Nibiru?quote:Op maandag 22 augustus 2011 21:05 schreef gomi het volgende:
toch vraag ik me af wat het volgende object zal zijn wat ons hel en verdoemenis zal brengen als elenin straks gepasseerd is en nasa oa gewoon gelijk hadden
hebben we al een evt volgende kandidaat op t oog?
Volgens sommigen is ELEnin Niburu...quote:Op maandag 22 augustus 2011 21:11 schreef gomi het volgende:
[..]
die reist toch achter elenin aan volgens sommige van die onheilsprofeten?
idd dat ook nog jaquote:Op maandag 22 augustus 2011 21:12 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Volgens sommigen is ELEnin Niburu...
Dat is zooo 2009.quote:
Maargoed, ik vind ELEnin niet interessant vanwege de krachten die het kan veroorzaken, of complotten die er omheen rondzweven, voor mij doet het alleen ter zake omdat de stand van deze komeet ook een tekst in Openbaringen beschrijft.quote:
ah k. ik vind t alleen leuk omdat t ms wel leuk beeld oplevertquote:Op maandag 22 augustus 2011 21:15 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Maargoed, ik vind ELEnin niet interessant vanwege de krachten die het kan veroorzaken, of complotten die er omheen rondzweven, voor mij doet het alleen ter zake omdat de stand van deze komeet ook een tekst in Openbaringen beschrijft.
of msquote:Op maandag 22 augustus 2011 21:39 schreef UncleScorp het volgende:
Extenction Level Event Near Impact Nibiru
Enorme Lariekoek En Nutteloze Imbeciele Nonsensquote:Op maandag 22 augustus 2011 21:39 schreef UncleScorp het volgende:
Extenction Level Event Near Impact Nibiru
Er is wel degelijk een aardbeving geweest, 6.8 op de schaal van richter, nabij Japan. Op 18 augustus. De alignment Aarde-Zon-Venus was toen (stonden op 1 lijn), deze was op 17 en 18 augustus. Ik dacht eerst dat Mercurius ook in deze alignment zou staan, maar die staat nu te laag. Wat interessant is aan deze aardbeving, is dat dit de theorie lijkt te bevestigen, dat wanneer de Aarde in een alignment staat met een of meerdere planetoïden,er een M6+ aardbeving plaatsvind. Dat is nu dus weer gebeurd. De theorie waarover ik het nu heb, heb ik al eerder genoemd hier, ik denk in het vorige draadje. Hier nogmaals een paper erover: paperquote:Op maandag 22 augustus 2011 09:14 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Heel interessant maar hij praat in t begin over 17 aug. Toen is er geen aardbeving gebeurt terwijl hij zei dat er dan wel 1 had moeten zijn. Paniekzaaier imo.
Als je Elenin met betrekking tot de Openbaringen interessant vind, vind je dit filmpje erover misschien ook wel interessant:quote:Op maandag 22 augustus 2011 21:15 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Maargoed, ik vind ELEnin niet interessant vanwege de krachten die het kan veroorzaken, of complotten die er omheen rondzweven, voor mij doet het alleen ter zake omdat de stand van deze komeet ook een tekst in Openbaringen beschrijft.
Je moet toch onderhand weten dat die "verhalen" over Elenin onzin zijn. Waarom dan toch elke keer weer insinueren dat er eigenlijk iets anders aan de hand is?quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 08:13 schreef Truthfinder7 het volgende:
(...) Ik hoor verhalen dat Elenin zich niet gedraagt als een komeet en er niet uitziet als een komeet. Ook is de massa nog niet bekend, koffie dik kijken?
Van de persoon: Leonid Elenin - Russische schrijfwijze: Yeleninquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 09:23 schreef naatje_1 het volgende:
Wat is de officiële naam van ELEnin?
quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 09:36 schreef AVerstraten het volgende:
[..]
Van de persoon: Leonid Elenin - Russische schrijfwijze: Yelenin
Van de komeet: C/2010 X1 (Elenin)
Wie zijn die "ze"? En welke afwijkingen hebben ze vastgesteld?quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 09:47 schreef Truthfinder7 het volgende:
Elenin onder intelligente controle, ja vast ik geloof er niet zo veel van.
Ze hebben vast gesteld dat deze zogenaamde komeet afwijkende bewegingen maakt.
Niet dat ik weet. Hij draait deels om de zon, maar door zijn snelheid zal hij hoogstwaarschijnlijk aan de aantrekkingskracht van de zon ontsnappen en zijn langgerekte baan kunnen vervolgen.quote:Zou Elenin ergens omheen draaien?
Alles wijst er op dat Betelgeuze op weg is om een supernova te worden, dat zal naar verwachting gebeuren in de komende honderdduizend jaar. Dat dit over 2 weken gebeurt is echter complete onzin, want niemand weet precies wanneer het gebeurt. Het zal geen gevolgen hebben voor de aarde want daarvoor staat Betelgeuze veel te ver weg (600 lichtjaar). Een mooi en indrukwekkend gezicht wordt het wel, want de supernova Betelgeuze zal dan enige tijd ongeveer net zo helder zijn als de volle maan of zelfs helderder en zal ook overdag zichtbaar zijn. Daarna neemt de helderheid langzaam af.quote:We zouden binnenkort ook een 2e zon te zien krijgen zogenaamd Betelgeuze moet ik dat geloven? Hoe weten ze überhaupt dat Betelgeuze ik geloof eind september een supernova zou gaan worden? toeval?? ik geloof er niet zo veel van.
Er zijn om de haverklap aardbevingen door de kust van Japan. Het is een bekend aardbevingsgebied.quote:En er was inderdaad een aardbeving in de buurt (voor de kust) van Japan.
Betelgeuze staat op 640 lichtjaar van ons vandaanquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 10:10 schreef AVerstraten het volgende:
[..]
Wie zijn die "ze"? En welke afwijkingen hebben ze vastgesteld?
[..]
Niet dat ik weet. Hij draait deels om de zon, maar door zijn snelheid zal hij hoogstwaarschijnlijk aan de aantrekkingskracht van de zon kunne ontsnappen en zijn langgerekte baan kunnen vervolgen.
[..]
Alles wijst er op dat Betelgeuze op weg is om een supernova te worden, dat zal naar verwachting gebeuren in de komende honderdduizend jaar. Dat dit over 2 weken gebeurt is echter complete onzin, want niemand weet precies wanneer het gebeurt. Het zal geen gevolgen hebben voor de aarde want daarvoor staat Betelgeuze veel te ver weg (600 miljoen lichtjaar). Een mooi en indrukwekkend gezicht wordt het wel, want de supernova Betelgeuze zal dan enige tijd ongeveer net zo helder zijn als de volle maan of zelfs helderder en zal ook overdag zichtbaar zijn. Daarna neemt de helderheid langzaam af.
Hahaha jij zegt het, ik niet.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 10:21 schreef AVerstraten het volgende:
Zoveel leugens in die paar minuten, hoe krijgen ze het voor elkaar. Wat een intens ziek filmpje.
Apophis? Vertelquote:
Ja, dat zeg ik. Ik wil het nog wel een keer zeggen: leugenachtig, walgelijk en ziek.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 10:25 schreef Truthfinder7 het volgende:
[..]
Hahaha jij zegt het, ik niet.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Apophis_(planeto%C3%AFde)quote:
Bedankt, ik zal het even doorlezen. Er gaat niks boven een goed onheilsvoorspellend verhaal zo op de vroege morgen.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 10:26 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Apophis_(planeto%C3%AFde)
http://ssd.jpl.nasa.gov/sbdb.cgi?sstr=Apophis;orb=1;cov=0;log=0;cad=0#orb
Ga naar april 2029, dan snap je wel redelijk waarom hij daar meer voor vreest
Als je naar 4 april 2029 gaat, met de komeet, dan wel de aarde in het midden en de teller op 1 uur zet, dan moet je goed opletten wat er gaat gebeuren rond 14/15 aprilquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 10:36 schreef ShevaJB het volgende:
[..]
Bedankt, ik zal het even doorlezen. Er gaat niks boven een goed onheilsvoorspellend verhaal zo op de vroege morgen.
Dat wordt inderdaad een close call.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 10:38 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Als je naar 4 april 2029 gaat, met de komeet, dan wel de aarde in het midden en de teller op 1 uur zet, dan moet je goed opletten wat er gaat gebeuren rond 14/15 april(en dan moet je de 2e link nemen natuurlijk)
Ik zou het geen wijsheid noemenquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 11:03 schreef Truthfinder7 het volgende:
@AVerstraten, lees dit maar eens..http://www.earth-matters.(...)chap/tweede-zon.html
Het RTL nieuws had het over eind september, het is een schatting van bepaalde wetenschappers.
En als er dan inderdaad een 2e zon te zien is weet ik wel hoe laat het is.
Ik vind het gewoon verdacht dat zoiets geclaimd wordt tuweel Betelgeuze ook over 100,000 jaar pas een super nova kan gaan worden. Hoe ze aan deze wijsheid komen weet ik niet.
Geld ook voor jou!quote:
Is al weer bijgesteld naar 2036 en minder "close call". (Maar dat is een complot om je rustig te houden uiteraardquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 10:53 schreef ShevaJB het volgende:
Dat wordt inderdaad een close call. [ afbeelding ]
Alle waarnemingen die wij doen zijn op basis van fotonen die al eeuwen onderweg zijn hier naartoe. Het licht - en daarmee dus ook de processen die we daaraan kunnen vaststellen - van Betelgeuze is ook al 640 jaar onderweg. De processen zijn dus ook al van 640 jaar geleden.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 11:17 schreef Truthfinder7 het volgende:
[..]
Geld ook voor jou!
En als Betelgeuze nu super nova zal worden zullen ze het pas weten in de 27e eeuw want licht kan nu eenmaal niet sneller dan 300,000 km per seconden, dus moet het wel 640 jaar duren voordat dat licht ons bereikt. Of hij moet allang een super nova geweest zijn 640 jaar geleden.
Juist. Het geldt voor alles wat we zien in het heelal, we zien bijvoorbeeld altijd de zon zoals ze 8 lichtminuten geleden was.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 12:41 schreef Maurice76 het volgende:
[..]
Alle waarnemingen die wij doen zijn op basis van fotonen die al eeuwen onderweg zijn hier naartoe. Het licht - en daarmee dus ook de processen die we daaraan kunnen vaststellen - van Betelgeuze is ook al 640 jaar onderweg. De processen zijn dus ook al van 640 jaar geleden.
Volgens mij in het geval van Betelgeuze, een type II supernova (een zware ster die supernova wordt door het instorten van de kern): vrij lang. De piekhelderheid van dit type supernova's kán in theorie enkele maanden op hetzelfde niveau aanhouden - uiteraard afhankelijk van de afstand en de oorspronkelijke helderheid - daarna neemt de helderheid gestaag af.quote:(...)
Overigens, als 'ie boem zegt, hoe lang is 'ie dan zichtbaar zoals je aangeeft, AVerstraten? Heb zelf wel astronomie gestudeerd, maar dat was alleen op kosmologische schaal; met individuele sterren heb ik me niet echt bezig gehouden.
Wetenschappers claimen dat ook niet. Die claimen alleen dat Betelgeuze ooit supernova wordt. Dat weten ze omdat Betelgeuze het type ster is dat op die manier aan zijn eind komt, nl. een rode superreus en omdat er verschijnselen zijn die er op wijzen dat hij tegen het einde van zijn bestaan is geraakt.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 11:03 schreef Truthfinder7 het volgende:
@AVerstraten, lees dit maar eens..http://www.earth-matters.(...)chap/tweede-zon.html
(...)
Ik vind het gewoon verdacht dat zoiets geclaimd wordt tuweel Betelgeuze ook over 100,000 jaar pas een super nova kan gaan worden. Hoe ze aan deze wijsheid komen weet ik niet.
Betelgeuze "komt er niet aan". Die blijft gewoon staan waar hij staat.quote:Of is het Nibiru die er aan komt? en doen ze net of Betelgeuze een supernova is geworden?
Nee, maar mss is Betelgeuze 639,9999 jaar geleden in supernova gegaan en zien we pas volgende week daar het resultaat vanquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 14:11 schreef Truthfinder7 het volgende:
Als Betelgeuze op dit moment een supernova zou worden zouden wij dat licht ervan nooit in ons leven kunnen zien.
Ik heb overigens geen astronomie gestudeerd.
Een 9 teveelquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 14:15 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Nee, maar mss is Betelgeuze 639,9999 jaar geleden in supernova gegaan en zien we pas volgende week daar het resultaat van
![]()
En ik heb ook geen astronomie gestudeerd
quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 14:11 schreef Truthfinder7 het volgende:
[..]
Betelgeuze "komt er niet aan". Die blijft gewoon staan waar hij staat.
Ik weet niet wie die "ze" zijn, maar wetenschappers zeggen alleen dat het om Betelgeuze gaat als dat ook daadwerkelijk het geval is. Ik heb nog geen wetenschapper gehoord over Betelgeuze als tweede zon, het zijn journalisten en stukjesschrijvers die dat verzinnen.quote:Dat snap ik![]()
Ik bedoel dat als je iets ziet wat dus op een 2e zon kan lijken ze gelijk komen met oh kijk dat is Betelgeuze.
Dat klopt.quote:Als Betelgeuze op dit moment een supernova zou worden zouden wij dat licht ervan nooit in ons leven kunnen zien.
(...)
Astronomen gaan af op wat ze nu waarnemen, op wat zich nu aan ons voordoet. Dat kan ook niet anders, wij kijken immers ook nu, dus een andere waarneming is er voor ons doodeenvoudig niet. Op basis van wat nu wordt waargenomen is het aannemelijk dat Betelgeuze ergens tussen het moment van waarneming en zo'n honderdduizend jaar later supernova wordt.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 14:17 schreef Truthfinder7 het volgende:
[..]
(...)
En hoe ze erbij komen dat wij vanaf de aarde kunnen zien dat Betelgeuze supernova is gewordenIk vraag me af wat voor wetenschappers dat dan zijn.
Mogelijk. Mogelijk ook eindigt Betelgeuze als neutronenster. Wat er precies gebeurt hang af van de massa van Betelgeuze is het is lastig om die exact genoeg te bepalen. We weten het dus niet precies.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 15:30 schreef Truthfinder7 het volgende:
Misschien wordt Betelgeuze wel een zwart gat? Of kan dat niet?
Als Betelgeuze een zwart gat zou zijn, zou ze niet gevaarlijker zijn dan dat ze nu is: niet gevaarlijk dus.quote:Oh kruid voor de doem denkers![]()
Tja, het zij zo.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 16:59 schreef Truthfinder7 het volgende:
Als Betelgeuze een zwart gat zou zijn, zou ze niet gevaarlijker zijn dan dat ze nu is: niet gevaarlijk dus.
[quote]
Dat weet ik en dat weet jij, maar reken maar dat er mensen zijn die er totaal geen verstand van hebben en dus anders denken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |