Interessantquote:Op zondag 21 augustus 2011 20:09 schreef Truthfinder7 het volgende:
@AVerstraten, oh deze is echt iets voor jou!Een bak popcorn erbij en genieten
Heel interessant maar hij praat in t begin over 17 aug. Toen is er geen aardbeving gebeurt terwijl hij zei dat er dan wel 1 had moeten zijn. Paniekzaaier imo.quote:Op maandag 22 augustus 2011 02:22 schreef Summers het volgende:
Laatste post
[..]
Interessanten weer een voorspelling met 3 dagen duisternis
Zeker is er iets uit te sluiten, een heleboel zelfs!quote:
De diameter is niet zomaar een vage schatting. De exacte meting zal er niet veel naast zitten. En zelfs al zou hij 8 km in doorsnee blijken te zijn, wat ik niet verwacht, dan nog kan er niks gebeuren. Denken dat Elenin kan zorgen voor 3 dagen duisternis is niets meer dan bijgeloof, er is geen enkele feitelijke basis om zoiets te verwachten.quote:Massa van Elenin is nog niet bekend gemaakt, de diameter van de nucleus is gewoon een schatting.
Veel satellieten doen het spontaan niet meer (ik geloof 3 die cruciaal zijn om metingen te verrichten)
Jaja we weten het nu ondertussen wel al hoorquote:Op maandag 22 augustus 2011 11:41 schreef AVerstraten het volgende:
Exit planeet X dus, behalve natuurlijk zoals gebruikelijk bij de doemdenkers en de complotters.
Het topic gaat over Elenin en niet over mensen die zich met verhalen over Elenin bezig houden .quote:Op maandag 22 augustus 2011 10:41 schreef AVerstraten het volgende:
Tja, mensen die niet kunnen accepteren dat hun doemscenario onjuist is, blijven zoeken naar zogenaamde "bewijzen", al zijn die nog zo onzinnig.
Ik moet zeggen dat ik er amper meer tegen kan. De hoeveelheid leugens, verdraaiingen, kwaadaardige ongefundeerde bangmakerij, doemscenario's, ziekelijke achterdocht en grenzenloze domheid op het internet rondom de komeet Elenin vind ik werkelijk verbijsterend en zeer schokkend. De gedachte dat zoveel mensen dit soort denkbeelden zonder meer voor waar aannemen maakt me eerlijk gezegd bang. Wat voor ongefundeerde beweringen geloven zij dan nog meer vraag ik me af. Men legt zichzelf immers helemaal geen beperkingen op met betrekking tot toetsing op juistheid, mogelijkheid en waarheid van de denkbeelden. Ik ben er de laatste dagen werkelijk ziek van en het deprimeert me dusdanig dat ik me er eigenlijk niet meer mee bezig wil houden.
quote:Op maandag 22 augustus 2011 12:09 schreef Summers het volgende:
Het topic gaat over Elenin en niet over mensen die zich met verhalen over Elenin bezig houden .
Als je bang en ziek word , kan je er ook voor kiezen het niet te lezen .
Jawel , dat schrijft hij zelfquote:Op maandag 22 augustus 2011 12:23 schreef R0N1N het volgende:
[..]hij wordt niet bang en ziek van de verhalen, maar van de mensen die ze klakkeloos als waarheid slikken. Zonder enige toetsing. Als we hetzelfde gedrag zouden vertonen binnen de rechtspraak ... kan ik me daar wel wat bij voorstellen.
Lees het nog eens.quote:
quote:De gedachte dat zoveel mensen dit soort denkbeelden zonder meer voor waar aannemen maakt me eerlijk gezegd bang. Wat voor ongefundeerde beweringen geloven zij dan nog meer vraag ik me af. Men legt zichzelf immers helemaal geen beperkingen op met betrekking tot toetsing op juistheid, mogelijkheid en waarheid van de denkbeelden.
Graag weer ontopic over Elenin , een discussie over een user ga ik niet voeren in dit topic .quote:
Nee, dat schrijf ik niet.quote:Op maandag 22 augustus 2011 12:24 schreef Summers het volgende:
[..]
Jawel , dat schrijft hij zelf
(...)
Juist, dat is exact wat ik bedoel. Het feit dat mensen zo gemakkelijk en volkomen kritiekloos dergelijke verhalen voor waar aannemen, in weerwil van een totaal gebrek aan bewijs, vind ik schokkend.quote:Op maandag 22 augustus 2011 12:23 schreef R0N1N het volgende:
[..]hij wordt niet bang en ziek van de verhalen, maar van de mensen die ze klakkeloos als waarheid slikken. Zonder enige toetsing. Als we hetzelfde gedrag zouden vertonen binnen de rechtspraak ... kan ik me daar wel wat bij voorstellen.
Nog tot begin vorige eeuw dachten de mensen dat er rampspoed zou volgen wanneer er een komeet verscheen.quote:Op maandag 22 augustus 2011 10:41 schreef AVerstraten het volgende:
Tja, mensen die niet kunnen accepteren dat hun doemscenario onjuist is, blijven zoeken naar zogenaamde "bewijzen", al zijn die nog zo onzinnig.
Ik moet zeggen dat ik er amper meer tegen kan. De hoeveelheid leugens, verdraaiingen, kwaadaardige ongefundeerde bangmakerij, doemscenario's, ziekelijke achterdocht en grenzenloze domheid op het internet rondom de komeet Elenin vind ik werkelijk verbijsterend en zeer schokkend. De gedachte dat zoveel mensen dit soort denkbeelden zonder meer voor waar aannemen maakt me eerlijk gezegd bang. Wat voor ongefundeerde beweringen geloven zij dan nog meer vraag ik me af. Men legt zichzelf immers helemaal geen beperkingen op met betrekking tot toetsing op juistheid, mogelijkheid en waarheid van de denkbeelden. Ik ben er de laatste dagen werkelijk ziek van en het deprimeert me dusdanig dat ik me er eigenlijk niet meer mee bezig wil houden.
Het enige "iets" dat staat te gebeuren is dat er een komeet door ons zonnestelsel trekt die geen enkel gevaar voor de aarde met zich meebrengt.quote:Op maandag 22 augustus 2011 12:18 schreef Truthfinder7 het volgende:
http://www.quofataferunt.(...)tstart=60&Itemid=120
Er zijn veel aanwijzingen dat er iets staat te gebeuren. Of behoren deze mensen allemaal tot de complottheorie of doem denkers?
quote:Op maandag 22 augustus 2011 12:41 schreef AVerstraten het volgende:
Juist, dat is exact wat ik bedoel. Het feit dat mensen zo gemakkelijk en volkomen kritiekloos dergelijke verhalen voor waar aannemen, in weerwil van een totaal gebrek aan bewijs, vind ik schokkend.
Sure, en de rest van de bevolking wordt gewoon gemanipuleerd aan de hand van het Tv-nieuws zodat politieke/militaire agenda's doorgevoerd kunnen worden met instemming van de goedgelovige bevolking ...quote:Op maandag 22 augustus 2011 12:43 schreef 1-of-6Billion het volgende:
Dat zijn we ook, alleen het internet is een prachtig klankbord voor de doemdenkers onder ons.
Dat heeft helemaal niks te maken met hemelverschijnselen die door iedereen kunnen worden waargenomen, als ze ook maar enigszins de moeite zouden willen nemen zich er in te verdiepen. Het feit dat veel mensen daar blijkbaar te beroerd voor zijn, maar liever klakkeloos allerlei yuotube-rommel napraten, vind ik bedroevend.quote:Op maandag 22 augustus 2011 12:48 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
[..]
Sure, en de rest van de bevolking wordt gewoon gemanipuleerd aan de hand van het Tv-nieuws zodat politieke/militaire agenda's doorgevoerd kunnen worden met instemming van de goedgelovige bevolking ...
Sorry, maar dat klinkt behoorlijk negatief. Ik zeg nergens dat ik alles geloof, ik zoek linkjes op het internet waar ik vraagtekens bij zet en goed genoeg vind om hier te posten hoe belachelijk ze soms ook zijn of lijken. Dat je ze dan met een kritisch oog bekijkt is prima, maar om dan zo te reageren vind ik nogal laag.quote:Op maandag 22 augustus 2011 12:52 schreef AVerstraten het volgende:
[..]
Dat heeft helemaal niks te maken met hemelverschijnselen die door iedereen kunnen worden waargenomen, als ze ook maar enigszins de moeite zouden willen nemen zich er in te verdiepen. Het feit dat veel mensen daar blijkbaar te beroerd voor zijn, maar liever klakkeloos allerlei yuotube-rommel napraten, vind ik bedroevend.
Net zoals hele volksstammen dagelijks en kritiekloos alles maar als zoete koek slikken en voor waar aannemen wat men voorgeschoteld krijgt via de gangbare media en overheden.quote:Op maandag 22 augustus 2011 12:41 schreef AVerstraten het volgende:
..............
Het feit dat mensen zo gemakkelijk en volkomen kritiekloos dergelijke verhalen voor waar aannemen, in weerwil van een totaal gebrek aan bewijs, vind ik schokkend.
quote:Op maandag 22 augustus 2011 13:14 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Net zoals hele volksstammen dagelijks en kritiekloos alles maar als zoete koek slikken en voor waar aannemen wat men voorgeschoteld krijgt via de gangbare media en overheden.
Want men heeft immers zogenaamd het beste met ons voor.
De meeste mensen hier willen gewoon alles over Elenin lezen en horen en ZELF hun conclusie trekken .quote:Op maandag 22 augustus 2011 12:41 schreef AVerstraten het volgende:
[..]
Nee, dat schrijf ik niet.
[..]
Juist, dat is exact wat ik bedoel. Het feit dat mensen zo gemakkelijk en volkomen kritiekloos dergelijke verhalen voor waar aannemen, in weerwil van een totaal gebrek aan bewijs, vind ik schokkend.
Geef eens een samenvatting aub, ik kan geen filmpjes kijken.quote:Op maandag 22 augustus 2011 13:30 schreef Maron het volgende:
Nania met een waarschuwing over Elenin..
Wie is Nania, zul je zeggen.
Dit is de vrouw die door Alex Jones werd uitgelachen in zijn radio show begin maart.
Nania was de vrouw die probeerde iedereen te waarschuwen voor de komende aardbeving.
Zij was diegene naar wie niemand wilde luisteren, tot ze op een gegeven moment huilend uit riep:
"Waarom wil er helemaal niemand naar mij luisteren?".
En Alex Jones, die na 11 maart zei: "Ik lach nu niet meer".
Zie ook het filmpje onder deze tekst..
http://www.wordwakkerwereld.nl/viewtopic.php?f=28&t=878
Dat is jammer @Loppe..het is ook niet echt een filmpje, maar tekst..moeilijk om daar een samenvatting van te maken..Het gaat over de mensheid en het feit dat de aarde al eerder vernietigd is geweest, over de nalatenschappen van oude culturen, en hun waarschuwingen voor wat gaat komen..quote:Op maandag 22 augustus 2011 14:47 schreef Loppe het volgende:
[..]
Geef eens een samenvatting aub, ik kan geen filmpjes kijken.
Bedankt Jarhead,quote:
Waarom? Je gelooft toch per definitie niets van wat de kennisinstanties op dit gebied beweren.quote:Op maandag 22 augustus 2011 16:35 schreef Truthfinder7 het volgende:
[..]
Bedankt Jarhead,![]()
En hoe zit het met de meteorieten en asteroïden die ze nog niet gevonden hebben?
Ik denk dat er veel meer geïnvesteerd moet worden in technologie (middelen) om die krengen op te sporen.
offtopic , graag over Elenin en niet over andere in het topic .quote:Op maandag 22 augustus 2011 12:23 schreef R0N1N het volgende:
Daar reageer ik niet eens op. En ik trek me er ook niets van aan, want ik kan ook nog wel wat reacties quoten.quote:
Heel netjes moet ik zeggen, modereren in andermans reacties.quote:Op maandag 22 augustus 2011 16:49 schreef AVerstraten het volgende:
[..]
(...)
[..]
offtopic , graag over Elenin en niet over andere in het topic .
Toeval. Er komen zoveel kometen langs, het kan gewoon puur statistisch voorkomen dat er eens in de zoveel tijd een groepje vlakbij en vlak na elkaar voorbij vliegt. Kijk eens naar de maan: dat is een enorm kraterlandschap. Die dingen zijn daar niet vanzelf gekomen, daar zijn ook gewoon meteorieten en dergelijke ingeslagen.quote:Op maandag 22 augustus 2011 18:02 schreef Truthfinder7 het volgende:
Zoals eerder aangegeven gaat het behoorlijk druk worden in onze buurt, men kan zich afvragen hoe dit kan komen.
Misschien een vreemde vraag, maar weet iemand of de coma van een komeet lensvorming kan veroorzaken![]()
Je wordt elke dag op deze aarde al aan meer röntgenstraling blootgesteld dan ons door komeet Elenin zal bereiken. Als sinds de geboorte van het heelal komen er kometen langs. Als we daar niet tegen zouden kunnen waren we allang uitgestorven. Gelukkig heeft onze aarde een atmosfeer die ons beschermt tegen van alles en nog wat en een beweeglijk binnenste waardoor een aardmagnetisch veld kon ontstaan dat ons ook nog weer allerlei extra bescherming biedt.quote:Op maandag 22 augustus 2011 20:55 schreef Truthfinder7 het volgende:
Ok ik vroeg het me gewoon afIk heb wel begrepen dat we op dit moment ons in een onrustige buurt begeven in de kosmos.
Röntgenstralen komen dan vrij als Elenin voorbij komt dus in de buurt van de zon komt.
http://www.kennislink.nl/(...)aat-kometen-schijnen
Kijk zo kan het ookquote:Op maandag 22 augustus 2011 21:01 schreef AVerstraten het volgende:
[..]
Je wordt elke dag op deze aarde al aan meer röntgenstraling blootgesteld dan ons door komeet Elenin zal bereiken. Als sinds de geboorte van het heelal komen er kometen langs. Als we daar niet tegen zouden kunnen waren we allang uitgestorven. Gelukkig heeft onze aarde een atmosfeer die ons beschermt tegen van alles en nog wat en een beweeglijk binnenste waardoor een aardmagnetisch veld kon ontstaan dat ons ook nog weer allerlei extra bescherming biedt.
Nibiru?quote:Op maandag 22 augustus 2011 21:05 schreef gomi het volgende:
toch vraag ik me af wat het volgende object zal zijn wat ons hel en verdoemenis zal brengen als elenin straks gepasseerd is en nasa oa gewoon gelijk hadden
hebben we al een evt volgende kandidaat op t oog?
Volgens sommigen is ELEnin Niburu...quote:Op maandag 22 augustus 2011 21:11 schreef gomi het volgende:
[..]
die reist toch achter elenin aan volgens sommige van die onheilsprofeten?
idd dat ook nog jaquote:Op maandag 22 augustus 2011 21:12 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Volgens sommigen is ELEnin Niburu...
Dat is zooo 2009.quote:
Maargoed, ik vind ELEnin niet interessant vanwege de krachten die het kan veroorzaken, of complotten die er omheen rondzweven, voor mij doet het alleen ter zake omdat de stand van deze komeet ook een tekst in Openbaringen beschrijft.quote:
ah k. ik vind t alleen leuk omdat t ms wel leuk beeld oplevertquote:Op maandag 22 augustus 2011 21:15 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Maargoed, ik vind ELEnin niet interessant vanwege de krachten die het kan veroorzaken, of complotten die er omheen rondzweven, voor mij doet het alleen ter zake omdat de stand van deze komeet ook een tekst in Openbaringen beschrijft.
of msquote:Op maandag 22 augustus 2011 21:39 schreef UncleScorp het volgende:
Extenction Level Event Near Impact Nibiru
Enorme Lariekoek En Nutteloze Imbeciele Nonsensquote:Op maandag 22 augustus 2011 21:39 schreef UncleScorp het volgende:
Extenction Level Event Near Impact Nibiru
Er is wel degelijk een aardbeving geweest, 6.8 op de schaal van richter, nabij Japan. Op 18 augustus. De alignment Aarde-Zon-Venus was toen (stonden op 1 lijn), deze was op 17 en 18 augustus. Ik dacht eerst dat Mercurius ook in deze alignment zou staan, maar die staat nu te laag. Wat interessant is aan deze aardbeving, is dat dit de theorie lijkt te bevestigen, dat wanneer de Aarde in een alignment staat met een of meerdere planetoïden,er een M6+ aardbeving plaatsvind. Dat is nu dus weer gebeurd. De theorie waarover ik het nu heb, heb ik al eerder genoemd hier, ik denk in het vorige draadje. Hier nogmaals een paper erover: paperquote:Op maandag 22 augustus 2011 09:14 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Heel interessant maar hij praat in t begin over 17 aug. Toen is er geen aardbeving gebeurt terwijl hij zei dat er dan wel 1 had moeten zijn. Paniekzaaier imo.
Als je Elenin met betrekking tot de Openbaringen interessant vind, vind je dit filmpje erover misschien ook wel interessant:quote:Op maandag 22 augustus 2011 21:15 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Maargoed, ik vind ELEnin niet interessant vanwege de krachten die het kan veroorzaken, of complotten die er omheen rondzweven, voor mij doet het alleen ter zake omdat de stand van deze komeet ook een tekst in Openbaringen beschrijft.
Je moet toch onderhand weten dat die "verhalen" over Elenin onzin zijn. Waarom dan toch elke keer weer insinueren dat er eigenlijk iets anders aan de hand is?quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 08:13 schreef Truthfinder7 het volgende:
(...) Ik hoor verhalen dat Elenin zich niet gedraagt als een komeet en er niet uitziet als een komeet. Ook is de massa nog niet bekend, koffie dik kijken?
Van de persoon: Leonid Elenin - Russische schrijfwijze: Yeleninquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 09:23 schreef naatje_1 het volgende:
Wat is de officiële naam van ELEnin?
quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 09:36 schreef AVerstraten het volgende:
[..]
Van de persoon: Leonid Elenin - Russische schrijfwijze: Yelenin
Van de komeet: C/2010 X1 (Elenin)
Wie zijn die "ze"? En welke afwijkingen hebben ze vastgesteld?quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 09:47 schreef Truthfinder7 het volgende:
Elenin onder intelligente controle, ja vast ik geloof er niet zo veel van.
Ze hebben vast gesteld dat deze zogenaamde komeet afwijkende bewegingen maakt.
Niet dat ik weet. Hij draait deels om de zon, maar door zijn snelheid zal hij hoogstwaarschijnlijk aan de aantrekkingskracht van de zon ontsnappen en zijn langgerekte baan kunnen vervolgen.quote:Zou Elenin ergens omheen draaien?
Alles wijst er op dat Betelgeuze op weg is om een supernova te worden, dat zal naar verwachting gebeuren in de komende honderdduizend jaar. Dat dit over 2 weken gebeurt is echter complete onzin, want niemand weet precies wanneer het gebeurt. Het zal geen gevolgen hebben voor de aarde want daarvoor staat Betelgeuze veel te ver weg (600 lichtjaar). Een mooi en indrukwekkend gezicht wordt het wel, want de supernova Betelgeuze zal dan enige tijd ongeveer net zo helder zijn als de volle maan of zelfs helderder en zal ook overdag zichtbaar zijn. Daarna neemt de helderheid langzaam af.quote:We zouden binnenkort ook een 2e zon te zien krijgen zogenaamd Betelgeuze moet ik dat geloven? Hoe weten ze überhaupt dat Betelgeuze ik geloof eind september een supernova zou gaan worden? toeval?? ik geloof er niet zo veel van.
Er zijn om de haverklap aardbevingen door de kust van Japan. Het is een bekend aardbevingsgebied.quote:En er was inderdaad een aardbeving in de buurt (voor de kust) van Japan.
Betelgeuze staat op 640 lichtjaar van ons vandaanquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 10:10 schreef AVerstraten het volgende:
[..]
Wie zijn die "ze"? En welke afwijkingen hebben ze vastgesteld?
[..]
Niet dat ik weet. Hij draait deels om de zon, maar door zijn snelheid zal hij hoogstwaarschijnlijk aan de aantrekkingskracht van de zon kunne ontsnappen en zijn langgerekte baan kunnen vervolgen.
[..]
Alles wijst er op dat Betelgeuze op weg is om een supernova te worden, dat zal naar verwachting gebeuren in de komende honderdduizend jaar. Dat dit over 2 weken gebeurt is echter complete onzin, want niemand weet precies wanneer het gebeurt. Het zal geen gevolgen hebben voor de aarde want daarvoor staat Betelgeuze veel te ver weg (600 miljoen lichtjaar). Een mooi en indrukwekkend gezicht wordt het wel, want de supernova Betelgeuze zal dan enige tijd ongeveer net zo helder zijn als de volle maan of zelfs helderder en zal ook overdag zichtbaar zijn. Daarna neemt de helderheid langzaam af.
Hahaha jij zegt het, ik niet.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 10:21 schreef AVerstraten het volgende:
Zoveel leugens in die paar minuten, hoe krijgen ze het voor elkaar. Wat een intens ziek filmpje.
Apophis? Vertelquote:
Ja, dat zeg ik. Ik wil het nog wel een keer zeggen: leugenachtig, walgelijk en ziek.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 10:25 schreef Truthfinder7 het volgende:
[..]
Hahaha jij zegt het, ik niet.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Apophis_(planeto%C3%AFde)quote:
Bedankt, ik zal het even doorlezen. Er gaat niks boven een goed onheilsvoorspellend verhaal zo op de vroege morgen.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 10:26 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Apophis_(planeto%C3%AFde)
http://ssd.jpl.nasa.gov/sbdb.cgi?sstr=Apophis;orb=1;cov=0;log=0;cad=0#orb
Ga naar april 2029, dan snap je wel redelijk waarom hij daar meer voor vreest
Als je naar 4 april 2029 gaat, met de komeet, dan wel de aarde in het midden en de teller op 1 uur zet, dan moet je goed opletten wat er gaat gebeuren rond 14/15 aprilquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 10:36 schreef ShevaJB het volgende:
[..]
Bedankt, ik zal het even doorlezen. Er gaat niks boven een goed onheilsvoorspellend verhaal zo op de vroege morgen.
Dat wordt inderdaad een close call.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 10:38 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Als je naar 4 april 2029 gaat, met de komeet, dan wel de aarde in het midden en de teller op 1 uur zet, dan moet je goed opletten wat er gaat gebeuren rond 14/15 april(en dan moet je de 2e link nemen natuurlijk)
Ik zou het geen wijsheid noemenquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 11:03 schreef Truthfinder7 het volgende:
@AVerstraten, lees dit maar eens..http://www.earth-matters.(...)chap/tweede-zon.html
Het RTL nieuws had het over eind september, het is een schatting van bepaalde wetenschappers.
En als er dan inderdaad een 2e zon te zien is weet ik wel hoe laat het is.
Ik vind het gewoon verdacht dat zoiets geclaimd wordt tuweel Betelgeuze ook over 100,000 jaar pas een super nova kan gaan worden. Hoe ze aan deze wijsheid komen weet ik niet.
Geld ook voor jou!quote:
Is al weer bijgesteld naar 2036 en minder "close call". (Maar dat is een complot om je rustig te houden uiteraardquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 10:53 schreef ShevaJB het volgende:
Dat wordt inderdaad een close call. [ afbeelding ]
Alle waarnemingen die wij doen zijn op basis van fotonen die al eeuwen onderweg zijn hier naartoe. Het licht - en daarmee dus ook de processen die we daaraan kunnen vaststellen - van Betelgeuze is ook al 640 jaar onderweg. De processen zijn dus ook al van 640 jaar geleden.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 11:17 schreef Truthfinder7 het volgende:
[..]
Geld ook voor jou!
En als Betelgeuze nu super nova zal worden zullen ze het pas weten in de 27e eeuw want licht kan nu eenmaal niet sneller dan 300,000 km per seconden, dus moet het wel 640 jaar duren voordat dat licht ons bereikt. Of hij moet allang een super nova geweest zijn 640 jaar geleden.
Juist. Het geldt voor alles wat we zien in het heelal, we zien bijvoorbeeld altijd de zon zoals ze 8 lichtminuten geleden was.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 12:41 schreef Maurice76 het volgende:
[..]
Alle waarnemingen die wij doen zijn op basis van fotonen die al eeuwen onderweg zijn hier naartoe. Het licht - en daarmee dus ook de processen die we daaraan kunnen vaststellen - van Betelgeuze is ook al 640 jaar onderweg. De processen zijn dus ook al van 640 jaar geleden.
Volgens mij in het geval van Betelgeuze, een type II supernova (een zware ster die supernova wordt door het instorten van de kern): vrij lang. De piekhelderheid van dit type supernova's kán in theorie enkele maanden op hetzelfde niveau aanhouden - uiteraard afhankelijk van de afstand en de oorspronkelijke helderheid - daarna neemt de helderheid gestaag af.quote:(...)
Overigens, als 'ie boem zegt, hoe lang is 'ie dan zichtbaar zoals je aangeeft, AVerstraten? Heb zelf wel astronomie gestudeerd, maar dat was alleen op kosmologische schaal; met individuele sterren heb ik me niet echt bezig gehouden.
Wetenschappers claimen dat ook niet. Die claimen alleen dat Betelgeuze ooit supernova wordt. Dat weten ze omdat Betelgeuze het type ster is dat op die manier aan zijn eind komt, nl. een rode superreus en omdat er verschijnselen zijn die er op wijzen dat hij tegen het einde van zijn bestaan is geraakt.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 11:03 schreef Truthfinder7 het volgende:
@AVerstraten, lees dit maar eens..http://www.earth-matters.(...)chap/tweede-zon.html
(...)
Ik vind het gewoon verdacht dat zoiets geclaimd wordt tuweel Betelgeuze ook over 100,000 jaar pas een super nova kan gaan worden. Hoe ze aan deze wijsheid komen weet ik niet.
Betelgeuze "komt er niet aan". Die blijft gewoon staan waar hij staat.quote:Of is het Nibiru die er aan komt? en doen ze net of Betelgeuze een supernova is geworden?
Nee, maar mss is Betelgeuze 639,9999 jaar geleden in supernova gegaan en zien we pas volgende week daar het resultaat vanquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 14:11 schreef Truthfinder7 het volgende:
Als Betelgeuze op dit moment een supernova zou worden zouden wij dat licht ervan nooit in ons leven kunnen zien.
Ik heb overigens geen astronomie gestudeerd.
Een 9 teveelquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 14:15 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Nee, maar mss is Betelgeuze 639,9999 jaar geleden in supernova gegaan en zien we pas volgende week daar het resultaat van
![]()
En ik heb ook geen astronomie gestudeerd
quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 14:11 schreef Truthfinder7 het volgende:
[..]
Betelgeuze "komt er niet aan". Die blijft gewoon staan waar hij staat.
Ik weet niet wie die "ze" zijn, maar wetenschappers zeggen alleen dat het om Betelgeuze gaat als dat ook daadwerkelijk het geval is. Ik heb nog geen wetenschapper gehoord over Betelgeuze als tweede zon, het zijn journalisten en stukjesschrijvers die dat verzinnen.quote:Dat snap ik![]()
Ik bedoel dat als je iets ziet wat dus op een 2e zon kan lijken ze gelijk komen met oh kijk dat is Betelgeuze.
Dat klopt.quote:Als Betelgeuze op dit moment een supernova zou worden zouden wij dat licht ervan nooit in ons leven kunnen zien.
(...)
Astronomen gaan af op wat ze nu waarnemen, op wat zich nu aan ons voordoet. Dat kan ook niet anders, wij kijken immers ook nu, dus een andere waarneming is er voor ons doodeenvoudig niet. Op basis van wat nu wordt waargenomen is het aannemelijk dat Betelgeuze ergens tussen het moment van waarneming en zo'n honderdduizend jaar later supernova wordt.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 14:17 schreef Truthfinder7 het volgende:
[..]
(...)
En hoe ze erbij komen dat wij vanaf de aarde kunnen zien dat Betelgeuze supernova is gewordenIk vraag me af wat voor wetenschappers dat dan zijn.
Mogelijk. Mogelijk ook eindigt Betelgeuze als neutronenster. Wat er precies gebeurt hang af van de massa van Betelgeuze is het is lastig om die exact genoeg te bepalen. We weten het dus niet precies.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 15:30 schreef Truthfinder7 het volgende:
Misschien wordt Betelgeuze wel een zwart gat? Of kan dat niet?
Als Betelgeuze een zwart gat zou zijn, zou ze niet gevaarlijker zijn dan dat ze nu is: niet gevaarlijk dus.quote:Oh kruid voor de doem denkers![]()
Tja, het zij zo.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 16:59 schreef Truthfinder7 het volgende:
Als Betelgeuze een zwart gat zou zijn, zou ze niet gevaarlijker zijn dan dat ze nu is: niet gevaarlijk dus.
[quote]
Dat weet ik en dat weet jij, maar reken maar dat er mensen zijn die er totaal geen verstand van hebben en dus anders denken.
Hmm, zal allemaal wel meevallen.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 20:47 schreef semexo het volgende:
Serieus mensen: Misschien heeft Jomanda wel gelijk en moeten wij ons voorbereiden op een heuze tsunami in Nederland deze week...
Elenin/Niburu laat zijn effecten zien: Er zijn plots enorme zonnevlekken verschenen.
En volgens mij is AVerstraten hier in opdracht van een of andere instantie om ons te sussen.
Die Tsunami is al mislukt hoor, want die was voorspeld voor 22 augustus en dat is al voorbij en er zit ook geen tsunami aan te komen.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 20:47 schreef semexo het volgende:
Serieus mensen: Misschien heeft Jomanda wel gelijk en moeten wij ons voorbereiden op een heuze tsunami in Nederland deze week...
Elenin/Niburu laat zijn effecten zien: Er zijn plots enorme zonnevlekken verschenen.
Haha, nee hoor, ik heb me nooit laten voorschrijven om iets wel of niet te zeggen, wat eigenaardig dat je dat denkt zeg.quote:En volgens mij is AVerstraten hier in opdracht van een of andere instantie om ons te sussen.
ja ikquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 20:25 schreef Maron het volgende:
Iemand dit al gezien..?![]()
[Breaking] Krachtige aardbeving (5.9) treft Virginia (Washington DC)
Ze heeft niet gezegd 22 augustus maar de week van 22 augustus.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 20:54 schreef AVerstraten het volgende:
[..]
Die Tsunami is al mislukt hoor, want die was voorspeld voor 22 augustus en dat is al voorbij en er zit ook geen tsunami aan te komen.
Ik moet wel een beetje lachen om je opmerking over de zonnevlekken, alsof het iets nieuws is dat de zon zonnevlekken heeft. Die worden al waargenomen vanaf het begin dat we de zon observeren.
[..]
Haha, nee hoor, ik heb me nooit laten voorschrijven om iets wel of niet te zeggen, wat eigenaardig dat je dat denkt zeg.
Dat gaat ook niet lukken. Jomanda moet een hele dikke duim hebben.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 21:12 schreef semexo het volgende:
[..]
Ze heeft niet gezegd 22 augustus maar de week van 22 augustus.
Had ik al voorspeld dat dat ging gebeurenquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 21:38 schreef AVerstraten het volgende:
Komeet Elenin is aan het verzwakken. Australische amateurastronomen Michael Mattiazzo en Rob Kaufman hebben waargenomen dat de komeet al met 1 magnitude in helderheid is afgenomen. Ook de vorm van de kern lijkt iets te zijn veranderd - hij lijkt wat langwerpiger te zijn geworden, hetgeen er op kan duiden dat de komeet uit elkaar zal vallen. Dat zal dan het einde zijn van komeet Elenin. Gezien de afnemende helderheid wordt ook niet uitgesloten dat Elenin zijn passage langs de zon niet zal overleven, als hij niet al eerder uit elkaar gevallen is.
Als ik me goed herinner vroeg je wat er met de brokstukken zou gebeuren als hij uit elkaar zou vallen.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 21:43 schreef Truthfinder7 het volgende:
[..]
Had ik al voorspeld dat dat ging gebeuren
Klopt! als dat gebeurt de brokstukken in de gaten houden.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 21:45 schreef AVerstraten het volgende:
[..]
Als ik me goed herinner vroeg je wat er met de brokstukken zou gebeuren als hij uit elkaar zou vallen.
Die blijven in dezelfde baan. Ik verwacht dat ze vaporiseren en we er niets meer van terug zien.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 21:47 schreef Truthfinder7 het volgende:
[..]
Klopt! als dat gebeurt de brokstukken in de gaten houden.
Observeren.quote:En hoe kunnen we er achter komen dat Elenin alleen is?
Zelfs Elenin heeft last van Nibiru..quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 21:43 schreef Truthfinder7 het volgende:
[..]
Had ik al voorspeld dat dat ging gebeurentenminste dat hij uit elkaar zal vallen.
Ik stop mijn hoofd niet in het zand het lijkt er wel op dat er iets staat te gebeuren. Meer zonne vlekken en aardbevingen, zorgelijk!
Nee. De coma van een komeet is ongelofelijk ijl, het is bijna lege lucht, zo ijl. Een bruine dwerg daarentegen heeft enorm veel massa.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 21:55 schreef Truthfinder7 het volgende:
Als Elenin al moeilijk te zien is met een coma van meer dan 200,000 km is een bruine dwerg nog moeilijker te zien.
Ik begrijp niet wat je bedoelt.quote:Kan zijn dat Elenin tussen 2 krachten in zit
quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 21:59 schreef Truthfinder7 het volgende:
[..]
Ik begrijp niet wat je bedoelt.
Er is helemaal geen bruine dwerg in ons zonnestelsel. En Elenin is een komeet, heeft dus amper zwaartekracht en geen magnetisch veld. Die bungelt wat "krachten" betreft ergens onderaan.quote:Bruine dwerg-Elenin-zon
Ik ken geen enkele amateurastronoom die dat zegt.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 22:05 schreef Truthfinder7 het volgende:
Ik lees van verschillende (amateur) astronomen dat die er wel een zien achter Elenin.
Nu kan je zeggen dat is allemaal gelul maar hoe weet ik dat zeker?
Het gaat niet in de eerste plaats om de grootte, maar om de massa. Rode dwergen hebben een flinke massa en dus zwaartekracht. Als er een rode dwerg ons zonnestelsel binnenkomt, merken we dat, want hij gaat invloed uitoefenen op andere objecten in ons zonnestelsel, waardoor verstoringen optreden en dat zouden we waarnemen.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 22:36 schreef Truthfinder7 het volgende:
En een rode dwerg? die hoeft niet al te groot zijn (een theelepel weegt ongeveer 5 ton)
Laten we toch vooral hopen dat Jomanda's voorspelling uitkomt en zich een enorme ramp voltrekt met ik weet niet hoeveel doden (kans daarop vrijwel uitgesloten, maar alla). Want je moet er toch niet aan denken dat mevrouw Damman voor de zoveelste keer voor schut gaat, dat zou wel heel erg sneu voor haar zijn en dat gunnen we haar toch niet. Dan maar liever een tsunami! Toch?quote:Op woensdag 24 augustus 2011 11:29 schreef Frutsel het volgende:
Krachtige aardbeving in de Noordzee bij Noorwegen, 5.3
Misschien komt daar die tsunami vandaan
Op basis van de baan die Elenin had toen hij ontdekt werd en de afwijkingen in zijn baan veroorzaakt door de sterke zwaartekracht van de grote gasreuzen in ons zonnestelsel, is een omlooptijd berekend van 11.000 jaar. We zullen hem dus niet terugzien.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 10:44 schreef UncleScorp het volgende:
Is eigenlijk de omlooptijd van Elenin al bekend ?
Maw om de hoeveel jaren zou hij langskomen/langsgeweest zijn ?
Niet geheel de annunaki dusquote:Op donderdag 25 augustus 2011 10:44 schreef UncleScorp het volgende:
Is eigenlijk de omlooptijd van Elenin al bekend ?
Maw om de hoeveel jaren zou hij langskomen/langsgeweest zijn ?
quote:Volgens de schrijvers Zecharia Sitchin en Burak Eldem refereert Nibiru in Sumerische teksten aan een planeet, die eens in de 3.600 jaar ons zonnestelsel binnendringt. De planeet zou een baan volgen tussen Jupiter en Mars door, alvorens hij aan zijn weg terug begint, de onbekende ruimte in. Aanhangers van Sitchin en Eldems theorie zijn bang dat een passage van Nibiru voor aardbevingen, vloedgolven, voedseltekorten, ziekten, meteorietinslagen, vulkanische uitbarstingen en een omkering van het aardmagnetisch veld (magnetische ompoling) zal zorgen, aangezien de Sumerische teksten van een soortgelijke gebeurtenis spreken, zo'n 11.000 jaar voor Christus. In de Bijbel staat deze gebeurtenis bekend als de zondvloed.
Het Sumerische volk vergaarde – volgens Sitchins en Eldems interpretatie van Sumerische kleitabletten – al hun kennis via een bezoek van de planeet Nibiru, en meer bepaald de Anunnaki, het volk dat deze planeet bewoonde. Naar verluidt voorspelden de Sumeriërs een terugkomst van de planeet Nibiru in het jaar 2003. Toen er in dat jaar niets gebeurde werd de voorspelling door de Nibiru-adepten verschoven naar 2012, hetzelfde jaar waarop de Vijfde Grote Cyclus van de Mayakalender eindigt. Dit zou een radicale verandering meebrengen voor het leven op aarde. En dit zou allemaal gebeuren binnen een tijdsspanne van 5 jaar beginnende in 2008. De beschrijvingen van de planeet Nibiru komen in vele geschriften van de Mesopotamische volkeren terug, telkens onder een andere naam, bijvoorbeeld Marduk. De planeet wordt door Sitchin en Eldem gelijkgesteld aan Planeet X.
Hierbij kan wel worden opgemerkt dat als zo'n planeet zich inderdaad in 2012 in ons zonnestelsel zou moeten bevinden, deze al door astronomen zou moeten zijn opgemerkt.[1]
Hoe nauwkeurig is zo`n berekening?quote:Op donderdag 25 augustus 2011 10:48 schreef AVerstraten het volgende:
[..]
Op basis van de baan die Elenin had toen hij ontdekt werd en de afwijkingen in zijn baan veroorzaakt door de sterke zwaartekracht van de grote gasreuzen in ons zonnestelsel, is een omlooptijd berekend van 11.000 jaar. We zullen hem dus niet terugzien.
Zo'n berekening is zo nauwkeurig als de beschikbare gegevens mogelijk maken (vet van mij): "...Given the orbital eccentricity of this object, its orbital period is not a fixed value, because it is frequently perturbed by the gravity of the planets."quote:Op donderdag 25 augustus 2011 11:01 schreef Truthfinder7 het volgende:
[..]
Hoe nauwkeurig is zo`n berekening?
Als het net zo betrouwbaar is als carbon dating stelt het niet al te veel voor.
De omlooptijd van 600.000 jaar of meer is gebaseerd op de oorspronkelijke (hyperbolische) baan. Mogelijke verstoringen als gevolg van passage door ons zonnestelsel zijn daarin niet meegenomen. Leonid Elenin heeft berekend dat inwerkingen op zijn baan door de grote gasreuzen in ons zonnestelsel de baan van de komeet verder kunnen beïnvloeden tot een langgerekte elliptische baan met een omloop tijd van ongeveer 11.000 jaar.quote:http://niburu.nl/~r2h7xa9(...)f=13&t=651&start=230
http://en.wikipedia.org/wiki/C/2010_X1 hier staat ook een omlooptijd van 600,000 jaar @AVerstraten waar haal jij een omlooptijd van 11,000 jaar vandaan?
Er wordt helemaal niet beweerd dat Elenin niets is tegengekomen tijdens zijn reis, dit staat er namelijk: (vet van mij):quote:Wel verbazend inderdaad dat zo`n kleine komeet niets tegenkomt in zoon grote omloopbaan.
Wat het is, heb ik net uitgelegd. En ik heb mij inderdaad op het hoofd gekrabd na lezing van je laatste linkje.quote:http://beforeitsnews.com/(...)Continent_of_Mu.html Hier hebben ze het over 11,690 jaardus wat is het nou?
Bekijk mijn laatste linkje maar eens, en krab daarna maar even op je hoofd.
Leonid Elenin is niet alleen amateurastronoom, hij is van beroep wiskundige.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 13:53 schreef Truthfinder7 het volgende:
Leonid Elenin: is gewoon een amateur-astronoom die moeten we dus serieus nemen? (vet van mij)
Op basis van de baangegevens, de geschatte grootte en de snelheid is berekend dat hij rond 1950 ons zonnestelsel binnenkwam.quote:Moet ik er hiervan uitgaan dat ze deze (komeet) al in 1950 hadden waargenomen?
Dat heb ik je net uitgelegd.quote:@AVerstraten, ik betwist op generlei wijze de accurate berekeningen van de astronomen op zich, maar ik stel mij gewoon de vragen 1: hoe komt het dat de ene bron zegt dat Elenin een omloop baan heeft van 600,000 jaar tijd en de andere bron vermeld een omlooptijd van slechts 11,690 jaar?
Er is veel ruimte in de ruimte, ook in de Oortwolk en de Kuipergordel. Het is ook niet zo dat kometen per definitie altijd "verdwijnen" als ze uit elkaar vallen. De brokstukken kunnen soms ook verder gaan als kleinere, "nieuwe" kometen. Het is zeker mogelijk dat er veel meer kometen zijn geweest die allang voordat ze ons zonnestelsel binnenkwamen, verloren zijn gegaan, verbrand door een ster bijvoorbeeld of te pletter geslagen op een asteroïde. Maar over wat we nooit hebben waargenomen, kunnen we geen uitspraken doen. We weten dus ook niet hoeveel kometen dat zijn en, logischerwijs, ook niet of het uitzonderlijk is - en zo ja hoe uitzonderlijk - dat Elenin zijn lange reis overleefd heeft.quote:2: ik begrijp zelf ook wel dat de grote gasreuzen zoals bijvoorbeeld Jupiter en Saturnus de baan van zo`n komeet kunnen beïnvloeden maar blijft dus het raadsel waarom komeet Elenin onderweg
noch in de oortwolk (een ring van 1 licht jaar breed) met biljoenen grotere en kleinere brokken ruimte rots waar de oorsprong van de kometen ligt nietwaar?) En de kuiper-gordel (je weet ook vast wel achter de baan van Pluto gelegen en Pluto mogelijk zelf een kuiper object zijnde) en ten 3e de Asteroïden gordel ( tussen Mars en Jupiter, ook een ring vol met gruis en rots achtige objecten) nooit tegen een ander object is aan geknald waardoor hij niet meer zou bestaan, tenzij hij wel een zeer excentrische en hyperbolische baan heeft.
Er wordt niet bedoeld dat de komeet toen is waargenomen, er is berekend dat hij ongeveer toen ons zonnestelsel binnen is gekomen.quote:3: Hoe komt het dat men spreekt over epoch 1950 (ik neem aan dat hier het jaar 1950 bedoeld wordt), terwijl Leonid Elenin zelf niet eens die leeftijd kan hebben van rond de 60 jaar (hij zou dan minstens 80 moeten zijn als ontdekker) terwijl hij pas in oktober 2010 deze komeet zou hebben ontdekt. Hoe valt dit met elkaar te rijmen dan?
Precies, maar vraag je je dan niet af 'Heb ik het wel goed gelezen/begrepen' voordat je weer post ?quote:Op donderdag 25 augustus 2011 18:39 schreef Truthfinder7 het volgende:
Ik dacht al 1950 dat kan nooit
Hee dit is geen wetenschap topic!quote:Op donderdag 25 augustus 2011 19:07 schreef ChungLingSoo het volgende:
[..]
Precies, maar vraag je je dan niet af 'Heb ik het wel goed gelezen/begrepen' voordat je weer post ?
heeft hij toch al vaker uitgelegd?quote:Op donderdag 25 augustus 2011 21:00 schreef Truthfinder7 het volgende:
[..]
Hee dit is geen wetenschap topic!
Het gaat hier gewoon over Elenin.
Kom je mij dit gewoon even vertellen? interessant zeg, lijkt wel een afzeik topic.
En AVerstraten hoe weet je zo zeker dat er geen bruine dwerg in de buurt van de zon aanwezig is en onderweg is naar de aarde? En zeg niet dat we die dan al gezien moeten hebben want dat geloof ik niet.
Tja, dan zijn we uitgepraat.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 21:00 schreef Truthfinder7 het volgende:
En zeg niet dat we die dan al gezien moeten hebben want dat geloof ik niet.
Even een analogie:quote:Op maandag 22 augustus 2011 16:05 schreef Truthfinder7 het volgende:
..knip..
Om er maar een paar te noemen. Dit is de zelfde uitlijning als de gene die de grote Japanse aardbeving van 11 maart van dit jaar veroorzaakte. Alleen deze keer staat Elenin veel dichter bij de aarde dan tijdens de Japanse aardbeving. Dit betekend dat we een aantal zeer hevige aardbevingen kunnen verwachten rond 25 september. Dan is de afstand tussen Elenin en de aarde geslonken tot slechts 61,6 miljoen km. De dichtste nadering van Elenin tot de aarde is op 17 oktober 2011 en wel 0,232 au of 34,5 miljoen kilometer ook is er op deze datum een uitlijning tussen de aarde Jupiter Mercurius.
..knip..
Nibubilderbergeruquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 20:47 schreef semexo het volgende:
En volgens mij is AVerstraten hier in opdracht van een of andere instantie om ons te sussen.
Wat is er met de maan?quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 10:19 schreef Truthfinder7 het volgende:
Er zijn genoeg aanwijzingen dat er wel degelijk wat aan de hand is!
Opwarming van de aarde is er een van, en verdiep je eens in de maan.
De verschoven aardas, of dit te maken heeft met iets van buitenaf weet ik ook niet zeker, maar ik vind het wel vreemd.
Persconferentie NASA over vreemd gedrag van de Zon
'Veranderingen Zon hebben gevolgen voor het hele Zonnestelsel'
--------------------------------------------------------------------------------
Wat is er toch aan de hand met de Zon?
De NASA heeft bekend gemaakt dat het op dinsdag 23 september een persconferentie zal geven. Hierbij zal men meer uitleg geven over de huidige toestand van de zon, die zich de laatste tijd vreemd gedraagd. Het zonneminimum duurt reeds veel langer dan men verwacht en er verschijnen nog steeds geen nieuwe zonnevlekken. Het is vrij ongewoon dat de NASA een persconferentie geeft over de zon.
De NASA verklaarde dat de veranderingen die de zon momenteel ondergaat, veranderingen veroorzaakt binnen ons gehele zonnestelsel. Wat deze veranderingen concreet inhouden, weet men nog niet maar men verwacht meer klaarheid over deze gevolgen tijdens de persconferentie.
Deze persconferentie is gepland nadat tijdens de Ulysses missie bleek dat het magnetisch veld van de zon veel zwakker is dan de metingen die vroeger zijn gebeurd. Men voorspelt dat het volgende zonnemaximum -verwacht in 2011- veel zwakker zal zijn dan tijdens de vorige zonnecyclus.
Zou er iets aan de hand kunnen zijn aan de andere kant van de zon die wij niet kunnen zien of kunnen meten?
Dus er komt een hele grote waterstofcyanide condensator langsvliegen.quote:Op zondag 28 augustus 2011 22:26 schreef Truthfinder7 het volgende:
http://iamamalaysian.word(...)011-to-january-2012/
Staat ons dit te wachten?
Speelduur bijna 40 mins.
En als er niets gebeurd dan is hier alvast de uitvlucht voor de doemdenkers:quote:Op maandag 29 augustus 2011 21:51 schreef Bankfurt het volgende:
Meneer AVerstraten vindt dit vast niet leuk om hiermee geconfronteerd te worden:
(o.a. over de naam Leonid Elenin, de 3e tube)
bronquote:Maandag, 29 augustus 2011 23:49
Astronomen die komeet Elenin in de gaten houden merken op dat de helderheid van de komeet de afgelopen week zeer sterk is afgenomen en dat de coma steeds langgerekter wordt.
Diverse astronomen denken dat de komeet uiteen zal vallen voordat het perhelium wordt bereikt, het punt waarop de afstand tot de Zon het kleinst is.
Op 19 augustus jongstleden werd de komeet geraakt door een enorme zonnevlam en coronale massa-ejectie die mogelijk het einde betekenen voor het brok ijs en stof. Als gevolg van de zonneactiviteit (zie onderstaande video) nam de helderheid van de komeet binnen enkele dagen af tot waarden van begin augustus.
“We volgen de komeet met behulp van de STEREO-satellieten en verschillende amateurastronomen monitoren Elenin met hun telescopen,” zei de Australische amateurastronoom Ian Musgrave van de website Astroblog. “Kort nadat de komeet oplichtte als gevolg van de coronale massa-ejectie werd de staart rondgedraaid als gevolg van de zonnewind. Daarop zagen amateurastronomen een enorme afname in de intensiteit van de komeet. Dit is mogelijk een voorbode dat de komeet uit elkaar zal vallen.”
De afname in helderheid na de CME is mogelijkerwijs een indicatie dat de komeet het niet zal overleven. Een andere mogelijkheid is dat de CME de coma, de heldere wolk van deeltjes rond de komeet, deels weg heeft gevaagd en dat deze weer opnieuw wordt gecreëerd.
De voorspelde omloopbaan plaatst Elenin op 16 oktober aanstaande het dichtst bij de Aarde. Elenin nadert onze planeet tot op ongeveer 34 miljoen kilometer.
Een andere Australische amateurastronoom, Michael Mattiazzo, nam foto’s van de komeet en merkte op dat de nucleus ook steeds langgerekter van vorm lijkt te worden. Dit is doorgaans een indicatie dat de komeet zich opsplitst of uiteenvalt.
De door doemdenkers voorspelde seismische activiteit op 17 augustus bleef uit en nu is er een aanzienlijke kans dat de komeet de Zon nooit zal bereiken.
P-X??quote:En dan maar hopen dat P-X maar een fabeltje is.
Kan je je die komeet herinneren die op Jupiter neerstortte? Shoemaker-Levy9. Die viel ook uit elkaar en vormde een mooi kralensnoer. Geen probleem dusquote:Op dinsdag 30 augustus 2011 13:23 schreef Maurice76 het volgende:
Wordt de trefcirkel van die komeet niet juist veel groter als hij uit elkaar valt, met de kans dat we daar iets van "meepikken"? We zouden dan niet botsen op de volledige, compacte komeet, maar een deel ervan dat is losgebroken. Of zouden de brokstukken dusdanig bij elkaar in de buurt blijven, dat dat geen probleem vormt?
SO MUCH FOR DOOMSDAY: Comet Elenin (C/2010 X1), widely known for inaccurate reports of its threat to Earth, appears to be breaking apart.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 09:20 schreef Truthfinder7 het volgende:
Zal heel mooi zijn als deze komeet uit elkaar valt en dat er niet veel meer van overblijft.
Planeet-Xquote:
Ja, zo'n snoer van kleine kraaltjes is makkelijker te raken dan een enkele grote kraalquote:Op dinsdag 30 augustus 2011 13:27 schreef 1-of-6Billion het volgende:
[..]
Kan je je die komeet herinneren die op Jupiter neerstortte? Shoemaker-Levy9. Die viel ook uit elkaar en vormde een mooi kralensnoer. Geen probleem dus
nuanceverschillenquote:Op woensdag 31 augustus 2011 07:46 schreef Bastard het volgende:
Begrijp ik het nou goed dat ding uit elkaar viel?
Dus.. dat stuk steen ijs zweeft voor god weet hoe lang, duizend jaar of veel langer en vlak voor hij in de buurt van de aarde zon komt spat hij uit elkaar.
Bizar
Nou, er is nooit het gevaar geweest van een botsing. Al die kralen vliegen nog steeds dezelfde richting uit.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 19:12 schreef Maurice76 het volgende:
[..]
Ja, zo'n snoer van kleine kraaltjes is makkelijker te raken dan een enkele grote kraal. Dat bedoelde ik eigenlijk te vragen.
Ah dat zijn wel kleine verschillenquote:Op woensdag 31 augustus 2011 09:19 schreef 1-of-6Billion het volgende:
[..]
nuanceverschillen
Niet zo heel raar. Getijdenkrachten wringen het ding uit elkaar. Net als die Shoemaker-Levy9 die ik eerder aanhaalde.
Er zijn nog 3 man aanwezig tot half november dus die zijn er nog ten tijde dat Elenin voorbij zal gaan komen.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 11:33 schreef Truthfinder7 het volgende:
Als komeet Elenin een cluster van kometen is kan het stukje dat er van af lijkt te komen ook een komeet uit deze cluster zijn. Ook vind ik het wel weer heel verdacht dat ze de ISS aan het verlaten zijn. De ISS kan namelijk gewoonweg niet zonder bemanning!
Ik heb hier geen goed gevoel over.
Misschien verwachten ze nog iets anders?quote:Op woensdag 31 augustus 2011 11:42 schreef Bastard het volgende:
[..]
Er zijn nog 3 man aanwezig tot half november dus die zijn er nog ten tijde dat Elenin voorbij zal gaan komen.
http://www.astroblogs.nl/(...)or-problemen-sojoez/
Als ze erop door willen kauwen.... Dan komen er vanaf nu verhalen over de brokstukkenquote:Op woensdag 31 augustus 2011 20:55 schreef DemonRage het volgende:
Het is afgelopen met Elenin dus... nu is het afwachten wat 2012 ons brengt.
Die verhalen zijn er al genoeg, op YouTube...quote:Op woensdag 31 augustus 2011 21:15 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Als ze erop door willen kauwen.... Dan komen er vanaf nu verhalen over de brokstukken
OEPS ik breng ze op ideeën
Wat als het een moederschip was die nu verschillende kleinere schepen los heeft gelaten?quote:Op donderdag 1 september 2011 08:19 schreef Truthfinder7 het volgende:
http://boinnk.nl/blog/207(...)arheid-t-a-v-elenin/
http://www.wordwakkerwereld.nl/viewtopic.php?f=28&t=960
http://www.coasttocoastam.com/article/enterprise-images-of-elenin
Net als je denkt dat het over is
Zou zomaar kunnen, doet me wel hieraan denken>>>http://www.unexplained-mysteries.com/viewnews.php?id=171434quote:Op donderdag 1 september 2011 08:42 schreef Bastard het volgende:
[..]
Wat als het een moederschip was die nu verschillende kleinere schepen los heeft gelaten?
Independence day 2 komt pas in 2013quote:Op donderdag 1 september 2011 08:42 schreef Bastard het volgende:
Wat als het een moederschip was die nu verschillende kleinere schepen los heeft gelaten?
Ah, ja. Dat ding zo groot als een stardestroyer die urenlang boven het kremlin hing & slechts door 2 amateurs op een mobieltje is gefilmd.quote:Op donderdag 1 september 2011 09:10 schreef Truthfinder7 het volgende:
Zou zomaar kunnen, doet me wel hieraan denken>>>http://www.unexplained-mysteries.com/viewnews.php?id=171434
Deze dingen werden toen in zeker 6 verschillende landen gefilmd. Piramide vormig, snap je?
Nu wil ik niets beweren hoor
Wat als ze zich gelijk vijandig opstellen ?quote:Maar als het een buitenaards moederschip is hoop ik niet dat ze gelijk als vijandig worden beschouwt, dat zou wel heel stom zijn. De amerikanen kennen we onderhand wel, eerst schieten dan afvragen of er wel terecht geschoten was. Wat zou er gebeuren als ze hierop gaan schieten? als we er van uitgaan dat het een buitenaards ruimteschip is. Ik denk dat het veel beter is om ze met open armen te ontvangen (daar kunnen we toch niets tegen inbrengen) Ik denk dat we heel wat van ze kunnen leren.
yeah! Zat meteen te zoeken naar een plaatje van die film waarin je die shot ziet namelijkquote:Op donderdag 1 september 2011 10:43 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Moest er wel gelijk al aan denken toen ik hoorde dat ie uit elkaar viel
Wat als ze zich gelijk vijandig opstellen ?
& waarmee zouden wij hun moeten aanvallen ? Luchtdoelraketten ofzo ? Volgens mij is dat net zo iets als met pijl & boog proberen een Abrams M1A2 uit te schakelen.
Je bedoelt het befaamde 'Starwars' (SDI) programma wellicht ?quote:Op donderdag 1 september 2011 10:47 schreef Bastard het volgende:
yeah! Zat meteen te zoeken naar een plaatje van die film waarin je die shot ziet namelijk
Maar was er niet een programma waarbij geschoten kon worden vanuit de ruimte? Vlgs mij wel hoor..
Ja dat! Misschien was er ook wel een sidetrack in het programma om te kunnen richten op meteoren ofzo?quote:Op donderdag 1 september 2011 10:51 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Je bedoelt het befaamde 'Starwars' (SDI) programma wellicht ?
Waarbij het de bedoeling was om intercontinentale raketten te onderscheppen/vernietigen voor ze hun doel bereiken (op het moment dat ze buiten de atmosfeer zitten)
Hahaha, Bastard je bent heel warm, heel warm, ....quote:Op donderdag 1 september 2011 08:42 schreef Bastard het volgende:
[..]
Er ook bij stil gestaan dat er veelmeer mensen dat ding hebben gefilmd en niet op het internet hadden geplaatst? Alles wat dit betreft is gefotoshopt nietwaar?quote:Op donderdag 1 september 2011 10:43 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Ah, ja. Dat ding zo groot als een stardestroyer die urenlang boven het kremlin hing & slechts door 2 amateurs op een mobieltje is gefilmd.![]()
Geloofwaardigheid 0,0
Ja vlgs mij ook.. nou ja goed, tijd zal het leren hequote:Op donderdag 1 september 2011 11:02 schreef R0N1N het volgende:
Hmm, het maakte gebruik van lasers dacht ik, sterk genoeg om een raket te slopen, maar een meteoriet of komeet is even wat anders.
Zoiets is volgens mij zelfs in één zo'n rampenfilm aan bod gekomen, met geheime atoombommen verstopt in satelieten, van zowel de russen als yanks, waarmee ze (vergeefs) probeerden een meteoriet op te blazen ?
Dit kun je meneer A Verstraten niet aandoen.quote:Op donderdag 1 september 2011 11:09 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ja vlgs mij ook.. nou ja goed, tijd zal het leren he
Rond oktober zou die rommel toch voorbij moeten gaan komen, tenzij ze echt een heel andere baan gaan volgen, wat ook bizar zou wezen.
Ik waardeer zijn nuchtere kijk er wel op hoor, en heeft vlgs mij een hoop verstand van astronomie wat erg handig is met zaken verklaren.quote:Op donderdag 1 september 2011 11:18 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Dit kun je meneer A Verstraten niet aandoen.
Aannamequote:Op donderdag 1 september 2011 11:08 schreef Truthfinder7 het volgende:
Er ook bij stil gestaan dat er veelmeer mensen dat ding hebben gefilmd en niet op het internet hadden geplaatst?
Nee hoor, niet alles. Op sommige filmpjes zie je duidelijk meeuwen die als "UFO" gebracht worden of andere natuurfenomenen. Moerasgas & weerballonnen enzoquote:Alles wat dit betreft is gefotoshopt nietwaar?
Net zoals jij (totaal niet) open staat voor andere verklaringen dan 'Aliens' ?quote:Je hebt altijd mensen die nergens voor open staan.
Als door de koersverandering de brokstukken toch op Aarde knallen dan krijgen we nog wat 'schade' te verwerken. (Bijlange na geen ELE, maar wel een Catastrofe voor de getroffen gebieden)quote:Op donderdag 1 september 2011 11:09 schreef Bastard het volgende:
Ja vlgs mij ook.. nou ja goed, tijd zal het leren he
Rond oktober zou die rommel toch voorbij moeten gaan komen, tenzij ze echt een heel andere baan gaan volgen, wat ook bizar zou wezen.
Nou dan moeten we goed in de gaten houden of er brokstukken deze kant op vliegen.. maar de kans op raken van de aarde is als een doel raken voor een sluipschutter van 5 km afstand (onmogeljik) denk ikquote:Op donderdag 1 september 2011 11:24 schreef R0N1N het volgende:
Als door de koersverandering de brokstukken toch op Aarde knallen dan krijgen we nog wat 'schade' te verwerken. (Bijlange na geen ELE, maar wel een Catastrofe voor de getroffen gebieden)
Ik heb zoveel nep filmpjes gezien waar vogels of zelfs vliegtuigen aangezien worden voor ufo`squote:Op donderdag 1 september 2011 11:24 schreef R0N1N het volgende:
Nee hoor, niet alles. Op sommige filmpjes zie je duidelijk meeuwen die als "UFO" gebracht worden of andere natuurfenomenen. Moerasgas & weerballonnen enzo
[..]
Net zoals jij (totaal niet) open staat voor andere verklaringen dan 'Aliens' ?
Het gaat nog niet eens om het bestaan van die paar wazige videotjes ... eerder het totale gebrek aan meer, met betere kwaliteit. Profesionele 'news covarge' etc. etc.quote:Op donderdag 1 september 2011 11:32 schreef Truthfinder7 het volgende:
Ik heb zoveel nep filmpjes gezien waar vogels of zelfs vliegtuigen aangezien worden voor ufo`s![]()
Maar ziet dat ding eruit als een vogel? een nieuw soort misschienEn hoe zit het dan met al die andere foto`s (video's) waarop hetzelfde gevormde ding te zien is?
Hier wat voorbeelden (allemaal fotoshop?)
http://www.telegraph.co.u(...)ed-over-Kremlin.html
http://en.wikipedia.org/wiki/Black_triangle_(UFO)
http://www.ufoevidence.org/cases/case699.htm
http://www.godlikeproductions.com/forum1/message1078488/pg1
Ik vermoed dat TRU daar achter zit.. check de AT!quote:Op donderdag 1 september 2011 12:57 schreef Maron het volgende:
Augustus 2011, opmerkelijke stijging van het aantal UFO meldingen..
http://www.earth-matters.(...).TlyxCJmSjDs.twitter
Neen. Een krantenberichtje over het feit dat een amateur beweert een ufo te hebben gefilmd die uren boven het Kremlin hing, en door nog een paar kranten klakkeloos wordt overgenomen telt niet.quote:Op donderdag 1 september 2011 12:46 schreef Truthfinder7 het volgende:
Het gaat er niet zo zeer om of die piramide vormige ufo boven Moskou echt is of niet het gaat er om dat ze de laatste jaren vaak worden waargenomen. Maar deze ufo kwam wel degelijk in het nieuws.
Wat een vreemd, paranoide aandoend, figuur. & die 'avatar' ...quote:Oja volgens VonHelton was het niet komeet Elenin die uit elkaar viel.....http://www.youtube.com/user/VonHelton
http://en.wikipedia.org/wiki/C/2010_X1quote:Given the orbital eccentricity of this object, its orbital period is not a fixed value, because it is frequently perturbed by the gravity of the planets. Near perihelion, using an August 2011 epoch, Kazuo Kinoshita shows C/2010 X1 to have a heliocentric orbital period of 600,000 years
Zo zie je wat gedachtenkracht kan doen hequote:Op donderdag 1 september 2011 15:47 schreef Ticker het volgende:
We hebben het over een komeet die waarschijnlijk al weet ik het hoelang in de ruimte zweeft en nu onze aandacht ernaar is, blijkt deze spontaan uit elkaar te vallen.
@Ticker,quote:Op donderdag 1 september 2011 15:47 schreef Ticker het volgende:
Zeg ik wil niet mensen op ideeën brengen hoor.. maar luister even:
Dus nu blijkt 'komeet' Elenin in stukjes te breken?
What the fuck?
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/C/2010_X1
Kom.. op.. man!
Dus van alle kometen in alle jaren, zijn we massaal gaan focussen op een vaag verhaal met een vage komeet, met een vage baan die op een vage datum op het middelpunt van ons zonnestelsel zou zijn..
En nu.. kapot! We hebben het over een komeet die waarschijnlijk al weet ik het hoelang in de ruimte zweeft en nu onze aandacht ernaar is, blijkt deze spontaan uit elkaar te vallen. Of met een beetje hulp want ik lees iets over een puls richting te komeet waarna deze uit elkaar brak en van baan veranderde..
Heb me nog niet ingelezen, maar dit was wel het eerste van ik me kon bedenken.
Heee weet je wat: toeval!!!!![]()
Dat probeerde ik dus ook voorzichtig te zeggen.. heel bizar, maar het schijnt nogal natuurlijk te wezen, ijsklomp, zon, frictie. Nou opgelost dan maar he.quote:Op donderdag 1 september 2011 15:47 schreef Ticker het volgende:
Zeg ik wil niet mensen op ideeën brengen hoor.. maar luister even:
Dus nu blijkt 'komeet' Elenin in stukjes te breken?
What the fuck?
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/C/2010_X1
Kom.. op.. man!
Dus van alle kometen in alle jaren, zijn we massaal gaan focussen op een vaag verhaal met een vage komeet, met een vage baan die op een vage datum op het middelpunt van ons zonnestelsel zou zijn..
En nu.. kapot! We hebben het over een komeet die waarschijnlijk al weet ik het hoelang in de ruimte zweeft en nu onze aandacht ernaar is, blijkt deze spontaan uit elkaar te vallen. Of met een beetje hulp want ik lees iets over een puls richting te komeet waarna deze uit elkaar brak en van baan veranderde..
Heb me nog niet ingelezen, maar dit was wel het eerste van ik me kon bedenken.
Heee weet je wat: toeval!!!!![]()
Ja, en Elenin is eigenlijk Niburu. En het moederschip heeft nu allemaal kleine schepen losgelaten.quote:Op donderdag 1 september 2011 19:00 schreef Truthfinder7 het volgende:
De Maya`s gingen van het jaar -1 naar het jaar plus 1 in hun kalender dus het jaar 0 bestond bij hen niet.
Ergo: dit zou betekenen dat een planeet-x of Nibiru of zoals de NASA hem noemt Tyche, 1 jaar eerder komt dus 2012 wordt 2011!
Klopt, 28 oktober dit jaar om precies te zijn [9 Maart] de eerste dag van de laatste maya cyclus #4quote:Op donderdag 1 september 2011 19:00 schreef Truthfinder7 het volgende:
De Maya`s gingen van het jaar -1 naar het jaar plus 1 in hun kalender dus het jaar 0 bestond bij hen niet.
Ergo: dit zou betekenen dat een planeet-x of Nibiru of zoals de NASA hem noemt Tyche, 1 jaar eerder komt dus 2012 wordt 2011!
Hett is ook nog een blokkendoos. Nu valt t uiteen, en straks vormt weer 1 geheel.quote:Op donderdag 1 september 2011 19:13 schreef ChungLingSoo het volgende:
Tering, er gebeurt dus niets vreemds (Want Elenin is helemaal niet zo'n vreemde komeet). En dan toch al dit gezeik![]()
En vooral bankfurt met z'n 'Elenin beschermt ons tegen erger' gelul.
Dus als er NIETS gebeurt is dat duidelijk een teken van 'iets', ik werd vanochtend gezond wakker DUS de onzichtbare gele ninja's hebben mij beschermd tegen een aardbeving.
Kolere
Maar als een halve zool op internet post dat t een ruimteschip is, nemen we dat gelul natuurlijk wel serieus toch?quote:Op donderdag 1 september 2011 19:19 schreef Truthfinder7 het volgende:
Laat maar eens echte originele foto`s zien van Elenin.
Wij weten niet eens wat Elenin precies is, dus laat dat gel*l maar zitten.
Je moet eens opletten, want dat doe je blijkbaar dus niet.quote:Op donderdag 1 september 2011 19:26 schreef marsan het volgende:
[..]
Maar als een halve zool op internet post dat t een ruimteschip is, nemen we dat gelul natuurlijk wel serieus toch?
Zal je zien dat de wetenschap daar weer op gepakt gaat worden he. De waarneming is dat het LIJKT of de kern uiteen aan het breken is. Hoeft niet waar te zijn. Blijkt (misschien) straks dat de kern nog een geheel te vormen DAN heeft onze Elenin zichzelf weer bij elkaar geraapt.quote:Op donderdag 1 september 2011 19:16 schreef marsan het volgende:
[..]
Hett is ook nog een blokkendoos. Nu valt t uiteen, en straks vormt weer 1 geheel.
![]()
Echt?quote:Op donderdag 1 september 2011 19:28 schreef Truthfinder7 het volgende:
[..]
Je moet eens opletten, want dat doe je blijkbaar dus niet.
Is in ieder geval beter dan de rotzooi die jij postquote:Op donderdag 1 september 2011 19:30 schreef marsan het volgende:
[..]
Echt?
Gooi er nog eens een leuke theorie in anders. En dan ben ik benieuwd wat je eigenlijk zult posten als Elenin weer voorbij is.
Ah ik heb anders nog nergens gepost dat t Nibiru is ofzo hoorquote:Op donderdag 1 september 2011 19:32 schreef Truthfinder7 het volgende:
[..]
Is in ieder geval beter dan de rotzooi die jij post
Zie je mij hier ergens zeggen dat Nibiru ook echt komt?? Ik zeg alleen dat de Maya kalender ophoud in 2011 en dat wordt weer gelinkt aan Nibiru, dus maak er van wat je zelf wiltquote:Op donderdag 1 september 2011 19:35 schreef marsan het volgende:
[..]
Ah ik heb anders nog nergens gepost dat t Nibiru is ofzo hoor
Jij post net dat die dit jaar nog komt toch?
Ik ben benieuwd naar je verklaring in 2012 waarom hij niet kwam
Klopt, was een slecht voorbeeld. Maar de hele reeks staat vol met aannames van je.quote:Op donderdag 1 september 2011 19:38 schreef Truthfinder7 het volgende:
[..]
Zie je mij hier ergens zeggen dat Nibiru ook echt komt?? Ik zeg alleen dat de Maya kalender ophoud in 2011 en dat wordt weer gelinkt aan Nibiru, dus maak er van wat je zelf wilt
Ik neem niets voor waar aan, ik ben gewoon aan het onderzoeken wat Elenin precies is en of het waar is dat er ook een bruine dwerg op ons af komt (nibiru)quote:Op donderdag 1 september 2011 19:41 schreef marsan het volgende:
[..]
Klopt, was een slecht voorbeeld. Maar de hele reeks staat vol met aannames van je.
En er is geen 1 uitgekomen.
Ik had nog iets toegevoegd overigens.
En dat is wel prijzenswaardig. Niet alles meteen aannemen en zelf onderzoeken.quote:Op donderdag 1 september 2011 19:44 schreef Truthfinder7 het volgende:
[..]
Ik neem niets voor waar aan, ik ben gewoon aan het onderzoeken wat Elenin precies is en of het waar is dat er ook een bruine dwerg op ons af komt (nibiru)
Alle foto`s van NASA van Elenin blijken niet van Elenin te zijn rede genoeg om wantrouwen te hebben jegens NASA vind je niet? De diameter van de nucleus is nog niet bekend gemaakt, we moeten het dus doen met schattingen.quote:Op donderdag 1 september 2011 19:47 schreef marsan het volgende:
[..]
En dat is wel prijzenswaardig. Niet alles meteen aannemen en zelf onderzoeken.
Maar wanneer zou jij zelf dan ook geloven dat Elenin gewoon een komeet is?
Want alles wat daarop wijst, lijk jij af te wijzen. NASA geloof je per definitie niet. Wanneer zou jij zeggen: Ja t is gewoon een komeet. Niets meer, Niets minder.
Ik zeg niet dat je NASA meteen met alles moet geloven hoor, maar je gaf geen antwoord op mijn vraag.quote:Op donderdag 1 september 2011 19:57 schreef Truthfinder7 het volgende:
[..]
Alle foto`s van NASA van Elenin blijken niet van Elenin te zijn rede genoeg om wantrouwen te hebben jegens NASA vind je niet? De diameter van de nucleus is nog niet bekend gemaakt, we moeten het dus doen met schattingen.
Op welke foto's doel je? En kun je toelichten op basis waarvan je concludeert dat deze foto's niet van Elenin zijn?quote:Op donderdag 1 september 2011 19:57 schreef Truthfinder7 het volgende:
[..]
Alle foto`s van NASA van Elenin blijken niet van Elenin te zijn (...)
De diameter van de nucleus is berekend en werd op basis van de berekeningen geschat op ongeveer 4 km. De ervaring leert dat deze berekeningen behoorlijk nauwkeurig zijn.quote:De diameter van de nucleus is nog niet bekend gemaakt, we moeten het dus doen met schattingen.
Is goed Verstrate, lees mijn post maar en zoek het even op.quote:Op donderdag 1 september 2011 21:35 schreef AVerstraten het volgende:
Er is mij niets bekend van een zonnevlam die van een "verkeerde" kant kwam.
Overigens vroeg ik op welke foto's van NASA je doelde - foto's van Elenin die niet van Elenin zouden zijn en waar je dat op baseerde.
Komeet Elenin is nog niet uit elkaar gevallen, alle tekenen wijzen er op dat hij hoogstwaarschijnlijk bezig is uit elkaar te vallen. Dat is een proces dat wel een aantal weken kan duren.
Wat je bedoelt met een "tweede zon" is mij niet duidelijk.
Heb even dat fimpje bekeken van VonHelton. Wat kletst die man uit zijn nek zeg.quote:Op donderdag 1 september 2011 12:46 schreef Truthfinder7 het volgende:
Oja volgens VonHelton was het niet komeet Elenin die uit elkaar viel.....http://www.youtube.com/user/VonHelton
Dit is niet juist. De aantrekkingskracht van de zon zou juist sterker uitwerken op een object met minder massa.quote:Dit betekent dat de oorspronkelijk berekende baan niet meer klopt, want de zwaartekracht van het object is immers minder geworden.
De zon zal ELEnin dus minder aantrekken waardoor de baan van het object minder scherp om de zon zal gaan.
Daar hebben we NASA ook helemaal niet voor nodig. Waarom ben je toch zo geobsedeerd door NASA?? Ook zonder NASA kunnen we prima zien wat er met Elenin gebeurt.quote:Op vrijdag 2 september 2011 08:37 schreef Truthfinder7 het volgende:
(...)
Er is trouwens nog geen bevestiging van NASA dat komeet Elenin uit elkaar is gevallen!
Ja dat blijktquote:Op vrijdag 2 september 2011 21:40 schreef AVerstraten het volgende:
[..]
Daar hebben we NASA ook helemaal niet voor nodig. Waarom ben je toch zo geobsedeerd door NASA?? Ook zonder NASA kunnen we prima zien wat er met Elenin gebeurt.
Die heb ik je al talloze keren laten zien. Maar er is geen zo blind als hij die niet wil zien, dat blijkt maar weer. Het heeft daarom geen enkele zin om je die foto's nogmaals te laten zien, want over een paar dagen vraag je het gewoon weer. Ga dus zelf maar eens zoeken voor de verandering, misschien onthou je het dan eindelijk.quote:Op vrijdag 2 september 2011 22:16 schreef Truthfinder7 het volgende:
[..]
Ja dat blijktik heb al aardig wat fake Elenin plaatjes gezien. Dus wat en waar zijn nu eigenlijk de echte foto`s van Elenin?
Inderdaad. Maar alleen mensen als jij laten zich daardoor in de maling nemen.quote:Op vrijdag 2 september 2011 22:30 schreef Truthfinder7 het volgende:
Je kan willekeurig kometen uitzoeken uit 2005-2006 en zeggen dat dat Elenin is![]()
Een beetje fotoshoppen en whala
Uhm?? tja als je zo gaat beginnen, dat slaat werkelijk nergens op!quote:Op vrijdag 2 september 2011 22:43 schreef AVerstraten het volgende:
[..]
Inderdaad. Maar alleen mensen als jij laten zich daardoor in de maling nemen.
Waarom zou jij daar aan hechten ? Je gelooft NASA per definitie niet.quote:Op vrijdag 2 september 2011 08:37 schreef Truthfinder7 het volgende:
[...]
Er is trouwens nog geen bevestiging van NASA dat komeet Elenin uit elkaar is gevallen!
Maak je niet zo druk @Truth..je weet toch wel dat degenen met de grootste monden zelf de langste tenen hebben..?quote:Op vrijdag 2 september 2011 23:07 schreef Truthfinder7 het volgende:
[..]
Uhm?? tja als je zo gaat beginnen, dat slaat werkelijk nergens op!
Jij denkt alles te weten maar laat me je dit vertellen, jij hebt hier totaal geen verstand van door die gigantische dikke plaat voor je arrogante hoofd. En als jij zo op andere mensen neer kijkt zegt dat voor mij meer dan genoeg, ik hoop dat je mij verder met rust laat als je niet gewoon normaal kan doen en andere mensen met respect kan behandelen. Je hebt blijkbaar niet eens door hoe respectloos je naar andere doet. Ik neem dit hoog op Verstraten.
Klopt! dus kan je nagaan hoe serieus we het moeten nemen dat ze zeggen dat Elenin uit elkaar aan het vallen is als NASA er niet eens achter kan staan. En ik heb de reden al gegeven waarom ik NASA niet serieus neem als het om mogelijk angstwekkende informatie gaat.quote:Op vrijdag 2 september 2011 23:51 schreef ChungLingSoo het volgende:
[..]
Waarom zou jij daar aan hechten ? Je gelooft NASA per definitie niet.
'Vriendjes' gaan over het algemeen respectvol met elkaar om..(schijnbare) vriendjes bijten een 'vriendje' niet tot op het bot...(tenzij het 'vriendjes' zijn die je in de hakken bijten zodra de gelegenheid tot vals en achterbaks bijten zich voordoet)quote:Op vrijdag 2 september 2011 23:30 schreef vogeltjesdans het volgende:
Vriendjes, blijven we wel een beetje aardig voor elkaar?
Van alle aannames hier over Elenin die geen komeet zou zijn, bruine dwerg, Nibiru enzovoorts, is er nog niet een uitgekomen. Van alle aannames is al tientallen keren aangetoond waarom ze ook niet kunnen uitkomen. Dat zou de complotters hier toch iets moeten zeggen. Maar nee, men is niet van plan om zich te laten hinderen door enige vorm van kennis over het onderwerp en zet diegenen die zich wel de moeite hebben getroost om de relevante kennis te verwerven, weg als zijnde "arrogant". Vandaar mijn verwijzing naar dit artikel. En daar blijf ik achter staan. Want: wie is er nou arrogant; degene met een diepgaande kennis die kan aantonen dat er geen wetenschappelijke basis is voor beweringen dat Elenin iets heel anders is dan een gewone komeet, dat er een bruine dwerg in ons zonnestelsel is beland, etc, of degene zonder enige wetenschappelijke achtergrond die zonder enig bewijs beweert dat dat allemaal wel zo is?quote:Op donderdag 1 september 2011 19:41 schreef marsan het volgende:
[..]
Klopt, was een slecht voorbeeld. Maar de hele reeks staat vol met aannames van je.
En er is geen 1 uitgekomen.
De NASA zegt zelf dat een bruine dwerg nagenoeg niet te vinden is,quote:Op zaterdag 3 september 2011 09:46 schreef AVerstraten het volgende:
@Truthfinder, semexo e.a.:
[..]
Van alle aannames hier over Elenin die geen komeet zou zijn, bruine dwerg, Nibiru enzovoorts, is er nog niet een uitgekomen. Van alle aannames is al tientallen keren aangetoond waarom ze ook niet kunnen uitkomen. Dat zou de complotters hier toch iets moeten zeggen. Maar nee, men is niet van plan om zich te laten hinderen door enige vorm van kennis over het onderwerp en zet diegenen die zich wel de moeite hebben getroost om de relevante kennis te verwerven, weg als zijnde "arrogant". Vandaar mijn verwijzing naar dit artikel. En daar blijf ik achter staan. Want: wie is er nou arrogant; degene met een diepgaande kennis die kan aantonen dat er geen wetenschappelijke basis is voor beweringen dat Elenin geen komeet is maar iets héél anders en dat er een bruine dwerg in ons zonnestelsel is beland, etc, of degene zonder enige wetenschappelijke achtergrond die beweert dat dat allemaal wel zo is?
Ik heb geteld, leg het nu voor de elfde keer uit. Er zijn twee redenen waarom we het zouden merken als er plotsling een bruine dwerg ons zonnestelsel binnenkomt: die is waar te nemen doordat hij het licht van onze zon reflecteert, precies zoals bijvoorbeeld de planeet Jupiter dat doet en zoals komeet Elenin dat ook doet. Maar zelfs als hij in alle opzichten totaal onzichtbaar zou zijn, zou zo'n nieuw hemellichaam met een enorme massa de banen van de andere objecten in ons zonnestelsel sterk beïnvloeden. Geen van beide is het geval; conclusie derhalve: er is recentelijk geen bruine dwerg ons zonnestelsel binnengekomen.quote:Op zaterdag 3 september 2011 09:58 schreef Truthfinder7 het volgende:
[..]
De NASA zegt zelf dat een bruine dwerg nagenoeg niet te vinden is,
En zeker niet zonder infrarood. Dat zou jij toch moeten weten.
Maar daarbij gaat het om een hemellichaam dat zich vanaf het begin van de vorming van ons zonnestelsel daar bevond. Per defintie kan zo'n hemellichaam dus niet zorgen voor plotselinge veranderingen.quote:En NASA zegt ook dat er een mogelijk dicht bij de zon is die ze nog niet hebben opgemerkt.
Nee. De brokstukken blijven in dezelfde baan draaien als waarin de ongebroken komeet draaide. De kans is groot dat de brokstukken uiteindelijk vaporiseren. Maar de kans dat ze hun baan verlaten en zich op de aarde storten is nihil; zou zouden dan een zwiep van 35 miljoen km moeten maken en dat is uitermate onwaarschijnlijk, zo onwaarschijnlijk dat angst daarvoor als irreëel kan worden afgedaan.quote:En als Elenin uit elkaar zou breken vormt hij mogelijk een riem van kometen en kunnen we daar misschien wel een zwiep van krijgen.
Aan wie moeten we het dan over laten? Aan mensen die alle kennis afdoen als arrogante wetenschappelijke-kop-in-het-zand-stekerij en het volkomen geoorloofd vinden om de grootst mogelijke onzin te verspreiden?quote:En wil jij nu zeggen dat we dit topic over moeten laten aan mensen met een wetenschappelijke achtergrond? Die hun hoofd vaak in het zand steken omdat ze alles alleen wetenschappelijk bekijken.
De wetenschap zeer wel in staat om vast te stellen dat Elenin een komeet is en dat er niet ineens een bruine dwerg ons zonnestelsel is binnengekomen. Je suggereert dat de wetenschap hier met lege handen staat terwijl dat in feite de complotters zijn.quote:Maar aangezien de wetenschap ook niet altijd de oplossing weet lijkt me dat dus geen optie.
Ik niet. Ik constateer alleen dat je van wiskunde en astronomie geen kaas gegeten hebt - en als dat wel zo is, dan weet je dat goed te verbergen.quote:En wie zegt dat ik geen wetenschappelijke achtergrond heb?
Toon jij maar eens aan dat al deze zaken inderdaad zo afwijkend zijn en aan komeet Elenin moeten worden toegeschreven.quote:Op zaterdag 3 september 2011 17:08 schreef Truthfinder7 het volgende:
Hoe verklaar je dat deze aardbol 2 maal in een jaar tijd zijn aardas verschoven is??
Plus meerdere kometen zooi onze kant op komt?? dan heb ik het nog niet eens over vogels die spontaan massaal dood uit de lucht kwamen vallen. Of aardbevingen, massale vis sterfte maar ja allemaal gebakken lucht en gewoon een natuurverschijnsel toch??? En dat heel toevallig de laatste 2 jaar![]()
Als er dan geen belletje gaat rinkelen dan heb je je kop aardig diep in het zand gestoken.
Ik denk dat ik aardig aangetoond heb dat er wat aan de hand is, toon jij maar aan dat het gaat om gewone natuur verschijnselen. Oja dat kan je nietquote:Op zaterdag 3 september 2011 17:30 schreef AVerstraten het volgende:
[..]
Toon jij maar eens aan dat al deze zaken inderdaad zo afwijkend zijn en aan komeet Elenin moeten worden toegeschreven.
Slappe argumenten Verstratenquote:Op zaterdag 3 september 2011 19:25 schreef AVerstraten het volgende:
Jij beweert dat er iets bijzonders aan de hand is; het is dus ook aan jou om dat te onderbouwen.
Tot nu toe heb je nog helemaal niets aangetoond, je hebt alleen gefantaseerd, gespeculeerd en kritiekloos nagepapegaaid wat je op allerlei complotsites tegenkomt. Controleren doe je helemaal niets, dat heb je ook nog nooit gedaan, evenmin als je mede-doemdenkers.
Weet je het verschil niet tussen argumenten en vragen? Ik heb je iets gevraagd en ik wacht nu op je antwoord. Gelukkig heb ik heel veel tijd.quote:Op zaterdag 3 september 2011 20:18 schreef Truthfinder7 het volgende:
[..]
Slappe argumenten Verstraten
Omdat een aardbeving de aarde beinvloed....quote:Op zaterdag 3 september 2011 17:08 schreef Truthfinder7 het volgende:
Hoe verklaar je dat deze aardbol 2 maal in een jaar tijd zijn aardas verschoven is??
Ik kan er werkelijk met m'n hoofd niet bij dat er in een westerse samenleving anno 2011 nog zo gedacht wordt.quote:Op zaterdag 3 september 2011 09:58 schreef Truthfinder7 het volgende:
En wil jij nu zeggen dat we dit topic over moeten laten aan mensen met een wetenschappelijke achtergrond? Die hun hoofd vaak in het zand steken omdat ze alles alleen wetenschappelijk bekijken.
Tis net zo'n hype als met Halley's komeet in 1910... angstzaaierij om nietsquote:Op zaterdag 3 september 2011 23:16 schreef Balisto het volgende:
Zo, even ingelezen. Wat een hilarisch topic.Of eigenlijk behoorlijk triest. Opmerkingen zoals deze vind ik best schokkend:
[..]
Ik kan er werkelijk met m'n hoofd niet bij dat er in een westerse samenleving anno 2011 nog zo gedacht wordt.![]()
Een hoop mensen mogen hier hun excuses aanbieden wanneer die komeet voorbij is gegaan en er niks bijzonders is gebeurd.
quote:Dus mijn vraag blijft: Hoe lang moet er niets gebeuren voordat alle lichtteefjes er van overtuigd zijn dat het niets raars aan deze freaking komeet (een van de oneindig velen) is ? (Mijn persoonlijk idee: oneindig lang want er volgt weer excuus op verwarring, op weetikveelwat, maar NIE-MAND zal zeggen 'goh, we hadden het mis'. Iets wat de wetenschap dus wel doet).
Wanneer het respectvol opgezet geweest was had ik er op willen ingaan wetenschapsnerdje.quote:Op zondag 4 september 2011 10:07 schreef ChungLingSoo het volgende:
Ik heb ook nog een (algemene) vraag openstaan aan de doomdenkers:
[..]
Ja hoor, vast wel, ik geloof het meteen.quote:Op zondag 4 september 2011 10:53 schreef Bastard het volgende:
[..]
Wanneer het respectvol opgezet geweest was had ik er op willen ingaan wetenschapsnerdje.
Ik heb het respectvol geprobeerd, Gijsquote:Op zondag 4 september 2011 10:53 schreef Bastard het volgende:
[..]
Wanneer het respectvol opgezet geweest was had ik er op willen ingaan wetenschapsnerdje.
Je lult maar wat rond AVerstraten, letterlijk een gelul in de ruimte.quote:Op zaterdag 3 september 2011 22:36 schreef AVerstraten het volgende:
Ja, die is inderdaad erg vermakelijk.
Ga jij je woorden terugnemen wanneer de komeet voorbij is geraasd zonder enig effect op de aarde, laat staan dat er alientjes uit zijn komen kruipen?quote:Op zondag 4 september 2011 13:44 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Je lult maar wat rond AVerstraten, letterlijk een gelul in de ruimte.
je durft het niet aan om de mogelijkheid van "Elenin bestuurd door intelligentie" te analyseren.
Ik heb nieuws voor jou meneer AVerstraten:
er zal gehakt worden gemaakt van jouw zogenaamde "expertise".
Hij beweerde ook dat de hoek rond de zon scherper wordt als het object minder massa heeft. Heb het eens opgezocht, maar de hoek is dus zoals ik al dacht minder scherp bij lichte objecten en scherper bij zware objecten. Dit komt doordat de zon een zwaar object sterker aantrekt.quote:Op er zal gehakt worden gemaakt van jouw zogenaamde "expertise".
Welnee joh, "intelligentie" zal dan op het laatste moment besloten hebben toch maar Aarde te sparen. Win-win situatie.quote:Op zondag 4 september 2011 14:06 schreef Balisto het volgende:
[..]
Ga jij je woorden terugnemen wanneer de komeet voorbij is geraasd zonder enig effect op de aarde, laat staan dat er alientjes uit zijn komen kruipen?
quote:Op zondag 4 september 2011 13:44 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Je lult maar wat rond AVerstraten, letterlijk een gelul in de ruimte.
je durft het niet aan om de mogelijkheid van "Elenin bestuurd door intelligentie" te analyseren.
Ik heb nieuws voor jou meneer AVerstraten:
er zal gehakt worden gemaakt van jouw zogenaamde "expertise".
Ok laat ik een voorbeeld noemen, stel ik rijd met een auto rondjes op een rotonde, met een lading zware koffers op het dak. Dan zal ik ineens veel minder moeten sturen als ik ineens die koffers van het dak gooi.quote:Op zondag 4 september 2011 14:23 schreef AVerstraten het volgende:
@Semexo
Je vergeet de wet van behoud van impulsmoment. Zwaartekracht en behoud van impulsmoment maken het onmogelijk dat de baan van een komeet substantieel wijzigt ten gevolge van het uiteenvallen ervan. Na het uiteenvallen zullen de brokstukken de oorspronkelijke baan van de komeet blijven volgen en deze baan brengt de komeet niet in de buurt van de aarde.
Ik stel ook vast dat je de informatie op Wikipedia sowieso niet goed begrepen hebt. Smijten met formules heeft weinig zin als je de onderliggende principes ervan niet begrijpt.
Je vergeet de afbuigende kracht die ervoor zorgt dat een voorwerp een bocht maakt. In het geval van komeet Elenin is die afbuigende kracht de zwaartekracht van de zon.quote:Op zondag 4 september 2011 14:38 schreef semexo het volgende:
[..]
Ok laat ik een voorbeeld noemen, stel ik rijd met een auto rondjes op een rotonde, met een lading zware koffers op het dak. Dan zal ik ineens veel minder moeten sturen als ik ineens die koffers van het dak gooi.
Zo is het ook met ELEnin: De "komeet" is ineens veel minder zwaar geworden en zal dus een ruimere baan krijgen.
Je hebt niet eens de moeite genomen om het even te bekijken, dat je te snel je conclusies trekt lijkt mij nu ook weer duidelijk. Onderbouw maar eens wat je hier zegt, dan praten we weer verder.quote:Op zondag 4 september 2011 14:28 schreef Darkestlight het volgende:
O jee, over gelul in de ruimte gesproken! Bedoelt voor dat geluidsfragmentje natuurlijk. En weer geeft Averstraten een onderbouwd antwoord. Zouden er meer moeten proberen. Keep up the good work!
Ik zou graag willen weten welke "radio telescopen" in Californië deze signalen zouden hebben ontvangen, zodat ik de broninformatie van de betreffende telescopen zelf kan bekijken in plaats van een mp3-bestandje in een youtubefilmpje. Eén radiotelescoop wordt met name genoemd, te weten die van de USC. Ik heb even gezocht op het internet, maar de Universiteit van Southern California heeft geen radiotelescoop.quote:Op zondag 4 september 2011 14:17 schreef Truthfinder7 het volgende:
[..]
Effe bekijken.
Bij mij staat nog alles open.
Dat lijkt mij een juiste conclusie.quote:Op zondag 4 september 2011 17:06 schreef Darkestlight het volgende:
Het hele fragment is dus gelul in de ruImte
Okee AVerstraten knuffelaar, mijn vraag is ook nog onbeantwoord.quote:Op zondag 4 september 2011 17:28 schreef Darkestlight het volgende:
@Truthfinder over onderbouwen gesproken, er zijn vragen gesteld door AVerstraten, waar zijn nu je antwoorden zodat wij het fragment als geverifieerd kunnen beschouwen?
Wie zijn die "ze"?quote:Op zondag 4 september 2011 19:23 schreef Truthfinder7 het volgende:
[..]
Het is waarschijnlijker dat ze een andere vorm van communicatie hebben dan wij...
Zeker wel.quote:Er is niets uit te sluiten!!
Toch niet, want je staat totaal niet open voor de mogelijkheid dat je het mis hebt.quote:En zoals ik eerder zij ik sta overal open voor.
Wie zijn ze? daar reageer ik niet eens op, want zo dom kan je niet zijn.quote:Op zondag 4 september 2011 19:43 schreef AVerstraten het volgende:
[..]
Wie zijn die "ze"?
[..]
Zeker wel.
[..]
Toch niet, want je staat totaal niet open voor de mogelijkheid dat je het mis hebt.
Oh ja natuurlijk, wezens op Elenin die communiceren via onverstaanbaare en ongeverifieerde radiosignalen.quote:Op zondag 4 september 2011 19:48 schreef Truthfinder7 het volgende:
[..]
Wie zijn ze? daar reageer ik niet eens op, want zo dom kan je niet zijn.
Dan heb ik het over een buiten aardse beschaving, en niet perse over Elenin want we weten niet zeker wat het is. Duidelijk nu?...zucht..quote:Op zondag 4 september 2011 20:05 schreef AVerstraten het volgende:
[..]
Oh ja natuurlijk, wezens op Elenin die communiceren via onverstaanbaare en ongeverifieerde radiosignalen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |