNW

Mooie post trouwens. ^O^
pi_101456357
De Maya`s gingen van het jaar -1 naar het jaar plus 1 in hun kalender dus het jaar 0 bestond bij hen niet.
Ergo: dit zou betekenen dat een planeet-x of Nibiru of zoals de NASA hem noemt Tyche, 1 jaar eerder komt dus 2012 wordt 2011!
  donderdag 1 september 2011 @ 19:04:34 #211
8372 Bastard
Persona non grata
pi_101456547
quote:

What the fuck?

[..]

Kom.. op.. man!

Dat probeerde ik dus ook voorzichtig te zeggen.. heel bizar, maar het schijnt nogal natuurlijk te wezen, ijsklomp, zon, frictie. Nou opgelost dan maar he.
Ik hoop wel dat ze het in de gaten houden zodat we het verdere verloop er van kunnen volgen ;)
The truth was in here.
pi_101456605
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 19:00 schreef Truthfinder7 het volgende:
De Maya`s gingen van het jaar -1 naar het jaar plus 1 in hun kalender dus het jaar 0 bestond bij hen niet.
Ergo: dit zou betekenen dat een planeet-x of Nibiru of zoals de NASA hem noemt Tyche, 1 jaar eerder komt dus 2012 wordt 2011!
Ja, en Elenin is eigenlijk Niburu. En het moederschip heeft nu allemaal kleine schepen losgelaten.

En wat als er gewoon niets anders is dan een komeet? Een die gewoon uiteen is gevallen?

Dan geloven we een volgende keer weer NASA niet, en elke idioot met een theorie die in Hollywood zou worden afgekeurd omdat t te ver gezocht is geloven we ook dan weer nog steeds eerder dan logica.

TRU; t blijft kostelijk.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
  donderdag 1 september 2011 @ 19:06:01 #213
8372 Bastard
Persona non grata
pi_101456609
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 19:00 schreef Truthfinder7 het volgende:
Klopt, 28 oktober dit jaar om precies te zijn [9 Maart] de eerste dag van de laatste maya cyclus #4
Toeval?
The truth was in here.
pi_101456903
Tering, er gebeurt dus niets vreemds (Want Elenin is helemaal niet zo'n vreemde komeet). En dan toch al dit gezeik :')

En vooral bankfurt met z'n 'Elenin beschermt ons tegen erger' gelul.

Dus als er NIETS gebeurt is dat duidelijk een teken van 'iets', ik werd vanochtend gezond wakker DUS de onzichtbare gele ninja's hebben mij beschermd tegen een aardbeving.

Kolere :N
pi_101457064
quote:
13s.gif Op donderdag 1 september 2011 19:13 schreef ChungLingSoo het volgende:
Tering, er gebeurt dus niets vreemds (Want Elenin is helemaal niet zo'n vreemde komeet). En dan toch al dit gezeik :')

En vooral bankfurt met z'n 'Elenin beschermt ons tegen erger' gelul.

Dus als er NIETS gebeurt is dat duidelijk een teken van 'iets', ik werd vanochtend gezond wakker DUS de onzichtbare gele ninja's hebben mij beschermd tegen een aardbeving.

Kolere :N
Hett is ook nog een blokkendoos. Nu valt t uiteen, en straks vormt weer 1 geheel.

_O- _O-
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_101457165
Laat maar eens echte originele foto`s zien van Elenin.
Wij weten niet eens wat Elenin precies is, dus laat dat gel*l maar zitten.
pi_101457520
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 19:19 schreef Truthfinder7 het volgende:
Laat maar eens echte originele foto`s zien van Elenin.
Wij weten niet eens wat Elenin precies is, dus laat dat gel*l maar zitten.
Maar als een halve zool op internet post dat t een ruimteschip is, nemen we dat gelul natuurlijk wel serieus toch?
pi_101457603
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 19:26 schreef marsan het volgende:

[..]

Maar als een halve zool op internet post dat t een ruimteschip is, nemen we dat gelul natuurlijk wel serieus toch?
Je moet eens opletten, want dat doe je blijkbaar dus niet.
pi_101457686
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 19:16 schreef marsan het volgende:

[..]

Hett is ook nog een blokkendoos. Nu valt t uiteen, en straks vormt weer 1 geheel.

_O- _O-
Zal je zien dat de wetenschap daar weer op gepakt gaat worden he. De waarneming is dat het LIJKT of de kern uiteen aan het breken is. Hoeft niet waar te zijn. Blijkt (misschien) straks dat de kern nog een geheel te vormen DAN heeft onze Elenin zichzelf weer bij elkaar geraapt.

blah blah, er gebeurt iets dus wij hebben gelijk, blah blah, er gebeurt niets dus we hebben nog meer gelijk. (met als subnote dat we gered zijn door hen 'die er meer van weten')

En laten we niet vergeten

blah blah ofifciele/wetenschappelijke bronnen liegen altijd behalve wanneer het ons uitkomt.
pi_101457705
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 19:28 schreef Truthfinder7 het volgende:

[..]

Je moet eens opletten, want dat doe je blijkbaar dus niet.
Echt?
Gooi er nog eens een leuke theorie in anders. En dan ben ik benieuwd wat je eigenlijk zult posten als Elenin weer voorbij is.
pi_101457801
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 19:30 schreef marsan het volgende:

[..]

Echt?
Gooi er nog eens een leuke theorie in anders. En dan ben ik benieuwd wat je eigenlijk zult posten als Elenin weer voorbij is.
Is in ieder geval beter dan de rotzooi die jij post :P
pi_101457924
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 19:32 schreef Truthfinder7 het volgende:

[..]

Is in ieder geval beter dan de rotzooi die jij post :P
Ah ik heb anders nog nergens gepost dat t Nibiru is ofzo hoor ;)
Jij post net dat die dit jaar nog komt toch?

Ik ben benieuwd naar je verklaring in 2012 waarom hij niet kwam ;)

Edit: Ik vind t leuk leesvoer allemaal hoor, maar neem t niet echt serieus.
Op zich is t wel te prijzen dat je onderzoekt, maar op een gegeven moment lijkt t me dat je ook gewoon moet accepteren dat NASA gelijk had/heeft.
pi_101458066
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 19:35 schreef marsan het volgende:

[..]

Ah ik heb anders nog nergens gepost dat t Nibiru is ofzo hoor ;)
Jij post net dat die dit jaar nog komt toch?

Ik ben benieuwd naar je verklaring in 2012 waarom hij niet kwam ;)
Zie je mij hier ergens zeggen dat Nibiru ook echt komt?? Ik zeg alleen dat de Maya kalender ophoud in 2011 en dat wordt weer gelinkt aan Nibiru, dus maak er van wat je zelf wilt ;)

Oh heeft NASA gelijk? met nep foto`s van Elenin?
  donderdag 1 september 2011 @ 19:41:08 #224
8372 Bastard
Persona non grata
pi_101458194
Ik begrijp niet helemaal over welk gezeik we het hebben geloof ik. Ding is ontploft, nou mooi.
Apart en prima als het normaal is, zo ineens na duizenden jaren plof.
The truth was in here.
pi_101458218
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 19:38 schreef Truthfinder7 het volgende:

[..]

Zie je mij hier ergens zeggen dat Nibiru ook echt komt?? Ik zeg alleen dat de Maya kalender ophoud in 2011 en dat wordt weer gelinkt aan Nibiru, dus maak er van wat je zelf wilt ;)
Klopt, was een slecht voorbeeld. Maar de hele reeks staat vol met aannames van je.
En er is geen 1 uitgekomen.

Ik had nog iets toegevoegd overigens.
pi_101458365
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 19:41 schreef marsan het volgende:

[..]

Klopt, was een slecht voorbeeld. Maar de hele reeks staat vol met aannames van je.

Ik had nog iets toegevoegd overigens.
Ik neem niets voor waar aan, ik ben gewoon aan het onderzoeken wat Elenin precies is en of het waar is dat er ook een bruine dwerg op ons af komt (nibiru)
pi_101458486
Hoe groot is/was dat ding eigenlijk?
pi_101458495
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 19:44 schreef Truthfinder7 het volgende:

[..]

Ik neem niets voor waar aan, ik ben gewoon aan het onderzoeken wat Elenin precies is en of het waar is dat er ook een bruine dwerg op ons af komt (nibiru)
En dat is wel prijzenswaardig. Niet alles meteen aannemen en zelf onderzoeken.

Maar wanneer zou jij zelf dan ook geloven dat Elenin gewoon een komeet is?

Want alles wat daarop wijst, lijk jij af te wijzen. NASA geloof je per definitie niet. Wanneer zou jij zeggen: Ja t is gewoon een komeet. Niets meer, Niets minder.
pi_101458922
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 19:47 schreef marsan het volgende:

[..]

En dat is wel prijzenswaardig. Niet alles meteen aannemen en zelf onderzoeken.

Maar wanneer zou jij zelf dan ook geloven dat Elenin gewoon een komeet is?

Want alles wat daarop wijst, lijk jij af te wijzen. NASA geloof je per definitie niet. Wanneer zou jij zeggen: Ja t is gewoon een komeet. Niets meer, Niets minder.
Alle foto`s van NASA van Elenin blijken niet van Elenin te zijn rede genoeg om wantrouwen te hebben jegens NASA vind je niet? De diameter van de nucleus is nog niet bekend gemaakt, we moeten het dus doen met schattingen.
pi_101459106
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 19:57 schreef Truthfinder7 het volgende:

[..]

Alle foto`s van NASA van Elenin blijken niet van Elenin te zijn rede genoeg om wantrouwen te hebben jegens NASA vind je niet? De diameter van de nucleus is nog niet bekend gemaakt, we moeten het dus doen met schattingen.
Ik zeg niet dat je NASA meteen met alles moet geloven hoor, maar je gaf geen antwoord op mijn vraag. ;)
pi_101459245
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 19:57 schreef Truthfinder7 het volgende:

[..]

Alle foto`s van NASA van Elenin blijken niet van Elenin te zijn (...)
Op welke foto's doel je? En kun je toelichten op basis waarvan je concludeert dat deze foto's niet van Elenin zijn?
quote:
De diameter van de nucleus is nog niet bekend gemaakt, we moeten het dus doen met schattingen.
De diameter van de nucleus is berekend en werd op basis van de berekeningen geschat op ongeveer 4 km. De ervaring leert dat deze berekeningen behoorlijk nauwkeurig zijn.
pi_101464212
@AVerstrate, ik had je gemist ;) waar was je?
Mijn post niet gelezen? met die zonne vlam die van de verkeerde kant kwam?
Of hebben we er opeens een 2e zon bij :? Jij kan mij nog meer vertellen, maar ik geloof NASA gewoon steeds minder! En ik zeg niet dat Elenin geen gewone komeet is, laat dat duidelijk zijn.
pi_101464834
Er is mij niets bekend van een zonnevlam die van een "verkeerde" kant kwam.

Overigens vroeg ik op welke foto's van NASA je doelde - foto's van Elenin die niet van Elenin zouden zijn en waar je dat op baseerde.

Komeet Elenin is nog niet volledig uit elkaar gevallen, alle tekenen wijzen er op dat hij bezig is uit elkaar te vallen. Dat is een proces dat wel een aantal weken kan duren. Ik heb nog helemaal niets gezien of gelezen van NASA over Elenin want ben een paar dagen weggeweest, zonder internet. Wat ik zojuist wel gezien heb zijn foto's van Elenin, gemaakt door een aantal amateurastronomen, waarop te zien is dat de komeet vrijwel zeker uiteen gaat vallen. Voordat ik wegging was al bekend dat dit werd verwacht. De relevantie van NASA hierbij begrijp ik niet.

Wat je bedoelt met een "tweede zon" is mij niet duidelijk.

[ Bericht 6% gewijzigd door AVerstraten op 02-09-2011 09:58:37 ]
pi_101465297
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 21:35 schreef AVerstraten het volgende:
Er is mij niets bekend van een zonnevlam die van een "verkeerde" kant kwam.

Overigens vroeg ik op welke foto's van NASA je doelde - foto's van Elenin die niet van Elenin zouden zijn en waar je dat op baseerde.

Komeet Elenin is nog niet uit elkaar gevallen, alle tekenen wijzen er op dat hij hoogstwaarschijnlijk bezig is uit elkaar te vallen. Dat is een proces dat wel een aantal weken kan duren.

Wat je bedoelt met een "tweede zon" is mij niet duidelijk.
Is goed Verstrate, lees mijn post maar en zoek het even op.
Het lijkt er sterk op dat NASA foto`s gebruikt (en filmpjes) van kometen uit bijvoorbeeld 2006
en daar de naam Elenin op plakken.
pi_101466928
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 12:46 schreef Truthfinder7 het volgende:
Heb even dat fimpje bekeken van VonHelton. Wat kletst die man uit zijn nek zeg.

Om te beginnen zegt hij dat er geen enkele foto is van komeet Elenin die bezig is uit elkaar te vallen, terwijl er meerdere zijn, waaronder die van Michael Mattiazzo. Maar ja, als je met je neus kijkt - wat meneer VonHelton dus duidelijk doet... Dat met de neus kijken is er waarschijnlijk ook de oorzaak van dat hij ons een foto laat zien van komeet S4 LINEAR en beweert dat het om komeet 73/P Schwassmann-Wassman gaat. *zucht*

[ Bericht 0% gewijzigd door AVerstraten op 02-09-2011 07:29:30 ]
pi_101478790
Volgens mij is er hier een pro debunker }:|
Er is trouwens nog geen bevestiging van NASA dat komeet Elenin uit elkaar is gevallen!

[ Bericht 15% gewijzigd door Truthfinder7 op 02-09-2011 12:57:37 ]
pi_101504008
Hoe dan ook, als ELEnin werkelijk uiteen is gevallen, dan zal de massa van het object ook veranderd zijn (deze is immers verdeeld over kleinere brokstukken).
Dit betekent dat de oorspronkelijk berekende baan niet meer klopt, want de zwaartekracht van het object is immers minder geworden.

De zon zal ELEnin dus minder aantrekken waardoor de baan van het object minder scherp om de zon zal gaan.
Als je het orbit diagram van ELEnin erbij pakt kun je zien dat ELEnin nu VOOR de aarde langs scheert. Nu het object minder massa heeft zou het object de aarde wel eens kunnen raken, omdat immers de bocht die ELEnin om de zon maakt minder scherp is en de baan dus achter of OP de aarde terecht komt.....
Veni vidi foetsie
pi_101504780
De gezamenlijke massa is niet veranderd, de massa van het totaal van de brokstukken is gelijk aan de massa van de oorspronkelijke kern.

quote:
Dit betekent dat de oorspronkelijk berekende baan niet meer klopt, want de zwaartekracht van het object is immers minder geworden.

De zon zal ELEnin dus minder aantrekken waardoor de baan van het object minder scherp om de zon zal gaan.
Dit is niet juist. De aantrekkingskracht van de zon zou juist sterker uitwerken op een object met minder massa.

Als een komeet uiteenvalt, blijven de brokstukken zich in de dezelfde baan als de komeet bewegen: ook de brokstukken blijven gewoon gehoorzamen aan de wetten van Newton. En ook een uiteengevallen komeet Elenin levert geen enkel gevaar op voor de aarde.

Het is werkelijk dieptriest dat deze domme bangmakerij maar blijft voortduren.

[ Bericht 1% gewijzigd door AVerstraten op 02-09-2011 21:38:14 ]
pi_101505532
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 08:37 schreef Truthfinder7 het volgende:
(...)
Er is trouwens nog geen bevestiging van NASA dat komeet Elenin uit elkaar is gevallen!
Daar hebben we NASA ook helemaal niet voor nodig. Waarom ben je toch zo geobsedeerd door NASA?? Ook zonder NASA kunnen we prima zien wat er met Elenin gebeurt.
pi_101507744
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 21:40 schreef AVerstraten het volgende:

[..]

Daar hebben we NASA ook helemaal niet voor nodig. Waarom ben je toch zo geobsedeerd door NASA?? Ook zonder NASA kunnen we prima zien wat er met Elenin gebeurt.
Ja dat blijkt :P ik heb al aardig wat fake Elenin plaatjes gezien. Dus wat en waar zijn nu eigenlijk de echte foto`s van Elenin?
Je hoeft ook niet zo je best te doen om obsessief alles te debunken.
pi_101508461
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 22:16 schreef Truthfinder7 het volgende:

[..]

Ja dat blijkt :P ik heb al aardig wat fake Elenin plaatjes gezien. Dus wat en waar zijn nu eigenlijk de echte foto`s van Elenin?
Die heb ik je al talloze keren laten zien. Maar er is geen zo blind als hij die niet wil zien, dat blijkt maar weer. Het heeft daarom geen enkele zin om je die foto's nogmaals te laten zien, want over een paar dagen vraag je het gewoon weer. Ga dus zelf maar eens zoeken voor de verandering, misschien onthou je het dan eindelijk.
pi_101508654
Interessant Verstraten, maar dit linkje vind ik toch echt interessanter ;)
http://www.ufo-blogger.co(...)admits-pyramids.html

Je kan willekeurig kometen uitzoeken uit 2005-2006 en zeggen dat dat Elenin is :P
Een beetje fotoshoppen en whala
pi_101509381
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 22:30 schreef Truthfinder7 het volgende:
Je kan willekeurig kometen uitzoeken uit 2005-2006 en zeggen dat dat Elenin is :P
Een beetje fotoshoppen en whala
Inderdaad. Maar alleen mensen als jij laten zich daardoor in de maling nemen.
pi_101510773
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 22:43 schreef AVerstraten het volgende:

[..]

Inderdaad. Maar alleen mensen als jij laten zich daardoor in de maling nemen.
Uhm?? tja als je zo gaat beginnen, dat slaat werkelijk nergens op!
Jij denkt alles te weten maar laat me je dit vertellen, jij hebt hier totaal geen verstand van door die gigantische dikke plaat voor je arrogante hoofd. En als jij zo op andere mensen neer kijkt zegt dat voor mij meer dan genoeg, ik hoop dat je mij verder met rust laat als je niet gewoon normaal kan doen en andere mensen met respect kan behandelen. Je hebt blijkbaar niet eens door hoe respectloos je naar andere doet. Ik neem dit hoog op Verstraten.

[ Bericht 2% gewijzigd door Truthfinder7 op 02-09-2011 23:16:44 ]
pi_101511938
Vriendjes, blijven we wel een beetje aardig voor elkaar? }:|
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_101512969
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 08:37 schreef Truthfinder7 het volgende:
[...]
Waarom zou jij daar aan hechten ? Je gelooft NASA per definitie niet.
pi_101513722
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 23:07 schreef Truthfinder7 het volgende:

[..]

Uhm?? tja als je zo gaat beginnen, dat slaat werkelijk nergens op!
Jij denkt alles te weten maar laat me je dit vertellen, jij hebt hier totaal geen verstand van door die gigantische dikke plaat voor je arrogante hoofd. En als jij zo op andere mensen neer kijkt zegt dat voor mij meer dan genoeg, ik hoop dat je mij verder met rust laat als je niet gewoon normaal kan doen en andere mensen met respect kan behandelen. Je hebt blijkbaar niet eens door hoe respectloos je naar andere doet. Ik neem dit hoog op Verstraten.

Maak je niet zo druk @Truth..je weet toch wel dat degenen met de grootste monden zelf de langste tenen hebben..?
(en btw de grootst weigerende pielemuis;)
pi_101514743
quote:
5s.gif Op vrijdag 2 september 2011 23:51 schreef ChungLingSoo het volgende:

[..]

Waarom zou jij daar aan hechten ? Je gelooft NASA per definitie niet.
Klopt! dus kan je nagaan hoe serieus we het moeten nemen dat ze zeggen dat Elenin uit elkaar aan het vallen is als NASA er niet eens achter kan staan. En ik heb de reden al gegeven waarom ik NASA niet serieus neem als het om mogelijk angstwekkende informatie gaat.
pi_101515952
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 23:30 schreef vogeltjesdans het volgende:
Vriendjes, blijven we wel een beetje aardig voor elkaar? }:|
'Vriendjes' gaan over het algemeen respectvol met elkaar om..(schijnbare) vriendjes bijten een 'vriendje' niet tot op het bot...(tenzij het 'vriendjes' zijn die je in de hakken bijten zodra de gelegenheid tot vals en achterbaks bijten zich voordoet)
pi_101520299
@Truthfinder, semexo e.a.:

quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 19:41 schreef marsan het volgende:

[..]

Van alle aannames hier over Elenin die geen komeet zou zijn, bruine dwerg, Nibiru enzovoorts, is er nog niet een uitgekomen. Van alle aannames is al tientallen keren aangetoond waarom ze ook niet kunnen uitkomen. Dat zou de complotters hier toch iets moeten zeggen. Maar nee, men is niet van plan om zich te laten hinderen door enige vorm van kennis over het onderwerp en zet diegenen die zich wel de moeite hebben getroost om de relevante kennis te verwerven, weg als zijnde "arrogant". Vandaar mijn verwijzing naar dit artikel. En daar blijf ik achter staan. Want: wie is er nou arrogant; degene met een diepgaande kennis die kan aantonen dat er geen wetenschappelijke basis is voor beweringen dat Elenin iets heel anders is dan een gewone komeet, dat er een bruine dwerg in ons zonnestelsel is beland, etc, of degene zonder enige wetenschappelijke achtergrond die zonder enig bewijs beweert dat dat allemaal wel zo is?

[ Bericht 0% gewijzigd door AVerstraten op 03-09-2011 10:05:22 ]
pi_101520414
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 09:46 schreef AVerstraten het volgende:
@Truthfinder, semexo e.a.:

[..]

Van alle aannames hier over Elenin die geen komeet zou zijn, bruine dwerg, Nibiru enzovoorts, is er nog niet een uitgekomen. Van alle aannames is al tientallen keren aangetoond waarom ze ook niet kunnen uitkomen. Dat zou de complotters hier toch iets moeten zeggen. Maar nee, men is niet van plan om zich te laten hinderen door enige vorm van kennis over het onderwerp en zet diegenen die zich wel de moeite hebben getroost om de relevante kennis te verwerven, weg als zijnde "arrogant". Vandaar mijn verwijzing naar dit artikel. En daar blijf ik achter staan. Want: wie is er nou arrogant; degene met een diepgaande kennis die kan aantonen dat er geen wetenschappelijke basis is voor beweringen dat Elenin geen komeet is maar iets héél anders en dat er een bruine dwerg in ons zonnestelsel is beland, etc, of degene zonder enige wetenschappelijke achtergrond die beweert dat dat allemaal wel zo is?
De NASA zegt zelf dat een bruine dwerg nagenoeg niet te vinden is,
En zeker niet zonder infrarood. Dat zou jij toch moeten weten.
En NASA zegt ook dat er een mogelijk dicht bij de zon is die ze nog niet hebben opgemerkt.

En als Elenin uit elkaar zou breken vormt hij mogelijk een riem van kometen en kunnen we daar misschien wel een zwiep van krijgen.

En wil jij nu zeggen dat we dit topic over moeten laten aan mensen met een wetenschappelijke achtergrond? Die hun hoofd vaak in het zand steken omdat ze alles alleen wetenschappelijk bekijken. Maar aangezien de wetenschap ook niet altijd de oplossing weet lijkt me dat dus geen optie. En wie zegt dat ik geen wetenschappelijke achtergrond heb?

[ Bericht 3% gewijzigd door Truthfinder7 op 03-09-2011 10:09:02 ]
pi_101520832
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 09:58 schreef Truthfinder7 het volgende:

[..]

De NASA zegt zelf dat een bruine dwerg nagenoeg niet te vinden is,
En zeker niet zonder infrarood. Dat zou jij toch moeten weten.
Ik heb geteld, leg het nu voor de elfde keer uit. Er zijn twee redenen waarom we het zouden merken als er plotsling een bruine dwerg ons zonnestelsel binnenkomt: die is waar te nemen doordat hij het licht van onze zon reflecteert, precies zoals bijvoorbeeld de planeet Jupiter dat doet en zoals komeet Elenin dat ook doet. Maar zelfs als hij in alle opzichten totaal onzichtbaar zou zijn, zou zo'n nieuw hemellichaam met een enorme massa de banen van de andere objecten in ons zonnestelsel sterk beïnvloeden. Geen van beide is het geval; conclusie derhalve: er is recentelijk geen bruine dwerg ons zonnestelsel binnengekomen.
quote:
En NASA zegt ook dat er een mogelijk dicht bij de zon is die ze nog niet hebben opgemerkt.
Maar daarbij gaat het om een hemellichaam dat zich vanaf het begin van de vorming van ons zonnestelsel daar bevond. Per defintie kan zo'n hemellichaam dus niet zorgen voor plotselinge veranderingen.
quote:
En als Elenin uit elkaar zou breken vormt hij mogelijk een riem van kometen en kunnen we daar misschien wel een zwiep van krijgen.
Nee. De brokstukken blijven in dezelfde baan draaien als waarin de ongebroken komeet draaide. De kans is groot dat de brokstukken uiteindelijk vaporiseren. Maar de kans dat ze hun baan verlaten en zich op de aarde storten is nihil; zou zouden dan een zwiep van 35 miljoen km moeten maken en dat is uitermate onwaarschijnlijk, zo onwaarschijnlijk dat angst daarvoor als irreëel kan worden afgedaan.
quote:
En wil jij nu zeggen dat we dit topic over moeten laten aan mensen met een wetenschappelijke achtergrond? Die hun hoofd vaak in het zand steken omdat ze alles alleen wetenschappelijk bekijken.
Aan wie moeten we het dan over laten? Aan mensen die alle kennis afdoen als arrogante wetenschappelijke-kop-in-het-zand-stekerij en het volkomen geoorloofd vinden om de grootst mogelijke onzin te verspreiden?
quote:
Maar aangezien de wetenschap ook niet altijd de oplossing weet lijkt me dat dus geen optie.
De wetenschap zeer wel in staat om vast te stellen dat Elenin een komeet is en dat er niet ineens een bruine dwerg ons zonnestelsel is binnengekomen. Je suggereert dat de wetenschap hier met lege handen staat terwijl dat in feite de complotters zijn.

Dat jij het overigens verwijtbaar vindt dat de wetenschap zwijgt over zaken waar ze niets vanaf weet, vind ik veelzeggend.
quote:
En wie zegt dat ik geen wetenschappelijke achtergrond heb?
Ik niet. Ik constateer alleen dat je van wiskunde en astronomie geen kaas gegeten hebt - en als dat wel zo is, dan weet je dat goed te verbergen.

Het probleem is dat jij iets in je hoofd hebt wat niet klopt, maar waarvan je per se en absoluut wil dat het waar is en dat je niet kunt accepteren dat je het mis hebt. Daar is geen kruid tegen gewassen, dat zie ik ook op andere complotsites.

[ Bericht 0% gewijzigd door AVerstraten op 03-09-2011 13:22:08 ]
pi_101521193
NIBURU.NL: Komeet Elenin verbonden met Niburu en aangestuurd door intelligentie!

http://www.niburu.nl/inde(...)et-complot&Itemid=33
Veni vidi foetsie
pi_101522450
_O- _O- _O-
pi_101523574
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 12:07 schreef AVerstraten het volgende:
_O- _O- _O-
:6
Veni vidi foetsie
pi_101524076
Hoe veel jaar moet er trouwens niets gebeuren voordat sommige mensen gaan toegeven dat Elenin niets belangrijks was ?

Jaar ? 5 jaar ?

Het maakt niet uit he, jullie verzinnen toch wel weer wat :')
pi_101524663
Ja, kan je linkes niet bekijken, sorry.

Maar is er een opvallende wereldramp gebeurd in de afgelopen 10.000 jaar ofzo ?

Want ik merk de laatste 5 jaar niet veel anders (overstoming, vulkaan, aardbeving, relletje hier en daar, blah blah) dan de rest van mijn leven (35) . Pers zit overal wat meer op, maar verder ? Neen.

En kom dan niet aan met 'maar Elenin is rond 1950 ons zonnestelsel binnen gekomen, dus de effecten zijn nu pas merkbaar'

Dus mijn vraag blijft: Hoe lang moet er niets gebeuren voordat alle lichtteefjes er van overtuigd zijn dat het niets raars aan deze freaking komeet (een van de oneindig velen) is ? (Mijn persoonlijk idee: oneindig lang want er volgt weer excuus op verwarring, op weetikveelwat, maar NIE-MAND zal zeggen 'goh, we hadden het mis'. Iets wat de wetenschap dus wel doet).
pi_101528519
Hoe verklaar je dat deze aardbol 2 maal in een jaar tijd zijn aardas verschoven is??
Plus meerdere kometen zooi onze kant op komt?? dan heb ik het nog niet eens over vogels die spontaan massaal dood uit de lucht kwamen vallen. Of aardbevingen, massale vis sterfte maar ja allemaal gebakken lucht en gewoon een natuurverschijnsel toch??? En dat heel toevallig de laatste 2 jaar :?
Als er dan geen belletje gaat rinkelen dan heb je je kop aardig diep in het zand gestoken.
pi_101529122
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 17:08 schreef Truthfinder7 het volgende:
Hoe verklaar je dat deze aardbol 2 maal in een jaar tijd zijn aardas verschoven is??
Plus meerdere kometen zooi onze kant op komt?? dan heb ik het nog niet eens over vogels die spontaan massaal dood uit de lucht kwamen vallen. Of aardbevingen, massale vis sterfte maar ja allemaal gebakken lucht en gewoon een natuurverschijnsel toch??? En dat heel toevallig de laatste 2 jaar :?
Als er dan geen belletje gaat rinkelen dan heb je je kop aardig diep in het zand gestoken.
Toon jij maar eens aan dat al deze zaken inderdaad zo afwijkend zijn en aan komeet Elenin moeten worden toegeschreven.
pi_101529342
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 17:30 schreef AVerstraten het volgende:

[..]

Toon jij maar eens aan dat al deze zaken inderdaad zo afwijkend zijn en aan komeet Elenin moeten worden toegeschreven.
Ik denk dat ik aardig aangetoond heb dat er wat aan de hand is, toon jij maar aan dat het gaat om gewone natuur verschijnselen. Oja dat kan je niet ;)
En of dat ligt aan Elenin of aan iets anders tja dat is dus de vraag die voorlopig onbeantwoord lijkt te blijven. Als Elenin een doodgewone komeet is zal hij absoluut geen invloed kunnen hebben op onze planeet! Of er moeten brokstukken van dat ding van koers veranderen (wat ik ook betwijfel)
Of de staart moet ons gaan raken, tja wie weet.
pi_101532047
Jij beweert dat er iets bijzonders aan de hand is; het is dus ook aan jou om dat te onderbouwen.

Tot nu toe heb je nog helemaal niets aangetoond, je hebt alleen gefantaseerd, gespeculeerd en kritiekloos nagepapegaaid wat je op allerlei complotsites tegenkomt. Controleren doe je helemaal niets, dat heb je ook nog nooit gedaan, evenmin als je mede-doemdenkers.
pi_101533394
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 19:25 schreef AVerstraten het volgende:
Jij beweert dat er iets bijzonders aan de hand is; het is dus ook aan jou om dat te onderbouwen.

Tot nu toe heb je nog helemaal niets aangetoond, je hebt alleen gefantaseerd, gespeculeerd en kritiekloos nagepapegaaid wat je op allerlei complotsites tegenkomt. Controleren doe je helemaal niets, dat heb je ook nog nooit gedaan, evenmin als je mede-doemdenkers.
Slappe argumenten Verstraten :O
pi_101534325
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 20:18 schreef Truthfinder7 het volgende:

[..]

Slappe argumenten Verstraten :O
Weet je het verschil niet tussen argumenten en vragen? Ik heb je iets gevraagd en ik wacht nu op je antwoord. Gelukkig heb ik heel veel tijd.
pi_101535488
Ik wacht nog steeds op jou antwoord. Toon maar aan dat alles wat ik eerder beschreven heb gewoon natuurverschijnselen zijn, ik wacht.
pi_101537180
Stiekem moet ik eigenlijk best lachen om de TT.

Elenin Update: Opmerkelijke feiten en een nuchtere analyse #9
pi_101537859
Ja, die is inderdaad erg vermakelijk. :)
pi_101538584
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 17:08 schreef Truthfinder7 het volgende:

Omdat een aardbeving de aarde beinvloed....

2011 De aardbeving van Japan heeft de aardas 15 cm verschoven
2010 De aardbeving van Chili..... aardas 8 cm verschoven

En in 2007... 2005... 2004.... en... en... en...
pi_101539104
Zo, even ingelezen. Wat een hilarisch topic. _O- Of eigenlijk behoorlijk triest. Opmerkingen zoals deze vind ik best schokkend:
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 09:58 schreef Truthfinder7 het volgende:
En wil jij nu zeggen dat we dit topic over moeten laten aan mensen met een wetenschappelijke achtergrond? Die hun hoofd vaak in het zand steken omdat ze alles alleen wetenschappelijk bekijken.
Ik kan er werkelijk met m'n hoofd niet bij dat er in een westerse samenleving anno 2011 nog zo gedacht wordt. :{

Een hoop mensen mogen hier hun excuses aanbieden wanneer die komeet voorbij is gegaan en er niks bijzonders is gebeurd.
pi_101539499
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 23:16 schreef Balisto het volgende:
Zo, even ingelezen. Wat een hilarisch topic. _O- Of eigenlijk behoorlijk triest. Opmerkingen zoals deze vind ik best schokkend:

[..]

Ik kan er werkelijk met m'n hoofd niet bij dat er in een westerse samenleving anno 2011 nog zo gedacht wordt. :{

Een hoop mensen mogen hier hun excuses aanbieden wanneer die komeet voorbij is gegaan en er niks bijzonders is gebeurd.
Tis net zo'n hype als met Halley's komeet in 1910... angstzaaierij om niets
En door internet is alles een stukje erger......
pi_101539772
Oh AVerstraten heeft zo te zien zijn vriendjes opgetrommeld dat allemaal voor mij?, triest maar ook een eer zeg :X
pi_101546591
Ik heb ook nog een (algemene) vraag openstaan aan de doomdenkers:

quote:
Dus mijn vraag blijft: Hoe lang moet er niets gebeuren voordat alle lichtteefjes er van overtuigd zijn dat het niets raars aan deze freaking komeet (een van de oneindig velen) is ? (Mijn persoonlijk idee: oneindig lang want er volgt weer excuus op verwarring, op weetikveelwat, maar NIE-MAND zal zeggen 'goh, we hadden het mis'. Iets wat de wetenschap dus wel doet).
  zondag 4 september 2011 @ 10:53:25 #274
8372 Bastard
Persona non grata
pi_101547184
quote:
14s.gif Op zondag 4 september 2011 10:07 schreef ChungLingSoo het volgende:
Ik heb ook nog een (algemene) vraag openstaan aan de doomdenkers:

[..]

Wanneer het respectvol opgezet geweest was had ik er op willen ingaan wetenschapsnerdje. ;)
The truth was in here.
pi_101547262
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 10:53 schreef Bastard het volgende:

[..]

Wanneer het respectvol opgezet geweest was had ik er op willen ingaan wetenschapsnerdje. ;)
Ja hoor, vast wel, ik geloof het meteen.
pi_101547370
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 10:53 schreef Bastard het volgende:

[..]

Ik heb het respectvol geprobeerd, Gijs ;) Maar toen kreeg ik ook al geen antwoord :D
pi_101551814
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 22:36 schreef AVerstraten het volgende:
Ja, die is inderdaad erg vermakelijk. :)
Je lult maar wat rond AVerstraten, letterlijk een gelul in de ruimte.

je durft het niet aan om de mogelijkheid van "Elenin bestuurd door intelligentie" te analyseren.

Ik heb nieuws voor jou meneer AVerstraten:

er zal gehakt worden gemaakt van jouw zogenaamde "expertise".
pi_101552205
Heb het allemaal een beetje proberen te volgen maar op mij komt dit nog steeds over als een homp steen miljoenen km ver weg zoals zoveel kometen langs de aarde gekomen zijn.
Wie dit leest is een lezer van dit.
pi_101552569
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 13:44 schreef Bankfurt het volgende:

[..]

je durft het niet aan om de mogelijkheid van "Elenin bestuurd door intelligentie" te analyseren.

Ga jij je woorden terugnemen wanneer de komeet voorbij is geraasd zonder enig effect op de aarde, laat staan dat er alientjes uit zijn komen kruipen?
pi_101552710
quote:
0s.gifOp er zal gehakt worden gemaakt van jouw zogenaamde "expertise".
Hij beweerde ook dat de hoek rond de zon scherper wordt als het object minder massa heeft. Heb het eens opgezocht, maar de hoek is dus zoals ik al dacht minder scherp bij lichte objecten en scherper bij zware objecten. Dit komt doordat de zon een zwaar object sterker aantrekt.

Ook zei hij dat het voor de massa van ELEnin niks uitmaakt dat die uiteengevallen is, "omdat het opgeteld dezelfde massa heeft". Ook onzin dus, want je moet van elk aparte brokstuk de massa nemen.

met

F de zwaartekracht tussen twee voorwerpen (in newton)
m1 de massa van het eerste voorwerp (in kg)
m2 de massa van het tweede voorwerp (in kg)
r de afstand tussen de zwaartepunten van die voorwerpen (in m)
G de gravitatieconstante = 6,67428 ± 0,00067 × 10-11 Nm2 kg-2.

Kortom, de baan van ELEven-NINe is wel degelijk wijder geworden waardoor er een potentiele impact van 1 van de brokstukken aan zit te komen.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Zwaartekracht

Hier zie je orbit die berekend is vóórdat ELEvenNINe uit elkaar viel:

Hij gaat dus voor de aarde langs, echter, nu het object uiteengevallen is, zal de baan wijder worden waardoor er dus ineens wel een potentiele impact is.

Neem ook mee dat - als ELEnin inderdaad een komeet is - het ijs smelt en dus de massa ook steeds minder wordt, en dus de baan ook wijder.
Veni vidi foetsie
pi_101552781
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 14:06 schreef Balisto het volgende:

[..]

Ga jij je woorden terugnemen wanneer de komeet voorbij is geraasd zonder enig effect op de aarde, laat staan dat er alientjes uit zijn komen kruipen?
Welnee joh, "intelligentie" zal dan op het laatste moment besloten hebben toch maar Aarde te sparen. Win-win situatie.

Respect voor AVerstarten voor de moeite die je erin stopt, terwijl je weet dat het "roeien tegen de klippen op" is. Draagt wel bij aan de vermakelijkheid van dit, toch al erg vermakelijke, subforum.
"Roken is slecht. Vooral voor de gordijnen." - Willem van Hanegem
pi_101553008
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 13:44 schreef Bankfurt het volgende:

[..]

;) Effe bekijken.
Bij mij staat nog alles open.
pi_101553192
@Semexo

Je vergeet de wet van behoud van impulsmoment. Komeet Elenin is namelijk geen stationair object, maar beweegt zich met een enorme snelheid door ons zonnestelsel, een snelheid die exponentieel toeneemt naarmate de komeet dichter bij de zon komt. Zwaartekracht en behoud van impulsmoment maken het onmogelijk dat de baan van een komeet substantieel wijzigt ten gevolge van het uiteenvallen ervan. Na het uiteenvallen zullen de brokstukken de oorspronkelijke baan van de komeet blijven volgen en deze baan brengt de komeet niet in de buurt van de aarde.

Ik stel ook vast dat je de informatie op Wikipedia sowieso niet goed begrepen hebt. Smijten met formules heeft weinig zin als je de onderliggende principes ervan niet begrijpt.

[ Bericht 3% gewijzigd door AVerstraten op 04-09-2011 14:39:07 ]
pi_101553400
O jee, over gelul in de ruimte gesproken! Bedoelt voor dat geluidsfragmentje natuurlijk. En weer geeft Averstraten een onderbouwd antwoord. Zouden er meer moeten proberen. Keep up the good work!
pi_101553753
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 14:23 schreef AVerstraten het volgende:
@Semexo

Je vergeet de wet van behoud van impulsmoment. Zwaartekracht en behoud van impulsmoment maken het onmogelijk dat de baan van een komeet substantieel wijzigt ten gevolge van het uiteenvallen ervan. Na het uiteenvallen zullen de brokstukken de oorspronkelijke baan van de komeet blijven volgen en deze baan brengt de komeet niet in de buurt van de aarde.

Ik stel ook vast dat je de informatie op Wikipedia sowieso niet goed begrepen hebt. Smijten met formules heeft weinig zin als je de onderliggende principes ervan niet begrijpt.
Ok laat ik een voorbeeld noemen, stel ik rijd met een auto rondjes op een rotonde, met een lading zware koffers op het dak. Dan zal ik ineens veel minder moeten sturen als ik ineens die koffers van het dak gooi.

Zo is het ook met ELEnin: De "komeet" is ineens veel minder zwaar geworden en zal dus een ruimere baan krijgen.
Veni vidi foetsie
pi_101553796
De komeet heet Elenin. Hoofdletter E, kleine letters lenin.
pi_101554093
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 14:38 schreef semexo het volgende:

[..]

Ok laat ik een voorbeeld noemen, stel ik rijd met een auto rondjes op een rotonde, met een lading zware koffers op het dak. Dan zal ik ineens veel minder moeten sturen als ik ineens die koffers van het dak gooi.

Zo is het ook met ELEnin: De "komeet" is ineens veel minder zwaar geworden en zal dus een ruimere baan krijgen.
Je vergeet de afbuigende kracht die ervoor zorgt dat een voorwerp een bocht maakt. In het geval van komeet Elenin is die afbuigende kracht de zwaartekracht van de zon.

Je maakt nog een denkfout. Je zegt dat je koffers van het dak "gooit". Dat kun je beschouwen als een kracht die inwerkt op het impulsmoment van de koffers, waardoor dit verandert. Bij het impulsmoment van komeet Elenin is een dergelijk krachtmoment niet aanwezig en blijft het impulsmoment dus behouden.

[ Bericht 1% gewijzigd door AVerstraten op 04-09-2011 15:22:39 ]
  zondag 4 september 2011 @ 14:54:17 #288
8372 Bastard
Persona non grata
pi_101554333
Persoonlijk hou ik wel van de mix.. wetenschappelijke benadering geven en de folklore lezen er van.
Vorige week las ik nog dat de wetenschap een ster gevonden had die niet kon bestaan, toch weer even de theorie herzien, kijk en dat is leuk om te weten, er bestaan nog altijd verrassingselementen in de natuur voor de wetenschappers ;)
The truth was in here.
pi_101557487
quote:
1s.gif Op zondag 4 september 2011 14:28 schreef Darkestlight het volgende:
O jee, over gelul in de ruimte gesproken! Bedoelt voor dat geluidsfragmentje natuurlijk. En weer geeft Averstraten een onderbouwd antwoord. Zouden er meer moeten proberen. Keep up the good work!
Je hebt niet eens de moeite genomen om het even te bekijken, dat je te snel je conclusies trekt lijkt mij nu ook weer duidelijk. Onderbouw maar eens wat je hier zegt, dan praten we weer verder.
Want volgens mij is alles wat jij niet begrijpt gelijk gelul.
pi_101558723
quote:
14s.gif Op zondag 4 september 2011 14:17 schreef Truthfinder7 het volgende:

[..]

;) Effe bekijken.
Bij mij staat nog alles open.
Ik zou graag willen weten welke "radio telescopen" in Californië deze signalen zouden hebben ontvangen, zodat ik de broninformatie van de betreffende telescopen zelf kan bekijken in plaats van een mp3-bestandje in een youtubefilmpje. Eén radiotelescoop wordt met name genoemd, te weten die van de USC. Ik heb even gezocht op het internet, maar de Universiteit van Southern California heeft geen radiotelescoop.

Ik zou ook graag willen weten welke "wetenschappers" de informatie hebben geanalyseerd en hoe zij dit hebben gedaan.

Wat mij betreft een filmpje op basis waarvan geen enkele conclusie kan worden getrokken.
pi_101558815

[ Bericht 52% gewijzigd door Darkestlight op 04-09-2011 17:10:16 ]
pi_101558836
Het hele fragment is dus gelul in de ruImte
pi_101559096
quote:
1s.gif Op zondag 4 september 2011 17:06 schreef Darkestlight het volgende:
Het hele fragment is dus gelul in de ruImte
Dat lijkt mij een juiste conclusie.
pi_101559678
@Truthfinder over onderbouwen gesproken, er zijn vragen gesteld door AVerstraten, waar zijn nu je antwoorden zodat wij het fragment als geverifieerd kunnen beschouwen?
pi_101559860
Dat geratel in dat filmpje doet me denken aan zo'n oude filmprojector

Electrische golven in de ruimte kunnen hoorbaar worden gemaakt....
Denk maar eens aan de golven die Voyager 1 en 2 hebben opgenomen
pi_101563015
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 17:28 schreef Darkestlight het volgende:
@Truthfinder over onderbouwen gesproken, er zijn vragen gesteld door AVerstraten, waar zijn nu je antwoorden zodat wij het fragment als geverifieerd kunnen beschouwen?
Okee AVerstraten knuffelaar, mijn vraag is ook nog onbeantwoord.
En wat dat signaal betreft denk ik wel dat het hier om een hoax gaat, maar wie weet, het internet staat er bol van. Het is waarschijnlijker dat ze een andere vorm van communicatie hebben dan wij... http://www.grenswetenscha(...)gt-onbekend-signaal/
Er is niets uit te sluiten!!
En zoals ik eerder zij ik sta overal open voor.
Hee maar ga lekker verder met je knuffelsessie.
pi_101563160
06 September 2011 Elenin - Mercury - Mars - Earth alignment..
pi_101563759
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 19:23 schreef Truthfinder7 het volgende:

[..]
Het is waarschijnlijker dat ze een andere vorm van communicatie hebben dan wij...
Wie zijn die "ze"?
quote:
Er is niets uit te sluiten!!
Zeker wel.
quote:
En zoals ik eerder zij ik sta overal open voor.
Toch niet, want je staat totaal niet open voor de mogelijkheid dat je het mis hebt.
pi_101563944
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 19:43 schreef AVerstraten het volgende:

[..]

Wie zijn die "ze"?

[..]

Zeker wel.

[..]

Toch niet, want je staat totaal niet open voor de mogelijkheid dat je het mis hebt.
Wie zijn ze? daar reageer ik niet eens op, want zo dom kan je niet zijn.
Ik zeg voor de zoveelste keer dat ik overal voor open sta, en daar blijf ik bij, dus ook voor de mogelijkheid dat er niets gaat gebeuren.
pi_101564736
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 19:48 schreef Truthfinder7 het volgende:

[..]

Wie zijn ze? daar reageer ik niet eens op, want zo dom kan je niet zijn.

Oh ja natuurlijk, wezens op Elenin die communiceren via onverstaanbaare en ongeverifieerde radiosignalen.
pi_101564891
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 20:05 schreef AVerstraten het volgende:

[..]

Oh ja natuurlijk, wezens op Elenin die communiceren via onverstaanbaare en ongeverifieerde radiosignalen.
Dan heb ik het over een buiten aardse beschaving, en niet perse over Elenin want we weten niet zeker wat het is. Duidelijk nu?...zucht..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')